Schrijf een ervaring over Stip Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Stip Reizen

Url: http://www.stipreizen.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van Stip Reizen

Stip Reizen is een vrij jonge Nederlandse reisorganisatie die in 2008 werd gelanceerd. Het bedrijf werd opgericht onder de paraplu van Corendon, is een tijdje zelfstandig geweest maar behoort sinds 2016 weer bij Corendon. De reisexperts van Stip Reizen zorgen ervoor dat je vakantie tot in de puntjes is verzorgd.

Waar de reisorganisatie Corendon zich vooral concentreert op strandvakanties, golfreizen, jongerenreizen, eenoudervakanties en groepsreizen, richt Stip Reizen zich, naast strandvakanties, op zeecruises, riviercruises, rondreizen en autovakanties.

De reisorganisatie Stip Reizen biedt een uitgebreid aanbod aan vakanties naar zo'n 30 landen. Binnen Europa kun je onder andere naar Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Oostenrijk, en Spanje. Met Stip Reizen kun je ook naar Bali, Aruba, Curaçao, Egypte, Colombia, Vietnam, Marokko, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten.

Het hoofdkantoor van Stip Reizen is gevestigd in Lijnden. Voor meer informatie over het aanbod en het boeken van vakanties kun je de website raadplegen. Voor het maken van reserveringen kun je ook contact opnemen met de reserveringsafdeling. Deze is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09.00 uur tot 13.00 uur. Stip Reizen is lid van alle belangrijkste brancheorganisaties zoals de ANVR, het SGR, het Calamiteitenfonds en de IATA, zodat je met een gerust hart de vakantie kunt boeken.

op 14 juni 2018 bestemming: ItaliŽ / Licata, reisperiode: juni 2018

Het hotel/bungalows liggen prachtig aan de baai.
De bungalows zij met drie tegen elkaar gebouwd, waarvan twee bungalows een tussendeur hebben. Handig als je met vrienden of familie boekt, wel gehorig.
Het entertainment team biedt de gehele dag activiteiten en doet op een ludieke wijze zijn best om de gasten te activeren. Iemand van het entertainmentteam is aanwezig/regelt het ophalen en wegbrengen van de gasten.
Ondanks de late aankomst Ė tegen 22u- konden we voor het inchecken gaan eten.
Het eten is goed van kwaliteit, maar soms niet warm genoeg. Wat opviel is dat er geen toetjes zijn ís middags en ís avonds alleen een stukje taart i.p.v. een toetjesbuffet. Ook is geen Italiaans ijs te verkrijgen. (Slechts tegen betaling verpakt ijs bij de zwembadbar).
Tussen de middag werd aan het zwembad broodjes hamburgers, frites en sla, tomaten en ui geserveerd. Heerlijk, maar ook niet warm genoeg.
Tussen 16-18u kleine hapjes bij zwembadbar. Pizzastukjes en een nationale ďbitterbalĒ. Heerlijk.
Er zijn ook verbeterpunten:
Er was geen opvang bij aankomst op het vliegveld door STIP-reizen. Ook de informatiebijeenkomst was zonder een reisleider van STIP, maar werd verzorgd door de receptiemedewerkers van het hotel.
All-inclusive is erg beperkt. Ondanks dat Limoncello, Amaretto gin en rum in het pakket zitten, krijg je een slecht B-merk hiervoor in de plaats. Het tapbier is niet gratis, slechts het bier (en de wijn) uit de dispenser, waar ook de frisdranken uitkomen. Gin-tonic: tonic moest worden betaald. Rum-cola kon weer wel. Wodka-orange: wodka betalen. Een all-inclusive arrangement zoals in Mythos Palace Georgioupolis , Kreta zou een mooi voorbeeld zijn voor Hotel Baia díOro.
De toeristenbelasting wordt apart afgerekend, dit zit meestal in de reisprijs.
Het kraanwater is niet drinkbaar, maar voor flessen water voor op de hotelkamer/bungalow moest worden betaald. Er werd op toegezien dat je je flesje niet bijvulde aan de dispenser.
De interne betaalkaart t.b.v. alle not inclusive artikelen werkt niet handig. Steeds werd gezegd dat de kaart niet opgewaardeerd was en je moest steeds een bonnetje tekenen, maar kreeg geen afschrift. Achteraf bleek dat alles goed van de kaart was afgeschreven.
De koffie/cappuccino uit de automaat is gratis, maar apparaat bij de zwembadbar is steeds stuk. Andere cappuccino/koffie dient te worden betaald.
De pizzeria was niet open. De beachbar was ook (nog) gesloten.
Harde ligbedden bij zwembad zonder kussens.
Shuttlebus naar Licata is slechts voor 20 personen. Meer gegadigden, dan ongeveer 20 minuten wachttijd en er wordt geen grotere bus geregeld, dus 2x wachttijd.
Het restaurant is erg kaal en daardoor erg lawaaierig. Aankleding zou het ťn gezelliger ťn he tgeluid dempen.
Ontbijten voor een vroege excursie: 15 minuten voor de ophaaltijd zou het ontbijt klaarstaan, maar het ontbijt waren ze net aan het klaarzetten. Er werd ook niets meegegeven, ondanks dat het niet op tijd geregeld was.
Excursie Etna en Taormina Ä 60, maar wilde je verder naar boven op de Etna dan kwam er nog 2x Ä 60 bij voor de kabelbaan en de jeep (met gids)
Ondanks deze verbeterpunten hebben we een heerlijke vakantie gehad. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 10 juni 2018 bestemming: ItaliŽ / castelsardo, reisperiode: mei 2018

Resort Castelsardo Village is beslist niet geschikt voor mensen welke slecht ter been zijn. Er zijn geen trapleuningen en als het ge-regent heeft zijn de trappen erg glad. Mijn man heeft spier- parkinson dus voor hem was dat klim en klauterwerk helemaal niets. Geen gebruik kunnen maken van de mooie excursies. Dus niet veel van het eiland gezien. Jammer dat wij dit van te voren niet wisten. De kamers daar in tegen zijn schitterend allemaal zeezicht. Snap ook niet dat we er 50 euro extra voor moesten betalen. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 26 mei 2018 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: mei 2018

We hadden de rondreis Bulgarije RoemeniŽ MoldaviŽ leuke reis goede gidsen en heel goedkoop om te leven vandaar mijn vraag . Wij moesten ieder Ä40 euro betalen voor de intree's dat was met 28 mensen zo'n Ä1100 wij vroegen ons af waar aan dat is besteed.Wij zijnvooral in kerken geweest nou die zijn gratis de groep was boven de 65 jaar dus ik neem aan dat die paar museums ook niet veel kosten, graag wil ik weten waarvoor die Ä40 pp. zijn zo dacht dehele groep er over. ... Lees meer

  • Algemeen 8

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen