Schrijf een review

Reviews over Vliegwinkel.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR
Type reizen: vliegtickets

Logo van Vliegwinkel.nl

Pagina 1 van 3 met 203 resultaten

op 14 mei 2025 bestemming: VS / New York, reisperiode: april 2025

Heenvlucht werd geannuleerd. Kan gebeuren natuurlijk. Maar de klantenservice van Vliegwinkel wilde niet helpen 'omdat de vlucht in hun systeem niet geannuleerd staat' Zowel in rechtstreeks contact met de airline en op de website van de airline staat de vlucht geannuleerd, maar dat maakt de klantenservice niet uit. Heb hoge kosten moeten maken om zelf een alternatief te regelen. Nooit meer!

  • Algemeen 1
op 7 maart 2025 bestemming: China / Chengdu, reisperiode: maart 2025

De ultieme traumatische gaslightling experience!

Een week voor onze vakantie(!) werd onze vlucht opgeschoven door Vliegwinkel.nl vanwege een zogenaamde wijziging in het vluchtschema.

We hebben contact opgenomen met de airline (ChinaSouthern) om dit te verifieren maar er bleken helemaal geen vluchtwijzigingen te zijn.

Op het retourneren van het aankoopbedrag 'moet' je (taal van de customer care) 8 tot 10 weken wachten. Waarom is niet duidelijk. Iets met een proces. Dit is pure oplichterij.

Schimmige business, echt niet doen!

  • Algemeen 1




op 17 december 2024 bestemming: Vietnam, reisperiode:

Door corona werd onze vlucht geannuleerd, 4,5 jaar vragen wij vliegwinkel om refund bij de vliegmaatschappij. 4,5 jaar krijgen wij we zijn er mee bezig, heb geduld. Steeds horen wij niets, nemen zelf weer contact op en nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat het te laat is.

  • Algemeen 1
op 13 november 2024 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: november 2024

We zouden naar dubai vliegen en onze tickets zijn geannuleerd omdat vliegticket onze namen niet voluit heb opgeschreven op de ticket maar alleen onze initialen. Vliegticket weigert ons te helpen en geeft emirates de schuld en andersom. Wij worden heen en weer gestuurd dit heb ik werkelijk nooit meegemaakt!!!. Nooit meer zal ik hier wat boeken. Boek je vlucht niet hier!!!!!!!! Iedereen praat engels maar ik heb het geboekt via een Nederlandse site>>> vliegwinkel.nl nogmaals boek niet je tickets hier. Wij zijn behoorlijk wat geld kwijt aan deze organisatie. Schandalig

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2024 bestemming: Vietnam / Da Nang, reisperiode: juli 2024

Voor alle mensen met een te lage bloeddruk, boek een ticket bij Vliegwinkel: (niet lachen, echt gebeurd en nog steeds geen antwoord)







Goedemiddag,






Dit wordt nu echt heel vervelend. Eén simpele vraag, waarom zijn de tickets geweigerd. Als de reden is dat onjuiste namen zijn vermeld; wat is er onjuist aan de namen op de tickets.
Ik wil dus geen naamcorrectie; de reis is via Korean/Air al lang gemaakt.
Ik wil geen vlucht omboeken.
Ik wil niet annuleren.
Ik wil niet langer aan het lijntje worden gehouden.
Ik wil alleen maar weten waarom de tickets zijn geweigerd.

Verder wil ik weten hoe ik een klacht kan indienen binnen Vliegwinkel over de wijze waarop deze zaak wordt "afgehandeld".

Ik kom graag in contact met een medewerker die snapt wat er wordt gevraagd. Na alle mailtjes hieronder moet er toch tenminste één medewerker zijn die kan aangeven waarom de tickets zijn geweigerd.

Ron


________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Monday, October 28, 2024 12:59
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx-

Hallo Ron,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over de onjuiste naam op je ticket.

Ik begrijp je frustratie maar Ik heb gekeken of je in aanmerking komt voor je verzoek om naamcorrectie en helaas staat de airline dit niet toe. Als het gaat om naamcorrecties, handhaaft de airline strikte richtlijnen en voldoet je verzoek niet aan die vereisten.

De enige oplossing nu is je tickets te annuleren. Houd er rekening mee dat in dit geval annuleren zou worden gedaan volgens de ticketvoorwaarden en dat je mogelijk administratie- of annuleringskosten moet maken. Als je ervoor kiest om je ticket te annuleren, worden deze kosten van tevoren aan je bekendgemaakt.
Als je wilt doorgaan met de annulering, reageer dan op deze e-mail om te bevestigen en duidelijk te vermelden om welke passagiers het gaat.

We zien je reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice

Aisha






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron
Time: 2024-10-27 13:13
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx-


________________________________________

Goedemorgen Hassan,

In de bijlage weer een kopie van de paspoorten. Het wordt wel erg vervelend dat ik dit nu weer moet uitleggen maar ik zal proberen het nog duidelijker te maken.
Op de site van Vliegwinkel wordt bij het bestellen van een vliegticket aangegeven de achternaam plus de eerste voornaam in te vullen.
Volgens de paspoorten is dat dan:
Nguyen, Kim en Tran, Thi.

Op de tickets (die heb ik ook weer toegevoegd in de bijlage) staat vermeld:
Nguyen, Kim en Tran, Thi.

De namen op de tickets komen dus overeen met de gevraagde namen uit de paspoorten. Zij zijn hetzelfde. Er is geen verschil tussen. Ze zijn dus ingevuld zoals op de site van Vliegwinkel wordt gevraagd.

In uw mail van 23 oktober 2024 geeft u aan:
"I can see that there are the correct names:
-Mr. Hai Nguyen.
-Mrs. Trang Tran."

Dat komt niet overeen met de namen in de paspoorten, dit zijn de achternamen plus de laatste voornaam. Dit wijkt dus af van wat de site van Vliegwinkel aangeeft. Dat is dus niet hetzelfde. De namen die u opgeeft zijn niet ingevuld volgens de voorwaarden op de site van Vliegwinkel.

Ik heb dus de namen ingevuld zoals op de site van Vliegwinkel wordt aangegeven en toch worden de tickets geweigerd.

Ik heb inmiddels al veel meegemaakt met de “klantenservice” van Vliegwinkel maar kan me toch niet voorstellen dat iemand bovenstaande niet begrijpt.

Bij deze dus weer de vraag: Waarom zijn mijn tickets geweigerd????? Ik zou het op prijs stellen nu eindelijk een serieus antwoord te krijgen. Verwijs mij niet naar Vietnam Airlines, ik heb eerder al aangegeven dat zij alleen zaken doen met Vliegwinkel (zie ook weer in de bijlage). Ik heb bij Vliegwinkel de tickets geboekt volgens de voorwaarden van Vliegwinkel. Ik verwacht dan ook van Vliegwinkel een duidelijk, serieus en correct antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ron




________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 23, 2024 08:36
To:
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for reaching us.

I can see that there are the correct names:

-Mr. Hai Nguyen.
-Mrs. Trang Tran.

And the name change policy according the airline: Vietnam Airlines, is not permitted that mean according to the airline rules while you making the check-in they will not allowing for the passenger to get on board the flight.

This is why we offered the cancellation in the E-mail with date: Thursday, October 10, 2024 08:58.

In order to help you the cancellation is the best option, If you would like to check with the airline about your ticket rules you are totally free to check with them.

If you like to cancel, that in this case we are waiting for your reply.
Kind regards,
Vliegwinkel Customer Service
Hassan.

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-22 10:07
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Hassan,

Wat is er niet correct aan de namen op de tickets????? Ik hoef geen antwoord op vragen die ik niet stel. Ik wil alleen weten: Wat is er niet correct aan de namen op de tickets?????

Met vriendelijke groet,

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Monday, October 21, 2024 12:55
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx -

Hello Ron,

Thank you for reaching us.

I can see that there was name change requested to Hai Nguyen and Trang Tran.

Unfortunately, these are name changes that cannot be implemented because they are different names than originally given. This was probably the reason for refusal. So this means that a refund is still possible.

In order to answer your question : I recommend to contact the airline directly for more information, because they are different names than originally given.

If you like to request the refund according the airline rules, I can arrange this for you. Please respond to this email and express the confirmation clearly.

Kind regards,

Vliegwinkel customer service

Hassan.

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-20 09:58
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx


________________________________________
Beste Lorenzo,

In de bijlage vind je de mail die ik 13 september 2024 heb gestuurd aan Vliegwinkel. Wil je die even serieus lezen en dan eindelijk mijn vraag beantwoorden waarom de tickets zijn gewijzigd. Let even op het volgende: de namen op de tickets zijn ingevuld conform de instructie op jullie site; de achternaam gevolgd door de 1e voornaam. Kopieën van de paspoorten en tickets zijn bijgevoegd.

Waarom zijn de tickets geweigerd?????

Ik heb Vliegwinkel gesommeerd het aankoopbedrag voor 18 oktober 2024 op mijn rekening over te maken indien geen uitleg kon worden gegeven op de reden van de weigering van de tickets. Ik heb geen antwoord ontvangen en zie dat het aankoopbedrag niet is gerestitueerd. Hierbij stel ik Vliegwinkel in gebreke.

Gegroet

Ron



Beste Ron,

Bij nader inzien heb ik uw dossier nog eens onderzocht.

Op 19 juli hebt u contact met ons via chat. Daar vroeg u een naamsverandering aan naar Hai Nguyen en Trang Tran.
Helaas zijn dit naamsveranderingen die niet kunnen worden uitgevoerd omdat dit verschillende namen zijn dan oorspronkelijk opgegeven. Waarschijnlijk was dit de reden tot weigering. Dit betekent dus dat een refund nog steeds mogelijk is en dat u het bedrag dat ik geschat heb in de vorige email zou terugkrijgen.

Als u de refund wenst aan te vragen kan ik dit voor u regelen. Gelieve op deze email te reageren en de bevestiging duidelijk uit te drukken.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice
Lorenzo






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-10 13:14
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Lorenzo,

Zoals ik al eerder heb vermeld, verwijst Vietnam Airlines mij voor een verklaring van de weigering naar Vliegwinkel. Betreffende mail hierover heb ik Vliegwinkel al eerder verzonden. Vietnam Airlines geeft aan dat Vliegwinkel twee tickets heeft geboekt en niet ik. Voor Vietnam Airlines is Vliegwinkel daarom het aanspreekpunt voor hen.
Ik hoor dus graag van jullie waarom de door mij bij Vliegwinkel geboekte tickets zijn geweigerd. Ik krijg helaas al maanden geen antwoord op deze vraag. Het zou fijn zijn als iemand mij nu eindelijk kan uitleggen waarom de tickets zijn geweigerd. Ik wil niet volgend jaar weer door deze uitermate vervelende molen gaan. De sommatie om het volledige bedrag vóór 18 oktober blijft van kracht zolang ik geen antwoord op mijn vraag krijg.

In afwachting van een duidelijk antwoord,

Ron
________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Thursday, October 10, 2024 08:58
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Beste Ron,

Mijn excuses voor het ongemak dat u hebt ervaren.

Helaas werd het ticket geweigerd door de luchtvaartmaatschappij, om een verklaring hiervoor te hebben, kunt u hen hieromtrent contacteren.
Anderzijds heb ik ook nagegaan wat de refund zou zijn. Het is inderdaad zo dat u 2673.90 euro betaalde. Helaas is de booking fee van 29.90 euro niet restitueerbaar.
Vandaar dat het volgende zal worden afgetrokken van het overige bedrag:

Annuleringskosten airline: 323 euro per persoon
Onze administratiekosten: 60 euro per persoon (op basis van het servicepakket van je boeking)
Totale kosten: 383 euro per persoon

Het overige bedrag zou dus 1878 euro bedragen. Let er wel op dat dit een schatting is en dat het bedrag afhangt van wat de luchtvaartmaatschappij ons terugbezorgt.

Het terugbetalingsbedrag wordt teruggestort op dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om de boeking te maken. Als je bijvoorbeeld een creditcard hebt gebruikt om voor de boeking te betalen, wordt het restitutiebedrag naar dezelfde creditcard overgemaakt.

Laat het ons weten als je nog steeds wilt doorgaan met de annulering door op deze e-mail te reageren. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft om welke passagiers het gaat. Zo kunnen we de refundaanvraag registreren in het systeem

Wij kijken uit naar je reactie.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice
Lorenzo






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-09 13:53
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemiddag,

Ik wil geen naamcorrectie, ik wil mijn geld terug.
Ik wil weten waarom mijn tickets geweigerd zijn.
Begrijp ik het goed dat Vliegwinkel mij het aankoopbedrag van € 2.673,92 wil terugbetalen minus tweemaal € 323,- en tweemaal € 60,-. Dat zou dan uitkomen op € 1.907,92. Klopt dat? Overigens wil ik nog steeds graag weten waarom de tickets zijn geweigerd, ik ben nu bang dat ik volgende keer weer ongeldige tickets heb.

Met vriendelijke groet
Ron


________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 9, 2024 11:27
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for contacting us regarding the incorrect name on your ticket.

I checked whether you qualify for your name correction request and unfortunately the airline does not allow this. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request does not meet those requirements.

If you cannot continue your travel plans with the current name on the ticket, we recommend that you cancel the flight and make a new booking with the correct name.

Please note that in this case cancellation would be made according to the ticket terms and conditions and you may incur administration or cancellation fees. If you choose to cancel your ticket, these costs will be communicated to you in advance.

If you wish to proceed with the cancellation, please respond to this email to confirm and clearly identify which passengers are affected. please keep in mind the total amount you will receive you choose to cancel depends on airline calculation, we can't guarantee the exact amount, the amount which airline refunds us we will pay it back.

We look forward to hearing from you.
Yours sincerely,
vliegwinkel.nl customer service

Gaber






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-08 15:19
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemiddag Farah,

Begrijp ik het goed dat Vliegwinkel mij het aankoopbedrag van € 2.673,92 wil terugbetalen minus tweemaal € 323,- en tweemaal € 60,-. Dat zou dan uitkomen op € 1.907,92. Klopt dat? Overigens wil ik nog steeds graag weten waarom de tickets zijn geweigerd, ik ben nu bang dat ik volgende keer weer ongeldige tickets heb.

Met vriendelijke groet
Ron

From: Vliegwinkel
Sent: Friday, October 4, 2024 13:29
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thanks for contacting us and I apologize for any inconvenience this may have caused.

As I understand, you wanted to correct the names on your booking to the following:

Mr. Hai Nguyen
Mrs. Trang Tran

Unfortunately the airline does not allow this. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request didn't not meet those requirements.

We recommend that you cancel the flight, however, cancelling tickets always involves costs. Below you will find the cost overview:

Airline cancellation fee: 323 EUR per person
Our administration costs: 60 EUR per person (based on the service package of your booking)
Total cost: 383 EUR per person

Please note that any previous charges, additional charges and/or products will not be refunded.

The refund amount will be credited back to the same payment method you used to make the booking. For example, if you used a credit card to pay for the booking, the refund amount will be credited to the same credit card.

If you still wish to proceed with the cancellation, please let us know by replying to this email. Make sure you clearly indicate which passengers are involved.

We look forward to your response.
Kind regards
Vliegwinkel customer service

Farah

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-04 12:43
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Aisha,

Zoals ik inmiddels al vele malen heb uitgelegd aan de telefoon en in mailverkeer heb ik twee retourvluchten via Vliegwinkel geboekt. Hierbij heb ik de namen opgegeven zoals op de site van Vliegwinkel wordt vermeld; de achternaam en de eerste voornaam zoals vermeld in het paspoort. Deze tickets werden echter geweigerd omdat niet de juiste namen op de tickets zouden staan. Hierdoor konden de vluchten niet worden gemaakt. Ik heb toen direct aan Viegwinkel gevraagd of de namen aangepast konden worden om de vlucht toch door te laten gaan. Vliegwinkel correspondeerde hierop dat dat op korte termijn niet kon. Via Korean Air heb ik daarop vervangende tickets geboekt en bij Vliegwinkel het geld van mijn geweigerde tickets terug gevraagd.
Als ik iets verkeerd heb ingevuld waardoor de tickets zijn geweigerd, dan snap ik dat daar kosten aan verbonden zijn. Daarom heb ik ook meerdere malen verzocht wat ik eventueel verkeerd zou hebben gedaan. Van beide passagiers heb ik een kopie van het paspoort overgelegd aan Vliegwinkel zodat de naamgeving te controleren is. Tot op heden heb ik echter totaal geen antwoord op mijn vraag ontvangen
In overleg met mijn rechtsbijstandsverzekering sta ik dan ook op het standpunt dat ik recht heb op volledige restitutie van de aankoopsom.
Nu, bijna drie maanden na weigering van de tickets, sommeer ik Vliegwinkel dan ook het volledige aankoopbedrag vóór 18 oktober 2024 op het bij u van de aankoop bekend zijnde rekeningnummer over te maken.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 2, 2024 12:59
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hallo Ron,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over de naam op je ticket.

Ik heb gekeken of je in aanmerking komt voor je verzoek om naamcorrectie en helaas staat de airline dit niet toe. Als het gaat om naamcorrecties, handhaaft de airline strikte richtlijnen en voldoet je verzoek niet aan die vereisten.Ik raad je aan om

Houd er rekening mee dat alle voornamen en achternamen moeten zoals geschreven op het paspoort staan op het ticket.

Als je je reisplannen niet kunt voortzetten met de huidige naam op het ticket, raden we je aan om de vlucht te annuleren en een nieuwe boeking te maken met de juiste naam.

Houd er rekening mee dat in dit geval annuleren zou worden gedaan volgens de ticketvoorwaarden en dat je mogelijk administratie- of annuleringskosten moet maken. Als je ervoor kiest om je ticket te annuleren, worden deze kosten van tevoren aan je bekendgemaakt.
Als je wilt doorgaan met de annulering, reageer dan op deze e-mail om te bevestigen en duidelijk te vermelden om welke passagiers het gaat.

We zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice

Aisha






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-01 12:41
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen,

Graag nu met enige spoed reageren op onderstaande mail van 16 september.

Met vriendelijke groet

Ron

From: Ron >
Sent: Monday, September 16, 2024 18:23
To: klantenservice@vliegwinkel.nl
Cc: >
Subject: Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Goedenavond,

Ik krijg graag nog een reactie op onderstaande mail.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Ron >
Sent: Friday, September 13, 2024 14:37
To: Vliegwinkel
Cc>
Subject: Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx -

Goedemiddag Gaber,

Ik krijg nu heel graag antwoord op mijn vraag, wat was er niet goed aan de tickets. De eerste voornaam zoals vermeld in het paspoort is opgegeven. Nogmaals, ik hoor dus graag wat er niet goed was ofwel waarom de tickets niet aanvaard zijn.
In de bijlagen de gegevens van de passagiers en de door u verstrekte tickets. Zoals u kunt zien, is de eerste voornaam ingevuld op de ticketaanvraag.
Mocht blijken dat de fout bij mij ligt, dan ga ik akkoord met uw onderstaande voorstel.
Ik vermoed zo maar dat u mij niet kan betichten van het niet juist invullen van de gegevens tbv de tickets en de fout dus niet bij mij ligt.
Houd u er in dat geval rekening mee dat ik het volledige bedrag terug wil. Plus excuses. Plus tegemoetkoming in de extra kosten en verloren dagen.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Friday, September 13, 2024 13:14
To: >
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for contacting us.

Regarding your query for booking number VW-8909679, kindly be informed we received names as you entered during making booking. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request does not meet those requirements.

If you cannot continue your travel plans with the current name on the ticket, we recommend that you cancel the flight and make a new booking with the correct name.

Please note that in this case cancellation would be made according to the ticket terms and conditions and you may incur administration or cancellation fees. If you choose to cancel your ticket, these costs will be communicated to you in advance. Please keep in mind we don't offer any compensation

If you wish to proceed with the cancellation, please respond to this email to confirm and clearly identify which passengers are affected.

We look forward to hearing from you.

Yours sincerely,
vliegwinkel.nl customer service
Gaber






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-09-13 12:37
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Vageesh,

Bedankt voor je bericht. Ik zou nu eindelijk toch graag antwoord krijgen op de vraag waarom mijn tickets werden geweigerd. Er werd door Vietnam Airlines aangegeven dat niet de juiste voornaam is opgegeven. Zoals ik al eerder heb bericht, zijn de namen ingevuld volgens de voorschriften op de site van Vliegwinkel. Mijn inziens valt mij dan ook niets te verwijten.
Het bevreemdt mij ten zeerste dat er nooit excuses zijn aangeboden dat de vluchten niet konden plaatsvinden. De passagiers waren zeer teleurgesteld en hen treft al helemaal geen blaam. Dat ik nu onderstaand voorstel krijg, vind ik echt treurig. Het zal inmiddels duidelijk zijn dat het nooit mijn intentie is geweest de tickets te cancelen dus suggereer dat ook niet.
Ik heb bij Vliegwinkel tickets gekocht die kennelijk niet voldoen aan de voorwaarden van de vliegmaatschappij. De fout ligt dus bij Vliegwinkel en niet bij mij.
Ik verwacht excuses voor de gang van zaken.
Ik verwacht een duidelijke uitleg waarom de tickets zijn geweigerd.
Ik verwacht het volledige aankoopbedrag terug.
Ik verwacht dat Vliegwinkel mij tegemoetkomt in de extra gemaakte kosten en de verloren vakantiedagen.

Met vriendelijke groet

Ron
________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Saturday, September 7, 2024 10:42
To: >
Subject: Reply: Contact Form Request

Hello Ron,

Thank you for your email about cancelling your booking. I can help you with some information about this.

I have reviewed your booking VW-8909679 and the ticket conditions allow you to cancel your booking. However, cancelling tickets always involves costs. Below you will find the cost overview:

Airline cancellation fee: 323 EUR per person
Our administration costs: 60 EUR per person (based on the service package of your booking)

Please note that any previous charges, additional charges and/or products will not be refunded.

The refund amount will be credited back to the same payment method you used to make the booking. For example, if you used a credit card to pay for the booking, the refund amount will be credited to the same credit card.

If you still wish to proceed with the cancellation, please let us know by replying to this email. Make sure you clearly indicate which passengers are involved.

We look forward to your response.

Kind regards,
Vliegwinkel customerservice
Vageesh


---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-09-07 11:34
Recipient: NL-vliegwinkel@trip.com
Subject: [External]Contact Form Request
VW-8909679
Miscellaneous
mijn tickets zijn, zoals al diverse malen aangegeven, geweigerd. Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten. Vietnam Airlines verwijst mij naar Vliegwinkel (zie hieronder) From: telesales@vietnamairlines.com Sent: Sunday, August 25, 2024 20:32 To Subject: Re: Fw: vliegwinkel.nl - Je e-ticket VW-8909679 Dear Mr./Mts. Ron, Thank you for contacting Vietnam Airlines, In response to your inquiry, after checking, we regret that we cannot support you to refund flights because your ticket was issued through the agency, with tickets purchased from the Agency must be refunded directly by the Agency. We regret that we do not have authority to process your refund request. Therefore, we strongly recommend you to directly contact your place of purchase to be assisted in details. In addition, because you are purchasing through an agent, you may be subject to their policies. In the interim, we just can merit your kind understanding and hope your issue can be resolved swiftly. Should you need any further information or assistance, please reply to this email or directly contact us at 19001100 (Call within Vietnam)/ (+84) 24 38320320 (For calls from outside of Vietnam) Yours faithfully,
Ron

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2024 bestemming: Brazilië / Sao Paolo, reisperiode: oktober 2024

Binnen 1 uur na vlucht te hebben geboekt bericht ontvangen dat er een technische fout was, waardoor de bagage niet was toegevoegd. Uiterst opmerkelijk aangezien het bedrag inclusief bagage gewoon was afgeschreven! Opnieuw bagage boeken via Vliegwinkel ging niet. Geen verdere toelichting ontvangen. Opnieuw zeer opmerkelijk/verdacht. Als je dit van te voren weet, boek je de hele vlucht waarschijnlijk niet eens bij Vliegwinkel. Bagage moesten we vervolgens direct bij de vliegtuigmaatschappij zelf boeken. Wat uiteindelijk meer geld en 2 uur tijd heeft gekost. WAAR DE LOOS. De eerste en de laatste keer.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2024 bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: oktober 2023

Wacht al een jaar op terugbetaling van mijn geannuleerde ticket, slecht bereik, zelfs aangetekende brief geweigerd bij vliegwinkel.
Nooit gaan boeken, slechte service en alles in Engels.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2024 bestemming: Australië, reisperiode: januari 2024

Onbereikbaar en schuiven alles af. Dagen van kastje naar muur gestuurd.
Ik adviseer niet met vliegwinkel.nl in zee te gaan. Als er iets niet goed gaat geeft het heel veel stress en verlies je je geld.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Australië / Melbourne, reisperiode: oktober 2024

Ik zou gisteren 15 oktober om 13u35 van Schiphol vertrekken met vlucht cz308 en cz321 via Guangzhou naar Melbourne.

Op Schiphol aangekomen werd mij aan de incheckbalie vertelt dat de vlucht geannuleerd was. Er waren meer reizigers die er pas op Schiphol achterkwamen dat de vlucht geannuleerd was.

Omdat ik mijn ticket geboekt had via vliegwinkel.nl, rade de
klantenservice op Schiphol aan om telefonisch contact op te nemen met vliegwinkel.nl. Dat heb ik gedaan. Dit was allemaal nog in de ochtend.

Ik zou binnen 24 uur antwoord krijgen...

Vandaag kreeg ik om 18u57 na veel aandrang tot reactie van mijn kant, uiteindelijk de volgende e-mail: "Regarding booking VW-8794277 since the requested date is near we request you contact the airline for assistance."

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2024

Waardeloze service! Nooit meer vliegwinkl.nl
De verantwoordelijkheid schuiven ze steeds af.
$1200 verloren door een fout van Vliegwinkel.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2024 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2024

Heeeeel slechte service !

  • Algemeen 1
op 22 september 2024 bestemming: Maleisië / KL, reisperiode: september 2024

Ticket geboekt via Vliegwinkel inclusief bagage, vervolgens afgerekend met creditcard. Betaling is ontvangen en alles lijkt in orde, maar de volgende dag kreeg ik het bedrag van bijgeboekt bagage weer op mijn rekening gestort wat ik pas later in de gaten had toen ik bij de balie op vluchthaven koffer wilde afgeven en te horen kreeg dat er geen bagage was bijgeboekt. Hierdoor extra kosten van ca. 145 euro voor 1 koffer van 20 kilo wat dus niet had gehoeven als zij mij netjes hadden gemaild dat er een terugbetaling was van mijn bagage en reden waarom dat is gebeurd. Nooit meer boeken bij Vliegwinkel, je wordt hierdoor op extra kosten gejaagd en veel stress op vliegveld om baggage alsnog mee te krijgen in vliegtuig.

  • Algemeen 1
op 9 september 2024 bestemming: Wallis / WLS, reisperiode: maart 2024

NOOIT MEER boeken bij Vliegwinkel!
Zodra je vlucht gewijzigd wordt, begint de ellende.
Klantenservice in India wil niet begrijpen hoe ze een wijziging/annulering in een vlucht moeten oppakken. Ben al ruim 4 weken bezig en krijg elke keer een nog dommere email terug. Zij zullen als tussenpersoon moeten fungeren, maar doen vervolgens niet wat er gevraagd wordt. Annuleren ze als kers op de taart ook nog eens de verkeerde vlucht. Nu de rechtsbijstand maar ingeschakeld, dit bedrijf vreet energie....

  • Algemeen 1
op 7 maart 2024 bestemming: , reisperiode: mei 2023

Klantenservice en klachten afhandeling is vreselijk! Ik heb bewijs dat wij handbagage mee mochten nemen het vliegtuig in. Bij de check in geeft de vliegmaatschappij aan dat we moeten betalen. Ik heb screenshots als bewijs dat wij dit wel mee mochten nemen. Nu komen zij met hele andere info en hebben wij dus moeten betalen voor de handbagage. Vervolgens met de klantenservice nu al 10 maanden bezig om hier iets mee te doen. Echt heel irritant!

  • Algemeen 1
op 2 maart 2024 bestemming: Nederland / Den Haag, reisperiode: juli 2024

Had ik maar eerst alle reviews gelezen op Trustpilot, Google en Tripadvisor, dan had ik nog geen seconde nagedacht om te boeken op hun website. Ik ben schijnbaar nummer 100 die een vlucht boekt met de familie (en direct betaalt) om vervolgens na een paar uur pas een e-mail met annulering te ontvangen, waarin wordt gemeld dat mijn gekozen vlucht niet voor de aangegeven prijs meer beschikbaar was. En dan als klap op de vuurpijl, alhoewel mijn boeking is geannuleerd zou de door mij betaalde vijfenhalf duizend euro wel helaas pas over 5 á 10 werkdagen weer worden teruggestort op mijn bankrekening! Ik was werkelijk perplex! Al het feit dat je mijn betaling accepteert voor mijn boeking en deze dan vervolgens annuleert is al verre van netjes.... Maar dan ook mijn geld niet direct terugstorten is een grote NO GO voor mij. Ik vind dit rond uit schandalig. Ik kan nu twee weken op mijn geld wachten, want ik heb ik nu geen geld meer om nieuwe tickets te bestellen. En dan biedt Vliegwinkel ter compensatie een korting van €15,00 aan bij mijn volgende boeking. Dit is echt te erg voor woorden. Ronduit klantonvriendelijk. Wel je geld houden en lekker zeker rente trekken, maar geen boeking. En je wordt ook niet geholpen of zo. Dat vind ik echt te slecht voor woorden. Dit is kennelijk een probleem in hun software, maar dit wordt wel een probleem van de boekende klant. Dit kan toch niet voor zo'n gerenommeerd bedrijf als Travix die hierachter zit in het verre Engeland? Totaal geen contact mogelijk in het weekend, maar pas ma - vr! En als ze je dan voor hetzelfde geld een gelijksoortige vlucht aanbieden, die zij als een soort van klantenservice ter compensatie aanbieden? (Eventueel nemen zij het de wat hogere kosten voor hun rekening, zou wel netjes zijn.) Nee, niks nada nakko. No way dat ik hier nog eens ga boeken. Ik vind dit super schandalig!

  • Algemeen 1
op 9 januari 2024 bestemming: , reisperiode: november 2023

Booking number: VW-8087006

Well, I'm not surprised to hear that more people are having trouble getting a refund; we've been trying for 3 months and the CS at Vliegwinkel isn't helping at all; in fact, it feels like they're mocking us.

Do you only want to book a flight? Buy straight from the airline, as mentioned in a prior review! If something goes wrong or is canceled, you can contact them and ask for a refund, and you will be helped, but not with Vliegwinkel.

When we went to call the airline, they said we weren't their customers and that we should contact Vliegwinkel.That is right because we purchased the tickets from Vliegwinkel. Vliegwinkel has canceled our flights with no further follow-up, and it makes no attempt to ensure that we obtain the refund.

Every time we phone, people keep asking us the same questions or promising an email in 72 hours that has yet to appear after three months.
It seems that they are attempting to exhaust us in the hope that we would give up on our refund.This is not going to happen because it involves EUR 500. That's a lot of money for a young couple.

I'll keep phoning you till I don't see the reimbursement in my bank account.

Kind Regards

Tania and Steffan

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Vietnam / Danang, reisperiode: december 2023

Nooit meer bij vliegwinkel boeken !!!! Is overgenomen in 2020 door Chinees bedrijf .3 tickets binnenlandse vlucht gecanceld , vliegwinkel stuurt je naar vliegmaatschappij en die sturen je terug naar vliegwinkel , ook extra betaald voor automatisch inchecken . Niet doen !!! Kan niemand bereiken en als ik toch iemand aan tel krijg , niet te verstaan . Nooit meer !!

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Vietnam / Danang, reisperiode: december 2023

Nooit meer bij vliegwinkel boeken !!!! Is overgenomen in 2020 door Chinees bedrijf .3 tickets binnenlandse vlucht gecanceld , vliegwinkel stuurt je naar vliegmaatschappij en die sturen je terug naar vliegwinkel , ook extra betaald voor automatisch inchecken . Niet doen !!! Kan niemand bereiken en als ik toch iemand aan tel krijg , niet te verstaan . Nooit meer !!

  • Algemeen 1
op 16 november 2023 bestemming: Nederland / lima, reisperiode: november 2023

Ik heb mijn vliegtickets gekocht in maart. Ik snap dat de vliegmaatschappij de macht heeft om mijn tickets te veranderen. Wat vliegwinkel wel had kunnen doen is wanneer dat gebeurt is je ticket aanpassen naar de best mogelijke alternatieve vlucht. Dit is niet gebeurt. Sterker nog, na meer dan 8 uur gebeld te hebben op verscheidene tijdstippen is mijn vlucht nog steeds 20 uur langer geworden. Wat erg vervelend is is dat je alleen met de klantenservice kan bellen en geen enkel iemand met gezag binnen vliegwinkel.

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2023 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2023

Een flexibel ticket gekocht, zodat datum eventueel aangepast kon worden. Administratieve kosten zouden 60€ zijn De klantenservice beweren alleen dat het 100€ is terwijl ik gewoon een mail met de bevestiging van de 60€ heb. Daarnaast is omboeken van de vlucht duurder dan compleet nieuw ticket kopen. Dit uiteindelijk ook gedaan, maar niet via vliegwinkel. Nog nooit eerder een ticket hoeven wijzigen, maar dit is hele slechte service. De app werkt structureel niet, vanwege interne storing al weken… niet aan te raden om ooit nog ticket via vliegwinkel te kopen

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2023 bestemming: Engeland / London, reisperiode: september 2023

Omdat ik helaas geen 0 kan geven

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2023 bestemming: , reisperiode: augustus 2023

IK WAS BEDROGEN!
DECEPTION!

  • Algemeen 1
op 27 juni 2023 bestemming: / funchal, reisperiode: augustus 2023

Ontzettend teleurgesteld in deze klantenservice.
Vliegtickets.nl stuurt je in de mail dat ze in een aparte mail de tickets toesturen; dat doen ze ook vrij direct erna. Vervolgens ontvang ik ook via een onbekend adres en firma 'deltapax' twee tickets; waardoor voor mij lijkt alsof ik er 4 heb geboekt in plaats van 2. Deze mail ziet er eerder uit als een phising mail en ik vertrouw het niet; erger nog; ik herken niet dat dit de tickets zijn van vliegwinkel.nl. Ik annuleer de tickets met één druk op een knop op de volledig duitse website van DeltaPax; die als je klikt op Engels alleen de header en footer vertaald... Waarbij later blijkt dat dit dus gekoppeld is aan de tickets van vliegwinkel.nl. Ik heb op deze manier, binnen een uur, zonder dit ooit bewust te willen doen, mijn enige twee tickets geannuleerd.... Vliegwinkel.nl verwijst naar de vliegmaatschappij; en zij verwijzen weer terug; moeten zich aan de regels houden; begrip voor de situatie, maar geen enkele teruggave van geld/korting. Terwijl ik 1100 euro lichter ben, zonder vakantie en zonder oplossing. Als gecommuniceerd wordt door vliegwinkel dat er een aparte mail komt met de tickets; verwacht ik niet TWEE mails.... En zeker niet van een onbekende firma; die alleen in het Duits te lezen is. Al met al, een verschrikkelijke ervaring; en ik kan niemand de contactmanier aanraden; telefonisch drie keer enorm lang in de wacht gestaan, wordt opgehangen; via whatsapp in het NL te bereiken; maar reacties zijn uitsluitend gericht op de voorwaarden en regels; en niet op een oplossing of begrip. Vliegmaatschappij reageert snel op mails; maar heeft geen oplossing en is telefonisch niet te bereiken. Al met al; ronduit vervelend en triest. Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 20 april 2023 bestemming: Turkije / gaziantep, reisperiode: april 2023

Ik vind zelfs 1 ster teveel
Ik ben zo boos dat ik zelfs één ster te veel vind. Normaal gesproken schrijf ik niet snel een recensie, maar dit gaat echt te ver.

Mijn vlucht is veranderd naar een andere luchthaven. Het is voor mij echter essentieel dat mijn terugvlucht ook naar die luchthaven gaat.

Ik wil mijn terugvlucht wijzigen, maar de 'klantenservice' van vliegwinkel.nl vertelde me dat ik contact moest opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Dat heb ik gedaan, maar zij vertelden me dat ik dit via vliegwinkel.nl moest regelen en dat zij het niet konden aanpassen. Vliegwinkel.nl moest alleen contact opnemen met de support van Sunexpress.

Daarna chatte ik weer met vliegwinkel.nl (WhatsApp werkte niet en ze hadden geen telefoonnummer), maar ze bleven herhalen dat ik contact moest opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Ik legde alles opnieuw uit en opeens moest ik ook extra kosten betalen aan de luchtvaartmaatschappij, terwijl zij zeiden dat dit niet nodig was en dat vliegwinkel.nl contact moest opnemen om het te regelen.

Het lijkt erop dat ze daar gewoon geen zin in hebben.

Dit is verschrikkelijke klantenservice.

  • Algemeen 1
op 27 februari 2023 bestemming: Japan, reisperiode: februari 2023

Ik boekte een vliegticket naar Japan en betalde voor de optie 'automatisch inchecken'. Vliegwinkel.nl promoot deze betalende service als 'makkelijk en voor een klein bedrag'. Drie dagen voor mijn vertrek bevestigt vliegwinkel.nl via hun Whatsapp chat dat ik automatisch 12u voor vertrek ingecheckt zal worden. Ik had immers alle gegevens online ingevuld. Uiteraard liep deze service helemaal mis: 12u voor vertrek niet ingegecheckt, 6u voor vertrek nog steeds niet. Geen reactie vanuit Vliegwinkel.nl want maar tot 17u bereikbaar... Geen enkele verwittiging dat automatische check-in gefaald had. Komt er nog bij dat automatische check-in voor vluchten naar Japan gewoonweg niet kan omdat je verplicht bent Covid vaccinatiebewijs bij de airline te uploaden, maar dat wist Vliegwinkel.nl uiteraard niet... Zeer amateuristische club, zeer slechte ervaring. Door ongerustheid kon ik de nacht voor vertrek niet slapen en heb ik op de vlieghaven moeten inchecken terwijl ik net die stress wilde vermijden. Ik raad Vliegwinkel.nl en hun gebrekkige/onbestaande service niet aan.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2023 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2022

Een 1 is nog hoog maar een lager cijfer kun je niet geven.

Reis geannuleerd en wat volgt in in het kort, ondeugdelijke service, waarheid niet vertellen, benadelen van ons als klant en afspraken niet nakomen door niet meer te reageren op mail en chat verkeer.

  • Algemeen 1
op 7 januari 2023 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2022

Ik heb, ondanks mijn retourtickets, los een ticket moeten kopen voor mijn terugvlucht. Klantenservice is verschrikkelijk en ze komen hun beloftes niet na. Ik heb nu dus 2 keer moeten betalen voor een vlucht, dat moet toch niet kunnen? Ik

  • Algemeen 1
op 25 november 2022 bestemming: Spanje / Santiago de Compostela, reisperiode: maart 2020

De vlucht ging door Corona niet door. Op mijn mails met een verzoek om teruggave van het geld of een voucher werd niet gereageerd. Wel kreeg ik op een gegeven moment een mail met de mededeling dat ik van de luchtvaartmaatschappij Vueling nader bericht zou ontvangen. Toen dat bericht uitbleef heb ik weer getracht per mail met Vliegwinkel contact te krijgen. Nu wordt gesteld dat mijn ticket een goedkoop ticket is (€460,- goedkoop?) en dat ik me daarom zelf tot Vueling moet wenden. Dat is inmiddels gelet op de termijn van twee jaar te laat. Ik zal nooit meer via Vliegwinkel tickets boeken. Te riskant!

  • Algemeen 1
op 5 november 2022 bestemming: Portugal, reisperiode: augustus 2022

Afgelopen zomer bij vliegwinkel.nl een vlucht geboekt. De vlucht werd verplaatst naar de volgende dag. We mochten daarom de vlucht annuleren en zouden het hele bedrag binnen een aantal dagen terug krijgen volgens de informatie in de mail. Nu echter 12 weken verder hebben we nog steeds geen geld terug ontvangen. De klantenservice is alleen te bereiken via Facebook messenger en hier krijgen wij alleen het antwoord dat zij het geld nog niet hebben ontvangen. Dit geld is echter door de luchtvaartmaatschappij 12 weken geleden overgemaakt naar vliegwinkel.nl. We krijgen telkens het zelfde antwoord of uiteindelijk helemaal geen reactie meer. Wanneer ik een klacht in wil dienen wordt ik via de website van vliegwinkel.nl naar een lastige nevenwebsite gestuurd waar je een europese klacht oid kunt indienen. Een website die het niet aantrekkelijk maakt een klacht in te dienen. En een klacht indienen bij vliegwinkel.nl zelf lijkt onmogelijk. Ik ben dus zeer ontevreden over hoe vliegwinkel.nl te bereiken is en hoe zij omgaan met kun klanten en informatie die ze verstrekken over het annuleren van vluchten en refunds. Als ik 4 maanden moet wachten op mijn geld, oke vervelend maar geef dat aan. Garandeer ons niet dat we binnen een aantal dagen ons geld terug krijgen als je dit niet waar kunt maken. En vertel ons niet als enige antwoord op alle vragen "het is drukker dan normaal dus het kan wat langer duren" zonder specifiek te kunnen noemen hoelang iets dan maximaal gaat duren.

  • Algemeen 5
op 14 oktober 2022 bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: september 2021

Via Vliegwinkel tickets en een huurauto geboekt. Hoewel aangegeven dat ik een auto OP de luchthaven wilde huren, ontving ik eerst een automatische bevestiging voor een bedrijf 5 km verderop. Ik kon vanaf de P-plaats dan een shuttle bus bellen, extra reistijd 60 minuten. In feite was ik blij toen ik 5 dagen later een mail ontving dat de huurauto door een technische storing helaas niet geboekt kon worden. “Uw creditcard wordt niet belast. We adviseren u een nieuwe boeking voor de auto te maken.” Zo gezegd zo gedaan. Beter opgelet en nieuwe auto op de luchthaven geboekt. 2 dagen voor vertrek alsnog een “bevestiging” van de eerste verhuurder (cartrawler). Getracht per mail te antwoorden dat dit een misverstand is met dubbele boeking die reeds geannuleerd was. Helaas, mail komt onbestelbaar retour. Geprobeerd de boeking online te wijzigen, echter storing op de site, wijzigen is niet mogelijk. Ik ben toen eerst op reis gegaan. Bij terugkomst bleek “no show” gemeld door de verhuurder en de kosten wel degelijk geïncasseerd. Klacht ingediend bij Vliegwinkel, die echter doorverwijst naar de verhuurder (m.I. mag je consumenten niet doorsturen naar een door jou ingeschakelde derde partij). Echter toch geprobeerd cartrawler uit te leggen wat er mis ging. Zij zijn zeer slecht bereikbaar, eerst alleen per whatsapp, pas na 2 weken weer per mail en niet voor rede vatbaar. Ze hadden immers op 17 augustus een automatische bevestiging gestuurd, ik had de annulering van 22 augustus van Vliegwinkel moeten negeren!!! Maar ik had een overeenkomst met Vliegwinkel, niet met een derde partij.
Resultaat is dat ik nog steeds met lege handen sta en dubbele kosten voor een auto als gevolg van fouten van Vliegwinkel

  • Algemeen 2
op 20 september 2022 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2022

Voor mijn zoon hadden wij via Vliegwinkel.nl een retour vliegticket geboekt van Amsterdam naar Denpasar. Vertrek datum 4 juli 2022 /AMS-LHR KL1007 08.35 met aansluitend de SQ 317 van LHR-Singapore en daarna door met SQ 944 van Singapore- Denpasar.
Op zaterdag om 2 juli 2022 om 12.00 uur kreeg mijn zoon een melding van KLM dat zijn vlucht van maandag 4 juli geannuleerd was. Hij ging in eerste instantie bellen met Vliegwinkel maar die zijn telefonisch niet bereikbaar. Daarna een mail verstuurd naar de Vliegwinkel.nl. Maar daar kwam helaas geen reactie.
Mijn zoon is toen op aanraden van ons gaan bellen met de KLM (wij zaten al in Singapore dus konden hem alleen vanaf daar adviseren), want KLM was degene die deze vlucht had geannuleerd. Na lang wachten kreeg hij een aardige dame van KLM aan de telefoon. Zij vertelde hem, omdat het lange stuk van deze vlucht met Singapore Airlines zou gaan, hij naar hun moest bellen, en dat zij hem verder konden helpen..
Dus hij SQ gebeld. 'Nee hoor" u moet echt bij de KLM zijn, want zij hebben de vlucht geannuleerd. Dus mijn zoon weer naar de KLM gebeld. Deze dame probeerde mijn zoon op een British Airways vlucht te boeken(want alles was inmiddels al vol, wat eventueel aansloot op zijn vlucht in Engeland), maar uiteindelijk kon zij de betaling niet doordrukken omdat zijn boeking bij Vliegwinkel gedaan was. Dus deze vlucht werd er ook uitgehaald. Hij vroeg of hij op een andere (eigen)manier naar LHR kon reizen, zonder dat hij van zijn SQ vlucht gehaald zou worden. (Want hij wist, als je de eerste stretch van je lange vlucht mist, je van die andere aansluitende vlucht afgehaald zou worden.) Dat zou mogelijk zijn antwoordde de dame.
We hebben zelfs naar treinen/boten en andere luchthavens gekeken, om maar in ieder geval in London aan te komen. Alles zat inmiddels vol, of ,gaf hem niet genoeg tijd om over te stappen. Niemand kon hem helpen.. Hij had inmiddels 7 uur aan de telefoon gezeten, met KLM en Singapore Airlines, zonder enig resultaat, omdat het ticket bij Vliegwinkel was geboekt.
Wij besloten nu zelf een ticket te boeken voor onze zoon op zondagochtend ipv maandag, met een overnachting bij de luchthaven. En dan maar hopen dat hij wel mee zou komen met de Singapore Airlines vlucht. Na heel veel stress, is hij gelukkig wel mee gekomen op de SQ vlucht van London naar Denpasar.
Maar nu hebben we inmiddels met Vliegwinkel email contact. Zij zeggen dat zij niets weten van een annulering van de KL 1007 op 4 juli. En zij zeggen dat wij naar KLM moeten om een refund. Maar KLM zegt dat we bij Vliegwinkel moeten zijn, want daar is de reis geboekt en betaald. Na weer contact met Vliegwinkel zeggen zij nog steeds niets te weten van een geannuleerde vlucht en kunnen mij niet verder helpen. Ik moet nog maar eens bij Singapore Airlines proberen zeggen ze omdat zij de vluchten hebben geboekt... Nee ik heb bij Vliegwinkel.nl geboekt en niet bij Singapore Airlines!! Ik boek NOOIT meer bij Vliegwinkel.nl

  • Algemeen 1
op 6 september 2022 bestemming: Tanzania / Kilimanjaro, reisperiode: december 2022

Vliegwinkel.nl niet bereiken na probleem met ticket. Chatfunctie is zeer beperkt. Telefonisch geen contact. Mailreactie pas na 5 dagen

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2022 bestemming: Kirgizië / Bisjkek, reisperiode: juli 2022

Vliegtickets van Aeroflot, geannuleerd in mei 22, Vliegwinkel belooft terugbetaling, uiterste datum waarop zal worden terugbetaald wordt steeds verplaatst naar latere datum, Vliegwinkel zeer moeilijk te bereiken, nog steeds niets terugbetaald gekregen!!!

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2022 bestemming: Polen / Warschau, reisperiode: augustus 2022

Vlucht geboekt. Tickets niet binnen gekregen. Vliegwinkel is onbereikbaar. Chatbot is onzin optie om mee te chatten. Emailcontact duurt te lang.
Uiteindelijk heeft de KLM dit heel goed opgelost gelukkig!

  • Algemeen 1
op 28 juli 2022 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2022

Nooit meer boeken met deze maatschappij. Ze reageren niet do nauwelijks, en de informatie die je bij het boeken is summier, bijna alsof het expres is. Je denkt flexibele tickets te boeken, maar achteraf blijken er allerlei waardeloze bepalingen van toepassing te zijn, waardoor de flexibiliteit in praktijk niet bestaat. Echt. Nooit weer.

  • Algemeen 1
op 23 juli 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2020

Wachten op geld na annulering. Tig keer gemaild. Vliegwinkel reageert niet, niet bereikbaar, laat z'n klanten gewoon barsten.
Flutorganisatie!

  • Algemeen 1
op 21 juli 2022 bestemming: Filipijnen / Cebu, reisperiode: juli 2022

Een maand terug ontvingen wij een wijziging in het vluchtschema. Onze overstap in Hong-Kong zou nu meer dan 24 uur in beslag nemen. Dit is echter alleen toegestaan indien voldaan wordt aan de 'transit' vereisten van de Hong-Kong autoriteiten: bagage 'tagged-through' naar eindbestemming en boarding pass voor vervolgvlucht vooraf uitgeprint op Schiphol.

Herhaaldelijk heb ik Vliegwinkel gevraagd zeker te stellen dat aan deze eisen kon worden voldaan. Ze hebben mij nooit uitsluitsel gegeven. Ik moest het maar navragen bij de incheckbalie, was het antwoord via facebook messenger.

Bij de incheckbalie bleek inderdaad dat de bagage niet naar de eindbestemming kon worden doorgezet en dat de boarding pass voor de vervolgvlucht niet kon worden uitgeprint. Uren heb ik bij de check-in balie gestaan in de valse hoop dat er ter plekke nog een alternatieve vlucht geregeld kon worden. De teleurstelling op de gezichten van mijn kinderen was tergend.

Vliegwinkel toont geen enkele toegevoegde waarde. Ze zijn niet eens telefonisch benaderbaar. Alleen via facebook messenger, een achterlijke manier van communiceren. Na 2 dagen wordt er nog niet gereageerd. Vliegwinkel is eerder een stoorzender tussen passagier en vliegmaatschappij dan dat ze behulpzaam zijn. Mijn advies: voortaan direct bij de vliegmaatschappij zelf boeken met credit card. Dan kunt u direct communiceren en bovendien is uw aankoop verzekerd.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2022 bestemming: Marokko / nador, reisperiode: juli 2022

Geboeked en betaald ., krijg een email dat ticket niet kan worden bevestig omdat vliegtuig vol was en mijn binnen 3 dagen terug gestort zal worden. Geen cent gezien... niet bereikbaar telefonisch

  • Algemeen 1
op 12 juli 2022 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: april 2020

Ticket was aangekocht via vliegwinkel in februarie 2020. Werd gecancelled door corona door Thai Aiways in Maart 2020.. Kreeg mijn ticket niet terugbetaald , maar kon volgens Thai Airways de ticker hergebruiken tot eind 2023. Moest de wijziging van T.A. via Vliegwinkel doorvoeren. Heb dit herhaaldelijk geprobeert maar nooit geen antwoord gehad. Vliegwinkel is gewoon een waardeloos bedrijf.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2022 bestemming: Kenia / Nairobi, reisperiode: juli 2022

Ik doe nooit meer zaken met vliegwinkel.nl.

Na een ticket te hebben gekocht, kwam ik er achter dat ik een fout had gemaakt in een van de namen. Na het schrijven van een e-mail kreeg ik een paar dagen later antwoord dat ze deze fout niet konden aanpassen en dat ik bij de vliegmaatschappij moest zijn. De vliegmaatschappij verwees mij echter weer terug naar vliegwinkel.nl met de mededeling dat ik bij hen moest zijn voor een wijziging. Toen ik ze vertelde dat vliegwinkel.nl geen wijzigingen kon doorvoeren, heeft ze voor mij gecheckt of dit zo is, en legde me uit dat vliegwinkel.nl de mogelijkheid heeft om aanpassingen te doen door middel van business support line. Toen ik wederom via de mail contact op nam met vliegwinkel.nl gaven zij geen gehoor.
- Geen telefoonnummer
- Geen reactie via de mail
- Geen reactie via facebook
- Geen reactie via de chat

Ik heb voor meer dan EUR 2.700,- een nieuw ticket moeten kopen, boven op het ticket van EUR 1.000,- dat ik via vliegwinkel.nl gekocht heb.

Dit is een schaamteloos bedrijf.

  • Algemeen 1
op 26 juni 2022 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: juli 2022

Na eerdere positieve ervaringen, op 4 april 2022 acht tickets geboekt via Vliegwinkel.nl van Amsterdam naar Kuala Lumpur, Maleisië met een overstap op Doha, Qatar. Helaas op 22 mei een mail ontvangen dat er een 'kleine' aanpassing was in het vliegschema. Het bleek te zijn dat de vlucht van Doha naar Kuala Lumpur eruit was gehaald. Géén kleine wijziging dus... Meteen contact gezocht en geïnformeerd naar een alternatieve vlucht, maar aangezien Vliegwinkel alleen via messenger te bereiken is, was dit niet te doen. Om de haverklap werd het gesprek overgenomen door iemand anders en hebben uiteindelijk wel honderden verschillende gesprekken gevoerd. Iedere keer de situatie opnieuw uitgelegd, maar steeds weer konden zij niks voor ons doen en werd er geen alternatieve vlucht aangeboden. De enige optie was annuleren, maar onze enige optie was een alternatieve vlucht. Uiteindelijk met Malaysia Airlines en Trip.com contact gezocht, omdat er online wel alternatieve vluchten waren die wij konden zien, maar ook zij konden niks voor ons doen. Op dit moment hebben wij onze vlucht geannuleerd bij Vliegwinkel en zij zullen ons ook nooit meer terug gaan zien. Na jaren hebben gespaard voor een verre reis, kunnen wij helaas niet meer op vakantie naar Maleisië. Hotels hebben wij moeten annuleren, waar we ons geld niet meer van terug kunnen krijgen. Wij zijn ontzettend slecht geholpen door de klantenservice, uren hebben wij gechat met verschillende werknemers die totaal niet wisten waar zij het over hadden. Het is belachelijk dat zo'n groot bedrijf, geen telefoonnummer heeft om hun klanten te woord te staan. Ik hoop dat anderen niet zo'n slechte ervaring zullen hebben....

  • Algemeen 1
op 18 juni 2022 bestemming: België / Brussel, reisperiode: juni 2022

Zelfs 1 STER is het niet waard, bij boeken ging alles vlotje, alles was in het Nederlands taal, maar na dat we positief waren getest op covid, hebben we noodzakelijk onze vluchten moeten wijzigen, NEDERLANDS taal bestond niet meer, Je kon enkel in het ENGELS uitleggen via de chat. wijziging naar andere datum met andere vluchtmaatschappij ging ook niet, ondanks dat ik het op hun site had gezien. SERVICE TOTAAAAAL 000000. ze zijn gewoon dieven. nadat ik zelf contact had opgenomen via de vluchtmaatschappij werd me verteld dat ik mijn ticket in EURO HAD BETAALD EN ZIJ BETAALDE DIE MET CANADEESE DOLLAR, Die zo laag was waardoor er meer kosten uit de zak van de klanten moet komen bij wijziging en annulering. DIEVEN DIEVEN DIEVEN DIEVEN, geen andere woord voor

  • Algemeen 1
op 17 juni 2022 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: januari 2020

Wachten op geld na annulering. Tig keer gemaild. Vliegwinkel reageert niet, niet bereikbaar, laat z'n klanten gewoon barsten.
Flutorganisatie!

  • Algemeen 1
op 2 juni 2022 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juni 2022

Had al online ingecheckt en zag op de boarding card dat ik op een andere vlucht incheckte dan ik geboekt had via vliegwinkel. De avond voor vertrek werd plotseling de vlucht geannuleerd. Nul communicatie van vliegwinkel. Ze zijn ook niet bereikbaar. Echte nul sterren ervaring.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2022 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: mei 2022

Vlucht geboekt via vliegtickets.nl en nooit meer. Onderweg naar Schiphol kreeg ik een sms dat mijn KLM vlucht gecanceld was. Gelijk gebeld naar KLM en ze vertelde me dat ze niets konden doen omdat de boeking in beheer was van vliegtickets.nl

Proberen in contact te komen maar blijkbaar werken ze maar van 09:00 tot 13:00. Dikke pech dus. Op Schiphol aangekomen naar een balie van ze gegaan en daar hebben ze op een of andere louche manier mijn ticket om kunnen boeken naar een nieuw ticket en moest hier bijna 400 euro voor bijbetalen. Ik moest maar weer contact opnemen met de klantenservice en zou mijn geld terug krijgen voor mijn vorige vlucht. Uiteindelijk ben ik nu al een week aan het mailen, telefoneren kunnen ze echter niet, en ik denk dat de tactiek van vliegwinkel.nl is; zo stom mogelijk antwoord geven dan haakt de klant vanzelf af. Mails vol spelfouten en onwaarheden, continue switchen tussen Nederlands en Engels, en er alles aan doen om maar zo vaag mogelijk antwoord te kunnen geven.

Ik hoop dat iedereen verstandig is en dit bedrijf overslaat als ze een reis gaan boeken.

  • Algemeen 1
op 9 mei 2022 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2021

Wij wachten al op antwoord vanaf 31-10-2021.
Wij werden geweigerd bij de incheck op onze terugvlucht omdat we niet op de passagierslijst stonden. Na zoekwerk bleek dat wij gezet waren op een andere vlucht 1dag eerder dan geboekt???. In al onze boekingspapieren en tot de laatste mail (de dag voor vertrek) stond het vluchtnummer en datum zoals wij geboekt hadden. Op de luchthaven zelf werd doodleuk verteld dat wij niet op de passagierslijst stonden ingeschreven, en dat we een dag eerder wel op de vlucht stonden als passagiers op een andere vlucht.

Gereisd naar een andere luchthaven om daar vanaf zelf een terugvlucht te moeten boeken naar NL. Dit kon echter alleen nog naar Maastricht ipv Brussel waar onze auto geparkeerd stond.
Hiervoor zelf een flinke smak geld moeten betalen, omdat vliegwinkel niet te bereiken is op geen enkele manier, en ons zelf maar hebben laten uitzoeken hoe wij terug moesten komen in Nederland.

Na een half jaar van het kastje naar de muur te worden gestuurd, en antwoord uitblijft verwacht ik een gepaste oplossing. Verdere stappen zijn wij inmiddels aan het ondernemen. Ik kan dit niet anders noemen dan een grote dievenbende!!!!

  • Algemeen 1
op 4 februari 2022 bestemming: Brazilië / Navegantes, reisperiode: december 2021

Tickets van Sao Paulo naar navegantes geboekt, inclusief bagage 23 kg volgens hun website en reisbevestiging. Blijkt dat er helemaal geen bagage inbegrepen is volgens de luchtvaartmaatschappij Latam. We hebben een light ticket, en dus enkel handbagage. Gemeld aan Vliegwinkel, wacht al maanden op hun reactie. Niet boeken, want ze verkopen tickets die gewoonweg niet juist zijn en Vliegwinkel is helemaal niet bereikbaar... Koop op de site van de luchtvaartmaatschappij... Niet op deze Vliegwinkel.nl

  • Algemeen 1
op 28 januari 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2022

Ticket geboekt, vervolgens geen bevestigsemail ontvangen. Ingelogd op hun site en krijg de melding "Opgevraagde data is ongeldig". Er is geen telefoonnummer waarop je kan bellen, je moet dus contact via messenger of email zoeken. Uiteindelijk krijg ik te horen dat het door hun aangeboden ticket niet bij de betreffende maatschappij geboekt kan worden en dat het 5 dagen kan duren voordat ik het geld terug heb. Dit was de tweede ervaring bij dit bedrijf en die verliep letterlijk IDENTIEK aan de eerste ervaring. Ze bieden dus iets aan zonder (duidelijk) aan te geven dat het mogelijk niet geleverd kan worden, en houden dan ook nog je geld enkele dagen vast. NOOIT meer dus.

  • Algemeen 1
op 8 december 2021 bestemming: , reisperiode: december 2021

Bij problemen is vliegwinkel op geen enkele manier te bereiken terwijl ze op de website voordoen dat ze makkelijk te bereiken zijn

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2021 bestemming: Tanzania, reisperiode: december 2021

Vliegwinkel.nl heeft via e-mail laten weten dat mijn vlucht aangepast is. Het gaat echter niet om een paar uur (dit zou ik geen enkel punt vinden). Maar de vlucht is verplaatst naar een dag eerder, dit betekend naar tweede kerstdag. Uiteraard is dit niet mogelijk en heb ik direct contact opgenomen via de klantenservice. Reactie moet je lang op wachten en vervolgens geen oplossing. Ik zou moeten bijbetalen om te wijzigen. Ik heb echter direct contact opgenomen en betaald voor een vliegticket op een andere datum. Dit is niet dezelfde dienst waar ik een koopovereenkomst voor heb gesloten. Ik vind dit belachelijk.

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2021 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2019

Vlucht geboekt, AMS-BKK retour uiteraard gecancelled ivm Corona. Thai airways is technisch failliet, aanbod is sinds eind vorig jaar vlucht herboeken via agent, of een voucher afnemen. Wij wilden herboeken in 2022. Aangezien de zomer van 2022 pas onlangs open staat bij Thai airways voor vluchtboekingen, hebben we gewacht. We hebben onze keus gemaakt, en na een aantal keer contact met vliegwinkel zegt de mdw vliegwinkel : Sorry, Thai airways heeft de controle over jouw tickets overgenomen, wij kunnen niets voor je doen.
Nou ben ik zelf met thai airways in contact gegaan. Thai Airways zegt : Uw ticket is in Spanje aangeschaft, neem contact op met thai airways Rome. Dat heb ik gedaan. Ik ben benieuwd : Wie heeft er met Thai Airways tickets dezelfde ervaring : Ik ben 2 jaar in gesprek met vliegwinkel, op het moment dat de oplossing nabij is, blijken deze tickets onder controle van thai airways te staan en niet van mijn booking agent vliegwinkel. Dus ga ik zelf contact opnemen met thai airways. Ik heb vliegwinkel op hun zorgplicht gewezen, maar vliegwinkel wuift alles weg en zegt dat ik alles zelf moet oplossen. Heeft iemand dezelfde ervaring?

  • Algemeen 1
op 25 september 2021 bestemming: , reisperiode: september 2021

Los ticket besteld van KLM naar vegas die gewijzigd moest worden van data door corona:
- Eerst 5 keer via de chatbot/livechat doorgestuurd naar KLM, terwijl dit gewoon door vliegwinkel moet gedaan worden.
- KLM heeft een formulier ingevuld om vliegwinkel te sommeren mij te helpen.
- inene gaf vliegwinkel thuis die zei dat de door mij gevraagde data niet beschikbaar waren. Deze waren gewoon beschikbaar zei klm, dit teruggecommuniceerd….en ja hoor, toen kon het inene wel. Tariefverschil van 39€ pp doorgekregen en geaccepteerd.
- 4 dagen later kreeg ik eindelijk bericht, mijn tickets konden gewijzigd worden voor 135€….(vliegwinkel had namelijk verzaakt te reserveren, dat doen ze blijkbaar vaker want dat kost hun geld zei klm. KLM kon namelijk zien dat vliegwinkeL NIKS met mijn boeking had gedaan en het tariefverschil dus hun fout was)
- vliegwinkel bleef voet bij stuk houden dat dit niet hun schuld was
- Uiteindelijk een maas weten te vinden. KLM mag namelijk 24 uur voor je vlucht je wel helpen (mits de operator niet thuis geeft), daarvoor niet. DOE DAAR JE VOORDEEL MEE
- accepteer geen full refund, dat biedt vluegwinkel aan, maar ondertussen krijgt niemand zijn geld meer terug binnen een jaar.
- vliegwinkel is een zinkend schip, vermijdt ter aller tijden. Ze liegen keihard in je gezicht, ook al geef je ze bewijs dat ze liegen.

  • Algemeen 1
op 19 september 2021 bestemming: Thailand / Chiang May, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer een boeking via vliegwinkel. Vlucht geanulleerd door corona . Kon restitutie aanvragen wat ik ook gedaan heb waarbij we na hele tijd het antwoord kregen dat ze niet konden terugbetalen omdat het geld gelijk was doorgestort naar de vliegmaatschappij en Thai Airways betaald voorlopig niet terug door de te vele aanvragen.
Ik zou nu mijn ticket kunnen verlengen tot dec 2022 die geen extra kosten meebrengt voor dezelfde vlucht of een voucher aanvragen voor de waarde van de geboekte vlucht. Ze zijn tel totaal niet bereikbaar , op mail wordt gewoon niet geantwoord , en op hun online pagina kan je live chatten ......... enkel in het engels. Na veel vijven en zessen en verschillende chats kreeg ik een link van de luchtvaartmaatschappij waar ik mijn voucher zou kunnen aanvragen.
Wil het nu zijn dat ik na het invullen van de nodige info naar de volgende pagina ga om de vouchers in bezit te krijgen ..... staat daar iets heel anders ipv mijn naam. Dit betrouwde ik niet .... terug naar de chat waar ik mijn ongenoegen nog maar eens geuit heb en heb op den duur wat telefoonnrs gekregen van Thai Ayrways....... geen enkele geldig. Zelf nog wat opzoekwerk gedaan en tenslotte terecht gekomen bij Thai Airways Brussel , die me via mail een hele degelijke uitleg gegeven hebben. Ik met alle vergaarde info terug naar de chat ...... daar stonden ze precies met hun mond vol tanden ondanks mijn niet al te beste engels , en zouden ze met hun team overleggen en mij daags nadien een mail sturen met oplossingen....... je kan het al raden .... geen mail.
Ik ga nu de officiele weg op om mijn rechten te laten gelden
Incompetente organisatie die er alles aan doet om hun klanten zoveel mogelijk in het ongewisse te laten

  • Algemeen 1
op 16 september 2021 bestemming: Marokko / Nador, reisperiode: september 2020

Ben al 20 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen voor een geannuleerde vlucht maar nog geen resultaat. Waardeloze klantenservice. Geen antwoord op de mail en je moet het maar met een chatbot doen. En als je door de chat heen komt dan moet je telkens weer 10 minuten wachten voor je een nietszeggend antwoord krijgt. Ik heb zojuist gebeld met SGR of vliegwinkel inderdaad bij hun aangesloten is maar dat is niet het geval. Maar dat staat wel op de site van vliegwinkel.

  • Algemeen 1
op 15 juli 2021 bestemming: China / Hongkong, reisperiode: augustus 2020

In augustus 2020 werd een vlucht gecancelled die ik via vliegwinkel.nl had geboekt. Tot op heden heb ik nog geen restitutie ontvangen, terwijl ze wel hebben aangegeven dit bij de betreffende airline te hebben aangevraagd. Als ik ze mail, krijg ik telkens te horen dat ze me niet kunnen vertellen wanneer ik m'n geld (ca. 500 euro) terug kan verwachten. Ze informeren me ook nooit uit zichzelf, ik moet er zelf telkens achteraan mailen. Ongelofelijk vervelend. Ik vind het heel erg hoe vliegwinkel.nl hiermee omgaat en zal NOOIT meer iets via hen boeken. Sterker nog, ik raad iedereen in m'n netwerk af om iets via hen te boeken.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juni 2020

Boek nooit via deze site want bij wijzigingen ben je de "Sjaak" !!!. Wat een ongelooflijke slechte service. Tickets gekocht via deze site maar de vlucht werd geannuleerd wegens Corona. Ik ben nu 2 maanden aan het mailen geweest om mijn tickets te laten omboeken naar september 2021. Je wordt continue naar een chatbot verwezen waarbij omboeken niet tot de mogelijkheden behoort. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Via de mail steeds weer dezelfde antwoorden dat omboeken wel kan met opgaaf van de extra kosten. Al 20 keer mijn mail met de nieuwe vlucht en kosten bevestigd, maar de boeking wordt nooit uitgevoerd. Iedere bevestiging wordt weer beantwoord met het verzoek tot bevestiging met andere kosten (soms meer soms minder). Standaard gebruiken ze dezelfde teksten en lezen nooit je mail. Uiteindelijk de luchtvaartmij. UA zelf maar gebeld en het werd direct voor me geregeld. De tickets worden immers gewoon geboekt bij de Mij. zelf. TIP; boek dus maar beter altijd bij de luchtvaartmij. zelf als het kan, maar doe dat zeker NOOIT via VLIEGWINKEL.NL

  • Algemeen 1
op 9 juni 2021 bestemming: Thailand, reisperiode: januari 2020

Wat een slechte ervaring. Nooit meer vliegwinkel.nl. Ze zijn volledig onbereikbaar als je ze nodig hebt. Wijzigingen als gevolgen van corona worden met het hoogste tarief doorberekend, terwijl het via de airline gratis is, maar deze kan de wijzing niet doorvoeren omdat het via Vliegwinkel.nl geboekt is. Wat een oplichters en je bent volledig machteloos.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2021 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2020

NIET BOEKEN WANT ALS JE NIET KAN VLIEGEN VANWEGE COVID DAN BEN JE HET GELD KWIJT!
In februari 2020 een KLM vlucht geboekt via Vliegwinkel.nl. Deze kon vanwege COVID natuurlijk niet doorgaan. Ik heb ze ruim de tijd gegeven want ik snap dat het bijzondere omstandigheden zijn voor iedereen. Na geen enkel bericht te hebben gehad toch maar eens aan de bel getrokken. Ze gaven aan dat KLM nog niets had overgemaakt! Na maanden aan het lijntje te zijn gehouden zelf maar even onderzoek gedaan en wat blijkt dat KLM al lang het boekjaar 2020 heeft afgerond en dus alle refunds al had gedaan! Ze lopen dus gewoon al maanden te liegen!!!

WEES GEWOON EERLIJK!! EN WIJS NIET NAAR EEN ANDER! DUS NIET BOEKEN WANT ZE GEVEN ANDEREN GEWOON ONTERECHT DE SCHULD!!

  • Algemeen 1
op 25 mei 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2020

WAARDELOZE klantenservice. Er is géén contact mogelijk met deze maatschappij, terwijl de vlucht die op mijn ticket stond niet bleek te bestaan. Een week later krijg je reactie via Facebook, maar als je direct daarop reageert kun je pas dag(en) later reactie verwachten. Ronduit slecht.

  • Algemeen 1
op 3 mei 2021 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2020

Service totaal afwezig, januari 2020 geboekt en in maart 2020 1 mailtje gekregen dat de vlucht afgelast was. Sindsdien bezig om geld terug te krijgen...geen reacties op mails en verder niet te bereiken. Afrader eerste klas, volgende keer de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks benaderen. Scheelt geld en frustratie. Dit soort prutszaakjes horen in de prullenbak.

  • Algemeen 1
op 25 april 2021 bestemming: Kenia, reisperiode: maart 2019

Reis geannuleerd. Nog geen terugbetaling. Airline verwijst naar Vliegwinkel en Vliegwinkel naar de airline....

  • Algemeen 1
op 13 april 2021 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: april 2019

Reis geannuleerd i.v.m. corona, NUL contact mogelijk met vliegwinkel. Na een jaar nog steeds geen geld terug!!

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: juni 2020

Zoals velen hier, na 9 maanden nog steeds geen vooruitgang in de terugbetaling. De gestandaardiseerde berichten komen m'n neus uit.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: Australië / Brisbane, reisperiode: maart 2020

Geannuleerde vlucht maar geen geld terug gekregen. Ontzettend slecht, oneerlijk en frustrerend.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: augustus 2020

Vlucht werd ivm Corona geannuleerd, we zouden zo snel mogelijk het geld terug gestort krijgen, maar wachten nog steeds tot dit gebeurt.
Weinig tot geen communicatie over wanneer dit wel zou gaan gebeuren

  • Algemeen 1
op 4 maart 2021 bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: mei 2020

Reis is geannuleerd door Vliegwinkel ivm Corona. Wel 1050 euro betaald op 7 februari 2020. Geen telefonisch contact. Alleen standaard antwoorden en chatrobot. Je kunt bij dit bedrijf naar je centen fluiten! Stel oplichters zijn het dus pas op!! Betreft Boeklngsnr VW-4207885. Tot ik mijn geld terug heb blijf ik iedereen op Social Media waarschuwen voor dit bedrijf!

  • Algemeen 1
op 24 februari 2021 bestemming: Malta, reisperiode: mei 2020

Reis ging niet door, nog steeds geen geld terug! Schandalig, geen communicatie mogelijk, alleen standaard mail.

  • Algemeen 1
op 16 februari 2021 bestemming: Chili, reisperiode: maart 2019

Vliegwinkel is een bedrijf zonder moraliteit. Wanneer zich een pandemie voordoet, zou je verwachten dat een bedrijf als dit zijn klantenondersteuning enorm opschaalt en alle vragen oplost. In plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen hun telefoonnummer van de website te verwijderen en niet op e-mail te reageren.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2021 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2020

Geen enkele restitutie

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: februari 2020

Slechtste klantenservice ooit. Bedrijf is niet bereikbaar per telefoon en helpt niet bij om boekingen. Geven geen enkel concreet antwoord. Alleen standaard antwoorden die in hun sjablonen staan. Nooit mee boeken!! Wees gewaarschuwd!!!

  • Algemeen 1
op 11 januari 2021 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: december 2020

Slechtste service ever! Ze zijn onbereikbaar en niet te vertrouwen. Boek aub nooit via hun. Bespaar jezelf hoofdpijn.

  • Algemeen 1
op 23 december 2020 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juli 2019

Vlucht geannuleerd, geen telefonisch contact mogelijk met Vliegwinkel. Geen refund na 6 maanden en word van kastje naar de muur gestuurd, als ik hier via fb over communiceer. Telefonisch contact nog steeds niet mogelijk. Zal nooit weet bij deze intermediair boeken.

  • Algemeen 1
op 18 december 2020 bestemming: Noorwegen / Alta, reisperiode: december 2019

Vlucht is constant veranderd waardoor het niet meer mogelijk was om te gaan. Zeer vaak aangeven bij vliegwinkel.nl maar nooit antwoord gekregen. Nog nooit zo n slechte organisatie meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2020

Reis geannuleerd door Ryanair. Meteen refund aangevraagd. Wachten nog steeds. Vliegwinkel geeft niet thuis. Dramatisch en onacceptabel

  • Algemeen 1
op 16 december 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd door de KLM in Maart 2020. Nu December 2020 nog steeds geen geld terug omdat vliegwinkel beweerd nog geen geld te hebben ontvangen. Waardeloze organisatie.

  • Algemeen 1
op 6 december 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: april 2019

Waardeloze organisatie
Stel oplichters
De luchtvaartmaatschappij heeft in augustus geld overgemaakt naar vliegwinkel en deze beweren geen geld te hebben ontvangen .
Ze houden geld achter stel oplichters zijn het!

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: juli 2020

Vakantie door corona de luchtvaart maatschappij in juni geannuleerd. Na vraag bij luchtvaart maatschappij o.a. KLM gedaan zij geven dat ze reissom allang teruggestort hebben aan vliegwinkel.nl. Deze geeft aan wij wachten op teruggave van luchtvaartmaatschappij. Allemaal leugens van ze. Het geld is allang binnen echter verotten ze om de klant te terug te betalen

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: juni 2020

Vliegwinkel.nl is de meeste slechte service die je kan gebruiken begin er niet aan want ik ben al maanden aan het wachten op me geld van deze boeven club

  • Algemeen 1
op 26 november 2020 bestemming: Costa Rica / Heemstede, reisperiode: juli 2020

Reis naar Costa Rica is in juni geannuleerd door Covid-19. Van American Airlines begrepen dat ze in augustus onze refund hebben uitbetaald. Dit kan je ook nazoeken op hun website. Geen reacties op de email. Vliegwinkel houdt ons aan het lijntje en zegt op AA te wachten. Onzin! Het geld is al uitbetaald aan hun. Nooit meer Vliegwinkel, wij gaan op zoek naar een manier om ons geld terug te krijgen!

  • Algemeen 1
op 20 november 2020 bestemming: Indonesië, reisperiode: april 2020

Ticket omboeken door Corona was onmogelijk en communicatie leek nergens op. Uiteindelijk zelf via Qatar een voucher bekomen...wat voor vliegwinkel niet mogelijk was. Absoluut een fiasco wat vliegwinkel.nl betreft

  • Algemeen 1
op 9 november 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: augustus 2020

Door covid geannuleerd. Heb geboekt met egypt air! Ik heb de vliegwinkel niet 1x telefonisch gesproken, ze zijn gewoon telefonisch niet bereikbaar. Ook op mails reageren ze niet, tenZij je een klacht indient maar ook dat antwoord is is standaard tekst. Ik snap best dat het moeilijk en vervelend iis om al die vragen te beantwoorden. Maar een persoonlijk telefoontje in die 3,5 maand dat ik al wacht op een fatsoenlijk bericht over de stand van zaken zou mij meer gerust stellen dam een bedrijf dat alle communicatie blokkeert. Volgende keer gewoon naar het reisburo om de hork en daar boeken. Dan ben je mss wel duurder uit maar daar staan ze je teminste te woord. Nu maar afwachten of ik mijn geld van egyptair voor 5 tickets nog terug ga zien

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: mei 2020

Vlucht werd geannuleerd i.v.m. Covid 19 maar geen geld terug en er wordt niet gereageerd.

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: Kenia / Nairobi, reisperiode: april 2019

Na een boeking bij vliegwinkel en annulering wegens COVID maatregelen weinig tot geen communicatie ontvangen over de beloofde restitutie. Ik lees meerdere van deze berichten op dit platform en zou graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem ervaren en hier stappen tegen willen nemen.

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2020 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: juli 2020

Normaal boeken we altijd rechtstreeks bij vliegtuigmaatschappij. December 2019 3 tickets bij vliegwinkel gekocht bij Emirates naar Sri Lanka. Kosten 2700 euro. Natuurlijk werd de reis geannuleerd. Daar kan niemand iets doen. Maar sindsdien amper communicatie, Emirates had meteen geld teruggeven. Maar vliegwinkel geeft niet thuis. We hebben nog steeds geen geld, dit is diefstal. Ik boek er nooit meer. Had zelfs nog extra betaald voor extra service bij annuleren.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2020

Na vele jaren uitstekende Vliegwinkel ervaring, HELAAS, een buitengewoon onverwachte slechte ervaring, niet thuis geven, niet antwoorden en onvoldoende voor de regelmatige consument/klant opkomen.
TRANSAVIA annuleerde vlucht 17/5, wij hadden Vliegwinkel betaald 27/12/19,- E. 657,10, kregen week 42-- E. 480,70 terugbetaald, Schriftelijk onmiddellijk gevraagd, waar blijft de rest E. 176,40, sedertdien geen ANTWOORD OF REACTIE. Over klanten service gesproken???

  • Algemeen 5
op 16 oktober 2020 bestemming: Verenigde Staten / Seattle, reisperiode: augustus 2020

We mochten de USA niet in. Reis geboekt en betaald, maar terugbetalen ho maar! Dat terwijl ik van United Airlines heb begrepen dat zij het bedrag in juli 2020 al hebben teruggestort. Vliegwinkel: NOOIT MEER!

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Geannuleerd vanwege Covid. Alle begrip voor dat het lang duurt. Echter simpelweg geen communicatie mogelijk, zeer onpersoonlijk en daarbij dus nu al bijna 120 dagen aan het wachten op 592.30 restitutie. Als iemand dit leest., wellicht via andere weg mogelijkheid zoeken om restitutie af te dwingen?

  • Algemeen 1
op 12 oktober 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2020

In mei 2 tickets richting St Vincent geboekt. Natuurlijk begrijp ik dat de reis door omstandigheden niet doorgaat, maar zoals eerder vermeldt: de communicatie is uiterst waardeloos. Je kan ze niet bellen en op mailtjes reageren ze ook niet. Slechts een standaard mail dat ze "er alles aan doen" om je geld terug te betalen en dat je ze vooral niet moet mailen. Dit was de eerste en laatste keer dat we bij vliegwinkel.nl hebben geboekt!

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Verenigde Staten / Texas, reisperiode: oktober 2020

Mogen land niet in ivm Corona. Vliegwinkel benaderd per e-mail en Messenger en geen reaktie terwijl KLM vouchers geeft. Boek nooit meer bij deze organisatie

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer vliegwinkel.nl!
Vliegwinkel is telefonisch onbereikbaar. Terwijl de KLM geen wijzigingskosten berekent voor mijn ticket (vanwege Covid), rekent Vliegwinkel nog steeds 50 euro (!!) administratiekosten. Lekker verdienen zo over de ruggen van consument en vliegtuigmaatschapijen. Voortaan boek ik rechtstreeks (bij KLM)!

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2020 bestemming: Nieuw-Zeeland, reisperiode: november 2020

Paar weken voor vertrek, mogen het land niet in maar reis staat nog steeds op confirmed. Weten niet waar we aan toe zijn en krijgen geen contact met vliegwinkel

  • Algemeen 1
op 27 september 2020 bestemming: Thailand / Phukey, reisperiode: februari 2020

2 weken voor mijn reis is mijn vliegreis geannuleerd. Dit was vóór corona. Op dit moment heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Het kan nog enkele maanden duren volgens de klantenservice. Belachelijk.

  • Algemeen 1
op 26 september 2020 bestemming: , reisperiode: april 2019

Op woensdag 29 januari 2020 2 retour tickets (17/4/2020 – 27/4/2020) gekocht via Vliegwinkel bij Aeroflot. Zoals verwacht ontvingen wij op 6 april een e-mail van Vliegwinkel dat door de Coronavirus de boeking was geannuleerd en dat vliegwinkel de restitutie in gang had gezet. Het zou weken duren voordat de restitutie verwerkt zou zijn, met veel geduld wachten we nu al 24 weken op de teruggave van €700. Bij navraag blijkt dat het nog maanden kan duren bij een mogelijke terugbetaling.Wij krijgen geen update over de voortgang met een vooruitzicht op de terugbetaling.

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Singapore / Singapore, reisperiode: augustus 2020

. Ik heb al meer dan 10 mails gestuurd naar vliegwinkel . Maar de laatste maand krijg ik geen reactie meer van ze... wij krijgen nog een flinke duit terug, maar ze wijzen steeds naar Emirates. Zoveel centjes.... hoe durven ze, dit bedrijf. Bij Emirates kun je nu iemand te spreken krijgen.... Niks
Mail of messenger. Gewoon telefonisch contact. Ik begrijp niet dat er niet wordt ingegrepen bij vliegwinkel. Ik vind t werkelijk waar maffia praktijken dit.

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: april 2020

Helaas kon de reis wegens Corona niet doorgaan..
Vanaf halverwege maart al contact proberen te zoeken. Helaas alleen 2 standaard mailtjes gekregen.
7 berichtjes verder (en net 1/3 terug geboekt gekregen) is er helaas nog geen sprake van communicatie!
We snappen natuurlijk dat vliegwinkel het erg druk heeft maar na een half jaar zou het fijn zijn als er enige vorm van persoonlijke communicatie had plaats gevonden.. geen idee hoe lang we nu nog op het resterende bedrag moeten wachten en of we het überhaupt terug krijgen.
Communicatie is de key!

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2020

Helaas door corona kon onze reis die we met het hele gezin zouden gaan maken ivm 25jr huwelijk naar Bali niet door. Geprobeerd contact op te nemen met vliegwinkel, helaas alleen mogelijk om dit per mail te kunnen doen. Je krijgt een standaard mail terug dat ze er mee aan de slag gaan. Gezien alle slechte berichten en reviews, had ik weinig vertrouwen. En zo ineens staat het gehele bedrag terug geboekt op onze creditcard. Vandaar dat ik ook een positief bericht wil uitbrengen. Achter de schermen wordt blijkbaar toch hard gewerkt. Als tip ondanks drukte, doe de klanten af en toe een berichtje dat jullie nog steeds heel hard bezig zijn voor teruggave van het geld. Men blijft in onzekerheid en met vragen zitten. Voor ons dus goed afgelopen. Bedankt en veel suc6 met het goed afhandelen van alle behandelingen wat ieder toekomt.Groetjes Saskia

  • Algemeen 10
op 17 september 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: augustus 2020

Deel van de reis is gecanceld, zodat ik niet kon gaan. Ik reisde via Zürich naar Bari. Het gedeelte van een naar Bari viel uit.
Eindeloos kreeg ik op de site en in de mail, u hoort nog van ons....

  • Algemeen 1
op 14 september 2020 bestemming: Uganda / Entebbe, reisperiode: juni 2019

Zeer matige site die weliswaar iets goedkopere prijzen aanbiedt, maar zodra er iets mis gaat met de boeking, niet alleen weigert het geld terug te geven, maar het bovendien vertikt je te woord te staan. Twee retourtickets ter waarde van ruim 1500 euro richting Oeganda kon ik niet gebruiken. Dat is gezien Covid te begrijpen, net zoals ik het begrijp dat het in het begin druk was, en dat het lastig is al het geld tijdig terug te krijgen. Maar dat ze na een half jaar nog altijd weigeren mij te woord te staan, is simpelweg schoferig en onprofessioneel. Gebruik deze site dus absoluut niet!

  • Algemeen 1
op 13 september 2020 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juni 2020

Vliegwinkel.nl was onmogelijk te bereiken naar aanleiding van de terugbetaling vliegtickets door Corona. Reageerde op niets. Ik zaad iedereen www.misscasey.nl aan. Is consumentenorgan8satie die alles doen om de terugbetaling op te eisen. Echt top! Dankzij heb heb ik mijn terugbetaling ontvangen veel sneller dan normaal.

  • Algemeen 1
op 10 september 2020 bestemming: Vietnam / Ho Chi Minh, reisperiode: april 2020

Onbetrouwbare maatschappij!!!! Het liefst geef ik een 0!!!
I.v.m. Covid 19 is onze reis, door de vliegtuigmaatschappij geannuleerd. We hadden op de site van de Vliegwinkel 4 vliegtickets ingekocht van Ho Chi Minh naar Singapore. Vliegwinkel zelf heeft de tickets bij Jetstar Asia ingekocht.
Nu de reis geannuleerd was zou je toch denken dat je als consument het bedrag teruggestort krijgt. Alles behalve waar! Je krijgt geen contact met de Vliegwinkel en áls je contact krijgt, via de mail want telefonisch zijn ze totaal niet bereikbaar, dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Na heel veel mailtjes van onze kant, hebben we tot op heden 0 resultaat.
Toen ik eindelijk een mail kreeg werd mij medegedeeld dat Jetstar Asia de vouchers (waar ik niet om gevraagd heb en ook niet wil omdat het er voorlopig niet naar uitziet, dat ivm Covid, we niet naar Vietnam afreizen) gemaild heeft naar een mij totaal onbekend emailadres (het is zelfs een Zwitsers emailadres).
Ik zeg: onbetrouwbaar, niet klantvriendelijk, zakkenvullers en mijn mening (en als ik zo alles lees op internet delen vele consumenten mijn mening) NOOIT BOEKEN BIJ DE VLIEGWINKEL. De Vliegwinkel is overigens onderdeel van TRAVIX gevestigd in Amsterdam. Schandalig dit!!!!

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende