Casper op 20 mei 2023
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: mei 2023
Booking.com misleid met de actie van een gratis taxi van de luchthaven naar hotel. Na het boeken, haalt Booking ineens de promotie weg en geeft dan ineens aan dat je niet meer voldoet aan de voorwaarde van een gratis taxi. Je weet dat Booking.com dit expres doet, maar toch trap je hier weer in. Klagen heeft geen enkele zin, want ze hebben overal schijt aan en hoeven zich blijkbaar niet aan de wet te houden. Zelfs al heb je een screenshot van wat je geboekt hebt ze negeren het gewoon. Baggerorganisatie
Robert kat op 4 mei 2023
bestemming: , reisperiode: mei 2023
Geboekte accommodatie was YouCo was slecht en stonk
De volgende dag uitgeschreven en een nieuwe boeking gedaan bij Ghaya Grand Hotel. Onmogelijk om Booking. com te bereiken.
Clau op 24 april 2023
bestemming: , reisperiode: april 2023
Nooit meer met booking.com. beter om direct bij accomodatie te boeken. Booking.com heeft extra kosten niet vermeld die er nog even bij kwamen. En vervolgens geven ze geen gehoor. Diverse keren gebeld en mailtjes gestuurd. Medewerkers van de klantenservice zeggen alleen je moet bij de accomodatie zijn en helpen je niet verder. Op mailtjes krijg je al helemaal geen antwoord.
Bob en Annemarie op 14 april 2023
bestemming: België / Profondville, reisperiode: april 2023
Locatie was gereseveerd voor 175, dag erna werd het 489 euro.
W. Jansen op 6 april 2023
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2022
Apartment 'the brisas apartment Hideaway' geboekt in Cancun. Moest meteen betalen. Kom aan op de gegeven plaats.en geen apartment te vinden. Portier zegt dat er al meer mensen geweest waren voor dit onderkomen. Misleidend door booking.com. Kan nog steeds via booking.com dit 'onbekend in Cancun apartment' reserveren!
Sofie op 21 maart 2023
bestemming: België / middelkerke, reisperiode: april 2023
Een boeking gedaan via de booking.com app met een onmiddelijke betaling. Het hotel was beschikbaar in de periode, alles dus in orde. Het geld is meteen van onze rekening maar boeking is niet doorgegaan.
Mail dat we ons geld binnen de 12 werkdagen terug krijgen maar zonder enige reden waarom de boeking niet kon doorgaan. Geen enkel zinnig antwoord van de klantendienst. Slechte naservice wanneer er iets misgaat.
Johnny op 20 maart 2023
bestemming: Nederland / Overal, reisperiode: november 2022
Bijna altijd een creditcard nodig met IDeal kom je er niet.
Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Booking.com maar helaas is het via dit bedrijf niet altijd mogelijk te betalen met IDeal. Soms staat bij een hotel dat je in het hotel kunt betalen maar wordt er toch om een creditcard gevraagd. We hebben geen creditcard en willen er ook geen. We moeten dan helaas elders boeken. Dat is meerdere keren gebeurd en kunnen de boeking dan niet voorzetten.
N.van Brederode op 13 maart 2023
bestemming: Griekenland / Ios, reisperiode: augustus 2023
10 maart geboekt. Bleek een vergissing. Ook 10 maart geannuleerd (binnen een paar uur).
Moet ruim 1/3 van de trip betalen (€1183). Probeer al 3 dagen om iemand te spreken bij Booking.com. om te vragen of hier iets aan te doen is.
Klantenservice niet te bereiken. Nummers kloppen niet (buiten gebruik). Dit geld ook voor LastMinute.com.
Ik kan IEDEREEN ten strengste aanraden om niet met deze organisatie in zee te gaan!
Gijsbertha op 7 maart 2023
bestemming: Duitsland / Goslar, reisperiode: december 2022
Een overnachting in december 2022 in Goslar (Duitsland )geboekt bij Booking.com.
Wij hadden gekozen voor achteraf betaling (Klarna)
Nu was mijn partner eerder in het hotel dan dat ik er was en heeft hij
per abuis bij het inchecken betaald.
Nu krijgen wij steeds mailtjes van Klarna dat wij niet betaald zouden hebben. Echter hebben wij met Klarna telefonisch en mail contact kunnen krijgen en hebben hun ook de rekening vanuit het Hotel gemaild dat wij betaald hebben.
Klarna geeft aan dat wij met Booking.com contact moeten opnemen, maar er is geen contact met booking.com te krijgen!!!
Niet telefonisch en ook niet via de mail.
Ondertussen krijgen wij via Klarna een betalingsherinnering mail met 13 euro extra erboven op!!!!
Wij boeken sowieso noort meer iets bij Booking.com en raden iedereen dit dan ook af.
Sonja op 1 maart 2023
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: februari 2022
Ik heb een hotel geboekt in Praag en daar staat duidelijk bij de prijs dat alle belastingen en toeslagen inclusief zijn.
Bij het hotel kwam er nog eens 17€ extra bovenop.De prijs van Booking is dus erg misleidend.Daarnaast reageert booking nergens op, zeer slecht.
Duijnhoven op 21 februari 2023
bestemming: Nederland / Sittard, reisperiode: maart 2023
3 voor Booking .com
Peeters op 20 februari 2023
bestemming: Nederland / Delft, reisperiode: februari 2022
Goedkoopste kamers via booking.com dat is jammer waarschijnlijk betaal je rechtstreeks ietsje meer maar krijg je ook waar voor je geld.
Juul Willems op 26 januari 2023
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: februari 2022
Op 20 nov 2022 een verblijf in Winterberg (Hillside Apartment) geboekt om in februari te kunnen skiën. Dit heb ik zo vroeg geboekt omdat dan de prijzen een stuk lager liggen.
26 januari kom ik via google erachter dat deze skilift al 7 jaar niet meer bestaat (Clemensberg Ski Lift).
Ik vind het niet kunnen dat booking.com mensen op deze manier in de val lokt. Dit is echter niet het enige appartement waarbij dit gebeurt, ik heb deze skilift bij veel andere accomodaties op booking.com gezien!
De eerst volgende skilift is 2.1 km verderop, omdat wij met de trein gaan en alles op de voet moeten doen is dit voor ons niet te doen!
De prijzen van de accomodaties stijgen nu de pan uit omdat er sneeuw is gevallen in Winterberg! Ik kan dus niet zomaar een nieuw appartement vinden voor een vergelijkbare prijs! Dit betekent dat ik nu niet meer op wintersport zou kunnen gaan door een grote fout van Booking.com.
Hierover heb ik telefonisch contact opgenomen met booking.com en de medewerker vanuit een callcenter uit Litouwen vertelde mij dat hij niks voor ons kan betekenen.
Vriendelijke man maar zeer slechte service van boeking.com!
Hanneke op 24 januari 2023
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: januari 2023
Ik heb een reis geboekt via booking.com en werd (zonder dat ik dit in de gaten had doorgelicht) met gratis annulering. Tijdens het boeken werd alles steeds duurder en konden we geen bagage op de heenreis boeken. Achteraf bleek dat €100 extra te kosten. Toen hebben we de reis geannuleerd omdat we het niet meer vertrouwde. €818 annuleringskosten!! Booking.com is niet telefonisch bereikbaar en wimpelen alles af naar de andere partij die eveneens niet te bereiken is. Schandalig!!
Mark op 23 januari 2023
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2023
Zaterdag 14 januari 2023 een kamer geboekt bij hotel park plantage in Amsterdam via booking.com. Door een fout op de site versprong mijn boeking naar 21 januari. Ik heb gelijk booking.com gemaild en zou binnen 48u bericht krijgen. Dit is niet gebeurd. Het hotel gebeld maar zij zeiden dat ik niet bij hun gereserveerd noch betaald had dus dat zij mij niet konden helpen. 8 dagen verder zelf maar gebeld. Erg slecht Nederlands sprekende dame aan de telefoon gekregen die mij vervolgens in de wacht zette om vervolgens de Hoorn erop te gooien. Weer terugbellen en het hele verhaal opnieuw te moeten doen, deze man stond mij vriendelijk te woord en gaf aan binnen 48u met terugkoppeling te komen. Krijg vervolgens een mail dat her hotel geen uitzondering wilt maken en dat ik dus mijn 143 euro kwijt ben. Echt een bagger service! Wat een leuke
Avond weg had moeten worden heeft een behoorlijke zware domper gekregen!
Maarten op 22 januari 2023
bestemming: , reisperiode: februari 2023
Their customer service is the worst in the world. It is practically impossible to get in contact with the hotel where I have made my booking or with booking.com itself. So customer unfriendly. I hate this digital era. You just get lost in a spider web like kafkaesk world with only digits, passwords, answering machines and robot. People don't count anymore. It really sucks. I just want to ask a simple question about the booking I have made! But I can't get in contact with anyone. Incredible that is common practice nowadays!
Judith op 18 januari 2023
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: november 2022
Ik heb een boeking gedaan voor een hotel voor een bedrag van 700 euro. Er ging wat mis bij de boeking dus ik heb toen meteen gebeld met booking.com. Toen namen ze de telefoon nog aan en ze gaven daar aan dat het refund proces op was gestart en dat ik mijn geld met 2 weken terug zou hebben. Ik kon veilig een ander hotel boeken.
Nu bijna een maand later heb ik mijn geld nog niet terug! Omdat ik geen bevestigingsnummer en pin heb mag ik niet bellen. Via de mail maken ze zich iedere keer even snel van me af: 'kijk maar even op ideal.nl, het gaat daar wel eens mis' . Maar ik kan gewoon aantonen dat er betaald is. Het geld is van mijn rekening en ik heb een transactie bewijs van booking zelf! Ze kijken er niets eens naar!
Zo makkelijk het is om iets te boeken zo moeilijk is het als er iets fout gaat! Dit bedrijf heeft mijn vertrouwen volledig verspeeld! Voortaan boek ik weer via AirBNB, daar krijg je in ieder geval je geld terug binnen een redelijk termijn!
Ton op 3 januari 2023
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: december 2022
Heb net getracht een hotel te boeken via Booking.com geld is wel afgeschreven maar ik krijg geen bevestiging per mail. kan ze niet mailen tel. ook niet te pakken te krijgen kunnen wegens drukte alleen maar mensen telefonische te woord staan die een boekingscode hebben MAAR DIE HEB IK NIET echt ongelofelijk slecht dit. weet niet wat ik nog wel kan doen het ziet ernaar uit dat ik € 150,00 kwijt ben en geen hotel.
Connie Broeders op 14 december 2022
bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: december 2022
Ik logeerde bij el forno. Ik had een appartement op de bovenste verdieping. Het was zuiver, er was geen bestek, er waren maar twee steelpannetjes, geen oven en een tv die niet werkte. Er hing een penetrante muffe geur in het appartement. Ben twee dagen eerder naar huis gegaan. Was erg jammer.
JSvH op 23 november 2022
bestemming: Indonesië / Jimbaran, reisperiode: november 2022
In juni geboekt, hotel in jimbaran daar aangekomen wisten ze niet dat we aan zouden komen en er bleek geen kamer meer te zijn… wel betaald….
Sean op 16 november 2022
bestemming: Oostenrijk / Solden, reisperiode: januari 2022
Vertrouw Booking.com niet! Hele slechte ervaring met de service en oplossingscenter.
Mick op 3 november 2022
bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: oktober 2022
Op het laatste moment een hotel geboekt bij booking.com. Kreeg toen de meldig dat dit hotel niet meer beschikbaar was, dus toen een ander hotel geboekt via booking.com. Even later bleek, in tegenstelling tot wat de app bij de boeking meldde, dat de eerste boeking wel degelijk geboekt bleek te zijn en zat ik opeens dus met 2 boekingen! De laatste gecancelled maar omdat het een dag vantevoren was, was de cancelation fee het gehele bedrag van de boeking.
Booking.com zegt nu niets te kunnen doen omdat de accomodatie het geld niet terug wil storten, terwijl booking.com zélf deze situatie veroorzaakt heeft door foutief te melden dat de eerste boeking niet beschikbaar was. Afschuiven van verantwoordelijkheid noem ik dat!
Bah!
Enrico op 2 november 2022
bestemming: Nieuw-Zeeland / Christchurch, reisperiode: december 2022
Ik ontraad ten sterkste om vliegtickets via Booking.com te boeken. Wat.een.aanfluiting.
In April 2022 retourtickets geboekt naar Nieuw Zeeland via booking.com. Dat was een goede deal en het feit dat het via Booking.com liep stelde mij - in eerste instantie - gerust. Ik heb niet onderzocht bij wie ik juridisch een ticket boek omdat alles in de huisstijl van booking.com wordt gecommuniceerd. Ik heb redelijk veel en goede ervaring met de hotelboekingen via Booking.com, en was dus minder op mijn hoede. Shame on me.
In het kort kan ik een lang verhaal houden met: Veel telefoontjes, veel verontschuldigingen, veel toezeggingen om het op te lossen, nooit communicatie over die oplossing en eindigend in het aanbod om te annuleren omdat het niet is op te lossen. Uiteraard krijg je de bemiddelingskosten niet terug, zie voorwaarden, bla, bla, etc.
Na contact met de luchtvaartmaatschappij is het met veel moeite en het geluk van een attente medewerker bij Air France omgeboekt. Heb ik nog wat gehoord van Booking.com? Welnee, daar staat online nog steeds de bevestiging dat ik in december met een niet bestaande vlucht ga vliegen. Nog nooit iets van communicatie ontvangen.
Maar, 1 les geleerd. BOEK NIET BIJ BOOKING.COM.
MERRY op 28 oktober 2022
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2022
3 pogingen tot reservering
tijdens van de kaart af
telkens geen reserveringsbevestiging
afficheren lijkbaar beschikbaarheid van kamers die er niet zijn !
moeilijk telefonisch bereikbaar
eindeloze discussies voor niets
intussen zijn hotels vol op bestemming
PS wallet beloning is onbruikbaar
Anne Derwoort op 25 oktober 2022
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: december 2022
Gisteren geboekt, betaald voor het eerst via ideal ipv creditcard. Geld afgeschreven, geen mail en geen reservering in de app. Gebeld en werd aangegeven dat ik automatisch mijn geld zou terug krijgen. Opnieuw geboekt (met creditcard) en in die boeking de chat geopend en probleem met alle gegevens benoemd. Vanmorgen antwoord 7-12 werkdagen. Geld is vandaag teruggestort om 12:44 (om 20:16 eraf dus 16,5 uur later geld terug).
Erg fijn en goede service, ondanks de horrorverhalen die ik eerder hier gelezen had gisterenavond.
Navid op 4 oktober 2022
bestemming: Egypte / Caïro, reisperiode: oktober 2022
Voor het eerst boek ik een vliegticket via booking.com en gaat gelijk mis. Mijn tickets worden automatisch geannuleerd met de melding dat de prijzen van de vliegtickets zijn gestegen. Wel is totaal bedrag van mijn rekening afgeschreven. Gelijk de eerste keer een slechte ervaring met booking.com.
Verder moest ik 160 extra betalen voor een nieuwe ticket. Want ik moest van hun callcenter, 12 uur na de boeking terugbellen om meer informatie te krijgen
over mijn boeking. Na 12 uur zijn de prijzen bij de website waar ik altijd tickets koop, ook gestegen.
Ik was van plan om ook hotels via hun site te boeken, maar dat ga ik zeker niet doen.
M Andriesse op 29 september 2022
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: oktober 2022
De boeking is geannuleerd door de de accommodatie.
Booking.com heeft ons hiervan op de hoogte gesteld.
Geen vergelijkbare alternatieven aangeboden.
EN nog geen geld terug!!!
Ik heb Booking gebeld en kreeg te horen dat ik een foto van het afschrift moest sturen en dat het geregeld zou worden.
Dit heb ik gedaan op maandag.
OP vrijdag heb ik Booking nogmaals gebeld om te kijken naar de status van terugbetaling. Ik kreeg een andere medewerker aan de telefoon en die vertelde mij dat dit niet de goede gang van zaken was.
Deze medewerker van Booking vindt dat ik dit moet regelen bij de ING waar de betaling is gedaan via een creditcard.
ING zegt (terecht) dat Booking de boeking heeft gedaan en hier ook aan verdiend. Zij moeten het geld terugbetalen.
Booking weer gebeld, kreeg een andere medewerker die weer een ander verhaal had, maar ze gaan het niet regelen voor mij.
Dit is toch te gek!!
Ik heb betaald en moet leuren om me geld.
Nog steeds niets gezien!!!
Zeer slechte service..
John op 27 september 2022
bestemming: Duitsland / Bodenwerder, reisperiode: september 2022
Reis geboekt via Booking com naar Bodenwerder en vooruit betaald. Echter éé'n van de medereizigers kon pas een dag later mee. Nu komt het in veel gevallen staat bij boeking bij annulering krijg je maar 10% retour. Ik bellen met het hotel hoe dit op te lossen, op wijziging werd niet gereageerd. Weer gebeld op hun advies toch annuleren en het geld zou worden teruggeboekt. Dus niet. Booking com houdt de 80% lekker voor zichzelf. Op mails geen antwoordt Telefoonummer voor klachten is er niet. NOOIT NOOIT meer vooraf betalen bij Booking com.
Mariette op 25 september 2022
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2020
Voucher gekregen vanwege corona lock down. Vervolgens op geen enkele manier nieuwe reisdatum kunnen boeken met mijn voucher. Zowel hotel als booking.com heeft me in de steek gelaten . De reis was volledig betaald. Alles kwijt. Ik boek nooit meer via booking.com
Martin op 18 september 2022
bestemming: Duitsland / Triberg, reisperiode: september 2022
KORTING BOOKING.COM? PURE MISLEIDING!!!
Had een Gasthaus in het Zwarte Woud geboekt waar op de website stond vermeld dat Booking.com de korting zou betalen.Eenmaal geboekt was nergens meer de korting terug te vinden. Helaas was er geen mogelijkheid meer om te annuleren. We hebben wel gebruik gemaakt van de overnachting in het Zwarte Woud maar voor een veel hogere prijs dan op de website vermeld.Booking.com op de hoogte gebracht maar gaf aan dat de fout bij de eigenaar lag van het Gasthaus! Had nog wel een screenshot gemaakt waarop staat vermeld dat de korting door Booking.com betaald zou worden.Maar omdat niet direct de naam van het Gasthaus op de screenshot staat vermeld wil Booking.com niet hun fout herkennen en tegemoet komen in de kosten. LET OP: Als ergens staat vermeld dat Booking.com de korting betaald zorg ervoor dat je een goede screenshot maakt anders kun je de korting wel op je buik schrijven!
Pure misleiding! Dit zal ongetwijfeld niet de eerste keer dat ze deze vorm van oplichting toepassen!
Heb jaren veel gebruik gemaakt van Booking.com maar dit is absoluut de laatste keer! Het zal hun waarschijnlijk helemaal niets uitmaken want zo gaan ze blijkbaar nu eenmaal met hun klanten om!
Thijs van Zwam op 8 september 2022
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2022
Booking.com gaf aan dat onze accommodatie geschikt zou zijn voor twee volwassenen en een kind. Echter stond er maar 1 bed en heeft een van ons op de grond geslapen. De klantenservice van Booking.com is zeer slecht bereikbaar en een gedegen oplossing is ons niet geboden. Extra kosten (bijna 500,-) moeten maken voor een alternatief hotel (zelf moeten regelen). Booking belooft ons tegemoet te komen maar houdt ons aan het lijntje.
Anne Janssen op 28 augustus 2022
bestemming: Italië / Straatsburg, reisperiode: augustus 2022
Booking.com deelt alleen de positieve ervaringen van klanten op de site. De negatieve reacties houden ze achterwege.
Berend Jan van den Berg op 26 augustus 2022
bestemming: Nederland / Volendam, reisperiode: december 2022
Voor 26 en 27 december 2022 een hotel in Volendam geboekt. "Nog slechts één plaats over" werd vermeld. Onzin, ervaring met dit soort mededelingen leerde mij dat er, als ik rechtstreeks de accommodatie boekte op de desbetreffende leigen website er voldoende plek was. Duidelijk een marketingtruc dus. Enfin, het hotel desondanks geboekt én hiervoor Booking.com betaald. Binnen 5 minuten van Booking.com de (Engelstalige) mail "dat er iets was misgegaan, mijn betaling wèl was ontvangen en dat de stornering wel 7 tot 10 dagen kon duren, eventueel nog langer". Vreemd. Het desbetreffende hotel nu rechtstreeks geboekt: plaats zát, keurig bevestiging binnen en de rekening meteen voldaan. a) Waarom dat falen van Booking.com zonder explicatie waaróm c.q. de reden? b) de betaling via iDeal aan Booking.com werd meteen bevestigd, maar waarom kost het ruim een week (of langer, dat verwacht ik gezien de vele negatieve reacties) om het onterecht betaalde bedrag te storneren? Hoewel de rente vrijwel nihil is: met wellicht duizenden klanten die dit overkomt regenereer je op deze vertraging toch wel een aantrekkelijk bedrag (van mijn centen wel te verstaan). Eens en nimmer meer dat Booking.com!
Elly op 25 augustus 2022
bestemming: Nederland / waalwijk, reisperiode: augustus 2022
Heb geboekt via booking.com maar er was een overboeking nu al weer 3 weken bezig om het geld terug te krijgen maar booking.com draait alle woorden terug
dat doen ze ook als het hotel zelf informeert
Herpoel Paul op 20 augustus 2022
bestemming: België / Nieuwpoort, reisperiode: augustus 2022
Hotel Sandeshoved is gelegen aan de dijk met kamers met zeezicht en balkon ,we hebben er ook lekker gegeten
Ad seelen op 19 augustus 2022
bestemming: Nederland / Zoutelande, reisperiode: augustus 2022
Het is niet zozeer de accommodatie, maar de boeking:
We wilden graag bed en breakfast en op de reisbestemming bleek dat we de eersten waren die hadden verwacht breakfast te krijgen!
Het bleek achteraf wel vermeld te zijn.
Ben ik nou gek, of is dat normaal?
Achteraf hadden we geluk, want het had ook breakfast i.p.v. bed kinnen zijn!!
Alyssa op 19 augustus 2022
bestemming: Nederland / Gelderland, reisperiode: augustus 2022
Merkte dat via de eigen hotelwebsite, ten eerste de prijzen lager lagen, maar ook dat er via Booking geen beschikbaarheid meer werd aangegeven bij de hotels, terwijl op de eigen website van het hotel (op hetzelfde moment) wel beschikbaarheid was.
Ook zag ik via de hotelwebsite hele andere foto's staan (onflatteuzer en 'echter'), dan via Booking.com. Via Booking werd het duidelijk mooier gemaakt en aangedikt, net alsof er Photoshop op de foto's is gebruikt, op de hotelwebsite kon je zien hoe het er echt uitzag. Ook merk je dat Booking werkt met alleen positieve reviews van klanten die worden getoond, waardoor je werkt wow dit ziet er goed uit, terwijl in werkelijkheid als je goed gaat kijken, is het allemaal niet zo goed als werd voorgeschoteld... jammer. Conclusie was dat Booking.com dus een commerciele bende is die je voorliegt.
De prijzen waren ook lager via de hotelwebsite dan bij Booking.
Daar bovenop komt ook nog dat ze mijn account een keer hebben geblokkeerd omdat ik zogenaamd had geannuleerd en dat was niet de bedoeling . Wel adverteren met GRATIS annuleren maar in werkelijkheid wordt hier druk op uitgeoefend.. Erg sneaky allemaal dus.
Als laatste kan ik mijn boeking niet meer wijzigen qua data, krijg gewoon 0 op request. Voor mij dus de laatste keer dat ik via Booking heb geboekt, omdat het klaarblijkelijk allemaal veel mooier eruitziet op de website dan het in werkelijkheid is.
Edwin Klok op 15 augustus 2022
bestemming: Schotland / Glasgow, reisperiode: augustus 2022
Zeer vieze accomodatie,
te vies om er te slapen. En van Booking alleen standaardantwoorden, laat staan geld terug…..
Henry Robben op 12 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / Dijon, reisperiode: juli 2022
Hotel geboekt en betaald via Booking.com, bij aankomst hotel bleek dat we in de overboekingen van het hotel zaten, het hotel was vol, en de boeking was toch geaccepteerd, nu al 14 dagen bezig geld terug te krijgen, zeer moeizaam.
S.huntjens op 4 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / menton, reisperiode: juli 2022
Klachten wordt niet op gereageerd. En als je mensen door booking wil laten waarschuwen voor oplichting, doen ze dit gewoon niet. Willens en wetens ( aangetoond met fotos) vertikken ze het om dat hotel aan te spreken op onzorgvuldigheid. Vervolgens betaal je de hoofdprijs voor iets wat je niet gekregen hebt, en het is een grote bouwput. Nee zet je klachten maar online, interesseert ons niet aldus booking op facebook messenger! Dus mensen wees gewaarschuwd, booking houdt informatie achter.
Geert op 4 augustus 2022
bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2022
Airco alleen in de living geïnstalleerd, niet in andere kamers. Airco oud en stuk, werkt niet. Voor de frigo een grote plas water en ijsschotsen in de frigo. Buitenwand frigo 39,4 graden warm. Geen stopjes voor bad, bidet, lavabo, gootsteen (1 vd 2 aanwezig). Tafels voor vier personen. Op het terras 5 stoelen voor 7 personen (appt te huur voor 9 personen!!). 4 limonadeglazen voor 7 personen, 4 bierglazen. Geen vergiet. Geen kasten met leggers en geen laden in de slaapkamers: alles moet in de valies blijven. Krappe kamers: ofwel de valies op het bed om spullen te nemen ofwel slapen. Schimmel aan badkamerdeur binnenkant. Douche sproeier sproeit opzij door gat. 1 stel sleutels voor zeven personen. Pin code nodig om van het zwembad terug binnen te komen maar niet aan ons bekend gemaakt. 1 parkeerplaats voorzien voor zeven personen. Eigenaar wist vanaf januari 2022 dat we zouden komen en toch is er niets gebeurd om het appt klaar te maken. Incheck link in bevestigingsmail van januari 2022 gaf code 404 (page not existing). Waarborg moeten geven van 320 euro maar er was niks dat nog kon kapot gaan -zot. Tijdens ons verblijf was er een hittegolf in Spanje en zijn er honderden mensen gestorven door de warmte: airco beloven en niet geven lijkt me dus crimineel. Booking onmiddellijk, gebeld; mijn vraag om van Booking een ander verblijf te krijgen met de beloofde kwaliteiten werd door hen afgeraden - om educatieve redenen zou dat op tape opgenomen staan - maar Booking weigert wel terug te betalen (tape vakkundig gewist waarschijnlijk: zij zijn rechter en partij en geven meestal het voordeel aan de verhuurder). Zou u 10 dagen een hotel boeken en aanvaarden dat u tijdens uw verblijf dagen moet wachten tot de kamer klaar is zoals beloofd? De verhuurder in Spanje wilde inderdaad een ander verblijf ter beschikking stellen torn we de sleutels na 1 dag terug brachten, maar wie gelooft die gasten nog na alles wat we meemaakten? We zijn gaan lopen om onze gezondheid te sparen.
RB van 't Riet op 3 augustus 2022
bestemming: Nederland / Alkmaar, reisperiode: juli 2021
Booking.com wil uitsluitend geld incasseren, maar klachten oplossen is niet hun sterkste kant. Ik wacht al ruim 2 jaar op een antwoord op mijn klacht. Schandalig !!!
B. op 23 juli 2022
bestemming: Nederland / Terschelling, reisperiode: juni 2022
Moest annuleren daar wij beiden Corona hadden gekregen.Wilden geen andere mensen besmetten.Hotel NAP heeft het volle bedrag in rekening gebracht.Wilden liever dat wij besmet daar kwamen.Booking.com waar ik geboekt heb deed niks.Boek daar nooit meer.
Lisette op 21 juli 2022
bestemming: Italië / Rimini, reisperiode: augustus 2022
Nog geen reis gehad. Dag na bevestiging op Booking.com worden we benaderd via Whatsapp dat er een technisch probleem is dat dat we een aanbetaling moeten doen via een vage link. Uiteraard niet gedaan. Maar we worden anders niet toegelaten tot de accommodatie. Ik vertrouwde het niet, dus reis geannuleerd (ruim op tijd). Maar geen bevestiging van de annulering en klantenservice reageert niet. Zo waardeloos. Creditcard houden we in de gaten, en anders blokkeren we die de komende tijd
TIP VAN DE DAG: Boek niet bij Booking.com
Melanie op 18 juli 2022
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2022
Door covid moesten wij annuleren maar de termijn was verstreken, desondanks werd het bedrag toch kwij gescholden na een mailtje aan booking.Super service :-)
Els op 14 juli 2022
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2022
Mijn geboekte appartement werd een week voor vertrek verwijderd, na veel telefoontjes werd er verteld dat ik het zelf had gedaan,
en dat mijn credit card niet werkte.
echt balen,
nu nog wachten op een bedrag voor een geannuleerde vlucht.
en dan nooit meer Booking.
Elich op 14 juli 2022
bestemming: Italië, reisperiode: mei 2022
Boardingtickets op de dag van vertrek pas binnengekregen Telefonisch zeeeer slecht te bereiken
J.K. op 6 juli 2022
bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2022
Onze reservatie was niet bevestigd, dus we hadden geen bevestigingsnummer en pincode. We hadden al wel betaald. Zonder dit nummer en pincode kun je niks beginnen, je kunt geen mail sturen, je kunt ze niet bellen. Een oud bevestigingsnummer gebruikt om iets van contact te krijgen, maar we vingen bot. Uiteindelijk, na minstens een uur zoeken en 6 verschillende nummers gebeld te hebben, vonden we een telefoonnummer met een keuzemenu, ook hiervoor had je dat bevestigingsnummer voor nodig. Wachten, wachten, wachten. Geen Nederlandse assistent beschikbaar, overgeschakeld naar Engelse. Slechte verbinding, slecht verstaanbaar. Conclusie: 48 uur wachten op terugbetaling anders terugbellen en een telefoonrekening van wss boven de €100....
Steven op 4 juli 2022
bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: juli 2022
De eigenaar annuleerde 3 maal het verblijf omdat creditcard zogezegd niet in order was. Wij hebben op aangeven van Booking, telkens een andere kaart gebruikt. Maglo Centro contacteerde ons uiteindelijk om niet via booking te werken maar rechtstreeks. Maar wel met een veel duurdere prijs. Jammer dat booking hun verantwoordelijkheid niet opneemt. Ik ben dan een Genius lever 3 member maar geen idee welk voordeel dit me geeft. Laatste keer dat ik met hun boek.
Michiel op 28 juni 2022
bestemming: Marokko, reisperiode: juni 2022
Verschrikkelijke manier van geld verdienen doet dit bedrijf. Waarom gebruiken zoveel mensen dit. Houdt hier mee op!
De klant en de accommodatieeigenaar wordt voor de gek gehouden. Er worden juridische trucs gebruikt. Bewust wordt de informatievoorziening moeilijk gehouden. De klantenservice is bewust zo gemaakt dat ze niet te bereiken zijn. Er is tot in detail op de site en app over nagedacht hoe je mensen kunt bedonderen. Boeven zijn het.
Willem Reimink op 8 juni 2022
bestemming: Nieuw-Zeeland / Auckland, reisperiode: oktober 2022
Stoelen geprobeerd te reserveren, betaald via IDEAL ( keer niet met Creditcard ) wel betaald geen reservering. 2 verschillende reserveringen dus 2 verschillende klachten. 1 klacht keurig afgehandeld binnen 1 week de andere klacht inmiddels bijna 4 weken bezig. Steeds zelfde verhaal we zijn er mee bezig, komen erop terug, graag bankafschrift sturen etc.
Kortom de rest van mijn wereldreis gaat niet meer via Booking.com
Michiel op 27 mei 2022
bestemming: Frankrijk / Charleville, reisperiode: mei 2022
Ik had per abuis verkeerd geboekt, zag ik 1 sec te laat. Ik heb geprobeerd via booking de reservering aan te passen, maar dit lukt niet. Vervolgens op allerlei manieren geprobeerd dit via klantenservice te doen, maar die zijn volstrekt onbereikbaar. Beloven wel via automatische chat uiterlijk binnen 24 uur contact op te nemen, wat ze niet doen. Daarna div pogingen van mijn kant gedaan, ze blijven volstrekt onbereikbaar. Twee jaar terug exact zelfde ervaring, resultaat geld kwijt en booking last niets horen. Ook op klachten werd niet gereageerd. Je bent kansloos als je problemen hebt bij Booking.
Catharina op 21 mei 2022
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2021
Ik heb op 20 mei in de ochtend gevraagd hoe ik een kamer kon updaten (volgens hotel moest dat via Booking). Dit lukte niet via de bevestigingsmail. Nu 36 uur later , nog steeds geen antwoord….
Mick du Prie op 2 mei 2022
bestemming: Nederland / N.v.t., reisperiode: april 2022
In het verleden een hotelboeking gedaan bij Booking.com. Helaas blijken mijn Credit Card gegevens gehackt te zijn vanuit Booking.com. Gevolg is ineens een afschrijving van €144,00 voor een boeking van een hotel in Amsterdam wat ik nooit geboekt heb en door een criminele organisatie die zich voordoet als "Booking.com" gedaan is. Mijn bank geeft aan dat dit probleem vaker voorkomt bij Booking.com...
Helaas is de Booking.com klantenservice te belabberd om te reageren op dit probleem en word ik tot op heden niet geholpen. Tip: wellicht kan het "top" bestuur van Booking.com een klein deeltje van hun Bonus/salaris inleveren om aan de beveiliging te investeren?
Ik boek hier nooit meer!
Dirk Roosenbrand op 27 april 2022
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: april 2022
Het zelfde als Jeroen, wij kwamen s’nachts aan vanaf Curacao om 01.30 uur, daar zou een taxi op ons wachten, maar helaas geen taxi. Ook staat er vermeld dat er transfer is vanaf het vliegveld, niet van dat iets.
Verder een geweldige vakantie gehad, met een zeer goed verblijf in een guesthouse genaamd: Amice aan te bevelen, een geweldig ontbijt, een zeer goede hygiëne, iedere dag schoonmaak van de kamer, de hospitaliteit was toppie alles was te regelen vanuit de goedheid van de eigenaars.
Maar hier was de reclame ook niet eerlijk in, het gasthouse zou 2 km van het centrum af zijn. Het was 7 km. Nu was dat achteraf geen probleem, want mogelijkheden zat met de werkwijze van het personeel van Amice.
Jeroen op 7 april 2022
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: maart 2022
Booking.com misleidt. Tijdens de boeking wordt een taxi beloofd van en naar het vliegveld. Twee dagen voor vertrek zou ik een mail krijgen om de taxi's te regelen. Die mail kwam niet. En Booking.com wist plotseling van niets. We konden zelf de taxi betalen, en later declareren. bij Booking.com, maar dat kon alleen voor het heenreis, niet de terugreis!
Na terugkomst de taxirit gedeclareerd op het gegeven e-mail adres customer.service@booking.com maar daar volgde een reply op: "Dit e-mailadres wordt niet meer gecontroleerd, maar in plaats daarvan kun je met de Klantenservice bellen of chatten." En die 'klantenservice' is vervolgens onbereikbaar. WAARDELOZE SERVICE!
Sander op 2 maart 2022
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: februari 2022
Booking.com misleid met de actie van een gratis taxi van de luchthaven naar hotel. Na het boeken, haalt Booking ineens alle belastingen en toeslagen eraf en geeft dan ineens aan dat je niet meer voldoet aan de voorwaarde van een gratis taxi. Je weet dat Booking.com dit expres doet, maar toch trap je hier weer in. Klagen heeft geen enkele zin, want ze hebben overal schijt aan en hoeven zich blijkbaar nergens aan te houden.
C.G. Maric op 20 februari 2022
bestemming: Italië / Rimini, reisperiode: augustus 2021
Door misleiding op de site van Booking hebben wij hotel Adriatica geboekt. De foto's komen absoluut niet overeen met de werkelijkheid en ondanks dat wij dit ter plaatse hebben proberen te regelen, hebben wij na telefonisch contact met Booking de garantie gekregen dat wij onze reissom terug zouden krijgen. Dit is tot op heden nog altijd niet gebeurd, ondanks vele emails, telefoongesprekken en een brief van onze advocaat.
Hans op 4 februari 2022
bestemming: Frankrijk / Val Thorens, reisperiode: februari 2021
Ergens vorig jaar een appartement geboekt in Val Thorens. Toen werd er 850 euro van mijn creditcard gehaald. En ja klopte. Stond in de kleine letters. Ik heb deze reis tijdig geannuleerd en zou de aanbetaling terug krijgen. Annulering was 12 jan j.l. nu 4 febr. en nog niks terug ontvangen. Ook booking welke op hun site aangeeft binnen 24 uur te reageren laat niks horen.
Erik Heijnen op 4 februari 2022
bestemming: Spanje, reisperiode: september 2022
Ik had een verzoek of ik een deel van de huur 1 of 2 maanden eerder mocht betalen.
Dit omdat ik met mijn huidige limiet op mn creditcard niet in 1 keer duizenden euro's kon betalen.
Maar de rigide helpdesk bleef zich verschuilen achter de onmogelijkheden van hun systeem. De oplossing was maar een ander verblijf te zoeken.
Ik ben zelf werkzaam ik de ict (ook als systeemontwikkelaar) en wanneer het system echt zo inflexibel is dat je je klanten niet EERDER een deel kan laten betalen. Dan zou ik als organisatie toch maar eens goed naar het systeem gaan kijken. En het zo inrichten dat je wel de minimale service aan je klanten kan verlenen!!!
Yee Ling dirx op 2 februari 2022
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: februari 2022
Vandaag een booking gedaan voor een hotel in Rotterdam voor 1 nacht, betaal deze via de bankcontact app krijg een melding betaling gelukt. Wil gaan kijken in mijn mailbox voor de bevestiging geen mail, kijk op mijn rekening geld is wel effectief af mijn rekening gegaan. Bel naar Booking.com na meer dan 20min aan de lijn hangen en telkens doorverbonden te worden krijgen ik iemand aan de lijn de ' de nodige kennis heeft'. Ze bevestigd dat er geen booking is gebeurd en dat er laatste tijd veel problemen zijn via de bank app, wat mij al verbaasd dat ze dit probleem niet hebben aangenomen. gevolg zou ik mijn geld terug betaald krijgen wanneer kon ze niet bevestigen, gevolg geen hotel en geld van mijn rekening hun oplossing opnieuw boeken en opnieuw betalen wat als het weer niet lukt? Vind dit ronduit schandalig en slechtste service, hier zal ik dan ook de nodige stappen voor nemen.
Hendrik Pare op 27 januari 2022
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2022
Bij annulering werd het geld niet teruggeboekt, wacht nu al 7 weken.
Booking.com praktisch onbereikbaar, geeft geen respons.
Guus Leeuwis op 20 januari 2022
bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: februari 2021
HELE SLECHTE SERVICE! Onze vlucht uitbesteed aan Gotogate. Eerste vlucht ineens later gezet dus we missen onze transfer. Al 5x contact gehad met Gotogate want Booking.com verbind ons gelijk door. Niemand die een oplossing heeft.... Hier boek ik nooit meer...
L. Erim op 16 januari 2022
bestemming: Nederland / Herengracht, Amsterdam, reisperiode: november 2021
Ik kreeg 2 Booking Com cadeaukaarten. Om de pincode zichtbaar te krijgen moet je de beschermlaag wegkrabben. Echter, de pincode was totaal onleesbaar bij beide kaarten. Booking heeft echter helemaal geen klantenservice. Booking reageert met standaard geautomatiseerde mailantwoorden waar je niets mee kunt. Feitelijk reageren ze in het geheel niet, ze bellen niet terug, reageren niet op mail enz. Het zijn onbeschofte oplichters. Ik ben naar kantoor geweest aan de Herengracht maar je krijgt niemand te spreken. De receptiemedewerkers zeggen dat als ze naar boven in het gebouw bellen (waar Booking com kantoor houdt) ze op straffe van ontslag worden geschorst!!!!! Omdat ik al een voorgevoel had, had pik een brief meegenomen en deze afgegeven bij de receptie. Ik zou zeker worden teruggebeld zeiden ze bij de receptie. Nou, u raadt het al. Nooit meer iets gehoord. Booking heeft een ondeugdelijk product geleverd en ik wil simpel nieuwe cadeaukaarten of geld terug. Booking com hanteert echter een ontmoedigingsbeleid in de hoop dat je opgeeft. Ik ga nu mijn rechtsbijstand aanspreken. Mensen, ga nooit in zee met Booking Com. Als het mis gaat ben je de klos.
G.Heimensen op 7 januari 2022
bestemming: België / Gent, reisperiode: januari 2021
Booking.com is een zeer onbetrouwbare site. Wij zijn naar het hotel Ibis Gent centrum ST.Baars Kathedraal in Gent afgereisd en een parkeerplaats afgesproken in het hotel. Daar ik een ruggenwervel had gebroken. Zo dicht mogelijk in de stad en zo weinig mogelijk wandelen was noodzaak. alles goed geboekt bij Booking.com en daar aangekomen bleek dit niet mogelijk. er was geen discussie mogelijk , de telefoon werdt er op gegooid. Daar wij op tijd waren voor annulering hebben wij dat direct voor het hotel gedaan. wij wilde een ander hotel zoeken via Booking.com doch die vermelde dat wij al geboekt hadden. Nogmaals geannuleerd doch weer geen bevestiging. Daarna hebben wij zelf het Hotel benaderd en geannuleerd. Deze melde dat wij contact moesten zoeken met Booking.com Wat wij ook gedaan hebben.
Wij hebben zelf geboekt bij een ander hotel, immers Booking.com bleef zeggen dat we al geboekt hadden, Eenmaal thuis Booking.com gebeld 0900 nummer (pas op) 23,00 euro aan belkosten, en het Hotel gebeld op verzoek van Booking.com. Veel excuus van het Hotel gehad daar Booking op zijn site niets doorgeeft omtrent het feit dat je zelf na boeking van jouw Hotel via Booking.com met het Hotel je eigen parkeer plaats moet regelen. ( stond nergens te lezen)
Het Hotel vindt de communicatie via Booking slecht. Wij zijn ons geld kwijt en een leuke korte vakantie.
Booking.com bleef tweemaal in gebreken, informatie via hun site wat bevestigd wordt door het Hotel en het feit dat door drukte kennelijk hun site niet werkte bij annulering.( althans dat stelt men)
MST op 8 december 2021
bestemming: België, reisperiode: december 2021
NOOIT MEER!!! Annulatie was mogelijk tot twee dagen voor vertrek. Op woensdag geannuleerd voor een aankomst op vrijdag en toch gecrediteerd van de rekening. Overeenkomst was om in het hotel te moeten betalen. Booking geeft zich het recht bedrag van jouw rekening te halen. Let op met het doorgeven van jouw betaalkaartgegevens.
Bas op 5 december 2021
bestemming: Nederland / Sint Annaland, reisperiode: juli 2021
Helaas bij aankomst bleek accommodatie dubbel geboekt (systeemfout bij Booking.com), extra kosten voor gewijzigde locatie toegezegd door Booking.com om te vergoeden. Helaas ruim 4 maanden na vakantie blijft Booking.com weigeren om te communiceren omtrent nakomen afspraken / terugbetalen van de gemaakte kosten.
Henk.Schriek@gmail.com op 19 november 2021
bestemming: Nederland / Schiedam, reisperiode: augustus 2021
Boeking ging fout bij Booking.com maar bedrag wel afgeschreven. Nooit het geld teruggekregen ondanks verschillende emails met aangeleverde informatie.
Rianne van der wal op 11 november 2021
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2021
Ik heb €1400 betaald voor iets dat ik niet heb gebruikt door omstandigheden. Heb helaas moeten annuleren maar nog steeds geen reactie of geld terug van Booking.com
Hein op 6 november 2021
bestemming: Malediven / Maafusi, reisperiode: november 2021
Hotel geboekt via booking.com. Dit werd op de website aangeboden voor 89 euro, via de app voor 92 euro en bij afrekenen werd er 120 dollar/ 104 euro afgeschreven. Contact opnemen met bookimg.com heeft geen zin.
RH op 12 september 2021
bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: juni 2019
In juni 2019 heb ik via Booking.com een B&B geboekt voor één nacht omdat er in de omgeving een boekenbeurs was. Ik vond het al vreemd dat de eigenaresse contact opnam, min of meer om te vragen wat ik kwam doen. Gevoelsmatig was ze niet blij met de boeking. Op de betreffende dag heb ik netjes gebeld om te zeggen dat ik pas rond 18:00 uur zou arriveren. Toen ik op dat tijdstip bij de B&B aankwam en aanbelde bij de voordeur, deed niemand open. Toen ik vervolgens om de boerderij heen ik liep, werd ik gesignaleerd en agressief benaderd door 3 loslopende honden zonder begeleiding. Daarop ben ik mijn auto ingevlucht. Toen de eigenaren uiteindelijk arriveerden en de honden kalmeerden, en ondertussen mijn broek aflikten, heb ik op een nette manier mijn ongenoegen over de ontvangst geuit. Daarop antwoordde de eigenaresse dat "dit niets meer zou worden". Ze beende het huis in en annuleerde de boeking. Ik moest volgens haar maar ergens anders een kamer reserveren.
Daarop heb ik contact gezocht met de klantenservice van Booking.com. Ik werd vanuit diverse locaties door personen namens Booking.com teruggebeld. Achteraf heb ik teruggezien dat de telefoontjes uit Montreal, Barcelona en Estland afkomstig waren. Hoewel het een boeking in Nederland was, en ik zelf ook Nederlander ben, was de spreektaal Engels. Toen ik om een Nederlands sprekend persoon vroeg, kreeg ik als antwoord dat die pas maandag aanwezig zou zijn. Toen ik eenmaal had besloten naar huis te gaan en men in de gaten kreeg dat ik geen ander overnachtingadres nodig had, stopte alle ondersteuning. Verder vroeg men mijn akkoord om de gegevens te delen met de B&B zodat de tussenkomst van Booking.com niet meer nodig zou zijn, iets wat ik heb geweigerd. Het probleem was daarmee voor Booking.com opgelost. Van enige empathie was geen sprake. Later heb ik nog contact gehad met de Nederlandse klantenservice en men bood uit coulance een tegoedbon van 25 euro. Ik had immers geen materiële schade. Ik heb dit aanbod afgeslagen. De bewuste B&B komt overigens niet meer voor in het aanbod van Booking.com en ik kreeg geen mogelijkheid om een review te schrijven op de site van Booking.com.
Metz op 12 september 2021
bestemming: Frankrijk / Metz, reisperiode: september 2021
De boeking werd door verhuurder geannuleerd. Ik zou van booking.com bericht krijgen, wacht nu al 7 dagen hierop. Klantenservice is niet bereikbaar of alleen in Engels.
Salby op 19 augustus 2021
bestemming: Frankrijk / Escalles, reisperiode: augustus 2021
Op 9 augustus 2021 heb ik een reservering via Booking.com gemaakt. De betaling werd direct uitgevoerd en het bedrag ging van mijn Master card. Ik heb bevestiging van mijn reservering en betaling gekrijgen op mijn email.
Op 17 augustus 2021 was ik ter plaatse bij de accommodatie gekomen. Daar was geen enkele persoon aanwezig. Wij belden daarom naar de eigenares van het accommodatie. Ze verteld ons in het Frans dat ze op 9 augustus 2021 de reservering geanuleerd had wegens een dubbele booking met de site Airbnb. Ze was een halve dag bezig met hulp centrum van Booking.com om onze reservering te anuleren.
Ik stel vast dat ik geen email, of telefoon, of enig ander bericht bv. Per of via mobile app ontvangen heb over de annulatie van onze booking. Dit is schandalig, onaanvaardbaar en totaal klantonvriendelijk!
Patrick op 13 augustus 2021
bestemming: België / Golden Lake resort, reisperiode: augustus 2021
Bungalow niet gepoest,versleten meubels,tv ontvangst waardeloos,reukhinder, geen airco.... totaal niet zoals omschreven.Nauwelijks reactie op klacht van manager golden lakes, van booking .com zouden we 15% teruggestort krijgen maar dit was als reistegoed blijkt nadien ipv cash. Hier heb ik dan nog 5x 20minuten voor moeten bellen in het Engels terwijl de firma in nederlandse handen is.
P. Kerkhoff op 13 augustus 2021
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2021
Genius level 2 = Vaste klanten betalen meer
Al jaren boeken wij hotels via Booking. Omdat wij volgens Booking een trouwe vaste klant zijn, hebben wij het zogenaamde Genius Level 2 behaald. Dit level zou moeten zorgen voor 10-15% korting, gratis ontbijt bij een Genius booking en gratis kamer upgrade.
Dat klinkt aanlokkelijk en zou het ook moeten zijn. Als trouwe Booking klant maak ik dan ook altijd gebruik van een ingelogd account. Tijdens onze laatste zoektocht, maakte ik wederom gebruik van mijn ingelogde account en had een vierpersoons kamer gevonden voor 172,- inc. ontbijt voor 4 personen. Prima dacht ik. Mijn vrouw echter was via een niet ingelogd account eveneens naar accommodatie aan het zoeken en vond dezelfde 4 persoons kamer bij hetzelfde hotel voor 156,- inclusief ontbijt voor 4 personen. Waar komt dit verschil vandaan. Ik heb mijn account uitgelogd en ben naar dezelfde kamer gaan zoeken en voila 156,- als ik niet ingelogd ben als loyale Genius klant. Om de proef op de som te nemen, nog maar een keer ingelogd als loyaal Genius klant om te kijken wat er gebeurt en voila ik krijg weer keurig netjes de kamer MET Genius korting voor 172,-.
Om na te gaan of het niet aan mijn telefoon lag, heb ik dezelfde exercitie op een iPad en de 2 telefoons van onze dochters uitgevoerd, telkens met hetzelfde resultaat.
Trouwe klanten van Booking worden dus met het zogenaamde loyaliteitsprogramma Genius, bedonderd en betalen meer voor hun overnachting.
Ik heb Booking een bericht gestuurd met de vraag waarom ik als trouwe Genius klant voor een Genius hotelboeking meer moet betalen dan als niet ingelogde klant. Booking heeft daar niet op gereageerd en vindt behouden van trouwe klanten of het beantwoorden van vragen kennelijk niet belangrijk.
In dat geval is Booking voor mij geen betrouwbare partij meer om een kamer bij te boeken. Vanaf nu zoek ik via andere partijen of via Booking een hotel (uiteraard niet ingelogd) en bel direct het hotel op waar ik wil overnachten. Er is afgelopen vakantie geen hotel geweest die dezelfde prijs vroeg voor hun kamer als die vermeld staat op Booking. Ze zitten er behoorlijk onder of geven een gratis ontbijt waar je bij Booking apart voor moet betalen.
Ik vind het jammer dat ik zo lang met een bord voor mijn hoofd heb gelopen en dat ik er nu pas achter kom hoe Booking met zijn vaste klanten omgaat. Nu ik dit weet, zal het ons niet meer gebeuren.
ps. mocht iemand om screenshots verlegen zitten omtrent deze boeking, dan heb ik deze voorhanden en verstrek deze graag.
H.J.M. van Vugt op 13 augustus 2021
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2021
Abusievelijk een hotel geboekt en betaald voor de verkeerde periode. Binnen een uur geannuleerd. Echter geen enkele restitutie. Nu geld betaald voor geen enkele service. Booking.com is en blijft onbereikbaar. Geen enkele reactie terug op vragen en berichten aan de klantenservice via hun site. WAARDELOOS - SCHANDALIG.
F.Eimers op 9 augustus 2021
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2021
Probeer een hotel te regelen in Dubai, systeem pakt een week later ipv de geselecteerde datum. Probeer te annuleren, niks het hotel geeft ons 10 minuten voordat de annuleringstijd voorbij is. Alle telefoonnummers van bookings.com zijn buiten werking. Nu kan ik voor een hotel betalen die ik niet wil. Hotel zelf Landmark Summit Hotel in Dubai kunnen wij niet bereiken om te annuleren. Annuleringskosten Vanaf 09:30 op 9 augustus 2021 dit is een paar minuten na betalen, een grote schande!!!
Bertelink op 6 augustus 2021
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2021
2 Taxi's besteld via boeking.com van vliegveld Athene naar stad. Maar waren niet aanwezig op afgesproken tijd. Bellen, bellen, bellen, moesten zelf maar iets anders regelen. Maar geld was wel weg!!! Al op verschillende manieren geprobeerd klacht in te dienen, maar je wordt niet terug gebeld of gemaild, ze laten niks van zich horen. Telefonisch zijn ze niet te bereiken. Waardeloos. Wie weet reageren ze nu.Dus nooit meer taxi via boeking.com regelen.
RT op 6 augustus 2021
bestemming: België, reisperiode: augustus 2021
Door omstandigheden moeten annuleren bij booking.com.
Geld zou netjes terug geboekt worden en staat er ook bij, terug betaald op de site van hun maar niet op onze rekening. al met al smerige oplichters! wil 1 van deze heren wel is persoonlijk spreken van booking en effe doorlaten.
Nick op 4 augustus 2021
bestemming: België / Aywaille, reisperiode: juli 2021
Geen elektriciteit, een lekkend dak, verstopte afvoeren, gammel meubilair...
Doordat elektriciteit steeds uitviel konden we niet koken of warm water pakken. Erg lastig met kleine kinderen en baby.
Na een nacht moesten we vertrekken, want dit is niet wat we geboekt hadden.
Na klacht is de enige mogelijkheid een voucher voor een nieuw verblijf in dezelfde accomodatie. Na uren aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik met bewijzen moest komen, gelukkig had ik een filmpje gemaakt.. Toen zeiden ze dat het heel gul van ze was als ze je 15% aanbieden van het totaalbedrag voor de moeite..
Booking.com is helemaal ruk.. Ik boek hier nooit meer, ik raad anderen ook ten stelligste aan om dit nooit te doen. Dikke winsten opstrijken, maar alle vorm van verantwoordelijkheden ontlopen en afschuiven, dit kan en mag geen lang leven beschoren zijn.
Romie op 4 augustus 2021
bestemming: België / Ieper, reisperiode: juli 2021
De geboekte kamers kwamen niet overeen met de werkelijkheid. In werkelijkheid was er een goedkopere combinatie beschikbaar die we niet wilden maar alles was volzet dus zat er niets anders op. Echter de volle pot werd aangerekend. De eigenaar van de accomodatie was de arrogantie zelve. Dus dan maar klacht indienen bij booking.com want daar hadden we tenslotte geboekt. Wat een nachtmerrie. Voor zo een grote organisatie lijkt de klantenservice en klant gerichtheid Middeleeuws - RONDUIT SCHANDDALIG. Er wordt gewoon NIET gereageerd - enkel automatische via voorgeprogrammeerde dialoogboxen die je als consument nog gefrustreerder maken. Dan maar proberen te bellen --> dat is onmogelijk - de lijn is ALTIJD overbezet - 30 min. in wacht staan is standaard en dan geef je het na 3 pogingen op. Ik reis al jaren via booking en ben er dus goede klant tot nu dan toch. Echt amateuristisch en schandalig. Ik boek dus niet meer bij deze afzetters.
Bynens op 20 juli 2021
bestemming: Polen / Domki Beskid, reisperiode: juli 2020
Annulatie gaat wel heel erg vlot bij booking.com. Geen waarschuwingsvenster, geen vraag of je zeker wilt annuleren, 1 klik en de reis is geannuleerd. Je krijgt daarna enkel de mededeling dat er niets terugbetaald wordt. Maar de eigenaar ziet ook niets van het geld, booking.com houdt het gewoon. Waarschijnlijk om niemand te betalen, want mails worden gewoon niet beantwoord, geen uitleg, geen reactie. Vorig jaar omwille van corona de reis verplaatst naar dit jaar en dat is ook enkel gelukt met de hulp van het kantoor in Polen. Booking.com België antwoordt gewoon nooit!!
Hans van der linden op 28 juni 2021
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: maart 2019
Reis geboekt, geld, 800 euro, afgeschreven, en verder nooit meer iets ontvangen, geen gegevens, geen boekings nummer of bevestiging. Oplichting pur sang! Mailen, bellen, aangetekende brieven, zelfs naar Amsterdam geweest. Geen een fatsoenlijke reactie, opeens moet ook alles in het Engels?? Ook helemaal geen reactie op aangetekend schrijven wat 8 euro kost, onbeschoft, en de meest waardeloze firma ooit. Regel het direct zelf bij je boekingadres en vliegmaatschappij mensen, is goedkoper en duidelijker. Booking.com is alleen een doorgeef luik die profiteerde van uw goede geld en geen enkele service of garantie biedt.
Rob op 21 juni 2021
bestemming: België / Amougies, reisperiode: juni 2020
De boeking-applicatie is goed totdat er iets mis gaat dan is het een ramp. Klantenservice compleet kapot bezuinigd terwijl ze in 2019 nog 5 MILJARD EURO winst hebben gemaakt en dit jaar hun top 3 managers 28 MILJOEN euro BONUS hebben gegeven. Complete waanzin en dat terwijl de klantenservice een ramp is. Wachttijden veel te lang, zeer moeilijk om je klacht te kunnen deponeren. Nederlandstalige lijn is ZELDEN bereikbaar en ze drukken je gewoon weg als er over klaagt. Mijn advies: accommodatie gevonden met prijzen en beschikbaarheid? Deze opzoeken op google en direct contact opnemen, meestal goedkoper en het scheelt de accommodatie ook 15% die dus alleen maar gebuikt wordt om de graaiende topmanagers miljoenen bonussen te geven voor een belachelijk slechte prestatie.
Alissa op 21 juni 2021
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2020
Ik had via booking.com mijn vlucht geboekt samen met 2 vriendinnen. Superleuk natuurlijk maar na een aantal dagen werd mijn ticket zonder pardon geannuleerd maar de tickets van mijn vriendinnen niet. Ik kon geen nieuw ticket krijgen waardoor de examenreis voor mij in zee viel. Ik probeerde het te regelen met de klantenservice, maar die stuurden mij steeds door naar een e-mail adres waar niet op werd gereageerd. Kortom een hele slechte ervaring met het boeken met booking.com, dit raad ik niemand aan.
Nigel op 28 mei 2021
bestemming: België / waimes, reisperiode: mei 2020
Na 2 weken bellen en mailen nog steeds geen duidelijkheid of de booking in orde is of niet. Op de zelfde dag sturen ze dat ze ons verwachten en dat de boeking geannuleerd is
AHA op 14 april 2021
bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: maart 2020
Waardeloos Booking.com. Boeking gemaakt en wegens omstandigheden gratis geannuleerd binnen de gestelde annulering voorwaarden. Het bedrag van de boeking is echter toch afgeschreven van de creditcard. Inmiddels meerdere belletjes en e-mails met de klantenservice verder om je geld terug te krijgen, waarin klantvriendelijkheid niet hun prioriteit is. Als klant kun je het ermee doen. Van het moment van afschrijving mag ik 2,5 maand gaan wachten tot ik het bedrag weer krijg bijgeschreven op de creditcard. Naar mijn inziens klopt dit niet. Als klant word je de dupe en ze komen niet met een passende oplossing. Voor nu is het afwachten wanneer ik mijn geld alsnog terug krijg. (Vakantieperiode is maart 2021)
KuypsWerner op 14 april 2021
bestemming: Dominicaanse Republiek / Dom Republiek, reisperiode: januari 2020
Booking.com
Een firma of criminele organisatie
Op 1 februari 2020 nog voor Corona werd er via een transactie 589€ teveel van mijn rekening gehaald . Na verschillende telefoontjes ter plaatsen (kosten me 180€) kreeg ik de garantie dat men het geld binnen de 10 werkdagen terug op men rekening zou storten .
Nu bijna 15 maanden later heb ik dit geld nog niet terug .
50 tal mails een 100 telefoon calls uren tijd ingestoken te hebben kreeg ik op 25 maart 2021 het bericht dat men dit ging terugbetalen , joepie denk je dan eindelijk .
Spijtig genoeg wekt men daar nog met postduiven , na nogmaals 10 tal telefoon gesprekken kreeg in dan op mail dat men de betaling op 31 maart heeft gedaan maar dat dit afhankelijk van MIJN bank 1 tot 2 weken kon duren 🤔 raar als je weet dat een internationale overschrijving Max 24 u duurt.
Soit vandaag 14 april nogmaals telefoon naar hun met de mededeling dat het geld nog steeds niet is toegekomen.
Als antwoord krijg je dan , gelieve morgen terug te bellen en afschriften van uw bank te mailen dan kunnen we dit doorgeven aan onze financiële dienst deze zullen dit dan nakijken voor uw .
Nu ik zou al heel blij zijn gewoon mijn geld terug te krijgen ook al heeft dit 15 maanden geduurd en me ondertussen ook al een 250€ gekost aan telefoongesprekken, spreek ik nog niet van de uren tijd dat ik hierin heb gestoken.
Enige compensatie zou hier ook gepast zijn denk ik dan .
Nu heb ik in de loop der jaren meer dan 100 boekingen met hun gedaan , maar dit zal er echter bij blijven , nog nooit heb ik me zo kwaad in iets of iemand gemaakt,
Een schandelijke firma die zulke praktijken toepast ik hoop dat men zulke firma’s ooit staf voor dergelijke zaken, en een verbod oplegt om nog ooit zulke zaken te laten leiden .
Dit sluit echt aan bij een criminele organisatie 😡😡😡
Nollen op 8 april 2021
bestemming: Frankrijk / Brides les Bains, reisperiode: februari 2020
Geboekt via Booking.com met annulering tot week voor de datum. @ maanden vooraf wordt door Mercure Brides les Bains 50% van de totaalprijs van de 4 geboekte kamers al geincasseerd. Door Corona reizen niet mogelijk, maar Mercure stort niet terug. Booking Com geeft geen enkele medewerking om dit bedrag terug te halen. Boekte hier 5 tot 10 keer per jaar, maar nu nooit meer via booking. Zijn gelukkig goede alternatieven.
Jan Edens op 31 maart 2021
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juni 2020
Reis ging niet door ivm COVID-19 en geld terug was niet mogelijk volgens booking.com ondanks dat zij zelf al 19% commissie van mijn geld pakten voor het niets doen. De rest kon alleen in de vorm van een voucher die ik niet wilde maar MOEST accepteren.
Jeroen op 28 maart 2021
bestemming: Nederland / Ede, reisperiode: maart 2019
Ik moest de reis annuleren en dat kon zonder kosten. Nu krijg ik niks terug omdat ze zeggen dat Fletcher niet mee werkt. Fletcher zegt wij krijgen niks van bookings.com. Ik boek bij bookings.com, die heel veel staatsteun krijgt, maar houden het hele bedrag. Advies betaal nooit vooruit want je bent het kwijt. Bookings.com acht zich nergens aansprakelijk voor. Makkelijk geld verdienen. Zij krijgen wel staatsteun mijn bedrijf niet. Wil ook wel betaald worden voor diensten die ik niet hoef te leveren.
Ineke op 18 februari 2021
bestemming: Duitsland / Olching, reisperiode: juli 2020
Onze boeking konden we wél betalen maar door een storing kon die niet vastgelegd worden. Wacht maar of uw geld binnen 12 dagen wordt teruggestort. Bij volgende pogingen prijzen die varieerden. €185,30 , €166,78, €134,30 en €120,88. Komt niet zo betrouwbaar over.
Els Depandelaere op 19 januari 2021
bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: augustus 2020
We hadden via Booking.com een appartement geboekt gelegen in het centrum van Bordeaux, dit voor het weekend van 15 aug, één van de drukste periodes voor Frankrijk. Zoals het beschreven werd een heel mooie accomodatie met 2 aparte slaapkamers en er was tevens ook een zwembad. Naar de prijs en foto's te oordelen kan je het inschatten als een 4sterren accomodatie.
Minder dan 12 uur voor aankomst ontvang ik van Booking.com een mail om mij te melden dat mijn reservatie gratis werd geannuleerd (door hen wel te verstaan). Zij stelden in deze zelfde mail een 2 sterren hotel voor dat op verschillende platforms echt slechte beoordelingen kreeg. Er werd mij geen reden gegeven waarom dit werd geannuleerd, tot op vandaag ken ik deze reden nog steeds niet (we hebben dit meermaals gevraagd). We probeerden in eerste instantie de eigenaar te contacteren maar geen gehoor, daarna probeerden we meermaals Booking.com te contacteren maar daar bleven we ook aan de lijn hangen.
Aangezien wij hen niet konden bereiken, konden we niet anders dan de dag zelf nog op zoek te gaan naar een alternatief.
Uiteindelijk hebben we zelf een oplossing gevonden. Bij terugkomst van de reis kaart ik dit aan bij Booking.com en vraag de meerprijs van deze accomodatie terug dit bedraagt eigenlijk voor 3 nachten /4 personen maar een 120 eur. Persoonlijk vind ik ook dat we recht hadden op een compensatie voor alle stress die we op 14 aug te verwerken kregen. We krijgen als antwoord dat we hen maar de kans moesten geven om op zoek te gaan naar een alternatief. Zij waren absoluut niet bereikbaar op die moment en we raakten in tijdsnood. Na 5 maanden mails sturen is er nog steeds geen oplossing.
Dus maw je kan niet rekenen op assistentie en achteraf ook geen keurige oplossing.
Ik zal niet meer via Booking reserveren omdat ik steeds met het gevoel zal blijven zitten dat er wel iets kan misgaan tot op het laatste moment en indien dit het geval is zij niet bereikbaar zijn of bereid zijn je te helpen.
DJ Kanters op 13 januari 2021
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: juli 2020
Via booking.com een reis geboekt en betaald. Alles was top. Maar wegens COVID helaas mijn baan kwijt geraakt en alles ging op slot. Dus een refund gevraagd aan het resort en die zeiden dat het non-refundable was en verwezen mij naar booking.com. Contact opgenomen en vriendelijk geholpen. Via een chat heeft booking.com contact opgenomen met het resort en wat bleek: ik kreeg een full refund. WOW top geregeld! Mijn feest stemming was van korte duur. Dit mailtje was op 21 juni 2020 gestuurd door hun. Inmiddels tientallen emails gestuurd, het resort gecontact, weer gebeld, via FB, via Insta en alle andere kanalen. Na meer dan 7 maanden heb ik geen antwoord meer en geen refund. Totale aanfluiting. Wat een super slechte service zeg. Ik raad iedereen aan NOOIT via deze oplichters te boeken. Als je wat vraagt verwijzen ze je standaard naar het hotel door en doen nooit iets zelf. Bleeh...ben nog nooit zo slecht behandeld. Amateurs....en het kost me meer dan 3000 (!!!) euro. Volgende stap is dan toch maar een advocaat want ik wil dit geld terug hebben. Heb een bevestigingsmail van booking.com waar in staat (quote):
They made an exception for you and let you cancel for FREE. You don't need to do anything else!
Nou...dat klopt dus niet helemaal.
Slecht, slecht, slecht.....en dat terwijl ik een aantal keren per jaar een boeking via hun maakte omdat ik veel moest reizen voor mijn werk. Dat ga ik dus nooit meer doen.
Lydia van Geelen op 4 januari 2021
bestemming: Nederland / Roden, reisperiode: december 2020
Terechte. klacht ingediend! Deze klacht verschijnt in hun eigen revieuw keer op keer terug! Maar krijg vandaag een berichtje terug, zonder uitleg de klacht wordt niet in behandeling genomen! wat een rot bedrijf is dit! Ik boek dus ook nooit meer. bij. jullie laat dat duidelijk zijn!!!
ARAFI op 13 december 2020
bestemming: Oostenrijk / Flattach, reisperiode: december 2020
Een reis geboekt bij Booking.com. Wegens COVID kan de reis niet doorgaan. Contact gezocht met Booking en Gletscher Appartements (Oostenrijk). Appartement reageert niet op berichten en neemt telefoon niet op/ belt niet terug. Na tientallen pogingen telefonisch - via een ander telefoonnummer - een van de eigenaren van Gletscher Appartements gesproken. Beloofd me dat de booking wordt geannuleerd zonder kosten. Dat is 2 dagen later nog steeds niet gebeurd. Dus ik zal zowel booking nu meer gaan gebruiken als zoekmachine, en dat rechtstreeks bij de eigenaren mijn verblijf in orde maken. En zeker niet meer bij Gletscher Appartements in Oostenrijk.
H. Slot op 7 november 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2020
Boek nooit bij Booking.com, het is een grote "ballentent" onze reis kon niet doorgaan vanwege het coronavirus, maar geld terug vergeet het maar!!! Vele mailberichten over en weer, maar alles wordt afgewezen. Zelf hebben ze geen geld betaald aan het hotel wat we hadden geboekt. Overigens is Booking.com geen reisorganisatie maar een waardeloos platform, ze zijn ook niet aangesloten bij SGR-ANVR
Marc&Marleen op 16 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Clerques, reisperiode: september 2020
Dag voor ons vertrek komt het departement in code rood (Covid-19). Onmiddellijk gebeld, gemaild met Auberge du Moulin d'Audenfort (Clerques,Fr). Nooit reactie. Nadien contact met booking.com, zouden ons geld terugkrijgen als we kunnen bewijzen dat we voor een gesloten deur stonden. Hoe kan dit als je op dat moment de grens niet over mag door code rood!! Gewoon belachelijk! Booking.com is totaal niet klantvriendelijk, ze doen totaal geen inspanning om zaken te onderzoeken. Je hoort er niets van!! Mensen, denk 2x na vooraleer je met booking.com boekt!!
Jeroen Spreeuw op 6 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Bedoin, reisperiode: september 2020
Booking.com geeft niet thuis na annulering !!!!
contact gehad met hotel !!!
J.Broumels op 6 oktober 2020
bestemming: Oostenrijk / Lermoos, reisperiode: september 2020
Wij waren blij dat wij ons favoriete appartement bij hun konden boeken,zelfs konden we onze reis omboeken naar een ander datum[van mei naar september] wegens de corona,totaal geen problemen gehad.We waren zeer tevreden.