Schrijf een review

Airbnb

Url:

Type reizen: hotel
020-5222333

Logo van Airbnb

Via Airbnb kun je overal ter wereld een accommodatie boeken. Het is een plek waar huurder en verhuurder bij elkaar komen. Of je nou op zoek bent naar een huis voor een weekje in de zon, een appartement voor een stedentrip of een bijzondere accommodatie, het kan allemaal. Mensen die plek over hebben verhuren kamers of zelfs hele huizen en bieden je zo een unieke reiservaring aan.

De organisatie Airbnb is gevestigd in San Francisco en is opgericht in 2008. Mensen van over de hele wereld kunnen op deze community-marktplaats een onderkomen huren en verhuren. Er is een ruime keuze aan accommodaties in iedere prijsklasse, in 190 landen en meer dan 34.000 steden. Doordat je een accommodatie huurt bij een particuliere verhuurder, geniet je vaak van een onderkomen tussen de locals. Boeken gaat op verschillende manieren. Sommige verhuurders hebben liever nog contact met de huurder voordat het wordt verhuurd, bij anderen kun je weer direct boeken. De betaling gaat uitsluitend via de website van Airbnb en door middel van het beveiligde betaalsysteem.

Airbnb is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar om je te helpen met vragen. Je kunt hier terecht voor, tijdens en na je verblijf. Contact opnemen is mogelijk via de website en in urgente gevallen is er ook telefonisch contact mogelijk.

Ervaringen met Airbnb

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 195 reviews over Airbnb lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 28 oktober 2014 door Anna van Haastrecht.

Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisatie samen hebben in 1.994 reviews een gemiddelde gescoord van 2,6. Airbnb scoort dus gemiddeld 0,1 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Airbnb heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Airbnb krijgt gemiddeld een 2,6
op basis van 195 ervaringen:

2,6 + Ervaring delen
op 11 december 2024 bestemming: Frankrijk / St Yorre, reisperiode: juni 2024

We hadden huis gehuurd van Patty Vacation Rental in St Yorre (Fr.) via Airbnb. Prima verblijf en een goede recensie geschreven. Krijgen we daarna een schadeclaim van €3.000 van haar (via Airbnb) omdat we op 4 vloertegels in de badkamer een scheurtje hadden veroorzaakt. Direct contact gezocht met Airbnb (wat heel lastig is, je boft als een een slecht Engels sprekende medewerker treft....) en uitgelegd dat we dit niet gedaan hebben omdat we niets hebben laten vallen, laat staan op 4 tegels (van 50x50).
Lang verhaal kort, ook na bezwaar is het enige argument van Airbnb dat de verhuurder tijdig heeft gemeld en foto's heeft overgelegd van de scheutjes. Op al onze argumenten wordt niet eens ingegaan.
En o ja, in 2e instantie werd de claim van € 3.000 verlaagd tot € 248...... Dus Patty roept maar wat!
Maar dat heeft Airbnb wél van de creditcard afgeschreven. Schoften!!
Nóóit meer Airbnb, als een criminele verhuurder iets wil opknappen, claimen ze het bij jou als huurder (ik vermoed dat de scheurtjes door werking in de tijd (de tegels waren > 20 jaar vlgs Airbnb, zelfs dat bracht ze niet tot een ander oordeel) zijn gebeurd.
Kijk, als ik iets kapot heb gemaakt, meld ik dat gewoon bij de huurder. Maar dit is gewoon vuil spel en je bent redelijk machteloos (geen NL medewerkers, wordt niet ingegaan op onze argumenten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 december 2024 bestemming: Nederland / Tilburg, reisperiode: november 2024

Omdat ze oplichters zijn, heb ik een verzoek gestuurd om een villa te reserveren. De verhuurder heeft echter binnen 24 uur niet gereageerd, dus het verzoek is geannuleerd. Het bedrag dat ze hadden gereserveerd van mijn creditcard zou binnen 7 werkdagen terugbetaald worden, maar tot nu toe is het nog steeds niet teruggestort. Het is inmiddels 14 werkdagen geleden. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 november 2024 bestemming: Frankrijk / St Yorre, reisperiode: juni 2024

We hadden huis gehuurd van Patty Vacation Rental in St Yorre (Fr.) via Airbnb. Prima verblijf en een goede recensie geschreven. Krijgen we daarna een schadeclaim van €3.000 van haar (via Airbnb) omdat we op 4 vloertegels in de badkamer een scheurtje hadden veroorzaakt. Direct contact gezocht met Airbnb (wat heel lastig is, je boft als een een slecht Engels sprekende medewerker treft....) en uitgelegd dat we dit niet gedaan hebben omdat we niets hebben laten vallen, laat staan op 4 tegels (van 50x50).
Lang verhaal kort, ook na bezwaar is het enige argument van Airbnb dat de verhuurder tijdig heeft gemeld en foto's heeft overgelegd van de scheutjes. Op al onze argumenten wordt niet eens ingegaan.
En o ja, in 2e instantie werd de claim van € 3.000 verlaagd tot € 248...... Dus Patty roept maar wat!
Maar dat heeft Airbnb wél van de creditcard afgeschreven. Schoften!!
Nóóit meer Airbnb, als een criminele verhuurder iets wil opknappen, claimen ze het bij jou als huurder (ik vermoed dat de scheurtjes door werking in de tijd (de tegels waren > 20 jaar vlgs Airbnb, zelfs dat bracht ze niet tot een ander oordeel) zijn gebeurd.
Kijk, als ik iets kapot heb gemaakt, meld ik dat gewoon bij de huurder. Maar dit is gewoon vuil spel en je bent redelijk machteloos (geen NL medewerkers, wordt niet ingegaan op onze argumenten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2024 bestemming: Italië / Milan, reisperiode: augustus 2024

Voor 1 nacht appartementje geboekt.
Meerdere recensies vol lof.
Voordeur anders dan op fotos uitgerust met camera, vernieuwd. Interieur is niet authentiek en zo uit ikea. Niet werkend kooktoestel.
Host die discriminerende opmerkingen maakt over vorige klanten. De buurvrouw schetst dat ik de 1e klant ben. En ook een toename van airbnb gerelateerde leegloop van haar flat.
Er worden fotos gevraagd van mijn paspoort via de app als ik moeite met die pricacy schending die dat oplevert blijkt dat tegen t zere been en krijg ik allerlei lelijks in een review over me heen. Díe review kan niet weg, volgens airbnb. Terwijl mijn review over de host direct verwijderd is zonder enige communicatie.
Naar compensatie voor níét functioneren van kooktoestel kan ik fluiten. Op mijn kritiek aan airbnb ivm hun partijdigheid krijg ik enkel standaard onzinnige en afhoudende antwoorden.

Voor mij heeft airbnb afgedaan. Ik kan er niet op vertrouwen dat ze onpartijdig en betrouwbaar zullen opereren. Als ze dat met mijn kleine issue al niet kunnen.

  • Algemeen 1
op 13 september 2024 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2024

Ne aan onterechte claim van de host van ruim EUR 1000 moet ik een bedrag van EUR 375 betalen alvorens de zaak in behandeling wordt genomen bij AIRBNB. Dit bedrag is netjes door ons betaald.

Na behandeling bij Resolutions door Keith A krijg ik na ruim 6 weken door dat de schade EUR 131 is. Dit ipv de oorspronkelijke EUR 1000,00

Na een bevestiging dat ik EUR 231 krijg terugbetaald van Keith A van Resolutions blijft het angstvallig stil vanuit AIRBNB. Op mijn mails met verzoek tot terugbetaling krijg ik de melding dat ze niets kunnen terugvinden over deze casus in het dossier bij AIRBNB. Vervolgens wordt de casus op closed gezet.

Totaal onbetrouwbare partner

  • Algemeen 1
op 6 september 2024 bestemming: Croatie / Trogir, reisperiode: juli 2022

Na een aanbetaling te hebben gedaan van $780,50 moesten we onze geplande vakantie annuleren i.v.m. Corona. Na tientalle keren contact te hebben opgenomen met Airbnb bleef het resultaat "zerro". Geld kwijt en geen vakantie in Trogit. Zelfs geen excuus van Airbnb. Wij , onze familie, vrienden en kennissen zullen nimmer meer gebruik maken van deze super slechte organisatie.

  • Algemeen 1
op 4 september 2024 bestemming: Frankrijk / Raedersheim, reisperiode: juli 2024

Mooie groot appartement. Vlakbij verschillende bezienswaardigheden. Superschone kamers en hele vriendelijke en behulpzame eigenaren.

  • Algemeen 10
op 20 augustus 2024 bestemming: Engeland / Blackpool, reisperiode: augustus 2024

Ik en mijn vrienden hebben maanden geleden geboekt. 2 dagen van te voren cancelled AIRBNB onze boeking welke volledig afbetaald was en alles. Belachelijk vrije dagen zijn geboekt net zoals vliegtickets. Onbeschofte

  • Algemeen 1
op 2 juli 2024 bestemming: Colombia, reisperiode: maart 2024

Ik kan niet uitleggen hoe aur bnb niet voldoet wil je geen ellende niet boeken

  • Algemeen 1
op 23 juni 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2024

Mijn enorme frustratie en teleurstelling te uiten over de recente annulering van mijn boeking vanwege een onbetrouwbare host. Deze situatie heeft niet alleen voor aanzienlijke overlast gezorgd, maar ook voor financiële problemen. Uw reactie op dit probleem is volkomen ontoereikend.

Samenvattend:

Ik heb al €1200,- uitgegeven aan vliegtickets en moet nu alternatieve accommodatie vinden in dezelfde stad voor dezelfde data. Vanwege de late timing zijn de enige beschikbare opties aanzienlijk duurder.
U heeft €140,- aangeboden als compensatie voor het omboeken, maar het alternatieve appartement is €700,- duurder.
Ondertussen steekt Airbnb nog steeds de €500,- commissie van de oorspronkelijke boeking in eigen zak.
Dit is een onacceptabele manier om met uw klanten om te gaan. Airbnb heeft dit probleem veroorzaakt en de aangeboden oplossing is volstrekt onvoldoende. Het is oneerlijk om van klanten te verwachten dat zij de financiële lasten dragen van een probleem dat door het platform is veroorzaakt.

Ik verwacht dat Airbnb volledige verantwoordelijkheid neemt voor deze situatie en een adequate compensatie biedt om de extra kosten te dekken die zijn ontstaan door de noodzaak om te herboeken tegen een hoger tarief.

Van airbnb alleen maar wat mail en verder niks.
Laatst keer ik boek Airbnb!!!

  • Algemeen 1

Bekijk 195 ervaringen over Airbnb

Vakantieverhalen / reisverslagen