Saskia klaassen op 22 mei 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2023
Geboekt via expedia voor een overnachting, betaling gedaan en dan geen bevestiging, geen boekingsnummer, geld wel weg..
nu het ergste nog dat je op geen enkele manier contact kunt krijgen, op mails reageren ze niet en als je belt krijg je een bandje waarin ze je vragen om een boekingsnummer MAAR DIE HEBBEN ZE ME NIET GEGEVEN!
en nu? heeft iemand nog een idee hoe ik contact kan krijgen met expedia of hoe mijn geld terug kan krijgen.
wat een stelletje pannenkoekenbakkers, lekker makkelijk geld verdienen zo
Suzanne Wubben op 15 mei 2023
bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: mei 2023
Foutmelding bij boeking, geen enkele bevestiging gehad, geld is afgeschreven geen geld terug gehad
O.pessers op 5 april 2023
bestemming: Nederland / zwolle, reisperiode: april 2023
Ik had een hotel geboekt , betaald maar kreeg geen bevestiging, binnen 10 min gebeld met expedia, hotel gebeld er was geen boeking binnengekomen, na een erg lang proces van appen kreeg ik te horen dat het geld binnen uiterlijk 72 uur terug geboekt zou worden. Toen dat niet bleek te zijn heb ik weer geappt met een medewerker die er werkelijk helemaal niets van snapte, weer alles 3 x uitgelegd en krijg je doodleuk te horen dat het wel 7 dagen kan duren voor je geld terug krijgt. Er zitten daar zeer onervaren mensen, als het geen computers zijn, achter de app. Ben het helemaal beu en hoop mijn geld nog ooit terug te zien. Voor mij geen expedia meer
Marie-Jose op 8 februari 2023
bestemming: Nederland / Wassenaar, reisperiode: februari 2023
Hotel geboekt via expedia in eigen land, verneem dan dat het via een partnerbedrijf in China is gegaan, datums kloppen niet. Hotel kan niks inzien, Expedia ook niet , werd geboekt via een bedrijf Agoda vanuit Singapore. Niet te ressetten, dus geld kwijt. Bedankt Expedia.
Anke op 28 december 2022
bestemming: België, reisperiode: december 2022
We hadden betaald 79 euro voor hotelovernachting maar bij hotel moesten we nog eens 98 euro betalen omdat 79 euro bij hen niet was ontvangen. dus teveel betaald 79 ik heb half uur aan de lijn gehangen en uiteindelijk zou iemand van juridische afd. terugbellen nooit gebeurd. dus moet ik weer gaan bellen en ook bij sunparcs te rade gaan over 79 euro
Michel op 20 december 2022
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: maart 2020
Wij waren 1 van de eerste die hun reis geannuleerd zagen vanwege Corona. Bij Expedia vlucjt, hotel en taxi naar hotel geboekt. Hotel en taxi kosten vrij snel teruggekregen, ticket kosten echter nooit ontvangen, werd een spelletje gespeeld samen met Transavia, net zo lang ontmoedigen door allerlei leugens te vertellen totdat mensen het opgeven en niet meer bellen. Maakt mij inmiddels niet meer uit, ging niet om een gigabedrag maar zal nooit meer via Expedia boeken en werkelijk iedereen die ik maar spreek, Expedia afraden want het zijn een stelletje oplichters die zich gedurende de Corona crisis van hun allerslechtste kant hebben laten zien, ik hoop dat ze failliet gaan.
Simone op 11 oktober 2022
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2022
Opgelicht! Wel betaald, geen boeking. Expedia kan mijn boeking niet zien in hun systeem. Dus kan er geen terugbetaling plaatsvinden. Ze kunnen helemaal niks voor je doen. Na dreigen met een advocaat krijg ik een supervisor aan de telefoon. Die geeft mij een emailadres wat niet meer werkt. Nogmaals gebeld. Ze kunnen mijn telefoongesprek niet aannemen want mijn interary nummer klopt niet. Bel maar met je bank. De bank kan niks. Na het lezen van alle reviews moet dit bedrijf echt gestopt worden!
Nick Thomassen-van Damme op 28 september 2022
bestemming: Turkije / Kas, reisperiode: september 2022
Expedia geeft expliciet aan dat we geen reservering hebben bij een hotel, maar we moeten wel betalen als we niet opdagen. Onmogelijke klantenservice.
Anne Burm op 16 september 2022
bestemming: Kroatië / Dubrovnik, reisperiode: juni 2022
Alles was prima geregeld! Pracht hotel! We boeken al zeker meer dan tien jaar via Expedia altijd prima geregeld! Totaal geen klachten!
Mary op 29 augustus 2022
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2022
Verschrikkelijk. Weken geleden geboekt. Geld is afgeschreven maar ik krijg geen bevestiging.
Ik ga bellen.
Je komt er amper doorheen om te bellen. Ik raad je aan om dan maar eens een ander cijfer in te toetsen dan waar je voor belt. Zo kan je wel inene contact hebben.
Na veel zoeken blijkt dat ik geen boeking heb. Huh?...maar mijn geld is wel van mijn rekening. Ik heb zelf een fout gemaakt kunnen ze uiteindelijk zien.
Bij mijn mailadres ben ik de m van Gmail.co(m)vergeten. Oké. Dat is stom.
Ik moet van expedia bewijs leveren met mijn bankoverzicht. Ze kunnen dat echt niet opzoeken.
Overzicht gestuurd. Ze hebben het gezien en binnen 2 weken zou ik het geld teruggeboekt krijgen. Echter na 2 weken nog geen geld terug .
Weer de ellende van bellen. Weer weten ze van niets. Oh ja....uiteindelijk vinden ze iets. Ik heb betaald ja maar er is iets fout gegaan. En de boeking is door expedia pas later ingeboekt dan dat het bij mij is afgeschreven dus ik moet nog even wachten tot de ( volgens hun bijboeking)2 weken voorbij zijn. Ondanks dat mijn afschrift van 9 dagen eerder is.
Stoom uit mijn oren.
Na de 2 weken volgens expedia...NIETS GEEN GELD TERUG GEBOEKT!
Weer contact gezocht. Nu moet ik ook al mijn bijschrijving opsturen om te bewijzen dat ik het geld niet teruggestort heb gekregen.
" Dat moeten jullie toch gewoon zien" opper ik.
Neen volgens expedia kunnen ze dat niet zien.
Ik stuur ze mijn bijschrijvingen hetgeen m.i volledig privacy schending is. Maar ik wil en moet mijn geld terug.
Ze hebben mijn bijschrijvingen na 2x mailen volgens hen nu goed ontvangen.
Het wordt nu naar het hoofdkantoor gestuurd wordt mij verteld en kan 5 weken duren voordat ik mijn geld terug krijg!!!!
Als ik de recensies zo lees dan ga ik mezelf afvragen of ik mijn geld überhaupt terug krijg.
Ik moet nog in september op vakantie.
En dit zal nooit via expedia gaan.
Ik geef het cijfer 1 voor de reis die ik nog niet heb gemaakt.
Expedia krijgt een 0 voor de enorm grensoverschrijdende service.
Mijn geld komt terug en ik hoop dat iedereen die gedupeerd is zo denkt.
Al moet ik/wij naar het programma KASSA
Yvonne op 24 augustus 2022
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2022
Tot 2x toe het boeken van een hotel mislukt, ná de betaling.
Afwachten of en wanneer het geld teruggestort wordt.
Vivian Frenken op 15 augustus 2022
bestemming: Nederland / Maastricht, reisperiode: augustus 2022
Tot 2x toe dat een hotelreservering via Expedia fout is gelopen.
Frido Stein op 28 juni 2022
bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: april 2022
Via Expedia een hotel geboekt voor 2 nachten. Na de eerste nacht moest ik plotseling het hotel verlaten, omdat het hotel een reservering voor slechts 1 nacht ontvangen had en het hotel vol was. Ik heb toen zelf last-minute een ander (duurder) hotel moeten boeken en betalen. Terug in Nederland via de klantenservice geprobeerd om mijn geld terug te krijgen voor het andere (duurdere) hotel en overige gemaakte extra kosten. Na veel moeite kreeg ik mijn geld voor het oorspronkelijke hotel terug. Na 3 maanden wachten en bellen kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik de extra kosten niet vergoed zou krijgen. Ik heb onmiddellijk mijn account bij Expedia opgezegd en raad iedereen af om via Expedia te boeken!
Familie Cayres Suites Funchal Madeira op 22 juni 2022
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2020
Omdat de reis vanuit de hoteleigenaar geannuleerd is en wij ons geld niet terug gekregen hebben. Eigenaar reageert niet meer en de klantenservice van Expedia ook niet meer omdat
Nik op 27 mei 2022
bestemming: Nieuw-Zeeland / Auckland, reisperiode: juli 2022
Verdienmodel van de klantenservice is om je zo lang mogelijk aan de lijn te houden zonder je ook maar enigszins te helpen. Doorverbinden, verbinding verbreken en je opnieuw laten bellen, in de wachtrij plaatsen en intussen tikken de minuten aan waardoor je makkelijk uren aan het wachten bent om "geholpen" te worden. Verder is de communicatie via mail geautomatiseerd en volstrekt niet informatief of behulpzaam.
Uiteindelijk na veel moeite via Facebook het geld terug kunnen krijgen voor de geboekte vliegtickets die niet correct waren. Zal NOOIT meer iets via Expedia boeken!
C can Laar op 23 april 2022
bestemming: België, reisperiode: maart 2022
Hotel voor 4 nachten, goed aangeschreven maar bleek absoluut niet te voldoen aan verwachting. Met hotel overlegd eerder uit te checken en geld terug. Dat gaat natuurlijk via Expedia.
In basis €900 betaald voor 4 nachten, hotel maakt credit 50%. Krijg via reisbureautje €327 terug. Wie gaat er op vakantie van de rest 🥵
Jasmijn op 21 maart 2022
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: april 2021
Liever geef ik 0 sterren want het is echt een hele slechte organisatie.
Ik heb een appartement geboekt via expedia voor 5 personen (dit appartement staat op Vrbo en wordt op expedia aangeboden). Achteraf krijg ik te horen dat er voor de 5de persoon een luchtbedje in de kast ligt. Ik wil graag mijn geld terug om een ander appartement te boeken met 5 normale bedden maar dat is onmogelijk. Ik heb al 12 keer gebeld maar word alleen maar doorverwezen naar andere collega's van dochterondernemingen (Vrbo en homeaway) Alle collegas geven aan dat de host van het appartement mijn geld terug moet geven, maar de host doet dit niet en verder kan niemand mij helpen.
Kortom boek niet via Expedia.
Jan op 30 januari 2022
bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2021
Stond om 22u met 3 kinderen in Pula aan vooraf betaald appartement, bleek dat dit reeds verhuurd was en de eigenaars geen contract meer had met expedia ondanks dat dit nog te huur werd aangebonden op hun site. Geld nooit terug gezien ook na herhaaldelijk schrijven en beloftes. Nooit met expedia boeken!!
S. van Kan op 4 januari 2022
bestemming: België / Brussel, reisperiode: januari 2021
Via de app heb ik voor ons gezin hotelkamers geboekt en betaald. De betaling is keurig afgeschreven, helaas kwam er geen bevestiging. Na telefonisch contact met expedia is mij medegedeeld dat er iets fout is gegaan bij de boeking. Over enkele weken kan ik mijn geld terug verwachten. Nu is het zo dat ik dezelfde week nog op vakantie wil gaan. De kamers zijn, na navraag bij het hotel, gewoon te beschikbaar. Expedia zegt dit niet te kunnen boeken voor ons. De reden die vermeld werd is dat het een Amerikaans bedrijf is, dat is ver weg dus dat kunnen we niet. Ik snap het niet meer, ik mag wel betalen en niet op vakantie?? Expedia komt dus niet met een oplossing! Het geld heb ik "gratis" uitgeleend en verder moet ik het zelf maar oplossen met mijn vakantie. Totaal onaanvaardbaar en heel verdrietig. Nooit meer Expedia voor mij. En nu maar hopen dat ik mijn geld terugzie.
Marco op 22 november 2021
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: oktober 2021
Slechtste service ooit, onredelijk
hotel geboekt, geen bevestiging of informatie ontvangen, daardoor net voor vertrek snel iets anders geboekt, ook via expedia. Blijkt achteraf dat de eerste boeking wel was gelukt alleen dat ik geen bevestiging heb ontvangen. Daardoor een dubbele boeking staan bij expedia waarbij ik uiteraard maar in 1 van de 2 kon verblijven, dat was bij degene waar ik bevestiging van heb gekregen. Voor de andere vinden ze dat ik geen restitutie zou moeten krijgen, belachelijk, zij maken fouten en anderen moeten daarvoor boeten, zo werkt het wat mij betreft niet
Jochem op 19 oktober 2021
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juni 2020
Expedia annuleerde onze reis ivm corona. Aan de telefoon gaven ze aan dat ze een restitutie voor het hotel konden regelen, maar voor de vliegtickets konden we alleen een voucher krijgen. Nu anderhalf jaar later wacht ik nog steeds op een restitutie na meerdere malen hun klantenservice te hebben gesproken. Dit is geen klanten service te noemen, maar diefstal. Na zoveel slechte reviews op allerlei sites, zou je toch verwachten dat er ergens een organisatie op staat om dit soort misstanden recht te zetten? Machteloos sta je.
Merle Springer op 1 juni 2021
bestemming: Myanmar / Kuala Lumpur, reisperiode: mei 2020
Boek nooit via Expedia!
Vorig jaar heb ik een vlucht naar Myanmar (met KLM) geboekt met Expedia. Deze vlucht werd vanwege Covid-19 geannueleerd. Sinds januari probeer ik mijn restitutie terug te krijgen maar zonder succes. Telkens wordt je doorverbonden naar KLM of je bank maar die kunnen ook niets doen. Waardelose klantenservice. Ineens verbinding verbroken.
Sander op 20 mei 2021
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: mei 2020
Huur NOOIT een auto via expedia.
ik heb in het afgelopen jaar twee keer ene auto gehuurd via expedia.
Ten eerst zit het huurproces niet goed in elkaar. Bij aankomst bij de autoverhuurder zeggen niet te weten onder welke voorwaarden (welke auto, verzekeringen e.d.) je gehuurd hebt. Blijkbaar informeert expedia de autoverhuurder niet over wat er nou gehuurd is. In de expedia app (en ook de website) kun je de reservering alleen in het Nederlands tonen. In het buitenland werkt dat natuurlijk niet. Inloggen op (het engelstaglige) expedia.com met je expedia.nl inloggegevens kan niet. Op expedia.nl of in de app kun je evenmin de taal wijzigen naar engels.
Maar het ergste is nog dat expedia geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor de huurovereenkomst. Met slinkse trucjes dwingt de autoverhuurder je om meer te betalen voorde gehuurde auto en wanneer je expedia contacteert weigeren ze enige verantwoordelijkheid te nemen. Expedia en autoverhuurder zetten samen een 'val' op die je letterlijk duur komt te staan.
Belen op 10 mei 2021
bestemming: Nederland / Heerlen, reisperiode: mei 2020
Via expedia op een diervriendelijk hotel gezocht en gebruik gemaakt van een hotel coupon. hotel dat ik via expedia boekte bleek geen hondenkamers meer over te hebben nadat ik al mijn coupon gebruikt heb. Hotel heeft mijn boeking gecancelled zonder overleg en Expedia weigert nu de mogelijkheid om mijn coupon terug te geven. Ze wilden eerst meewerken aan een het teruggeven van de coupon, maar gaven daarna aan dat ik meer zorgplicht had met het uitzoeken of er genoeg kamers voor honden waren, terwijl ik met hun filter op dit hotel uitkwam.. Ze geven nu aan de coupon niet terug te geven en het bedrag zelf te houden. Laatste keer dat ik met Expedia boek!
Désirée op 27 april 2021
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020
Geen doorgang plaats gevonden, voucher gekregen en deze ingezet voor 2021. Vluchten geannuleerd (niet via Expedia geboekt gelukkig). Wilde de boeking verplaatsen, ging niet, voucher mocht maar een keer ingezet worden. Zelfs na contact met het hotel wat totaal geen problemen had om de reisdata te wijzigen wel via Expedia gaf Expedia niet thuis. Hun €400 rijker voor geen flikker te doen. Waardeloos.. nooit meer Expedia
Peter op 14 februari 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: april 2019
Geen reis, geen geld.
LVerweij op 10 februari 2021
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: maart 2020
Vanwege Corona geen doorgang gevonden. Beroerde afhandeling met uiteindelijk verstrekking van waardeloze voucher
Mart op 17 januari 2021
bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: januari 2020
Expedia geeft geen geld terug, terwijl dit aan de telefoon wel beloofd is. Boek hier dus nooit je reis!
Carter op 15 januari 2021
bestemming: Verenigde Staten / New Orleans, reisperiode: mei 2020
Reis is geannuleerd vanwege corona. Ben nu al 9 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Zelfs na de toezegging dat de reissom terugbetaald zou worden, nu 4 maanden geleden. Talloze mails en telefoontjes ten spijt. Dit is vergelijkbaar met bestaande oplichterspraktijken. Conclusie: Expedia is een onbetrouwbare onderneming geen zaken mee doen!!
Florine op 6 december 2020
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2020
Ik ben niet geweest door Corona maar restitutie is perfect verlopen!!
Ik had eerst een voucher van klm, maar werd naar expedia verwezen voor restitutie. Eind november aangevraagd, na 2 weken geld teruggestort!!
Danny op 2 december 2020
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2019
Reis geboekt via expedia . Door covid 19 helaas geannuleerd. Aanvraag restitutie ingediend . Duurt 2 tot 12 weken tot geld terug gestort wordt . 12 weken waren voorbij nog geen geld terug . Gemaild en de volgende dag was er alleen het bedrag van poliskosten reisverzekering en alleen luchthavenbelasting terugbetaald . Terwijl alles terugbetaald zou worden . Hierover gemaild krijg als antwoord dst er bij hun een fout gemaakt is en dat ze de aanvraag opnieuw ingediend hebben . Dit kan weer 2 tot12 weken duren . Door hun fout weer zo lang wachten op mn geld ? !! Dacht het niet . Paar keer over en weer gemaild maar kring steeds het antwoord dat ze mij begrijpen maar dat ze er niks aan kunnen doen ! . Wie fouten maakt moet het ook zsm oplossen . Maar nee hoor gewoon weer een nieuwe aanvraag moeten doen . Slechte zaak .. voor mij NOOIT meer via Expedia ! En ik adviseer iedereen om niet bij expedia te boeken!!
Davey H op 1 december 2020
bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: januari 2019
Een boeking gedaan via Expedia bij aankomst niemand aanwezig bij accommodatie na mail contact en aanleveren van alle gevraagde documenten en onderbouwing een jaar later nog steeds geen compensatie of mijn geld ontvangen
Zeer spijtig maar ik boek nooit meer bij deze organisatie betaal liever een paar euro meer bij een andere aanbieder
Marcel Groeskamp op 16 november 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020
EXPEDIA BETAALT NIET TERUG!
Eind juni zou ik naar Malaga vliegen met Transavia. De vlucht is ivm het Corona virus geannuleerd. De reis (inclusief hotel) is geboekt bij Expedia.
Sinds 20 augustus ben ik met Expedia per email in discussie over restitutie van de ticketkosten. Transavia heeft met betalingskenmerk schriftelijk bevestigd dat zij op 12 juni de reissom al hebben terugbetaald. Voor Expedia is dit schriftelijke bewijs onvoldoende en verwijzen ze keer op keer naar een tussenpersoon (Travelfusion). Na vele emails kreegt ik te horen dat Travelfusion Expedia zou betalen tussen 15 september en 30 september. Maar ook daarna blijft Expedia ontkennen het bedrag te hebben ontvangen en betaalt niets. Op 29 oktober heb ik Expedia schriftelijk een deadline gesteld (13 november) maar zelfs dan krijg je dezelfde reactie dat zij het geld nog steeds niet hebben ontvangen. Ze zijn er "heel druk mee bezig" en "het duurt allemaal wat langer dan verwacht".
Expedia laat zien hoe het niet moet en betaalt het bedrag van de vlucht al ruim 5 maanden niet terug! Dit soort arrogante bedrijven kun je maar op 1 manier stoppen: NIET meer boeken bij Expedia. Ik ben Expedia GOLD member, heb in 2019 richting de 10 duizend euro aan reizen bij ze gekocht maar enige klantgerichtheid is ze wereldvreemd. Ik heb inmiddels mijn zaak overgedragen aan een advocaat maar het is echt diep triest dat het zover moet komen.
U BENT GEWAARSCHUWD!!
Tara op 11 november 2020
bestemming: Peru, reisperiode: april 2019
Hele slechte ervaring met de service van Expedia:
slechte communicatie, loze beloftes en er gaat veel mis en ze nemen geen verantwoordelijkheid. Ik wacht sinds april op restitutie van mijn huwelijksreis met KLM, geannuleerd in APRIL. € 1.677,88 euro. We wachten al 7 maanden en we kunnen weer van voorafaan beginnen. Ik heb geen geduld meer en als we binnen 2 weken het geld niet op onze rekening hebben ga ik naar de geschillencommissie.
Michel Bol op 7 november 2020
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: april 2020
Omdat ik er noot ben geweest, is geannuleerd vanwege covid maar heb mijn geld niet terug
Marco op 8 oktober 2020
bestemming: Vietnam, reisperiode: juli 2019
In mei 2020 heb ik mijn vlucht naar Vietnam geannuleerd in verband met covid. Ik had een voucher aangevraagd. Het is half oktober en
ik heb nog steeds geen voucher ontvangen. Na vele telefoontjes kreeg ik te horen dat Air France geen vouchers uitgeeft, dus ik kreeg van Expedia het te horen dat er een krediet is ter waarde van het ticketbedrag. Ik kan dan bij hun met dit krediet een nieuwe vlucht boeken met Air France. (Voor de zekerheid heb ik wel een bevestigingsmail gevraagd, want van Expedia krijg je geen bewijs dat je dat krediet hebt). Ik wil echter óf een voucher óf een refund. en door navraag te doen bij Air France leerde ik echter dat een voucher of refund wél wordt gegeven door de luchtvaartmaatschappij. Expedia liegt zijn klanten dus keihard voor. Air France had al vele klachten gehoord over het eigengereide beleid van Expedia.
Marjet op 5 oktober 2020
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: augustus 2020
In februari vlucht en hotel geboekt en betaald. In juli ben ik gaan informeren of de terugvlucht met de TAP wel ging en of het hotel open was want ik zag geen enkele review. Dit bleek niet het geval en ik zou mn geld terug krijgen. Hotel bleek niet open te zijn. Dit was niet bekend bij Exp. Lekker handig. Inmiddels heb ik de hotelkosten terug. Vouchers gekregen voor de heenreis die wel ging. Deze vouchers vervallen na een jaar en worden niet omgezet in geld. De kosten voor de vlucht met de TAP heb ik nog steeds niet ontvangen. Het is inmiddels 10 weken geleden dat ik er achter gekomen ben dat de vlucht niet ging. Maar exp had mij al veel eerder op de hoogte kunnen brengen. Je hebt niets aan een zgn pakketreis. Ik boek nooit meer bij Expedia
TICKET op 19 september 2020
bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: april 2020
DE HOTELEIGENAAR SLOOT HET HOTEL WEGENS COVID. EXPEDIA WIL NIET TERUGBETALEN NOCH VOUCHER GEVEN ONDANKS DAT DE HOTELEIGENAAR ME EEN MAIL SCHREEF WAARIN HIJ ALS COMPENSATIE EEN VOUCHER GEEFT VOOR DE DUUR VAN HET VERBLIJF EN EEN EXTRA NACHT ALS COMPENSATIE. SCHANDELIJK!
Magda van Rhee op 14 september 2020
bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: maart 2020
Wegens Corona zijn wij niet naar Bologna kunnen gaan. Er was toen code oranje alleen noodzakelijke reizen. Een vakantie valt daar niet onder. Reis is via reisbureau geboekt. Het gel van vliegtickets via Eurowings hadden wij binnen 2 weken op onze rekening staan. Echter van het Hotel Best Western in Bologna tot op heden nog niets ontvangen. Aan het reisbureau wordt in eerste instantie medegedeeld dat wij geen geld of voucher zouden krijgen. Ik heb toen een klacht ingediend en kreeg toen via de mail bericht dat wij een voucher zouden krijgen en dat iemand contact met ons zou opnemen. Dit was in mei 2020. Daarna een mail gestuurd waarop je de reactie krijgt dat je moet bellen. Gebeld krijg je te horen dat ze je niet willen helpen omdat je via het reiabureau hebt geboekt. Terwijl ik wel de mail heb ontvangen van Expedia waarin staat vermeld dat wij een voucher zouden krijgen. Het is nu september en ik steeds niets vernomen. Schandalig. Deze week even langs het reisbureau zij zouden proberen om in contact te komen met Expedia. Wij zijn namelijk niet de enigen die nog iets meer horen van Expedia. Wij wachten nog even anders schakelen wij de rechtsbijstand in.
J. Janssen op 9 september 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020
Reis is geannuleerd en Expedia weigert, tot op heden, om over te gaan tot terugbetaling van de totale reissom. Expedia reageert met standaard (voorgeschreven) en totaal niets zeggende antwoorden !
Gunter Peeters op 2 september 2020
bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: april 2020
Reis naar Edinburgh geboekt in april. Uiteraard niet doorgegaan wegens Corona. Hotel netjes terugbetaald, maar op de kosten voor de vlucht (800 EUR) wachten we nog steeds. Eerst: sorry, enkel voucher. In juni klinkt het dan: u wordt terugbetaald binnen 2 maand, maar gelieve ons voordien zeker niet te contacteren, wij hebben zoveel werk! Omdat ik na al die tijd nog altijd geen geld gezien heb, heb ik opnieuw contact genomen. Blijkt dat er "vergeten" was een aanvraag bij Brussels Airlines in te dienen. Gevolg: opnieuw geduldig afwachten, deze keer... 3 maand. Bovendien: je gaat een "geschat" bedrag terugkrijgen (lees: je krijgt minder dan je effectief betaald hebt).
Je boekt dus een "reispakket" bij Expedia, maar alle verantwoordelijkheid voor wat nadien misgaat, wordt vlotjes doorgeschoven, in dit geval naar Brussels Airlines. Nooit opnieuw...
An op 27 augustus 2020
bestemming: Spanje / Slicante, reisperiode: juli 2020
Vlucht geboekt via expedia van Alicante naar Brussel. Daar ik via de app mijn vlucht niet kon zien contact opgenomen met de vliegmaatschappij. Daar kreeg ik te horen dat de vlucht al meer dan 40dagen geannuleerd was en dat het geld al meer dan een maand was overgemaakt naar expedia. Tot op heden bijna 3 maand later hebben wij ons geld nog altijd niet terug gekregen. Vandaag 27/8 terug contact opgenomen met expedia en de luchtvaartmaatschappij en het is expedia die in de fout gaat. Klanten niet op de hoogte brengen van annulatie en dan paar maand het geld op het rekening laten staan. PUUR OPLICHTERS.
Robbert Otto op 21 augustus 2020
bestemming: , reisperiode: juli 2019
Hotel geannuleerd bij Expedia. Restitutie zou binnen 48 uur verwerkt worden (conform info website). I.v.m. Corona heb ik er begrip voor dat dit iets afwijkt maar na 6 weken toch maar eens gaan bellen. Fout in hun systeem (niet de moeite genomen om mij dit te vertellen), nu de vraag om een mail met gegevens in te vullen waarna het wederom max 1 maand duurt. Meerdere malen contact gehad met de klanten service dat dit onacceptabel is. Maar persoon aan de lijn kan niks betekenen en doorverbinden naar een manager valt niet in de procesbeschrijving dus kan niet. Bestaat de klant nog in deze organisatie?
Stephan de Wit op 11 augustus 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019
Drama organisatie. Door covid hotel gesloten. Expedia betaald de hotelkosten trug, maar de de vliegtickets a € 1350 willen ze niet betalen, moeten we zelf maar uitzoeken met de vliegmaatschappij of de broker waar zij het weer onder gebracht hebben. Je boekt een pakket reis en denkt schadeloos gesteld te worden. Vergeet het maar. Mijn zaak ligt inmiddels bij een advocaat.
Gerda op 9 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Rosult, reisperiode: augustus 2020
Er was geen reis, we moesten contact opnemen voor incheckinstructies. Het hotel bleek echter al volgeboekt, ondanks onze boekingsbevestiging stonden wij met lege handen. Weg vakantie.
Ellen vd Enk op 6 augustus 2020
bestemming: Verenigde Staten / Las Vegas, reisperiode: augustus 2020
Geef Expedia een tien omdat ze keurig alles geregeld hebben mbt annuleren! Geen gezeur over vouchers, gewoon direct je geld terug, chapeau👌
C.M.A. van de Laak op 5 augustus 2020
bestemming: Portugal / Manta Rota, reisperiode: maart 2019
Mensen, boek je vakantie niet bij Expedia. Je wordt belazerd en klagen heeft geen enkele zin want ze reageren niet. Ik wil een nul geven voor waardering maar dat gaat helaas niet.
Eind vorig jaar bij Expedia een vakantie geboekt voor 2 weken vlucht+hotel+huurauto. Volgens de boekingssite van Expedia was het hotel inclusief ontbijt. Dat wordt meerdere keren genoemd, dus ook de gewenste kamer incl. ontbijt geboekt. Gelukkig had ik een print gemaakt van mijn boeking. In de bevestiging zie je alleen maar de hotelboeking met vlucht en huurauto zonder dat er een ontbijt genoemd wordt. Omdat er zoveel keer het gratis en incl. ontbijt genoemd wordt twijfel je er dan ook niet aan. Bij het inchecken werd verteld dat er geen gratis ontbijt zou zijn. Receptie vertelde dat bij meerdere boekingen via Expedia dit steeds problemen geeft. Expedia gemaild over dit probleem en ze vroegen of ik een print-out had van de boeking, en zo ja graag kopie opsturen. Zelfde dag bericht terug dat inderdaad ik geboekt had met een gratis ontbijt. Expedia verzocht mij zelf de ontbijten te betalen en de bonnen na vakantie op te sturen. Helaas waren ze vergeten te vermelden dat het terugbetaald zou worden. Onbegrijpelijk, want als ik nu weer zou boeken zie je steeds weer het gratis en incl. ontbijt. Bovendien was de hotelkamer ook niet geschikt om zelf je ontbijt klaar te maken.
Meerdere E-mails verstuurd met verzoek om te betalen, echter geen enkele reactie meer. Het gaat om in totaal € 253,00.
Dus mensen, ga niet in zee met Expedia. Dat is vragen om problemen en veel frustraties
Bakker op 5 augustus 2020
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2020
Hotel ging niet open. Vervolgens konden wij zelf maar gaan proberen het geld van de via hen geboekte reis terug te halen bij de luchtvaartmij. Expedia deed hierin echt helemaal niets.
S.M op 31 juli 2020
bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: juli 2019
Zaterdag 11 juli geboekt hotel via Expedia en wel betaald. Bij hotel bleek hotel niet geboekt te zijn. Heb meerdere keer gebeld na Expedia gebeld maar wordt nep beloofd.
Onbetrouwbaar bedrijf Is niet eerlijk met betalingen. Probleem word niet opgelost. Dit was zeker laaste keer.
Ik adviseer om te boeken bij Expedia!
S.C. op 29 juli 2020
bestemming: , reisperiode: juni 2020
Onbetrouwbaar bedrijf
Is niet eerlijk met betalingen.
Probleem word niet opgelost.
Dus a.u.b. niet boeken via Expedia.
D. Zoni op 28 juli 2020
bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: april 2020
Reis geannuleerd. Geld vorig jaar augustus overgemaakt. Nu, eind juli, nog niet teruggestort. Geen gebrek aan allerlei beloften, dat zit wel goed. Geld terug een beetje lastig.
Jaap van Leeuwen op 27 juli 2020
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2020
Eind maart is door Expedia aangegeven dat we vouchers zouden ontvangen voor hotel & vlucht. Tot op heden, 27 juli, niets ontvangen. Tussendoor 5x gebeld en 5 x belofte door Expedia zonder resultaat.
Rachel Embregts op 13 juli 2020
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2020
Super gehandeld t.a.v. onze annuleringen voor Hotels (zonder restitutie) in Amerika. Gekozen voor de Engelse klantenservice en een terugbel verzoek achtergelaten, na 2 uur teruggebeld vanuit Phoenix Arizona en een super aardige jongen aan de telefoon. Deze heeft voor ons gebeld naar de hotels en binnen 1 week al het geld al terug op de creditcard. (Top Expedia voor jullie service) Veel slechte reviews maar van onze een hele goede.
Manuella op 9 juli 2020
bestemming: Spanje / La carihuela, reisperiode: april 2020
Reis geannuleerd i.v.m corona. We zouden binnen een maand ons geld terug krijgen en een voucher voor de vlucht. Nu juli nog steeds niets. Het hotel heeft in april het geld teruggestort naar expedia. Nu moet het lang de financiële administratie. Belofte binnen maand. Nu 3 maanden verder. Nog steeds niets.
Demi tromp op 6 juli 2020
bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2020
Wat een mega slechte service. Wekenlang ivm corona elke keer gebeld over informatie over de reis / hotel. Wij wouden annuleren, omdat we met 3 vriendinnen naar Spanje zouden gaan. (riciso wat je dan neemt) Elke keer vertelde expedia ons dat we moesten wachten tot ze wat duidelijk hadden en tot het nieuwe beleid. En dan zouden we een voucher krijgen. Vandaag de dag dat we zouden gaan, nog maar eens gebeld aangezien expedia niks meer heeft laten horen. Krijgen we te horen dat we geen geld terug krijgen, helemaal niks, ook geen voucher zoals eerder belooft. Wij 3 tieners gooien dus 600,- euro zomaar weg. Terwijl we hadden gerekend op een voucher zoals beloofd, plus een beetje meedenken van expedia, maar geen enkele goede communicatie gehad. Al op het begin werden we van expedia naar transavia door verwezen, en moesten we continue wachten later op expedia hun beleid. Niks over gehoord. We zouden vanavond vliegen en hebben de vlucht van transavia allang geregeld / geannuleerd. En dus nog maar eens expedia gebeld over hoe het zit met die voucher. Is ineens niks meer mogelijk wbt geld terug / een coupon. Normaal gesproken waren we gegaan, maar vanwege corona en de risico’s hadden we besloten het te annuleren, overigens met het idee dat we dus die coupon zouden krijgen zoals ons gezegd is...
G.Piket op 6 juli 2020
bestemming: Engeland, reisperiode: april 2020
Vlucht gecanceld door BA , accommodatie gecanceld als gevolg hiervan.
Accomodatie gevraagd om een voucher, antwoord: Expedia heeft ons niet betaald, tot nu geen stuiver retour van Expedis, een voucher of geld terug van de gecancelde vlucht, ook niets ontvangen.Ik geld kwijt, zij een klant kwijt en negatieve reclame
Barbara op 1 juli 2020
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2019
Ik geef een 1 omdat een 0 helaas niet kan.
Afgelopen december hadden wij weer eens via Expedia een accommodatie geboekt. Een appartement dit keer. Dit was netjes van te voren betaald en op de betreffende avond kwamen wij aan bij het appartementencomplex. Met onze kindjes van destijds 0 en 1 (!!!) bleken wij toen voor een dichte deur te staan!
Wij hadden betaald en een boekingsbevestiging gekregen, maar onze reservering was in geen velden of wegen te bekennen. Zoiets kan op zich natuurlijk gebeuren maar een oplossing kon EXPEDIA ons die avond niet aanbieden. Op zich al schandalig zou je zeggen...
Wat pas écht schandalig is, is dat wij inmiddels dik een halfjaar later nog steeds achter ons geld moeten aanzitten bij Expedia! En dan heb ik het dus niet eens over de vergoeding die ze ons verschuldigd zijn door de extra kosten die we dankzij hun verplicht waren te maken, maar dan heb ik het simpelweg alleen nog maar over het geld dat we betaald hebben voor het appartement dat we niet gekregen hebben!
Hoe kan Expedia nou als zo'n grote speler serieus niet eens het fatsoen hebben om mensen hun geld terug te storten! We hebben simpelweg geen gebruik gemaakt van hun dienst (DANKZIJ EXPEDIA ZELF) dus hoe durven ze ons geld te houden?
We zijn nu serieus al 6 maanden met Expedia in contact hierover. En dan gaat dit dus nog alleen maar over het geld dat we terug willen omdat ze de beloofde dienst niet geleverd hebben. Dan heb ik het dus nog niet eens over de extra kosten die we hebben gemaakts dankzij Expedia omdat we zelf een oplossing mochten regelen.
Nu hadden wij zelf gelukkig de middelen om ter plekke nog een 2 accommodatie voor die vakantie af te tikken maar ik moet er niet aan denken wat er dankzij EXPEDIA gebeurd was als wij dat niet hadden kunnen doen. Dan hadden we dankzij Expedia met 2 baby's van 0 en 1 jaar op straat kunnen slapen of zo?
Expedia verschuilt zich nu al maanden achter hun eigen dochteronderneming HomeAway, een zo mogelijk nog schandaliger en incapabeler bedrijf. Het is nu echt tijd dat ze ophouden met excuses verzinnen om ons af te schepen en op zijn minst het fatsoen opbrengen om het geld terug te boeken voor een dienst die ze per slot van rekening niet eens geleverd hebben. Dat kan toch gewoon niet teveel gevraagd zijn?!
Ik heb in mijn leven een hoop clowns gezien maar zo onprofessioneel als EXPEDIA zich hierin heeft opgesteld, slaat werkelijk alles!
Ik hoop dat er ergens binnen dat lachwekkende bedrijf toch nog een medewerker rondloopt met een beetje fatsoen die ons wél kan helpen, want dit is ronduit de meest slechte service ooit!
Jan meijer op 1 juli 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020
Reis is dubbel door expedia afgeschreven, maar ze zijn niet bereikbaar via mail of telefoon
Loek op 26 juni 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2020
De reis moeten annuleren vanwege Corona. Geen enkele hulp van Expedia gehad. Verschillende keren gebeld, na drie kwartier wachten eindelijk iemand aan de lijn, die vervolgens zogenaamd contact probeert op te nemen met het hotel. Uiteindelijk zelf maar met het hotel gebeld en het was binnen1 minuut geregeld. Wat heb je aan Expedia? Helemaal niks! Je betaalt meer geld voor geen enkele service.
Douwe op 16 juni 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2019
Waardeloos bedrijf met rampzalige klantenservice. I.v.m. corona kan mijn (pakket)reis niet doorgaan. Vervolgens kan ik alleen een voucher krijgen voor het hotel (omboeken of geld terug niet mogelijk) en moet ik zelf bellen met de vliegmaatschappij.. De reden waarom is dat het een ''low price carrier'' is, waar ik zelf niet om heb gevraagd. Expedia stelt deze reizen zelf samen en rekent er doodleuk 25% commissie over. Volgens de mevrouw van de klantenservice, die ik na 48 minuten wachten pas aan de lijn had, had ik de algemene voorwaarden moeten lezen.. Klanten hebben blijkbaar geen prioriteit en consumenten rechten lappen ze aan hun laars. Als de buit binnen is word je aan je lot overgelaten als het tegenzit. Wel de lusten, niet de lasten. Kies voor een concurrent want dit wil je absoluut niet.
Robin Rehmann op 14 juni 2020
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: juni 2020
Doordat er corona was konden wij niet naar Denemarken en dus ook niet naar Kopenhagen. Mijn vrouw en ik hebben gebeld met de klantenservice en kregen daar Robin en Vanessa aan de lijn. Vooral Vanessa heeft ons bijzonder goed geholpen om Vouchers Te krijgen voor zowel het vlieggedeelte als het hotel gedeelte van onze pakket reis. Zeer vriendelijk en duidelijk geholpen door deze twee personen. Alle lof!
Jo op 12 juni 2020
bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: augustus 2020
Reis geannuleerd vanwege corona, contact gehad met klantenservice met de vraag hoe nu verder, keurig te woord gestaan en mij is toegezegd dat de complete reis terug gestort zou gaan worden, en dat dit tot +/- 30 dagen kon gaan duren, maar de gehele bedrag was binnen 2 dagen terug gestort op mijn rekening. Super Expedia ga zo door!
Petra op 10 juni 2020
bestemming: , reisperiode: juni 2020
Helaas moeten annuleren geen probleem goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan en geld snel terug. We hadden veel negatieve reacties gelezen en haddendus bedenkingen maar bij ons helemaal goed gegaan, chapeau!
Vic op 9 juni 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: januari 2020
Zelfde ervaring als anderen. Expedia verkoopt pakketreis midweek Valencia die door Covid-19 geannuleerd wordt en beweert nu dat het geen pakketreis is. Gevolg noch terugbetaling vlucht (ook geen voucher) noch terugbetaling (voucher Hotel). Op klacht komt geen enkele reactie. Vreselijke communicatie en waarschijnlijk kunnen we fluiten achter ons geld. Voor mij nooit meer Expedia !!
Ga wel klacht indienen bij ACM tegen Expedia.nl
Gillemot op 11 mei 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019
Geanulleerde vlucht door Brussel Airlines, ook geen toestemming om te reizen, expedia be antwoord op géén enkele van mijn mails ! één jaar vooraf 1445 euro betaald, schandalige klantendienst als je al van « dienst » kunt spreken !
Jolande op 28 april 2020
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2020
Zeer slechte reisorganisatie. Heb net telefonisch contact gehad met Expedia. Ik had pakketreis geboekt, maar nu blijkt het ineens geen pakketreis te zijn en verplichten ze mij om mijn reis zelf te annuleren. Heb gelijk verzekering gebeld, zij bevestigen dat ik niet anders kan dan dat ik zelf annuleer. Hoe krom is dat? Mijn advies; boek niet met Expedia, gaan wij ook zeker niet meer doen! Wij zijn waarschijnlijk ons geld kwijt.
Gj delange op 24 april 2020
bestemming: Peru / Cuzco, reisperiode: april 2020
De vlucht werd in October-2019 geboekt en binnen 2 uur geannuleerd; telefonisch werd bevestigd dat dit OK was en met 100% refund. Tot op heden en ondanks 10-tal emails, nog steeds geen refund ontvangen (noch enige respons !!!)
NOOIT iets meer met Expedia boeken!
Max op 20 april 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2020
Wat een schofterig slecht bedrijf, ze laten de leeuw echt in hun hempie staan. TUI had het beter voor elkaar!
Als je een reis boekt via Expedia mag je toch verwachten dat je steun krijgt van hun organisatie in het geval van bijvoorbeeld Covid virus..
Ik kreeg 1 mail van Transavia met de melding; "Natuurlijk vinden we het erg vervelend dat je vlucht is geannuleerd en we je geen alternatief kunnen bieden." en de 312 euro zouden ze terugstorten, wat ze pas echt gaan doen als je er om vraagt.. nu krijg ik ook de nachten van het hotel terug. Maar dat geen ALTERNATIEF? en nu dan?...
Zit je dus in Marokko met de melding dat het land op slot gaat, en geen hulp vanuit Nederland.
Iedereen geprobeerd te bereiken/ ambassades/ Transavia/ Expedia/ .... ANWB 112 was de enige die opnam, met het advies zo snel mogelijk weg te komen omdat de situatie zo onduidelijk was.
Ze lieten de leeuw letterlijk in het hempie staan.
Cheaptickets vlucht geboekt, de terugvlucht koste nu alleen 1.500,- toch klein verschilletje, en nu wordt het kastje muur verhaal...
TUI had z'n eigen vluchten en zijn klanten geïnformeerd en die konden dus gewoon prima nog naar huis.
Kennissen die we daar hebben leren kennen zijn naar huis gereden!!
Die paar schijnvliegtuigen die dan gestuurd worden, lijkt voor de meeste Nederlanders zo van; "nou ze komen jullie halen hor" het enige is dat je dit te horen moet krijgen vanuit Nederland... want je wordt niet gebeld door Expedia of Transavia.. en je kan niet boeken want het hele vliegveld wilt naar huis dus de vlucht zit zo vol!
Zeer slecht!! Een excuus zou op zijn plaats zijn maar dat zelfs al niet.
Wout op 17 april 2020
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: maart 2020
Bij de Nederlandstalige website van Expedia.nl hebben wij een pakketreis geboekt, te weten een stedentrip naar Kopenhagen. Het reispakket bestond uit een retourvlucht met hotel. Door het Coronavirus heeft deze trip niet plaatsgevonden. Na ons verzoek om restitutie van de reissom, weigert Expedia de kosten van de vlucht terug te betalen. Voor vergoeding van de vlucht blijft Expedia halsstarrig verwijzen naar de KLM. Ik heb Expedia al meerdere malen uitgelegd dat zij (en niet KLM) onze contractpartij zijn en dat zij in het geval van een pakketreis verantwoordelijk zijn voor de totale reisuitvoering. Echter, Expedia blijft haar verantwoordelijkheid ontkennen en verwijst ons steeds opnieuw naar de KLM op een hele arrogante manier. Ik ontvang steeds dezelfe mailtjes met 2 of 3 regels en mag zogezegd "met KLM in discussie gaan als ik het er niet mee eens ben". Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met een voucher na heel wat discussies via de mail, omdat de enige stap, dagvaarding, meer gaat kosten dan de vlucht. Echter, krijg ik nu helemaal geen reactie meer en heb ik na meer dan 2 weken nog geen voucher gezien. Schandalige houding van Expedia. Het verbaast me niks dat het klachten regent over deze reisorganisatie. De imagoschade die zij over zichzelf afroepen is enorm. Ik zou iedereen die juridisch onjuist wordt behandeld door Expedia aanraden om een klacht in te dienen bij ACM Consuwijzer. Bij genoeg meldingen kunnen zij Expedia aanpakken en forse boetes geven.
J van der Lee op 14 april 2020
bestemming: Malta / St Julian, reisperiode: maart 2020
Onze reis is door corona geannuleerd. We hebben geproibeerd met expedia in contact te komen maar totaal niet mogelijk per e-mail geen reactie. Expedia nooit meer.
J brommer op 13 april 2020
bestemming: Spanje / playa de palma, reisperiode: juli 2020
Reis wordt NIET gemaakt, geannuleerd keurig het gehele bedrag binnen 10 dage terug gestort gekregen (bedrag was 2695) GEEF EXPEDIA OOK DE KANS OM HET AF te KUNNEN HANDELEN!!
Rachel op 13 april 2020
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2020
Ik heb in februari een reis via expedia geboekt voor een weekend dublin, ik kreeg een mail van de vliegmaatschappij met de optie dat ik vouchers kon aanvragen of de reis om kon boeken ivm het corona virus,
Ik heb toen gekozen om de reis te annuleren en heb vouchers aangevraagd.
Later krijg ik een mail van de vliegmaatschappij dat de vouchers alleen gelden voor mensen die de reis via de maatschappij hebben geboekt en dat ik contact op moest nemen met het bedrijf waar ik de reis geboekt heb.
Vervolgens wordt ik van de kast naar de muur gestuurd tussen expedia en de vliegmaatschappij en krijg ik van beide te horen dat ze niks voor me kunnen doen en niemand kan me een duidelijk antwoord geven over eventuele restitutie.
Dit was de laatste keer dat ik via expedia heb geboekt, in vervolg boek ik wel via de vliegmaatschappij zelf
A. Werner op 11 april 2020
bestemming: Mexico, reisperiode: maart 2020
Na dagen en uren in de wacht te hebben gestaan bij Expedia eindelijk iemand aan de lijn, 1 dag voor vertrek. De medewerker had geen idee wat mogelijk was met het omboeken van de vliegtickets en of het slimmer was om te annuleren ivm met coronacrisis. Medewerker zou terug mailen. Niet gedaan. Ik snap dat het druk is tijdens deze crisis, maar ze zouden kunnen proberen om klanten op een andere manier te kunnen bereiken. Of om meer info op de website te zetten. Een week later kreeg ik eindelijk antwoord, dat het niet meer mogelijk was om de tickets om te boeken omdat ik op No Show ben gekomen en dat zij verder niks meer kunnen betekenen. Ik ben nu dus mijn ticket kwijt omdat zij niet kunnen communiceren. Ik vind dit uitermate slecht en onklantvriendelijk. Er is gebrek aan communicatie, moeite, service en kennis bij de medewerkers. Hoe kun je nou iets aanbieden als je vervolgens de voorwaarden van omboeken/annuleren niet weet? Nooit meer bij boeken!
Jeurissen Daisy op 7 april 2020
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: maart 2020
Wij zouden 13 maart vertrokken zijn naar Venetie. Maar door Coronavirus is onze vlucht geannuleerd .Ik probeer al sindsdien telefonisch en per mail contact op te nemen met Expedia . Ik krijg steeds een bevestigingsmail van ontvangst en dat ze me binnen 48 u ons gaan antwoorden maar helemaal niks .Telefonisch niet te bereiken ? Van alle andere reserveringen van onze vakantie hebben we al alles vergoed gekregen , van Expedia nog niet eens een antwoord? Maar als je wil boeken gaat het thans vlotjes ? Expedia NOOIT MEER !!!
Diana op 4 april 2020
bestemming: Nederland / Maastricht, reisperiode: april 2019
Reis geannuleerd op 26 maart. Kon tot 26 april. Geen geld ontvangen 269 euro!
Hotel en Expedia niet bereikbaar
Anja op 30 maart 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2020
Vanwege het coronavirus werd mijn vlucht naar Lissabon geannuleerd. Ik ben al 3 weken aan het bellen en heb verschillende berichten naar Expedia gestuurd, telefoon wordt elke keer na lang wachten afgebroken en op berichten wordt niet gereageerd. Heb zelf uiteindelijk contact met het hotel opgenomen om te zeggen dat ik en mijn dochter niet zouden komen. Ze konden verder ook niks voor ons doen...heb al verschillende mails gehad van Expedia of ik tevreden over ze ben en of ik het hotel wil beoordelen...😡eerste en de laatste keer dat ik bij Expedia heb geboekt...
Gerard op 27 maart 2020
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: februari 2020
Tijdens het boeken van het hotel heeft de site een fout gemaakt en het geld wel afgeschreven maar de reis niet bevestigd. ik heb 1 dag hierna opgebeld en wacht nu al 30 dagen op teruggave van mijn geld. krijg elke keer te horen dat ik maar geduld moet hebben en voel me aan het lijntje gehouden. het is absurd geen reis te krijgen en meer dan een maand te moeten wachten op teruggave van mijn eigen geld.
Stegeman op 25 maart 2020
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: september 2019
Cijfer is voor het afhandelen vd klacht over het hotel. Gehele nacht auto alarm onder raam, vieze zwarte schimmels in de kamer, overal dikke stofnesten, hele smerige keuken. Alles pikt. Zwaar astma patiënt en mede hierdoor op spoedeisende hulp gekomen. Hotel zelf gaf aan hier idd iets mee te moeten. Expedia geeft neit thuis en na doordoen via het reisbureau tegoedbonnetje van paar tientjes voor een volgende reis. Maar ik ga nooit meer met expedia! Uiteindelijk geaccepteerd omdat er geen zin meer hadden in gezeur en er gewoon helemaal klaar mee waren. We wachten alweer een maand of drie op een bon. Komt niet. Waardeloze organisatie als je een klacht hebt.
Nathalie op 22 maart 2020
bestemming: Schotland / Aberdeen, reisperiode: maart 2020
Door de Corona virus kon mijn reis niet door gaan. Je krijg niemand te pakken bij Expedia. Never nooit meer boek ik nog bij hun. 😡 ook voor mei had ik geboekt zal ook niet kunnen doorgaan. Via mail geprobeerd krijg niemand te pakken via Twitter via Facebook. Niet normaal. Zo kan ik ook winst maken als je de klanten aan hun lot overlaat. Ik heb mijn les geleerd gaat me enkel veel centjes kosten waar ik hard voor moet werken.
Bibi op 22 maart 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020
Wat een waardeloze instantie is expedia!!! Om het nog niet te hebben over de klanten service die ze bieden.. bij de boeking was iets mis gegaan; probeer het opnieuw. Ondertussen gekeken op mijn rekening en daar was het bedrag wel op afgeschreven. Direct hierover gemaild en gevraagd of de boeking mis gegaan is of dat ze mij de bevestiging zijn vergeten te sturen. Hierop kreeg ik terug dat er inderdaad iets mis is gegaan en dat ze mij het geld zouden terug storten. Nou kan natuurlijk gebeuren, dus gewoon gewacht op mijn geld. 7 dagen verder en nog geen geld ontvangen. Hierover uiteraard weer gemaild en gevraagd hoelang dit gaat duren. Hierop kreeg ik terug: dit kan 14 dagen duren! Dit vind ik echt schandalig dat door jullie fout een klant 14 dagen op zijn geld moet wachten!!! Nou 14 dagen om nog altijd geen geld terug.. wederom gemaild en kreeg toen te horen dat ze inderdaad zagen dat er iets mis is gegaan met de terug betaling, hierbij vroegen ze of ik een lijstje met gegevens wilde invullen en ze dan een handmatige terugboeking zullen doen. Dus ik alle gegevens netjes ingevuld en opgestuurd, en gevraagd hoelang het nu nog zal duren. Hierop heb ik verder niets meer gehoord en ondertussen bijna 3,5 week verder.. echt bizar slechte service, voor ons NOOIT meer!!!!
Anne op 22 maart 2020
bestemming: Nederland / Maastricht, reisperiode: april 2020
Vanwege de corona maatregelen heb ik mijn weekend weg vanaf 3 april 'moeten' annuleren.
1 hotel kon kosteloos geannuleerd worden, 1 hotel was al vooruit betaald.
In het contact met het hotel geen mogelijkheden om de reservering naar de toekomst te verplaatsen, ook niet tegen extra kosten, niks, dan maar annuleren. Heel jammer, maar mezelf er bij neergelegd. Dit is het beleid van het hotel zelf, niet van Expedia dus ik heb het zo gelaten. Daarna nog een keer gevraagd aan het hotel zelf om de reservering van mijn naam te halen anders riskeer je een no-show boete. Totaal niet meedenkend/vragend richting de klant.
Vanuit Expedia zelf gisteren een standaard e-mail ontvangen (geldt denk ik voor iedereen) dat, vanwege de maatregelen, Expedia heeft bepaald dat je gewoon het geld terug krijgt i.om. de hotels, ondanks dat het eigenlijk niet-restitueerbaar is.
Niks anders dan lof voor Expedia in deze, echt super fijn! Wel teleurgesteld in het hotel (kijkend naar wat er nu aan de hand is in het land), makkelijk verdiend zo! Dat annuleren niet kan prima, maar zelfs verplaatsen kan niet (het is al betaald).
Ondanks de drukte doet Expedia erg hun best en sturen zij uit hun zelf een e-mail richting de klant en geven ook nog zonder problemen het geld terug.
Bedankt Expedia! Jullie weten wat klantvriendelijkheid is, ik zal via jullie blijven boeken net als in het verleden.
J.Buysman op 18 maart 2020
bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: april 2020
Na een zeer ernstige klacht bij een eerdere reservering via Expedia een tegoedbon gekregen met een geldigheid van 1 jaar. Na zorgvuldig de gebruiksvoorwaarden voor toepassing van deze bon te hebben gelezen heb ik een reservering gemaakt voor een midweek in een vakantiewoning, precies volgens de omschreven procedure. Pas na afrekenen bleek dat de bon niet verwerkt was en ik dus het volle pond had betaald voor deze reservering. Dus gebeld met Expedia. Het bleek, dat de tegoedbon voor deze reservering niet gebruikt kon worden. MAAR DAT STOND NERGENS VERMELD EN WERD OOK TIJDENS DE BOEKING NIET AANGEGEVEN.
De enige reden dat ik via Expedia deze reservering had gemaakt, was enkel en alleen het gebruik van de tegoedbon. Want natuurlijk was ik na de eerste klacht al klaar met dit bedrijf. Uiteraard wilde ik annuleren, maar dit bleek absoluut onmogelijk. Noch was het mogelijk de bon alsnog te verwerken.
Inmiddels zijn we een paar weken en ettelijke telefoontjes en e-mails verder.
Expedia laat gewoon niets meer van zich horen en reageert op geen enkele e-mail meer.
Ik raad iedereen MET KLEM AF om via dit bedrijf een reservering te maken!!!
Jan op 27 februari 2020
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2020
Zeer dubieus in vermelden van de kosten bij het huren van huurauto.
Het bedrag nog ter plekke aangerekend ging worden boven op het voorschot wordt op voorhand in orderbevestiging vermeld met de melding dat alle kosten, taksen en belastingen zijn inbegrepen.
Ter plekke voor voldongen feite met meerprijs van 200% op de afgesproken prijs met Expedia.
Jarenlang bij hen geboekt. Nu volledig gedaan.
Mulder op 11 februari 2020
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2020
Hoe is het mogelijk dat je het resort? Hurghada Dreams nog steeds op hun site kunt boeken?!
Ik ben er langs gelopen en inderdaad lijkt het alsof er gasten? bewoners? krakers? zijn maar de receptie is geheel verlaten. Het hele complex lijkt op een enkele kamer onbewoond en verlaten te zijn. Ramen onder dichtgekalkt en aan de tuin? rondom is ook al lang niets meer gedaan. Geheel geen personeel gezien.
Wat zijn dit voor streken?
Karin op 9 februari 2020
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juli 2019
Veel beloven weinig geven..........
Samen met mijn dochter reis gepland via Expedia naar New York met allerlei bijgeboekte extra's zoals de zgn. New York Pass die echter niet geleverd werden, slecht bereikbaar en de klant in de onzekerheid latend met afschuifsysteem van je klachten, slecht duur hotel (hyatt centric times square), slechte taxi-service; kortom moest een reis zijn om nooit meer te vergeten maar werd een reis om nooit meer over te doen. Geprobeerd om met hun tot een oplossing te komen voor de vele tekortkomingen maar forget it. Geen reactie, als je telefonisch contact opneem een hoop leugens enz. Kortom Expedia is voor mij echt EXIT.
Jacqueline op 29 januari 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2019
Mooie studio bleek vuil krot. Na beklag bij expedia, met bijhorende foto's, kregen wij uiteindelijk €100 via een bon. Voorwaarde was wel dat we die enkel in korting konden brengen als we een hotel + vlucht boekten. Wij hadden deze studio nochtans ook zonder vlucht geboekt en nu zouden we opnieuw met hen een reis moeten boeken om een schadevergoeding te krijgen. Weer winst voor hen en een hoge kostprijs voor ons. Helemaal geen eerlijk aanbod en het is te nemen of te laten. Dus zij hebben altijd gelijk en hun winst. Dat ons vertrouwen geschonden is is voor hen een zorg, ze hebben nog genoeg klanten die op hun aanbiedingen springen. Stel je verwachtingen zeer laag!!!
Mariëlle van Winterswijk op 28 januari 2020
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: januari 2020
Alles via Expedia geboekt, zag best wat negatieve reacties, maar bij ons was alles echt TOP geregeld, reizen met Expedia is voor herhaling vatbaar, alles klopte en heel prettig alles in 1x geregeld te hebben!
Ernst Goedhart op 20 januari 2020
bestemming: Spanje / Alhambra, reisperiode: januari 2020
Als je Alhambra selecteert op de website, komen hotels tot 5 uur rijden in de buurt ook op je scherm, belachelijk. Als je Amsterdam selecteert komen hotels in Parijs in aanmerking?
Daphne Melkert op 10 januari 2020
bestemming: Nederland / Harderwijk, reisperiode: januari 2019
Enorm misleidend!! Tot 5x toe een reis geprobeerd te boeken. Elke keer als alle betaal en persoonsgegeven zijn ingevuld en je door wilt naar betalen, krijg ik een melding dat de reis €1000(!!!!!) duurder is geworden. Klopt helemaal niks van. Hierover gemaild met de klantenservice, maar dan krijg je een bericht terug vol met spelfouten dat hun systeem eenmaal zo is, en er niks aan veranderd kan worden. Boek dus niet bij expedia, want je word qua prijzen echt belazerd.
Linda op 10 januari 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2019
Ik heb een appartement geboekt in duitsland en via IDEAL betaald. Bedrag is afgeschreven maar kreeg geen bevestiging van de boeking. Heb erachteraan gebeld, maar er was iets niet goed gegaan. Resultaat: de accomodatie niet geboekt én ik krijg mijn geld teruggestort...alleen dat kan wel een week duren voordat dat weer op mijn rekening staat. Nu kan ik dus niets anders boeken omdat ik geen geld meer heb en moet ik wachten op mijn eigen geld!! En we zouden al over 3 weken gaan. 1e ervaring met Expedia maar gelijk de laatste wat mij betreft.
Jolanda doorenbosch op 22 december 2019
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2019
Vreselijke slechte ervaring nooit meer goedkope organisatie !!uitgeklede vlucht, je boekt een villa voor twee, denk je fijn alleen te zitten maar app is geschikt voor meerdere en boeken ze gewoon anderen in de kamers die over zijn!! gehorig en privacy is er niet !
Jesse marrannes op 13 december 2019
bestemming: Mexico / Cabo San Lucas, reisperiode: november 2019
Ik heb enkel de vlucht geboekt bij expedia. Zonder overleg werd ik in een andere, lagere klasse ingeboekt (initieel zelfs zonder restitutie) en vervolgens werd ik, zonder enige vorm van overleg, op een latere vlucht ingepland waardoor 6 uur extra reistijd. Klantendienst Expedia stelt niets voor. Bijzonder bedroevende dienstverlening.
F. van Rhijn op 12 december 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: december 2019
Reis en transfer geboekt via expedia. Bij aankomst op het vliegveld van onze bestelling
Reis en transfer via expedia geboekt. We dachten zo onbezorgd te reizen maar bij aankomst op het vliegveld was er geen chauffeur van de door ons geboekte en betaalde chauffeur te bekennen. Op de voucher stond een telefoonnummer van het vervoersbedrijf. Dus dit nummer gebeld maar er werd niet opgenomen, toen expedia gebeld en zij zouden actie ondernemen. Het antwoord was dat zij ook geen gehoor kregen bij het vervoersbedrijf. We konden dan eventueel zelf een taxi nemen en een rekening vragen en dan declareren bin expedia. Hierna zelf nog maar eens geprobeerd het vervoersbedrijf te bellen en zowaar we kregen contact. Ze zouden een chauffeur sturen. Uiteindelijk is er een chauffeur gekomen. We waren om 8.15u op het vliegveld en de chauffeur uiteindelijk rond 10.30 we zijn 11.30u aangekomen in het hotel. Achteraf hoorden we dat ls we zelf een taxi genomen hadden het ook nog veel goedkoper was geweest. Het voordeel van vroeg vliegen was er dus ook niet meer bij. Het scheelde bijna een halve vakantiedag. Dit eens maar nooit meer.
Rob Westerdijk op 30 november 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: november 2019
Hotelovernachting online geboekt via Expedia in een prima Amsterdams hotel. De reservering uitgebreid met een extra nacht. Dit lukte niet via het hotel zelf en daarom met Expedia gebeld. Aan de telefoon een behulpzame persoon die mijn reservering heeft uitgebreid met een extra nacht.
Heel teleurstellende ervaring. De boeking werd opnieuw gemaakt en naast mijn eigen betaling ter plaatse, werd er een no-show in rekening gebracht. Er stonden twee boekingen op mijn naam. Mijn eigen online boeking én de boeking die met de medewerker van Expedia is gemaakt. Dit moest een aanpassing worden van mijn eigen boeking.
Probeer dan maar eens om je €'s terug te krijgen. Het hotel dat afboekt doet niets en verwijst naar Expedia. Een mail gestuurd naar Expedia en er wordt van alles beloofd. De tape terugluisteren en dan binnen 5 werkdagen een antwoord. Dat gebeurt in ieder geval niet. Ik wacht nog steeds op een reactie en ondanks diverse mails en telefoontjes nog geen enkele reactie. Zo houd je wel een kater-gevoel over aan een paar overnachtingen.
Ik boek zeker niet meer via Expedia en raadt mensen aan dit ook niet te doen! Als er dan onverhoopt iets mis gaat, wordt het heel lastig om zelfs maar een reactie te krijgen, laat staan je geld terug te krijgen.
Je geld afboeken waar men geen recht op heeft en dan klanten laten wachten bij het terugboeken. BAH!
J berkhof op 25 november 2019
bestemming: Polen / Poznan, reisperiode: juli 2019
Ik heb alleen het hotel gewijzigd bij Expedia van Don Prestige naar Andersia hotel maar zij heeft er een komplete nieuwe boeking van gemaakt en zei u krijgt het z sp m terug het gaat om 284,27 115,38 en 197,02 nog steeds niets terug ontvangen dus ik boek nu al 4 maanden bij de andere aanbieder jammer hoor daar gaan je goede klanten alleen al door ongeschoold personeel die niet even een hotel kunnen veranderen ik vindt dit een zeer slechte zaak leuk voor RADAR
met Vriendelijke Groeten
J Berkhof
Peter van Gerwen op 22 november 2019
bestemming: Oostenrijk / Maurach, reisperiode: oktober 2019
We hadden via Expedia een verblijf geboekt in een hotel in Maurach, Achensee. Verblijf voor 4 nachten. Dit blijkt achteraf 100 euro duurder te zijn dan een rechtstreekse boeking bij het hotel. Ik heb hierover contact gehad met Expedia maar daar wordt geen uitleg gegeven, slechts een negatieve reactie. (Hotel was prima, maar de 100 euro extra geven ons een wrang gevoel).
Renata op 21 november 2019
bestemming: , reisperiode: oktober 2019
Ik heb mijn ticket gekocht via expedia.nl, bij het inchecken werd geverifieerd dat mijn naam verkeerd was afgedrukt. Ik betaalde 66 euro voor het ticket en 100 euro om mijn ticket te corrigeren. Nu kan ik met niemand contact opnemen voor een terugbetaling.
J. van der Meulen op 21 november 2019
bestemming: Verenigde Staten / washington, reisperiode: november 2019
Geen voorlichting over het moeten hebben van een Esta om de USA binnen te komen. Collegae die via een andere reisorganisatie hadden geboekt, werden daar wel op gewezen. Dus heenvlucht gemist maar dat hield ook in dat de terugvlucht werd geannuleerd. De luchtvaartmaatschappij wilde het wel rechtzetten, maar dan moest Expedia contact met hun opnemen. Expedia beweerde dat de luchtvaartmaatschappij onbereikbaar was, zelf kreeg ik de persoon meteen weer aan de lijn. Expedia weigerde het opnieuw te proberen. Extra kosten Euro 1500.
Corthals op 31 oktober 2019
bestemming: Italië / Chianti, reisperiode: augustus 2019
Verblijf geboekt via Expedia en daarbij een Superieur stacaravan geboekt op een camping. Bij aankomst bleek deze accomodatie niet eens te bestaan. Na telefonisch contact werd geen oplossing aangeboden, enkel het advies om een klacht in te dienen via de site. De verantwoordelijke van de camping bood ons als noodoplossing een accomodatie aan die minder mooi en goedkoper was dan wat we geboekt hadden. Maar we konden daardoor wel blijven in Italië. Nadat ik de klacht had ingediend werd ons enkel een bon aangeboden, te gebruiken bij een volgende boeking voor een bedrag die niet eens groot genoeg was om het verschil te dekken. Ook ben ik na deze negatieve ervaring niet meer van plan om te boeken via Expedia, dus ging ik met dit voorstel niet akkoord. Toen kreeg ik een mail met de melding dat ze geen terugbetaling doen en dat ze ook niet meer zullen reageren op verdere mails van mij. Dus, denk twee keer na alvorens via Expedia te boeken. Dit was mijn eerste, en tevens laatste keer !!!! Inmiddels officieel klacht ingediend tegen Expedia.
We op 25 oktober 2019
bestemming: Frankrijk / Beaune, reisperiode: oktober 2019
Het hotel bleek gesloten te zijn. Ik stond voor een dichte deur.