MSC Cruises is de grootste privé-cruiserederij in Europa en Zuid-Amerika. Het hele jaar vaart MSC Cruises in de Middellandse Zee en Caribbean. Seizoensgebonden worden er cruises aangeboden naar Noord-Europa, Cuba en de Franse Antillen, Zuid-Afrika, Dubai, Abu Dhabi en India. De geschiedenis van MSC Cruises loopt ruim 300 jaar terug in de tijd tot 1675. In 1970 werd MSC officieel opgericht en sindsdien is de organisatie enorm gegroeid. Inmiddels bestaat de vloot uit 16 moderne cruiseschepen: MSC Bellissima, MSC Seaview, MSC Seaside; MSC Meraviglia; MSC Preziosa; MSC Divina; MSC Splendida; MSC Fantasia; MSC Magnifica; MSC Poesia; MSC Orchestra; MSC Musica; MSC Sinfonia; MSC Armonia; MSC Opera en MSC Lirica.
Aan boord zijn altijd verschillende restaurants, zwembaden, winkels, bars en lounges aanwezig. Ook zijn er opties om naar de spa te gaan en te fitnessen. Kinderen tot en met 12 jaar cruisen gratis met MSC Cruises. Er is een Kids Corner, Mini Club en Juniors Club voor kinderen van verschillende leeftijden en ook voor tieners worden leuke activiteiten georganiseerd zoals feesten, danswedstrijden en diverse sporten. Ga je vaak met MSC Cruises? Het loyaliteitsprogramma MSC Voyagers Club biedt je de mogelijkheid om punten te sparen. Ook krijg je toegang tot exclusieve aanbiedingen, kortingen en andere privileges. MSC Cruises is gevestigd in Hoofddorp, Nederland.
Ervaringen met MSC Cruises
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 187 reviews over MSC Cruises lezen. Het gemiddelde cijfer is een 6,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven door wilma.
MSC Cruises zit in de categorie 'Rederijen'. Hierin zitten 11 organisaties; o.a. Holland America Line, AIDA Cruises en Costa Cruises. Al deze organisaties samen hebben in 220 reviews een gemiddelde gescoord van 5,9.
MSC Cruises scoort dus gemiddeld 0,3 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie rederijen.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. MSC Cruises heeft deze publieksprijs de laatste keer gewonnen in 2017.
MSC Cruises krijgt gemiddeld een 6,2
op basis van 187 ervaringen:
6,2
+ Ervaring delen
Seffi
op 9 mei 2026
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2026
1ster, omdat minder niet kan. 1keer en NOOIT meer!
Bij aankomst krijg je een incheck uur, loopt 1,5h uit.
Papieren voor zwangerschap zijn online in orde, bevestigd via mail, ter plaatse een heel gedoe, want dan zijn de papieren ineens niet meer voldoende. Eindelijk op de boot zoeken waar je moet zijn, geen informatie gekregen, ga je naar de receptie, weer 1uur aanschuiven.
Glas halfvol water in de kamer bij aankomst, schimmel in de douche, slak in de salade, drankjes uit minibar weg zonder eigen verbruik, dranken aangerekend in een bar,...
Betalen voor een shuttledienst van centrum naar de bus, 2uur wachten en vechten voor een plekje, duw in buik krijgen dus uiteindelijk maar meer dan een uur stappen naar de boot.
Aanmeren in een haven, 1,5h wachten voor aan land te kunnen.
Excursie boeken, geen uitleg, ga je naar de balie sta je minstens een half uur te wachten.
Van boord geraken is al een even grote flop, bagage kwijt, uiteindelijk kom je buiten. En dan is het letterlijk zoeken naar een bus, geen Vraag je uitleg wordt je naar binnen gestuurd. Hopen mensen die staan rond te kijken met hun bagage, niet wetende welke kant ze uit moeten. Uiteindelijk mensen moeten ronselen naar de luchthaven om zelf onze vlucht te halen. Flop start, flop afsluiter!
V. Haaren
op 23 april 2026
bestemming: Genua / Italië, reisperiode: april 2026
Europa world is een gigantisch fantastisch schip maar teveel mensen dus te druk bij bv. liften lang wachten, personeel werkt hard en zijn aardig, maar willen ook dingen tijdens het eten verkopen en zeggen dat het gratis is alleen voor jullie en dan moet je een handtekening zetten en moet je toch betalen😡, s’nachts en overdag hoor je in de hutten veel geschuif of deuren dicht geslagen en de door Msc geregelde busreis van het vliegveld naar het schip is ook niet fantastisch, wij moesten ontzettend lang wachten en waren bijna te laat op het schip dus een klacht wordt wel ingediend, verder was het goed geregeld, en als je van boord gaat staan er ontzettend veel mensen je op te wachten met bv. aanbiedingen voor bestemmingen wat overheersend overkomt, niet intrappen je betaald er veel geld voor terwijl er streekbussen rijden bv. in Napels heen en terug naar Pompeii €20 p p en het is om de hoek
Maria
op 16 april 2026
bestemming: Noorwegen / Noorwegen, reisperiode: april 2026
Als je veel geld wilt betalen voor slechte organisatie en pure verveling, dan is deze cruise perfect. Verwacht alleen geen kwaliteit, want die is ver te zoeken.
Het eten was echt ondermaats en dat is nog netjes gezegd. Regelmatig gewoon vies, slecht bereid en totaal niet wat je verwacht van een cruise in deze prijsklasse. Dit hoort juist een hoogtepunt te zijn, maar werd voor ons eerder een dagelijks dieptepunt.
Activiteiten? Nauwelijks. Tenzij je 70+ bent en genoegen neemt met een zeer beperkt en saai aanbod. Voor jongere mensen is hier echt niets te beleven. Grote delen van de dag zit je je gewoon af te vragen wat je überhaupt moet doen.
De route klopte niet eens met wat vooraf beloofd was. Bestemmingen vielen tegen of waren anders dan gecommuniceerd. Dat voelt niet alleen teleurstellend, maar ook gewoon misleidend. Je boekt iets en krijgt iets anders zo simpel is het.
De “service” sloeg ook compleet door. Ja, personeel is vriendelijk, maar 8 keer per dag in je kajuit staan voor schoonmaak is echt absurd. Dit heeft niets meer met luxe te maken, maar alles met irritatie en gebrek aan privacy. Je kunt niet eens rustig op je kamer zitten zonder telkens gestoord te worden.
De organisatie aan boord en bij uitstappen was ronduit slecht. Rijen van 2,5 kilometer voor watertaxi’s zijn geen uitzondering maar blijkbaar normaal. Je verliest hierdoor enorme hoeveelheden tijd, wat je vakantiegevoel compleet verpest. Dit soort logistiek hoort gewoon op orde te zijn zeker voor de prijs die je betaalt.
Ook de excursies zijn een groot drama. Dit is echt weggegooid geld. Wat er wordt beloofd in de beschrijving komt totaal niet overeen met wat je krijgt. Slecht geregeld, chaotisch en verre van de ervaring waarvoor je hebt betaald. Wij waren zeker niet de enigen die hier ontevreden over waren.
Daarnaast viel het gedrag van sommige medepassagiers ook negatief op. Regelmatig onbeschoft en overdreven aanwezig, wat de sfeer niet ten goede kwam en de ervaring nog minder prettig maakte.
Kort samengevat: je betaalt een flink bedrag voor een ervaring die op vrijwel alle punten tekortschiet — slecht eten, slechte organisatie, misleidende informatie en pure verveling. Dit had een ontspannen en luxe reis moeten zijn, maar voelde eerder als een frustrerende en teleurstellende ervaring.
Bespaar jezelf de moeite, het geld en de ergernis en kies iets anders. Deze cruise is het absoluut niet waard.
Pieter Derks
op 2 januari 2026
bestemming: Noorwegen, reisperiode: mei 2025
Vriendelijk personeel, mooie balkonhut, goed eten en entertainment.
Ann Stuij
op 14 december 2025
bestemming: Canarische eilanden, reisperiode: november 2025
Met 2 koppels hebben we alle 4 een luchtweginfectie opgelopen, waarvan 2 besmettingen met covid. Verder waren we heel tevreden !
Ludo lemmens
op 8 december 2025
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: november 2025
Vriendelijk personeel lekker eten ,mooi boot
met special dank aan.
cabin steward rayman
waiter Widhi
waiter Brighton
quest service agent Leena
Lemmens Driesmans kajuut 9107 boot msc poesia
De Winne Kris
op 18 oktober 2025
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2025
Heel mooi schip maar overbevolkt niet te doen om aan eten of drinken te geraken tijdens ontbijt.
Alle faciliteiten zijn extra betalend
Iemand van onze groep was ziek en werd gedwongen 24 u op de kamer te blijven ze vragen 25 € om eten aan de kamer te brengen ronduit schandalig!!!! Nooit meer met msc
Holland America line is veel beter.
Met 4 koppels op hetzelfde moment dezelfde kamer geboekt met buitencajuit wij kregen 3 verschillende kamers waarvan 1 met binnenkajuit zonder uitzicht.
Verschueren
op 15 september 2025
bestemming: middellandse zee / Irdning, reisperiode: augustus 2025
Eten en service is van zeer matige kwaliteit, hoofdrestaurantkelner en shows zeer goed,
Michèle
op 9 september 2025
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: april 2025
Het personeel was erg aardig en alles was goed voor elkaar. Het eten in het buffetrestaurant was soms niet allemaal even warm, maar wij ging over het algemeen in het bedieningsrestaurant eten en daar was het prima. Overal werd het goed schoongehouden. De shows waren erg goed, daar hebben we echt van genoten. De excursies vonden wij wel erg duur, daar hebben we er dan ook maar 1 van gedaan. Vanuit Zadar naar National Park Krkr. Dat was wel schitterend. Wij zaten op de MSC Opera en hadden een binnenhut. Dat was prima, want we zijn eigenlijk alleen in de hut geweest om te douchen/omkleden en te slapen.
Ad
op 25 augustus 2025
bestemming: middelandse zee, reisperiode: juli 2025
Wat een klucht maatschappij msc
Nooit of te nooit nog met hen al meerdere cruises gedaan met RC altijd top . Bij msc geen voldoende drank voorraad aan boord ook al heb je vooraf betaald . Eten belachelijk slecht . Kamer smerig .klantenservice trekt hun achteraf niks van aan betaald is betaald .
Bekijk 187 ervaringen over MSC Cruises