Willem
op 8 september 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2020
Helaas kon booking.com onze boeking niet realiseren bij het hotel in Belgie. Al vanaf 8 julie proberen we ons geld terug te krijgen wat zij wel hebben afgehouden. Steeds vragen die dombo's om een reserveringsnummer en pincode tot op de dag van vandaag en snappen na tientalle mails niet dat wij deze nooit hebben gekregen.
* september inmiddels en nog steeds ons geld niet terug. Mijn riview; nooit bij Booking.Com boeken. Zeer slechte ervaring en geld kwijt.
... Lees meer
D'Haenens Herman
op 6 september 2020
bestemming: België / Durbuy, reisperiode: september 2020
Wij hadden een reservatie geboekt bij la Maison aux Prés vanaf 05/09 t/m 06/09 te Warre nabij Durbuy. Woensdag kregen wij plotseling van de eigenares van de B&B een telefoon dat er een dubbele boeking was gebeurd en er een fout moest zijn bij booking.com. omdat wij al de 2de op rij waren die een "zogezegde" vrije kamer hadden geboekt.
Zij heeft dan ook contact opgenomen met booking.com. Wij hadden niet gedacht dat dit weekend Durbuy nog zoveel toeristen zou aangetrokken hebben en vonden donderdag nog nauwelijks een vrije kamer die aan onze eisen voldeed (rustig gelegen en een nette, verzorgde kamer) Tenslotte hebben wij dan nog een kamer gevonden tegen € 230,00 (B&B La Perle = werkt niet samen met booking.com) i.p.v. de oorspronkelijke € 85,00 (zonder ontbijt). Wie gaat ons deze meerkost terugbetalen ? Een fout door booking.com waarbij wij het slachtoffer van zijn geworden in onze geldbeurs ! En dit terwijl wij toch wel redelijke goeie klanten zijn. Ik had liever een 0/10 gegeven, maar die optie had ik niet....spijtig. Wat nu ? Indien geen tegemoetkoming, vraag ik mij af of booking.com ons vertrouwen nog waard is voor de toekomst.
... Lees meer
Gerda
op 4 september 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2020
Waardeloos bedrijf. Geven een accommodatie vrij, na je betaling hoor je pas dat het helemaal niet vrij is en vervolgens niet je smeken in je geld terug te krijgen. 28 juli betaald, heden nog steeds mijn geld niet terug. Vaak gebeld, smoesje. Mensen, ga niet met hun in zee. Ze gebruiken jóuw geld voor andere doeleinden. Geen vertrouwen , ik doe het nooit meer, een vakantie boeken via dit vlutbedrijf.
... Lees meer
Roel Berends
op 3 september 2020
bestemming: Duitsland / Medebach, reisperiode: september 2020
Ik boekte een appartement in Landhaus
Schlossberg in Medebach, Sauerland. Mooie foto’s en “uitzicht over de bergen”. Toen we aankwamen bleek het om een donkere kamer te gaan op de parterre, met zicht op een grasveldje. Foto’s kwamen niet overeen met de realiteit. Eigenaresse claimde niet verantwoordelijk te zijn voor de foto’s, verschool zich achter Booking.com. Vervolgens bleek Booking lange tijd onbereikbaar, en eenmaal in contact deelde Booking mee dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de foto’s. Geen enkele poging het probleem op te lossen, gewoon een koele afwijzing. Geen coulance. Na vele jaren klandizie, met vele boekingen, heb ik afgehaakt bij Booking.com. Het is een geldmachine geworden met een servicedesk zonder toegevoegde waarde. Schande!
Maureen Denneboom
op 25 augustus 2020
bestemming: Duitsland / Munchen, reisperiode: juni 2020
Het is geannuleerd vanwege corona, begrijpelijk maar het contact voor een maken van een nieuwe boeking dat ging niet goed. Ik heb deze vlucht geboekt via booking.com maar die reageren nergens op. Lufthansa idem dito. Vind dit niet kunnen. Volgens consumentenbond moeten jullie mij helpen omdat ik de vlucht geboekt en betaald hebt bij Booking.com. Tot op heden reageert niemand op mijn mails. Bij Lufthansa heb ik vaker langer dan een uur in de wacht gestaan. Ik wil nu geen voucher meer maar mijn geld terug.
Patrick
op 22 augustus 2020
bestemming: Spanje / santa eulalia, reisperiode: augustus 2020
Appartement geboekt bij Booking.com. Booking bevestigd de reservering. Booking geeft aan dat de faktuur van de verhuurder zelf komt. Betaling aan verhuurder gedaan. Bij aankomst is er helemaal geen appartement en verhuurder is niet meer bereikbaar. Na verschrikkelijk lang in de wachtrij gestaan te hebben annuleert Booking zelf mijn reservering op de dag van aankomst
Booking geeft nu aan dat ze niet verantwoordelijk zijn, ze doen er alles aan om de klant af te wimpelen. Ik moet het van Booking met verhuurder uitzoeken, die van de aardbodem is verdwenen!!
Verhuurder van Booking is een oplichter en daar biedt Booking blijkbaar alle ruimte voor zonder zelf de verantwoordelijkheid te nemen. Booking.com NOOIT MEER.
Gevaert Yvette
op 22 augustus 2020
bestemming: België / Casteau, reisperiode: juli 2020
Ik heb geannuleerd wegens corona.Na een week chatten en mailen om mijn geld terug te krijgen heb ik getelefoneerd.Kostte me 50 eur!Hotelkosten teruggestort erna, 6 x 12,5 eur ontbijt niet.
PB & WD
op 19 augustus 2020
bestemming: , reisperiode: januari 2020
Je boekt een hotel deze staat vast met ideale voorwaarden als gratis annuleren e.d. Maar dat maakt niet uit voor BOOKING.COM deze hebben hun eigen regels en maken uit wat ze zelf willen ik ben nu al met 7 a 8 hotels in zee gegaan dit jaar en volgend jaar en elke keer annuleren ze de hotels waarvoor ik soms uren achter mijn computer zit zonder chroom of enkel gevoel van hinderlijk zijn. Dit is in mijn beleving de slechtste club en meest onbetrouwbare partner in de hotel branche. GEWOON SLECHT, ONBETROUWBAAR en LAFHARTIG!!!!
Hugo
op 18 augustus 2020
bestemming: , reisperiode: augustus 2020
Geen contact te krijgen met Booking.com omdat er een oud e-mailadres bekend was! Reageren niet op mails en bellen😡
Ton Veringa
op 18 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Abbeville, reisperiode: januari 2020
Booking.com laat het afweten. Netjes hoor. Is dit pure oplichterij?
Als je bij Booking.com een boeking hebt en je annuleert bij het Hotel voor het verstrijken van de afgesproken tijd dan heb je pech.
Booking.com doet dan niks voor je, wat een SLECHTE service en eigenlijk is daar een ander woord voor........ ik weet het niet, zou het oplichters kunnen zijn? Wat denkt u?
Wij hadden een hotel geboekt in Abbeville, hotelDomitys L’aigrette bleue en na betalen bij het hotel kwamen wij erachter Dat dit een soort verzorgingstehuis is voor alzheimer en demente senioren die ook nog eens zonder mondkapje liepen. We hebben gelijk geannuleerd bij de balie van het hotel, daar had ik immers betaald. En u begrijpt het al!!!!!! Geld wat ik betaald heb ben ik kwijt en Booking.com doet verder niets, ook zij geven geen compensatie.
Het kostte ons ruim €140 voor een nacht en we hebben niets teruggekregen ook al hebben we op tijd geannuleerd. Ruikt dit nou naar oplichterij? Wat denkt u? Veilig en vertrouwd zijn ze in ieder geval niet balles wordt met standaard email beantwoord. Dank U wel Booking.com, u heeft u aandeel binnen.
Lotte
op 11 augustus 2020
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2020
Boek nooit een reis met Booking.com, wat een onbetrouwbaar platform. Ik heb via hen een accommodatie geboekt die ten eerste adverteerde met services die ze niet hadden, en daarnaast ontzettend klantonvriendelijk was. Eerst contact opgenomen met de accommodatie, daarna met Booking.com. Het meisje van de klantenservice gaf aan dat zij ook met de accommodatie had gesproken en dat die zeer onbeleefd was en 'dat het een vervelende reiservaring zou kunnen worden'. Desondanks wilde zij mijn reis niet annuleren, want de accommodatie ging daar niet mee akkoord, Kortom: zij bieden een onbetrouwbare en onvriendelijk hotel aan onder valse voorwendsels en ik mag ervoor opdraaien. Ik zou echt niet aanraden via hen te reizen, je weet niet wat je boekt en ze doen echt 0 voor je.
Menachem
op 7 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Savigny-sur-Orge, reisperiode: juli 2020
Corona onveilig, gedeelde badkamer en toilet met andere huurders. Geen 1,5 m afstand mogelijk. En bedrogen met betaling. Booking.com en verhuurder reageren niet op mail en klachten. Waardeloos.
Rens
op 5 augustus 2020
bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: juni 2020
Negatief reisadvies vanuit Nederland i.v.m. COVID 19. Booking verwijst direct het contact door naar de accommodatie. Annuleren, compensatie of welk andere mogelijke oplossing was onbespreekbaar. Zowel de service vanuit Booking als Scandic Continental is belachelijk. Mijn ervaring leert om nooit meer via een tussen partij te boeken.
Ard Strijker
op 4 augustus 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020
Het cijfer is gebaseerd op de slechte afhandeling na de reis van het terug storten van borg, 4 jonge mensen moesten € 800,00 borg betalen en hebben dit nog steeds niet terug, de ene na de andere smoes is het gevolg. Ik zal Booking.com. nooit meer aanraden, wat een prutsers
Henk van der Heijden
op 4 augustus 2020
bestemming: Noorwegen / Kristiansand, reisperiode: juli 2020
Overnachting geboekt en moest vooraf betaald worden. Heb ik gedaan en nadat het afgeschreven was krijg ik een mailtje dat het dubbel geboekt is. Geen contact kunnen krijgen met booking alleen via een Engels talige site of telefoon nummer. Slechte zaak voor een Nederlands bedrijf dat je niet in je eigen taal kunt klagen.
Jozef en Ingrid
op 2 augustus 2020
bestemming: België / BELGIE, reisperiode: juli 2020
Adembenemend uitzicht, appartement mooier dan op de foto's,
we komen zeker en vast terug TOP VAKANTIE !!
Céline
op 1 augustus 2020
bestemming: België / De Panne, reisperiode: juli 2020
VILLA FANTASIO, in beheer van Het Parkhotel in De Panne, België. Geboekt via Booking.com
Wat ben ik blij thuis te zijn. Wat een prachtig huis in een geweldige omgeving maar wat is het verwaarloosd en smerig. Een keuken waar nauwelijks attributen zijn om te koken. Twee oude gore koekenpannen en een lade met rotzooi. De lijst zou te lang worden als ik alles moet opsommen wat er ontbreekt. (Ik heb zelf nog een aardappelschil mes en een knoflookpers gekocht...) Een piepkleine ijskast die nooit is schoongemaakt. Geen wasmachine!? Met twee kleine kinderen is dat erg onhandig. (Ook de spijlen die missen bij de trapleuning leverde een gevaar voor onze 3 jarige kleindochter op.) Bedden waar de lakens direct op de hobbelige, smerige en gevlekte matrassen liggen!? Ramen en gordijnen die nauwelijks open en dicht kunnen. Een bad waar de hele badkamer blank staat als je het gebruikt. Een heel vreemde en ook helaas smerige buitendouche. Tuinmeubilair te armoedig voor woorden. Doorgezakt en stuk. Geen parasol. Etc. Ik begrijp niet dat u bijna VIERDUIZEND euro voor deze dertien nachten durft te vragen. Echt veel te veel. Zo zonde. Geachte verhuurders zou u daar zelf twee weken voor 3920 euro willen zitten? Familie Lomans
Emile
op 30 juli 2020
bestemming: België / knokke Heist, reisperiode: augustus 2020
Slechte communicatie gebrek aan verantwoordelijkheid leugenachtige bewereringen en dreiging met juridische maatregelen
Liesbeth Tros
op 29 juli 2020
bestemming: België / Rendeux, reisperiode: juli 2020
Schandalige manier van behandelen. 4 weken van te voren geboekt, vrijgenomen en op weg naar de accomodatie, toen we erachter kwamen dat t geannuleerd was, schijnbaar door n dubbele boeking. Die toevallig 2 dagen van te voren geboekt was. Waarom is die andere boeking niet geannuleerd die zo kort van te voren is gedaan?
Slechte communicatie (een bericht in booking.com ipv n telefoontje of persoonlijk mailtje), geen excuses gewoon zonder pardon afmelden en 4 weken je geld kwijt (althans ik mag hopen dat ik dit binnen 4 weken terug krijg). Schandalig!
John van Rooijen
op 27 juli 2020
bestemming: Denemarken / Aabenraa, reisperiode: juni 2020
Heb tijdig vakantie geannuleerd als gevolg van Corona. In 3 weken zou restitutie van de aanbetaling plaatsvinden. Na veel telefoontjes en tientallen emails heden restitutie ontvangen. Iedere klant is er een die je moet zien te houden. Dat doe je door hem serieus te nemen en je (restitutie) afspraken correct na te komen. Dan blijft hij klant, blijf jij aan het werk en heb je daar een inkomen uit en voldoening van. Ter aanmoediging van deze klantgerichte houding waardeer ik dit met een 4. Op naar de 10, ook bij restituties!
Francien
op 24 juli 2020
bestemming: Verenigde Staten / San Diego, reisperiode: juli 2020
Via booking.com een accommodatie in San Diego geboekt. Dit bedrag werd geïncasseerd op de creditcard. Door COVID echter moeten annuleren. De accomodatie kon worden geannuleerd. Ik heb echter tot op heden geen euro teruggekregen. Booking.com doet niets! Laat zelfs de accomodatie nog steeds zien op hun site, terwijl dit echt oplichters zijn. Belachelijk!
N.
op 24 juli 2020
bestemming: Duitsland / HOhegeiss, reisperiode: juli 2020
Door een systeemfout is er een groot bedrag afgeschreven, maar er is geen reservering tot stand gekomen. Het heeft mij 6wk geduurd om mijn geld terug te krijgen. Dat ging erg moeizaam. Heb elke dag gemaild. Had het gevoel elke dag afgescheept te worden. Na 15 mails eindelijk het bedrag terug gestort gekregen. Jammer dat de klantenservice zo slecht is. Zo verliezen ze wel hun klanten.
J.h.visser
op 23 juli 2020
bestemming: Nederland / menaldum, reisperiode: juli 2020
Bij jullie gereserveerd bij Waadhoeke resort , in Menaldum echter bij aankomst geen reservering bekend en in heel Friesland geen bed meer , dus maar naar huis
Quinteyn
op 21 juli 2020
bestemming: Oostenrijk / Salsburg, reisperiode: juli 2020
Via booking.com een overnachting geboekt (room P) om dag nadien door te kunnen reizen naar kroatie. Bij aankomst was deze accommodatie niet meer beschikbaar, bouwvallige! We werden naar een andere accommodatie (room H) geleid(telefonisch)... bij aankomst waren de bedden beslapen, niet opgemaakt, gebruikte handdoeken lagen in het rond, vuil, afgeknipte teennagel op tapijt, vuil in de badkamer, geur naar sigaretten was niet te harden enz... ! Na tel contact met eigenaar geen resultaat op terugbetaling, nog steeds in contact met booking.com maar vandaag te horen gekregen dat we het zelf moeten uitvechten met eigenaar van de accommodaties... Tja van klantgerichtheid gesproken kan dit tellen! Moet zeggen we hebben van alles foto's genomen en deze liegen er niet om hoor ;-)!!! Booking.com is OK als alles goed verloopt maar eenmaal het fout loopt sta je er alleen voor...
Marion
op 21 juli 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2020
Nooit geweest ivm annulering. Nu 4 maanden later nog steeds de aanbetaling niet terug
Kellyenemily12
op 21 juli 2020
bestemming: Duitsland / Keulen, reisperiode: augustus 2019
07/10 heb ik een gereserveerd voor 2 nachten Hilton in Keulen 1/3 augustus. Na de boeking heb ik direct via iDeal betaald. Daarna kon ik makkelijk de app downloaden en de reservering zou ik hierin terug kunnen vinden.
Nu vind ik de reservering niet op de website en niet in de app maar de boeking is al wel volledig betaald.
Hier heb ik 2 keer een melding over gemaakt en gevraagd of de boeking wel goed is gegaan. GEEN REACTIE VAN BOOKING. Ik heb het hotel gebeld die wel de boeking heeft ontvangen maar geen betaling. Weer booking gevraagd om verduidelijking en WEER GEEN REACTIE VAN BOOKING.
Telefonisch is men enkel bereikbaar met reserveringsnummer en pincode; maar die heb ik niet ontvangen zonder bevestiging van mijn boeking!
Communicatie is onmogelijk, op mails wordt niet gereageerd, zelfs een automatische reply van; bedankt voor u vraag hier komen we zsm op terug. NIKS!
Luc
op 19 juli 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020
Had een boeking gemaakt bij booking.com. Ik heb bij reservering alles netjes betaald en ik kreeg ook een bevestiging etc. van de betaling. 2 later krijg ik een meialtje waarin staat dat ik de hele reissom nogmaals moet betalen, omdat de reis anders geanulleerd zou worden. Hierop heb ik gebeld naar booking zelf. Na ruim een half uur bellen, heb ik de afspraak gemaakt dat ik alle bewijzen zou sturen waarin stond dat ik had betaald en dat zij deze betaling daadwerkelikk ontvangen en verwerkt hadden. Tevens werd er beloofd dat er niks geanulleerd zou worden. De volgemde ochtend kreeg ik een mail dat het toch geanulleerd was. Ik heb weer gebeld (3e keer ondertussen) on hier verhaal over te halen. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Puntje bij paaltje heb ik geen vakantie. Niks is klantgericht. Alles is gericht op het binnenhalen van geld, maar de menselijke kant? Ho maar. Ik boek hier dus nooit meer iets. Ik raad deze organisatie ten strengste af!!
Erik Freriksen
op 18 juli 2020
bestemming: Nederland / Bemelen, reisperiode: augustus 2020
Denk je een midweek geboekt te hebben via booking.com waarbij jezelf navraag doet naar het reserveringsnummer en te horen krijgt sorry maar deze is overboekt. Zorgen voor een alternatief maar ipv een resort een hostel met stapelbedden. Hoezo alternatief lijkt er niet op. Zelf een optie genomen op hetzelfde resort maar ja is duurder en dan wordt het moeilijk. Teruggebeld worden is er niet bij en heb zeker zes verschillende personen van booking.com aan de lijn gehad en niemand lost het op. De optie kan ik gebruik van maken en zelf volledig betalen en dan het prijsverschil mogelijk terug vragen of ontvangen. Ik heb de fout niet gemaakt en ben geen bank die voor financiert, en naar de centen kan fluiten. Kortom een waardeloze organisatie die geen zak voor je down en zich verschuilen achter andere partijen die ook in de routing zitten. Het heeft me in ieder geval nog iets positiefs opgeleverd, de volgende keer rechtstreeks met de accomodatie reserveren wat tegen dezelfde prijs gaat.
Ronald
op 18 juli 2020
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2019
Let op zeer onbetrouwbaar. Is een tussen persoon die alleen de betaling regelt. Bij problemen moet je toch zelf overal achteraan. Je geld kun je bij voorbaat afschrijven als je hier boekt. Terug krijgen gaat niet lukken. Incasseren gaat ze beter af.
Stephan
op 14 juli 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2020
Ging niet door vanwege Corona. Ben sindsdien al 4 maanden bezig om het geld terug te krijgen. Ze reageren zeer laat en weigeren te betalen, ondanks het feit dat het hotel het geld al heeft teruggestort.
Wim Groos
op 8 juli 2020
bestemming: België, reisperiode: juni 2020
Iet kon doorgaan en het geld zou teruggestort worden. Nu 30 dagen, en vele emails verder, nog steeds niets ontvangen.
Thera van Bon
op 7 juli 2020
bestemming: Montenegro / Kotor, reisperiode: juli 2019
Booking cancelt reis ipv bemiddeling zoals ze deden voorkomen. Schandalig. Onbereikbaar, reageren nergens op. Hotel Huma Kotor Bay doet trouwens hetzelfde, reageert nergens op. Overigens, wij hebben begrip voor de situatie waarin hotel door Covid-19 verkeert, wij hadden om een gedeeltelijke restitutie gevraagd of een voucher. Booking feliciteerde ons overigens ook nog dat de cancellation was gelukt..... Echt schandalig.
Isabella
op 3 juli 2020
bestemming: Portugal / Luzz, reisperiode: april 2020
Vorig jaar met mijn vriendin naar Quinta do mar da Luzz in Portugal geweest. Heerlijke tijd gehad en geboekt via vakantiediscounter. Alles prima geregeld! Dit jaar hetzelfde geboekt alleen nu via booking.com omdat we aparte kamers wilde . We zouden in april gaan maar wegens corona ging het niet door. Tientallen telefoontjes, mails en beloftes later zijn we bij booking geen stap verder gekomen! Geen geld, geen voucher niets! En nu zijn we erachter gekomen dat onze reis niet eens meer bestaat! We krijgen letterlijk te horen dat onze reservering niet kon worden gevonden. Probeert u het later nog eens...Uiteindelijk naar de accommodatie gebeld. Wat een aardige mensen! Deze mensen dachten tenminste mee! We zijn akkoord gegaan met een tegoedbon. Deze mensen hadden Booking.com namelijk hun fee al betaald. Als booking dat met iedereen doet strijken ze behoorlijke bedragen op over de rug van een ander! Schandalig en oplichterij! Bovendien heeft de hotelbranche het al zo moeilijk. Booking laat de hotels zelf hun probleem oplossen, schrappen je reserveringsnummer (je reis bestaat dus niet meer) maar strijken wel het geld op wat betaald moet worden door het hotel zelf. Daarna geven ze niet thuis! Oplichting eerste klas!
Marquerita Akkermans
op 1 juli 2020
bestemming: België / Gent, reisperiode: april 2019
Reis gaat niet door omdat hotel wegen corona gesloten is. Op geen enkele manier compensatie voor de betaalde reissom. Schandalig!
Bas
op 30 juni 2020
bestemming: Nederland / Lisse, reisperiode: juni 2020
Hotel was wel goed, maar geen ontbijt gekregen wegens Corona, waarvoor wel betaald. Meerdere berichten naar Booking. Niets gehoord. Niet meer boeken dus via Booking. Com. Bij klachten hoor je nets meer.
Inne
op 29 juni 2020
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020
Bij booking.com een hotel geboekt met de mogelijkheid om tot 3 dagen op voorhand te annuleren. We wilden graag annuleren omdat we niet kunnen doorreizen naar onze eindbestemming Slovenie, maar het hotel is niet meer terug te vinden in mijn boekingslijst. en dan plots 2 dagen op voorhand wanneer het te laat is om te annuleren verschijnt het weer, 89 euro annulatiekosten moeten betalen. Nooit boek ik nog bij booking.com
Linda
op 26 juni 2020
bestemming: Nederland / Scheveningen, reisperiode: augustus 2020
Hallo ik heb paar dagen geleden geboekt by hotel empaire in Scheveningen. En paar keer gebeld.maar geen contact.op foto's zag ik een eigen kamer en daarna kreeg ik melding dat ik op een zaal kom met meerdere mensen kom te slapen wat ik niet wil vanwege crisis.ik heb ze een bericht gestuurd.maar ook geen reactie of mail terug gekregen.eindelijk vandaag mevrouw aan de telefoon gekregen.Daarbij ook nog zeer brutaal en liet je niet uitpraten.ik heb politie hier over gebeld.politie heeft gezegd met haar verder moet bespreken.ik heb haar 2 keer aan de telefoon gehad maar ze hing de telefoon gewoon op.ik heb nog eens gebeld maar neemt niet op.ik heb per email bericht gestuurd af te melden.En normaal hoef ik dit niet te betalen.omdat het paar dagen geleden pas is geboekt.maar mevrouw was mij aan bedreigen dat ze mij weet te vinden.wat moet ik nu doen? ZE NEEMT TELEFOON NIET OP? SPOEDIG BERICHT VAN U.
A.Slier
op 23 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Tours, reisperiode: april 2020
Hotel heeft uiteraard vanwege Corona geannuleerd maar niets terugbetaald.Booking is plotseling telefonisch en via internet niet meer te bereiken.Alleen nog voor boekingen.Maar dat dus nooit meer.
Wim
op 19 juni 2020
bestemming: Frankrijk / La Plagne, reisperiode: maart 2020
Was altijd zeer tevreden over booking.com. Heb een hele vakantie rondgereisd met telkens een hotel uitzoeken voor de volgende dag. Tot de afgelopen wintersport. Vanwege Covid-19 werd de reis door het hotel gecanceld. Kan gebeuren. Contact opgenomen met B.C. Ze zouden contact opnemen met het hotel. Gebeurde niks. Nog maar eens gereageerd. De reactie: ja maar u had zelf moeten annuleren. Ja, dag, dan kost het mij geld. Maar uiteindelijk kwam het verlossende woord, ik krijg een voucher. Prima. Maar niks kwam er binnen. Maar weer gereageerd. De voucher zou zijn gestuurd op een datum die lag twee weken voordat mijn vakantie zou beginnen. Maar weer gereageerd dat dat me sterk leek. Vroegen ze weer om al mijn gegevens, reserveringsnummer en code. Opgestuurd, daarna werd het stil en daarom getracht weer telefonisch contact op te nemen. Mijn reserveringsnummer werd ineens niet meer herkend, mijn berichtenbox op B.C. was gewist en als ik via de app wil reageren krijg ik na het invoeren van de reservering de melding dat mijn internet connectie eruit ligt -echt niet-. Dit ruikt naar een malafide bedrijf.
Daley Paalvast
op 18 juni 2020
bestemming: Italië / La madelena, reisperiode: juni 2020
Mijn vriendin en ik hebben in januari 2020 vol vreugde zitten rondneuzen voor vakanties deze zomer. Na lang zoeken zijn we terecht gekomen bij de website "www.booking.com" waar een vakantie is geboekt naar het zonnige La Maddalena in Italië bij een accomodatie genaamd "Green Design Apartment". Er is geboekt voor een verblijf van 13 dagen voor de periode 20-06 t/m 03- 07 wat ons een bedrag van 1256,50 euro heeft gekost.
Tijd gaat voorbij, het Corona virus neemt zijn grijp op de wereld en hier beginnen de problemen! We proberen op 20-04-2020 contact op te nemen met de klantenservice van booking.com om te kijken of het onder de omstandigheden mogelijk is om onze vakantie te annuleren. Dit is een nog vrij prettig telefoon gesprek waarin uitgelegd word dat booking.com op dat moment nog niks voor ons kan betekenen maar dat ze wel contact op kunnen nemen met de accomodatie zelf om te kijken of ze op uitzondering ons kosteloos willen laten annuleren. Het antwoord wat we op dit verzoek hebben gekregen is nee, wel willen ze een voucher aanbieden. Hier gaan we niet mee akkoord, wachten graag de situatie af omdat booking.com ons verteld tijdens het telefoon gesprek dat als het voor ons zo dicht mogelijk op de vakantie zelf niet mogelijk is om daar te komen, ze ons zullen helpen.
We wachten en wachten tot wij een email krijgen van de vliegmaatschappij waarbij we geboekt hebben, Transavia. Hierin staat dat onze vlucht naar Italie vanwege de Corona maatregelen is GEANNULEERD. Op dit moment kijken we gelijk of er nog andere vluchten mogelijk te boeken zijn naar dezelfde bestemming maar die zijn er niet. Niks vliegt, geen enkele maatschappij en het is voor ons onmogelijk om op het vakantie eiland te geraken.
Daar gaan we weer, bellen vol hoop met booking.com. Waarom niet? Ze hebben immers gezegd dat ze ons zouden helpen als we er niet kunnen komen. Helaas blijkt niks minder waar te zijn... Meerdere telefoon gesprekken zijn gevolgd omdat ik de hoop niet opgeef en de nadruk blijf leggen op het feit dat we niet op bestemming kunnen komen door een geannuleerde vlucht en we geen voucher willen omdat we bang zijn deze niet optijd kunnen verzilveren.
Op dinsdag 16-06 een laatste keer bellen met www.booking.com, alle hoop is naar de grond gezakt en met flinke tegenzin bel ik om toch de voucher te accepteren zodat ik m'n geld niet kwijt ben. Meneer van de klantenservice neemt op en vraagt gelijk om de annulering door te sturen als bewijs, iets wat nog geen enkele andere medewerker heeft gevraagd! Uitgelegd dat hij dat nodig heeft om voor een restitutie te zorgen. Meneer heeft daarna ook voor ons met de accomodatie gebeld, en komt terug met zeer verrassend nieuws. De accomodatie geeft aan na oktober dit jaar dicht te gaan, dus de voucher die booking.com me eerder door mijn strot probeerd te duwen zou na die periode nutteloos worden! Schandalig!
Met kleine hoop dat deze medewerker het probleem voor ons zou oplossen wachten we maar tot hij terug beld. Niks meer van gehoord...
Dag hard voor gewerkte centjes... Achtergelaten met ongeloof dat zo'n groot bedrijf zo weinig voor hun trouwe klanten kunnen doen.
Patrick timmmerman
op 18 juni 2020
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2020
Reis kon om bekende reden niet doorgaan. niet door ons gewild!!
reis geboekt via booking.com (dus zij verdienen hier aan) nu kunnen we nbiet anders dan annuleren en de heren/dames van booking trekken hun er niets vanaan; nu mogen we zelf alles regelen met het hotel terplaatse !!! Ferme service !! DUS BETER in de toekomst rechtstreeks bij hotel boeken en NIET via booking (is trouwens goedkoper ook) Wij werken NOOIT meer via booking en zullen dit ook op soiciale media melden een echte schande. men zegge het verder...
Lizette
op 15 juni 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2020
Booking.com is een waardeloze organisatie. Vanwege corona ging de reis niet door. Meer dan 800 Euro betaald en geen euro terug gekregen. Al het geld zelf in eigen zak gestoken. Zeer moeilijk om contact te maken. Boek NOOIT bij deze oplichters😈
Dennis
op 10 juni 2020
bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: mei 2019
Hotel is geannuleerd maar van Booking.com op meer dan 5 berichten geen enkele respons. Ik was een vaste klant maar zal nooit meer iets boeken bij Booking.com. Helaas!!
Hans van drunen
op 10 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2020
Ivm Corona was t hotel dicht.
Gratis te annuleren.
Blijkt alleen onmogelijk om je geld terug te krijgen.
Diverse telefoontjes, mails. Steeds wordt je met nieuwe mails bestookt.
Maar nevernooit geld terug!
Ieder contact wordt beantwoord met n klanttevredenheidsonderzoek. Daar zijn ze heeeel goed in.
Grote bende is t. Nooooit meer booking.com!!!
Stefaan Werbrouck
op 6 juni 2020
bestemming: Zwitserland / Genève, reisperiode: juni 2020
Deze booking mocht ik gratis annuleren wegens Covid19. Ik zou het gestorte geld van 384.6 € terugkrijgen. Heb ik nog niet gehad. Ik neem telefonisch contact.... 15' wachttijd en geen antwoord. Ik mail, tot 2 X toe.... geen reactie. Betrouwbaar zijn ze dus noet
Jolanda
op 4 juni 2020
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: september 2019
Reis gaat niet door. nov 2019 MM Apartments in Milaan geboekt en betaald. Febr 2020 werd deze door boeking.com geannuleerd. Na diverse mails nog steeds het geld niet terug ontvangen. Boeking.com trekt de betaling in twijfel en brengt tevens de Rabobank ik diskrediet. Door de bewijslast bij de klant neer te leggen, lijken ze tijd te rekken om niet te hoeven betalen. Wat een WAARDELOZE organisatie. Van mij zullen ze geen boeking meer ontvangen.
Caspar
op 4 juni 2020
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2020
In januari geboekt, geld is van onze rekening gehaald, vervolgens bericht ontvangen vanuit Booking.com dat de reis niet door kan gaan wegens corona. Bij vraag om geld terug verwijzen zij door naar het hotel en het hotel weer naar booking.com Volgens conzuwijzer heb je al consument gewoon recht op geld terug omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van diensten. Dit is echt belachelijk dat je hen niet bereiken kan.
Felicia
op 31 mei 2020
bestemming: Griekenland / Stoupa, reisperiode: juni 2020
Schande, ivm de carona werd onze reis geannuleerd. Volledig in onmacht. Krijgen wij niks terug.
Als ik een koffiezet apparaat koop van douwe egberts bij de blokker. En hij is niet goed ga ik terug naar de blokker niet naar douwe egberts.
Ik vind het schandalig dat booking.com hier niks aan doet.
Jullie moeten je schamen we moeten hard werken voor ons geld en zijn het nu gewoon kwijt.
Bookin.com heeft geld zat en krijgt geld zat over iedere booking .
Jullie moeten je schamen.
Karma zal jullie krijgen
Verkempinck Noel
op 25 mei 2020
bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: juni 2020
Totaal geen service met manieren.Heb al meerdere mails gestuurd en nog altijd weten ze zelf niet wat ik geboekt heb.Ik wordt aan het lijntje gehouden.Ik ga in elk geval nooit meer boeken met Booking.com .
CCM van Hekke
op 25 mei 2020
bestemming: Duitsland / Lahnstein, reisperiode: juni 2020
Wij waren genoodzaakt deze reis te annuleren omdat je Duitsland niet in mag nu. Ik heb zaterdag 23 mei 2020 Booking.com gemaild, en kreeg dezelfde avond mailtje terug dat ik mijn reissom teruggestort kreeg en vandaag, maandag 25 mei, stond het al op mijn rekening. Er wordt zoveel slecht geschreven over Booking.com, maar ik heb alleen maar goede ervaringen en dat mag ook eens gezegd worden.
Lianne Willemsen
op 14 mei 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2020
Ik kan niet gaan en booking.com geeft geen geld terug. Belachelijk er gast geen vliegtuig dus hoe moet ik er komen?
Wendy Suykens
op 12 mei 2020
bestemming: , reisperiode: april 2020
Ik zou de week paasvakantie dat ik al had betaald terug krijgen wegend de Coronacrisis binnen de 10 à 15 werkdagen. Ik heb niets ontvangen en booking. com stort niets terug.
Julia
op 11 mei 2020
bestemming: , reisperiode: juni 2020
Booking.com reageert niet. Mijn collega's kunnen niet naar Algerije, vlucht is geannuleerd, visum bureau gesloten. Hotel rekent volledige annuleringskosten. Booking.com schrijft neem contact op met het hotel, maar dit is gesloten.
Rianne van den Bragt-van Laarhoven
op 8 mei 2020
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: maart 2020
Wij zouden in maart 2020 op reis gaan naar Wenen. De reis was geboekt via booking.com. In verband met de uitbraak van het coronavirus werd de reis geannuleerd. De nieuwe dat zou zijn eind augustus 2020. Aangezien het toen niet bekend was dat het coronavirus zo heftig om zich heen zou grijpen, hebben wij contact opgenomen met booking.com om de reis te verzetten naar mei 2021. Vijf gesprekken verder, een wachttijd van ruim 3, tegenstrijdige mededelingen door verschillende medewerkers, zijn wij nog geen stap verder. Nooit meer een reis via booking.com.
Roy van leeuwen
op 8 mei 2020
bestemming: Schotland / Isle Sky, reisperiode: april 2020
We hebben in 2019 al een vakantie gepland met een b en b huisje via booking.com. Door corona moesten we helaas annuleren gelukkig binnen de gratis annuleer termijn. We hebben tot de laatste dag gewacht tot dit mogelijk was. Echter de betaling liep via booking.com en zei schreven net voor het kosteloze annuleren de £450 van mijn rekening koers €519. We hebben helaas moeten annuleren maar zouden geld terug krijgen. 5 dg later stond het op mijn creditcard terug £450 echter nu €469.50. Ze hebben de boeking dus gestort tegen koers van 5 dg later terwijl er nog helemaal geen betaling en wisselkoers had plaatsgevonden. Door innen en terugstorten dus zo maar 50 euro weg in rook op. Echt belachelijk vind dat ze de booking voor zelfde bedrag moeten annuleren. Hun reactie geen tegemoetkoming ook niet de helft fifty fifty. nooit meer boeken als booking.com int in andere valuta goede tip voor iedereen. Met acc gebeld die hadden ook nog niks betaald dus geld was nog gewoon bij booking.com
Jack
op 7 mei 2020
bestemming: Griekenland / Skiatos, reisperiode: mei 2020
Booking.com geeft niet thuis. De reis werd in februari, voor de corona crisis, geboekt. Uiteraard niet wetende wat er ging gebeuren. Nu zijn er restricties, Vlucht is geannuleerd en vluchten zijn er niet. Maar booking.com zegt niets te kunnen doen. Accommodatie zegt dat het jammer is, maar wij ons geld kwijt zijn. Ik heb bij BOKING.COM geboekt en deze zijn verantwoordelijk. Maar ze reageren doodleuk niet. Ik begrijp de chaos en onzekerheid, maar klantvriendelijkheid is 0,0. Een internetbedrijf is het welke zicht verschuilt achter geen reactie en niet bereikbaar zijn. Hier dus nooit meer boeken. Overigens de accommodatie waar ik op Skiatos ook nooit meer zou boeken : "Athena studios Skiatos".
Astrid
op 7 mei 2020
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: mei 2020
Vanwege corona kon de reis niet doorgaan, ik kwam erachter dat ik geen geld terug kreeg van de accomodatatie, na contact met ze te hebben gehad is de reisdatum een jaar verzet, ik kreeg ineens weer een rekening van booking.com terwijl ik alles met de accomodatie via 2 mailtjes had geregeld en voordat ik kon achterhalen (binnen 24 uur)waarom ik ineens weer een bedrag moest betalen had booking.com mijn wijziging alweer geannuleerd, volledig in de stress nu weer proberen om iets te regelen met de accomodatie.nooit meer
Mariska
op 6 mei 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2020
Never nooit meer!
Slechtste service ooit, has geboekt bij een hostel in Amsterdam. Mailtje gestuurd naar hostel en netjes antwoord gekregen. Moest via booking.com mijn reservering annuleren en ik zou mijn geld terug krijgen . Ik wist niet hoe dat moest dus ik bellen, tot 5x toe alleen maar engelse medewerkers aan de lijn. Gisteren weer gebeld word opgenomen en gelijk weer opgehangen.
Wel 7 mailtjes gestuurd geen reacties.
Vandaag eindelijk iemand te pakken gekregen helemaal niet verstaanbaar. Zij zei dat ik niet eerder gebeld had en geen mails had gestuurd en nu kon ze niks voor mij doen op een voucher na. Ik zou mijn geld terug krijgen en geen voucher. Dit is dus al de 2e keer dat ik vies hard genaait word door booking.com.
Via booking betaal je bijna het dubbele dan via de orginele site. Ze stikken er maar in en krijgen van mij geen rooie cent meer!
RenCoppi
op 1 mei 2020
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2020
Ivm een boeking geprobeerd contact te zoeken: via de site geen antwoord na een week wachten. Toen maar gebeld, na een half uur in de wacht kreeg ik te horen dat booking.com eigenlijk niets ken betekenen voor me en dat eventuele coulantie geheel van het hotel zelf afhankelijk is. Tja, waarom boek ik dan eigenlijk via booking.com? Als zoekmachine zijn ze handig, maar verder gebruik ik ze niet meer, en met name ook omdat een bedrijf dat miljarden winst maakt en dan z'n hand ophoudt voor MIJN belasting geld m.i. moreel geen bestaansrecht heeft.
Cynthia Buysse
op 29 april 2020
bestemming: Verenigde Staten / Lake Placid, reisperiode: april 2020
Net zoals velen werden onze vakantieplannen getroffen door de coronacrisis en kon onze reis niet doorgaan. Ook wij kregen een bericht van Booking.com dat we kosteloos konden annuleren. Wat een opluchting en fijne gedachte in deze moeilijke tijd. We kregen bovendien de bevestiging dat ons verblijf kosteloos was geannuleerd. Tot wij paar weken later ons bankafschrift kregen en alles netjes van onze rekening gaat. Na contact blijkt dat we toch niet konden annuleren??? Waarom stuurt men dan bericht dat je kosteloos kan annuleren? Voel me echt bedrogen en opgelicht. Dus mensen BOEK NOOIT NOG MET DEZE ORGANISATIE AUB!! Boek rechtstreeks bij de hotels en appartementen, hebben ze meer aan.
Er zullen helaas veel faillisementen zijn in de toeristische sector die het hard te verduren krijgt. En dat is zeer jammer. Veel hardwerkende mensen zijn hier bij Booking.com hun centen kwijt en kunnen de sector niet meer steunen met een nieuwe vakantie.
Als het Booking.com overkomt, zal het karma zijn. Want ik lees vele reviews van mensen die op dezelfde manier bedrogen en opgelicht zijn. Schande!!
Katty Lemahieu
op 27 april 2020
bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: april 2020
Wij kregen van booking plots een voorstel om vanwege corona gratis ons verblijf te annuleren. Wij zijn er op ingegaan en plots was het stil. Na 3 weken zelf contact opgenomen en van hun eigen voorstel was er plots geen sprake meer. Dit was de laatste keer dat ik (en hopelijk onze kennissen ook) dat ik via hun iets heb geboekt.
Ronald
op 26 april 2020
bestemming: Spanje / Masnou, reisperiode: juni 2019
De accomodatie int gewoon de aanbetaling ondanks de “lockdown” die er nog steeds bestaat. De reiswereld is niet realistisch!! Oplichters!!
Stompzinnig en kortzichtig. Booking.com: bekijk het maar!!
Mitchell
op 26 april 2020
bestemming: China / Hongkong, reisperiode: april 2019
Even een aanvulling op alle slechte verhalen hier. Ik boek meerdere keren per jaar op booking.com, site werkt prima.
Je kunt vaak kiezen uit meerdere opties als “gratis annuleren” of “niet annuleerbaar”. Er zit hier ook wel degelijk prijsverschil tussen, in mijn geval van HongKong was dit ruim 400,-.
Ik heb geboekt zonder annuleringsmogelijkheden toen Corona alleen nog een biertje was.
Toen Corona op kwam zetten heb ik via de site contact met de accomodatie opgenomen. Die gaven toen (terecht) aan dat ik “zonder annuleren” had gekozen en dat ik voor eventuele coulance bij Booking.com moest zijn. Daarmee contact opgenomen, zij verwezen terug naar het hotel voor coulance vanuit het hotel. Vervelend, maar ik heb zelf geboekt zonder kosteloos annuleren.
Uiteindelijk heb ik afgelopen week definitief moeten annuleren. Daarbij heb ik via chat opnieuw contact opgenomen met Booking.com. Hier kreeg ik direct de aanbieding dat zij voor mij een bericht wilden sturen naar de accomodatie met vraag om kostenloos annuleren. LET OP, dit hoeven ze dus NIET te doen!
Binnen 24u kreeg ik bericht dat de accomodatie nu akkoord was gegaan met kostenloze annulering. 4 werkdagen later is het geld weer bijgeschreven (100%) op mijn rekening.
Het is dus niet alleen slecht. Als de accomodatie meewerkt dan regelt Booking.com kennelijk ook zijn/haar zaken naar behoren.
En nogmaals, dit is allemaal extra, ik had (bewust) geboekt zonder kostenloos annuleren optie. Als je als zodanig hebt geboekt (en dat staat er duidelijk bij) dan hoeven ze ook niets terug te geven. Maar.... als de accomodatie dan flexibel is schuift Booking.com het kennelijk ook keurig (en snel) weer terug.
Misschien dus een tip... ook indien optie kostenloos annuleren niet geboekt is, bij annuleren vragen of Booking.com dit voor je wilt vragen bij de accomodatie.
Maar niet allerlei slechte recensies gaan schrijven als het niet lukt, boeken zonder “kostenloos annuleren” is een eigen keuze!
Peter
op 25 april 2020
bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2019
Wat is Booking.com door de mand gevallen, het neigt naar oplichting zelfs. Je bent als klant een nobody ! Mijn reis naar Curacao werd geannuleerd ivm de corona-crisis en ik kreeg een mailtje met "gefeliciteerd, uw reis wordt kosteloos geannuleerd" Dit is ook de enige positieve zin die ik van hun gehad hebt. Daarna bleef en blijft het muisstil van hun kant. Er wordt niet gereageerd op mailtjes, ze worden zelfs niet eens gelezen heb ik de indruk. Ze komen dus niet op voor hun klanten, maw je zoekt het maar uit ! Ondertussen ben ik wel mijn geld kwijt want de accommodatie verwijst naar een afspraak met Booking.com dat zij zouden uitbetalen en dat zouden verrekenen met een totaal-factuur aan de accommodatie waar ik geboekt had. Het is onvoorstelbaar dat een bedrijf dat vorig jaar 5 miljard dollar winst maakte zo met hun klanten omgaan. En ze durven ook nog eens staatssteun aan te vragen. Ik hoop echt dat ze omvallen en zal ook nooit meer 1 overnachting via die oplichters boeken.
Gerard
op 24 april 2020
bestemming: Duitsland / Adenau, reisperiode: juni 2020
Weekend geboekt. Was reis met gratis annulering. I.v.m. Corona en dat wij beide risicogroep zijn reis geannuleerd. Terugbetaling van €558, zou plaats hebben gevonden. De bankrekening waarmee ik in januari betaald had had ik opgezegd. Booking.com gebeld op 16 maart en kreeg toen nog iemand aan de lijn. Nieuwe bankgegevens op verzoek schriftelijk verstrekt. Het zou goed komen. Via booking assistant eindeloos berichten gewisseld. Zelfs gemail met het beoekingsnummer@booking.com. Steeds een andere medewerker. Ik most aantonen dat ik het bedrag niet ontvangen had op mijn oude bankrekening. Telefonisch contact was niet meer mogelijk. Uiteindelijk zaak bij mijn rechtsbijstandverzekering gemeld. Ineens waren alle berichten met booking assistant verwijderd. Ik had dit nodig voor mijn rechtsbijstandverzekering. Berichten waren gewist omdat er geannuleerd was. Mijn rechtsbijstandverzekering gaat er mee aan de slag. Te lang verhaal om gedetailleerd te doen. Het is een bedrijf dat NIET KLANTVRIENDELIJK is en in mijn geval Niet van plan is om terug te betalen.
NOOIT BOEK IK MEER BIJ BOOKING.COM
NOOIT BOEK IK MEER BIJ BOOKING.COM
NOOIT BOEK IK MEER BIJ BOOKING.COM
Yoeri
op 24 april 2020
bestemming: Frankrijk / Honfleur, reisperiode: juli 2020
De accomodatie weigers ons voorschot terug te betalen
Lisa
op 17 april 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2020
We hebben 180 euro betaald voor een accomodatie in utrecht. De hotel eigenaar verhefde zijn stem en verwees me door naar booking.com, die me vervolgens geen enkele vergoeding kon geven voor de annulering i.v.m coronavirus. wij konden het hotel niet bereiken omdat de grenzen vanuit Engeland gesloten zijn.
kunnen fluiten naar onze centen, en als we een voucher wilde moesten we ook nog eens 55 euro extra betalen, waarvoor?! super slechte service.
Ag
op 17 april 2020
bestemming: Ierland, reisperiode: april 2020
Titel: Een bedrijf die de benen neemt, wanneer de problemen de kop opsteken
Booking.com een bedrijf die zich op de kaart zet als degene die het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven. Echter, als de problemen om de hoek komen kijken is Booking.com spoorloos.
12 maart was een zwarte dag in de geschiedenis aangezien er officieel sprake was van een pandemie. Naar aanleiding hiervan publiceerde Booking.com een bericht op hun website dat als er sprake is van officiële reisbeperkingen er een mogelijkheid is om een restitutie te krijgen zelfs als het een niet-terugbetaalbaar boeking betreft. Te mooi om waar te zijn, wat achteraf ook zo bleek.
Aangezien Ierland op 27 maart op slot ging (luchthaven dicht & vanaf die dag is het verboden om meer dan 2 km van je verblijfadres te reizen, meer bevoegdheid voor agenten om dit bewerkstelligen) heb ik een kijkje genomen op Booking.com hoe voor restitutie in aanmerking kan komen. Het advies op de website luidde neem eerst contact op met de derde partij. Dit heb ik ook gedaan met een kopie naar Booking.com met een verzoek om hier ook te bemiddelen aangezien er verkeerde contactgegevens verstrekt zijn. Het telefoonnummer is namelijk alleen bereikbaar als iemand een Ierse simkaart in zijn telefoon heeft. Nooit een reactie hierop gekregen en de communicatie met de derde partij was zeer onplezierig en onprofessioneel.
De derde partij heeft namelijk alles in werking gesteld om ervoor te zorgen dat het geld geïnd zal worden ten koste van mensenlevens. De derde partij weigerde meer informatie te geven m.b.t. corona beleid, wou geen enkel standpunt nemen of het mogelijk is om 27 april de boeking door te laten gaan, facturaties werden op zo een wijze gedeclareerd dat wij niet in aanmerking kwamen voor een restitutie bij onze verzekering. Kortom, bij elke vraag werden wij verwezen naar e niet-terugbetaalbare voorwaarden.
Naar aanleiding hiervan hebben wij geprobeerd om met Booking.com in contact te treden. Op de website en Facebook Messenger werken er alleen robots. Wanneer er telefonisch contact wordt gelegd met de juiste gegevens krijg je te horen van een robot dat andere klanten voorrang hebben en wordt de verbinding verbroken. De enige optie was een publieke post op hun Facebook. Pas na 2,5 week kreeg ik een reactie die samengevat luidde dat er geen officiële reisbeperkingen naar Ierland zijn en dat de reis gewoon doorgezet kan worden. Er was geen mogelijkheid op deze mail te beantwoorden, om deze reden heb ik nog een keer toegelicht op Facebook dat uit mijn persoonlijke ervaring ik kan vaststellen dat Ierland helemaal op slot zit. Tot vandaag (4 dagen nog steeds geen reactie bovengenoemde).
Kortom, aangezien Booking.com geen positief vooruitzicht ziet m.b.t. corona heeft het bedrijf besloten om de benen te nemen.
Komt het verhaal jou bekend voor of ben je het mee eens dat Booking.com verantwoordelijkheid moet dragen, deel het bericht dan.
Gabriëlle
op 15 april 2020
bestemming: Marokko / Marrakesh, reisperiode: maart 2020
Booking.com wil mijn reis niet annuleren. Terwijl mijn reis niet is doorgegaan. Ze zeggen dat dit in dezelfde maand moet gebeuren. Maar als ik vraag waar deze voorwaarden staan, dan kunnen zij mij dit niet geven.
S Vd sanden
op 14 april 2020
bestemming: Italië, reisperiode: juni 2020
We hadden onze vakantie geannuleerd Bij booking.com ivm Corona
Vandaag netjes ons geld terug gekregen
Van den Berge
op 13 april 2020
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: mei 2020
De punten liggen niet aan de reis maar aan waar je boekt zijnde booking.com service bij problemen nul op geen enkele manier bereikbaar. We begrijpen dat het nu druk is maar je probeert zelf alles op te lossen met de accommodatie dat lukt.Maar booking.com doet geen enkele moeite om ook maar op iets te reageren.Telefonisch niet bereikbaar , mail die in een soort loop staat en komt geen antwoord op.Hun robot systeem komt ook geen antwoord gewoon niet te bereiken ze lijken verdwenen van de aardbodem.
Jeroen
op 11 april 2020
bestemming: Duitsland / Essen, reisperiode: april 2020
Zeer slechte behandeling omtrent een boeking die we voor 11 april in Duitsland gedaan hebben. In verband met het corona virus is het niet toegestaan om nu dagtrips en/of overnachtingen te ondernemen naar Duitsland. Daarom willen we de boeking verplaatsen naar een later tijdstip dit jaar. Zowel van Booking als de accommodatie totaal geen medewerking gehad en je kunt naar je centen fluiten! De ene verwijst naar de andere en visa versa. Wat een waardeloze organisatie, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan andere organisaties, daar kun je nog omboeken of je krijgt vouchers die je op een later tijdstip kunt besteden voor een reis.
Marleen
op 11 april 2020
bestemming: , reisperiode: april 2020
Kunnen niet gaan ivm corona. Hotel is welwillend. Booking.com niet thuis. BOEK NOOIT MEER VIA DEZE ORGANISATIE!!!!!!
Nico
op 8 april 2020
bestemming: Frankrijk / Saint-Raphael, reisperiode: mei 2020
Booking.com is totaal onbereikbaar en het mailadres wat ik heeft geeft geen respons. Misschien iets voor het programma "opgelicht ".
Patrick
op 8 april 2020
bestemming: Duitsland / Hotel restaurant heute, reisperiode: april 2019
Reis geanuleerd en geld komt niet terug. Booking. Com laat niks van zich afweten. Mail stuurt ons naar telefoon en telefoon stuurt ons naar mail. Eerste en laatste keer dat we deze site hebben gebruikt
A. Van Turnhout
op 6 april 2020
bestemming: Frankrijk / Versailles, reisperiode: mei 2019
Hotel blijkt gesloten, wordt per app, mail en voicemail van kastje naar de muur gestuurd. Je komt niet verder, zijn niet bereikbaar. Weet dus niet waar ik aan toe ben.
Jeannette van Dinter
op 6 april 2020
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: mei 2019
Wij wilden onze reis verzetten ivm Corona. Boeking.com stuurde deze mail door naar het hotel Ibis. Het hotel laat weten dat we bij Booking.com moeten zijn. Geen enkele reactie via de mail van Booking.com, telefonisch niet bereikbaar. Nooit meer boeken via Booking.com. REissom van €300,00 krijgen we ook niet terug. Dat geld houden zij als 'annuleringskosten'
P.J. Olthof
op 6 april 2020
bestemming: Engeland / cambridge, reisperiode: april 2020
We mogen er niet heen en Booking.com reageert op niets en is onbereikbaar. Het hotel wil omboeken maat het probleem zit bij Bookin.com
Ag
op 6 april 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2019
Wegens Corona gaat een nachtje b&b holwerd niet door..annuleren maar heb tegoed bon of geld terug.. dag weekendje dag geld...booking.com ook niet bereid je te bellen of mailen..
Bram
op 31 maart 2020
bestemming: Vietnam / Ho chi min, reisperiode: maart 2020
Wat een amateuristische organisatie nu het erop aan komt met corona virus en wijzigingen. Het enige model is geld verdienen en redenen zoeken om je geld niet terug te geven.
Fons Scholvinck
op 28 maart 2020
bestemming: Duitsland / Mannheim, reisperiode: april 2020
Je boekt een accommodatie bij booking.com voor april, dan kun je er niet naar toegaan vanwege het c-virus. De accommodatie geeft aan geen geld terug te geven ook niet onder deze omstandigheden. Booking.com is niet bereikbaar, reageert niet op e-mails, m.a.w. geen service, geen communicatie er gebeurt dus helemaal niks.
Paul
op 27 maart 2020
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: mei 2020
Vanwege het Corona virus kan de reis niet doorgaan. Wil de reis verschuiven maar wat ik ook doe, Booking geeft geen antwoord.
Het lijkt wel of er geen klantenservice bestaat. Dit is al mijn zoveelste slechte ervaring met Booming.com . Hoop dat ze failliet gasn.
Wil iedereen aanraden: boek rechtstreeks bij een hotel maar spek deze geldwolven niet.
Nc
op 27 maart 2020
bestemming: Mexico, reisperiode: maart 2020
Omdat ik niet op reis kon gaan...
Michiel
op 26 maart 2020
bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: maart 2020
Omdat we na een rit van een kleine 1000km van de hotel manager te horen kregen dat het geannuleerd was niet door mij maar door Booking. .Hotel had in de ochtend door gegeven dat het dicht was wegens het coronavirus .Booking gaf het door middels email maar toen stonden we al een halfuur voor de poort. Beetje laat niet en dan ook nog zeggen dat ik het had geannuleerd. Heb ze proberen te bereiken maar dat lukt van geen kanten.
D.Rorije
op 24 maart 2020
bestemming: Schotland / Edingburgh, reisperiode: april 2020
Deze reis in december geboekt. Voor de corona crisis.Wilde omboeken naar oktober. Bij vliegtuigmaatschappij Easy Jet was dit zo gebeurd. Prima service. Bij booking.com 1 groot drama. Een van het kastje naar de muur verhaal. Moesten maar contact opnemen met Agode, een partnerleverancier van hen, want blijkbaar brengen zij hun reizen daar onder soms. Deze mensen hadden onze boeking niet eens in hun systeem staan, dus konden niets betekenen. Dus hotel zelf maar bellen was hun volgende advies. Daar konden we zonder moeite verplaatsen naar oktober. Echter, booking.com moest reis wel annuleren, zodat zij nieuwe boeking voor hetzelfde geld konden maken. Booking.com weer gebeld. Zij blijven echter zeggen dat het onmogelijk is en ze zich aan protocollen moet houden bla, bla bla. Het is een zeer klant onvriendelijke organisatie, die zeker in deze tijd waarin alles anders gaat dan volgens protocollen, in zijn geheel niet meedenkt met mensen. Ik roep iedereen op om nooit meer te boeken bij deze organisatie. Voortaan boek ik direct bij een hotel. Deze mensen zijn bereidwillig om in tijden van onzekerheid voor iedereen (zeker voor de horeca) zelfs nog mee te denken met hun gasten. Chapeau voor Cairn Hotel in Edingburgh en een dikke dikke onvoldoende voor de service van booking.com
Rob
op 21 maart 2020
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2020
Had bij de annulering gevraagd of ik deze gratis of tegen gereduceerd tarief kan annuleren. Ik behoor namelijk tot de risicogroep, ouder dan 65 jaar en een hoge bloeddruk, voor het coronavirus. Ik kreeg hier alleen als reactie op dat een en ander geannuleerd is. Als ik niet tegen gereduceerd tarief kan cancelen wil ik gewoon gebruik maken van de reservering danwel hier later dit jaar gebruik van maken. Ik heb diverse malen al geprobeerd een reactie te krijgen, maar ik hoor verder niets
Theuninck g.
op 18 maart 2020
bestemming: België / Nieuwpoort, reisperiode: maart 2020
Reis geannuleerd omdat het hotel sluit vanwege Corona virus begrijpelijk maar niemand van booking .com krijg ik aan de lijn of kan antwoorden hoe ik mijn geld kan terugkrijgen ze zeggen alleen maar dat ik mijn geld kwijt ben. Enkel voor geprogrammeerde antwoorden zo zielig.
Giny
op 15 maart 2020
bestemming: Finland / Oulu, reisperiode: maart 2020
Geen kans om de reis te maken. Hadden een studio geboekt via Booking.com in Oulu, Finland. Zouden daar onze zoon gaan opzoeken die daar studeert. Helaas is de vlucht gecanceld in verband met het Corona virus. Ondanks dat wij heel graag naar onze zoon willen en de teleurstelling heel groot is hebben wij dus geen mogelijkheden om te gaan. Dit aangegeven bij Booking.com en aangegeven dat wij dus moeten annuleren.
Antwoord van Booking.com is jammer voor jullie, maar dan had je het maar moeten afkopen. Ja je kan 20% korting krijgen op je volgende boeking, maar je € 315.- ben je gewoon kwijt.
Wat een ontzettend slecht bedrijf (wil graag andere benaming geven, maar zal mij daar niet toe verlagen). Hier zal ik nooit, maar dan ook nooit meer een boeking doen.
Dus let goed op als je via dit waardeloze bedrijf iets boekt. Zal Booking.com zeker nooit aanbevelen en zelfs dringend afraden bij andere.
Rosalie
op 14 maart 2020
bestemming: België / Brussel, reisperiode: maart 2020
Door het coronavirus zijn alle restaurants, musea, winkels etc gesloten. Wegens overmacht moesten we maar annuleren. Want wat kun je dan nog doen daar? En nog kun je niet annuleren, dag €115. Slecht. Heel slecht.
Leo haesen
op 13 maart 2020
bestemming: Nederland / vlissingen, reisperiode: maart 2020
Ik had een weekend vlissingen beboekt en betaald aan boeking.com maar met het coronavirus geannuleerd geen geld terug gehad had ik bij het hotel geboekt dan wel de som terug gehad dus volgende keer onmiddellijk bij het hotel boeken
WESLEY
op 9 maart 2020
bestemming: Nederland / Tilburg, reisperiode: juni 2017
Ik had 5 maanden voorheen geboekt en in de week van het desbetreffende huurappartement kreeg ik ineens een verontrustende bericht dat me boeking geannuleerd was en me geld moest ik nog terug krijgen kwamen ze met allemaal zogenaamde excuses aanzetten en ook zo mooi ik moest dan een nieuwe hotel ofzo boeken en dan werd mij bedrag dat ze nog hadden vastgehouden en de rest moest ik dan bijleggen maar als wij durven om op het laatste moment te annuleren dan word er een boete over verrekend het zijn oplichters ik raad bij deze iedereen af om hier te boeken
Roos
op 5 maart 2020
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: april 2020
Erg slechte service vanuit Booking.com 2 x is er door booking een accommodatie geannuleerd zonder overleg, zonder een goed verhaal, meerdere keren gebeld en belooft terug gebeld te worden wat niet gebeurd, vervolgens kwam het verhaal naar voren dat het een accommodatie is wat niet bestond, twee keer achter elkaar. Blijkbaar support booking frauduleuse accomodaties/ organisaties. daarnaast deelt booking zonder eerst de accommodatie/ organisatie te checken zomaar de creditcard gegevens, waardoor een ( frauduleuse )organisatie zomaar geld kan afschrijven en je het niet meer terug krijgt, niet van Booking en niet van de organisatie. Ik boek via booking voor de veiligheid/ betrouwbaarheid maar zij kunnen dit dus absoluut niet geven, zij zeggen een platform te zijn en geen boeking agency, wat is dan de toegevoegde waarde van Booking? Zeer teleurstellen en zal nooit meer boeken via booking!
Sander
op 27 februari 2020
bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: februari 2020
Hotel lieb lommerke geboekt via booking.com.
In plaats van een gezellig ingerichte kamer (in de advertentie op booking.com) een 3 hoog achter somber en smoezelig hok met lage doorloop....
Volledig bedrag van de no show fee moeten betalen en booking.com doet er HELEMAAL NIETS mee: eigen schuld vind men....
Boek nooit met booking.com, oplichters!!!!
Wresh
op 23 februari 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2020
Via booking.com een appartement geboekt voor 2 dagen bij montorgueil charming place. De boeking heb ik bij hun in de straat bij een restaurant gedaan. Eenmaal aan de deur was er niemand om me in te checken. Vervolgens hun tel nr gevonden en gebeld na 3x proberen iemand aan de lijn gekregen die een luidruchtige feestje op de achtergrond had. Deze beste man excuseerde zich en zij dat hij niemand meer kon regelen om me in te checken en zij mijn bedrag te gaan crediteuren. Dit gesprek heb ik op de bewuste avond zowel aan booki g.xom en aan de accomodatie terug gekoppeld en bewaard. Booking.com gaf mij het advies om de fakturen van andere verblijfen te bewaren als bewijs en om de eventuele hogere kosten op hun te verhalen. Eenmaal in Nederland weer contact opgezocht met de accommodatie met de vraag waar mijn geld blijft. Daar deden ze even moeilijk over maar al heel snel appte ze mij een formulier waar op stond dat er al opdracht tot creditering was gegeven. Na een maand nog steeds geen bedrag terug, contact o p gezocht wordt niet bantwoord. Bookung.com ingeschakeld en van hun een bericht terug gekregen dat de accommodatie aangeeft dat ik niet op de afgesproken tijdstip bij de accommodatie was wat niet klopt. Booking.con aangegeven dat de tijdstip geen punt van discussie kan zijn en als dat wel het geval was ik gewoon de volgende dag gebruik van het appartement had gemaakt en niet nog eens een andere hotel had geboekt. Heb booking.com er op gewezen dat ik de accommodatie mondeling heb gesproken en ook de screenshots van de appjes heb waarbij ze aangeven mijn bedrag te gaan crediteren. Screenshots appjes is volgens booking.com geen bewijs. Heb ze aangegeven dan bij hun langs te komen om inzagen in mijn what s app te geven maar dat kan niet zeggen ze. Een video gemaakt van mijn chat en opgestuurd, waarbij de tel nr van de accommodatie duidelijk zichtbaar is maar nog steeds geen bericht. Al met al denken ze van mij af te zijn en mij opgelicht te hebben maar dit krijgt nog een staartje want appjes en smsjes zijn gewoon techtsgeldige bewijzen voor het recht. Boek dus nooit meer via booking.com en kijk uit voor Montorgueil charming place.
Max Westdorp
op 16 februari 2020
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: januari 2020
Het geboekte verblijf was fantastisch. Maar de beloofde beloning die meerdere keren bevestigd was werd na het verblijf geannuleerd met verschillende onduidelijke redenen. Pure oplichterij!! Nooit meer boeken bij booking com.
W.van Buren
op 15 februari 2020
bestemming: Duitsland / Ubersee, reisperiode: februari 2020
Omdat de overnachting in het hotel echt waardeloos was oude accommodatie buren in je kamer voor je gevoel. Hoe durft men dit op de site aan te bieden!!! Oude fito’s, complete misleiding en dan twee kamers voor 185 euro
Jeroen
op 31 januari 2020
bestemming: Thailand / Ko samui, reisperiode: februari 2020
Booking heeft inmiddels booking.basic. De boekingen met basic worden door veel hotels niet geaccepteerd. Het is via de website van booking. Als ik het goed begrijp zoekt booking.basic de prijzen op die hotels berekenen voor hele grote klanten en betalen die prijs dan door aan het hotel voor boekingen. Zelf houden ze een enorme opslag. Bij mij was het 2300 Baht betalen en bet hotel kreeg daar 1300 van!
Olaf
op 29 januari 2020
bestemming: , reisperiode: december 2019
Heb geboekt en ben via hun in Valkenburg geweest in het Parkhotel. We hadden een actie dat er 40,- werd terug gestort. Eind december kreeg ik bericht om dit te claimen. Bij inloggen bleek deze 19 december te zijn verlopen!? Vervolgens contact gezocht alle info gegeven. Krijg ik een mail terug of ik de info wil mailen?! Nog maar een keer gedaan. Vanaf dat moment niet thuis en reageren niet meer! Slechte communicatie en komen de afspraken niet na.
B Van der Zee
op 24 januari 2020
bestemming: Marokko / tagerth, reisperiode: december 2019
Geboekt via booking.com. Bij hotel aangekomen wist de bewaker van niets, had geen sleutels en kon ons niet helpen. Tel nummer bij de boeking nam niet op, direct naar voicemail. Nu is de 180E wel afgeschreven en booking.com is niet bereikbaar, reageert niet via de mail en klantenservice krijg je niet te pakken aangezien die ons reserveringsnummer niet pakt. 180E kwijt, bedankt booking.com!
Josephinebeeker
op 24 januari 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2020
Slechte service van booking.com kreeg een ranzig hotel en booking.com deed niets ook de prijs was 50 procent duurder op booking nooit meer