Schrijf een review

TravelBird

Url:
Aangesloten bij: ANVR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Keizersgracht 277, 1016 ED Amsterdam NL
020-3080400

Logo van TravelBird

De reisorganisatie Travelbird heeft eind oktober 2018 surseance van betaling aangevraagd en is kort daarna failliet gegaan. Inmiddels is de reisorganisatie overgenomen door het internationale Secret Escapes. Op de website van Travelbird zijn inmiddels weer een aantal reizen te boeken. Dit betreft vooral actuele aanbiedingen die een aantal dagen geldig zijn en lijken dezelfde aanbiedingen als die op de website van Secret Escapes worden aangeboden. Om het aanbod te zien moet je wel eerst je mailadres achterlaten.

Op de website van Travelbird is verder niet veel informatie te vinden. Via Secret Escapes vind je wel waar ze nu eigenlijk voor staan: Bij Secret Escapes bieden ze je tot wel 70% exclusieve korting op de allermooiste hotels en vakanties. Aanmelden is gratis en de deals geven gegarandeerd de laagste online-prijzen. Naast exclusieve kortingen worden ook extra’s als kamer-upgrades, diners, een fles champagne en spabehandelingen aangeboden. Alle deals zijn tijdelijk beschikbaar: dus wees er snel bij: want op = op!

Ervaringen met TravelBird

TravelBird krijgt gemiddeld een 5,6
op basis van 165 ervaringen:

5,6 + Ervaring delen
op 6 mei 2020 bestemming: IJsland / Reijkjavik, reisperiode: februari 2019

De reis was in eerste instantie zeker mooi. IJsland in de winter is echt de moeite waard. Het hotel was erg basic, maar oké. De terugreis werd echter door weersomstandigheden tweemaal uitgesteld, zodat we een verblijf van vijf dagen extra hadden. Vervelend, maar Travelbird kon daar niets aan doen.... weersomstandigheden. Maar de service.... ze deden niets, namen contact op toen we al drie dagen in een andere accommodatie zaten. En vervolgens beloofden ze ons te helpen om het geld terug te krijgen van Transavia... na enkele zeer vervelende telefoontjes, waarin alleen maar gezegd werd dat het bij een andere afdeling lag, die we niet konden spreken.... nooit meer wat van gehoord. Kortom... niet doen, boeken via TRavelbird, dat eigenlijk Secret Escapes is. Als er iets misgaat, geven ze niet thuis.

  • Algemeen 3
op 20 maart 2020 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: maart 2020

Wij zouden vandaag 20 maart 2020 viaTravelbird vertrekken naar Boedapest met KLM. Hongarije heeft een inreisverbod vanaf 14 maart ingelast voor toeristen. Min. Van Buitenlandse zaken heeft een negatief reisadvies vanaf 16 maart gegeven. Ondanks herhaalde e-mails van onze kant en onbereikbare telefoontjes tot op heden nog geen reactie van Travelbird/secretescapes ontvangen. Echt schandalig. Wij realiseren ons dat het een drukke periode is, maar vanmorgen hadden wij dus eigenlijk moeten vertrekken. Niets gehoord, geen oplossing, echt helemaal niets is aangedragen door Travelbird. Wat een teleurstellende reisorganisatie.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2020 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: februari 2020

Reis was prima ,vlucht,auto en hotels zeer goed
porto tasting aangeboden bij porto cruz was onmogelijk.
het ganse gebouw is uitgebroken en wordt gerenoveerd.
Dit zal nog lange tijd duren.Dus niet meer aanbieden aan nieuwe klanten.
er zijn andere portokelders genoeg,bv Calem is prima

  • Algemeen 8
op 23 maart 2019 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: november 2018

Nog steeds geen reactie over faillissement en geld retour . Wachten al vijf maanden

  • Algemeen 1
op 4 februari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2019

Alles vooraf betaald, transfer heen en weer, hotel, halfpensioen, excursie dus een zorgeloos vakantie. Maar bij aankomst in het hotel was onze reservering geannuleerd. Moest alles ter plekke weer zelf gaan regelen en betalen. Travelbird/Tui zeiden dat het was een miscommunicatie. Mijn hele vakantie was naar de Kl.... Onvoorstelbaar en zwaar teleurgesteld.

  • Algemeen 1
op 18 januari 2019 bestemming: Nederland / volendam, reisperiode: januari 2019

Erg tegen gevallen....nooit meer

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2018

Bij aankomst is het hotel geannuleerd. Hele middag bellen met Travelbird. Liegen dat er wel betaald is. Allemaal waardeloze beloftes en nul actie. Onvoorstelbaar waardeloos!!!!!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2018

Een 6 geef ik omdat Travelbird het hotel niet had betaald en ik dit bij aankomst op zaterdagavond zelf moest betalen (op straat slapen leek mij geen optie). Als dit voorval er niet was geweest en de klantenservice niet zo’n bizar lange wachttijd kende (45+ minuten in de wacht), had ik een 9 gegeven. De reis was goed georganiseerd en de informatievoorziening heel duidelijk. Dus eigenlijk heel goed voor elkaar, alleen verwacht je dan niet dat Travelbird deze problemen zo slecht onder controle heeft. Het is echt niet meer van deze tijd dat je niet 24/7 bereikbaar bent als reisorganisatie. Alleen een noodnummer voor levensbedreigende situaties, maar geen klantenservice die je bij andere problemen helpt. Ze hadden dit probleem per direct moeten oplossen. Je kunt je gasten als reisorganisatie niet op reis sturen om ze vervolgens jouw problemen te laten oplossen. TravelBird, waarom laten jullie dit allemaal zo escaleren en waarom laten jullie dit gebeuren met deze negatieve media aandacht tot gevolg ?
Jullie verkoop groeit sneller dan jullie klantenservice aan kan, tenmiste zo komt het op mij over. Zorg eerst dat je deze problemen goed onder controle hebt. Zonder gezonde Travelbird wordt en moeilijk vliegen voor Blackbird!

  • Algemeen 6
op 26 oktober 2018 bestemming: China / Beijing, reisperiode: oktober 2018

Wij hebben via travelbird een reis naar China geboekt. In de communicatie naar ons was het niet duidelijk dat je zelf een visum moest aanvragen bij het Chinese consulaat. De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat het mogelijk is om de bestemming en/of het tijdstip om te boeken maar dat hieraan een kost verbonden is van 250 euro pp. We zijn onmiddellijk naar het consulaat vertrokken om een visum aan te vragen. Ondertussen kregen we (na herhaaldelijk bellen) van travelbird de informatie dat het omboeken naar een later tijdstip 1956 euro pp zou kosten. We zijn met deze informatie terug naar de balie van Emirates geweest en daar hebben ze ons bevestigd dat dit gewoon een nieuw ticker is en dat dit geen normale procedure is. Daarenboven krijgen we niets van onze reis terugbetaald, zelfs de optionele excursies niet. Ze zouden hiervoor naar de lokale partner gebeld hebben. Bij de reis hebben we dan nog eens 130euro betaald als annulatieverzekering. Hier konden ze ons ook niet verder helpen. We moesten maar zelf contact opnemen met de verzekeraar. Ook de supervisor is toevallig niet aanwezig of wil niet aan de telefoon komen.
We zijn niet kunnen vertrekken, krijgen niets terug en hebben dus ook nog eens kunnen genieten van de enorme slechte service. Bij deze organisatie boeken we nooit meer!!!!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2018

Komplete waardeloze organisatie, niets is geregeld. 3 maand voor vertrek alles geregeld, krijgen we 1 week voor vertrek uit rome te horen dat ons hotel overbooked is...
gepoogd hen te bereiken, helaas, niemand meld zich; achter het telefoonummer zit een bandje, op email wordt niet gerageerd, en op FB messenger ook niet, oftewel je kunt niets.

na veel heen en weer gedoe een keuze gekregen uit een tweetal alternatieven; een novotel 14 km buiten het centrum, of een 3* Hotel in het centrum (zeg maar 3e rangs)...

daarnaast ook transfer vliegveld hotel vv afgesloten en betaald.... wat denk je ?? uiteraard staat er niemand, en kan ik alsnog zelf een taxi regelen en betalen....nu maar zien of ik die extra kosten vergoed krijg.

al met al een slechte organisatie....1x nooit weer..

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2018

Travelbird heeft nieuwe gewoonte! Hotels niet betalen wij zitten bij de receptie 2 uur kunnen niet inchecken. Hier wordt verteld dat het op zijn minst 3 x per dag gebeurd

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2018 bestemming: China / Vaassen, reisperiode: november 2018

Travelbird is niet in staat om correcte de vlucht- en reisgegevens aan te leveren die je nodig hebt voor het visum. Vandaag SGR maar gebeld of de toko failliet is... Per - was de klantenservice helemaal niet meer te bereiken. Daarvoor stond je tenminste nog 45+ minuten in de wacht zonder iemand te spreken... "veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven"...

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2018 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2018

De reis was perfect, goed georganiseerd, kortom alles in orde. Alleen ging de excursie naar Marakesh niet door. Kostte 144€ voor 2 personen en werd vooraf betaald. We zijn nu meer dan een maand later en het geld werd nog steeds niet terug betaald. Travelbird reageert niet via mail. Jawel, ze mailen me dat de terugbetaling in orde komt. Vandaag voor de 3de keer gebeld met klantendienst waar ze me melden dat terugbetaling in orde is. Alleen, ik heb niets ontvangen. Dus volgende week dan maar voor de 4de keer bellen. Wat kan ik nog meer doen? Op dit moment ben ik voor 144€ in de zak gezet door Travelbird. Jammer, want aan hun reis naar Andalousie was niets op aan te merken.

  • Algemeen 4
op 18 oktober 2018 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: oktober 2018

Bij aankomst in de geboekte hotels bleek dat travelbird een betalingsachterstand heeft. Zelf opnieuw moeten betalen. Hard gewerkt voor onze centjes en dan dit. Ze zijn niet te bereiken, zelfs om 8.00 s morgen uur zegt t bandje al dat ze erg druk zijn. En een standaard reactie op de mail. We zijn erg boos op travelbird. Hopelijk bij thuiskomst nemen ze een keer de telefoon aan. Klantenservice krijgt van ons ook een dikke 0
Dus lieve mensen boek nooit bij travelbird.

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2018 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: oktober 2018

Reis geboekt en betaald. Aangekomen in Seville bij Hotel las casas de juderia wordt ons medegedeeld dat wij hotel moeten betalen want Travelbird betaald de hotels niet. Het lijkt fout te lopen bij Travelbird, en zowaar lees ik dat andere reizigers de dupe worden van Dergelijke situaties. Het lijkt spaak te lopen bij deze tour operator. Waarschuwing dus voor een ieder die een reis boekt bij Travelbird.

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2018 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: oktober 2018

Zitten nu nog in het via travelbird geboekte hotel kunnen niet uitchekken omdat travelbird de rekening niet heeft betaald weet nog niet hoe het verder afloopt over een half uur komt de taxi om ons naar het vliegveld te brengen bedankt klote travelbird.

  • Algemeen 4
op 15 oktober 2018 bestemming: Nederland / Golden tulip noordwijk, reisperiode: oktober 2018

Op de site van travelbird nette foto's van golden tulip hotel Noordwijk. 4 sterren (wat niets zegt in Nederland). Goede service zou er geboden worden. Allemaal niet. Vies oud beschadigd hotel(kamer) en klantonvriendelijke benadering door restaurant bediende. Eten matig tot slecht. Bed matig tot slecht. Ik kan uitweiden in details...doe ik niet. Travelbird bied het aan maar er klopt niets van. Reageren ook niet. Niet te bereiken telefonisch. Nu ruim 45 aan de lijn...gewoon geen reactie. Uhm...het is toch 2018? Bingo! Nou dan krijg geen positieve berichten, want die verdien je niet. Travelbird kom op...management op vakantie???

  • Algemeen 3
op 15 oktober 2018 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2018

Travelbird verkoopt graag reizen en als het geld binnen is ben je als klant afgeschreven.Ze zijn dan niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2018 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: augustus 2018

Nadat we onze koffers hadden afgegeven voor onze retourvlucht naar Brussel krijgen we te horen dat Ryanair zde vlucht heeft geannuleerd en dat er dezelfde dag geen vlucht meer zou zijn. Mijn dochter en ik moesten de volgende dag in België zijn voor de begrafenis van moeder/oma. Travelbird liet ons in de steek, kon niets doen, Ryanair van hetzelfde . Hebben dan ter plaatse via het reisbureau op de luchthaven 2 dure tickets van KLM gekocht om toch op tijd te zijn (nog veel problemen gehad om onze koffers nagestuurd te krijgen , ook hier geen hulp van Travelbird).
Nu maanden later geen enkele vergoeding/compensatie gezien ondanks ingediende klachten, niet van Ryanair, niet van Travelbird en ook niet van de annuleringsverzekering die we hadden afgesloten via Travelbird -NEEM NOOIT DE VOORGESTELDE VERZEKERING VAN TRAVELBIRD ZELF ;
Travelbird is voor ons geen reisagentschap, die helpen hun klanten, Travelbird incaseert en trekt zich bij problemen terug en laat de klant stikken!!!!!

  • Algemeen 1
op 12 oktober 2018 bestemming: Nederland / Papendrecht, reisperiode: oktober 2018

Voor de eerste keer een vakantie geboekt via travelbird met ryannair van 15-19 oktober 2018 . Het lukte maar niet om in te checken via ryannair, doordat er nog een betaling voor de koffers openstond, waarvan de betaling niet te traceren was. Vervolgens contact met ryannair via live chat. Alleen engels pratende mensen bij de chat. Nou is dat niet het grootste probleem, maar ze konden me gewoon niet helpen. Vervolgens via Google een tel.nr. opgezocht van ryannair en ook daar alleen engels pratende mensen. Ook dat is geen probleem, maar als ze dan vervolgens je niet goed helpen bij de klantenservice en de medewerker van ryannair vervolgens de telefoon erop gooit, ben je ten einde raad. Ik bedacht me dat wellicht iemand van travelbird mij kon helpen en dit was gelukkig ook zo. Ik kreeg Lisa aan de telefoon van de klantenservice van travelbird en zij heeft de tijd genomen en mij geholpen om het uiteindelijk allemaal op te lossen om de openstaande betaling te vinden en dat ik wel kon inchecken. Lisa een dikke 10 voor de service naar de klant! Volgende keer zullen we zeker weer kijken wat travelbird voor acties heeft qua reizen enz. Met Vriendelijke Groet, Mevr. Meijdam

  • Algemeen 10
op 12 oktober 2018 bestemming: Nederland / ermelo, reisperiode: september 2018

Travelbird heeft de reis die ik aan hun betaald heb niet afgedragen aan het hotel. Zij hebben daar een betalingsachterstand en ik moest dus bij het hotel nogmaals betalen. Nu na 2 weken heb ik nog mijn geld niet terugontvangen ondanks hun belofte. Dus bezint eer gij begint. Nooit geen Travelbird meer.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2018

Nooit meer Travelbird!! telefonisch volstrekt onbereikbaar. Reis moet nog beginnen maar Travelbird heeft gewijzigde gegevens niet juist verwerkt. 17 x geprobeerd te bellen. steeds zelfde rotsmoes met grote drukte en ellendige muziek.

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2018

Het was mijn eerste reservering(citytrip) en ik ben heel tevreden over de administratieve afhandeling. Het gekozen hotel, Check-in in Valencia, was prima. Ik zal zeker TravelBird aanbevelen en zelf ook nog overwegen. Wel vraag ik mij af of vliegen via Eindhoven nog mogelijk zal zijn daar ze veel samenwerken met Ryanair.

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2018 bestemming: Sri Lanka / Kandy, reisperiode: oktober 2018

Wij hebben een gids die heel leuk is, alles wat wij buiten de reisplannen om willen doen is mogelijk met hem. Hij helpt ons waar hij kan. Verder is Sri Lanka prachtig en de hotels waar wij zitten ook. De tours zijn geweldig, wij zijn hier nu 5 dagen en hebben al heel veel gezien! Van national parken tot koken met locals, het is hier geweldig. Als je deze reis gaat boeken raden wij de gids Sarath aan!.

  • Algemeen 9
op 2 oktober 2018 bestemming: Italië / Rondreis, reisperiode: september 2018

Wat is er niet verkeerd gegaan met onze vakantieboeking? Gemaild voor de reisdocumenten, 4 dagen voor vertrek iedere dag gebeld met klantenservice en iedere dag hetzelfde verhaal: klantenservice gaat er achteraan en het wordt geregeld. De dag voor vertrek zelfs 2 maal gebeld,waarna 's avonds in een keer de bevestiging van de accomodaties volgde. Helaas bij aankomst bij het eerste hotel bleek niets minder waar te zijn. Travelbird had al drie maanden niet aan zijn financiële verplichtingen voldaan en het betreffende hotel wenste ook niet meer met hun zaken te doen. Helaas voor ons. Nadat uiteindelijk de reis helemaal is geannuleerd door ons hebben we 18! Dagen moeten wachten op de terugbetaling. Maar goed dat we zelf geen financiële problemen hebben maar absoluut belachelijk dat een terugbetaling 18 dagen moet duren. Zoveel aandacht als er besteed wordt aan de opleiding van de klantenservicemedewerkers, zoveel aandacht moet er maar eens aan de financiële afdeling worden geschonken! Travelbird heeft onze vakantie zeer negatief beïnvloed. Iets waar we zo naar uit hadden gekeken na een zwaar ziektejaar. Nogmaals de dames van de klantenservice zijn terdege opgeleid en leven zich goed in aan de telefoon. Maar voor de klant lost dit daadwerkelijk niets op! Voor ons NOOIT meer Travelbird..

  • Algemeen 1
op 27 september 2018 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2018

Vliegreis was gecanceld, dat zagen we op luchthaven, door bosbrand.
Maar Travelbird had niet de moeite genomen om dit eventjes door te geven of andere vlucht te regelen. Dus alle andere vluchten zaten vol want andere reizigers hadden vlucht al omgeboekt en wij konden weer naar huis met volle koffer en zonder reis.

  • Algemeen 1
op 7 september 2018 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: augustus 2018

De reis was zeer bezienswaardig.

  • Algemeen 8
op 30 augustus 2018 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2018

NOOIT MEER

  • Algemeen 3
op 27 augustus 2018 bestemming: Italië / Pescia, reisperiode: augustus 2018

We hebben een rondreis gemaakt in Toscane, en drie plaatsen bezocht. Binnen een week moesten we rond de 700 km rijden, dat was erg veel voor een korte tijd. De regio en hotels waren mooi, maar de hotels waren in afgelegen gebieden, ver van de steden en de zee. Daarom zaten we eigenlijk vast aan in het hotel blijven (vooral 's avonds). De extra's inbegrepen bij de reis (fles wijn, snacks etc) moest steeds om gevraagd worden, en kregen we niet allemaal.

  • Algemeen 6
op 21 augustus 2018 bestemming: Nederland / nes, reisperiode: september 2018

LET OP !! mensen die een nieuwsbrief ontvangen krijgen een voordelige aanbieding voor verschillende data, een dag later zijn er nog 2 data,s vrij.
Ondanks dat die data niet de gewenste is toch maar geboekt.
De volgende dag weer eens kijken op de site wat nu blijkt dat er veel meer data beschikbaar is en wel de gewenste. DE eerst mogelijke dag gebeld of dat die data nog veranderd kan worden, DAT KON, MAAR DAN MOET JE WEL 12,50 EXTRA BETALEN VOOR HET OM ZETTEN. naar MIJN BELEVING DOOR EEN FOUT VAN TRAVEL BIRD. door er twee verschillende site op na te houden,Dus kijk eerst de verschillende site na voor over te gaan in boeking.

  • Algemeen 7
op 16 augustus 2018 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: augustus 2018

We hebben van een super fly en drive reis genoten! Alles was tot in de puntjes geregeld, auto was boven verwachting, hotels waren totaal verschillend van opzet maar allemaal prima en keurig. Goed geslapen, goed ontbijt, aardige ontvangst. Voor herhaling vatbaar !

  • Algemeen 10
op 7 augustus 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2018

Wij hadden een fly /drive in Portugal , autohuur service was heel goed . We werden opgehaald op t vliegveld en daar ook weer de auto ingeleverd.,eerst 3 dg in Lissabon .heel smal en slecht bed . Je voelde de veren in je rug.3 dg was ook te lang voor Lissabon want in 1 dag heb je t wel gezien . Daarna 4 dg in Quarteira aan de boulevard . Prachtig hotel met zwembad . Daar hadden we t wel 10 dg uitgehouden .leuke terrasjes en goed eten . Daarna 4 dg in Evora . Wat een hel was dat ! Muf hotel en slecht ontbijt. Op de vluchthaven naar huis zagen we anderhalf uur voor vertrek dat onze vlucht gecanseld was . van Travelbird geen mail
ontvangen .zelf andere tickets geregeld voor de volgende dag . Travelbird gebeld en dan nog zeggen dat de mail net de deur is uit gegaan .(heb m nog niet) . Ze gingen kijken voor ons voor een overnachting maar moesten zelf ook gaan zoeken en ze zouden binnen een half uur ons terug bellen . Ja een mail kregen we een uur later met een link waar we evt konden kijken . Voor ons nooit geen Travelbird meer!

  • Algemeen 4
op 7 augustus 2018 bestemming: Nederland / Opaalkust, reisperiode: augustus 2018

Travelbird bied reizen aan die ze niet bieden. Wij hadden een reis aan de opaalkust geboekt. Een appartement enkele honderden meters van t strand. Dat stond in de beschrijving.

Dit was te zien op de afbeeldingen. Dit was te zien op de afbeelding van google maps die op de site stond. En dit klopte met het adres. Bij aankomst bleken we in een andere accomodatie te zitten. Aan de hoofstraat, 2 km van het strand!  Dus moesten we met de auto overal naartoe. Wat hebben ze gedaan. Slimme truc, plaatjes wisselen. Alle plaatjes, de locatie van google maps en het adres op de site waren van die mooie locatie aan zee. De locatie waar wij zaten had andere afbeeldingen op de site van Holiday suites. Ik voel me opgelicht. Ik betaal meer dan 300 euro voor een weekend op loopafstand van het strand en dan krijg ik een accomodatie van dezelfde keten op een totaal andere plaats. Travelbird kon als oplossing een cadeaubon bieden van twintig euro. Mag ik even lachen? Nogmaaals bedankt Travelbird voor het misbruiken van onze zuurverdiende centjes en ook bedankt namens de kinderen. Ik ben zeer teleurgesteld in jullie bedrijf. Boek hier dus niet!

  • Algemeen 1
op 25 juli 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2018

Hotelervaring was zeer matig. Gedateerd hotel. Slecht werkende airco.
Eénpersoonskamer was bezemkast. Superkleine badkamer.
Zeer matig ontbijtbuffet. Ligging in staionsbuurt.

  • Algemeen 3
op 15 juli 2018 bestemming: Duitsland / Boppard, reisperiode: juli 2018

Een meer dan prima hotel, geweldige kamer, groot, schoon en goede bedden. Het ontbijt en diner, in buffet vorm,waren rijkelijk, gevarieerd en smakelijk. Het bedienend personeel is vriendelijk en behulpzaam. En dan was daar een prachtige omgeving met als hoogtepunten de boottocht over de rijn en de kabelbaantrip die al dat moois van bovenaf liet zien . In een woord top!

  • Algemeen 9
op 7 juli 2018 bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: juni 2018

Vliegreis prima, echter weinig beenruimte,autohuur nachtmerrie, 2 uur in rij staan veel handtekeningen op onduidelijke formulieren, geen idee! Slechte service geen begeleiding om auto te zoeken, zoek het maar uit. (Sicilily Cars) Auto zelf was prima. De resorts waren op toplokaties en prachtig alleen erg stil, weinig andere gasten. In de hotels ook weinig mensen, wel goede kwaliteit, beetje afgelegen van restaurants.Zaten regelmatig met 4 mensen in een grote dining room. Nergens een welkomsdrankje en we gaan er niet om vragen. Veel restaurants brengen een soort ( servicekosten) in rekening va 2 of 4 euro pp. Vermeld dat in uw web- side om dicussies te verkomen.Mooie grillige kust met leuke strandjes, landschap eentonig met alleen maar olijfbomen en wijngaarden, mooie oude steden zoals Lecce, mooi weer, slechte wegen, iedereen rijdt veel te hard, max. Snelheid 50, 70 en 90 km , zijn geen autosnelwegen, aardige mensen behulpzaam, weinig toeristen nog. Leuke vacantie gehad, bedankt voor goede researche.

  • Algemeen 7
op 2 juli 2018 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juni 2018

Locaties prima zoals je mag verwachten. Indien er problemen zijn tijdens de reis is TravelBird niet te bereiken. Van zorgplicht bij een pakket reis hebben ze nog nooit en geven hier geen invulling aan . Ik herken mij in de reacties van anderen bij problemen geeft Travel Bird niet thuis. Travel Bird raad ik dan ook niemand aan.

  • Algemeen 1
op 25 juni 2018 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: mei 2018

De organisatie was perfect , we hadden een klein probleempje waar ze onmiddellijk een oplossing voor gezocht hebben en aangeboden. Volgende keer kies ik zeker voor Travelbird. Bali is een aanrader.
liliane

  • Algemeen 9
op 21 juni 2018 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: mei 2018

Vliegreis ryanair was perfect. Het Aparthotel SIESTA is minderwaardig en wordt niet aangeraden. De kamer had een zeer kleine badkamer (voor dwergen), een wankelend bed, geen lift voor 4de verdiep, geen airco op kamer bij 30 graden. Tripadvisor geeft dit hotel 4 sterren (50 € pp), maak hier gerust 2 sterren van (max 20 € pp). Een andere kamer kon men ons niet aanbieden, omdat het zogezegd volzet was. De excursies hadden we zelf geregeld Auswitsch en zoutmijn, deze zijn perfect verlopen. Na klacht bij travelbird , van travelbird zelf 60 € compensatie ontvangen wegens ondermaats hotel.

  • Algemeen 4
op 21 juni 2018 bestemming: Zuid-Afrika / Matswani Elephant lodge, reisperiode: januari 2018

Perfecte reisaanbieding, alles was tot in de puntjes geregeld zoals gepland. Het eten was top. Zeker een aanrader.

  • Algemeen 10
op 7 juni 2018 bestemming: Duitsland / moezel, reisperiode: april 2018

Deze reis moeten annuleren door kleine hartingreep, hadden een annulatieverzekering, resultaat alle geld kwijt
geen service van Travelbird, niks, geen compensatie, enkel in zeer erge gevallen bv.als je sterft, dan kan je misschien je geld terugkrijgen
dus voor ons Travelbird nooit meer, 'tis echt een kl......firma, we zijn in het zak gezet, bedrogen tot en met!!!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2018 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2018

Top vakantie gehad. De Luxe Eilandhoppen rondreis kunnen wij iedereen aanraden. (Tip: overweeg de Luxe versie van het Eilandhoppen, het is het geld méér dan waard) Mooie hotels, de vrijheid van een privé chauffeur en natuurlijk de charme van verschillende locaties in Indonesië!

  • Algemeen 9
op 1 juni 2018 bestemming: Indonesië / Bali, Lombok, reisperiode: mei 2018

Het was een prachtige reis met veel afwisseling. We hebben bewust gekozen voor de luxeversie eilandhoppen. Voor een kleine meerprijs kan je dan genieten van de iets betere hotels. Enkel op Gili Meno hoorde het hotel niet in het rijtje thuis. Een echte aanrader...

  • Algemeen 8
op 29 mei 2018 bestemming: Griekenland / Pefchori, reisperiode: mei 2018

We kregen niet door hoe laat we opgehaald zouden worden bij het hotel. Een dag voor vertrek gebeld. De medewerker van Greek Travelbird vertelde me dat we 8:20 opgehaald werden. Leek me erg vroeg ivm vliegen om 13:20, maar ze bleef erbij. Zou me bellen als er iets veranderde. Stonden 1 uur te wachten, 4 x gebeld geen antwoord. Kreeg eindelijk iemand aan de lijn, was het 10 uur!!!
Dus slecht bereikbaar, op mail wordt na ruim 1 week pas gereageerd. Is alleen een tussenpersoon. Geen hostess die je vragen kunt stellen.

  • Algemeen 5
op 21 mei 2018 bestemming: Duitsland / neumagen dhron, reisperiode: april 2018

Reis moeten annuleren wegens hartingreep, annulatieverzekering genomen
nadien alle documenten naar de desbetreffende verzekering in MADRID!!! gestuurd, na één maand gewoonweg geen antwoord, dus 100% kans dat wij ons geld 298,50 euro kwijt zijn
service noppes, wij zijn travelbird en al hun reklamestunts kotsbeu

  • Algemeen 1
op 15 mei 2018 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2018

Om een of andere reden is deze reis door Travelbird geannuleerd omdat ik niet reageerde op emails. Gebeld waarom ze niet bellen? Niet bekend, reis wordt gewoon door Travelbird geannuleerd. Speciaal in oktober al geboekt en aanbetaald en nu zitten we zonder. Ze willen uiteraard wel meekijken of we iets anders kunnen vinden, wel €600 duurder, aangezien deze reis er nu niet meer is. Vriendelijk bedankt Travelbird.

  • Algemeen 1
op 8 mei 2018 bestemming: Noorwegen / Oslo, reisperiode: april 2018

Mooie reis.Klantenservice nog gebeld en men stuurde mij nog informatie over de verschillende vervoersmogelijkheden vanaf het vliegveld in Oslo en naar het vliegveld in Bergen.Helemaal TOP

  • Algemeen 9
op 5 februari 2018 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: maart 2018

We zijn nooit gegaan via Travelbird gezien deze overboekt was. Het zogenoemde alternatief lag 50 minuten rijden verderop. Teleurstellend dus. Travelbird heeft na overleg geen andere optie dan annuleren gegeven.

  • Algemeen 1
op 20 januari 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2017

03-01-2018 reis geboekt, voor 27 mei, nu 2 later voor 2 personen 254 euro goedkoper, voel me flink gepakt, kan niets aan gedaan worden

  • Algemeen 1
op 10 januari 2018 bestemming: Nederland / valkenburg, reisperiode: maart 2017

Ik kan een cadeau bon gekregen van travelbird en ik kon telkens niks vinden op de website wat 'betaalbaar' en ook nog eens in de periode viel dat wij wel wilden. Ik heb bijna een jaar gezocht en telkens gekeken maar kon telkens niks vinden. Op de dag dat de bon verliep toch maar snel een hotel overnachting geboekt in nederland omdat het anders zonde is van de bon. Ik moest hierna een account aanmaken met wachtwoord en zal hierna een email krijgen om dit te bevestigen. Natuurlijk de mail nooit ontvangen en het geld wel afgeschreven. Ik heb hierna contact opgenomen met travelbird en ze vertelden mij daar dat het door mijn hotmail account zou komen en dat ze de voucher mij persoonlijk toe zouden sturen. Dit is natuurlijk ook weer niet gebeurt. Dus persoonlijk zou ik niet meer bij travelbird boeken..

  • Algemeen 3
op 17 november 2017 bestemming: Portugal / ALBUFAIRA, reisperiode: november 2017

De reis op zich was prima enkel voor de transfer naar het hotel was er geen info op de luchthaven,bijgevolg zelf zoeken en dan na een kwartier toch gevonden hoe we naar het hotel konden,ook voor de transfer terug was er van travelbird geen info

  • Algemeen 8
op 9 november 2017 bestemming: China / Rondreis, reisperiode: oktober 2017

Prima georganiseerde reis, alles klopte super hotels en heel veel gezien. Wat we als min puntje willen aangeven is toch wel de laatste 2 dagen in Changhai waar een duidelijk minder programme hadden, we werden een beetje aan ons lot overgelaten om te gaan shoppen. De cruise was super mooi alleen de drankje waarvan je verplicht was om aan boord te kopen ( niks meenemen aan boord) waren behoorlijk prijzig, voor een flesje bier 5 euro en een flesje wijn 38 euro vind ik behoorlijk aan de prijs. We hadden een goede gids ( Susan) die uitstekend Engels sprak iets wat in China soms beduidend minder was van locale gidsen. Wat mij nog wel rest te vermelden is dat iedereen zich wel moet realiseren is het feit dat het een hele indrukwekkende maar heel vermoeiende reis is, ( alles word eruit gehaald wat erin zit. Hotels zijn werkelijk fantastisch.

  • Algemeen 8
op 9 november 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2017

Alles was super geregeld! ontbijt was perfect en het was een super hotel! alleen wat moeilijk bereikbaar met de metro! bus was super dichtbij alleen deed je er wat langer over

  • Algemeen 9
op 21 oktober 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2017

Veel problemen bij het registreren van de reis.

  • Algemeen 5
op 17 oktober 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Oa Kaapstad, reisperiode: augustus 2017

Alles top geregeld! Mooie hotels! Mooie rondreis gedaan! Alle excursies prima geregeld! Wij gaan beslist vaker met TravelBird !

  • Algemeen 10
op 30 september 2017 bestemming: Indonesië / Rondreis, reisperiode: september 2017

Alles netjes geregeld. Prima hotels en aansluitingen vervoer.

  • Algemeen 8
op 25 september 2017 bestemming: België, reisperiode: september 2017

Super tevreden! Alles verliep perfect. Van ons vliegtuig naar onze huurauto was het met een transfer die perfect geregeld was, en ons hotel was ook top! Super goeie reis gehad, in vergelijking met andere reisorganisaties hadden wij onze auto bij travelbird gratis. Doen we zeker nog!

  • Algemeen 9
op 24 september 2017 bestemming: Italië / Zuid, reisperiode: september 2017

Fly and drive zuid italie geboekt, reis was prima via Ryanair maar hotels waren alle 3 slecht tot zeer slecht en maar zelf b&b geboekt om er wat van te maken wat velukkog wel is gelukt.

  • Algemeen 4
op 23 september 2017 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2017

Nooit meer! De dag ervoor kregen we te horen dat ons Spa resort overboekt was en we moesten het doen met een Riadje (kamertje) zonder zwembad of niets... moesten we dus extra kosten maken om elke dag naar een zwembad te gaan met taxi, want onze Riad lag in een wat achterbuurtje.. was beloofd dat er transfer ging zijn heen en terug van de luchthaven.. niemand nooit gezien, werden echt aan ons lot overgelaten! Op de luchthaven belde ik dan naar iemand of er nu iem
Kwam, kreeg ik doodleuk te horen dat we maar taxi moesten nemen! 2 meisjes in een vreemd land! Zo
In de steek laten! Schaamtelijk !!Mails gest en gebeld met Travelbird dat ze dit in orde gingen maken en zeker
Onze transfer terug zouden regelen.. weer niemand gezien, onze gastheer van de Riad heeft een taxi gebeld en betaald !! Is dit normaal.. blijven klachtenbrieven sturen naar hen en
Travelbird maar beloven en beloven.. gingen onze taxi terugbetaald krijgen, mochten voor 40€ gaan eten op hun kosten.. opt einde van de rit willen ze ons vergoeden voor 150€! Das ied 75€, dat hebben we op 1 dag moeten opdoen aan zwembad taxi eten en drinken! Echt
Nog nooit zoiets meegemaakt!!

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2017 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2017

Fijne vliegtijden, goede verbinding naar het centrum, erg mooi en luxe hotel en alles is op loopafstand. We hebben heel rome gezien in 4 dagen.

  • Algemeen 9
op 28 augustus 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2017

Totale pakket was goed geregeld. Ligging was verder dan beschreven en informatie over de reis had uitgebreider en eerder gemogen.

  • Algemeen 7
op 25 augustus 2017 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: maart 2017

Alles was super geregeld. De excursies waren inclusief. Het was een super reis!

  • Algemeen 9
op 24 augustus 2017 bestemming: Malta / Malta, reisperiode: september 2017

Reis werd geannuleerd zonder on in te lichten. Geld werd niet op tijd naar onze bankrekening overgeschreven en de klantendienst is alles behalve vriendelijk.

  • Algemeen 9
op 7 augustus 2017 bestemming: Duitsland / Adenau, reisperiode: augustus 2017

Wij hadden een verblijf geboekt met half pension en gratis parkeren. Dit bij een 3 * hotel of in de gelijkwaardige dependance. Wij zaten dus in de dependance. Zeker geen 3*, een sfeerloze kamer met een wenteltrap en de badkamer boven, met nog 2 1 persoons kamers boven. Een badkamer van 1x1,5. De deur kon alleen half open,want hij klapte tegen de wc aan. Gratis parkeren, was naar beschikbaarheid( 4plaatsen voor het hele hotel, de andere 6 plaatsen, voorzien van een slot kon je huren. Halfpension, bleek een ontbijt en hoofdgerecht te zijn. Via messenger Travelbird om advies gevraagd. Tot op heden, geen reactie. Wij zijn inmiddels weer thuis. Voor ons nooit meer Travelbird.

  • Algemeen 5
op 30 juli 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2017

Samen met mijn dochter van 11 wilde ik Parijs eens voor de eerste keer gaan bezoeken en ik had daarom een hotel geboekt bij Travelbird.
Wat een nachtmerrie is dat geworden zeg!
Op vrijdag waren we om 10.00 vertrokken en we kwamen mooi om 16.00 uur aan op de peripherique van Parijs. Het werd al wat drukker, maar ik verwachtte dat we we net voor de spits bij het hotel (Hotel Apogia Paris) zouden zijn.
Mooi niet dus! Travelbird had mij verzwegen dat de afsplitsing van de peripherique naar het hotel helemaal verwijderd is! Daardoor bleef de routplanner me steeds in rondjes sturen over de peripherique ... en daardoor kwamen we midden in de spits terecht. Al met al hebben we 2 uur gedaan over de laatste 3 km! Ik had vooraf aan mijn reis de vraag gesteld of er verbouwingen waren rond het hotel zoals te zien was op de foto van googlemaps. Daar hadden ze geen antwoord op gegeven.
We kwamen dus om 18.00 uur bekaf (rij maar eens 2 uur in de spits in Parijs...) bij het hotel aan. Toen we op de hotelkamer aankwamen viel de muffe geur al meteen op. En toen we de badkamer openden, walgden we van de bedorven zure lucht die er hing. Er was ook schimmel aanwezig bij het bad en het zag er vies en onverzorgd uit. Ook was het bloedheet op de kamer (rond de 27 graden), ondanks dat het hotel pretendeert dat er airco aanwezig is op de kamers.
De matrassen waren zo hard als strobalen en we hebben nauwelijks dat ene nachtje kunnen slapen.
De dag erop dus helemaal uitgeput naar het Louvre, maar na een paar uur waren we zo moe dat we van ellende maar naar huis zijn gegaan. We hadden geen puf meer om de Eifeltoren nog te gaan bezoeken, die we wel op de planning hadden staan. Travelbird heeft ons eerste bezoekje van Parijs behoorlijk vergald. En doe jezelf een plezier, laat je niet in dat gore Apogia hotel stoppen, wat op een ontoegankelijke hoek ligt van Parijs.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2017 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: juli 2017

Fantastische rondreis gehad in Ierland. Alles was perfect geregeld door Travelbird. Huurauto meer dan inorde, fantastische wagen kunnen gebruiken. Buiten 1 hotel dat wat minder was hebben we uitstekende hotels gekregen. Persoonlijk zeer tevreden van Travelbird.

  • Algemeen 9
op 15 juli 2017 bestemming: Duitsland / Adenau, reisperiode: juli 2017

We werden op een kamertje geplaatst voor 1 persoon met een klapbedje erbij!

  • Algemeen 3
op 8 juli 2017 bestemming: Duitsland / Boppard, reisperiode: juni 2017

Hebben geboekt via Travel Bird voor hotel Eberhard in Boppard.We kregen een kamer op het gelijkvloers aan de parking met een vaste gratis parkeerplaats lvoor de deur.Het waren goede bedden ,alleen de badkamer viel wat klein uit.Het ontbijt was heel uitgebreid en er was ook een mooi terras met bloemen langs de Rijnpromenade..Boppard is een mooi klein dorpje waarvan je een hele dag met de boot naar Rudesheim kon varen .

  • Algemeen 8
op 30 juni 2017 bestemming: Duitsland / ellenz-poltersdorf, reisperiode: juni 2017

Gedateerde kamer-te kleine douchecel.ontbijt en diner wel in orde in ellenz-poltersdorf

  • Algemeen 7
op 30 juni 2017 bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: mei 2017

Ik geef dit nummer omdat door toedoen van een connectie van travelbird onze vakantie totaal verpest werd, en travelbird het totaal laat afweten, geen enkele manier bieden ze aan om het naar tevredenheid op te lossen. Jammer genoeg staat er nog een vakantie in de planning maar we zien er als een berg tegenop, want ja, met welke connecties krijge je dan weer te maken, omdat het weer een pakketreis is!

  • Algemeen 1
op 29 juni 2017 bestemming: Spanje / Algeciras, reisperiode: juni 2017

Prima georganiseerde reis door travelbird, met vlucht, hotel en huurauto. Zeker de huurauto was zeer goed geregeld inclusief extra verzekeringen waardoor de kras die we na parkeren ontdekten volledig gedekt was daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Enige minpunt en afrader was de extra bijgeboekte excursie naar tanger, een grote toeristenval, je staat extreem lang overal te wachten bij douane op stempels en controle e.d. en in tanger zelf wordt je als een grote kudde van de ene verkoopdemonstratie naar de andere geleid. Enige positieve aan deze excursie was de bijbehorende marrokaanse lunch die lekker en goed was. Hulp van travelbird via sms tijdens de vakantie was ook helemaal top!

  • Algemeen 8
op 5 juni 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2017

Wij hadden moeite om terugreis te boeken gingen wat dingen mis ook met stoelreservering en bij betalen Ryan air na contact op genomen te hebben met travel Bird op tweede pinksterdag hebben ze alles opgelost chapoo

  • Algemeen 9
op 31 mei 2017 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: mei 2016

Dit is de eerste keer dat we een groepsreis deden, de reis was ontzettend voordelig, dus we hadden weinig vertrouwen, alle hotels waren gewijzigd, dat was wel jammer, sommige waren minder goed dan we zouden krijgen, maar over het algemeen was het oke, voor deze prijs zo'n reis is fantastisch, ik weet niet of ik nog een groepsreis zou doen, want je moet het treffen, we zaten met 10 duitsers in een groep, vlogen vanaf Dusseldorf, maar voor dat geld we hebben genoten.

  • Algemeen 8
op 30 mei 2017 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2017

Goed hotel, prima ontbijt, vriendelijk personeel, en van de dames van Travel Bird een zeer vriendelijke hulp bij het boeken van deze vakantie

  • Algemeen 8
op 28 mei 2017 bestemming: Portugal, reisperiode: april 2017

Lissabon en Porto zijn mooie steden. Het hotel in Lissabon was ook prima, maar het hotel in Porto was net een Formule 1 hotel, dus beslist geen 4 sterren. Ook harden ze ons de verkeerde treinkaartjes gestuurd, zodat we zelf nieuwe moesten kopen. Ondanks belofte na 14 dagen nog geen geld terug gehad voor de treinkaartjes.

  • Algemeen 4
op 26 mei 2017 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: mei 2017

Vliegreis transfer heen en terug veel ergenis bussen waren oud geen airco lang wachten en moesten halverwege gewisseld. De faciliteiten op de locatie zoals Wi-Fi ontbrak. In het appartement ontbrak veel was smerig. Vooral veel ergenis dat het kopie paspoort genomen via ap rijksoverheid niet werd geaccepteerd. Het mes werd je op de strot gezet moesten een scan van het originele paspoort hebben anders kreeg je geen sleutel. Diefstal vernielingen terrorrisme en het ging naar de politie was de motivatie hiervoor. Er werd gelogen bij het leven. De zogenaamde baas die werd opgeroepen bleek achteraf een collega en geen baas. Ik begrijp niet dat dit soort zaken nog voorkomen. Begrijp ook niet dat dit nog steeds voorkomt en je gewoon voor het blok wordt gezet terwijl de rijksoverheid hiervoor waarschuwt een ap ontwikkeld en deze naar het rijk der fabelen wordt verwezen. Kom je vervolgens in het appartement ontbreek er van alles is het smerig. Maar wel hoog van de toren blazen waarom dat paspoort nodig is zorg dan op zijn minst dat je de zaken goed voor mekaar hebt. Locatie was prima goede bedden ligging centraal zwembad goed maar voor mij nooit meer. Airco ontbrak daar kregen wij na boeken bericht van met een voucher van 50 euro te gebruiken binnen één jaar op de volgende reis. Hierop gereageerd met mail dat het op deze reis diende te worden verrekend hier ontbrak de airco. Nooit geen reactie op gekregen van travelbird. Tot mijn verbazing spreken wij mensen die het wel terug hadden ontvangen maar deze mensen hadden met travelbird gebeld. Meten met twee maten en zeker een dikke min voor Travelbird. Heb ondertussen over de reis en die 50 euro vanaf de bestemming telefonisch contact gehad met travelbird het boek is voor mij nog steeds niet gesloten.

  • Algemeen 3
op 24 mei 2017 bestemming: Oostenrijk / Fieberbrunn, reisperiode: augustus 2017

All-Inclusive fietsreis geboekt, betaald en reisbevestiging met vouchers ontvangen. Vervolgens zelf vliegtickets geboekt en afspraken gemaakt met vrienden die in de buurt van ons ook een accommodatie reserveerden. Twee weken later ontvingen wij een bericht van TravelBird dat onze boeking niet door ging vanwege overboeking. Hoe kan dit????? We hadden de bevestiging en de vouchers al in huis!! Als alternatief werd ons een veel soberder hotel aangeboden obv half pension en 100 KM verderop!!! TravelBird schuift de schuld af op de "partner" en is niet bereid tot een compensatie of tegemoetkoming. Als we het alternatief niet zouden accepteren konden we de reis annuleren en de reissom terug krijgen. Maar we hebben ook al vliegtickets en zitten daarom aan de periode vast!! Het is heel frustrerend om in zo'n geval een reisorganisatie te treffen die doet alsof ze meedenken om het probleem op te lossen, maar in werkelijkheid totaal niet bereid is om je tegemoet te komen!! Nooit meer TravelBird!!!!!

  • Algemeen 1
op 17 mei 2017 bestemming: Italië / Salento, reisperiode: oktober 2016

Agriresort Masseria Muntibianchi was een heerlijke ervaring! Eén en al rust tussen de prachtige olijfboomgaarden, heel vriendschappelijke sfeer in dit kleine familieresort.

  • Algemeen 9
op 22 april 2017 bestemming: China / China, reisperiode: april 2017

De reisbescheiden waren op tijd en oke. 2 mindere hotels met slecht ontbijt en totaal geen communicatie met hotel personeel mogelijk. Niet geschikt voor minder validen. Energieke reis met veel afwisseling en bezienswaardigheden.

  • Algemeen 7
op 15 april 2017 bestemming: Peru, reisperiode: mei 2016

Goed georganiseerde individuele 16-daagde rondreis gedaan. Start en einde in Lima. In Lima verblijf je in de moderne en veilige wijk Miraflores. Aankomst in Lima zeer vroeg in de ochtend. Is zeker een voordeel. Je kunt de hele dag Lima verkennen. Nadeel was dat je niet gelijk je hotelkamer in kon. Na een kleine bijbetaling was dat geregeld. Na Lima volgde Ica, Nazca, Arequipa, Puno, Cuszco, Machu Picchu, weer Cuszco en tot slot Lima. Het vervoer was prima geregeld. Transfers van en naar busstations allemaal dik in orde. Ook vervoer per luxe touringcar Cruz del Sur was prima. Ruime zitplaatsen en heel comfortabel. De reis was een aaneenschakeling van hoogtepunten. En het weer was alle dagen prachtig. Peru heeft een onvergetelijke indruk op ons gemaakt. Wat een prachtige natuur!

  • Algemeen 9
op 4 april 2017 bestemming: Nederland / wassenaar, reisperiode: maart 2017

Travelbird heeft verzuimd de gedane boeking te volgen tot er ook daadwerkelijk akkoord werd gegeven door het hotel. Wij konden dan ook geen gebruik maken van het reeds betaalde arrangement omdat het hotel geen beschikbaarheid meer had.

  • Algemeen 1
op 4 april 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2017

Alles goed geregeld door travelbrid ook de terug reis

  • Algemeen 8
op 31 maart 2017 bestemming: Nederland / Zoutelande, reisperiode: maart 2017

Onvolledige en onduidelijke informatie van Travelbird zorgde voor misverstand, hogere kosten en irritatie. Daarbij 8 dagen geleden een klacht hierover gestuurd en daar heeft men nog geen enkele reactie op gegeven!

  • Algemeen 5
op 14 februari 2017 bestemming: , reisperiode: februari 2017

Nadat ik een reis heb geboekt werd ik overspoeld met reclame voor Travelbird. Ik kon geen website meer openen of de locatie waar ik naar toe zou gaan werd weer zichtbaar. Travelbird zegt hier niets aan te kunnen doen.

  • Algemeen 1
op 12 februari 2017 bestemming: Spanje / puerta de la cruz, reisperiode: januari 2017

Geboekt hotel semiramis.Zeker niet de opgegeven 5 sterren hotel. matig vier sterren. Veel achterstallig onderhoud keek niet bepaald overal fris. Serviesgoed moest je nakijken bij gebruik, veel vuilen borden etc ertussen. Wij dachten een pakketreis te boeken, vlucht incl transfer en hotel voor de prijs van 500 euro pp in januari niet bepaald een koopje.
Zelf inchecken bij ryanair heen en terug, het retourticket was thuis NIET in te checken!! er was geen hostess!! tijdens verblijf bericht van travelbird via mail, beleid ryanair ivm inchecken was opnieuw veranderd menig gast van travelbird vond dit niet makkelijk, alles via receptie uitdraaien!! Ook terugtransfer nachecken via internet en uitdraai maken via receptie hotel, zoek het zelf lekker uit allemaal niet bepaald klantvriendelijk!!!!! Daarom al bij al een vijf en klaar met travelbird!!!!

  • Algemeen 5
op 6 februari 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: januari 2017

Prima hotel , heel netjes vriendelijk en behulpzaam personeel, echt de 4 sterren waard

  • Algemeen 8
op 2 februari 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: februari 2016

Het hotel was prima alleen het parkeren was niet gratis zoals op de website stond. De locatie is goed en het is geschikt voor gezinnen met kinderen.

  • Algemeen 7
op 15 januari 2017 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: januari 2017

Helaas kwamen de hotels niet overeen met wat was beloofd en het was ook niet vergelijkbaar. Ook kwamen er op locatie nog veel extra prijzen bij. De extra excursies zou ik ook niet aanraden. Chauffeurs kwamen te laat (meer dan een uur), vervolgens werden we niet bij het hotel afgezet maar werden we ergens in the middle of nowhere afgezet (minimaal 30 min lopen naar ons hotel), etcetera etcetera. Alles was net slecht georganiseerd. Travelbird i s goedkoop, maar verwacht geen service en slechtere hotels dan wat er op de website staat (echt niet vergelijkbaar!). Dus: boek het lekker zelf, dan weet je wat je krijgt! Of kies een organisatie waar je wellicht wat meer betaald, maar wel krijgt wat wordt beloofd.

  • Algemeen 4
op 14 januari 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2017

Reeds meerdere reizen gemaakt langs Travelbird.
Ontgoocheling dat voor reis incl. auto, ik niet meer kan boeken aangezien chauffeur max. 70 jaar mag zijn. Zelf ben ik 73 jaar. De laatste 25 jaar heb ik 2,5 miljoen km gereden, zonder één ongeval.
Sinds pensioen rij ik nog steeds 25000 km/jaar.
Welke referenties hebben de "wetgevers" van Travelbird ?

  • Algemeen 1
op 14 december 2016 bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: november 2016

Vliegen naar Stockholm dan opstap op een Ferry. Hiermee varen naar Estland (Talin), Rusland (St.Petersburg), Finland (Helsinki) en dan terug naar Stockholm. Geweldige belevenis!!!

  • Algemeen 8
op 14 december 2016 bestemming: Oostenrijk / Bad Gastein, reisperiode: juli 2016

In het hotel aangekomen dreef de stront van muizen etc. die we boven onze kamer hoorde lopen op de badkamer langs de muur. De vloer van de kamer leek op een trampoline. We hebben dit gelijk gemeld bij TravelBird. We zijn natuurlijk niet gebleven en hebben daardoor extra kosten gemaakt.
Bij thuiskomst kontakt gezocht met TravelBird helaas hebben we NOOIT een fatsoenlijke reactie gehad. Het werd van de een naar de ander geschoven en toen hoorde we niets meer. Dus NOOIT meer TravelBird.

  • Algemeen 1
op 7 december 2016 bestemming: Spanje / Costa Teguise, reisperiode: december 2016

Eerste keer dat we met Travel Bird reisde en dat is uitstekend verlopen.Prijs-kwaliteit één van onze beste reizen ooit.Enige minpuntje , op een mailtje om bijkomende inlichtingen voor ons vertrek werd niet gereageerd .

  • Algemeen 9
op 12 november 2016 bestemming: Letland, reisperiode: november 2016

Afgelopen week 4 dagen via Travelbird met 2 koppels (60+) naar Riga geweest. Een prima aanbieding met perfect middenklasse hotel op een goede lokatie. Extra's in de aanbieding werden prima verwerkt. Goed verzorgde vlucht via Wizzair. Trouwens Riga mooie stad, veel sneeuw.
Volgend jaar weer Travelbird?????

  • Algemeen 9
op 5 november 2016 bestemming: Nederland / ooostkapellen, reisperiode: oktober 2016

De afhandeling met travelbird verliep als steeds prima
het hotel Anno Nu was één van de betere keuzes.twee nachten met ontbijt,een aanrader
nog ééns bedankt wij zien nu al uit voor een volgende reservering via u BEDANKT

  • Algemeen 10
op 21 oktober 2016 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2016

Tickets en info tijdig toegestuurd, extra telefonisch uitleg ok, hotel viel heel goed mee voor ***(vooraf zelf gecontroleerd op pc), alleen weer wat minder. vlucht ok, Brussel met Quick-parking ook ok. Positieve reviews op deze site omtrent Portugal hebben ons duwtje gegeven.

  • Algemeen 9
op 21 oktober 2016 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2016

Alles was perfect geregeld. Vliegtuig was gemakkelijk te boeken, inchecken geen probleem. Hotel was exact
zoals beschreven. De hele reis verliep volgens het boekje.

  • Algemeen 9
op 14 oktober 2016 bestemming: Italië, reisperiode: oktober 2016

We wisten van te voren wat we boekten, dat klopt. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Travelbird doet niets maar dan ook niets het reizigers naar de zin te maken. Ze bieden een pakket aan maar daaruit waren beide transfers al waardeloos (te laat en je wist niet waar je aan toe was) ook onder de verkeerde naam geregeld. Zowel hotel als transfers. Je zit gewoon vast op het eiland er is niets te doen. Je kan ook op niemand terugvallen wat bijv. Met Tui of Arkefly of Transavia wel kan. Eens maar nooit meer en ik ben blij als ik naar huis mag!

  • Algemeen 3
op 9 oktober 2016 bestemming: Thailand, reisperiode: oktober 2016

We hadden een strandhop vakantie geboekt bij Travelbird
Het boeken van de stoelen wilde maar niet lukken, via mijn schipholapp kreeg ik het idee dat we de eerste reis via KlM deden maar toch maar even informeren bij Travelbird die ontkende het 2 keer dat we met KLM vlogen, eigenwijs als ik ben toch proberen inloggen bij KLM en ja hoor voor elkaar.
We hadden een tussenstop in Moskou en vandaar uit naar Patong(Phuket) de transfer was perfect geregeld maar aan t resort geen strand ja een aantal honderd meters zag je strand waar je omheen moest lopen
Resort was verder prima, transfer en ferry naar het 2e resort perfect geregeld Mooi resort aan het strand bij PhiPhi Island,prachtig alleen in deze tijd helemaal uitgestorven en was 1 restaurant open
De terugweg met de ferry's was niet geregeld en heeft de receptioniste voor ons moeten regelen!
Het resort op Krabi was heel mooi..maar waar was t strand....15 minuten lopen
Transfer prima geregeld naar Khao Lak mooi resort maar weer geen strand.... ja 10 minuten lopen
Dus niks strandhoppen, het was vrijwel overal uitgestorven en van de 13 dagen hebben we 2 ochtenden zon gehad de rest regen
Jammer dat ze daar niet even voor hebben gewaarschuwt
We gaan altijd in Oktober op vakantie maar dit hebben we nog niet meegemaakt

  • Algemeen 5
op 4 oktober 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2016

Omwille van de scherpe prijzen van Travelbird vreesden we een hoop problemen en gebrekkige organisatie, maar het tegendeel was waar ! Onze rondreis 'Eilandhoppen indonesië' was perfect georganiseerd, heel afwisselend, mooie hotels en een echte aanrader. De optionele raftingtocht mag je niet missen. We zijn al op zoek naar onze volgende bestemming met Travelbird.

  • Algemeen 9
op 26 september 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Prachtige stedentrip Madrid en Toledo mooie hotels en goed begeleid door Travelbird!!!

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen