Interview Simi Reizen

Interview met Robbert ten Kate
Interview met Robbert ten Kate van Simi Reizen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Robbert, 31 jaar en eigenaar van Simi Reizen. Vanuit mijn achtergrond als internetmarketeer met een interesse in actieve vakanties ben ik een aantal jaar geleden begonnen met het daadwerkelijk uitwerken van mijn ambitie om met Simi Reizen als aanbieder van avontuurlijke en geheel georganiseerde vakanties.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Al tien jaar geleden liep ik met het plan rond om een reisorganisatie te starten. Na het verder uitwerken van alle plannen hebben we de sprong in het diepe gewaagd.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
We waren op zoek naar een korte en bondige naam die niet te beperkend was voor het soort reizen dat we aanbieden, zodat we het reisaanbod ook in de breedte kunnen uitbouwen. Simi is een vallei in Californië, een Grieks eiland en is makkelijk te onthouden. Daarnaast is “See you at Simi” de kreet die we regelmatig gebruiken.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Het aanbieden van daadwerkelijk onvergetelijke groepsvakanties door een unieke sfeer neer te zetten van gezelligheid, ongedwongenheid en actief bezig zijn met activiteiten die je niet snel ergens anders zou (kunnen) doen.

Wie is de doelgroep?
Het grootste deel van onze doelgroep bestaat uit jongeren die tijdens hun vakantie meer willen dan uitsluitend op het strand liggen en uitgaan. Hoewel uitgaan en strand zeker onderdelen zijn van sommige vakanties, boeken onze reizigers hun vakantie omdat ze meer willen.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Waar veel concurrenten de prijs opbouwen in delen, bieden we een geheel verzorgde reis aan, vaak inclusief maaltijden, vervoer, activiteiten, reisleiding en verblijf. Hierdoor weten onze reizigers vooraf goed waar ze aan toe zijn en wat ze van hun vakantie mogen verwachten. Daarnaast verblijven we op goed uitgeruste campings met veel faciliteiten en altijd op loopafstand van een stadje of dorp waar men in de avond terecht kan voor een drankje.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Populair zijn altijd de actieve vakanties Frankrijk, de jongerenreizen naar Kroatië, maar ook Slovenië en de rondreis door Noorwegen en Zweden zijn erg populair.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
De belangrijkste trend voor ons is dat reizigers steeds later hun vakantie vastleggen. Door flexibel te zijn kunnen reizigers bij ons tot soms op de dag van vertrek nog hun vakantie boeken.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
De sfeer die we neerzetten tijdens een vakantie door reisleiding die daadwerkelijke en oprecht interesse heeft in de reizigers. Daarnaast werken we lokaal uitsluitend met ervaren gidsen die al jaren in de regio wonen, maar wel vaak Nederlandstalig zijn. Hierdoor krijg je echte professionals die de activiteiten voor hun rekening nemen en zeer betrokken zijn bij onze groepen.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als organisatie waar je als reiziger een unieke ervaring hebt meegemaakt en je kan rekenen op een grondig georganiseerde vakantie waar een unieke groepssfeer heerst.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
We zijn lid van de VVKR, de vereniging voor kleinschalige reisondernemingen. Daarnaast hebben we onze garantieregeling lopen via de stichting GGTO. Voor elke deelnemer aan onze vakanties dragen we een bedrag af aan deze stichting. In geval van financieel onvermogen weten onze reizigers op die manier dat ze altijd hun geld terug krijgen, een prettig idee!

Heb je nog iets toe te voegen?
Ja, we zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen van onze vast klantengroep die jaarlijks terugkomen om opnieuw een unieke en actieve vakantie te beleven!