Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com
Booking.com won in 2015 de Reisgraag award Booking.com won in 2016 de Reisgraag award

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

op 14 april 2021 bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: maart 2020

Waardeloos Booking.com. Boeking gemaakt en wegens omstandigheden gratis geannuleerd binnen de gestelde annulering voorwaarden. Het bedrag van de boeking is echter toch afgeschreven van de creditcard. Inmiddels meerdere belletjes en e-mails met de klantenservice verder om je geld terug te krijgen, waarin klantvriendelijkheid niet hun prioriteit is. Als klant kun je het ermee doen. Van het moment van afschrijving mag ik 2,5 maand gaan wachten tot ik het bedrag weer krijg bijgeschreven op de creditcard. Naar mijn inziens klopt dit niet. Als klant word je de dupe en ze komen niet met een passende oplossing. Voor nu is het afwachten wanneer ik mijn geld alsnog terug krijg. (Vakantieperiode is maart 2021)

  • Algemeen 1
op 14 april 2021 bestemming: Dominicaanse Republiek / Dom Republiek, reisperiode: januari 2020

Booking.com
Een firma of criminele organisatie
Op 1 februari 2020 nog voor Corona werd er via een transactie 589€ teveel van mijn rekening gehaald . Na verschillende telefoontjes ter plaatsen (kosten me 180€) kreeg ik de garantie dat men het geld binnen de 10 werkdagen terug op men rekening zou storten .
Nu bijna 15 maanden later heb ik dit geld nog niet terug .
50 tal mails een 100 telefoon calls uren tijd ingestoken te hebben kreeg ik op 25 maart 2021 het bericht dat men dit ging terugbetalen , joepie denk je dan eindelijk .
Spijtig genoeg wekt men daar nog met postduiven , na nogmaals 10 tal telefoon gesprekken kreeg in dan op mail dat men de betaling op 31 maart heeft gedaan maar dat dit afhankelijk van MIJN bank 1 tot 2 weken kon duren 🤔 raar als je weet dat een internationale overschrijving Max 24 u duurt.
Soit vandaag 14 april nogmaals telefoon naar hun met de mededeling dat het geld nog steeds niet is toegekomen.
Als antwoord krijg je dan , gelieve morgen terug te bellen en afschriften van uw bank te mailen dan kunnen we dit doorgeven aan onze financiële dienst deze zullen dit dan nakijken voor uw .
Nu ik zou al heel blij zijn gewoon mijn geld terug te krijgen ook al heeft dit 15 maanden geduurd en me ondertussen ook al een 250€ gekost aan telefoongesprekken, spreek ik nog niet van de uren tijd dat ik hierin heb gestoken.
Enige compensatie zou hier ook gepast zijn denk ik dan .
Nu heb ik in de loop der jaren meer dan 100 boekingen met hun gedaan , maar dit zal er echter bij blijven , nog nooit heb ik me zo kwaad in iets of iemand gemaakt,
Een schandelijke firma die zulke praktijken toepast ik hoop dat men zulke firma’s ooit staf voor dergelijke zaken, en een verbod oplegt om nog ooit zulke zaken te laten leiden .
Dit sluit echt aan bij een criminele organisatie 😡😡😡

  • Algemeen 5
op 8 april 2021 bestemming: Frankrijk / Brides les Bains, reisperiode: februari 2020

Geboekt via Booking.com met annulering tot week voor de datum. @ maanden vooraf wordt door Mercure Brides les Bains 50% van de totaalprijs van de 4 geboekte kamers al geincasseerd. Door Corona reizen niet mogelijk, maar Mercure stort niet terug. Booking Com geeft geen enkele medewerking om dit bedrag terug te halen. Boekte hier 5 tot 10 keer per jaar, maar nu nooit meer via booking. Zijn gelukkig goede alternatieven.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2021 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juni 2020

Reis ging niet door ivm COVID-19 en geld terug was niet mogelijk volgens booking.com ondanks dat zij zelf al 19% commissie van mijn geld pakten voor het niets doen. De rest kon alleen in de vorm van een voucher die ik niet wilde maar MOEST accepteren.

  • Algemeen 1
op 28 maart 2021 bestemming: Nederland / Ede, reisperiode: maart 2019

Ik moest de reis annuleren en dat kon zonder kosten. Nu krijg ik niks terug omdat ze zeggen dat Fletcher niet mee werkt. Fletcher zegt wij krijgen niks van bookings.com. Ik boek bij bookings.com, die heel veel staatsteun krijgt, maar houden het hele bedrag. Advies betaal nooit vooruit want je bent het kwijt. Bookings.com acht zich nergens aansprakelijk voor. Makkelijk geld verdienen. Zij krijgen wel staatsteun mijn bedrijf niet. Wil ook wel betaald worden voor diensten die ik niet hoef te leveren.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2021 bestemming: Duitsland / Olching, reisperiode: juli 2020

Onze boeking konden we wél betalen maar door een storing kon die niet vastgelegd worden. Wacht maar of uw geld binnen 12 dagen wordt teruggestort. Bij volgende pogingen prijzen die varieerden. €185,30 , €166,78, €134,30 en €120,88. Komt niet zo betrouwbaar over.

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: augustus 2020

We hadden via Booking.com een appartement geboekt gelegen in het centrum van Bordeaux, dit voor het weekend van 15 aug, één van de drukste periodes voor Frankrijk. Zoals het beschreven werd een heel mooie accomodatie met 2 aparte slaapkamers en er was tevens ook een zwembad. Naar de prijs en foto's te oordelen kan je het inschatten als een 4sterren accomodatie.
Minder dan 12 uur voor aankomst ontvang ik van Booking.com een mail om mij te melden dat mijn reservatie gratis werd geannuleerd (door hen wel te verstaan). Zij stelden in deze zelfde mail een 2 sterren hotel voor dat op verschillende platforms echt slechte beoordelingen kreeg. Er werd mij geen reden gegeven waarom dit werd geannuleerd, tot op vandaag ken ik deze reden nog steeds niet (we hebben dit meermaals gevraagd). We probeerden in eerste instantie de eigenaar te contacteren maar geen gehoor, daarna probeerden we meermaals Booking.com te contacteren maar daar bleven we ook aan de lijn hangen.
Aangezien wij hen niet konden bereiken, konden we niet anders dan de dag zelf nog op zoek te gaan naar een alternatief.
Uiteindelijk hebben we zelf een oplossing gevonden. Bij terugkomst van de reis kaart ik dit aan bij Booking.com en vraag de meerprijs van deze accomodatie terug dit bedraagt eigenlijk voor 3 nachten /4 personen maar een 120 eur. Persoonlijk vind ik ook dat we recht hadden op een compensatie voor alle stress die we op 14 aug te verwerken kregen. We krijgen als antwoord dat we hen maar de kans moesten geven om op zoek te gaan naar een alternatief. Zij waren absoluut niet bereikbaar op die moment en we raakten in tijdsnood. Na 5 maanden mails sturen is er nog steeds geen oplossing.
Dus maw je kan niet rekenen op assistentie en achteraf ook geen keurige oplossing.
Ik zal niet meer via Booking reserveren omdat ik steeds met het gevoel zal blijven zitten dat er wel iets kan misgaan tot op het laatste moment en indien dit het geval is zij niet bereikbaar zijn of bereid zijn je te helpen.

  • Algemeen 1
op 13 januari 2021 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: juli 2020

Via booking.com een reis geboekt en betaald. Alles was top. Maar wegens COVID helaas mijn baan kwijt geraakt en alles ging op slot. Dus een refund gevraagd aan het resort en die zeiden dat het non-refundable was en verwezen mij naar booking.com. Contact opgenomen en vriendelijk geholpen. Via een chat heeft booking.com contact opgenomen met het resort en wat bleek: ik kreeg een full refund. WOW top geregeld! Mijn feest stemming was van korte duur. Dit mailtje was op 21 juni 2020 gestuurd door hun. Inmiddels tientallen emails gestuurd, het resort gecontact, weer gebeld, via FB, via Insta en alle andere kanalen. Na meer dan 7 maanden heb ik geen antwoord meer en geen refund. Totale aanfluiting. Wat een super slechte service zeg. Ik raad iedereen aan NOOIT via deze oplichters te boeken. Als je wat vraagt verwijzen ze je standaard naar het hotel door en doen nooit iets zelf. Bleeh...ben nog nooit zo slecht behandeld. Amateurs....en het kost me meer dan 3000 (!!!) euro. Volgende stap is dan toch maar een advocaat want ik wil dit geld terug hebben. Heb een bevestigingsmail van booking.com waar in staat (quote):
They made an exception for you and let you cancel for FREE. You don't need to do anything else!
Nou...dat klopt dus niet helemaal.
Slecht, slecht, slecht.....en dat terwijl ik een aantal keren per jaar een boeking via hun maakte omdat ik veel moest reizen voor mijn werk. Dat ga ik dus nooit meer doen.

  • Algemeen 1
op 4 januari 2021 bestemming: Nederland / Roden, reisperiode: december 2020

Terechte. klacht ingediend! Deze klacht verschijnt in hun eigen revieuw keer op keer terug! Maar krijg vandaag een berichtje terug, zonder uitleg de klacht wordt niet in behandeling genomen! wat een rot bedrijf is dit! Ik boek dus ook nooit meer. bij. jullie laat dat duidelijk zijn!!!

  • Algemeen 1
op 13 december 2020 bestemming: Oostenrijk / Flattach, reisperiode: december 2020

Een reis geboekt bij Booking.com. Wegens COVID kan de reis niet doorgaan. Contact gezocht met Booking en Gletscher Appartements (Oostenrijk). Appartement reageert niet op berichten en neemt telefoon niet op/ belt niet terug. Na tientallen pogingen telefonisch - via een ander telefoonnummer - een van de eigenaren van Gletscher Appartements gesproken. Beloofd me dat de booking wordt geannuleerd zonder kosten. Dat is 2 dagen later nog steeds niet gebeurd. Dus ik zal zowel booking nu meer gaan gebruiken als zoekmachine, en dat rechtstreeks bij de eigenaren mijn verblijf in orde maken. En zeker niet meer bij Gletscher Appartements in Oostenrijk.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen