Schrijf een review

Info over Solmar.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: Spanje
Den Engelsman 2a, 6026RB Maarheeze NL
0495-588740

Logo van Solmar.nl
Solmar.nl won in 2025 de Reisgraag award

Solmar Tours is in 1984 opgericht (tegenwoordig bekend onder de naam Solmar.nl) en bekend geworden door de busreizen naar Spanje. Inmiddels biedt de reisorganisatie verschillende soorten reizen aan zoals busreizen, vliegreizen, autoreizen en rondreizen. Solmar.nl richt zich met de busreizen vooral naar bestemmingen in Spanje en Kroatië. De rondreizen kunnen ook plaatsvinden in Italië, de Balkan en Polen.

Bij de busreizen kun je op verschillende plekken in Nederland opstappen om de reis naar Spanje of Kroatië te beginnen. Met een luxe touringcar wordt er naar de bestemming gereden en tijdens de rit kun je genieten van een hapje, drankje en filmpje. De touringcar probeert iedereen zo dicht mogelijk bij de accommodatie te brengen, maar dit kans soms lastig zijn door de smalle wegen in Spanje.

De reizen kunnen ook zelf worden samengesteld. Wil je alleen een vliegticket? Of heb je alleen nog een accommodatie nodig? Deze zijn apart te boeken bij Solmar.nl. Ook kun je de gewenste accommodatie kiezen. De mogelijke accommodaties zijn hotels, appartementen, campings en resorts. Hierbij kun je ook kiezen voor 2, 3 of 4 sterren. Zo bepaal je zelf de luxe van de reis.

Het hoofdkantoor van Solmar.nl ligt sinds 2004 in Maarheeze. Het hoofdkantoor bevat een eigen bustransferium, waarmee Solmar.nl de eerste reisorganisatie in Nederland is met een eigen bustransferium. Solmar.nl is aangesloten bij de SGR.

Ervaringen met Solmar.nl

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 919 reviews over Solmar.nl lezen. Het gemiddelde cijfer is een 8,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 juli 2006 door Cor.

Deze organisatie zit in de categorie Spanje. Hierin zitten 1 organisaties; o.a. Solmar.nl. Al deze organisaties samen hebben in 919 reviews een gemiddelde gescoord van 8,1. Solmar.nl scoort dus gemiddeld 0,0 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie Spanje.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Solmar.nl heeft deze publieksprijs gewonnen in 2025,2020,2019,2018,2014.

Solmar.nl krijgt gemiddeld een 8,1
op basis van 919 ervaringen:

8,1 + Ervaring delen
op 28 mei 2025 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2025

Wij hebben de vakantie moeten afbreken omdat een familielid op sterven lag met solmar eerder vervoer geregeld. Ik moest de reis + firstclass en administratie kosten betalen. Ik vind dit belachelijk daar wij 2 jaar geleden om een andere reden eerder vertrokken en we alleen de omboekings kosten moesten betalen.blijkbaar geld bij solmar de een zijn dood de ander zijn brood ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 7 mei 2025 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: mei 2025

Ik reis al zeker 30 jaar 2x per jaar met Solmar. Tot mijn spijt gaat de organisatie er flink op achteruit. De hotels die zebieden zijn Top. De busreis is ronduit erg klant onvriendelijk . Minder stops zijn niet erg maar de tijd is zo uitgeknepen dat 10/20 minuten veel te kort . Hiervan sta je al 10 minuten in de rij. Als je nog iets te eten vind heb je geluk. Je staat met 65 mensen in de rij voor b.v koffie. Ik begrijp dat de rijtijden hier een grote rol spelen. Ook door tijdgebrek koop je de oploskoffie bij de chauffeur. Waar is de prachtige busreis van toen? Met hostess aan boord. Dit lijkt op veevervoer. Hup hup,snel snel. Waar voorheen altijd werd verzocht om het toilet in de bus zo min mogelijk te gebruiken, want vol is vol is ook niet meer aan de orde. Er is ook bijna geen communicatie mogelijk met de chauffeurs. Ze zijn nors en onbeschoft. Als je vraagt waarom de stops zo kort zijn is het antwoord,dan moet je maar naar de Costa brava gaan. Nu de laatste reis naar peniscola. WAT EEN HEL. We hebben 75€ extra betaald voor first class met besproken stoelnummers. We zijn in de oudste bus terechtgekomen die zogenaamd luxe moest zijn. Dus geen extra beenruimte, de oude te gladde stoelen en een erg smal gangpad. Ik reis altijd met first class dus viel ook direct op dat het niet klopte.de gordijnen waren 20cm afgescheurd en de klep van het toilet sloot niet goed.met gevolg allemaal blauw antiseptische vloeistof op de deksel en bril. Die ik dus eerst zo goed al mogelijk moest schoonmaken. Foto's zijn gemaakt. Dan bij de eerste page Nancy viel de motor uit en werkte de versnellingsbak niet meer. Na verloop van tijd werd het steeds erger. De bus bleef maar schokken. Niet vreemd,de schokbrekers waren finaal op. Veel medereizigers klaagden dus ook over hun rug. Van slapen is niets gekomen want je moest je vasthouden in je stoel. En dan te weten dat we onze volgende reis ook al geboekt hebben. Ik hoop oprecht dat Solmar aan de veiligheid van zijn klanten denkt en niet alleen aan geld. Ik heb medelijden met de chauffeurs. Zij werken in opdracht maar staan niet achter hun baas.dus ik hoop dat reizigers met klachten dit ook melden. Ik ben al jaren een lopende en lovende reclame voor solmar.ik hoop dat Solmar weer de oude vertrouwde reisorganisatie word die het was. P.s als je foto's wil toevoegen als bewijs lukt dat niet. Dus ik hoop dat Solmar dit ook leest en een nette oplossing bied.
, ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 20 april 2025 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2024

Voor de service supervriendelijke chauffeurs ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 3 december 2024 bestemming: Spanje / malkrat, reisperiode: oktober 2024

Wij zijn naar malkrat de mar geweest met solmar
Wij bet firstclass extra wegens dat mijn man in een rolstoel zit
Er zijn mensen die die fistclass gebruik maken van de stoelen. En niet daar voor betalen
Waarom word daar niet op gecontroleerd
Graag reaktie

  • Algemeen 6
op 28 november 2024 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2024

Helaas een slechte heen en terugreis gehad.
Vertrokken met bus 40 van Kupers was een royalclass bus stond er.
De zitplaats was klein je kon je benen nergens opleggen..ruimte tussen was zo krap geen bewegingsruimte...twee voetsteunen moesten er zijn maar 1 kapot..onvriendelijke chauffeurs er was vertraging in Zwitserland file oponthoud van 1 1/5 tot 2 uur.
Vertrokken om 12.45
Eerste stop bij kiosk waar de chauffeurs vele sloffen Sig kochten ..mochten wij ook maar hadden 15 min de tijd om te plassen iets te kopen en voor hen die rookte een sig toenemen.
50 a 60 passagiers in 15 min de bus uit en in en daarin alles doen.
Hup we gingen verder Vertrokken daar rond 16.15 en de volgende stop was tussen 21.00 en 21.30 om te kunnen eten 45 min .moest eerst uitzoeken waar je in moest en geen uitleg can chauffeurs stond de bus op 10 min van het eetgedeelte pfff.
De laatste stop voor de nacht 10 min stop dit was echt absurd zelf gevraagd hoe je met 50 a 60 passagiers dit moet doen..de buschauffeur bepaalde dat en ging niet in discussie..kwam nog iemand bij een mijnheer en hij vertelde duidelijk dat hij zich een stuk vee voelde en ook zo behandeld werd.
Dit is een kleine opsomming van hoe de reis heen is geweest..de terugreis firstclass bijgeboekt voor 2 personen 70 euro extra kosten dit gedaan omdat die bus heen echt slecht was.
Maar bij de terugreis kom ik erachter dat er mensen zaten die niks voor firstclass hadden betaalt ( dan voel ik me belazerd)
3/5 uur buiten staan wachten op een bus zonder mededeling van Solmar zelf dat het allemaal uitloopt...dit ivm met de helaas voor de mensen in Valencia de ramp die daar heeft plaatsgevonden.
Informatie voor de passagiers was fijn geweest je kan niet weg op de plek waar je word opgehaald en anders nog wat kunnen eten drinken.
Ook de terugreis zijn de stops echt veel te kort.
Mijn vakantie was leuk ..maar de busreis een ramp.
Heb een klacht ingediend maar u raad het al alles is goed verlopen en met deze touringcars reizen we altijd.
Ook de tijden met stops gingen ze vanuit dat dit tussen de 4 en 4/5 uur is...en genoeg tijd.
Beste vakantiegangers dit is mijn ervaring met Solmar en voor ons NOOIT WEER

  • Algemeen 4
op 8 november 2024 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2024

Wij zijn met de bus naar Benidorm geweest op de terug weg moesten we om kwart over 2 buiten staan en om half 6 kwam de bus haast 3 en half uur gewacht konden geen broodje of zo gaan of naar toilet want de bus kon zo komen zou handig geweest zijn als we geïnformeerd werden hoe laat ze kwamen konden wij gewoon nog iet te eten of zo voor onderweg halen bij de laatste stop was er bij het benzine station geen eens eenheden toilet ook niet zo handig ver der voor de chauffeurs geen klachten die konden er niks aan doen hèt is overmacht van de toestand in Valencia maar betere informatie had handig geweest

  • Algemeen 6
op 28 oktober 2024 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2024

Super vacantie gehad, heen reis bus 16 perfecte chauffeurs en catering, terug reis bus 15 zeer vriendelijke chauffeurs en maakte een praatje met de mensen in de bus. Ik moet eigelijk iedereen bedanken voor goede service inclusief klantenservice en chauffeurs , monteurs en de mensen die de bussen schoon maken

  • Algemeen 9
op 8 oktober 2024 bestemming: Nederland / benidorm, reisperiode: november 2023

Word beroerd van de negatieve verhalen van de laatste tijd. ook wij hebben in de situatie gezeten met de boeren opstand in frankrijk! Vol lof en waardering voor de chauffeurs ze hebben hun uiterste best gedaan om ons door frankrijk heen te lozen!! Zij waren intussen al dik over hun rij tijden heen...toch gingen ze door in overleg met de holding solmar...uiteindelijk aangekomen in benidorm heeft solmar ter plaatse contact gehad voor mensen die nog recht hadden op diner. Het was onmacht..maar wij zijn trots dat we veilig ter plaatse waren door bergen heen zijn we gebracht! Dat mag zeker voor de chauffeurs een zware dag...en toch doorgaan he. Ben nog steeds trots op ze!!! misschien datum verkeerd.. maar iedereen die deze reis heeft meegemaakt zal niet klagen!

  • Algemeen 10
op 7 oktober 2024 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2024

Ik ben samen met mijn vriendin die in een rolstoel zit na jaren samen op vakantie gegaan zij had Solmar nog gebeld over haar rolstoel en of we beneden konden zitten omdat zij geen trap kan lopen.
Op de heenreis zaten we boven voor de terugreis gevraagd aan de hostess of zij iets kon regelen dat wij beneden konden zitten haar antwoord was bel zelf maar naar Solmar in Maarheeze waar is zij dan voor vraag ik me af om de excursies te verkopen en verder kun je het zelf uitzoeken.
Op de terugreis zaten we weer boven.
Ik vind dat Solmar heel slecht voor gehandicapten zorgt zeker als het al aangevraagd word van tevoren.
Ik ga NOOIT MEER met Solmar.
Ik moet zeggen de chauffeurs waren super en heel erg behulpzaam maar die krijgen ook maar opdrachten.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2024 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: augustus 2024

Omhooggevallen hostess denkt dat ze alles kan maken, we gingen vrolijk op reis maar bij de eerste stop werden we zomaar door haar uit de bus gezet, ik weet nog steeds niet waarom, we misdeden niks, kennelijk stond ons gezicht haar niet aan, maar ze had alleenrecht met een buitenlandse chauffeur die géén Nederlans kende en alleen haar bevelen opvolgde, Gevolg, bejaarde man met vrouw en koffers achtergelaten in de rimboe van Wallonie, nooit meer, weigeren geld terug te betalen, is gewoon een criminele bende, mensen trap er niet in.

  • Algemeen 1

Bekijk 919 ervaringen over Solmar.nl

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen