Schrijf een ervaring over Sawadee Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Sawadee Reizen

Url: https://www.sawadee.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen

Logo van Sawadee Reizen
Sawadee Reizen won in 2014 de Reisgraag award

Sawadee Reizen is onderdeel van Travelopia en organiseert al sinds 1983 avontuurlijke rondreizen naar bijzondere bestemmingen, waarbij aandacht voor natuur en cultuur centraal staat. Ook biedt Sawadee Reizen vakanties aan die speciaal voor gezinnen met kinderen vanaf 7 jaar zijn en die een originele en avontuurlijke reisbeleving zoeken. Daarnaast zijn er speciale reizen voor singles en eenoudergezinnen. Voor de actieve vakantieganger heeft Sawadee fiets- en wandelvakanties. Voor elke reis die deze reisorganisatie organiseert wordt getracht om er een project in op te nemen, waarvan de opbrengst direct naar de lokale bevolking gaat. Ook kunnen de inkomsten naar de natuurbescherming gaan. Daarmee is Sawadee een van de koplopers als het gaat om duurzaam toerisme. Bovendien krijg je een land zo ook van een andere kant te zien, wat bijzondere ervaringen oplevert voor de reizigers.

De reisorganisatie biedt verschillende soorten (kleine) groepsreizen aan. Tijdens deze reizen beleef je van alles en maak je contact met de lokale bevolking. Je reist in kleine groepen en slaapt op unieke plekken. Er is verder voldoende mogelijkheid om er zelf op uit te trekken. Het hoofdkantoor van Sawadee Reizen bevindt zich in Amsterdam. Hier kun je een vakantie boeken of informatie krijgen over de verschillende reizen. Sawadee Reizen biedt een groot aantal bestemmingen aan over de hele wereld waaronder Namibië, Zweden, Uganda, Singapore, Nepal, Honduras en de Filipijnen.

op 4 september 2018 bestemming: MaleisiŽ, reisperiode: augustus 2018

De beschrijving van de reis op de site van sawadee en de werkelijkheid kwamen niet overeen. De reisbegeleidster was ondermaats. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 17 mei 2018 bestemming: Nicaragua, reisperiode: maart 2018

De reis naar Costa Rica en Nicaragua was prima en over de reisleidster niets dan goeds, de rondreis Costa Rica/Nicaragua is wat dat betreft een aanrader. Echter... het team welke werkt op het kantoor in Nederland, daar heb ik in aanloop en na afloop van deze reis eigenlijk alleen maar slechte ervaringen mee. Als reiziger/klant moet je erg kritisch blijven en zelfs goed opletten. Voorbeeld: via een medewerker heb ik een vliegtuigstoel met extra beenruimte aangevraagd. De extra kosten waren in mijn ogen erg hoog, dus heb ik dit terug gekoppeld. Het bedrag bleek inderdaad lager te zijn (85 euro lager) en men deed dit af als een fout bij de berekening van dollars naar euro's! Vervolgens zou er een prijsverschil zijn tussen een stoel aan het raam en een stoel aan het gangpad. Na zelf weer oplettend te zijn, bleek de vliegtuigmaatschappij voor deze stoelen dezelfde prijs te hanteren. Ik heb dezelfde medewerker dit laten weten en er werd letterlijk aangegeven dat er al 'gedoe' was over de prijs en dat hij het zo gelaten had. Kortom: men liet mij bewust te veel betalen. Na terugkomst in Nederland heb ik besloten een klacht in te dienen bij de leidinggevende van de customer operations medewerker waar ik voor de reis mee te maken had gehad. Voor vertrek werd mij door hem toegezegd dat het door mij teveel betaalde geld terug betaalt zou worden, na mijn reis was dit nog steeds niet geregeld. De costumer operations medewerker had mij al een aantal keren zijn excuses aangeboden, de teamleader sales & sales support kwam in haar reactie op mijn klacht ook met de nodige excuses. Tevens zou zij er voor zorgen dat de terug betaling in orde werd gemaakt. Weer een paar weken later had ik het geld nog steeds niet ontvangen. Ik heb hierover gemaild met de klantenservice, maar kreeg geen reactie, daarom heb ik gebeld. Ik werd te woord gestaan door de teamleader tour operations, ook van hem ontving ik excuses en hij zou de terugbetaling in orde maken. Ook zou ik uiterlijk 13 mei 2018 van de teamleader sales & sales support een inhoudelijke reactie op mijn opmerkingen krijgen. Inmiddels is het 17 mei 2018 en heb ik nog geen reactie ontvangen van de teamleader sales & sales support. Sawadee komt met beloftes op beloftes die niet nagekomen worden en met excuses op excuses die niet meer geloofwaardig zijn. Het is erg frustrerend om voor en na een reis zoveel energie in zaken te moeten steken. Dit doet absoluut afbreuk aan het reisgenot en geeft een hele nare bijsmaak. Ik krijg op dit moment zelfs het gevoel niet serieus te worden genomen, ik heb zelf drie keer moeten aangeven dat de terug betaling nog niet geregeld was en een reactie op mijn opmerkingen blijft uit... Het vertrouwen in Sawadee is verdwenen. Ondanks de mooie reis, was dit de laatste reis die ik met Sawadee gemaakt heb. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 9 mei 2018 bestemming: Nicaragua, reisperiode: maart 2018

De reis was goed verzorgd op enkele bestemmingen na, die beter niet of korter bezocht hadden moeten worden. Nicaragua is authentieker dan Costa Rica en mede door een voortreffelijke reisleidster was dit een erg leuke reis.

Toch slechts een 4 gegeven, want Sawadee als organisatie verdient eigenlijk een 0. De reisleidster heeft nog gezorgd voor de 4 punten. Bij Sawadee wordt je veel te vaak op het verkeerde been gezet als je iets meer wilt dan het standaard pakketje. Ik bedoel daar dus bijvoorbeeld een betere plaats in het vliegtuig mee. Ik heb niet eerder zo'n stroeve organisatie als Sawadee meegemaakt. Alles moet je zelf uitzoeken en Šls men dan eindelijk iets moet doen, dan laat men je teveel betalen. Mensen, die wat minder ervaren zijn in dit soort reizen zullen het gewoon betalen, ik niet. Het komen dan wat slappe verontschuldigingen, maar in een stijl die niet geloofwaardig overkomt. Een klacht indienen bij de Manager Sales & Customer Operations is zinloos. Die dame is een ster in het uitlichten van de minst belangrijke punten van een klacht. Zij is het typische voorbeeld van een verkeerde persoon op zo'n belangrijke post. Gaat ook het gevecht met de klant aan en je kunt precies zien welke zinnen zij niet zelf heeft bedacht, dat zijn de copies and pastes uit de standaard antwoordbrieven.

Drie rezen met Sawadee gemaakt, twee daarvan leverden een klacht op. Met andere reisorganisaties heb ik dat nooit en ik heb nu tientallen landen bezocht. ... Lees meer

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen