P&O Ferries

Url: https://www.poferries.com/nl

Type reizen: ferry

Logo van P&O Ferries

P&O Ferries is een Engelse rederij en is tevens een van de meest bekende veerbootmaatschappijen in Europa. De organisatie biedt overtochten aan naar Nederland, Frankrijk, België en over de Ierse Zee. Jaarlijks vervoeren ze ongeveer negen miljoen passagiers. Bij P&O Ferries vinden ze de reis even belangrijk als de bestemming. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat de tocht efficiënt en gemakkelijk verloopt voor de reiziger. De organisatie streeft erna om een veilige, betrouwbare en hoogwaardige service te bieden. Daarom hebben ze een vloot van twintig moderne schepen. Aan boord van deze schepen vind je restaurants, winkels, lounges en entertainment voor het hele gezin.

De organisatie verzorgt acht overtochten. Zo kun je onder andere de overtocht van Dover naar Calais maken, Hull naar Rotterdam, Teesport naar Zeebrugge, Larne naar Cairnryan en een overtocht van Dublin naar Liverpool. Het is bij de overtochten mogelijk om met de auto, fiets, camper of een ander vervoersmiddel op de boot mee te varen. Daarnaast zijn aanhangers ook toegestaan. Naast snelle overtochten kun je ook een minicruise boeken. Ze hebben verschillende thema's waaruit te kiezen valt zoals: 60's Theme, Vegas, Gin Tasting Cruise, Party Brew Zeebrugge en Xmas Markets.

DFDS
8,1
op basis van 147 reviews

1 consumenten award

DFDS won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer

Ervaringen met P&O Ferries

P&O Ferries krijgt gemiddeld een 4,8
op basis van 20 ervaringen:

4,8 + Ervaring delen
op 16 maart 2022 bestemming: Engeland / Hull, reisperiode: augustus 2022

Het lukt mij niet met mijn voucher van 550 euro een nieuwe overtocht te boeken bij P en O ferries
Boekingssite werkt niet
Telefonisch zijn ze onderbemand en wordt geadviseerd terug te bellen wanneer ze wel op sterkte zijn
On line klantenservice hetzelde verhaal
Geld terug krijg je idd niet
Communicatie geschiedt geheel in het engels

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2021 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2021

Prijzen in 2022 met +/- 100 % gestegen ten opzicht van 2020

  • Algemeen 3
op 21 december 2020 bestemming: Nederland / Hull, reisperiode: december 2020

Boek niet bik dit bedrijf. Zelfs door corona maatregelen geven ze NOOIT geld terug. Pure diefstal.

  • Algemeen 1
op 8 februari 2020 bestemming: Engeland / York, reisperiode: februari 2020

De aanbieding van 49euro p.p. is erg leuk. Kleine binnenhut met douche en toilet,alles goed schoon. Vriendelijk personeel en genoeg te doen en te zien op de boot. Het eten in de Brasserie is beter en goedkoper dan in The Kitchen (all you can eat).

  • Algemeen 8
op 7 januari 2020 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Toen was de prijs 291 euro voor de hele familie met auto. Nu geef ik een 0 omdat de prijs nu 540 euro gaat kosten voor de hele familie met auto. Belachelijk.

  • Algemeen 7
op 4 november 2019 bestemming: Engeland / Hull, reisperiode: november 2019

Omdat ik P&O een hele leuke ferry vind. het eten is lekker, de bemanning van de Pride of Rotterdam is super aardig en vriendelijk, de show was leuk ,lekkere grote boot. is mijn favoriet p&o ferrys.

  • Algemeen 10
op 28 oktober 2018 bestemming: Engeland / Hull, reisperiode: oktober 2018

Eten in buffet restaurant slecht. Naar het eten van het buffet op de heen reis was mijn vrouw doodziek ,iemand van de staf gaf aan dat het eten in de brasserie veel beter was ,hier ben ik eens gaan kijken en dat was inderdaad heel anders. Ook het personeel lid wat bij de deur van de brasserie staat gaf aan dat het buffet restaurant niet alles was ,en dat we de volgende dag beter in de brasserie konden eten. De volgende dag komen we meteen naar het betreden van de boot aan bij het brasserie restaurant ,schijnbaar waren wij niet welkom gezien er gereserveerd moest worden en ze zaten al vol geboekt .
Zeer apart gezien de boot nog vrijwel leeg was .
Vervolgens bij de receptie een klachten formulier gevraagd dit weigeren ze bij hoog en laag te geven .
Vervolgens zetten wij de telefoon op opnemen en vragen nogmaals voor het formulier ,de receptie zegt luid en duidelijk dat ze dit niet gaan geven aan ons .
Wij geven aan dat wij dit hebben opgenomen en draaien ons om om weg te lopen .
Direct komt er een manager achter ons aan en vraagt ons om hem te volgen, met deze manager hadden wij ook al eerder gesproken over het eten en de situatie van het klachten formulier
Wij volgen hem door de boot hij loopt opeens naar de brasserie toe zet ons aan een tafel en opeens kunnen wij bestellen .
Vanuit mijn tafel kon ik de deur zien en veel mensen werden geweigerd .
Ik heb 2 kleine kinderen van 6 dus je zit wel een tijdje aan tafel voor iedereen klaar is ,in de tijd dat wij hebben gegeten zat het restaurant niet eens voor de helft vol absurd dat ze mensen weigeren .
Daarbij in het buffet restaurant 87 euro betaald voor goed ziek te worden ,en niets van een tegemoetkoming .En in de brasserie hebben we heerlijk biefstuk gegeten en waren we voor 60,- klaar
Verder is het een leuk uitje en gelukkig een groot deel van het personeel heel vriendelijk ik geef een 5 door het eten en de afhandeling anders zou het een 9 of 10 zijn

  • Algemeen 5
op 5 mei 2018 bestemming: Frankrijk / Calais, reisperiode: mei 2018

We hadden een flexibel ticket, maar 2 uur eerder aangekomen werden we alsnog op de geboekte boot gezet en moesten we 2 uur wachten.

  • Algemeen 4
op 2 mei 2018 bestemming: Engeland / Larne, reisperiode: juli 2018

Gaat om de boeking, niet om de daadwerkelijke reis. We probeerden via de site twee personen en TWEE motoren te boeken. Dit kan dus NIET op één boeking. Achteraf blijkt dat je dan dus twee boekingen moet doen. Alsof je een hotel ook twee keer gaat boeken met z'n tweeen. Gebeld met P&O. Medewerker servicebalie gaf aan dat hij niets kon veranderen, dat er niets mis was met het systeem en dat ik gewoon een compleet nieuwe overtocht voor één persoon en één motor moest bijboeken. Met mijn klacht hierover moest ik maar naar de servicebalie. Dus ben doorverbonden en na half uur wachten werd ik ineens opgehangen. Weer gebeld, kreeg andere medewerker aan de lijn. Die kon mij uiteindelijk wel helpen. We waren inmiddels wel een uur verder. De om- bijboeking was snel geregeld, maar wel moest er meteen betaald worden. En of ik dan maar even al mijn creditcardgegevens wilde geven. Vind ik niet fijn en gevaarlijk, dit ook aangegeven. Medewerker had hier weinig begrip voor en wilde deze gegevens toch hebben om de boeking rond te maken. Een factuur sturen was niet mogelijk. Achteraf betaling dus ook niet. Al met al, hoop gedoe en veel negatieve energie om dit voor elkaar te krijgen waarbij de fout in de basis ligt in de site die de mogelijkheid tot boeken van 2 motoren en 2 personen niet aanbiedt. Helaas zijn er weinig alternatieven voor deze overtocht vanuit Larne...

  • Algemeen 1
op 26 april 2018 bestemming: Engeland / Dover, reisperiode: april 2018

Voor vertrek meer dan half uur vertraging, bij terug keer 2 uur vertraging.
Met sorry moet ik het doen.
Wanneer ik mij te vroeg of iets te laat aan meld, kunnen ze mij direct vertellen hoeveel ik bij moet betalen.
Overtocht van 25-04-2018

  • Algemeen 1
op 5 april 2018 bestemming: Engeland / Dover, reisperiode: maart 2018

Toiletten aan boord heel vies.
De boot die wij hadden geboekt vas gecanceld dachten een booking voor de volgende te hebben geboekt. Maar door fout in administratie geen plaats op de boot meer. Uitijndelijk een uur moeten wachten zonder te weten hoelaat we zouden vertrekken. Aleen zeker die dag nog. Slechte service

  • Algemeen 2
op 2 november 2017 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2017

Overzichtelijke website
Goede prijzen
Goed geregelde vlucht + transfer
Makkelijk online te boeken

  • Algemeen 8
op 21 oktober 2017 bestemming: Engeland / Horley, reisperiode: oktober 2017

Prima geregeld, goede service,.

  • Algemeen 10
op 3 september 2017 bestemming: Engeland / Salisbury, reisperiode: september 2017

Op tijd vertrokken. Gewoonlijk reis ik met dfds via duinkerke. Boot gemist door wanbeleid p en o. Idd geen sorry en maar liefst 2 uur vertraging door hun gebrek aan vaardig personeel. Met lede ogen zag ik dfds passagiers in een vloeiende golf op hun boot goed vertrekken.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2017 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2017

Bij aankomst in Zeebrugge moest ik als fietser een uur tussen de uitlaatgassen van draaiende auto's en motoren staan voor de veiligheidscontroles.

  • Algemeen 2
op 17 maart 2017 bestemming: Engeland / Hailsham, reisperiode: maart 2017

Na te hebben geboekt werd de tijd gewijzigd. Bij aankomst terminal nóg een extra uur wachten. Geen sorry, geen tegemoetkoming, geen coupon voor korting op maaltijd b.v. Helemaal geen uitleg waarom!! NIETS! Waardeloze service en het lijkt vaker en vaker te gebeuren!

  • Algemeen 1
op 20 januari 2016 bestemming: Engeland / York, reisperiode: september 2013

OP 27 september 2013 zijn we vertrokken met P&O Ferries van Europoort Rotterdam naar Hull in Engeland. Het was een prachtige tocht op een hele luxe en grote boot. Alles wat je je maar wenst is op de boot aanwezig. Meerdere eetzalen met prima eten , een bioscoop , entertainmentzaal . een gokhal , enz.
Je hoeft je geen moment te vervelen op deze boot. Dan komt het moment dat je gaat slapen, en dat is allemaal wat krap, met een stapelbed. Dat viel een beetje tegen. De volgende ochtend kom je aan in Hull , en daar staat de bus klaar om je naar York te brengen. Daar kun je de hele dag genieten van York , wat zeer de moeite waard is. We hebben de hip op hip off bus genomen , dan zie je heel veel , en kun je steeds ergens uitstappen om iets te bekijken.
Hij heeft vaste haltes, ideaal. Er zijn mooie museums , maar vooral de bloemenpracht in York is geweldig. Om 17.00 uur werden we weer opgehaald met de bus , en naar de boot gebracht. Daar hadden we weer een mooie avond , en na het slapen waren we weer in Rotterdam. Erg leuk om te doen voor 3 dagen , zeker een aanrader.

  • Algemeen 8
op 23 februari 2015 bestemming: Engeland / LANCASTER, reisperiode: februari 2015

Wij maken veel gebruik van de boot Europoort Hull.Op 18 februari hadden we het breakfast dat doen we al jaren, maar helaas het is nog nooit zo slecht geweest, het brood was oud, geen kwark, vers fruit en ik heb er om gevraagd,maar er werd niet op gereageerd
Het volgende: Wij hebben de seasontickets. In december heb ik nieuwe gekocht, maar helaas kon ik niet boeken voor januari en vanmorgen heb ik 3 kwartier in de wacht gestaan. Ik ben teleurgesteld in P&O omdat de service achteruit gaat Vriendelijke groet.

  • Algemeen 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 20 juni 2013 bestemming: Engeland / hull, reisperiode: juni 2013

De wisselkoersen die P&O Ferries gebruikt aan boord zijn buiten proporties een voorbeeld een fles wijn a`15 pond heb ik 22 euro aan de bar moeten betalen terwijl de prijs daarvoor met de werkelijke wisselkoers 17:20 euro is. Pure afzetterij

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 6
op 1 augustus 2009 bestemming: Engeland / Hull, reisperiode: februari 2009

Ik ga, zoals elk jaar, naar Hull of vervolgens met de auto naar Preston toe te rijden naar familie. Dit doe ik al heel me leven lang en ik heb nog nooit slechte service gehad bij P&O Ferries, wel vind ik dat de bands af en toe wel heel erg slecht zijn!

Of het een aanrader is?
ZEKER WETEN !

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10