Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com
Booking.com won in 2015 de Reisgraag award Booking.com won in 2016 de Reisgraag award

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

op 20 juli 2021 bestemming: Polen / Domki Beskid, reisperiode: juli 2020

Annulatie gaat wel heel erg vlot bij booking.com. Geen waarschuwingsvenster, geen vraag of je zeker wilt annuleren, 1 klik en de reis is geannuleerd. Je krijgt daarna enkel de mededeling dat er niets terugbetaald wordt. Maar de eigenaar ziet ook niets van het geld, booking.com houdt het gewoon. Waarschijnlijk om niemand te betalen, want mails worden gewoon niet beantwoord, geen uitleg, geen reactie. Vorig jaar omwille van corona de reis verplaatst naar dit jaar en dat is ook enkel gelukt met de hulp van het kantoor in Polen. Booking.com BelgiŽ antwoordt gewoon nooit!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 juni 2021 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: maart 2019

Reis geboekt, geld, 800 euro, afgeschreven, en verder nooit meer iets ontvangen, geen gegevens, geen boekings nummer of bevestiging. Oplichting pur sang! Mailen, bellen, aangetekende brieven, zelfs naar Amsterdam geweest. Geen een fatsoenlijke reactie, opeens moet ook alles in het Engels?? Ook helemaal geen reactie op aangetekend schrijven wat 8 euro kost, onbeschoft, en de meest waardeloze firma ooit. Regel het direct zelf bij je boekingadres en vliegmaatschappij mensen, is goedkoper en duidelijker. Booking.com is alleen een doorgeef luik die profiteerde van uw goede geld en geen enkele service of garantie biedt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: BelgiŽ / Amougies, reisperiode: juni 2020

De boeking-applicatie is goed totdat er iets mis gaat dan is het een ramp. Klantenservice compleet kapot bezuinigd terwijl ze in 2019 nog 5 MILJARD EURO winst hebben gemaakt en dit jaar hun top 3 managers 28 MILJOEN euro BONUS hebben gegeven. Complete waanzin en dat terwijl de klantenservice een ramp is. Wachttijden veel te lang, zeer moeilijk om je klacht te kunnen deponeren. Nederlandstalige lijn is ZELDEN bereikbaar en ze drukken je gewoon weg als er over klaagt. Mijn advies: accommodatie gevonden met prijzen en beschikbaarheid? Deze opzoeken op google en direct contact opnemen, meestal goedkoper en het scheelt de accommodatie ook 15% die dus alleen maar gebuikt wordt om de graaiende topmanagers miljoenen bonussen te geven voor een belachelijk slechte prestatie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2020

Ik had via booking.com mijn vlucht geboekt samen met 2 vriendinnen. Superleuk natuurlijk maar na een aantal dagen werd mijn ticket zonder pardon geannuleerd maar de tickets van mijn vriendinnen niet. Ik kon geen nieuw ticket krijgen waardoor de examenreis voor mij in zee viel. Ik probeerde het te regelen met de klantenservice, maar die stuurden mij steeds door naar een e-mail adres waar niet op werd gereageerd. Kortom een hele slechte ervaring met het boeken met booking.com, dit raad ik niemand aan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 mei 2021 bestemming: BelgiŽ / waimes, reisperiode: mei 2020

Na 2 weken bellen en mailen nog steeds geen duidelijkheid of de booking in orde is of niet. Op de zelfde dag sturen ze dat ze ons verwachten en dat de boeking geannuleerd is ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 april 2021 bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: maart 2020

Waardeloos Booking.com. Boeking gemaakt en wegens omstandigheden gratis geannuleerd binnen de gestelde annulering voorwaarden. Het bedrag van de boeking is echter toch afgeschreven van de creditcard. Inmiddels meerdere belletjes en e-mails met de klantenservice verder om je geld terug te krijgen, waarin klantvriendelijkheid niet hun prioriteit is. Als klant kun je het ermee doen. Van het moment van afschrijving mag ik 2,5 maand gaan wachten tot ik het bedrag weer krijg bijgeschreven op de creditcard. Naar mijn inziens klopt dit niet. Als klant word je de dupe en ze komen niet met een passende oplossing. Voor nu is het afwachten wanneer ik mijn geld alsnog terug krijg. (Vakantieperiode is maart 2021) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 april 2021 bestemming: Dominicaanse Republiek / Dom Republiek, reisperiode: januari 2020

Booking.com
Een firma of criminele organisatie
Op 1 februari 2020 nog voor Corona werd er via een transactie 589Ä teveel van mijn rekening gehaald . Na verschillende telefoontjes ter plaatsen (kosten me 180Ä) kreeg ik de garantie dat men het geld binnen de 10 werkdagen terug op men rekening zou storten .
Nu bijna 15 maanden later heb ik dit geld nog niet terug .
50 tal mails een 100 telefoon calls uren tijd ingestoken te hebben kreeg ik op 25 maart 2021 het bericht dat men dit ging terugbetalen , joepie denk je dan eindelijk .
Spijtig genoeg wekt men daar nog met postduiven , na nogmaals 10 tal telefoon gesprekken kreeg in dan op mail dat men de betaling op 31 maart heeft gedaan maar dat dit afhankelijk van MIJN bank 1 tot 2 weken kon duren 🤔 raar als je weet dat een internationale overschrijving Max 24 u duurt.
Soit vandaag 14 april nogmaals telefoon naar hun met de mededeling dat het geld nog steeds niet is toegekomen.
Als antwoord krijg je dan , gelieve morgen terug te bellen en afschriften van uw bank te mailen dan kunnen we dit doorgeven aan onze financiŽle dienst deze zullen dit dan nakijken voor uw .
Nu ik zou al heel blij zijn gewoon mijn geld terug te krijgen ook al heeft dit 15 maanden geduurd en me ondertussen ook al een 250Ä gekost aan telefoongesprekken, spreek ik nog niet van de uren tijd dat ik hierin heb gestoken.
Enige compensatie zou hier ook gepast zijn denk ik dan .
Nu heb ik in de loop der jaren meer dan 100 boekingen met hun gedaan , maar dit zal er echter bij blijven , nog nooit heb ik me zo kwaad in iets of iemand gemaakt,
Een schandelijke firma die zulke praktijken toepast ik hoop dat men zulke firmaís ooit staf voor dergelijke zaken, en een verbod oplegt om nog ooit zulke zaken te laten leiden .
Dit sluit echt aan bij een criminele organisatie 😡😡😡 ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 8 april 2021 bestemming: Frankrijk / Brides les Bains, reisperiode: februari 2020

Geboekt via Booking.com met annulering tot week voor de datum. @ maanden vooraf wordt door Mercure Brides les Bains 50% van de totaalprijs van de 4 geboekte kamers al geincasseerd. Door Corona reizen niet mogelijk, maar Mercure stort niet terug. Booking Com geeft geen enkele medewerking om dit bedrag terug te halen. Boekte hier 5 tot 10 keer per jaar, maar nu nooit meer via booking. Zijn gelukkig goede alternatieven. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 maart 2021 bestemming: ItaliŽ / Rome, reisperiode: juni 2020

Reis ging niet door ivm COVID-19 en geld terug was niet mogelijk volgens booking.com ondanks dat zij zelf al 19% commissie van mijn geld pakten voor het niets doen. De rest kon alleen in de vorm van een voucher die ik niet wilde maar MOEST accepteren. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 maart 2021 bestemming: Nederland / Ede, reisperiode: maart 2019

Ik moest de reis annuleren en dat kon zonder kosten. Nu krijg ik niks terug omdat ze zeggen dat Fletcher niet mee werkt. Fletcher zegt wij krijgen niks van bookings.com. Ik boek bij bookings.com, die heel veel staatsteun krijgt, maar houden het hele bedrag. Advies betaal nooit vooruit want je bent het kwijt. Bookings.com acht zich nergens aansprakelijk voor. Makkelijk geld verdienen. Zij krijgen wel staatsteun mijn bedrijf niet. Wil ook wel betaald worden voor diensten die ik niet hoef te leveren. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen