Schrijf een ervaring over Booking.com en maak kans op mooie prijzen!

Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com
Booking.com won in 2015 de Reisgraag award Booking.com won in 2016 de Reisgraag award

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

op 18 februari 2021 bestemming: Duitsland / Olching, reisperiode: juli 2020

Onze boeking konden we wél betalen maar door een storing kon die niet vastgelegd worden. Wacht maar of uw geld binnen 12 dagen wordt teruggestort. Bij volgende pogingen prijzen die varieerden. €185,30 , €166,78, €134,30 en €120,88. Komt niet zo betrouwbaar over. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: augustus 2020

We hadden via Booking.com een appartement geboekt gelegen in het centrum van Bordeaux, dit voor het weekend van 15 aug, één van de drukste periodes voor Frankrijk. Zoals het beschreven werd een heel mooie accomodatie met 2 aparte slaapkamers en er was tevens ook een zwembad. Naar de prijs en foto's te oordelen kan je het inschatten als een 4sterren accomodatie.
Minder dan 12 uur voor aankomst ontvang ik van Booking.com een mail om mij te melden dat mijn reservatie gratis werd geannuleerd (door hen wel te verstaan). Zij stelden in deze zelfde mail een 2 sterren hotel voor dat op verschillende platforms echt slechte beoordelingen kreeg. Er werd mij geen reden gegeven waarom dit werd geannuleerd, tot op vandaag ken ik deze reden nog steeds niet (we hebben dit meermaals gevraagd). We probeerden in eerste instantie de eigenaar te contacteren maar geen gehoor, daarna probeerden we meermaals Booking.com te contacteren maar daar bleven we ook aan de lijn hangen.
Aangezien wij hen niet konden bereiken, konden we niet anders dan de dag zelf nog op zoek te gaan naar een alternatief.
Uiteindelijk hebben we zelf een oplossing gevonden. Bij terugkomst van de reis kaart ik dit aan bij Booking.com en vraag de meerprijs van deze accomodatie terug dit bedraagt eigenlijk voor 3 nachten /4 personen maar een 120 eur. Persoonlijk vind ik ook dat we recht hadden op een compensatie voor alle stress die we op 14 aug te verwerken kregen. We krijgen als antwoord dat we hen maar de kans moesten geven om op zoek te gaan naar een alternatief. Zij waren absoluut niet bereikbaar op die moment en we raakten in tijdsnood. Na 5 maanden mails sturen is er nog steeds geen oplossing.
Dus maw je kan niet rekenen op assistentie en achteraf ook geen keurige oplossing.
Ik zal niet meer via Booking reserveren omdat ik steeds met het gevoel zal blijven zitten dat er wel iets kan misgaan tot op het laatste moment en indien dit het geval is zij niet bereikbaar zijn of bereid zijn je te helpen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 januari 2021 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: juli 2020

Via booking.com een reis geboekt en betaald. Alles was top. Maar wegens COVID helaas mijn baan kwijt geraakt en alles ging op slot. Dus een refund gevraagd aan het resort en die zeiden dat het non-refundable was en verwezen mij naar booking.com. Contact opgenomen en vriendelijk geholpen. Via een chat heeft booking.com contact opgenomen met het resort en wat bleek: ik kreeg een full refund. WOW top geregeld! Mijn feest stemming was van korte duur. Dit mailtje was op 21 juni 2020 gestuurd door hun. Inmiddels tientallen emails gestuurd, het resort gecontact, weer gebeld, via FB, via Insta en alle andere kanalen. Na meer dan 7 maanden heb ik geen antwoord meer en geen refund. Totale aanfluiting. Wat een super slechte service zeg. Ik raad iedereen aan NOOIT via deze oplichters te boeken. Als je wat vraagt verwijzen ze je standaard naar het hotel door en doen nooit iets zelf. Bleeh...ben nog nooit zo slecht behandeld. Amateurs....en het kost me meer dan 3000 (!!!) euro. Volgende stap is dan toch maar een advocaat want ik wil dit geld terug hebben. Heb een bevestigingsmail van booking.com waar in staat (quote):
They made an exception for you and let you cancel for FREE. You don't need to do anything else!
Nou...dat klopt dus niet helemaal.
Slecht, slecht, slecht.....en dat terwijl ik een aantal keren per jaar een boeking via hun maakte omdat ik veel moest reizen voor mijn werk. Dat ga ik dus nooit meer doen. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen