Schrijf een review

Info over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Corendon is bijna 20 jaar geleden begonnen als Turkije-specialist en is in die tijd uitgegroeid tot een grote touroperator voor veel populaire strandbestemmingen binnen en buiten Europa. Zo worden er vakanties aangeboden naar Spanje, Griekenland en Italië maar ook de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Afrika, Azië en het Midden-Oosten behoren tot het reisaanbod. De reisorganisatie heeft voor iedere doelgroep een passende aanbieding. Van een lastminute zonvakantie tot een rondreis en van een familievakantie tot een adults only vakantie. De missie van Corendon is om jou en je reisgezelschap de beste vakantie tegen de beste prijs te bieden. Daarbij staat persoonlijke aandacht en service hoog in het vaandel.

Sinds 2005 heeft Corendon een eigen luchtvaartmaatschappij, Corendon Airlines. Deze Turkse luchtvaartmaatschappij heeft een hoofdkantoor in Antalya en vliegt vanuit Antalya voornamelijk naar diverse bestemmingen binnen Europa, waaronder Nederland. In 2011 is daar de Nederlandse tak Corendon Dutch Airlines bijgekomen. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij heeft de reisorganisatie ook een eigen hotelportefeuille: Corendon Hotels & Resorts. Deze bestaat uit 4 hotels in de toeristische gebieden Antalya, Bodrum en Çeşme en een all inclusive hotel op Ibiza.

Corendon is in 2000 opgericht in Haarlem. De reisorganisatie begon als Turkije-specialist en is uiteindelijk gegroeid tot een toonaangevende en succesvolle touroperator met bestemmingen binnen en buiten Europa. Momenteel ligt het hoofdkantoor in Lijnden. Naast Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en Corendon Hotels & Resorts heeft de organisatie nog andere dochterondernemingen: GoFun Jongerenreizen, Karin's Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate.

Ervaringen met Corendon

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1778 reviews over Corendon lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,7. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 18 februari 2007 door G. Wissink.

Deze organisatie zit in de categorie strandvakantie. Hierin zitten 6 organisaties; o.a. Corendon, GoMundo, Sunweb en Boosten. Al deze organisaties samen hebben in 2.821 reviews een gemiddelde gescoord van 5,0. Corendon scoort dus gemiddeld 0,3 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie strandvakantie.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Corendon heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Corendon krijgt gemiddeld een 4,7
op basis van 1778 ervaringen:

4,7 + Ervaring delen
op 19 juni 2025 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: november 2022

Ik ben bedreigd door een Corendon medewerker dat ik niet terug naar Nederland kon en bij moest betalen voor een hoteloverplaatsing omdat het hotel dat zij aanvankelijk voor mij geboekt hadden vol zat, want anders konden ik en mijn bejaarde moeder dus niet terug naar Nederland vliegen, ook niet via een andere maatschappij daar zou deze Turks-Nederlandse dame (tevens gids voor hun excursies) wel voor zorgen! Ik begrijp niet waarom ik moest bij betalen voor een fout die zij hebben gemaakt? Ipv excuses dat we na de lange vlieg- en busreis gedropt werden bij een hotel die vol zat en ons niet kon aannemen, moesten naar een hotel in een kelderkamertje zonder daglicht en bij betalen.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2025 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2025

Misleiding door de reisleider. Jammer genoeg dat mensen op een zo laag manier aan hun centen moeten komen. Wij waren ochtend vroeg aangekomen in ons hotel maar er werdt ons gedrongen dat we kwart voor 11 in de lobby moesten zijn om belangrijke uitleg enzo te krijgen. Maar nee het was met de bedoeling om ons excursies die 3 keer zo duur zijn aan te smeren. Wij werden met leugens en onder druk gezet voordat we het zelf konden achterkomen dat de prijzen die de reisleider aanhoudt absurd oplichtprijzen zijn. Jammer dat corendon hun reisleiders op deze oneerlijke manier mensen in de maling nemen. Voor ons nu een les maar hopelijk dat andere toeristen het nu ook weten dat ze nooit excursies via de reisleiding moeten afnemen. Wij hadden de intentie om meerdere excursies te doen maar door dit heeft hij ons de kans ontnomen (door hun hoge prijzen) Dit zijn reisleiders van niks

  • Algemeen 4
op 7 juni 2025 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2025

Jammer genoeg werd onze bedoelde ontspannen vakantie zeer stressvol door Corendon. Tevens is Corendon onbereikbaar en heeft niet op onze klachten gereageerd en belt ondanks belofte niet terug. Dus let op!!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2025 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2025

Bij aankomst van de luchthaven in Griekenland was onze bus weg en het kantoor van coredon gesloten. Toen we terug naar België gingen was er niemand van coredon om ons te zeggen om hoe laat dat de bus ons kwam halen. Nooit ga ik nog mee met coredon!!!

  • Algemeen 1
op 20 mei 2025 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2025

Ik wil duidelijkheid bij boeking. WT kost transfer en wat kosten de koffers!! Eerder ga ik niet meer met Corendon. Bij Sunweb kun je bij door enteren direct zien wat de extra kosten worden zonder zelfs je naam in te vullen. TRANSPARANTIE noodzakelijk. Heb je eindelijk een leuke aanbieding schrik je je naar van de bijkomende kosten.

  • Algemeen 4
op 16 mei 2025 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2025

Oppassen!!!!! berekeningen kloppen niet bij het boeken. zowel bij BE & NL. 3 * 377 = 1131€ en zet totaal zonder extra's 1800€.

  • Algemeen 1
op 14 mei 2025 bestemming: Turkeye / Capadosi, reisperiode: mei 2025

We worden tijdens de rondreis in de goedkoopste hotels gedumpt

  • Algemeen 3
op 13 mei 2025 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2025

Ik heb een vakantie geboekt van 7 nachten, met een directe vlucht, vertrek op 27 mei om 19:00 uur. In de boekingsbevestiging en bij de verkoop werd duidelijk gesproken van aankomst op 27 mei en een verblijf van 7 nachten.

Toen ik mijn vliegtickets kon inzien zag ik dat:

De vlucht pas aankomt op 28 mei om 00:30 uur.

De terugvlucht gepland staat op 3 juni om 12:00 uur.

Hierdoor verlies ik effectief bijna 1 volledige vakantiedag. Met vroege check-out tijden (meestal rond 10:00) en verplichte aanwezigheid op de luchthaven enkele uren voor vertrek, ben ik op 3 juni vanaf de vroege ochtend onderweg. Het verblijf komt feitelijk neer op 6 nachten en slechts ongeveer 5,5 vakantiedagen.

Daarnaast blijkt uit mijn tickets dat de terugvlucht niet direct is, maar een tussenlanding heeft in Groningen, wat de reisduur aanzienlijk verlengt. Deze wijziging is ook niet vooraf met mij gecommuniceerd, noch heb ik daar toestemming voor gegeven. Ik heb bewust gekozen en betaald voor een directe vlucht, mede omdat ik reis met kleine kinderen.

Het argument dat het “toch 7 nachten zijn” omdat de aankomst technisch op 28 mei is, is misleidend, vooral omdat bij het boeken duidelijk 27 mei als vertrek- en aankomstdag werd gecommuniceerd. De verkoper bevestigde dat het hotelverblijf vanaf die datum zou gelden. Een verblijf van 7 nachten is in de praktijk dus niet geleverd.

Tot slot heb ik herhaaldelijk getracht contact te krijgen met een leidinggevende, om mijn klacht te bespreken. Tot drie keer toe is mij dit onterecht geweigerd, hoewel de betreffende persoon aanwezig was. Dit is in strijd met basisregels van klantenservice en belemmert een correcte behandeling van mijn klacht.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2025 bestemming: Turkije / Fethiye, reisperiode: april 2025

Op het vliegveld tijdens het boarden komen we erachter dat het paspoort van mijn vrouw niet lang genoeg geldig is voor Turkije. Oké, eigen schuld, niet bij stilgestaan. Dan sta je op Schiphol, en dreig je jouw vakantie mis te lopen. Dan bel je het Corendon noodnummer voor advies. Eerste wat de mevrouw zegt: dat is vervelend, dan vervalt je vakantie. Na verzoek om advies, geeft ze aan niets voor ons te kunnen betekenen. We gaan zelf aan de slag. Na wat mensen van KLM en Tui gesproken te hebben, lukt het om een nieuwe vlucht te boeken en een noodpaspoort te regelen. Alsnog op vakantie. Toch nog een belletje naar Corendon om te vragen of ze iets kunnen betekenen voor de transfer naar het hotel. Ook daar nul hulp. Dat is niet in lijn met het beleid van Corendon. Conclusie: als je in de problemen komt, heb je helemaal niets aan hen. Na diverse vakanties via Corendon, heb ik besloten nooit meer iets te boeken via hen.

  • Algemeen 1
op 1 mei 2025 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: maart 2025

Voor ons was de eerste ervaring verre van positief. Bij het vertrek op Schiphol ging het al mis. Het eerste vliegtuig bleek stuk te zijn, waardoor we een andere kregen. Nadat we geboard waren kregen we dit te horen en werd verteld dat we moesten wachten op de catering die nog in het eerste vliegtuig stond. Toen deze uiteindelijk arriveerde, nadat ze eerst aan de verkeerde kant van schiphol hadden gestaan, vertrokken we met bijna 2 uur vertraging. Op de terugreis was het weer bal. Toen we aankwamen op het vliegveld stond onze vlucht al op flinke vertraging. Later kwam er nog een half uur vertraging bij. Als zoethoudertje kregen we een plak cake waar je iemand zijn hersenpan mee in kon gooien en waar je het gekregen kleine flesje drinken wel voor nodig had om het weg te kunnen spoelen. Al die tijd dat we hebben zitten wachten, hebben we geen updates oid gekregen vanuit Corendon We zijn meer dan 3 uur te laat vertrokken,maar omdat er in de lucht tijd is goed gemaakt en we een paar minuutjes voordat de 3 uur om was ,landden, hebben we nergens recht op. Wat een slechte service. Wat een slechte eerste en laatste ervaring met Corendon.

  • Algemeen 1

Bekijk 1778 ervaringen over Corendon

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen