Interview CheapTickets.nl

Interview met Roel Verwiel
Cheaptickets, gespecialiseerd in vliegtickets

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?

Ik ben Roel Verwiel en inmiddels 2 jaar werkzaam binnen de marketingafdeling van CheapTickets.nl. Begonnen als affiliate marketeer en doorgegroeid tot campaign manager. Bedrijf en branche is enorm dynamisch en concurrentie is groot. Het is daarom een snel spel waar je belandt. Als markleider hebben we de plicht om de klant centraal te stellen en continue te innoveren. Dat zijn mooie elementen aan bedrijf en functie.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Cheaptickets.nl is opgericht in 2001 binnen het reisbureau Beins te Oosterhout.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
De toenmalige eigenaren wilden vliegreizen en het boeken ervan voor iedereen zo toegankelijk mogelijk maken. Prijs is daarbij één element. Vaak een drijfveer voor de klant en dus verklaart dit de keuze voor de naam.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Zoals hierboven ook aangegeven. Vliegreizen en het boeken ervan voor iedereen en altijd zo toegankelijk en eenvoudig mogelijk te maken. Door goede afspraken te maken met airlines, een snel en overzichtelijk vergelijkingsmechanisme beschikbaar te stellen en de juiste service te verlenen kun je dit bereiken.

Missie is en blijft om marktleider te blijven in Nederland. Het vertrouwen van de klant behouden staat daarbij centraal.

Wie is de doelgroep?
Brede doelgroep. 18-65 jaar. Onderverdeeld in hoofdcategorieen Leisure (sun,winter,citytrip), VFR (visit friends & relatives) en Business.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
We spelen allen hetzelfde spel. Echter door het hoge volume wat CheapTickets.nl draait kan het (voor de klant) gunstigere afspraken met airlines maken. Dit maakt dat we het ruimste aanbod hebben in vergelijking met andere OTA's.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Londen, Barcelona, Bangkok.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Bovenstaande zijn al geruime tijd gemiddeld genomen de meest populaire bestemmingen door het jaar heen. Uiteraard zijn er ‘seasonality’ verschuivingen.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Kansen pakken, snel, inspelen op de markt, eigenzinnig, brutaal, transparant.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Een handige, snelle en overzichtelijke verglijkingssite waarbij ik kan vertrouwen op het vinden van mijn beste deal met een prima service.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Alle 3. We willen transparant zijn en het vertrouwen behouden van de klant.