TUI

Url: https://www.tui.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van TUI

TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt hier allerlei soorten vakanties boeken. Van zonvakantie tot stedentrip en van verre reizen tot rondreizen. TUI had voor 1 oktober 2015 nog de naam Arke, dit bedrijf werd in 1956 opgericht. In het vakantieaanbod van TUI kun je bestemmingen over de hele wereld vinden en er komen nog steeds bestemmingen bij. Hierdoor vind je altijd een vakantie die bij jou past. Je kunt bijvoorbeeld op een 16-daagse safari in Tanzania, een all-inclusive hotel boeken op Kaapverdië, op wintersport gaan in Val Chaviere of kiezen voor een van de sportreizen die de organisatie aanbiedt. Bij iedere accommodatie/ reis staan duidelijk de faciliteiten, kamers, foto’s en overige informatie weergegeven zodat je precies weet wat je te wachten staat per vakantie.

Onder de paraplu van TUI Group vallen reisorganisaties in 31 landen. Samen verzorgen zij op 180 bestemmingen de vakanties voor reizigers. Daarnaast heeft TUI een eigen vliegtuigmaatschappij genaamd TUI fly. TUI biedt negen verschillende concepten voor accommodaties aan. Zo kun je kiezen uit RIU Hotels & Resorts, ROBINSON, TUI BLUE for Two, TIME TO SMILE, SPLASHWORLD, TUI SENSATORI, TUI MAGIC LIFE,TUI BLUE for Families en TUI BLUE for All. Ieder label is gebaseerd op andere wensen. Zo is TUI BLUE for Two bedoeld voor koppels die willen verblijven in vier of vijfsterrenhotels en is SPLASHWORLD voornamelijk bedoeld voor families met kinderen die graag een aquapark bij de accommodatie willen.

Omdat TUI Group de grootste reisorganisatie ter wereld is, hebben ze een belangrijke rol in de toerisme-industrie. TUI speelt in op duurzame ontwikkelingen om de milieu-impact zo klein mogelijk te houden. Daarom biedt de reisorganisatie duurzame accommodaties aan. Zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. Uiteraard is TUI aangesloten bij TUI bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van TUI. U kunt bij ons de reizen van TUI boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

Ervaringen met TUI

TUI krijgt gemiddeld een 5,3
op basis van 1389 ervaringen:

5,3 + Ervaring delen
op 5 juni 2024 bestemming: , reisperiode: mei 2024

After having experienced a horrible flight, without any comfort , because of the seat that is not suitable for an adult, even for me( 1.70cm 74kg). Specially on a 13h flight, and being served horrible food.
I decided to upgrade to a comfort seat. So the first thing I did on the next day, after arriving. Was to upgrade to a comfort seat.
When I tried to open the mytui.nl page I was surprised that the access to the page was not available.
I tried to do it on the tui app and also not possible to do it.
I went to the Tui agent in the Ocean blue hotel ask for assistance and he also couldn’t access it, or solve my problem.
I was told to go to the Punta Cana airport to tui office.
I took a taxi witch costed me 70 Dlrs.
When I got to the airport it was not very easy to find Tui office, but finally I did on the first floor. My big surprise when I was told they couldn’t help me. And I needed to call Tui in Netherlands.
Back to the taxi I told that to the driver and he very friendly started to google for the Tui office in PC, he found one and there we went a almost abandoned building. Nautilus building close to the airport where I was also told no help was possible. They only book tours.
Back to the hotel, I called tui in Netherlands a call that lasted 18m 8s. I cant imagine how much is going to cost me. I finally got my seat changed. After they change my seat I told them the page is not accessible and I could not pay the extra.
They told me to go to the airport and do it.
Which is not possible because according to tui as to be done online.
Today I receive an email saying if I don’t pay the extra it will be cancelled.
I asked a friend in Netherlands to pay it.
On the way back it was worth it because the comfort is a bit better.
Dinner was the same BS as the first flight kip and no options I hope it was a different animal.
A last comment about the tui steward saying in the beginning of the flight. That from that moment all the announcements by speaker will be done in Dutch language, any questions ask a Stewart. And also the app is only in Dutch. If you don’t want foreigner costumers don’t take their money.

Paulo Jesus ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 juni 2024 bestemming: / Rethymnon, reisperiode: mei 2024

Reeds mijn tas vergeten in de transfer bus, van vliegveld naar hotel.
Direct melding gedaan en code gekregen (dit was al zeer veel werk).
Na 2 dagen kreeg ik pas het beloofde bericht en die vertelde dat ze er mee bezig waren maar tot op heden niks gevonden hadden.
Na 4 dagen nog steeds niks gehoord!!
Toen heeft de hotel manager hier werk van gemaakt en zij was binnen een half uur klaar.
Bus maatschapij zoeken (zij mogen eigenlijk helemaal geen paspoorten vasthouden) en bellen, klaar.

We zijn al weer enkele dagen thuis is toch wel bizar dat TUI niks voor ons heeft kunnen betekenen...gelukkig een fantastische manager die binnen enkele minuten onze tas heeft weten te traceren...is immers illegaal om iemand zijn paspoort zolang vast te houden dit mag alleen de overheid...wij hebben in ons eerste telefoon gesprek n jullie alle gegevens doorgegeven...busnr ..tyd..plaats enz nee alles moest volgens jullie protocol...er is overigens geen hostess in hotel te bekennen...vanaf april zijn er 3 werkzaam geweest allemaal weg...dus ook geen persoonlijke aanspreekpunt, ben over de hele situatie zeker niet te spreken....v.g W ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 14 mei 2024 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2024

Bij TUI een ticket geboekt naar Athene van 4- 9 mei 2024
Aangegeven dat we trolleys mee zouden nemen.
Op het vliegveld aangekomen heeft Tui de trolleys niet bijgeboekt , dan sta je dan om 4 uur ‘s nachts .€80 betaald. Bij thuiskomst aangegeven bij Reisbureau van Tui in Venray
In eerste instantie werd er gezegd dat € 80 p/p vergoed zou worden . Foutje bij de boeking. Later kreeg ik een mail dat ik niks vergoed krijg, dat het onze eigen verantwoording is. Zelf kijken ze niet wat hun verantwoordelijkheid is, schuiven gewoon de bal naar de klant.
Ga niet voor niks naar een reisbureau, had ik net zo goed zelf kunnen doen. Nooit meer Tui ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 maart 2024 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: maart 2024

TUI HOUDT ZICH NIET AAN DE REISVOORWAARDEN VAN DE ANVR.
Reis in augustus 2023 geboekt en met vertrek op 7 maart 2024. Op 4 maart 2024 geeft Tui aan dat het hotel verbouwd wordt, 2 dagen voor vertrek. Wij willen niet verblijven in een hotel wat verbouwd wordt. Tui zegt dat wij één keer gratis om mogen boeken, MAAR WEL BIJ BETALEN, AL IS DE REIS GELIJKWAARDIG. Wij hebben vroeg geboekt en er was geen reis voorhanden voor hetzelfde geld als wij betaald hadden, Tui heeft ons sowieso niets anders aangeboden, de reis is uiteindelijk geannuleerd.
Tui geeft niet thuis als wij vragen de regels van de ANVR toe te passen.
Kortom, hecht bij Tui geen waarde aan de voorwaarden van de ANVR, TUI doet daar niets mee!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 maart 2024 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: september 2023

Rated 1 out of 5 stars
Dec 29, 2023
Vreselijke wanpraktijken
In augustus ‘23 een reis geboekt naar Sal (incl. annulatieverzekering Platinum), met vertrek 18 september 2023.
Op 12 september 2023 de reis moeten annuleren wegens kankerdiagnose en opstart behandeling. Alle gevraagde documenten en medische verslagen correct ingediend. Pas in november mail gekregen dat de reis niet terugbetaald wordt omdat “we er vanuit gaan dat de ziekte reeds bestond bij boeking waardoor wij dit onder niet- stabiele ziekte klasseren”. Toen ik telefonisch contact opnam en fijntjes meedeelde dat alle attesten dit tegenspreken (op moment van boeking was nog helemaal geen sprake van ziekte/symptomen of diagnose) dan kreeg ik als antwoord: “onze ervaring leert dat artsen schrijven wat de klant wil”. Ik hoef niet te zeggen dat ik van mijn stoel viel. Dit is ronduit discriminerend en staat trouwens nergens zo beschreven in hun voorwaarden! Wat een wanpraktijken. We zijn maart en heb nu pas opnieuw een mailtje gekregen dat ze, ondanks alle nieuwe aangebrachte medische verslagen, bij hun standpunt blijven. Reden: kanker groeit maanden of zelf jaren voorafgaand aan de diagnose dus was gekend bij boeking. Schaamteloos. Ik heb ondertussen klacht ingediend bij de FOD Economie (België) Nooit meer Tui! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 februari 2024 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2024

Hotel en vlucht geboekt naar Playa de Ingles in Gran Canaria. Alles netjes betaald. 12 dagen voor afreis krijg ik bericht dat het hotel overboekt is (RIU Papayas). Alternatief een ander 4* hotel 10km verder in Meloneras. Dus niet in playa de ingles waar al een fiets gehuurd was. Volgens hen is alles volboekt in playa de Ingles. Ik zou niet weten hoeveel hotels er daar zijn. Willen niets doen, ook geen andere data in maart. Alles volboekt, terwijl ik online wel hetzelfde hotel nog kan boeken. Gewoon schandalig, heb reis geannuleerd. NOOIT MEER TUI. U bent gewaarschuwd !!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 februari 2024 bestemming: Mexico / Cacun, reisperiode: januari 2024

Overwegend slechte hotels die geen 3 of 4 sterren waardig waren. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 11 december 2023 bestemming: Canada, reisperiode: september 2023

Ik had een groepsreis via tui geboekt en ik vloog met air Canada.
De ETA moest ik zelf regelen dit had ik ruim van te voren geregeld.
Dat ik aankwam op Schiphol bleek er iets mis te zijn met mijn ETA, de collega’s van air Canada zeiden van dat makkelijk was op nieuw een nieuwe aan te vragen dit uiteraard gelijk gedaan maar ter vergeefs.
Toen hoorde via via dat het hele systeem van ETA eruit lag. Ik kon nergens meer een ETA kopen.
Air Canada medewerkers waren enorm chagrijnig en wilde mij helemaal niet meer helpen, toen ben ik naar de tui balie gegaan die hebben een soort van poging gedaan om mij nog op het vliegtuig te krijgen maar ook helaas was dit niet gelukt.
Daarbij kwam ook nog ik was ook nog ziek.
Tui zei ja dan moet je een klacht in dienen want dan komt het goed, maar dit kwam niet goed ze beloofde dat ik geld zou terug krijgen enz enz maar helemaal niks !!!!
Ik heb ze toen weer gebeld en weer alles uitgelegd en dan krijg weer het zelfde antwoord ja ja mevr het komt goed, ik zeg dat heb al vaker gehoord.
Toen de telefoniste zei in ene dat het mijn eigen schuld was en zo de telefoon opgehangen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 december 2023 bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2023

Tui deed niks toen wij al 4 dagen problemen hadden met onze hotelkamer, de slechte hygiene van het hotel, restaurants. Betalen voor Premium de luxe maar geen service en kwaliteit van premium de luxe. Bedorven voedsel. En nu bij terugkomst een hele groep gedupeerden vertellen dat ze geen klachten hebben gehad. Tui vergeet dat wij onderling nog gewoon contact hebben en ter plaatse elkaar hebben leren kennen toen we allemaal ons beklag deden bij de hostess. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 november 2023 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: september 2023

Wij hebben bij TUI een rondreis Zuid-Afrika geboekt, waarbij ná boeking wordt verteld dat deze wordt uitgevoerd door een agent. Er zijn ons onterechte kosten in rekening gebracht door de autoverhuurder, waarbij de agent en de autoverhuurder erkennen dat de betaling onterecht is maar verzaken om uit te betalen. TUI doet hierin helemaal niets. Bij indienen van een klacht is het verhaal dat je 4 weken moet wachten op een antwoord. Belachelijk voor zo'n dure reis. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2023 bestemming: IJsland, reisperiode: oktober 2023

De reis was prachtig. Maar de stress over alles wat niet of slecht georganiseerd was gaf en nog veel ellende. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 20 oktober 2023 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: november 2023

Wij reizen al meer dan 10 jaar( 2x per jaar de laatste 5 jaar) nu een hotel omgeboekt omdat er werkzaamheden zijn en deze niet vermeld werden tijdens de boeking. Door de omboeking, de gereserveerde stoelen, die naast elkaar waren, op de vlucht ook weg, deze waren ook betaald en Tui beslist dan maar om andere stoelen te boeken op verschillende rijen in het vliegtuig. Wij hebben hier een melding van gemaakt, maar krijgen als antwoord, dat ze geen klanten kunnen weigeren met andere woorden wij zijn geen klant. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2023 bestemming: Turkije / Sarigerme, reisperiode: oktober 2023

Uitstekende organisatie, reis al 10 jaar met TUI, altijd goed georganiseerd, boek wel altijd de luxere reizen met 5 sterren hotels, reis naar Sarigerme park was fantastisch met mn zoons! complimeten voor de reisleiding daar Renske en Michael ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 7 oktober 2023 bestemming: Spanje / Diverse, reisperiode: september 2023

In september 2023 met TUI de 12 daagse groepsrondreis Grand tour Andalusië gemaakt. Alle bezochte plaatsen waren leuk en interessant om te bezoeken. Granada met de Alhambra, Alcazar in Sevilla,, te veel om in enkele zinnen op te noemen. Deskundige lokale gidsen vertelden uitgebreid over de geschiedenis van een bepaalde stad. De reisleidster Koviljka was werkelijk TOP!!! Ze organiseerde alles goed, gaf mensen duidelijke informatie over vertrektijden van de bus, en gaf duidelijk aan wat er overal te zien of te beleven was. Daarnaast was ook de chauffeur heel goed. Het avondeten in een aantal hotels was soms wat karig. Je kon in de meeste plaatsen wel naar een goed restaurant gaan om daar wat te eten. Het ontbijt in de hotels was wel overal goed. Een super leuke reis, die mede door de inspanningen van de reisleidster echt een belevenis is geweest. Echt een aanrader!! ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 29 september 2023 bestemming: Spanje / benamaldena, reisperiode: september 2023

Het eten in hotel Best Benamaldena was zeer slecht koud of louw vlees niet goed door bakken eieren voor af gebakken temperatuur doet niet aan de gestelde eisen voor het het warme eten ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 29 september 2023 bestemming: Spanje / estepona, reisperiode: september 2023

Ben uitgegeleden over een stuk watermeloen heel mijn lijf was beurs en blauw ik ben ter plekke in de eetzaal prima geholpen een dag later kon ik niets meer doen heb op mijn balkon gezeten en gekeken naar alles heb de hele nacht met doeken en ijsklontjes gekoeld. gelijk ter plekke melding gemaakt en ben prima geholpenj ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 23 september 2023 bestemming: Griekenland / Rondreis, reisperiode: september 2023

Wij boekten de rondreis Klassiek Griekenland met TUI Nederland.
Al voor vertrek werden wij verkeerd geïnformeerd. De boekingsbevestiging vermeldde foutieve informatie over vereiste reisdocumenten voor Belgen. Vooraleer we schriftelijke bevestiging kregen dat een geldige identiteitskaart voldoende was, waren we heel wat boze telefoons verder.
De excursies moesten ter plaatse CASH betaald worden. Er werd rekening gehouden met korting voor senioren maar onze twee kinderen, studenten, hadden ook recht op korting, zelfs gratis toegang, en hebben dit niet gekregen. Wij moesten 20 euro per persoon betalen voor de excursie naar Akropolis, hoewel zij dus gratis entree hadden. Steeds opnieuw werd dit door TUI niet begrepen. Een cursus begrijpend lezen is zeker een aanrader voor deze organisatie.
De hotels die TUI boekt zijn "middenklasse", een relatief begrip. Toch was het hotel in Delphi naar onze normen geen middenklasse hotel. De bedden hadden een erge dunne matras en zijn klein. De badkamer was volledig onbruikbaar. Veel te klein en stinkend. Ook het ontbijt stelde niet veel voor.
De klachtenafhandeling van TUI is lamentabel. Ze schuiven alles op de klant af en lezen niet wat je schrifjt. Ze beschikken niet over de juiste informatie en antwoorden niet op het gestelde probleem. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Winstbejag lijkt het enige te zijn dat telt. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 2 september 2023 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2023

Ze beloven bij TUI maar doen nie
Tui maakt reclame met omruilgarantie op alle pakketreizen, maar als je het nodig hebt doen ze het niet. Ik heb drie aansluitende overwintervakanties geboekt. Tui heeft één daarvan zelf geannuleerd. Dan sluit het niet meer aan voor mij en wil ik de andere omruilen. Maar dat doen ze niet. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 juli 2023 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2023

De dag van vertrek had ik koorts en had ik ontzettend pijn aan mijn sinussen. Ik verwittigde onmiddellijk het reisbureau dat ik naar de dokter van wacht zou gaan gezien het zondag was. De Dokter van Wacht besliste dat ik niet mocht vliegen die dag. Het reisbureau verzekerde me dat alles in orde zou komen mbt de annuleingsverzekering. Zowel mijn reispartner als ikzelf zouden dankzij de annuleringsverzekering, die we bij TUI Claims, afsloten volledig vergoed worden. Ik volgde strikt de procedure die mij werd doorgestuurd en stuurde alle info netjes op tijd op naar het reisbureau.
Enkele weken later werden we op de hoogte gesteld door TUI Claims dat ze de reis niet zouden terugbetalen. We zijn enorm teleurgesteld in Tui. Het was al een erge teleurstelling dat we niet op reis konden vertrekken maar dit maakte het niet beter. Momenteel hebben we dit dossier overgemaakt aan onze respectievelijke rechtsbijstandsverzekeringen. Echter hebben nog steeds geen antwoord van TUI mogen ontvangen. Het spreekt voor zich dat dit de laatste maal was dat we via TUI een reis boekten. Daarnaast is het ook de laatste maal de we een annuleringsverzekering via de Touroperator aangaan. Volgende maal zal dat via onze respectievelijke verzekeringsagent zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juli 2023 bestemming: / Diverse, reisperiode: juli 2023

De bestemmingen die tijdens de georganiseerde groepsrondreis van TUI van 11 juli 2023 met de titel " Spanje en Portugal compleet" werden bezocht waren prachtig. Middeleeuwse steden met vestingmuren, mooie kathedralen en architectuur. Hotels waren prima, het eten in de hotels soms wat karig, maar voor mij goed te doen. De vlucht verliep prima en de buschauffeur was echt TOP!! Echter was er een groot minpunt aan de rondreis, en dat was de reisleidster. Ze liet mensen alles zelf uitzoeken als ze bijvoorbeeld een mooie locatie in een stad of een museum wilden bezoeken, verwees daarbij naar een plaatselijk VVV-kantoor, en dan was mevrouw verdwenen. Je moest zelf uitzoeken of de locatie wel geopend was, waar het was, wat er te zien was, en hoe je op die plaats moest komen. Dit kost tijd, en die tijd heb je niet want je moest weer op tijd bij de bus zijn. In de groep waren mensen waaronder ik zelf die daardoor gehinderd werden in hun beslissing om een activiteit te ontplooien. Je gaat dan maar wat door de stad slenteren en terrasjes bezoeken om wat te eten en langs souvenirwinkels lopen waar je overal dezelfde hoedjes, armbandjes e.d. ziet. Daarnaast was de reisleidster niet op de hoogte van openingstijden van toeristische attracties waar ze mensen naartoe stuurde, zat in de bus te klooien met informatievoorziening (geschiedenis) over een plaats waar we naartoe gingen, en dat alles ergerde de mensen in de groep mateloos. Ik begrijp niet hoe ze zo iemand als reisleidster kunnen aanstellen. Ik heb al aan meer dan 15 georganiseerde groepsrondreizen meegedaan, maar de reisleiding had altijd wel de zaken voor elkaar, en gaf mensen duidelijke informatie over wat en waar op een bepaalde plaats te zien of te beleven was, regelde dat de mensen er kwamen of geven duidelijke aanwijzingen hoe mensen er zelf konden komen. Alleen deze reisleidster deed dat niet. Een dergelijke reisleidster heb ik echt nog nooit meegemaakt. Heel jammer, want nu ga je met een onvoldaan gevoel naar huis, terwijl de reis dat niet verdient. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 9 juli 2023 bestemming: Italië / Montecatini Terme, reisperiode: juli 2023

Bedwantsen in 4 sterren hotel, Tui niet bereikbaar!
We zaten na een nacht onder de bulten, ‘s avonds kropen er beestjes door het bed, een foto gemaakt en met Google lens gezocht en het bleken bedwantsen.
Hotel meteen ingelicht, we kregen een andere kamer maar niet meer kunnen genieten van de vakantie. We hadden veel kleding bij ons, deze allemaal in zwarte vuilniszakken gedaan en op balkon in zon gezet. Koffers in de zon gezet. Thuis alles gewassen, dat moet op minimaal 60 graden maar daar kan onze kleding niet allemaal tegen. Dus alles gestreken met stoom. Ik baal er enorm van en ben nog niet overtuigd dat we geen beestjes mee naar huis hebben genomen, TUI gebeld, na anderhalf uur in wacht gestaan te hebben verbinding maar verbroken. Klacht ingediend maar ook dat tot op heden geen reactie op gehad. Ze zijn gewoon NIET BEREIKBAAR!!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 22 juni 2023 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: juni 2023

