Schrijf een ervaring over Gustocamp en maak kans op mooie prijzen!

Interview Gustocamp

Interview met Yvonne Berg
Interview met Yvonne Berg van Gustocamp

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Yvonne Berg, ik ben 26 jaar oud en werk nu 2,5 jaar bij Gustocamp als Product manager. Dit is mijn eerste vaste baan na mijn studie (Tourism management). Omdat wij een klein bedrijf zijn, zijn de taken afwisselend en is het contact met de klanten en partners direct en persoonlijk. Dat vind ik juist ook erg belangrijk en leuk aan mijn werk.


Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
Na meer dan 10 jaar in de camping branche gewerkt te hebben, heeft de oprichter van Gustocamp, Marco de Kruijf, besloten om zelf een bedrijf op te richten. Naast de grote spelers op de campings zou dit een klein, persoonlijk bedrijf worden met een goede, persoonlijke service vanaf het moment van boeken tot op de camping en een “hands-on” mentaliteit.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
De bedrijfsnaam “Gustocamp” is verzonnen door de oprichter Marco de Kruijf. “Gusto” betekent “Goede smaak” in het Italiaans, dus vakantie waar je een goed gevoel bij krijgt. Als Italië specialist bieden wij luxe kampeervakanties aan waar je volop van kunt genieten.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
De visie en missie van Gustocamp is onze gasten en zorgeloze, leuke vakantie te bezorgen en altijd een bijzonder hoog niveau aan service en kwaliteit te garanderen. Wij willen niet de grootste worden, maar wel de beste!

Wie is de doelgroep?
Onze doelgroep is gezinnen met kinderen uit heel Europa.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Als kleine organisatie doen wij qua kwaliteit van accommodaties en campings niets onder aan de grotere organisaties, maar wij onderscheiden ons in de details en persoonlijke service ter plaatse. Verder kunnen wij in alle situaties snel schakelen en reageren. Ons boekingskantoor is vlot in het beantwoorden van vragen en verwerken van aanvragen en de klant is niet alleen maar een nummertje. Wij nemen altijd de tijd voor onze klanten, aan de telefoon, maar ook ter plaatse.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Adriatische kust (Venetië)

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Niet echt, de populairste bestemmingen bij ons zijn het Gardameer, de Adriatische kust en Toscane. Wat wij als trend geconstateerd hebben is dat onze klanten steeds vaker luxe accommodaties willen boeken. Wij hebben ons assortiment aangepast aan de wensen van onze klanten en bieden o.a. de luxe “Lounge Deluxe” mobilehomes aan met een Nespresso koffieapparaat en een lounge tuinset op het terras.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Hoge kwaliteit van zowel campings als accommodaties en goede, persoonlijke service, bij boeking en ter plaatse.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Een organisatie met een hoge kwaliteit, perfecte campings en vriendelijk personeel waar de klant zich geen zorgen hoeft te maken, want alles is tot in de puntjes geregeld. Gustocamp doet er alles aan om zijn gasten een onvergetelijke vakantie te bezorgen.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Gustocamp is als jong bedrijf momenteel nog niet aangesloten bij één van de boven genoemde organisaties. Wij werken samen met Vakantie24.nl die wel is aangesloten bij SGR. De klant kan er dus voor kiezen om zijn reservering bij Vakantie24.nl te maken. De verwachting is dat Gustocamp in de toekomst SGR-lid gaat worden.

Heb je nog iets toe te voegen?
Graag tot ziens bij Gustocamp!