Reviews over Solmar.nl

Pagina 4 van 9 met 897 resultaten

op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2019

Alles was perfect verzorgd door Solmar.nl

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: oktober 2018

Omdat we zeer tevreden zijn

  • Algemeen 10




op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2019

Omdat alles perfect was

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: januari 2019

Goede reis en service en heerlijke bus reis

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2016

Alles super goed geregeld

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2019

Service en contact bij solmar goed. Reis heen en terug prima goeie chauffeurs hotel prijs kwaliteit goed en personeel hotel prima reisgids altijd bereikbaar.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juli 2019

Omdat t goed geregeld was

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

Goed hotel en zeer vriendelijk onthaalt.

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: januari 2019

Ik ga al jaren met Solmar. Nooit een probleem.
Ik krijg waarvoor ik betaal. Fijne busreis, Mooi Hotel, Goede service.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

Dik verdient
lieve schaufeurs op de bus
Hele lieve hostes

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: september 2018

Wegens 2 herseninfacten onder in de bus. Mijn man en ik al €60.00 meer kwijt om onder te mogen zitten

  • Algemeen 6
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

Omdat het een goede reisorganisatie is altijd alles goed geregeld

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

De busreis, het hotel en de service, alles was prima geregeld.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: oktober 2019

Super genoten

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: oktober 2019

Alles zo goed geregeld . Niks op aan te merken. Vriendelijk. Top.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Cambrils, reisperiode: september 2019

Super tevreden

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2017

Wij reizen al jaren met solmartours, zowel met de bus als met het vliegtuig en vinden het een fantastische maatschappij. Nog nooit klachten gehad dus verdienen hun een dikke 10!!!!!!!!!

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

Gewoon de beste 👍

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2019

We gaan al ruim 27 jaar met Solmar op vakantie.Altijd top vakantie's gehad.

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

Alles altijd goed geregeld....klasse

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2019

Wij gaan al meer dan20jaar met Solmar en altijd van super geweldig vliegen of met de bus top

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2019

Het was allemaal keurig geregeld ,,,excursie was ook mooi en goed !!

  • Algemeen 8
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Loiret de mar, reisperiode: juli 2019

Wij reizen altijd via solmar en dit jaar was voor het eerst ons zoontje erbij. Met de busvakantie. Het was een geweldige heen en terug reis. Het personeel in de bus was fantastich. Was altijd al. Maar is zeker gebleken nu we ons zoontje bij haden. Hij wil zeker ook nog een keer met solmar bus mee. Dus dat zecht genoeg denk ik.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2019

Mooie plek, wij zaten op randje salou cambrills. En Spanje is altijd mooi

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2019

Alle reizen die je boekt bij Solmar zijn tot in de puntjes verzorgd!

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

Alles goed en gezellig verzorgd

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2019

Heerlijke bus met prima chauffeur en hostess , voldoende stops

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2019

We hebben vanaf het moment met in stappen in Maastricht een super vakantie gehad.
Alles was super gegaan een super bus zowel heen als terug.
Ons hotel was een super fijn hotel sumus montyplayer .
Wast goede service

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Lloret, reisperiode: oktober 2019

De reis was niet hoe het hoorde te gaan

  • Algemeen 6
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: oktober 2019

Omdat solmar een goede reis orgenasatie is ik ben dik te vreden we gaan al 10 jaar met solmar

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2018

Super geregeld heen en terug reis was fantastisch en betaal baar zijn de vakantie we gaan aankomend jaar weer gezellig met jullie op vakantie

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Cambriels, reisperiode: september 2019

Dat het een goed reisbureau is

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Santa suzanna, reisperiode: september 2017

Het was gewoon geweldig, zowel de heen als terug reis de informatie en hulp die je krijgt ter plaatse.

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: september 2019

Was weer fantastisch net een thuiskomen

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Cambrils, reisperiode: juli 2019

Alles was tot in de puntjes geregeld.

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

Solmar heeft altijd alles tot in de puntjes verzorgd vriendelijk personeel daarom reizen we graag met jullie toppers

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: april 2019

Solmar is een hele fijne reisorganisatie. Je wordt goed verzorgd tijdens de reis maar ook voor of na de reis. Wij reizen altijd met iemand die Autisme heeft en tijdens de reis heeft het personeel hier altijd begrip voor waardoor wij niet in de stress hoeven te raken. Voor mij is Solmar een top organisatie!

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2018

De busreis was snel, gezellig en zeer comfortabel. Aangenaam personeel die tijdens de rustmomenten tijd hadden voor een praatje.

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: oktober 2019

Goeie reis, prachtig hotel in SANTA susanna met goeie kamers en heel goed eten en een heerlijke ligging. Alle aquahotels zijn fantastisch dit jaar 3 reizen gemaakt met Solmar naar de Aqua en het was altijd top!

  • Algemeen 9
op 4 december 2019 bestemming: Spanje / Malgrat, reisperiode: augustus 2019

Super reis er heen gehad en accommodatie wat uitstekend

  • Algemeen 10
op 3 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2019

Top geregeld

  • Algemeen 10
op 3 december 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

Omdat alles goed was

  • Algemeen 10
op 2 december 2019 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: september 2019

Voor de eerte keer first class bus, zeer goed bevallen ,leuke jonge en goede chauffeurs en jonge hostess die ons prima vermaakt hebben tijdens de reis [busje 4],zijn niks tekort gekomen ,ben zuinig op zulke mensen

  • Algemeen 9
op 30 november 2019 bestemming: Spanje / El Arenal, reisperiode: september 2019

Niets van wat er in de folder staat klopt . Slechte ervaring met hotel palma bay club resort .

  • Algemeen 3
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: oktober 2019

Geweldige bussen en je hebt direct vakantie zodra je de bus instapt :)

  • Algemeen 10
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

Het was een fijne reis met de bus. Het was goed verzorgd en geregeld

  • Algemeen 7
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: april 2019

Vliegvakantie geboekt aan leuke prijs bij Solmar. Alles perfect verlopen.Hotel Torrequebrada was gewoonweg fantastisch - lekkere uitgebreide buffetten- nieuwe kamers met panoramisch zeezicht. Diverse zwembaden, mooie spa. Aanrader!

  • Algemeen 10
op 27 november 2019 bestemming: Frankrijk / Loire, reisperiode: mei 2019

Perfecte organisatie

  • Algemeen 10
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2019

Comfortabele reis met een prima accomodatie

  • Algemeen 9
op 27 november 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2019

Alles top!!

  • Algemeen 10
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2019

Goed verzorgde reis van begin tot eind

  • Algemeen 10
op 26 november 2019 bestemming: Kroatië / Makarska, reisperiode: mei 2019

Omdat het gewoon heel goed en een mooie reis was

  • Algemeen 10
op 25 november 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

Alles tot in de puntjes verzorgd!

  • Algemeen 10
op 25 november 2019 bestemming: Spanje / Saloua, reisperiode: augustus 2019

Alles top geregeld en heel goed eten

  • Algemeen 10
op 23 november 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2019

Geweldige busreis met de Solmar first-class bus. Strak georganiseerd, fijn personeel op de bus en comfortabele ruime First-Class stoelen.

  • Algemeen 9
op 23 november 2019 bestemming: Italië / Diano Marina, reisperiode: juni 2019

Deze, door Solmar, georganiseerde reis naar de Bloemenriviëra was tot in de puntjes geregeld. Leuke plaatsen bezocht en véél indrukken opgedaan. De vakbekwaamheid v.d. zowel de chauffeur alsmede ook de hostess heeft bijgedragen aan dit onvergetelijk avontuur. Op naar de volgende reis!

  • Algemeen 9
op 22 november 2019 bestemming: Spanje / Cambrils, reisperiode: september 2019

Reis al jaren met deze super fijne reisorganisatie. In deze luxe bussen ben je zo op bestemming. Nederlandssprekende Reisleiding die je een warm welkom geeft. Voor mij krijgt Solmar een dikke 10!!

  • Algemeen 10
op 22 november 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2019

Hotel Cimbel in Benidorm werd door Solmar aanbevolen, en we hebben ter plaatse vastgesteld dat deze aanbeveling terecht was. De ligging direct aan de boulevard in het centrum is ideaal, je bent direct op het strand maar ook het hotelzwembad is super. Opvallend was dat er aan de receptie veel oudere mannen werkten, maar deze waren zéér goed in hun werk én buitengewoon vriendelijk. een groot verschil met sommige andere hotels waar alléén maar jeugd werkt en werkstudenten! Eten prima, kamer (bedden!) idem. We hebben een paar perfecte dagen gehad!

  • Algemeen 10
op 19 november 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

Wij zijn in 2019 met Solmar 2x 10 dagen met de bus op vakantie geweest. Begin Augustus naar Hotel Oasis Park met 2 volwassenen en 2 kleinkinderen van 13 en 10
En dat was qua busreis en Hotel perfect! We hadden fitst class en met de kids was dat heel goed te doen.
Eind augustus zijn we voor 10 dagen met 2 volwassenen en 3 kleinkinderen van 7, 10 en 13 met Royal Class naar Hotel Rosa Nautica in Malgrat de Mar geweest. Hoewel de wat smallere stoelen, is de busreis ook hier prima bevallen. Ook het Hotel was dik in orde!
Voor jonge kinderen maakt het niet uit of je Royal Class of First Class neemt, beide soorten stoelen zijn goed te verstellen om te slapenden het personeel op de bus is erg aardig en behulpzaam. We vertrokken om 12:30 uit Maarheeze en waren om 08:15 in Salou en om 06:30 in Malgrat de Mar.
We kregen in beide Hotels pas rond 13:00 de kamer sleutel, maar je kan je bagage in het Hotel bewaakt opbergen, dus we hebben ons omgekleed en zijn gaan zwemmen.
In beide Hotels konden we voor € 6,00 per persoon aanschuiven aan het ontbijtbuffet, wat natuurlijk erg lekker is als je zo’n busreis achter de rug hebt.
Wat ook in beide soorten bussen heel fijn is: je hebt USB aansluiting en een 220 volt stopcontact om je telefoon en tablet op te laden.
Wij als opa en oma zijn al meerdere keren met de Solmar bus meegewerkt, maar voor de kleinkinderen was dit de eerste keer.
Nu 2020 er aan zit te komen en we alweer nadenken waar en wanneer we weer met De Solmar bus op vakantie gaan, vragen de kleinkinderen of ze weer mee mogen met de bus...
Dit is dus het resultaat van een goed verlopen busreis in 2019.
Wij als “senioren” snappen niet dat sommige mensen op alle slakken zout leggen, en soms kinderachtig zeuren over wat kortere bus stops en de film keuze in de bus.
Het is het bus personeel er heel erg aan gelegen om je op een zeer veilige manier naar je vakantie bestemming te brengen. En de catering is op de bus perfect geregeld en zeker goed betaalbaar!
Dat je zo vroeg in je Hotel aankomt en op je kamersleutel moet wachten is niet altijd even fijn maar je vakantie begint wel lekker vroeg.
Het bus personeel gaat overdag in een hotel slapen en zorgt die zelfde dag weer dat de gasten veilig in Maarheeze aankomen!!

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2019

We zaten weer gezellig in busje 17 hele fijne bemanning op die bus Die zijn meer dan een 10 waard .
Zoals altijd een goede heen en terug reis gehad .

  • Algemeen 9
op 18 oktober 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: oktober 2019

Ik heb een super reis gehad naar Spanje, en dus bus reis is mij 100% mee gevallen. In het begin zag ik er een beetje tegen op,omdat ik in mijn jonge jaren dat ook is heb gedaan. Alleen toen duurde het een eeuwigheid voor dat ik pas in Spanje was. Alleen deze reis is zo snel gegaan naar hotel Papa luna in Peniscola,omdat ik ook gewoon geslapen heb in de bus. De bus reis was super,en Pascal die ons voor zag van eten en drinken was ook top in bus 17. Die jongen heeft wel zwaar ADHD, maar smorgens om zes uur als hij ze tukkie had gedaan. Dan vloog hij gelijk weer door de bus heen,om ons te voorzien van alle benodigd heden. Dus Sjapoo voor Pascal, en ga zo door met je werk. Hotel Papa Luna echt een aan rader voor de mensen, is een geweldig hotel. Ik ga er zeker volgend jaar weer aanwezig zijn,en gebruik maken van Solmar. Groet Remy

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2019 bestemming: Kroatië / Istrie, reisperiode: september 2019

Geen animatie, nul terwijl de brochure dit vermelde. Saai resort dat de naam niet waard is. Uitstappen voor de helft waardeloos. slechte verlichting resort en numering v/d huisjes.

  • Algemeen 5
op 16 oktober 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

Heel erg goed geholpen met andere kamer

  • Algemeen 10
op 12 oktober 2019 bestemming: Italië / dianomarina, reisperiode: september 2019

Ik heb vanaf het begin genoten van de reis ,ik had een goed en sociaal gezelschap getroffen de buschauffeur en reisleidster hebben goede contacten gehad en waren hulpvaardig er werden ook goede tips gegeven ten opzichte van koopjes en veiligheid op je beurs dat er overal zakkenrollers zijn of verkopers die je iets willen aansmeren de hotels waren goed en netjes ,overal was het eten goed verzorgd . de service in de bus was goed er was genoeg keuze op de barkaart om van het lekkers te kunnen genieten ik zie nu al uit naar de volgende reis ,het was voor mij de eerste keer dat ik met Solmar op vakantie ben geweest

  • Algemeen 8
op 8 oktober 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

Wij waren net aangekomen in Salou waar mijn man ziek werd en opgenomen is in het ziekenhuis in Tarragona .Receptie in het Hotel heeft mij goed geholpen. (Hotel Delfin).was het de andere dag gaan melden bij het Solmar kantoor in Salou daar werd ik geholpen door Paula wist al vd situatie af bracht mijn naar Tarragona hospitaal GEWELDIG heel veel dank daar voor.Stan en Jose Corsten

  • Algemeen 9
op 7 oktober 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2019

De busreis was goed goede chauffeurs en een goede hostes op bus 10 en een goed hotel en vriendelijk personeel

  • Algemeen 10
op 29 september 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2019

HEENREIS ZEER SLECHTE BUS ONZE STOELEN KONDEN NIET VERSTELD WORDEN TERUG REIS PERFECT

  • Algemeen 5
op 26 september 2019 bestemming: Kroatië, reisperiode: september 2019

Wij hebben op 9sept tot en met 22sept met Solmar naar kroatie de rondreis Dalmatie gedaan. We hebben deze reis als geweldig ervaren het was op ons lijf geschreven niets dan lof over de chauffeur Vlado en de catering verzorgster Esmee wat een geweldig stel.De rondreis zat heel goed in elkaar Hotels super vooral het Hotel Niko in Sibenik met zijn geweldige verzorging en mooie accommodatie.We hebben alles rustig kunnen bekijken en hebben zowel de heenreis naar een uitstapje als wel de terugreis ons iedere keer laten verrassen door Vlado.We hebben zelden een weg dubbel gereden en de rijtijden waren zo kort mogelijk.
Dat houd in weinig in de bus maar veel gezien. Ook nog mijn complimenten aan het reisgezelschap altijd optijd bij de bus .Voor ons was het de eerste keer met Solmar maar voor herhaling vatbaar .Bedankt Wim en Joke

  • Algemeen 9
op 21 september 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2019

Wij hadden firstclass geboekt en we zaten vervolgens firstclass achter elkaar. De heen en terugweg achter elkaar zitten is niet bepaald gezellig of leuk. Later hoorde ik van medereizigers dat je dat tijdens het boeken door moet geven. Alsof het niet logisch is dat je naast je partner wilt zitten. Wij vinden dat Solmar dit kenbaar had moeten maken. Soms veel te korte stopjes en moest je haasten om jezelf op te frissen, naar de wc te gaan en om misschien nog wat te snacken te kopen. Heen en terug werd een film opgezet uit de jaren 80 en de terugweg keken we zelfs Beertje Paddington...belachelijk want er zaten geen kinderen in de bus. Wij irriteerde ons ook aan de verzoekjes om fooi te geven voor hostess en chauffeurs. Zij krijgen toch een loon en doen toch hun werk. Als wij fooi willen geven dan hoeven wij daar niet op geattendeerd worden. Ik werk ook altijd keihard en krijg ook nooit fooi. Erg teleurstellend dat wij op de heenreis nog 1.5 uur hebben moeten wachten in Maarheeze. Wij kwamen om 8.15 aan in Salou, gesloopt en gebroken van deze zware busreis. Toen werd ons verzocht om om 10.00 naar een informatie bijeenkomst te komen. Hier hadden helemaal geen zin in en getuigd voor ons dat zij geen inlevingsvermogen hebben. Wij hebben ook The Real Jeepsafari gedaan van Solmar. Er is continu overdreven wild gereden, zelfs op de openbare weg. Tot ergernis aan toe. Wij ademde vieze diesel uitlaatlucht in, wij werden er misselijk van. Er werdt gezegd...het zijn oude auto's. Er zou een wine tasting plaats vinden...dit is niet meer als 1 slokje wijn drinken. Ook zat je knie tegen knie, van enige luxe is geen spraken. Wij hebben de helft van de rit met de overkapping gereden omdat het 30 min geregend heeft. Zonde van de rit wij hebben hierdoor veel gemist. Je kon ook nog de excursie op dvd kopen voor 20 euro. Wij hebben hem net gekeken en het is een teleurstelling. Veel wazig beeld omdat de camera niet scherpstelt, een stukje zwart beeld terwijl het geluid doorgaat, stukjes gefilmd door de voorruit van de jeep die hartstikke smerig was, er is weinig van de omgeving gefilmd en het beeldkwaliteit is zo slecht dat het niet meer van deze tijd is. Wij hebben nog een dvd liggen van een Jeep Safari van Marco Polo is dat is niet met elkaar te vergelijken. Voor mij was deze busreis de 2e en voor mijn vriendin de 1e maar wij gaan volgend jaar lekker met het vliegtuig en de bus daar krijg je ons niet meer in!

  • Algemeen 3
op 19 september 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

In aug. naar Salou geweest met solmar. Wij gaan al ruim 20 jaar met solmar, maar deze keer was de reis heel vervelend. Chauffeur Dennis zeer onvriendelijk en dat begon al met koffers inladen,verder niets gezegd alleen de stops aangekondigd. Terugreis jammer zelfde chauffeur, maar 2 stops gehad van 15 min weer niets te vertellen gehad. Het leek wel of hij een taakstraf aan het uitvoeren was. Totaal niet geschikt voor solmar, en er werd met de pet rondgegaan nog nooit meegemaakt bij solmar. Maar het hotel was goed

  • Algemeen 4
op 18 september 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2019

Alles was goed geregeld en tot onze verrassing had Solmar ook onze voorkeur geregeld in Hotel Checkin-Sirius daar was onze vacantie voor ons fantastisch fijn personeel heerlijk eten en de mensen daar gaan met je om alsof je familie bent.wij zullen zeker de komende jaren met Solmar naar dit zelfde hotel gaan.

  • Algemeen 10
op 14 september 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2019

Je wordt 5 uur gewekt door een schreewende buschauffeur die vervolgens de radio aanlaat. We hebben nog een hele reis te gaan via salou naar benidorm. Bus 7 vertrek 13 september. Beetje egoistisch. Passagiers willen nog slapen. Radio blijft aan. En waarom zo vroeg gewekt worden voor een reis van 26 uur on een bus.

  • Algemeen 2
op 4 september 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: augustus 2018

Weer geprobeerd met de bus maar niet meer

  • Algemeen 8
op 1 september 2019 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juli 2019

Al voor 3de jaar op rij met solmar tours naar montemar maritim geweest. Busreis telkens helemaal top en hotel ook perfect .

  • Algemeen 10
op 31 augustus 2019 bestemming: Spanje / malgrat, reisperiode: augustus 2019

Solmar verwijderd slechte recensies van hun websites over hotels
busreis prima, maar als het hotel in onze ogen geen 4 sterren waard is en netjes vermelden waarom...binnen een week verwijderd

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: augustus 2019

Dit was de tweede keer voor ons met Solmar First Class naar Spanje. Net als verleden keer was alles weer prima geregeld met vriendelijk personeel. De heenreis hadden we bus 17 en de terugreis bus 1. Zowel heen en terugreis werd netjes aangegeven wanneer we gingen stoppen. Vorige keer zijn we in Rotterdam op de bus gestapt en dit keer hadden we de auto voor 3 euro geparkeerd bij Solmar in Maarheeze wat ons goed bevallen is.

  • Algemeen 9
op 30 augustus 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2019

Omdat wij met Solmar nog nooit een slechte vakantie hebben gehad
Altijd fijne reis en prima hotels.

  • Algemeen 10
op 28 augustus 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2019

Al jaren met solmar gereist dit jaar was het slecht. Sommige chauffeurs niet goed geen gezellig heid meer. Veel kapot in de bussen op de terug reis helemaal achterin dat kan je geen first-class stoelen noemen. Heel jammer dit we durfen al haast niet meer te boeken bij solmar. En op de terug reis door Nederland vond een passagier mijn tas van mijn zoon maar die vond het nodig om het resterende geld in envelop en uit zijn portomonee te stelen het luterende bedrag van 300 euro ui de envelop en nog 15 euro uit zijn portemonnee. Te stelen waar hij hard genoeg voor gewerkt heeft. Misschien hebben we nu wat geluk. Met een nieuwe herkansing. En hopen dat solmar er meer aan gaat doen om de. Vakantie gangers een onvergetelijke bus reis kan gaan geven. en de chauffeur meegeven dat ze niet alleen voor de commerciële rit gaan dan hadden ze beter als truckchauffeur moeten gaan

  • Algemeen 6
op 28 augustus 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Al vele jaren een top vacantie in Malgrat bij indalo park en,,,,,,, hotel helios benidorm, reeds al bijna 30jaar ook n top hotel, zeer gezellig en hartelijk. Vergeet solmar niet he die ons zo veilig heen en weer rijdt!

  • Algemeen 10
op 17 augustus 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

In augustus met Solmar naar Salou geweest in de First class bus !
Prima bus, lekkere stoelen, echter een zeer chagrijnige hostess !
Toen we instapten mompelde ze onze stoelnummers, zei niet of het boven of beneden in de bus was erbij ?!
Vervolgens zat een groepje dames op de achterbank, en de 2 stoelen daarvoor waren onze plaatsen!
Echter deze waren bezet door vriendinnen van de dames, en daardoor gingen wij 1 rij ervoor zitten!
Vervolgens bij de volgende hotelstop kwamen mensen binnen voor deze 2 stoelen, en hun vroegen aan hostess Mireille of ze ook een rij naar voren konden zitten ?
Vervolgens snauwt deze dame mij af “ik wijs de plaatsen niet voor nix aan, ik moest beter luisteren!”
En dat tussen alle mensen in op een zeer vijandige toon, haar ogen spuugden vuur ! Nog nooit meegemaakt !
Té veel stress voor Mireille deze lange bustrips om dan koffie te brengen ?
Waarom problemen maken waar er geen zijn ?!
Jammer Solmar van een verdere prima vakantie !

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2019

We zijn nu voor de vierde keer in Grand Hotel Peñiscola geweest. Eten en ambiënte prima. Heerlijk terras met uitzicht op het zwembad , boulevard en zee. Gelegen in het rustige gedeelte van Peñiscola. Enkele km's van het centrum. Bus, fiets en wandelmogelijkheden. Tevens mogelijkheid excursies met plaatselijke reisgids Evert. Deze verzorgt evt.excursies op maat. Kortom voor elk wat wils. Zowel een actieve vakantie of zon, zee en strand.
Een aandachtspunt dit jaar was wel de arrogantie cq onvriendelijkheid van de receptiemedewerker. Service with a Smile werkt net even anders!

  • Algemeen 8
op 5 augustus 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Waarom nu pas een reactie, ik zie dat ik dus lang niet de enige ben met een slechte ervaring bij Solmar. Ik heb alle mogelijke moeite gedaan om op de achtergrond, zonder drama, in contact te komen met Solmar. Wanneer je ze via messenger van facebook wat stuurt reageren ze niet. Als je via de chat contact zoekt reageren ze niet (allemaal nog schermafdrukken van). Laat ik voorop stellen > het hotel in Spanje was geweldig. We gaan daar volgend jaar weer heen maar dan met de auto. Nooit meer met Solmar. In Maarheeze op maandag 3 juni vertrokken met een bus met een kapotte airco. Men was daar mee bezig toen we vertrokken en toen we met die bus gingen rijden neem je aan dat alles in orde is maar dat was het niet. De airco was kapot en bleef kapot en erger nog, hij was een paar dagen ervoor ook met een kapotte airco uit Spanje teruggekomen. We hadden blijkbaar nieuwe chauffeurs, ze misten de eerste afslag, stopten bij kleine stops waar je nauwelijks tijd had om naar de toilet te gaan. Ze lieten 's-nachts de radio en de lichten aan en de mannelijke buschauffeur had het lef om de passagiers de schuld te geven van de defecte airco. Op de bus zat de installatie van de airco waar een grote tak doorheen stak...... dat was de schuldige, niet de passagiers. Het was zo verschrikkelijk warm in de bus dat ik ben flauwgevallen. Mijn dochter had toen de chauffeurs al twee keer gevraagd te stoppen omdat ik ziek werd en ook andere passagiers waren boos en niet in orde maar de chauffeurs hadden er lak aan. Nadat ik ben flauwgevallen zijn mijn dochter en ik geholpen door medepassagiers. Deze mensen hebben gezorgd voor koelmiddelen en hebben mij later (toen we eindelijk na 20 minuten stopten) de bus uitgehesen. De chauffeurs lieten zich niet zien..........de hele weg niet......niets gevraagd en niets geprobeerd om de situatie beter te maken. Dankzij ingrijpen van een passagier kon ik een deel van de reis benedendeks zitten waar het zelfs bijna koud was. We zaten op de achterste bank met de knieën tegen de stoel van onze voorburen en een rechte rugleuning omdat de bank tegen de toilet stond (de onverkoopbare plaatsen 49 en 50 waar normaliter de spullen van de hostess staan). Het heeft heel lang geduurd voordat het beter ging met mij. In Maarheeze riep de chauffeuse om dat de koffers van de gasten van Blanes er als eerste in moesten want die mensen gingen er als laatste uit. Dat lijkt logisch maar iedere ervaren Solmarreiziger weet dat de mensen van Blanes er als eerste uitgaan. Dus zo geschiede en moesten de koffers van deze mensen over de onze worden heengesleept. Onze koffers die we drie dagen ervoor gekocht hadden (kassabonnen aanwezig) zijn daardoor beschadigd. Eenmaal in Malgrat heeft het nog even geduurd voordat ik weer de oude was. De enige van het personeel in de bus die goed hielp was de hostess, Nathalie. Ook zij is een aantal keren (op ons verzoek en op verzoek van andere passagiers) naar de chauffeurs gegaan maar die trokken zich nergens wat van aan. In Malgrat zijn we naar het kantoor van Solmar geweest om een klacht neer te leggen. De man die daar zat zei dat we niet de eersten waren, dat hij het door zou geven maar dat we beter zelf contact op konden nemen met Solmar Nederland omdat er naar hem niet geluisterd werd. Hij vertelde dat hij heel veel klachten kreeg mede door onervaren chauffeurs (Solmar heeft blijkbaar tekort chauffeurs) en kostenbesparingen die moeten worden gehaald. We hebben gebeld met Solmar maar moesten een mail sturen...........daar reageren ze dan niet op. Uiteindelijk hebben we op de facebooksite van Solmar wat geplaatst maar dat wordt door Solmar direct verwijderd. In Malgrat hebben we gesproken met twee oudere Solmar-chauffeurs die namens Solmar hun excuus aanboden voor hun collega's en ook deze mensen zeiden dat het personeel onervaren is en Solmar niet meer de werkgever is die het was. Ook zei men dat als ik in hun bus flauw had gevallen, ze hadden gestopt om te zien wat ze voor mij hadden kunnen doen. Op de terugweg op 15 juni hadden de twee chauffeurs ruzie, vooral de oudste chauffeur was verschrikkelijk lullig tegen de andere chauffeur...... we zijn gestopt bij een tankstation waar de toiletten en wasbakken zo vies waren dat we toch maar in de bus naar het toilet gingen en onze tanden niet gepoetst hebben omdat de wasbakken zo smerig waren. Alle stops van een aantal jaren terug worden overgeslagen, daar waar het schoon en ruim was. We hebben ook met de hostess in de bus op de terugweg gesproken. Hij had het ook niet meer naar zijn zin........hij zei dat als je je rijbewijs C had met de module personenvervoer, je zo bij Solmar aan de slag kon, ervaring of niet. Je hoeft niet eens meer een aantal keer met een ervaren chauffeur mee te rijden. Op de terugweg in Maastricht ging de chauffeur ook nog een buiten staan plassen.......... Dus......voor alle mensen die zeggen dat we onze klacht bij Solmar hadden moeten neerleggen ipv op een openbare site.....we hebben dat eindeloos geprobeerd, ik heb alle schermafdrukken nog maar Solmar laat je zitten. Ze stuurden een brief (een zoethoudertje op 7 juni gepost) dat we de volgende keer met 25 euro korting meemogen maar er komt geen volgende keer. Volgens hen waren andere passagiers erg blij met deze aanbieding! Ik heb voorgesteld die 50 euro gewoon over te maken samen met het extra geld voor de luxere bus maar dat doet Solmar natuurlijk niet. We hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en wat denkt u? Ook die kregen eerst geen reactie van Solmar en de laatste reactie van Solmar was dat men zich nergens voor aansprakelijk voelt. Solmar lacht zich rot....want nu moet ik beslissen of we de zaak voor laten komen bij de geschillencommissie, moet ik daar zelf ruim 100 euro voor voorschieten en volgens de rechtsbijstand is de kans op compensatie door Solmar klein???? Nu snap ik waarom men in Maarheeze zo zelfgenoegzaam reageert....wie maakt ze wat!!! Het is allemaal erg jammer. Als men gewoon normaal gereageerd had en excuus had gemaakt had het voor mij ook veel goedgemaakt maar Solmar heeft mij een trap nagegeven. We gingen al 16 jaar met Solmar op vakantie dus daar blijft het bij. Ik wil in ieder geval nogmaals de hostess van bus 1 op 3 juni jl. bedanken en alle passagiers die mij en mijn dochter zo fijn geholpen hebben.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

De heenreis ging prima alleen te korte stops. Met 4/5 bussen ergens stoppen is niet genoeg tijd voor een toilet bezoek. 20 min v avond eten is dan ook niet voldoende. Verder goede chauffeurs en hostesses. Geweldig hotel salaurus palace .eten super.fijne kamers . Vriendelijk personeel.top.

  • Algemeen 9
op 30 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrad de Mar, reisperiode: juni 2019

Reis al jaren met deze touroperator.
Altijd goed verzorgd, goed advies bij boeking. En de Prijs kwaliteit verhouding is perfect .. 😎

  • Algemeen 10
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: juli 2019

Heen reis bus geen koffie ivm geen water voor de nacht geen wc geen water met kinderen heel lastig hotel eten slecht koud wijning fruit zelfs ondbijt zeer slecht personeel aardig terugreis bus kapot in deze hitten stonden we op de snelweg tussen de beren klauwen en brandnetels bus had geen flesjes water we gingen bijna van ons stokje chauffeur kwam niet vragen hoe het met ons ging en de Damen die drinken rond moet brengen zag je nergens we moesten onze koffers zelf uit de bagage ruimte hallen en op de snel weg lopen om het in te laden in andere bus terwijl we van de warmte bijna van ons stokje gingen mijn kleindochter zat zelfs te ijlen schande

  • Algemeen 5
op 21 juli 2019 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2019

Ik geef het cijfer omdat rosamar garden oke was alleen het warm eten mag warmer aangeboden het blijdt niet lang genoeg warm de rest van het hotel ws uitstekend maar 10 dagen met louw eten gaat vervelen

  • Algemeen 7
op 17 juli 2019 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juli 2019

Helemaal top! Wij waren in golden taurus hotel. Alle verwachting te boven! Solmar organisatie en ook zeker onze chauffeurs van bus 25 Jan ,Anita en Roy en ook de hostels in de bus, bedankt voor een mooie en.leuke vakantie en reis!! Tot volgend jaar!!! Grtz uit mestreech

  • Algemeen 10
op 16 juli 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

Eerst hadden we geboekt via mail,alles was goed,de dag erna ,bellen ze ons op voor te zeggen dat de prijs mis was die er bij stond, als de prijs er zo bijstond moesten ze het dan ook gegeven hebben ,maar nee,we moesten meer betalen!
Sollar vind ik veel duurder geworden,dan de andere jaren.
De bus , vinden wij niet proper,niet gekuist, 2 ambetante chauffeurs,onozele grappen ,opdringend voor ontbijt te kopen,of drank , en de hostess Elk half uur komen vragen of je iets wilde drinken,vind ik heel ambetante,en veel te veel,als je iets wil zal je het zelf vragen!
De bus veel te weinig gestopt 2 x 15 minuten,en een keer 20 minuten, nooit kunnen eten,je heeft geen tijd voor naar het toilet te gaan. Ze kijken ook niet of iedereen terug is op de bus,want wij hebben moeten roepen want de deuren waren al dicht en ging vertrekken zonder ons!
Waren zeker op tijd terug.
We kwamen om 6 u 30 al aan in Salou ,maar ik vind dat veel te vroeg, meer stoppen vind ik veel beter,je kan niet meer lopen van veel te lang op de bus te zitten.,en veel rugpijn.
De terug keer andere chauffeurs veel betere,die stopten veel meer en je kon wat eten,kreeg meer tijd ook.
Ons hotel was super goed Villa Romana mooi zwembad ,vriendelijke mensen ,, zeker voor annulatie voor de kids,proper,eten goed,ik vond het super!!! Enkel de heenreis was super slecht.

  • Algemeen 5
op 10 juli 2019 bestemming: Kroatië / lovran, reisperiode: juni 2019

Wij hebben al geboekt in februari en kregen een plaats op de achterste bank boven in de bus
de airoco stond veel te koud met als gevolg een longontsteking in onze vakantie
de chauffeur wist schijnbaar de weg niet en reed een heel stuk verkeerd
op de terug reis wederom op de achterbank bovenin waar de rugleuning niet helemaal plat kan en mijn plaats erg klein was (zat tussen 2 mensen in)
wel voor comfortclass betaald
de toillet was vol en bleef vol dus kon niet meer gebruikt worden
wij zijn jaren met solmar op reis geweest maar dit was de slechtste ervaring ooit!!!! en tevens de laatste keer met solmar

  • Algemeen 3
op 5 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Chauffeurs heenweg goed maar de terugweg zeer slecht chauffeur plaste 2x naast de bus in de struiken (de oudere chauffeur)en had ruzie in de bus over de airco ,we hadden het zeer koud denk dat de airco niet goed was deze man had domme opmerkingen tijdens rit en had interesse in het kopen van sigaretten in luxemburg hij maakte met medepassagiers ruzie over de airco het was een verschrikkelijke man wij vonden hem asocaal hij gaf ook te kennen dat hij solmar zou bellen dat ze een andere chauffeur moesten sturen een walgelijke man en dat plassen naast de bus dat vonden wij asociaal dit is geen aanbeveling voor andere mensen. vr.gr. w. van laar

  • Algemeen 5
op 2 juli 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2019

Beste Solmar
op de terug reis van Benidorm naar Nederland hebben de Chauffeurs in de bus zitten roken wat ik niet van Solmar had verwacht Het was bus 17 de datem was 29/30 -06 2019 dat is goed voor de naam van Solmar want we reizen meer dan 20 x naar Spanje doe er je voordeel mee. wij hebben een prettige vakantie gehad

  • Algemeen 8
op 1 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Ik ga al jaren met solmar en nog nooit geen klachten gehad dus ik vind het een 10 waard

  • Algemeen 10
op 25 juni 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2019

De heenreis busnr. 44. Fijne chauffeurs an hostess. alles prima. De terugreis zou de zelfde opstapplaats hebben als de heenreis.
Opstaptijd was 18.30 uur. Wij stoden om 18.10 op de plaats tot er uiteindelijk iemand aan kwam van busnr. 4 die onze naam riep en vertelde dat we al een half uur te laat waren en we op de verkeerde plek stonden. We waren al omgeroepen in het hotel en hebben minstens een half uur nog in de aankomst hal gezeten waar heel veel jongere waren dus erg roermoerig. De terugreis kon beginnen en bij iedere verdere stop bleek ook dat de mensen verkeerd stonden. Het was geen goed begin.
De chaffeur sprak zo onduidelijk dat bijna niemand iets kon verstaan.
Geen fatsoenlijk welkomswoord.
In het begin geen muziek en later hele rare muziek.
Geen film het was een saaie en vervelende terug reis. Van 23.30 to ruim 7 uur geen enkele stop.
De catering had heel veel niet aan boord.
Op de heenreis werden we erg vroeg al gedumpt omdat de chaffeurs anders niet aan hun rusttijd kwamen dus maar snel door.
Zo fijn als het andere jaren was zo vervelend was het nu.
Ik hoop dat solmar tours hier in verandering gaat brengen anders gaan we toch uitkijken naar een andere organisatie.

  • Algemeen 6
op 24 juni 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: oktober 2018

Leuke/goede chauffeurs
Fijne accommodatie
Goed eten!
Hotel/Appartement
California.

  • Algemeen 8
op 21 juni 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2019

Zowel de aankomst als het vertrek was uitstekend geregeld door Solmar

  • Algemeen 9
op 21 juni 2019 bestemming: Spanje / playa d,aro, reisperiode: juni 2019

Omdat we op heen en terugreis op allerslechtste plaats in de bus zaten.
Een plaats aan raamkant en een plaats met losse voetsteun(waardeloos!!!!)
Dus op achterbank gehangen.....
We hebben wel netjes betaald voor first class ,maar is die benaming absoluut niet waard!!!!!!!!!
In toekomst nog met Solmar.......dacht het niet

  • Algemeen 2
op 20 juni 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2019

Ben mindervalide, moest €40,00 betalen voor een zitplek onderin, maar word je wel in het midden van de bus geplaatst. Op de terugweg was er te weinig bagageruimte waardoor de chauffeurs hun slaapplek op offerden (dus niet voldoende rust namen) mijn rolstoel onder aan de trap werd gelegd, en er werd omgeroepen dat men geen gebruik van de wc kon maken ivm die rolstoel, chauffeurs wisten de weg niet, hebben ons 2 uur laten wachten. Watertank was lek, geen koffie/thee onderweg. Dan dien je hier een klacht overin, en verwacht je op zijn minst die €40,00 retour, krijg je een cadeaubon van €25,00 voor je volgende reis! Die volgende reis met hen komt er dus echt niet meer!

  • Algemeen 1
op 20 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

24 mei naar Malgrat , met 2 chauff die de weg niet wisten, als je iets wilde vragen werd je afgesnauwt de belgische chauf was niet te verstaan en heel onaardig , als t zo moet gaan ga ik echt niet meer mee Ik ga 3 keer per jaar

  • Algemeen 6
op 18 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Opstap plaats is op een verlaten bedrijfsterrein niet veilig waar geen openbaar vervoer is .Dus moet je altijd mensen vragen om jen weg te brengen visa versa .Goed alternatief ,bij parkeer terrein westraven ieder 10 minuten komt er de tram en de bus.
in de bus . Geen informatie over waar je je bevindt of bijzonderheden over de omgeving zou leuk zijn als je iets hoort !

  • Algemeen 8
op 11 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

Heenreis verliep prima,goede pauzes etc Terugreis behoorlijk tegen gevallenOnze bus 3 vertrok pas om 21 uur (moest tyd inhalen ,om op tijd te komen in Maarheze )gevolg te weinig stops te korte pauzes,en op de pleisterplaatsen meerdere bussen van solmar tegelijk ,dus vele rijen voor de W,Cs ,hopelijk op tyd terug in de bus Alles kwam nogal gestresst over.Hotel Amaraiqua uitstekend (periode 27-06/05-06 -2019)

  • Algemeen 7
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende