Mario van Gool
op 10 mei 2025
bestemming: Frankrijk / Saint Witz, reisperiode: april 2025
Kamer gereserveerd via booking voor het Golden Tulip van maandag 22 op dinsdag 23 april. Bij bevestiging (binnen 5 minuten)van booking bleek er een kamer gereserveerd te zijn op de verkeerde datum, namelijk een week later. Onmiddellijk via de app een wijziging van de datum opgegeven. Tot 3 keer toe gedaan, geen reactie. Contact gezocht met het hotel. Dronken receptionist nam de telefoon op en er was niets mee te beginnen. Dezelfde avond 22-4 aangekomen in het hotel en nogmaals bij de dronken receptionist geprobeerd om de data te wisselen. Hij weigerde. Moesten opnieuw een kamer boeken en betalen. Verkeerde data boeking bleef staan. Volgende ochtend bij de manager geprobeerd om een en ander recht te zetten, vruchteloos. Contact met booking: u moet het met golden tulip regelen. GT: alleen booking kan de verkeerde data corrigeren. Kortom kastje naar de muur verhaal en je kunt fluiten naar je geld. Voor mij voorlopig geen booking en golden tulip meer. Zeer slechte hospitality en service. En dat met account van minstens 10 jaar oud en meer dan 25 boekingen!
... Lees meer
Wilma
op 6 mei 2025
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2025
Reis naar Rome geboekt,incl taxi vervoer van en naar accomodatie .
Booking.com heeft geen code oid verzonden. Telefonisch contact met klantenservice. Jammer mevr maar het staat niet in uw reservering. Ik voel me aardig belazerd.
... Lees meer
S.oosten
op 5 mei 2025
bestemming: Polen, reisperiode: juli 2025
Vaste klant bij boeking geboekt in Warschau 16-20 juli geboekt op 4 mei op ip adres van mijn vriendin 584€ op mijn ip adres 706 € dus vaste klanten worden opgelocht
... Lees meer
A. van Meel
op 5 mei 2025
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2025
Geeft geen eerlijke informatie door dingen weg te laten. Ook van mijn review is de belangrijkste helft niet geplaatst. Dit was belangrijke informatie over de ligging van het appartement en dat niet geschikt is voor oudere mensen vanwege een trap van 80 treden om het appartement te bereiken op de 4de verdieping.
GAJ Zonneveld
op 4 mei 2025
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: mei 2025
Goedemorgen,
De gereserveerde accomodatie o3 mei is niet geleverd. Op het afgesproken tijdstip was ik aanwezig maar er was niemand bereikbaar voor overleg om binnen te komen. Niet per telefoon en ook op mail werd niet gereageerd. Daarom contact opgenomen met Booking en na lang wachten liet de dame van Booking weten dat de reservering van Booking geannuleerd was en een nieuwe lokatie voor ons gezocht zou worden. Inmiddels was het omstreeks 18.00 uur. Geheel tegen de toezegging in ontving ik opeens een bericht dat de eigenaar had laten weten dat er geen sprake was van annulering. Maar nog steeds waren mij de noodzakelijke gegevens niet verstrekt om in de accomodatie te komen dus de conclusie is dan dat de overeenkomst niet is nagekomen door Booking. Ik had immers recht op de lokatie vanaf 15.00 uur!. Omdat het al later begon te worden en wij geen plek hadden om te overnachten moesten wij de plannen aanpassen en konden niet anders dan naar huis gaan. Pas tijdens de reis naar ontvingen wij de noodzakelijke informatie om in het appartement te komen. In die laatste paar uren ben ik onder druk gezet door de eigenaar om voor de 2e keer "CITY TAX" te betalen en is mij meerdere keren aangeboden om nogmaals te betalen ( €150,-) voor de accomodatie, maar dan cash. Dus geen kwitantie en het moest ook buiten Booking om. In dat geval zou er meteen iemand ter plaatse zijn om het geld op te halen en de informatie te geven om in de accomodatie te komen. Het klinkt als, en misschien dat juridisch ook wel het geval pure oplichting en afpersing door klanten op deze wijze onder druk te zetten. Uiteraard ben ik niet ingegaan op zijn voorstel om twee keer voor dezelfde accomodatie te betalen.omdat de reservering via Booking is verlopen hou ik Booking verantwoordelijk voor het 'ingebreke' zijn van het leveren gereserveerde appartement, het niet nakomen van de gemaakte afspraak een vervangende accomodatie en derving van plezier door een totaal verpruts weekendje Antwerpen. In plaats van leuke dingen te doen ben ik immers tot in de vroege avond bezig geweest met proberen toegang te krijgen tot de accomodatie. Ik verlang van Booking per omgaande het totale bedrag te ontvangen wat ik voor de niet geleverde accomodatie heb betaald en een voorstel tot compensatie voor de veroorzaakte overlast en het rampzalig verlopen weekend.
Met vriendelijke groet,
GAJ Zonneveld
Op za 3 mei 2025 16:31 schreef Booking.com Customer Service :
Booking.com
Bevestigingsnummer: 4622637004
Verzoek naar de accommodatie gestuurd
Hoi Zonneveld,
We hebben contact opgenomen met Oneluxstay Antwerp City Centre over de verhindering van je reservering en hun gevraagd dit voor je te onderzoeken.
Je ontvangt binnen 45 minutes een update.
Heb je nog vragen? We staan altijd voor je klaar.
Booking.com Klantenservice
A.A
op 1 mei 2025
bestemming: VS / Miami, reisperiode: april 2025
Gewoon opgelicht met ruim 255 USD! review van mij is gewoon van negatief omgezet in positief! Nooit meer booking.com en de oplichters van clearskyrentals@gmail.com! het zal slecht aflopen met jullie!
Andre Mulder
op 28 april 2025
bestemming: Oman / Muscat, reisperiode: januari 2025
Omdat booking.com zijn verplichtingen niet nakomt.
Ik heb extra betaald voor seat-selection en de airline veranderde de seats en booking.com wil mij niet het extra betaalde bedrag terugbetalen.
Cin
op 27 april 2025
bestemming: China / Beijing, reisperiode: februari 2025
Ik wilde mijn vlucht veranderen, 2 booking agents hebben beloven in schrijven dat free of charge is. Vervolgens krijg ik een email dat ik moet betalen. Niet professional
Marjorie
op 16 april 2025
bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: april 2025
Als je een vlucht van KLM bij Booking koopt ipv de KLM website en inmiddels ziek wordt, wordt je genaaid. Bij KLM krijg je je geld terug of een voucher. Dit voucher geldt ook voor "non-refundable" tickets. Maar klanten die dezelfde reis via Booking.com kopen krijgen geen voucher. Er wordt dus gediscrimineerd tussen klanten die via een reisbureau kopen en directe klanten. Dat is niet duidelijk op de Booking website. Anders, waarom zou je in godsnaam daar een ticket kopen?
Van Ewijk
op 15 april 2025
bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2025
Camping geboekt op booking.com naar Frankrijk onderweg met 2 kinderen. Wij hadden voor deze Camping gekozen omdat er een grote visvijver was voor onze zoons. Toen wij onderweg waren naar de camping op kregen we een mail van booking.com dat onze accommodatie geannuleerd was. Wij bellen met booking.com aangezien wij al in Frankrijk zaten onderweg naar de camping. Ik kreeg het antwoord dat ze ons een link hadden gestuurd met andere accommodaties in de buurt verder konden ze niks betekenen. Dus wij dachten dan boeken we maar een andere camping. Toen ik deze wilde boeken moest ik opnieuw betalen terwijl ik de vorige accommodatie die geannuleerd was al betaald had. Ik dach nou ja betaal maar dat we iig wat hebben om te slapen met onze kinderen. Helaas had ik geen random reader en kon hierdoor het geld niet over maken naar de nieuwe camping. Nog steeds geen plek om te slapen dus we besloten de camping te bellen en te vragen of we dan bij aankomst de kosten konden pinnen. Tot onze grote verbazing bleek dat er geen caravan meer vrij was. Dus met andere woorden als ik een random reader had gehad had ik voor de 2de keer voor een accommodatie betaald terwijl er niks vrij is. Dit vind ik te schandalig voor woorden. Weer gebeld en wat blijkt we moeten 7 tot 12 dagen wachten tot we het geld terug krijgen. Dit kan toch niet ze nemen geld van je aan terwijl er niks vrij is. En nog erger ze laten pas wat weten als je al onderweg bent. Voor mij nooit geen booking.com meer
Jeanny
op 10 april 2025
bestemming: UK / London, reisperiode: december 2024
Geboekt via boeking.com. een huis van host Dan Taylor in London, 31 Ovington Street). Gecancelled door host en mijn aanbetaling kwijt. Meerdere verzoeken aan hem ingediend en Booking.com, maar geen van beiden pakken dit op! Tevens Booking.com gevraagd deze host van hun site te verwijderen omdat deze niet betrouwbaar is, maar ook hier gebeurt niets. M.i. wordt geen enkele host gecheckt op enige betrouwbaarheid!
Anne Stevens
op 8 april 2025
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2024
Booking .com is niet te bereiken, spreken geen Nederlands en vooral na 4 maanden nog steeds geen terugbetaling van voorschot na annulatie volgens de regels; klantenservice is onbestaande
Jozef
op 6 april 2025
bestemming: Frankrijk / Dijon, reisperiode: juli 2025
Booking is een fraude platform en samenwerking met criminelen. Kamer geboekt blijkt 6m2. Vol bloedsporen en smerigheid op de matras en deken. Kakkerlakken overal. Foto’s gemaakt en opgestuurd maar booking zegt niet verantwoordlijk te zijn. Oké. Daarnaast €500 afgeschreven van de creditcard voor een vieze smerige kamer van 6m2. Niet volgens nota. Booking zegt wederom jammer.
Ik verbleef met mij zoon van 5. Zelfs veiligheid en gezondheid van een kind doet ze niks. Zolang ze maar geld verdienen. Wat een zielig bedrijf. Pas iig op voor dit bedrijf.
Jessica
op 6 april 2025
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2025
Mensen boek hier geen vakantie! Booking.com heeft zijn beveiliging totaal niet op orde, waardoor het heel gemakkelijk is voor hackers om in te breken en het te laten lijken alsof je een bericht direct via Booking.com krijgt. Reserveringsnummer, pincode van de reservering en alle informatie over je reservering staat erbij, waardoor het erg geloofwaardig lijkt. Lees bijvoorbeeld maar eens het artikel van Radar genaamd 'Booking.com blijft falen: gedupeerden krijgen geld niet terug en fraudeurs slaan toe'.
Helaas ben ik hier zelf slachtoffer van geworden. Ik kreeg zogenaamd van Booking.com een bericht dat mijn creditcard als extra 'veiligheid' nogmaals geverifieerd moest worden. Aangezien ik echt dacht (ik ben normaal heel voorzichtig met dit soort dingen) dat het bericht afkomstig was van booking.com, zag ik er geen kwaad in om mijn reservering nogmaals te verifiëren met mijn creditcard. Vervolgens werd er doodleuk € 550,00 van mijn creditcard afgeschreven. Deze 550 euro heb ik tot op heden nog steeds niet teruggekregen. Wees dus gewaarschuwd, want zowel booking.com als ING (de bank waar ik mijn creditcard heb) nemen geen verantwoordelijkheid. Je staat er dus echt alleen voor. Dus wees verstandig en maak niet dezelfde fout als wat ik gemaakt heb; boek je vakantie/overnachting op een betrouwbare plek. Via een reisbureau of bijvoorbeeld rechtstreeks via het hotel.
Marcel Jerphanion
op 4 april 2025
bestemming: Frankrijk / Nimes, reisperiode: februari 2025
Boeking gedaan voor 1 nacht, nooit bevestiging gehad. Diverse keren contact gehad met Booking. Nog steeds niets ontvangen. Conclusie; als dit standaard beleid is dan zijn het gore oplichters, zo niet dan is hun klantenservice en management volslagen incompetent. Ik boek nooit meer bij dat stelletje graaiend tuig.
.
Peter
op 1 april 2025
bestemming: Geen / Geen, reisperiode: februari 2025
Gehackt en ruim 300 euro armer!
Nog steeds niks opgelost !!!
Geld is binnen dus klaar denken ze daar!
Pas op
W.W
op 31 maart 2025
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: juli 2025
Nummers van klantenservice op internet kloppen niet. Wordt verwezen naar nieuw nummer. Werkt niet. Kantoor Amsterdam gebeld. Eerst nummers en code invoeren en dan 20 min wachten. Vervolgens medewerker in het Engels aan de lijn die onverstaanbaar Engels spreekt. Kortom: geen info. Klacht ingediend. Reactie: stuur ons meer informatie..? Zodat wij u kunnen helpen. Welke info??? Lees eerst mijn bericht en ga er mee aan de slag en bel mij terug.
Geen reactie. Je wordt aan je lot overgelaten als je ze nodig hebt.
Ellen
op 29 maart 2025
bestemming: Italië / Catania, reisperiode: maart 2025
Booking.com reageert zeer langzaam op de berichten die je stuurt. Ook geven ze aan, dat ze er alles aan doen om het op te lossen. Maar vervolgens doen ze niets.
Ted
op 26 maart 2025
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: februari 2025
Slechte service nav een dubbele afschrijving door Booking.com. Booking weigert het ten onrechte bedrag in zijn geheel terug te storten, ondanks dat dit wel schriftelijk is toegezegd. Vervolgens is Booking slecht bereikbaar. Booking komt met een coulance waar ik niet akkoord mee ga. Booking.com heeft een fout gemaakt. Ik ben daar nu de dupe van. Ligt inmiddels bij de geschillencommissie.
Ron
op 25 maart 2025
bestemming: Spanje, reisperiode: oktober 2025
Hotel berekening klopte van geen kanten. 5 x gemail, geen enkele reactie. Toen gebeld (op zichzelf al een probleem). Belooft hiernaar te kijken en het krijgen van een mail ter bevestiging gesprek. Ook hierop geen reactie. Klacht ingediend, ook hierop geen enkele reactie.
Conclusie, nul service. Gedraagt zich als uit hun krachten gegroeid bedrijf dat ALLEEN om geld draait. Klant totaal onbelangrijk.
Conny
op 12 maart 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2025
Slechte service en geen verantwoordelijkheid
Ik had een reservering via Booking.com en wilde mijn datum wijzigen. Zowel het hotel als Booking.com wezen naar elkaar en niemand nam verantwoordelijkheid. Ondanks dat ik bewijs had (met screenshots) dat er op de nieuwe datum nog beschikbaarheid was, werd mijn verzoek geweigerd.
Een dag later was die beschikbaarheid ineens verdwenen van de site van Booking.com. Dit voelt als misleiding en gebrek aan klantvriendelijkheid. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd zonder enige oplossing, terwijl ik al betaald had.
Heel teleurstellend! Ik raad anderen aan goed op te letten bij het boeken hier, vooral als je plannen onverwachts wijzigen. Service zoals deze hoort niet thuis in de hospitality-sector.
Hans
op 11 maart 2025
bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: juni 2025
Sinds kort verhuurder, ook ingeschreven bij booking.com.
Ze hebben ( ws via een logaritme) zelf de advertentietekst / welkomspagina veranderd( volstrekt onzinnige info), maar zijn absoluut onbereikbaar. Als je eenmaal bent ingeschreven ben je de regie zo goed als kwijt, en ondersteuning wordt niet geboden. Contact onmogelijk!
Maar snel alles dichtgezet, en we gaan op zoek naar een ander platform
Jo Hin
op 10 maart 2025
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2025
Ik had datum van heenvlucht verkeerd, gelijk contact gezocht. Advies was hele boeking te annuleren en ik zou mn geld terug krijgen. Toen gelijk nieuwe boeking gedaan. Nu hebben ze enkel de heenvlucht afgemeld en na een week geld retour gestort. Toen heb ik gelijk weer contact gezocht en ze zeiden dat ik nu te laat was😡 hoezo? Zelf KLM gebeld en die zei; ja had u maar rechtstreeks bij ons moeten boeken! Ze zag idd de boeking maar helaassss😡 weer contact gezocht met booking en zij zeggen ook dikke neus!
Ik heb nu 4 stoelen op de vlucht terug in hetzelfde vliegtuig (zijn met zn 2en) en €475 kwijt!!!
Wat moet ik nu nog doen???
Fedde Pronk
op 5 maart 2025
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: februari 2025
Extreem slecht 5 (..) sterren hotel. Twee keer verkeerde kamer zonder airco. Klachten niet verholpen dus Booking.com ingeschakeld. Effect daarvan was te verwachten. Commissie binnen, beetje moeilijk en dan moet de klant het zelf maar oplossen. Ik boek voortaan wel weer rechtstreeks. Dit businessmodel houdt alleen als er echt service geboden wordt en de klant gewaardeerd wordt. Dat is kennelijk bij Booking verleden tijd. Jammer, echt jammer
G.E. de Waard
op 2 maart 2025
bestemming: Duitsland / Aachen, reisperiode: februari 2025
Hotel Am Marschiertor, in Aachen had geen verwarming, en geen warm water. Vraag daarom gedeelte reissom terug, bij Boeking.com, dat schijnt heel moeilijk te zijn, Boeking.com wilt wel incasseren.
Hubert
op 1 maart 2025
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2025
Vlucht geboekt naar Barcelona voor een fietsvakantie. Blijkt bij het bijboeken van de speciale bagage (fiets) de terugvlucht deze niet mee te kunnen nemen ivm afmetingen. Ten eerste is deze bagage limiet nergens te vinden bij de boeking. Speciale bagage kan pas later worden bijgeboekt.
Vervolgens wil je je vlucht aanpassen. Gelukkig heb je de optie aangevinkt dat je 1x kosteloos kunt wijzigen. Alleen de evt meerprijs van het nieuwe ticket wordt dan in rekening gebracht. Helaas krijg je bij aanpassing een rekening van 172 EUR (op 10 EUR na de volledige prijs van een nieuwe ticket) met de opm dat dit de meerkosten zijn. Een specificatie van de opbouw van dit bedrag hebben ze niet voor je. Hiervoor sturen ze je naar de airliner. Omdat je met je rug tegen de muur staat betaal je maar, maar dit is toch niet OK?
Voor mij voldoende redenen om vooral met een grote boog om dit bedrijf heen te lopen en niet meer tickets te boeken via deze weg.
Oh en nog een... neem de tijd wanneer je iets wilt laten aanpassen (heeft mij uiteindelijk een uur gekost) want de service medewerker is met heel veel andere dingen bezig en het duurt elke keer erg lang voor je antwoord krijgt.
Linda Bakker
op 18 februari 2025
bestemming: Montenegro, reisperiode: januari 2025
Retour vlucht geboekt naar Montenegro met Air Serbia. 3 dagen later is de vlucht per mail geannuleerd door Air Serbia. Air Serbia biedt de opties: omboeken, een voucher of volledige refund via platform of payment. Ik moet mijn gehele reis gaan aanpassen dus kies voor volledig refund via Booking.com. Het volledige refund was verre van volledig, 150 euro is namelijk ergens in rook opgegaan. Pure diefstal; en wat zegt booking.com ja wij volgen de regels blababla, ofterwijl dikke vette pech voor jou.
Collin
op 15 februari 2025
bestemming: Duitsland / Essen, reisperiode: februari 2025
Oplichters. Ik ben al jaren klant en dat ging steeds goed, maar nu had ik te maken met een frauduleuze verhuurder die het lef had om niet persoonlijk aanwezig te zijn, de sleutel voor een ander adres te laten overhandigen door een huurder en daarbij niet bereikbaar te zijn. Aan de helpdesk had ik niets. Elke belofte van de klantenservice werd niet waargemaakt. De "kamer" was een stinked zolderhok zonder ramen, alleen bereikbaar via een onveilige metalen ladder. De account van de verhuurder blijft gewoon beschikbaar, dus wat dit bedrijf doet is systematische oplichting.
Jeroen van Gulik
op 15 februari 2025
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: november 2024
Klant.service@booking.com. Het woord service hoort hier niet thuis. Ze reageren gewoon niet op mails. Dramatisch bedrijf aan het worden.
Javad
op 13 februari 2025
bestemming: Singapore / Singapore, reisperiode: januari 2025
Een hotel in Singapore (Amrise hotel) geboekt voor 3 nachten via Booking.com. De hotel was erg smering, onhygisch en had ook een penetrante geur. Wij hebben bij het hotel aangegeven dat we niet willen overnachten vanwege het feit dat het gewoon onhygisch is. Schimmels overal. Ik heb daar ook foto van. Bij het hotel werd verteld, dat je voor de terug betaling bij Booking.com moet zijn. We hebben met Booking,com meerdere malen gebeld. ik denk zo een 4 a 5 keer. Iedere keer gemiddeld 30-40min in de wacht gestaan. Booking.com heeft ook geen oplossing alleen dat ze 10% vergoeden. En dat ik voor een vergoeding bij het hotel moet zijn. Dus van kastje naar de muur verhaal. Het raarste is nog dat Booking.com de listing nog niet hebben weggehaald van hun website. Het heeft 4.2 sterren op Booking.com en op google 3 sterren. Het is ook nog een 3 sterrenhotel. Het is niet eens 1 ster waard.
Harmke Muntslag
op 11 februari 2025
bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2025
Prima als alles goed verloopt maar als er iets mis is, kun je echt niemand bereiken van booking zelf. De hulpdesk die 24/7 te bereiken is volgens de site is absoluut niet te bereiken. Het duurt uren om erachter te komen hoe je kunt bellen, mailen etc. Uiteindelijk kon ik avonds laat naar Frankrijk of canada bellen maar toen was de reservering inmiddels niet meer terug te draaien... Waardeloze klantenservice..
Erika
op 10 februari 2025
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: januari 2025
BESTE
ONS ONDERKOMEN IN BENIDORM WAS ALLES BEHALVE AANGENAAM,
er werd van s'morgens vroeg tot s'avonds laat geklopt en geboord,
er werden apartementen naast en boven ons gerenoveert en onder ons de steunpilaren van het gebouw vernieuwd, dus 1 maand vakantie tussen verbouwingen, van s'morgens 7 U30 TOT laat 20U30. Er was schimmel in mijn badkamer en slaapkamer,ook tussen de bedden van het ander koppel reisgenoten. Het drinkwater(kraanwater) stonk overheersend naar chloor!
ik denk dat u deze acomodatie eens moet checken, ze verwijderen de schimmel met een spray maar hij komt naar 14 dagen terug,
We logeerden in Las Ranchos 4-3 LEVANTE BEACH ave madrid
wij willen dit gewoon eens melden,
groetjes Fam, De Beir Geert - Christien Lataer
De Beir Franky - Erika Jonas
Wim
op 10 februari 2025
bestemming: Albanië, reisperiode: juli 2024
Schandalig. Op vakantie liep het mis en ik wordt niet gehoord. Ze gaan met mijn geld lopen ondanks ik auto niet ben gaan ophalen. Ze claimen dat de buitenlandse firma hier geen toestemming voor geeft maar hebben het simpelweg niet gevraagd en steken geld in eigen zak. Pure fraude ! Boek uw auto of hotel rechtstreeks ipv van via booking. Oplichters eerste klas
J.mostert
op 30 januari 2025
bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2024
Ik geen huurder maar een verhuurder.
Als je booking.com nodig hebt na 18.00 uur dan zijn er geen Nederlandstalige mensen te spreken.
In het weekend krijg je Nederlander aan de telefoon.
Maar sind kort wel provisie binnen graaien over de schoonmaakkosten en het linnen dat ik verhuur aan mijn gasten....
Booking.com is vereerden tot een graaibedrijf met slechte of geen adequate ondersteuning s je ze nodig hebt .
Cynthia
op 28 januari 2025
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: december 2024
Beroerde klantenservice die niks oplost maar je aan het lijntje houd totdat ze nergens meer op reageren. Bij problemen met de accommodatie sta je in de kou
Kelly De Loose
op 23 januari 2025
bestemming: Duitsland, reisperiode: januari 2025
Fraude via booking
Nog steeds geen reactie gekregen voor de terugbetaling.
Justme
op 11 januari 2025
bestemming: Filippijnen / Manila, reisperiode: maart 2025
Vliegreis voor meerdere personen geboekt, na het boeken van de vliegreis stoelen gereserveerd en via iDeal betaald. Geen bevestiging gekregen en contact opgenomen met Booking.com waar zij aangeven dat ik bij de bank moet zijn. Verteld dat de bank aangeeft dat booking contact moet opnemen met iDeal. Kreeg gelijk te horen van Booking dat ik dat zelf maar moet doen. Echt nooit meer Booking.Com.
Iris
op 8 januari 2025
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: januari 2025
Poor Customer Service and Lack of Flexibility
Mahboub
op 1 januari 2025
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2024
Ik krijg een borg te betalen bij het hotel en ik moest om 10:00 uur de kamer uit.
Taalgebruik was onvriendelijk.
AE
op 28 december 2024
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: december 2024
They have the worst client service. They do not help at all. We had scammers who lied about an apartment we booked, when we were there it was not safe and basically nothing was ok about the apartment. I called booking and cancelled the apartment. I demanded my money back but booking do not want to help and each time I call the line cuts off and I get someone else.. In one day I told my story 8 times from scratch and spent 2 hours on the phone, my day was ruined. Shame on booking not punishing scammers and give them free pass, as long as booking get their percentage they do not care. For me after being a client for more than a decade I will never use booking again and won't recommend it to anyone.
Erik Rommens
op 28 december 2024
bestemming: USA / Austin, reisperiode: oktober 2024
We gingen naar een accommodatie en toen we aankwamen, was er niets binnen! geen bed, geen meubels, niets. Er was ook geen host beschikbaar en we konden er niet in. Dit kan gebeuren dus hebben we (opnieuw bij Booking) een andere locatie geboekt die veel duurder en minder goed was, maar oké, we dachten dat het opgelost zou worden door te boeken. Na ruim 3 maanden! ik heb gebeld en gemaild, ze hebben me niet teruggebeld, niet gemaild en uiteindelijk vertelden ze me dat ik dit met de accommodatie moest oplossen. Maar ze waren niet bereikbaar.
Heel heel erg slechte ervaring.
Als uw verblijf goed is, is het allemaal goed, maar als er iets gebeurt, kunt u naar uw geld fluiten.
Elvan Dogrul
op 26 december 2024
bestemming: Azerbaijan / Bakoe, reisperiode: december 2024
Ik heb een hotel geboekt op Booking.com met en gratis luchthaventaxi. Na de boeking heb ik contact opgezocht omdat ik de optie gratis luchthaventaxi nergens meer kon vinden. Er werd mij via bericht verteld dat ik het op mijn boekingen pagina terug zou kunnen vinden en dat het in mijn bevestigingsmail zou zijn. Hier was niets te zien over vervoer. Ik heb vandaag gebeld en nu wordt er gezegd dat ik te laat ben met het verzilveren. Ik zie nu plotseling wel transport opties op mijn boekingen pagina, maar dan met geld, dit stukje was er van te voren niet. Ik ben letterlijk belazerd. Ik kreeg ook van ze te horen dat ik niet kan bewijzen dat er geen link was. Ik word hier voor leugenaar bestempeld???
Berat
op 24 december 2024
bestemming: Maladiven / Malé, reisperiode: december 2024
DONT'T BOOK
This a non reliable and scamming company, they've canceled our reservation without telling us anything, they gave our reservation to someone else, they also didn't give us our money back and they ruined our Vacation and they wont give us a refund. Think twice before booking on this site! It was an €11.000 Vacation that is ruined.
Dit is een oplichtend bedrijf, hun hebben mijn booking geannuleerd zonder ons iets te vertellen en te bespreken, hun hebben onze booking gegeven aan iemand anders en hebben ook onze geld niet terug gegeven, hun hebben onze hele vakantie verpest, denk er twee keer over na voordat je hier boekt!
Het gaat om een booking van €11.000 euro dat nu weg is!
Eveline
op 24 december 2024
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: december 2024
Vandaag een hotel voor 2 nachten (morgen en overmorgen) via booking.com app geboekt in Sevilla, bedrag is direct afgeschreven, maar GEEN bevestiging ontvangen. Booking.com gebeld, wordt tegen mij gezegd, dat het pending is! Ik wil mijn geld terug, wat een onbetrouwbare bedrijf is dit. Nooit meer via Booking.com boeken
Jan F Kremers
op 20 december 2024
bestemming: Spanje / Pto de Mazarron, reisperiode: oktober 2024
Als 90 jarige wereldreiziger heb ik zowel zakelijk als privé sinds 1960 59 landen op alle continenten bezocht. Alle reizen zijn zonder enig, echt zonder enig, probleem qua reis- en hotelreservering etc.etc. verlopen.
Sinds 1964 geniet ik van mijn pensioen waarvan wij de laatste 20 jaar met caravan of camper overwinterd hebben in Pto de Mazarron. Gezien onze leeftijd en lichamelijke ongemakken overwinteren nu niet meer maar besloten we nog een keer onze bevriende campinggasten en Spaanse vrienden te gaan bezoeken.
Via Booking.com in Hotel Playa Grande een kamer geboekt en betaald.
10 october aankomst in het hotel met de grote verassing bij de receptie, Booking heeft de kamer niet gereserveerd en niet betaald, meteen telefonisch contact opgenomen met Booking, resultaat….Booking biedt ons ter vervanging Hotel Bahia aan.
Dit hotel ligt voor ons vanwege ons gebreken te ver van de boulevard en het strand. Wij stellen voor om toch een kamer in Hotel Playa te nemen, dit hotel ligt namelijk wel onmiddellijk aan het strand en wandel/ fietsboulevard, dus ideaal voor ons!
Beiderzijds akkoord, Booking stort het door ons betaalde bedrag terug, wij betalen de kamer aan het hotel, met de belofte dat eventuele meer kosten ons na terugkomst in Nederland vergoed worden.
28 oktober terug in Nederland en begonnen met alle gegevens omtrent de hotel- en meer kosten ter beschikking gesteld opgegeven aan Booking. Dan komt er een mailverkeer opgang met steeds andere vriendelijke Booking-medewerker(sters) nl.
Rai D – Sorav L – Diana S – Jor Ell B – Shomlys H – Jennoterk K – Michael L – Moname D – Nada A - R Jie F - Jayand K – Naisha - Sadelsa – Soenenina
aan al hun vragen, dikwijls dezelfde, wordt voldaan en alle reeds bekende gegevens weer opgegeven. Inmiddels zijn we 11 weken thuis en is er nog steeds geen concreet antwoord op de aangevraagde vergoeding. Wij krijgen de indruk dat alles met opzet vertraagd wordt zodat wij het beu worden en de moed opgeven. Booking.com is nu een nachtmerrie.
Er rest ons, net als de vele die op https://reisgraag.nl over Booking.com klagen, niets anders op dan, om tot rust te komen en om van fijne rustige Kerstdagen te kunnen gaan genieten, de handdoek in de ring te gooien,
Reis boeken via Booking.com……………………….DAT NOOIT MEER!
Jan F Kremers
op 18 december 2024
bestemming: Spanje / Pto de Mazarron, reisperiode: oktober 2024
Who is actually responsible for handling my failed booking at Hotel Playa Grande in Puerto de Mazarron?
Since October 10, 2024, I, as a 90-year-old, have been experiencing frustration and stress after dozens of
emails with dozens of Booking employees.
Booking.com has up to now not taken its responsibility and the trust I had in your platform is disappearing.
Albers
op 17 december 2024
bestemming: Nederland / Dongen, reisperiode: december 2024
Host heeft geannuleerd en wij zijn nu ons geld kwijt
Beukers
op 15 december 2024
bestemming: Nederland / dokkum, reisperiode: december 2024
Ik geef dit cijfer omdat het hotel echt ver onder de maat is.
A Popoola
op 14 december 2024
bestemming: Indonesia / Jakarta, reisperiode: juli 2024
I cancelled a transaction 5 months ago and I still have not been fully refunded.
I must have called more than a dozen times now. Each time I called, it was always the same comment given by the customer service advisers of Booking.com which is - don't worry, it will be resolved, the case has been escalated. It has gotten to the point that I find it offensive.
I have been with them for several years now but waiting 5 months to be given back something that belongs to me is utterly unacceptable. Furthermore they don't have any avenue for putting in a formal complaint.
MEM
op 6 december 2024
bestemming: Nederland / Leeuwarden, reisperiode: januari 2024
Zegt prijs te matchen, als je hetzelfde hotel goedkoper ziet, maar NIET DUS. Álle bewijzen meegestuurd en ook het hotel zegt het, u heeft recht op, Wij matchen de prijs. Booking.com komt met allerlei onzin om onderuit de regels te komen. Wij boeken nooit meer via Booking.com
W Dekker
op 3 december 2024
bestemming: london, reisperiode: oktober 2024
1ste hotel was gecanceld, verwezen naar een ander duurder hotel, verschil is nog steeds nooit terug betaald!!! Na heel veel keer bellen en mailen!!!
Jansen
op 2 december 2024
bestemming: Duitslnd / Heppenheim, reisperiode: september 2024
Een hotel geboekt in heppenheim Duitsland via Booking .com .
er werd geld gereserveerd op de website van booking .com ,eenmaal aan gekomen bij het hotel in Heppenheim werd ter plekken gevraagd om de hotel overnachting te voldoen ,wij gaven aan dat wij geboekt hadden via Booking .com maar dat was oké als we daar betaalde ,bedrag daar voldaan dus betaald bij het hotel ,een paar dagen later werd ook het gereserveerde bedrag door booking.com van onze rekening gehaald dus dubbel betaald .dit gemeld bij thuis komst aan booking .com om een lang verhaal kort te maken inmiddels 3 maanden verder tien tallen telefoon gesprekken en vele mailtjes verder en vele beloftes die niet nagekomen worden maar tot op heden word er niets gedaan belachelijk voor zo een orgenisatie .
Nu maar de credit card serv ingelicht en deze gaan het navragen en regelen .
Ons zijn ze als klant kwijt op deze manier wil ik geen zaken doen .
vele beloftes maar nul service
Wies Schiphorst
op 2 december 2024
bestemming: Bordeaux, reisperiode: juli 2024
Mijn zoon had dit appt via Booking.com gereserveerd en dit werd een paar dagen voor vertrek vanuit Booking gecanceld ivm overboekingen,
Inmiddels heeft mijn zoon 4 middagen aan de telefoon gezeten en ik inmiddels as we speak ook voor de 4 e keer ( lees middag) en steeds werd beloofd dat ze zouden overgaan tot restitutie, zelfs via een mail.
Hoe is het mogelijk dat zo’n grote organisatie er zo’n waardeloos beleid op na houdt !!!!
Marco
op 1 december 2024
bestemming: Mexico, reisperiode: januari 2024
Kastje naar de muur.
Boeking gedaan, niet bevestigd en na betaling gecanceled. Geld komt wel terug, maar een andere boeking geprobeerd te maken. Dat lukte niet door een fout bij booking. Kan gebeuren, maar de helpdesk is dramatisch. Lang in de wacht, geen service zonder reserveringsnummer wat nou juist het probleem is. Strijdige info of een standaard antwoord (luisteren zit schijnbaar niet in de opleiding). Advies was steeds, probeer het later weer... volkomen nutteloos de helpdesk en omslachtig (pakt het nummer vaak niet, het duurzaam 2-3 minuten om in de wacht te komen...). Heel zwak
Remco de Haan
op 1 december 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2024
In september een auto gehuurd in Malaga. Bij inlevering is de auto gecheckt en goedgekeurd en mijn borg zou op korte termijn gerestitueerd worden. Gebeurde niet. Omdat je pas na een maand kunt reclameren heb ik dit in oktober gedaan. Het checken bij OkMobility zou een klusje moeten zijn van twee mails maar vanaf dat moment ging het ontmoedigingsbeleid in de hoogste versnelling. Tot op de dag van vandaag alleen maar holle mails ontvangen maar geen nadere verklaring. Zeldzaam klantonvriendelijk.
Nel
op 29 november 2024
bestemming: Uk / Londen, reisperiode: december 2024
In augustus 2024 een boeking gedaan voor mijn dochter en ik voor een paar overnachting in Londen.
Eén paar weken voor vertrek check ik de boeking. Blijken er intussen hele slechte recensies te zijn geplaatst met daarin o.a. de vermelding dat er je de sanitaire voorzieningen moet delen met anderen! Dit, maar ook andere gegevens blijken in de praktijk niet over een te komen met de werkelijkheid.
De aanbieder van het appartement reageert ook al weken niet op mijn verzoek hoe in te checken. Ik maak me zorgen.
Heel graag wens ik deze boeking te annuleren. Er is immers sprake van dwaling. Maar Booking schuift alle verantwoordelijkheid af naar de aanbieder en doet niets!! Op klachten wordt ook niet gereageerd.
Sterker nog, de misleidende informatie staat nog steeds op de website van Booking.com zodat meer mensen belazerd kunnen worden.
Boek hier niet!!
Judith
op 29 november 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2024
Koop Nooit een vliegtickket via Booking.com! Jarenlang al klant bij Booking maar doe vanaf nu nooit meer iets via Booking.
Een vliegticket gekocht bij Booking.com voor Alicante - Amsterdam.
Een paar dagen later moesten wij het ticket omboeken naar een week later. Uitgezocht hoe ik dat moest doen .... een hele klus. Uiteindelijk chatcontact gehad met een medewerk(st)er. Het antwoord was "ja een omboeking was mogelijk voor 154 euro per boeking" waardoor ik mijn akkoord gaf voor omboeking. Deze persoon maakte de fout door mijn ticket van 8 november om te boeken naar 8 november .... dezelfde vlucht dus! Gelukkig ontdekte ik dit en werd de datum veranderd in 15 november 2024 en ik moest er vooral op vertrouwen dat het in orde kwam. Zodra wij het bedrag van 154 euro op hun rekening stond werd de omboeking geregeld. De volgende dag, 8 november 2024, ontvingen wij na 11.00 uur (vertrektijd vliegtuig 10.40 uur) dat wij onze vlucht niet hadden genomen. Wij dachten dat dit een vergissing was. Echter de volgende dag ontvingen wij een mail dat ons ticket niet omgeboekt kon worden van 8 november naar 15 november. Dat was balen want als wij dat eerder hadden geweten waren wij wel met de vlucht van 8 november van Alicante naar Nederland gevlogen. Een extra ticket werd te prijzig natuurlijk.
Vanaf die dag op talrijke manieren contact gezocht met Booking.com wat natuurlijk niet lukte. Niemand die een telefoon opneemt, nergens het chatbericht terug te vinden. De klantenservice van Booking.com die doodleuk schrijft dat zij mij niet kunnen helpen want zij zijn de klantenservice en ik heb een andere afdeling nodig. Welke afdeling dan???? Uiteindelijk krijg ik 2 telefoonnummers waarvan 1 mijn referentienummer niet herkent dus dat loopt meteen dood. Door het andere nummer werk niet opgenomen en men sprak alleen Engels!
Afijn .... uiteindelijk zelf een nieuw ticket via Vueling gekocht (rond de 500 euro) want we moesten naar huis i.v.m. een sterfgeval.
Nu probeer ik al een week contact te krijgen met wie dan ook van Booking.com om het probleem uiteen te zetten .... jullie snappen het zeker al. Mailtjes naar Gotogate en Booking.com ontvang ik retour want het adres is niet meer bereikbaar etc.
BOEK NOOIT MEER IETS VIA BOOKING!!!!!
Absoluut niet klantvriendelijk en genegen het probleem op te lossen en je netjes te woord te staan
Bardia
op 29 november 2024
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: november 2024
Gratis taxi vanuit luchthaven is oplichting. Bij het boeken staat dat je er recht op hebt en daarna hoor je niks mee. En klantenservice doet niks voor je.
Michel Johansen
op 28 november 2024
bestemming: Thailand / Ao Nang, reisperiode: oktober 2024
Van 5 t/m 16 oktober verbleven in Hotel Chermantra Aonang Resort & Pool suite.
Bij aankomt bleek het hotel totaal niet overeen te komen met hetgeen wat wij via Booking.com geboekt hadden. De foto's op Booking.com kwamen totaal niet overeen met de werkelijkheid. Wij hebben dit direct gemeld. Booking.com kan niets doen of terugbetalen zonder toestemming van het hotel. Het hotel heeft gedurende 12 dagen volgehouden dat de verantwoordelijke niet aanwezig is, waardoor Booking.com dus niet kon doen voor ons. Het enige wat wij telkens krijgen te horen dat het hun spijt en dat ze er alles aan zullen doen dit in de toekomst te voorkomen.
Nu een kleine 7 weken weer thuis en tot de dag van vandaag staat dit hotel nog steeds op Booking.com met foto's die totaal niet overeenkomen. Ik heb Booking.com wederom aangeschreven, dat dit mij verbaasd omdat tot de dag van vandaag mensen nog steeds dagelijks bewist misleid worden door Booking.com. Als ze werkelijk dit soort zaken willen voorkomen hadden ze dit hotel verwijdert van het platform, totdat er foto's geplaatst zijn die berusten op de waarheid.
Als antwoord op mijn zoverlste klacht kredg ik het onderstaande antwoord! Hieruit blijkt naar mijninziens dat Booking.com mooie mailtjes schrijft maar bewust de misleiding laat voortbestaan.
Antwoord van Booking.com:
Beste Michel,
Bedankt voor uw bericht naar Booking.com.
Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de service en het handelen van zaken.Ik neem je feedback serieus en ik zal ervoor zorgen dat we verbeteringen aanbrengen om aan je verwachtingen te voldoen.
Ik heb uw bericht gelezen en ik waardee uw feedback. Wij betreuren het dat je een klacht hebt moeten indienen. De emoties die je ervaart op dit moment haal ik meteen uit je bericht.We zullen er alles aan doen zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst.
Nogmaals onze verontschuldigingen voor het ongemak. Bedank voor je geduld en begrip. Wij stellen het zeer op prijs.
Indien je andere vragen hebt, kun je die gerust stellen.
Met vriendelijke groeten,
Booking.com klantenservice team
Robin ten dam
op 24 november 2024
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2024
Teleurstellende Ervaring: Booking.com laat klanten in de kou staan.
Ik wil graag mijn teleurstellende ervaring met Booking.com delen. Hoewel ik jarenlang tevreden gebruik heb gemaakt van jullie platform, is deze situatie een dieptepunt gebleken, waarbij Booking.com zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen.
Accommodatie 1: "Hapiness"
Bij aankomst bleek niemand beschikbaar om ons binnen te laten, ondanks dat we op tijd arriveerden en meerdere keren contact zochten met de eigenaar en de contactpersoon. Pas later verscheen een man die aangaf niets te weten over onze komst en ons niet kon helpen. Na contact met Booking.com werd ons verteld dat de eigenaar 30 minuten de tijd had om te reageren. Dat is een vreemd beleid, gezien de overduidelijke miscommunicatie. Toen er na ruim een uur nog steeds geen oplossing was, kregen we een alternatieve accommodatie aangeboden.
Alternatieve accommodatie: Een grotere chaos
Het alternatief leek een oplossing, maar dat bleek een illusie. Het duurde een uur om de locatie te bereiken vanwege de verkeersdrukte en wegafsluitingen. Aangekomen bij de accommodatie duurde het nog eens 45 minuten om een parkeerplek te vinden. Nadat we de borg en parkeerkosten hadden voldaan, werkte de verstrekte sleutelcode niet. Na meerdere telefoontjes met de beheerder en Booking.com bleek dat ook deze boeking niet doorging. Dit heeft ons uren gekost, terwijl wij als reizigers in goed vertrouwen via jullie platform hebben geboekt.
Onvoldoende verantwoordelijkheid en nazorg
Het meest frustrerende is dat wij zelf op zoek moesten naar een alternatief hotel en daarbij hogere kosten hebben gemaakt. De kosten van het Ibis-hotel dat we uiteindelijk boekten, zijn niet volledig gedekt door Booking.com. Daarnaast is de annulering van de tweede accommodatie niet correct verwerkt in mijn account, wat opnieuw vragen oproept over de verantwoordelijkheid en klantenservice van jullie platform.
Juridische stappen zonder effect
Uiteindelijk hebben we een advocaat ingeschakeld die een formele brief heeft opgesteld en deze zowel per post als per e-mail naar Booking.com heeft gestuurd. Tot onze verbazing bleef elke vorm van reactie van Booking.com uit. Dit getuigt van een zorgwekkende nalatigheid en gebrek aan respect richting klanten. Toen bleek dat verdere juridische stappen meer zouden kosten dan de compensatie die we in het beste geval konden krijgen, voelden we ons gedwongen om de zaak te laten rusten. Dit is een onacceptabele situatie waarin het lijkt alsof Booking.com profiteert van de onmogelijkheid voor klanten om gerechtigheid te zoeken.
Conclusie
Deze ervaring heeft niet alleen geleid tot financiële schade, maar ook tot enorme frustratie en stress. Booking.com heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen en het vertrouwen dat wij jarenlang hadden in jullie platform is volledig verdwenen. Ik raad iedereen aan voorzichtig te zijn bij het boeken via Booking.com, want in het geval van problemen sta je er alleen voor. Het is teleurstellend dat een bedrijf van deze omvang zich zo kan onttrekken aan zijn verantwoordelijkheden.
Sabien
op 24 november 2024
bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: november 2024
Een weekendje weg dat ik samen met mijn dochter al in juli boekte voor november werd 1 dag van tevoren geannuleerd zonder reden. Toen ik belde werd er aangegeven dat de betaling niet automatisch afgeschreven kon worden. Terwijl ik genoeg geld op mijn rekening. En hierover ook niet op de een of andere manier gewaarschuwd werd zodat ik zelf de betaling nog kon regelen. Resultaat: kon niet meer teruggedraaid worden, teleurgestelde dochter en ik moest hals over kop op zoek naar een alternatief. Dat uiteindelijk minder leuk én veel duurder was! Toen ik hier een klacht over indiende werd doodleuk aangegeven dat het een technisch probleem was en ze geen vergoeding konden bieden…
Was altijd erg tevreden maar dit is echt schandalig!
Wilfried Van Damme
op 22 november 2024
bestemming: Indonesië / Seminyak, reisperiode: november 2024
IK heb geen enkel vertrouwen meer in Booking.com
Bij problemen zijn ze onbereikbaar en aan emails wordt geen gevolg gegeven. Op 17 nov een kamer geboekt voor 57 € en bij boeking betaald met creditkaart. Geld werd niet doorgestort aan hotel. Ik heb 2de maal moeten betalen
Jose
op 21 november 2024
bestemming: Frankrijk / Tournus, reisperiode: september 2024
We hebben een studio geboekt, maar daarvan géén bevestiging ontvangen. Daarom opnieuw een studio geboekt bij dezelfde accomodatie, die is wel bevestigd en hebben wij gebruikt. Met de terugbetaling van die eerste boeking zijn we nu al weken bezig: mails, chats, telefoongesprekken, toesturen van bankafschriften met de twee overschrijvingen....van het kastje naar de muyr en weer terug......dan mailen ze dat je vóór 8 november ergens op moet reageren en dan is op 6 november dat mailadres niet meer actuef. Werkelijk schandalig. En dan elke mail beginnen met te schrijven dat de tevredenheid van de klant topprioriteit heeft????!!!! Schandalig
Karin
op 20 november 2024
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: december 2023
Na 10 maanden en 10 tallen mails uiteindelijk de terugbetaling gekregen van een fout bij booking ivm het betalen inchecken bagage. Tip book rechtstreeks bij de eigenaar of de vliegtuigmaatschappij ....
Joep Veldkamp
op 15 november 2024
bestemming: Duitsland / Rothenburg ob Tauber, reisperiode: augustus 2024
Voor 24-08-24 een overnachting geboekt iNS Rothenburg ob tauber. Daar aangekomen blijkt dat het adres Zum Postambt in Rothenburg ab Lausitz is, 900 km verwijderd van Rothenburg ob Tauber. Dus geen overnachtingsplek. Toeristen Bureau brengt uitkomst en bemiddelt ons naar een alternatieve slaapplek. Dit betekent echter, € 85,29 betaald voor Zum Postamt weg en extrakosten ad € 197,00.
Contact gezocht met Booking en verzocht om compensatie voor een door Booking gemaakte fout bij mijn boekingsinformatie op 24-0ß door in deze boeking een verkeerd adres op te geven.
Er wordt compensatie toegezegd (Alicia H). nog vele malen telefonisch contact gehad met `klantenservice, Maar geen oplossing ontvangen voor mijn financiële schade van € 85,29 en extrakosten boeking van € 112,50. (197,50 MINUS 85,29)
Wat kan ik nog doen om Booking mij te laten compenseren.
Appie
op 12 november 2024
bestemming: Litouwen / Vilnius, reisperiode: november 2024
Heb geen bevestigings mail ontvangen en booking claimt dat het een partner aanbieding is en dat ik bij hun partner moet zijn om te annuleren. Alleen geen idee wie deze partner is en ik heb inmiddels al een flink aantal support tickets open staan waar ze telkens dezelfde vragen stellen en vervolgens niet meer antwoorden. Wat een oplichters bende
Sahin
op 9 november 2024
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: november 2024
Aangegeven 4 sterren op de site klopten niet. Foto's op de advertenties waren van tientallen jaren geleden. Alles was vies en de badkamer was niet te gebruiken. Eerste dag na inchecken dit meteen aangegeven bij booking. Eerste nacht verplicht bij het hotel verbleven, volgende dag meteen uitgecheckt en ergens anders gegaan. Booking heeft er niets aan gedaan.
Na tig telefoongesprekken en mails is het advies uiteindelijk geworden dat wij dit zelf moeten oplossen en het bedrag niet teruggestort kan worden. Waar staat booking dan voor? Nog geen antwoord hierop ontvangen.
Hotel betaalt de kosten niet terug, maar een compensatie verzoek via booking is ook niet geaccepteerd.
Booking kan mij verifiëren door te zoeken in de databese op 1 november 2024 Viva Deluxe Hotel.
Henk van den Boogaard
op 8 november 2024
bestemming: Frankrijk / Lille, reisperiode: oktober 2024
Booking verkoopt accommodatie die in de praktijk niet overeenkomt met de info op hun website. Aangekomen bij het hotel Mama Shelter in Lille blijkt dat men in voorbereiding is om een grootse haloween-party te organiseren. Personeel liep al rond in heksenkledij en duivelsuitrusting. Ok, hun keuze maar ik ervaar dit als zeer onprettig. Je moet hier echter aan mee doen want het hotel en bediening zijn volledig omgebouwd. We hebben dit aangekeken en een ander hotel geboekt en daarna bij het hotel en bij Booking.com geannuleerd. Hiermee ging men echter niet akkoord (het hotel niet en Booking stelde zich hierbij op in naam van hotel). Beiden hebben echter een ander product verkocht dan in feite op websites wordt aangeboden! Dit is naar mijn mening niet correct. Bizar is dat beiden zich houden aan de regels van annuleringstermijn. Bizar is ook dat Booking na mijn reclamatie NIET meer reageert. Dit is ronduit arrogant en zeer kwalijk. Eerst een totaal andere situatie verkopen dan de werkelijkheid en bij klachten hierop niet thuis geven. Voor mij nooit geen boeking meer via booking.com!!
Gert
op 3 november 2024
bestemming: Gran Canaria / Playa del Ingles, reisperiode: oktober 2024
Taxi transfer nog steeds niet vergoed, maar stond wel op de boekings pagina(screenshot aanwezig). We voldeden volledig aan de voorwaarden en Booking heeft ook bevestigd dat we in ons recht staan.
Nu al heel lang en veel contact met de klantenservice gehad maar ik wordt telkens afgescheepd met smoesjes. Waardeloze organisatie die geen woord houdt.
Simone
op 1 november 2024
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2024
Slechte accomodatie, na melding slechte service van booking.com. 900 euro verder kreeg ik maar 40 euro compensatie.
Ze hebben het slecht geregeld. Klant is maar n nummer. Geen fijn gevoel meer bij deze organisatie.
Carolina
op 1 november 2024
bestemming: Frankrijk, reisperiode: januari 2024
Wat op de website staat klopt niet en is echt een misleiden op moment die je gaat boeken.na 6x te bellen en 1 uur per keer aan telefoon nog steeds niet mijn geld terug . voor ons geen booking.com meer je wordt letelijk in de maling genomen. oplichters
Elise
op 30 oktober 2024
bestemming: Frankrijk / Solferino, reisperiode: september 2024
Informatie op de website van booking.com klopt niet met de werkelijkheid. Hotel was bouwval, foto's klopten niet ! Een soort houten huisjes waren het alternatief , super vochtig, schimmel en muf. Meubilair armoedig en kapot. Plek desolaat , voelde niet veilig. Booking erop aangesproken maar vindt dat het de verantwoordelijkheid van het hotel is ! ONZIN ... wat doet booking voor haar geld ? Niet eens checken of het hotel up to date info doorgeeft over status van hotel ? Check van de foto's ? Niet checken of hotel de waarheid spreekt over de gasten, zelfs niet indien ik aantoon dat hotel NIET de waarheid zegt over ons verblijf !..Kortom .... wat is de service die booking biedt ? Achter de kassa zitten, absurde toeslag rekenen en dat is het !
Echt waardeloos, na zoveel jaren van uitstekende ervaring bij booking is dit echt dramatisch !. Ik ben er helemaal klaar mee .
Be
op 28 oktober 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: januari 2024
Er staat geen 0 bij anders had ik dat gegeven. Wat een K instelling in Booking. Ik heb mijn lesje wel geleerd om via booking een auto te huren. Ben al 2 maanden terug van vakantie en nog steeds is de borg niet teruggestort. Kom ik na veel moeite in contact met ze en zeggen ze dat ik moet mailen. In de mail sturen ze een waslijst met vragen die ik in moet vullen. Ik moet bewijzen dat ik de borg nog niet teruggekregen heb. Doe ik dat niet dan sluiten ze de zaak zeggen ze doodleuk, terwijl ze alles terug kunnen vinden op mijn bookingsnummer. Oplichters zijn het. Ze hopen dat mensen door die waslijst met vragen maar afhaken en jij dus kunt fluiten naar de borg. Ik wil graag weten hoe ik een klacht in kan dienen tegen booking
Dina
op 26 oktober 2024
bestemming: Nederland / Hoofddorp, reisperiode: oktober 2024
Na tel.contact ontving ik een e-mailadres waarheen ik de bewijsstukken kan sturen mbt klacht betreffende oneerlijke handelspraktijken van een geboekt hotel; ander bedrag afgeschreven dan geboekt. Na 2 tel. En 2x mailen nog steeds niet gelukt. Krijg de mail steeds terug. Ik zal nooit meer via boeking.com boeken.
Kdor
op 23 oktober 2024
bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: oktober 2024
Ik boek vaak mijn reis via booking.com. bij hun ben ik een genius reiziger, maar i.p.v. van priveleges ontvangen, krijg ik de laatste drie boekingen zonder ontbijt inbegrepen, terwijl ik tijdens het boeken op een booking geklikt had inclusief ontbijt. Dus ik betaal voor het ontbijt maar ik krijg het niet. Ik had 2 keer gebeld, maar de lijn wordt telkens verbroken. Ik vind het schandalig om op zo een manier bedriegd te worden
Van den Hooff Lieve
op 22 oktober 2024
bestemming: België / DE HAAN, reisperiode: oktober 2024
Het zijn oplichters !!! Mensen met geen enkel begrip noch respect.
Ik had in augustus huurders die ik niet tijdig kon logeren door overmacht.
Ze annuleerden zelf de boeking en zochten een ander appartement voor de mijn huurders, waar de eigenaar woekerprijzen voor vroeg. De relocatie was in een identiek naastgelegen gebouw in hetzelfde Park, identiek appartement.
Nu houden zij geld in dat ik zou krijgen voor verhuringen (331 euro !).
Dit geld dient om mijn kosten te betalen.
Het is een regelrechte schande !!!
Ik heb ook op alle mogelijke manieren berichten gestuurd, gebeld, een aangetekend schrijven gestuurd, maar ik kreeg geen enkele reactie terug !
Echt jammer dat mensen zo respectloos en onbegripvol kunnen zijn...
Tars De Brabander
op 18 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: oktober 2024
Autohuur
We huurde via booking bij record Go
Bij booking betaalde we voor een week autohuur 62 euro verzekering. Fill insurance bij.
Na aankomst bij het verhuurbedrijf was deze verzekering waardeloos en moesten we 191 euro verzekering bij betalen. Of 900 borg geven.
Ik vind dit vreemd en niet kunnen.
Booking.com contacteren is nagenoeg onmogelijk. Ze sturen je in rondjes ik boek NOOIT meer bij Booking
S.c.
op 17 oktober 2024
bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: juli 2024
Oplichters.
Zeer onproffessioneel personeel.
Bedrijf is het Alfa-mannetje van de GELDWOLVEN.
Ik boek voortaan direct bij het hotel, is ook vaak goedkoper.
Johanna Verdijk
op 14 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: oktober 2024
Booking.com reageert niet op mijn ingediende klacht betreffende dwaling en oneerlijke handelspraktijken van een geboekte accommodatie.
J.ruizendaal
op 7 oktober 2024
bestemming: Nederland / Callantsoog, reisperiode: oktober 2024
Bij booking.com een annulering gedaan
Zouden ze door geven aan de organisatie
Maar nooit gedaan.
Wisten nergens van
Vakantie en geld weg
Hetty Van Roozendaal
op 7 oktober 2024
bestemming: Italië / Florence, reisperiode: oktober 2024
Jarenlang trouwe klant. Nu een boeking gedaan bij Dimora Machiavelli via booking.com. De ruimtes waren vochtig, er zat schimmel en we werden dusdanig behandeld door de eigenaar dat we ons onveilig voelden als vrouwen en genoodzaakt zijn geweest voor veel geld een alternatief te boeken
Booking.com heeft niets gedaan. Van het kastje naar de muur gestuurd , geld krijgen we niet terug:” soms valt het wel eens tegen” . Het ergste is dat het hotel nog gewoon op hun site staat. Schandalig
Rachid
op 7 oktober 2024
bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2024
Totaal geen hulp gekregen toen ik in panne was, het geld werd geïnd maar voor terugbetaling kreeg ik nooit een antwoord, ondanks alle bewijzen van depannage en foto's vond men het heel normaal dat mijn kinderen na een lange vermoeiende rit moesten afzien, toegang tot hotelkamer werd ons ontzegd (we hadden voror 3 dagen betaald)
Dit is gewoon frauduleus, maar geen zorgen, dit is de laatste keer dat ik het platform gebruik, ik ga hen volledig boycotten en mijn eigen weg varen, ondanks genius level 3 of whatever. Totaal onrespectvol. Heb ok 2 brieven gestuurd naar hoofdzetel in Amsterdam, zonder gevolg, dus dan is de rekening snel gemaakt. Ik ben niet afhankelijk van hen, het zijn zij die de klanten gaan verliezen. Customer Service is ook een ramp. Ooit krijgen ze de rekening gepresenteerd voor dit beleid
Esther Gall
op 30 september 2024
bestemming: Italië / Lazise, reisperiode: september 2024
Wat een ramp. We hadden een kamer geboekt voor 2 nachten. Mooi uitzicht maar we zijn er weggevlucht. Elektriciteit en bedrading gevaarlijk. Schimmel in de douche, wc bril hing scheef op de pot. Airco was gezien vorige revieuws nog steeds niet gemaakt. En tot overmaat gebeten door één of ander insect. Deuren en de trapleuning die plakten van viezigheid. We zijn er niet eens een nacht gebleven hebben nergens gebruik van gemaakt. Toch heeft de hoteleigenaar een nacht in rekening gebracht onder het mom van overeenkomst. Helaas houden ze zichzelf nergens aan em brengen gasten in gevaar en bieden totaal niet wat ze beloven. Ook booking.com gaat hier niets mee doen helaas. Ook daar gaan we geen vakanties meer boeken.
M Donk
op 28 september 2024
bestemming: Nederland / Voorburg, reisperiode: januari 2024
We zouden een korting terug ontvangen , na 6 weken vele mails nog niets ontvangen SLECHT!!!
E.Darar
op 26 september 2024
bestemming: Türkije / Göreme, reisperiode: augustus 2024
Zeer slechte ervaring met booking.com !!
Wij hebben voor 2 nachten een hotel geboekt in göreme ( historical göreme house) dit hotel heeft ons belazerd en 2 keer hetzelfde bedrag afgeboekt, wij konden op geen enkele manier contact krijgen met het hotel, ze nemen niet op en reageren nergens op. Mensen kijk uit, blijf bij historical hotel göreme weg, zeer slechte hotel !!
Uiteraard hebben we dit probleem bij booking gemeld. Na tien keer bellen en 3 uur wachten had ik eindelijk iemand aan de lijn die nog nederlands moest leren, engels was ook ver te zoeken. Maar goed week later krijg ik te horen dat het hotel beweerde dat we nog een kamer hadden gereserveerd via hun , hoe geloofwaardig is dit in godsnaam, waarom zou ik dat doen terwijl we al 295,06 euro hadden betaald via booking !!
Als dat zo is wil ik wel graag een bewijs daarvan, uiteraard hebben ze dat ook niet.
Booking.com laat ons in dit geval in de steek !!!
We zijn 2x 295,06 euro lichter voor dezelfde kamer, dankjewel booking !!!
Dat was de laatste boeking van ons bij jullie !!
Monique
op 25 september 2024
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: augustus 2024
We moesten met spoed - na annuleren door KLM vlucht - een appartement of hotel vinden. Alle hotels zaten vol, maar gelukkig vonden we een appartement niet ver van het vliegveld. Dus geboekt en snel een taxi er naar toe. Daar aangekomen was alles donker, werd er niet opengedaan en kregen we bij bellen (2x) een automatisch antwoord in het Frans zonder een mogelijkheid tot inspreken of een ander telefoonnummer o.i.d. Een uur daar gewacht en toen maar weer taxi genomen.
Vos
op 21 september 2024
bestemming: Duitsland / Meckenbeuren, reisperiode: augustus 2024
Booking.com haalt alleen de service kosten binnen en zijn vervolgens niet thuis . Geen service Hebben zeer slecht muf stinkend onderkomen staan tussen de tegelijker tijd geboekte goede hotels
En dat tegen dezelfde prijs Als we klagen over het slechte hotel in Meckenbeuren met de naam Hotel Bodensee am Geisbock
Wordt ons compensatie beloofd
Ondanks dat ik nu Genius level 2 heb ba 40 jaar klant, is de service en begrip van Booking.com alleen maar slechter geworden
We nemen van 49 jaar afscheid van Booking.com
Tom Prins
op 20 september 2024
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2024
Grootste criminelen zitten hier!
Klantenservice zijn robots zonder emotie die je uitlachen als je zegt dat je op het vliegveld hebt moeten slapen. Omdat ze 2 verschillende appartementen s’avonds annuleerden.
Ik heb al 10 keer gebeld naar de klantenservice maar wordt niet geholpen.
Wat opvalt is dat alle medewerkers dezelfde tekst oplezen van de computer die waarschijnlijk door een advocaat en een psycholoog is bedacht.
Ik heb mijn hele verhaal voorgelegd aan kassa en radar dus jullie zien mij binnenkort op televisie en wellicht bij jullie hoofdkantoor!
Robert van Ingen
op 20 september 2024
bestemming: Cornwall / Looe, reisperiode: september 2024
Bij aankomst in Bridgeside Guesthouse in Looe, Cornwall bleek de kamer veel te klein in vergelijking met de foto's. Het had al argwaan moeten opwekken dat het oppervlak van de kamer niet vermeld stond op de Booking site. Maar het guesthouse had goede beoordelingen dus drie nachten gereserveerd. Na het zien van de lelijke, kleine kamer gelijk Booking gebeld die na lang wachten vertelden dat ik voor een refund bij het guesthous moest zijn. Ondertussen was de reservering al weg gehaald van mijn account bij Booking en kon ik niet meer reclameren. Je maakt een reservering bij Booking en vervolgens is Booking niet verantwoordelijk voor deze boeking. Criminelen. Blijkt er gebruik gemaakt te worden van een tussenagent waarvan je de gegevens niet krijgt. Uiteindelijk heeft het guesthouse de reservering terug betaald. Hulde hiervoor. Van Booking maak ik geen gebruik meer. Je wordt gewoon belazerd.
MvS
op 19 september 2024
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2024
Wat een ongelooflijk slechte klantenservice bij booking.com. Booking annuleert een appartement in Turkije en ik ben al ruim 2 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Ze reageren niet op mails, als je belt is het excuses alom - maar verder gebeurt er niets. Wat een verschrikkelijk bedrijf!
Arthur bruns
op 17 september 2024
bestemming: België / Belgie, reisperiode: september 2024
Boek je een weekend bij booking voor 2490 euro 1 pp belasting … krijg ik nadat ik niet meer kan annuleren een belvilla mail dat ik per direct 525 euro moet betale. anders wordt het weekend geannulleerd en ben ik me 2490 die ik al betaald heb kwijt.. ik dacht aan spook factuur.. maar toch maar betaald .. zal wel een foutje zijn.jaja 5 welen later 30 berichten belletjes mailtjes .. helemaal niks krijgt alleen .. sorry voor ongemak werken er hard aan.. of je krijgt een medewerker die kan helemaal niks.. dan gaan ze je door verbinden naar iemand die wat te vertellen heeft.. jaja na 30 min wordt de lijn verbroken.. aangifte gedaan bij de politie ivm
Oplichting.. naar ze gemaild maar gebeurt gewoon helemaal niks .. boeven zijn het !!!
Peter
op 16 september 2024
bestemming: Thailand / Khao Lak, reisperiode: december 2024
Hotel little shore khao lak. Heb dit hotel geboekt maar had verkeerde incheck datum gezet i.p.v. 9/12 had ik 6/12 genomen. IK was wat te snel en betaalde. achteraf opgemerkt en deze wijzing kon niet meer doorgegeven worden.Heeft me 700 euro gekost. Hoetel wou het doen maar booking.com wou geen wijziging doorgeven omdat het om een partner aanbieding ging. Schandalig maar dan weet je wat je echt aan booking.com hebt. Was tot nu trouwe klant maar dit veranderd nu
MM Bellersen
op 15 september 2024
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: mei 2024
Boeking en betaling gaat supersnel, maar dan...! Op de accommodatie in Milaan bleek niemand aanwezig. Klantenservice Booking adviseerde mij na 2 uur telefoneren om nieuwe lokatie te zoeken en refund te vragen bij terugkeer. Wij hebben nieuwe lokatie geboekt in Millaan via Booking. Terug in Nederland zeker 10 keer moeten bellen met Booking, een 10 pagina-verslag toegestuurd, men zegt terug te bellen en doet dat niet. Uiteindelijk een app ontvangen waarin men te kennen gaf dat zij geen refund geven. Schandalige behandeling en zo oneerlijk! Uiteindelijk dus 2 keer ruim 500 euro moeten betalen voor 3 nachten Milaan.
Saskia
op 14 september 2024
bestemming: Nederland / Apeldoorn, reisperiode: augustus 2024
Zeer slechte klacht afhandeling!
Een boeking gedaan voor een apartement in Kroatië en deze bleek een jaar niet meer verhuurd te worden , waardoor wij voor een dichte deur stonden. We hebben met spoed een hotel moeten boeken om die nacht ergens te kunnen slapen.
Vanuit de klantenservice werd gezegd om facturen te bewaren om later in
te kunnen dienen, dan komen ze met een mail waarin staat dat je tot 60 euro retour kunt krijgen. Na de vakantie de factuur van het hotel indient en dan begint het gezeur en moeilijke gedoe. Je moet iedere keer overal zelf achteraan bellen en kan je weer het hele verhaal uitleggen. Je wordt gewoon schandalig behandeld!
George
op 14 september 2024
bestemming: Duitsland / Meckenbeuren, reisperiode: augustus 2024
Een serieuze klacht in gediend omdat Booking.com ons hotels aanprijst die helemaal niet de kwaliteit van een hotel hebben. Ze genieten heerlijk de 14% opslag maar checken de hotels niet na waardoor klanten ergens terecht komen wat ze niet willen doodgewoon omdat ze nachecken niet doen
Ray
op 12 september 2024
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2024
Had een luxe appartement geboekt in Dubai Marina, luxe gedeelte in Dubai. Betaald en bevestigd. Haf er 700 euro voor betaald voor 9 nachten leuke dingen normaal zijn ze veel duurder.
Na paar weken krijg een mail van booking.com dat ze van eigenaar zijn verandert dus dat het geannuleerd moet worden. En telefonisch kwamen ze met een andere verhaal dat de appartement overboekt was. En dat ik mijn geld terugkreeg en sorry.
Zelfde dag stond appartement op booking.com voor €1900 pure oplichters. Jammer dat jullie dit wen gezin met een baby van 2 maanden dit aandoen.
Habib
op 12 september 2024
bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: januari 2024
Sinds mei bezig met een terugbetaling. Elke keer moet ik contact opnemen om wat te horen. Nog steeds geen terug betaling. Wat een slecht klantenservice.
H.Wimmenhoeve
op 11 september 2024
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2024
Op 05-09-2024 €78,- via IDeal overgemaakt naar rekening Booking.com voor bagageruimte vlucht 15-08-2024 naar Kos. T/m nog steeds niet vermeldt op vluchtgegevens, hierover diverse e-mails en chats verstuurd. Krijg als antwoord: neem contact op met uw bank. Betalingen via IDeal kunnen niet teruggestort worden. M.a.w. ben het geld kwijt. Overgelopen jaren div. boekingen via Booking.com gedaan, maar nu nooit meer. Mensen pas op voor dit bedrijf, ga hier niet mee in zee!
Cadalen Dominique
op 11 september 2024
bestemming: Marokko / Saidia, reisperiode: september 2024
Je kunt ze bijna niet bereiken om een duidelijke uitleg te geven met een chat moet je een bericht sturen en 24 u wachten duidelijke gesprekken kun je niet uitvoeren ze doen mee met de accommodatie nooit meer ik vroeg me geld terug om dat ik vond dat ik bedrogen was zat in nog geen 3 sterren hotel maar betaalde voor een 5 sterren daarna zeggen ze accommodatie zegde dat jullie akkoord waren we kunnen niet meer doen voor jullie . De klant zegt dat hij akkoord en tevreden is hotel spreekt niet voor de klant revieuws van hotel waren de laatste tijd niet goed maar die van booking ook niet lees ik ben de eerste niet en de laatste ook niet
Petra
op 10 september 2024
bestemming: Bel / Blankenberge, reisperiode: september 2024
Ik schreef een review over mijn verblijf dat het een mooi uitzicht had op zee maar dat het wel vuil was. Enkel mijn positieve zin werd overgenomen in mijn zogenaamde recentie. En jawel, heel toevallig werkt d3 chat met de klantenservice niet en de eigenaar reageert opeens ook niet meer..