Schrijf een review
Info over Booking.com
Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.
De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.
Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.
Ervaringen met Booking.com
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1052 reviews over Booking.com lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 28 januari 2010 door Vanessa.
Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisaties samen hebben in 2.028 reviews een gemiddelde gescoord van 2,5. Booking.com scoort dus gemiddeld 0,0 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Booking.com heeft deze publieksprijs gewonnen in 2016,2015.
Booking.com krijgt gemiddeld een 2,6
op basis van 1050 ervaringen:
2,6
+ Ervaring delen
Marjorie
op 16 april 2025
bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: april 2025
Als je een vlucht van KLM bij Booking koopt ipv de KLM website en inmiddels ziek wordt, wordt je genaaid. Bij KLM krijg je je geld terug of een voucher. Dit voucher geldt ook voor "non-refundable" tickets. Maar klanten die dezelfde reis via Booking.com kopen krijgen geen voucher. Er wordt dus gediscrimineerd tussen klanten die via een reisbureau kopen en directe klanten. Dat is niet duidelijk op de Booking website. Anders, waarom zou je in godsnaam daar een ticket kopen?
... Lees meer
Van Ewijk
op 15 april 2025
bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2025
Camping geboekt op booking.com naar Frankrijk onderweg met 2 kinderen. Wij hadden voor deze Camping gekozen omdat er een grote visvijver was voor onze zoons. Toen wij onderweg waren naar de camping op kregen we een mail van booking.com dat onze accommodatie geannuleerd was. Wij bellen met booking.com aangezien wij al in Frankrijk zaten onderweg naar de camping. Ik kreeg het antwoord dat ze ons een link hadden gestuurd met andere accommodaties in de buurt verder konden ze niks betekenen. Dus wij dachten dan boeken we maar een andere camping. Toen ik deze wilde boeken moest ik opnieuw betalen terwijl ik de vorige accommodatie die geannuleerd was al betaald had. Ik dach nou ja betaal maar dat we iig wat hebben om te slapen met onze kinderen. Helaas had ik geen random reader en kon hierdoor het geld niet over maken naar de nieuwe camping. Nog steeds geen plek om te slapen dus we besloten de camping te bellen en te vragen of we dan bij aankomst de kosten konden pinnen. Tot onze grote verbazing bleek dat er geen caravan meer vrij was. Dus met andere woorden als ik een random reader had gehad had ik voor de 2de keer voor een accommodatie betaald terwijl er niks vrij is. Dit vind ik te schandalig voor woorden. Weer gebeld en wat blijkt we moeten 7 tot 12 dagen wachten tot we het geld terug krijgen. Dit kan toch niet ze nemen geld van je aan terwijl er niks vrij is. En nog erger ze laten pas wat weten als je al onderweg bent. Voor mij nooit geen booking.com meer
... Lees meer
Jeanny
op 10 april 2025
bestemming: UK / London, reisperiode: december 2024
Geboekt via boeking.com. een huis van host Dan Taylor in London, 31 Ovington Street). Gecancelled door host en mijn aanbetaling kwijt. Meerdere verzoeken aan hem ingediend en Booking.com, maar geen van beiden pakken dit op! Tevens Booking.com gevraagd deze host van hun site te verwijderen omdat deze niet betrouwbaar is, maar ook hier gebeurt niets. M.i. wordt geen enkele host gecheckt op enige betrouwbaarheid!
... Lees meer
Anne Stevens
op 8 april 2025
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2024
Booking .com is niet te bereiken, spreken geen Nederlands en vooral na 4 maanden nog steeds geen terugbetaling van voorschot na annulatie volgens de regels; klantenservice is onbestaande
Jozef
op 6 april 2025
bestemming: Frankrijk / Dijon, reisperiode: juli 2025
Booking is een fraude platform en samenwerking met criminelen. Kamer geboekt blijkt 6m2. Vol bloedsporen en smerigheid op de matras en deken. Kakkerlakken overal. Foto’s gemaakt en opgestuurd maar booking zegt niet verantwoordlijk te zijn. Oké. Daarnaast €500 afgeschreven van de creditcard voor een vieze smerige kamer van 6m2. Niet volgens nota. Booking zegt wederom jammer.
Ik verbleef met mij zoon van 5. Zelfs veiligheid en gezondheid van een kind doet ze niks. Zolang ze maar geld verdienen. Wat een zielig bedrijf. Pas iig op voor dit bedrijf.
Jessica
op 6 april 2025
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2025
Mensen boek hier geen vakantie! Booking.com heeft zijn beveiliging totaal niet op orde, waardoor het heel gemakkelijk is voor hackers om in te breken en het te laten lijken alsof je een bericht direct via Booking.com krijgt. Reserveringsnummer, pincode van de reservering en alle informatie over je reservering staat erbij, waardoor het erg geloofwaardig lijkt. Lees bijvoorbeeld maar eens het artikel van Radar genaamd 'Booking.com blijft falen: gedupeerden krijgen geld niet terug en fraudeurs slaan toe'.
Helaas ben ik hier zelf slachtoffer van geworden. Ik kreeg zogenaamd van Booking.com een bericht dat mijn creditcard als extra 'veiligheid' nogmaals geverifieerd moest worden. Aangezien ik echt dacht (ik ben normaal heel voorzichtig met dit soort dingen) dat het bericht afkomstig was van booking.com, zag ik er geen kwaad in om mijn reservering nogmaals te verifiëren met mijn creditcard. Vervolgens werd er doodleuk € 550,00 van mijn creditcard afgeschreven. Deze 550 euro heb ik tot op heden nog steeds niet teruggekregen. Wees dus gewaarschuwd, want zowel booking.com als ING (de bank waar ik mijn creditcard heb) nemen geen verantwoordelijkheid. Je staat er dus echt alleen voor. Dus wees verstandig en maak niet dezelfde fout als wat ik gemaakt heb; boek je vakantie/overnachting op een betrouwbare plek. Via een reisbureau of bijvoorbeeld rechtstreeks via het hotel.
Marcel Jerphanion
op 4 april 2025
bestemming: Frankrijk / Nimes, reisperiode: februari 2025
Boeking gedaan voor 1 nacht, nooit bevestiging gehad. Diverse keren contact gehad met Booking. Nog steeds niets ontvangen. Conclusie; als dit standaard beleid is dan zijn het gore oplichters, zo niet dan is hun klantenservice en management volslagen incompetent. Ik boek nooit meer bij dat stelletje graaiend tuig.
.
Peter
op 1 april 2025
bestemming: Geen / Geen, reisperiode: februari 2025
Gehackt en ruim 300 euro armer!
Nog steeds niks opgelost !!!
Geld is binnen dus klaar denken ze daar!
Pas op
W.W
op 31 maart 2025
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: juli 2025
Nummers van klantenservice op internet kloppen niet. Wordt verwezen naar nieuw nummer. Werkt niet. Kantoor Amsterdam gebeld. Eerst nummers en code invoeren en dan 20 min wachten. Vervolgens medewerker in het Engels aan de lijn die onverstaanbaar Engels spreekt. Kortom: geen info. Klacht ingediend. Reactie: stuur ons meer informatie..? Zodat wij u kunnen helpen. Welke info??? Lees eerst mijn bericht en ga er mee aan de slag en bel mij terug.
Geen reactie. Je wordt aan je lot overgelaten als je ze nodig hebt.
Ellen
op 29 maart 2025
bestemming: Italië / Catania, reisperiode: maart 2025
Booking.com reageert zeer langzaam op de berichten die je stuurt. Ook geven ze aan, dat ze er alles aan doen om het op te lossen. Maar vervolgens doen ze niets.
Bekijk 1050 ervaringen over Booking.com
Vakantieverhalen / reisverslagen