Schrijf een review

Alltours

Url:

Type reizen: allround

Logo van Alltours

Alltours is een Duitse reisorganisatie, die ook in Nederland populair is. De organisatie biedt hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Het motto luidt dan ook 'helemaal goed, helemaal goedkoop'. Je kunt bij Alltours voor iedere soort zonvakantie terecht, of het nu gaat om een simpel budgethotel of een luxe vijfsterrenresort. Al meer dan 40 jaar vervult Alltours iedere vakantiewens met uitstekende kwaliteit voor een voordelige prijs.

Je hebt bij Alltours de mogelijkheid om pakketreizen te boeken, maar ook een losse vlucht of alleen een hotel. Door het ruime aanbod aan hotels en de keuze uit 25 verschillende landen, zit er voor ieder wat wils bij. Zo boek je niet alleen zonvakanties binnen Europa, maar ook naar de mooiste zonbestemmingen buiten Europa. Denk hierbij aan de Malediven, Cuba, de Dominicaanse Republiek en Thailand. Geniet je graag van enige vrijheid op de plaats van bestemming? Dan is het mogelijk om op diverse bestemmingen een huurauto te boeken.

De organisatie is in 1974 opgericht door Willi Verhuven. Na de opening van een klein reisbureau in de Duitse stad Kleve gingen de zaken verrassend goed en werden er al snel eigen reizen georganiseerd. Het aantal vakantiegangers steeg explosief toen Alltours in 1988 het vliegnetwerk over alle grote luchthavens van Duitsland uitbreidde.

Alltours heeft een uniek aanbod van accommodaties: een deel van de accommodaties is alleen bij Alltours te boeken. Dit zijn vakantiecomplexen van eigen hotelketen allsun, alltoura, Family & Friends hotels, Luxmar en sunline maar ook door medewerkers speciaal geselecteerde accommodaties.

Alltours is een Duitse reisorganisatie en is daarom geen lid van Nederlandse verenigingen als de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. De organisatie heeft echter soortgelijke garanties te bieden. Zo wordt er een zelfde soort garantie geboden als het Calamiteitenfonds indien er sprake is van een negatief reisadvies. Ook ontvang je bij een boeking een garantiecertificaat waarmee de gemaakte reissom verzekerd is. Dit is vergelijkbaar met de SGR. Het hoofdkantoor van Alltours is gevestigd in Duisburg.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van Alltours. U kunt bij ons de reizen van Alltours boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

Ervaringen met Alltours

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 91 reviews over Alltours lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,5. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 12 augustus 2008 door maurice.

Deze organisatie zit in de categorie allround. Hierin zitten 14 organisaties; o.a. TravelBird, Stip Reizen, Kras, TUI en De Jong Intra Vakanties. Al deze organisatie samen hebben in 3.828 reviews een gemiddelde gescoord van 6,4. Alltours scoort dus gemiddeld 2,9 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie allround. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Alltours heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Alltours krijgt gemiddeld een 3,5
op basis van 91 ervaringen:

3,5 + Ervaring delen
op 30 oktober 2022 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2022

We zijn geland op antalya snacht 1 uur bij de bus gekomen daaar nog zeker een uur gewacht op het volgende vliegtuig daarna kregen we een buschauffeur die de weg niet wist we kwamen over 5 uur aan bij het hotel dit vind ik niet normaal op de terug vlucht vlogen we om half 1 en we werden om 7 uur smorgens al opgehaald slechte zaak ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 22 september 2021 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2021

De reis was goed maar ,ik heb 3 u 30 min op de bus gezeten mijn vlucht is korter dan de bus in hotel voor een goede koffie moet je betalen handdoeken verversen betalen reis geboekt met all in dat kan niet ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 25 februari 2021 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2019

14 dagen na anulering reis bali al het reeds betaalde terug op eigen rekening mede door de zorg van jan pouls reisburo wierden ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 10 januari 2021 bestemming: Oostenrijk / Brixen, reisperiode: december 2020

Ronduit schoften zijn het, In deze zware en onzekere tijden van corona laten ze je gewoon opdraaien voor kosten die alleen maar meer worden als je moet omboeken of zelf maar gaat annuleren omdat het niet veilig om te reizen. Ze hebben er gewoon lak aan en willen allen maar geld binnenhalen over de gezondheid van mensen
Eens maar nooit meer een reis boeken bij Alltours!!

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2020

Ronduit verschrikkelijke reisorganisatie.
8 dagen Side geboekt, bij aankomst op Antalya airport was de zgn transfer bus vertrokken zonder ons en had Alltours doorgegeven aan de plaatselijke medewerkster dat onze reis zou zijn geannuleerd.

Na veel woorden kregen wij te horen dat de reis geannuleerd was. Om vervolgens van een medewerkster te horen te krijgen dat er een fout was gemaakt, alsnog vervangend vervoer gekregen naar het hotel.

Bij vertrek hebben wij geen juiste informatie ontvangen, onze transfer terug naar de luchthaven stond gepland tussen 02:00 en 03:00 uur snachts. Uiteindelijk was de zogenaamde transfer om 01:30 vertrokken, zonder ons.

Na een flinke opstoot met het personeel van het hotel, welke ons nadrukkelijk hadden verteld dat wij tussen 02:00 en 03:00 bij de lobby werden verwacht, kregen wij Alltours aan de lijn.
In de stress, zonder geld en transport naar de luchthaven had de klantonvriendelijke medewerker ons verteld dat het niet Alltours hen probleem was en wij maar moesten kijken hoe wij op het vliegveld kwamen, als wij maar opschoten.

Nadat wij boos werden op het hotel zelf en er opstootjes volgden met de beveiliging, werden er militairen gebeld om ons koest te houden.

Alltours liet het ons lekker uitzoeken en vond het prima om de hoorn erop te gooien nadat wij ons hadden geuit.

Uiteindelijk zelf vervoer moeten regelen, boek hier NOOIT.

RONDUIT beschoft, slechte communicatie, en een onwijs klant onvriendelijke houding.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2020

Onze vakantie is geannuleerd i.v.m. Corona en de annulering is keurig afgehandeld door Alltours. Mag ook wel eens gemeld.

  • Algemeen 10
op 9 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020

Alles wat fout kon gaan, ging fout

  • Algemeen 1
op 24 september 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2020

Het geboekte hotel gesloten ik weet dat al 2 weken maar volgens vakantiediscounter heeft alltours (waar hun blijkbaar ingekocht hebben) dit nog niet laten weten dus de reis gaat door .
Ondertussen staat Spanje al 7 weken op negatief reisadvies en zegt vakantiediscounter ja maar alltours is Duits dus dan gelden de Duitse regels
Om een lang verhaal kort te maken alltours heeft alles geannuleerd vakantiediscounter zegt dit niet te weten en het hotel is gesloten nu 6 dagen voor vertrek nog steeds 0 communicatie wat een bagger tent

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2019

Belachelijk. Het hotel is gesloten. Weten we omdat we zelf contact hebben opgenomen. Moeten nu wel aanbetalen

Update:
alltours is een waardeloze organisatie. zw geven nu ivm corona pas een week van te voren aan of je wel of niet kunt gaan. eigenlijk kun je al lang niet naar mallorca want dat heeft code oranje. Ze laten je dus een maand voor vertrek de keus, of annuleren en 25% kosten betalen of alles betalen. Het zou netjes zijn om de termijn in deze tijd an te passen. Het hotel dat we geboekt hadden is nota bene zelfs gesloten.Wij hebben geannuleerd. waren met een groep van 9 personen. alltours harkt op deze manier nu nog wat geld binnen.Mar alltours vergeet aan de toekomst te denken. Al deze klanten denken nu voor ons geen alltours meer. Ze reageren ook helemaal niet op mail.Ik probeerde in deze periode een keer een vraag te stellen of het bahia del este hotel op mallorca nog boekbaar was. Wat schetst mijn verbazijng. Binnen een paar minuten een mail terug. Niet te geloven toch. Ze gaven aan dat het gesloten was maar ook zo weer open kon als de situatie zou verbeteren. Ik reageerde op deze mail dat ze dus wel kunnen reageren en daar kreeg ik weer het standaard corona mailtje op hoe druk ze het wel niet hadden. Alltours never en nooit meer. Wat een slechte organisatie. Het zou ze netjes staan om ons de aanbetaling terug te storten maar daar kunnen we denk ik alleen maar van dromen.

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2020

Hotel is gesloten maar we horen niks

  • Algemeen 1

Artikelen