Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com
Booking.com won in 2015 de Reisgraag award Booking.com won in 2016 de Reisgraag award

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

op 19 november 2021 bestemming: Nederland / Schiedam, reisperiode: augustus 2021

Boeking ging fout bij Booking.com maar bedrag wel afgeschreven. Nooit het geld teruggekregen ondanks verschillende emails met aangeleverde informatie.

  • Algemeen 1
op 11 november 2021 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2021

Ik heb Ä1400 betaald voor iets dat ik niet heb gebruikt door omstandigheden. Heb helaas moeten annuleren maar nog steeds geen reactie of geld terug van Booking.com

  • Algemeen 1
op 6 november 2021 bestemming: Malediven / Maafusi, reisperiode: november 2021

Hotel geboekt via booking.com. Dit werd op de website aangeboden voor 89 euro, via de app voor 92 euro en bij afrekenen werd er 120 dollar/ 104 euro afgeschreven. Contact opnemen met bookimg.com heeft geen zin.

  • Algemeen 1
op 12 september 2021 bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: juni 2019

In juni 2019 heb ik via Booking.com een B&B geboekt voor ťťn nacht omdat er in de omgeving een boekenbeurs was. Ik vond het al vreemd dat de eigenaresse contact opnam, min of meer om te vragen wat ik kwam doen. Gevoelsmatig was ze niet blij met de boeking. Op de betreffende dag heb ik netjes gebeld om te zeggen dat ik pas rond 18:00 uur zou arriveren. Toen ik op dat tijdstip bij de B&B aankwam en aanbelde bij de voordeur, deed niemand open. Toen ik vervolgens om de boerderij heen ik liep, werd ik gesignaleerd en agressief benaderd door 3 loslopende honden zonder begeleiding. Daarop ben ik mijn auto ingevlucht. Toen de eigenaren uiteindelijk arriveerden en de honden kalmeerden, en ondertussen mijn broek aflikten, heb ik op een nette manier mijn ongenoegen over de ontvangst geuit. Daarop antwoordde de eigenaresse dat "dit niets meer zou worden". Ze beende het huis in en annuleerde de boeking. Ik moest volgens haar maar ergens anders een kamer reserveren.
Daarop heb ik contact gezocht met de klantenservice van Booking.com. Ik werd vanuit diverse locaties door personen namens Booking.com teruggebeld. Achteraf heb ik teruggezien dat de telefoontjes uit Montreal, Barcelona en Estland afkomstig waren. Hoewel het een boeking in Nederland was, en ik zelf ook Nederlander ben, was de spreektaal Engels. Toen ik om een Nederlands sprekend persoon vroeg, kreeg ik als antwoord dat die pas maandag aanwezig zou zijn. Toen ik eenmaal had besloten naar huis te gaan en men in de gaten kreeg dat ik geen ander overnachtingadres nodig had, stopte alle ondersteuning. Verder vroeg men mijn akkoord om de gegevens te delen met de B&B zodat de tussenkomst van Booking.com niet meer nodig zou zijn, iets wat ik heb geweigerd. Het probleem was daarmee voor Booking.com opgelost. Van enige empathie was geen sprake. Later heb ik nog contact gehad met de Nederlandse klantenservice en men bood uit coulance een tegoedbon van 25 euro. Ik had immers geen materiŽle schade. Ik heb dit aanbod afgeslagen. De bewuste B&B komt overigens niet meer voor in het aanbod van Booking.com en ik kreeg geen mogelijkheid om een review te schrijven op de site van Booking.com.

  • Algemeen 1
op 12 september 2021 bestemming: Frankrijk / Metz, reisperiode: september 2021

De boeking werd door verhuurder geannuleerd. Ik zou van booking.com bericht krijgen, wacht nu al 7 dagen hierop. Klantenservice is niet bereikbaar of alleen in Engels.

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2021 bestemming: Frankrijk / Escalles, reisperiode: augustus 2021

Op 9 augustus 2021 heb ik een reservering via Booking.com gemaakt. De betaling werd direct uitgevoerd en het bedrag ging van mijn Master card. Ik heb bevestiging van mijn reservering en betaling gekrijgen op mijn email.
Op 17 augustus 2021 was ik ter plaatse bij de accommodatie gekomen. Daar was geen enkele persoon aanwezig. Wij belden daarom naar de eigenares van het accommodatie. Ze verteld ons in het Frans dat ze op 9 augustus 2021 de reservering geanuleerd had wegens een dubbele booking met de site Airbnb. Ze was een halve dag bezig met hulp centrum van Booking.com om onze reservering te anuleren.

Ik stel vast dat ik geen email, of telefoon, of enig ander bericht bv. Per of via mobile app ontvangen heb over de annulatie van onze booking. Dit is schandalig, onaanvaardbaar en totaal klantonvriendelijk!

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: BelgiŽ / Golden Lake resort, reisperiode: augustus 2021

Bungalow niet gepoest,versleten meubels,tv ontvangst waardeloos,reukhinder, geen airco.... totaal niet zoals omschreven.Nauwelijks reactie op klacht van manager golden lakes, van booking .com zouden we 15% teruggestort krijgen maar dit was als reistegoed blijkt nadien ipv cash. Hier heb ik dan nog 5x 20minuten voor moeten bellen in het Engels terwijl de firma in nederlandse handen is.

  • Algemeen 2
op 13 augustus 2021 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2021

Genius level 2 = Vaste klanten betalen meer
Al jaren boeken wij hotels via Booking. Omdat wij volgens Booking een trouwe vaste klant zijn, hebben wij het zogenaamde Genius Level 2 behaald. Dit level zou moeten zorgen voor 10-15% korting, gratis ontbijt bij een Genius booking en gratis kamer upgrade.

Dat klinkt aanlokkelijk en zou het ook moeten zijn. Als trouwe Booking klant maak ik dan ook altijd gebruik van een ingelogd account. Tijdens onze laatste zoektocht, maakte ik wederom gebruik van mijn ingelogde account en had een vierpersoons kamer gevonden voor 172,- inc. ontbijt voor 4 personen. Prima dacht ik. Mijn vrouw echter was via een niet ingelogd account eveneens naar accommodatie aan het zoeken en vond dezelfde 4 persoons kamer bij hetzelfde hotel voor 156,- inclusief ontbijt voor 4 personen. Waar komt dit verschil vandaan. Ik heb mijn account uitgelogd en ben naar dezelfde kamer gaan zoeken en voila 156,- als ik niet ingelogd ben als loyale Genius klant. Om de proef op de som te nemen, nog maar een keer ingelogd als loyaal Genius klant om te kijken wat er gebeurt en voila ik krijg weer keurig netjes de kamer MET Genius korting voor 172,-.

Om na te gaan of het niet aan mijn telefoon lag, heb ik dezelfde exercitie op een iPad en de 2 telefoons van onze dochters uitgevoerd, telkens met hetzelfde resultaat.

Trouwe klanten van Booking worden dus met het zogenaamde loyaliteitsprogramma Genius, bedonderd en betalen meer voor hun overnachting.

Ik heb Booking een bericht gestuurd met de vraag waarom ik als trouwe Genius klant voor een Genius hotelboeking meer moet betalen dan als niet ingelogde klant. Booking heeft daar niet op gereageerd en vindt behouden van trouwe klanten of het beantwoorden van vragen kennelijk niet belangrijk.

In dat geval is Booking voor mij geen betrouwbare partij meer om een kamer bij te boeken. Vanaf nu zoek ik via andere partijen of via Booking een hotel (uiteraard niet ingelogd) en bel direct het hotel op waar ik wil overnachten. Er is afgelopen vakantie geen hotel geweest die dezelfde prijs vroeg voor hun kamer als die vermeld staat op Booking. Ze zitten er behoorlijk onder of geven een gratis ontbijt waar je bij Booking apart voor moet betalen.

Ik vind het jammer dat ik zo lang met een bord voor mijn hoofd heb gelopen en dat ik er nu pas achter kom hoe Booking met zijn vaste klanten omgaat. Nu ik dit weet, zal het ons niet meer gebeuren.

ps. mocht iemand om screenshots verlegen zitten omtrent deze boeking, dan heb ik deze voorhanden en verstrek deze graag.

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2021

Abusievelijk een hotel geboekt en betaald voor de verkeerde periode. Binnen een uur geannuleerd. Echter geen enkele restitutie. Nu geld betaald voor geen enkele service. Booking.com is en blijft onbereikbaar. Geen enkele reactie terug op vragen en berichten aan de klantenservice via hun site. WAARDELOOS - SCHANDALIG.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2021 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2021

Probeer een hotel te regelen in Dubai, systeem pakt een week later ipv de geselecteerde datum. Probeer te annuleren, niks het hotel geeft ons 10 minuten voordat de annuleringstijd voorbij is. Alle telefoonnummers van bookings.com zijn buiten werking. Nu kan ik voor een hotel betalen die ik niet wil. Hotel zelf Landmark Summit Hotel in Dubai kunnen wij niet bereiken om te annuleren. Annuleringskosten Vanaf 09:30 op 9 augustus 2021 dit is een paar minuten na betalen, een grote schande!!!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen