Ervaringen Stip Reizen

Pagina 1 van 2 met 156 resultaten

op 29 maart 2021 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: november 2018

Mijn eerste reis mat STIP, naar de F1. Ik zie hier nogal wat negatieve reviews. Mijn ervaring was super! Heb ook geen wanklank gehoord. Je praat hier toch over zo'n 700 F! liefebbers. Ik heb net wederom reis met STIP geboekt, naar Abu Dahbi, omdat ik weet wat ze je gaan bieden.

  • Algemeen 10
op 13 maart 2021 bestemming: ItaliŽ / SiciliŽ, reisperiode: maart 2020

Voucher gekregen die ze na 1 jaar niet willen uitbetalen.
Weer diverse smoesjes om maar niet volgens de wet te hoeven uit te betalen.
Andere landen betalen wel gelijk.
Geen geld,geen boekingen,te duur,voucher bank,sgr,anvr enz
Als ik iets huur moet ik ook gewoon betalen.
Hebben vaker gekke dingen gedaan.

  • Algemeen 1




op 27 juni 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: maart 2019

Beste Stip, ik probeer het nu op deze manier en hopelijk komt u eindelijk met een andere reactie dan "we zijn er mee bezig," want we worden zo langzamerhand wanhopig.
Mijn moeder en haar man hadden gespaard voor een cruise en deze hadden ze geboekt bij Stipreizen. Mijn moeder haar man is ernstig ziek en dit was zo'n beetje de laatste kans die ze kregen om een cruise te maken. Om deze reden hadden ze gekozen voor een korte Cruise van Aida van 7 nachten, die vertrok vanaf Rotterdam van 12-3 tot 19-3-2020. Hiermee zijn ze ook vertrokken. Echter bij de eerste stop in Hamburg werd de cruise ivm. de Corona situatie afgebroken en werden ze met een bus terug naar Rotterdam gebracht. Door Aida medewerkers werd gezegd dat de Cruise in het totaal vergoed zou worden en wat wij gehoord hebben, zijn de mensen die rechtstreeks bij Aida hadden geboekt al bijna direct gecompenseerd. De mensen die via Stip hebben geboekt, worden echter tot de dag van vandaag door Stip aan het lijntje gehouden.
Voor mijn moeder haar man dringt de tijd, hij heeft helaas niet zo lang meer te leven en ze zouden met dit geld nog graag wat leuks willen doen.
Graag z.s.m. een reactie.

  • Algemeen 1
op 1 april 2020 bestemming: ItaliŽ / SiciliŽ, reisperiode: april 2020

Volgens de geldende regels geannuleerd voor de Corona-uitspraak.
Recht op 65% teruggave, maar niets ontvangen, ook geen voucher!!

  • Algemeen 1
op 26 maart 2020 bestemming: ItaliŽ / Huizen, reisperiode: april 2020

Geannuleerd, geen deel reeds betaalde reissom terug ontvangen

  • Algemeen 2
op 10 maart 2020 bestemming: BraziliŽ / Rondreis, reisperiode: februari 2020

Was een fantastische reis.
Dit mede door onze reisleider Rolf.
Hij heeft voor onze groep van 14 persoon een mooie tijd gemaakt
Niks was teveel voor hem en voor alles was een oplossing gevonden als dit nodig was. We denken met veel plezier terug aan deze reis

  • Algemeen 10
op 20 februari 2020 bestemming: Spanje / Playa de Ingles, reisperiode: februari 2020

Perfecte service van de reisorganisatie en prima accommodatie
( hotel Abora Lopesan Continental)

  • Algemeen 9
op 12 februari 2020 bestemming: Mexico / Mexico, reisperiode: februari 2019

Alles was prachtiggg de papieren waren op tijd de reistijden in orde de hele cruise was geweldig!

  • Algemeen 10
op 23 oktober 2019 bestemming: BraziliŽ / Rondreis, reisperiode: januari 2019

Goed georganiseerde rondreis met Belgische gids

  • Algemeen 8
op 10 oktober 2019 bestemming: Egypte / Nijlcruise, reisperiode: september 2019

Prima verzorging en gids tijdens Nijlcruise.
Waarschuwing: koop niets bij Cleopatra Perfume Bazar in Aswan. Dit zijn oplichters.

  • Algemeen 8
op 8 oktober 2019 bestemming: Duitsland / Cruise Rijn en Moezel, reisperiode: september 2019

Verschrikkelijke Riool lucht. Bah !!!

Gereisd September 2019
De boot MS Allegro stinkt regelmatig heel erg naar riool lucht. Ook in gangen en boven op het zonnedek ruik je het af en toe. Hoe benauwd het ook is, je moet de raam van je hut gesloten houden. Je ruikt het al meteen met openzetten of je komt later terug in je hut en valt dan achterover van de stank. Veel andere gasten hadden dezelfde ervaring, en net als wij al meerdere jaren. De kapitein en eigenaar van het schip had in 2018 tegen gasten gezegd dat dit stankprobleem met de renovatie van het schip begin 2019 mee genomen zou worden. Echter het is mogelijk nog erger geworden. Op onze laatste cruise wilden enkele stellen van hut wisselen omdat ze een andere hut (goedkoper type) gekregen hadden dan geboekt. Ze weigerden echter de toen aangeboden hut omdat deze enorm naar riool stonken. Het is onvoorspelbaar wanneer de stank naar welke hut binnen komt.

De porties eten zijn voor goede eters wat aan kleine kant, men kan bij vragen word gezegd, bv groente, maar als je dat al krijgt dan ben je al lang klaar met eten en is het dus te laat. Het eten serveren duurt allemaal erg lang, ligt niet aan het personeel (doen hun best) maar aan de organisatie. Ook werkt in veel hutten de verwarming en airco niet. Jammer dat je op het zonnedek mag roken, niet meer van deze tijd.
Wij hoeven geen grote luxe en vinden de prijs-kwaliteit daarom (nog net) wel in orde behalve wat het enorme stankprobleem betreft. Niemand zou dit in eigen huis of in een hotel accepteren. Het komt zeer waarschijnlijk van de ontluchting van het rioolsysteem van het schip. Wij begrijpen niet dat dit niet allang opgelost is. Bovendien is het technisch op te lossen want andere boten hebben dit probleem niet.

  • Algemeen 5
op 6 oktober 2019 bestemming: ItaliŽ / SiciliŽ, reisperiode: september 2019

Ik geef een 1 aan Stip reizen. Een week voor vertrek werd de reis geannuleerd, die al een half jaar van te voren geboekt was. Er was ineens geen terugvlucht en er werd geen oplossing aangedragen. Nadat ik 3 keer zelf heb gebeld en 2 1/2 dag tevergeefs gewacht heb, hebben we het geld terug geeist. Wat een vreselijke organisatie! Ze nemen niet eens de moeite om samen een oplossing te bedenken. Alles wordt overgelaten op niets wetende (soms brutale) telefonistes. Een hele makkelijke oplossing zou 2 dagen verlenging zijn geweest, maar ja, dat kost geld!! Je krijgt doodleuk een mail, na een eis voor schadevergoeding (omdat we 1 week voor vertrek alleen een veel duurdere reis konden boeken), dat ze er alles aan doen om de kwaliteit en service zo hoog mogelijk te houden?!!!! Voor ons was er echter geen enkele schadevergoeding, geen excuses, niets! Dit was onze eerste en beslist de allerlaatste keer voor Stip reizen! En hopelijk voor veel meer mensen! Wat een vreselijk bedrijf!

  • Algemeen 1
op 15 september 2019 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2018

Met Stip een Moezelreis per Allegro ( boot) gemaakt van 8 dagen. Wat een teleurstelling. Vooral het eten was buitengewoon slecht. Weinig en belachelijk onsmakelijk klaar gemaakt. En bloedheet in de eetzaal, omdat daar nauwelijks airco was. Ook de gehele organisatie aan boord deugde niet. Je moest heel lang wachten op je koffie of drankje op het bovendek waar iedereen zat. De kajuit ( bovendek)met douche (nou ja, douche... je kon er amper staan en de toilet stond zo ongeveer in de douche!!) was met 2 aparte zeer smalle bedden waar je regelmatig uitdonderde erg sober. Hoe zo gerenoveerd????De lunch was iedere keer een grote chaos. Het entertaiment was alleen een orgeltje iedere avond met een Italiaanse pianist, die iedere avond hetzelfde deuntje speelde!! En de reisleidster van STIP was te treurig voor woorden.Wat een aanfluiting!!!Kortom, NOOIT MEER STIP REIZEN. NIET DOEN DUS. Je komt van een koude kermis thuis!!!!!! Ik geef ze een 1 voor de moeite. Dus zonde van je geld.

  • Algemeen 1
op 12 september 2019 bestemming: Spanje / Cornella de LLorbregat, reisperiode: september 2019

Cruise met stedentrip Barcelona geboekt (vertrek 24/9). Ze bieden een vier sterren hotel IN Barcelona aan maar komen nu met een drie sterren die gewoon op een bedrijvenpark in hele andere stad ligt. Heel slechte verbinding met het centrum van Barcelona en verder helemaal niets daar. Proberen contact met ze te krijgen maar geen reactie en alleen mail waaruit ik lees dat ze meer klagers hierover hebben. Als oplossing 40 euro korting en een rondritje. We hebben nu al een stuk minder zin in die vakantie want dat hotel is echt niet wat ze aanbieden op hun site!!

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2019 bestemming: ItaliŽ / SardiniŽ, reisperiode: juni 2019

De schatten van SardiniŽ. Het leek wel een speurtocht, maar de schatten hebben we niet gevonden. Tijdens onze excursiereis werden we ergens gedropt en mochten wemzelf de schatten zoeken. Overigens moesten we daaft ook nog eens Extra 60 euro per persoon entrťe kosten voor betalen, terwijl nergens entrťe betaald hoefde te worden. Oplichters zijn het bij Stip. Nooit meer dus

  • Algemeen 3
op 16 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: september 2019

Ik kan ze beter een 0 geven. In het kort: 3-4 maanden geleden een cruisevakantie geboekt bij stip. Met 3 personen zouden wij deze cruise doen. 1 x 2 persoonshut en 1x 1 persoonshut. Eerst heb ik gevraagd of de reis onder optie gezet kon worden. Dit was volgens de telefoniste mogelijk. Een week later krijgen we te horen dat dit niet had gemogen en dat onze kamers ook al verkocht zijn aan anderen. Het was nog wel mogelijk om een duurdere hut te krijgen. Nou hebben wij dat dus geboekt voor alle 3. Bevestiging ontvangen betalingen gedaan.. en dan nu 3 weken voor vertrek een telefoontje met slecht nieuws gehad dat de boeking van persoon 3 niet goed is doorgegeven door Stip aan de rederij. Toen brak me klomp na 100 keer bellen door de eerste fout die ze gemaakt hebben, hebben ze nu weer een fout gemaakt. Je leeft al toe naar je vakantie en alles en mind you persoon 3 is nooit eerder op vakantie geweest en dit zou voor deze persoon een unieke ervaring zijn. Stip stelde voor om een zonvakantie te kunnen boeken bij hen voor het betaalde bedrag of geld terugkrijgen. Lekker makkelijk weer als ik een zonvakantie had gewild dan had ik geen cruise geboekt en geld teruggeven daarmee neem je niet weg dat onze vakantie al verpest is door de achterlijke handelingen van hen. Nu nog iets mooiers stip heeft zonder overleg de gehele reis geannuleerd en weer de kamers doorverkocht. Na weer 100 x heen en weer bellen en frustraties, zijn ze met het voorstel gekomen dat persoon 2 en ik toch een upgrade hut kunnen krijgen en geld terugkrijgen voor persoon 3 incl 100 euro als compensatie. NOOIT MEER GA IK MET STIPREIZEN EEN REIS DOEN. WAT EEN BELACHELIJKE ACHTERBAKSE BRUTALE MENSEN KRIJG JE SOMS OOK AAN DE TELEFOON! EN SERVICE IS HELEMAAL SLECHT. Dit kunnen ze echt niet maken! Stip is helemaal af te raden. 100 euro compensatie voor persoon 3 die nog nooit op vakantie is geweest en waarvan de vakantie compleet verpest is. Well done Stip ! you deserve an award for your stupid actions!

***UPDATE*** die upgrade waar ik het over had kwam niet van Stip zelf. die upgrade heeft MSC ons gegeven omdat de standaard buitenhut die wij geboekt hadden niet meer beschikbaar was. Stip kan het allemaal zo goed verdraaien en liegen dat ze kunnen mijn god! uiteindelijk is het bedrag van 100 euro na lang zeuren opgehoogd naar 250 (compensatie) heb ik ze ff lekker laten zweten daar!! het geld boeit me niet eens zo zeer. ik baal meer van de situatie en hoe zij ermee om zijn gegaan, maar goed neemt nog steeds niet weg dat ze onprofessioneel handelen en hun beloftes niet kunnen nakomen!

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2019 bestemming: Noorwegen, reisperiode: augustus 2019

Vanwege nog voordat we weg gaan niet luisteren naar wat wij wilden... we boeken een cruise... we vragen of we voor verassingen komen te staan... nee zegt telefoniste mooie kamer met veranda... papieren komen en zien wat voor een hut we hebben... een VH hut... dat betekent een reddingsboot aan je balkon.. we bellen... zeggen dat we dat niet willen... tja ze kunnen niets doen... het staat op de site.. dat weten we er staat sommige hebben beperkt zicht... op het dekjenplsn van het schip staat dat alle VH hutten geen zicht hebben... we bellen meerdere keren... ze willen het niet snappen en houden zich vast aan wat er staat... de voorpret is eraf..zwaar teleurgesteld in Stip... ze hadden er bij de eerste keer bellen wat aan kunnen doen zo horen wij bij de hoofdmaatschappij... natuurlijk gaan we we tenslotte betaald... dit meteen de laatste keer Stipreizen...

  • Algemeen 3
op 17 juni 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019

Niet iedere Stip telefoniste was even vriendelijk, kundig of duidelijk. Stip had voor onze reis een mega vroege heen vlucht en een mega late retourvlucht geboekt, wat de vakantie echt een beetje heeft verprutst.

  • Algemeen 5
op 16 juni 2019 bestemming: ItaliŽ / SardiniŽ, reisperiode: juni 2019

Het cijfer 3geef ik omdat ik mij in de maling voelt genomen door Stipt en waarom?,120Ä Entreegeld betalen terwijl je nergens intree moest betalen .IK eis dat ik mijn Entreegeld terug krijg als en anders ga ik hogere stappen ondernemen en met mij nog 22 andere medereizigers het eiland is prachtig maar de schat moet je zelf zoeken!!!!Reisleidster dropte ons ergens, hoe bedoel je schatten van Sardienie !en je moest het verder maar uitzoeken,En mensen als je naar de schatten
van (Sardienie!!!), ga neem dan een metaaldetector mee dan vind je misschien nog wat!!Ik zie dat jullie de site hebben aangepast maar toen ik de reis boekte was dat niet zo dus ik neem aan dat er meer klachten zijn binnengekomen!?

  • Algemeen 3
op 20 mei 2019 bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: april 2019

Wij waren ook ťťn van de mensen die vorig jaar in augustus met onze koffers weer naar huis konden omdat de vliegtuigtickets niet geboekt waren. Maar de volgende dag al stond de volledige reissom op onze rekening en voor elk Ä500 voor de gemaakte kosten. We hebben onmiddellijk de reis opnieuw geboekt. En... deze keer vertrokken we echt met Emirates, overstap in Dunbai (wel enkele uren wachten). Onze gids stond ons met een duidelijk bordje op te wachten aan de luchthaven. Hij was Engelstalig omdat de Nederlandstalige gids plots gehinderd was. Hij was gezellig en gaf best wat uitleg, maar meestal over andere excursies die hij extra wou verkopen. Ook ging er heel veel tijd in 'koffiepauze' en een middagmaal.
De bus was goed, met airco en een ijskast met flesjes water. De hotels waren meestal goed, zeker voor dit land. De omgeving van de hotels is niet zo interessant om nog eens naar een stadje of zo te gaan. We hadden ook onze 'vrije' dag in Kandy waar alle winkels gesloten waren omdat het nieuwjaar was. Jammer dat we zo onze vrije dag moesten doorbrengen. Er wordt dan ook 4 dagen geen alcohol gedronken. Je kan er als toerist ook niet aan geraken, ook niet in het hotel.
Misschien kan Stip iets duidelijker zijn ivm de kleding in de tempels: zowel bij mannen als bij vrouwen moeten schouders en knieŽn bedekt zijn, moeten altijd de schoenen uit terwijl de stenen waarover je moet lopen loeiheet zijn. Dikke (oude) sokken waarin je een binnenzooltje steekt zijn dan heel handig. Zonnehoedje ook!
Verder mistte ik ook wel de interesse naar ons welzijn na de aanslagen. Ik kreeg telefoon van de Belgische ambassade, van de Belgische regering, van onze gids (die de laatste 3 stranddagen niet bij ons was) maar niet van Stip.
Al bij al viel de reis goed mee. We hopen dat de aanslagen snel vergeten zijn zodat er nog meer mensen naar Sri Lanka trekken want het toerisme is erg belangrijk voor het land.

  • Algemeen 7
op 14 mei 2019 bestemming: China / Hongkong, reisperiode: maart 2019

Stipreizen, waar ga ik beginnen. Onvriendelijk personeel. Het niet nakomen van afspraken. Niet op de hoogte van informatie. Visum informatie niet op tijd versturen. Je moet hier zelf een aantal keren navragen, want ze waren het gewoon vergeten!
Wij zijn door een vertraging, later op onze beginbestemming gekomen. Hierdoor geen hotelovernachting meer gehad en direct ingecheckt op de cruiseboot. Wij moesten zelf maar een transfer regelen van het vliegveld naar de cruise terminaal, belachelijk! Sta je na een dikke vertraging, moe in een vreemde stad. Terwijl wij hier wel voor hebben betaald, de hotelovernachting + transfer. En stipreizen, schuift maar af. Lekker makkelijk dan hebben hun zo min mogelijk werk. De reis is uiteindelijk mooi geweest maar dat komt door onze eigen inzet. Maar stip als reisorganisatie krijgt van mij een echt een dikke onvoldoende!!

  • Algemeen 1
op 22 maart 2019 bestemming: Nederland / Maastricht, reisperiode: mei 2019

Voel me erg in de maling genomen!!! Vorige week advertentie gezien:riviercruise van Lelystad naar Maastricht voor 369 euro. Leek me erg leuk direct gebeld voor de prijs voor alleenstaande. Werd mij verteld 372 euro mevr.( dat stond ook op de site) Moest even mn agenda raadplegen en direct weer gebeld en geboekt alle gegevens doorgegeven juffrouw zei: dit is nu een definitieve boeking en gaf mij een boekingsnummer!!!! Kreeg er al zin in.. maar de vreugde was helaas van zeer korte duur, want diezelfde dag kreeg ik een mailtje, dat ze een fout hadden gemaakt, nou ja dat kan gebeuren...maar...ipv 372 euro moest ik nu NEGENHONDERDNEGENTIG euro betalen, dan mocht ik wel met de reis mee...U kunt begrijpen, dat ik in totale shock was en eigenlijk nog.. Je hebt een definitieve boeking met nummer, maar dan kan stip gewoon er vanaf, dan moet je RUIM ZESHONDERD euro MEER betalen, dat is bijna voor DRIE PERSONEN!!!!!
SCHANDALIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 3 maart 2019 bestemming: Sri Lanka / Individuele rondreis, reisperiode: februari 2019

Schitterende, veelzijdige rondreis! Alles was heel goed georganiseerd. Prima chaffeur/gids (Shamaka) en uitstekende hotels. Wij hadden wel een comfort rondreis geboekt. Aanrader!

  • Algemeen 9
op 18 februari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019

In de maling genomen. In advertentie stond vliegreis per A380, heenreis dus met een Boeing 777/300. Op devraag hoe dat zat, werd er verteld dat de vliegtuig maatschappij her beslist. Klinklare onzin! Dag voor de cruise geboekt, inclusief een excursie, Ďsavonds om 22.30 u. In hotel, Ďsochtends zouden wij om half 10 al worden opgehaald, de bus kwam anderhalf uur te laat waardoor wij moesten rennen om nog tijd te hebben voor de Burj Khalifa! Daarna naar het schip waar je zelf jou koffers mee moest sjouwen de loopplank op! Slechte service van Pullman! Weinig georganiseerd, de Nederlanders moesten het maar uitzoeken. Alleen maar Spaanse informatie of heel slecht verstaanbaar Engels! Eten aan boord was superslecht en wij (2 vrouwen) zaten alle avonden alleen aan tafel! Alles behalve gezellig! Weinig aanspraak maar het bedienend personeel was wel super vriendelijk. Al met al niet de reis die wij hadden verwacht. Had deze reis al een met de Costa gemaakt en die was stukken klant vriendelijker.

  • Algemeen 5
op 9 februari 2019 bestemming: , reisperiode: februari 2018

Wij hebben in september 2018 een cruise geboekt met vertrek op Valentijnsdag 2019. Speciaal uitgezocht, best een hoop geld maar met een bijzonder schip en wat extra tijd in Miami -helemaal naar wens. Grootse plannen! Omdat alles goed voorbereid moest worden regelmatig contact gehad met Stip over het hotel in Miami. Reisbescheiden al ontvangen, Visa voor Amerika gekocht, oppas geregeld voor de huisdieren, heel veel voorpret! Horen we afgelopen vrijdag (8-2) dat Stipreizen vergeten is om de hut te boeken. Dus de reis en alle plannen die we hadden uitgezocht en voorbereid kunnen niet doorgaan. 6 DAGEN VOOR VERTREK OP VALENTIJNSDAG zegt Stipreizen sorry hoor maar wij zijn het vergeten te regelen voor je. Het geboden alternatief - korter, met een veel kleiner schip, op een andere vertrekdatum, zonder verblijf Miami, is voor ons on-acceptabel. Ook de 50 euro extra compensatie voelt wrang. De volledig betaalde reissom wordt teruggestort, op de administratiekosten na.
Mijn klacht:
Hoe kan een reisbureau- die betaald wordt voor het regelen van je reis- vergeten om een hut te reserveren? En dit dan pas 6 dagen voor vertrek mededelen en dan ook nog doen alsof dit een normale gang van zaken is?

  • Algemeen 1
op 3 februari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2018

Wekelijks een grote advertentie in de krant met aanbiedingen oa. cruise van Dubai naar Italie incl 2 hotelovernachtingen en vluchten voor 1578 euro pp. Aangezien ik alleen ben heb ik de beschikbaarheid voor 1 persoon aangevraagd. Per mail kraag ik een offerte waarin stond dat de rederij voor de hut helaas 100% toeslag rekende. De totale pakketprijs zou volgens de offerte van Stip uitkomen op 3355,50 euro...! Aangezien dit meer dan 100% van zelfs de totale reis incl vluchten betrof heb ik contact opgenomen met Stip. Telefonisch werd mij medegedeeld dat het een pakketreis betrof waarbij de vluchten altijd per twee werden ingekocht dus vandaar dat ik de toeslag over het totale pakket moest betalen. Dit betekent dus dat ik voor twee personen de vlucht zou moeten betalen...!
Per email contact opgenomen met de klantenservice van Stip reizen. Daar werd beweerd dat ik niet voor twee personen de vlucht zou betalen. Er werd mij gevraagd om de offerte naar de klantenservice op te sturen. na dat gedaan te hebben kraag ik het antwoord dat er nergens stond dat ik de vlucht voor twee personen moest betalen. Wel werd weer de "schuld" van de hoge prijs weer bij de rederij neergelegd. Het feit dat er letterlijk in de offerte stond dat de hut met 100% verhoogd zou worden werd compleet genegeerd. Gevraagd om een eerlijke en duidelijke prijsberekening maar dat wil Stip niet doen. Onbegrijpelijk hoe asociaal en bot Stip met haar klanten om gaat. Dit verhaal heeft zelfs binnen 5 dagen de zaterdag editie van WUZ in de Telegraaf gehaald. Dat zegt naar mijn idee al genoeg....

  • Algemeen 1
op 23 januari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018

Omdat Stipreizen dingen beweert die achteraf niet kloppen. Wij hadden de Dubai cruise geboekt , prima prijs prestatie verhouding. Goede airlines Emirates maar via stip reizen lees Corendon kan je niet je stoel reserveren en ben je afhankelijk van de bezettingsgraad van het vliegtuig. Dus heen hadden we geluk we konden aan de balie 2 stoelen naast elkaar elkaar krijgen. Gangpad dus makkelijk te bereiken. Maar terug zat die kist boordevol en zat mijn vrouw 4 rijen voor en beiden midden stoelen. 1e minpunt. Voor de rest prima service aan boord. We hadden 2 nachte n vooraf de cruise een hotel geboekt. Maar ja je komt diep in de nacht aan dus die 2 dagen is er maar 1. Vervelend was dat wij en nog een ander stel helemaal niet waren aangemeld. 2e minpunt gelukkig was de Stip reizen vertegenwoordiger ter plekke , 2 uur in de ochtend, en die heeft het geregeld. De cruise, we hadden al meerdere keren een cruise gedaan, maar de MS Horizon is een oud schip dat wisten we dus maakt meer lawaai en alles gaat in het Spaans en een beetje in het Engels maar het PA systeem is zoo oud dat je de mededelingen in je hut absoluut niet kon verstaan. Muziek was altijd hard en dat gaat ten kostte van de kwaliteit. Slechte luidsprekerboxen maakt het verhaal compleet. Het concept is top, eten is goed. Bediening in het restaurant is ook goed. Wij hebben alleen voor de lunch gebruik gemaakt van het buffet. Spanjaarden zijn zeer luidruchtig. Pullmantuur all inclusief concept is prima. Wij zouden best nog een keer met Pullmantour reizen maar dan niet met de MS Horizon. Stip reizen geeft ook zeer slechte voorlichting met betrekking tot informatie over de cruise. Vraag je zijn er gala of thema avonden? Nee die zijn er niet. Dus neem je de kleding voor een dergelijke avond niet mee. WAT blijkt wel Gala en thema avonden. Jammer een misser van Stip or Corendon reizen. Zouden wij nog een keer met deze organisatie reizen. Wij denken van niet of je moet wat meer flexibiliteit krijgen . O.a. stoelen reserveren. Voor de rest hebben wij met nieuwe vrienden ons best vermaakt. En daarom een cijfer van krap een 7.

  • Algemeen 7
op 21 december 2018 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018

Omdat ik het een 7 waard vind. Wat ik wel heel frustrerend is. Dat wij 29 november een cruises boeken met 10% korting. 810 euro pp .Vrijdag 30 nov de zelfde cruise 600 euro. De Horizon van pullmantout maakt enorme herrie; het is niet onze eerste cruise maar nr 7 . Dit was het eerste schip wat zoveel kabaal maakten. Het Spaanse concept vond ik geweldig ook omdat wij waarschijnlijk Spaans verstaan. Maar ik vond me wel flink bedot door Stip reizen over die 10% onze mede reizigers hadden 33% !!! Je kan het ook puur pech noemen 6 uur te vroeg geboekt kosten 420,00 euro Jammer Stip!!

  • Algemeen 7
op 5 december 2018 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: oktober 2018

Mijn Klacht, Bij terugkomst op het vliegveld Maastricht Aken airport van uit Cantania ItaliŽ bleek mijn koffer zwar beschadigt! Dit hebben we gelijk geprobeerd te verhallen op de luchthaven.
Hier werd ons medegedeeld dat ze al gesloten waren en wij de volgende dag met Stip reizen of Corendon contact moesten opnemen.
De volgende dag heb ik de schade gemeld waarbij mij meegedeeld werd dat ik deze bij mijn reisverzekering moest klemmen en als dat niet lukte weer contact opnemen met de reisorganisatie.
De zelfde dag nog Contact gezocht met mijn verzekering die naar aftrek van een eigen risico Ä50 overmaakte.
De nieuwprijs van mijn koffer was meer dan Ä200 ,we hebben hem een week voor de vakantie gekocht via de ING Bank.
Naar de goedkeuring van mijn reisverzekering ,heb ik weer contact gezocht met stip reizen om het verschil te klemmen
Naar ruim 6 weken . ontvang ik een mail die er op wijst dat ze mijn klacht niet eens hebben gelezen en beroepen zich op het feit dat ik de PIR niet heb ingevuld. Ik heb van af het begin duidelijk aangeven dat het bij aankomst op Maastricht Aken Airpoort het niet mogelijk was en dat de mensen ons verwezen naar de mogelijkheid de volgende dag contact te zoeken met de reisorganisatie wat we ook onmiddellijk gedaan hebben.
Als de koffer nu jaren oud was zou ik hier geen werk voor doen,maar de koffer was net een week voor ons vertrek gekocht.
Ik vind het dan ook kortzichtig en beledigend van deze reisorganisatie en raad aan niet meer bij dit soort te boeken.
Goedkoop is duur koop dat blijkt hier weer eens.

Gewenste Oplossing
Tevreden?
Ik ben diep teleurgesteld in deze organisatie die te beroert is om een klacht goed te behandelen en in plaats daarvan een standard brief verstuurd.

Ik heb duidelijk aangegeven in mijn klacht dat gedeeld smart halve smart is.

Extra informatie
BOEKINGS-NR.: 8198454)

  • Algemeen 6
op 12 november 2018 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: augustus 2018

We hadden met 4 mensen in april een reis geboekt naar Sri Lanka. Bij aankomst op de luchthaven blijkt stipreizen simpelweg vergeten te zijn om de vluchten te voeken. Daar stonden we dan. En wat doet stipreizen? NIKS. Er waren mogelijkheden genoeg om andere vluchten te boeken, maar ja waarschijnlijk weet hun personeel niet hoe dat moet. We hadden heel veel kosten die ze zouden terugbetalen, maar als je je bewijsmateriaal doorstuurt dan hoor je ze niet meer. Ze zijn dus totaal onbetrouwbaar!!!!!!

  • Algemeen 1
op 19 september 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2018

Onze cruise was geweldig . eten, personeel. schoonmaak. restaurant..enz enz.
ietsje minder de drukke mentaliteit van de spaanse touristen, maar dat is nu eenmaal hun temprament. wat ons betreft een super aanrader

  • Algemeen 9
op 2 september 2018 bestemming: Duitsland / Diverse, reisperiode: augustus 2018

Ik geef dit cijfer omdat ik geboekt heb voor de wijnfeesten in cochem, zell, bernkastel, trier. Nergens gefeest, in trier was er in een containerhaven zelfs helemaal niets, alleen aan boord natuurlijk (kassa!!!). Jammer, weggegooid geld.

  • Algemeen 4
op 1 september 2018 bestemming: Duitsland / Moezel, reisperiode: augustus 2018

Heb deze cruise geboekt naar wijnfeesten. Niet gefeest, cochem telaat, bernkastel te vroeg. Knullig, kunnen ze dat niet uitzoeken?

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2018 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2018

Om dat het schip goed was maar de reislijder van stip een aanfluiting

  • Algemeen 5
op 21 augustus 2018 bestemming: Duitsland / Moesel, reisperiode: augustus 2018

ďWeinig reizen met STIP reizenĒ, dit zou de nieuwe slogan moeten zijn. In oktober 2017 boekte mijn zus een weekje riviercruise maar kreeg kort voor vertrekdatum te horen dat er te weinig animo was voor die reis en het niet door ging. Geld werd terug gestort, geen excuses werden gegeven en geen alternatief werd geboden. Het wrange van de situatie toen was dat mijn zus de reis geboekt had om bij te komen van een serie van behandelingen tegen nierkanker. Daar zij een nieuw traject van behandelingen in ging was er niet meer tijd voor een nieuwe boeking. Nu in 2018, inmiddels uitbehandeld en helaas terminaal, boekte zij voor augustus wederom een riviercruise. En u raadt het, 5 dagen voor vertrek: ďschip is defect, de reis gaat niet door. U krijgt uw geld terug gestortĒ. Ik hoef u niet duidelijk te maken hoe zij zich op dat moment voelde en ik weet dat STIP reizen niets aan de situatie van mijn zus kan doen maar het nonchalante waarmee zij mensen afschepen deed mij besluiten dit stukje te schrijven. U begrijpt, er wordt nooit meer een reisje bij STIP reizen geboekt!

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2018 bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: augustus 2018

We boekten een reis bij Stipreizen, alleen vergat de organisatie de basis van haar job, met name het boeken van de vliegtickets. bijgevolg stond daar een hele groep aan de balie. Helaas had stipreizen geen zin om nieuwe tickets te boeken, er waren nochtans mogelijkheden genoeg. Ze stuurden ons na 20 uur wachten gewoon naar huis met de mededeling, "sorry, we hebben de reis gecancelled, u kan naar huis gegaan. U krijgt een schadevergoeding van 500 euro". Tja wat hebben wij daar aan. Heel wat kosten gemaakt en onze hele vakantie waar we zo naar uitkeken om zeep. Nu begrijpen we waarom de organisatie haar reizen zo goedkoop aanbied. Ze laten ze uiteindelijk toch niet doorgaan.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2018 bestemming: Sri Lanka / Rondreis, reisperiode: augustus 2018

Kent u die mop van die mensen die naar Sri Lanka gingen? Nou, die gingen niet. Stip (zusje van Corendon) was vergeten ons aan te melden bij de luchtvaartmaatschappij dus heen en terug was er geen vervoer. Na een dag onzekerheid, hele reis gecanceld. Vind midden in het hoogseizoen maar iets anders..... veel verdriet en teleurstelling, zonder een keer het gevoel te hebben gehad dat ze echt begrepen wat de impact was. Geen alternatief aangeboden, niets. Ja, een ieniemienie schadevergoeding gebaseerd op niets. Nog nooit zo teleurgesteld geweest!

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2018 bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: augustus 2018

Gisteren in de luchthaven stonden onze namen niet op de vluchtlijst. Bleek uiteindelijk de hele groep die naar Sri Lanka zou gaan niet op de lijst stond. Een groep van 21 mensen en daarbij nog 6 mensen die de privťrondreis hadden geboekt, werden naar een hotel gebracht in de buurt van schiphol waar we amper eten kregen. Deze voormiddag kregen we het bericht dat de reis niet doorging en dat we dus maar naar huis moesten. Men kon immers geen vluchten meer boeken. Nochtans als wij zelf keken meer als genoeg vluchten te boeken maar ja het prijskaartje was niet niks. Stipreizen doet werkelijk niets. Ben eens benieuwd hoeveel schadevergoeding we gaan krijgen, of ze al onze gemaakte onkosten gaan terugbetalen en wat ze nu voor ons als extraatje gaan doen. Wij starten alvast met het maken van negatieve reclame. Als een reisbureau het meest elementaire (vliegtickets) niet kan boeken.....tja....wat moeten ze dan wel kunnen?

  • Algemeen 1
op 14 juni 2018 bestemming: ItaliŽ / Licata, reisperiode: juni 2018

Het hotel/bungalows liggen prachtig aan de baai.
De bungalows zij met drie tegen elkaar gebouwd, waarvan twee bungalows een tussendeur hebben. Handig als je met vrienden of familie boekt, wel gehorig.
Het entertainment team biedt de gehele dag activiteiten en doet op een ludieke wijze zijn best om de gasten te activeren. Iemand van het entertainmentteam is aanwezig/regelt het ophalen en wegbrengen van de gasten.
Ondanks de late aankomst Ė tegen 22u- konden we voor het inchecken gaan eten.
Het eten is goed van kwaliteit, maar soms niet warm genoeg. Wat opviel is dat er geen toetjes zijn ís middags en ís avonds alleen een stukje taart i.p.v. een toetjesbuffet. Ook is geen Italiaans ijs te verkrijgen. (Slechts tegen betaling verpakt ijs bij de zwembadbar).
Tussen de middag werd aan het zwembad broodjes hamburgers, frites en sla, tomaten en ui geserveerd. Heerlijk, maar ook niet warm genoeg.
Tussen 16-18u kleine hapjes bij zwembadbar. Pizzastukjes en een nationale ďbitterbalĒ. Heerlijk.
Er zijn ook verbeterpunten:
Er was geen opvang bij aankomst op het vliegveld door STIP-reizen. Ook de informatiebijeenkomst was zonder een reisleider van STIP, maar werd verzorgd door de receptiemedewerkers van het hotel.
All-inclusive is erg beperkt. Ondanks dat Limoncello, Amaretto gin en rum in het pakket zitten, krijg je een slecht B-merk hiervoor in de plaats. Het tapbier is niet gratis, slechts het bier (en de wijn) uit de dispenser, waar ook de frisdranken uitkomen. Gin-tonic: tonic moest worden betaald. Rum-cola kon weer wel. Wodka-orange: wodka betalen. Een all-inclusive arrangement zoals in Mythos Palace Georgioupolis , Kreta zou een mooi voorbeeld zijn voor Hotel Baia díOro.
De toeristenbelasting wordt apart afgerekend, dit zit meestal in de reisprijs.
Het kraanwater is niet drinkbaar, maar voor flessen water voor op de hotelkamer/bungalow moest worden betaald. Er werd op toegezien dat je je flesje niet bijvulde aan de dispenser.
De interne betaalkaart t.b.v. alle not inclusive artikelen werkt niet handig. Steeds werd gezegd dat de kaart niet opgewaardeerd was en je moest steeds een bonnetje tekenen, maar kreeg geen afschrift. Achteraf bleek dat alles goed van de kaart was afgeschreven.
De koffie/cappuccino uit de automaat is gratis, maar apparaat bij de zwembadbar is steeds stuk. Andere cappuccino/koffie dient te worden betaald.
De pizzeria was niet open. De beachbar was ook (nog) gesloten.
Harde ligbedden bij zwembad zonder kussens.
Shuttlebus naar Licata is slechts voor 20 personen. Meer gegadigden, dan ongeveer 20 minuten wachttijd en er wordt geen grotere bus geregeld, dus 2x wachttijd.
Het restaurant is erg kaal en daardoor erg lawaaierig. Aankleding zou het ťn gezelliger ťn he tgeluid dempen.
Ontbijten voor een vroege excursie: 15 minuten voor de ophaaltijd zou het ontbijt klaarstaan, maar het ontbijt waren ze net aan het klaarzetten. Er werd ook niets meegegeven, ondanks dat het niet op tijd geregeld was.
Excursie Etna en Taormina Ä 60, maar wilde je verder naar boven op de Etna dan kwam er nog 2x Ä 60 bij voor de kabelbaan en de jeep (met gids)
Ondanks deze verbeterpunten hebben we een heerlijke vakantie gehad.

  • Algemeen 6
op 10 juni 2018 bestemming: ItaliŽ / castelsardo, reisperiode: mei 2018

Resort Castelsardo Village is beslist niet geschikt voor mensen welke slecht ter been zijn. Er zijn geen trapleuningen en als het ge-regent heeft zijn de trappen erg glad. Mijn man heeft spier- parkinson dus voor hem was dat klim en klauterwerk helemaal niets. Geen gebruik kunnen maken van de mooie excursies. Dus niet veel van het eiland gezien. Jammer dat wij dit van te voren niet wisten. De kamers daar in tegen zijn schitterend allemaal zeezicht. Snap ook niet dat we er 50 euro extra voor moesten betalen.

  • Algemeen 7
op 26 mei 2018 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: mei 2018

We hadden de rondreis Bulgarije RoemeniŽ MoldaviŽ leuke reis goede gidsen en heel goedkoop om te leven vandaar mijn vraag . Wij moesten ieder Ä40 euro betalen voor de intree's dat was met 28 mensen zo'n Ä1100 wij vroegen ons af waar aan dat is besteed.Wij zijnvooral in kerken geweest nou die zijn gratis de groep was boven de 65 jaar dus ik neem aan dat die paar museums ook niet veel kosten, graag wil ik weten waarvoor die Ä40 pp. zijn zo dacht dehele groep er over.

  • Algemeen 8
op 24 mei 2018 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2018

Wij,8 personen hebben net een riviercruise gedaan in Nederland.
Het eten was beslist niet wat ik wij gewend waren.(slecht en te weinig)
Ik heb iedereen verteld hoe gezellig en goed stipreizen is.maar daar kom ik nu echt op terug.jammer!!!!maak het iets duurder en ga weer terug naar drie jaar geleden.toen hebben wij voor het eerst kennis gemaakt met stip dat was super!!! Een voldoende hebben wij gegeven door dat het personeel super leuk was.de koks geef ik nergens de schuld van zij hebben gewoon een te klein budget.tip:doe daar iets aan!!!!

  • Algemeen 6
op 18 mei 2018 bestemming: RoemeniŽ / rondreis, reisperiode: april 2018

Prijs/kwaliteit okay. We hadden een supergids(Valentino),die met enorm veel passie en gedetailleerde kennis over zijn land vertelde en zorgde,dat alles prima verliep;o.a. als eerste bij een plek,waar een rondleiding was zodat we niet hoefden te wachten.Dankzij hem RoemeniŽ in m,n hart gesloten

  • Algemeen 9
op 16 april 2018 bestemming: , reisperiode: april 2018

Stip Reizen is in een woord WAARDELOOS. zeer slechte en onjuiste informatie en ze als je vragen stelt omtrent de reis kunnen ze die niet naar behoren beantwoorden, de telefoon gesprekken mag je niet opnemen en worden heel boos tot zelfs onbeschoft.(hun mogen het wel)voor ons NOOIT MEER STIP REIZEN.

  • Algemeen 1
op 12 april 2018 bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: maart 2018

Via STIP een fantastische veelzijdige rondreis Sri Lanka gemaakt. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Wat een geweldig land, veel te doen. We hebben vele tempels bezocht, gesnorkeld, olifanten gezien, stuk met de trein gereisd . Over het algemeen redelijke tot goede hotels, eten overal prima en lekker. Wij waren met een groep van 18 mensen, onder leiding van gids Mendes! Hij was een super gids, niets was hem te veel. Hij regelde alles prima, vele extra uitstapjes door hem geregeld.

  • Algemeen 9
op 2 maart 2018 bestemming: Colombia / rondreis, reisperiode: februari 2018

De Reis was zeer indrukwekkend een mooi land met bijzondere plekken.
en aardige mensen, maar men heeft een waardeloos verleden, druks, farc en eln. Maar de bevolking is positief en aardig. Alleen de eerste reisleidster is niet goed, heeft geen ervaring en is te jong 19 jaar.
de 2e was een regelnicht en is erg goed.
Het laatste hotel Villa Colonial in Cartagena moeten ze schrappen, de kamers zijn bedompt en is GEEN warm water in de douce en is zeer gehorig. Van de drie nachten werden wij in 2 nachten om vier uur wakker van hard praten. Erg jammer want de andere hotels zijn goed.

  • Algemeen 8
op 12 februari 2018 bestemming: Colombia, reisperiode: januari 2018

Fantastische reis met prima gids Simon

  • Algemeen 9
op 3 februari 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2017

Wij hebben een cruise gemaakt met de Costa Diadema over de Middellandse Zee. De cruise was af. Geweldig.
Alleen de reis er naar toe en de reis terug was een beproeving. Zowel heen als terug op het vliegveld van Milaan 4 ŗ 5 uur zitten. Een 2 uur durende busreis van en naar de boot. 2 verloren dagen. Slechte communicatie / informatie van Stipreizen hierover. Ook de ruimbagage bleek achteraf niet in de reissom te zitten. Oplossen ho maar.
Een klacht ingediend. Automatisch antwoord dat ze zullen proberen binnen 2 weken te reageren. 6 weken later een reminder gestuurd met wederom hetzelfde automatische antwoord. Nu 6 maanden later nog altijd 0 reactie. Laat Stipreizen links liggen en boek via een andere maatschappij. Dit lijkt nergens op.

  • Algemeen 1
op 5 januari 2018 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: november 2017

Gecanceld, slechte informatie, telefonisch niet bereikbaar, als het mis gaat is niemand thuis, alles moet je melden bij de vliegmaatschappij, dan kan je beter zelf boeken en niet bij stipreizen. Ik dacht dat als je bij een reisburo boekt dat ze dan ook de negatieve dingen regelen. Waardeloos dus

  • Algemeen 1
op 4 december 2017 bestemming: Duitsland / DŁsseldorf, reisperiode: december 2017

De reis was super met de kerstboot weer terug naar Tiel.
Er zou misschien een bingo s avonds gedraaid kunnen worden.
Het ontbijt was super. Genoeg keus.
Alleen het avond eten. Wat een ramp was dat zeg. Echt verschrikkelijk. Vraag dan 25 euro meer pp en zet wat behoorlijks neer. En wij niet alleen maar iedereen op de boot vond het verschrikkelijkheid slťcht. Het avondeten krijgt van mij een 1. Sorry. Voor de rest echt super gezellig en schoon.

  • Algemeen 10
op 29 november 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2017

De reis is uitgezocht door mijn zwager/schoonzus. Bij het uitzoeken/de boeking in augustus werd aangegeven 'vluchtgegevens zijn nog niet bekend'. Dat staat overigens nog steeds op de website van stipreizen. Ik begrijp nu waarom dat niet is gebeurd. Het blijkt dat we de eerste dag 's avonds laat aankomen en op de laatste dag net na 12 uur 's nachts vertrekken. Dit betekent dat we op de terugreis 's nachts reizen en dus een nacht niet slapen en dat de 8 daagse cruisenog geen 7 dagen betreft. Mogelijk heeft Stipreizen de exacte vluchttijden niet vooraf geweten. Stipreizen heeft wel geweten dat er 's nachts zou worden gereisd. Dat is namelijk veel goedkoper en het betekent dus een grotere marge. Zou deze informatie vooraf zijn verstrekt dan zouden wij en velen met ons deze reis niet hebben geboekt. Ik beschouw dit dan ook als een vorm van misleiding. Dit neem ik Stipreizen zeer kwalijk. Om te zien dat het ook anders kan en ook anders gebeurt verwijs ik u naar 'Cruisewinkel.nl'.

  • Algemeen 1
op 28 november 2017 bestemming: Colombia / rondreis, reisperiode: november 2017

Accomodaties vaak onder de maat, e.g. helft van de reis geen warm water. Chauffeur reed soms roekeloos. De lokale gidsen niet deskundig, op 1 uitzondering na.

  • Algemeen 6
op 7 november 2017 bestemming: Vietnam / Rondreis, reisperiode: oktober 2017

Een rondreis door het verkeer.alle mooie foto s van de voorstelling van de reis verdwenen in het niets. Halong bay het hoogtepunt van de reis ging niet door ,in de plaats daarvan 8 uur busreis van Hanoi naar de buurt van halong bay en terug naar Hanoi.
De gidsen zowel in noord en zuid krijgen van ons een welverdiende 10+

  • Algemeen 3
op 3 november 2017 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: januari 2017

Ik zeg een DIKKE 9, wij hebben nog nooit meegemaakt dat een reisorganisatie direct na de vliegreis er iemand klaar staat,om je na de bagage hal gelijk opwacht,om je naar de uitgang/op de stoep te brengen naar je huurauto persoonlijk brengt die nog op geen 5 meter afstand staat!
Dit noemen wij VIP service!
Volgens mij zijn er niet veel reis organisatie 's die je dit kunnen leveren in het hoogseizoen!
Meestal moet je nog eerst naar een car verhuur voor contracten ,om daarna weer een eindje te lopen naar de autohal !
Goed gedaan Stip reizen!

  • Algemeen 9
op 27 oktober 2017 bestemming: Duitsland / kerstcruise over de rijn, reisperiode: december 2016

Tot in de puntjes verzorgd

  • Algemeen 10
op 26 oktober 2017 bestemming: Egypte / Aswan, reisperiode: maart 2017

Ik heb samen met mijn dochter Michelle de nijlcruise van luxor tot aswan gedaan. Deze reis was van a tot z super geregeld. Wij hadden een reisleider die zo boeiend kon vertellen. Wij vinden het dan ook heel erg dat door de hele situatie deze reizen bijna niet meer gedaan worden. Maar zeg nou zelf als je kijkt dat een Obelisk van 227 ton van de Nijl naar Parijs is gebracht in die tijd ...ongelooflijk!! Groetjes Anita

  • Algemeen 10
op 23 oktober 2017 bestemming: RoemeniŽ, reisperiode: oktober 2017

De reisleider Vallentijn, was fantastisch!
Hij vertelde veel over de geschiedenis, de leefgewoonten en de cultuur van de Roemenen en de Bulgaren.
Hij gaf goede service en wist altijd als eerste de drukke momenten te vermijden.
Zodat wij als groep, snel erdoor heen konden lopen, en geen last hadden van
lange wachttijden. Het was een mooie reis met veel bezienswaardigheden. Daardoor kregen wij een goede indruk van beide landen.
Bij het afscheid van de reis , hielp hij ons zodat wij snel konden inchecken en naast elkaar konden zitten als echtpaar.

De buschauffeur Florijn, krijgt ook een pluim!
Het verkeer was soms chaotisch, maar wij voelden ons veilig bij hem.

  • Algemeen 9
op 20 oktober 2017 bestemming: ItaliŽ / Milaan, reisperiode: april 2017

Zeer goed georganiseerde reis, vriendelijk personeel!

  • Algemeen 9
op 12 oktober 2017 bestemming: ItaliŽ / Montecatini, reisperiode: september 2017

Prijs prestatie was niet in orde!! Reisleiding en gidsen waren topppie!! maar hotel en eten waren ver beneden de maat!! het enige pluspunt was dat de kamer redelijk goed schoon was!! opmerkingen uitgebreid per mail verzonden !

  • Algemeen 5
op 11 oktober 2017 bestemming: Spanje / Andalusie, reisperiode: september 2017

Leuke groep en enthousiaste professionele reisbegeleider Hans Andela en chauffeur Josť . Goed vervoer. Goede accomodatie en verzorging . Aanrader .

  • Algemeen 9
op 4 oktober 2017 bestemming: RoemeniŽ, reisperiode: september 2017

Alles super
Prima hotels
Goed eten
Valentijn, reisleider uitstekend. Weet alles van het land en de bezienswaardigheden.
Spreekt goed Nederlands
Uitstekende chauffeur.
Deze rondreis is echt de moeite waard.

  • Algemeen 10
op 22 september 2017 bestemming: KroatiŽ / Rondreis Damatische kust, reisperiode: september 2017

Mooie reis met druk programma. Een dag naar Mostar met 6 uur in de bus (en maar een half uur vrije tijd) is wat veel! In 6 dagen reis je 1500 km! Hotels waren goed, ondanks het vernietigende oordeel in vorige reviews(bijv. hotel Niko het cijfer 1.0??) Gids regelde registratie in hotels en slechts eenmaal hoefde een kopie van het paspoort te worden ingeleverd en de volgende dag weer worden opgehaald. De maaltijden waren uitstekend in alle drie de hotels. Goede chauffeur die Engels sprak!

  • Algemeen 8
op 18 september 2017 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2017

Reis moet nog beginnen op dit moment ,dit is wat ik wil melden ik zou vertrekken op 30 sept . Om 06.00 smorgens dit word veranderd naar 20.30 s avonds en dat als je maar 8 dagen weg gaat

  • Algemeen 4
op 13 september 2017 bestemming: Sri Lanka / Rondreis, reisperiode: augustus 2017

Veel waar voor je geld, mooie hotels met goede smakelijk bufetten,voldoende keuze,geweldige reisleider Randith,relax,goede sfeer,fijne ontvangst,fijn verzorgd vertrek,aan alles werd gedacht. Top vakantie !!met een mooie herrinnering.

  • Algemeen 9
op 5 september 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2017

Onze ervaringen met een 8 daagse cruise geboekt voor 2 pers. via Stip reizen met MS Sovereign. Vertrek 26 augustus 2017.
Kosten: Buitenhut 1998,00
Administratiekosten 29,00
Calamiteitenfonds 2,50
Transfer luchthaven- haven Barcelona 50,00
Sub totaal 2079,50
Actiekorting 203,00
Totaal 1876,50
Inclusief: All inclusive Cruise (waaronder een dranken pakket)en vliegreis incl. 20 kg p.p. ruimbagage.
Ervaring.
Zowel de reservering als de afhandeling door Stip reizen was correct. Door het , al dan niet bewust, laat toezenden van de vouchers. Conform de voorwaarden ontvingen wij de vouchers 2 dagen voor het vertrek. Het was niet meer mogelijk om on-line in te checken. Dat kan slechts tot 4 dagen voor het vertrek. Het inchecken aan de kade was dan ook de enige optie. Het inchecken is op deze manier een minachting voor de klant van Pullmantur. Het inchecken aan de kade duurde, in een warme hal (ca 30 gr), ca 2 uur. Wellicht is dit een punt waar Stip reizen aandacht aan kan besteden dan wel contact over kan opnemen met Pullmantur.
Het schip en de medepassagiers.
Ook ik heb de ervaringen van andere passagiers over de Sovereign gelezen. Het klopt, het is een ďSpaanseĒ boot (sedert 2008 geregistreerd in Malta) waar ook veel Spanjaarden hun vakantie Ďvierení. Dit gaat niet onopgemerkt voorbij. Behalve dat men luidruchtiger is dan wij gewend zijn lopen de kinderen tot diep in nacht door het schip te rennen. Bij het zwembad moet je niet voor je rust gaan liggen want hier doet de animatie er nog een schepje bovenop. De rust zoek je of op het voordek (bovenste dek) of geheel achter. De cabines, onze hut was op dek 3, zijn klein en smal. Aan beide kanten van een tweepersoonsbed is nog ca. 35 cm ruimte over om in bed te stappen. Er is een bureautje met zes lades, een stoel, en een kleine opbergkast. De natte ruimte (douche en WC) is aan de krappe kant. Ik kon met mijn 192cm lengte met enige moeite en creativiteit onder de straal staan. De cabines werden elke dag Ė goed- schoon gemaakt. Ik herken mij dus niet in de opmerkingen dat de cabines smerig waren. Het eten en de bediening was zonder meer goed. Dat gold voor zowel het uitgeserveerde ontbijt en diner als voor het zelfbedieningsrestaurant. Daar staat weer tegenover dat de winkeltjes, afhankelijk van het product dat je (moet) kopen, duur kunnen zijn. Wij waren tandpasta vergeten mee te nemen en daar werd Ä5,= voor gevraagd.
De excursies en verscheping.
Wij hebben niet deelgenomen aan de excursies en hebben daar dan ook geen mening of oordeel over. We vonden de excursies niet alleen te duur maar het is ook eenvoudig om dit zelf te organiseren. Mijn vrouw had daarvoor shorebee geraadpleegd. De verscheping (het aan land gaan) was afhankelijk van de plaats waar het schip afgemeerd lag. In Napels lag het schip direct aan de stad en konden we eenvoudig de stad in wandelen. Ondanks alle berichten (valse vooroordeel) dat Napels gevaarlijk zou zijn hebben wij daar heerlijk gewandeld. Dat gold min of meer ook voor Civitaveccia (havenstad voor Rome) hier lag het schip ook dicht bij de stad. Omdat wij dit niet wisten hebben wij een transfer ticket van 5,= p.p. gekocht voor een bus die ons naar het begin van de stad bracht. Dit bleek dus niet nodig. In Livorno (Florence/Pisa) lag het schip echter afgemeerd in de containerhaven ver van de bewoonde wereld. Zonder een transfer (kosten 5,= p.p.) was het niet mogelijk om naar de stad te gaan. Weer een minpuntje voor Pullmanturs. Ook in Livorno zijn wij wandelend de stad in gegaan maar waren niet onder de indruk van de stad en sfeer. In Villefranche werd niet aangemeerd. Het schip bleef Ďbuitení liggen en werd er -gratis- een tender ingezet. Let wel, dit is zo georganiseerd dat het enige tijd kost! Wij kozen voor een trein trip naar Monte Carlo maar door tijdgebrek werd dit bezoek maar tot 1,5 uur beperkt. In Toulon werd het schip nabij het centrum aangelegd en konden wij met veel genoegen de plaatselijke markt bezoeken.
Resume:
Prijs kwaliteit is okť
(te) lang wachten bij inschepen
All inclusive is okť echter sterke drank (bij cocktails) wordt matig geschonken.
Eten en bediening is goed
Excursies zijn duur. Zelf regelen is eenvoudig te doen en hoeft dus niet duur te zijn.
Soms -verplicht- betalen voor ontscheping om de aangemeerde plaats te bezoeken is een minpunt
Veel (te) luidruchtige -vooral Spaanse- gasten met kinderen die alles mogen doen en hinderlijk zijn.
Cabines zijn klein maar schoon.
Volgende keer weer met Pullmantur? Neen, wij kiezen de volgende keer voor meer service en comfort in het besef dat dit ook duurder zal zijn.
5 september 2017
Jaap van Loenen

  • Algemeen 5
op 25 augustus 2017 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: augustus 2017

Ik kom net terug uit Berlijn en heb het gevoel dat ik mega veel heb gezien, en toch nog veel heb gemist. 4 losse hotelovernachtingen geboekt via StipReizen; top aanbieding voor Andels Vienna House Berlin. Vier nachten voor Ä159 per persoon. 4 sterren hotel met geweldige kamers en ontbijt. Aan de ring gelegen naast de metro/tram. Gelijk een ticket gekocht zodat we onbeperkt gebruik konden maken van het openbaarvervoer; ideaal! Heen en terug met de internationale trein was trouwens ook een feestje! Wel aan te raden om vooraf plaatsen te reserveren maar echt ideaal. Berlijn is super divers. Cultuur , geschiedenis, kunst, eten en shoppen allemaal in overvloed. Je raakt niet uitgekeken en daarom zou ik graag nog voor een tweede keer gaan!

  • Algemeen 9
op 25 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Kos-stad, reisperiode: mei 2017

Vlucht, transfer en accomodatie was allemaal goed geregeld. Informatieve bijeenkomst van de standplaatshostess was erg massaal (er waren zoveel mensen dat we haar nauwelijks konden verstaan). Wel later nog fietsen via haar gehuurd en een dagexcursie geboekt. Accommodatie was goed en kwam overeen met de omschrijving. Prettige vakantie gehad zonder verrassingen of vertragingen.

  • Algemeen 8
op 31 juli 2017 bestemming: ItaliŽ / Lido di Noto, reisperiode: juli 2017

Maandag geboekt, donderdag vertrokken. Alle administratie verliep vlot. De vakantie voldeed aan de verwachting. De prijs-kwaliteit verhouding was perfect, de vliegreis en het verblijf goed.

  • Algemeen 9
op 6 juli 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2017

Vliegreis slechter kon niet stoelen voor de exit geplaatst geen beenruimte vliegtuig jankte als een oude hond. Omdat er ineens sprake bleek te zijn van een groepsreis volgens vueling zaten we verspreid door het vliegtuig. Volgens stip bepaalde vueling de plaatsen. Mochten wel bij elkaar zitten koste 140 euro pp. Groepsreis?? Omdat er meerdere mensen naar dezelfde accommodatie gaan is het ineens een groepsreis. Hier worden werkelijk alle regels aan zijn laars gelapt en viert het afschuifsysteem hoogtij. Cruise op zich viel tegen nadat wij hadden geboekt vloog de prijs in fases naar beneden nog een mail over gestuurd maar werd niets mee gedaan. Stip schijnt hier kampioen in te zijn zag ik op tv in MAX. ligbedden om het zwembed en elders op het schip waren continue met de bekende handdoeken gereserveerd. Het is ons niet gelukt er ťťn keer te liggen. Doodziek teruggekomen was de enige niet ze gingen al met dikke koorts van het schip ik had het geluk nog in goede gezondheid de terugreis te hebben overleefd. Nooit meer niet met stip en niet met vueling. Cruise krijgt een 5 van mij eten en bedden waren prima. Veel Spanjaarden die ik veelvuldig onbeschoft heb bezig gezien. Ben veel in spanje geweest maar deze kant van de spaanse vevolking was mij vreemd.

  • Algemeen 3
op 4 juli 2017 bestemming: Duitsland, reisperiode: april 2017

In alle opzichten een desillusie. Zie eventueel revieuw Landsbergen hieronder. Ook wordt de hand gelicht met de prijsgarantie. Gelukkig is dit gisteravond bij omroep Max met succes aan de kaak gesteld.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2017 bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2017

1e keer meegeweest met de Alegro.super sfeer...attent personeel...goed eten....normale prijzen van drankjes...kapteyn em bemanning zeer ervaren.

  • Algemeen 8
op 17 mei 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2017

Ik heb geen enkele nacht kunnen slapen werd daarna direct ziek

  • Algemeen 4
op 10 mei 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2017

We gaan niet we hebben aanbetaald een definitieve reisbevestiging gekregen alles op papier uitgeprint dan word ik de dag erna gebeld dat ik 365 euro extra moet bijbetalen ze hadden een fout gemaakt nou dat kan idereen maakt wel eens een fout ik dacht ik doe wat water bij de wijn dan doet stip dat ook ik had immers een definitieve reis bevestiging dat doen ze dus niet ik krijg mijn geld terug daar moet ik dan wel een aantal dagen op wachten dat kan niet meteen dat moeten ze eerst verwerken vervolgens krijg ik weer een mail en bedanken ze mij voor de vakantie die ik bij stip geboekt heb. Ik denk dat is raar eerst annuleren ze de reis en dan bevestigen ze de reis weer ik laat ze weten dat ik dat niet heel erg leuk vind. Dan eindelijk bieden ze hun excuus aan niet voor alles alleen voor de laatste mail die ze niet hadden mogen versturen.

  • Algemeen 1
op 25 april 2017 bestemming: , reisperiode: april 2017

Twee jaar geleden hebben we een 4-daagse IJsselmeertrip gemaakt met de MS Allegro.
Was werkelijk in alle opzichten geweldig. Werd ook door anderen gewaardeerd met een dik verdiende 10.
Toen wij een Rijncruisje wilde boeken stond voor ons dus vast dat het wederom de Allegro moest worden. Wat een desillusie ...
1. Routebeschrijving.
De boot vertrok vanaf de Rijnkade in Arnhem. Stip adviseert mensen die met eigen vervoer komen de auto te parkeren bij het Gelredome transferium en dan verder met het OV. Maar geen waarschuwing dat Je dan wel een hoge loopbrug over moet met 2 koffers en na de busrit nog zoín kilometer moet lopen naar de boot. De meeste Rijnreizigers zijn in het algemeen op leeftijd en vaak, zoals wij, slecht ter been. Als we dat geweten hadden, hadden we vanaf het Gelredome een taxi genomen.
2. Eten aan boord.
Miserabel. Fruit is al meteen op en wordt niet aangevuld. Geldt voor meer zaken.
Goedkoop beleg en weinig variatie bij ontbijt en lunch.
Diner werkt op de lachspieren. Steeds een klein schaaltje rauwe groente voor 6 personen. Ook 6 stukjes brood en 10mg boter. Nagerecht: groot glas met diep onderin 1,5 garnaal (=garnalencocktail, ha, ha). Overal straalt de krenterigheid van af.
3. Aanlegplaatsen.
Vaak te ver van het doel om aan te lopen. Ook op bezuinigd?
4. De salon.
In de salon moet je kunnen genieten van het mooie uitzicht.
Echter 1 van de grote ramen was volslagen ondoorzichtig en over enkele andere ramen lag een soort blauwwaas (dubbelglas lekkage).
5. Drankjes.
Een klein glaasje goedkope slobberwijn Ä3,60, nou, nou.
6. Bedienend personeel.
Eindelijk iets positiefs: het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam, daar heeft het niet aan gelegen.
Sorry STIP: ons zie je nooit meer !!!

  • Algemeen 2
op 23 maart 2017 bestemming: India, reisperiode: maart 2017

De eerste cruise waar ik me volledig gelukkig heb gevoeld

  • Algemeen 10
op 28 februari 2017 bestemming: , reisperiode: februari 2017

De cruise was fantastisch een 8 hotel was waardeloos een 4

  • Algemeen 8
op 22 februari 2017 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: februari 2017

Prachtige reis, lage prijs. Geweldige gids . Reis van 6/2- 21/2 20-7. 2017

  • Algemeen 8
op 20 februari 2017 bestemming: Spanje / Las Palmas, reisperiode: februari 2017

De Cruise was fantastisch dus een 9, echter de erachter geplakte vakantie is een sof en krijgt een 3. Nooit deze combinatie meer aanbieden Stip, stop daarmee je haalt jezelf omlaag!!

  • Algemeen 6
op 8 februari 2017 bestemming: Guadeloupe / Point a Pitre, reisperiode: maart 2017

Wat is Stip reizen een WAARDELOZE organisatie. We zijn al bijna twee weken bezig om voor drie mensen een cruise boeken. We wachten nog steeds op de bevestiging. Na diverse mailtjes, telefoontjes, toezeggingen gebeurt er helemaal niets. Zelfs de manager maakt zich schuldig net als zijn collega's met het maken van loze beloftes. Ook die man weet nog steeds niet hoe met terecht boze klanten om te gaan. Vooral zeggen ik bel u terug om vervolgens niets van zich te laten horen. Dat deze organisatie nog bestaat is mij een volstrekt raadsel. Ik zou mij diep en diep schamen als ik zo met mijn klanten omging.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2017 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: december 2016

Was een Super mooi hotel. Van alle luxe voorzien en schoon. Goed geregeld en duidelijk.

  • Algemeen 8
op 30 januari 2017 bestemming: , reisperiode: maart 2017

Wat mij enorm stoort bij Stip is dat ze je lokken met een prijs die dan steevast niet beschikbaar is als jij boekt .volksverlakkerij.

  • Algemeen 2
op 28 januari 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: juli 2017

Dit betrof een 8-daagse cruise o.a. naar Oman. Door harde wind kon de Costa Riviera niet naar deze bestemming varen. Dit scheelde enorm veel brandstof! Stip reisleidster kon voor haar reizigers geen enkele compensatie regelen. Belachelijk slecht.

  • Algemeen 6
op 23 januari 2017 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: februari 2017

18 dagen voor ik wilde vertrekken, wilde ik iemand meenemen en dan een week later vertrekken. Dit was mogelijk. Echter, moest ik de helft van de reiskosten aan boete extra betalen vanwege deze omboeking.... Klantvriendelijkheid bij Stipreizen??? Ver te zoeken. Wel kassa voor Stipreizen...

  • Algemeen 2
op 6 januari 2017 bestemming: , reisperiode: maart 2017

Bij Stip betekent de laagste prijsgarantie niet altijd de laagste prijs. Zelf als vroegboeker kun je het treffen dat op een cruise voor twee personen er een prijsverlaging plaatsvindt van ruim Euro 400. Stip compenseert dat natuurlijk niet
Vroegboeken betekent dus niet altijd de laagste prijsgarantie .Wacht dus met boeken en kijk vooral ook bij andere cruise aanbieders.

  • Algemeen 4
op 12 december 2016 bestemming: Duitsland / DŁsseldorf, reisperiode: december 2016

Riviercruis 9-10-11 december. Slecht eten, bemanning verre van vriendelijk, maar de reisleidster sloeg alles! Chagrijnig oud mens! Grote mond. En bij afloop zei ze nog: Niemand gaat van boord zolang niet iedereen betaald heeft. Misschien moeten jullie je werkprocedures veranderen! Kan heel simpel lijkt mij. Maar echt nooit meer. En die zogenaamde reisleidster lekker aan wal laten.

  • Algemeen 3
op 18 september 2016 bestemming: KroatiŽ / hotel niko, reisperiode: september 2016

Rondreis kroatie ,dalmatische kust& montenegro
deze rondreis was erg vermoeiend , heel weinig eigen tijd ,veel te strak schema. laatste hotel niko in kroatie erg slecht.
Wij hadden kamer 512 geboekt via touroperator stip.

Onder luxe entree ,dit was het enige wat mooi was.

Geen lift aanwezig , wij moesten de koffers maar zelf via de trap naar boven dragen.

Ergens was iemand die de koffers kon dragen ,maar die hebben wij nooit gezien.

Kamer was klein en alles gedateerd en versleten ..

Gaten en plekken in vloerbedekking.

De badkamer was heel klein en alles had beduidend betere jaren gekend.

Kranen die hadden hun beste tijd gehad-helemaal verkalkt-

Wasbak was zowat tegen de stortbak van de wc gemonteerd omdat er anders geen plaats was.

Losse toiletbril en de voegen en deur van de douche waren zwart uitgeslagen (schimmel ?)

Je kreeg niet bepaald een schoon gevoel met het douchen.

Dit hotel was hoogstens 1 ster waard.

Ik snap niet dat een goed reisbureau dit hotel in hun bestand heeft.
ea met de reisleider besproken
hij zei dat we maar een mail moesten sturen

  • Algemeen 5
op 30 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2016

STIP reizen is puur bedrog !! alles ging idd zeer goed tot aan de reis zelf. wij hadden nml voor 1600Ä een 2 persoonsreis geboekt all in naar kreta.
we keken er echt naar uit, een luxe hotel met 5 sterren, WAUW !!!
bij aankomst viel het me echter direct op dat er helemaal GEEN sterren op de gevel stonden aangeduid, wat het meestal heel twijfelachtig maakt. na het betreden van het hotel bleek mijn eerste indruk echter gegrond te zijn, geen kamerbreed tapijt in het hotel, een basiskamer in een 5 sterren hotel van amper 16 m≤ incl badkamer dan nog wel, een douche cabine van 60 x 60 cm. daags nadien zagen we de reisbegeleiding, en daar de melding over gemaakt, die wimpelde onze klacht af, bij thuiskomst dan maar een klachtenmail gestuurd, en dan kwam het, na 4 weken wachten het antwoord, uw klachten zijn ongegrond meneer, een bed waar u de veren in voelt zitten, dat is persoonlijk, wat de een niet lekker vindt, vindt de ander wel goed, de kamer, en de douche dat is persoonlijk, wat de 1 klein vindt, vindt de ander normaal, tuurlijk, een douche cabine van 60 x 60 cm in een 5 sterren hotel is normaal !!!

via deze weg streef ik ernaar om iedereen die vi stipreizen geboekt heeft in stalida/kreta, bij het 5- sterren hotel Vasia Hotels Zephyros Beach Boutique en klachten had, samen een klacht in te dienen, Zij van STIP reizen vinden het zelfs normaal dat ze niet eens hun aanprijzing met 5 sterren veranderen. als je op de site kijkt naar de reis, dan is het de ene na de andere klacht over dit hote, helaas was dit hotel pas nieuw in het gamma als wij geboekt hebben, en dus ook geen referenties kunnen bekijken, maar nu regent het dus de ene na de andere klacht.
OPGELET, SLECHT hotel, slechte reisoperator, klachten behandeling dikke 0
ik zoek mensen om samen die reis operator tot bemiddelen te dwingen.
1x stip en nooit meer!

  • Algemeen 2
op 6 augustus 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2016

Had een reis geboekt naar euro Disney ..alles liep soepel totdat 1 kind naderhand erbij bij wilt boeken. Had daarna gebeld en zeiden dat het geen probleem zou zijn maar zij moesten wachten op bevestiging. Ruim paar dagen doorgegeven en ze zouden terug bellen..maar nee hoor.. heb hun continu gebeld omdat de reis maandag al was moest ik ze op woensdag, donderdag en vrijdag bellen..maar zeggen dat ik wordt teruggebeld. . Bel weer om 1530 op vrijdag omdat ik weet dat ze daarna vanaf 1600 en in de weekend niet meer telefonisch bereikbaar zijn..maar zeggen dat ze me belt maar ook weer niet.. Heb daarna een mail gestuurd naar hun..en kreeg weer een mail terug dat ik op werkdagen van maandag t/m vrijdag terug moest bellen ..dat was weer op maandag..maar maandag is al de reis Disneyland. .moet de extra kind teleurstellen die ik zou meenemen. Heb dus de urgente mobiel telefoon moesten bellen omdat ze niet meer telefonisch bereikbaar zijn en weekend zijn ze gesloten.. en de urgente telefoon nummer had ik gebeld en nam zo'n meest onbeschofte trut op en zei dat zij haar collega's daarover had doorgegeven mij te bellen.. maar er was een telefoontje bij mij overgegaan die maar 1 keer overging met een onbekende nummer..en vervolgens de mail die ik ontving dat ik ze maandag weer kan opbellen..terwijl mijn reis begon op die maandag. Deze reisbureau. .nooit meer.. Als je betaald heb daarna laat ze je koud staan.. en vooral niet de urente nummer bellen want dan krijg je zo'n geÔrriteerde onbeschofte en absoluut geen manieren vrouw die hard tegen je schreeuwt.. of het fout aan mij lag. ABSOLUTE AFRADER!!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2016 bestemming: KroatiŽ / Diverse Locaties, reisperiode: mei 2016

Bus Rondreis Kroatie -Servie- Bosnie-& Montenegro.
Mooi Reis vooral Montenegro.Hotels zijn gedateerd en ons laatste Hotel Sun Resort Smerig en Doorgezakte bedden.
Klacht bij Hotel ingediend en Personeel werd Onvriendelijk.
Reisleider Aangesproken en kreeg het advies om bij Stip Reizen een Klacht in te dienen.meer dan 8 weken moeten wachten op Antwoord.Ik werd bedankt voor de melding maar klacht werd afgewezen.Heb Foto's van Doorgezakte Smerige Bedden Aangeleverd.Stip Reizen maakt zich van de Klacht af.
Ik ben nergens op uit ( Vergoeding ) maar blijf met de Frustratie
zitten.Deze Reis zal ik aan niemand Aanbevelen daar je ook Herhaaldelijk de Paspoorten moet Inleveren wat door de Nederlandse Autoriteiten wordt Afgeraden.!!! Stip Reizen heeft voor mij Afgedaan !!!

  • Algemeen 6
op 2 juli 2016 bestemming: RoemeniŽ, reisperiode: juni 2016

Wij hebben deze reis ervaren als een van de aller slechtste die we ooit hebben meegemaakt. Geen leuke lunch adressen en koffie stops. De reisleidster was helemaal niets, had absoluut geen ervaring. Bulgarije was alleen de kathedraal en zomer paleis bekijken. Zonde van die 3 dagen. We zullen deze reis overdoen maar dan bij Bolderman. Dan horen we meer van het land, de bevolking, cultuur enz. Nu moeten we alles opzoeken via informatieboekjes of internet. We hebben een officiele klacht ingediend en hopen op een bevredigend antwoord. Hij is in behandeling.

  • Algemeen 2
op 26 juni 2016 bestemming: RoemeniŽ / diverse, reisperiode: juni 2016

Rondreis RoemeniŽ /Bulgarije. Hotels waren prima, goed diner , chauffeur goed maar de rest.....
Gids spreekt wat Technisch Nederlands maar begrijpt vragen niet ( wrd. schat + 500 wrd.) We denken haar eerste reis want weet geen lunchadressen (worden tankstations) voorlezen bezienswaardigheden vanaf haar smartphone in de bus maar moet zelf de weg vragen, vraagt de reizigers hoe laat ze willen ontbijten/vertrekken; laat 2 personen bijna achter in een dorp , verplichte bijdrage van 40 Euro wordt vrijblijvend als je de entrees zelf betaald (= gratis meeliften met de groep) Geen info over cultuur. economie, geld, bezienswaardigheden onderweg.
Bezienswaardigheden waren flop: 2 x een open luchtmuseum ipv rozenkwekerij, Tracische graven (6 v.Chr), historisch museum, paleis Ceausescu , Unesco monument onderweg. Opties v. d. groep vernietigd: te ver, omrijden, slechte wegen, extra geld, (Gelukkig leuke groep die zelf de organisatie maar ter hand nam (stadsmap, boek Trotter in de bus verspreidde)

  • Algemeen 4
op 13 juni 2016 bestemming: Ierland / rondreis, reisperiode: mei 2016

Erg leuke rondreis tegen een redelijke prijs met goede hotels en goed eten

  • Algemeen 8
op 10 juni 2016 bestemming: Cyprus / Kyrenia, reisperiode: mei 2016

Daar we 30 jaar geleden op Cyprus geweest waren maar aan de Griekse kant waren we nu eigenlijk nieuwsgierig hoe het aan de Turkse kant zou zijn Het was er grandioos de mensen erg aardig en geÔnteresseerd Wij hebben in de excursies die we gedaan hebben veel opgestoken over het eiland en zijn geschiedenis .We mochten in Nicisia de grens over naar Griekenland maar het verschil was daar zo groot dat we het gauw voor gezien hadden. Al met al een heerlijke vakantie erg genoten

  • Algemeen 8
op 27 mei 2016 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: april 2013

Hoogtepunten Ierland met groep van 30 mensen, over algemeen goede hotels goed eten hoede bus en fijne reisleider. Alleen jammer dat ze de Cliffs of Moher niet meer wilde bezoeken nadat we die in de mist hadden gezien en de volgende dag het weer goed was en er ook voldoende tijd was en de groep de extra kosten had willen betalen.

  • Algemeen 7
op 7 mei 2016 bestemming: KroatiŽ / Oud-Beijerland, reisperiode: april 2016

Slecht georganiseerd, zeer slechte gids. Mooie hotels. Maar beslist geen aanrader.

  • Algemeen 4
op 5 maart 2016 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2015

Goed geregelde cruise, goede voorlichting en afhandeling.

  • Algemeen 8
op 5 maart 2016 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: februari 2016

Weekendtrip naar Berlijn geboekt bij Stip reizen naar Grand City Hotel Berlin East. Prima hotel met ruime kamers en zeer goed ontbijt.

  • Algemeen 8
op 23 februari 2016 bestemming: Duitsland / Meschede, reisperiode: december 2015

250 euro meer betaald dan Neckermanboekers die ook nog 1 dag langer hadden. En dat voor een organisatie die prat gaat op laagste prijsgarantie. Wij raden iedereen aan verder te kijken

  • Algemeen 5
op 31 januari 2016 bestemming: Duitsland / over de rijn, duitsland, reisperiode: december 2015

De kerstcruise over de rijn van stip reizen was echt super. alles was erg goed verzorgd, ontzettend vriendelijk en behulpzaam personeel, vele extraatjes die niet vermeld waren bij het reisprogramma, zoals hapjes/drankjes, maar ook een rondleiding door elke stad. naast de hiervoor genoemde punten is een cruise is een fijne manier van reizen, we hadden een mooie hut, er was entertainment. kortom: helemaal perfect! en dat voor een mooie prijs. de kwaliteit/prijsverhouding is heel goed.

  • Algemeen 10
op 29 januari 2016 bestemming: Cyprus / nvt, reisperiode: januari 2016

Super service, Ik had een reis geboekt naar Noord Cyprus maar kon er niet heen vanwege een visumplicht waaraan mijn vrouw waarschijnlijk niet kon voldoen. Stip reizen (Jeffrey) toonde alle begrip en de hoge uitzondering werd gemaakt! Ik kon kostenloos annuleren en ga nu een reis uitzoeken waar ons hele gezin heen kan. Stip Reizen met name Jeffrey bedankt voor de zeer goede service!

  • Algemeen 10
  • 1
  • 2
  • Volgende