Interview De Jong Intra Vakanties

Interview met Coby van Dongen
Interview met Coby van Dongen van De Jong Intra Vakanties

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Op 1 november 1972 is er tussen de Jong Intra Tours en Intra Holland een fusie ontstaan. In die tijd werden de excursie- en rondreizen alleen via de reisbureaus verkocht. In 1984 werd er gekozen voor de huidige naam; de Jong Intra Vakanties. Dit ook vanwege de overname van het busproduct van Holland Internationaal. Een aantal jaren later in 1994 heeft de Jong Intra Vakanties haar aanbod flink uitgebreid en heeft hiermee zich gevestigd als allround touroperator in de Nederlandse markt.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
De Jong Intra Vakanties wil iedere klant een onvergetelijke en onbezorgde vakantie bieden, waarbij hij/zij een keuze heeft uit een zeer uitgebreid aanbod. Wij ontzorgen de klant vanaf het moment van boeken tot bij thuiskomst. Dit doen we door met de klant mee te denken. Het team van enthousiaste en ervaren medewerkers staat dagelijks voor de klant klaar. De klant kan gaan genieten en wij doen de rest. Wij willen het gevoel meegeven dat de klant bij thuiskomst denkt; ‘Volgende keer weer’.

Wie is de doelgroep?
Door een zeer breed product van excursie- en rondreizen, autovakanties, vliegvakanties, stedentrips tot aan verre reizen bieden wij voor ieder wat wils. Ook als de klant houdt van actieve vakanties of liever op lekker luier vakantie gaat. Het gemak voor de klant is dat hij/zij elk geschikte reis bij de Jong Intra Vakanties kan vinden. Voor elke smaak een andere reis.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Als zelfstandige en onafhankelijke Nederlandse reisorganisatie onderscheiden wij ons door veel aandacht aan de klant te geven. Onze reisleiding en chauffeurs krijgen van onze klanten een gemiddelde van een 8,7. Dit doordat zij met liefde voor het vak, kennis en passie de klant een onbezorgde vakantie bieden. Daarnaast hebben wij tal van bijzondere bestemmingen, waarbij de klant de beste kwaliteit en service ervaart. Voor een onvergetelijke vakantie ben je bij de Jong Intra Vakanties aan het juiste adres.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
De bestemmingen die dit jaar het meest in trek zijn bij onze klanten verschilt per soort reis. Als we naar het totale overzicht kijken, zijn de landen Spanje, Italië, Amerika, Thailand en Indonesië het meest door onze klanten geboekt. Bij de stedentrips zijn New York, Rome, Londen en Parijs geliefde steden.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Onze medewerkers zijn dagelijks met veel enthousiasme en passie bezig om de klant een onbezorgde vakantie bieden. Hierbij denken wij vanuit de wens van de klant. Daarnaast kenmerkt Jong Intra Vakanties zich als een Rotterdam no-nonsense cultuur, waarbij wij weten van aanpakken. Voor ons is niks te gek!

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
De klant omschrijft de Jong Intra Vakanties als een kwalitatieve en zeer betrouwbare organisatie. Die weet waar zij over praat en de klant een warm gevoel geeft.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Wij zijn zowel aangesloten bij ANVR, SGR als het Calamiteitenfonds. Wij willen de klant een zorgeloze vakantie bieden. Mocht er onverhoopt iets gebeuren, dan is de klant altijd verzekert van zijn reis. Deze instanties waarborgen o.a. de kwaliteit en service van de reis. Op deze manier willen wij aantonen, dat wij elke dag met veel aandacht alle reizen samenstellen.

Heb je nog iets toe te voegen?
Een verrassende reis die bij elke wens past, daarvoor ga je naar de Jong Intra Vakanties. Met onze kennis is de klant verzekert van een onvergetelijke reis!