Een Rommeltje!
* Telefonisch onbereikbaar/ foute info op antwoordapparaat
* Bescheiden worden in ellenlange PDF's aangeleverd; niet toegesneden op gebruik in smartphone (die je juist op reis gebruikt)
* On-line inchecken moet met een RESERVERINGSNUMMER. Op de boekingsbevestiging staat geen RESERVERINGSnummer. Wel een BOEKINGSnummer. Handig!
* Aan het eind van de reis heb ik DRIE verschillende reserveringsnummers (voor één reisje; één persoon)
* De TUI app werkt niet. Tui is niet anders bereikbaar dan via de app. TUI is dus effectief onbereikbaar. Net als in Nederland :-(
* Ik kan kiezen wat voor instapkaart Ik wil: eentje voor de smartphone of eentje in pdf. Inderdaad: die voor de smartphone werkt niet.
* Menukaart voor het vliegtuig kun je inzien. "Klik op de Hyperlink". Link werkt niet.
* Op een andere manier de menukaart gedownload: blijkt geen menukaart, maar een een reclamefolder voor wat je allemaal kunt kopen in het vliegtuig: parfummetjes, horloges, lipsticks, zonnebrillen, etc. etc. etc. Aan het eind 3 snacks. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 22 juni 2023 bestemming: / Green Garden, reisperiode: juni 2023

12 dagen voor we onze vakantie gingen beginnen, is deze geannuleerd. Over onze rechten wisten we niks en er werd geen alternatief aangeboden door Tui. We voelden druk om 'maar iets te kiezen' door de reactie op de annulering van Tui, waardoor we snel een nieuwe vakantie moesten boeken met 50 euro pp ter compensatie van de annulering.
Om een lang verhaal kort te maken: er was bijna geen vakantieaanbod meer van Tui, vliegtijden en stoelplaatsen waren beperkt (vooral vervelend met een kindje van 1 jaar en een zwangere vrouw), we wilden juist geen massale resort en dit is het wel geworden. De animatie was elke avond tot 22.30 uur, met harde muziek, waardoor ons kindje niet kon slapen en moeilijk at.
We moesten ook nog voor dit allemaal ruim 600 euro extra betalen. Schandalig!
Na een klacht te hebben ingediend, gaf de klachtenadministratie aan dat we akkoord waren gegaan met de nieuwe vakantie, omdat we die meteen geboekt hadden (onder druk). Zij zeggen dat we nergens geen recht meer op hebben. Ook niet op de 600 euro verschil. We hebben uren aan de telefoon gezeten om iemand van Tui te spreken. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 4 juni 2023 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: mei 2023

Met ons viertjes (2 stellen) op vakantie naar Bonaire, ruim van tevoren geboekt en met stoelreservering, maar de terugreis was een ramp! We kregen pas op 2 juni te horen:
Vanavond vliegen jullie vanuit Bonaire naar Amsterdam. Door een vluchtwijziging zullen jullie vanavond met KLM terugvliegen. Jullie vliegen met KL 767 om 20.25uur lokale tijd, dit zou zijn 18.30 (Tui)
Jullie ontvangen deze informatie ook per SMS. We wilde jullie graag op meerdere manieren deze informatie overbrengen.
Wij mochten achteraan aansluiten om te kijken of we nog wel met ze meekonden. We hadden niks geen verdere informatie meer gekregen van TUI.
Uiteindelijk mochten er maar 3 meevliegen met KLM, maar gelukkig waren hun toch heel coulant en bleef er dus 1 stel achter, die de volgende dag met KLM mee mochten en ze kregen een all-inclusief hotel aangeboden door KLM. Applaus voor KLM, wij zaten 17B en 37J, dit was snel opgelost door hun en hadden een hele lieve stewardess die om ons ontfermde, ook met wat er hiervoor was gebeurd.
HEEL TELEURSTELLEND TUI!
NOOIT NEE NOOIT MEER GA IK MET TUI! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 juni 2023 bestemming: / Psalidi, reisperiode: mei 2023

Alles ging goed maar de beschrijving van de uitstapjes moet duidelijker want deze viel erg tegen. Teveel geklets door reisbegeleiding ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 21 mei 2023 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2022

TUI heeft zowel voor de heen als de terugreis de vluchtdata en tijden geannuleerd in minder dan twee weken de tijd voor de vluchten. Dit betekent dat ze de reizigers een compensatie moeten toekennen. Het juridische traject tegen TUI loopt nog. Maar dat ze gewoon schijt hebben aan reizigers die extra boekingen (hotel, huurauto) moeten maken en op extra kosten jagen is onprofessioneel. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 15 mei 2023 bestemming: Duitsland / Heiligenhaus, reisperiode: mei 2023

BOEK HIER NOOIT! Ze hebben geen kamer voor ons geboekt! We hebben drie nachten geboekt in een hotel in Duitsland, komen we daar aan om half 7 s 'avonds en bestaat onze boeking niet plus het hotel (en veel eromheen door een evenement) is volgeboekt! Ze hebben ons een bevestiging gestuurd van boeking terwijl het hotel volgeboekt was. Na 3 uur proberen hun te bereiken/van kastje naar muur gestuurd worden/wachten eindelijk een oplossing en we mochten verblijven in Waldhotel Heiligenhaus in de buurt wat een enorme downgrade was. Geen geld terug en ook nog een groot feest in hotel & tuin de volgende nacht op een donderdag die tot 3 uur s' ochtends door ging, niemand van hotel aanwezig na 11 uur s 'avonds blijkbaar. TUI wil ons na flink wat e-mails en belcontact maar 120 euro teruggeven (in eerste instantie niks ook al hebben wij meer dan hun betaald), ook al zijn we een nacht minder gebleven na die rampavond. 470 euro incl. verbonden verzekeringskosten en boekingskosten (terwijl er geen boeking is gemaakt) voor nu 2 ipv 3 nachten in een verschrikkelijk hotel! Na klachtenformulier, blijft de 'compensatie' 120 euro. Dit bekostigd niet eens de verloren nacht. Telefonisch bijna onbereikbaar zijn ze. Eerste en laatste keer hier geboekt en nooit meer bij een boekingsorganisatie, want ze zijn allemaal hetzelfde nu wat blijkt. Heb meerdere reviews gelezen van andere gedupeerden die geen kamer kregen. Onze vakantie is verpest!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 mei 2023 bestemming: / Alcudia, reisperiode: april 2023

De vakantie zelf was helemaal goed. Maar dat onze vlucht geannuleerd was zonder dat TUI ons hiervan op de hoogte bracht binnen 2 weken voor vertrek is wel heel slecht. En als je het klachtenformulier invult geven ze Transavia de schuld, maar ik heb bij TUI een pakketreis geboekt en hun horen mij te bellen als er iets wijzigt/geannuleerd word. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 10 mei 2023 bestemming: Duitsland / Olsberg, reisperiode: mei 2023

Onze reis krijgt een 1.
Waarom?
26 januari 2023 boekten wij een week Duitsland met de bestemming Olsberg in het Parkhotel. Vrijdag 10 mei tot vrijdag 17 mei was de boeking. Het geld was snel betaald. Woensdagmiddag 8 juni ontving mijn man een telefoontje met de mededeling dat ons hotel overboekt was en ze een ander hotel voor ons hadden gevonden...In een andere plaats een 4 sterren hotel.
Helaas bleek na mail dat het niet klopte en er een 3 sterren hotel was met vloerbedekking op de kamer.
Mijn man heeft COPD dus wilden we annuleren en ons geld terug vorderen. Dit was absoluut onmogelijk.


Tui gaf het Parkhotel de schuld maar na bellen met het Parkhotel hebben we gehoord dat de schuld juist bij Tui lag.
Wat ik erg betreurenswaardig vind is dat wij deze reis zorgvuldig uitgezocht hadden.
In een minuut tijd word je dan voor het blok gezet.
Mijn man had nl via de telefoon al toestemming gegeven..
Als je dan vervolgens contact zoekt met TUI blijkt TUI nergens te bereiken .Een uur in de wachtstand en dan een medewerker die zegt dat het ons probleem is en dat mijn man maar niet direct ja had moeten zeggen.
Je kan bij Tui alleen een klacht indienen NA de reis maar die van ons is nog niet eens begonnen.
Tui opereert anoniem behalve voor het innen van de betaling.
Als je vragen stelt zijn ze daar kennelijk niet van gediend want de hoorn werd er opgegooid!!!

Niet meer bij Tui boeken dus. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 mei 2023 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2023

Een paar maanden geleden hebben wij de eerste vakantie geboekt via TUI. Ten tijde van het boeken konden wij geen stoelen in het vliegtuig reserveren. Tijdens het boeken hebben we veel extra geld betaald voor Comfort stoelen.

Anderhalve week voor vertrek vonden we het toch vreemd dat we nog niets gehoord hadden. Toen we inlogden, bleek dat we de stoelen al konden reserveren.
Blijkt nu dat de stoelen al 30 dagen voor vertrek gereserveerd konden worden, maar TUI heeft ons hier niet over geïnformeerd. Resultaat: met z'n vijven verspreid door het hele vliegtuig omdat er nog maar 5 comfort stoelen beschikbaar waren in het hele vliegtuig.
Na een uur aan de telefoon te zijn geweest, was de oplossing is downgraden naar Economy. We krijgen echter ons extra betaalde geld (wat een behoorlijk bedrag was) niet terug en ook moeten we opnieuw betalen om de stoelen te reserveren.

Voor ons eens en nooit meer! Andere luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus zijn een stuk klantgerichter. En die smile? Die heeft geen betrekking op de smile van jou als klant, maar op die van de zakkenvullers bij Tui. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 april 2023 bestemming: Seychellen / La dique, reisperiode: april 2023

We zijn niet geweest.. bij het boarden bleken we de inreisregels niet gevonden te hebben. we kregen een website op een briefje en moesten via de telefoon een foto uploaden om de travel autorisaton te regelen. Dit werkte niet. Eenmaal thuis en na gesprek met seychelles.govtas.com. via chat bleek dti enkel te werken via een te downloaden app. Kortom wij zijn thuis gebleven en zonder blikken en blozen zonder enige consideratie is ons een reis van ruim 4000 euro door de neus geboord. Schandalige behandeling over de app alsof ze je willen helpen is er enkel op 1 en 2 april een computer die naderhand vraagt of ze goed geholpen hebben. NIKS hebben ze gedaan. Geld weg. doordat Tui geen melding gedaan heeft hoe belangrijk dit is. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 april 2023 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: maart 2023

Heen- en terugreis geboekt via TUI. Op de heenreis is men mijn koffer kwijt geraakt, en er is geen enkel bericht vanuit TUI na het indienen van een Rapport. Men reageert nergens op, de voortgang via Worldtracer werkt niet (men is de koffer nu nog aan het zoeken) en een week later laat op de avond komt de koffer dan eindelijk (open en beschadigd) als iedereen ligt te slapen onaangekondigd opeens terug.
Omdat TUI denkt dat je dan "eerste levensbehoeften" moet aanschaffen (er zit uiteraard kleding in de koffer) en dat niet hebt gedaan is het in hun ogen redelijk om een cadeaubon van "maar liefst" 50 euro voor het ongemak als coulance aan te bieden.
Dit is overigens inclusief coulance voor het niet kunnen maken van de terugreis omdat ik een spoedopname (met operatie) in het ziekenhuis had.
Conclusie: TUI is een nog belachelijker bedrijf dan KLM. En maar geld binnenharken, maar als er eens een keer iets mis gaat dan is men te gierig om een fatsoenlijke oplossing te zoeken. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 16 maart 2023 bestemming: IJsland, reisperiode: oktober 2022

Wij hebben cijfer 1 gegeven want de 0 was niet aanwezig, en leggen dit graag eventjes uit. In november 2021, volle coronaperiode heb ik een prijssimulatie gemaakt voor een 5 daagse citytrip naar Ijsland dit voor de 30/10/2022 tem 03/11/2022. Tot mijn grote verbazing kreeg ik 1 dag nadien reeds een bestelbon via mail toegestuurd. Ik heb naar aanleiding daarvan onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met mevr.Isabelle Dhondt, dit op het nr. 070/222.346 en haar duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was om een reis te boeken , maar dat het louter over een prijsaanvraag ging. Als antwoord heb ik gekregen, dat dit een formaliteit was. Ze vermelde ook, wij zijn in volle coronaperiode en kunnen zelfs niet garanderen dat deze reis doorgaat. U hoeft zich geen zorgen te maken. Ik zet dit order op annulatie. Wij krijgen heel veel mails binnen en alles verandert hier om de haverklap en wij slagen er niet meer in om alles op te volgen. Exact 1 jaar later krijg ik een uitnodiging voor betaling. Ik reageer dan ook onmiddellijk via mail naar Tui, maar krijg helaas geen antwoord. Dan maar eventjes bellen naar Tui. Daar werd er mij duidelijk gezegd dat het reservatienummer en mijn naam totaal onbekend waren in het systeem van Tui. Ik mocht op mijn 2 oren slapen, geen vuiltje aan de lucht. 1 week gelegen krijg ik een mooie brief toegestuurd van een gerechtsdeurwaarder waarvoor ik geen reclame wens te maken, met een vriendelijk verzoek om dit openstaand bedrag te betalen. Tui bellen op het nr. van de bestelbon lukt niet , want dit nummer is niet meer in gebruik. Dan maar een ander nummer draaien. Ik ben van het muurtje naar het kastje gestuurd. De mails worden door Tui gelezen, maar helaas krijg ik van hen geen antwoord. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 maart 2023 bestemming: Griekenland / Cos, reisperiode: juni 2023

De ene dag een boeking plaatsen waarbij de chatbox beloofd. De volgende dag niet kunnen wijzigen dan door annulering met 100% kosten. Oplichting ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 februari 2023 bestemming: , reisperiode: november 2022

Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui.

Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was.

Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald.

Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt.

Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 februari 2023 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2020

Heerlijke vakantie gehad, ondanks code rood op dag 1. Corona gooide roet in het eten, enkele uren na aankomst kwam het bericht uit nederland. De Griekse eilanden kregen code rood en iedereen moest terug. Direct contact met Tui gezocht en zodra bekend zou zijn wanneer ik terug moest zou ik bericht krijgen. 12 daagse vakantie werd uiteindelijk hierdoor 11 dagen.
Tijdens de vakantie niks gemerkt van code rood. Heerlijk genoten van dit prachtige eiland. Hotel was prima, had een 1 persoonskamer die weggestopt was in een hoekje. Direct na inchecken bij de balie geweest en gevraagd om een andere kamer. Dit kon en ik kreeg een kamer met een lekker balkonnetje met zij-zicht op de bergen en het zwembad.
Het merendeel van de azijndrinkers hier zou 1 ster geven. Tui kon namelijk niet vertellen wanneer ik terug zou gaan na het code rood bericht en de kamer die ik kreeg was niet best. Het ligt aan je eigen houding hoe je de vakantie oppakt. Vriendelijk vragen kom je een heel eind mee ipv direct boos worden en vinden dat je beter verdiend want je hebt immers zo veel betaald.
Neem alles met een korreltje zout, ik reis al 20 jaar met TUI en heb alleen maar fijne vakanties gehad. Bij onvrede, blijf rustig, bestel een drankje en hou het vriendelijk ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 21 december 2022 bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: december 2022

Onmogelijk lange reis met vertraging in Gambia, dan nog naar de Kaapverdische eilanden, vliegtuig schoonmaken. Na 16 uur waren we thuis. Daarin zit 1,30 uur voor terugreis naar huis.
Wel was de verzorging in het vliegtuig prima in orde . Vriendelijk personeel ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 20 december 2022 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: december 2022

Nooit opgehaald voor de bij de reisleider van TUI in het hotel geboekte excursie. Geen lokale gegevens om contact mee op te (laten) nemen over de excursie, of we nog opgehaald zouden worden of niet.
Vervolgens wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om je geld terug te krijgen. TUI Go schuift de verantwoordelijkheid af naar TUI omdat we bij de reisagent hebben geboekt. TUI schuift de verantwoordelijkheid af naar de lokale organisatie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 december 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2022

Chauffeur kwam met een smoes te laat ophalen en sloeg gewoon een deel van de excursie over ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 26 november 2022 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: augustus 2022

Slechte informatie internet over het verblijf. Zeer slechte begeleiding tijdens ons verblijf. Hebben zelf een nieuwe locatie gezocht in Nauders.
Zeer slechte afhandeling van schade ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2022

Duur 5 sterren hotel geboekt all-inclusive. Dit was het niet waard en na 3 dagen stroomde het hotel vol met 460 zeer luidruchtige dronken Polen die voor iedereen de reis kapot hebben gemaakt. Zowel hotel als TUI ( app en mail) deden helemaal niks voor ons! Nu dan maar naar de rechter indien nodig. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juni 2022

Klacht gemaakt van onze all in direct vanaf we daar toekwamen eerste dag ,eten ,bediening zwembad ,snacks ,was voor ons zijn sterren zeker niet waardig ,door heen en weer gebel en gestuurd zijn we met de maitre tot een dail gekomen maar is nog steeds niet waar wij het voor geboekt hebben ,all in .!hebben klacht nogmaals via reisbureau onderhandeld voor compensatie ,ook omdat we ginder klanten die ook niet te vreden waren en wel een compensatie gekregen hebben met andere maatschappij .geprobeerd om deel te maken ,.tevergeefs is dit op niets uitgedraaid ,ben heel erg teleurgesteld in klachtendienst dat er na 20 jaar tui klant zo opzij geschoven te worden .we trekken hier onze conclusies. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 23 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2022

Tui.nl stelde ons geboekte hotel foutief voor als 4,5-sterren waardig. De mensen van het hotel waren zeer vriendelijk maar kwalitatief was het hotel max 3- sterren waard. Via de app was tui ter plaatse onmiddellijk bereikbaar maar er werd geen oplossing aangeboden . Na de reis hebben we via alle mogelijke manieren geprobeerd om nog tot een overeenkomst te komen maar daar is ook geen enkel gevolg aan gegeven . Je kan je de moeite en energie besparen want het brengt helemaal niets op. Klantenservice nul !!! ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 15 oktober 2022 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: augustus 2022

Onderbouwd door wat mooie foto’s op de website van TUI, waren wij in de veronderstelling dat we in een resort (Akassia beach resort) terecht zouden komen waar wij in een zekere mate van luxe/rust van onze vakantie konden genieten.

Helaas bleek de werkelijkheid anders en werd het een vakantie vol irritaties. Een aantal voorbeelden:
- De beloofde WIFI was veelal niet toegankelijk/beschikbaar omdat deze overbelast was. Met een 2-tal tieners is de aanwezigheid WIFI een eerste levensbehoefte;
- Verse fruit sapjes waren alleen verkrijgbaar tegen betaling. Uitsluitend de chemische “oplossapjes” maakten onderdeel uit van het All-Inclusive arrangement. Deze drankjes waren echter zo zoet, dat het glazuur spontaan van je tanden af sprong. Wat overbleef was een glas water;
- De aangeboden frisdranken bestonden uit surrogaat cola/sinas/sprite. Deze frisdranken bestonden uit oploslimonade welke veelal niet eens koud was en ook regelmatig bestond uit alleen water met bubbels (De smaakjes waren simpelweg op/niet aangevuld). Volledigheidshalve: De “echte” frisdranken waren uitsluitend tegen betaling verkrijgbaar;
- Het eten was ronduit slecht en bovendien zonder enige variatie. Dat wil zeggen dat we gedurende de 2 weken dat wij op het “resort” hebben moeten verblijven, elke ochtend/middag/avond nagenoeg dezelfde gerechten geserveerd kregen. Een aantal keer was het eten van de middag verwerkt in het eten van de avond (!). Het werd er niet echt smakelijker op!. Al met al is dit de eerste vakantie geweest waarbij we met tegenzin naar het restaurant gingen. Volledigheidshalve: ook de a la carte restaurants waren van hetzelfde bedenkelijke niveau;
- De staat van onderhoud van het “resort” was eveneens slecht:
o Rondom het zwembad moest je goed uitkijken om niet te struikelen over de dilatatievoegen die los lagen. Het losliggen van deze voegen leidde tot serieuze risico’s op val- en struikelgevaar;
o De voegen tussen de tegels rondom het zwembad waren op veel plekken weg, waardoor je je kon ophalen aan de scherpe randen van de tegels;
o Bij een aantal zwembaden was zelfs de kunststofbekleding los;
o Het waterpark heeft de beste tijd wel achter zich. Als gevolg van twijfels aan de integriteit van de waterglijbanen hebben wij hier geen gebruik van gemaakt.
- Omdat het hotelmanagement waarschijnlijk wel inziet dat het zo niet verder kan, werden er op diverse plekken onderhoudswerkzaamheden/herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Dit resulteerde echter in het volgende:
o Vrijwel direct naast onze kamer was een soort bouwput waar de werklui ’s ochtends om 07:00 uur vrolijk begonnen te timmeren en zand en grind begonnen te scheppen (voor het maken van beton). Uitslapen zat er dus niet in;
o Een aantal glijbanen was dicht voor herstel/reparatie werkzaamheden;
- Tot slot was ook de hotelkamer te typeren als vergane glorie:
o Er was nauwelijks waterdruk in onze kamer waardoor douchen een langdurige bezigheid werd. Ook is het voorgekomen dat de waterdruk in het geheel wegviel;
o De voordeur was zonder sleutel/pasje te openen omdat het slot volledig ontzet was en dus niet meer goed afsloot. Niet echt een veilig gevoel.

Bovenstaande betreft zomaar een aantal voorbeelden welke naar onze mening aangeven dat de voorstelling van zaken op de website van TUI in het geheel niet overeenkomt met de werkelijkheid. Naar onze mening is de relatie prijs/kwaliteit dan ook volledig uit verhouding. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 oktober 2022 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2022

Nooit via tui op vakantie gaan.
Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
Ik heb via Tui een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2022

Alles was goed van tui behalve de excursie niet van alltours wij dachten dat alltours tui was we waren alle twee ziek en kregen ons geld van de excursie niet terug van all tours. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 29 september 2022 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2022

Vakantie van 2 weken geboekt en 2 weken geen bagage gehad. TUI geeft geen gehoor, vraagt om een PIRnummer wat we niet hebben gekregen. Er waren in totaal zo'n 50 koffers niet aangekomen en er was een verzamelcase aangemaakt. Hier wist een TUI medewerkster op Punta Cana vanaf maar hielt zich van de domme. Zodat wij van het kastje naar de muur en weer terug werden gestuurd omdat ze via de app/mail om het PIRnummer bleven vragen, die we dus niet hadden.Ze beleven het afschuiven op Swissport maar wij hebben een pakketreis afgenomen bij TUI dan verwacht je dat er alles inzit vlucht, transfer, locatie,service en je bagage natuurlijk. Uiteindelijk op Schiphol naar Swissport gegaan (zij regelen de bagage) heel goed geholpen maar ... onze koffer is spoorloos. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 september 2022 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2022

Geen dubbelbed maar twee losstaande bedden (ondanks dat dit in de boekingsbevestiging was vermeld) voor onze romantische vakantie. Op de 2e dag bedwantsen die elke nacht een druppel bloed kwamen halen. Klacht ingediend bij hotelreceptie, Tui Nederland, klachtenformulier Tui en lokale reisagent gesproken die het even snel op zou lossen. Niets meer gehoord. Klacht ingediend bij de Geschillencommissie Reizen om volledige reissom terug te halen. Tui had dit makkelijk op kunnen lossen maar ondernam geen enkele actie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2022 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: augustus 2022

We hadden een 5 daagse citytrip naar Wenen geboekt per trein.
5 dagen betekend krap aan 2 dagen in Wenen .
De trein waar we mee gereisd hebben was ontzettend vies.
Bij instap waren de toiletten vies, prullenbakken zaten nog vol.,en was er geen toiletpapier aanwezig.
Tijdens de reis die maar liefst 19 uur duurde is er geen drinken of zelfs gewoon water te krijgen (dit bij een temperatuur boven 30°C ) .
's morgen tussen half 8 en half 11 kan je koffie of thee kopen a 3€ voor een kartonnen bekertje.
Echter was het hokje waar je dit kan kopen na anderhalf uur al gesloten omdat het water op was.
De toiletten, wasruimte en coupés zijn echt vies.
De stank van het toilet ruik je in de hele wagon.
De dekentjes waar je onder kunt slapen gaan niet in de was ,maar moet je opvouwen en gewoon weer op hun plek terug leggen.
Ons hotel was prima en Wenen is een mooie stad.
Maar deze aftandse manier van reizen heeft toch een waas gelegd over onze trip.
Ik zou niemand aanraden een citytrip te maken met de oude vieze tui trein. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2022 bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: juli 2022

Door verschillende redenen enorme vertraging (niet doordat we te lang in de rij stonden) Vervolgens een kamer krijgen die je niet hebt geboekt. Een transfer die samen met ons stond te wachten op mensen die niet op de vlucht zaten. Een klacht ingediend en 7 weken later nog geen reactie. Ben wel klaar met TUI, over 2 weken moeten we weer maar dat is voorlopig echt de laatste x want klantenservice kennen ze nuet ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 10 augustus 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Door de gecancelde retourvlucht (Rhodos-Amsterdam) brengt TUI haar klanten onder in hotel Summer Dream. Buiten dat over dit gehorige hotel continu vliegtuigen landen en opstijgen, doet de airco het niet, zijn er geen flessen water beschikbaar aan de bar, zit er een mierennest in het bed, is het aanbod van ontbijt in dit “3” sterren hotel zeer gering en het lijstje gaat wel even door. TUI, krijgen jullie geld toe om jullie klanten hier onder te brengen?

Na al twee keer eerder problemen te hebben gehad met TUI vakanties houd ik het voor gezien. Dag TUI, nooit meer iets boeken bij jullie. Het ga je goed! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 juli 2022 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: september 2021

In 2021 reis geboekt voor 4000 euro voor 2 personen.
Reis jaar uitgesteld ivm corona, nu dit jaar door allerlei toestanden op schiphol gevraagd: als de reis niet doorgaat krijgen we dan ons geld terug. Kunnen ze ons niet toezeggen.
Nu gevraagd omboeken vanaf Eelde naar Cran Canaria.
Dat kost 2000 euro, maar wij moeten dan wel de 4000 euro betalen.
Ik heb gezegd dat ik dit een criminele aktie vindt.
Als we nu alles willen afzeggen, moeten we 30 proc van de reissom betalen. Dus 1200 euro, terwijl we ruimschoots op tijd zijn.
Vraag me af wat een rechter hiervan zal zeggen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 juli 2022 bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: juni 2022

Barslecht hotel ,vieze borden minderwaardige maaltijden ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 1 juli 2022 bestemming: Spanje / albir, reisperiode: juni 2022

ALBIR, spanje, HOTEL SUN PALACE
De ligging is niet al te best, buiten het hotel vind je enkel appartementen. Je moet ongeveer één kilometer wandelen (of rijden met de huurwagen) om in het stadje te geraken. Daar vind je wel leuke restaurants en bars, en een warenhuis (Consum). De parasols aan het zwembad hebben een los bovenstuk, zodat ze met de wind mee draaien. De ene keer heb je zon, een halve minuut later lig je in de schaduw. Voor de handdoeken moet je een garantie van 20 euro per handdoek neertellen. Het buitenzwembad zelf is niet al te groot, en het personeel is niet echt vriendelijk zoals we dat van Spanjaarden gewoon zijn. Voor het binnenzwembad met sauna en broebelbad moet je 15 euro per persoon betalen. Het eten valt mee, al is het kleine terras buiten niet onderhouden. De WiFi laat soms te wensen over. De kamers zijn sober maar wel verzorgd. Alsof dat allemaal niet volstond, hebben we de laatste twee dagen in een kindertuin doorgebracht. Er logeerden immers ineens een honderdtal kinderen (ik overdrijf niet) tussen 8 en 16 jaar (voor een voetbaltornooi, blijkbaar) , die de eetzaal omtoverden in een rumoerige schoolrefter. Dit hotel (4 sterren) heeft één ster te veel, naar mijn bescheiden mening ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 25 juni 2022 bestemming: Griekenland / Rethymnon, reisperiode: juni 2022

Mijn reis is behoorlijk verpest door de slechte Klantenservice van TUI. Zelfde reis in september gemaakt. Toen mocht een medisch hulpmiddel (een wandbeugel van hard plastic, die ik nodig heb om te kunnen douchen ) mee als handbagage. Nu deed men bij TUI opeens zelfs moeilijk over meenemen in de ruimbagage. Door de onverwachte (vakantie al in december geboekt) drukte op Schiphol was ik genoodzaakt assistentie aan te vragen. Ik kan door de pijn in mijn benen niet lang staan. Tijdig TUI gebeld voor invullen mobiliteitsbeperking. De klantenservice weigerde in eerste instantie, toen wist men niet hoe het formulier in te vullen. Na dik 1 uur opgegeven. Tweede keer weer onervaren medewerkster. Uiteindelijk bevestigingsmail gekregen. Op Schiphol bleek het echter niet te zijn doorgegeven aan de Assistentiebalie (deze konden vanwege de drukte niet ingeplande assistentie niet garanderen) en werd ik geconfronteerd met een lastige situatie gezien mijn mobiliteitsbeperking. Alleen dankzij attente coachen van de rijen op Schiphol, mocht ik de beveiligingsrij gedeeltelijk omzeilen, en kon ik lichamelijk deze hindernis nemen en de gate halen met mijn kruk. Met de klacht doet TUI niets. Nietszeggende en niet -inhoudelijk mailtje, na 24 uur zonder verder onderzoek. Het interesseert hun niet. Ipv voorpret enorme stressen. Ook het omboeken naar Wamos Air met als gevolg minder beenruimte was slecht lichamelijk voor mij.
Vakantiepret is bij TUI ver te zoeken als je met medische zaken zit. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 24 juni 2022 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2022

Verschrikkelijke ' klantenservice'. De eerste nacht van ons verblijf zijn wij om kwart voor 5 gewekt door de moskee die grensde met het ochtendgebed. Omdat wij lichte slapers zijn en na kort informeren dit uiteraard een dagelijks ritueel is, hebben we gevraagd om een andere kamer. Het hotel staat vrij leeg dus een andere kamer was geen probleem.. mits bijbetalen omdat er dan een beter uitzicht was. Een soortgelijke kamer aan de andere kant was er niet. Omdat je op vakantie lekker wilt slapen kies je uiteraard maar eieren voor je geld. Maar echt netjes vinden wij dit niet. Als er op de website stond dat je bij een voordeelkamer elke ochtend vroeg moet opstaan hadden wij waarschijnlijk een ander hotel geboekt. Vervolgens geprobeerd hulp te krijgen van de klantenservice om vervolgens 15 min nee te horen en een heel verhaal dat het bij het land hoort. Ik ben meerdere malen geweest maar zelf nog nooit zo vroeg gewekt. Wat is het nut om mij 15 min aan de telefoon te houden en meerdere malen in de wacht te zetten als ze niks voor je willen doen. De reviews op hun eigen website hebben ze uitgezet, goede timing denk ik zelf vandaar hier. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juni 2022 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2022

Het verblijf was prima. Maar ALLES van de reis was gewoon slecht. De stoelen die we gereserveerd hadden kregen we niet (we zaten zelfs in een heel ander soort toestel dan aangegeven werd bij de reservering). Bij de terugreis klopte de stoelen wederom niet terwijl we hier wel voor betaald hebben. Tevens waren er veel snacks niet te koop in het vliegtuig. Alles voelde gewoon kwalitatief slecht aan. Na een klacht ingedient te hebben weet Tui nergens van en is er nergens te zien dat we de stoelen gereserveerd hebben. Nog nooit heb ik met zo'n slechte partij gevlogen. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 10 juni 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2021

TUI blijkt op geen enkele manier bereikbaar voor een simpele aanpassing van de reis. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 8 juni 2022 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2021

Mijn retourvlucht werd gewijzigd van Tui Dreamliner naar Vamos airline , je hoort niet van Tui Vamos kent alleen economy class en dat wil ik niet, je betaald voor extra seats maar je krijgt het niet, en bellen of mailen ho maar. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 6 juni 2022 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2022

Via Tui reis geboekt naar Cyprus. Vertrek ma 23 mei. Door complete chaos op Schiphol (ruim 6 uur in de rij gestaan) ons vliegtuig gemist. Weg vakantie! Uiteindelijk met behulp van Tui toch een oplossing gevonden, zodat we alsnog op vakantie konden. Zij het een aantal dagen later en een andere bestemming. Op Mallorca een prima verzorgde vakantie gehad. Hulde voor Tui dat zij mede uit coulance (zij kunnen ook maar weinig doen aan de belachelijke chaos op Schiphol) een oplossing hebben aangeboden. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 6 juni 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2022

Geen reis geboekt, eerste ervaring met TUI is rond uit teleurstellend.
Langs geweest bij een van de winkels om een reis uit te zoeken, hier een gevonden en een uitdraai van mee gekregen plus een prijs. 1,5 uur later thuis proberen te boeken, deze werd echter afgebroken omdat deze reis niet meer beschikbaar zou zijn. Hierdoor contact opgenomen met TUI en zij gaven aan dat ze het konden boeken, echter wel met een 25% verhoging in de prijs. Op de vraag waarom er op hun site nog een ander bedrag staat, het bedrag wat ik in de reiswinkel heb mee gekregen, was dat de site niet was geupdatet en ik maar contact moest zoeken bij het reisbureau die mij de prijs hadden verteld. Het lokale reisbureau gebeld en zij gaven nu ook aan dat de prijs hoger was dan in eerste instantie was aangegeven.
Nu enkele dagen later staat de 'oude' prijs nog steeds op de site en krijg je pas na dat je alles hebt ingevuld een melding 'deze reis is niet te boeken'.
Heel erg slordig en teleurstellend van TUI dat zij reizen aanbieden die er niet zijn. Volgende keer zelf maar een vliegticket en een hotel boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 30 mei 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2022

De reis is nog geen eens begonnen en ik kan op geen enkele manier contact krijgen met Tui. Ik vraag om een eenvoudige aanpassing van de reissom vanwege een eerder geannuleerde reis, maar TUI reageert niet op alle emails die ik sinds 3 weken aan het versturen ben. Uit onmacht ben ik maar op facebook contact gaan zoeken, hier kwam ook geen reactie. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur. ook de mogelijkheid voor het indienen van een klacht via een klachten formulier kan niet, want dat is alleen na de reis mogelijk. Ik ben nu dus al 3 weken bezig met emails sturen, bellen, facebook reacties....en veel stress en TUI is een bunker wat betreft contact. Helaas is mijn aanbetaling al gedaan, maar na deze trip NOOIT meer TUI. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 24 mei 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2022

Ik ben niet op reis gegaan, mijn reis werd door TUI geannuleerd op 14 april. Tot op heden heb ik mijn reissom niet teruggekregen! Ondanks diverse verzoeken wordt er totaal niet gereageerd! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 mei 2022 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: april 2022

Problemen met huurauto via Sunny cars. Het lukte niet om een klacht hierover in te dienen bij Tui, nog via het klachtenformulier nog telefonisch ( half uur+++ wachttijd) ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 29 april 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2022

Wij hebben een tijd geleden wat ron­dgekeken en besloten om een reis te boek­en via TUI. Op het moment dat wij gingen boeken, gaf de webs­ite​ meerdere keren aan dat de boeking niet is gelukt en wij het later moesten proberen. Er is hierd­oor een fictieve boe­king geplaatst zon­der dat wij het wist­en. Wij hebben namel­ijk nooit een bevest­iging van de boeking ontvangen anders zou er direct actie wo­rden ondernomen.

Op dinsdag 15 februari 2022 hebben wij een sms ontvangen waarin wordt aange­geven dat er nog een bedrag moet worden voldaan.Er werd verv­olgens contact met jullie opgenomen en er werd toen door TUI aangegeven dat de boeking eruit zou wor­den gehaald. Vervolg­ens kregen wij op dinsdag 22 februari 2022 een nieuw betaa­lverzoek. Hierin werd aangegeven dat er betaald moest worden. Toen is er ook con­tact met jullie opge­nomen en werd er aan­gegeven dat wij moes­ten afwachten, omdat er een coulance reg­eling was ingediend, maar dit lag nog bij de afdeling.

Tij­dens het telefoonges­prek hebben wij aang­egeven dat er na het eerste gesprek werd gezegd dat het gere­geld zou worden. De manier van communice­ren vinden wij onpro­fessioneel en dit he­bben wij ook aangege­ven. Vervolgens kreeg wij d.m.v. een voicemailbericht te horen dat het bedrag alsnog moest worden voldaan. Op 28 febru­ari 2022 hebben wij weer contact met jul­lie opgenomen en toen werd dit nogmaals verteld. Er zijn vol­gens TUI​ ook meerde­re boekingen uit het systeem verwijderd, waardoor deze boe­king waarover wij ni­ets van af wisten er niet meer uit kon worden gehaald. Wij hebben tijdens het ge­sprek aangegeven dat wij het hier niet mee eens zijn. Mevrouw ging dit tijdens het gesprek verder ui­tzoeken en had ons in de wacht gezet. Na­dat wij uit de wac­ht werden gehaald we­rd de verbinding ver­broken wat tenslotte erg slordig is. Wij werden teruggebeld en er werd aangegeven dat mevrouw weer een coulance formulier intern zou verstur­en om de boeking eru­it te halen. Mijn pa­rtner heeft ook daar­na meerdere keren hierover gebeld. Wij ontvingen alsnog be­richten​ over dat er een boeking openst­aat. Er werd constant tegen hem gezegd dat er geen boeking openstaat en of dat het elkaar heeft gekr­uist dus is opgelost en de boeking eruit is gehaald en dat er geen openstaande boekingen meer ston­den. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet opgelo­st.

Kortom telefoni­sch contact opnemen met TUI heeft weinig zin want de klanten­service communiceert zonder begrip en be­grijpt niet dat dit een boeking is waarv­an wij niet wisten dat het was geplaatst vanwege de storing. Het is wel heel apa­rt dat er opeens 4 boekingen in stonde­n. Waarschijnlijk is er sprake van mis­communciatie binnen de afdelingen van TUI zelf. Wij vinden echter niet dat wij hier benadeeld van mo­eten worden. Wij mog­en tenslotte enige vorm van klantenservi­ce verwachten van een groot luchtvaartma­atschappij. Daarbij zouden wij mogen vertrouwen op datgene dat ons telefonisch meerdere malen toeg­ezegd werd.

TUI heeft n.a.v. mijn mail geprob­eerd om telefonisch contact met mij op te nemen maar ik was niet ik in de gelege­nheid om de telefoon op te nemen.wij hebben gevraagd of wij via de mail een reactie kunnen ontvangen. Het​ hele proces met de klantenservice opnie­uw te doorlopen heeft vrij weinig zin. Dit voorkomt weer ein­deloze discussies. Wij willen dit met een vaste (contact)per­soon op de afdeling bespreken.Tot op heden is er nog geen contact met ons opgenomen.

Tot slot willen wij erbij vermelden dat wij een boeking hadden staan (begin april 2022). Deze boeking stond vast en is ook vo­lledig voldaan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 april 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2022

Mijn cijfer VOOR de reis = 1. Ik hoop dat het verblijf dat kan compenseren.
De voor en na-service van TUI is gewoon ondermaats. Bellen lukt niet, tenzij je de moeite neemt om meer dan 30 min. te wachten. En hopelijk wordt de verbinding dan niet verbroken. Of vind je zoals ik toch een tel.nr. van één of andere receptioniste bij TUI.NL die je dan slim naar een niet bestaande collega doorverbindt.
Ze willen alles online laten gebeuren en hun personeel thuis laten. FOEI! Mailadres in hun communicatie? noreply@tui.nl
De chatbot Laura, telkens hetzelfde met deze robots. Alleen standaard antwoorden.

Frustratie alom dus. Dit soort praktijken zouden ze moeten bestraffen.
Je vraagt je af wat Head of Customer Services Nederland TUI de ganse dag uitspookt. De diensten zo veel mogelijk lam leggen? ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2022

Het Hotel Maspalomas Princes is een prachtig zeer groot hotel, met veel zwembaden, vooral voor gezinnen met kinderen met gezinnen met kinderen. Het was daarom een boel lawaai, maar gelukkig was er een gedeelte voor Adults Only. Eten redelijk tot goed.
Onze enige klacht betreft de slecht werkende app van Tui!!!!!!!!!!!!! En veel anderen hadden dit ook . ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 16 april 2022 bestemming: Malediven, reisperiode: mei 2022

Op 19 december 2021 heb ik een reis geboekt voor 2 personen (ik ben hoofdboeker) bij TUI Duitsland. Reisperiode van 29 april tot 7 mei 2022. Bestemming Malediven, voor de specifieke data zie gevoegde reisbescheiden. Zowel de reisbescheiden van de boeking op 19 dec 2021 (ingescand van een hardcopy die ik nog had, aangezien online de gegevens al zijn gewijzigd in de nieuwe situatie) en de nieuwe reisbescheiden, waarop de verandering van vliegveld en vliegtijden opgenomen kunt u in bijlagen terugvinden. Zo ook nog een aantal andere relevante documenten om de situatie voor u in kaart te brengen.

Oorspronkelijk geboekte reis:
We zouden oorspronkelijk vetrekken vanaf Düsseldorf op vrijdag 29 april om 15;25 om uiteindelijk via tussenstop Dubai op Vliegveld MALE te landen op zaterdag 30 april om 09:30. Aldaar zouden we met een Watervliegtuig (transfer incl.) naar het Atol Lhaviyana worden gevlogen, waar we een sunsetbeach villa hebben geboekt. Voor de terugreis zouden we op vrijdag 6 mei met het watervliegtuig terug worden gevlogen naar MALE, een passend hotel in de buurt van het vliegveld, zodat we tijdig de volgende morgen 7 mei de vlucht terug naar Düsseldorf zouden kunnen halen, die namelijk om 09:10 zou zijn. En dan zouden we zaterdagavond 7 mei om 19:15 weer landen op Düsseldorf.

Belangrijk gegeven is dat het watervliegtuig namelijk volgens de reisbescheiden niet voor 09:00 en na 15:30 vliegt.

De reissom totaal is €7402,- voor 2 personen. Dat is nog exclusief de reiskosten van Voorburg naar Düsseldorf en de parkeerkosten aldaar. De reistijd Voorburg Düsseldorf is ongeveer 2,5 uur zonder oponthoud.

De gewijzigde reis:
Op 14 april kregen we een mail met een wijziging van Vliegveld, namelijk dat Düsseldorf niet meer beschikbaar was en dat we vanaf Frankfurt zouden moeten vertrekken. Ook de vluchttijden waren daardoor gewijzigd.
Het nieuwe reisplan (tevens gevoegd in bijlage incl. de nieuwe reisbescheiden) geeft het volgende beeld:
Vrijdag 29 april 22:20 vanaf FRA , aankomst zaterdag 30 april MALE 16:40. Terug zaterdag 7 mei MALE 08:20 en aankomst FRA 7 mei 20:05.

Consequentie wijziging:
Deze verandering houdt in dat onze reis naar het vliegveld is verdubbeld, Voorburg naar Frankfurt is ongeveer 5 uur met de auto zonder oponthoud. Daarnaast betekent het feit dat we 30 april pas eind van de middag landen op Vliegveld MALE, dat we die dag geen transfer meer hebben naar het Atoll, aangezien het watervliegtuig na 15:30 niet meer vliegt. Hetgeen betekent dat we pas zondag onze bestemming zullen bereiken. Dat is een verlies van meer dan een dag.

Als we dat omrekenen naar wat we met deze wijziging inleveren, dan is dat een dag verlies op bestemming, ruim 600,- per persoon. Hogere, dubbele benzinekosten (verschil afstand Voorburg-Düsseldorf of Voorburg-Frankfurt) komen daar nog bovenop, als wel mogelijk hogere parkeerkosten (nog niet gechecked of er een verschil is tussen Düsseldorf en Frankfurt).

Contact met TUI (aantal relevante mails gevoegd):
Tot 8 april alleen maar berichten/mails van TUI met de reisgegevens van de initiële boeking, vlucht vanaf Düsseldorf.
Toen de mail op 14 april met de mededeling van de wijziging van Düsseldorf naar Frankfurt.
Ik heb hierover diverse malen gebeld met TUI Duitsland (+495115678600), allereerst op 14 april meteen na het lezen van de mail met de wijziging. Ik heb toen gevraagd om een alternatief voor het gekozen vliegveld, bijvoorbeeld vlucht vanaf Amsterdam en gevraagd om een gepaste vergoeding voor het verlies van de zaterdag, waarbij ik heb aangegeven wat 1 dag omgerekend vanuit de reissom kost (7402: 2= 3700, uitgaande van de initiële boeking verblijf op Atoll van zaterdagmiddag tot vrijdagmiddag = effectief 6 dagen. 3700:6 = ruim 600 euro per dag per persoon). Zij zouden dit verder geleiden naar kantoor, en ik zou binnen 3 werkdagen een mail met alternatieven krijgen. Deze mail heb ik op 15 april gekregen, waarin wordt gesteld dat er geen alternatief is voor vertrek vanaf Frankfurt. Verder dat men een compensatie aanbiedt voor een hotel van 7 op 8 mei van maximaal 200 euro of een vermindering van de reisprijs van 100 euro.

Naar aanleiding van deze laatste mail heb ik vanmorgen wederom gebeld met TUI en heb aangegeven dat ik de geboden compensatie meer dan onvoldoende acht, ik heb de situatie nogmaals uitgelegd, maar men blijft erbij dat dit een afdoende compensatie is. Ik heb vervolgens gevraagd om naar de mogelijkheid de reis te cancellen en teruggave van de reissom. Daarop kreeg ik te horen dat we dan blijkbaar 5000 euro niet terug ontvangen, op basis van de in de reisbescheiden terug te vinden clausules, met reden dat we te laat zijn met cancellen. Ik acht dat zij ons heel laat op de hoogte stellen van de wijziging met nogal wat impact, ik mijns inziens niet eerder had kunnen reageren en al zo snel mogelijk heb gereageerd. Ik acht ook dat zij niet voldoen aan hetgeen we hebben geboekt en de voorwaarden daarbij. Ik acht tevens dat de geboden compensatie, iets meer dan 1% (!) van de reissom, niet in verhouding staat tot hetgeen we wel hebben geboekt en niet krijgen.

Verder vliegen we met Emirates. Ik heb gisteren nog op internet gekeken naar vluchten van Düsseldorf naar Male, die zijn er wel degelijk (zie gevoegde bijlage). Dus de mogelijkheid om ons dat als alternatief te bieden is er wel. Ook dat heb ik aangeven in het gesprek zaterdagmorgen, was geen optie gaf men aan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 april 2022 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2022

Wilden boeken via jullie reisbureau in Harderwijk. Stond briefje op de deur dat wegens drukte een afspraak gemaakt moest worden. Zaten drie dames waarvan er 1 een klant aan het helpen was. Wij konden pas op 20 april terecht. Wij zijn op terras er tegenover koffie gaan drinken met het zicht op tui kantoor. Drie kwartier later waren er geen nieuwe klanten naar binnen gegaan en zaten twee dames werkeloosvoor zich uit te kijken. Ik boek al jaren bij tui via dit kantoor maar dit is de laatste keer. Ik heb inmiddels bij andere reisorganisatie geboekt. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 5 april 2022 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: april 2022

We na boeking beetje schrik om te vertrekken na onderstaande reacties. We hebben de reis op 1 dag voor afreis moeten annuleren helaas via het contactcenter. Dit ging best wel vlot en efficiënt en klantvriendelijk. Hetgeen we nog tegoed hadden stond op 2 werkagen op onze BE- bankrekening. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 2 april 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2022

Prachtig hotel, centraal gelegen.
Rondleiding met een geweldige gids
Het was een regenachtige week.
En de gids maakte gewoon een afspraak, om het de volgende dag af te maken. Zo aardig en relaxt.
We hebben ook echt alles gezien.
Van ons een dikke tien. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 18 maart 2022 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2022

Een appartement vol kakkerlakken vervolgens wordt dat volgespoten met insecticide wat niet gemeld wordt en wat zeer schadelijk is voor de gezondheid een app waar ze zeggen dat ze streven om binnen 30.minuten te reageren op je vraag en na 3 dagen een antwoord krijgen wat me vraag was bellen met de reisleider die je naar een kantoor verwijst wat gesloten is geen service en bij terugkomst 2 uur wachten op je bagage omdat ze die gasten die het vliegtuig leeghalen een hongerloontje betalen en dit is nog niet eens de helft van de klachten over tui ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 maart 2022 bestemming: Cuba, reisperiode: februari 2022

Probeer al 4 weken extra bagage bij te boeken voor de terugvlucht, volgens de site erg flexibel eh gemakkelijk, net Customer Service een uur aan de lijn gehad die alle handboeken moest gaan doorlezen om als conclusie te melden dat ze het erg jammer vond maar dat het niet kan ivm hun nieuwe boekingsssyteem. Bijboeken op de luchthaven kan wel (maar dat zijn astronomische bedragen) Kortom je kunt als client de boom in van deze snel gepikeerde dame die de commerciele communicatie trainingen met goed gevolg heeft afgelegd..wat een klantonvriendelijk bedrijf ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 februari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2021

Schurftig gedrag TUI :
Wijziging van avondvlucht naar ochtendvlucht per email vernomen = afname van 1 dag vakantie ter plaatse.
9u bellen met helpdesk : "Ik verplaats u terug naar de avondvlucht, wanty deze is zichtbaar" gevolgd door "gelieve later terug te bellen want wegens een technische storing kan er nu niet omgeboekt worden."
11u bellen met de helpdesk : "avondvlucht aankomend brussel is 'verdwenen' nog wel een 2u vroegere vlucht uitkomend op antwerpen", doe die maar is ons antwoord "ja, wel een opleg van 400 euro want de regel is de vlucht is op dezelfde dag dus u als klant moet maar slikken" Dit noemen ze klantvriendelijk bij TUI, ik noem dit schurftig gedrag ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 februari 2022 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: februari 2022

Deze reis-organiesatie verdient geld over de rug van machteloze reizigers .Beloftes zonder woorden en elkaar de hand boven het hoofd houden .begin januari een reis geboekt na en aantal dagen werden de maatrelen aan gescherpt en wilden wij onze reis of annuleren of later in het jaar omboeken. Er werd ons van alles toegezegt per telefoon .Nu vijf dagen voor dat we zouden vertrekken na nog twee maal gebeld te hebben en wij bericht terug zouden ontvangen kregen wij geen bericht .gisteren weer gebeld en nu kan er niets en zijn we ons geld kwijt .Ze geven ons gelijk dat ze steken hebben laten vallen maar kunnen ons nergens in tegemoet komen vanuit hun hoger offersief. Eerst van alles beloven en dan 180 graden de andere kant op. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 januari 2022 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2022

Waardeloos bedrijf. Slechte dienstverlening
Op 15 januari een reis aan het vergelijken bij verschillende aanbieders. Ik kwam uit op de site van Tui. Reizen. Om te vergelijken moet je alle gegevens van de passagiers invullen en daarna op volgende en volgende....We kwamen uit op de laatste pagina waar je definitief kan boeken. We laten de computer open want we kregen bezoek van de buren met hun 5 jarig zoontje. We waren wat aan het praten en dat 5 jarig zoontje was op de computer bezig en duwde op de knop definitief boeken. Ik kreeg onmiddellijk een mail van Tui Reizen met Bevestigingsnummer.
Ik heb onmiddellijk naar Tui Reizen gebeld op het nummer 088 088 5885 en na 40 minuten werd er opgenomen door een man. Mijn probleem uitgelegd dat die reis abusievelijk geboekt werd door het 5 jarig zoontje van de buren. Na nog 2 maal in wacht geplaatst te zijn kreeg ik te horen dat het niet anders kon dan de vlucht te betalen. Het kan niet zijn als je onmiddellijk belt dat de vlucht reeds geboekt is. Ik heb € 276 moeten betalen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 januari 2022 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: december 2021

Schandalig. Tijdens het boeken van de vakantie bij TUI is een maximale annuleringsverzekering afgesproken omdat mijn moeder helaas k4nker had. Er was nog onzekerheid over deze situatie en daardoor wisten wij niet of we op vakantie konden. Helaas konden wij uiteindelijk niet op vakantie omdat het nieuws slechter bleek te zijn dan verwacht, en was volgens TUI blijkbaar een 'basisannuleringsverzekering' afgesloten. Dit was overduidelijk niet afgesproken tijdens het boeken, maar TUI gaf al vrij gauw aan dat het een klant zijn eigen verantwoordelijkheid is om dit dubbel te checken. In deze hectische periode is helaas ook nog een vriend overleden tussendoor, waar TUI verder ook geen boodschap aan had om de vakantie te cancellen, omdat dit niet de eerste kring is volgens basisannulering (die wij dus niet hadden afgesloten). We konden last minute nog omboeken, maar dit was vooral snel gedaan omdat we een extreem hectische periode hadden en geen tijd meer zouden hebben om anders op vakantie te gaan die we origineel geboekt hadden. Tijdens het omboeken op het kantoor in Hoorn, heeft de dame tijdens het omboeken SNEL een vakantie geboekt waar we in principe niet heen zouden gaan vanwege de laatsteomboekingsdag, maar omdat we nog 4x zouden mogen omboeken vanwege corona was dit geen probleem. Er was overduidelijk afgesproken dat er bij de wijziging van de voorwaarden OF op het laatste moment van de dag van mogelijk wijziging een contactmoment zou plaatsvinden omdat we nog niet zeker wisten of we op vakantie zouden kunnen gaan. Ook dit is NIET door TUI gedaan. Ze willen uit 'coulance' de vakantie niet meer wijzigen en ook niet meer annuleren. Ze hebben niets te maken met het overlijden van mensen of enige vorm van menselijkheid getoond tijdens de gesprekken. De medewerkers van TUI waren ook bijzonder aggresief en intimiderend tegenover mijn vriendin. We zitten nu dus met een vakantie waar wij helemaal niet meer naartoe kunnen en veel geld voor hebben betaald. Ik ga hier werk van maken en zorg er in ieder geval voor dat de hele wereld dit zal weten. Mensonterend. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 januari 2022 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2021

Curacao 19/ 29 december 2022. Wat een ellende om met Tui op vakantie te gaan. Die app, die doet het niet en als men zegt je op de hoogte te houden dan doen ze dit niet, liegen kunnen ze trouwens wel goed bij TUI. Ons vliegtuig vertrok niet vanwege een zieke piloot, kan gebeuren. Schreeuwende stewardessen die je een plaats weigeren waar je extra voor betaald hebt (sowieso zijn hun stewardessen onbeschoft). Nu komt het mooiste, TUI vindt dat de verplichte vergoeding van de EU niet hoeven te betalen (600 Euro p.p.). Trap daar niet in, een zieke piloot valt gewoon onder de annuleringsvergoeding en iedereen van die vlucht heeft daar dus recht op. https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak/?ecli=ECLI:NL:RBNHO:2019:9853. Een rechter heeft hier al uitspraak over gedaan en ziekte valt gewoon onder bedrijfsrisico. TUI vindt het ook heel normaal om je voor die dag te dumpen in een vreselijk aftands Kinderpretpark want je eigen accomodatie is te duur, ook als er plek is. Nooit maar dan ook nooit meer TUI. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 januari 2022 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2021

Accommodatie conform beschrijving, vliegreizen verliepen soepel, transfer naar en van hotel verliepen soepel, communicatie tijdig en duidelijk. Een zorgeloze vakantie gehad. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 5 december 2021 bestemming: Kroatië / kalamota, reisperiode: augustus 2021

Moeten annuleren wegens nabehandeling operatie.
hebben mediche attesten afgeleverd van behandelende chirurg en huisarts dat mijn vrouw niet moet reizen.afgekeurd van tui claims 1700 euro kwijt na 35 jaar trouwe klant. schandellijke praktijken.mensen laat jullie niet vangen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 november 2021 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2021

NOOIT MEER TUI VOOR ONS. De service van TUI is nog geen 1 ster waard, we zijn belachelijk slecht (zeg maar gewoon NIET) geholpen door TUI.
Ze zijn niet bereikbaar, ongeïnteresseerd en onbehulpzaam.
Het hotel was prima, alleen had TUI het hotel 2 sterren teveel gegeven dan het in praktijk was.
TUI BEDANKT VOOR NIKS. JE KAN MAAR 1x TROEP VERKOPEN ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 15 november 2021 bestemming: Italië / Apeldoorn, reisperiode: september 2021

-10 sterren is beter. Hopeloze organisatie!
Een 1 is nog teveel voor dit hele verhaal. Lang verhaal kort, bespaar jezelf hoofdpijn, veel geld wat je niet terug krijgt en valse beloftes. S'nachts aankomen op je vliegveld en geen huurauto bijvoorbeeld. Alles gesloten, niemand te bereiken. Niks geregeld, zelf voorschieten en niks terug krijgen. Vlucht 1 dag van te voren annuleren zonder dit zelf aan de klant te informeren. etc etc. nooit meer TUI! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 november 2021 bestemming: Griekenland / Sisi, reisperiode: augustus 2021

Afgelopen zomer een halfpension hotel geboekt via Tui. Het eten was elke dag koud en niet vers. Tijdens de vakantie hebben we dit aangegeven via Tui maar was niemand langs gekomen om er iets mee te doen en er was dus niks mee gedaan. 3 maanden later krijgen we als reactie van Tui ''Daarnaast geven wij aan dat wij geen aansprakelijkheid aanvaarden als u ontevreden bent over de maaltijden. Smaak en verwachtingen zijn nu eenmaal persoonlijk''. Helaas lost Tui haar klachten op door te doen alsof het niet hun probleem is want ''smaak en verwachtingen zijn nou eenmaal persoonlijk. Ik zou zeggen boek vooral via elke andere reisorganisatie want zoals tussen alle reviews te zien neemt Tui klachten niet serieus. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2021 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: oktober 2021

Cancellen zelf de vlucht en je moet maanden wachten op de terugbetaling, als je contact opneemt telefonisch zeer lange wachttijden en wanneer contact verbreken ze de lijn ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2021 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2021

Vip selection belooft veel, maar kan het niet waar maken.
Bij aankomst loopt het al mis! We zouden opgehaald worden aan de luchthaven: het enige wat we moesten doen was uitkijken voor een taxichauffeur met onze naam op een bordje. Zoals je al kan verwachten: uur na aankomst nog geen taxibestuurder met naambordje te zien!
Een digitaal bericht gestuurd naar de reisleiding(zou binnen het half uur reageren) maar na bijna 2 uur nog geen reactie.
Komen in het hotel aan en hier zou men ons volledig in het Nederlands helpen. Neen hoor, niemand spreekt hier Nederlands.
Beloftes, beloftes, beloftes!!!! Maar de centjes kennen ze wel! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 september 2021 bestemming: Duitsland / weiskirchen, reisperiode: september 2021

Parkhotel weiskirche .uitgebreid ontbijtbuffet,drie gangemenu met keuze uit drie hoofdmenus ook vegetarisch, vriendelijk personeel, groot zwembad met sauna, ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 30 september 2021 bestemming: Kroatië / Vrsar, reisperiode: september 2021

Maaltijden volden niet aan de verwachtingen ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 9 september 2021 bestemming: Griekenland / Trianta, reisperiode: september 2021

Hotel op rhodos perfect maar wat maakt tui er een chaos van zowel op Schiphol als op rhodos. Drop off tijden koffer op Schiphol lopen op tot meer als een uur en inchecken op rhodos is ook een chaos. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 2 september 2021 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Verwachtingen werden onvoldoende waargemaakt. Dit meteen besproken met reisleiding, die is echter onvoldoende bevoegd om klacht naar tevredenheid af te handelen. Tui na terugkomst onbereikbaar. Je kunt een klachtenformulier invullen en krijgt dan een ticketnummer en de mededeling dat er binnen ca. twee weken contact met je opgenomen wordt. Dat gebeurd niet. Ze zijn onbereikbaar. Emailadres is buiten gebruik, chatfunctie genereert automatische antwoorden Telefoon wordt niet opgenomen. Wat nu? Naar de geschillencommissie? De zaak groot maken? Of gokken ze er op dat je opgeeft. Heel slecht! Nooit meer boeken bij Tui! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2021 bestemming: Italië / Genua, reisperiode: september 2021

Voor alle duidelijkheid het betreft hier mijn ervaring met TUI.be. Een aantal zaken zijn trouwens bij .be identiek als bij .nl.
Ik heb voor deze reis bij beide organisaties ervaring. Boekte nl. deel van mijn rondreis via BE en deel via NL.

Bereikbaarheid is effectief een ramp. In België maakt het niet bereikbaar zijn naar mijn gevoel zelfs deel uit van hun verdienmodel. Ze vragen 0,30€ per minuut. Laten je enorm lang de wachtmuziek horen of haken zelfs zonder een antwoord te geven in. Ik reken even uit dat 0,30€ x 60 min. = 18€/u. Wel als je dat weet + je weet dat heel veel mensen onverrichter zake na diverse minuten wachten inhangen, dan kan je dit gerust een soort van verdienmodel noemen.

Hier en daar vind je een mailadres. Maar daar krijg je bij het verzenden van een mail een autom. melding dat ze niet (meer) actief zijn.
Idem bij TUI.nl.
Zie uittreksel van mail:
-> Bedankt voor je bericht. Het e-mailadres contactcenter@tui.nl is niet meer in gebruik. Je e-mail wordt niet gelezen.
In mijn geval ervaar ik op mijntui.nl ook nog dat de boekingen niet terug te vinden zijn en ik ze ook niet kan koppelen. Hierdoor wordt betalen met mijn VISA card een extra probleem. Ik belde TUI.nl, die volgens mijn ervaring iets sneller de tel. opneemt en nog geen echte betaalllijnen gebruikt, hieromtrent ook op. Dame deed test en ervaarde het probleem. Ze zou IT informeren, maar een week later blijkt probleem nog steeds aanwezig. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: september 2021

Tui is slecht telefonisch bereikbaar!!!
Mijn opstapplaats is komen te vervallen. Om op tijd op opstapplaats te zijn moet ik extra kosten maken zoals overnachting en reiskosten. Dit allemaal voor eigen rekening. Reis kan niet meer geannuleerd worden zonder kosten. Ik vind het bijzonder slechte service. Ik had zelf nooit voor Tui gekozen en nu helemaal nooit meer !!! Een cijfer onder de 0 krijgt deze organisatie!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2021 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2021

De service van tui is zeer slecht het is bijna onmogelijk om telefonisch contact te hebben zeker 30 minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijgt deze persoon beloofd om je terug te bellen en dat gebeurd dan ook niet in plaats van reclame te maken op tv zouden ze beter investeren in personeel om hun klanten te helpen.
via e-mai kan je ze ook niet bereiken .je stuurt een mail en dan ontvang je doodleuk een mail terug dat dit e mail adres niet voor partikulieren is (welk e mail adres wel) hierbij van ons een dikke nul voor de service. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: juli 2020

De reis weet ik niet, maar de service van tui (qua bereikbaarheid) is ver onder 0. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 juli 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Vluchten naar Malaga geboekt bij Tui, 3 dagen van tevoren worden de vluchten geannuleerd en wordt geen alternatief geboden. Of geld terug of een voucher. Nu 5 weken verder en nog steeds geen geld terug. Als je belt word je gerust 45 minuten in de wacht gezet. Wat een slechte service!! Voor ons geen Tui meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 juni 2021 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2020

Omdat de reis last-minute geannuleerd is. Slechte aftersales en service! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 mei 2021 bestemming: Marokko / Salam masal, reisperiode: mei 2019

Super geregeld.alles op tijd.prijs kwaliteits verhouding uitstekend ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 24 april 2021 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: september 2020

Onze reis werd helaas geannuleerd. Nu, 6 maanden later (zelfs nog twee weken eerder) is het bedrag op onze rekening teruggestort. Zeer tevreden over TUI, met name ook de communicatie rondom onze geannuleerde reizen was zeer duidelijk. Als het reizen weer een optie wordt boeken we zeker weer via deze reisorganisatie! Klasse! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 13 maart 2021 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2020

We zouden nog een keer naar Boa Vista gaan omdat het zo geweldig was. Door corona is de reis in maart 2020 niet door gegaan. We hebben toen nog twee keer een andere reis in 2020 proberen te boeken bij TUI. De service was steeds heel goed. Onze voucher hebben we nu gebruik voor een reis in mei naar Boa Vista. Voor ons doet TUI het meer dan 100% goed. Geweldig en een groot compliment voor de klantenservice.

we kunnen de andere verhalen ook helemaal niet voorstellen want onze ervaring is echt alleen maar goed en vertrouwen ook op TUI. Als gaat prima en is goed verzorgd. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 10 februari 2021 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: april 2020

Reis gecanceld door Corona. Te begrijpen. Kreeg maanden later een voucher. Kort daarna probeerde ik deze te verzilveren, moeilijk zaak, ook al volgens de wet verplicht om geld terug te geven, dit loopt niet vlotjes! En tis mijn geld, mijn geld en van niemand anders! Na een jaar vervalt deze voucher en de klanten service werkt niet mee ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 26 januari 2021 bestemming: Indonesië, reisperiode: oktober 2020

Boekte via Tui de reis in april 2020, volledig betaald. Reis (met afvaart oktober 2020) begin september gecanceled. Nog steeds mijn geld niet terug. Ik moet iedere keer mails sturen, bellen, boos worden, zelf contact opnemen met de airline (want daarvoor betaal je bij Tui immers die administratiekosten!). De airline heeft na actie mijnerzijds het geld vrijgegeven en nu moet ik volgens Tui weer vier weken wachten, want dat zijn de regels. (Dat soort regels had Thomas Cook ook....). Ja, en mijn regel is nu, dat ik nooit meer met Tui zaken zal doen. Nooit meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen