ANWB Reizen

Url: https://www.anwb.nl/vakantie
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van ANWB Reizen

Vanaf april 2021 worden alle merken van de ANWB samengevoegd tot ANWB Reizen. FOX Verre Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden ondergebracht in ANWB Reizen Beheer BV. Dat gebeurt per 1 januari aanstaande. Het komende jaar blijven FOX en Pharos nog gewoon in de markt, zegt Kaper, die sinds 2017 aan het hoofd staat van ANWB Reizen. ‘We gaan op termijn het merk ANWB stevig neerzetten als vakantiemerk. De inhoud van ons aanbod verandert niet. We willen de trouwe klanten van FOX en Pharos niet verliezen. We hadden altijd al de toevoeging ‘van ANWB’ achter de twee merknamen staan. Dat geeft vertrouwen.’

De Jong Intra Vakanties
8,5
op basis van 1206 reviews

9 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2023 de Reisgraag award
Lees meer
BBI Travel
6,8
op basis van 14 reviews
Lees meer
Kras
6,2
op basis van 520 reviews
Lees meer

Ervaringen met ANWB Reizen

ANWB Reizen krijgt gemiddeld een 2,5
op basis van 2 ervaringen:

2,5 + Ervaring delen
op 7 mei 2023 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: april 2023

Net terug van een fantastische individuele rondreis door ZA, maar helaas wel met een wrange nasmaak.
Allereerst waren ze onze reis vergeten te boeken, dus of ik 445,- pp bij wilde betalen aan toeslagen omdat het te lang bij hen op de plank had gelegen. Enige optie: 1 dag eerder vertrekken (hebben ons maar flexibel opgesteld door extra dag vrij te nemen) en 225,- totaal aan schadevergoeding geaccepteerd (meer zat er niet in) en ik wilde toch graag met mijn zoons naar mijn dochter in ZA. Het is dat Mandy van het reisbureau in Den Haag de boel heeft opgepakt en direct met mij communiceerde, van de rest van de organisatie nooit meer iets gehoord.
We lieten onze mooie reis niet verpesten en eerlijk: het was een fantastische reis, mooie accommodaties, autoverhuur was prima. Maar op Durban ging het weer mis: de vluchten naar Kaapstad bleken niet betaald door de ANWB: ik moest zelf voor 3 pers nieuwe tickets kopen, anders mochten we niet mee. Gelijk mail gestuurd naar ANWB, maar tot op heden geen enkele reactie. En dan nu in mijn mail box: welkom thuis, wilt u een enquête invullen? (oh ja, en wij reageren niet inhoudelijk op uw feedback) .
Wat is dit voor een organisatie? Had voor de vakantie al een officiële klacht ingediend: geen reactie. Nu op mijn mail: geen reactie. Telefonisch niet bereikbaar, tenzij je de hele dag in de wacht wilt hangen. Dit is gewoon ronduit schandalig. Ik snap best dat ze het druk hebben en onderbezet zijn, maar schaal dan af met de verkoop van je reizen als je het niet aankan. En reageer tenminste op de mail, dan weet je als klant dat je gehoord wordt. Geen reactie is zoooo respectloos.
Ik haal mijn andere producten ook weg bij deze organisatie, want met de reisverzekering waren ook problemen. Ik dacht juist met de ANWB te gaan, omdat ik deze organisatie hoog had staan, maar voor mij nooit meer ANWB. Nu nog achter het bedrag van de door mij extra betaalde vluchten aan. zucht... de wrange nasmaak... :-(

  • Algemeen 3
op 22 juli 2022 bestemming: Oostenrijk / Thiers, reisperiode: mei 2022

Het hotel is fantastisch maar de service van ANWB is om te huilen. De prijs van de ANWB ledenreis was 600 euro duurder dan bij het hotel zelf. ANWB doet hier niets aan. Dus ledenvoordeel is ledennadeel

  • Algemeen 2