Hotelopia

Url: https://www.hotelopia.nl

Type reizen: hotel

Logo van Hotelopia

Hotelopia maakt deel uit van de groep Hotelbeds, een van de grootste touroperators van Europa. Het doel van Hotelopia is om de individuele reiziger bij te staan bij zowel zakenreizen als plezierreizen. Via Hotelopia kunnen reizigers op de meest eenvoudige en simpele wijze een hotel vinden en boeken. Dit is volkomen veilig en altijd voor een juiste prijs. Het aanbod is erg breed en bestaat uit goedkope hotels maar ook uit luxe vijfsterrenhotels en appartementen. De hotels vind je op de meest populaire toeristische bestemmingen in alle hoeken van de wereld. Elke dag worden hier nieuwe hotels aan toegevoegd. Je kunt kiezen uit meer dan 94.000 hotels op meer dan 7.500 bestemmingen overal ter wereld. Zo zit er voor iedereen wel een geschikt hotel tussen het aanbod.

Hoewel Hotelopia zich voornamelijk richt op individuele reizigers kun je bij deze reisorganisatie ook voor meerdere personen een hotelovernachting boeken. Bij alle hotelovernachtingen zijn extra services bij te boeken, zoals de transfer vanaf het vliegveld naar het hotel en het huren van een auto. Ook kun je entreekaartjes voor verschillende excursies bijboeken, zodat je niet zelf lang online op zoek hoeft te gaan of lang in de rij moet staan. Deze fijne service combineert Hotelopia bovendien met supervoordelige kamerprijzen met laagste prijsgarantie.

op 6 december 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2019

Transfer geboekt via Hotelopia, bij aankomst geen transfer, moest maar een taxi nemen. De transfer terug meerdere keren gebeld en gemaild voor bevestiging en tijd. Op het laatste moment een tijd door gekregen, bleken we 2.5 uur in de bus te moeten zitten voor een ritje van 20 minuten. Sinds die tijd gemaild en gebeld, zou geld terug krijgen, maar tot op heden niets en geen enkele reactie.

  • Algemeen 1
op 24 september 2018 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: oktober 2018

Boek je hotel nooit via hotelopia want ze zijn erg klantonvriendelijk. Als je bv per ongeluk de verkeerde datum intoetst kunnen ze dit niet omzetten naar de juiste datum en krijg je toch de factuur. Zelfs niet na 3 mailtjes waarin ik uitleg dat ik per ongeluk de verkeerde datum heb ingetoetst!

  • Algemeen 1
op 30 juli 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2018

Transfer geboekt via hotelopia.nl. De transfer bus richting het vliegveld kwam niet opdagen. Op advies noodnummer een taxi genomen en om een bonnetje gevraagd. Nu vier weken aan het mailen en bellen om, zoals de noodlijn beloofde, de kosten terug te krijgen. Geen enkele reactie van hotelopia. Tijdens bellen blijkt dat er nog helemaal niet naar gekeken is.

  • Algemeen 1
op 26 maart 2018 bestemming: Polen / Warschau, reisperiode: maart 2018

BOEK NIET VIA HOTELOPIA!

Kreeg de melding tijdens het boeken dat er iets verkeerd was gegaan en dat ik het opnieuw moest proberen. Nadat ik dit had gedaan kreeg ik twee boekingsmeldingen en twee afschriften van de creditcard. Ik heb meteen gemaild om 1 van de 2 boekingen de anuleren en het ging hier mee akkoord maar moest dan een bevestiging krijgen van Hotelopia, nu zelfs na verblijf nog steeds niks vernomen van Hotelopia ondanks verschillende mail en bellen. Ik zou hier niet boeken het lijkt verdacht veel op oplichterij en hoop dat Hotelopia snel mijn afschrijving terug stort!

  • Algemeen 1
op 3 december 2014 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: november 2014

Hotelopia is niet bereikbaar! Communicatie gaat vooral via internet. Klachten vermelden, maar niet reageren.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 26 juli 2012 bestemming: Cuba / Trinidad, reisperiode: juni 2012

Kan er weinig over zeggen, deze reisorganisatie bied blijkbaar ook hotels aan die gesloten zijn wegens renovatiewerkzaamheden. Aangekomen bij het hotel bleek het gesloten te zijn en zijn we bijna 1 maand later nog steeds bezig ons geld terug te krijgen. De klanten service is zeer beperkt, alles moet per mail en klachten worden slecht afgehandeld. Vergis je niet Hotelopia hoort bij de Tui groep maar niet bij de Nederlandse. We gaan nu proberen via onze creditcard maatschappij of de ANVR ons gelijk te halen en ons geld terug te krijgen.

Ik zeg nooit vooruit betalen bij deze organisatie, als het kan betalen bij het hotel en vooraf bellen of ze wel open zijn.

Veder zal het hotel prima zijn echter hebben we deze nooit kunnen beoordelen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 21 augustus 2011 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2011

Ik heb via Hotelopia een hotel geboekt voor mijn verblijf in Turkije. Eenmaal aangekomen kregen mijn vriend en ik meteen problemen ivm rascistme. Ik heb meteen Hotelopia gebeld over wat er was gebeurd en gezegd dat ik niet in dit hotel wilde verblijven. Zij konden niks voor me doen. Maar beloofden mij mijn geld terug te geven in 5 tot 10 dagen. Dit was op 1 juli jl. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds GEEN geld terug gehad. Hoe vaak ik ze ook bel en mail, ze hebben altijd weer een ander excuus. Ik vind dit ronduit belachelijk! Dus ik boek nooit meer iets via hen en zal ook iedereen adviseren die het aan mij vraagt dit ook niet te doen. Als er iets mis is, heb je helemaal niks aan hen!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 1
op 16 september 2007 bestemming: Spanje / Zafra, reisperiode: mei 2007

Hotel Zafra is ongelooflijk slecht!! Jammer dat Hotelopia dit hotel aanbiedt.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 1
op 25 juli 2007 bestemming: Spanje (Gran Canaria) / Puerto Rico, reisperiode: april 2007

Wij zijn in de meivakantie 2007 in genoemde appartementen geweest. Zelf vluchten geregeld. Appartementen geregeld bij Hotelopia, was prima. Binnen niet al te groot, prima douche, prima keuken, groot terras met zitje en ligstoelen. 5 keer per week schoonmaak en schone handdoeken. Mooi zwembad op het dak met ligbedden, parasols en leuk barretje. Prijs/kwaliteitverhouding is super.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 10