TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt hier allerlei soorten vakanties boeken. Van zonvakantie tot stedentrip en van verre reizen tot rondreizen. TUI had voor 1 oktober 2015 nog de naam Arke, dit bedrijf werd in 1956 opgericht. In het vakantieaanbod van TUI kun je bestemmingen over de hele wereld vinden en er komen nog steeds bestemmingen bij. Hierdoor vind je altijd een vakantie die bij jou past. Je kunt bijvoorbeeld op een 16-daagse safari in Tanzania, een all-inclusive hotel boeken op Kaapverdië, op wintersport gaan in Val Chaviere of kiezen voor een van de sportreizen die de organisatie aanbiedt. Bij iedere accommodatie/ reis staan duidelijk de faciliteiten, kamers, fotos en overige informatie weergegeven zodat je precies weet wat je te wachten staat per vakantie.
Onder de paraplu van TUI Group vallen reisorganisaties in 31 landen. Samen verzorgen zij op 180 bestemmingen de vakanties voor reizigers. Daarnaast heeft TUI een eigen vliegtuigmaatschappij genaamd TUI fly. TUI biedt negen verschillende concepten voor accommodaties aan. Zo kun je kiezen uit RIU Hotels & Resorts, ROBINSON, TUI BLUE for Two, TIME TO SMILE, SPLASHWORLD, TUI SENSATORI, TUI MAGIC LIFE,TUI BLUE for Families en TUI BLUE for All. Ieder label is gebaseerd op andere wensen. Zo is TUI BLUE for Two bedoeld voor koppels die willen verblijven in vier of vijfsterrenhotels en is SPLASHWORLD voornamelijk bedoeld voor families met kinderen die graag een aquapark bij de accommodatie willen.
Omdat TUI Group de grootste reisorganisatie ter wereld is, hebben ze een belangrijke rol in de toerisme-industrie. TUI speelt in op duurzame ontwikkelingen om de milieu-impact zo klein mogelijk te houden. Daarom biedt de reisorganisatie duurzame accommodaties aan. Zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. Uiteraard is TUI aangesloten bij TUI bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.
Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van TUI. U kunt bij ons de reizen van TUI boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.
Ervaringen met TUI
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1438 reviews over TUI lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 december 2007 door Anja.
Deze organisatie zit in de categorie allround. Hierin zitten 14 organisaties; o.a. TravelBird, Stip Reizen, Kras, TUI en De Jong Intra Vakanties. Al deze organisatie samen hebben in 3.828 reviews een gemiddelde gescoord van 6,4. TUI scoort dus gemiddeld 1,2 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie allround. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. TUI heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
TUI krijgt gemiddeld een 5,2
op basis van 1438 ervaringen:
5,2
+ Ervaring delen
Janna schouten
op 8 januari 2025
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2024
Normaal , heel content van Tui , vlieg al 15 jaar met Tui , 2024 liep het mis
, had voor de eerste keer een anulatie
Verzekering genomen , ben beginnend
Hartpatiënt, en moeten anuleren op
Aanrade van mijn cardioloog, nu is alles in orde 👍 maar ik dacht geen probleem , heb een anulatie verzekering , gan speciaal nog 1 week op voorhand , naar het reisbureau
Van Tui, dan konden ze mijn reis nog verkopen , en dat is inderdaad gelukt
,dus Tui heeft geen schade gedaan !!
Maar dan begon het spelletje , van al de documentatie dat ze moesten krijgen , niet normaal !! Dat bleef duren
!! Op de duur heeft mijn cardioloog
Een volledige documentatie samen gesteld , waar de verzekering niks op
Kon aanmerken , heeft zeker 6 maanden geduurt alles bij een , en dan krijg ik een antwoord dat ik er geen recht op heb , waarom weet ik nog niet , niet geheel duidelijk
Geformuleerd !!! Dus ik ben 600
Euro kwijt , wou er dan voice voor krijgen ging ook niet !!! Maar ik ga hier wel verder mee , ga er mee op T.V.
Komen , mijn Cardioloog zegt ook
Is altijd het zelfde met die anulatie
Verzekeringen , ze liggen je te poesen
Voor er een te nemen , en je dood vallen , mischien dat je dan je geld krijg ,
... Lees meer
MD
op 6 januari 2025
bestemming: Jamaica / Runaway Bay, reisperiode: januari 2024
Ik kan niet invullen januari 2025, maar wij moeten nog gaan. Ik heb een klacht over misleiding op de website, wij hebben geboekt op 20-12-2024 voor vertrek 28-01-2025. Er stond bij : laagste tarief, dit kan snel wijzigen!!! Nu blijkt dat het tarief voor die datum nog 100,00 per persoon goedkoper is geworden. Mijn punt is dat de prijzen bij TUI dus een soort loterij zijn en je weet niet of je vroeg of juist laat moet boeken om de beste prijs te krijgen.
... Lees meer
Marian
op 1 januari 2025
bestemming: Vietnam, reisperiode: januari 2024
Wij gaan 20 januari naar Vietnam
Nu hebben we van tui een mail gehad over veranderingen in het schema vanwege “nieuwjaar “ in Vietnam
Ze gaan nu gewoon de mooie dingen zoals de drijvende markt en de grot niet meer doen in de mekong delta..dit is toch een van de mooiste dingen die je gezien moet hebben..dit HAD EN MOET TUI TOCH ZEKER EERDER MELDEN…ER IS ELK JAAR EEN NIEUWJAAR VANWAAR DE DATUM STEEDS BEKEND IS!!!!!!!
Zelfs de sommige hotels worden van 4 sterren aan het strand worden omgezet naar een 3 sterren midden in de stad..dit is toch niet te geloven
HOPELIJK ZIJN ER MEDEREIZIGERS DIE DIT LEZEN EN DAAR EEN MENING OVER HEBBEN!!
Marian nelissen
... Lees meer
Mae
op 31 december 2024
bestemming: Marokko / Koningssteden, reisperiode: december 2024
Gids die je van alles aansmeert, prijs teveel voor wat je ervoor krijgt. Excursies veelal 4x duurder dan als je zelf iets zou boeken. Het hotel in Fez kon zelfs echt niet... steenkoud, gehorig ongezellig en vies.
Eerste dag loop je diner mis, compenseert het hotel niet op de laatste dag.
Gids was een Marokkaan die zichzelf functioneel Nederlands had aangeleerd, maakte geen contact met de groep. Lokale gidsen waarvoor je betaalt veelal onzin en een manier op zijn vriendjes te verrijken. In Marrakesh zelfs zijn zwager die man voegde nul toe!
Onderweg de lunches zijn veel duurder en blijken niet optioneel maar zijn een extra verdienmodel van de gids.
Eten in hotels veelal onvoldoende en drankjes bij het eten absurd duur.
Ergste vond ik de verkoopdemonstraties! Je betaalt een best bedrag voor deze reis en wil niets te maken hebben met druk van verkoopdemonstraties.
Tui krijgt bovengenoemde klacht ook schriftelijk.
Dominique Denys
op 26 december 2024
bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2024
Beloftes komt men niet na!
Mijn ouders hebben klacht neergelegd. In augustus 2024 zijn ze op reis geweest. Alles op de site was lovend. Maar daar aangekomen ... Totaal niet overeenkomend met de mooie beloftes op de site.
Een serieuse tegenvaller. Dan maar een klacht neergelegd. Ok, er ging als compensatie een kleine vergoeding worden gestort ... Maar de belofte ... Is tot nu toe (december) nog steeds niet nagekomen. Niets gestort. En mijn ouders blijven maar mailen ... Na dagen of soms geen reactie!
En het reisagentschap beweerd volgens hun boekhouding van wel. Maar mijn ouders hebben zwart op wit het bewijs dat er niks werd gestort.
Ongelooflijk!!! Maar dit is totaal geen goede service! Schandalig! Mijn ouders trekken er alleszins hun conclusie uit. Dus ... Laat dit een boodschap zijn. Als je wil deftig een reis boeken ... overweeg dan goed!! Mijn ouders zijn alleszins mistevreden ... Want ze kunnen nergens terecht met hun klacht. Men laat alles gewoonweg in de waan!!!
Khamis
op 16 december 2024
bestemming: Brussels / België, reisperiode: september 2024
Ik ben mijn koffer kwijt. Is nooit aangekomen en tot opheden 16 december is dit nog steeds niet afgehandeld. Nooit meer vliegen met TUI. Ik meer dan 5 mailtje gestuurd. Geen reactie
Goran
op 13 december 2024
bestemming: Amerika / Orlando, reisperiode: juni 2024
Zeer slechte service. Staan niet voor hun.
Daar was dan eindelijk de dag om onze droomvakantie te boeken naar Amerika. Binnengestapt bij TUI Helpman om alles klaar te maken omdat we dat niet zelf wouden doen. Liever iets meer betalen en het laten uitvoeren door kenners in het vak dachten wij. De werknemer toen aanwezig was Marvin. Uitgelegd dat we een rondreis wouden maken en graag in Orlando wouden beginnen. Reis samengesteld, Amsterdam-Newark, Newark-Orlando, Orlando-Frankfurt en Franfurt-Schiphol. Niet gevraagd om overstappen maar dit kon volgens Marvin allemaal goed en het zou allemaal goed komen. Mooi mapje meegekregen met info en telefoon nummers die we konden bellen mocht er wat zijn. Achteraf bleken dit allemaal loze praatjes. De overstaptijd in Newark naar Orlando was zo kort dat we de vlucht zagen weggaan terwijl we aan het rennen waren naar de gate. Een koffer was nog in Newark terwijl de andere al onderweg was naar Orlando. Niemand die ons daar te woord kon staan. Als je niet stress bestendig bent heb je een hele grote uitdaging. In Nederland was alles dicht dus niemand te bereiken. Door veel inspanning en enorme hoge telefoon kosten eindelijk zelf een vlucht uren later kunnen pakken naar Orlando. Op de terugvlucht nog vele malen erger. Onze vrouwen zouden ons op Schiphol oppikken. Helaas kregen we bij de landing te horen dat de hele vlucht waar we bij Tui voor betaald hebben van Frankfurt naar Amsterdam compleet geannuleerd was. Nogmaals niemand die ons wat kon vertellen. De vrouwen uit Amsterdam naar Düsseldorf laten rijden want we waren helemaal gebroken van de vlucht. Zelf hoge kosten moeten maken voor een trein ticket.
Eenmaal aangekomen thuis alles voorgesteld bij Marvin en die zou het verder oppakken. Inmiddels 6 a 7 maand verder en we zijn niks wijzer. Meerder malen gemaild, alles netjes gedocumenteerd en op de mail naar ze gezet. Op aanvraag van Marvin een Power of Attorney request formulier ingevuld en hem de recht gegeven om voor ons te spreken. Nog niks en ze willen niks voor ons betekenen. Vandaag klachtenlijn gebeld en ze verschuilen zich weer achter de winkel in Groningen.
Korte opsomming:
Vakantie via Tui besteld en betaald.
Hoge telefoon kosten gemaakt.
Vlucht gemist en uren moeten wachten in Newark
Vlucht geannuleerd waar we voor betaald hebben en die we nooit gehad hebben.
Kosten gemaakt om ons uit Duitsland te halen.
Trein tickets moeten betalen vanuit Frankfurt naar Düsseldorf.
Dit allemaal zonder enige hulp van Tui. Bij de incassering van de factuur zijn ze lief en doen alles voor je en als het fout gaat wil niemand je helpen. Waar heb je dan een reisbureau voor.
Gister hebben we Marvin bezocht in Groningen bij Tui en onze ongenoegen geuit. Daar werd een beetje verscholen achter de nieuwe Europese regels. Aankomende week gaan we onze ongenoegen weer uiten en volgende week zeker ook een keer of 3/4. Dit net zo lang tot dat iemand van Tui ons simpelweg normaal als klant behandelt en ons verhaal aanhoort. Wij vinden het jammer als er dan klanten in de winkel zijn die weggaan, maar vinden ook dat je oude klanten goed moet behandelen voordat je nieuwe aanneemt.
Svitlana
op 11 december 2024
bestemming: Dominicaanse Republiek / Riu bambu, reisperiode: oktober 2024
Gebruik nooit de diensten van dit bedrijf. Ze beloven kwaliteit en veiligheid, maar ze geven niets om de klanten. Ze zijn alleen geïnteresseerd in het afnemen van je geld en daarna maakt het ze niet uit.
Wij kochten een vakantie voor 3000 euro in een 5-sterrenhotel, zoals het door TUI werd gepromoot. Maar we kwamen in een hotel terecht dat maximaal 3 sterren waard was op basis van de omstandigheden (alles in slechte staat, onbeleefd personeel, kapotte sanitaire voorzieningen, vieze zwembaden, bloedvlekken op de lakens, enzovoort).
Vanaf de eerste dag van onze vakantie hebben we contact opgenomen met TUI om dit probleem op te lossen, maar ze bleven zeggen "later... later". Aan het einde van onze vakantie werd ons een compensatie van 300 euro aangeboden. Wat? We vroegen opnieuw om een oplossing, maar ze zeiden opnieuw: "Dit is het maximale wat we kunnen bieden." En dat was het – ze geven helemaal niets om de slechte kwaliteit van het hotel dat ze ons verkochten.
Jullie misleiden mensen bij TUI!
Verbind je alsjeblieft nooit met hen, als je niet wilt dat je vakantie verpest wordt.
Kiril
op 5 december 2024
bestemming: Cuba, reisperiode: november 2024
Door Kiril Rangelov
51-60 jaar
Met partner
9,0Onvergetellijke rondreis Cuba
Rondreis in Cuba, november 2024
Totaal: 9 Vervoer: 9 Accommodatie: 9
Reisleiding: 10 Prijs: 7
Van 15 t/m 30 november 2024 heb ik met mijn vrouw, een rondreis door Cuba gemaakt. Namelijk de "Mi casa es tu casa" rondreis met de reisleider Yosdany Barroso.
Bij omstandigheden reisden wij met nog 2 deelnemers. Dit maakte deze reis echt special en bijna privé. Ons vervoer was een nieuw personenbusje met chauffeur en airco. Het reisgezelschap was echt gezellig. De top reisleider Yosdany samen met de uitstekende chauffeur Geosvany, hebben voor ons goed gezorgd en een onvergetellijke rondreis laten beleven.
Het was een top rondreis waarbij wij het échte Cuba hebben leren kennen en ervaren. De prachtige natuur, de vriendelijke mensen, het eten, de oude architectuur, maar ook de ellende en armoede van de gewone Cubanen. De reisleider Yosdany heeft ons veel verteld over Cuba, Cubaanse geschiedenis, cultuur, religie, gewoontes. Hij vertelde dit alles op een eigen en humoristische manier, maar met veel passie. Altijd met een "knipoog" en positieve mindset "... in Cuba kan alles...". Ik was heel positief verrast van zijn goede beheersing van de Nederlandse taal. Wij hebben veel rondgereisd, maar als je veel wilt zien, moet je ook veel reizen. De meeste wegen zijn in zeer slechte staat, waardoor het reizen van A naar B extra tijd kost. Om het gezellig te maken, speelde Yosdany Cubaanse muziek via de stereo in de bus.
De casa's waar wij hebben verbleven waren allemaal top. Vaak waren dit oude koloniale huizen. De casa's zijn te vergelijken met een B&B met meerdere kamers. In alle casa's hadden wij ruime kamers met airco, eigen badkamer met warm water en toilet. Bij een casa was het ontbijt iets minder, maar het eten bij de rest van de casa's maakte alles goed.
Regelmatig haden wij last van stroomuitval, maar na een tijdje is dit ook een gewoonte. De casa's hadden wel een stroomgenerator uitsluitend voor de verlichting.
Met de WI-FI was het niet best, de meeste casa's hadden wel een WiFi maar niet zo snel en natuurlijk alleen als er stroom was. Yosdany had al een oplossing voor de WiFi klaar, als wij met hem samen waren - een hotspot via zijn eigen mobiel. Het werkte goed, behalve als er geen GSM data-netwerk dekking was.
Casa's zijn heel goed. Het ontbijt en eten was heel goed. Daartegenover waren de geplande lunches bij de overheid restaurants echt slecht, dus niet meer inplannen. Betere optie is om het aan de reisleider over te laten, hij weet op locatie veel leukere en betere plekken om te eten.
Het bezoek aan het strand van Cayo Juitas was leuk, maar wat een tijd verspilling, heel lang onderweg. Het is beter in plaats daarvan een extra dag aan het strand op Playa Larga te spenderen.
Een vergelijkbare situatie is ook met het bezoek van de stad Santa Clara, het is goed om dit bezoek in te plannen met de reis van Remedios naar Varadero, anders reis je te lang heen en weer om die stad te bezoeken. Dus even goed met Yosdany de meest logische routes afstemmen.
De rondreis hebben wij afgesloten met een overnachting in luxer hotel Melia Peninsula Varadero! Dit is meer een westerse wereld en niet het echte Cuba, maar wel een mooi strand. Daarna werden wij na een 3 uur durende reis rechtstreeks naar het vliegveld in Havana gebracht. Onderweg heeft de chauffeur ons de hoogste brug van Cuba latten zien met een snelle stop het uitkijk punt.
Met alles gezegd, je moet dit land echt gezien hebben!
Paar belangrijke tips voor de reizigers:
1. Drink geen water van de kraan, alleen mineraal water uit een fles.
2. Vergeet de klamboe en de Deet niet en goed insmeren.
3. Neem voldoende cash mee en zorg dat je genoeg 5 en 10 bankbiljetten hebt. Elektronisch betallen kan je bijna nooit, en geld pinnen is bijna onmogelijk.
4. Geef fooien aan de mensen, ze leven daarvan.
5. Neem een powerbank en een zaklamp mee.
6. Als je van tussendoortjes en nootjes houdt, neem die ook mee. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u? Ja Nee
Ingevoerd op 04-12-2024
Karin van Gastel
op 4 december 2024
bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2024
Je boekt samen een vlucht, betaalt extra voor een duurdere stoel en dan plaatst Tui je ver uit elkaar in het vliegtuig. Je kunt zelf stoelen niet aanpassen en reactie aan TUI balie Schiphol is dat je dan maar nog extra had moeten betalen om stoel te mogen kiezen. Nooit meer een reis met deze maatschappij!! Uw app is trouwens ook waardeloos!
Bekijk 1438 ervaringen over TUI