TUI

Url: https://www.tui.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van TUI

TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt hier allerlei soorten vakanties boeken. Van zonvakantie tot stedentrip en van verre reizen tot rondreizen. TUI had voor 1 oktober 2015 nog de naam Arke, dit bedrijf werd in 1956 opgericht. In het vakantieaanbod van TUI kun je bestemmingen over de hele wereld vinden en er komen nog steeds bestemmingen bij. Hierdoor vind je altijd een vakantie die bij jou past. Je kunt bijvoorbeeld op een 16-daagse safari in Tanzania, een all-inclusive hotel boeken op Kaapverdië, op wintersport gaan in Val Chaviere of kiezen voor een van de sportreizen die de organisatie aanbiedt. Bij iedere accommodatie/ reis staan duidelijk de faciliteiten, kamers, foto’s en overige informatie weergegeven zodat je precies weet wat je te wachten staat per vakantie.

Onder de paraplu van TUI Group vallen reisorganisaties in 31 landen. Samen verzorgen zij op 180 bestemmingen de vakanties voor reizigers. Daarnaast heeft TUI een eigen vliegtuigmaatschappij genaamd TUI fly. TUI biedt negen verschillende concepten voor accommodaties aan. Zo kun je kiezen uit RIU Hotels & Resorts, ROBINSON, TUI BLUE for Two, TIME TO SMILE, SPLASHWORLD, TUI SENSATORI, TUI MAGIC LIFE,TUI BLUE for Families en TUI BLUE for All. Ieder label is gebaseerd op andere wensen. Zo is TUI BLUE for Two bedoeld voor koppels die willen verblijven in vier of vijfsterrenhotels en is SPLASHWORLD voornamelijk bedoeld voor families met kinderen die graag een aquapark bij de accommodatie willen.

Omdat TUI Group de grootste reisorganisatie ter wereld is, hebben ze een belangrijke rol in de toerisme-industrie. TUI speelt in op duurzame ontwikkelingen om de milieu-impact zo klein mogelijk te houden. Daarom biedt de reisorganisatie duurzame accommodaties aan. Zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. Uiteraard is TUI aangesloten bij TUI bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van TUI. U kunt bij ons de reizen van TUI boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

op 13 oktober 2021 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2021

Vip selection belooft veel, maar kan het niet waar maken.
Bij aankomst loopt het al mis! We zouden opgehaald worden aan de luchthaven: het enige wat we moesten doen was uitkijken voor een taxichauffeur met onze naam op een bordje. Zoals je al kan verwachten: uur na aankomst nog geen taxibestuurder met naambordje te zien!
Een digitaal bericht gestuurd naar de reisleiding(zou binnen het half uur reageren) maar na bijna 2 uur nog geen reactie.
Komen in het hotel aan en hier zou men ons volledig in het Nederlands helpen. Neen hoor, niemand spreekt hier Nederlands.
Beloftes, beloftes, beloftes!!!! Maar de centjes kennen ze wel! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 september 2021 bestemming: Duitsland / weiskirchen, reisperiode: september 2021

Parkhotel weiskirche .uitgebreid ontbijtbuffet,drie gangemenu met keuze uit drie hoofdmenus ook vegetarisch, vriendelijk personeel, groot zwembad met sauna, ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 30 september 2021 bestemming: KroatiŽ / Vrsar, reisperiode: september 2021

Maaltijden volden niet aan de verwachtingen ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 9 september 2021 bestemming: Griekenland / Trianta, reisperiode: september 2021

Hotel op rhodos perfect maar wat maakt tui er een chaos van zowel op Schiphol als op rhodos. Drop off tijden koffer op Schiphol lopen op tot meer als een uur en inchecken op rhodos is ook een chaos. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 2 september 2021 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Verwachtingen werden onvoldoende waargemaakt. Dit meteen besproken met reisleiding, die is echter onvoldoende bevoegd om klacht naar tevredenheid af te handelen. Tui na terugkomst onbereikbaar. Je kunt een klachtenformulier invullen en krijgt dan een ticketnummer en de mededeling dat er binnen ca. twee weken contact met je opgenomen wordt. Dat gebeurd niet. Ze zijn onbereikbaar. Emailadres is buiten gebruik, chatfunctie genereert automatische antwoorden Telefoon wordt niet opgenomen. Wat nu? Naar de geschillencommissie? De zaak groot maken? Of gokken ze er op dat je opgeeft. Heel slecht! Nooit meer boeken bij Tui! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2021 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: september 2021

Voor alle duidelijkheid het betreft hier mijn ervaring met TUI.be. Een aantal zaken zijn trouwens bij .be identiek als bij .nl.
Ik heb voor deze reis bij beide organisaties ervaring. Boekte nl. deel van mijn rondreis via BE en deel via NL.

Bereikbaarheid is effectief een ramp. In BelgiŽ maakt het niet bereikbaar zijn naar mijn gevoel zelfs deel uit van hun verdienmodel. Ze vragen 0,30Ä per minuut. Laten je enorm lang de wachtmuziek horen of haken zelfs zonder een antwoord te geven in. Ik reken even uit dat 0,30Ä x 60 min. = 18Ä/u. Wel als je dat weet + je weet dat heel veel mensen onverrichter zake na diverse minuten wachten inhangen, dan kan je dit gerust een soort van verdienmodel noemen.

Hier en daar vind je een mailadres. Maar daar krijg je bij het verzenden van een mail een autom. melding dat ze niet (meer) actief zijn.
Idem bij TUI.nl.
Zie uittreksel van mail:
-> Bedankt voor je bericht. Het e-mailadres contactcenter@tui.nl is niet meer in gebruik. Je e-mail wordt niet gelezen.
In mijn geval ervaar ik op mijntui.nl ook nog dat de boekingen niet terug te vinden zijn en ik ze ook niet kan koppelen. Hierdoor wordt betalen met mijn VISA card een extra probleem. Ik belde TUI.nl, die volgens mijn ervaring iets sneller de tel. opneemt en nog geen echte betaalllijnen gebruikt, hieromtrent ook op. Dame deed test en ervaarde het probleem. Ze zou IT informeren, maar een week later blijkt probleem nog steeds aanwezig. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: september 2021

Tui is slecht telefonisch bereikbaar!!!
Mijn opstapplaats is komen te vervallen. Om op tijd op opstapplaats te zijn moet ik extra kosten maken zoals overnachting en reiskosten. Dit allemaal voor eigen rekening. Reis kan niet meer geannuleerd worden zonder kosten. Ik vind het bijzonder slechte service. Ik had zelf nooit voor Tui gekozen en nu helemaal nooit meer !!! Een cijfer onder de 0 krijgt deze organisatie!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2021 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2021

De service van tui is zeer slecht het is bijna onmogelijk om telefonisch contact te hebben zeker 30 minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijgt deze persoon beloofd om je terug te bellen en dat gebeurd dan ook niet in plaats van reclame te maken op tv zouden ze beter investeren in personeel om hun klanten te helpen.
via e-mai kan je ze ook niet bereiken .je stuurt een mail en dan ontvang je doodleuk een mail terug dat dit e mail adres niet voor partikulieren is (welk e mail adres wel) hierbij van ons een dikke nul voor de service. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: juli 2020

De reis weet ik niet, maar de service van tui (qua bereikbaarheid) is ver onder 0. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 juli 2021 bestemming: Spanje / MŠlaga, reisperiode: juni 2020

Vluchten naar Malaga geboekt bij Tui, 3 dagen van tevoren worden de vluchten geannuleerd en wordt geen alternatief geboden. Of geld terug of een voucher. Nu 5 weken verder en nog steeds geen geld terug. Als je belt word je gerust 45 minuten in de wacht gezet. Wat een slechte service!! Voor ons geen Tui meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen