Schrijf een ervaring over TUI en maak kans op mooie prijzen!

TUI

Url: https://www.tui.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van TUI

TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt er zonvakanties, verre reizen, individuele en groepsrondreizen, cruises, (winter)sportvakanties, autovakanties, vakantiehuizen, stedentrips en losse vliegtickets boeken. Op de website vind je altijd aantrekkelijke aanbiedingen voor goedkope vakanties en last minutes.

TUI heeft enorm veel bestemmingen over de hele wereld in het aanbod en hier komen erg regelmatig nieuwe bestemmingen bij. Zo heeft TUI altijd wel een vakantie die bij jou past. Ga bijvoorbeeld op een 10-daagse all inclusive vliegreis naar Curaçao, beleef een 18-daagse groepsrondreis naar het wilde westen van de Verenigde Staten of geniet een week van de zon in je eigen vakantiehuis in Spanje. TUI is aangesloten bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.

De reizen zijn altijd goed verzorgd. Zo zijn er bij de vliegvakanties transfers van en naar je accommodatie inbegrepen en boek je je wintersportvakantie inclusief skipas. Daarnaast maak je je rondreis (met gegarandeerd vertrek) met een Nederlandstalige reisleider en ben je bij je sportvakantie altijd 100% zeker van een startbewijs.

TUI heeft een eigen luchtvaartmaatschappij: TUIfly. Deze vliegt naar meer dan 60 bestemmingen over de hele wereld. De internationale vloot bestaat uit ruim 155 vliegtuigen. Doordat TUIfly samenwerkt met Stichting VALK, word je hier ook goed geholpen als je vliegangst hebt. Onder TUI vallen ook veel andere bekende reisorganisaties. Enkele voorbeelden daarvan zijn Kras, Extravacanza, Sunjets en Holland International.

Kenmerkend voor TUI is dat de reisorganisatie zich veel bezighoudt met duurzaamheid. De reizen worden samengesteld met respect voor mens, dier en natuur, het aanbod van duurzame accommodaties stijgt jaarlijks en de CO2-uitstoot van de vliegtuigen daalt nog elk jaar.

op 16 augustus 2017 bestemming: KaapverdiŽ / Boa Vista, reisperiode: juni 2017

Vlucht prima. Hotel vreselijk : penetrante stank in de kamer, vuile kamer , zelden gepoetst, natte handdoeken bleven op de grond liggen,...Het ergste vond ik dat we bij klachten ter plaatse een schouderophalende hostess vonden en bij klachten hier een hooghartig antwoord kregen : wij vroegen geen geld ! wij zijn bedelaars noch leugenaars , en toch kregen we een dergelijk antwoord teruggestuurd. Nooit meer TUI !... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2017

In de afgelopen tien jaar drie keer eerder in Hotel Jardin Tropical gelogeerd tot volle tevredenheid; met name de kwaliteit van de keuken en het onderhoud aan interieur en exterieur van het hotel was uitstekend te noemen. Gast stond centraal. Afgelopen maart met partner hotel opnieuw bezocht: blijkt dat TUI dit hotel heeft overgenomen. Kwaliteit eten is zwaar achteruit gegaan; zelfs van een salade weet de keuken niets meer te maken. Prijs van diner is wel omhoog gegaan. In dit hotel na eerste avond niet meer gedineerd. Onderhoud van exterieur is op laag pitje gezet. Zwaar uitgesleten vloertegels in openbare buiten ruimtes, erg gevaarlijk. We hebben oudere mensen zien vallen. Ligbedden rondom zwembad zijn dermate versleten dat kunststof gebarsten is en scherp in het lichaam steekt/snijdt. Ligmatrasjes daarom noodzakelijk. Om 18.10 uur werden we, terwijl we op een ligbedje met matras lagen, door een hotelmedewerker gemaand weg te gaan: ďend of serviceĒ zei hij en wilde de twee matrasjes meenemen. Het interieur van het hotel wordt ook minder goed onderhouden. Op hotelkamer (nr. 709) hing lampekap op driepoot waarvan er een stuk was bij aankomst en hing gedurende gehele verblijf scheef; fineer van buffetmeubel (waar tv op staat) op een hoek over een breedte van 15 cm eraf gescheurd; niet gerenoveerde badkamer, kitwerk beschimmeld en afvoeren half verstopt; in handdoeken gaten en zwarte smeervlekken. De twee matrassen zijn slechts 80 cm breed terwijl de kamer groot genoeg is voor 10 cm bredere: je slaapt onrustig vanwege herhaaldelijk bijna eruit vallen. Tijdens het ontbijt wordt gebruik gemaakt van gevlochten kunststof placemats; in de open ruimtes van de placemats blijven voedselresten achter van eerdere gasten. Personeel maakt deze placemats niet goed schoon en legt ze neer voor de volgende gasten. Niet eerder zulke smerigheid en onverschilligheid van het personeel aan het ontbijt meegemaakt. Tijdens eerdere bezoeken was het personeel juist attent en toegewijd. We kregen tijdens ons gehele verblijf de indruk dat er met zeer veel stagaires gewerkt werd die nog weinig ervaring hadden in de horeca.
Het is feitelijk helaas zo dat de aandacht van het personeel (waarvan een groot gedeelte is vervangen ten opzichte van voordat TUI eigenaar werd) is gericht op de procedure en organisatie van het hotel en niet meer primair op de gast. Dus: productgericht en niet langer klantgericht. Jammer dat TUI zoveel bezuinigd op onderhoud (lees: kosten) en zich niet langer primair richt op de gast. Dat gaat ten koste van de allure van het hotel. Prijs kwaliteit verhouding geheel uit balans geraakt sinds TUI zijn klauwen in dit hotel heeft gezet: vijf sterren prijzen voor een drie sterren hotel. Ons zien ze in Hotel Jardin Tropical niet meer terug. Dit bezoek is helaas ten koste gegaan van het vertrouwen in TUI: de aandeelhouder van TUI is blijkbaar belangrijker dan de gast van TUI. Onverstandig beleid.... Lees meer

  • Algemeen 4
op 16 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Herlakion, reisperiode: augustus 2017

In het opgaan, hadden we 1,5u vertraging, in terugkeer 2,5 u opnieuw vertraging en dan nog via chania reizen. We waren al opgehaald om 9u20, hotel 20 min vd luchthaven. In oostende om 19u30.
Ons hostess in het hotel, Sebastiaan, een goeie verkoper, gouden medaille op zijn hemd. Mijn dochter van 9 jaar wou een uitstap doen. Hij promote de jeep safari, kindvriendelijk en niet te warm in de bergen. Het was een flop en kost veel geld. Het was heet en moesten in een gesloten jeep met 8, precies een sardienenblik. De tussenstops waren mooie panorama uitzichten maar voor een kind allemaal hetzelfde. Geen drankvoorzieningen en het enige dat men aanbood was raki, olijven en geitenkaas. Kinderen lusten dit niet. Aan de grot van Zeis, moesten we 20 min steil omhoog, dan nog ingang betalen, de steile trap af, kind vond het heel bangelijk in de donker en dan terug direct naar boven. Om direct de helling weer af te gaan. We kregen 1 uur voor het hele parcours. Heet en dorstig weer. De voorziene maaltijd werd maar opgediend om 15u. We hadden allemaal honger en dorst, nooit werd er iets kindvriendelijk aangeboden. Water kregen zij en wij die wensten, wijn en raki. Veel geld voor een niet kindvriendelijk uitstap. Sebastiaan had het aangeraden. Ja, kassa, kassa... uitleg over de directe omgeving en mogelijkheden werd niet gedaan. Ik kende de buurt en hotel. Ik vertelde in groep over de publieke bus nemen naar de stad of Agis Nicolas. Hij wimpelde dit af... ik vond hem een man die veel praatte maar niet echt luisterde naar de wensen van de cliŽnten. Door deze negatieve ervaring zal ik nooit meer een uitstap in het hotel boeken via Tui. Hij verdiend geen diamant! Hij vroeg me om hem positief te beoordelen. Advies: luisteren naar je klant en niet alles vol praten.
Het hotel blijft een 8 als verdienste! Kidsclub en animatie krijgt een 8.... Lees meer

  • Algemeen 7

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen