Schrijf een ervaring over MSC Cruises en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen MSC Cruises

Pagina 1 van 2 met 140 resultaten

op 18 juli 2020 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: november 2019

Waarom dit lage cijfer, tijdens de cruise waren we zeer teleurgesteld over de aangeboden excursies. Totaal oninteressant de begeleiders waren totaal niet bezig met hun gasten meer meer met de mobile telefoon. We hebben dit meerdere malen meegemaakt. MSC gaf aan dat ze daar niks aan konden doen. Waarom dan toch dit soort excursies aanbieden? Omdat ze er geld mee verdienen en het MSC verder helemaal niks interesseert of de kwaliteit van de excursies goed is of niet. Op het einde van de reis was onze credit card dubbel belast voor hetzelfde bedrag van bijna 1500 euro. Hier hebben we meer dan 8 maanden over moeten bellen (herhaaldelijk meer dan 2 uren in de wacht gestaan), mailen (waar 8 van de 10 keer geen antwoord op kwam) en uiteindelijk dreigen met een advocaat ( toen plotseling kregen we wel antwoord) om dit terug te krijgen. Nadat MSC eindelijk toe had gegeven dat ze een fout hadden gemaakt duurde het nog eens 3 maanden voordat met dit heeft terug betaald. Zonder enige vorm van excuses. Als we zelf geen actie hadden ondernomen had men dit nooit terug betaald. ZEER SLECHTE SERVICE. Never nooit niet meer een cruise met deze dievenbende.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Deze reis kende een scala aan klachten welke MSC niet serieus neemt en afdoet met bedankt voor uw signalering en we geven dit door aan het hoofdkantoor zodat we eea kunnen aanpassen. In een dergelijk geval zou MSC moeten uitgaan van, we hebben niet geleverd wat we beloofd hebben en daar geven we een compensatie voor. Drankenpakket leuk bedacht drankjes tot $ 6 gratis maar bepaalde drankjes onder de $ 6 krijg je ook niet en de meeste drankjes zet je op $ 6.5 en dat lijkt gewoon op oplichting. Verder kan ik alle andere dingen ook opnoemen maar MSC zou het sieren serieuze klachten goed te behandelen en op te lossen. Echter zie je alle klachten die er zijn dan kunnen we er van uit gaan dat ze er niets aan doen en dat is terug te voeren tot de italiaanse arrogantie. Advies blijf cruisen maar niet met MSC en er zijn genoeg andere leuke cruisemaatschappijen .

  • Algemeen 2




op 26 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: januari 2020

MSC heeft alleen maar oog voor winst maken, De excursies zijn abnormaal duur, indien je besluit om deze excursies te doen, reken dan op minimaal duizend euro aan kosten per persoon (alleen voor de excursies). Als blijkt dat er teveel geld van je prepaid credit is afgehaald, probeer dat maar eens terug te krijgen op een normale manier. Voordat je van het schip gaat, controleer je rekening (als je die op tijd krijgt)Ze maken hier een bende van. Zaken die je niet hebt gehad of gekocht staan plotseling op de rekening. Dan het contact met de zogenaamde Ďservice desk van MSCí .
Alle bewijzen opgestuurd van de betalingen die onrechtmatig van deze rekening zijn afgetrokken en vervolgens krijg je per gratie een bericht dat ze jouw bericht doorgestuurd hebben naar het hoofdkantoor van MSC. Daarna hoor je niets en zit er niets anders op je recht te halen met je rechtsbijstandverzekering.
Kortom MSC cruises, voor ons NOOIT MEER.

  • Algemeen 2
op 13 februari 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Service en eten beneden alle peil

  • Algemeen 3
op 1 februari 2020 bestemming: BraziliŽ, reisperiode: januari 2020

Mvg rekent prijzen op je creditcard die je niet gebruikt hebt

  • Algemeen 7
op 24 januari 2020 bestemming: , reisperiode: september 2019

Het cijfer 1staat voor de slechte afhandeling van onze klachten. Brief per post gestuurd en tot 2 x toe een mondelinge bevestiging gehad dat onze brief ontvangen was maar nog niet behandeld is. Op cruise geweest in september 2019 en half oktober heb ik de brief verstuurd. Vandaag 24 januari 2020 weer telefonisch contact gehad met de klantenservice en gevraagd waarom ik zolaat antwoord krijg op mijn vragen en klachten is opeens het antwoord van de telefoniste dat er geen brief ontvangen is. Dit kan toch niet. Zolang je geen klachten hebt is er niks aan de hand maar klachten fatsoenlijk afhandelen is er niet bij. Ik ben erg teleurgesteld en zou ook echt nooit meer een cruise boeken met MSC.

  • Algemeen 1
op 3 januari 2020 bestemming: ItaliŽ / Malta, reisperiode: november 2019

Wij zijn geweest op de Grandiosa het is geweldig geweest wat een geweldig schip zeker voor herhaling om nog eens een reis mee te gaan.

  • Algemeen 10
op 24 december 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

Prachtige Reis ! Veel gezien en elke dag een andere bestemming.

  • Algemeen 9
op 11 december 2019 bestemming: , reisperiode: november 2019

De havens waren merendeel verschrikkelijk..in het midden van niets. vooral Ocho Rio, Limůn bay en hun nieuw eiland ocean bay..echt een verschrikkelijk

  • Algemeen 6
op 11 december 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2019

Onze 5de cruise met MSC op een total van 8. We hebben een nieuwe cruise besteld voor mei 2020 met de Splendida. Altijd een voortreffelijke service. We wensen zeer speciaal de mensen van de RENDEZ-VOUS bar te feliciteren waar we altijd zeer welkom waren en zeker ook de event manager Marcela voor het goed in banen leiden van onze Shabbat viering....

  • Algemeen 9
op 20 november 2019 bestemming: , reisperiode: november 2019

Boarding duurde in het totaal 4 uur. Verschrikkelijk lang. Zeker na een lange vliegreis. De service bij de info balie was zeer slecht. We werden voortdurend naar een ander doorgestuurd. Niemand wist ons goed te helpen. Het ertrn was eenzijdig. De restaurants overvol en rumoerig. Wij raden niemand aan om met deze maatschappij en dit sdvvhip te gaan cttuisen

  • Algemeen 6
op 12 november 2019 bestemming: , reisperiode: juli 2019

Geweldige ervaring. Alles goed geregeld op het schip Bellissima. Lekker eten en drinken, mooie shows, alles was super! Kon niet beter.

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

8 daagse cruise gemaakt door de oostelijke Cariben , alles top geregeld. Prachtig schip MSC sea Side...geweldig.
Heerlijk gegeten en heel veel gelachen. Leuke shows en lekker gegeten. Ik heb Met de rederij Prinses en Roal Cariben Carnaval en holland America line....gevaren. Maar deze was ook echt fantastisch
alles goed geregeld. Kortom top vakantie gehad!!

  • Algemeen 9
op 17 oktober 2019 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: september 2018

Hallo,
wij hebben al diverse keren met MSC gecruised, ook 1 x met de Holland America lijn. deze laatste vonden wij in tegenstelling tot de MSC niks, in vergelijk met theater, entertainment.

zoals gezegd gingen we dit jaar met 5 koppels weer met de MSC, deze keer op het schip Fantasia. Een mega schip maar wat na ons inziens de capaciteit niet kan dragen t.o.v de bekende service.
Helaas hebben wij moeten constateren dat het eten minder was dan andere jaren, assortiment stuk minder, vaak was het eten lauw tot koud bij de lunch. de indeling bij buffet was zo dom ingedeeld dat mensen heen en weer liepen om te zoeken naar bijv. boter. de eieren waren al lauw als je ze 's morgens ging halen maar stonden in het midden van het buffet. er was 1 koffiemachine aanwezig, wanneer je toevallig aan de juiste kant binnenkwam had je geluk ,anders moest je oversteken, wat dan ook weer voor chaotische taferelen zorgde. Na melding van koud eten, werd er wel direct iets mee gedaan, dat wel....alleen was het de dag erna hetzelfde. Verder moesten we zelf onze credit card linken aan de MSC card, dit in tegenstelling tot verleden....toen deden ze dit al regelen bij incheck. onze handbagage stond in ruimte en zou naar de cabines gebracht worden, dit was nog niet gebeurd na tal van uren terwijl de koffers er wel al waren. Na eerst met receptie gebeld te hebben , werd mij medegedeeld dat alles iets verlaat was, maar toen wij om 18.00uur nog geen handbagage zagen, zijn we maar gaan vragen. bleek de handbagage in een ruimte staan, en konden we ze zelf meenemen. Het theater was ongeveer elke avond hetzelfde, 1 groep waarbij gezongen(lees gekwaakt) en gedanst werd. Het entertainment deed hun best, hier miste ik wel het meertalige in. Duits was ver te zoeken en Engels kwam er ook vaker beneden maats uit. Op zo'n groot schip met zoveel diverse nationaliteiten mag je toch wat meer kennis van talen verwachten.
vrienden van ons kregen verkeerde uitleg over de prijzen van drank op het schip, zodat zij maar snel een drankenpakket kochten wat achteraf voor hen meer nadeel heeft gebracht. hen werd gezegd dat de prijzen voor cappucino 5 euro zouden zijn, dit klopte niet , dat was 3.50 excl. charge.
ook kregen we geen tussentijdse rekening , moest je ook zelf achteraan. Daarbij lag de rekening niet op de vooravond van uitscheping in de cabine. Deze kwam pas laat in de nacht, zelf heb ik niet geslapen hierdoor. achteraf bleek er ook nog dat er dubbel parkeerkosten berekend waren waardoor je `s morgens in alle vroegte weer naar de receptie kon om dit recht te zetten.
de bewegwijzering van bijv. wc was ook slecht te noemen, ook te weinig wc bij de ruimtes, hier zocht je vaak lang voordat je een wc gevonden had. kortom voor ons nooit meer zo`n groot schip en daar waar ik altijd MSC fan was , ga ik nu over om bij een andere rederij te boeken.1 groot pluspunt: het personeel in de bediening is top!!!! dat zijn de enige die de pluim verdienen.

  • Algemeen 6
op 13 oktober 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2019

Via MSC Duitsland hadden wij in de meivakantie een 8daagse cruise geboekt met de MSC Fantasia. Een fantastisch verblijf gehad, tot de ťťn na laatste dag. Door een verandering in het vaarschema, liep de hele planning in het honderd!
's Avonds laat lag er een brief van de kapitein in onze hut, waaruit we zelf moesten opmaken dat we de volgende dag niet op tijd in Palma de Mallorca zouden aankomen. Na 12 uur 's nachts stond een enorme rij passagiers bij de receptie, die allemaal hetzelfde probleem hadden, dat zij de volgende dag hun terugvlucht zouden gaan missen. Om half 3 's nachts was het dan eindelijk gelukt om in het Internetcafť de terugvluchten om te boeken. Extra kosten: ruim 500 euro! Vervolgens heeft MSC Duitsland ruim 4 maanden nodig gehad om mijn klacht af te handelen. En bood een cruisevoucher van 100 euro aan, als tegemoetkoming voor de ruim 500 euro extra kosten die ik heb moeten maken. Waardeloos!
Jammer ook van mijn eerste cruise belevenis, want tot bijna de laatste dag vonden wij het een topervaring! Met dank nog aan de vriendelijke dames van C&O travel in Nederland, die voor ons hun uiterste best hebben gedaan om mijn klacht correct af te handelen met MSC Duitsland.

  • Algemeen 5
op 6 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: september 2019

Tweede cruise en toch enkele minpunten. Dit was onze tweede cruise met MSC en het "WAUW" gevoel was er niet zoals de eerste keer. Het bleek ons nu op te vallen hoe commercieel alles opgevat is. Men neemt een Easy-drankenpakket en men probeert dan aan boord een upgrade aan te prijzen met het Easy-pakket als "te miniem" te omschrijven ?!? Blijkt nu ook dat de meeste interessante dranken 0,50 Ä duurder kosten. dan de grens van 6.00 Ä van het Easy-pakket. Ook de fotografen die je op alle mogelijke momenten willen fotograferen... Foto's kosten dan minimum 20 Ä het stuk. Ook in de restaurants laten ze je niet gerust, men probeert dan duurdere flessen wijn aan te bieden of eventueel een speciale cocktail (en omdat die duurder was dan 6.00 euro moest men die "volledig" betalen + 15 %). Minpuntje was ook dat men echtgenote jarig was, we onze vaste ober in het restaurant hiervan enkele dagen hiervoor op de hoogte brachten... Maar op de dag zelf... Noppes... nog geen briefje in de hut... Dit moesten we zelf maar regelen met de receptie ?!? Hier gaat een maatschappij als MSC dan toch de mist in. En ook onze rekeningen klopten af en toe niet... we hadden nu een drankenpakket en er stond steeds te betalen "0 euro"... dus maakte het ons niet zo veel uit maar echt koosjer was dit toch niet.
Ook zou het buffetontbijt iets gevarieerder mogen zijn... maar dit is natuurlijk kwestie van smaak, maar in sommige 4-sterren hotels vinden we soms meer variatie.
Al bij al blijven dit maar details en blijft een cruise iets speciaals, maar een derde zal er niet direct aankomen.

  • Algemeen 7
op 17 september 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: september 2019

Zoals vele al weten zijn wij weer thuis. Dit zou onze droomvakantie worden.... Een reis waar we lang naar hebben uitgekeken is uitgelopen op een nachtmerrie 😥. Eergisterochtend om 07:05 uur vlogen we vanuit luchthaven Brussel Saventum naar luchthaven Frankfurt, om daar over te stappen op het vliegtuig naar Miami. Bij het boarden in Brussel vroegen ze ons of we de taal spraken, omdat we plaatsen bij de nooduitgang hadden gekregen, omdat wij zeiden dat dit niet het geval was, werden onze plaatsen ter plekke veranderd naar ergens anders in het vliegtuig waardoor ze onze paspoorten hadden ingenomen, om nieuwe boarding passen uit te printen. Het personeel was erg chaotisch en hectisch en gaven niet de paspoorten aan de goede personen af waardoor we elkaars paspoorten kregen en doorliepen naar het vliegtuig. Maar hier hebben we maar 3 van de 4 paspoorten terug gekregen. Eenmaal aangekomen bij de paspoortcontrole in Frankfurt, kwamen we erachter dat het personeel bij het boarden in Brussel mijn paspoort niet hebben teruggegeven waardoor we onze vlucht naar Miami hebben gemist.

Meteen naar de klantenservice van Lufthansa, we werden steeds doorverwezen naar andere plekken en niemand die ons konden en wilde helpen omdat het zondag was. Bij de klantenservice werd een kwartier voor onze vlucht gezegd "ga hier maar rustig zitten, ik ben over een uur terug". We werden totaal niet serieus genomen.

Uiteindelijk terug kunnen vliegen, en naar huis gegaan. Er geen aanbod gedaan om in Jamaica op te stappen, helemaal niks. Geld kwijt.

Bedankt msc cruise voor dit drama en het bieden van geen service!!
Weg droomvakantie.... 😢😢😢😢

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Zeer slechte ervaring met het internet. Ben zeer matig gebruiker en toch vlogen de mbís weg. Zelfs na upgraden met 1500 mb waren ee na 2 min nog maar 800 van over terwijl ik niks deed.7x naar guest service geweest om eea te verhelpen. Adviseerden ander pakket. Dat bleek slecht afvies want daarmee kon ik alleen op social sites die ik niet gebruik en geen mail ophalen. Al mat al heb ik tig pakketten gekocht, ben ik door guest service slecht geadviseerd. Ze waren niet bereid om geste te doen om me voor de cruise het duurste pakket te laten betalen ( terwijl ik amper internet gebruik....). Uiteindelijk heeft 6 dagen cruise me ca 600 dollars gekost en kon ik ook nog dagen geen mail ophalen en whatsapp gebruiken. Ik vind dit werkelijk alle perken te buiten gaan en ben bijzonder ontevreden over de afhandeling hiervan. Voor mij reden om nooit meer met MSC te reizen en het iedereen af te raden. Onbehoorlijke geldklopperij!

  • Algemeen 2
op 19 juli 2019 bestemming: , reisperiode: juni 2019

8 prachtige dagen gehad. We stapten op in Mallorca om vervolgens via Ibiza naar ItaliŽ te varen en via Marseille weer terug. Het schip ziet er goed uit met prima faciliteiten. Een grote sportschool en casino en genoeg barretjes en zelf een discotheek. Het is aan te raden om een alcoholkaart te nemen want dat kun je heel de dag lekker alcohol tikken. Tot volgend jaar!

  • Algemeen 9
op 19 juni 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: mei 2018

De boot is echt heel mooi en comfortabel. De bemanning is vriendelijk, behulpzaam en de reis is goed georganiseerd.
Het eten is erg goed en er is veel keuze. We hebben ook een keer in een specialiteiten restaurant gegeten en dat was echt een prima en fijne ervaring.
We gaan zeker weer een cruise maken op de MSC Seaside.

  • Algemeen 9
op 14 juni 2019 bestemming: Noorwegen / noorwegen, reisperiode: juni 2019

De reis begon al toen we s'nachts van gentbrugge naar antwerpen en dan naar brussel en dan naar kiel moesten rijden s'nachts reisen is zo wie zo vermoeiend ,wie organiseert zo iets ?? En je ziet het wat de mensen schrijven ,wat ze schrijven is helemaal juist ,veel te veel volk ,veel te druk aan het buffet ,en ze buiten de mensen voor exursus uit ,wat wel positief is ,iedereen is zeer vriendelijk alfsof hun leven er van af ging ,het zijn allemaal toffe gasten ,die nog weten wat werken is ÖÖÖÖ..christian

  • Algemeen 5
op 27 mei 2019 bestemming: Noorwegen / Kiel, reisperiode: mei 2019

T was een droomreis maar inderdaad het is een beetje gecomersionaliseerd zeker voor het dranken paket verder was alles perfect getimed ,alles heel proper kajuit perfect ik heb geen kritiek

  • Algemeen 9
op 9 mei 2019 bestemming: , reisperiode: april 2019

Schip en kajuit ok. Restaurant ŗ la carte ok. Buffetrestaurant veel te druk.
Schip was niet volledig bezet en toch al veel te druk. Volgens mij gewoon te veel passagiers.
Excursies zijn belachelijk duur. Bovendien zijn de groepen te groot : de gidsen zijn vooral bekommerd om de groep samen te houden. Ze hebben (80%) geen tijd of zin om serieuze uitleg te geven. Het is werkelijk van een bedroevend lage kwaliteit. Een echte geldmachine is her.
Geen MSC meer voor ons

  • Algemeen 7
op 10 april 2019 bestemming: Nederland / Leidschendam, reisperiode: september 2018

Dat drankenpakket klopt niets van...wij hebben het opgezegd...
Als je niet oplet krijg je een enorme rekening de fooi wordt nogmaals in rekening gebracht terwijl wij die al betaald hadden, en je pasje wordt bij een drankje 3x door de kassa gehaald zodat je 3x zoveel betaald. Oplichting !!! En idd als je er wat van zegt (na veel gedoe harde muziek waardoor elkaar moeilijke te begrijpen bij de receptie, en lange rij voordat je aan de beurt ben bij de receptie )wordt het er zo vanaf gehaald van de rekening. Niet leuk als je op vakantie bent ,en je moet je daar mee bezig houden....Maar je moet wel anders krijg je aan het eind van de week een rekening van wel Ä 700,00 of meer....Verder was het een leuke cruises alleen jammer van dat geld gedoe.....

  • Algemeen 7
op 26 maart 2019 bestemming: Cuba, reisperiode: februari 2019

Alles was prima geregeld en alles was netjes.
Waar we het niet mee eens zijn is het tip geld dat ze automatisch op je rekening zetten. We hebben aan verschillende personeelsleden gevraagd of ze daar iets van terug zagen. Ze zeiden allemaal van niet. We hoefden alleen maar te zeggen bij de receptie dat we het er niet mee eens zijn en het werd van de rekening afgehaald zonder uitleg. Dit klopt niet.

  • Algemeen 7
op 24 maart 2019 bestemming: India, reisperiode: maart 2019

MSC Lirica = veel, heel veel loeiharde muziek en geroep bij de (kermis) attracties bij het zwembad en in het restaurant Le Bistrot op het 11e verdiep.
Op andere schepen werden er lezingen voorzien met uitleg over de nog aan te leggen havens. Hier echter niets. Zoals reeds gezegd enkel loeihard lawaai en kermisattracties.
De aanleghavens, vooral in IndiŽ, waren zeer goed. Spijtig van de excursie in New Mangalore. Die stelde twee keer niets voor en wij moesten daar toch bijna 90 euro pp voor betalen. De excursies in Goa en Mumbai waren wel een voltreffer.
Bij de Arabische emiraten was vooral Dubai een positieve uitschieter. De andere havens in Oman : Muscat en Khasab waren wat minder. Bij het vertrek werd ons meegedeeld dat het schip zou blijven liggen in Dubai, en niet naar Abu Dhabi varen, omdat er veel wind was en men niet zou kunnen aanleggen in Abu Dhabi. Er was wel wat wind, maar naar wij konden beoordelen, hebben wij al sterkere wind meegemaakt. Wij vermoeden eerder dat het goedkoper was om te blijven liggen in Dubai dan naar Abu Dhabi te varen.
Wij hadden een balkonhut gereserveerd maar kregen een suite. Fijn natuurlijk. Maar op de Lirica stelt dat niet zo veel voor. De kajuit was een beetje uitgeleefd. Verroeste badkamerdeur, wasbak gedeeltelijk verkleurd en met barsten. Soms een niet te harden geur. De Lirica is een oud schip dat een beetje aangepast werd. Als wij op ons balkon zaten op het tiende verdiep moesten wij oordopjes indoen om een beetje rust te krijgen.
Wij zouden in elk geval nooit betalen voor dergelijke suites. De prijs is niet naar verhouding met de kwaliteit.
Toen we toch eens in een ligzetel aan het zwembad gingen liggen hebben we gezien dat er twee mensen waren die vier (2 in de zon en 2 in de schaduw) ligzetels in beslag namen. Hoe ze aan de 4 handdoeken kwamen is een raadsel. Als iedereen dat zou doen !
Verder wordt er aan de passagiers gevraagd om niets in zee te gooien. Maar we zagen iemand in uniform van MSC die iets over boord gooide. Wij vermoeden een sigarettenpeuk.
Alhoewel de mensen die de hutten poetsen heel vriendelijk zijn en sommige kelners ook zal waarschijnlijk een eventuele volgende cruise toch met een andere rederij zijn. Het loeiharde lawaai was ongezien, nog nooit meegemaakt (dit was toch onze 21e cruise).

  • Algemeen 6
op 29 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: januari 2019

Eten matig.House party naast de hut Lawaai oorverdovend.Niet kunnen slapen.Administratie niet accuraat.Nooit meer Meraviglia.Ook animator
Javier mag wel minder schreeuwen.Hebben oorbeschadiging van de harde muziek.Ook Cirque du Soleil was amateuristiche uitvoering.Iemand die geluiden nadoet kan in 2019 echt niet meer.Zijn erg teleurgesteld.Voorlopig geen cruise meer.

  • Algemeen 5
op 26 december 2018 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: oktober 2018

Wij waren voor het eerst met een cruise met twee stellen met de MSC Orchestra alles was goed geregeld eten in het bediening restaurant was goed met net en gezellig personeel omdat je tafelzitting heb elke dag dezelfde ober die precies weet wat je wensen zijn ook buffetrestaurant is goed prima cruise gehad gaan 2019 weer maar dan vanaf Amsterdam met de MSC Preziosa

  • Algemeen 9
op 19 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: april 2018

Helaas deze cruise wilden wij heel graag boeken maar wat een verschrikkelijke bedrijf is dat MSC!! Maandag gebeld afspraken gemaakt voor het maken van een cruise. Duidelijk gevraagd of we na twee dagen terug konden bellen om definitief te boeken. Ja hoor geen enkel probleem. Na overleg met onze reisgenoten een dag later gebeld....wat blijkt helaas we kunnen u de cruise niet meer aanbieden voor de prijs van maandag! Wel voor ruim 500 euro meer. Pfff na veel over en weer bellen geen enkele tegemoetkoming van MSC..... Wat een ontzettend onbetrouwbare maatschappij. Jammer want na 3 mooie cruises met hun gemaakt te hebben heeft MSC voor ons nu afgedaan. En tegemoetkoming in de kosten hadden we als trouwe klanten wel verwacht!!

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2018 bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: oktober 2018

Wij hebben vaker gecruised en kunnen daarom ook vergelijken met andere maatschappijen, o.a. Norwegian, Carnival, Celebrity en Royal Carribean. MSC kan helaas niet tippen aan deze schepen. De service was echt slecht, te weinig personeel en niet echt goed werkend personeel. Ik neem het hun niet kwalijk. Ik weet dat de bediening van cruiseschepen veel uren maken, maar ik heb diverse medewerkers gesproken, deze mensen werken meer dan 15 per dag en krijgen geen dag vrij, tussendoor hebben ze 2 a 3 uur vrij. Ik kan me voorstellen dat je niet echt met veel plezier en met een big smile staat te werken. We hadden een drankenpakket aan boord genomen, je krijgt niet echt de gelegenheid om hier gebruik van te maken. We stonden vaak zelf aan de bar drankjes te bestellen en de wachttijden waren erg lang, ook 's avonds in de barretjes en koffieshop etc. nam je plaats en moest je erg lang wachten tot er iemand langs kwam om je bestelling op te nemen, ook hier haalde we zelf onze drankjes. Niet te vergelijken met andere schepen waar ze bijna tot vervelens aan toe naar je toe komen of je iets wil bestellen!

Het eten in het restaurant 's avonds was ook niet echt goed, soms koud en niet echt lekker. Het buffet restaurant was wel goed, daar maakte we gebruik van voor ontbijt en evt lunch. Wel jammer van de avond, ik vind het juist leuk om 's avonds gezellig aan tafel te zitten en echt te dineren. Wederom maar 1 ober op 4 tafels , hij was dus erg druk....

Entertainment aan boord ook geen succes. We zijn de eerste avond uit de show weggelopen, ook andere mensen stonden op en gingen weg. De show op de tweede avond, Dirty Dancing, was het dansen wel leuk maar de zanger zong E R G vals. We hebben de volgende dagen het maar niet meer geprobeerd. Ook in de barretjes waar 's avonds muziek was stonden geen goede muzikanten en zangers, het was het allemaal net niet. Niet te vergelijken met shows die we op andere schepen hebben gezien!

Helaas hebben we door weersomstandigheden een verandering in de route gehad. Dinsdag een extra dag op zee en helaas konden we niet naar Roatan. Dit is echter overmacht en dat begrijp ik echt. Wat wel jammer is dat ze op zo'n dag met heel slecht weer daar niet op in spelen. Noodweer en regen, maar wel 2 barren op het dek open en niet even extra andere ruimtes binnen open gooien om de mensen bezig te houden.

Het kinderbad is de hele cruise gesloten geweest, de vloer misten stukken en kon dus niet worden gebruikt. Niet echt leuk voor gasten met kleine kinderen.

Ook diverse mensen gesproken die niet blij waren met het schip.Wat ook erg kwalijk was is dat er diverse mensen ziek zijn geweest, ook mijn man heeft de eerste 2 dagen last van buikloop gehad. Niet gemeld, anders stoppen ze je in quaraintaine ( iemand anders wie we hadden ontmoet heeft dit wel gehad). Gelukkig niet al te veel last gehad. Wel was er een jongedame aan boord die werkt voor D-reizen in Tiel.Zij had een excursie geboekt aan boord naar Varadero met lunchbreak. Zij kwamen terecht in een erg slecht, vies hotel met erg vieze toiletten met de poep aan de muren etc etc . Zij heeft die dag een voedsel vergifiging opgelopen en is 3 dagen goed ziek geweest. Zij heeft hier natuurlijk over geklaagd en gevraagd voor evt restitutie en kreeg op de laatste dag bij diner een fles proseco aangeboden voor compensatie, niet echt netjes.

We hebben gelukkig hele leuke mensen ontmoet aan boord, verschillende die voor de eerste keer een cruise maakte. We hebben het met z'n allen erg leuk gehad en het beste ervan gemaakt.Ook op de bestemming hebben we het super leuk gehad. Wel jammer dat deze mensen dan roepen dat ze nooit meer willen cruisen en het anders verwacht hadden. Ik heb natuurlijk verteld dat het niet zo hoort en dat ze zeker nog een keer andere schepen moeten proberen. Dus, om een lang verhaal kort te maken, NOOIT meer MSC...

  • Algemeen 1
op 30 juli 2018 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: juli 2018

Personeel ,het eten en de hoeveelheid activiteiten evenals de hoeveelheid gasten viel ons tegen





ooit meer met MSc de drank ik belachelijk duur en dan nog moet je bijbetalen voor j,udorange en ijs op een stokje, de personeelsleden worden uitgebuit krijgen geen vrij hebben laag loon moeten hun water kopen ??? !!!! Wat een baas MSc nee ik niet meer

  • Algemeen 5
op 23 juli 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2018

Wat een ontzettende tegenvaller was onze cruise op de MSC Fantasia. Veel ordinair volk aan boord die zich misdroegen in het buffet restaurant. Ze namen zelfs rollen aluminiumfolie mee om buffet-eten mee te kunnen nemen van boord. Veel grote families die alle bedjes bij zwembad bezet houden. We merkten zelfs dat er families waren waarvan 1 persoon drank afgekocht had en op dat pasje alle drank bestelde.
Op die manier is het, in een binnenhut met kids nagenoeg gratis mee, goedkoop vakantie vieren natuurlijk. Je trekt dan ook het verkeerde publiek aan.
We hadden voor het Aurea pakket gekozen: maar niet alle drank was inclusief. Verse jus of wijn was niet inclusief, alleen huiswijn en dat was echt bocht.
Op de kamer zou een Welness pakket liggen, maar niet gehad. Klacht bij receptie neergelegd maar er werd niets mee gedaan. Op een gegeven moment vraag je het niet nog eens. Ook voor wasservice gekozen en onze was kwam vies, gestreken terug met alle vlekken er nog in.
Personeel doet echt hun best, maar je merkt dat het orders zijn van hogerhand. Ik denk dat het voor veel Nederlanders niet is wat ze van cruisen verwachten. Dit soort reizen is echt gemaakt voor de goedkope Italianen en Fransen die voornamelijk aan boord waren. Er ging ook bijna niemand van boord om de steden te bezoeken. Iets wat je bij cruisereizigers verwacht.
Voor ons nooit meer MSC, want een tegenvallende cruise-ervaring!

  • Algemeen 4
op 19 juli 2018 bestemming: Noorwegen / Noordkaap, reisperiode: juni 2018

Omdat alles perfect was geregeld. Kwamen om 13u aan in Hamburg Auto parkeren voor de boot. Inchecken direct en werden opgevangen door een butler. ( moet wel zeggen we hadden MSC Jachtclub geboekt). Die verzorgde alles inchecken meteen koffers naar de hut en zelf ook naar de hut gebracht. Daarna hebben we ondanks het slechte weer kunnen genieten van een fantastische cruise. Onze hut lag voorin in t schip en je kon daar alleen maar komen met een special pasje. Eten tussen konden we gewoon binnen lopen er was altijd plaats en kelner en bediende waren zeer vriendelijk. ook een compliment aan onze butler als we iets te vragen hadden stond hij meteen klaar. t enigste nadeel was dat t ontzettend druk was bij verschillende bars. M'n vrouw is ernstig ziek en kan niet lang staan maar daar was bijna nooit plaats voor te zitten. Maar ja wat wil je met bijna 4500 mensen aan boort. De boot was fantastisch. Dat t niet altijd goed gaat horen we nu. Onze dochter is met haar vriend op cruises in de middellandse zee. Paar kleine dingen. Vlucht erna toe niet goed geregeld vliegtuig overboekt. Schip MSC Sinfonia heeft technische problemen waardoor ze later op santorini aankomen. Mykanos wordt helemaal overgeslagen. en er zijn mensen die willen demonstreren en onrustig zijn veel kabaal maken omdat er zoveel mis gaat. Zo kan tinderdaad ook gaan.

  • Algemeen 9
op 27 juni 2018 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: juni 2018

Eerste maal cruise met Divinia geboekt via reizen Lauwers, fantastische ervaring excellente bediening aan tafel door Gerald , we kwamen niks tekort. En al het personeel was super vriendelijk voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 9
op 18 juni 2018 bestemming: Cuba / Cuba, reisperiode: juni 2018

Helaas kunnen wij geen nul geven anders had MSC Nederland deze zeker gekregen. De reis, gepland in januari 2019, is gecancelled door MSC Nederland omdat ze een verkeerde vluchtprijs op de site hadden staan.
Zelfs hun site op orde houden is blijkbaar onmogelijk.Ja, mogen ze volgens de algemene voorwaarden binnen 48 uur. En ja, daar waren ze heel snel mee. Maar het aanbetaalde bedrag terugstorten heeft nog niet plaatsgevonden. We zijn benieuwd hoeveel moeite we hier voor moeten doen.
Wij zijn ervaren cruisers, inmiddels 10 cruises gemaakt met verschillende rederijen(HAL, Celebrity, Carnival, Costa) maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Wij hebben verzocht dat de manager van MSC contact met ons opneemt maar dit gebeurt ook niet.
Voor ons hebben ze helemaal afgedaan. Keuze genoeg aan rederijen.
Ze zijn blijkbaar niet eens in staat om hun site up to date te houden.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2018 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2018

In de aankomst terminal een dranken pakket gekocht bij de Msc stand en met de visacard betaald met de mededeling dat dit als borg nodig was,maar terug gestort zou worden nadat we aan boord ingecheckt waren. Dit pakket zou dan voor het gemak op de totaal rekening gezet worden. Prima, gebeurt zo ook bij hotels. Alleen bij thuiskomst, geen terug storting?!ik ben 3 maanden bezig geweest om dit alsnog terug te ontvangen maar ze hebben de macht in handen en willen niets doen. Oplichting is het en ook de zgn.verplichte fooien..hier komt niets bij het hardwerkende personeel! !!!over Ä30.000,-per dag praat je dan! !!! Reken maar uit hoeveel per jaar. Tevens is er 1 stop geschrapt wegens communicatie problemen en met Ä50,00 aan drankjes per cabine vergoed. Hadden we dit van te voren geweten dan hadden we deze drama cruise absoluut niet geboekt.
Wij voelen ons zo belazerd door deze arrogante organisatie!

  • Algemeen 2
op 13 juni 2018 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: februari 2018

Deze cruise hebben wij kennis kunnen maken met de ontzettend arrogante organisatie MSC. Van de 3000 gasten aan boord, behoorden maar liefst 2000 gasten tot eenzelfde gezelschap (Holistic Holidays Vegan Cruise) 2/3 van de gasten dus. Wij behoorden tot de overige gasten 1/3 deel. De eerste dag kwamen we er al achter dat Holistic Holidays afspraken had gemaakt met het hoofdkantoor van MSC over deze cruise. Zo hadden zij bijvoorbeeld de complete eerste dinerzitting afgehuurd, 's avonds het theater gehuurd en eigenlijk de hele dag door hielden zijn vele ruimtes bezet voor hun lezingen en andere bezigheden. Dat betekende voor ons (en de overige ongeveer 1000 gasten) dat de helft van de ruimtes niet voor ons toegankelijk waren. Wij hadden extra fantastica pakket geboekt (50 euro pp extra) om voorrang te krijgen bij keuze dinerzitting. Wij hadden gekozen voor de eerste zitting i.v.m. gezondheidsproblemen van een van onze medereizigers. Tien dagen voor vertrek kregen wij de reispapieren en daarop stond 'eerste dinerzitting'. Aan boord bleek hier geen sprake van te kunnen zijn omdat die zitting compleet was afgehuurd. 's Avonds was er ook maar 1 theatervoorstelling, om 19.00 uur, omdat alle 'gewone' gasten waren ingedeeld bij de tweede dinerzitting. Aan ons de keuze; eten rond half 7 in het buffetrestaurant, en daardoor elke avond geen theatershow kunnen zien, en geen extra gezondheidsproblemen, ůf genoegen nemen met de tweede zitting, wel theatershow kunnen zien, en extra gezondheidsproblemen voor lief nemen. Er werd enorm geklaagd door de 1000 'gewone' gasten over met name de dinerzitting en het op Holistic Holidays aangepaste cruiseprogramma aan boord. Ook de normaal gesproken uitgebreide buffetten van MSC waren nu beduidend minder (qua keuze) en we mochten ook niet overal in het buffetrestaurant komen want dat was alleen toegankelijk voor cruisereizigers van Holistic Holidays. Deze gasten mochten overigens wel in alle ruimtes komen. De beperking gold alleen voor de 'gewone' reiziger. Discussies liepen heel hoog op en de sfeer was zeer gespannen aan boord. Om passagiers te kalmeren en de rust aan boord te bewaren, werd het verplichte fooien geld aan boord reeds kwijtgescholden en zegde het personeel van guests relations toe dat bij thuiskomst iedereen die geklaagd had gecompenseerd zou worden door hun eigen MSC (per land). Mochten deze dit niet naar tevredenheid oppakken, dan konden we contact opnemen met het hoofdkantoor van MSC want zij waren reeds op de derde dag van onze cruise volledig op de hoogte gebracht van de gespannen, onthoudbare sfeer aan boord. Ik zal jullie alle verdere ellende aan boord besparen. Al deze ellende heeft overigens niks te maken met de mensen van Holistic Holidays. Zij hebben gewoon afspraken gemaakt met MSC. MSC is verantwoordelijk voor al haar gasten, maar heeft hier gekozen om een grote groep gasten een compleet eigen programma te laten draaien aan boord en de overige gasten moesten daar maar omheen vakantie vieren. Bij thuiskomst hebben wij meteen een klacht ingediend bij MSC Nederland en zij zijn in contact getreden met hun hoofdkantoor. Het heeft drie maanden geduurd voor zij met een final offer kwamen: we kregen per hut een voucher van 200 euro (100 euro pp dus) voor een volgende cruise binnen een jaar en onder strikte voorwaarden en tegen standaard tarieven. We hebben geprobeerd een cruise in te boeken en als wij daarbij gebruik maken van de voucher, dan zijn wij maar liefst 400!!! euro duurder uit dan dat we geen gebruik maken van het voucher. Blij maken met een dooie mus. Iemands laatste vakantie (een persoon uit ons gezelschap is ernstig ziek) verpesten, geen verantwoordelijkheid nemen en vervolgens iets geven waarmee mensen alleen duurder uit zijn. MSC Nederland verschuilt zich achter hun hoofdkantoor en neemt zelf ook geen enkele verantwoordelijkheid. Een organisatie die aantoonbaar niet geÔnteresseerd is hun gasten. Ook in 2019 heeft Holistic Holidays weer een cruise bij MSC geboekt, dus als u liever de beschikking over een heel schip met al haar faciliteiten wilt hebben, dan een half schip met beperkte faciliteiten, doet u er goed aan om eerste te checken of er geen grote groepen aan boord zijn.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2018 bestemming: Zuid-Afrika / idem, reisperiode: mei 2018

Tsja, massatoerisme ten top op de MSC Meraviglia en de veiligheidsoefening inderdaad gemist. De communicatie op deze reis was bar slecht, de oefening was niet aangekondigd en de herhalingsoproep veel te laat in de hut. De jetsetstraten beneden samen met de "zilveren"/"kristallen"trappen, zijn smakeloos en decadent gericht op kopen, want sommige routes wordt je er gedwongen langs gestuurd.
Nooit meer met MSC!. Het eten was prima, het achterdek 15 prima en zee en Noorwegen waren weer oogverblindend.

  • Algemeen 6
op 9 mei 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2017

MSC Divina, 3 klachten en wordt niet behandeld door MSC

  • Algemeen 3
op 10 december 2017 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: september 2017

Een schitterend schip maar een hele slechte service ook bij het kantoor vanuit nederland. Als het geld binnen is hebben ze geen oog meer voor je, terwijl wij toch genoeg betaald hebben. Cruisse zelf is fantastisch maar wel met een andere rederij er zijn er tenslotte genoeg

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2017

Omdat mijn vriendin en ik een hele fijne vakantie hebben gehad en werkelijk van begin tot eind niets te klagen hebben gehad, ik heb problemen met lopen en gebruik daarom een rolstoel en ook daarbij werd voldoende hulp geboden,slechts een ding vonden we jammer en dat is dat het programma dat s'avonds op bed lag voor de volgende dag in zeven talen te lezen was maar niet in het Nederlands , misschien een tip om daar iets mee te doen.
ik heb verschillende referenties gelezen en herken niets van de klachten die mensen hebben,zeker niet dat je word lastig gevallen om drankjes ,in tegendeel.
Er was wel moeite gedaan om met Nederlanders aan tafel te zitten bij het dinner wat een gezellige boel werd.
NOGMAALS WIJ VONDEN HET TOP
Ik hoop dat mijn gezondheid het toelaat om nogmaals een Cruise mee te maken en die word dan weer met MSC

  • Algemeen 9
op 22 oktober 2017 bestemming: Europa, reisperiode: september 2017

Alles slecht geregeld door MSC ze laten je niets weten.Sommige passagiers hebben niet eens de veiligheids oefening gedaan.

  • Algemeen 4
op 7 oktober 2017 bestemming: , reisperiode: september 2017

. verkeerde ambarcadeire bij vertrek . ik ben terminaal longkanker patient .
Probleemen met betaal kaart
geen Nederland op boot
probleem security oefening boot wordt geschilderd tijdens boot vaart , voor kanker patient geen optie. ontschepen heeft 2 uur geduurd , onmenselijk . Wij betalen contant met euro's . zijn geen vreemdelingen en gedragen ons naar jullie normen . Maar dat wordt niet gewaardeerd , spijttig genoeg . voor ons nooit meer MSC

  • Algemeen 1
op 16 september 2017 bestemming: Rusland / Sint-Petersburg, reisperiode: september 2017

Bij aankomst lastig gevallen door personeel om maar vooral drankkaarten te kopen, terwijl we thuis al hierin zijn voorzien. Je waant je in Egypte. In sint petersburg excursie is de bus al weg gereden, terwijl Rusland binnen komen het geduld op proef wordt gesteld. In kiel wordt door ons gevraagd aan boord waar de vouchers blijven voor de uitstap in copenhage. Deze gaat niet door vanwege te weinig deelname en is in conflict met de transfer naar de luchthaven. Advies van MSC om op eigen houtje deze uitstap te doen. Vervoer zelf de regelen met taxi en zelf te betalen. Anders moeten we op de luchthaven 8 uur wachten. Al met al een teleurstellende ervaring waarbij men van het kastje naar het kastje wordt gestuurd zonder met een acceptabele oplossing te komen. De koffers kun je alleen in de luchthaven in een locker droppen

  • Algemeen 6
op 29 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: juli 2017

Fantastisch goed georganiseerd, veel gezien van de Caribean! 10!

  • Algemeen 10
op 27 juli 2017 bestemming: , reisperiode: juli 2017

Oude boot armonia voor de prijs van 2050Ä als single verwacht je toch beetje meer glamour eten middelmatig teather 30 min en is gedaan ben naar de dokter moeten gaan wegens val partij op de boot heb 100Ä betaald deze boot is niet genoeg voorzien van animatie boot te oud om nog te varen prijs afschuwelijk nooit meer

  • Algemeen 2
op 16 juli 2017 bestemming: Verenigde Staten / Amerika, reisperiode: januari 2018

We gaan volgend jaar 2018 dit kan ik helaas niet inbrengen. Wij hebben een cruise seasidegeboekt in 2016 wantje kunt het beter vroeg boeken NIET dus. Is er nu een actie voor dezelfde cruise met een gratis drankenpakket ter waarde van Ä600. Natuurlijk klantenservice gebeld ja mevr. Dat is jammer als het om een groot bedrag gaat dan kunnen we iets betekenen pardon. Ook via onze cruise specialist geprobeerd maar helaas. Ter info de cruise kost Ä639 . Heb aangeboden ietsbij te betalen maar nee is nee en service is nu al heel slecht .

  • Algemeen 3
op 3 juli 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2017

Het was een prachtige cruise, alles was prima in orde, juist het avondeten, wat weinig.Anders alles ok.Boeken zeker nog een cruise MSC.

  • Algemeen 9
op 7 mei 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten, reisperiode: februari 2017

Wij hebben geen goeie ervaring met MSC cruises, op 14 febr 2017 is onze kamer ondergelopen midden in de nacht,blijkbaar was het een defect in de onderhoudskamer van het zwembad,buis afgesprongen en leeg gelopen in onze kamers ,wij logeerden juist onder het zwembad.
We hebben heel weinig informatie gehad,kregen een andere kamer zogezegd voor een dag,in plaats van 1 werden er 3,dus slapen in ene kamer en ons wassen en kleden in de natte kamer. Er waren nog kamers met dat probleem ,ook onze vrienden die een paar kamers verder logeerden.
De laatste dag moesten we naar het bureau gaan voor eventuele vergoeding ,onze vrienden kregen 1000Ä en wij 100Ä ,wat een verschil ,dat is toch niet normaal ,ook moesten onze vrienden dit geld besteden op de boot zelf in de winkels ,ln een dag?? Dat is ons verhaal.

  • Algemeen 5
op 4 januari 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: november 2016

Eten diner matig, zonnedak geen bedjes, bedden worden bezet gehouden, beddenlakens niet 1 keer verschoond 1 week cruise, service verder goed

  • Algemeen 6
op 4 december 2016 bestemming: Rusland / o.s. St. Petersburg, reisperiode: juni 2014

Prachtig schip met goede service en veel voorzieningen. Excursies zijn exorbitant duur.

  • Algemeen 7
op 2 december 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2016

Wij vonden de reis heel fijn. Maar ik had voor wifi betaald, doch had daar niets aan. Paar keer geprobeerd, maar personeel aan de balie kon ij er niet ee helpen.

  • Algemeen 7
op 29 november 2016 bestemming: Bahamas / miami, reisperiode: november 2016

Super cruise vakantie gehad.

  • Algemeen 9
op 28 november 2016 bestemming: , reisperiode: oktober 2016

Voor het eerst een cruise gemaakt.
Wat een geweldige ervaring.
Op de boot was alles top, de hut de voorzieningen en natuurlijk al het personeel.

  • Algemeen 9
op 27 november 2016 bestemming: , reisperiode: oktober 2013

Alles was perfect geregeld. Super schip MSC Fantasia, mooie hut. en genoeg tijd om de plaatsen te bezichtigen

  • Algemeen 10
op 27 november 2016 bestemming: ItaliŽ / La Spezia, reisperiode: juli 2015

Mooi schip, vriendelijke bediening, lekker eten.
Wel jammer dat sommige bestemmingen zo vroeg zijn. Het is vakantie en dan wil je niet om 7 uur aan het ontbijt zitten.
En meer info over het pendelen vd boot naar de stad zou ook fijn zijn

  • Algemeen 8
op 27 november 2016 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: oktober 2016

Slechte service en onvriendelijk personeel , de goede daar gelaten maar dat waren er weinig

  • Algemeen 4
op 27 november 2016 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: september 2016

De reis met bestemmingen vond ik een 7, de witte stranden vielen wat tegen.. De cruiseboot ervaring als vaker een 9. geweldige service, veel te beleven, goed eten

  • Algemeen 8
op 26 november 2016 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: juli 2016

Voor alles moest je betalen
wilde je een rustige plek aan dek; betalen nergens kon je echt zitten aan t dek geen stoelen alleen ligbedden en overal herrie.
eten vond ik erg teleurstellend, een wrap met sla gevuld?

  • Algemeen 4
op 25 november 2016 bestemming: ItaliŽ / verschillende, reisperiode: november 2016

Op de Preziosa hadden wij gelukkig weer een goede ervaring.

  • Algemeen 8
op 25 november 2016 bestemming: BraziliŽ, reisperiode: maart 2016

Vooral het eten ,zeer slecht

  • Algemeen 4
op 25 november 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2016

Ondanks dat er veel passagiers aan boord gaan, verloopt het inchecken vlot en heel georganiseerd. Aan boord is alles prachtig, schoon en goed verzorgd. Cruisen is genieten!!

  • Algemeen 9
op 25 november 2016 bestemming: Rusland / St Petersburg, reisperiode: juni 2015

Comfortabele hut op achterdek met uitzicht naar beide kanten van het schip. Goed eten/drinken en leuke activiteiten aan boord. Interessante route met stops in Kopenhagen, Berlijn, Stockholm, Talinn en St Petersburg.

  • Algemeen 8
op 24 november 2016 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2016

Heb genoten van de reis',vertrokken uit Genua,naar napels'.mooie stad met veel bezienswaardigheden.s;avonds ophet schip veel entertainment en natuurlijk de show.leuke orkesten met prachtige muziek.het eten was ook goed in de restaurands en ook bij de buffetten.

  • Algemeen 8
op 24 november 2016 bestemming: middellandse zee, reisperiode: september 2016

Het was onze tweede reis met MSC en ook nu was alles weer perfect

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2016

Het was weer een mooie cruise met een prettige vriendelijke bemanning.

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: Noorwegen / Spitsbergen, reisperiode: augustus 2016

Ik vond het een fantastische reis, heel indrukwekkend

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: Noorwegen / diverse, reisperiode: juni 2015

Ik heb zo genoten ondanks dat ik de reis alleen maakte. Het enige vervelende is dat wanneer je alleen reist je zoveel extra moet betalen. Wat ik als naar heb ervaren was dat ik een 4 persoonshut kreeg en dat als je weduwe bent en voor het eerst alleen op vakantie gaat.

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: Rusland / St Petersburg, reisperiode: mei 2016

Super mooie plaatsen vooral Tallin Estland !

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: , reisperiode: oktober 2016

Heel goed verzorg en geregeld. Vriendelijk personeel. Alleen jammer dat veel mensen hun bedje bij het zwembad of gewone stoelen bezet houden terwijl ze gaan eten of een paar uur weg gaan. Er wordt ook niets aan gedaan door personeel en dat is jammer.

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: juni 2016

Fantastica klasse geboekt, Bella klasse gekregen. 2e zitting gevraagd en toegezegd maar aan boord 1e zitting gekregen. Na reclame toch 2e zitting in een hoek bij de deur aan een klein tafeltje met 4 personen. Daarna een betere plaats gekregen. Een excursie in twee talen, lang wachten in de brandende zon. Een excursie Santorini, 4 schepen in de baai. Naar schatting 6000 toeristen aan land. Alles wat wielen had reed rond. Anderhalf tot twee uur verspeelt met files en parkeren. Twee excursies niet doorgegaan. Het eten was wat beter dan op voorgaande MSC cruises en we houden van cruises daarom is het een 6 anders was het een onvoldoende.

  • Algemeen 6
op 24 november 2016 bestemming: ItaliŽ / Civitavecchia, reisperiode: november 2016

Bijna een 10, echter Allegrissimo kon bij boeking niet (verblijf 2 nachten, 15 personen) en op de boot wel. Toen hadden we al losse drankenpakketten gekocht. Dit is met een groep van 15 niet aan te raden. Verder alles top geregeld!

  • Algemeen 9
op 24 november 2016 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: juni 2016

Heel gezellig, prijs kwaliteit zeer goed. Dit was de 2de keer echt top. Een minpuntje ben nu alleen en jullie doen niets voor een alleenreizende erg jammer

  • Algemeen 8
op 23 november 2016 bestemming: IJsland, reisperiode: juli 2016

Prima reis gehad, mooi schip en schitterende aanleghavens.

  • Algemeen 8
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: september 2016

Eten was matig en excursies waren goed. Hut was schoon.

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: Duitsland, reisperiode: april 2016

Het was een geweldige reis naar Engeland. Het weer zat mee, maar zelfs op de mindere dagen maakte het personeel er een feestje van.

  • Algemeen 10
op 23 november 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Geen gezelligheid aan boord, personeel loopt ongeintereseert rond. Kan geen lach vanaf. Het eten was ronduit slecht te noemen, geen variatie en al het eten koud. We hebben al met anders maatschappijen gevaren en hier kan MSC nog heel veel van leren. De kamers waren netjes. Jammer, wij Wilde onze huwelijksreis overdoen, maar niet op zo'n manier. We hebben ons ook gemeld bij het reisbureau en mochten als excuus een bosje bloemen ontvangen.

  • Algemeen 3
op 23 november 2016 bestemming: Frankrijk / Cannes, reisperiode: september 2016

Heerlijke reis met afwisselende bestemmingen en mooi weer

  • Algemeen 8
op 23 november 2016 bestemming: Nederland / Soest, reisperiode: september 2015

Wij stonden er eerst sceptisch tegenover door de verschillende reacties. ( hebben ook met andere maatschappijen gevaren)
Onze middellandse cruise hebben wij als een fantastische vakantie ervaren. Zeker als je let op de prijs en kwaliteit verhouding. Met zeer vriendelijk personeel .

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: mei 2016

We hebben vaker een cruise gemaakt met MSC maar het laatste schip de Precizioza vond ik te massaal. De kleinere schepen spreken mij meer aan.

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: juni 2015

Bij de lunch was er meermaals geen plek vrij om te eten.Te veel mensen tegelijkertijd. Verder een uitstekende cruise.

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: oktober 2016

We waren met zijn 18-nen in leeftijd van 6-78 jaar! Voor iedereen "wat wils". Geweldig! Drankenpakket die MOET je gewoon nemen, een AANRADER! Omdat we met zovelen waren, merkte je gewoon niet dat er zo veel meer passagiers op de boot waren. De logistiek was geweldig! Best grote kajuiten, een grote iets verhoogde tafel voor ons allen, TOP. Prima eten en volop!

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2014

Ik heb 33 cruises gemaakt waaronder meer keer met msc en het was altijd geweldig

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: mei 2016

Kregen een upgrade naar een suite, eten was weer geweldig net zoals de bediening en overig personeel.

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: oktober 2013

We wisten niet dat zoveel kinderen aan boord zouden zijn vanwege herfstvakantie in Duitsland. Te veel eten achtergelaten door kinderen/ouders aan ontbijt. Shows geweldig en ook de diners.

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: september 2016

Vele mooie steden gezien. Mooie suite met een geweldige inloopkast en groot balkon. Mooie shows op zeer hoog niveau gezien, de pianobar, het top eten en drinken aan boord met uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel.

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: mei 2015

Reis was prima. In en uitschepen een italiaanse chaos met kapotte koffers

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: november 2016

Een prachtige cruise met de bekende service aan boord van het schip. Aanrader !

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: november 2016

Vanaf het vertrek in Genua ,het is alleen maar genieten aan boord van MSC POESIA,de week vliegt voorbij , prachtige balkonhut ,uitstekend eten ,prima service ,bij terugkomst in Genua stond onze auto alweer klaar op de kade,echt prima geregeld

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2016

MSC doet altijd dat ietsje meer. Je voelt je gedurende de hele reis als VIPs . (2 cruises met MSC gedaan) Minpuntje op deze cruise: er werd te weinig toezicht gehouden op de rokers op het dek waardoor men zich niet aan de rokersplaatsen hield.
werkpuntje: uitstap geboekt naar Pompei. De begeleider van de cruise zou meer aandacht moeten hebben voor de mensen. Dame was slecht te been en had last van de hitte, is niet aan de gids maar aan hem/haar om zich daarover te ontfermen
Kijken al uit naar onze volgende cruise.. Met MSC

  • Algemeen 10
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: juli 2016

Eerder een 3 sterren ipv een 5 sterren boot. Geen 'galatrap', openbare toiletten vuil, teveel volk op dit schip. Lang wachten op ons eten in restaurant 's avonds. Oninteressante aanlegplaatsen (Ancona, Mylonos) Kinderzwembad was fantastisch!

  • Algemeen 7
op 23 november 2016 bestemming: Noorwegen / kaap, reisperiode: mei 2016

Top tweede keer met MSC heel goed bevallen

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2016

Het was een fantastische cruise alles was tot in de puntjes verzorgd. vanaf het vliegveld tot in de hut verlopen zonder stress. overal staat begeleiding. en aan boord is de service uitmuntend. bemanning allemaal uiterst behulpzaam en heel vriendelijk. Er ontbreekt niets. Het eten is uitstekend en heel mooi geserveerd. kan niet beter. en aan boord voldoende activiteiten. de excursies zijn zo goed geregeld dat je het gevoel hebt slecht met 30 mensen van de boot af te zijn. Alles is zeer goed georganiseerd.

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: augustus 2016

Ik geef een ruime voldoende omdat alles goed tot zeer goed was verzorgd.

  • Algemeen 8
op 23 november 2016 bestemming: , reisperiode: juni 2016

Organisatie perfect.personeel perfect

  • Algemeen 8
op 23 november 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2016

Omdat ik het heerlijk heb gehad geef geen tien omdat er altijd iets te verbeteren moet blijven. Maar heb geen klachten alles klopte aan de cruise. Ik was al eens met MSC geweest en was ook perfect .

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: november 2015

Mooie boot met mooie bestemmingen. Goede entertainment en goed eten.

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / Den Haag, reisperiode: augustus 2016

Prima boot, uitstekende service en entertaiment. Kortom excellent.

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: augustus 2016

Het was een prachtig schip alles super geregeld. Heerlijk eten

  • Algemeen 9
op 23 november 2016 bestemming: Engeland / Div, reisperiode: juni 2014

Wij zijn zeer tevreden met MSC en boeken beslist weer. jammer dat wij in Nederland niet meer kunnen inschepen.

  • Algemeen 8
  • 1
  • 2
  • Volgende