Schrijf een ervaring over Booking.com en maak kans op mooie prijzen!

Booking.com

Url: https://www.booking.com/

Type reizen: hotel

Logo van Booking.com
Booking.com won in 2015 de Reisgraag award Booking.com won in 2016 de Reisgraag award

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.

De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.

Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.

op 7 januari 2020 bestemming: ItaliŽ / Rome, reisperiode: december 2019

In de nacht van 3 naar 4 december 2019 heb ik met een collega overnacht in B&B Fiumicino Airport. Het verblijf was teleurstellend: de beschrijving op de website van booking.com klopt niet met de realiteit: er was slechts 1 slaapkamer. In de woonkamer staat een vies en oud bed, wat ik heb moeten gebruiken, omdat ik mijn vrouwelijke collega uiteraard de slaapkamer gunde. De badkamer en keuken waren eveneens vies en oud. De eigenaar verlangde een borg van Ä100,= die we de volgende ochtend terug zouden krijgen. Toen we vertrokken was hij in geen velden of wegen te bekennen. In een Whatsapp bericht verontschuldigde hij zich en zei toe de borg te zullen terugbetalen. Dat is nooit gebeurd.
Booking.com heeft weinig met mijn klacht gedaan: alleen gebeld met de eigenaar die zei dat de borg was terugbetaald. Ik heb alsnog bewijs toegestuurd: de erkenning van de eigenaar in Whatsapp dat hij moest terugbetalen plus een verklaring van mijn collega. Eerst mailde booking.com enkele malen dat ik berichten had gestuurd onder bijlage. Die moesten als pdf verstuurd en dat had ik ook gedaan. Ik heb daarna de bewijsstukken IN een mailbericht gestuurd, waarna ik het advies kreeg om zelf met de eigenaar te bellen. Die man spreekt geen Engels en ik geen Italiaans Ö In een telefoongesprek met de klantenservice bleek dat mijn Whatsapp kopieŽn en de verklaring van mijn collega wel degelijk waren aangekomen. Nu kwam het bericht dat men alleen met een betalingsbewijs iets kon uitrichten. Op de site van Booking.com staat dat de borg contant betaald moet worden. Een advies om te vragen om een betalingsbewijs ontbreekt.
De beschrijving van het appartement is volstrekt onjuist, maar staat er nog steeds ongewijzigd op. Over de eigenaar zijn meerdere beoordelingen (ook op andere platforms) te vinden waarin mensen zeggen hun borg kwijt te zijn en waarschuwen voor deze boef. Booking.com laat doodgemoedereerd nieuwe bezoekers in dezelfde val trappen.
O ja: boek nooit bij B&B Fiumicino Airport! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 januari 2020 bestemming: BelgiŽ / Brussel, reisperiode: december 2019

Pas op bij dit hotel. Had geboekt via Booking.com met recht tot annuleren. Zeer tijdig geannuleerd en dit was ook te zien in de betreffende app. Toch werd er gezegd dat men niets ontvangen had en werd een no-show afgeschreven van mijn creditcard en was ik mijn geld kwijt. Het annuleringsbeleid is dus een farce !! Zeer onbetrouwbaar dus ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 januari 2020 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2019

Bij aankomst in de accommodatie, bleek het een hele smerige boel te zijn; urine op de vloer, schaamhaar, gebruikte handdoeken en beddengoed, vetdruppels op fornuis, schimmel in douche etc. We hebben meermaals contact gehad met de verhuurder en Booking en na een tijdje kwam er eindelijk iemand poetsen. Helaas, was ook het poetsen ver onder de hygiŽnische normen (badkamervloer poetsen met afwasmiddel???), wat wij allemaal aan Booking aangaven. Uiteindelijk hebben wij besloten om nog voor de eerste nacht te vertrekken wegens de viezigheid en we hebben een andere accommodatie geboekt. Daarna hebben wij meermaals met booking contact gehad en we krijgen per medewerker andere feedback. Booking wil meewerken aan een vergoeding van slechts 6% aangezien de accommodatie maar een 6/10 heeft op booking en we niet anders moeten verwachten. Schandalig dat ze je zo laten zitten met dubbele kosten. Ongeacht hoe duur het is, ik vind dat je altijd mag verwachten dat het schoon is. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen