Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

Ervaringen met Booking.com

Booking.com krijgt gemiddeld een 2,7
op basis van 928 ervaringen:

2,7 + Ervaring delen
op 15 mei 2024 bestemming: , reisperiode: januari 2024

I almost lost my life after falling victim to a scam that went on for weeks, I got contacted by a lady pretending to be a Forex trader, she told me that I’ll make huge profits if I invest on her platform not knowing that I was being targeted, I started making investments through bitcoins until it was time to withdraw and they insisted I had to pay 20% to withdraw my money and it was then I knew I was being swindled. Unfortunately, I had already put $90,000 into this investment scam. While I was wallowing in depression, I came across an article about Mr. JAMEMESMCKAYWIZARD. Whom I contacted that helped me recover my money, I didn’t hesitate to give him the necessary details he took some information from me and to my surprise, all my money was recovered within 48 hours. I’m truly grateful to him and his team for their professionalism in helping me recover my money. If you have lost money to any of these scams, I’ll recommend them to you. Their contact: jamesmckaywizard at gmail dot com or WhatsApp +31647340446. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 30 april 2024 bestemming: Spanje / Huesca, reisperiode: april 2024

Aangekomen in het hotel was er geen parkeerplaats beschikbaar in de garage, deze was ook niet online te reserveren. uitgelegd aan de receptie dat die nacht in onze auto was ingebroken en deze was leeg geroofd. dus de auto aan de straat parkeren met een ingeslagen ruit was geen optie. het hotel weigerde elke medewerking maar heeft booking.com het tegenovergstelde verteld, dat men mij een alternatief heeft geboden etc. geheel onwaar. wij hebben niet ingecheckt en hotel gelaten voor wat het was. het hotel boekt dus wel een ´´no show´´ van onze creditkaart af en booking.com geeft aan dat het hotel gelijk heeft en verder bezwaar niet mogelijk is PUNT. booking.com op geen enkele manier te bereiken dus wij gaan de komende jaren niet meer boeken via deze site. als er geen kontact kan worden gelegd, dan vanuit ons ook geen kontact meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 april 2024 bestemming: , reisperiode: februari 2024

Booking.com kijkt alleen maar naar het geld. Als klant ben je gewoon een nummertje, geen mens meer. Mijn ervaring: mijn partner en ik waren twee maanden geleden opgelicht door een scammer. Wij hebben alle recht om minstens een gedeeltelijke vergoeding terug te krijgen. Booking.com onderhield amper communicatie en uiteindelijk gingen ze aan de scammer vragen of zij ons compensatie wilden geven. Uiteraard deden ze dat niet...

Vervolgens heb ik meerdere malen Booking.com gecontacteerd voor verdere vragen over deze patstelling. Booking.com reageerde eerst wel op mijn mails, maar nu negeren ze al 3 keer een mail van mij moedwillig.

Dit biedt een mooi inkijkje in hun mensonterende, verwerpelijke en asociale manier van werken.

Erg jammer, aangezien ik vaak via Booking.com een accommodatie heb geboekt. Dit wordt nu steeds meer verleden tijd, aangezien ik ten gevolge van de zeer slechte communicatie steeds vaker een accommodatie fysiek boek; buiten Booking.com om. Dit scheelt mij weer wat geld en Booking.com loopt daardoor ook hun geld mis. Ik gebruik de app of website dan alleen om een hotel te vinden en te selecteren, het betalen dan buiten Booking.com om. Jammer dat dit zo moet... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 april 2024 bestemming: Italië / Bitonto, reisperiode: april 2024

In de middag hotel geboekt voor die avond. Bevestiging ontvangen. We komen gepland laat aan met de vlucht, maar er is een 24hr ontvangst mogelijk. Aankomsttijd gemeld aan accommodatie. Bij aankomst is de accommodatie gesloten. Een restaurant er naast meldt dat de accommodatie al maanden permanent gesloten is en wij zijn niet de eerste voor een gesloten deur. Vermelde telefoonnummer is niet bereikbaar. Daar sta je dan, middernacht, zonder accommodatie. Klantenservice van Booking slecht bereikbaar en doet niets. Dit is overigens al de tweede keer dat ons dit bij Booking.com overkomt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 april 2024 bestemming: , reisperiode: juni 2024

Beste lezer van Booking..

Ik stuur u dit bericht omdat ik even mijn complimenten wil geven aan u..

Ik heb nog nooit, maar dan echt nog nooit een organisatie gezien die er zo een teringzooi van maakt dan dat van u, in ieder geval met mijn boeking.. Mijn complimenten.

25 juli 2023 boek ik via jullie site een hotel in New York voor 16 juni tot 29 juni, The Washington by LuxUrban . Ik koos dit hotel bij jullie omdat Expedia deze (nog) niet in hun assortiment hadden én omdat ik daar in mei 2023 ook ben geweest en de ligging en omgeving mij beviel. 12 nachten geboekt, Deluxe kamer met uitzicht op het 911 memorial mét annuleringsverzekering t.w.v. €217.00 en in totaal €2634.00 ($2876.19) overgemaakt naar het hotel en klaar dacht ik, tot zo ver ging alles goed..
Nu heb ik “geniuskorting van 10% maar of ik nou ingelogd met in mijn account of niet, de prijs blijft hetzelfde dus die 10% korting is onzin maar goed, het is mijn eigen schuld omdat ik niet opgelet had.
Toen zag ik jullie “prijs match” op jullie site. Als je dezelfde accommodatie zag met dezelfde voorwaarden krijg je het prijsverschil terug en deze zag ik notabene op jullie eigen site. Gebeld met Booking, screenshots gemaakt, gemaild, weer gebeld en ja hoor, ik voldeed aan alle voorwaarden en zou het prijsverschil van €236.00 binnen 10 werkdagen terug krijgen op mijn creditcard vanuit het hotel.
Een paar uur later kijken op mijn account van Booking of het geregeld is zie ik dat mijn kamer veranderd was én mijn annuleringsverzekering was er ineens vanaf.. Maar hoe dan. Ik weer bellen, uitleggen en echt, jullie medewerkers zijn geweldig getraind in slecht nieuws gesprekken (ik hoor wat u zegt, ach wat vervelend voor u, het spijt mij om dit te horen en nog meer van die dooddoeners) maar jullie zijn ook heel goed in het afschuiven van problemen, complimenten hoor.
Ze zou het hotel mailen want het zou wel goed komen. Kreeg een mail van het hotel maar mijn kamer was gewijzigd maar ik had geen annuleringsverzekering meer. Weer gebeld dat de voorwaarden van jullie prijsmatch dus niet kloppen want mijn boeking en de voorwaarden waren ineens veranderd. Weer gebeld, weer een mail ontvangen maar bleef hetzelfde. Daarna nog 2 keer gebeld en toen kreeg ik een aardige jongeman aan de lijn (ook die cursus gehad) en die kwam erachter dat het geld van de prijsmatch niet teruggestort zou worden maar ik in het hotel de factuur moest vragen en deze na mijn vakantie moest toesturen naar Booking en ik dan pas mijn geld zou terug krijgen. Ja, want als ik toch ineens niet zou gaan, het niet geldig zou zijn wat niet rijmt want als ik annuleer, prijsmatch of niet, ik het recht heb op het volledige bedrag, heel bijzonder allemaal..
Ook kwam deze jongeman er achter dat er een verschil zat in de kamer benamingen van het hotel en Booking en heeft hij gelukkig alles weer teruggezet zoals het was met de nieuwe prijs in mijn account met de mededeling dat als ik voor mijn vakantie zou annuleren ik het oorspronkelijke bedrag terug zou krijgen wat gebaseerd is op de dollarkoers (dus als je pech hebt is de dollar gekelderd en krijg je minder terug). Ook gaf hij de reden waarom ik steeds verkeerde informatie kreeg en slecht was voorgelicht en dat kwam door al het nieuwe personeel en dat deze slecht waren ingewerkt.
Uiteindelijk alles weer rechtgetrokken, juiste kamer, annuleringsverzekering, nieuwe prijs in mijn account en nu maar wachten op de vakantie tot ik afgelopen woensdag op Facebook las dat verschillende annuleringen waren geweest voor The Washington by LuxUrban door Booking. Ik meteen kijken in mijn account en ja hoor, mijn reservering was succesvol geannuleerd…. Maar niet door mij.. Booking gebeld en ja hoor, mijn annulering was echt. En nu vroeg ik.. Ja, ik moest het hotel maar gaan bellen voor mijn geld, ik moest mijn bank maar gaan bellen om de betaling te betwisten, ik moest van alles doen maar ik hoorde ze niet zeggen dat ze op zoek zouden gaan naar een vergelijkbaar alternatief.. Ik gebeld met mijn bank maar de betaling was langer dan 120 dagen geleden, mijn verzekering gebeld want ik heb een doorlopende reisverzekering mét annuleringsverzekering maar niet voor dit geval, mijn rechtsbijstand gebeld maar dit bedrijf is Amerikaans dus konden niks doen. Ondertussen ook een aantal keer het hotel gebeld en deze wilde de boeking wel overnemen en dan moest ik de mail van annulering doormailen met de mail van 25 juli 2023 de bevestiging en dan zou alles goed komen.

Het heeft mij in totaal meer dan een 20 tal telefoontjes gekost, uren in de wacht gestaan, slapeloze nachten of ik mijn geld wel terug kreeg of dat mijn hotel wel geboekt was en gister kreeg ik een mail van het hotel, mijn boeking is bevestigd. Ik heb dan geen annuleringsverzekering in mijn boeking meer én ik moet nog iets bijbetalen maar beter dat dan dat ik ruim €2600.00 kwijt ben door een organisatie die nog geen dag naar de Efteling mag regelen voor me.. En ik heb in dit bericht aan u nog niet eens alles beschreven..

Wat een waardeloos bedrijf zijn jullie en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit. Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt en dat verdient een compliment.

Mocht u dit helemaal gelezen hebben mag u mijn account volledig uit uw systeem halen, ik wil nooit, maar dan ook nooit meer iets met uw organisatie te maken hebben.. Ik ben een illusie armer maar een ervaring rijker.
U gaat hier toch niet meer op reageren en als u besluit dat toch te doen mag u wel met een leuke vergoeding over de brug komen want er is op dit moment niets, maar dan ook echt niets wat u kunt doen om mij van andere gedachten te brengen..

Leer van jullie fouten want dit waren er echt heel veel op maar 1 boeking.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 april 2024 bestemming: Spanje / Corzola, reisperiode: april 2024

Op booking.com krijgt hotel Coto del Valle in Corzola een gemiddelde review van 9.1, samen met de beschrijving reden voor ons om dit hotel te boeken. Een 4-sterren hotel absoluut niet waardig: interieur uit de jaren 70 (donker hout, oud meubilair, matig onderhouden), slechte service, onvriendelijke medewerkers, ontbijt ook matig, kortom: voor ons gezien de prijs/kwaliteit verhouding absoluut 4-sterren onwaardig en dus onvoldoende. Bij terugkomst nog eens de vele reviews doorgenomen en wat blijkt: naast soortgelijke ervaringen als die van ons, staan er ook vele, meestal hele korte ervaringen met als cijfer een 10. Dat kan naar mijn mening bijna niet meer toevallig zijn, maar haalt het gemiddelde cijfer wel op naar boven. Manipulatie vanuit het hotel? Met stilzwijgende goedkeuring van Booking? ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 23 april 2024 bestemming: Marokko / Fez, reisperiode: april 2024

Mooie reis maar bij de terugvlucht bleek dat er vanuit Fez al sinds januari geen vluchten meer worden georganiseerd naar België. Booking.com was vergeten om dit mee te delen. Op de luchthaven zelf konden we Booking.com pas na een half uur bereiken en dan verbinden ze door of zetten je in de wacht. Bijna een uur aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk taxi moeten nemen naar de luchthaven in Casablanca en hulp gekregen van Tui Flight. Ik probeer een refund te krijgen maar ben al uren aan het chatten en bellen. Ze sturen mij door van de ene dienst naar de andere en blijkbaar kan niemand er iets aan doen. Heel triest allemaal! ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 22 april 2024 bestemming: , reisperiode: april 2024

Boek zeer regelmatig via booking.com, maar daar gaat nu een einde aan komen. Had 2 nachten hotel geboekt in. Niet restitueerbaar. Nu een paar weken later is voor dezelfde nachten, zelfde kamer de prijs 200$ lager. Zelfs nog met de flexibele voorwaarde dat het te annuleren is. Gewoon ook via booking.com. Ze claimen dat ze laagste prijs garantie doen ... maar niet op hun eigen site. Wat een afknapper, wat een slechte service. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 april 2024 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2024

Ik had via booking een hotel geboekt tijdens de olympische spelen, al geboekt in juli 2023 (een jaar van te voren). Nu heeft het hotel de kamer tegen de regels geannuleerd en booking.com kan geen alternatief bieden terwijl ze dit volgens hun eigen regels wel moeten doen. De prijzen van hotels zijn ondertussen verviervoudigd dus ik ben een hoop extra geld kwijt en booking wilt niet helpen. De originele booking was 900 euro voor 4 nachten, nu ruim 4700 euro voor dezelfde kamer. Booking wil maximaal 600 euro tegemoetkomen en biedt een veel slechter alternatief. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2024 bestemming: Frankrijk / Agde, reisperiode: maart 2024

Studio was ronduit smerig (schimmel, muizenkeutels etc), incompleet (nauwelijks of slecht keukenmateriaal), gevaarlijk (geen reling bij de trap) en een zeer klein bed. Reactie booking.com: geen compensatie behalve een bon van 25 te besteden bij volgende boeking.com maar die gaat er echt nooit meer komen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 april 2024 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: april 2024

We zijn niet gegaan moesten omboeken naar een andere datum maar boeking.com heeft de reis geannuleerd. En 679,95 euro geïnd. Mailen bellen niets helpt We zijn hierover al sinds 23 februari mee bezig. Triest triest we zouden zijn gegaan van 8 april tot 19 april 2024. Niets helpt je krijgt gewoon geen gehoor ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 april 2024 bestemming: Spanje / Calahonda, reisperiode: maart 2024

De accommodatie was last minute door de beheerder geannuleerd. Booking.com zegt dat ze alternatieve locaties aan biedt. Maar de accomodaties lijken niet op onze geboekte villa. Zijn op een half uur afstand. Je wordt met eur 25 compensatie afgescheept. Klantenservice geeft alleen standaard antwoorden. Het zal
Vast een chatbot zijn. Echte klantenservice is niet bereikbaar ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 maart 2024 bestemming: / Oostenrijk, reisperiode: maart 2024

Geen toegang tot de geboekte en vooraf betaalde accommodatie. Zelfstandig een nieuw hotel gezocht omdat het al laat was.
Ik had Booking moeten bellen en niet zelf handelen.
Zelf oplossen is een reflex, niet bedacht dat ik hierop gestraft zou worden. Pech. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 maart 2024 bestemming: Turkije / Diyarbakir, reisperiode: mei 2024

Booking maakt bij laatste stap vlucht 50 euro duurder en wou dus annuleren. Nemen wel geld van je af en zeggen dan "2-5 Werkdagen kan terugbetaling duren" oplichter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 maart 2024 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2024

Mijn moeder had een hotel besproken via booking.com in Parijs. Het zou een leuk weekendje weg moeten zijn, maar de dag van de reservering heeft ze te horen gekregen dat de booking niet door ging. Ze was al in Parijs en heeft nu geen slaapplek, ze loopt nu langs bij alle andere hotels want het hotel waar de reservering was gedaan was dus al vol. Wat ongelofelijk slecht, er was niet eens een andere oplossing aangeboden. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 maart 2024 bestemming: Italië / Carpi, reisperiode: oktober 2023

Prijs kwaliteit; casa a Soliera heeft niets te bieden, onbegrijpelijk dat deze locatie recht heeft van bestaan. Hele basale voorzieningen, zoals een glas, mes of beker zijn niet aanwezig. De kamers en natte cel waren verre van schoon en even buiten zitten was ook niet mogelijk door het ontbreken van tuin meubilair, laat staan dat je wist waar je kon zitten. Tot slot de locatie lag in de middle of no where, waarbij in de verre omtrek geen winkel en of andere voorzieningen waren waarbij het 's avonds levensgevaarlijk was om er naar toe te rijden door de smalle en donkere straatjes die smal waren en begrensd door smalle en diepe slootjes. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 2 maart 2024 bestemming: Duitsland / Idstein, reisperiode: februari 2024

Onderweg naar huis vanaf de wintersport boeken wij hotel Hörhof in Idstein via Booking.com om 16.16 uur. Nadat de boeking bevestigd is in de app (daar staat het hotel verwacht je op zondag 25 februari tussen 15.00 - 22.00 uur), rijden we door naar Idstein waar we omstreeks 18.00 uur aankomen. De parkeerplaats is helemaal leeg en het hotel volledig donker. We parkeren, gaan een trapje af naar de binnenplaats en door twee glazen deuren die open kunnen. We staan dan in een hal waar we niet verder kunnen, maken wat herrie, maar geen enkele reactie. We gaan weer naar buiten en naar de andere kant van het hotel waar een deur is met “Receptie” er op. Deur is dicht, we bonzen er op, maar geen reactie. Behoorlijk nijdig gaan we opzoek naar een ander hotel (wat we uiteindelijk vinden). Een paar dagen later krijg ik via Booking de melding dat het hotel Hörhof een now show claimt van EUR 145. Natuurlijk maak ik bezwaar. Twee dagen later krijg ik een e-mail van Booking met de tekst:”Jammer dat u niet in dit hotel kon verblijven. Onderaan de bevestigings e-mail stond dat wanneer u op een zondag aankomt de receptie van het hotel tot 16.00 uur geopend is. Komt u later aan moet u dat voor 16.00 uur melden bij het hotel. (Ik boekte om 16.16 uur!) Conform de voorwaarde heeft het hotel het recht een nw show te claimen. Natuurlijk heb ik weer bezwaar gemaakt; Hoe kan ik voor ik oek al melden dat ik er aan kom. Bovendien heb ik de bevestiging e-mail helemaal niet kunnen lezen. In de app krijg ik de bevestiging en dan ga ik verder reizen. Ga achter het stuur niet later mijn e-mail controleren en uitgebreid lezen. Het tweede bezwaar wordt door Booking.com afgedaan met: “ Ik heb de situatie besproken met mijn meerdere en die heeft het volgende aangegeven: Bij het checken van de kleine lettertjes kunt u tot 22:00 uur inchecken. Op zondag sluit de receptie echter om 16:00 uur. Aan de gasten wordt gevraagd om de partner (telefonisch of via de chat) op de hoogte te stellen als ze later dan 16:00 uur op een zondag arriveren. U heeft aangegeven dat u de accommodatie niet heeft gebeld. Wij hadden u de nodige assistentie kunnen verlenen als u ons had gebeld toen u daar was. Door de ontstane situatie heeft de accommodatie het recht om het bedrag te houden. Ik kan mij voorstellen dat dit niet de uitkomst is die u had verwacht en wil u aangeven dat ik met u mee leef” Ik vind het schandalig! [Afgezien van het feit dat ik het überhaupt belachelijk vind dat een hotel zijn receptie sluit om 16.00 uur.] ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 februari 2024 bestemming: Spanje / Puerto de Mazarrón, reisperiode: oktober 2023

Locatie op de kaart bij booking.com kwam niet overeen met de daadwerkelijke locatie. Op de dag van aankomst heeft booking.com onze locatie kosteloos geannuleerd en mochten wij een ander appartement in het centrum boeken. Het prijsverschil plus het bedrag van de accommodatie tot op heden niet teruggekregen. Inmiddels 26 telefoontjes verder en de terugbetalingstermijn van 30 dagen is allang overschreden, zegt de klantenservice doodleuk dat ik geduld moet hebben. Ik ben 4x opgehangen en word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt. Al 2x een klacht ingediend en hier wordt wederom niks mee gedaan! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 februari 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2024

Auto geboekt via Booking.com bij Firefly. Bij de boeking werd geen leeftijd gevraagd. Via de site volledige dekking geregeld. Aangekomen werden we zwaar onder druk gezet om extra verzekering te nemen omdat de verzekering van Booking onvolledig zou zijn. 200 euro extra en toeslag van 72 euro omdat ik ouder ben dan 65 (leeftijdsdiscriminatie en extra verdien model). Auto na veel discussie geweigerd. Met 12 mensen van de klantenservice contact gehad. En zoals in de andere revieuws aangeven: steeds non-antwoorden en eerdere berichten bleken niet gelezen. Uiteindelijke reactie dien maar een klacht in; wat had ik dan gedaan bij de klantenservice?.
Booking betaalde uiteindelijk wel de premie van de verzekering terug maar niet de kosten van het boeken van de auto. Ik gaf aan dat zij aansprakelijk zijn voor de wanprestatie van Firefly. Opmerkelijk: direct na mijn eerste klacht was het niet meer mogelijk om via Booking Firefly te boeken en werd er ineens wel naar leeftijd gevraagd!!!!
En....nu er wel een leeftijd wordt gevraagd betekent dat bij bijv Hertz een niet noemenswaardige verhoging van de huur. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 februari 2024 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: februari 2024

Booking.com blijkt een onbetrouwbare partner. Mijn creditcard werd bij online reservering van een hotel geaccepteerd. Deze creditcard heeft bij diverse transacties normaal gefunctioneerd. Toen zich tijdens de afreis (!) een probleem voordeed in het betaalsysteem waar ik als klant geen invloed op heb mocht ik verwachten dat Boo-king.com contact zou opnemen om een oplossing te bespreken. Eenzijdig annuleren terwijl de klant in een trein zit die niet omkeert geeft geen pas. Toen de creditcard na aankomst wel valide bleek voor het afrekenen van de Booking.com-prijs plus opslag voelde ik mij bedrogen. Ik ging er echter van uit dat Booking.com achteraf verantwoordelijkheid zou nemen. Dat bleek niet het geval. Integendeel, Booking.com compenseert niet en blijkt een onbetrouwbare partner. Je kunt niet zeker zijn van je reservering. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 31 januari 2024 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: januari 2024

Al ruim een halfjaar geleden een boeking gedaan bij een appartement via booking.com. Op de dag van aankomst geen contact kunnen krijgen met het appartement. Hierop booking.com ingschakeld. Zij hebben nog wat lijntjes uitgegooid. Uiteindelijk om moeten boeken via alternatieven welke zij stuurden. Dit hield in: ruim €200,- meer kwijt voor een appartement in dezelfde straat of nog meer kwijt + taxikosten. Voor het eerste alternatief gegaan waarbij booking.com heeft toegezegd middels een factuur die wij konden sturen van het nieuwe appartement een magere vergoeding van €60,- te doen. De rest konden we verhalen op de eigenaar van het vorige appartement, maar deze was op die dag al geen contact mee te krijgen dus nu al helemaal niet ;). Tot op heden ook nog geen akkoord gekregen op de verzonden factuur omdat er iedere keer mits- en maren naar voren komen en de factuur niet juist blijkt te zijn..... terwijl dit het enige is wat we hebben ontvangen, van het uiteraard fijne appartement waarbij we onze overnachtingen hebben voortgezet.. Slechte service en uitleg..... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 januari 2024 bestemming: Oostenrijk / Saalbach, reisperiode: februari 2024

Op donderdag 25 januari diende ik een claim in voor de 'we matchen de prijs'-garantie van Booking voor een tweepersoonskamer zonder balkon. Helaas werd deze claim op dezelfde dag onterecht afgewezen vanwege vermeende afwezigheid van voeding. Op 26 januari werd dezelfde claim echter wel goedgekeurd. Op dat moment was de oorspronkelijke kamer niet meer beschikbaar, en de prijs werd gematcht voor een duurdere kamer met balkon. Hierdoor ontvang ik nu een lagere vergoeding dan mijn initiële claim.

Na contact met booking.com werd mij beloofd dat mijn oorspronkelijke claim opnieuw zou worden bekeken op basis van oorspronkelijke prijs. Nu is mijn claim opnieuw afgewezen omdat de kamer niet meer beschikbaar is (dat kan natuurlijk als booking.com 2 dagen mee bezig is). Echter, dit is toch niet aan mij te wijten? Het herbeoordelen zou had moeten focussen op de onterechte initiële afwijzing, die niets te maken had met de prijs, maar met de onjuiste aanname dat het zonder halfpension was.

Gewenste oplossing: Ik verzoek vriendelijk om de prijs van mijn initiële claim van 1476 euro te matchen, aangezien deze overeenkwam met de tweepersoonskamer zonder balkon. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 januari 2024 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2023

Wij hadden in mei 2023 een appartement gehuurd in Parijs voor 2 nachten.
We konden geen parkeerplaats vinden en hierop contact gezocht met de verhuurder, omdat op basis van de boeking er voldoende parkeerruimte in de omgeving zou zijn.
Uiteindelijk bleek dat we niet in de juiste wijk waren en aan de verkeerde kant van Parijs zaten. Toen we wel op de plaats van bestemming aankwamen, bleek de verhuurder de pincode te hebben veranderd, waardoor we geen gebruik konden maken van het appartement. De verhuurder zei dat hij ons niet meer vertrouwde??? en besloot dat we er niet in mochten. Geprobeerd de situatie uit te leggen maar we mochten het niet meer huren. Kregen ook ons geld niet terug. Direct contact gezocht met booking.com maar zij deden niets. Meerdere keren gebeld en gemaild en maar de hele chat geschiedenis van ons met de verhuurder gedeeld maar er is nooit een serieuze poging gedaan zodat wij ons geld konden terugkrijgen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 januari 2024 bestemming: Italië / Cervinia, reisperiode: maart 2024

Geweldig maar zonder booking.com
https://tanadellavolpe.nl ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 15 januari 2024 bestemming: India, reisperiode: december 2023

Crappy process on refund process, I haven't received refund from Booking.com it despite airline confirmed to process it. Never book the airline ticket via Booking.com ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 januari 2024 bestemming: Nederland / Landgraaf, reisperiode: januari 2023

Booking.com has lost my custom after about 16 years of using them. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 januari 2024 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2023

Om in 2024, tijdens Olympische spelen te komen voor een nachtje, voor een redelijke prijs, al een reservering gemaakt in september 2023, deze werd in 2024 gecanceld door het bedrijf die dezelfde datum doodleuk op andere sites 3x duurder wil verhuren en ons er maar uitgeschopt heeft met goedkeuren van Booking.com, die vervolgens met zulke slechte alternatieven komt, waar je absoluut niet wilt verblijven, omdat ze dezelfde prijs blijven hanteren en dat zijn de plekken inmiddels die niemand wil hebben omdat alles wat fatsoenlijk is op het moment 400% duurder is geworden. Booking.com durft het zelfs om met slecht Airbnb aanbod te komen! Waardoor het nu al duidelijk is dat onze trip naar Parijs totaal geruïneerd is en zoveel duurder uitkomt dat we het ons niet meer kunnen veroorloven, de verhuurprijzen zijn geëxplodeerd. In de 12 jaar dat ik met Booking.com uitvoerig in zee ben gegaan, is me dit nog niet eerder voorgekomen, omdat Booking.com dit soort misdadige praktijken nu toelaat. WAAROM?! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 december 2023 bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: november 2023

Ik heb een appartement in Almeria geboekt op black-friday; er was toen een actie dat je in aanmerking kon komen voor een gratis-luchthaventaxi en een klein tegoed zou krijgen van booking.com voor een volgende boeking. Na de boeking werden de extra-tjes niet bevestigd. Dus contact opgenomen met afdeling klantenservice van booking.com; de medewerkers van deze afdeling geven helaas geen enkele service, maar schuiven de vraag / klacht door naar een andere medewerker, komen met onjuiste informatie dat het geboekte appartement niet meedoet met de actie en beweren dat een partner-bedrijf de kosten niet op zich neemt. Het is eigenlijk oplichting van booking.com om klanten op deze manier te verleiden om een bepaalde locatie te kiezen op basis van valse extra-tjes, schandalig.
De afdeling klanten-service zit waarschijnlijk vol met medewerkers die van niets weten en niets kunnen regelen, vandaar doorschuiven, doorschuiven, ... Ik heb contact gehad met 19 verschillende medewerkers van de "klantenservice" afdeling. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 december 2023 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: november 2023

Voor onze Florida vakantie een aantal hotels geboekt. Blijkt er 1 een Airbnd te zijn !! Aanbieder toont gewoon hotel met receptie en alles. Bij aankomst proberen we digitaal in te checken, maar we krijgen geen deurcode. Aanbieder is onbereikbaar en Booking geeft excuses en gaat erachteraan. Zowel van Booking als de aanbieder horen we niets meer en moeten we hals over kop een ander hotel regelen. Als we in Nederland terug zijn geeft Booking glashard aan dat ze een “neutraal platform zijn met meerdere soorten aanbieders. En als er klachten zijn dan moet je maar bij de aanbieder verhaal gaan halen”. Booking laat je vallen als een baksteen. In het verleden voor vele duizenden euro’s geboekt via Booking. Maar dat is nu over !! Wat een slecht bedrijf is Booking geworden – nooit meer !! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 december 2023 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: december 2023

Een bevestigde boeking
Een bevestigde boeking, gemaakt als Genius-member bij Booking.com, een jaar voor de reis gemaakt, werd bij het inchecken NIET uitgevoerd voor de afgesproken prijs! Ik moest maar liefst 5 keer het oorspronkelijke bedrag betalen. Ter plekke contact gehad met de klantenservice van Booking, deden helemaal niets! Terug in Nederland nogmaals gebeld met de klantenservice. Heel vervelend voor U, maar we doen er verder niets aan. U kunt een klacht indienen of naar de rechter.... Echt ongelofelijk hoe Booking.com met vaste klanten omgaat. Voor mij nooit meer, na 15 jaar klant te zijn geweest! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 december 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: december 2023

Zeer slechte klantenservice , pas op met bellen naar 0900 van booking.com , je betaald veel geld voor niks en ze hangen zomaar op! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 december 2023 bestemming: België, reisperiode: januari 2023

Ik had een tour geboekt en die was afgeschreven. Kreeg geen bevestiging en heb 20 minuten gebeld en 10 mails verder met alleen maar oncapabele, onaardige en niet snappende medewerkers kreeg een engelsman. Die het wel snapt maar de vinger naar mijn bamk wees. Ze beloven te bellen en doen het niet. Stelletje amateurs. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 december 2023 bestemming: Nederland / Stramproy, reisperiode: december 2023

HEB nog NIET gereisd .Voordat we gaan reizen ,huisje via booking.com huisje in Stramproy besteld voor 128,euro op 12 december.2023.Na de boeking geconfronteerd met Belvilla.com die bij komende kosten wilde van 177 Euro. Daar reken je totaal NIET op en was niet bij boeking [BOOKING.COM] vermeld .Dit is ongehoord bewuste misleiding. Wanneer het betaalde aan bookin.com NIET teruggestort wordt ,treden wij in verbinding met consumenten [recht] programma ,KASSA, Meldpunt en RADAR .Het moet afgelopen zijn met bewuste misleiding!!!!WEES OP UW HOEDE. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 november 2023 bestemming: Colombia / Medellín, reisperiode: november 2023

De klantenservice van Booking.com is verschrikkelijk. Iedere keer verloopt het contact met een andere medewerker, er wordt continu om dezelfde informatie gevraagd (die al meerdere keren geleverd is), medewerkers lezen zichzelf niet goed in, reacties zijn uit context/beantwoorden je vraag niet en ik heb me afgevraagd of ik überhaupt wel met een persoon chat (of een geautomatiseerde chatfunctie?), op de mail wordt ineens niet meer gereageerd, als je belt sta je een uur in de wacht en de telefoon wordt zomaar opgehangen terwijl je vraag nog niet is beantwoord. Ik ben nu een kleine maand bezig met mijn klacht en het is nog steeds niet opgelost. Uiteindelijk is de reactie van Booking.com: je moet bij het hotel zijn. Echter stuurt het hotel ons weer naar Booking.com. Kortom je bent als klant de dupe van het systeem.

Ons verhaal:
Via booking.com hebben wij een kamer geboekt. Ter plaatse konden wij niet inchecken, omdat het hotel overboekt was. Het hotel geeft aan dat dit een fout van Booking.com is en zij niets voor ons kunnen betekenen.

Door deze situatie hebben wij een nieuw hotel moeten boeken. Door een landelijke feestdag in Colombia en het late tijdstip (20.00 uur), waren er nauwelijks meer kamers beschikbaar onder de 200,- euro (voor 1 nacht). Wij hebben hierdoor opnieuw een taxi moeten nemen en veel te veel geld moeten betalen voor een erg basic hotel (met minder faciliteiten en geen ontbijt) in een voor ons (toeristen) onveilige buurt. Het hotel waarin wij verbleven lijkt gebruikt te worden voor prostitutie, door de flyers en het beddengoed van plastic.

Wij hebben contact opgenomen met Booking.com over onze ervaring, met als doel een compensatie. Door de fout van Booking.com (of het hotel) hebben wij onszelf onveilig gevoeld, een hoop extra kosten gemaakt en erg veel tijd verloren. Al met al is het voor ons een hele negatieve ervaring geweest! Nogmaals wil ik hier benadrukken dat er door een landelijke feestdag weinig andere opties voor ons waren! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 november 2023 bestemming: Marokko / Casablanca, reisperiode: november 2023

Het door mij gehuurde appartement bestaat helemaal niet. Stond in de avond met bagage opstraat en wat dan? 1 nacht in hotel in de buurt en volgende dag met booking.com contact gezocht. ander appartement geboekt. nu is er alleen maar smoesjes over de rekening van die hotelnacht. op factuur staat geen valuta (klop-maar staat wel op de uitdraai van de creditkaart) kunnen ze niet valideren.??!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 november 2023 bestemming: , reisperiode: oktober 2023

Helaas maak ik een reserveslechte service. booking.com Bevestigingsnummer: 4130510650ring bij een…
Helaas maak ik een reservering bij een hotel. Helaas is er tweemaal van mijn rekening afgeschreven. Je hebt niets gedaan om het probleem op te lossen. Ik heb nooit meer bij een bedrijf geboekt. slechte service. booking.com
Bevestigingsnummer: 4130510650 ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2023 bestemming: Duitsland / Munich, reisperiode: juni 2023

Booked a hotel on app which was not as described. Nightmare finding more expensive hotel last minute. Agent “negotiated” 50% refund for entire stay from hotel and remaining 50% booking.com would give in voucher so I could book again with them.
Trusted them booked new accommodation for way more then intended. Voucher was not there they then say it will take 14 days. After 5 months and 35 emails to customer service where they resend you the same generic email asking for more information which you do and they keep on sending the same. If you finally get an agent they say I should take a screenshot of the phone conversation as proof of voucher?? Yea right. They just don’t want to give you the voucher and scam you not only in taking your money but make you spend more to solve their mistake. An apology does not give me back the money they stole. Do not waste your time with customer service. This is a Dutch buisness so go to radar tros tv program and report your case. They will hunt them down for scammers ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2023 bestemming: , reisperiode: januari 2023

Dit gaat niet over de boeking, maar een telefonische naamswijziging kost me 30 minuten. Kosten 80 cent per minuut. Niks opgelost, gewoon de verbinding vanuit Booking.com verbroken.
Schandalig. Een extra verdiemodel. Kost me 24 euro. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 18 oktober 2023 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2023

Terugreis zonder reden geannuleerd en ter plaatse nieuwe tickets moeten kopen €700 en de geannuleerde tickets nog steeds geen geld terug ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2023 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: september 2023

Het hotel dat ik geboekt had bleek dicht te zijn. Na veel belkosten te hebben moeten maken omdat booking.com mij niet terugbelde, heb ik een ander, duurder hotel kunnen krijgen. Booking.com zou me het verschil in kosten terugbetalen.
Uiteindelijk heb ik 32,64 euro te weinig teruggekregen. Volgens hen vanwege de wisselkoersen. Alsof dit mijn probleem is. De medewerkster gooide zelfs de telefoon erop, nadat ze weigerde mijn bankafschriften erbij te pakken en glashard beweerde dat ze me voldoende betaald hadden. In feite gewoonweg een wisseltruc, die hier gedaan wordt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2023 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: september 2023

Een boeking voor een resort in Curaçao waarvan ik een bevestiging ontvang en geld is afgeschreven van mijn creditcard voordat ik vertrek. Op het moment van aankomst na een lange reis bij de accommodatie krijg ik te horen dat er geen boeking op mijn naam te vinden is in het systeem. Inmiddels is het 21:00 uur lokale tijd en probeer ik contact op te nemen met de klantenservice van booking.com. Er zijn geen Nederlandstalige medewerkers beschikbaar dus ik word doorgeschakeld naar een Engelstalige. De eerste bevindt zich ergens in Azië en spreekt nauwelijks een verstaanbaar woord Engels. Na een uur in de wacht verteld de vrouw mij dat er een overboeking is en dat booking hier niks aan kan doen. Pardon? Na een discussie over wie verantwoordelijk is en hoe we dit gaan oplossen zegt ze dat ik een mail zal ontvangen met alternatieve accommodaties en verbreekt de verbinding. Daar sta ik dan, na een reis van 12 uur, alleen in het donker zonder hotel en natuurlijk geen mail. Opnieuw bel ik met de klantenservice en krijg ik iemand aan de telefoon in Hong Kong die mij direct in de wacht zet zonder ook maar het probleem te weten waar ik voor bel. Ook hier krijg ik te horen dat ik een mail zal ontvangen met alternatieven, maar dat ik dat dan zelf even moet regelen en boeken. Over mijn reeds betaalde boeking en de teruggave kan ze niks zeggen. Na meer dan een uur ontvang ik een mail met twee alternatieven die, ten eerste niet in de buurt komen van de locatie van mijn geboekte accommodatie, ten tweede niet dezelfde faciliteiten beiden en ten derde zich in een lage prijsklassen bevinden. Daarbij ben ik het niet eens met het feit dat ik opnieuw moet betalen voor een accommodatie terwijl de fout bij booking.com ligt en de verantwoordelijkheid om mij ergens onder te brengen ook daar zou moeten liggen. Ze zou dit met haar manager bespreken en mij terugbellen. Ik heb haar telefonisch medegedeeld dat ik niet akkoord ga met de aangeboden alternatieven omdat ze niet in de buurt komen van de oorspronkelijke geboekte accommodatie en de volgende dag met de Nederlandse klantenservice contact zal opnemen. Natuurlijk ben ik niet meer teruggebeld.

De volgende dag neem ik weer contact op met de klantenservice in Nederland hopend op een beter gesprek. Deze vrouw was nog onbeleefder en tot op heden is er niemand die ook maar enige empathie toont voor de situatie waarin ik mij bevind. De vrouw vertelde mij ook nog eens dat ze niks meer voor mij ging doen want de alternatieven zijn naar mij opgestuurd en daar heb ik niet op gereageerd en inmiddels is het de 27ste en de boeking was voor 26 september. De boodschap is jammer het is een partnerboeking, wij zijn niet verantwoordelijk voor de boeking of het geld. Kijk maar wat je doet en of je het geld terugkrijgt. Verbaasd over de hele gang van zaken en de manier waarop ik wordt toegesproken hang ook deze vrouw op in mijn oor. Ik ben nog nooit zo slecht geholpen en dit is allesbehalve klantenservice.




Weer contact gezocht met booking.com om hopelijk iemand aan de telefoon te krijgen die wel kan helpen, maar helaas ook de 4de keer is het onmogelijk om geholpen te worden tot het vinden van een oplossing. Of ik het geld terug ging krijgen konden ze mij niet vertellen. Alle accommodaties die in de buurt van mijn eerder geboekte accommodatie komen zijn minimaal twee keer zo duur en wie gaat die extra kosten voor zijn rekening nemen? Daarbij gaat men er dus van uit dat de persoon maar een dubbele accommodatie kan bekostigen en anders sta je dus gewoon op straat. Hoe en of je de rest van je vakantie kan betalen en doorkomen interesseert jullie helemaal niks. Oplossingen als in een tegoed op mijn account zodat ik iets anders kan boeken of dat jullie voor mij, met toestemming om mijn gegevens te gebruiken waren allemaal geen optie. Ik kan jullie vertellen, jullie verpesten iemands vakantie compleet!

Nogmaals een fout kan gebeuren maar de totale desinteresse en ook maar 0,0 moeite die er wordt gedaan om een gestrande reiziger te helpen is te belachelijk voor woorden. Ik ben al jaren klant bij jullie en boek expres via jullie website met het idee dat jullie betrouwbaar zijn. Of het nou een partner is of niet, de accommodatie staat op jullie website en is geboekt via jullie website! Jullie moeten je schamen om iemand zo op vakantie te laten gaan met een bevestigingsmail en laten betalen en dan zonder accommodatie te laten zitten.
Na terugkomst ontvang ik een mail dat de geboekte accommodatie is geannuleerd, fijn als ik dat had geweten voor dat ik daar stond! Nu mag ik me stressen of ik dat geld terug krijg en dan hebben we het nog niet over de extra gemaakte kosten door de fout van booking.com ( belkosten alleen al van 200 euro "klantenservice") ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2023 bestemming: Spanje / miami platja, reisperiode: oktober 2023

Misleidend is een nette omschrijving. Booking geeft onduidelijke en eigenlijk onjuiste informatie over extra kosten. Je komt daarmee voor verrassingen te staan bij het incheken. In dit geval moesten we bijna de helft van de afgesproken prijs bijbetalen. Achteraf blijkt dat verstopt op de pagina onder een kopje badkamer staat dat je voor handdoeken en lakens extra moet betalen. Geen idee wat een badkamer met beddengoed te maken heeft? Hoeveel het extra kost is geheel onvindbaar. Misleidend als ik het netjes zeg maar het voelt meer als oplichting ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 september 2023 bestemming: , reisperiode: oktober 2023

Booking.com annuleert onze reis zonder ons medeweten. De 500 euro die we betaald hebben, zien we niet terug. Booking.com is ontzettend moeilijk te bereiken!!!! Zowel via mail als telefonisch is dit een ramp!
Vroeger heb ik goede ervaringen gehad met booking, maar vanaf nu NOOIT MEER. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2023

Appartement geboekt via booking met als extra filter twee aparte bedden.

Komen we aan in het appartement bleken de bedden zo gammel te zijn dat we er door zakten, dus contact met de verhuurder opgenomen en deze gaf meteen aan dat de bedden voor kinderen waren en dat de slaapbank voor volwassenen is. na contact met booking opgenomen te hebben en de belofte binnen 24uur antwoord te krijgen hebben we er voor gekozen een ander appartement te zoeken. uiteraard reageerde booking niet binnen 24uur.
in het mail verkeerd met booking blijven ze volhouden dat de bedden voor volwassenen. echter heb ik zwart op wit dat ver verhuurder meerdere malen zegt dat de bedden niet geschikt zijn voor volwassenen. na heeel veel mail en bel verkeer willen ze ons niet de resterende nachten terugbetalen aangezien de verhuurder dit niet wil volgens booking, alleen het probleem fout ligt bij booking lijkt mij aangezien het gewoon verkeerd op het platform staan. helaas is er volgens hun helemaal niks mogelijk als het aankomt op een terugbetaling dus ik ga nu andere stappen ondernemen aangezien ik zwart op wit heb dat beide partijen elkaar tegenspreken in het nadeel van booking. zeeeer zeeer zeeeeeeer slechte klantenservice ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 september 2023 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2023

Booking.com vermeldt bij nieuwe aanbieders die zelf nog niet over gastbeoordelingen beschikking het bericht "Externe beoordelingscore 9.5 gebaseerd op 11 beoordelingen van diverse andere reiswebsites" Dit is een leugen en verzonnen om deze nieuwe aanbieder te helpen. Als je zo een aanbieder kiest en deze heel slecht blijkt te zijn, geeft Booking.com geen geld retour.
Dit heet klantenmisleiding! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 september 2023 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: juli 2023

De reis was prima, en het huisje ook, maar de prijzen op de website zijn niet juist. Overal staan inclusief belastingen en toeslagen inclusief. Bij de bevestiging staat ook dat toeristenbelasting niet van toepassing is, maar uiteindelijk krijg je van de verhuurder alsnog een rekening van ruim € 163. Annuleren kan niet meer, want dat is te kort dag en krijg je helemaal geen geld meer terug. Contact opgenomen met booking.com maar er wordt van alles beloofd, maar ze komen terug met oplossingen waar ze zich niet aan houden. Iedere keer kan je hetzelfde verhaal afsteken, maar je komt geen steek verder. Op mails reageren ze niet en als je een klacht indient willen ze van allerlei informatie hebben en daar heb ik nu ook al een maand niets van vernomen. Waardeloze organisatie!!! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 28 augustus 2023 bestemming: Duitsland / Ettenheim, reisperiode: augustus 2023

Klantenservice is waardeloos. Elke keer je verhaal opnieuw doen bij een medewerker en afspraken worden niet nagekomen. Tegemoetkomingen door fouten aan de kant van Booking.com worden voor een deel toegezegd, maar een antwoord krijg je niet meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2023 bestemming: Duitsland / Bremerhaven, reisperiode: augustus 2023

Omdat ik geen 0 kan kiezen!
De accommodatie was vies, stonk naar zweetsokken, geen schoon beddengoed, te smerig om als varkenshouders te dienen.
Wij zijn rechtsomkeer naar huis gegaan. Booking zou bemiddelen in teruggave kosten maar die doen niks anders dan standaard teksten voorlezen of mailen. Je hebt helemaal niks aan ze, de eigenaar van de accommodatie beschuldigd ons van dingen stukmaken en Booking zegt dan houdt het op en tot ziens. Ik heb 40 foto’s van die gribuszooi gemaakt maar ze doen niks voor je.
Ik boek nooit meer via deze oplichtersbende ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2023 bestemming: Frankrijk / Les Deux Alpes, reisperiode: januari 2023

Appartement via site Booking.com geboekt. Blijkt niet te bestaan. Helaas geen geld terug. Blijkt dat fraudeurs heel makkelijk allerlei appartementen op de site van Booking.com kunnen zetten. Wij gaan nooit meer via Booking.com boeken. Vertrouwen in deze organisatie is helemaal weg. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2023 bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: juli 2023

Problemen met huurwagen via Booking ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 14 augustus 2023 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2023

Pas op: het is een stugge organisatie waarbij ze dingen beloven en dit niet nakomen. Ze screenen blijkbaar hun partners niet goed, zie onderstaande case. Je krijgt steeds weer een andere medewerker waarbij je het hele verhaal op nieuw moet vertellen. Je word heel vaak in de wacht gezet. Ik zou mijn tijd aan ze moeten doorrekenen. Minstens tien gesprekken, tien chats, uren aan tijd en een berg aan frustratie ben ik nu al kwijt aan ze.

Voor mij geen booking.com meer.

Enkele dagen voor vertrek kreeg ik bericht van de accommodatie dat ze 109 euro extra wilden rekenen en als ik het er niet mee eens was moest ik de accommodatie maar annuleren. (Alpen Apartments Salzburg, Lessach 36, 5575 Lessach, Oostenrijk)

Booking.com gebeld. Ze hebben geprobeerd de accommodatie te contacten maar dat lukte niet. Omdat het zo kort dag was hebben ze geprobeerd een andere accommodatie te vinden in de buurt maar ook dat lukte ze niet meer.

Telefonisch hebben we afgesproken dat ik zelf een nieuwe accommodatie zou boeken en het prijsverschil terug zou krijgen. Na het boeken van de nieuwe accommodatie heb ik ze weer gebeld en ze hebben de nieuwe boeking en het prijsverschil van 232,82 gezien. Er werd mij door twee verschillende medewerkers in twee gesprekken verteld dat wanneer ik de factuur zou opsturen na mijn verblijf, ik het verschil uitgekeerd zou krijgen.

Nu komen ze hierop terug en willen niet meer dan 25 euro vergoeden. Ze geven toe dat de communicatie verwarrend is geweest en daar verontschuldigen ze zich voor maar ze willen niets doen. Ik krijg geen senior te spreken en ze weigeren mij een uitdraai van de gesprekken te doen toekomen.

Ik beroep mij op de AVG en heb nu een officieel verzoek ingediend om de uitdraaien van de gesprekken te ontvangen en ik ga er werk van maken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2023 bestemming: Duitsland / Reichenberg, reisperiode: juni 2023

Hotelovernachting in Duitsland geannuleerd bij Booking. Com op 18 juni. Nog steeds geen geld terugontvangen terwijl de annulering door Booking is bevestigd. Iedere mail van mij werd beantwoord met steeds een andere smoes. Daarin blinken ze uit. Begint naar oplichting te ruiken. Nooit meer boek ik nog iets bij hun. Eigenlijk zouden we met z'n allen een vuist moeten maken zodat ze aangepakt kunnen worden. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 augustus 2023 bestemming: , reisperiode: juli 2023

Slechte service van booking.com betreft ook weer een teruggave natuurlijk; aankomst was tussen 15h en 17h en ik heb onmiddellijk een mail gestuurd op 29/05/2023 als het later kon gezien het mogelijk verkeer op 21/07/2023; heb nog gebeld naar booking.com op 20/07/2023 dat ik maar geen antwoord kreeg van de verblijfsplaats voor 1 nacht(ze vonden zelfs het hotel niet meer terug); zij zouden contact opnemen met mij en het hotel; toen we al op baan waren naar Frankrijk krijg ik uiteindelijk telefoon dat na 17h niet mogelijk was om na 17h toe te komen en dat je je geld kwijt bent! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 juli 2023 bestemming: Italië / Greve in Chianti, reisperiode: juli 2023

Informatie op site van Booking komt niet overeen met de dramatisch slechte accomodatie ter plekke. Verlies genomen en ander app geboekt dus extra kosten en Booking strijkt nu 2 x provisie op.
Je zou verwachten dat ze coulancehalve en vanuit klantenservice dan 1 x hun provisie aan de klant teruggeven maar no way. Geld verdiene staat bij hun voorop en pas op het laatst tevreden klanten ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 juli 2023 bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: juni 2023

De reis was fantastisch, mooie stad, prima accomodatie.
Booking.com heeft echter op 23 mei twee keer de bagage afgeschreven en ondanks herhaaldelijke mails en telefoontjes heb ik nog steeds geen geld terug. Zo irritant! Op een gegeven moment zeiden ze zelfs dat ik onderaan de rij zou komen als ik nog een keer zou mailen. Het is geld wat zij ten onrechte hebben geïncasseerd, maar vervolgens wordt er niet meer gereageerd door Booking.com ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 27 juli 2023 bestemming: Noorwegen / Aurland, reisperiode: juni 2023

We hadden enkele weken geleden (24-27 juli 2023) een bijzonder onaangename ervaring toen we aankwamen bij een plaats die we bij Booking gereserveerd hadden. Naar aanleiding daarvan hebben we enkele vragen over de dienstverlening door Booking.com.

1. Geen e-mailadres voor contact met Booking.com
Allereerst vinden we het bijzonder raar en ook onaangenaam dat het onmogelijk is Booking.com per e-mail te contacteren. Alle vragen en opmerkingen worden gekanaliseerd naar vragen over boekingen en reviews van accommodaties en toeristische pleisterplekken, maar hoe Booking zelf functioneert en diensten aanbiedt, blijft buiten schot. In een tijd waarin alles digitaal gebeurt, is het een anachronisme dat we een ouderwetse brief naar een fysiek adres moeten sturen.

2. Foute informatie op boekingsbevestiging
We hebben bijzonder onaangename momenten beleefd toen we aankwamen bij de voorlaatste accommodatie die we via Booking.com gereserveerd hadden. Binnen de met de eigenaar afgesproken en bevestigde tijd, 6-7 's avonds, was er niemand om ons te ontvangen en binnen te laten in het appartement dat we gehuurd hadden. Het sleutelkastje dat volgens de info gekregen van Booking het alternatief was om de sleutel te ontvangen, bleef gesloten omdat de enige code die we hadden, de Booking pincode, hier niet voor diende. Het sleutelkluisje dient enkel om de sleutel na verblijf in op te bergen. In de boekinginformatie vermelden dat het een alternatief middel is om toegang te krijgen tot de accommodatie is dus foute informatie.

3. Geen contact mogelijk met 24/7 contactnummer van Booking.com
Het telefoonnummer van de eigenaar stond op antwoordapparaat, zonder mededeling.
Dan maar Booking.com in Londen gebeld. De robotstem vraagt het boekingnummer in te tikken. Wij hebben alleen een Confirmation number, geen Booking number. We raken in een loop van Confirmation en Booking, waar op geen enkele manier uit te breken is. Booking.com zorgt voor zijn klanten, 24 uur en 7 dagen, alleen geraak je niet voorbij de eerste horde. De stem blijft gewoon het boekingnummer vragen. Wat een steun! Hoe kunnen we in de toekomst rekenen op de hulp van Booking.com wanneer het fout loopt bij een accommodatie?

4. Financiële compensatie / Deze accommodatie op Booking.com is niet geschikt voor toeristen
Na 20 minuten proberen we de eigenaar terug te bellen. Hij zal 'zo gauw mogelijk' iemand sturen. Na meer dan een uur wachten komt de dame in kwestie opdagen. Het hele verhaal zit in onze review van de plek, Aurland Stegastein Apartment (24-27 juni 2023).
Aan de dame die ons uiteindelijk binnenliet hadden we gevraagd aan de eigenaar naar een financiële compensatie te vragen voor dit ongemak. Ze zou die vraag aan hem overbrengen en als hij een positief antwoord had, zouden we dat voor ons vertrek uit Aurland via de app van Booking.com ontvangen. Het feit dat we hoegenaamd niets van de eigenaar gehoord hebben, bewijst dat deze mensen in de verkeerde branche werken. Zij hebben geen idee van wat dienstverlening aan toeristen en andere reizigers betekent.
We veronderstellen dat Booking.com een kwaliteitscontrole en controle op de dienstverlening uitvoert voor de accommodaties die het op zijn website aanbiedt. Wat gebeurt er wanneer een accommodatie overduidelijk tekort schiet?

We hadden graag het commentaar van Booking.com op deze punten. Dat kan blijkbaar alleen per brief, maar ook dan hebben we na meer dan twee weken nog geen antwoord gezien. Dit is wel de eerste keer dat we zo'n probleem hebben met een reservatie via Booking.com: Tot nu toe waren we tevreden met hun diensten, maar dat ze onmogelijk te bereiken zijn, is onaanvaardbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 20 juli 2023 bestemming: Duitsland / Baesweiler, reisperiode: juni 2022

Wat een slechte service. In juni 2022 2 hotelkamers geboekt voor 11 juni 2023. In januari 2023 deze 2 kamers geannuleerd en hier netjes een bevestiging van Booking.com van gekregen. Nu hebben ze in juni toch mijn credticard belast met € 210,00 terwijl wij daar helemaal niet zijn geweest. Het hotel geeft aan dat ze van Booking geen annulering hebben gehad Al 2 dagen aan het bellen om mijn geld terug te krijgen. Helaas.....afgewezen. Op het afschrift van mijn creditcard heeft het hotel een afwijkende omschrijving gezet (dus niet de naam van het hotel). Nu ben ik gisteren een paar uur bezig geweest om uit te leggen dat ik hier toch niks aan kan doen en geen bankafschrift kan veranderen. Erg frustrerend dat je ook gewoon iemand aan de lijn krijgt die van een scherm zit af te lezen en zelf niet nadenkt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 juli 2023 bestemming: België, reisperiode: juli 2023

Ik krijg geld terug van booking.com. Dat geld staat (in wat zij noemen) mijn wallet. Ik kan het alleen terug krijgen als ik een creditcard heb. Ik heb geen creditcard. Ik heb betaald met een bankpas via Ideal. Dus betalen mag wel met een bankpas maar als je geld terug moet krijgen moet je ineens een creditcard hebben. Ik vind het discriminatie en heel slecht. De mevrouw aan de telefoon van booking.com zei doodleuk dat ik dan maar een credit card moet aanvragen. Reinste onzin, je kunt iemand niet verplichten om een creditcard te nemen omdat jullie dat willen. Ik wil gewoon mijn geld op mijn rekening terug......hoe moeilijk kan het zijn ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 juli 2023 bestemming: , reisperiode: september 2023

Booking;com heeft mijn betaalde reservatie genauleerd zonder dat het door mij wordt gevraagd. Geen contact mogelijk. Reageren niet om mails. Heel slechte ervaring. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juli 2023 bestemming: / Puerto Pollensa, reisperiode: juni 2023

Kamer geboekt via booking.com voor 7 nachten in hotel hosposa Uyal voor 2 personen ad. 2683 euro alleen ontbijt inbegrepen. Toen we aankwamen bleken we een kamer van 15m2 te krijgen met een klein raam met uitzicht op de machinekamers van het hotel. Direct een klacht ingediend, echter de directie van Uyal gaf booking.com de schuld en omgekeerd. Ze hadden ook geen andere kamer beschikbaar.
We waren ten einde raad en hebben van ellende een mooie kamer geboekt in een ander hotel. We hebben gebeld met booking.com maar volgens hun hadden wij deze kamer geboekt. U zult begrijpen dat wij geen kamer van 15m2 met een klein raam dat uitkijkt op de machines van het hotel boeken voor 383 euro per nacht! We willen niets meer met die oplichtersbende te maken hebben. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 juli 2023 bestemming: Frankrijk / Cadillac, reisperiode: juni 2023

Deze boeking via booking.com gemaakt. Wij hebben in het betreffende bed and breakfast geslapen en boeking heeft ons gevraagd een beoordeling te sturen. Reeds 2 dagen later, zonder dat ik beoordeeld heb, staat er al een door booking geschreven beoordeling op hun website. Dit is fraude!! ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 23 juni 2023 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2023

Ik had voor mijn huwelijksdag een hotel geboekt voor een weekendje Praag in Hotel Arbes. Op de site van Booking.com stond een foto van een schattige kamer. Toen ik daar kwam was het een kleien zolederkamer met een klapraam en 2 aparte bedden. Wij waren zwaar teleurgesteld. De wc was zo klein dat je er niet eens fatsoenlijk om kunt draaien en de douche was ook zo smal, dat je nooit zou kunnen omvallen. De dame aan de desk was zo vriendelijk om deze boeking kosteloos te annuleren. Ik kreeg het totaal bedrag van 288 binnen 7 tot 12 werkdagen helemaal terug. Booking.com heeft mij een mail gestuurd die dat bevestigd. Nu zijn we 15 dagen verder. Het geld is niet op mijn rekening. Ik heb terug gemaild, maar krijg een bericht dat dat mailadres niet meet bestaat. Ik krijg een link naar de helpdesk. als ik daar door klik kom ik iedere keer weer terug bij het hotel.
Het is niet mogelijk om BOOKING.com te bellen. er staat een nummer genoteerd van de klantenservice 070 7703884. En raad eens wát? dat nummer bestaat niet. Booking.com is een leuk platform wanneer het goed gaat, maar vanaf het moment dat er iets mis gaat, dan kun je ze nergens meer bereiken. Mails kun je niet beantwoorden en het juiste mail adres is nergens te vinden. De dame van het hotel kan ook niets voor mij doen, want zij moet ook met Booking.com bellen. Booking heeft mijn geld, maar nu ik het terug wil. Zoals beloofd. zijn ze niet te bereiken. HEEL ERG SLECHT!!!!!!!
Ik vind het belachelijk dat een organisatie als Bookong.com niet duidelijk aangeeft waar zij bereikbaar zijn in het geval van een probleem. Je komt in een doolhof van FAQ waar je niets aan hebt en keuze menu's die nergens toe leiden. IK wil gewoon iemand kunnen bellen!!!! Of desnoods mailen.
WAAROM kan dat niet?
IK WIL MIJN GELD TERUG ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 7 juni 2023 bestemming: Duitsland / Thale, reisperiode: mei 2022

Appartement via Booking.com geboekt. Blijkt bezet. Booking telefonisch niet bereikbaar, geen geld terug omdat we niet ter plekke telefonisch contact hebben opgenomen (aantoonbaar meerdere keren geprobeerd). ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 mei 2023 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: mei 2023

Booking.com misleid met de actie van een gratis taxi van de luchthaven naar hotel. Na het boeken, haalt Booking ineens de promotie weg en geeft dan ineens aan dat je niet meer voldoet aan de voorwaarde van een gratis taxi. Je weet dat Booking.com dit expres doet, maar toch trap je hier weer in. Klagen heeft geen enkele zin, want ze hebben overal schijt aan en hoeven zich blijkbaar niet aan de wet te houden. Zelfs al heb je een screenshot van wat je geboekt hebt ze negeren het gewoon. Baggerorganisatie ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 mei 2023 bestemming: , reisperiode: mei 2023

Geboekte accommodatie was YouCo was slecht en stonk
De volgende dag uitgeschreven en een nieuwe boeking gedaan bij Ghaya Grand Hotel. Onmogelijk om Booking. com te bereiken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 april 2023 bestemming: , reisperiode: april 2023

Nooit meer met booking.com. beter om direct bij accomodatie te boeken. Booking.com heeft extra kosten niet vermeld die er nog even bij kwamen. En vervolgens geven ze geen gehoor. Diverse keren gebeld en mailtjes gestuurd. Medewerkers van de klantenservice zeggen alleen je moet bij de accomodatie zijn en helpen je niet verder. Op mailtjes krijg je al helemaal geen antwoord. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 april 2023 bestemming: België / Profondville, reisperiode: april 2023

Locatie was gereseveerd voor 175, dag erna werd het 489 euro. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 april 2023 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2022

Apartment 'the brisas apartment Hideaway' geboekt in Cancun. Moest meteen betalen. Kom aan op de gegeven plaats.en geen apartment te vinden. Portier zegt dat er al meer mensen geweest waren voor dit onderkomen. Misleidend door booking.com. Kan nog steeds via booking.com dit 'onbekend in Cancun apartment' reserveren! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 maart 2023 bestemming: België / middelkerke, reisperiode: april 2023

Een boeking gedaan via de booking.com app met een onmiddelijke betaling. Het hotel was beschikbaar in de periode, alles dus in orde. Het geld is meteen van onze rekening maar boeking is niet doorgegaan.
Mail dat we ons geld binnen de 12 werkdagen terug krijgen maar zonder enige reden waarom de boeking niet kon doorgaan. Geen enkel zinnig antwoord van de klantendienst. Slechte naservice wanneer er iets misgaat. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 maart 2023 bestemming: Nederland / Overal, reisperiode: november 2022

Bijna altijd een creditcard nodig met IDeal kom je er niet.
Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Booking.com maar helaas is het via dit bedrijf niet altijd mogelijk te betalen met IDeal. Soms staat bij een hotel dat je in het hotel kunt betalen maar wordt er toch om een creditcard gevraagd. We hebben geen creditcard en willen er ook geen. We moeten dan helaas elders boeken. Dat is meerdere keren gebeurd en kunnen de boeking dan niet voorzetten. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 13 maart 2023 bestemming: Griekenland / Ios, reisperiode: augustus 2023

10 maart geboekt. Bleek een vergissing. Ook 10 maart geannuleerd (binnen een paar uur).
Moet ruim 1/3 van de trip betalen (€1183). Probeer al 3 dagen om iemand te spreken bij Booking.com. om te vragen of hier iets aan te doen is.
Klantenservice niet te bereiken. Nummers kloppen niet (buiten gebruik). Dit geld ook voor LastMinute.com.
Ik kan IEDEREEN ten strengste aanraden om niet met deze organisatie in zee te gaan! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 maart 2023 bestemming: Duitsland / Goslar, reisperiode: december 2022

Een overnachting in december 2022 in Goslar (Duitsland )geboekt bij Booking.com.
Wij hadden gekozen voor achteraf betaling (Klarna)
Nu was mijn partner eerder in het hotel dan dat ik er was en heeft hij
per abuis bij het inchecken betaald.
Nu krijgen wij steeds mailtjes van Klarna dat wij niet betaald zouden hebben. Echter hebben wij met Klarna telefonisch en mail contact kunnen krijgen en hebben hun ook de rekening vanuit het Hotel gemaild dat wij betaald hebben.
Klarna geeft aan dat wij met Booking.com contact moeten opnemen, maar er is geen contact met booking.com te krijgen!!!
Niet telefonisch en ook niet via de mail.
Ondertussen krijgen wij via Klarna een betalingsherinnering mail met 13 euro extra erboven op!!!!
Wij boeken sowieso noort meer iets bij Booking.com en raden iedereen dit dan ook af. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2023 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: februari 2022

Ik heb een hotel geboekt in Praag en daar staat duidelijk bij de prijs dat alle belastingen en toeslagen inclusief zijn.
Bij het hotel kwam er nog eens 17€ extra bovenop.De prijs van Booking is dus erg misleidend.Daarnaast reageert booking nergens op, zeer slecht. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 februari 2023 bestemming: Nederland / Sittard, reisperiode: maart 2023

3 voor Booking .com ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 20 februari 2023 bestemming: Nederland / Delft, reisperiode: februari 2022

Goedkoopste kamers via booking.com dat is jammer waarschijnlijk betaal je rechtstreeks ietsje meer maar krijg je ook waar voor je geld. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 26 januari 2023 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: februari 2022

Op 20 nov 2022 een verblijf in Winterberg (Hillside Apartment) geboekt om in februari te kunnen skiën. Dit heb ik zo vroeg geboekt omdat dan de prijzen een stuk lager liggen.

26 januari kom ik via google erachter dat deze skilift al 7 jaar niet meer bestaat (Clemensberg Ski Lift).
Ik vind het niet kunnen dat booking.com mensen op deze manier in de val lokt. Dit is echter niet het enige appartement waarbij dit gebeurt, ik heb deze skilift bij veel andere accomodaties op booking.com gezien!
De eerst volgende skilift is 2.1 km verderop, omdat wij met de trein gaan en alles op de voet moeten doen is dit voor ons niet te doen!

De prijzen van de accomodaties stijgen nu de pan uit omdat er sneeuw is gevallen in Winterberg! Ik kan dus niet zomaar een nieuw appartement vinden voor een vergelijkbare prijs! Dit betekent dat ik nu niet meer op wintersport zou kunnen gaan door een grote fout van Booking.com.

Hierover heb ik telefonisch contact opgenomen met booking.com en de medewerker vanuit een callcenter uit Litouwen vertelde mij dat hij niks voor ons kan betekenen.
Vriendelijke man maar zeer slechte service van boeking.com! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 januari 2023 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: januari 2023

Ik heb een reis geboekt via booking.com en werd (zonder dat ik dit in de gaten had doorgelicht) met gratis annulering. Tijdens het boeken werd alles steeds duurder en konden we geen bagage op de heenreis boeken. Achteraf bleek dat €100 extra te kosten. Toen hebben we de reis geannuleerd omdat we het niet meer vertrouwde. €818 annuleringskosten!! Booking.com is niet telefonisch bereikbaar en wimpelen alles af naar de andere partij die eveneens niet te bereiken is. Schandalig!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 januari 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2023

Zaterdag 14 januari 2023 een kamer geboekt bij hotel park plantage in Amsterdam via booking.com. Door een fout op de site versprong mijn boeking naar 21 januari. Ik heb gelijk booking.com gemaild en zou binnen 48u bericht krijgen. Dit is niet gebeurd. Het hotel gebeld maar zij zeiden dat ik niet bij hun gereserveerd noch betaald had dus dat zij mij niet konden helpen. 8 dagen verder zelf maar gebeld. Erg slecht Nederlands sprekende dame aan de telefoon gekregen die mij vervolgens in de wacht zette om vervolgens de Hoorn erop te gooien. Weer terugbellen en het hele verhaal opnieuw te moeten doen, deze man stond mij vriendelijk te woord en gaf aan binnen 48u met terugkoppeling te komen. Krijg vervolgens een mail dat her hotel geen uitzondering wilt maken en dat ik dus mijn 143 euro kwijt ben. Echt een bagger service! Wat een leuke
Avond weg had moeten worden heeft een behoorlijke zware domper gekregen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 januari 2023 bestemming: , reisperiode: februari 2023

Their customer service is the worst in the world. It is practically impossible to get in contact with the hotel where I have made my booking or with booking.com itself. So customer unfriendly. I hate this digital era. You just get lost in a spider web like kafkaesk world with only digits, passwords, answering machines and robot. People don't count anymore. It really sucks. I just want to ask a simple question about the booking I have made! But I can't get in contact with anyone. Incredible that is common practice nowadays! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 januari 2023 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: november 2022

Ik heb een boeking gedaan voor een hotel voor een bedrag van 700 euro. Er ging wat mis bij de boeking dus ik heb toen meteen gebeld met booking.com. Toen namen ze de telefoon nog aan en ze gaven daar aan dat het refund proces op was gestart en dat ik mijn geld met 2 weken terug zou hebben. Ik kon veilig een ander hotel boeken.
Nu bijna een maand later heb ik mijn geld nog niet terug! Omdat ik geen bevestigingsnummer en pin heb mag ik niet bellen. Via de mail maken ze zich iedere keer even snel van me af: 'kijk maar even op ideal.nl, het gaat daar wel eens mis' . Maar ik kan gewoon aantonen dat er betaald is. Het geld is van mijn rekening en ik heb een transactie bewijs van booking zelf! Ze kijken er niets eens naar!
Zo makkelijk het is om iets te boeken zo moeilijk is het als er iets fout gaat! Dit bedrijf heeft mijn vertrouwen volledig verspeeld! Voortaan boek ik weer via AirBNB, daar krijg je in ieder geval je geld terug binnen een redelijk termijn! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 januari 2023 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: december 2022

Heb net getracht een hotel te boeken via Booking.com geld is wel afgeschreven maar ik krijg geen bevestiging per mail. kan ze niet mailen tel. ook niet te pakken te krijgen kunnen wegens drukte alleen maar mensen telefonische te woord staan die een boekingscode hebben MAAR DIE HEB IK NIET echt ongelofelijk slecht dit. weet niet wat ik nog wel kan doen het ziet ernaar uit dat ik € 150,00 kwijt ben en geen hotel. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 december 2022 bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: december 2022

Ik logeerde bij el forno. Ik had een appartement op de bovenste verdieping. Het was zuiver, er was geen bestek, er waren maar twee steelpannetjes, geen oven en een tv die niet werkte. Er hing een penetrante muffe geur in het appartement. Ben twee dagen eerder naar huis gegaan. Was erg jammer. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 23 november 2022 bestemming: Indonesië / Jimbaran, reisperiode: november 2022

In juni geboekt, hotel in jimbaran daar aangekomen wisten ze niet dat we aan zouden komen en er bleek geen kamer meer te zijn… wel betaald…. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 16 november 2022 bestemming: Oostenrijk / Solden, reisperiode: januari 2022

Vertrouw Booking.com niet! Hele slechte ervaring met de service en oplossingscenter. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 november 2022 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: oktober 2022

Op het laatste moment een hotel geboekt bij booking.com. Kreeg toen de meldig dat dit hotel niet meer beschikbaar was, dus toen een ander hotel geboekt via booking.com. Even later bleek, in tegenstelling tot wat de app bij de boeking meldde, dat de eerste boeking wel degelijk geboekt bleek te zijn en zat ik opeens dus met 2 boekingen! De laatste gecancelled maar omdat het een dag vantevoren was, was de cancelation fee het gehele bedrag van de boeking.
Booking.com zegt nu niets te kunnen doen omdat de accomodatie het geld niet terug wil storten, terwijl booking.com zélf deze situatie veroorzaakt heeft door foutief te melden dat de eerste boeking niet beschikbaar was. Afschuiven van verantwoordelijkheid noem ik dat!
Bah! ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 2 november 2022 bestemming: Nieuw-Zeeland / Christchurch, reisperiode: december 2022

Ik ontraad ten sterkste om vliegtickets via Booking.com te boeken. Wat.een.aanfluiting.

In April 2022 retourtickets geboekt naar Nieuw Zeeland via booking.com. Dat was een goede deal en het feit dat het via Booking.com liep stelde mij - in eerste instantie - gerust. Ik heb niet onderzocht bij wie ik juridisch een ticket boek omdat alles in de huisstijl van booking.com wordt gecommuniceerd. Ik heb redelijk veel en goede ervaring met de hotelboekingen via Booking.com, en was dus minder op mijn hoede. Shame on me.

In het kort kan ik een lang verhaal houden met: Veel telefoontjes, veel verontschuldigingen, veel toezeggingen om het op te lossen, nooit communicatie over die oplossing en eindigend in het aanbod om te annuleren omdat het niet is op te lossen. Uiteraard krijg je de bemiddelingskosten niet terug, zie voorwaarden, bla, bla, etc.

Na contact met de luchtvaartmaatschappij is het met veel moeite en het geluk van een attente medewerker bij Air France omgeboekt. Heb ik nog wat gehoord van Booking.com? Welnee, daar staat online nog steeds de bevestiging dat ik in december met een niet bestaande vlucht ga vliegen. Nog nooit iets van communicatie ontvangen.

Maar, 1 les geleerd. BOEK NIET BIJ BOOKING.COM. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2022 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2022

3 pogingen tot reservering
tijdens van de kaart af
telkens geen reserveringsbevestiging
afficheren lijkbaar beschikbaarheid van kamers die er niet zijn !
moeilijk telefonisch bereikbaar
eindeloze discussies voor niets
intussen zijn hotels vol op bestemming
PS wallet beloning is onbruikbaar ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2022 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: december 2022

Gisteren geboekt, betaald voor het eerst via ideal ipv creditcard. Geld afgeschreven, geen mail en geen reservering in de app. Gebeld en werd aangegeven dat ik automatisch mijn geld zou terug krijgen. Opnieuw geboekt (met creditcard) en in die boeking de chat geopend en probleem met alle gegevens benoemd. Vanmorgen antwoord 7-12 werkdagen. Geld is vandaag teruggestort om 12:44 (om 20:16 eraf dus 16,5 uur later geld terug).

Erg fijn en goede service, ondanks de horrorverhalen die ik eerder hier gelezen had gisterenavond. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2022 bestemming: Egypte / Caïro, reisperiode: oktober 2022

Voor het eerst boek ik een vliegticket via booking.com en gaat gelijk mis. Mijn tickets worden automatisch geannuleerd met de melding dat de prijzen van de vliegtickets zijn gestegen. Wel is totaal bedrag van mijn rekening afgeschreven. Gelijk de eerste keer een slechte ervaring met booking.com.

Verder moest ik 160 extra betalen voor een nieuwe ticket. Want ik moest van hun callcenter, 12 uur na de boeking terugbellen om meer informatie te krijgen
over mijn boeking. Na 12 uur zijn de prijzen bij de website waar ik altijd tickets koop, ook gestegen.

Ik was van plan om ook hotels via hun site te boeken, maar dat ga ik zeker niet doen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 september 2022 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: oktober 2022

De boeking is geannuleerd door de de accommodatie.
Booking.com heeft ons hiervan op de hoogte gesteld.
Geen vergelijkbare alternatieven aangeboden.
EN nog geen geld terug!!!
Ik heb Booking gebeld en kreeg te horen dat ik een foto van het afschrift moest sturen en dat het geregeld zou worden.
Dit heb ik gedaan op maandag.

OP vrijdag heb ik Booking nogmaals gebeld om te kijken naar de status van terugbetaling. Ik kreeg een andere medewerker aan de telefoon en die vertelde mij dat dit niet de goede gang van zaken was.
Deze medewerker van Booking vindt dat ik dit moet regelen bij de ING waar de betaling is gedaan via een creditcard.
ING zegt (terecht) dat Booking de boeking heeft gedaan en hier ook aan verdiend. Zij moeten het geld terugbetalen.
Booking weer gebeld, kreeg een andere medewerker die weer een ander verhaal had, maar ze gaan het niet regelen voor mij.

Dit is toch te gek!!
Ik heb betaald en moet leuren om me geld.
Nog steeds niets gezien!!!

Zeer slechte service.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 september 2022 bestemming: Duitsland / Bodenwerder, reisperiode: september 2022

Reis geboekt via Booking com naar Bodenwerder en vooruit betaald. Echter éé'n van de medereizigers kon pas een dag later mee. Nu komt het in veel gevallen staat bij boeking bij annulering krijg je maar 10% retour. Ik bellen met het hotel hoe dit op te lossen, op wijziging werd niet gereageerd. Weer gebeld op hun advies toch annuleren en het geld zou worden teruggeboekt. Dus niet. Booking com houdt de 80% lekker voor zichzelf. Op mails geen antwoordt Telefoonummer voor klachten is er niet. NOOIT NOOIT meer vooraf betalen bij Booking com. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 september 2022 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2020

Voucher gekregen vanwege corona lock down. Vervolgens op geen enkele manier nieuwe reisdatum kunnen boeken met mijn voucher. Zowel hotel als booking.com heeft me in de steek gelaten . De reis was volledig betaald. Alles kwijt. Ik boek nooit meer via booking.com ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 september 2022 bestemming: Duitsland / Triberg, reisperiode: september 2022

KORTING BOOKING.COM? PURE MISLEIDING!!!
Had een Gasthaus in het Zwarte Woud geboekt waar op de website stond vermeld dat Booking.com de korting zou betalen.Eenmaal geboekt was nergens meer de korting terug te vinden. Helaas was er geen mogelijkheid meer om te annuleren. We hebben wel gebruik gemaakt van de overnachting in het Zwarte Woud maar voor een veel hogere prijs dan op de website vermeld.Booking.com op de hoogte gebracht maar gaf aan dat de fout bij de eigenaar lag van het Gasthaus! Had nog wel een screenshot gemaakt waarop staat vermeld dat de korting door Booking.com betaald zou worden.Maar omdat niet direct de naam van het Gasthaus op de screenshot staat vermeld wil Booking.com niet hun fout herkennen en tegemoet komen in de kosten. LET OP: Als ergens staat vermeld dat Booking.com de korting betaald zorg ervoor dat je een goede screenshot maakt anders kun je de korting wel op je buik schrijven!
Pure misleiding! Dit zal ongetwijfeld niet de eerste keer dat ze deze vorm van oplichting toepassen!
Heb jaren veel gebruik gemaakt van Booking.com maar dit is absoluut de laatste keer! Het zal hun waarschijnlijk helemaal niets uitmaken want zo gaan ze blijkbaar nu eenmaal met hun klanten om! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 september 2022 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2022

Booking.com gaf aan dat onze accommodatie geschikt zou zijn voor twee volwassenen en een kind. Echter stond er maar 1 bed en heeft een van ons op de grond geslapen. De klantenservice van Booking.com is zeer slecht bereikbaar en een gedegen oplossing is ons niet geboden. Extra kosten (bijna 500,-) moeten maken voor een alternatief hotel (zelf moeten regelen). Booking belooft ons tegemoet te komen maar houdt ons aan het lijntje. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2022 bestemming: Italië / Straatsburg, reisperiode: augustus 2022

Booking.com deelt alleen de positieve ervaringen van klanten op de site. De negatieve reacties houden ze achterwege. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 26 augustus 2022 bestemming: Nederland / Volendam, reisperiode: december 2022

Voor 26 en 27 december 2022 een hotel in Volendam geboekt. "Nog slechts één plaats over" werd vermeld. Onzin, ervaring met dit soort mededelingen leerde mij dat er, als ik rechtstreeks de accommodatie boekte op de desbetreffende leigen website er voldoende plek was. Duidelijk een marketingtruc dus. Enfin, het hotel desondanks geboekt én hiervoor Booking.com betaald. Binnen 5 minuten van Booking.com de (Engelstalige) mail "dat er iets was misgegaan, mijn betaling wèl was ontvangen en dat de stornering wel 7 tot 10 dagen kon duren, eventueel nog langer". Vreemd. Het desbetreffende hotel nu rechtstreeks geboekt: plaats zát, keurig bevestiging binnen en de rekening meteen voldaan. a) Waarom dat falen van Booking.com zonder explicatie waaróm c.q. de reden? b) de betaling via iDeal aan Booking.com werd meteen bevestigd, maar waarom kost het ruim een week (of langer, dat verwacht ik gezien de vele negatieve reacties) om het onterecht betaalde bedrag te storneren? Hoewel de rente vrijwel nihil is: met wellicht duizenden klanten die dit overkomt regenereer je op deze vertraging toch wel een aantrekkelijk bedrag (van mijn centen wel te verstaan). Eens en nimmer meer dat Booking.com! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2022 bestemming: Nederland / waalwijk, reisperiode: augustus 2022

Heb geboekt via booking.com maar er was een overboeking nu al weer 3 weken bezig om het geld terug te krijgen maar booking.com draait alle woorden terug
dat doen ze ook als het hotel zelf informeert ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 20 augustus 2022 bestemming: België / Nieuwpoort, reisperiode: augustus 2022

Hotel Sandeshoved is gelegen aan de dijk met kamers met zeezicht en balkon ,we hebben er ook lekker gegeten ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 19 augustus 2022 bestemming: Nederland / Zoutelande, reisperiode: augustus 2022

Het is niet zozeer de accommodatie, maar de boeking:
We wilden graag bed en breakfast en op de reisbestemming bleek dat we de eersten waren die hadden verwacht breakfast te krijgen!
Het bleek achteraf wel vermeld te zijn.
Ben ik nou gek, of is dat normaal?
Achteraf hadden we geluk, want het had ook breakfast i.p.v. bed kinnen zijn!! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 19 augustus 2022 bestemming: Nederland / Gelderland, reisperiode: augustus 2022

Merkte dat via de eigen hotelwebsite, ten eerste de prijzen lager lagen, maar ook dat er via Booking geen beschikbaarheid meer werd aangegeven bij de hotels, terwijl op de eigen website van het hotel (op hetzelfde moment) wel beschikbaarheid was.
Ook zag ik via de hotelwebsite hele andere foto's staan (onflatteuzer en 'echter'), dan via Booking.com. Via Booking werd het duidelijk mooier gemaakt en aangedikt, net alsof er Photoshop op de foto's is gebruikt, op de hotelwebsite kon je zien hoe het er echt uitzag. Ook merk je dat Booking werkt met alleen positieve reviews van klanten die worden getoond, waardoor je werkt wow dit ziet er goed uit, terwijl in werkelijkheid als je goed gaat kijken, is het allemaal niet zo goed als werd voorgeschoteld... jammer. Conclusie was dat Booking.com dus een commerciele bende is die je voorliegt.
De prijzen waren ook lager via de hotelwebsite dan bij Booking.
Daar bovenop komt ook nog dat ze mijn account een keer hebben geblokkeerd omdat ik zogenaamd had geannuleerd en dat was niet de bedoeling . Wel adverteren met GRATIS annuleren maar in werkelijkheid wordt hier druk op uitgeoefend.. Erg sneaky allemaal dus.

Als laatste kan ik mijn boeking niet meer wijzigen qua data, krijg gewoon 0 op request. Voor mij dus de laatste keer dat ik via Booking heb geboekt, omdat het klaarblijkelijk allemaal veel mooier eruitziet op de website dan het in werkelijkheid is. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen