Schrijf een ervaring over Kras en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Kras

Pagina 1 van 47 met 462 resultaten

op 18 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Caen, reisperiode: juli 2019

Een geweldige fiets vakantie gehad
Met wil van kersbergen - tuijthof ,leen weerheim met dank aan reislijder Jos
En bus chauffeur Mike (peereboom) ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 18 juli 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: juni 2019

Hele slechte afhandeling door Kras geannuleerde cruise. Vier dagen voor vertrek is de reis afgezegd: schip had averij, lag in dok en was niet op tijd klaar. Het heeft ons heel veel moeite en tijd gekost de reissom van 2000 euro p.p. terug te krijgen: al vanaf de annuleringsmail had Kras het steeds over overboekingen, kortingen binnen kaders, maar versch. medewerkers repten met geen woord over de reissom. Daardoor viel het ons juist op, dit verzwijgen, dit beleid (geen foutje dat iemand per ongeluk maakt) en gingen wij de reis- en wetsregels bestuderen alvorens een keus te maken. Wij bleken recht te hebben op beide: ťn het reisgeld terug ťn korting op de volg. cruise. Na vijf mails hadden we eindelijk ons geld. Extra zuur was dat dit schip, deze tijd, deze route eenmalig waren dit jaar, dus langer wachten, dan gaan we. Kras is bewust onvolledig naar klanten zoals wij en dat is beneden peil ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 16 juli 2019 bestemming: Oostenrijk / Hartje Tirol, reisperiode: juli 2019

Waardeloze tent, dat ogenschijnlijk geleid wordt door een circusdirecteur en een stel clowns. Beter kan ik het niet omschrijven. Ik boek en betaal in april een singlereis en krijg nu in juli, net nu mijn vakantie nadert, te horen dat het hotel overboekt is. Hoe dan? Was Kras te laat met het doorgeven van de reserveringen? Het hotel is overboekt en mijn vakantie kan niet doorgaan. Ik heb wel mijn geld teruggekregen maar het vervelende is nu dat ik nergens meer een vergelijkbare vakantie kan boeken, omdat alles inmiddels vol zit. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat een reisoganisatie op deze manier te werk gaat en het lijkt ze ook niet te interesseren. Totale onverschilligheid qua reactie van de servicedesk.

Bedankt Kras voor het geven van een fijn vakantiegevoel! Jullie kunnen van mij opKrassen, stelletje incompetente amateurs!

Om telleurstellingen te voorkomen, raad ik iedereen aan om geen boekingen bij Kras te doen. U bent gewaarschuwd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2019

De reis allemaal prima tot dat je contact met kras moet hebben, wat een ellende.
5 dagen proberen te bellen en iedere keer wordt ik in de wacht gezet voor meer dan 30minuten en krijg ik steeds te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Bij het koffie apparaat als je het mij vraagt.
Met tui gebeld, die de telefoon wel opneemt, verteld mij dat hun niks kunnen doen en we toch echt met kras moeten bellen. Na nog een poging weer 35min aan de wacht gezeten en nu ben ik het zat.
Nooit meer een vakantie met kras, wat een ellende.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Engeland / Cotswolds, reisperiode: juli 2019

Heerlijke vakantie in lieflijke omgeving.
Schitterend hotel, voormalig klooster, omgeven door een zeer verzorgde real englisch garden.
Kamer was cosy, comfortabel en schoon. Medewerkers aller vriendelijkst. Uitstekend ontbijt en diner.
Sympathieke ervaren spraakzame chauffeur. Rustige behulpzame groep. Druk programma, dus de bekende bezienswaardigheden, Eton, Bath, Gloucester, Broadway en meer idyllische dorpjes bezocht.

  • Algemeen 10
op 13 juli 2019 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Wij hebben een Round the World Cruise gemaakt met CMV, met in- achtneming van Value for Money, echt geweldig!!!!
…ťn nadeel: In Nederland is CMV alleen te boeken via Kras en die organisatie heeft van zulke cruises totaal geen verstand.
In de aangeboden cruise zaten diverse fouten o. a. over wasserij mogelijk-
heden en koffie/thee services.
Het hoofdstuk Visum faalde helemaal op alle fronten. Hun bemiddeling bestond uit doorsturen van documenten. Soms 4x zo duur als op andere manieren of totaal overbodig! En dan ook nog op het allerlaatste moment geregeld.
In Oktober was er een Cruise Event in Den Haag waar Kras zich ook presenteerde. Men weet niet dat men CMV vertegenwoordigt in Nederland, heeft dus ook geen reisgids e. d. en verwijst door naar de stand van CMV die er natuurlijk niet is.
Kras geeft ook nog foute informatie over reisroute veranderingen en haalt 2019 en 2020 door elkaar. Ook de tekening van de route wordt niet aangepast.
Er wordt een Cocktail Party aangeboden door Kras als een soort kennismakingsbijeenkomst. Wanneer dan? Antwoord: Tussen dag 1 en 121 op het schip. En die kwam er. In een gedeelte van een zaal, waar ook andere reizigers zaten, die meeluisterden naar een praatje van een goedwillende Belgische dame, die, voor de helft onverstaanbaar, enkele zaken trachtte uit te leggen.... Na twintig minuten was alles weer voorbij en had niemand met elkaar kennis gemaakt.
Voor vertrek kregen we dan natuurlijk ook de Vouchers en reisdocumenten...... Treurig.
Niemand heeft ooit naar die Vouchers gevraagd. Het waren dan ook getypte briefjes van Kras, die niets voorstelden.
De algemene info over het schip en andere zaken waren copies uit o. a. 2015 en 2016. Dus met fouten erin.
Het cijfer VOOR DE REIS is een 9. Maar voor KRAS een dikke onvoldoende.
Dus een 1 is nog te hoog.

  • Algemeen 5
op 30 juni 2019 bestemming: Spanje / Granada Sevilla Allambra, reisperiode: juni 2018

Prachtige groepsreis,met prachtige exursies en prima reisgids met prima uitgebreide informatie.Hotels en eten was prima !! Gaan zeker weer met kras !!

  • Algemeen 10
op 22 juni 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: juni 2019

De cruise zou 16 juni j.l. plaatsvinden, maar werd geannuleerd omdat het schip in het dok ligt voor reparatie, niet op tijd klaar.
Waarom ik deze review schrijf, is om te komen met mijn nare ervaring bij Kras, waar deze reis was geboekt, want stelselmatig in mails en per telefoon repten zij over overboekingen, maar nooit zelf over teruggave reissom. Ik heb me niet laten dwingen om te doen wat Kras wilde, maar rustig de tijd genomen om in een weekend alle juridische aspecten door te nemen, is niet mijn vak. Ik ben begonnen uit te zoeken of een cruise een pakketreis is (ja) en zo verder. Bleek dat ik recht had op de voll. teruggave plus korting op de volg. cruise binnen bep. kaders. Zoals de rederij CMV in Engeland ook had aangegeven, maar met hen had ik geen overeenkomst immers. Kras heeft steeds de teruggave verzwegen, meerdere werknemers daar, dus is het beleid en geen foutje dat iemand per ongeluk maakt (doen we allemaal wel eens). Dit is ernstiger, want mensen die niet zo assertief en bijdehand zijn als ik (want ik heb nu ťn de reissom terug en op dezelfde reis volg. jaar 50% korting) krijgen niet wat hen toekomt. Deze actie duurt tot ong. 12 juli a.s. dus grijp uw kans, want Kras vertelt het u niet! Die vroegen zich af of ik wel kan lezen, omdat ik eerst duidelijkheid wilde omtrent de schadevergoedingen. Natuurlijk kan ik lezen: ik ben juf op een school en help de kinderen dagelijks o.a. met lezen! Juffie kan lezen!!! Nu Kras nog met de Ned. wet!!!

  • Algemeen 1
op 10 juni 2019 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: april 2019

Wij hebben de reis ďFly-drive Classic South AfricaĒ bij Kras geboekt. Hoewel wij een fantastisch avontuur hebben meegemaakt, is dat zeker niet te danken aan Kras. Natuurlijk bleek de gehuurde en geŁpgrade auto niet door Avis geleverd. In plaats van de beloofde en betaalde Toyota RAV4 2 liter kregen we een Toyota Rush 1600. Het verschil merk je echt wel in de bergen en op de vaak slechte wegen. Tevens bleek in de auto geen navigatie. We hebben deze bij moeten huren. Om nu in dat mooie vreemde maar ook grote land zonder navigatie 9 hotels en talloze bezienswaardigheden te vinden was ons wat al te veel risico. Bij een aantal hotels had Kras geen exacte adresgevens beschreven. Je bent dus goed afhankelijk van een goede internetverbinding op je telefoon. Ook verder geen enkele omschrijving. We moesten dus veel zelf uitzoeken. Tot slot bleken ook nog eens de laatste twee hotels die in de reispapieren stonden van Kras, niet voor ons geboekt. Gelukkig hadden we ook reispapieren gekregen van Thomson (Kras besteed de reis uit aan Thomson), waar wel de goede hotels en adressen stonden. We hadden op voorhand een paar vragen aan de klantenservice van Kras gesteld. Echter blijkt dit een callcenter die geen antwoord weet, maar ook niets uitzoekt. Boek je bij Kras, sta je er dus pittig alleen voor.

  • Algemeen 5
op 8 juni 2019 bestemming: Vietnam, reisperiode: mei 2019

We hebben een fantastische reis gehad. Alle highlights van vietnam. Alles was perfect geregeld en niet in de laatste plaats door onze reisleider Paul. Hij krijgt van ons alle eer. 👌

  • Algemeen 8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende