Schrijf een ervaring over TravelBird en maak kans op mooie prijzen!

TravelBird

Url: https://travelbird.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround

Logo van TravelBird




Bericht vanuit Travelbird dd. 31-10-2018:

TravelBird heeft vandaag surseance van betaling moeten aanvragen
Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe investeringen.

TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt hebben via TravelBird zullen door de SGR gecontacteerd worden met meer informatie.

TravelBird is na de start in 2010 explosief gegroeid en was in de eerste helft van 2018 voor het eerst winstgevend. Door seizoensfluctuaties is er de afgelopen maanden een achterstand in betalingen aan partners ontstaan en is TravelBird actief op zoek gegaan naar extra financiering. Helaas is dat niet tijdig gelukt.

De afgelopen 8 jaar heeft TravelBird ruim 7 miljoen reizigers mogen inspireren met vaak bijzondere en persoonlijke reiservaringen. TravelBird is al haar reizigers blijvend dankbaar dat zij voor TravelBird gekozen hebben gedurende alle jaren.

Ook dank aan onze intens betrokken 310 medewerkers en partners die zich alle jaren vol hebben ingezet voor onze reizigers.

===============================================================

TravelBird is een online reisorganisatie die de mooiste vakantieaanbiedingen deelt op haar website. In de nieuwsbrief en op de homepage van TravelBird vind je iedere dag nieuwe acties. Door de uiteenlopende aanbiedingen zit er altijd wel iets voor jou bij. Daarnaast zijn er ook altijd diverse andere reizen te boeken op de site.

Oprichters Symen Jansma en Dennis Klompalberts zijn de reisorganisatie in 2010 begonnen nadat ze zelf door de bomen het bos niet meer zagen in het vakantieaanbod op internet. Door de enorme hoeveelheid vakantieaanbiedingen werd het zoeken naar de juiste vakantie steeds ingewikkelder. Ze besloten een website te ontwikkelen waarbij dagelijks zes nieuwe reisaanbiedingen getoond worden, om zo keuzestress te voorkomen. Inmiddels bestond TravelBird in 2015 alweer 5 jaar en zijn ze actief in 13 landen.

TravelBird heeft reizen in diverse categorieën, waaronder zonvakanties, stedentrips, rondreizen, weekendjes weg, verre rondreizen, beleving, fietsvakanties, autovakanties, luxe vakanties, campings en vliegvakanties. Zo kan je diverse zonvakanties boeken naar Spanje, Kroatië en Griekenland maar is het ook mogelijk om voor een fietsvakantie door de Vlaamse Kempen te gaan. Een rondreis door Zuid-Afrika of Thailand? Ook dit boek je bij TravelBird. Stedentrips naar de leukste en mooiste Europese steden komen ook regelmatig voor in de zes dagelijkse aanbiedingen.

Travelbird is aangesloten bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.

9,1
op basis van 69 reviews
Lees meer
8,4
op basis van 887 reviews

5 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
7,0
op basis van 11 reviews
Lees meer
op 26 oktober 2018 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2018

Bij aankomst is het hotel geannuleerd. Hele middag bellen met Travelbird. Liegen dat er wel betaald is. Allemaal waardeloze beloftes en nul actie. Onvoorstelbaar waardeloos!!!!!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2018

Een 6 geef ik omdat Travelbird het hotel niet had betaald en ik dit bij aankomst op zaterdagavond zelf moest betalen (op straat slapen leek mij geen optie). Als dit voorval er niet was geweest en de klantenservice niet zoín bizar lange wachttijd kende (45+ minuten in de wacht), had ik een 9 gegeven. De reis was goed georganiseerd en de informatievoorziening heel duidelijk. Dus eigenlijk heel goed voor elkaar, alleen verwacht je dan niet dat Travelbird deze problemen zo slecht onder controle heeft. Het is echt niet meer van deze tijd dat je niet 24/7 bereikbaar bent als reisorganisatie. Alleen een noodnummer voor levensbedreigende situaties, maar geen klantenservice die je bij andere problemen helpt. Ze hadden dit probleem per direct moeten oplossen. Je kunt je gasten als reisorganisatie niet op reis sturen om ze vervolgens jouw problemen te laten oplossen. TravelBird, waarom laten jullie dit allemaal zo escaleren en waarom laten jullie dit gebeuren met deze negatieve media aandacht tot gevolg ?
Jullie verkoop groeit sneller dan jullie klantenservice aan kan, tenmiste zo komt het op mij over. Zorg eerst dat je deze problemen goed onder controle hebt. Zonder gezonde Travelbird wordt en moeilijk vliegen voor Blackbird!

  • Algemeen 6
op 26 oktober 2018 bestemming: China / Beijing, reisperiode: oktober 2018

Wij hebben via travelbird een reis naar China geboekt. In de communicatie naar ons was het niet duidelijk dat je zelf een visum moest aanvragen bij het Chinese consulaat. De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat het mogelijk is om de bestemming en/of het tijdstip om te boeken maar dat hieraan een kost verbonden is van 250 euro pp. We zijn onmiddellijk naar het consulaat vertrokken om een visum aan te vragen. Ondertussen kregen we (na herhaaldelijk bellen) van travelbird de informatie dat het omboeken naar een later tijdstip 1956 euro pp zou kosten. We zijn met deze informatie terug naar de balie van Emirates geweest en daar hebben ze ons bevestigd dat dit gewoon een nieuw ticker is en dat dit geen normale procedure is. Daarenboven krijgen we niets van onze reis terugbetaald, zelfs de optionele excursies niet. Ze zouden hiervoor naar de lokale partner gebeld hebben. Bij de reis hebben we dan nog eens 130euro betaald als annulatieverzekering. Hier konden ze ons ook niet verder helpen. We moesten maar zelf contact opnemen met de verzekeraar. Ook de supervisor is toevallig niet aanwezig of wil niet aan de telefoon komen.
We zijn niet kunnen vertrekken, krijgen niets terug en hebben dus ook nog eens kunnen genieten van de enorme slechte service. Bij deze organisatie boeken we nooit meer!!!!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen