Schrijf een ervaring over Pharos Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Pharos Reizen

Pagina 1 van 51 met 503 resultaten

op 24 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Autovakantie verschillende plekken, reisperiode: juli 2020

Een organisatie zonder enig empatisch vermogen. Mijn zwangere vrouw en ik wilden een autovakantie langs de Pyreneeën doen waarbij er bij de 20-weken echo een dag van te voren alles mis bleek te zijn.

Er moest gelijk gestart worden met verdere onderzoeken waarbij de vakantie niet door kon gaan. Na contact te hebben gehad met de leidinggevende kregen we een botte mail terug met woorden als: ‘prettige dag verder’ en ‘deze medische redenen zijn ongeldig voor tegemoetkoming.’ En ja, de hele situatie is daarbij nadrukkelijk uitgelegd.

Ik wil niet weten hoe deze botte organisatie handelt wanneer je ze daadwerkelijk in de reis an sich nodig bent. Waarschijnlijk krijg je een antwoord van: ‘zoek het zelf maar uit want je oorzaak staat duidelijk in de algemene voorwaarden.’

Nee, het gaat ons niet om het geld. Maar een stukje inleving bij personen in rouw is het minste wat je verwacht van een ‘professionele organisatie’.

Op vakantie met Pharos Reizen? Ik raad het ten zeerste af.

Zoals jullie zelf communiceren: ‘een prettige dag verder.’ ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 mei 2020 bestemming: Noorwegen / Noordkap, reisperiode: juni 2019

Hotel accommodaties niet conform geboekte rondreis Landland en vouchers. Soms ipv luxe hotel waarvoor betaald was een huisje. Soms slecht of niet georganiseerde ontbijt. Veel overbodige informatie tevoren en slechte communicatie tijdens en na de rondreis. Een 15 daagse rondreis van bijna 4000 euro voor 2 personen. Een routekaart van scandinavie kon er, ook na mail en telefonisch, niet van af. Onbeschofte behandeling een ANWB reisbureau onwaardig. Nooit meer boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 4




op 5 mei 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: februari 2020

Reizen met Pharosreizen, bezint eer ge begint. Ons gezin verheugde zich erg op de rondreis naar IJsland, die begon op vrijdag 7 februari en zou eindigen op vrijdag 14 februari. Dat onze eerste accommodatie reeds drie maanden daarvoor gesloten was en ook dat wij ergens anders zelf in een meterkast de stroomknop moesten omzetten, elke keer als de stroom in onze kamer eruit klapte, namen we voor lief. De hotels waren verder wisselend van kwaliteit maar acceptabel op hooguit een na.

Onze terugvlucht stond gepland op 14 februari 2020, in de ochtend. Deze werd helaas geannuleerd, vanwege een storm die code rood meekreeg. Snappen we. De volgende mogelijkheid op 15 februari, werd eveneens gecancelled. Dat zagen we toen we op het vliegveld aan het wachten waren. Van Pharosreizen hoorden wij vervolgens helemaal niets, daarom hebben we zelf contact met hen gezocht. De desbetreffende medewerker wist niets van een geannuleerde vlucht. Het leek haar het beste wanneer wij contact op namen met de luchtvaartmaatschappij. Ons argument dat wij onze reis bij Pharosreizen hadden gekocht en van hen actie verwachtten, bewoog haar niet tot een andere dynamiek.

De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat de volgende vlucht pas op 19 februari ’s avonds zou vertrekken.
Vervolgens hebben wij weer contact met Pharosreizen gezocht. Van de alarmcentrale werden we doorgeschakeld naar dezelfde medewerker. Onze eerste zorg was het vinden van een accommodatie, waar we de wachtdagen noodgedwongen konden verblijven. De medewerkster zei dat we dit maar het beste zelf konden regelen, want dat werkte sneller, omdat haar contactorganisatie in IJsland in het weekend onbereikbaar was, en zelf werkte zij ook maar tot vijf uur. Wat de medewerker wel bereid was te leveren was de informatie, dat we alle bijkomende kosten konden verhalen op de luchtvaartmaatschappij.
Ook de dagen daarna bleef Pharosreizen stil, met uitzondering van een app op 17 februari, die op dat moment geen enkele functie had.

Met de juiste tegenwoordigheid van geest, had Pharosreizen ons probleem kunnen voorkomen. Daags voor de storm werd een echtpaar, dat eveneens via Pharosreizen op pad was, maar op dezelfde dag als ons terug zou vliegen met een andere luchtvaartmaatschappij, op initiatief van die luchtvaartmaatschappij reeds gerepatrieerd. Bij Pharosreizen is er toen geen belletje gaan rinkelen dat dit wellicht ook een geschikte uitweg voor de overige reizigers kon zijn.

Vijf dagen extra vast zitten op een eiland lijkt voor anderen misschien een buitenkansje, maar wij vonden dit alles behalve grappig. Sterker nog, wij vonden dit een hele traumatische gebeurtenis, ergens zijn waar je de regie volkomen hebt verloren. Nog los van het financiële aspect. IJsland is een extreem duur land. Dit extra verblijf heeft ons een enorme klap geld gekost, terwijl wij echt geen rare uitspattingen hebben gedaan.

Wat ons ongelofelijk heeft teleurgesteld, is dat Pharosreizen niet een keer heeft geïnformeerd of alles met ons in orde was, zelfs niet of we er in waren geslaagd een opvang voor de tussenliggende dagen te vinden. We hebben veel tijd gehad om na te denken en ons hardop afgevraagd wat de meerwaarde van Pharosreizen nu eigenlijk is geweest. Wat wij hebben ervaren is, dat zij in tijden van nood geen enkele betrokkenheid voelen en verantwoordelijkheid het liefst doorverwijzen naar anderen of bij de reiziger zelf neerleggen. In elk geval nooit bij zichzelf. Kortom, men heeft er echt alles aan gedaan om dit ons probleem te laten zijn.

Wij horen op de televisie in consumentenprogramma’s de medewerkers van de ANWB (Pharosreizen is de reistak van de ANWB), regelmatig omstandig uitleggen waarin en waarom veel reisorganisaties tekortschieten en dat er vaak een ruimhartige compensatie nodig is om reizigersleed te verzachten. In plaats van concurrenten op deze pedante wijze de maat te nemen, zou de ANWB misschien ook eens naar het functioneren van haar eigen organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening moeten kijken.

Pharosreizen heeft ons intussen laten weten dat zij 3 overnachtingen willen compenseren. Dit lijkt ons een, volstrekt willekeurig gekozen oplossing. Kennelijk gaat men er van uit dat gestrande reizigers 5,5 extra reisdagen met 3 nachten bedrust, zonder verdere ravitaillering wel doorkomen. Het is naar onze mening een ridicule opvatting.

Familie Olgers ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 28 november 2019 bestemming: Duitsland / Osterspai, reisperiode: oktober 2019

Op de eerste plaats omdat ik helaas geen nul kan geven. Voor de reis blijven ze je bestoken met mails en vragen of je in hun gezamenlijke app wilt komen. Als bij aankomst blijkt dat het hotel smerig (o.a. oude urinegeur en schaamharen) en onhygiënisch is melden wij dit bij de schoonzoon van de eigenaar. De kamer en badkamer zouden grondig gereinigd worden. We geven het een kans. Als ook blijkt dat het avondeten onhygiënisch is, de kamer niet echt schoon geworden is, bij het ontbijt de koffie uit echt smerige thermoskannen geserveerd word en de ontbijtproducten grotendeels over de datum zijn, besluiten wij het hotel te verlaten (3 nachten geboekt). De schoonzoon hebben we ingelicht over ons vertrek en waarom. Hij stond er niet van te kijken en zei dat we dit bij pharos moesten melden bij thuiskomst en dat ze dan het geld zouden terug boeken, zo was zijn ervaring. Maar helaas, pharos geeft niet thuis, sterker nog, volgens hun zijn we ineens nooit in dat hotel geweest. Toch willen ze ons nog 30 euro terugbetalen...? En na een klacht bij de ANWB zelf zelfs 45 euro...?? Nooit meer een reis via pharos of de ANWB en met name pharos zou bij de wet verboden moeten worden. Een echte afgang voor de ANWB organisatie! Wij voelen ons echt opgelicht door pharos.

  • Algemeen 1
op 14 november 2019 bestemming: Schotland, reisperiode: augustus 2019

Lang getwijfeld over het boeken van deze reis gezien de hoogte van de reissom maar we dachten bij Pharos reizen (onderdeel van ANWB) goed te zitten voor wat betreft kwaliteit en inhoud, dus uiteindelijk toch geboekt. Ons advies bij twijfel; NIET boeken! Er zaten echt zoveel onvolkomenheden in de reis. Routebeschrijving klopte niet op veel punten niet, sterker je komt gewoon niet in bepaalde gebieden die wel in reisinformatie vol kleuren & geuren wordt beschreven, foutieve hotelkamers, verkeerde vouchers. Klachten hierover worden niet serieus genomen en je wordt afgewimpelt met een coulance vergoeding van een paar tientjes waarvan niet kan worden uitgelegd waar dit op gebaseerd is. Profesionaliteit is ver te zoeken!

  • Algemeen 1
op 11 november 2019 bestemming: Duitsland / Trois Epis, reisperiode: november 2019

Hierbij volgen onze ervaringen van hotel Alexain, 6 nachten, vanaf 2 nov. ’19, 2 personen. Na een lange dag reizen arriveerden we in hotel Alexain. Er was niemand ter verwelkoming en het duurde een tijd voordat een jonge man ons in kwam checken. Hij begreep de reisdocumenten niet en kwam niet verder dan een afwezige vluchtige verwijzing over wat waar te vinden was in het hotel. Het verdere verblijf werd gekenmerkt door een soortgelijke houding van de medewerkers. We ervoeren de hele gang van zaken (bij de balie en tijdens het avondeten) als ongemanierd. Op vragen over de omgeving werd nauwelijks gereageerd en de kaart van de wijnroute was ‘op’. Bij het nalezen van onze boeking ontdekte ik dat we een informatiepakket voor de reis hadden moeten ontvangen, dat is helaas niet gebeurd. Dankzij ‘Sophie’ is er contact tot stand gekomen. Het (lekkere) avondeten werd in hoog tempo geserveerd, minzaam en uit contact met de gasten. Twee avonden zaten we in een min of meer lege eetzaal terwijl er andere gasten plaats konden nemen in de andere zaal. Een dag voor vertrek ontmoetten we monsieur. Zijn aanwezigheid tijdens het diner en ontbijt bracht een totaal andere houding teweeg onder het personeel. Kaarsjes op tafel werden aangestoken en gasten werden anders bejegend. Monsieur overstelpte ons met individuele (en groeps-) aandacht en putte zich uit in verontschuldigingen (nadat er contact was geweest met ANWB/Pharos). Eigenlijk vinden wij de hier genoemde bezwaren, m.b.t. gastvrijheid en gedrag van de medewerkers het meest stuitend. Aanvullend hierop nog wat algemene opmerkingen. Het hotel ligt op een prachtige locatie en biedt uitzicht over zowel de Rijnvlakte als de bergen. Overdag is goed te zien dat er wel het e.e.a. aan een opknapbeurt toe is (vitrage, meubilair, tafelkleden). De zalen missen sfeer, evenals de ‘sittingroom’. Daar is geen bediening en aangezien er geen barretje is, zouden koffie- en theefaciliteiten welkom zijn op de kamer. Op de kamer zijn onvoldoende kleerhangers en er is een piepklein prullenmandje. De sauna/hamam/zwembad waren verstikkend en bedompt, daar hebben we verder geen gebruik van gemaakt. Dit hotel? Eens maar nooit weer! Wel hebben we genoten van wandelingen in de omgeving, dorpjes aan de wijnroute en autoritten in de regio.

  • Algemeen 6
op 25 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Zelden z,on slechte communicatie mee gemaakt. Meer dan 8 keer gehoord hoe erg ze het allemaal vonden. Je krijgt steeds iemand anders aan de lijn.je voelt je totaal niet serieus genomen. Honderden euro's éxtra kosten gemaakt. Een stressvolle reis geweest. Compensatie aanbod voor 3 personen 45 euro om uit eten te gaan. Plus 20 euro korting bij een volgende reis .mijn idee niet met hen in zee gaan. Bedrijf wat zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

  • Algemeen 2
op 11 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: september 2018

Rondreis Bulgarije is een bijzondere culurele reis waarbij je veel grote steden aandoet met prima hotels in het centrum van de stad zodat je vandaar uit te voet of met openbaar vervoer heerlijk kunt genieten en snuiven van een andere wereld. De wegen zijn overwegend goed; eten en drinken is genieten en zeer betaalbaar!

  • Algemeen 10
op 21 september 2019 bestemming: Italië / Zuid-Tirol, reisperiode: augustus 2019

Wij hebben via Pharos Reizen de 8-daagse rondreis Zuid-Tirol en Trentino geboekt. In de reis zouden we twee verschillende hotels aandoen. Het eerste hotel is Lamm in Italië. We hebben onze reis na een aantal dagen voortijdig moeten beëindigen omdat onze klacht over het eten en over de ronduit smerige keuken niet serieus zijn genomen door zowel het hotel als de klantenservice van Pharos. Onze kijk in de keuken van het hotel was misselijkmakend. Schimmels aan de muren, eten wat overal onafgedekt staat etc. Omdat mijn partner erg ziek is geworden tijdens ons verblijf in dit hotel ( vermoedelijk door het eten) hebben wij al na enkele dagen de reis terug naar huis moeten maken. We zijn niet eens toegekomen aan het tweede hotel.... Verschrikkelijke ervaring met Pharos reizen!

Volgens de reisbeschrijving hebben we een leuke complete reis geboekt inclusief dagelijks een driegangenkeuze diner met een aantal extra's waaronder een begeleide wandeling rond het San Valentino meer en wijn bij het diner.

Onze teleurstelling begint al bij de eerste avond wanneer blijkt dat er helemaal niet te kiezen valt wat betreft het diner. Het hotel heeft zelf een papiertje gemaakt waarop letterlijk staat wat wij die avond gaan eten. Er is dus helemaal geen sprake van keuze... Daarnaast zijn de wijn en de begeleide wandeling ook ver te zoeken.

Uiteraard hebben we direct telefonisch en via de mail geklaagd bij de klantenservice van Pharos en bij het hotel zelf. Hierin is enige medewerking voor een oplossing ver te zoeken. De klantenservice van Pharos neemt de klachten totaal niet serieus.

Na thuiskomst uiteraard meteen weer contact gezocht met Pharos. Het enige wat ze zeggen is dat we een klacht kunnen indienen via het klachtenformulier via de website van Pharos. Daarop zullen ze zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen een maand reageren. Ook nadat je de klacht hebt ingediend hoef je weinig te verwachten. Ze wachten tot uitgerekend de laatste dag van de reactietermijn van een maand om op je klacht te reageren. Helaas hierin ook geen oplossing. Pharos dwingt je dus om de geschillencommisie in de te schakelen of een procedure te starten als je een oplossing voor je klacht wilt. Wij gaan dit zeker doen als Pharos niet alsnog een oplossing aandraagt.

Conclusie: Als u een vakantie wilt zonder zorgen en een klantenservice die u serieus neemt bij klachten. Boek dan zeer zeker niet bij Pharos Reizen!

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: augustus 2019

7 dagen fiets vakantie in Friesland 4 keer op de 6 zijn wij gedumpt op een zolder kamer en een maal in een afgeleefd hotel in Harlingen in hotel T,Heerenlogement het avond eten is ook maar een 4 op 10 nooit meer met Pharos reisen en dit voor 200€ per dag voor 2 pers.

  • Algemeen 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende