Schrijf een review

Info over MSC Cruises

Url:
Aangesloten bij: SGR
Type reizen: rederijen
Kruisweg 825-A, 2132 NG Hoofddorp NL

Logo van MSC Cruises

MSC Cruises is de grootste privé-cruiserederij in Europa en Zuid-Amerika. Het hele jaar vaart MSC Cruises in de Middellandse Zee en Caribbean. Seizoensgebonden worden er cruises aangeboden naar Noord-Europa, Cuba en de Franse Antillen, Zuid-Afrika, Dubai, Abu Dhabi en India. De geschiedenis van MSC Cruises loopt ruim 300 jaar terug in de tijd tot 1675. In 1970 werd MSC officieel opgericht en sindsdien is de organisatie enorm gegroeid. Inmiddels bestaat de vloot uit 16 moderne cruiseschepen: MSC Bellissima, MSC Seaview, MSC Seaside; MSC Meraviglia; MSC Preziosa; MSC Divina; MSC Splendida; MSC Fantasia; MSC Magnifica; MSC Poesia; MSC Orchestra; MSC Musica; MSC Sinfonia; MSC Armonia; MSC Opera en MSC Lirica.

Aan boord zijn altijd verschillende restaurants, zwembaden, winkels, bars en lounges aanwezig. Ook zijn er opties om naar de spa te gaan en te fitnessen. Kinderen tot en met 12 jaar cruisen gratis met MSC Cruises. Er is een Kids Corner, Mini Club en Juniors Club voor kinderen van verschillende leeftijden en ook voor tieners worden leuke activiteiten georganiseerd zoals feesten, danswedstrijden en diverse sporten. Ga je vaak met MSC Cruises? Het loyaliteitsprogramma MSC Voyagers Club biedt je de mogelijkheid om punten te sparen. Ook krijg je toegang tot exclusieve aanbiedingen, kortingen en andere privileges. MSC Cruises is gevestigd in Hoofddorp, Nederland.

Ervaringen met MSC Cruises

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 168 reviews over MSC Cruises lezen. Het gemiddelde cijfer is een 6,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 23 november 2016 door wilma.

Deze organisatie zit in de categorie rederijen. Hierin zitten 11 organisaties; o.a. MSC Cruises. Al deze organisaties samen hebben in 197 reviews een gemiddelde gescoord van 6,0. MSC Cruises scoort dus gemiddeld 0,4 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie rederijen.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. MSC Cruises heeft deze publieksprijs gewonnen in 2017.

MSC Cruises krijgt gemiddeld een 6,4
op basis van 168 ervaringen:

6,4 + Ervaring delen
op 6 april 2025 bestemming: Middelandse zee / Barcelona, reisperiode: april 2025

Met de Fantasia naar de Middelandse Zee. We hadden al een cruise gedaan mar Aida en we hadden grote verwachtingen. Al snel bleek alles wat we ons hadden voorgesteld en was aangeboden door MSC één grote leugen was.
Een belangrijke reden om dit schip te nemen was de mogelijkheid om te lopen op een walking/ jogging track. Bij aankomst eerste waar ik op zoek ben gegaan. Na 2 uur nog steeds niet gevonden dus maar gaan navragen en medewerker beweerde dat dit er was. Zo 3x opnieuw gaan kijken maar niets gevonden. Elke keer veranderen ze hun verhaal. Tot ik het beu was en eiste dat één medewerker het me toonde waar het was. Hij is meegegaan en heeft ook vastgesteld dat dit er niet was. Terug aangekomen bij de receptie veranderde hij zijn verhaal en vertelde dat het een rechte lijn was om te lopen en geen cirkel. Waar het moest zijn stonden allemaal ligbedden, waren spelende kinderen en de vloer was nat. Je kan geen meter lopen daar. En de medewerkers maar lachen.... echt degoutant.
Dan blijken de 4 restaurants geen 4 restaurants te zijn maar slechts 2. Zanzibar en afrikana buffet zijn dezelfde restaurants. Als je het al een buffet kunt noemen tenminste. Er zijn 2 sterren hotels waar de kwaliteit vele malen hoger ligt. Je mag hier blij zijn dat je niet ziek wordt.
Red velvet en il cherio restaurant bevinden zich dan wel op verschillende plaatsen maar de menukaart is net hetzelfde. En je hebt geen keus waar je gaat eten. Dit wordt toegewezen.

Dus een gouden raad als je wilt cruisen met MSC, geloof niet wat op hun site staat. En ze willen uit alles, maar dan ook uit alles munt slaan.

En ja, als je de yachtclub niet neemt, stoppen de liften niet voor u als er een lid van de yachtclub in de lift staat.

Gelukkig hebben ze mijn klacht die ik heb ingediend aan de receptie niet opgemaakt. Ik kreeg ook geen nummer van heg dossier of een bewijs.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2025 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juni 2025

Personeel uitstekend
Alleen te druk tijdens eten
Genoten in de bar en sportcafe

  • Algemeen 8
op 8 maart 2025 bestemming: Dubai / Dubai, reisperiode: februari 2025

Voedselvergiftiging, een bed van 1.80 en.mijn zoon is 195 in 1 persoons.buitenhut en heel erg onbeschofte receptiemedewerkers, te druk en slechte shows eten heel matig. Zware afrader

  • Algemeen 1
op 5 maart 2025 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: februari 2025

MSC neemt geen enkel verantwoordelijkheid.

Onze west Europese reis vanaf Rotterdam zag op papier rooskleurig uit. De ene upgrade naar de ander kwam voorbij. De verwachtingen waren dus hoog. Zeker naar aanleiding van onze vorige reis naar de Fjorden met de MSC Euribia

Dag 1 voordat we aan boort waren kregen we te horen dat le Havre werd overgeslagen. Dus 2 dagen Zeebrugge en de aanleiding was. Haven Stakingen.

Nadat we Hamburg waren uitgevaren, keerde we in de nacht terug naar de haven van Hamburg. Het verhaal hier was, dat de navigatie systemen het niet deed. Na terugkomst in de haven waren er duikers bezig en hierin werd de communicatie stil gehouden. Ondanks dat we deze beslissing uit veiligheidsredenen zeer zeker begrijpen. Dat ze terug zijn gevaren. Daar is geen discussie over mogelijk.

Een dag voor ontscheping kregen alle passagiers die naar Rotterdam moesten de mededeling om bij elkaar te komen in het theater voor een briefing, waarin verteld werd dat er problemen waren met de MSC Preziosa. En dat er 2 opties waren.

Optie 1: Binnen 1.5 uur ontschepen en per direct het schip te verlaten en vanaf Hamburg met shuttle bussen te vertrekken naar Rotterdam. Met als extra gevolg 1 dag minder vakantie dan geboekt. ( Met als extra optie om uit te stappen in Rotterdam centraal, Rotterdam cruise terminal, Amsterdam Centraal en of Schiphol).

Optie 2: Een dag langer op het schip en vanaf Zeebrugge het schip verlaten. Verdere briefing omtrent, hoe dan verder horen jullie morgen om 10:00.

Wij hebben net als zovelen voor optie 2 gekozen. Omdat optie 1, ruim 6 uur in de bus zitten excl eventuele files naar Rotterdam een lange reis zou worden. Om vervolgens vanaf Rotterdam de auto te pakken richting Almelo. Dit zou een minimale reis zijn van 8 a 9 uur.

De volgende ochtend kwam er geen briefing vanuit MSC. Sterker nog de communicatie was er helemaal niet. Aan individuele gasten werd vertelt dat de reis van Zeebrugge naar Rotterdam nu voor eigen rekening en op eigen houtje geregeld moest worden.

Deze mededeling wilde MSC schriftelijk niet bevestigen. ( Na meerdere verzoeken gevraagd te hebben bij de receptie). Als we dit van te voren hadden geweten hadden we wellicht toch voor optie 1 gekozen.

Conclusie: Je kan bij MSC niet je verhaal kwijt en ze zijn en blijven star omtrent het gebrek aan communicatie. Ze laten bejaarde mensen met rolstoelen en rollators gewoon stikken. U zoekt het maar uit. Als je dan om een schriftelijke bevestiging vraagt, omtrent de gang van zaken waarin letterlijk staat dat MSC afstand doet om transfer te regelen, dan zijn ze niet thuis. Je krijgt gewoon geen bevestiging van ze. (Bang dat er klachten en claims komen).

Wat ze wel hebben gedaan is dat iedere hut maximaal € 150 mogen besteden aan boort om retail artikelen en souveniers te kopen. En deze voucher op de cruise card is niet refundable. Dit is natuurlijk geen oplossing, want hier zitten mensen niet op te wachten. Ze willen alleen maar veilig van Zeebrugge naar de Terminal van Rotterdam gebracht worden. Zoals de reis ook geboekt is.

Ondanks deze zeer onsmakelijke ervaring hebben we geen enkele klachten over het Personeel aan boord. Daar hebben wij alleen maar respect voor. Maar de organisatie MSC en het hoger management van de MSC Preziosa hebben lak aan haar gasten. En laten ze gewoon in de kou staan.

  • Algemeen 2
op 12 november 2024 bestemming: Spanje / Tarragona, reisperiode: oktober 2024

Wij hebben bij MSC een Middellandse Zee cruise geboekt.
Tevens een excursie geboekt naar Rome:ROME'S GREATEST MONUMENTS.

In Rome aangekomen blijken bijna alle bezienswaardigheden te zijn gesloten in verband met renovatiewerkzaamheden.
Alleen het Sint Pietersplein en het colosseum waren te bezichtigen.
De Trevi fontein waar we al jaren van dromen was niet te bezichtigen net zoals vele andere monumenten.
Een dag waar je veel geld voor hebt betaald en uiteindelijk had je de excursie liever niet gemaakt.
Bij terugkomst onmiddellijk samen met een andere deelnemer een klacht gedeponeerd bij de excursiebalie.
De medewerker was totaal niet verbaasd over de klacht en zei meteen: dat wisten we van Rome en wij informeren alle klanten die hier aan boord boeken over de situatie. U heeft zeker online geboekt?
Vind het een schande dat wij niet geïnformeerd zijn of dat u deze informatie niet bij de excursies vermeldt op uw website.
Wil dan ook mijn geld terug voor deze excursie
NET EEN MAIL VAN MSC GEKREGEN. NEE ER ZIJN HELEMAAL GEEN KLACHTEN VAN U OP HET SCHIP GEMELD.
MOET IK DAN HET WERK VAN DE MEDEWERKERS AAN BOORD OOK NOG CONTROLLEREN?

We hebben toch enige tijd moeten sparen om eindelijk een cruise te kunnen maken en dan het volgende:

De badkamer was gewoon vies.
Toilet stonk naar urine en de douche en gordijn hadden allemaal bruine vlekken.
Heb 2x gevraagd of dat schoongemaakt kon worden, wat niet gebeurd is.
OOK HIER HETZELFDE VAN MSC. NEE HOOR GEEN KLACHT VAN U GEVONDEN. ZELFS DE FOTO'S HEB IK ERBIJ GEDAAN.
Onze badkamer thuis ziet er gelukkig niet zo uit.

Geur foto's van het toilet heb ik niet maar de stank was zeer onaangenaam.

In het buffetrestaurant waren verschillende mensen uit China.
Bestek zat netjes in servetten.
Heb 5x geconstateerd dat de Chinezen de servetten met vork en mes gestolen hebben.
Daarvan melding gemaakt bij een leidinggevende in het restaurant (man met 2 strepen op de schouder, kort haar, dikke buik).
Ach zei hij, dat gebeurt nu eenmaal........
Fijn antwoord.
VOOR MIJ NOOIT MEER STELLETJE OPLICHTERS.

  • Algemeen 1
op 11 november 2024 bestemming: Oost midden landse zee / Kroatie griekenland italie, reisperiode: september 2024

Eten koud veel dingen kapot wc continu verstopt termostaat kraan kapot fhonn kapot bubbelbad was koud.half gekapt zeist ontkend door de msc

  • Algemeen 2
op 24 september 2024 bestemming: Middellandse-Zeegebied, reisperiode: september 2024

Slechte service

  • Algemeen 1
op 21 september 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2024

Alles tot in de puntjes geregeld maar wat jammer van die massale animatie bij het zwembad. De hele dag door keiharde, slechte muziek met polonaise, karaoke, danslessen, quiz voor mensen met een laag IQ. Dit had ik niet zien aankomen.....

  • Algemeen 8
op 19 september 2024 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2024

De cruise is altijd goed en de faciliteiten op de boot verzorgd

  • Algemeen 8
op 26 april 2024 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2023

Komen afspraken niet na. Proberen vanaf onze cruise in november contact te krijgen maar tot op heden nog niet gelukt!

  • Algemeen 1

Bekijk 168 ervaringen over MSC Cruises

Vakantieverhalen / reisverslagen