Schrijf een ervaring over Pharos Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Pharos Reizen

Pagina 1 van 11 met 505 resultaten

op 10 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: september 2019

Vol goede moet vertrokken richting Corsica voor een rondreis. We zouden met de boot vanaf Livorno naar Corsica vertrekken. De avond voor de overtocht ging Corsica op “ oranje” Niet verstandig om de reis door te zetten! Prima telefonische begeleiding en advies vanuit Pharos reizen. Na eerdere ervaring met een ander reisbureau in het voorjaar, een openbaring. Bij terugkomst uitstekend telefonisch contact en terugbetaling van de reissom. Zelfs een bos bloemen omdat de betaling vertraagd was. Super, zou niet weten hoe het beter kan. Wij weten wel waar we onze volgende reis, als e.e.a weer wat genormaliseerd is, boeken. Super tevreden 😊 ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 11 augustus 2020 bestemming: Italië / Meerder, reisperiode: juli 2020

Wij hadden met vrienden een rondreis in Italie geboekt, samen met 1 auto.Door de corona regels mag je in Italie niet in 1 auto met mensen uit een ander gezin.Dus moesten we met 2 auto's deze rondreis maken extra kosten bijna 1000 euro aa brandstof, tol en vignet.We hebben daarom gebeld met Pharos of we konden omboeken of een voucher konden krijgen.Maar het enige antwoord wat we kregen was dat Italie veilig was en we er gewoon naar toe konden.Geen enige nedewerking en omdat we volgens hun niet gereageerd hebben op een mail van Pharos die in onze spam terecht is gekomen en die we dus hebben gemist.Moeten we nu onze volledige reissom betalen terwijl we de reis niet hebben gemaakt.Dat we het 2e deel niet hebben betaald daar werd niet op gereageerd, zelfs onze reis papieren werden gewoon opgestuurd.We hebben gemaild en gebeld met Pharos en ANWB maar totaal geen begrip voor de situatie.En dat terwijl we al meer dan 25 jaar lid zijn van de ANWB en al jaren op reis gaan via Pharos reizen.Maar totaal geen begrip of medewerking.Pharos reizen nooit meer. Bezint eer je begint. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 24 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Autovakantie verschillende plekken, reisperiode: juli 2020

Een organisatie zonder enig empatisch vermogen. Mijn zwangere vrouw en ik wilden een autovakantie langs de Pyreneeën doen waarbij er bij de 20-weken echo een dag van te voren alles mis bleek te zijn.

Er moest gelijk gestart worden met verdere onderzoeken waarbij de vakantie niet door kon gaan. Na contact te hebben gehad met de leidinggevende kregen we een botte mail terug met woorden als: ‘prettige dag verder’ en ‘deze medische redenen zijn ongeldig voor tegemoetkoming.’ En ja, de hele situatie is daarbij nadrukkelijk uitgelegd.

Ik wil niet weten hoe deze botte organisatie handelt wanneer je ze daadwerkelijk in de reis an sich nodig bent. Waarschijnlijk krijg je een antwoord van: ‘zoek het zelf maar uit want je oorzaak staat duidelijk in de algemene voorwaarden.’

Nee, het gaat ons niet om het geld. Maar een stukje inleving bij personen in rouw is het minste wat je verwacht van een ‘professionele organisatie’.

Op vakantie met Pharos Reizen? Ik raad het ten zeerste af.

Zoals jullie zelf communiceren: ‘een prettige dag verder.’ ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 mei 2020 bestemming: Noorwegen / Noordkap, reisperiode: juni 2019

Hotel accommodaties niet conform geboekte rondreis Landland en vouchers. Soms ipv luxe hotel waarvoor betaald was een huisje. Soms slecht of niet georganiseerde ontbijt. Veel overbodige informatie tevoren en slechte communicatie tijdens en na de rondreis. Een 15 daagse rondreis van bijna 4000 euro voor 2 personen. Een routekaart van scandinavie kon er, ook na mail en telefonisch, niet van af. Onbeschofte behandeling een ANWB reisbureau onwaardig. Nooit meer boeken.

  • Algemeen 4
op 5 mei 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: februari 2020

Reizen met Pharosreizen, bezint eer ge begint. Ons gezin verheugde zich erg op de rondreis naar IJsland, die begon op vrijdag 7 februari en zou eindigen op vrijdag 14 februari. Dat onze eerste accommodatie reeds drie maanden daarvoor gesloten was en ook dat wij ergens anders zelf in een meterkast de stroomknop moesten omzetten, elke keer als de stroom in onze kamer eruit klapte, namen we voor lief. De hotels waren verder wisselend van kwaliteit maar acceptabel op hooguit een na.

Onze terugvlucht stond gepland op 14 februari 2020, in de ochtend. Deze werd helaas geannuleerd, vanwege een storm die code rood meekreeg. Snappen we. De volgende mogelijkheid op 15 februari, werd eveneens gecancelled. Dat zagen we toen we op het vliegveld aan het wachten waren. Van Pharosreizen hoorden wij vervolgens helemaal niets, daarom hebben we zelf contact met hen gezocht. De desbetreffende medewerker wist niets van een geannuleerde vlucht. Het leek haar het beste wanneer wij contact op namen met de luchtvaartmaatschappij. Ons argument dat wij onze reis bij Pharosreizen hadden gekocht en van hen actie verwachtten, bewoog haar niet tot een andere dynamiek.

De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat de volgende vlucht pas op 19 februari ’s avonds zou vertrekken.
Vervolgens hebben wij weer contact met Pharosreizen gezocht. Van de alarmcentrale werden we doorgeschakeld naar dezelfde medewerker. Onze eerste zorg was het vinden van een accommodatie, waar we de wachtdagen noodgedwongen konden verblijven. De medewerkster zei dat we dit maar het beste zelf konden regelen, want dat werkte sneller, omdat haar contactorganisatie in IJsland in het weekend onbereikbaar was, en zelf werkte zij ook maar tot vijf uur. Wat de medewerker wel bereid was te leveren was de informatie, dat we alle bijkomende kosten konden verhalen op de luchtvaartmaatschappij.
Ook de dagen daarna bleef Pharosreizen stil, met uitzondering van een app op 17 februari, die op dat moment geen enkele functie had.

Met de juiste tegenwoordigheid van geest, had Pharosreizen ons probleem kunnen voorkomen. Daags voor de storm werd een echtpaar, dat eveneens via Pharosreizen op pad was, maar op dezelfde dag als ons terug zou vliegen met een andere luchtvaartmaatschappij, op initiatief van die luchtvaartmaatschappij reeds gerepatrieerd. Bij Pharosreizen is er toen geen belletje gaan rinkelen dat dit wellicht ook een geschikte uitweg voor de overige reizigers kon zijn.

Vijf dagen extra vast zitten op een eiland lijkt voor anderen misschien een buitenkansje, maar wij vonden dit alles behalve grappig. Sterker nog, wij vonden dit een hele traumatische gebeurtenis, ergens zijn waar je de regie volkomen hebt verloren. Nog los van het financiële aspect. IJsland is een extreem duur land. Dit extra verblijf heeft ons een enorme klap geld gekost, terwijl wij echt geen rare uitspattingen hebben gedaan.

Wat ons ongelofelijk heeft teleurgesteld, is dat Pharosreizen niet een keer heeft geïnformeerd of alles met ons in orde was, zelfs niet of we er in waren geslaagd een opvang voor de tussenliggende dagen te vinden. We hebben veel tijd gehad om na te denken en ons hardop afgevraagd wat de meerwaarde van Pharosreizen nu eigenlijk is geweest. Wat wij hebben ervaren is, dat zij in tijden van nood geen enkele betrokkenheid voelen en verantwoordelijkheid het liefst doorverwijzen naar anderen of bij de reiziger zelf neerleggen. In elk geval nooit bij zichzelf. Kortom, men heeft er echt alles aan gedaan om dit ons probleem te laten zijn.

Wij horen op de televisie in consumentenprogramma’s de medewerkers van de ANWB (Pharosreizen is de reistak van de ANWB), regelmatig omstandig uitleggen waarin en waarom veel reisorganisaties tekortschieten en dat er vaak een ruimhartige compensatie nodig is om reizigersleed te verzachten. In plaats van concurrenten op deze pedante wijze de maat te nemen, zou de ANWB misschien ook eens naar het functioneren van haar eigen organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening moeten kijken.

Pharosreizen heeft ons intussen laten weten dat zij 3 overnachtingen willen compenseren. Dit lijkt ons een, volstrekt willekeurig gekozen oplossing. Kennelijk gaat men er van uit dat gestrande reizigers 5,5 extra reisdagen met 3 nachten bedrust, zonder verdere ravitaillering wel doorkomen. Het is naar onze mening een ridicule opvatting.

Familie Olgers

  • Algemeen 2
op 28 november 2019 bestemming: Duitsland / Osterspai, reisperiode: oktober 2019

Op de eerste plaats omdat ik helaas geen nul kan geven. Voor de reis blijven ze je bestoken met mails en vragen of je in hun gezamenlijke app wilt komen. Als bij aankomst blijkt dat het hotel smerig (o.a. oude urinegeur en schaamharen) en onhygiënisch is melden wij dit bij de schoonzoon van de eigenaar. De kamer en badkamer zouden grondig gereinigd worden. We geven het een kans. Als ook blijkt dat het avondeten onhygiënisch is, de kamer niet echt schoon geworden is, bij het ontbijt de koffie uit echt smerige thermoskannen geserveerd word en de ontbijtproducten grotendeels over de datum zijn, besluiten wij het hotel te verlaten (3 nachten geboekt). De schoonzoon hebben we ingelicht over ons vertrek en waarom. Hij stond er niet van te kijken en zei dat we dit bij pharos moesten melden bij thuiskomst en dat ze dan het geld zouden terug boeken, zo was zijn ervaring. Maar helaas, pharos geeft niet thuis, sterker nog, volgens hun zijn we ineens nooit in dat hotel geweest. Toch willen ze ons nog 30 euro terugbetalen...? En na een klacht bij de ANWB zelf zelfs 45 euro...?? Nooit meer een reis via pharos of de ANWB en met name pharos zou bij de wet verboden moeten worden. Een echte afgang voor de ANWB organisatie! Wij voelen ons echt opgelicht door pharos.

  • Algemeen 1
op 14 november 2019 bestemming: Schotland, reisperiode: augustus 2019

Lang getwijfeld over het boeken van deze reis gezien de hoogte van de reissom maar we dachten bij Pharos reizen (onderdeel van ANWB) goed te zitten voor wat betreft kwaliteit en inhoud, dus uiteindelijk toch geboekt. Ons advies bij twijfel; NIET boeken! Er zaten echt zoveel onvolkomenheden in de reis. Routebeschrijving klopte niet op veel punten niet, sterker je komt gewoon niet in bepaalde gebieden die wel in reisinformatie vol kleuren & geuren wordt beschreven, foutieve hotelkamers, verkeerde vouchers. Klachten hierover worden niet serieus genomen en je wordt afgewimpelt met een coulance vergoeding van een paar tientjes waarvan niet kan worden uitgelegd waar dit op gebaseerd is. Profesionaliteit is ver te zoeken!

  • Algemeen 1
op 11 november 2019 bestemming: Duitsland / Trois Epis, reisperiode: november 2019

Hierbij volgen onze ervaringen van hotel Alexain, 6 nachten, vanaf 2 nov. ’19, 2 personen. Na een lange dag reizen arriveerden we in hotel Alexain. Er was niemand ter verwelkoming en het duurde een tijd voordat een jonge man ons in kwam checken. Hij begreep de reisdocumenten niet en kwam niet verder dan een afwezige vluchtige verwijzing over wat waar te vinden was in het hotel. Het verdere verblijf werd gekenmerkt door een soortgelijke houding van de medewerkers. We ervoeren de hele gang van zaken (bij de balie en tijdens het avondeten) als ongemanierd. Op vragen over de omgeving werd nauwelijks gereageerd en de kaart van de wijnroute was ‘op’. Bij het nalezen van onze boeking ontdekte ik dat we een informatiepakket voor de reis hadden moeten ontvangen, dat is helaas niet gebeurd. Dankzij ‘Sophie’ is er contact tot stand gekomen. Het (lekkere) avondeten werd in hoog tempo geserveerd, minzaam en uit contact met de gasten. Twee avonden zaten we in een min of meer lege eetzaal terwijl er andere gasten plaats konden nemen in de andere zaal. Een dag voor vertrek ontmoetten we monsieur. Zijn aanwezigheid tijdens het diner en ontbijt bracht een totaal andere houding teweeg onder het personeel. Kaarsjes op tafel werden aangestoken en gasten werden anders bejegend. Monsieur overstelpte ons met individuele (en groeps-) aandacht en putte zich uit in verontschuldigingen (nadat er contact was geweest met ANWB/Pharos). Eigenlijk vinden wij de hier genoemde bezwaren, m.b.t. gastvrijheid en gedrag van de medewerkers het meest stuitend. Aanvullend hierop nog wat algemene opmerkingen. Het hotel ligt op een prachtige locatie en biedt uitzicht over zowel de Rijnvlakte als de bergen. Overdag is goed te zien dat er wel het e.e.a. aan een opknapbeurt toe is (vitrage, meubilair, tafelkleden). De zalen missen sfeer, evenals de ‘sittingroom’. Daar is geen bediening en aangezien er geen barretje is, zouden koffie- en theefaciliteiten welkom zijn op de kamer. Op de kamer zijn onvoldoende kleerhangers en er is een piepklein prullenmandje. De sauna/hamam/zwembad waren verstikkend en bedompt, daar hebben we verder geen gebruik van gemaakt. Dit hotel? Eens maar nooit weer! Wel hebben we genoten van wandelingen in de omgeving, dorpjes aan de wijnroute en autoritten in de regio.

  • Algemeen 6
op 25 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Zelden z,on slechte communicatie mee gemaakt. Meer dan 8 keer gehoord hoe erg ze het allemaal vonden. Je krijgt steeds iemand anders aan de lijn.je voelt je totaal niet serieus genomen. Honderden euro's éxtra kosten gemaakt. Een stressvolle reis geweest. Compensatie aanbod voor 3 personen 45 euro om uit eten te gaan. Plus 20 euro korting bij een volgende reis .mijn idee niet met hen in zee gaan. Bedrijf wat zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

  • Algemeen 2
op 11 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: september 2018

Rondreis Bulgarije is een bijzondere culurele reis waarbij je veel grote steden aandoet met prima hotels in het centrum van de stad zodat je vandaar uit te voet of met openbaar vervoer heerlijk kunt genieten en snuiven van een andere wereld. De wegen zijn overwegend goed; eten en drinken is genieten en zeer betaalbaar!

  • Algemeen 10
op 21 september 2019 bestemming: Italië / Zuid-Tirol, reisperiode: augustus 2019

Wij hebben via Pharos Reizen de 8-daagse rondreis Zuid-Tirol en Trentino geboekt. In de reis zouden we twee verschillende hotels aandoen. Het eerste hotel is Lamm in Italië. We hebben onze reis na een aantal dagen voortijdig moeten beëindigen omdat onze klacht over het eten en over de ronduit smerige keuken niet serieus zijn genomen door zowel het hotel als de klantenservice van Pharos. Onze kijk in de keuken van het hotel was misselijkmakend. Schimmels aan de muren, eten wat overal onafgedekt staat etc. Omdat mijn partner erg ziek is geworden tijdens ons verblijf in dit hotel ( vermoedelijk door het eten) hebben wij al na enkele dagen de reis terug naar huis moeten maken. We zijn niet eens toegekomen aan het tweede hotel.... Verschrikkelijke ervaring met Pharos reizen!

Volgens de reisbeschrijving hebben we een leuke complete reis geboekt inclusief dagelijks een driegangenkeuze diner met een aantal extra's waaronder een begeleide wandeling rond het San Valentino meer en wijn bij het diner.

Onze teleurstelling begint al bij de eerste avond wanneer blijkt dat er helemaal niet te kiezen valt wat betreft het diner. Het hotel heeft zelf een papiertje gemaakt waarop letterlijk staat wat wij die avond gaan eten. Er is dus helemaal geen sprake van keuze... Daarnaast zijn de wijn en de begeleide wandeling ook ver te zoeken.

Uiteraard hebben we direct telefonisch en via de mail geklaagd bij de klantenservice van Pharos en bij het hotel zelf. Hierin is enige medewerking voor een oplossing ver te zoeken. De klantenservice van Pharos neemt de klachten totaal niet serieus.

Na thuiskomst uiteraard meteen weer contact gezocht met Pharos. Het enige wat ze zeggen is dat we een klacht kunnen indienen via het klachtenformulier via de website van Pharos. Daarop zullen ze zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen een maand reageren. Ook nadat je de klacht hebt ingediend hoef je weinig te verwachten. Ze wachten tot uitgerekend de laatste dag van de reactietermijn van een maand om op je klacht te reageren. Helaas hierin ook geen oplossing. Pharos dwingt je dus om de geschillencommisie in de te schakelen of een procedure te starten als je een oplossing voor je klacht wilt. Wij gaan dit zeker doen als Pharos niet alsnog een oplossing aandraagt.

Conclusie: Als u een vakantie wilt zonder zorgen en een klantenservice die u serieus neemt bij klachten. Boek dan zeer zeker niet bij Pharos Reizen!

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: augustus 2019

7 dagen fiets vakantie in Friesland 4 keer op de 6 zijn wij gedumpt op een zolder kamer en een maal in een afgeleefd hotel in Harlingen in hotel T,Heerenlogement het avond eten is ook maar een 4 op 10 nooit meer met Pharos reisen en dit voor 200€ per dag voor 2 pers.

  • Algemeen 2
op 28 augustus 2019 bestemming: Italië / Piemonte, reisperiode: juli 2018

Wij boekten via Pharos een 8-daagse fietsvakantie met kids in Piemonte. De omgeving is prachtig. Deze reis viel verder enorm tegen. We deden 3 verschillende campings aan waarin we in De Waard tenten verbleven. De tenten waren stuk voor stuk smerig; tentdoek waar het weer in zat, de vloeren die plakten, het stonk er, koelkasten niet schoon. Daarnaast hadden we op 1 camping te maken met ongedierte in de tent in de vorm van meer dan honderd oorwormen. Bah! Ook de aanwezige luchtbedden waren ranzig en moesten we eerst schoonmaken. Schaduw hadden we op twee campings nauwelijks; op 1 ervan stonden twee dode bomen voor de tent. De aanwezige parasol was en te klein (1,5 mtr doorsnee) en stuk, zo ook de parasolvoet. Ook waren op iedere camping wel een of meerdere stoelen stuk. Vreselijk! Van de drie fietsdagen waren de routes van twee dagen voor 75% gelijk aan elkaar. Wat verder ook enorm tegenviel was de klachtbehandeling bij Pharos. Wij zijn namelijk nauwelijks serieus genomen en Pharos verschuilt zich achter formele regeltjes. Ons vertrouwen in Pharos (ANWB) heeft een forse deuk opgelopen. Boek deze reis niet; wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 2
op 25 augustus 2019 bestemming: Nederland / elfstedentocht met de fiets, reisperiode: augustus 2019

Wij hebben een fiets vakantie-- geboekt geen zolder kamer vakantie 6 dagen voor de prijs van 1196€ voor 6 maal half pension voor 2 pers- 3maal op een zeer klein zolder kamer dit is- bedrog- als 3 gangen menu kregen wij tomaten soep uit dozen zuurkool of stomp een ijsje als dessert nooit meer dit is bedrog op grote schaal---dit was elfstedentocht
met de fiets ook afgeleeft hotel hoort erbij zoals Hotel T,Eerenlogement in Haarlingen

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Oberwiesenthal, reisperiode: augustus 2019

In de aanbieding van Pharos wordt gesproken over een 4 sterren verwenhotel. de realiteit is, dat de hotelkamer slechts een oppervlakte had van ongeveer 15 a 16 vierkante meter en een badkamer/toilet van hooguit 2 a 3 vierkante meter. De kamer had geen balkon of terras. Het enige was een raam van hooguit 90 bij 75 centimeter, met een uitzicht op een leegstaand huis, waarvan de ramen waren dicht getimmerd met houten platen. Het bed was zo geplaatst, dat aan de raamkant er ongeveer 30 centimeter vrije ruimte over bleef. Een klacht over een niet werkende staande lamp, moest vier dagen herhaald worden, alvorens er een nieuwe lamp werd geplaatst.
Het diner werd geserveerd als thema buffet, dus bijvoorbeeld Aziatisch, Boheems, Italiaans enz. Het enige alternatief, als men dit niet lustte, was een broodje kaas.
De parkeermogelijkheden waren zeer beperkt en enkel in de open lucht. Naast het hotel ongeveer 30 tot 35 plaatsen. Als dit vol was en dat was al snel het geval, dan was men aangewezen op een strook grond op een afstand van 800 meter van het hotel, waarbij de weg daar naar toe zeer in hoogte verschilde. Voor beide terreinen, durfde men respectievelijk 6 of 3 euro per nacht te vragen. Eindconclusie: we zijn zeer ontevreden over ons verblijf in dit hotel.
Uw reactie hierop wordt zeer op prijs gesteld.

  • Algemeen 4
op 12 augustus 2019 bestemming: Italië / Friuli, reisperiode: augustus 2019

Slechte routebeschrijvingen. Leuk als je van puzzeltochten houdt. Jammer en onnodig. Het eten bij fornaci zarnic maakte nog wat goed. Veel muggen en mieren. Kortom geen aanrader.

  • Algemeen 4
op 9 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: augustus 2019

Wordt niet geluisterd naar klachten en bij voorbaat al gezegd dat klagen geen zin heeft.

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Harz, reisperiode: augustus 2019

We zaten in hotel Carea. Resudenz harzhohe en hadden het idee met de zonnebloem op reis te zijn.
Misschien vermelden dat deze reis echt voor 65+ is.
Eten in hotel was slecht, nooit meer al inclusive voor ons!

  • Algemeen 3
op 16 juli 2019 bestemming: Duitsland / Zirndorf, reisperiode: juli 2019

Zeer slechte ervaring. Anderhalve week na het boeken ineens bericht dat de twee hotelovernachtingen bij Playmobil land ineens niet te regelen zijn. Dat is een paar dagen voordat we zouden vertrekken. Bovendien nadien op de site van Pharos is het hotel gewoon nog steeds te boeken voor die datums. Slechte boekings software dus en een zeer trage en slechte klantenservice. Drama dit. Niet boeken daar, want ze regelen helemaal niets voor je...

  • Algemeen 1
op 10 juli 2019 bestemming: Spanje / Rondreis, reisperiode: juni 2019

We hebben de 2e optie geboekt voor de Pelgrimsroute in Noord Spanje en Portugal. De meeste hotels Laren nogal achteraf dius als je wilde gaan eten was je afhankelijk van de automobilist kon je eten in het restaurant van het hotel met op verschillende plaatsen erg hoge kosten. Verder was in enkele hotels het ontbijt ronduit slecht. Van allerlei in plastic verpakte producten en het brood zo hard dat het niet te eten viel. We hebben de afgelopen 4 jaar steeds rondreizen bij Pharos geboekt en waren altijd tevreden maar vinden dat de kwaliteit van de reizen zienderogen achteruit gaat. De hotels in de eerste te boeken reis waren veel centraler gelegen terwijl we voor de 2e optie dezelfde prijs moesten betalen. Ons inziens niet terecht. Het is de laatste keer geweest dat we onze vakantie bij Pharos geboekt hebben.

  • Algemeen 7
op 29 mei 2019 bestemming: , reisperiode: juni 2018

Heb autovakantie Noordkaap en Lofoten geboekt. Maar na verkrijgen van vouchers blijkt bij vele hotels geen parkeerplaats aanwezig omdat ze in autoloze delen van de omgeving liggen, vreemd in een autoreis. Maar niemand die er iets mee doet m.a.w. zoek het je maar uit. Bij het uitzoeken van de route en de bezienswaardigheden onderweg, bleek de informatie van Pharosreizen achterhaald en bleek dat diverse bezienswaardigheden die worden geadviseerd niet meer te bestaan. Als klap op de vuurpijl krijg ik nu 3 dagen voor vertrek te horen dat de boot Stockholm-Turku niet vaart. Dus vraag ik naar een alternatief. Dit zou alleen in de vorm van de boot van Stockholm naar Helsinki zijn. Dit is een veel eerder vertrek en latere aankomt. Dus de door mij geboekte en betaalde activiteiten in deze twee steden zijn niet uitvoerbaar en voor eigen rekening. Na eigen speurwerk vond ik wel een alternatief zodat de reis toch naar onze wens kan verlopen en de schade compenseert. Tenslotte is het toch onze vakantie daarom heb ik dit alternatief dan ook voorgesteld. Helaas Pharosreizen luistert helemaal niet naar mij en zegt dat wijzigen niet mogelijk is. Dit alles terwijl ik helemaal niet over geld heb gesproken. Ze vinden het gewoon te veel werk om een klant tevreden te stellen, het geld is immers binnen

  • Algemeen 1
op 5 mei 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019

We zijn een weekje in de mei-vakantie in Rome geweest. Er werd bij Pharos Reizen geadverteerd met 'De aanwezigheid van een zwembad bij het hotel om 'heerlijk bij te komen' na een Romeinse stadswandeling. Hier hadden papa, mama en onze dochter van 11 wel ons op verheugd. Dus gekozen voor het Pharos Arangement in hotel Adagio Aparthotel Rome Vatican. Eenmaal aangekomen blijkt dat het zwembad nog niet in gebruik was.

Dit was teleurstellend. Er was in het hotel nog een verbouwing gaande. Het balkon zat naast een groot restaurant, concreet heeft dit tot gevolg dat je op een aantal momenten (middag en avond) van de dag de werking van hun afzuigkap hoort en ruikt. Ramen en balkondeuren moet je wel even dicht doen dan.

In de mei vakantie heeft dit hotel eigenlijk niets te bieden voor ouders met kinderen.

Rome zelf is een prachtige stad!

  • Algemeen 4
op 6 februari 2019 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2019

Na meerdere malen onlin een reis te hebben geprobeerd te boeken met elke keer een foutmelding opnieuw met een medewerker de reis geboekt. Na het gehele proces opnieuw doorlopen te hebben ontstond een foutmelding in het systeem. De medewerker verzekerde ons de gegevens te hebben genoteerd en terug te bellen zodra het probleem verholpen was. Na drie dagen geen bericht vernomen te hebben zelf gebeld en wat bleek; al onze gegevens waren niet bekend, ook niet de boeking. En als klap op de vuurpijl was de reis niet meer beschikbaar. Hele slechte service. Geen Pharos reizen meer voor ons.

  • Algemeen 1
op 24 januari 2019 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juli 2018

Prijs kwaliteit fantastisch, vlak bij strand, ideaal hotel met kleine kinderen. Grote appartementen.

  • Algemeen 9
op 25 december 2018 bestemming: Noorwegen / Voss, reisperiode: februari 2018

Prachtige natuur, mooi ruim huisje,verzekerd van sneeuw.last but but not least wat een service in deze tijd van het pharosreisburo !!!!

  • Algemeen 9
op 24 december 2018 bestemming: Duitsland / Donauwoerth, reisperiode: juni 2016

De Romantische Route was ons doel.
Wij hebben van de hele reis kunnen genieten, zowel van de route en de hele fijne hotels, goede kamers en goede ontbijt buffetten en en diners.
Toppie!!

  • Algemeen 10
op 24 december 2018 bestemming: Noorwegen / tromso, reisperiode: mei 2018

Uitstekende verzorging

  • Algemeen 10
op 24 december 2018 bestemming: Zweden / Rondreis, reisperiode: juli 2016

We hebben veel gezien van het land en ook de huisjes waren absoluut in orde.

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Frankrijk / Niederbronn-les-bains, reisperiode: augustus 2018

Duidelijke reisbeschrijving. Het hotel en de kamer waren perfect en de ontvangst was perfect.

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: september 2018

Ontzettend mooie reis, voortreffelijk georganiseerd.

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Zweden / meerderen, reisperiode: juli 2018

We hebben met ons gezin (kinderen 13 en 15) een geweldige reis gehad. Alles was super georiganiseerd door Pharos en toch hadden we het idee dat we aan een groot avontuur bezig waren. We hebben genoten van de locaties, de mooie omgevingen, de vriendelijke mensen en de geweldige natuur. Wij gaan dit zeker vaker doen en raden Pharos zeker aan!!

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Frankrijk / Occitanië, reisperiode: juli 2018

Voor de eerste keer dat we boeken bij Pharos enorm meegevallen, heel en correcte duidelijke uitleg, goede begeleiding oa met app ondersteuning, knappe reisroute en aangename logies en maaltijden, vooraf zeer goed documentatie.... enfin niks negatief te vertellen........ was voor ons een aangename verassing. Pharos reizen heeft on erg aangenaam verrrast!

  • Algemeen 10
op 23 december 2018 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2018

Prima geregeld en heel goed hotel

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Italië / o.a. Pescia, reisperiode: augustus 2018

Afwisselend en prima hotels

  • Algemeen 8
op 23 december 2018 bestemming: Oostenrijk / Ischgl, reisperiode: augustus 2018

Een super alles inbegrepen: Een gezellig hotel, heerlijk eten en drinken en daarnaast ook nog met als extra's: gratis skiliften in alle dorpen van het dal, zwembad, parkeren, tolwegen en busreizen in het hele dal. Dan bovendien een fijne, hartelijke bediening en was kennelijk voor ons door Pharos schitterend weer besteld. Een 10 waardig !

  • Algemeen 10
op 23 december 2018 bestemming: Italië / Limone, reisperiode: juni 2017

Fijne reis en hotel/personeel en in n mooie omgeving

  • Algemeen 8
op 23 december 2018 bestemming: Nederland / IJsselmeer route, reisperiode: augustus 2018

Ik heb dit hoge cijfer gegeven omdat wij met 4 personen de 8 daagse IJsselmeer route gefietst hebben. Dit was geweldig goed verzorgd. Hotels goed,route prachtig door mooie stadjes of steden, goede route beschrijving kortom alles was perfect geregeld. We zijn voor 2019 al weer naar fietsroutes aan het kijken bij pharosreizen. Kan ik iedereen aanbevelen.

  • Algemeen 10
op 23 december 2018 bestemming: Duitsland / Lauterbach, reisperiode: september 2018

Prachtig gebied, goede accommodatie voor een zeer redelijke prijs.

  • Algemeen 9
op 23 december 2018 bestemming: Duitsland / Limbach, reisperiode: juni 2018

Eenvoudig en fijne kamer met balkon. Goed en smakenlijk eten. De omgeving is een fijn wandelgebied .

  • Algemeen 10
op 12 december 2018 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2018

Verrassend, veel gezien, goede tips, mooie locaties

  • Algemeen 8
op 12 december 2018 bestemming: Oostenrijk / Wildkogel am rhein, reisperiode: juli 2017

Erg goed aan kinderen gedacht en prima prijs-kwaliteit verhouding. Bovendien een fantastische locatie/omgeving waar wij alle 5 heel mooie herinneringen hebben opgebouwd. Prachtig!

  • Algemeen 10
op 11 december 2018 bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: juli 2018

De reis was fan-tas-tisch. We zijn met ons hele gezin geweest (2 jonge kids + grote hond) en waren heel erg blij met alle communicatie vooraf en tijdens de reis. Alles was zo goed geregeld. Geen 10 omdat de eerste accommodatie niet al te best was, lag meer aan de camping dan aan pharos. De rest van de reis was zo leuk, we hebben genoten van het informatieboekje en alle weetjes die we vooraf al kregen. Tips per sms waren echt een aanvulling. Kortom: wij gaan hier nog heel veel vakanties boeken!

  • Algemeen 8
op 11 december 2018 bestemming: Oostenrijk / Tirol miemingen, reisperiode: augustus 2018

We gingen voor het eerst in de zomer naar Oostenrijk.voor het eerst met het hele gezin + schoondochter in een hotel.
Onze schoondochter was gewend om altijd all inclusive vliegreizen te doen maar wat waren wij en zij verrast door het leuke famkliehotel en door de goede zorgen van pharosreizen.
Er was ook zoveel te doen en te zien.
Voor herhaling vatbaar!!

  • Algemeen 10
op 11 december 2018 bestemming: Frankrijk / Rondreis, reisperiode: juni 2017

Was goed verzorgd, en ontzettend veel mooie plekjes gezien,zowel in 2016 als in 2017

  • Algemeen 9
op 11 december 2018 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: april 2017

Geweldige reis gemaakt en perfect geregeld.

  • Algemeen 10
op 11 december 2018 bestemming: Frankrijk / Orange, reisperiode: augustus 2018

Prachtige uitgestippelde fietstocht in de provence. Goede uitleg terplaatse en super fietsen . Doen we zeker nog eens over !!

  • Algemeen 10
op 11 december 2018 bestemming: Noorwegen / Rondreis met de auto, reisperiode: augustus 2018

Prachtig land, mooie natuur. Leuke accommodaties.
Genoten samen met vrienden.

  • Algemeen 8
op 11 december 2018 bestemming: Frankrijk / Rondreis, reisperiode: juli 2018

Alles perfect door Pharos voorbereid, Prima Hotels, Perfecte reis.

  • Algemeen 10
op 9 december 2018 bestemming: Wales / wales diverse, reisperiode: juni 2018

Geweldig ontspannen bij niet Engels weer. leek wel een vakantie in Italie met de sfeer van Wales.

  • Algemeen 8
op 9 december 2018 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2018

Super accomodatie,goede tips ook voor onderweg,de bootovertochten,extra presetjes voor onderweg en evt aanpassingen via het hoofdantoor.

  • Algemeen 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende