Ervaringen Airbnb

Pagina 1 van 2 met 149 resultaten

op 14 november 2020 bestemming: België, reisperiode: november 2020

Airbnb werkte voor deze reis samen met Belvilla en was al even hopeloos in ondersteuning als Belvilla zelf. Je wordt verplicht om melding via de app te doen, maar de antwoorden die je krijgt zijn totaal naast de kwestie en duidelijk via google translate opgemaakt. Deze reis heeft ons extra geld en frustratie bezorgd. We hebben na lang zoeken de eigenaar van de woning gevonden en die wist zelfs niet dat airbnb voor hem adverteerde. Nooit meer airbnb voor ons.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: januari 2019

Heel bedrieglijke reservatie:,wij hadden geboekt voor 3/20 maag doof lock-down konden wij niet vertrekken - uiteindelijk kregen wij een tegoed bon en wij reisden in 10/20 nr hetzelfde adres; grote verrassing : wij moesten voor hetzelfde verblijf van 3 overnachtingen €58,54 extra betalen; zeer onaangenaam - naam: Casa AOrta, Faro - graag terugbetaling of verdere actie

  • Algemeen 5




op 23 september 2020 bestemming: Kroatië / Trogir, reisperiode: juli 2020

Onze accomodatie in Trogir (Croatie) moest geannuleerd worden ivm Corona. De vluchten die wij hadden geboekt waren door de airlines gecancelled. KLM (Austin TX USA - Amsterdam en Easyjet (Amsterdam - Split) Zowel KLM als Easyjet betaalde de tickets netjes terug (6 personen), maar met Airbnb strijden we nu al 6 maanden om onze aanbetaling terug te krijgen ($780,50), nog steeds zonder resultaat. Heeft u ook zo’n slechte ervaring met Airbnb, laat het dan weten!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Slovenië / Planina, reisperiode: juni 2020

2 maanden geleden heb ik een huis gekocht, en ben er in gaan wonen. De vorige bewoner verhuurde kamers via airbnbn. Nu heb ik al een paar keer nieuwe boekingen over de vloer gehad, die ik teleurgesteld mocht wegsturen. hierover een aantal keerm met airbnb contact gehad. Ze kunnen niks doen als de verhuurder dit niet toestaat. Deze reageert echter nergens meer op. Met als gevolg dat mijn huis nog steeds via Airbnb geboekt kan worden. Airbnb vraagt me vervolgens om aan te tonen dat ik eigenaar van mijn huis ben.
Nu moet ik gaan aantonen dat ik niet de verhuurder ben. Lijkt me een omgekeerde wereld. airbnb faciliteert een platform dat huizen te huur aanbiedt. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze zelf ook de verantwoordelijkheid nemen om te controleren dat wat ze aanbieden ook werkelijk klopt.
Hele slechte service Airbnb. 15% van een boeking in je zak steken, maar niet verantwoordelijk willen zijn voor hetgeen je aanbiedt

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / nabij parijs, reisperiode: augustus 2020

Voor het tweede deel van onze vakantie deze zomer last minute een andere accomodatie moeten zoeken. Zochten in de Champagnestreek (was op dat moment omwille van corona veilig gebied). Kregen via de App van Airbnb allerlei huizen voorgesteld. Eén ervan, via ene Micky M'House geboekt. Bij de bevestiging definitieve adres te zien gekregen en vastgesteld dat woning zich meer dan 100 km van de champagnestreek bevond, namelijk bij Parijs. Gezien dit ook door onze overheid als 'oranje' gebied werd beschouwd en ik omwille van gezondheisredenen toch wat voorzichtig moet zijn, 4 minuten later de boeking geannuleerd. Vrij snel Airbnb kunnen bereiken hierover, maar conform de annulatievoorwaarden van de Host (die wij bij het boeken inderdaad geaccepteerd hebben), was geen enkele teruggave mogelijk, op de schoonmaakkosten na. Nu zijn we 14 dagen later en na ettelijke berichten en telefoontjes helemaal niets kunnen bereiken. We hebben de pech te maken hebben gehad met een Host die geen enkel begrip toont dat iemand wel es een fout kan maken en dat omwille van Corona niet iedereen gaat en staat waar hij wil, ook al laten alle onduidelijke reisaanbevelingen van de diverse overheden dit soms wel toe. Airbnb heeft geen oor naar het feit dat hun suggesties in hun app voor te boeken huizen soms wel erg ver (hier letterlijk) naast de kwestie zijn. Ze willen zelfs geen commerciele toegifte doen om hun serivce-kosten terug te betalen.
Ik begrijp dat er algemene voorwaarden moeten zijn om de host te beschermen tegen last-minute annuleringen en het inkomensverlies dat hij lijdt, maar indien er 4 minuten na boeking geannuleerd wordt, kan er maar moeilijk sprake zijn van inkomstenverlies.
Laat dit een verwittiging zijn voor elkeen die wil boeken via Airbnb. Het platform is niet meer wat het was. Vroeger een vriendelijke plaats waar mensen elkaar hun woning verhuurden op een democratische manier. Nu het zoveelste commercieel reisplatform in de rij waar vooral de belangen van de hosts gerespecteerd en beschermd worden. Er zitten ook steeds meer mensen op Airbnb zoals Micky M'House die een lucratief verdienmodel denken gevonden te hebben : woningen kopen op krediet om dan duur door te verhuren via Airbnb. Nu de coronacrisis hen hard treft en hun woningen niet zo makkelijk meer verhuurd geraken zoals ze hadden gewenst (lees : berekend in hun businessmodel), deinzen ze er niet meer voor terug via harde algemene voorwaarden, altijd het gelijk aan hun kant te hebben en de klant/melkkoe op geen enkele manier tegemoet te komen.
Het zou me niet verwonderen dat een aantal van deze verhuurders kopje onder gaat. Hopelijk sleuren ze het hele platform niet mee in dat geval.
We hebben de voorbije jaren steeds positieve ervaringen gehad met woningen die we boekten via Airbnb. Vaak zijn deze woningen ook op andere platformen terug te vinden. Mijn keuze is alvast gemaakt.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2020 bestemming: Nederland / Doorwerth, reisperiode: augustus 2020

Geen reactie van de verhuurder sinds boeking op 19 juli. Geen antwoord op berichtjes, telefoon en apps. Airbnb ingeschakeld, geen help gekregen. Zullen sinds vandaag op vakantie zijn :(

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Nederland / bussem, reisperiode: augustus 2020

Zijn door annulering van de verhuurder nooit gegaan. Klaarblijkelijk kan dit gewoon 5 dagen voor de vakantie zonder sancties. Als troost kreeg ik van airbnb 22,83 euro om een nieuwe ruimte te vinden. Jammer het kan zo'n mooi platform zijn.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Griekenland / Rigklia, reisperiode: juli 2019

Omschrijving van de gehuurde woning correspondeert totaal niet met de aangetroffen werkelijkheid. Na een lange reis waren we totaal shocked. Alleen al de weg erna toe had grote schade aan de huurauto kunnen veroorzaken. Laat staan de inventaris dat net een museum leek.Na contact met de verhuurder neemt deze de volledige verantwoordelijkheid. Dit ook aan Airbnb gemeld. We zijn nu 4 dagen verder en op onze berichten is er door Airbnb niets vernomen. Ca. 25% van de huursom lijkt terugbetaald te zijn.kunnen we naar de rest van onze centen fluiten? Airbnb neem aub uw verantwoordelijkheid! Ga met deugdelijke verhuurders in zee I.p.v. snel geld cashen en daarna over en sluiten. We hebben alles zwart op wit. Het allerminste dat uw organisatie dient te doen is een huurder met wezenlijke problemen reactie geven. Wellicht hecht u waarde aan klanttervredenheid!!

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: september 2020

Ik vroeg aan mijn host of ik kon annuleren met full refund met een situatie uitleg. Mijn host zegt Ik begrijp het en je kan annuleren. Vervolgens wilt ze geen refund geven nadat ik had geannuleerd en Airbnb zegt zolang ze geen akkoord aan hun direct geeft kunnen ze niks doen terwijl het duidelijk zwart op wit staat in mijn gesprek!!!! Airbnb blijft onzin automatische berichtjes sturen en proberen de case af te wimpelen. De host negeert al mijn berichtjes. Dit is toch niet normaal?? Ik boek never nooit meer bij airbnb!!

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Airbnb zijn bedriegers.
Ze houden niet aan de regels. Geen aanrader niet te vertrouwen

ik heb per ongeluk een verkeerde woning gereserveerd, ik dacht dat de woning een prive zwembad had. Dezelfde dag nog zag im dat de woning een gezamenlijk zwembad heeft en geen privé.
Op de site is duidelijk aangegeven dat je binnen 48 uur gratis kunt annuleren. Ik heb het via hun app gedann, krijg een te zien dat ik maar 50% van het bedrag terug krijg. Ik heb email gestuurd en berichten via app en werd niet gereageerd. Ik heb ze gebeld half uur in de wacht gezet, uiteindelijk kreeg ik iemand aan de en die zei dat zij een bericht naar ander afdeling gaat sturen en dat binnen 5 dagen mij gaan bellen. Niemand heeft contact genomen en daarna nog veel berichtjes gestuurd, werd niet gereageerd.
Slecht service en ze zijn bedriegers . Deze

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Nederland / Hollum, reisperiode: juli 2020

Ik ben verhuurder en mag me superhost noemen. Heel leuk, vooral omdat je dan "cadeautjes" van Airbnb krijgt. Alleen jammer dat zo'n cadeau van $100 niet meer geldig is als je na 3 maanden wéér een bonus krijgt. Best vreemd, als je door corona niet mocht reizen in de afgelopen maanden en dus de vorige bonus niet kon verzilveren..
Communicatie met Airbnb 'helpcenter' heeft weinig zin; er is geen Nederlandstalige medewerker en dus wordt mijn bezwaar vertaald en verkeerd begrepen. Ik krijg antwoord op iets wat ik niet geschreven heb.
Wel servicekosten van 2 kanten ontvangen, maar de klant niet tegemoet komen. Jammer!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Curaçao / Blue bay, reisperiode: juni 2020

Ik heb een apartment geboekt op Curaçao bij Blue bay resort/villa 2 van 26 t/m 30 juni 2020. Wegens de uitbraak van de Covid-19 was het niet meer mogelijk naar Curacao te vliegen. Onze vlucht van 21 juni was geannulleerd. Ik heb gezien de situatie begin mei onze boeking geannulleerd. Ik had op dat moment al de helft van de verblijfskosten overgemaakt aan de eigenaren. Airbnb heeft een verzachtende beleid vanwege Covid per 15 mei in het leven geroepen. Airbnb kan mij het betaalde bedrag alleen vergoeden als de eigenaren hier hun akkoord geven. In de beginfase van mijn boeking had ik geregeld contact met deze twee mensen. Ze hadden begrip voor de situatie. Nadat ze gehoord hebben dat Airbnb alleen overgaat tot het terugbetalen van de € 462 met hun toestemming geven ze niet meer thuis.
Ondanks diverse bemiddelingen van Airbnb willen deze mensen niet overgaan tot het terugbetalen van het geld.
Ik vind dit een hele KWALIJKE ZAAK en heb geen goed woord hiervoor.
shame on you. Hope you get what you deserve.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Nederland / Hollandsche Rading, reisperiode: juli 2020

Wij boekten voor 10-12 juni een mooi adres maar kwamen er een dag later achter dat we een week te vroeg hadden gereserveerd. Helaas was dit niet om te boeken omdat dit weekend reeds was volgeboekt. De eigenaar was zeer welwillend om dit kosteloos te annuleren, airbnb niet! € 345,- betaald, € 170,- retour.
Ook na diverse verzoeken om mee te denken om op een andere locatie te reserveren werd niet gereageerd. Nu, anderhalve dag later nog geen enkele reactie. Gezien het feit dat er vele andere slechte ervaringen zichtbaar zijn is het noodzakelijk mensen hiervoor te waarschuwen. Boek dus nooit bij Airbnb, service kent men hier niet!

  • Algemeen 2
op 28 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Lanslevillard, reisperiode: juni 2020

Verschrikkelijke organisatie. Reis moeten afzeggen vanwege Covid-19. Aanbetaling gedaan van 171,=. Van verhuurster 60,= terugontvangen. Naar restant kan ik fluiten. Ondanks legitieme reden (Covid-19) verschuilt airbnb zich achter allerlei regeltjes.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

Verschrikkelijke organisatie, 200 euro aanbetaling gedaan, en helaas moeten annuleren. Zowel Airbnb als de “ Gastheer” geven aan dat we onze aanbetaling niet terug krijgen.
Oplichterij!! Ze hebben je aanbetaling en je moet maar zien hoe en überhaupt of je het terug krijgt.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

Jammer daar dit bedrijf niet bereikbaar is. Begin er niet aan mensen

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2019

Huurder cancelled, wij zitten met dure vliegtickets en hotelkosten voor een tweede locatie: airbnb doet niks

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2019

We hebben 2 huizen gehuurd via Airbnb, we moeten cancellen vanwege corona. De huiseigenaren willen 100% refund geven en gaan de huizen opnieuw verhuren. Airbnb wil een forse fee van 1300 euro van ons. Deze fee ontvangen ze straks weer opnieuw als de huizen ook weer opnieuw verhuurd worden. Waarom? huiseigenaren zijn flexibel en welwillend maar Airbnb niet en wil graag een fee voor “niets” ontvangen. Bizar, in deze tijden kunnen ze beter hun klanten koesteren ipv uitmelken.

  • Algemeen 1
op 23 mei 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Door Corvid19 kregen we nog geen week voor vertrek van de verhuurder bericht dat het niet door kon gaan. Hij verwees naar Airbnb mbt annulering. Maar contact met Airbnb was onmogelijk! Vanalles geprobeerd. Uiteindelijk bericht van Airbnb dat we bij de verhuurder moesten zijn voor restitutie. Maar die verwijst naar Airdbnb. En Airbnb doet niks! Blijkbaar kunnen we nu gewoon naar ons geld fluiten.

  • Algemeen 1
op 11 mei 2020 bestemming: Kroatië / Zaboric, reisperiode: juli 2020

Heb in januari appartement in Kroatië geboekt, die ik nu moet cancellen vanwege corona. Bij de boeking stond er duidelijk dat ik een FULL refund zou krijgen als ik voor 1 juli zou cancellen en dat als ik daarna zou cancellen een full refund zou krijgen minus de servicekosten. Dat staat zwart op wit in de reserveringsbevesting. Vandaag heb ik gecancelled en wat denk je: ze trekken de servicekosten af. 10 keer heen en weer gecommuniceerd via de website, maar geen speld tussen de krijgen. Ik heb het wel weer even gehad met AIRBNB.

  • Algemeen 1
op 1 mei 2020 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2020

Reis geboekt via Airbnb. Kan niet doorgaan vanwege de Corona-crisis. Heb geannuleerd onder de mogelijkheid van verzachtende omstandigheden. Dit zou restitutie geven van de kosten van € 1170,--
Uiteindelijk bericht dat wij niets terugkregen. Airbnb is niet bereikbaar, niet per mail of telefoon. De verhuurder wijst naar Airbnb. Zij hebben geen geld van Airbnb ontvangen, dus Airbnb lijkt het geld in hun zak te steken.

  • Algemeen 1
op 29 april 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2020

Reis moeten annuleren door de uitbraak van het coronavirus, zowel host als airbnb wil mij het geld niet terugstorten. Ze sturen mij van hier naar daar en leggen de verantwoordelijkheid altijd bij een ander. Klantendienst is de slechtste die ik ooit ben tegengekomen. Ik ben dus 700 euro kwijt!

  • Algemeen 1
op 25 maart 2020 bestemming: Spanje / los cristianos, reisperiode: februari 2020

Heb reis na 3weken geannuleerd. krijg nu boete van €1237

  • Algemeen 1
op 19 maart 2020 bestemming: Zweden / Granna, reisperiode: juni 2020

Door de corona uitbraak heb ik een boeking gedaan in januari 2020 geannuleerd. Echter door de ongunstige annuleringsvoorwaarden van het bedrijf Novasto (partner Airbnb) krijg ook bij meer dan 2 maanden van tevoren annuleren veel minder dan de helft van je betaling terug. Enige coulance t.a.v. de corona situatie is er niet. Contact met Airbnb is onmogelijk.Deze worden via de website vakkundig afgeserveerd. Buiten Airbnb zijn er gelukkig ook platforms die betere annuleringsvoorwaarden hebben.

  • Algemeen 1
op 3 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Pawtucket, reisperiode: januari 2020

Bijna een week na vertrek uit de Airbnb heeft de host via een sms geprobeerd extra geld (250 dollar) te krijgen door mij valselijk te beschuldigen van roken/gebruik marihuana in het appartement. Hij heeft (uiteraard) geen officiële klacht ingediend bij Airbnb zelf. Na mijn weigering heeft de host deze valse beschuldiging als recensie op mijn profiel geplaatst, zodat ik (maar ook mijn gasten) nu problemen ga (gaan) krijgen bij nieuwe boekingen. Airbnb weigert deze recensie te verwijderen. Airbnb treedt dus niet op tegen hosts die je geld buiten Airbnb proberen te laten betalen en laten je als klant dus volledig in de kou staan.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Ik doe een reservatie voor een huis in Limburg en om een of andere reden krijg ik geen bericht dat die reservatie niet doorgaat en sta ik voor blok met lege handen

  • Algemeen 3
op 22 januari 2020 bestemming: België / bouillon, reisperiode: december 2020

Heb enkel nog maar gereserveerd en bevestiging gekregen van huur van een huisje. Al eerste aanbetaling gedaan. ong. 140 euro/nacht. Nadien stuurde de eigenaar per email dat het voor desbetreffende periode 200 euro/nacht zou worden.

  • Algemeen 6
op 17 januari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Florida keys, reisperiode: maart 2019

Ik heb n huis geboekt en betaald, vervolgens cancels the host: Airbnb laat je in de steek, vliegtickets enz geboekt en je mag het uitzoeken. Er zijn geen andere huizen te huur op die plek

  • Algemeen 1
op 12 januari 2020 bestemming: Zuid-Korea / Seoul, reisperiode: december 2019

Verschrikkelijk platform. Als een 'host' kamer X (een mooie schone kamer) op Airbnb aanbiedt en in werkelijkheid kamer Y (een stinkende kamer met een oranje uitgeslagen toilet en toiletpapier rond het bed) levert, komt hij er mee weg. Ook al maak je foto's van de meest gore taferelen, ze doen er niks mee.

Na het boeken van onze kamers kwamen wij er achter dat Airbnb in Korea eigenlijk illegaal is. In Korea betekent dit dat het lastig is om een zaak tegen te maken, of op een mildere manier mediation in te schakelen als jij als consument en Airbnb er samen niet uitkomen. Wellicht dat zij daarom geen enkele druk ervaren om iets voor je te betekenen.

Bespaar tijd, energie en geluk. Maak geen gebruik van Airbnb!

  • Algemeen 1
op 8 januari 2020 bestemming: Spanje / Las Negras, reisperiode: februari 2019

De service van airbnb is belabberd. Je kunt ze niet mailen, je kunt ze wel bellen maar de service desk is onbehulpzaam, je moet eerst door een heel irritant security systeem, iedere keer als je belt moet je alles opnieuw uitleggen. Kortom: knudde knudde knudde. Boek nooit iets met airbnb. Ik had een booking, een aanbetaling van 50% gedaan met mijn credit card, ja natuurlijk kon ik dat bewijzen. Maar ik had een typefout gemaakt in mijn email adres. Ze blijven weigeren me te helpen. Waardeloos. Je kunt veel beter via booking.com gaan of zo, nooit problemen mee en wel vriendelijk in de service verlening.

  • Algemeen 1
op 29 december 2019 bestemming: Nederland / Appelscha, reisperiode: november 2019

In en in smerig huis, overlast door een klein kind wat nooit gecorrigeerd werd. Slechte voorzieningen waaronder een ontbrekende koudwaterkraan ondanks vragen wordt er na 2 weken pas iets aangedaan Een agressieve medegast met een serieuze mentale stoornis. Na door deze figuur ernstig bedreigd te zijn omdat er een kraan niet goed dichtzat en de vloer nat was ben ik met vier tassen, koffer en hond gevlucht.De eigenaar greep op geen enkele manier in. Wees gewaarschuwd als je Schrijvers Kamer boekt op de vaart Noordzijde 82 in Appelscha en ga svp voor een veilige, schone en normale huurlocatie!!!
Voor mij nooit Mar dan ook nooit meer een Airbnb!!!

  • Algemeen 1
op 22 december 2019 bestemming: Zweden, reisperiode: december 2019

Fantastische service van Airbnb!
Helaas konden we met kerst niet naar Zweden, waar we een paar airbnb bestemmingen hadden geboekt. We hadden ook geen annuleringsverzekering afgesloten en omdat Mark vanwege zijn ziekenhuis-avontuur niet op reis kon, dachten we dat we naar onze centjes konden fluiten. Wat fantastisch dat Airbnb coulant is in dit soort situaties. We kregen het volledige bedrag terug. Nu kunnen we onze trip naar Zweden een andere keer plannen. Bedankt Airbnb en Irving voor de geweldige service.

  • Algemeen 10
op 25 november 2019 bestemming: Puerto Rico / San Juan, reisperiode: januari 2019

Ik boekte in april 2019 een kamer bij Airbnb om in januari 2020 een festival te bezoeken in Oud San Juan. De verhuurder beweert hier een kamer aan te bieden maar geeft tot op heden alleen een straat door zonder huisnummer. Ondanks herhaalde verzoek krijg ik geen adres. Er is wel al 300 euro afgeschreven van mijn creditcard. Airbnb reageert tot op heden niet op mijn klacht dat er geen adres bekend is. Het komt allemaal heel onbetrouwbaar over en ik vermoed dat de verhuurder helemaal niet op de afgesproken plek een kamer heeft. Wat nu? Hoe kan het dat airbnb verhuurders accepteert die niet eens een geldig adres opgeven??? Dat is toch absurd.

  • Algemeen 3
op 19 oktober 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019

Rest betaling kon niet worden gevorderd, ivm nieuwe visacard. Toen hebben we 2 dagen de tijd gehad om dit wel opnieuw te kunnen regelen. Maar ivm vakantie in het buitenland en geen internet bereik lukte dit niet. Wel per e-mail contact gezocht dat we het zo spoedig mogelijk over maken. Maar zonder pardon geannuleerd. Vanuit air bnb ook geen restitutie gekregen van het aanbetaalde bedrag. We konden het doen met een tegoedbon van 150 euro wat totaal niet het bedrag dekt dat we hebben betaald. Nooit meer boeken bij air bnb!!!

  • Algemeen 1
op 22 september 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: september 2018

De verhuurder cancelt de reservatie 2 dagen voor afreis. Dit is ons vorig jaar nog overkomen

  • Algemeen 1
op 16 september 2019 bestemming: Frankrijk / Vialas, reisperiode: september 2019

Vials, castagnols, Cevennes
Verschillende omschrijvingen in de advertentie kloppen niet of zaken worden niet genoemd.
Bijvoorbeeld;
Parkeerplaats is langs de weg en lastig om er te komen, zeer steil en alleen te bereiken met slippende koppeling en rokende banden.
De weg naar de woning toe is zeer smal, op bepaalde plekken onverhard en met hoogteverschillen, mijn voorbumper heeft de grond geraakt en is beschadigd.
De rit naar de woning over deze slechte en nauwe weg kost zeker 15 minuten en wij hebben de weg alleen bij daglicht durven rijden.
In de advertentie staat dat er geen trappen in de woning zijn, dat klopt.
Wat niet klopt is dat je verschillende huizen moet passeren met grote hoogteverschillen en dat je door de tuin van andere bewoners moet lopen.
Volgens onze indruk was het een soort van commune.
Eigenlijk alles in en om de woning was op zijn minst vies en slecht onderhouden.
Zo hingen er in de woning twee vliegensplakstrips vol met vliegen en de horren zaten vast met een paar nietjes en waren dus zo lek als een mandje.
Wij hadden voor 15 dagen geboekt maar zijn na twee nachten weggegaan nadat wij een andere accommodatie hadden gevonden.
Via Airbnb een (gedeeltelijke) restitutie geprobeerd te krijgen, hieraan wilde de verhuurder niet meewerken.
De contacten met Airbnb zelf waren erg goed en heb van hun een bedrag gekregen om tenminste een (klein) deel van de andere accommodatie te betalen.

  • Algemeen 2
op 1 september 2019 bestemming: België / Ieper, reisperiode: september 2019

Tijdens de reservering werd de betaling geblokkeerd/geweigerd. Na contact met airbnb geen verbetering en nog steeds 'in afwachting van betaling' terwijl dit steeds geblokkeerd wordt. Nu geannuleerd, helaas. geen of foute communicatie tussen de app en de site.

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: oktober 2019

Leuk appartement geboekt in Praag en betaald. Geen bevestiging van de boeking, zoals voorheen wel meteen gebeurde. Contact opgenomen met klantenservice: ja het was fout gegaan aan hun kant, boekt u gewoon nog een keer en het geld van de eerste boeking krijgt u terug. In goed vertrouwen nogmaals geboekt, en nu wel direct een bevestiging.
Daarna geen geld terug van de eerste boeking - weer geappt met de klantenservice. Er wordt traag gereageerd en niet inhoudelijk op miijn klacht in gegaan. Ik wacht nu al een maand op het verschuldigde bedrag.

  • Algemeen 2
op 25 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: september 2019

Vorig jaar een boeking gedaan en geen enkel probleem. nu dit jaar willen boeken en alleen maar gezeik met de foto op mijn paspoort. ze herkennen mij niet op de foto van een 5 jaar oud paspoort en een foto van recent met exact dezelfde bril die ik nog had liggen. het enige verschil is mijn haar dat is 12cm langer.
Nu ruim 3 uur bezig met klantenservice en schiet geen zak op.
Heb als laatste een foto gemaakt zonder afdekken van mijn bsn nummer en nu herkent het systeem mijn foto ineens wel. Je kan dus alleen maar bij airbnb reserveren als je al je gegevens inclusief je bsn nummer bekend maakt terwijl ze zelf zeggen dat je dat nummer mag afdekken.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Leipzig, reisperiode: augustus 2019

Een bewoonde studentenflat met alle persoonlijke spullen van de bewoonster. Zoals, haar en tandenborstel bij de douche, theedoeken als handdoeken, sierkussentje als hoofdkussen, volle ijskast, dode plantjes en rommel in potten, de superhost niet gezien, geen prettige buurt.
Nooit meer via airbnb als hier geen controle op is.

  • Algemeen 4
op 20 augustus 2019 bestemming: Noorwegen / Trondheim, reisperiode: augustus 2018

De site van Airbnb is om wanhopig van te worden. Voortdurend niet kunnen inloggen, je wordt er regelmatig uitgegooid middenin een transaktie. Het enige dat snel gaat is het afschrijven van je credit card, terwijl de accomodatie nog niet geboekt is en zelfs wordt geweigerd. Triest!

  • Algemeen 2
op 9 augustus 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2018

Het huis was niet schoon en er waren meerdere problemen. Na contact met Airbnb is dit zeer vlot en naar tevredenheid opgelost. Dikke pluim vr Bernadette!

  • Algemeen 9
op 29 juli 2019 bestemming: Ierland / Clonakilty, reisperiode: mei 2019

We hadden een aanvraag voor een kamer ingediend om ca. 19.00 uur 's avonds. Ontvingen een bericht, dat we binnen 24 uur een bevestiging zouden ontvangen of de reservering door kon gaan. Daar wij hier niet op konden wachten hebben we verder gezocht. En een adres gevonden. Een uur later kregen we de bevestiging van akkoord, toen we inmiddels op een ander waren aangekomen en het geld was al van onze creditcard afgeschreven. Wij hebben nooit toestemming gegeven voor deze betaling. Maar ze hadden onze gegevens vanwege een eerdere boeking. De verhuurder heeft ook geen geld ontvangen van Airbnbn. Tel. contact opgenomen met Airbnb, het geld zou binnen 48 uur worden teruggestort. Dit is niet gebeurd en ook na e-mail contact laten ze niets van zich horen. Airbnb is onbetrouwbaar en zij doen oneerlijk zaken!!!!! Ik noem dit gewoon diefstal!!!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Torcy-et-Pouligny, reisperiode: juli 2019

Adres: 7 Route de Semur, Torcy-et-Pouligny = OUD uitgeleefd woninkje met achterstallig onderhoud -van overleden voorouder? / verwaarloosde zeer slecht onderhouden tuin / vieze zwarte vette gootsteen / viese 'eco' poepdoos zonder verlichting / gammele trap naar zogenaamde slaapkamers./ Vies opblaas matras met afgehaald beddengoed op de grond ernaast../ prijs 533,55 waarvan schoonmaakkosten 65,00 en service kst 71,28 voor 7 !! nachten!!! Wij zijn doorgereden -hebben bovenst. gerapporteerd. Kregen brutale reactie v eigenaar op onze aanmerking. Dus NOOIT MEER via AIRbnb boeken! Gewaarschuwd mens telt voor 2. GOED WAARDELOOS. DIT ADRES MOET VAN DE SITE! Er zijn van het hele huis en buiten foto's gemaakt - U mag ze zien . wij zijn wel ons geld kwijt

  • Algemeen 1
op 12 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: juli 2019

2 dagen voor de reis heeft de eigenaar van de villa geannuleerd. We krijgen enkel ons terugbetaling en €22 pp compensatie... Dit terwijl het hoogseizoen is en bijna alle goede accommodaties weg zijn. Dit kan niet !!!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Nederland / Horst, reisperiode: april 2018

Voor de derde keer een reis geboekt via Airbnb. Ditmaal een weekend Nürnberg. Net zoals ons bezoek in Krakau en Birmingham via Airbnb, is het ons prima bevallen.

Wij vinden het leuk om in een huis/appartement bij locale bevolking te zitten en daarnaast zijn de prijzen meestal zeer vriendelijk.

Tot op heden nog geen negatieve ervaringen gehad met Airbnb

  • Algemeen 9
op 9 juni 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2017

Zwarte schuurtje was super leuk en mooi afgewerkt. Ondanks weer genoten. Fijne mensen

  • Algemeen 10
op 2 juni 2019 bestemming: Nederland / heijen, reisperiode: juni 2019

Boeken op Residence Heijendael in Heijen?
Doen, leuk park in opbouw, maar NIET een van DE CHALETS van KONRAD nemen, dat zijn pure uitgewoonde bouwvallen.
De foto's op de site komen totaal niet overeen met de werkelijkheid. Een paar voorbeelden:
- Schimmel én pisvlekken in álle matrassen,
- Alle gordijnen zijn te klein voor de ramen,
- het rolgordijn voor het keukenraam hangt scheef aan 1 spijker en is niet te gebruiken,
- de vaatwasser doet het alleen als iemand de deur dicht houdt met zijn knie,
- één tweezits bank, waar moet de rest zitten,
- de ijskast valt uit elkaar en zit in elkaar met ducktape,
- veel te weinig huisraad voor 4 personen,
- serviesgoed en pannen in de CV kast op de grond opgestapeld,
- alle keukenkastdeurtjes zitten los en/of sluiten niet,
- er is gerookt in en om het huisje,
- geen kledinghangers in de kasten,
- Defecte buitenverlichting
En de verhuurder reageert op geen enkel berich of ander vorm van communicatie.

  • Algemeen 10
op 28 mei 2019 bestemming: België / Erquelinnes, reisperiode: april 2019

De verhuurster van het huisje is een echte bedriegster. Goede raad BOEK NIET BIJ HAAR ...Wij zijn aangekomen op zondag avond 17 u en zijn de volgende ochtend om 10 u al terug vertrokken terwijl we voor 4 dagen het huis hadden gehuurd.Huis was totaal niet in orde.de verhuurster op de hoogte gesteld en zij dient klacht in tegen ons dat we een deel zouden beschadigd hebben in het huis.We waren amper daar geweest.Airbnb luistert helemaal niet naar ons verhaal maar haalt zomaar bijna 200 € nog eens van mijn visa kaart.
Die ene nacht heeft ons 500 € gekost. Na zoveel keren mailen en foto's van ons hoe we huis hebben achter gelaten (helemaal in orde ,proper en netjes) zeggen zij gewoon dat zij beslissen over de schade .
Een echte schande is het!!!
airbnb is gewoon groot bedrog!!!! En grote afzetterij!!!!

  • Algemeen 1
op 25 mei 2019 bestemming: Italië / Menaggio, reisperiode: juni 2019

Vakantie werd 4 dagen voor vertrek geannuleerd door de host

  • Algemeen 1
op 7 mei 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: mei 2019

Let op als je in NEW YORK via Airbnb wil boeken. Mijn advies is NIET DOEN.
Het is namelijk niet voor iedere huiseigenaar legaal om in New York een ruimte te. Er gelden zware boetes voor de eigenaar. Zie ook op de website die speciaal hiervoor door de gemeente is ingesteld: nyc.gov/stayintheknow

Wij waren van dit fenomeen niet op de hoogte, en werden geconfronteerd met 2x een annulering van geboekte appartementen in New York, zonder enige opgave van reden. De eerste boeking had ik al in januari gedaan !! De tweede werd 2 weken voor vertrek geannuleerd. Om een appartement met gelijke kwaliteit te boeken waren we € 750 meer kwijt in verband met beperkte beschikbaarheid. Ook werd hierbij niet zuiver gehandeld. Zo kreeg ik na boeking en bevestiging via sms een ander huisnummer (wel het goede appartement) en ik mocht tegen niemand die ik in het appartementenblok tegenkwam zeggen dat ik via Airbnb huurde, maar dat ik een vriend van de eigenaar was. Het verhaal van de host op de site Airbnb was niet gelijk aan het verhaal dat verteld werd bij incheck. Dit alles dus kennelijk om de, waarschijnlijk illegale verhuur te maskeren. Terwijl ik wel 11.5% toeristenbelasting moest betalen bovenop de Airbnb huur.
Ik heb na de 2de annulering beklag gedaan bij Customer service van Airbnb, en kreeg aanvankelijk hele aardige en begripvolle service agents te spreken. Zij zouden mijn verzoek voor enige vorm van compensatie bij de claim afdeling neerleggen. Het daaropvolgende contact was zeer onvriendelijk, helemaal niet begripvol en vertraagd.
Ik ga nooit meer bij Airbnb boeken na bovenstaande ervaring.

  • Algemeen 1
op 30 april 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: april 2019

Na via Airbnb gereserveerd te hebben kam ik bij het huis Deze bleek bezet te zijn. Verhuurder had paar uur daarvoor via de app vd airbnb bericht gestuurd. Sorry agenda fout maar we hebben ander huis voor de zelfde prijs. Daar gekeken was kleiner, zonder zwembad en smerig. Nee gezegd en ze hadden er nog een. Weer geen zwembad en smerig kleinhuis. Buren bij dat huis vertelde me dat dit vaker gebeurde bij deze verhuurder. Ze lokken je met mooi huis en foto’s maar stoppen je in ander huis.
Klacht ingediend en om totale terugbetaling gevraagd. Verhuurder wijst naar Airbnb en Airbnb naar verhuurder. Ondertussen maar een hotel betrokken. Pas drie dagen later na dreigen naar de lokale politie te gaan kwamen ze zou het geld worden teruggestort. En nu 3 weken terug van vakantie nog steeds geen geld terug. Paypal wacht op Airbnb en die zeggen dat het aan Airbnb ligt omdat die geen actie onderneemt. Dus gisteren maar aangifte tegen Airbnb gedaan van oplichting.

  • Algemeen 1
op 23 april 2019 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: maart 2018

Na bij Airbnb voor maart 2019 een 14 dagen verblijf in Tokyo geboekt te hebben ben ik bij aankomst helaas teleurgesteld.

Bij aankomst kwam ik in een onhygiënisch appartement terecht waar de eigenaar zelf ook woonde (Hiervan was ik bewust.).

In de slaapkamer kwam ik een twee persoons bed tegen dat niet meer was als een dun matras op een slecht houten latten bodem en overigens erg hard.
De matras was zweet geel wat ooit naar mijn idee wit moest zijn, en de kussens waren niets meer dan goedkope bank kussens die overigens slijmerig witte vlekken hadden.
De ramen waren los in het frame waardoor er tocht en vocht in de ramen zaten.

De badkamer had de scheermesjes van de eigenaar op de grond samen met de rest van zijn persoonlijke spullen.
Op de muren zat de eigenaars haar en op het plafond, hoeken en luchtfiltratie systeem zat schimmel.

De keuken was helaas weer het zelfde verhaal niet schoon en vol met plakkerig vet wat weer is de staat van het appartement aantoont.
De kastjes zaten vol met oude lege plastic verpakkingen en fruit dat ook een betere tijd heeft gekend.

Na geklaagd te hebben bij Airbnb om meteen te vertrekken aangezien het appartement ver van fris is, werd mij verteld dat het appartement inderdaad niet hygiënisch is maar ze niks kunnen doen zonder eerst zelf contact te hebben genomen met de verhuurder.
Hier na lang klagen uiteindelijk mee in moeten stemmen en geklaagd bij de verhuurder.
Met de verhuurder gepraat en uitgelegd dat ik per direct vertrek en mijn geld terug wil aangezien het appartement niet naar standaard is kreeg ik helaas een onverschillige reactie.

Inmiddels ingetrokken in een hotel heb ik weer contact gezocht met Airbnb die ditmaal na tonen van foto's van schimmel, kapotte ramen, het smerig bed en de keuken werd mij verteld dat het appartement schoon genoeg is en ik mijn geld niet terug zal krijgen tenzij de verhuurder hiermee instemt.

Na meerdere e-mails naar airbnb nog steeds niets opgeschoten en wordt er constant ontkent dat het appartement vies is.
Als consument bij Airbnb heb je geen poot om op te staan ga alstublieft niet in zee met Airbnb.
Airbnb heeft in zijn regels voor verhuurders staan dat de advertentie naar waarheid ingevuld moet worden maar hier wordt geen gehoor aan gegeven en het interesseert Airbnb niks zolang er maar geld te vangen is.

  • Algemeen 1
op 1 april 2019 bestemming: Italië / Bormio, reisperiode: maart 2018

In mijn eerste recensie heb ik een 5 gegeven vanwege het lawaai en overlast van het café naast de B&B. Ik wil hierop terugkomen omdat de verhuurster Marcello direct voor ons klaar stond en het ging oplossen. De tweede nacht hebben we goed kunnen slapen. Verhuurster wilde zelfs ons geld teruggeven en zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt. Ik kom er ook op terug omdat wij gastvrij zijn ontvangen en het in deze B&B nergens aan ontbreekt. Bormio is een geweldige stad en de locatie is midden in het centrum.

  • Algemeen 9
op 31 maart 2019 bestemming: Italië / Brescia, reisperiode: maart 2018

Super accommodatie midden in de stad. Schoon leuke ontvangst door de gastvrouw. Waarom geen 9 of 10??? Omdat het appartement naast een soort kroeg ligt. Tot 2.00 wakker gelegen door de knalharde muziek. Hoewel de verhuurster er iets aan probeerde te doen kunnen we van de harde muziek niet slapen

  • Algemeen 5
op 26 maart 2019 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2019

De nieuw ingebouwde beveiliging door Airbnb waardoor je je foto van je paspoort of iets dergelijks moet uploaden, werkt niet. Hierdoor is het dus onmogelijk een reservering te betalen. Super super super irritant. Ik snap de beveiliging, maar zorg dan dat het werkt.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2019 bestemming: , reisperiode: maart 2019

Nul is niet mogelijk anders was het een nul!! Onmogelijk om foto paspoort en foto selfie in de app te krijgen, dit is verplicht. Steeds melding dat de foto niet goed is. Gisteravond minstens 10 x en vanmorgen nog 5 x. Helpdesk nederland gebeld maar krijg engels sprekende aan de lijn. Uur aan de lijn maar komt niet voor elkaar. Vervolgens schriftelijk geprobeerd, met Google translate heeft men geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde. Hele dag verknoeid.
Wat een waardeloze firma.
Nog moeilijker en lastiger dan een paspoort krijgen bij de overheid.
Ga wel met een andere firma.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: , reisperiode: februari 2019

Ik heb me zojuist nogal geergerd aan airbnb toen ik een review schreef op de website van airbnb. Deze blijkt pas te worden gepubliceerd nadat de verhuurder (ster) akkoord gaat met de inhoud. Recht voor zijn raap ben ik zo vrij dit compleet achterlijk te noemen

  • Algemeen 6
op 20 februari 2019 bestemming: Nederland / Haastrecht, reisperiode: november 2018

Omdat mijn plannen gewijzigd waren heb ik dit huisje geannuleerd. Lag niet aan het huisje, want dat was prima. Ik zou binnen 5 tot 7 dagen onvoorwaardelijk mijn geld terugkrijgen. Nooit gekregen. Veel berichten gestuurd, maar smoes na smoes kwam. Inderdaad ook mijn id moeten sturen, maar ik zeg mijn hele account op, zeker na alle voorgaande ervaringen te hebben gelezen.

  • Algemeen 1
op 5 februari 2019 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juni 2018

Wat een oplichter. Ik kan geen boekingen meer doen omdat ze je paspoort foto willen hebben. Weken lang aan het mailen. Alleen onafgedekte foto's van je paspoort. Ik vertrouw deze organisatie niet met mijn gegevens. Wat een bagger. Niet gebruiken is mijn advies.

  • Algemeen 1
op 21 januari 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2019

Vollidig misleid door een kortingsaanbieding op 6 januari, krijg 25% korting als je binnen 12 dagen boekt!(aktie geldig tot 18 jan!), dus niet!!hier klopt niets van, advertentie is nu geweizigd, na klacht!
Maar iets compensatie? Vergeet het maar!......verhuurder ok👍
Airbnb....heel gladde lieden......altijd een verrassing aan het eind van de rekening....er een heel slecht gevoel aan overgehouden, al de 2e keer!
Vorig jaar over kopie paspoort...ook al een hele vreemde gang van zaken.

  • Algemeen 1
op 7 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2018

Al jaren boek ik naar volle tevredenheid via Airbnb. Ik vond het al niet zo prettig dat ze mijn creditcard nummer vastlegden maar nu kan ik niet meer boeken zonder mijn IDpas aan twee kanten te fotograferen en word ik geweigerd als ik mijn BSN nummer afdek. Volgens mij kan dit niet volgens de AVG. Bekend is dat dit soort organisaties af en toe gehackt worden. Ik stop met deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Kroatië / Sibenik, reisperiode: augustus 2019

Geplande reis augustus 2919. Geannuleerd met goede reden. Toch €181,33 moeten betalen voor “service kosten”! Noem dit maar DIEFSTAL. Airbnb reageert nergens op!

  • Algemeen 1
op 21 december 2018 bestemming: Nederland / Scheveningen, reisperiode: augustus 2018

Omdat de service slecht is en je je geld niet terug krijgt. Het zijn dikke naaiers. De verhuurder niet maar dit bedrijf wel!

  • Algemeen 1
op 18 december 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Dit cijfer is voor air bnb niet voor de verhuurder

  • Algemeen 1
op 17 december 2018 bestemming: Kroatië / Sibenik, reisperiode: augustus 2018

Reis voor augustus 2019 direkt geannuleerd (4 oktober 2018) omdat de gegevens niet klopten. Airbnb heeft maar liefst Euro 181,33 van mijn rekening afgeschreven, wat voelt als diefstal
Dit is onze eerste (en laatste) ervaring met deze club.
€181,33 als kosten werden ingehouden. Dit is absurd en bedraagt ruim 12% van het totaal bedrag. Dit bedrag, of in ieder geval een groot deel hiervan wil ik graag terug. Bellen en schrijve helpt allemaal niet. Geen antwoord, Wie kan mij helpen?

  • Algemeen 1
op 16 december 2018 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: december 2018

Meer als een week bezig met huis reserveren tot 3 keer toe reageert de host niet maar de datums die wij boeken staan op vrij tot je ze boekt dan word de datum direct vast gelegd en vervolgens reageren ze niet ! Week lang met airbnb aan de telefoon gehangen en na een hoop stress krijg je te horen dat veel verhuurders niet verhuren aan nieuwe klanten van airbnb! Ondertussen heeft airbnb je paspoort je creditcard nr. alles wat ze willen. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt zo een slechte service waar we voor 3 weken wel 400 euro voor hun service moesten betalen als je iets via hun kunt huren. Echt een afraden!

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2018 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2018

Voor een gezinsvakantie is airbnb een absolute afrader. Wellicht dat deze organisatie meer geschikt is voor single reizigers?

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2018 bestemming: Duitsland, reisperiode: december 2018

De reis heeft niet kunnen plaatsvinden. Beschikbaarheid was geen probleem, reissom niet, via de site van Airbnb contact met de host van het huis, en plots bericht 'uw reservering is gecanceld'. Geen verklaring, niets.

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2018 bestemming: Nederland / Giethoorn, reisperiode: oktober 2018

Via Airbnb een geheel huisje geboekt van de eigenaar Dick in Giethoorn.
Meneer liet het al afweten, door je voor inchecken meer dan uur te laten wachten...
Bij aankomst een zwaar verwaarloosd huisje, het stinkt, shit zit aan de toilerranden. Dat huisje is voor geen mm in jaren schoon gemaakt. Spiegel in de slaapkamer heeft zoveel smurrie op zich, maar meneer was vergeten dit even schoon te maken....Jeah right!
Verder, er zou een bad in staan...blablablabla. Kan zo uren doorgaan.
Maar goed, als klant van Airbnb trek je aan t kortste eind, ga niet, maar dan ook niet met deze gasten in zee, het enige wat ze zien is dollar tekens en nul komma nul klant vriendelijkheid!
Nooit en nooit meer! Concurrenten zat! Moment dat Airbnb ten onder gaat, jubel ik het toe!

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2018 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2018

Via Airbnb een huis (Villa Riddi) in Seminyak gehuurd. Op het plaatje verschrikkelijk mooi met groot zwembad. Daar aangekomen verschrikkelijk vies huis wat met plakband en touwtjes aan elkaar vast zit en een zwembad wat meer op een badkuip lijkt. Schoonmaaksters zijn de hele dag van 10.00 tot 19.00 uur aanwezig zodat je geen enkele privacy hebt. Hele grote gaten in de handdoeken. Al met al verschrikkelijke week gehad in dit huis. Wil iedereen dit dit huis wil gaan huren waarschuwen om dit vooral niet te doen. € 1050,00 totaal niet waard, zonde geld.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2018 bestemming: Zweden / Tranås, reisperiode: augustus 2018

Wij hebben onze vakantie van 17 dagen doorgebracht in Denemarken en Zweden. Alle accomodaties waarin wij hebben verbleven, waren geboekt via Airbnb.

Onze ervaring is dan ook zeer goed en gelukkig niet zoals sommige hier hun ervaringen delen.

Tijdens onze vakantie hebben we zelfs nog een accommodatie geannuleerd en een nieuwe geboekt, omdat ik per abuis een enkele kamer had geboekt, zonder keuken o.i.d. met een baby van 5 maanden is dat wel zo handig. Na de annulering, kreeg ik netjes het geld terug. Uiteraard onder aftrek van de reserveringskosten. Dit wordt ook uitdrukkelijk aangegeven voordat je boekt.

Mijn tip: filter goed op wat je wil. Op die manier kom over het algemeen niet bedrogen uit. En je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Bij een enorm luxe ingericht appartement met een prijs van €30 per overnachting, gaan bij mij de bellen wel rinkelen.

  • Algemeen 10
op 12 augustus 2018 bestemming: Portugal / Sao bartolomeu de Messines, reisperiode: juli 2018

Farmhouse gehuurd in de Algarve in Portugal voor 9 nachten. Bij het huisje aangekomen bleken er grote verschillen te bestaan tussen de foto's en de omschrijving met de werkelijkheid. Er was geen TV,, WiFi verbinding was zeer slecht. Ongedierte in het huis (salamanders, grote spinnen, kakkerlakken, kikkers en levensgrote mieren) , op de foto's op de website zie je mooi teakhouten tuinmeubilair; in werkelijkheid stonden er vieze, verweerde wit plastic tuinmeubilair met verweerde kussens, zwembad zat vol met groene algen, er zou zicht vanaf het terras zijn op de vallei ( in werkelijkheid werd dit zicht versperd door druivenstruiken en citroenbomen. Het fornuis was verroest. De toegangsweg was meer geschikt voor een zware jeep of 4X4. Hellingspercentage 45& . Praktisch geen keermogelijkheid bij het huis, aan de ene kant een greppel aan de andere kant na 2 meter een ravijn,(pas na begeleiding en 4 x steken lukte dit) . Gevolg : Vrouw overstuur, kind overstuur, schoonmoeder overstuur. Wij zijn daar in de zondagnamiddag aangekomen na een rit van 2400 km. Op maandagmorgen zijn we naar het strand van Albufeira gegaan en daar hebben wij contact opgenomen met Airbnb. We hebben ons beklag gedaan en medegedeeld dat wij restitutie wilden hebben voor het door ons betaalde bedrag. Na veel heen en weer contact te hebben gehad, besloot Airbnb ons het volledige bedrag te restitueren minus 1 nacht. Onder de voorwaarde dat wij dezelfde maandag voor 16.00 uur het huisje zouden verlaten. Inmiddels hadden wij al een hotel geboekt en betaald voor de resterende nachten in Albufeira, niet ver van het strand. De restitutie van het bedrag zou in 1e instantie 2 a 3 werkdagen in beslag nemen, daarna werd het 5 - 7 werkdagen. Hier ging ik niet mee akkoord en ik heb Airbnb op dinsdag in niet mis te verstane woorden gewezen op de Mastercard garantie, dat restituties binnen 1, max. 2 werkdagen gedaan moeten zijn. Op woensdagmorgen stond het volledige bedrag, minus 1 nacht weer op onze creditcard !! Maar waarom dan toch een slecht cijfer voor Airbnb ? Wel hierom : Airbnb had ons gevraagd een review te schrijven met onze ervaringen en hun foto's toe te sturen over de wantoestanden. Het review van ons over het huisje en de verhuurder was dus overduidelijk zeer negatief, ook om andere potentiele huurders te waarschuwen voor deze verhuurder.Echter, Airbnb besloot om het review niet te plaatsen omdat dat niet in het belang zou zijn van Airbnb alsook van de verhuurder.........Jullie zijn dus gewaarschuwd : Huur geen "Farmhouse" in Sao Bartolomeu de Messines. Je komt van een koude kermis thuis. En de reviews die op haar website staan.......

  • Algemeen 2
op 10 augustus 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2018

Wij zaten met onze kinderen in een appartement in Lissabon van mevr. Ramos. We kwamen er al snel achter dat er een bar onder het appartement enorme harde house muziek draaien. Na drie dagen hebben we voorzichtig 's nachts om half drie gevraagd of de muziek wat zachter kon omdat mijn kinderen en wij zelf ook (ondanks oordoppen) niet konden slapen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Het personeel ging tegens ons tekeer of we gek waren. "ga lekker naar een hotel, je boekt toch zelf dit appartement, idioten etc etc. In mijn wode heb ik deze bar toen 1 ster gegeven op facebook met de opmerking Rude staff. Ok toen gingen de riemen los. De volgende avond bedreigde ze ons vanaf het balkon middelvinger roepen filmen etc etc. We hebben in ieder geval alles gefilmd. We hebben de eigenaresse toen gebeld/app om dit te melden, maar er is toen verder niks mee gedaan. De volgende dag besloten we dat we onze vakantie niet wilde laten verpesten, en we zeide tegen haar dat we het achter ons zouden laten. Toen kwam het ze had een review over ons geschreven waar de honden geen brood van lusten. Dat mijn man over de gasten had geplast vanaf het balkon en dat we de hele huisraad naar de cafe gasten hadden gegooid. Wij hadden op aanraden van een vriendin een goede recensie geschreven want ze zei als je dat niet doet, dan wil niemand je meer als gast. Daar heb ik nu enorm veel spijt van, maar goed dat kan je niet meer terugdraaien. Wel hebben we deze verhuurster een prive bericht gestuurd over dit probleem, en deze klachten, en dat het appartement absoluut niet geschikt is voor een familie, maar dat het wel geschikt voor mensen die jong zijn en lekker willen feesten en die wellicht pas om drie uur gaan slapen want op dat tijdstip hield de harde muziek pas op. Ik zal u vertellen dat we er doodziek van waren en het heeft zeker een paar dagen geduurd dat we het een beetje los konden laten. We hebben Airbb gerapporteerd over dit probleem, maar ze doen letterlijk helemaal niks. Dit is pure laster en dat is een misdaad (Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van de vierde categorie.) We hebben overwogen om het account maar te verwijderen, maar wij verhuren ons huis en hebben hard gewerkt voor de 5 sterren recensies. Dit kan dus gewoon allemaal zonder dat iemand hier voor wordt gestraft want het is maar internet. Ik vind het echt schandalig dat Airbb niks doet. Ze wilde de recensie niet verwijderen (ondanks de laster).

  • Algemeen 2
op 10 augustus 2018 bestemming: Verenigde Staten / Washington D.C., reisperiode: september 2018

De zoekmachine werkt ergernis in de hand omdat de prijzen die worden vertoond op de kaart erg afwijken van de prijs die je daadwerkelijk moet betalen. Daar komen dan ook nog eens de zogenaamde schoonmaak en servicekosten bij. Conclusie: Net zoals bij de grote luchtvaartmaatschappijen en de grotere vakantie aanbieders is Airbnb een partij die je in de gaten moet houden wat de uiteindelijke totaalprijs betreft. In duidelijk Nederlands: Oplichterij, de prijzen die je ziet zijn lokkertjes en de daadwerkelijk kosten komen ongeveer uit op minimaal het dubbele. Opgelet dus!

  • Algemeen 2
op 5 augustus 2018 bestemming: Nederland / voorschoten, reisperiode: juli 2018

Een zeer mooi gezellig huisje met aangenaam karakter!Alles was aanwezig.Klein groen tuintje.Gezellig centrum en aangename rustige buurt desondanks de tuinen aangrensen hebben we rustige avonden gehad!Gebruik gemaakt van de fietsen,toppie!
Uitstap naar zandvliet en daar met bootje gevaren naar kinderboerderij Greetje was zeer leuk. Zeer vriendelijk onthaal en leuke buren! Een leuke ervaring onze 1ste keer air b&b voor herhaling vatbaar de verhurder niet gezien maar leuk contact op voorhand en goeie tips gekregen thankx
Tip naar verhurders /een waslijn om zwemhanddoeken te drogen zou handig zijn😉

  • Algemeen 9
op 4 augustus 2018 bestemming: Oekraïne / Kiev, reisperiode: juli 2018

Door verkeerde boeking mijn betaald bedrag niet teruggekregen. Nochtans is eigenaar akkoord. 265 euro , waar is ze heen ? Airbnb zegt dat eigenaar het niet teruggeeft. Eigenaar zegt Airbnb heeft het geld.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2018 bestemming: Frankrijk / Antibes, reisperiode: juli 2018

Reeds veel gereisd met airbnb, altijd positief. Vandaag negatieve ervaring gehad, heel vuil huis gehad, maar probleem onmiddellijk opgelost door (nino van) hun klantendienst! Super ervaring

  • Algemeen 10
op 8 juli 2018 bestemming: Nederland / Venlo, reisperiode: juni 2018

Airbnb geeft geen enkele ondersteuning aan de huurder bij een conflict met de verhuurder. Ze doen wel net alsof, en laten de huurder zijn verhaal doen, maar vervolgens zeggen ze dat de huurder zogenaamd te laat is met melden (2 dagen). De verhuurder wordt in bescherming genomen, ook al misdraagt hij zich.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2018 bestemming: Canada / Montréal, reisperiode: juni 2018

Verhuurder nt bereikbaar, geen ingangscode gekregen, keukengerief vuil in vaatwasser, badlinnen nat in droogkast, kapotte terrasdeur nit voldoende beveiligd, om 23u staat er plots iemand in het appartement, zonder aankloppen (we dachten dat het een inbreker was) blijkbaar om iets te herstellen... Teleurgesteld en verwachten een terugbetaling van ons verblijf.

  • Algemeen 1
op 26 juni 2018 bestemming: Spanje / Segur de Calafell, reisperiode: juli 2018

De zogenaamde 'superhost' Ferran van ons appartement annuleerde onze boeking 4 weken van te voren. We hadden onze tickets geboekt en al een auto gehuurd. Dit is niet alleen bij ons gebeurd, maar komt vaak voor bij boekingen via Airbnb. Wees op uw hoede bij het boeken van een vakantie met Airbnb!

  • Algemeen 1
op 7 juni 2018 bestemming: Griekenland / parasisos, reisperiode: mei 2018

Verpeste vakantie door bedwantsen en daarna onbegrip . en wat ik nog erger vind is dat ik best wel een lovende reactie heb geschreven waar ik overigens dit wel in heb vermeld maar nu zie ik dat die pas geplaatst wordt als de verhuurder een reactie plaatst. Dus zo kan je nooit mensen waarschuwen , slechte zaak

  • Algemeen 5
op 6 juni 2018 bestemming: Tsjechië / jevany, reisperiode: juli 2018

Wegens medische tegenvallers van een beenwond die niet genezen wilt probeer ik sinds gisteren mijn reservering te annuleren. Dat is wel inmiddels gebeurd maar met een boete van 50% wat tegen de door AIRBNB aangegeven richtlijnen voor annuleringen om gefundeerde redenen is. Met documentatie probeer ik al uren een manier te vinden om AIRBNB te bereiken waar dan ook en via welke medium ook, maar een link naar de verhuurder brengt mij telkens weer bij haar terecht. Ik had haar hedenochtend al op de hoogte gesteld via mail helaas zonder dat er een antwoord komt. De annulering formulier vraagt om docu's te uploaden, maar dan kom je weer bij de verhuurder terecht. Ik probeer nog tot morgen 12 uur daarna doe ik aangifte en NOOOOOOOIIIIT meer AirBnb......never nooit.

  • Algemeen 3
op 6 juni 2018 bestemming: Frankrijk / Wissant, reisperiode: juni 2018

Reis bijna 2 maanden op voorhand van vertrek geannuleerd en van ons voorschot van 784 euro niks teruggekregen terwijl t in de annuleringsvoorwaarden staat.dat we yterugkrijgen Al zeker 3 mails gestuurd die unfailed geven

  • Algemeen 3
op 1 juni 2018 bestemming: Oekraïne / Kiev, reisperiode: mei 2018

Waardeloos dat je daar je appartement hebt gehuurd wat je op de website vind de foto s kloppen niet drugs verslaafde alcohol verslaafde naast je deur,fietsen gehuurt gestolen politie erbij jonge jonge dat wil je op vacantie niet meemaken .

  • Algemeen 1
op 25 mei 2018 bestemming: Nederland / Sneek, reisperiode: mei 2018

Prima jaren 30 woning, echter bad instap is erg hoog voor ouderen

  • Algemeen 9
op 19 mei 2018 bestemming: België / Gent, reisperiode: juli 2018

Ik vind Airbnb gewoon viespeuken. Ik moest een foto van mijn ID naar ze sturen, waarin al staat dat ik 17 ben. Vervolgens wilde ze een foto van me hebben (zonder deze stappen kon ik de site/app niet op). Ik krijg dan een mail dat mijn account permanent geblokkeerd is. Ze zeggen dat ik minimaal 18 moest zijn. Dat wisten ze al door het ID, dat ze al hadden voor de foto. Ze hebben er dus nog een foto van me uitgesleept terwijl ze al wisten dat ze mijn account gingen blokkeren. Weer een extra onderdeel van mijn profiel dat doorverkocht kan worden aan bijvoorbeeld Facebook, waar ze dikke maatjes mee zijn...

  • Algemeen 1
op 22 april 2018 bestemming: Italië / molino diquosa, reisperiode: april 2018

De reisindicaties zijn niet doorgegegeven. Ondanks aanvraag. Google en Waze stuurden ons fout....in een erg slechte straat!
Communicatie was afwezig.....geen antwoord.
We hebben drie kwartier in de regen en kou gestaan.
3 Dagen zonder goede verwarming. Een slaapkamer zonder deur,
Gevraagd om extra hout en handdoeken (3 voor een week)....belofte niet nagekomen..
Bij afscheid, ondanks mijn bericht..., geen antwoord gekregen en de sleutels zo maar ergens gelaten.
Een 6 persoons appartement.....ok...er was een masterroom en nogeen kamer. De tweede slaapkamer was een tweepersoonsbed met korte kinderdekens.

  • Algemeen 5
op 5 april 2018 bestemming: Italië / Monterosso, reisperiode: juli 2018

Via Airbnb een villa gehuurd en betaald in Italië voor de zomervakantie .
Wilde de villa laten zien aan vrienden, staat het niet meer op de site. Host villa niet meer te bereiken. Airbnb meteen gecontacteerd en ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen...En geen contact meer met me willen.
Geld weg (4500 euro) 😱😱😱. Airbnb neemt absoluut niet zijn verantwoordelijkheid. Ze zeggen dat de bevestigingsmail en betalingsintructies niet van hen afkomstig zijn geweest. En willen verder niets doen. Echt schandalig. Morgen ga ik aangifte doen wegens oplichting.
Nooooit meer boeken vis Airbnb!!!

  • Algemeen 1
op 13 maart 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2018

In januari een reservering gemaakt voor 5 dagen overnachting in Malaga. Zag wel dat de reservering was geaccepteerd en dus netjes betaald. Probeerde verschillende keren contact te krijgen met verhuurder. Heb dit gemeld bij Airbnb omdat ik dat geen prettig idee vond. Kreeg meteen iemand toegewezen, Carlo, die zijn stinkende best heeft gedaan om het allemaal alsnog te regelen met de mogelijkheid van vervangende ruimte met korting, Uiteindelijk is alles goedgekomen en heb ik een wereldtijd in Malage gehad. Bij deze dus nogmaals mijn waardering voor de service van Airbnb!!!!

  • Algemeen 10
op 4 maart 2018 bestemming: Nederland / wuustwezel, reisperiode: februari 2018

Ik had een vakantiehuis gehuurd en een contract gekregen en heb die helemaal betaald en na anderhalve maand hebben zij mijn contract verbroken kan dat zo maar moeten zij geen schadevergoeding betalen aan de huurder.

  • Algemeen 1
op 4 februari 2018 bestemming: Canada / Edmonton, reisperiode: februari 2017

IK heb een review geschreven over onze Airbnb account die gehackt was. Tegen alle verwachtingen in heeft Airbnb haar verantwoordelijkheid genomen en ons de volledige € 430,- terugbetaald. Echter, de manier waarop het mogelijk is geweest ons account te hacken en het "gevoel" dat we hebben gekregen over de wijze waarmee ze onze melding hebben behandeld, verandert niets. Ik denk dat we ons heel gelukkig mogen prijzen met deze afwikkeling, maar ons vertrouwen is hiermee niet teruggekeerd...

  • Algemeen 1
op 31 januari 2018 bestemming: Canada / Edmonton, reisperiode: februari 2017

Ik geef een 1 omdat 0 niet kan. Ons Airbnb account is gehackt. We zijn nooit in Canada geweest, maar het heeft ons wel € 430,- gekost omdat dit van de creditcard is afgeschreven. Wij hebben dit allemaal niet doorgehad. We reizen niet heel veel met Airbnb en onze laatste trip was 6 maanden eerder dan de "Canada-trip" gemaakt door de hacker. Het feit dat dit allemaal mogelijk is is al "eng" op zich want je account bevat je legitimatiebewijs en creditcardgegevens (in ons geval). De hacker heeft mijn e-mailadres en telefoonnummer aangepast en ik heb op mijn eigen e-mailadres nooit bericht ontvangen om deze wijziging te bevestigen. Wat een waardeloze beveiliging! Onze fout is dat we onze creditcard afschrift niet goed genoeg hebben bestudeerd en er daardoor teveel tijd tussenzit om hier nog voor verzekerd te zijn. Bij Airbnb verhaal halen hoe het allemaal mogelijk is, is een ervaring op zich. Ze doen heel goed hun best om het telefoonnummer verborgen te houden. Uiteindelijk bel je naar een nummer in Amsterdam, maar dat wordt doorgeschakeld naar de afdeling "Customer Experience" in Londen, waar je in ons geval een Engels sprekende Filipijnse dame aan de lijn krijgt. Na een heel lang verhaal kan ze niets voor je betekenen want het moet uitgezocht worden en ze kan niet zeggen op welke termijn we een e-mail kunnen verwachten. Uiteindelijk krijgen we binnen een week een standaard opgestelde e-mail, niet eens persoonlijk aansluitend op ons verhaal, van het customer experience trust and safety team waarin ze schrijft (in het Engels) dat er iemand mogelijk toegang tot onze account heeft verschaft en wat wijzigingen heeft aangebracht. U begrijpt, dat was voor ons geen verrassing!!! Verder adviseert ze het wachtwoord te wijzigen en voor de zekerheid ook beter die van Facebook, Twitter en LinkedIn en dat soort media. Voor de "veiligheid" heeft ze mijn account geblokkeerd en kan ik via de beveiligde link het wachtwoord wijzigen. Eenmaal op de link geklikt kun je een wijziging doorvoeren, maar moet dat eerst bevestigd worden (zoals ik ook verwacht had toen de hacker mijn gegevens wijzigde). Je hebt dan de keuze uit bevestiging per SMS-bericht, of gebeld worden. Helaas voor ons is het telefoonnummer gekoppeld aan de account nog steeds van de hacker (ondanks dat we dat hadden doorgegeven) en dat kunnen we niet wijzigen, want dat krijgt eerst de hacker een berichtje dat hij/zij moet bevestigen, waardoor hij/zij feitelijk opnieuw toegang heeft tot mijn account. Aaaaaargh!!!! Afijn, opnieuw gebeld naar Amsterdam om in Londen uit te komen. Weer een lang verhaal, maar de dame in kwestie kan mijn hele account nu niet meer terugvinden en kan ze niets voor ons betekenen. Het enige dat ze ons zegt te moeten doen is een bericht terug te sturen naar het Trust en Safety Team. Dat is nu 5 dagen geleden en ondanks dat dat niet heel lang is begint het wel pijnlijk duidelijk te worden dat we geen voeten aan de grond gaan krijgen bij deze organisatie. Airbnb "is niet thuis"...

  • Algemeen 1
op 5 januari 2018 bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: januari 2017

Reis geboekt voor 4 nachten via Airbnb. bij aankomst kwam de verhuurder van het appartement niet opdagen. na contact te hebben gehad met Airbnb zouden ze een vervangende accommodatie regelen. voor de eerste 2 nachten hadden ze iets gevonden. hiervoor waren wel extra kosten en deze kwamen voor onze rekening... na een praatje met de eigenaar van de nood accommodatie bleek ook nog een dat Airbnb commissie vroeg. ze verdienden dus nog aan hun eigen falen. na deze 2 nachten kon Airbnb niks meer voor ons beteken en konden we dus naar huis gaan. en een tegemoetkomen voor de ongemakken zijn ver te zoeken. ze willen niks meewerken.

Nooit meer Airbnb voor ons

  • Algemeen 1
op 11 december 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2017

Ze nemen wel de telefoon op. Gisteren heb ik een boeking gemaakt en direct betaald. Dit was de 2e keer dat ik via hun iets wilde boeken. Ik kreeg gisteren een dame die Nederlands sprak, vandaag belde ik opnieuw toen kreeg ik iemand die Engels sprak.

De boeking was geslaagd maar de verhuurder gaf daarna aan dat ze niet begreep dat die boeking goed was gegaan. Ik had geboekt voor 2 nachten, de woning was alleen voor minimaal 7 nachten beschikbaar. De woning zou volgens haar ook niet beschikbaar mogen zijn op die datum. Ik denk geen probleem. En volgens Airbn was dit ook geen probleem. Je kan het geld terug gestort krijgen of gebruiken voor een ander huurobject. Ik wilde mijn geld terug omdat ik niet iets anders kon vinden. Dan mag je 15 dagen wachten op je geld. Dit vind ik absurd lang, een banktransactie hoeft niet zo lang te duren. En ik kan er helemaal niets aan doen dat dit mis is gegaan. Wat een onzin vind ik dit. Dit is een ervaring die je jezelf wilt besparen. Dat geld wat ik hiervoor wilde gebruiken beschik ik nu niet over om iets anders te regelen. Bizar..

  • Algemeen 1
op 6 december 2017 bestemming: Frankrijk, reisperiode: november 2017

Reis was ruim op tijd geannuleerd geld niet terug gestort op credit kaart zoals werd beloofd

  • Algemeen 1
op 13 november 2017 bestemming: Spanje / Makaga, reisperiode: november 2017

Alles vuil zelfs de lakens niet ververst , vol vliegen , oven vuil , diepvries nog vd vorige eigenaars ,werken nog in uitvoering

  • Algemeen 1
op 2 november 2017 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2017

Omdat het prettig online te boeken is.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2017

We hadden veel mogelijkheden met contact tot de verhuurder maar weinig contact met Airbnb.

  • Algemeen 7
op 30 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Lusignan, reisperiode: juli 2017

Alles aan deze vakantie was Frans: het weer, de sfeer, de lieve mensen, het eten, alles! Ik had graag foto's bijgevoegd van ons onderkomen. Jullie waren dan vast net zo onder de indruk geweest van de romantische uitstraling van dit prachtige huis en de omliggende tuin als wij waren! Als ik jullie apart een foto kan sturen, heel graag! Een foto kan immers meer zeggen dan duizend woorden! Enfin, deze vakantie ademde Vive la France uit als nooit tevoren! Binnenkort staat het moederuitje met mijn zoon op de agenda. Hij heeft gekozen voor Parijs. Een fantastische keuze en ik hoop dat we dit moederuitje samen met jullie mogen beleven!

  • Algemeen 10
  • 1
  • 2
  • Volgende