Schrijf een ervaring over Kras en maak kans op mooie prijzen!

Kras

Url: https://www.kras.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: allround

Logo van Kras

Kras is een allround reisaanbieder, gespecialiseerd in auto-, bus-, fiets-, vlieg- en vaarvakanties en groepsrondreizen. De reisorganisatie heeft al 95 jaar ervaring. Het aanbod is zeer ruim, je kunt namelijk naar meer dan 100 landen reizen. Dit alles tegen een scherpe prijs. Waar het bedrijf in 1922 ooit begon met een lijndienst te paard-en-wagen tussen Ammerzoden en Den Bosch, is het tegenwoordig uitgegroeid tot een van de grootste reisorganisaties van Nederland.

Bij reisorganisatie Kras boek je de beste zonvakanties, die overigens altijd met transfer of huurauto zijn, maar ook de mooiste cruises. Bezoek tijdens een georganiseerde rondreis bijvoorbeeld het fantastische Zuid-Afrika en ontdek dat de reizen compleet verzorgd zijn en alles tot in de puntjes is geregeld. Bovendien zijn de rondreizen met 100% vertrekgarantie. Bij Kras boek je zowel georganiseerde groepsrondreizen als individuele rondreizen naar diverse bestemmingen als Spanje, Marokko, IJsland, Sri Lanka en Toscane. Autoreizen, stedentrips, vliegreizen en busreizen zijn ook te boeken en bovendien altijd goed georganiseerd. Daarnaast biedt Kras ook gespecialiseerde producten aan als fiets- en wandelvakanties, singlevakanties en theaterarrangementen.

Kras is sinds 1999 een zelfstandig onderdeel van TUI Nederland. Het hoofdkantoor van Kras is gevestigd in Ammerzoden. Kras is aangesloten bij SGR, ANVR en Calamiteitenfonds.

De merknaam Kras zal in 2021 verdwijnen. Al het reisaanbod van Kras zal onder de merknaam TUI verkocht worden.

op 5 november 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2020

We zijn van 6 tot 18 september op vakantie geweest naar Kreta. Plots besloot de regering om de Griekse eilanden in code oranje te zetten, we kregen een e-mail van Kras voor de terugvlucht op 14 september (vakantie verkorten).
Verzoek ingediend op 15 september om een ​​Voucher voor 4 dagen te ontvangen ( wij hebben recht er voor)
Kras e-mail ontvangen : Wij berichten u binnen vier tot zes weken en hopen op begrip voor deze afhandeltijd.. Kras e-mail 28 / 09 : Voor het berekenen van de vergoeding, hebben wij gekeken naar de geboekte en daadwerkelijke terugreisdatum. De kosten voor de vlucht en eventuele toeslagen zijn niet meegenomen en zijn op de reissom in mindering gebracht. We beginnen deze week met het uitgeven van de vouchers en zorgen ervoor dat jouw voucher ter waarde van Ä338,83 zo snel mogelijk beschikbaar is.
Boeking via Kras.nl of Tui Reisbureau.
Jouw voucher staat uiterlijk volgende week klaar in je 'mijn boeking' gegevens op Kras.nl
Oktober, telefonisch contact genomen met kras, ook e-mail gestuurd.. E-mail antwoord Kras 13/10 : Wat vervelend dat er nog geen voucher klaar staat. Onze excuses hiervoor, ik zie inderdaad vreemd genoeg ook geen voucher klaar staan
Ik ga uitzoeken waardoor dat komt en zorgen dat de voucher alsnog spoedig klaar staat.. Week later weer contact genomen met kras, ook e-mail gestuurd. Antwoord Kras 28/10 : Het spijt me dat uw voucher nog niet zichtbaar is. Deze is wel aangemaakt.
Mijn collega geeft aan dat er een technisch probleem is met uw voucher. Ict is hier mee bezig en zal u zo snel mogelijk informeren zodra de voucher zichtbaar is.
Nou, vandaag is 5/11...Ik ben benieuwd welk groot probleem ze hebben, een voucher kan ook via e-mail verstuurd worden ... Tot nu toe klinkt het als een grote leugen van hier naar Saturnus.. Dit klinkt als een grote fraude..

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2020 bestemming: CuraÁao / Willemstad, reisperiode: februari 2019

Kras laat je snel boeken door middel van interessante aanbiedingen. Heb uitvoerig de voorwaarden gelezen, die leken reŽel. 3 Weken waren de vluchtgegevens pas zichtbaar en toen bleek dat het ineens een odyssee bleek te zijn met tussenstops. 14 uur ipv 9 uur is mijns inziens niet acceptabel. Na telefonisch overleg bleek annuleren de enige optie. Dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een pakketreis boekte, meteen belazerd en 370 euro aanbetaling verloren. Nu snap ik waarom deze branche het zo moeilijk heeft en kan alleen maar uit de grond van mijn ziel anderen adviseren nooit, maar dan ook nooit te boeken via Kras!!

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2020 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: juli 2020

Onze cruise zelf geannuleerd vanwege Corona. Dat we de aanbetaling kwijt zijn prima maar voor Kras is dit niet voldoende. Nee men haalt liever het vel over de neus van haar klanten. Gewoon nog een rekening van Ä 150 er bovenop. Ons zien jullie niet meer terug.

  • Algemeen 1
op 12 augustus 2020 bestemming: IJsland / Rondreis, reisperiode: september 2020

Kras annuleerde onze IJsland reis ondanks dat IJsland niet als oranje gemarkeerd stond.
De reden die werd opgegeven is dat bij aankomst 24 uur quarantaine vereist is. Dat was een klinkklare leugen; bij de IJslandse website staat die verplichting niet genoemd. Enige vereiste is een verplichte test bij aankomst en nog een keer na 4 tot 6 dagen. Er is geen enkele inreis belemmering.
Identieke reizen naar IJsland met vertrekdatum 2 dagen later werden gewoon nog aangeboden!1
Uiteraard krijg je een voucher en uitbetaling is niet mogelijk.
De medewerker aan de telefoon interesseerde het totaal niet en legde een ongelofelijke arrogantie aan de dag.
Ik kan alleen maar concluderen dat het doel is zoveel mogelijk vouchers te slijten en klanten op te lichten.
Kras: dat nooit meer!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Oostenrijk / worgl, reisperiode: juli 2020

Omdat meerdere personen in de groep last hadden van bedwants, en Kras hier niets mee heeft gedaan. Slechte zaak!

  • Algemeen 3
op 1 augustus 2020 bestemming: Polen / Rondreis, reisperiode: juli 2020

Mooie rondreis, met zeer kundige reisleider Albert. Door corona weinig toeristen wat gunstig was. Aanrader!!

  • Algemeen 9
op 29 juli 2020 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: augustus 2020

Wij zijn bezig voor 18 juli met contact te krijgen met kras daarna elke dag bericht gestuurd of we hem kunnen om boeken de reis 1 jaar later uren gebeld en wachten tot net toe had mijn reis geannuleerd en met max ombudsman gedreigd tot net toe iemand belde van Kras wat we wilde we wilde gewoon de reis met de zelfde hotel een jaar later zetten kon niet we zijn al meer daar geweest met Kras naar Berlijn toen kon ik kiezen tot maart boeken of annuleren met de kosten 30 procent te betalen was slimmer dan Kras gewoon een nieuwe reis boeken en een week later hoef je maar 15 procent te betalen na dit gezegd te hebben tegen haar in de wacht gezet de telefoon en 10 minuten later werd gezegd dat ik een ander hotel kon kiezen bij TUI reizen willen we niet want we gaan vaker naar dit hotel dan met god gratie werd dan voorgesteld 15 procent te betalen daar mogen ze taart van kopen en er in stikken mensen in Nederland laat je niet belazeren door Kras BOEK VOORTAAN NOOIT MEER BIJ KRAS OF TUI wil niet zeggen dat de ander beter is

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Nederland / Zevenbergen, reisperiode: juli 2020

Bijna uur aan telefoon, info over geboekt arrangement: Zoek het maar uit...

  • Algemeen 5
op 14 juli 2020 bestemming: Nederland / Assen, reisperiode: juli 2020

Kras bied een all inclusive arrangement aan bij hotel de Bonte Wever in Assen. Dit hotel staat op de site van Kras te boek als 4 sterren hotel. En mijn ervaring is dat je van een 4 sterren hotel redelijk wat mag verwachten. Niets blijkt echter minder waar. De Bonte Wever is een fabriek, slechts gericht op de grote massa en op het zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk service. Het eten is werkelijk verschrikkelijk slecht. En dan moet je ook nog eens een half uur wachten om Łberhaupt toegang te kunnen krijgen tot de eetfabriek. Bij het ontbijt geen vers fruit en zelfs geen tomaatje of een plakje komkommer. Daarnaast heeft de kamer geen scheerspiegel, en niet eens standaard een flesje douchegel en we hadden maar 4 hangertjes in de kledingkast. Het personeel is soms ronduit onbeschoft en spreken je constant aan met je en jij. Mijn advies luidt dan ook: De Bonte Wever....Niet doen!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Nederland / Epen, reisperiode: juli 2019

Boek NOOIT een vakantie via Kras
heb nog nooit zo'n slechte organisatie mee gemaakt als Kras en wij zijn nog nooit zo slecht behandeld! Kras komt zijn afspraken NIET na en voor de klantvriendelijkheid geef ik echt een 1! Ik boek NOOIT meer een vakantie via kras en ik raad het dan ook NIEMAND aan om via Kras een vakantie te boeken. Een en al teleurstellingen en stress mee gemaakt met deze organisatie!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen