Airbnb

Url: https://www.airbnb.nl/

Type reizen: hotel

Logo van Airbnb

Via Airbnb kun je overal ter wereld een accommodatie boeken. Het is een plek waar huurder en verhuurder bij elkaar komen. Of je nou op zoek bent naar een huis voor een weekje in de zon, een appartement voor een stedentrip of een bijzondere accommodatie, het kan allemaal. Mensen die plek over hebben verhuren kamers of zelfs hele huizen en bieden je zo een unieke reiservaring aan.

De organisatie Airbnb is gevestigd in San Francisco en is opgericht in 2008. Mensen van over de hele wereld kunnen op deze community-marktplaats een onderkomen huren en verhuren. Er is een ruime keuze aan accommodaties in iedere prijsklasse, in 190 landen en meer dan 34.000 steden. Doordat je een accommodatie huurt bij een particuliere verhuurder, geniet je vaak van een onderkomen tussen de locals. Boeken gaat op verschillende manieren. Sommige verhuurders hebben liever nog contact met de huurder voordat het wordt verhuurd, bij anderen kun je weer direct boeken. De betaling gaat uitsluitend via de website van Airbnb en door middel van het beveiligde betaalsysteem.

Airbnb is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar om je te helpen met vragen. Je kunt hier terecht voor, tijdens en na je verblijf. Contact opnemen is mogelijk via de website en in urgente gevallen is er ook telefonisch contact mogelijk.

op 23 september 2021 bestemming: ItaliŽ / Pompei, reisperiode: september 2021

Vijf dagen voor vertrek een woning geboekt. Op het moment van boeken nog geen definitief adres gekregen, dat zou de host ter plaatse aan ons mailen. Na 3 dagen en meerdere verzoeken nog niets ontvangen waarna ik de woning geannuleerd heb en een andere woning via een andere verhuurder geboekt. Op de dag van aankomst (we waren er rond 12.00 en al helemaal gesetteld in onze "nieuwe") woning, neemt de host van de "oude" woning om 23.00 contact met ons met de vraag waar we blijven??? Wat een slechte
communicatie. Op mijn verzoek tot teruggave van de huursom komt geen enkele reactie. Inmiddels meerdere keren gemaild maar ik word compleet genegeerd. Dit is pure diefstal, ik raad het iedereen ten zeerste af om te boeken bij deze organisatie! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juli 2021 bestemming: Nederland / Zwolle, reisperiode: september 2020

Website vol bugs, airbnb onbereikbaar per telefoon, alleen mails van het soort no-reply, airbnb is doof en blind, geld terugkrijgen vergeet het maar, en deugt gewoon niet. Beter: bedandbreakfast.nl, waarbij je contact heb met de verhuurder, zonder tussenkomst van een malafide organisatie!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juni 2021 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: juni 2020

Ik heb lang gezocht naar een Airbnb in Dubai, omdat niets in de buurt van openbaar vervoer was. Uiteindelijk een woning geboekt omdat er stond dat het 5 min van de metro was.... kom ik er aan, is er niets in de wijde omtrek te bekennen. Het eerste teken van leven vind je op 20 min met de auto. Airbnb gebeld en gezegd dat ik mijn geld terug wilde omdat dit niet is wat mij beloofd was... zeggen ze gewoon keihard nee! Nooit aan beginnen deze oplichters, want dit is gewoon geld verdienen met leugens. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 november 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: november 2020

Airbnb werkte voor deze reis samen met Belvilla en was al even hopeloos in ondersteuning als Belvilla zelf. Je wordt verplicht om melding via de app te doen, maar de antwoorden die je krijgt zijn totaal naast de kwestie en duidelijk via google translate opgemaakt. Deze reis heeft ons extra geld en frustratie bezorgd. We hebben na lang zoeken de eigenaar van de woning gevonden en die wist zelfs niet dat airbnb voor hem adverteerde. Nooit meer airbnb voor ons. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: januari 2019

Heel bedrieglijke reservatie:,wij hadden geboekt voor 3/20 maag doof lock-down konden wij niet vertrekken - uiteindelijk kregen wij een tegoed bon en wij reisden in 10/20 nr hetzelfde adres; grote verrassing : wij moesten voor hetzelfde verblijf van 3 overnachtingen Ä58,54 extra betalen; zeer onaangenaam - naam: Casa AOrta, Faro - graag terugbetaling of verdere actie ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 23 september 2020 bestemming: KroatiŽ / Trogir, reisperiode: juli 2020

Onze accomodatie in Trogir (Croatie) moest geannuleerd worden ivm Corona. De vluchten die wij hadden geboekt waren door de airlines gecancelled. KLM (Austin TX USA - Amsterdam en Easyjet (Amsterdam - Split) Zowel KLM als Easyjet betaalde de tickets netjes terug (6 personen), maar met Airbnb strijden we nu al 6 maanden om onze aanbetaling terug te krijgen ($780,50), nog steeds zonder resultaat. Heeft u ook zoín slechte ervaring met Airbnb, laat het dan weten! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: SloveniŽ / Planina, reisperiode: juni 2020

2 maanden geleden heb ik een huis gekocht, en ben er in gaan wonen. De vorige bewoner verhuurde kamers via airbnbn. Nu heb ik al een paar keer nieuwe boekingen over de vloer gehad, die ik teleurgesteld mocht wegsturen. hierover een aantal keerm met airbnb contact gehad. Ze kunnen niks doen als de verhuurder dit niet toestaat. Deze reageert echter nergens meer op. Met als gevolg dat mijn huis nog steeds via Airbnb geboekt kan worden. Airbnb vraagt me vervolgens om aan te tonen dat ik eigenaar van mijn huis ben.
Nu moet ik gaan aantonen dat ik niet de verhuurder ben. Lijkt me een omgekeerde wereld. airbnb faciliteert een platform dat huizen te huur aanbiedt. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zelf ook de verantwoordelijkheid nemen om te controleren dat wat ze aanbieden ook werkelijk klopt.
Hele slechte service Airbnb. 15% van een boeking in je zak steken, maar niet verantwoordelijk willen zijn voor hetgeen je aanbiedt ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / nabij parijs, reisperiode: augustus 2020

Voor het tweede deel van onze vakantie deze zomer last minute een andere accomodatie moeten zoeken. Zochten in de Champagnestreek (was op dat moment omwille van corona veilig gebied). Kregen via de App van Airbnb allerlei huizen voorgesteld. Eťn ervan, via ene Micky M'House geboekt. Bij de bevestiging definitieve adres te zien gekregen en vastgesteld dat woning zich meer dan 100 km van de champagnestreek bevond, namelijk bij Parijs. Gezien dit ook door onze overheid als 'oranje' gebied werd beschouwd en ik omwille van gezondheisredenen toch wat voorzichtig moet zijn, 4 minuten later de boeking geannuleerd. Vrij snel Airbnb kunnen bereiken hierover, maar conform de annulatievoorwaarden van de Host (die wij bij het boeken inderdaad geaccepteerd hebben), was geen enkele teruggave mogelijk, op de schoonmaakkosten na. Nu zijn we 14 dagen later en na ettelijke berichten en telefoontjes helemaal niets kunnen bereiken. We hebben de pech te maken hebben gehad met een Host die geen enkel begrip toont dat iemand wel es een fout kan maken en dat omwille van Corona niet iedereen gaat en staat waar hij wil, ook al laten alle onduidelijke reisaanbevelingen van de diverse overheden dit soms wel toe. Airbnb heeft geen oor naar het feit dat hun suggesties in hun app voor te boeken huizen soms wel erg ver (hier letterlijk) naast de kwestie zijn. Ze willen zelfs geen commerciele toegifte doen om hun serivce-kosten terug te betalen.
Ik begrijp dat er algemene voorwaarden moeten zijn om de host te beschermen tegen last-minute annuleringen en het inkomensverlies dat hij lijdt, maar indien er 4 minuten na boeking geannuleerd wordt, kan er maar moeilijk sprake zijn van inkomstenverlies.
Laat dit een verwittiging zijn voor elkeen die wil boeken via Airbnb. Het platform is niet meer wat het was. Vroeger een vriendelijke plaats waar mensen elkaar hun woning verhuurden op een democratische manier. Nu het zoveelste commercieel reisplatform in de rij waar vooral de belangen van de hosts gerespecteerd en beschermd worden. Er zitten ook steeds meer mensen op Airbnb zoals Micky M'House die een lucratief verdienmodel denken gevonden te hebben : woningen kopen op krediet om dan duur door te verhuren via Airbnb. Nu de coronacrisis hen hard treft en hun woningen niet zo makkelijk meer verhuurd geraken zoals ze hadden gewenst (lees : berekend in hun businessmodel), deinzen ze er niet meer voor terug via harde algemene voorwaarden, altijd het gelijk aan hun kant te hebben en de klant/melkkoe op geen enkele manier tegemoet te komen.
Het zou me niet verwonderen dat een aantal van deze verhuurders kopje onder gaat. Hopelijk sleuren ze het hele platform niet mee in dat geval.
We hebben de voorbije jaren steeds positieve ervaringen gehad met woningen die we boekten via Airbnb. Vaak zijn deze woningen ook op andere platformen terug te vinden. Mijn keuze is alvast gemaakt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2020 bestemming: Nederland / Doorwerth, reisperiode: augustus 2020

Geen reactie van de verhuurder sinds boeking op 19 juli. Geen antwoord op berichtjes, telefoon en apps. Airbnb ingeschakeld, geen help gekregen. Zullen sinds vandaag op vakantie zijn :( ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Nederland / bussem, reisperiode: augustus 2020

Zijn door annulering van de verhuurder nooit gegaan. Klaarblijkelijk kan dit gewoon 5 dagen voor de vakantie zonder sancties. Als troost kreeg ik van airbnb 22,83 euro om een nieuwe ruimte te vinden. Jammer het kan zo'n mooi platform zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen