Schrijf een review
Info over Booking.com
Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.
De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.
Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.
Ervaringen met Booking.com
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1136 reviews over Booking.com lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,5. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 28 januari 2010 door Vanessa.
Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisaties samen hebben in 2.150 reviews een gemiddelde gescoord van 2,5. Booking.com scoort dus gemiddeld 0,0 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Booking.com heeft deze publieksprijs gewonnen in 2016,2015.
Booking.com krijgt gemiddeld een 2,5
op basis van 1133 ervaringen:
2,5
+ Ervaring delen
Ndine
op 10 november 2025
bestemming: Frankrijk / Paris, reisperiode: november 2025
"LUXURY APPARTMENT NEXT TO EIFFEL TOWER IN THE CENTR OF PARIS" PAS OP !! HET HOTEL BESTAAT NIET ! NIET RESERVEREN !
... Lees meer
Erik
op 9 november 2025
bestemming: Duitsland / lingen, reisperiode: oktober 2025
Nooit vooruit betalen bij Booking.com !
Het geboekte hotel liet 3 weken geleden weten dat de geboekte kamer niet beschikbaar was i.v.m. waterschade. Ik heb vervolgens diverse mails gestuurd, al uren aan de telefoon gehangen om te proberen mijn geld terug te krijgen. Maar zonder resultaat. Veel beloftes, we bellen U terug (nee dus) Stuur de gegevens nogmaals op (maar weer geen resultaat).
Wat een frustratie/gevecht om je geld terug te krijgen, en zonder resultaat.
Dus betaal niet vooraf, want ook al canceled het hotel de boeking jou geld is verdwenen
... Lees meer
Jeroen Koot
op 7 november 2025
bestemming: Nederland / Diepenveen, reisperiode: september 2025
Ik heb een zakelijke overnachting geboekt. volgens de app kun je dan een factuur aanvragen die ik nodig heb om bij mijn werkgever de kosten te kunnen declareren. Booking verstrekte een volstrekt onzinnige factuur (een adres in Hong kong en vreemde valuta) maar geeft aan dat niet meer te kunnen wijzigen en weigert verder ook actie te ondernemen.
... Lees meer
John
op 4 november 2025
bestemming: Nederland / Den Haag, reisperiode: september 2025
Zeer onbetrouwbaar. Geen service. Je wordt geregeld opgelicht. Verhuurders zijn vaak criminelen helaas en oneerlijk. Absoluut GEEN aanrader.
Nicolaas Botha
op 2 november 2025
bestemming: Uk / London, reisperiode: oktober 2025
Host cancels out stay 1 after check-in time, only found out when we asked for check-in details. Had to find alternative accommodation 5pm in London. Booking saying it might take 15 days to receive my refund, yet had to pay 2x for the new reservation AND the initial reservation.
Peggy Ramaekers
op 27 oktober 2025
bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2025
Zonder goedkeuring ruim 700 euro te laste van mijn credit card geboekt. Ze erkennen de fout, maar door steeds nieuwe documenten te vragen, willen ze niet terug betalen.
Waardeloze organisatie
Rebecca Taffijn
op 23 oktober 2025
bestemming: Maleisië / Georgetown, reisperiode: september 2025
Oplichters zijn het.
Heb €40 Borg betaald tijdens booking. Beide zeggen van niks te weten.
Booking geeft hotel de schuld en hotel weer Booking.
Er is een borg afgeschreven van €40 die na uitchecken direct terug betaald zou worden op mijn CC. IK heb een betaling gedaan via Booking dus zij moeten mij terug betalen. Hotel zegt dat ze NOOIT borg vragen.
Ben nu een maand bezig en komen er niet uit .... woest ben ik.
Uiteindelijk is er net €25 in mijn Booking wallet gestopt zodat we verplicht zijn weer via booking te reserveren. Ik wil gewoon €40 teug op mijn CC.
Voorhuis
op 21 oktober 2025
bestemming: Sardinië / Cagliari, reisperiode: oktober 2025
Onlangs accommodaties en auto huur geregeld via Booking.com.
Auto verhuurbedrijf was bij aankomst gewoon gesloten. Telefoon werd opgehangen. Ik neem vervolgens contact op met Booking.com die me aanraadt om de boeking te annuleren en naar een andere maatschappij te gaan. Zo gezegd, zo gedaan.
Vervolgens krijg je je geld niet retour van Booking. Lekker verdienmodel...
En zie dan maar eens contact te krijgen met klantenservice. Via de telefoon zijn ze amper verstaanbaar, dat geldt zowel voor de Nederlandstalige als Engelstalige variant.
Hup, email dan maar. Dat heb ik geweten...
- reactie 1: stuurt u uw klacht aub naar een andere afdeling.
- reactie 2: reageert inhoudelijk op een volledig voor mij onbekend verhaal/ klacht. Overduidelijk mixup met een andere klant.
- reactie 3: u moet bij een andere afdeling zijn met emailadres xxx, terwijl ik daar de klacht al naartoe heb gestuurd.
Etc, etc.
Kortom: als je je geduld op de proef wil stellen of aan je frustratie drempel wil werken? Dan ben je aan het goede adres.
Zo niet: skippen.
Adilson Lopes
op 17 oktober 2025
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2025
WAARSCHUWING: Slechte service en nul begrip!
Wat een enorme teleurstelling. Booking.com toont totaal geen begrip of menselijkheid.
Ik heb geprobeerd mijn reservering te wijzigen vanwege onvoorziene omstandigheden, maar het enige wat je krijgt is een standaard antwoord: “niet-terugbetaalbaar”. Geen poging tot meedenken, geen hulp — helemaal niks!
Ze verschuilen zich achter regels en laten klanten gewoon in de kou staan. Wat een schande voor zo’n groot bedrijf.
Ik heb jarenlang via Booking geboekt, maar dit is de laatste keer. Klantenservice die niet luistert en geen enkele flexibiliteit toont, is gewoon respectloos.
Nooit meer Booking.com.
Gabriella
op 13 oktober 2025
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: juli 2025
Want ik heb auto verhurd via booking en ik heb 1400 gebetald voor verzekring en als alls goed is met de auto kreg ik mijn geld terug binen 28 dagen en tot nu heb ik niks gekregen!!!en alles was prefect met auto.
Bekijk 1133 ervaringen over Booking.com
Vakantieverhalen / reisverslagen