DFDS

Url: https://www.dfds.com/nl-nl/

Type reizen: ferry

Logo van DFDS
DFDS won in 2018 de Reisgraag award

DFDS is met 25 routes de grootste veerbootmaatschappij in Noord-Europa. De naam staat voor Det Forenede Dampskibs-Selskab, wat de verenigde stoomboot maatschappij betekent in het Deens. Het bestaat al meer dan 150 jaar. DFDS biedt meerdere ferryroutes vanuit diverse Europese havens naar het Verenigd Koninkrijk. Ook vertrekken er ferryverbindingen naar de Baltische Staten en Scandinavië. Aan boord van de cruiseschepen van DFDS begint je vakantie comfortabel en ontspannen, geen files, wachttijden of urenlang zitten. Je neemt met gemak je auto, fiets, motor, caravan of camper mee aan boord. Elk schip is voorzien van bars, restaurants en shops. Kinderen kunnen zich vermaken in de Kidz' Club.

Wie vanuit Nederland per boot naar Engeland wil reizen heeft 3 opties. De snelste route naar Engeland is de overtocht van Duinkerken (België) of Calais (Frankrijk) naar Dover. Deze reis duurt twee uur. Wil je naar het noorden van Engeland? Dan kun je vanuit IJmuiden de veerboot nemen naar Newcastle. De overtocht duurt zestien uur en je hebt de mogelijkheid om in een eigen hut te slapen. Als het gaat om dineren tijdens een overtocht IJmuiden - Newcastle heb je uitstekende keuzes. Er zijn twee restaurants aan boord met beide een divers aanbod van gerechten.

Mocht je naar Schotland willen dan is dit de snelste route. Vanuit Newcastle sta je binnen 1,5 uur in Schotland. DFDS vaart ook op de overtochten Kopenhagen – Oslo, Kiel – Klaipeda en Stockholm – Tallinn. Ook worden er voetbalreizen en MiniCruises aangeboden. Voor vragen kun je contact opnemen per telefoon, e-mail, chat of social media.

op 22 november 2021 bestemming: Schotland / Banff, reisperiode: november 2021

Het schip was erg schoon en netjes. Alle personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten aan boord was geweldig.

  • Algemeen 10
op 23 september 2021 bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: november 2021

Jammer genoeg deze keer heel ontevreden, ga al jaren met dfds op reis maar nu gaat het helemaal fout. Reis geboekt en direct betaald nav een email. De email vertelde mij dat het weer mogelijk was om te gaan boeken om van ijmuiden naar newcastle te gaan. Heel enthousiast natuurlijk gelijk geboekt want in de email stonden geen verdere vermeldingen over extra regels. Blijkt na betaling dat er wel degelijk extra regels zijn, je moet nl een paspoort hebben en geen id, en je moet ondanks dat je gevaccineerd bent toch testen doen van 75 pond per persoon en we zouden met 4 personen gaan. Dus even met de boot leuk voor verjaardag naar de overkant gaat heel duur worden, maar gelukkig stond er ook op de site dat je gratis kon annuleren tot 30 september. even verder op de site staat dat dit binnen paar uur moest gebeuren. Dit onmiddelijk geannulleerd. Tot grote verbazing krijgen we een email dat de kosten 109 euro zijn. Dfds gesloten natuurlijk dus volgende ochtend gelijk om 9 uur gebeld, erg druk dus pas na een uur iemand aan de de lijn die heel vriendelijk was en begripvol en we kregen een mail met annulatie en dat volledige bedrag zou worden terug gestort. Aangezien reis voor verjaardag is en ik minimum inkomen heb is 438 euro veel geld, vergeten te vragen wanneer terug gestort word, dus weer bellen en nu na 2 uur wachten iemand aan de lijn die zei, ik zie dat al doorgestuurd is en als goed is moet al op uw rekening staan. Na weer gebeld te hebben en weer 2 uur in de wacht werd verteld dat het vervelend was maar er was achterstand dus zou 60 dagen duren voordat ik geld terug ontvang. Dit vind ik heel slecht. Volgens diverse instanties behoort iemand dit uiterlijk binnen 14 dagen gestort te hebben. Dus ik ben heel jammer erg teleurgesteld

  • Algemeen 1
op 2 april 2021 bestemming: Engeland / Ijmijden, reisperiode: maart 2019

Vriendelijk personeel

  • Algemeen 10
op 1 oktober 2020 bestemming: Engeland / dover, reisperiode: augustus 2020

Ivm corona gekozen voor premier class Calais-Dover. Grote lounge met ruimte om uit elkaar te ziten.
Bij het boeken werden wij geinformeerd dat we geen eten mochten meenemen en dat we een maaltijd uitgeserveerd zouden krijgen. Bij het inchecken kregen we twee maaltijd bonnen. Na ruim een uur niemand gezien te hebben op zoek gegaan naar iemand die ons kon vertellen wanneer we ons eten zouden krijgen. We werden geinformeerd door de caterings manager dat er geen eten gesreveerd zou worden en dat er geen service was in de premier class. En daarvoor hadden we ongeveer 100 euro meer betaald dan normaal. Daarnaast werd de veiligheids video wel aangekondigd maar was niet te zien op de monitor in de premier
class. Zeer kwalijke zaak. Voor de terugweg werden we geinformeerd dat onze terugreis veranderd was, we konden een uur eerder (konden we niet halen) of 1,5 uur later. Met het gevolg dat we pas om 01:30 thuis waren. Echter toen we op onze boot stonden te wachten vertrok er wel een DFDS boot de door ons gereserveerde tijd. De premier class op de terugreis was niet schoongemaakt, kopjes etc van gasten op de heenreis stonden er nog, ontsmetting zeep was op, toilet niet schoongemaakt, koffiezet apparaat had service nodig, veiligheidsvideo was niet te zien. Al met al waren wij met onze heen en weer reis helemaal niet blij. (Zacht uitgedrukt). Schandalig hoe met de veiligheid en gezondheid van de passagiers omgegaan werd. Hebben na een heel lang telefoontje toch nog een refund van ruim 90 euro gehad.

  • Algemeen 2
op 13 juli 2020 bestemming: Engeland / New Castle, reisperiode: juli 2020

In februari geboekt. Aanbetaling gedaan. Eind mei bleek kans dat reis door kon gaan steeds kleiner. Overwogen reissom niet te betalen (en aanbetaling kwijt te zijn).Toch betaald op aanraden kantenservice. Toch moeten annuleren. Weigeren nu de annulering te bevestigen en uitsluitsel te geven over retourbetaling. Aanbetaling mocht DFDS van mij houden. Gebeld en in de wacht gezet (zouden het uitzoeken) na 2 uur aan de telefoon gehangen niet meer uit de wacht gehaald. Dat is geen service!

  • Algemeen 3
op 17 maart 2020 bestemming: Noorwegen / Nesbyen, reisperiode: maart 2020

We zijn op tijd gebeld om de laatste boot te kunnen nemen naar Kopenhagen in Denemarken. Daar waren we heel content mee. Het had zo kunnen gebeuren dat we heel lang in Noorwegen hadden moeten blijven. Aan boord werd prima rekening gehouden met het coronavirus. De organisatie en de bemanning verdienen een grote pluim.

  • Algemeen 10
op 4 maart 2020 bestemming: Frankrijk / Duinkerken, reisperiode: maart 2019

Het was perfect: op tijd, zowel bij inscheping als bij aankomst en prettige overtocht er tussen in.

  • Algemeen 10
op 4 februari 2020 bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: februari 2020

De hut was prima en het ontbijt heerlijk!! Veel last van passagiers op de gang helaas.

  • Algemeen 7
op 14 januari 2020 bestemming: Engeland / Dover, reisperiode: december 2019

We waren vertraagd door langlopende onderzoek van douane Frankrijk, waardoor we de laatste boot van de dag misten. We kregen ter plekken toezegging van dfds voor een refund binnen 10 werkdagen. Dit geld hebben we niet terug gekregen. Na telefonisch contact wordt me verteld dat we ons geld niet terug krijgen. Pure oplichterij en on menselijkheid.

  • Algemeen 1
op 8 januari 2020 bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: december 2019

Met de reis opzicht was niks aan de hand, een jaar eerder ook gegaan dus dit jaar weer maar nu met een groter gezelschap. de kids vonden de vaart prachtig en genoten van de reis, dus ouders en grootouders ook te vrede. Het eten was goed te doen. ruime keuze. De hutten leken in eerste instantie oké.
1 boeking, dus er vanuit gaande dat we dan gezien er 2 kinderen mee gingen we ook bij elkaar kwamen te liggen. kinderen moe oppas voldoende. Helaas was dat niet zo. Een deel lag op dek 8 en een ander deel op dek 5. (buiten hut????????) de hut was voor 4 personen en om enkel te slapen oogde de hut zich goed voor het eerste moment, de kinderen hadden zee zicht. niet geboekt maar ze vonden het prachtig, echter toen de vaart begon, werd ons maar eens zo duidelijk waarom we BEWUST gekozen hadden voor BINNEN HUT het leek alsof we in de machinekamer zelf sliepen. Om gek van te worden. met als resultaat dat we 2 nachten geen oog dicht hebben gedaan. De kinderen (maar ook wij) totaal vermoeid waren. niet relaxed waren aangekomen maar ook niet terug waren gekomen. en de hele nacht kartonnetjes en papiertjes hebben liggen proppen tussen platen en panelen die maar los zaten van het trillen van de motoren. een regel rechte ramp was het. zou de reis op zicht zo weer willen boeken, maar met de wetenschap van de hutten op dit dek en de keuze van DFDS om ander te bepalen dan geboekt gaat dit helaas niet meer gebeuren. jammer stond dit jaar weer op de planning om te reizen met vrienden maar we hebben ons bedacht en zoek voor een andere, rustigere optie

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen