Schrijf een review

RIU Hotels & Resorts

Url:

Type reizen: hotelketens

Logo van RIU Hotels & Resorts

RIU is een hotelketen die opgericht is in het jaar 1953 door een familie uit Mallorca. Op dit moment is de onderneming eigendom van de derde generatie van deze familie. RIU specialiseert zich in vakantieoorden en zeventig procent van de vestigingen biedt de bekende all-inclusive RIU-service. Sinds 2010 breidt de organisatie uit met een eigen lijn van city hotels genaamd RIU Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft meer dan honderd hotels die ze aanbieden in 19 verschillende landen. RIU is een van de meest populaire ketens in het Caribisch gebied, de derde grootste keten in Spanje en is gerangschikt als ’s werelds 30e keten.

Bij RIU staan service en bijzondere plekken hoog in het vaandel. In de hotels kun je eindeloos zwemmen in de prachtige zwembaden, meedoen aan activiteitenprogramma’s, heerlijk eten en vaak zijn er ook activiteiten of clubs voor kinderen. Er zijn daarnaast Adult Only hotels die je pas kunt bezoeken vanaf 18 jaar. De organisatie bevindt zich over de hele wereld. De hotels en resorts vind je onder andere in Aruba, de Bahamas, Mexico, Panama, Duitsland, Kaapverdië en Sri Lanka. Sommige RIU hotels en resorts blinken uit in wellness en spa, golf en fietsen. Het is een aanrader naar deze hotels te kijken als je houdt van deze faciliteiten en activiteiten.

Verder werkt RIU Hotels & Resorts intensief samen met de reisorganisatie TUI. TUI biedt dan ook bijna alle accommodaties van RIU aan.

Ervaringen met RIU Hotels & Resorts

RIU Hotels & Resorts krijgt gemiddeld een 5,4
op basis van 11 ervaringen:

5,4 + Ervaring delen
op 5 september 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: september 2019

Hallo bij aankomst was kamer niet beschikbaar wij hadden extra 295€ bij betaald voor deze kamer met nog een 780€ bij tebetalen in het hotel kregen een kamer met prive zwembadje voor nu niet zo erg wand wij hebben zelf een hotel en komen om te rusten
Wat niet klop dat al in het reisbureau 295€ extra betaald hadden voor een luxe kamer in plaats van standaard kamer
Maar nog erger dat op onze drie dagen vakantie al twee keer moet bellen naar de receptie om de mini bar aan te vullen
Normaalgezien bij riu palace moet dit iederdag gebeuren wat nog erger is de derde dag kamer drie uur nog niet gepoest is en 17 uur dan wel maar nergens geen handdoeken waren op de kamer
Wij blijven hier nog 9 dagen ik hoop jullie dit in orde brengen
In januari hebben wij weer een riu geboekt in sri Lanka de zelfde van januari 2019
Het beheer is zeker niet goed deze riu
Kamer nr 4604
Graag antwoord van jullie ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 26 augustus 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: januari 2019

Riu playacar, perfecte service, vriendelijk personeel, top entertainerteam werkelijk super. Kamer schoon en hier ook perfecte medewerkers. Restaurants top. Elke avond andere show en ook toppie!!
Alles klopt van begin tot het eind. 3 weken een top vakantie gehad👍👍👍 ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 15 juni 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: mei 2019

"Droomreis" geboekt met het hele gezin, hadden iets te vieren. 2x eerder hier geweest. Nu 2 pers voedselvergiftiging, 5 x een dokter geweest niet 1x gevraagd wat er aan de hand was. 3x moeten vragen kamer te ontsmetten, muziek stopt om 21.30 , verdere animatie erg kinderlijk, voor "betere" animatie wordt je naar riu lupita gestuurd. In eetzaal wordt je drankje vergeten, borden staan te lang. Bakken met eten staan uit te drogen onder de lampen. Een van onze kamers ging snachts niet open, uur gewacht bij de receptie, hadden geen tijd want er was een check in, was zwaar onderbezet. Roomservice gebeld voor thee...de thee kunnen we brengen maar het water haal maar zelf. Doorverbinden met de arts gebeurt niet. 35 dollar durven vragen om 1 kamer een paar uurtjes langer te houden op dag van vertrek, we hadden nog steeds een zwaar zieke.Meestal wordt er 1x pw een enquête gehouden..op die dag is alles perfect, de volgende dag stort alles weer als een pudding ineen. 25! JAAR RIU KLANT. Kreeg een mail van riu :hoe was uw vakantie...mijn klacht duidelijk neergelegd, niets meer vernomen.. de rij smile is van ons gezicht verdwenen. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 14 juni 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juni 2018

Heel mooie folder maar niets is wat het lijkt .5 sterren ik ben ze niet tegen gekomen wel veel soorten huisdiren van katten tot kakkerlakken en veel haar van de mede gasten die spontaan binnen waaien als de deur open gaat .
Jammer, was vaker op Boa Vista maar de volgen de keer zeker geen RUI hotel ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 20 februari 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: februari 2019

Dit resort is absoluut geen 5 sterren waard. Plastic douchegordijn. Werd na 2 dagen ziek. Flinke luchtweginfectie. Ik denk, haast wel zeker, door de airco die wellicht niet genoeg wordt schoongemaakt. Het eten vonden wij ook te massaal en werk diepvries gebakken waardoor droog en taai. kortom voor onze niet RIU waardig. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 28 december 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2018

Verschrikkelijke ervaring met het hotel, heel duur , geen Palace waardig zoals we Palace kennen in gans de wereld , schijnt het enige hotel te zijn van de riu palace waar je half pension krijgt, dus 1 maal eten gratis en al de rest en drinken dien je extra te betalen en duur ; Playa de ingles is een dooie plaats geen waardewinkels of goeie cafes , waardeloos, je bengt verplicht om alles te betalen in het hotel en dat is extreem duur voor een versleten hotel ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 30 september 2018 bestemming: Jamaica / Ocho Rios, reisperiode: september 2018

In dit resort word overal wiet gerookt. Ze accepteren het en als je er iets van zegt wuiven je ze gewoon weg. Lokale gasten hebben het hier voor het zeggen. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 19 september 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018

Hotel Paraiso is dringend aan renovatie toe, schimmel in en rond het zwembad, slecht enkele malen per week kunnen vaststellen dat het zwembad gekuist werd, wc's rond het zwembad 5 dagen afgeplakt en dus niet te gebruiken met gemiddeld 1400 gasten rond 2 zwembaden, vloer rond de zwembaden gebroken steenschilfers vlijmscherp, de vele ligbedjes rond het zwembad zijn stuk en aan herstelling en/of vervanging toe, onkundige bediening door sommige personeelsleden bij ontbijt middag en avondeten, niets van de waterpartijen rondom beide zwembaden werkt niet meer, ook niet in de tuinpartijen aan de hotelkamers, soms bevuilde tafelkleedjes om op te eten werden niet vervangen, een animatieteam dat voor 12.00u niet te bespeuren is, ook in de namiddag slechts activiteit aan 1 zwembad, zelfs geen sfeermuziek meer aan 1 zwembad, na avond activiteiten wordt zelfs de vloer waar de ligbedden staan niet meer gereinigd de schoenen en/of sloeffen plakken gewoon aan de vloer door de gemorste onopgekuiste dranken, melding van gemaakt Riu is geen eigenaar maar huurt dit hotel???? meubilair op de kamers is sterk verouderd nog tv met beeldbuis ondenkbaar anno 2018, pogingen van het management om alles op te lossen met cava en bloemen zijn als een pleister op een open wond, niet meer naar deze bestemming tot het hotel volledig gerenoveerd is!!!!!
enige positief te vermelden is het thema restaurant perfecte bediening, eten in beide restaurants positief. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 25 december 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2017

We waren er van 2/12 tot en met 23/12. ( al een 7-tal keren daar geweest. Het hotel is prachtig gerenoveerd. Het personeel is suprervriendelijk en behulpzaam. MAAR: het middagrestaurant is ijskoud, één deur werd al heel snel dicht gelaten. Er is slechts een 20- tal windvrije plaatsen en enkele plaatsen aan de zijkant( als de zon schijnt). Men zit in een windtunnel. Snel snel eten en wegwezen daar !!! Vroeger was het restaurant 's middags open, dit mag nu niet meer???? De directeur beloofde er iets aan te doen????
nog een erger puntje: een 'soort ' Vip-gast ( man met 3 vrouwen en 2 kinderen) genoot een VIP-behandeling door personeel . Hij mocht o.a. met eten ( bedekt met folie) in beneden bar eten omdat het te fel waaide We betalen toch allemaal hetzelfde niet? ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 8 juni 2017 bestemming: Jamaica / Ocho Rios, reisperiode: mei 2017

Vies zwembad pompen werken niet restaurands niet open niet RIU waardig komen daar NOOIT meer.Als het volgende hotel ook zo is lever ik mijn RIU kaart in ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 11 maart 2017 bestemming: Jamaica, reisperiode: maart 2017

Het lijkt er op dat Riu steeds slechter wordt onze ervaring. Nu in Jamaica Ochio Rio er zojn 5 restaurants en er is er 1 open. Lange rijen mensen helft is op koud of niet gaar. Daar betaal je dan Ruim 4500,00 euro voor.
Vind het een schandaal. Wij komen hier nooit meer. ... Lees meer

  • Algemeen 5

Nieuws

Artikelen