Schrijf een review

Info over Airbnb

Url:

Type reizen: hotel
020-5222333

Logo van Airbnb

Via Airbnb kun je overal ter wereld een accommodatie boeken. Het is een plek waar huurder en verhuurder bij elkaar komen. Of je nou op zoek bent naar een huis voor een weekje in de zon, een appartement voor een stedentrip of een bijzondere accommodatie, het kan allemaal. Mensen die plek over hebben verhuren kamers of zelfs hele huizen en bieden je zo een unieke reiservaring aan.

De organisatie Airbnb is gevestigd in San Francisco en is opgericht in 2008. Mensen van over de hele wereld kunnen op deze community-marktplaats een onderkomen huren en verhuren. Er is een ruime keuze aan accommodaties in iedere prijsklasse, in 190 landen en meer dan 34.000 steden. Doordat je een accommodatie huurt bij een particuliere verhuurder, geniet je vaak van een onderkomen tussen de locals. Boeken gaat op verschillende manieren. Sommige verhuurders hebben liever nog contact met de huurder voordat het wordt verhuurd, bij anderen kun je weer direct boeken. De betaling gaat uitsluitend via de website van Airbnb en door middel van het beveiligde betaalsysteem.

Airbnb is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar om je te helpen met vragen. Je kunt hier terecht voor, tijdens en na je verblijf. Contact opnemen is mogelijk via de website en in urgente gevallen is er ook telefonisch contact mogelijk.

Ervaringen met Airbnb

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 202 reviews over Airbnb lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 28 oktober 2014 door Anna van Haastrecht.

Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisaties samen hebben in 2.070 reviews een gemiddelde gescoord van 2,5. Airbnb scoort dus gemiddeld 0,1 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Airbnb heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Airbnb krijgt gemiddeld een 2,6
op basis van 202 ervaringen:

2,6 + Ervaring delen
op 3 juni 2025 bestemming: Uk / Londen, reisperiode: juni 2025

Via airbnb een ‘appartement’ geboekt met 1 slaapkamer, helaas ná betalen kom ik erachter dat het een studio is. Als ik vraag aan de host om te annuleren zodat ik een refund krijg, wordt er totaal niet meegedacht en gewoon nee gezegd. Ook het airbnb help centrum is totaal onbehulpzaam. Rechten als koper zijn er echt 0,0. Werk hard voor m’n geld en nu zit ik vast aan een onprettige verhuurder en een misleidend verblijf ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 juni 2025 bestemming: België, reisperiode: januari 2025

Zeer slechte ervaring als host. Ons appartement zwaar werd zwaar beschadigd door huurders die via Airbnb geboekt hadden. De staat waarin onze woning werd achtergelaten was onaanvaardbaar: vuil, misbruikt en met zichtbare schade aan verschillende zaken.
We hebben dit onmiddellijk gemeld via de officiële kanalen van Airbnb en daarbij alle nodige documentatie en offertes bezorgd (inclusief foto's, herstellingskosten, en andere bewijsstukken). Tot op heden hebben wij echter geen inhoudelijke reactie meer ontvangen, ondanks herhaaldelijke pogingen via e-mail en het platform zelf. Wat mij ook enorm betreurt is dat de persoon die voor overlast heeft gezorgd, zich voordeed als iemand anders: andere foto, andere naam, andere gegevens. Ik heb hier melding van gemaakt bij air-bnb en hier wordt niets mee gedaan. Na mij heeft deze persoon nog verdere boekingen kunnen plaatsen en aan de reacties / reviews te lezen blijft deze voor overlast zorgen. Hier stel ik de bescherming naar de hosts enorm in vraag zoals vermeld in de policy.
Ik hoop tot op heden nog steeds dat ze met aandrang:
• Onmiddellijk contact met ons op te nemen.
• De schadevergoeding correct en tijdig uit te betalen, zoals voorzien in het Airbnb Host Guarantee Program.
• Een officiële klacht op te nemen over het gebrek aan ondersteuning vanuit de Airbnb-klantendienst.
Ik hoop ze via deze weg te kunnen bereiken want de verschillende/ eerdere pogingen zijn helaas niet gelukt - geen reactie.
Wij hopen en rekenen op een spoedige en correcte afhandeling van dit dossier. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 mei 2025 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2025

Per ongeluk met mijn vinger langs de ‘boeken’ knop geswiped toen ik de app wilde afsluiten. Direct door naar Pay Pal geautomatiseerde autorisatie via Face ID. We waren compleet in shock. Hoe kan zoiets gebeuren? Boeking direct geannuleerd. Nu al 5 dagen verder en worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ja personeel die we spreken is vriendelijk maar zeggen na 5 dagen NIKS te kunnen doen. Wij moeten nu € 1400,- betalen en we hebben helemaal niks. Helaas zit er een bedrijf achter, Novasol. Die geen coulance willen geven en nergens in tegemoet willen komen. Ongelooflijk dat dit kan in deze tijd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 mei 2025 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: oktober 2025

Airbnb doet niets voor zijn hosts!
Als gasten schade maken in uw verblijf maakt Airbnb het extra lastig om niets te moeten uitbetalen.
Ik heb klanten gehad die mijn hele appartement hebben afgebroken en de helft van mijn spullen hebben meegenomen.
Ik heb aangifte gedaan in Spanje bij Guardia Civil en had alle bewijzen met foto’s en films van alle schade en hoe het appartement was afgebroken.
Airbnb doet extra moeilijk , betaald uiteindelijk maar de helft van de kosten terug . komt niet tussen bij de volgende boeking die ik moest annuleren omdat mijn appartement niet meer leefbaar was . Ze doen je tot zes keer terug naar de politie gaan in Spanje met elke keer meer dan een week tussen terwijl ze goed weten dat ik in België woon. omdat je het zou opgeven en ze zo niet moeten uitbetalen . op het einde van de rit kunnen de klanten nog een negatieve review plaatsen en weigert Airbnb deze weg te nemen en kunnen die mensen die zoiets doen gewoon klant blijven Bij deze website. Het is gewoon absoluut van de pot gerukt.
Ze kunnen gewoon op naar het volgende appartement om schade te maken.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2025 bestemming: Frankrijk / Aix les Bains, reisperiode: juli 2025

Op 26/10/2024 deed ik een reserveringsaanvraag voor een appartementje in Aix les Bains. Na 2 dagen geen reactie ontvangen te hebben, stuurde ik de host een mail om te vragen of de boeking kon doorgaan. Hierop kreeg ik geen reactie en na een week zag ik dat deze periode aan een andere gast verhuurd was. Dan maar op zoek naar een gelijkaardig appartementje. Airbnb raadde mij aan iemand te zoeken met 'direct boeking'. Bij het boeken zag ik dat er stond 'prijs 2025 is niet bijgewerkt'. Hiervoor naar Airbnb support gebeld met de vraag of de prijs na boeking verhoogd kon worden. Hun antwoord was 'Nee, de host is zelf verantwoordelijk voor de juiste prijszetting bij de verhuur'. Na 2 maanden kreeg ik plots telefoon van de mede-host. Verhuur kan niet doorgaan omdat de prijs fout staat. Tot 2 keer toe ben ik dan door de host en de mede-host onder druk gezet om zelf deze boeking te annuleren. Dit hebben wij niet gedaan en uiteindelijk heeft de host dan zelf geannuleerd. Door Airbnb wordt geen enkele sanctie tegen dergelijke praktijken ingesteld. Goede raad: boek nooit via Airbnb: je bent niet zeker dat je vakantie kan doorgaan. Je host kan zonder geldige reden op elk moment je boeking annuleren. Voor ons is Airbnb een oneerlijke en onbetrouwbare boekingssite.

  • Algemeen 1
op 30 januari 2025 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: januari 2025

Zoals veel verhalen hier ook erin gestonken door Airbnb resolutions en host. Afaf host in Marrakech heeft een bedrag van 150€ ingediend voor het kapot maken van de wifi box. Dit hebben wij zeker niet gedaan, direct bij aankomst heb ik een melding gemaakt van de wifi die niet werkte. Na ons verblijf heeft Afaf de host een foto van een open gemaakte wifi modem aangeleverd bij Airbnb. Airbnb geeft aan hierdoor motieven te hebben haar te geloven. Het bedrag van 83€ zal binnenkort afgeschreven worden als ik het zelf niet overmaak. Schandalig en echt heel rot. Als ik iets kapot maak dan meld ik dat. Betalen voor iets dat je niet hebt gedaan is echt belachelijk. Mij zijn jullie kwijt als klant en ik zal dit zeker delen met iedereen om mij heen, want ja, mond-op-mond reclame werkt ook heel goed. Afaf en Airbnb, het ga jullie goed!
Mijn account verwijder ik, mij niet gezien. Een ezel stoot zich geen tweede keer!!

  • Algemeen 1
op 29 januari 2025 bestemming: Nederland / Panningen, reisperiode: juni 2025

Lang na de boeking, bevestiging en betaling een bericht ontvangen van de verhuurder dat de prijs niet goed was, of we voor een lang weekend even €1.000 willen bij betalen. Nee uiteraard, we hebben gezocht binnen ons budget. Hooguit een deel ervan.

Zonder pardon en alternatief is vervolgens de boeking zomaar geannuleerd. Dat is volledig tegen de eigen voorwaarden op de site van Airbnb maar ze scharen zich achter de verhuurder en zogenaamd privacy verhaal voor de rede ervan. De verhuurder heeft kort daarvoor per email uit de doeken gedaan dat het van hem uit simpelweg een ordinaire centenkwestie is.

Heel onbetrouwbaar. Gevolg is dat we nu met 4 gezinnen geen betaalbare alternatieven meer kunnen vinden voor het betreffende weekend.

Moreel verwerpelijk om zo met je klanten om te gaan. Onbetrouwbare partij gebleken. 4 gezinnen die hier in ieder geval never nooit meer boeken en uit zullen dragen aan anderen met wat voor club we hier te maken hebben. Met een fatsoenlijk alternatief of compensatie waren we vast tevreden klant gebleven, maar het is hier schijnbaar enkel de korte termijn visie en op korte termijn geld maken die zegeviert. Bah!

  • Algemeen 1
op 11 december 2024 bestemming: Frankrijk / St Yorre, reisperiode: juni 2024

We hadden huis gehuurd van Patty Vacation Rental in St Yorre (Fr.) via Airbnb. Prima verblijf en een goede recensie geschreven. Krijgen we daarna een schadeclaim van €3.000 van haar (via Airbnb) omdat we op 4 vloertegels in de badkamer een scheurtje hadden veroorzaakt. Direct contact gezocht met Airbnb (wat heel lastig is, je boft als een een slecht Engels sprekende medewerker treft....) en uitgelegd dat we dit niet gedaan hebben omdat we niets hebben laten vallen, laat staan op 4 tegels (van 50x50).
Lang verhaal kort, ook na bezwaar is het enige argument van Airbnb dat de verhuurder tijdig heeft gemeld en foto's heeft overgelegd van de scheutjes. Op al onze argumenten wordt niet eens ingegaan.
En o ja, in 2e instantie werd de claim van € 3.000 verlaagd tot € 248...... Dus Patty roept maar wat!
Maar dat heeft Airbnb wél van de creditcard afgeschreven. Schoften!!
Nóóit meer Airbnb, als een criminele verhuurder iets wil opknappen, claimen ze het bij jou als huurder (ik vermoed dat de scheurtjes door werking in de tijd (de tegels waren > 20 jaar vlgs Airbnb, zelfs dat bracht ze niet tot een ander oordeel) zijn gebeurd.
Kijk, als ik iets kapot heb gemaakt, meld ik dat gewoon bij de huurder. Maar dit is gewoon vuil spel en je bent redelijk machteloos (geen NL medewerkers, wordt niet ingegaan op onze argumenten.

  • Algemeen 1
op 5 december 2024 bestemming: Nederland / Tilburg, reisperiode: november 2024

Omdat ze oplichters zijn, heb ik een verzoek gestuurd om een villa te reserveren. De verhuurder heeft echter binnen 24 uur niet gereageerd, dus het verzoek is geannuleerd. Het bedrag dat ze hadden gereserveerd van mijn creditcard zou binnen 7 werkdagen terugbetaald worden, maar tot nu toe is het nog steeds niet teruggestort. Het is inmiddels 14 werkdagen geleden.

  • Algemeen 1
op 9 november 2024 bestemming: Frankrijk / St Yorre, reisperiode: juni 2024

We hadden huis gehuurd van Patty Vacation Rental in St Yorre (Fr.) via Airbnb. Prima verblijf en een goede recensie geschreven. Krijgen we daarna een schadeclaim van €3.000 van haar (via Airbnb) omdat we op 4 vloertegels in de badkamer een scheurtje hadden veroorzaakt. Direct contact gezocht met Airbnb (wat heel lastig is, je boft als een een slecht Engels sprekende medewerker treft....) en uitgelegd dat we dit niet gedaan hebben omdat we niets hebben laten vallen, laat staan op 4 tegels (van 50x50).
Lang verhaal kort, ook na bezwaar is het enige argument van Airbnb dat de verhuurder tijdig heeft gemeld en foto's heeft overgelegd van de scheutjes. Op al onze argumenten wordt niet eens ingegaan.
En o ja, in 2e instantie werd de claim van € 3.000 verlaagd tot € 248...... Dus Patty roept maar wat!
Maar dat heeft Airbnb wél van de creditcard afgeschreven. Schoften!!
Nóóit meer Airbnb, als een criminele verhuurder iets wil opknappen, claimen ze het bij jou als huurder (ik vermoed dat de scheurtjes door werking in de tijd (de tegels waren > 20 jaar vlgs Airbnb, zelfs dat bracht ze niet tot een ander oordeel) zijn gebeurd.
Kijk, als ik iets kapot heb gemaakt, meld ik dat gewoon bij de huurder. Maar dit is gewoon vuil spel en je bent redelijk machteloos (geen NL medewerkers, wordt niet ingegaan op onze argumenten.

  • Algemeen 1

Bekijk 202 ervaringen over Airbnb

Vakantieverhalen / reisverslagen