MSC Cruises

Url: https://www.msccruises.nl/
Aangesloten bij: SGR
Type reizen: rederijen

Logo van MSC Cruises
MSC Cruises won in 2017 de Reisgraag award

MSC Cruises is de grootste privé-cruiserederij in Europa en Zuid-Amerika. Het hele jaar vaart MSC Cruises in de Middellandse Zee en Caribbean. Seizoensgebonden worden er cruises aangeboden naar Noord-Europa, Cuba en de Franse Antillen, Zuid-Afrika, Dubai, Abu Dhabi en India. De geschiedenis van MSC Cruises loopt ruim 300 jaar terug in de tijd tot 1675. In 1970 werd MSC officieel opgericht en sindsdien is de organisatie enorm gegroeid. Inmiddels bestaat de vloot uit 16 moderne cruiseschepen: MSC Bellissima, MSC Seaview, MSC Seaside; MSC Meraviglia; MSC Preziosa; MSC Divina; MSC Splendida; MSC Fantasia; MSC Magnifica; MSC Poesia; MSC Orchestra; MSC Musica; MSC Sinfonia; MSC Armonia; MSC Opera en MSC Lirica.

Aan boord zijn altijd verschillende restaurants, zwembaden, winkels, bars en lounges aanwezig. Ook zijn er opties om naar de spa te gaan en te fitnessen. Kinderen tot en met 12 jaar cruisen gratis met MSC Cruises. Er is een Kids Corner, Mini Club en Juniors Club voor kinderen van verschillende leeftijden en ook voor tieners worden leuke activiteiten georganiseerd zoals feesten, danswedstrijden en diverse sporten. Ga je vaak met MSC Cruises? Het loyaliteitsprogramma MSC Voyagers Club biedt je de mogelijkheid om punten te sparen. Ook krijg je toegang tot exclusieve aanbiedingen, kortingen en andere privileges. MSC Cruises is gevestigd in Hoofddorp, Nederland.

op 17 oktober 2021 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: oktober 2021

MSC Magnifica is een zeer slechte cruisboot, net terug, en een verschrikkelijke ervaring mee gemaakt. Dit was cruise 39 dus ervaring hebben we. Eerst het eten, erg goedkoop eten en meestal koud tot lauw, ze zeggen dan dat dit komt om dat ze het over de tafels moeten verdelen, ik heb ook gezegd dat ik hier GEEN begrip voor heb en dat ik er voor betaal. Buffet is bizar slecht en als je van koude hamburgers houdt of van veel pizza dan zit je goed . Shows zijn redelijk. Drankjes peperduur enzv. We moesten excursies nemen om van boord te kunnen, hebben we gedaan en dan mocht je niet uit bus. Excursie geannuleerd en moesten Ä50 laten vallen ( koste Ä100) en wat blijkt daarna nog Ä25 aan administratie kosten betalen. Er was veel ruzie aan boord vanwege onjuistheden, maar ze doen er niets mee, gewoon arrogant volk. COVID controle in voordat je aan boord gast is goed, op boot zelf wordt er NIETS gecontroleerd temperatuur meten enzv. Doen ze echt niet . In het theater mogen maar beperkt mensen in maar wordt gewoon vol geladen. Mondmasker plicht pffffffff echt een giller. Wij hebben deze ervaring mensen mij advies . Ga nooit met MSC of te wel weg ermee.

  • Algemeen 1
op 7 september 2021 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2021

Deze cruise met MSC was een vreselijke ervaring. Het is veel te druk aan boord, je kunt bijna niks doen, zwembad is overvol, theater permanent volgeboekt, drankjes veel te duur, service onder de maat. De excursies zijn ook nog eens belachelijk duur. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij gaan nooit meer op cruise en al zeker niet met deze maffiosi.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2020 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: november 2019

Waarom dit lage cijfer, tijdens de cruise waren we zeer teleurgesteld over de aangeboden excursies. Totaal oninteressant de begeleiders waren totaal niet bezig met hun gasten meer meer met de mobile telefoon. We hebben dit meerdere malen meegemaakt. MSC gaf aan dat ze daar niks aan konden doen. Waarom dan toch dit soort excursies aanbieden? Omdat ze er geld mee verdienen en het MSC verder helemaal niks interesseert of de kwaliteit van de excursies goed is of niet. Op het einde van de reis was onze credit card dubbel belast voor hetzelfde bedrag van bijna 1500 euro. Hier hebben we meer dan 8 maanden over moeten bellen (herhaaldelijk meer dan 2 uren in de wacht gestaan), mailen (waar 8 van de 10 keer geen antwoord op kwam) en uiteindelijk dreigen met een advocaat ( toen plotseling kregen we wel antwoord) om dit terug te krijgen. Nadat MSC eindelijk toe had gegeven dat ze een fout hadden gemaakt duurde het nog eens 3 maanden voordat met dit heeft terug betaald. Zonder enige vorm van excuses. Als we zelf geen actie hadden ondernomen had men dit nooit terug betaald. ZEER SLECHTE SERVICE. Never nooit niet meer een cruise met deze dievenbende.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Deze reis kende een scala aan klachten welke MSC niet serieus neemt en afdoet met bedankt voor uw signalering en we geven dit door aan het hoofdkantoor zodat we eea kunnen aanpassen. In een dergelijk geval zou MSC moeten uitgaan van, we hebben niet geleverd wat we beloofd hebben en daar geven we een compensatie voor. Drankenpakket leuk bedacht drankjes tot $ 6 gratis maar bepaalde drankjes onder de $ 6 krijg je ook niet en de meeste drankjes zet je op $ 6.5 en dat lijkt gewoon op oplichting. Verder kan ik alle andere dingen ook opnoemen maar MSC zou het sieren serieuze klachten goed te behandelen en op te lossen. Echter zie je alle klachten die er zijn dan kunnen we er van uit gaan dat ze er niets aan doen en dat is terug te voeren tot de italiaanse arrogantie. Advies blijf cruisen maar niet met MSC en er zijn genoeg andere leuke cruisemaatschappijen .

  • Algemeen 2
op 26 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: januari 2020

MSC heeft alleen maar oog voor winst maken, De excursies zijn abnormaal duur, indien je besluit om deze excursies te doen, reken dan op minimaal duizend euro aan kosten per persoon (alleen voor de excursies). Als blijkt dat er teveel geld van je prepaid credit is afgehaald, probeer dat maar eens terug te krijgen op een normale manier. Voordat je van het schip gaat, controleer je rekening (als je die op tijd krijgt)Ze maken hier een bende van. Zaken die je niet hebt gehad of gekocht staan plotseling op de rekening. Dan het contact met de zogenaamde Ďservice desk van MSCí .
Alle bewijzen opgestuurd van de betalingen die onrechtmatig van deze rekening zijn afgetrokken en vervolgens krijg je per gratie een bericht dat ze jouw bericht doorgestuurd hebben naar het hoofdkantoor van MSC. Daarna hoor je niets en zit er niets anders op je recht te halen met je rechtsbijstandverzekering.
Kortom MSC cruises, voor ons NOOIT MEER.

  • Algemeen 2
op 13 februari 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Service en eten beneden alle peil

  • Algemeen 3
op 1 februari 2020 bestemming: BraziliŽ, reisperiode: januari 2020

Mvg rekent prijzen op je creditcard die je niet gebruikt hebt

  • Algemeen 7
op 24 januari 2020 bestemming: , reisperiode: september 2019

Het cijfer 1staat voor de slechte afhandeling van onze klachten. Brief per post gestuurd en tot 2 x toe een mondelinge bevestiging gehad dat onze brief ontvangen was maar nog niet behandeld is. Op cruise geweest in september 2019 en half oktober heb ik de brief verstuurd. Vandaag 24 januari 2020 weer telefonisch contact gehad met de klantenservice en gevraagd waarom ik zolaat antwoord krijg op mijn vragen en klachten is opeens het antwoord van de telefoniste dat er geen brief ontvangen is. Dit kan toch niet. Zolang je geen klachten hebt is er niks aan de hand maar klachten fatsoenlijk afhandelen is er niet bij. Ik ben erg teleurgesteld en zou ook echt nooit meer een cruise boeken met MSC.

  • Algemeen 1
op 3 januari 2020 bestemming: ItaliŽ / Malta, reisperiode: november 2019

Wij zijn geweest op de Grandiosa het is geweldig geweest wat een geweldig schip zeker voor herhaling om nog eens een reis mee te gaan.

  • Algemeen 10
op 24 december 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

Prachtige Reis ! Veel gezien en elke dag een andere bestemming.

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen