TUI

Url: https://www.tui.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van TUI

TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt hier allerlei soorten vakanties boeken. Van zonvakantie tot stedentrip en van verre reizen tot rondreizen. TUI had voor 1 oktober 2015 nog de naam Arke, dit bedrijf werd in 1956 opgericht. In het vakantieaanbod van TUI kun je bestemmingen over de hele wereld vinden en er komen nog steeds bestemmingen bij. Hierdoor vind je altijd een vakantie die bij jou past. Je kunt bijvoorbeeld op een 16-daagse safari in Tanzania, een all-inclusive hotel boeken op Kaapverdië, op wintersport gaan in Val Chaviere of kiezen voor een van de sportreizen die de organisatie aanbiedt. Bij iedere accommodatie/ reis staan duidelijk de faciliteiten, kamers, foto’s en overige informatie weergegeven zodat je precies weet wat je te wachten staat per vakantie.

Onder de paraplu van TUI Group vallen reisorganisaties in 31 landen. Samen verzorgen zij op 180 bestemmingen de vakanties voor reizigers. Daarnaast heeft TUI een eigen vliegtuigmaatschappij genaamd TUI fly. TUI biedt negen verschillende concepten voor accommodaties aan. Zo kun je kiezen uit RIU Hotels & Resorts, ROBINSON, TUI BLUE for Two, TIME TO SMILE, SPLASHWORLD, TUI SENSATORI, TUI MAGIC LIFE,TUI BLUE for Families en TUI BLUE for All. Ieder label is gebaseerd op andere wensen. Zo is TUI BLUE for Two bedoeld voor koppels die willen verblijven in vier of vijfsterrenhotels en is SPLASHWORLD voornamelijk bedoeld voor families met kinderen die graag een aquapark bij de accommodatie willen.

Omdat TUI Group de grootste reisorganisatie ter wereld is, hebben ze een belangrijke rol in de toerisme-industrie. TUI speelt in op duurzame ontwikkelingen om de milieu-impact zo klein mogelijk te houden. Daarom biedt de reisorganisatie duurzame accommodaties aan. Zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. Uiteraard is TUI aangesloten bij TUI bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van TUI. U kunt bij ons de reizen van TUI boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

op 24 april 2021 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: september 2020

Onze reis werd helaas geannuleerd. Nu, 6 maanden later (zelfs nog twee weken eerder) is het bedrag op onze rekening teruggestort. Zeer tevreden over TUI, met name ook de communicatie rondom onze geannuleerde reizen was zeer duidelijk. Als het reizen weer een optie wordt boeken we zeker weer via deze reisorganisatie! Klasse!

  • Algemeen 10
op 13 maart 2021 bestemming: KaapverdiŽ / Boa Vista, reisperiode: maart 2020

We zouden nog een keer naar Boa Vista gaan omdat het zo geweldig was. Door corona is de reis in maart 2020 niet door gegaan. We hebben toen nog twee keer een andere reis in 2020 proberen te boeken bij TUI. De service was steeds heel goed. Onze voucher hebben we nu gebruik voor een reis in mei naar Boa Vista. Voor ons doet TUI het meer dan 100% goed. Geweldig en een groot compliment voor de klantenservice.

we kunnen de andere verhalen ook helemaal niet voorstellen want onze ervaring is echt alleen maar goed en vertrouwen ook op TUI. Als gaat prima en is goed verzorgd.

  • Algemeen 10
op 10 februari 2021 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: april 2020

Reis gecanceld door Corona. Te begrijpen. Kreeg maanden later een voucher. Kort daarna probeerde ik deze te verzilveren, moeilijk zaak, ook al volgens de wet verplicht om geld terug te geven, dit loopt niet vlotjes! En tis mijn geld, mijn geld en van niemand anders! Na een jaar vervalt deze voucher en de klanten service werkt niet mee

  • Algemeen 2
op 26 januari 2021 bestemming: IndonesiŽ, reisperiode: oktober 2020

Boekte via Tui de reis in april 2020, volledig betaald. Reis (met afvaart oktober 2020) begin september gecanceled. Nog steeds mijn geld niet terug. Ik moet iedere keer mails sturen, bellen, boos worden, zelf contact opnemen met de airline (want daarvoor betaal je bij Tui immers die administratiekosten!). De airline heeft na actie mijnerzijds het geld vrijgegeven en nu moet ik volgens Tui weer vier weken wachten, want dat zijn de regels. (Dat soort regels had Thomas Cook ook....). Ja, en mijn regel is nu, dat ik nooit meer met Tui zaken zal doen. Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: Bulgarije / Burgas, reisperiode: mei 2020

Ik wacht al maanden op.mijn geld,steeds beloven, conversatie o,oo ik ben geen bank dus geef eindelijk mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Duitsland / Cochem, reisperiode: augustus 2020

Hotel Kessler Mayer in Cochem. Prima hotel. Aanrader. Groot minpunt: kamers met uitzicht over de Moezel was een grote teleurstelling. We keken tegen bomen aan en op daken van hotel zelf en op huizen. Dus geen extra geld betalen voor deze kamers!

  • Algemeen 8
op 27 december 2020 bestemming: Nederland / Brabant, reisperiode: november 2020

Helaas kon vanwege de corona de vakantie niet doorgaan. Zeer goede klantenservice. Ik heb niet hoeven doen en kreeg heel snel mijn geld terug.

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2020

Onze pakketreis in augustus dit jaar geboekt voor 11 december, tot twee keer aan toe twee weken voor vertrek geannuleerd door tui omdat de hotels niet open gingen of waren, dit kan gebeuren ivm corona. Ik zou het geld van de reservering vliegtuigstoelen terug krijgen, wij zijn nu 4 weken verder en nog steeds geen geld terug. Elke keer een ander verhaal de ene keer kunnen ze niet vinden hoe ik en of ik wel heb betaald. Bewijs heb ik gestuurd, de andere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld zou worden om mijn rekeningnummer te controleren wat ook niet is gebeurd en er wordt totaal geen moeite gedaan om uit te zoeken waar het nu fout gaat, dan krijg je een mail dat het is overgemaakt en dat ik het al zou moeten hebben met daaronder fijne feestdagen? Het is een schande zoals Tui met klanten om gaat, heel jammer dat ik nog met een voucher zit. Ik hou mijn hart vast want met Tui wil en durf ik niet meer op vakantie. Wat een waardeloze reisorganisatie.

  • Algemeen 1
op 23 december 2020 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2020

Ook met Corona was alles prima geregeld door TUI. Buitengewoon tevreden. Er was 1 probleem door overmacht met de terugreis. Echter dit werd buitengewoon goed opgelost, met een onwaarschijnlijk hoge compensatie. Zojuist gestort. Geen centje pijn. Enkel een big smile! Ik ga weer met ze boeken!

  • Algemeen 9
op 23 december 2020 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: oktober 2020

Vliegticket geboekt in april en betaald. Zou afreizen 12 oktober. Geannuleerd door corona. Mijn geld heb ik nog steeds niet terug, reden: Ze zijn 'bemiddelaar'. Ik heb betaald aan Tui, niet aan de vliegmaatschappij. Slechte zaak dit. Geen Tui meer voor mij.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen