Interview Eurocamp

Interview met Niels Jansen
Interview met Niels Jansen van Eurocamp

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben ongeveer 10 jaar werkzaam voor Eurocamp. Begonnen als IT/E-Commerce Manager en vervolgens Brand Manager. Sinds 3 jaar ben ik met heel veel plezier Commercial Director samen met mijn collega Imme Reichardt (Finance Director) verantwoordelijk voor de Nederlandse en Belgische markt. Het is geweldig om voor onze gasten een onvergetelijke vakantie te mogen organiseren.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Opgericht in 1973 door Alan Goulding met 10 tenten op een camping in Bretagne. Inmiddels zijn we anno 2014 aanwezig op 167 4/5-sterren campings in Europa met ruim 8000 accommodaties. We zijn de specialist op het gebied van luxe campingvakanties en Europees marktleider.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Luxe campingvakanties in Europa = Eurocamp!

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Ons concept: Kamperen met de luxe van thuis in een volledig ingerichte stacaravan en daarnaast het creëren van een unieke kampeerbeleving.

Wie is de doelgroep?
Onze doelgroep houdt van de vrijheid die een campingvakantie biedt, maar wil dit wel in luxe beleven. We richten ons voornamelijk op gezinnen met kinderen. Daarnaast zien we een toenemende vraag van volwassenen die een camping willen combineren met een citytrip, wielrennen, wandelen etc.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Wij onderscheiden ons door de hoogst mogelijke kwaliteit te bieden. Deze kwaliteit zie je terug op de campings, onze accommodaties en onze medewerkers. Wij doen er werkelijk alles aan om het onze gasten naar de zin te maken. Zo hebben we recentelijk de 'Mooi Weer Garantie' geïntroduceerd. Mocht het weer tegenvallen, dan kunnen onze gasten gratis omboeken naar een andere camping.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Frankrijk en Italië zijn verreweg het populairst.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Qua bestemmingen zien we geen grote verschuivingen. De ene keer is Italië net iets meer in trek dan Frankrijk. Het jaar erop is het weer andersom.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Wij zijn flexibel en eerlijk. De klant staat bij ons centraal. Op een persoonlijke manier proberen we onze klanten te inspireren en te helpen bij de juiste vakantiekeuze.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
De accommodaties van Eurocamp staan alleen op de 167 best gewaardeerde campings in de mooiste streken van Europa. Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Iedereen die bij Eurocamp boekt weet wat hij/zij kan verwachten.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Uiteraard zijn wij hier bij aangesloten. Het geeft de klant de zekerheid dat alles goed geregeld is. Ik vind dat iedere reisorganisatie hierbij aangesloten moet zijn.