Reviews over Airbnb

Pagina 1 van 2 met 179 resultaten

op 19 februari 2024 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2024

Cijfer 5 ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 28 januari 2024 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2024

Voordat ik iets via airbnb boek, met al die gegevens die gevraagd worden etcetera.. ben ik zelf al 10 keer op en neer naar de plaats van bestemming gereden, dus waar baseert u uw slogan op," airbnb boeken, makkelijker dan ooit"? Dan moet het voorheen nog slechter geweest zijn qua bereikbaarheid etc. Succes met uw strubbelingen! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 15 december 2023 bestemming: België / Zell, reisperiode: oktober 2023

Ronduit schandalig….. zoals vele mensen hier, hebben wij ook problemen met airbnb. We wachten al van oktober op een antwoord. Te vergeefs. Ze gingen ons terug bellen, terug mailen… nooit iets gehoord. We moesten omboeken wegens ziekte van mijn mama. Eigenaar was akkoord alleen doet deze firma over alles moeilijk. Antwoorden niet, vragen uitstel… noem maar op.
Onze maat is vol. Nooit raden wij jullie aan mensen nog aan! Mond aan mond is ook reclame ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 december 2023 bestemming: België, reisperiode: mei 2023

Ruim een maand geleden heb ik voor een groep van 11 personen een groot huis geboekt via Airbnb. De boeking was inclusief bad- en bedlinnen, zoals vermeld stond op de site van Airbnb. Echter, nadat het huis geboekt was, bleek dat we alsnog voor 11 man voor €25 per persoon (€ 275 extra dus) voor dit bad- en bedlinnen zouden moeten bijbetalen. Dit, nogmaals, terwijl overduidelijk op de site stond dat het huurprijs inclusief bad- en bedlinnen was. Aangezien ik het hier uiteraard niet mee eens was, heb ik contact gezocht met Airbnb. Ik werd daar van het kastje naar de muur gestuurd en heb meer dan een maand op een echt antwoord moeten wachten, maar na heel veel berichtjes van mijn kant, steeds trouw door AI? Anouk beantwoord, werd mij elke keer weer te verstaan gegeven dat ze er binnenkort op terug zou komen. Na een maand van deze inhoudsloze berichtjes, was ik het wachten zo zat dat ik de boeking heb geannuleerd.
Heel jammer dit, want ik heb regelmatig bij Airbnb geboekt, als particulier en in groepsverband en dat ging altijd goed. Ik had veel beter van Airbnb verwacht en ben nu huiverig voor een eventuele volgende boeking.

  • Algemeen 1
op 26 november 2023 bestemming: / Playa des Ingles, reisperiode: januari 2023

Wat een amateurs zeg. Wij hadden voor 3 maanden en huis gehuurd op Gran Canaria. Echter doordat mijn vrouw ernstig ziek is geworden moesten wij annuleren. Dit deden wij al 3 maanden vooraf zodat de verhuurder het weer kon verhuren aan anderen. Ik weet dat de algehele regel is dat bij cancelen je de eerste maand huur kwijt bent. Maar bij ernstige ziekten en een eventuele verklaring van de arts, verwacht ik anders. Nu blijkt dat Airbnb 2 contractvormen kent voor verhuurders. En wij hebben nu met een verhuurder te maken die een contractvorm heeft die ernstige ziekten uitsluit.
Airbnb heeft mij 2 maanden aan het lijntje gehouden want men zou intern kijken hoe tegemoet te komen. Och wat leefde ze mee. Gisteren een bericht dat de zaak toch gewoon gesloten wordt. Nooit heb Airbnb meer.

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: / Cisre, reisperiode: september 2023

After booking the reservation was cancelled by a guy called Shemun. I had to take pictures of my identity and provided my credit card number and so on. It took a lot of time and it was very dissapointing to be cancelled. Why on earth did he offered the appartment on airbnb at the first place? Do not book anything on airbnb! (location of booking was "Nice apartment in city center Cizre/Turkey - Private room hosted by Shemun")

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2023 bestemming: Frankrijk / Rustrel, reisperiode: juli 2023

Slechte co-host die je voor bestaande schades e.d. wilt laten opdraaien

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2023 bestemming: Oostenrijk / Eisenerz, reisperiode: juli 2023

In juni bij Airbnb een vakantie geboekt naar Oostenrijk. Per direct ook de betaling voldaan, want dit moet immers bij hun.

Na 12 uur rijden naar oostenrijk toe, blijkt bij het appartementencomplex niemand van onze komst af te weten, en het appartement wat we besproken hadden, is zelfs niet beschikbaar. Na lang zoeken, en proberen contact te krijgen met Airbnb, blijkt dat ze onze reservering nooit hebben doorgezet!

Gelukkig waren de mensen van het park wel meedenkend, en hebben ze ons iig voor 1 nacht kunnen onderbrengen.De dag daarna konden we gelukkig nog overstappen naar een groter appartement, wat onze vakantie nog enigsinds heeft goedgemaakt. Airbnb was wel snel met terugbetalen van ons geld, maar dat was ook het enige positieve. We proberen nu al weken om de extra kosten die we hebben gehad door dit gezeur te verhalen, maar contact met deze firma loopt erg stroef, traag, en telkens "chat" je met iemand anders. Telefonisch contact nagenoeg alleen in het frans.

  • Algemeen 6
op 18 juli 2023 bestemming: , reisperiode: juli 2023

Ik stel een vraag aan Airbnb over het gedrag van mijn host, die mijn privacy steeds schend.
Dat wordt onderzocht zeggen ze, klinkt alsof ze mijn klacht serieus nemen.
Ik geef nog extra toelichting.
Vervolgens hoor ik niets meer, maar ben wel van Airbnb af gekickt.
Tot nu toe 15 jaar probleemloos gebruik van gemaakt en alleen positieve reviews ontvangen.

Dit gedrag van Airbnb is uiterst merkwaardig net als die van mijn laatste host.
Wat andere reviewer al schreef, Airbnb is er vooral voor Airbnb. Wat het meest oplevert is de keuze, een host met 10 kamers maar wel vreemd gedrag mag blijven, terwijl een huurder die eens per maand een weekje wil boeken rucksich los gekickt wordt. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 3 juli 2023 bestemming: / België, reisperiode: juli 2023

1 nachtje Mechelen boeken voor 78 euro. Betaald met Ideal. Is ook al afgeschreven. Maar de boeking is pas definitief na het uploaden van een ID.Heb al jaren een account bij Air BNB en daar ook al meerdere malen gebruik van gemaakt. Ik ben betrouwbaar gebleken. Weer ID inscannen en uploaden. Wat een werk voor het even boeken van een overnachting. De vriendelijke host kan er niets aan doen. Ik wil haar niet teleurstellen. Na deze boeking zal ik mijn account verwijderen. Air BNB vertrouwd zijn klanten niet!

  • Algemeen 2
op 23 mei 2023 bestemming: Brazilië, reisperiode: januari 2023

Ik begrijp niet wat er mis is gegaan met mijn reservering. Reservering is plots geannuleerd hoewel ik in de appartement zat. Ik moest op straat.

Ik zou dankbaar zijn als u me zou kunnen uitleggen wat er is gebeurd.
Ik begrijp niet wat er mis is gegaan met de boeking.


Ik heb geen restitutie ontvangen. Er zijn geen terugbetalingen gepland bij mijn bankrekening.

Ik autoriseer geen restitutie voordat ik de reden voor de annulering weet.

Ik hoop dat Airbnb begrijpt dat ik een eenzijdige beslissing niet kan accepteren, hoe belangrijk die ook kan zijn voor de zogenaamde "te behouden de integriteit van het platform".


Ik sta open voor een gesprek en zoek naar een oplossing.

  • Algemeen 1
op 16 mei 2023 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: mei 2023

Na een aantal accomodaties liet Airbnb mij een accomodatie kiezen voor 1 persoon buiten mijn medeweten om. Ik kwam er gelijk achter maar host reageerde niet. Ik wilde toen mijn geld terug bij de AIRBNB. De serviceafdeling hield mij letterlijk aan de lijn waardoor ik naast de 147,75 reserveringskosten kon fluiten naar mijn telefoonkosten van 85 euro. Ik krijg nog ruim 235 euro van Airbnb, maar de dieven weigeren te betalen.

  • Algemeen 1
op 24 april 2023 bestemming: Spanje / alfas del pi, reisperiode: maart 2023

Omdat ik naar mijn eigen huis ging in spanje - daar zat een ander persoon in - de host Ian Fricker die mijn broer zijn huis had geschilderd is er toen maar ingetrokken is en zelf is gaan bewonen !!! ongelofelijk maar wel waar !!!! hij adverteert nog steeds met ons huis en AIRBNB geeft geen enkele steun of hulp om het huis van de site af te halen - Casa Mina Villa - in Alfaz del Pi -

  • Algemeen 1
op 18 april 2023 bestemming: , reisperiode: juni 2023

Werkelijk alles wil Airbnb van je weten / hebben: creditcardgegevens voor betaling, adres, selfies, ID bewijzen met BSN nummer ... pas dan kunnen ze een boeking akkoord geven. Dat is toch van de zotte! Dan kan ik net zo goed meteen mijn hele identiteit op het www delen. Account verwijderd en ik ga niet meer boeken via Airbnb.

  • Algemeen 1
op 14 april 2023 bestemming: Roemenië, reisperiode: maart 2023

Whoa ik schrik van de ervaringen die ik hier lees. Mijn ervaringen zijn enkel goed en ontzettend fijn . Ook bij een annulering gaat t soepel en krijg ik onder de termen zoals afgesproken m’n geld terug. Ik boek altijd wel een “superhost” en ga altijd wel de recensies goed na. Nog nooit een probleem gehad.

  • Algemeen 9
op 27 maart 2023 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: maart 2023

Het ongelooflijke gebeurde. Een host was het niet eens met mijn review en bedreigde mij door de zeggen dat hij een claim zou indient voor een kapotte tv wanneer ik mijn review niet zou verwijderen. De tv was niet gebruikt door ons omdat we geen Spaans spreken. Dagen heb ik een claim van €350 gehad. Later naar €207 verlaagd omdat de tv 1 jaar oud zou zijn. Airbnb heeft geen enkel onderzoek gedaan en is afgegaan op teksten. Uiterst ergerlijk ben ik tot op dit moment nog steeds niet te woord gestaan. Ik heb hele lappen tekst geschreven en bewijs aangeleverd maar ik weet niet wat daar gebeurt bij Airbnb. De advertentie van het Resort waar dit plaats vind staat ongewijzigd op de site met de 9 accommodaties die allen gesloten zijn. Wat ik ook voor poging ik ook onderneem, niemand belt mij terug van Airbnb. Wat een chaos is het daar. Steeds de reacties dat het druk is en er veel claims zijn.
Ik zet deze ervaring op deze site om anderen te waarschuwen. Maak fotos, films en zorg voor bewijzen anders kun je schade oplopen. Echt het is geen lolletje in de vakantie dit te ervaren.

  • Algemeen 1
op 27 februari 2023 bestemming: , reisperiode: februari 2023

Terrible and useless customer service. They are always in favor of the host but no the guest. We guest paid their salary and company to exist..

  • Algemeen 1
op 21 september 2022 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: september 2022

New Dawn hotel geboekt via Airbnb. Ik had geen hoge pet op van Airbnb, maar besloot het een kans te geven. De eerste host liet ons zitten 2 dagen voor onze trip. Dit ‘hotel’ was een beschikbaar alternatief. De recensies waren allemaal goed op Airbnb en ik vertrouwde dat. Een nachtmerrie! Zoek het maar eens op op Tripadvisor en/of Google, New Dawn hotel, Londen. Ik liet een recensie achter waarin ik de tip gaf iets te doen aan het achterstallig onderhoud en schoonmaak. De ‘host’ schoffeerde me naar aanleiding van de recensie. Daarop heb ik contact opgenomen met Airbnb en ze gewezen op het feit dat mijn review vriendelijk was en accuraat en dat dat geverifieerd kon worden op Google en Tripadvisor en dat de reactie van de host schadelijk was voor mij. Airbnb doet niets. Veel standaard-beleefdheids-mailtjes met hoe erg ze het vinden dat het zo gelopen is en dat ze niets kunnen doen. Je kunt je recensie niet verwijderen, je kunt de recensie over jou niet verwijderen èn het duurt 60 dagen voordat je je account kan verwijderen. Onbetrouwbare site waar je geen controle hebt over wat er geschreven wordt over je. Contact met de klantenservice lijkt vruchtbaar maar per saldo gebeurt er niets.

  • Algemeen 1
op 9 september 2022 bestemming: Frankrijk / saint Beauzire, reisperiode: augustus 2022

De advertentie klopt niet met de werkelijkheid. Zij vermeld B&B maar bij de vraag wanneer het ontbijt is zegt zij dat er geen is, daarnaast vermeld zij in de advertentie een gedeelde badkamer maar niet dat er ook een andere kamer moet gedeeld worden met vreemde personen. Om naar de badkamer te gaan moest je door de kamer van vreemden die lagen te slapen of aanwezig waren. Daarbij was er geen koffiemachine voorzien, bij vraag kregen we een vuile machine aangeboden die we om gezondheidsreden niet wilden gebruiken, er lagen ook geen handdoeken klaar, bij vraag hiernaar kregen we slechts 1 handdoek per 2 personen; Airbnb wou mijn recensie niet plaatsen, en gaven hiervoor een niet aanvaardbare reden, waaruit ik nu versta dat zij negatieve recensies weren om alzo positieve recensies te verkrijgen en dus meer klanten. Mijn opmerkingen waren terecht, zijn niet uit de lucht gegrepen en airbnb heeft hier geen enkele oplossing voor gegeven integendeel zij weigerden zelfs mijn recensie te plaatsen omdat ze negatief was maar dit was dan ook veroorzaakt door de verhuurder die geen enkele moeite deed om ons verblijf aangenaam te maken, integendeel zij wilde zo snel mogelijk geld verdienen zonder er iets voor te doen. Karine te Saint Beauzire in Frankrijk is een te vermijden plaats, de kamer zelf is ook gedateerd en heeft vernieuwing nodig.

  • Algemeen 1
op 4 september 2022 bestemming: Frankrijk / St Jean de Maurienne, reisperiode: augustus 2022

Ik had ook goede ervaringen met AirBnB als huurder, tot nu toe.. De incompetente rol van het resolutiecentrum in een geschil heeft mij doen besluiten mijn inschrijving te annuleren. Ik werd als huurder aansprakelijk gesteld voor gebreken die ik niet had veroorzaakt en AirBnB stelde eiser in gelijk: zo ben je als huurder vogelvrij. Hieronder de case.

Bij mijn laatste verblijf ontstond er een geschil met verhuurster over wie de nu eindverantwoordelijk was over de eindschoonmaak. Vervolgens komt zij met een declaratie van onderhoudskosten voor gebreken waarvan ik mij niet bewust was dat die er waren. Ik weiger deze te betalen en verhuurster roept de hulp in van AirBnB resolutiecentrum voor bemiddeling. De laatste geeft verhuurster "gelijk" op basis van foto's, de factuur en dat ze tijdig de claim had ingediend. Echter, verhuurster kon nergens aantonen dat er een direct causaal verband was tussen de gebreken en ons verblijf; het was achterstallig onderhoud wat op ons werd verhaald en tot mijn stomme verbazing ging AirBnB mee met haar claim.
Het adagium "wie stelt moet bewijzen" werd niet toegepast. Voor mij wordt huren via AirBnB een te groot risico, want als een verhuurder zijn gelijk krijgt door alleen foto's en een factuur van reparatiekosten in te zenden; daar kun je je als huurder moeilijk tegen weren.

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2022 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juni 2022

We hebben in 4 accommodaties van Airbnb een vakantie gehouden in Toscane voor 2 weken. Het waren alle vier heerlijke huisjes. Super fijne vakantie gehad. Wat kwam daarom ook tot onze verbazing, na 7 dagen weer thuis, een melding van Airbnb dat we bij 1 van de accommodaties 161 euro moesten betalen voor een uitgebeten vlek op de tafel en een wazige vlek op een servies kast. Wat een domper was dat. We zijn totaal niet bewust dat we deze vlekken hebben veroorzaakt. We hebben met respect gebruik gemaakt van het huis. Wij huren al jaren huizen en hebben dit nog nooit meegemaakt. We voelen ons hierdoor ook erg onterecht behandeld. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2022 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: augustus 2022

Een vervelende ervaring gehad met de reserveringen van Airbnb. Al in Januari hadden we een leuke accommodatie geboekt. Half juli krijgen we ineens een bericht dat deze geannuleerd wordt. We krijgen wel een tegoed om een nieuwe accommodatie te boeken, maar alles wat beschikbaar is, is duurder en verder weg van het centrum. Toch iets gevonden, maar daarna krijgen we geen huisnummer van de accommodatie. Berichten sturen en bellen geeft geen respons. Airbnb heeft uiteindelijk ook deze geannuleerd. Terwijl dit liep, hebben we snel een andere geboekt om te voorkomen dat we geen accommodatie hebben. Helaas maakt Airbnb het niet mogelijk de vouchers hiervoor achteraf mogelijk te maken. Nu hebben we dus vouchers die we snel moeten gebruiken die we ook nog eens niet kunnen combineren. Heel klantonvriendelijk van Airbnb.

  • Algemeen 3
op 24 juli 2022 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: juni 2022

AirBnb blijft verwijzen naar beleidslinkjes op hun site en meldingen afsluiten zonder antwoord, terwijl de host allerlei voorzieningen niet heeft aangeboden, afspraken niet is nagekomen en onbereikbaar was. We kunnen fluiten naar het geld van de geannuleerde dagen. De foto's zijn er, de chatconversatie met de host is er, maar Airbnb weigert iets te ondernemen.

  • Algemeen 10
op 6 juni 2022 bestemming: Frankrijk / Cenon, reisperiode: juni 2022

Omdat ik mijn reis moest annuleren. Tegen de privacywetgeving in vroeg Airbnb om een ID bewijs als paspoort/rijbewijs. Ze kunnen niet duidelijk aangeven waarom dat zo noodzakelijk is. De host geeft aan dat ik een ID kan laten zien bij aankomst. Dat is voldoende.

  • Algemeen 1
op 8 april 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: maart 2021

Airbnb neemt klacht over onterechte schademelding niet serieus ondanks het feit dat host optie security deposit via airbnb heeft verwijderd en omgezet naar deposit in beheer van host zelf omdat, zoals host zelf mailde, airbnb klant te vaak gelijk gaf. En ja hoor, we werden dus prompt opgelicht maar airbnb weigert iets te doen

  • Algemeen 1
op 28 februari 2022 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: mei 2020

Door de Covid lock-down is mijn boeking geannuleerd. De servicekosten zou ik kwijt zijn en het tegoed zou opgeboekt worden. Nu heeft er blijkbaar in de kleine lettertjes gestaan dat dit tegoed zou vervallen binnen en bepaalde periode. Nu wilde ik boeken en is het tegoed verdwenen.

Naast de servicekosten maakt Airbnb dus dikke winst terwijl hier vanuit hen niks tegen over staat. Als het geld naar de host zou gaan dan zou ik dat nog kunnen accepteren. In eigen zak steken, dat is echt onacceptabel.

Het enige dat wordt doorgegeven is: het tegoed is vervallen. We kunnen niks doen.

  • Algemeen 1
op 23 februari 2022 bestemming: België / Oud-Turnhout, reisperiode: augustus 2021

We hebben onze rijs op tijd geannuleerd, aangezien het land in code rood zat. Ze hebben toegezegd dat we geld zouden terug krijgen. Nu is het een spelletje van Adyen en Airbnb die zeggen geld terug te hebben gestort, wat helemaal niet waar is. Al het bewijs geleverd: tig documenten van bank aangeleverd, maar we hebben een half jaar na dato nog niets ontvangen. Wij vroegen om één bank afschrift. Zij vroegen om 20 dingen. Zij hebben een vals document aangeleverd, dat niets bewijst en niet hetgeen is waar we naar gevraagd hebben. zij zeggen dat dit voldoende bewijs is. De bank en wij weten weten beter. Wij zien ons geld niet terug en moeten het nu aanvechten met een advocaat. De dagelijkse incompetente berichten vol met leugens van de medewerkers brengen ons geen stap verder en is zeer stressvol. Telkens wordt de case expres gesloten en moeten zelf dan weer contact opnemen.

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Italië / Pompei, reisperiode: september 2021

Vijf dagen voor vertrek een woning geboekt. Op het moment van boeken nog geen definitief adres gekregen, dat zou de host ter plaatse aan ons mailen. Na 3 dagen en meerdere verzoeken nog niets ontvangen waarna ik de woning geannuleerd heb en een andere woning via een andere verhuurder geboekt. Op de dag van aankomst (we waren er rond 12.00 en al helemaal gesetteld in onze "nieuwe") woning, neemt de host van de "oude" woning om 23.00 contact met ons met de vraag waar we blijven??? Wat een slechte
communicatie. Op mijn verzoek tot teruggave van de huursom komt geen enkele reactie. Inmiddels meerdere keren gemaild maar ik word compleet genegeerd. Dit is pure diefstal, ik raad het iedereen ten zeerste af om te boeken bij deze organisatie!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2021 bestemming: Nederland / Zwolle, reisperiode: september 2020

Website vol bugs, airbnb onbereikbaar per telefoon, alleen mails van het soort no-reply, airbnb is doof en blind, geld terugkrijgen vergeet het maar, en deugt gewoon niet. Beter: bedandbreakfast.nl, waarbij je contact heb met de verhuurder, zonder tussenkomst van een malafide organisatie!!!

  • Algemeen 1
op 6 juni 2021 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: juni 2020

Ik heb lang gezocht naar een Airbnb in Dubai, omdat niets in de buurt van openbaar vervoer was. Uiteindelijk een woning geboekt omdat er stond dat het 5 min van de metro was.... kom ik er aan, is er niets in de wijde omtrek te bekennen. Het eerste teken van leven vind je op 20 min met de auto. Airbnb gebeld en gezegd dat ik mijn geld terug wilde omdat dit niet is wat mij beloofd was... zeggen ze gewoon keihard nee! Nooit aan beginnen deze oplichters, want dit is gewoon geld verdienen met leugens.

  • Algemeen 1
op 14 november 2020 bestemming: België, reisperiode: november 2020

Airbnb werkte voor deze reis samen met Belvilla en was al even hopeloos in ondersteuning als Belvilla zelf. Je wordt verplicht om melding via de app te doen, maar de antwoorden die je krijgt zijn totaal naast de kwestie en duidelijk via google translate opgemaakt. Deze reis heeft ons extra geld en frustratie bezorgd. We hebben na lang zoeken de eigenaar van de woning gevonden en die wist zelfs niet dat airbnb voor hem adverteerde. Nooit meer airbnb voor ons.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: januari 2019

Heel bedrieglijke reservatie:,wij hadden geboekt voor 3/20 maag doof lock-down konden wij niet vertrekken - uiteindelijk kregen wij een tegoed bon en wij reisden in 10/20 nr hetzelfde adres; grote verrassing : wij moesten voor hetzelfde verblijf van 3 overnachtingen €58,54 extra betalen; zeer onaangenaam - naam: Casa AOrta, Faro - graag terugbetaling of verdere actie

  • Algemeen 5
op 23 september 2020 bestemming: Kroatië / Trogir, reisperiode: juli 2020

Onze accomodatie in Trogir (Croatie) moest geannuleerd worden ivm Corona. De vluchten die wij hadden geboekt waren door de airlines gecancelled. KLM (Austin TX USA - Amsterdam en Easyjet (Amsterdam - Split) Zowel KLM als Easyjet betaalde de tickets netjes terug (6 personen), maar met Airbnb strijden we nu al 6 maanden om onze aanbetaling terug te krijgen ($780,50), nog steeds zonder resultaat. Heeft u ook zo’n slechte ervaring met Airbnb, laat het dan weten!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Slovenië / Planina, reisperiode: juni 2020

2 maanden geleden heb ik een huis gekocht, en ben er in gaan wonen. De vorige bewoner verhuurde kamers via airbnbn. Nu heb ik al een paar keer nieuwe boekingen over de vloer gehad, die ik teleurgesteld mocht wegsturen. hierover een aantal keerm met airbnb contact gehad. Ze kunnen niks doen als de verhuurder dit niet toestaat. Deze reageert echter nergens meer op. Met als gevolg dat mijn huis nog steeds via Airbnb geboekt kan worden. Airbnb vraagt me vervolgens om aan te tonen dat ik eigenaar van mijn huis ben.
Nu moet ik gaan aantonen dat ik niet de verhuurder ben. Lijkt me een omgekeerde wereld. airbnb faciliteert een platform dat huizen te huur aanbiedt. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zelf ook de verantwoordelijkheid nemen om te controleren dat wat ze aanbieden ook werkelijk klopt.
Hele slechte service Airbnb. 15% van een boeking in je zak steken, maar niet verantwoordelijk willen zijn voor hetgeen je aanbiedt

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / nabij parijs, reisperiode: augustus 2020

Voor het tweede deel van onze vakantie deze zomer last minute een andere accomodatie moeten zoeken. Zochten in de Champagnestreek (was op dat moment omwille van corona veilig gebied). Kregen via de App van Airbnb allerlei huizen voorgesteld. Eén ervan, via ene Micky M'House geboekt. Bij de bevestiging definitieve adres te zien gekregen en vastgesteld dat woning zich meer dan 100 km van de champagnestreek bevond, namelijk bij Parijs. Gezien dit ook door onze overheid als 'oranje' gebied werd beschouwd en ik omwille van gezondheisredenen toch wat voorzichtig moet zijn, 4 minuten later de boeking geannuleerd. Vrij snel Airbnb kunnen bereiken hierover, maar conform de annulatievoorwaarden van de Host (die wij bij het boeken inderdaad geaccepteerd hebben), was geen enkele teruggave mogelijk, op de schoonmaakkosten na. Nu zijn we 14 dagen later en na ettelijke berichten en telefoontjes helemaal niets kunnen bereiken. We hebben de pech te maken hebben gehad met een Host die geen enkel begrip toont dat iemand wel es een fout kan maken en dat omwille van Corona niet iedereen gaat en staat waar hij wil, ook al laten alle onduidelijke reisaanbevelingen van de diverse overheden dit soms wel toe. Airbnb heeft geen oor naar het feit dat hun suggesties in hun app voor te boeken huizen soms wel erg ver (hier letterlijk) naast de kwestie zijn. Ze willen zelfs geen commerciele toegifte doen om hun serivce-kosten terug te betalen.
Ik begrijp dat er algemene voorwaarden moeten zijn om de host te beschermen tegen last-minute annuleringen en het inkomensverlies dat hij lijdt, maar indien er 4 minuten na boeking geannuleerd wordt, kan er maar moeilijk sprake zijn van inkomstenverlies.
Laat dit een verwittiging zijn voor elkeen die wil boeken via Airbnb. Het platform is niet meer wat het was. Vroeger een vriendelijke plaats waar mensen elkaar hun woning verhuurden op een democratische manier. Nu het zoveelste commercieel reisplatform in de rij waar vooral de belangen van de hosts gerespecteerd en beschermd worden. Er zitten ook steeds meer mensen op Airbnb zoals Micky M'House die een lucratief verdienmodel denken gevonden te hebben : woningen kopen op krediet om dan duur door te verhuren via Airbnb. Nu de coronacrisis hen hard treft en hun woningen niet zo makkelijk meer verhuurd geraken zoals ze hadden gewenst (lees : berekend in hun businessmodel), deinzen ze er niet meer voor terug via harde algemene voorwaarden, altijd het gelijk aan hun kant te hebben en de klant/melkkoe op geen enkele manier tegemoet te komen.
Het zou me niet verwonderen dat een aantal van deze verhuurders kopje onder gaat. Hopelijk sleuren ze het hele platform niet mee in dat geval.
We hebben de voorbije jaren steeds positieve ervaringen gehad met woningen die we boekten via Airbnb. Vaak zijn deze woningen ook op andere platformen terug te vinden. Mijn keuze is alvast gemaakt.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2020 bestemming: Nederland / Doorwerth, reisperiode: augustus 2020

Geen reactie van de verhuurder sinds boeking op 19 juli. Geen antwoord op berichtjes, telefoon en apps. Airbnb ingeschakeld, geen help gekregen. Zullen sinds vandaag op vakantie zijn :(

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Nederland / bussem, reisperiode: augustus 2020

Zijn door annulering van de verhuurder nooit gegaan. Klaarblijkelijk kan dit gewoon 5 dagen voor de vakantie zonder sancties. Als troost kreeg ik van airbnb 22,83 euro om een nieuwe ruimte te vinden. Jammer het kan zo'n mooi platform zijn.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Griekenland / Rigklia, reisperiode: juli 2019

Omschrijving van de gehuurde woning correspondeert totaal niet met de aangetroffen werkelijkheid. Na een lange reis waren we totaal shocked. Alleen al de weg erna toe had grote schade aan de huurauto kunnen veroorzaken. Laat staan de inventaris dat net een museum leek.Na contact met de verhuurder neemt deze de volledige verantwoordelijkheid. Dit ook aan Airbnb gemeld. We zijn nu 4 dagen verder en op onze berichten is er door Airbnb niets vernomen. Ca. 25% van de huursom lijkt terugbetaald te zijn.kunnen we naar de rest van onze centen fluiten? Airbnb neem aub uw verantwoordelijkheid! Ga met deugdelijke verhuurders in zee I.p.v. snel geld cashen en daarna over en sluiten. We hebben alles zwart op wit. Het allerminste dat uw organisatie dient te doen is een huurder met wezenlijke problemen reactie geven. Wellicht hecht u waarde aan klanttervredenheid!!

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: september 2020

Ik vroeg aan mijn host of ik kon annuleren met full refund met een situatie uitleg. Mijn host zegt Ik begrijp het en je kan annuleren. Vervolgens wilt ze geen refund geven nadat ik had geannuleerd en Airbnb zegt zolang ze geen akkoord aan hun direct geeft kunnen ze niks doen terwijl het duidelijk zwart op wit staat in mijn gesprek!!!! Airbnb blijft onzin automatische berichtjes sturen en proberen de case af te wimpelen. De host negeert al mijn berichtjes. Dit is toch niet normaal?? Ik boek never nooit meer bij airbnb!!

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Airbnb zijn bedriegers.
Ze houden niet aan de regels. Geen aanrader niet te vertrouwen

ik heb per ongeluk een verkeerde woning gereserveerd, ik dacht dat de woning een prive zwembad had. Dezelfde dag nog zag im dat de woning een gezamenlijk zwembad heeft en geen privé.
Op de site is duidelijk aangegeven dat je binnen 48 uur gratis kunt annuleren. Ik heb het via hun app gedann, krijg een te zien dat ik maar 50% van het bedrag terug krijg. Ik heb email gestuurd en berichten via app en werd niet gereageerd. Ik heb ze gebeld half uur in de wacht gezet, uiteindelijk kreeg ik iemand aan de en die zei dat zij een bericht naar ander afdeling gaat sturen en dat binnen 5 dagen mij gaan bellen. Niemand heeft contact genomen en daarna nog veel berichtjes gestuurd, werd niet gereageerd.
Slecht service en ze zijn bedriegers . Deze

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Nederland / Hollum, reisperiode: juli 2020

Ik ben verhuurder en mag me superhost noemen. Heel leuk, vooral omdat je dan "cadeautjes" van Airbnb krijgt. Alleen jammer dat zo'n cadeau van $100 niet meer geldig is als je na 3 maanden wéér een bonus krijgt. Best vreemd, als je door corona niet mocht reizen in de afgelopen maanden en dus de vorige bonus niet kon verzilveren..
Communicatie met Airbnb 'helpcenter' heeft weinig zin; er is geen Nederlandstalige medewerker en dus wordt mijn bezwaar vertaald en verkeerd begrepen. Ik krijg antwoord op iets wat ik niet geschreven heb.
Wel servicekosten van 2 kanten ontvangen, maar de klant niet tegemoet komen. Jammer!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Curaçao / Blue bay, reisperiode: juni 2020

Ik heb een apartment geboekt op Curaçao bij Blue bay resort/villa 2 van 26 t/m 30 juni 2020. Wegens de uitbraak van de Covid-19 was het niet meer mogelijk naar Curacao te vliegen. Onze vlucht van 21 juni was geannulleerd. Ik heb gezien de situatie begin mei onze boeking geannulleerd. Ik had op dat moment al de helft van de verblijfskosten overgemaakt aan de eigenaren. Airbnb heeft een verzachtende beleid vanwege Covid per 15 mei in het leven geroepen. Airbnb kan mij het betaalde bedrag alleen vergoeden als de eigenaren hier hun akkoord geven. In de beginfase van mijn boeking had ik geregeld contact met deze twee mensen. Ze hadden begrip voor de situatie. Nadat ze gehoord hebben dat Airbnb alleen overgaat tot het terugbetalen van de € 462 met hun toestemming geven ze niet meer thuis.
Ondanks diverse bemiddelingen van Airbnb willen deze mensen niet overgaan tot het terugbetalen van het geld.
Ik vind dit een hele KWALIJKE ZAAK en heb geen goed woord hiervoor.
shame on you. Hope you get what you deserve.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Nederland / Hollandsche Rading, reisperiode: juli 2020

Wij boekten voor 10-12 juni een mooi adres maar kwamen er een dag later achter dat we een week te vroeg hadden gereserveerd. Helaas was dit niet om te boeken omdat dit weekend reeds was volgeboekt. De eigenaar was zeer welwillend om dit kosteloos te annuleren, airbnb niet! € 345,- betaald, € 170,- retour.
Ook na diverse verzoeken om mee te denken om op een andere locatie te reserveren werd niet gereageerd. Nu, anderhalve dag later nog geen enkele reactie. Gezien het feit dat er vele andere slechte ervaringen zichtbaar zijn is het noodzakelijk mensen hiervoor te waarschuwen. Boek dus nooit bij Airbnb, service kent men hier niet!

  • Algemeen 2
op 28 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Lanslevillard, reisperiode: juni 2020

Verschrikkelijke organisatie. Reis moeten afzeggen vanwege Covid-19. Aanbetaling gedaan van 171,=. Van verhuurster 60,= terugontvangen. Naar restant kan ik fluiten. Ondanks legitieme reden (Covid-19) verschuilt airbnb zich achter allerlei regeltjes.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

Verschrikkelijke organisatie, 200 euro aanbetaling gedaan, en helaas moeten annuleren. Zowel Airbnb als de “ Gastheer” geven aan dat we onze aanbetaling niet terug krijgen.
Oplichterij!! Ze hebben je aanbetaling en je moet maar zien hoe en überhaupt of je het terug krijgt.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

Jammer daar dit bedrijf niet bereikbaar is. Begin er niet aan mensen

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2019

Huurder cancelled, wij zitten met dure vliegtickets en hotelkosten voor een tweede locatie: airbnb doet niks

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2019

We hebben 2 huizen gehuurd via Airbnb, we moeten cancellen vanwege corona. De huiseigenaren willen 100% refund geven en gaan de huizen opnieuw verhuren. Airbnb wil een forse fee van 1300 euro van ons. Deze fee ontvangen ze straks weer opnieuw als de huizen ook weer opnieuw verhuurd worden. Waarom? huiseigenaren zijn flexibel en welwillend maar Airbnb niet en wil graag een fee voor “niets” ontvangen. Bizar, in deze tijden kunnen ze beter hun klanten koesteren ipv uitmelken.

  • Algemeen 1
op 23 mei 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Door Corvid19 kregen we nog geen week voor vertrek van de verhuurder bericht dat het niet door kon gaan. Hij verwees naar Airbnb mbt annulering. Maar contact met Airbnb was onmogelijk! Vanalles geprobeerd. Uiteindelijk bericht van Airbnb dat we bij de verhuurder moesten zijn voor restitutie. Maar die verwijst naar Airdbnb. En Airbnb doet niks! Blijkbaar kunnen we nu gewoon naar ons geld fluiten.

  • Algemeen 1
op 11 mei 2020 bestemming: Kroatië / Zaboric, reisperiode: juli 2020

Heb in januari appartement in Kroatië geboekt, die ik nu moet cancellen vanwege corona. Bij de boeking stond er duidelijk dat ik een FULL refund zou krijgen als ik voor 1 juli zou cancellen en dat als ik daarna zou cancellen een full refund zou krijgen minus de servicekosten. Dat staat zwart op wit in de reserveringsbevesting. Vandaag heb ik gecancelled en wat denk je: ze trekken de servicekosten af. 10 keer heen en weer gecommuniceerd via de website, maar geen speld tussen de krijgen. Ik heb het wel weer even gehad met AIRBNB.

  • Algemeen 1
op 1 mei 2020 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2020

Reis geboekt via Airbnb. Kan niet doorgaan vanwege de Corona-crisis. Heb geannuleerd onder de mogelijkheid van verzachtende omstandigheden. Dit zou restitutie geven van de kosten van € 1170,--
Uiteindelijk bericht dat wij niets terugkregen. Airbnb is niet bereikbaar, niet per mail of telefoon. De verhuurder wijst naar Airbnb. Zij hebben geen geld van Airbnb ontvangen, dus Airbnb lijkt het geld in hun zak te steken.

  • Algemeen 1
op 29 april 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2020

Reis moeten annuleren door de uitbraak van het coronavirus, zowel host als airbnb wil mij het geld niet terugstorten. Ze sturen mij van hier naar daar en leggen de verantwoordelijkheid altijd bij een ander. Klantendienst is de slechtste die ik ooit ben tegengekomen. Ik ben dus 700 euro kwijt!

  • Algemeen 1
op 25 maart 2020 bestemming: Spanje / los cristianos, reisperiode: februari 2020

Heb reis na 3weken geannuleerd. krijg nu boete van €1237

  • Algemeen 1
op 19 maart 2020 bestemming: Zweden / Granna, reisperiode: juni 2020

Door de corona uitbraak heb ik een boeking gedaan in januari 2020 geannuleerd. Echter door de ongunstige annuleringsvoorwaarden van het bedrijf Novasto (partner Airbnb) krijg ook bij meer dan 2 maanden van tevoren annuleren veel minder dan de helft van je betaling terug. Enige coulance t.a.v. de corona situatie is er niet. Contact met Airbnb is onmogelijk.Deze worden via de website vakkundig afgeserveerd. Buiten Airbnb zijn er gelukkig ook platforms die betere annuleringsvoorwaarden hebben.

  • Algemeen 1
op 3 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Pawtucket, reisperiode: januari 2020

Bijna een week na vertrek uit de Airbnb heeft de host via een sms geprobeerd extra geld (250 dollar) te krijgen door mij valselijk te beschuldigen van roken/gebruik marihuana in het appartement. Hij heeft (uiteraard) geen officiële klacht ingediend bij Airbnb zelf. Na mijn weigering heeft de host deze valse beschuldiging als recensie op mijn profiel geplaatst, zodat ik (maar ook mijn gasten) nu problemen ga (gaan) krijgen bij nieuwe boekingen. Airbnb weigert deze recensie te verwijderen. Airbnb treedt dus niet op tegen hosts die je geld buiten Airbnb proberen te laten betalen en laten je als klant dus volledig in de kou staan.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Ik doe een reservatie voor een huis in Limburg en om een of andere reden krijg ik geen bericht dat die reservatie niet doorgaat en sta ik voor blok met lege handen

  • Algemeen 3
op 22 januari 2020 bestemming: België / bouillon, reisperiode: december 2020

Heb enkel nog maar gereserveerd en bevestiging gekregen van huur van een huisje. Al eerste aanbetaling gedaan. ong. 140 euro/nacht. Nadien stuurde de eigenaar per email dat het voor desbetreffende periode 200 euro/nacht zou worden.

  • Algemeen 6
op 17 januari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Florida keys, reisperiode: maart 2019

Ik heb n huis geboekt en betaald, vervolgens cancels the host: Airbnb laat je in de steek, vliegtickets enz geboekt en je mag het uitzoeken. Er zijn geen andere huizen te huur op die plek

  • Algemeen 1
op 12 januari 2020 bestemming: Zuid-Korea / Seoul, reisperiode: december 2019

Verschrikkelijk platform. Als een 'host' kamer X (een mooie schone kamer) op Airbnb aanbiedt en in werkelijkheid kamer Y (een stinkende kamer met een oranje uitgeslagen toilet en toiletpapier rond het bed) levert, komt hij er mee weg. Ook al maak je foto's van de meest gore taferelen, ze doen er niks mee.

Na het boeken van onze kamers kwamen wij er achter dat Airbnb in Korea eigenlijk illegaal is. In Korea betekent dit dat het lastig is om een zaak tegen te maken, of op een mildere manier mediation in te schakelen als jij als consument en Airbnb er samen niet uitkomen. Wellicht dat zij daarom geen enkele druk ervaren om iets voor je te betekenen.

Bespaar tijd, energie en geluk. Maak geen gebruik van Airbnb!

  • Algemeen 1
op 8 januari 2020 bestemming: Spanje / Las Negras, reisperiode: februari 2019

De service van airbnb is belabberd. Je kunt ze niet mailen, je kunt ze wel bellen maar de service desk is onbehulpzaam, je moet eerst door een heel irritant security systeem, iedere keer als je belt moet je alles opnieuw uitleggen. Kortom: knudde knudde knudde. Boek nooit iets met airbnb. Ik had een booking, een aanbetaling van 50% gedaan met mijn credit card, ja natuurlijk kon ik dat bewijzen. Maar ik had een typefout gemaakt in mijn email adres. Ze blijven weigeren me te helpen. Waardeloos. Je kunt veel beter via booking.com gaan of zo, nooit problemen mee en wel vriendelijk in de service verlening.

  • Algemeen 1
op 29 december 2019 bestemming: Nederland / Appelscha, reisperiode: november 2019

In en in smerig huis, overlast door een klein kind wat nooit gecorrigeerd werd. Slechte voorzieningen waaronder een ontbrekende koudwaterkraan ondanks vragen wordt er na 2 weken pas iets aangedaan Een agressieve medegast met een serieuze mentale stoornis. Na door deze figuur ernstig bedreigd te zijn omdat er een kraan niet goed dichtzat en de vloer nat was ben ik met vier tassen, koffer en hond gevlucht.De eigenaar greep op geen enkele manier in. Wees gewaarschuwd als je Schrijvers Kamer boekt op de vaart Noordzijde 82 in Appelscha en ga svp voor een veilige, schone en normale huurlocatie!!!
Voor mij nooit Mar dan ook nooit meer een Airbnb!!!

  • Algemeen 1
op 22 december 2019 bestemming: Zweden, reisperiode: december 2019

Fantastische service van Airbnb!
Helaas konden we met kerst niet naar Zweden, waar we een paar airbnb bestemmingen hadden geboekt. We hadden ook geen annuleringsverzekering afgesloten en omdat Mark vanwege zijn ziekenhuis-avontuur niet op reis kon, dachten we dat we naar onze centjes konden fluiten. Wat fantastisch dat Airbnb coulant is in dit soort situaties. We kregen het volledige bedrag terug. Nu kunnen we onze trip naar Zweden een andere keer plannen. Bedankt Airbnb en Irving voor de geweldige service.

  • Algemeen 10
op 25 november 2019 bestemming: Puerto Rico / San Juan, reisperiode: januari 2019

Ik boekte in april 2019 een kamer bij Airbnb om in januari 2020 een festival te bezoeken in Oud San Juan. De verhuurder beweert hier een kamer aan te bieden maar geeft tot op heden alleen een straat door zonder huisnummer. Ondanks herhaalde verzoek krijg ik geen adres. Er is wel al 300 euro afgeschreven van mijn creditcard. Airbnb reageert tot op heden niet op mijn klacht dat er geen adres bekend is. Het komt allemaal heel onbetrouwbaar over en ik vermoed dat de verhuurder helemaal niet op de afgesproken plek een kamer heeft. Wat nu? Hoe kan het dat airbnb verhuurders accepteert die niet eens een geldig adres opgeven??? Dat is toch absurd.

  • Algemeen 3
op 19 oktober 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019

Rest betaling kon niet worden gevorderd, ivm nieuwe visacard. Toen hebben we 2 dagen de tijd gehad om dit wel opnieuw te kunnen regelen. Maar ivm vakantie in het buitenland en geen internet bereik lukte dit niet. Wel per e-mail contact gezocht dat we het zo spoedig mogelijk over maken. Maar zonder pardon geannuleerd. Vanuit air bnb ook geen restitutie gekregen van het aanbetaalde bedrag. We konden het doen met een tegoedbon van 150 euro wat totaal niet het bedrag dekt dat we hebben betaald. Nooit meer boeken bij air bnb!!!

  • Algemeen 1
op 22 september 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: september 2018

De verhuurder cancelt de reservatie 2 dagen voor afreis. Dit is ons vorig jaar nog overkomen

  • Algemeen 1
op 16 september 2019 bestemming: Frankrijk / Vialas, reisperiode: september 2019

Vials, castagnols, Cevennes
Verschillende omschrijvingen in de advertentie kloppen niet of zaken worden niet genoemd.
Bijvoorbeeld;
Parkeerplaats is langs de weg en lastig om er te komen, zeer steil en alleen te bereiken met slippende koppeling en rokende banden.
De weg naar de woning toe is zeer smal, op bepaalde plekken onverhard en met hoogteverschillen, mijn voorbumper heeft de grond geraakt en is beschadigd.
De rit naar de woning over deze slechte en nauwe weg kost zeker 15 minuten en wij hebben de weg alleen bij daglicht durven rijden.
In de advertentie staat dat er geen trappen in de woning zijn, dat klopt.
Wat niet klopt is dat je verschillende huizen moet passeren met grote hoogteverschillen en dat je door de tuin van andere bewoners moet lopen.
Volgens onze indruk was het een soort van commune.
Eigenlijk alles in en om de woning was op zijn minst vies en slecht onderhouden.
Zo hingen er in de woning twee vliegensplakstrips vol met vliegen en de horren zaten vast met een paar nietjes en waren dus zo lek als een mandje.
Wij hadden voor 15 dagen geboekt maar zijn na twee nachten weggegaan nadat wij een andere accommodatie hadden gevonden.
Via Airbnb een (gedeeltelijke) restitutie geprobeerd te krijgen, hieraan wilde de verhuurder niet meewerken.
De contacten met Airbnb zelf waren erg goed en heb van hun een bedrag gekregen om tenminste een (klein) deel van de andere accommodatie te betalen.

  • Algemeen 2
op 1 september 2019 bestemming: België / Ieper, reisperiode: september 2019

Tijdens de reservering werd de betaling geblokkeerd/geweigerd. Na contact met airbnb geen verbetering en nog steeds 'in afwachting van betaling' terwijl dit steeds geblokkeerd wordt. Nu geannuleerd, helaas. geen of foute communicatie tussen de app en de site.

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: oktober 2019

Leuk appartement geboekt in Praag en betaald. Geen bevestiging van de boeking, zoals voorheen wel meteen gebeurde. Contact opgenomen met klantenservice: ja het was fout gegaan aan hun kant, boekt u gewoon nog een keer en het geld van de eerste boeking krijgt u terug. In goed vertrouwen nogmaals geboekt, en nu wel direct een bevestiging.
Daarna geen geld terug van de eerste boeking - weer geappt met de klantenservice. Er wordt traag gereageerd en niet inhoudelijk op miijn klacht in gegaan. Ik wacht nu al een maand op het verschuldigde bedrag.

  • Algemeen 2
op 25 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: september 2019

Vorig jaar een boeking gedaan en geen enkel probleem. nu dit jaar willen boeken en alleen maar gezeik met de foto op mijn paspoort. ze herkennen mij niet op de foto van een 5 jaar oud paspoort en een foto van recent met exact dezelfde bril die ik nog had liggen. het enige verschil is mijn haar dat is 12cm langer.
Nu ruim 3 uur bezig met klantenservice en schiet geen zak op.
Heb als laatste een foto gemaakt zonder afdekken van mijn bsn nummer en nu herkent het systeem mijn foto ineens wel. Je kan dus alleen maar bij airbnb reserveren als je al je gegevens inclusief je bsn nummer bekend maakt terwijl ze zelf zeggen dat je dat nummer mag afdekken.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Leipzig, reisperiode: augustus 2019

Een bewoonde studentenflat met alle persoonlijke spullen van de bewoonster. Zoals, haar en tandenborstel bij de douche, theedoeken als handdoeken, sierkussentje als hoofdkussen, volle ijskast, dode plantjes en rommel in potten, de superhost niet gezien, geen prettige buurt.
Nooit meer via airbnb als hier geen controle op is.

  • Algemeen 4
op 20 augustus 2019 bestemming: Noorwegen / Trondheim, reisperiode: augustus 2018

De site van Airbnb is om wanhopig van te worden. Voortdurend niet kunnen inloggen, je wordt er regelmatig uitgegooid middenin een transaktie. Het enige dat snel gaat is het afschrijven van je credit card, terwijl de accomodatie nog niet geboekt is en zelfs wordt geweigerd. Triest!

  • Algemeen 2
op 9 augustus 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2018

Het huis was niet schoon en er waren meerdere problemen. Na contact met Airbnb is dit zeer vlot en naar tevredenheid opgelost. Dikke pluim vr Bernadette!

  • Algemeen 9
op 29 juli 2019 bestemming: Ierland / Clonakilty, reisperiode: mei 2019

We hadden een aanvraag voor een kamer ingediend om ca. 19.00 uur 's avonds. Ontvingen een bericht, dat we binnen 24 uur een bevestiging zouden ontvangen of de reservering door kon gaan. Daar wij hier niet op konden wachten hebben we verder gezocht. En een adres gevonden. Een uur later kregen we de bevestiging van akkoord, toen we inmiddels op een ander waren aangekomen en het geld was al van onze creditcard afgeschreven. Wij hebben nooit toestemming gegeven voor deze betaling. Maar ze hadden onze gegevens vanwege een eerdere boeking. De verhuurder heeft ook geen geld ontvangen van Airbnbn. Tel. contact opgenomen met Airbnb, het geld zou binnen 48 uur worden teruggestort. Dit is niet gebeurd en ook na e-mail contact laten ze niets van zich horen. Airbnb is onbetrouwbaar en zij doen oneerlijk zaken!!!!! Ik noem dit gewoon diefstal!!!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Torcy-et-Pouligny, reisperiode: juli 2019

Adres: 7 Route de Semur, Torcy-et-Pouligny = OUD uitgeleefd woninkje met achterstallig onderhoud -van overleden voorouder? / verwaarloosde zeer slecht onderhouden tuin / vieze zwarte vette gootsteen / viese 'eco' poepdoos zonder verlichting / gammele trap naar zogenaamde slaapkamers./ Vies opblaas matras met afgehaald beddengoed op de grond ernaast../ prijs 533,55 waarvan schoonmaakkosten 65,00 en service kst 71,28 voor 7 !! nachten!!! Wij zijn doorgereden -hebben bovenst. gerapporteerd. Kregen brutale reactie v eigenaar op onze aanmerking. Dus NOOIT MEER via AIRbnb boeken! Gewaarschuwd mens telt voor 2. GOED WAARDELOOS. DIT ADRES MOET VAN DE SITE! Er zijn van het hele huis en buiten foto's gemaakt - U mag ze zien . wij zijn wel ons geld kwijt

  • Algemeen 1
op 12 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: juli 2019

2 dagen voor de reis heeft de eigenaar van de villa geannuleerd. We krijgen enkel ons terugbetaling en €22 pp compensatie... Dit terwijl het hoogseizoen is en bijna alle goede accommodaties weg zijn. Dit kan niet !!!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Nederland / Horst, reisperiode: april 2018

Voor de derde keer een reis geboekt via Airbnb. Ditmaal een weekend Nürnberg. Net zoals ons bezoek in Krakau en Birmingham via Airbnb, is het ons prima bevallen.

Wij vinden het leuk om in een huis/appartement bij locale bevolking te zitten en daarnaast zijn de prijzen meestal zeer vriendelijk.

Tot op heden nog geen negatieve ervaringen gehad met Airbnb

  • Algemeen 9
op 9 juni 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2017

Zwarte schuurtje was super leuk en mooi afgewerkt. Ondanks weer genoten. Fijne mensen

  • Algemeen 10
op 2 juni 2019 bestemming: Nederland / heijen, reisperiode: juni 2019

Boeken op Residence Heijendael in Heijen?
Doen, leuk park in opbouw, maar NIET een van DE CHALETS van KONRAD nemen, dat zijn pure uitgewoonde bouwvallen.
De foto's op de site komen totaal niet overeen met de werkelijkheid. Een paar voorbeelden:
- Schimmel én pisvlekken in álle matrassen,
- Alle gordijnen zijn te klein voor de ramen,
- het rolgordijn voor het keukenraam hangt scheef aan 1 spijker en is niet te gebruiken,
- de vaatwasser doet het alleen als iemand de deur dicht houdt met zijn knie,
- één tweezits bank, waar moet de rest zitten,
- de ijskast valt uit elkaar en zit in elkaar met ducktape,
- veel te weinig huisraad voor 4 personen,
- serviesgoed en pannen in de CV kast op de grond opgestapeld,
- alle keukenkastdeurtjes zitten los en/of sluiten niet,
- er is gerookt in en om het huisje,
- geen kledinghangers in de kasten,
- Defecte buitenverlichting
En de verhuurder reageert op geen enkel berich of ander vorm van communicatie.

  • Algemeen 10
op 28 mei 2019 bestemming: België / Erquelinnes, reisperiode: april 2019

De verhuurster van het huisje is een echte bedriegster. Goede raad BOEK NIET BIJ HAAR ...Wij zijn aangekomen op zondag avond 17 u en zijn de volgende ochtend om 10 u al terug vertrokken terwijl we voor 4 dagen het huis hadden gehuurd.Huis was totaal niet in orde.de verhuurster op de hoogte gesteld en zij dient klacht in tegen ons dat we een deel zouden beschadigd hebben in het huis.We waren amper daar geweest.Airbnb luistert helemaal niet naar ons verhaal maar haalt zomaar bijna 200 € nog eens van mijn visa kaart.
Die ene nacht heeft ons 500 € gekost. Na zoveel keren mailen en foto's van ons hoe we huis hebben achter gelaten (helemaal in orde ,proper en netjes) zeggen zij gewoon dat zij beslissen over de schade .
Een echte schande is het!!!
airbnb is gewoon groot bedrog!!!! En grote afzetterij!!!!

  • Algemeen 1
op 25 mei 2019 bestemming: Italië / Menaggio, reisperiode: juni 2019

Vakantie werd 4 dagen voor vertrek geannuleerd door de host

  • Algemeen 1
op 7 mei 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: mei 2019

Let op als je in NEW YORK via Airbnb wil boeken. Mijn advies is NIET DOEN.
Het is namelijk niet voor iedere huiseigenaar legaal om in New York een ruimte te. Er gelden zware boetes voor de eigenaar. Zie ook op de website die speciaal hiervoor door de gemeente is ingesteld: nyc.gov/stayintheknow

Wij waren van dit fenomeen niet op de hoogte, en werden geconfronteerd met 2x een annulering van geboekte appartementen in New York, zonder enige opgave van reden. De eerste boeking had ik al in januari gedaan !! De tweede werd 2 weken voor vertrek geannuleerd. Om een appartement met gelijke kwaliteit te boeken waren we € 750 meer kwijt in verband met beperkte beschikbaarheid. Ook werd hierbij niet zuiver gehandeld. Zo kreeg ik na boeking en bevestiging via sms een ander huisnummer (wel het goede appartement) en ik mocht tegen niemand die ik in het appartementenblok tegenkwam zeggen dat ik via Airbnb huurde, maar dat ik een vriend van de eigenaar was. Het verhaal van de host op de site Airbnb was niet gelijk aan het verhaal dat verteld werd bij incheck. Dit alles dus kennelijk om de, waarschijnlijk illegale verhuur te maskeren. Terwijl ik wel 11.5% toeristenbelasting moest betalen bovenop de Airbnb huur.
Ik heb na de 2de annulering beklag gedaan bij Customer service van Airbnb, en kreeg aanvankelijk hele aardige en begripvolle service agents te spreken. Zij zouden mijn verzoek voor enige vorm van compensatie bij de claim afdeling neerleggen. Het daaropvolgende contact was zeer onvriendelijk, helemaal niet begripvol en vertraagd.
Ik ga nooit meer bij Airbnb boeken na bovenstaande ervaring.

  • Algemeen 1
op 30 april 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: april 2019

Na via Airbnb gereserveerd te hebben kam ik bij het huis Deze bleek bezet te zijn. Verhuurder had paar uur daarvoor via de app vd airbnb bericht gestuurd. Sorry agenda fout maar we hebben ander huis voor de zelfde prijs. Daar gekeken was kleiner, zonder zwembad en smerig. Nee gezegd en ze hadden er nog een. Weer geen zwembad en smerig kleinhuis. Buren bij dat huis vertelde me dat dit vaker gebeurde bij deze verhuurder. Ze lokken je met mooi huis en foto’s maar stoppen je in ander huis.
Klacht ingediend en om totale terugbetaling gevraagd. Verhuurder wijst naar Airbnb en Airbnb naar verhuurder. Ondertussen maar een hotel betrokken. Pas drie dagen later na dreigen naar de lokale politie te gaan kwamen ze zou het geld worden teruggestort. En nu 3 weken terug van vakantie nog steeds geen geld terug. Paypal wacht op Airbnb en die zeggen dat het aan Airbnb ligt omdat die geen actie onderneemt. Dus gisteren maar aangifte tegen Airbnb gedaan van oplichting.

  • Algemeen 1
op 23 april 2019 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: maart 2018

Na bij Airbnb voor maart 2019 een 14 dagen verblijf in Tokyo geboekt te hebben ben ik bij aankomst helaas teleurgesteld.

Bij aankomst kwam ik in een onhygiënisch appartement terecht waar de eigenaar zelf ook woonde (Hiervan was ik bewust.).

In de slaapkamer kwam ik een twee persoons bed tegen dat niet meer was als een dun matras op een slecht houten latten bodem en overigens erg hard.
De matras was zweet geel wat ooit naar mijn idee wit moest zijn, en de kussens waren niets meer dan goedkope bank kussens die overigens slijmerig witte vlekken hadden.
De ramen waren los in het frame waardoor er tocht en vocht in de ramen zaten.

De badkamer had de scheermesjes van de eigenaar op de grond samen met de rest van zijn persoonlijke spullen.
Op de muren zat de eigenaars haar en op het plafond, hoeken en luchtfiltratie systeem zat schimmel.

De keuken was helaas weer het zelfde verhaal niet schoon en vol met plakkerig vet wat weer is de staat van het appartement aantoont.
De kastjes zaten vol met oude lege plastic verpakkingen en fruit dat ook een betere tijd heeft gekend.

Na geklaagd te hebben bij Airbnb om meteen te vertrekken aangezien het appartement ver van fris is, werd mij verteld dat het appartement inderdaad niet hygiënisch is maar ze niks kunnen doen zonder eerst zelf contact te hebben genomen met de verhuurder.
Hier na lang klagen uiteindelijk mee in moeten stemmen en geklaagd bij de verhuurder.
Met de verhuurder gepraat en uitgelegd dat ik per direct vertrek en mijn geld terug wil aangezien het appartement niet naar standaard is kreeg ik helaas een onverschillige reactie.

Inmiddels ingetrokken in een hotel heb ik weer contact gezocht met Airbnb die ditmaal na tonen van foto's van schimmel, kapotte ramen, het smerig bed en de keuken werd mij verteld dat het appartement schoon genoeg is en ik mijn geld niet terug zal krijgen tenzij de verhuurder hiermee instemt.

Na meerdere e-mails naar airbnb nog steeds niets opgeschoten en wordt er constant ontkent dat het appartement vies is.
Als consument bij Airbnb heb je geen poot om op te staan ga alstublieft niet in zee met Airbnb.
Airbnb heeft in zijn regels voor verhuurders staan dat de advertentie naar waarheid ingevuld moet worden maar hier wordt geen gehoor aan gegeven en het interesseert Airbnb niks zolang er maar geld te vangen is.

  • Algemeen 1
op 1 april 2019 bestemming: Italië / Bormio, reisperiode: maart 2018

In mijn eerste recensie heb ik een 5 gegeven vanwege het lawaai en overlast van het café naast de B&B. Ik wil hierop terugkomen omdat de verhuurster Marcello direct voor ons klaar stond en het ging oplossen. De tweede nacht hebben we goed kunnen slapen. Verhuurster wilde zelfs ons geld teruggeven en zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt. Ik kom er ook op terug omdat wij gastvrij zijn ontvangen en het in deze B&B nergens aan ontbreekt. Bormio is een geweldige stad en de locatie is midden in het centrum.

  • Algemeen 9
op 31 maart 2019 bestemming: Italië / Brescia, reisperiode: maart 2018

Super accommodatie midden in de stad. Schoon leuke ontvangst door de gastvrouw. Waarom geen 9 of 10??? Omdat het appartement naast een soort kroeg ligt. Tot 2.00 wakker gelegen door de knalharde muziek. Hoewel de verhuurster er iets aan probeerde te doen kunnen we van de harde muziek niet slapen

  • Algemeen 5
op 26 maart 2019 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2019

De nieuw ingebouwde beveiliging door Airbnb waardoor je je foto van je paspoort of iets dergelijks moet uploaden, werkt niet. Hierdoor is het dus onmogelijk een reservering te betalen. Super super super irritant. Ik snap de beveiliging, maar zorg dan dat het werkt.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2019 bestemming: , reisperiode: maart 2019

Nul is niet mogelijk anders was het een nul!! Onmogelijk om foto paspoort en foto selfie in de app te krijgen, dit is verplicht. Steeds melding dat de foto niet goed is. Gisteravond minstens 10 x en vanmorgen nog 5 x. Helpdesk nederland gebeld maar krijg engels sprekende aan de lijn. Uur aan de lijn maar komt niet voor elkaar. Vervolgens schriftelijk geprobeerd, met Google translate heeft men geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde. Hele dag verknoeid.
Wat een waardeloze firma.
Nog moeilijker en lastiger dan een paspoort krijgen bij de overheid.
Ga wel met een andere firma.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: , reisperiode: februari 2019

Ik heb me zojuist nogal geergerd aan airbnb toen ik een review schreef op de website van airbnb. Deze blijkt pas te worden gepubliceerd nadat de verhuurder (ster) akkoord gaat met de inhoud. Recht voor zijn raap ben ik zo vrij dit compleet achterlijk te noemen

  • Algemeen 6
op 20 februari 2019 bestemming: Nederland / Haastrecht, reisperiode: november 2018

Omdat mijn plannen gewijzigd waren heb ik dit huisje geannuleerd. Lag niet aan het huisje, want dat was prima. Ik zou binnen 5 tot 7 dagen onvoorwaardelijk mijn geld terugkrijgen. Nooit gekregen. Veel berichten gestuurd, maar smoes na smoes kwam. Inderdaad ook mijn id moeten sturen, maar ik zeg mijn hele account op, zeker na alle voorgaande ervaringen te hebben gelezen.

  • Algemeen 1
op 5 februari 2019 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juni 2018

Wat een oplichter. Ik kan geen boekingen meer doen omdat ze je paspoort foto willen hebben. Weken lang aan het mailen. Alleen onafgedekte foto's van je paspoort. Ik vertrouw deze organisatie niet met mijn gegevens. Wat een bagger. Niet gebruiken is mijn advies.

  • Algemeen 1
op 21 januari 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2019

Vollidig misleid door een kortingsaanbieding op 6 januari, krijg 25% korting als je binnen 12 dagen boekt!(aktie geldig tot 18 jan!), dus niet!!hier klopt niets van, advertentie is nu geweizigd, na klacht!
Maar iets compensatie? Vergeet het maar!......verhuurder ok👍
Airbnb....heel gladde lieden......altijd een verrassing aan het eind van de rekening....er een heel slecht gevoel aan overgehouden, al de 2e keer!
Vorig jaar over kopie paspoort...ook al een hele vreemde gang van zaken.

  • Algemeen 1
op 7 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2018

Al jaren boek ik naar volle tevredenheid via Airbnb. Ik vond het al niet zo prettig dat ze mijn creditcard nummer vastlegden maar nu kan ik niet meer boeken zonder mijn IDpas aan twee kanten te fotograferen en word ik geweigerd als ik mijn BSN nummer afdek. Volgens mij kan dit niet volgens de AVG. Bekend is dat dit soort organisaties af en toe gehackt worden. Ik stop met deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Kroatië / Sibenik, reisperiode: augustus 2019

Geplande reis augustus 2919. Geannuleerd met goede reden. Toch €181,33 moeten betalen voor “service kosten”! Noem dit maar DIEFSTAL. Airbnb reageert nergens op!

  • Algemeen 1
op 21 december 2018 bestemming: Nederland / Scheveningen, reisperiode: augustus 2018

Omdat de service slecht is en je je geld niet terug krijgt. Het zijn dikke naaiers. De verhuurder niet maar dit bedrijf wel!

  • Algemeen 1
op 18 december 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Dit cijfer is voor air bnb niet voor de verhuurder

  • Algemeen 1
op 17 december 2018 bestemming: Kroatië / Sibenik, reisperiode: augustus 2018

Reis voor augustus 2019 direkt geannuleerd (4 oktober 2018) omdat de gegevens niet klopten. Airbnb heeft maar liefst Euro 181,33 van mijn rekening afgeschreven, wat voelt als diefstal
Dit is onze eerste (en laatste) ervaring met deze club.
€181,33 als kosten werden ingehouden. Dit is absurd en bedraagt ruim 12% van het totaal bedrag. Dit bedrag, of in ieder geval een groot deel hiervan wil ik graag terug. Bellen en schrijve helpt allemaal niet. Geen antwoord, Wie kan mij helpen?

  • Algemeen 1
op 16 december 2018 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: december 2018

Meer als een week bezig met huis reserveren tot 3 keer toe reageert de host niet maar de datums die wij boeken staan op vrij tot je ze boekt dan word de datum direct vast gelegd en vervolgens reageren ze niet ! Week lang met airbnb aan de telefoon gehangen en na een hoop stress krijg je te horen dat veel verhuurders niet verhuren aan nieuwe klanten van airbnb! Ondertussen heeft airbnb je paspoort je creditcard nr. alles wat ze willen. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt zo een slechte service waar we voor 3 weken wel 400 euro voor hun service moesten betalen als je iets via hun kunt huren. Echt een afraden!

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2018 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2018

Voor een gezinsvakantie is airbnb een absolute afrader. Wellicht dat deze organisatie meer geschikt is voor single reizigers?

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2018 bestemming: Duitsland, reisperiode: december 2018

De reis heeft niet kunnen plaatsvinden. Beschikbaarheid was geen probleem, reissom niet, via de site van Airbnb contact met de host van het huis, en plots bericht 'uw reservering is gecanceld'. Geen verklaring, niets.

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2018 bestemming: Nederland / Giethoorn, reisperiode: oktober 2018

Via Airbnb een geheel huisje geboekt van de eigenaar Dick in Giethoorn.
Meneer liet het al afweten, door je voor inchecken meer dan uur te laten wachten...
Bij aankomst een zwaar verwaarloosd huisje, het stinkt, shit zit aan de toilerranden. Dat huisje is voor geen mm in jaren schoon gemaakt. Spiegel in de slaapkamer heeft zoveel smurrie op zich, maar meneer was vergeten dit even schoon te maken....Jeah right!
Verder, er zou een bad in staan...blablablabla. Kan zo uren doorgaan.
Maar goed, als klant van Airbnb trek je aan t kortste eind, ga niet, maar dan ook niet met deze gasten in zee, het enige wat ze zien is dollar tekens en nul komma nul klant vriendelijkheid!
Nooit en nooit meer! Concurrenten zat! Moment dat Airbnb ten onder gaat, jubel ik het toe!

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • Volgende