Schrijf een ervaring over DFDS en maak kans op mooie prijzen!

DFDS

Url: https://www.dfds.com/nl-nl/

Type reizen: ferry

Logo van DFDS
DFDS won in 2018 de Reisgraag award

DFDS is met 25 routes de grootste veerbootmaatschappij in Noord-Europa. De naam staat voor Det Forenede Dampskibs-Selskab, wat de verenigde stoomboot maatschappij betekent in het Deens. Het bestaat al meer dan 150 jaar. DFDS biedt meerdere ferryroutes vanuit diverse Europese havens naar het Verenigd Koninkrijk. Ook vertrekken er ferryverbindingen naar de Baltische Staten en Scandinavië. Aan boord van de cruiseschepen van DFDS begint je vakantie comfortabel en ontspannen, geen files, wachttijden of urenlang zitten. Je neemt met gemak je auto, fiets, motor, caravan of camper mee aan boord. Elk schip is voorzien van bars, restaurants en shops. Kinderen kunnen zich vermaken in de Kidz' Club.

Wie vanuit Nederland per boot naar Engeland wil reizen heeft 3 opties. De snelste route naar Engeland is de overtocht van Duinkerken (België) of Calais (Frankrijk) naar Dover. Deze reis duurt twee uur. Wil je naar het noorden van Engeland? Dan kun je vanuit IJmuiden de veerboot nemen naar Newcastle. De overtocht duurt zestien uur en je hebt de mogelijkheid om in een eigen hut te slapen. Als het gaat om dineren tijdens een overtocht IJmuiden - Newcastle heb je uitstekende keuzes. Er zijn twee restaurants aan boord met beide een divers aanbod van gerechten.

Mocht je naar Schotland willen dan is dit de snelste route. Vanuit Newcastle sta je binnen 1,5 uur in Schotland. DFDS vaart ook op de overtochten Kopenhagen – Oslo, Kiel – Klaipeda en Stockholm – Tallinn. Ook worden er voetbalreizen en MiniCruises aangeboden. Voor vragen kun je contact opnemen per telefoon, e-mail, chat of social media.

op 1 oktober 2020 bestemming: Engeland / dover, reisperiode: augustus 2020

Ivm corona gekozen voor premier class Calais-Dover. Grote lounge met ruimte om uit elkaar te ziten.
Bij het boeken werden wij geinformeerd dat we geen eten mochten meenemen en dat we een maaltijd uitgeserveerd zouden krijgen. Bij het inchecken kregen we twee maaltijd bonnen. Na ruim een uur niemand gezien te hebben op zoek gegaan naar iemand die ons kon vertellen wanneer we ons eten zouden krijgen. We werden geinformeerd door de caterings manager dat er geen eten gesreveerd zou worden en dat er geen service was in de premier class. En daarvoor hadden we ongeveer 100 euro meer betaald dan normaal. Daarnaast werd de veiligheids video wel aangekondigd maar was niet te zien op de monitor in de premier
class. Zeer kwalijke zaak. Voor de terugweg werden we geinformeerd dat onze terugreis veranderd was, we konden een uur eerder (konden we niet halen) of 1,5 uur later. Met het gevolg dat we pas om 01:30 thuis waren. Echter toen we op onze boot stonden te wachten vertrok er wel een DFDS boot de door ons gereserveerde tijd. De premier class op de terugreis was niet schoongemaakt, kopjes etc van gasten op de heenreis stonden er nog, ontsmetting zeep was op, toilet niet schoongemaakt, koffiezet apparaat had service nodig, veiligheidsvideo was niet te zien. Al met al waren wij met onze heen en weer reis helemaal niet blij. (Zacht uitgedrukt). Schandalig hoe met de veiligheid en gezondheid van de passagiers omgegaan werd. Hebben na een heel lang telefoontje toch nog een refund van ruim 90 euro gehad. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 13 juli 2020 bestemming: Engeland / New Castle, reisperiode: juli 2020

In februari geboekt. Aanbetaling gedaan. Eind mei bleek kans dat reis door kon gaan steeds kleiner. Overwogen reissom niet te betalen (en aanbetaling kwijt te zijn).Toch betaald op aanraden kantenservice. Toch moeten annuleren. Weigeren nu de annulering te bevestigen en uitsluitsel te geven over retourbetaling. Aanbetaling mocht DFDS van mij houden. Gebeld en in de wacht gezet (zouden het uitzoeken) na 2 uur aan de telefoon gehangen niet meer uit de wacht gehaald. Dat is geen service! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 17 maart 2020 bestemming: Noorwegen / Nesbyen, reisperiode: maart 2020

We zijn op tijd gebeld om de laatste boot te kunnen nemen naar Kopenhagen in Denemarken. Daar waren we heel content mee. Het had zo kunnen gebeuren dat we heel lang in Noorwegen hadden moeten blijven. Aan boord werd prima rekening gehouden met het coronavirus. De organisatie en de bemanning verdienen een grote pluim. ... Lees meer

  • Algemeen 10

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen