Schrijf een review

Info over Hotels.com

Url:

Type reizen: hotel
407 St. John Street, EC1V 4E Londen NL

Logo van Hotels.com

Hotels.com is een van de grootste aanbieders van hotelaccommodaties. De reisorganisatie biedt meer dan 150.000 accommodaties aan in meer dan 60 landen over de hele wereld met een goede boekingsservice via websites en telefooncentrales. Ook is Hotels.com gespecialiseerd in het aanbieden van accommodaties tijdens periodes waarin veel al uitverkocht is. Op de website vind je alle informatie die je nodig hebt: hotelprijzen, voorzieningen en beschikbaarheid.

Hotels.com is in 1991 opgericht onder de naam Hotel Reservations Network. 10 jaar later sloot de organisatie zich aan bij Expedia Inc en in 2002 werd de naam veranderd in Hotels.com. Expedia Inc. heeft verschillende kantoren, verspreid over de hele wereld. Het hoofdkantoor van Hotels.com bevindt zich in Dallas in de Verenigde Staten.

Bij Hotels.com kun je terecht voor de beste aanbiedingen. Of je nu een last minute wil boeken, voor zaken op reis moet of met de familie op vakantie wil, Hotels.com biedt het allemaal. Op de website zoek, vergelijk en boek je goede hotels voor de laagste prijzen. Hierbij kun je kiezen uit simpele accommodaties met 1 ster tot luxe vijfsterrenresorts.

Hotels.com werkt met een leuke spaaractie, genaamd Welcome Reward. Hierbij kun je je registreren op de website. Wanneer je tien overnachtingen hebt geboekt ontvang je bij de volgende boeking een gratis overnachting.

Ervaringen met Hotels.com

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 184 reviews over Hotels.com lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 8 april 2008 door Marloes.

Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisaties samen hebben in 2.041 reviews een gemiddelde gescoord van 2,5. Hotels.com scoort dus gemiddeld 0,4 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Hotels.com heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Hotels.com krijgt gemiddeld een 2,2
op basis van 184 ervaringen:

2,2 + Ervaring delen
op 10 mei 2025 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: januari 2025

Een hotel geboekt en betaal op 1 mei. Aangekomen bij via Toledo: geen hotel of B&B. een vage verwijzing naar een bijgebouw buiten de stad. Telefoonnummer erbij: geen gehoor. Bereikbaarheid Hotel.com NUL. chat functie in app werkt niet, geen telefoonnummer. Moest als een dolle om 5 uur een andere plek boeken. Heeft me 80 euro gekost.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2025 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: februari 2025

Wat is dat een slecht bedrijf geworden. Boekte een hotel vanuit Suriname bij Hotels.com. De boeking stond netjes in mijn hotels.com app vermeld. Echter zat er om een of andere duistere reden ook een een annuleringsverzekering bij. Dus ik bel Hotels.com Nederland. Moet je om iemand aan de telefoon te krijgen het boekingsnummer intoetsen. Dat diverse malen gedaan maar kreeg niemand aan de lijn. Terug in Nederland bleek dat het boekingsnummer wel van Hotels.com is maar van hun afdeling in de USA en dus door hun telefooncentrale niet herkend wordt en dan heb je pech. Hij zet het wel in je account op de app maar herkent het niet als je ze belt. Omdat ik vaker bij hun boekte kun je na elke 10 nachten er een gratis krijgen. Wat blijkt nu dat ik geen recht heb op die nachten omdat ik onder de USA val. Samengevat: Kijk goed uit voor dit bedrijf. Er zijn dus meerdere Hotels.com. Afhankelijk van het land waar je je op dat moment bevind maakt hij daar contact mee. Vroeger was hun service goed maar tegenwoordig halen ze heel wat fratsen uit om maar winst te maken. Klantvriendelijkheid is er niet meer bij.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2023 bestemming: Nederland / Badhoevendorp, reisperiode: oktober 2023

Het hotel Corendon Plaza zelf was weer super! Alleen de boeking via hotels.com was een drama.

Betaald voor een boeking die nooit is gedaan. Geen boeking bevestiging gehad. Er is geen boeking gedaan dus ik moest uiteindelijk via het hotel zelf boeken en opnieuw betalen (kostte me €32 meer). Ze geven aan dat het geld teruggestort wordt. De NL klantenservice zegt binnen 5 tot 10 werkdagen. De ENG klantenservice zegt binnen 3 tot 4 werkdagen, de andere medewerker zegt weer dat het binnen 72 uur weer op de rekening moet staan.

Mijn advies is: Blijf ze bellen en mailen naar hen om een terugbetaling. Ik heb gemaild naar info at hotels.com en het telefoonnummer vind je via de website. Ik heb printscreens van de betaling en de boeking die ik gedaan heb op hun website (let op het gaat niet om de bevestiging van de boeking want die heb ik nooit gekregen), gemaild. Uiteindelijk krijg je wel een reactie van hen.

Ik heb het geld teruggekregen na 5 dagen. Kijk aub uit iedereen en boek gewoon via hotel of het betreffende bedrijf zelf. Kost je misschien iets meer geld, maar hopelijk scheelt dit wel een betaling die je niet terugkrijgt als je er niet achteraan gaat.

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2023 bestemming: Duitsland / Monchau, reisperiode: september 2023

We hebben via iDeal betaald. Nooit een boekingsbevestiging gehad en nooit ons geld terug gekregen

  • Algemeen 1
op 8 januari 2023 bestemming: Brazilië / Rio de Janeiro, reisperiode: februari 2022

Awful experience with Tulip Inn Rio de Janeiro: they cancelled my reservation without care! On aug 3 2022, i reserved the hotel with confirmation number 9169911035238 for my hotel reservation from 17 feb 2023 to 25 feb 2023. At hotels.com. After VIFE months Jan 3 2023. I received an email from hotels.com that tulip inn rio de janeiro cant honnor my booking, because occasionally properties have to change or modify bookings unexpectedly. It makes no sense at all to have booked a reservation at tulip inn rio de janeiro Ipanema, when this hotel decides to cancel my reservation after FIVE! months simply because they can charge by phone the triple of my hotel reservation. That’s totally unacceptable. They just don’t care at all! When you pay in advance on another website you are scammed. And when you make a legitimate advance reservation it will not be honnored. I don’t understand why hotels.com has a contract with this hotel, because after one hour on the phone hotels.com couldn’t neither find me any other hotel in Ipanema around the same price. Whit a coupon that’s impossible to use, that can’t never cover the rocketed hotel carnival prices in Ipanema.

  • Algemeen 1
op 21 mei 2022 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: februari 2022

Als Gold Card member ( en zoals Hotels.com aangeeft ) gratis upgrade ( je bent niet voor niets Gold ) alleen dat gebeurt niet. Mijn reis naar Singapore en Malaysia niet plaatsgevonden . Getracht Hotels.com te bellen maar dan moet je weer allerhande info mailen om dit te onderbouwen. Als zakenreiziger waardeloze service.

  • Algemeen 2
op 26 februari 2022 bestemming: Malta / St. Julians, reisperiode: juni 2022

Reis geannuleerd, gratis stond in de voorwaarde! Ik wacht al meer dan een maand op restitutie van €1745 die wel via de mail wordt bevestigd, overigens binnen 7-10 dagen, maar geld zie ik niet! Moet dan maar contact opnemen met mijn bank volgens hotels.com, absurd natuurlijk! Hotels.com maak gewoon het geld over, hoe moeilijk is dat?

  • Algemeen 1
op 25 december 2021 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: augustus 2021

Wij hadden 2 nachten een appartement geboekt in Reykjavik, IJsland voor augustus 2021. Eind juni kwam er een wijziging van de vliegmaatschappij waardoor wij genoodzaakt waren de reservering te annuleren. Geen probleem want we konden tot eind juli 2021 gratis annuleren. Boeking geannuleerd op 1 juli 2021. Tot op heden nog steeds geen geld terug gekregen van de boeking. Het bedrag + een extra €64 voor schoonmaakkosten (!!!!) is totaal €299. We zijn nooit bij dit appartement geweest en moeten vervolgens ook nog schoonmaakkosten betalen!!

De afgelopen maanden ontelbaar vaak gebeld en gemaild hierover. Medewerkers zeggen dat het bedrag al terug geboekt is, gooien zelfs de telefoon erop als je zegt dat dat niet waar is en uiteindelijk krijgen we de opdracht om het zelf maar met de eigenaar van het appartement te regelen. Deze reageert nergens op en is niet bereikbaar.

Hotels.com handelt met louche bedrijven, geeft je creditcard gegevens aan deze bedrijven en als er dan geld terug geboekt moet worden, moet je het zelf maar regelen, want zij kunnen geen geld terug geven. Er is bij dit bedrijf geld genoeg om grote reclames in te kopen bij de voetbalwedstrijden, maar om geld terug te geven aan klanten is er niet bij. Niet boeken dus, dit bedrijf neemt wel je geld maar komen afspraken absoluut niet na.

  • Algemeen 1
op 12 augustus 2021 bestemming: Italië / Verona, reisperiode: augustus 2021

Via Hotel.com een hotelkamer geboekt en betaald in Italie. Kregen antwoord van het hotel dat deze al vol was en dat wij hotel.com maar moesten bellen om te cancellen. Wij werden drie keer in de wacht gezet waarbij de operator nooit meer terug kwam. Dit koste uiteindelijk 65 euro aan telefoonkosten. Het geld van de hotelkamer krijgen wij ook niet terug. Op klachten reageert men niet. Dus dik 140 euro over de balk voor niets. Echt vreselijk slechte service. Het zijn gewoon oplichters door je tegen 1 euro per minuut langdurig in de wacht te zetten en niet meer terug te komen. Geld niet terug booken voor iets wat ze zelf fout gedaan hebben. Het internet staat bol van soortgelijke klachten over hotyels.com. Het wordt hoog tijd dat dit gaat stoppen.

  • Algemeen 1
op 8 februari 2021 bestemming: Duitsland / Hamburg, reisperiode: december 2020

Het hotel heeft de reis geannuleerd i.v.m. corona en de hotel gesloten. Maar ze willen ons geld niet terug geven maar ons afschepen met vouchers. Wij willen ons geld terug want zij hebben gearresteerd en niet wij. Ze houden ons nu al 3 maanden aan het lijntje. Ik ga waarschijnlijk aangifte doen van diefstal en schakel een jurist in. Wij hebben in december 2020 voorgesteld om alles te verschuiven naar 2021 maar daar wilden ze niet aan mee werken. Het enigste wat ze will6is vouchers uitdelen. Die willen we niet, wij willen ons geld terug. Zij hebben geannuleerd. Ben helemaal klaar met hotels. Com en boek er nooit weer een reis weer.

Update: Moet even mijn woordenboek uitzetten op de telefoon. Arresteren moet annuleren zijn. Ik ga meer sites mijn klacht neerleggen.

  • Algemeen 1

Bekijk 184 ervaringen over Hotels.com

Vakantieverhalen / reisverslagen