Ervaringen Kras

Pagina 1 van 6 met 520 resultaten

op 5 november 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2020

We zijn van 6 tot 18 september op vakantie geweest naar Kreta. Plots besloot de regering om de Griekse eilanden in code oranje te zetten, we kregen een e-mail van Kras voor de terugvlucht op 14 september (vakantie verkorten).
Verzoek ingediend op 15 september om een ​​Voucher voor 4 dagen te ontvangen ( wij hebben recht er voor)
Kras e-mail ontvangen : Wij berichten u binnen vier tot zes weken en hopen op begrip voor deze afhandeltijd.. Kras e-mail 28 / 09 : Voor het berekenen van de vergoeding, hebben wij gekeken naar de geboekte en daadwerkelijke terugreisdatum. De kosten voor de vlucht en eventuele toeslagen zijn niet meegenomen en zijn op de reissom in mindering gebracht. We beginnen deze week met het uitgeven van de vouchers en zorgen ervoor dat jouw voucher ter waarde van Ä338,83 zo snel mogelijk beschikbaar is.
Boeking via Kras.nl of Tui Reisbureau.
Jouw voucher staat uiterlijk volgende week klaar in je 'mijn boeking' gegevens op Kras.nl
Oktober, telefonisch contact genomen met kras, ook e-mail gestuurd.. E-mail antwoord Kras 13/10 : Wat vervelend dat er nog geen voucher klaar staat. Onze excuses hiervoor, ik zie inderdaad vreemd genoeg ook geen voucher klaar staan
Ik ga uitzoeken waardoor dat komt en zorgen dat de voucher alsnog spoedig klaar staat.. Week later weer contact genomen met kras, ook e-mail gestuurd. Antwoord Kras 28/10 : Het spijt me dat uw voucher nog niet zichtbaar is. Deze is wel aangemaakt.
Mijn collega geeft aan dat er een technisch probleem is met uw voucher. Ict is hier mee bezig en zal u zo snel mogelijk informeren zodra de voucher zichtbaar is.
Nou, vandaag is 5/11...Ik ben benieuwd welk groot probleem ze hebben, een voucher kan ook via e-mail verstuurd worden ... Tot nu toe klinkt het als een grote leugen van hier naar Saturnus.. Dit klinkt als een grote fraude.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2020 bestemming: CuraÁao / Willemstad, reisperiode: februari 2019

Kras laat je snel boeken door middel van interessante aanbiedingen. Heb uitvoerig de voorwaarden gelezen, die leken reŽel. 3 Weken waren de vluchtgegevens pas zichtbaar en toen bleek dat het ineens een odyssee bleek te zijn met tussenstops. 14 uur ipv 9 uur is mijns inziens niet acceptabel. Na telefonisch overleg bleek annuleren de enige optie. Dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een pakketreis boekte, meteen belazerd en 370 euro aanbetaling verloren. Nu snap ik waarom deze branche het zo moeilijk heeft en kan alleen maar uit de grond van mijn ziel anderen adviseren nooit, maar dan ook nooit te boeken via Kras!! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 29 augustus 2020 bestemming: ItaliŽ / Genua, reisperiode: juli 2020

Onze cruise zelf geannuleerd vanwege Corona. Dat we de aanbetaling kwijt zijn prima maar voor Kras is dit niet voldoende. Nee men haalt liever het vel over de neus van haar klanten. Gewoon nog een rekening van Ä 150 er bovenop. Ons zien jullie niet meer terug. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 augustus 2020 bestemming: IJsland / Rondreis, reisperiode: september 2020

Kras annuleerde onze IJsland reis ondanks dat IJsland niet als oranje gemarkeerd stond.
De reden die werd opgegeven is dat bij aankomst 24 uur quarantaine vereist is. Dat was een klinkklare leugen; bij de IJslandse website staat die verplichting niet genoemd. Enige vereiste is een verplichte test bij aankomst en nog een keer na 4 tot 6 dagen. Er is geen enkele inreis belemmering.
Identieke reizen naar IJsland met vertrekdatum 2 dagen later werden gewoon nog aangeboden!1
Uiteraard krijg je een voucher en uitbetaling is niet mogelijk.
De medewerker aan de telefoon interesseerde het totaal niet en legde een ongelofelijke arrogantie aan de dag.
Ik kan alleen maar concluderen dat het doel is zoveel mogelijk vouchers te slijten en klanten op te lichten.
Kras: dat nooit meer!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Oostenrijk / worgl, reisperiode: juli 2020

Omdat meerdere personen in de groep last hadden van bedwants, en Kras hier niets mee heeft gedaan. Slechte zaak!

  • Algemeen 3
op 1 augustus 2020 bestemming: Polen / Rondreis, reisperiode: juli 2020

Mooie rondreis, met zeer kundige reisleider Albert. Door corona weinig toeristen wat gunstig was. Aanrader!!

  • Algemeen 9
op 29 juli 2020 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: augustus 2020

Wij zijn bezig voor 18 juli met contact te krijgen met kras daarna elke dag bericht gestuurd of we hem kunnen om boeken de reis 1 jaar later uren gebeld en wachten tot net toe had mijn reis geannuleerd en met max ombudsman gedreigd tot net toe iemand belde van Kras wat we wilde we wilde gewoon de reis met de zelfde hotel een jaar later zetten kon niet we zijn al meer daar geweest met Kras naar Berlijn toen kon ik kiezen tot maart boeken of annuleren met de kosten 30 procent te betalen was slimmer dan Kras gewoon een nieuwe reis boeken en een week later hoef je maar 15 procent te betalen na dit gezegd te hebben tegen haar in de wacht gezet de telefoon en 10 minuten later werd gezegd dat ik een ander hotel kon kiezen bij TUI reizen willen we niet want we gaan vaker naar dit hotel dan met god gratie werd dan voorgesteld 15 procent te betalen daar mogen ze taart van kopen en er in stikken mensen in Nederland laat je niet belazeren door Kras BOEK VOORTAAN NOOIT MEER BIJ KRAS OF TUI wil niet zeggen dat de ander beter is

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Nederland / Zevenbergen, reisperiode: juli 2020

Bijna uur aan telefoon, info over geboekt arrangement: Zoek het maar uit...

  • Algemeen 5
op 14 juli 2020 bestemming: Nederland / Assen, reisperiode: juli 2020

Kras bied een all inclusive arrangement aan bij hotel de Bonte Wever in Assen. Dit hotel staat op de site van Kras te boek als 4 sterren hotel. En mijn ervaring is dat je van een 4 sterren hotel redelijk wat mag verwachten. Niets blijkt echter minder waar. De Bonte Wever is een fabriek, slechts gericht op de grote massa en op het zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk service. Het eten is werkelijk verschrikkelijk slecht. En dan moet je ook nog eens een half uur wachten om Łberhaupt toegang te kunnen krijgen tot de eetfabriek. Bij het ontbijt geen vers fruit en zelfs geen tomaatje of een plakje komkommer. Daarnaast heeft de kamer geen scheerspiegel, en niet eens standaard een flesje douchegel en we hadden maar 4 hangertjes in de kledingkast. Het personeel is soms ronduit onbeschoft en spreken je constant aan met je en jij. Mijn advies luidt dan ook: De Bonte Wever....Niet doen!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Nederland / Epen, reisperiode: juli 2019

Boek NOOIT een vakantie via Kras
heb nog nooit zo'n slechte organisatie mee gemaakt als Kras en wij zijn nog nooit zo slecht behandeld! Kras komt zijn afspraken NIET na en voor de klantvriendelijkheid geef ik echt een 1! Ik boek NOOIT meer een vakantie via kras en ik raad het dan ook NIEMAND aan om via Kras een vakantie te boeken. Een en al teleurstellingen en stress mee gemaakt met deze organisatie!

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: september 2019

De reis zelf was prima maar we hebben een auto bij AVIS gehuurd en 9 maanden later is er 42 Ä van mijn creditcard gegaan.En dat is zonder mail of uitleg.Nu lees ik commentaar over de oplichting van AVIS en de situatie begint duidelijker te worden.Zijn er nog mensen die dezelvde hebben meegemaakt? Laat iets weten.

  • Algemeen 8
op 25 juni 2020 bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: juli 2019

Kras annuleert onze reis, dat kan. Wij willen geld terug ipv voucher, dat kan volgens KRAS niet. Afgelopen week heeft het ACM nog aangegeven dat KRAS wel degelijk terug moet betalen. KRAS zoekt ook geen contact of niets voor overleg. Vind het te schandalig voor woorden dat ik nu moeite moet gaan doen om mijn geld terug te krijgen. Gaat toch om zo'n 2500 euro. Als KRAS het open had gespeeld hadden we vast tot een compromis kunnen komen, maar nu heeft KRAS/TUI volledig voor mij afgedaan, inclusief voor de mensen in mijn persoonlijke omgeving. Dat moet je toch niet willen als reisorganisatie.

  • Algemeen 1
op 19 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Mulhouse, reisperiode: juli 2019

Zeer slechte chauffeur
,,ik ben niet van kras en ga nergens over

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: ItaliŽ / SardiniŽ, reisperiode: juni 2020

Nadat de reis werd geannuleerd bod Kras ons een Voucher voor de aanbetaling aan.Wij wilden dit terug betaald hebben.Hier hebben we volgens de wet recht op. Kras had reageren via email onmogelijk gemaakt.Bij telefonisch contact kregen steeds de mantra"Alleen een Voucher is mogelijk te horen.Op vragen ging men niet in. Uiteindelijk hebben we een aangetekende brief gestuurd. Kregen daarop via email 3-6 een antwoord op. Kras stelde wij kunnen u alleen een Voucher geven,Wij zijn financieel niet in staat u de aanbetaling terug te geven.
Wij vinden het erg ongeloofwaardig dat Kras ons een bedrag van iets meer dan 400 niet kan terugbetalen. Kras lapt de Consument rechten aan hun laars .Ze zouden dankbaar moeten zijn voor de velen klanten die hun wel geld willen voorschieten.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: JordaniŽ / rondreis, reisperiode: juni 2020

Reis geannuleerd op 12 mei konden een voucher krijgen .OP 14 mei een mail gesteuurd dat wij geen voucher wilden maar ons geld terug.
Geen antwoord tot 4 juni kijken dan op de boekings site en zien tot onze stomme verbazing een voucher staan . Contact gezocht met Kras na een 30 minuten een onbeschofte dame aan de telefoon. Na mijn verhaal antwoord deze dame dat Kras geen e mails meer beantwoord en wij ons geld niet terg krijgen.Mijn opmerking dat ze verplicht zijn om dit te doen begint de dame hoogdravend te vertellen dat kras niks moet en wij voorlopig kunnen fluiten naar onze centen.
Nog nooit zo,n onbeschofte hork aan de telefoon gehad.
Kras oplichters en dieven

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020 bestemming: Vietnam, reisperiode: februari 2020

Zeer slechte gids. Voor hem was het vullen van de fooienpot, de lunchpot, e.d. belangrijker dan de groep. Van de 17 nachten hebben we 13 nachten in zeer minimale hotels geslapen. Voorbeelden: vieze kamers, zeer vieze handdoeken, stank op de kamers, airco die niet werkte, ratten in ontbijtkamer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nooit meer een vakantie met Kras voor ons

  • Algemeen 4
op 8 maart 2020 bestemming: Marokko / Rondreis, reisperiode: januari 2020

Nog nooit zo slechte vakantie mee gemaakt. Dit was onze eerste en laatste reis via kras.
De reistijden staan totaal niet in verhouding. De hotels waren nog slechter als slecht. Deze rondreis was meer overleven dan genieten. Dť 5 is nog voor de mooie dingen onderweg gezien en soms gedaan anders was t een 1.
Na klacht bij kras. Word je afgescheept met reischeque van Ä50.00 waar we niks mee kunnen aangezien we nooit meer met kras gaan reizen en verder werd er nergens op ingegaan. Erg slecht om zo met je klanten om te gaan!!!!!

  • Algemeen 5
op 4 maart 2020 bestemming: Portugal / silves, reisperiode: februari 2020

Alles perfect geregeld mooie wandelingen complimenten voor onze gidsen en collega en buschauffeur jullie zijn toppers ook de groep gezellige mensen heb genoten van een heerlijke wandelweek.

  • Algemeen 8
op 27 februari 2020 bestemming: Thailand / Rondreis, reisperiode: februari 2020

De zuidelijke parels van thailand gedaan.
Super fijne rondreis gehad, mede dank zij onze reisleider Gilles (Giel). Hij organiseert alles tot in de puntjes.
Voelt zich betrokken bij de groep en heeft een enorme kennis over thailand. Ik kan geen enkel minpuntje geven. Bangkok, Kaosok, Krabi en Phuket heb ik gezien. 4 totaal verschillende plaatsen. Allen met hun eigen charme. De natuur is prachtig en de mensen heel vriendelijk. Eten is heerlijk. Deze rondreis met zo een reisleider als Giel is zeer zeker aan te bevelen.

  • Algemeen 9
op 26 februari 2020 bestemming: Marokko / Marokko, reisperiode: februari 2020

Na een eerdere vakantie in Marrakech wou ik ik graag de Koningssteden zien met ook een excursie naar de prachtige Romeinse opgravingen in Volubilis. Wie schetst mijn verbazing en ontsteltenis als de gids, gedurende de reis, doodleuk meedeelt dat laatstgenoemde excursie is vervallen! Volgens hem had Kras daartoe besloten (wat niet waar bleek!) In plaats daarvan gingen we naar supercommerciele demonstraties van keramiek, leer, zijde (commissie voor hem). Na mijn klacht werd ik teruggebeld met het bekende argument 'dagprogramma onder voorbehoud van wijzigingen'. Maar ik vind dit niet kunnen!. Voor mij was dit juist de reden om deze reis te boeken! Gesjoemel met inhoud van aanbod, bepaald door de gids. Onbetrouwbaar, maar afwachten wat je krijgt. Sorry hoor Kras , ik heb veel reizen met jullie gemaakt, maar nu word je te slordig!

  • Algemeen 6
op 20 februari 2020 bestemming: ArgentiniŽ / Patagonie, reisperiode: januari 2020

Het cijfer 7 omdat de reis een beleving was.Als we de reisleider die meer een extra passagier was een cijfer moeten geven komen we op een 0.Niet voorbereid voor zijn taak.Als we geen plaatselijke gidsen hadden gehad, die begrip hadden voor de situatie, was het toch niet zo goed geŽindigd.Reizen al jaren met KRAS hebben zoín reisleider nog NOOIT meegemaakt.Kras neem dit ter harte!

  • Algemeen 7
op 18 februari 2020 bestemming: IsraŽl / rondreis, reisperiode: februari 2020

Geweldige reis goed georganiseerd ,Gerard onze reisleiding een rustige man met veel kennis van het land hij liet ook blijken trots te zijn op zijn land gewoon en geweldige kerel.veel gezien en we hadden een leuke groep van 38 personen wat zeer gezellig was

  • Algemeen 8
op 31 januari 2020 bestemming: Portugal / Madeita, reisperiode: januari 2020

Redelijk goeie vakantie maar met verschillende dompers.
Autohuur bij AVIS (wat een oplichters) ging niet door omdat de creditcard weigerde en de borg niet kon worden betaald.
Ernaast zonder problemen wel een auto moeten huren maar daardoor honderden euro's extra kosten.
Omdat er geen auto was geleverd verwacht je dan van Kras dat zij die bespaarde kosten aan jou terug geven.
Niet dus.
Hele slechte service van KRAS en AVIS!

  • Algemeen 3
op 29 januari 2020 bestemming: Thailand / Rondreis, reisperiode: januari 2020

Net terug van een 18 daagse rondreis in Thailand, waarvan de laatste 6 dagen in Hua Hin. Erg genoten van Thailand en hebben Thailand op verschillende manieren gezien. Mooie landschappen, drukke steden en de Thaise cultuur. Dit alles onder begeleiding van de ervaren gids Rico die al meer dan 20 jaar door het land reist en de mooie plekjes laat zien. Rico was echt van toegevoegde waarde en weet veel van Thailand en bracht het op ook een vrolijke manier.
Amazing Thailand vinden wij een aanrader.

  • Algemeen 8
op 27 januari 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2019

Uitstekende gids. Gevarieerd programma.

  • Algemeen 9
op 10 januari 2020 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2019

Rondreis van 15 dagen over Madeira. Boekingsnummer 3346348. 1 week in 3 hotels en 1 week in een resort. Goede hotels. Auto gehuurd via Kras/Avis. Na thuiskomst Kras een hulpvraag gesteld via hun eigen tel. nr. 088-0885886. Eerst 14 minuten in de wacht, toen ca. 5 min. gesproken en uitgelegd wat het probleem was waarna intern doorverbonden en wederom 7 minuten in de wacht. Gesproken met een mevrouw die zij dat ik het klachtenformulier moest invullen en tezamen met Avis contract dit moest e-mailen. Zij mocht mijn vra(a) g(en) NIET beantwoorden. Ik heb geen klacht maar een hulpvraag vertelde ik. Toch klachtenformulier invullen. Nu, na 4 werkdagen wederom gebeld naar 088-0885886 en wederom direct in de wacht. Na 5 minuten tel. neergelegd.

Reis prima maar wat een ongelooflijk slechte reisorganistie als je ze probeert te contacteren. Niet behulpzaam en primair afwijzend. Nog steeds geen antwoord op mijn email vraag om hulp bij het mogelijk terug krijgen van een in de Avis auto achtergelaten jasje van mijn vrouw. Hoe moeilijk is dat voor Kras??

  • Algemeen 8
op 2 januari 2020 bestemming: Spanje / Salamanca, reisperiode: december 2019

Groep en locatie fijn maar kerstdinners en reisleiding ver onder de maat.

  • Algemeen 6
op 31 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Slechte hotels, slechte gidsen vooral in JordaniŽ. Iedereen sjouwde met eigen koffer (er werd er 1 vergeten!). Gidsen die niet telden, naar slechte lunchrestaurants gingen etc. Onvriendelijk waren.
Het summun was het zgn 5-sterrenhotel aan de Dode Zee. Dat zou Ramada zijn maar werd veranderd in Grand East.....verschrikkelijk. Het ďstrandjeĒ was een berg oud roest met glas. Kamers uitzicht op puin.
Conclusie: veel indrukwekkends gezien maar nooit nooit meer met Kras!!

  • Algemeen 5
op 29 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Het cijfer 10 is de verdienste van onze reisleidster Magda. Wat een geweldig mooi mens en super begeleider.
Er waren een tweetal matige hotels bij de rest was prima. Voor de reis op zichzelf een 8. Jammer is dat Kras een beste prijsbelofte doet en deze niet nakomt. Zich daarbij verschuilt achter de voorwaarden die ze op hun manier uitleggen terwijl wij aan alle voorwaarden voldeden om hiervoor in aanmerking te komen. Dit scheelde ons 360 euro. Erg teleurstellend en een domper op onze mooie reis. Voor Kras zelf dus een 4.

  • Algemeen 4
op 27 december 2019 bestemming: Duitsland, reisperiode: december 2019

Om dat de reisleiderS geen actie ondernomen voor een probleem op te lossen met een zeer lastige mede passagier een buitenlandse. Vrouw die ze de kont na droegen en naar ander keken ze niet om. ook niet naar. Tientallen klachten van mede passagiers. En dat is een slechte zaak Gr Huub , peeters. Venlo

  • Algemeen 6
op 20 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Om dat Kras niet om keek naar de mensen in dit hotel er was totaal niemand die ons opving .

  • Algemeen 4
op 14 december 2019 bestemming: , reisperiode: november 2019

Met 6 dames op cruise met de Aida prima ....... vanuit Dubai vertrokken Alles was goed geregeld een geweldige reis ..... veel gezien en veel plezier gehad .... eten .aan boord was heerlijk ...reisleider Gijs was er altijd als je iets wilde vragen .Top

  • Algemeen 10
op 3 december 2019 bestemming: Egypte / eeuwenoude Egypte, reisperiode: oktober 2019

Onvergetelijk, fantastisch, wat een land en wat een contrasten; Abdul is een zorgzame begeleider met veel kennis wat met enthousiasme wordt gedeeld. Aanrader: neem voedingsrepen mee en sla de warme maaltijd in de trein over -is beter voor de ingewanden- {veel mensen werden erna ziek!} en bereid ook vooraf een overnachting tas, de coupe is te smal om koffers uit te pakken. Doe verder alle excursies want je bent er maar eenmaal en ze vervolmaken het beeld. Het resultaat is een perfect georganiseerde en onvergetelijke reis. Dank u Kras en dank u Abdul.

  • Algemeen 9
op 22 november 2019 bestemming: Portugal / Funchal, Madeira, reisperiode: september 2019

Prachtige reis en fijne accommodatie. Niks mis mee. Daarom des te meer teleurgesteld in de zeer slechte service van Kras. Heldere toezeggingen gedaan door lokale host over terugbetaling van onverwachte uitgaven worden door de centrale organisatie niet erkend. Kras verschuilt zich achter een derde partij. Goedkope vakantie wordt daardoor alsnog duurkoop. Zeer, zeer teleurstellend voor mij veelvuldige, vaste klant van dit reisbureau. Het afschuiven van verantwoordelijkheid strookt niet met mijn andere ervaringen van Kras. Gaat het zo slecht met dit bedrijf? Moeten wij vrezen voor een Thomas Cook-situatie?

  • Algemeen 6
op 21 november 2019 bestemming: , reisperiode: november 2019

Goed georganiseerd

  • Algemeen 8
op 14 november 2019 bestemming: IndonesiŽ / Java Bali, reisperiode: november 2019

Groepsrondreis Java Bali - De groepsrondreis werd een shopping rondreis - van de ene winkel naar de andere met zogezegd authentieke spullen die eigenlijk gemaakt zijn in India en Thailand - weinig waardevolle info door de gids Asep - gewoon geld weggegooid. Gids heeft overal commissie omdat hij met een hele bus toeristen komt - hotels zijn prima maar dat is het dan ook - zeer teleurgesteld - hebben het gemeld bij Tui die het op haar beurt doorgaf aan Kras doch tot op heden geen enkel antwoord ontvangen. Wij kijken uit naar een andere reisorganisator - nooit meer Kras!

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2019 bestemming: Marokko / Rondreis, reisperiode: oktober 2019

De rondreis van 8 dagen met de koningssteden op het programma was in 1 woord GEWELDIG, vanaf de luchthaven in Casablanca, tot de laatste dag was top. Onze gids Abdul die heel goed Nederlands spreekt en onze chauffeur Rachid hadden alles goed op orde.. Er was niets op aan te merken. Mooie hotels, lekker eten ook tussen de middag de lunches waren goed voor elkaar. Dank jullie wel!!!

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2019 bestemming: Litouwen / Vilnius, reisperiode: september 2019

Wij gingen op 23 september met Kras op reis voor een rondreis van 11 dagen door de Belgische Staten. Hoewel het geen voor de hand liggende bestemming is, zijn wij bijzonder aangenaam verrast! Met name de reisleidster, Tonny, heeft van deze reis een groot succes gemaakt. Nog nooit zo'n goede reisleidster gehad, en dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van mijn vrouw. Tony heeft duidelijk plezier in haar werk, en dat merk je echt. De Baltische Staten zijn een mooie bestemming om te bezoeken, en deze 11 daagse reis bood veel afwisseling. Zo genoten we van de prachtige Jugendstil architectuur in Riga, terwijl het Middeleeuwse centrum van Tallinn een prachtige afsluiting van de reis was. Heen vlogen we naar Vilnius, de hoofdstad van Litouwen, en vanuit Tallinn vlogen we weer terug. Voor iedereen die wat anders wil dan de platgetreden bestemmingen, overweeg deze rondreis, daar krijg je geen spijt van!

  • Algemeen 10
op 8 oktober 2019 bestemming: India, reisperiode: september 2019

India en Nepal zijn buitengewoon boeiend. In deze reis worden grote afstanden overbrugd in slechts 16 dagen. Zorgelijk is dat het reisprogramma de reisafstanden systematisch te rooskleurig voorstelt. Aangekondigde bezienswaardigheden zijn daardoor te vaak niet haalbaar.

  • Algemeen 5
op 7 oktober 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2019

Bij aankomst kregen we te horen dat er geen kamer voor ons geboekt was. Na 1,5 uur wachten zonder dat er iets te eten/drinken werd aangeboden, kregen we het verlossende woord. We kregen een "upgrade". Een veel te kleine kamer voor 3 volwassenen en 1 kind terwijl we een familiekamer geboekt was, maar goed we deden het ermee. De hele nacht tot 06:00 uur ís morgens herrie van de tegenoverliggende disco's. De volgende dag op naar het zwembad, want daar had onze kleine wel zin in. Nou, die zin was snel over. Iedereen keek boos omdat hij iets te enthousiast was. Ook mocht je geen luchtbed, bal o.i.d. in het zwembad gebruiken. De volgende dag al vroeg herrie van de bouwvakkers die de hele dag naast het zwembad aan het verbouwen waren. 10 tot 15 minuten in de rij staan om drinken te bestellen bij de enige bar die het hotel bezit waar de hele dag en avond maar 1 persoon achter stond. Veel te weinig natuurlijk voor een vol hotel! Daarnaast zijn de dranken die je krijgt als je all-inclusive hebt geboekt van erg slechte kwaliteit. Absoluut geen hotel voor kinderen! Animatie was echt onprofessioneel en deed maar heel weinig.

  • Algemeen 4
op 5 oktober 2019 bestemming: Egypte / Divers, reisperiode: februari 2019

In verband met de extreme vroeggeboorte van onze zoon, konden wij niet op reis. Aangezien wij geen annuleringsverzekering hadden, hadden we uiteraard begrip voor het feit dat we de kosten voor onze vlucht en verblijf niet terug kregen. Echter hadden we ook een duur excursiepakket geboekt en wij waren erg teleurgesteld dat we ook van dit excursiepakket helemaal niets terug kregen, terwijl Kras zeker niet alle betaalde kosten voor dit excursiepakket ook daadwerkelijk gaat maken als wij niet mee gaan. Aangezien wij voorafgaand aan deze reis eerder twee lange en dus dure reizen met Kras gemaakt hadden, waren wij erg teleurgesteld in het feit dat voor Kras kennelijk klantenbinding en klanttevredenheid niet belangrijk zijn. Wat mij betreft zou bijvoorbeeld enige tegemoetkoming in de vorm van een kortingsbon voor een volgende vakantie al een aardige geste zijn geweest, maar ook daar was geen sprake van. Erg jammer... Voorlopig zal ik Kras in ieder geval mijden bij het zoeken naar een volgende vakantie.

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2019 bestemming: Duitsland / Jena, reisperiode: september 2019

We zaten in het Fairhotel. Dat beviel totaal niet. Wat een vervelend hotel. Je kunt nergens een behoorlijke stoel vinden om lekker te zitten. Op de kamer alleen een beklede houten plank om op te zitten. Geen deuren voor de kast geen la om iets in te doen niets. Het was net gerenoveerd zag er mooi uit maar was niet prettig toeven daar. De badkamer was wel top. Eten was niet onze smaak. Vet en alles verzopen in saus. De lobby word ook verhuurd voor feestjes en dan word je als hotelgast min of meer gedwongen om maar op je kamer te gaan zitten (lees op je bed hangen bij gebrek aan stoel) Bij klachten aan de receptie proberen ze je heen en weer te sturen na andere medewerkers. Oftewel de hete aardappel heen en weer schuiven en niets oplossen. Mij zullen ze hier niet weer zien.

  • Algemeen 4
op 24 september 2019 bestemming: Duitsland / Harz, reisperiode: september 2018

Reis was prima heel goed hotel de chauffeur kon prima rijden maar dat was alles. Verder niet klantvriendelijk tegen de mensen bij de excursie met de gids staat hij op voorgrond met vragen enzo heb dit nog nooit bij geen chauffeur meegemaakt. We zaten 10 min in bus zei hij tegen mensen ik wil ook stoppen hoor kan je gelijk uitstappen. Verder heel onderweg vertelde hij alleen maar we rijden over dit of dat water verder helemaal niks. Dingen die hij zei dat geregeld waren zoals uitstappen vlakbij ingang waren niet waar er bleven zelfs mensen bij de halte van boemeltje wachten omdat ze niet verder omhoog konden. Alleen op de terugreis kon hij van alles vertellen zoals het eigenlijk heel de reis had gemoeten zodat mensen bij het afscheid zeiden dit was natuurlijk alleen voor de fooi want met oudere mensen heeft hij niks op. Zonde want zo iemand moet het visitekaartje zijn.

  • Algemeen 7
op 24 september 2019 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: september 2019

Tijdens het inchecken in nederland zou onze stoel al voor de terugreis zijn gereseveerd, komen wij aan in denpasar worden wij afzonderlijk geplaats in het vliegtuig. De ene zit vooraan en de andere zit achterin het vliegtuig. Dit vind ik heel slecht en triest omdat ze zeggen in Amsterdam dat het geregeld is en dat is het vervolgens totaal niet! Dan betaal je zoveel voor zo'n reis... BELACHELIJK

  • Algemeen 1
op 20 september 2019 bestemming: Colombia, reisperiode: december 2019

Ik heb deze reis geboekt, aanbetaling gedaan en krijg na 2 dagen te horen dat ik een meerprijs moet betalen omdat het agentschap in Columbia dat berekend heeft aan Krasreizen. Persoonlijk vind ik dat Krasreizen zelf moet opdraaien voor deze communicatiestoornis, en ik niet als klant.
Krasreizen beroept zich op de ANVR reisvoorwaarden. Eerst de klant een leuke reis aanbieden op de website, en dan laten boeken, om vervolgens de prijs te verhogen en die "fout" door te rekenen aan de klant. de klant kan 2 dingen doen: alsnog betalen of de reis annuleren. Niet echt klantvriendelijk !

  • Algemeen 1
op 16 september 2019 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2019

Wij vinden het een fijne organisatie, alleen jammer dat er geen hostes aanwezig was. Het is jammer dat je de gegevens niet zoals bij TUI in een app kan bekijken.
Het hotel was perfect en de eigenaresse Maria was zeer attent en behulpzaam. De verzorging van het halfpension was prima. De ligging van het hotel was ook prima met uitzicht op zee.

  • Algemeen 8
op 15 september 2019 bestemming: Dominicaanse Republiek / Viva wyndham, reisperiode: september 2019

Perfect hotel, balie medewerker heel goed vooral Daniela is heel vriendelijk

  • Algemeen 10
op 2 september 2019 bestemming: Oostenrijk / WŲrgel, reisperiode: augustus 2019

Een heel fijne vakantie gehad met een fijne groep. Johan was een heel goede en vriendelijke chauffeur. Hotel was eenvoudig maar dat stond al in de reisgids aangegeven. Geen gunstige plek voor dit hotel, tegenover het station en in de nacht veel lawaai van de goederentreinen enz. Er omheen allerlei bedrijven. Maar het was er schoon en de bedden waren goed. 1 kussen erbij gevraagd omdat deze erg plat waren. Eten ook eenvoudig maar op zich goed. Behalve de dag dat wij pasta/wokkels met vlees en rode kool kregen. Dat is toch geen combinatie. Het hotel is uit de jaren '70 een renovatie is geen overbodige luxe. Maar het personeel was heel vriendelijk en deden er alles aan om het ons naar de zin te maken. Mooie excursies , ik kan terugkijken op een heel mooie vakantie.

  • Algemeen 9
op 29 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Diverse, reisperiode: augustus 2019

Reis per ms alemannia
Op de moezel was tijdens het varen het zonnedek gesloten !!
Hou daar rekening mee als u dit schip boekt.
Lekker binnen zitten met prachtig weer!!
Klacht ingediend bij reisleidster die kon er niets aan doen,het was een beslissing van de kapitein en kras ?? Daar moet ik na drie weken nog antwoord van krijgen , niet dus.

  • Algemeen 6
op 27 augustus 2019 bestemming: Oostenrijk / Passau, reisperiode: augustus 2019

Ongevraagd bij Kras gedumpt door Aktiva tours. Zeer slecht gegeten in Asten, onbeschoft chauffeurs die ook nog verveelt met zgn. kennis en denken dat zij de reis bepalen en die je fieetsverzekering probeert aan te smeren. Meer in de bus gezeten dan gefietst. In Linz weer 2x slecht gegeten. Niet meer met Aktiva en zeker niet met Kras.

  • Algemeen 5
op 24 augustus 2019 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: juli 2019

Zeer slechte service van kras, paspoorten verdwenen bij kras, medewerkers zijn onbeschoft en bieden geen hulp. Het interesseert de maatschappij helemaal niets. Super klantonvriendelijk, eens maar nooooit weer. Nog nooit zo slecht en onbeschoft behandeld geweest.

  • Algemeen 1
op 12 augustus 2019 bestemming: Gambia, reisperiode: juli 2019

Hallo Allemaal,

Net terug van een schitterende groepsrondreis (18 personen) Gambia en Senegal (12 juli 2019 t/m 26 juli 2019). Bij aankomst werden we hartelijk verwelkomd door onze gids Mr. Kale en we voelden ons welkom en met zoín vriendelijke sfeer hadden we een fantastische start. De tour was perfect opgezet. Wij hebben van iedere dag genoten en 16 dagen lang. KRAS bedankt voor de leuke ervaringen die wij hebben opgedaan en waarbij de complete reis perfect is opgezet. Onze gids Mr. Kale heeft een warme persoonlijkheid, behulpzaam, altijd op tijd hiermee en een heel sterk gemotiveerde gids, echt een aanrader. Hij heeft ons veel bijgebracht met betrekking tot cultuur, geschiedenis, tradities en nog veel meer. Ook heeft hij ervoor gezorgd dat wij een lokale gezin en school konden bezichtigen om zo nog meer ervaring op te doen over het reilen en zeilen in Gambia en Senegal. De sfeer in de groep was uitstekend. Alle respect voor Mr. Kale die doet een geweldige job, een UITSTEKENDE GIDS. Thank you Mr.Kale.

  • Algemeen 10
op 2 augustus 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2019

Vanwege de slechte service van kras medewerkers

  • Algemeen 1
op 29 juli 2019 bestemming: Duitsland / Dresden, leipzig, reisperiode: juli 2018

Het had een 10 kunnen zijn mede de goede zorgen van chauffeur en reisleidster maar het afscheidsdiner in asten was te ranzig om te eten, slappe diepvries bonen, uitgedroogde aardappelpartjes, smakeloze witvis met klonterige saus en uitgedroogde ham, het leek net of het er al een hele tijd stond, meerdere mensen hebben dus niet gegeten. dit omdat we in een topklasbus zaten andere bussen kregen een koffietafel, nou die had ik ook liever gehad dan had ik in ieder geval wat gegeten

  • Algemeen 8
op 28 juli 2019 bestemming: IsraŽl, reisperiode: juni 2019

IsraŽl en JordaniŽ zijn boeiende landen. IsraŽl omwille van zijn geschiedenis waarbij het ontstaan van een eigen land gelukt is alsook hoe de Joden daarmee omgaan. JordaniŽ is vooral boeiend omwille van zijn natuur met een eigen geschiedenis.
Het avondeten kan best vooraf geboekt worden omdat er te weinig tijd is om elders een restaurantje te vinden.
Als vegetariŽr kom je goed aan je trekken en soms verrast de kok je zelfs wanneer je liet weten vegetariŽr te zijn. Geen enkel probleem dus.
Je vermijdt best rauwkost wil je niet opgezadeld zitten met diarree ... maar dat is niet voor iedereen van toepassing.
Praktisch overal kan je met euro's betalen. Betalen met Creditkaart is voordelig. De fooienpot voor de gids en chauffeur is een prima idee, hoewel het beter zou zijn dat deze mensen een normaal loon zouden mogen ontvangen.........

  • Algemeen 8
op 28 juli 2019 bestemming: Nederland / Boekelo, reisperiode: juli 2019

Bij aankomst op do 25/7 vond de receptie van ons hotel Bad Resort Boekelo onze reservering via Kras niet terug. We namen onmiddellijk contact op de touroperator, maar tot op vandaag kregen wij geen enkele respons. Zeer betreurenswaardig. Het geboekte fiets- en wellnessarrangement bevatte fietstochten die door de receptie als "mogelijks onvolledig" werden bestempeld. Het extraatje (1 x bier of wijn en bitterballen) was niet beschikbaar en werd vervangen door een hapje dat bestond uit een vierde van een sneetje gebraad met een druppel cocktailsaus en een beetje waterkers. We betreuren enerzijds dat onze reis niet bood wat we reserveerden en dat Kras het tot op heden nalaat om enige respons te geven of begrip te tonen. Dit was onze eerste en tevens laatste reis met Kras.

  • Algemeen 3
op 26 juli 2019 bestemming: Nederland / Almelo, reisperiode: juni 2018

PAS OP MET KRAS: wij boekten een bijzondere overnachting in het Huis van Bewaring in Almelo. In de advertentie stonden mooie foto's van gangen met celdeuren, suggererend dat je ook in 1 van deze cellen zou overnachten.

Niets is minder waar: we werden op zolder weggestouwd in een standaard hotelkamer, ver van het cellencomplex. De sfeer van een verblijf in een cellenblok gold helemaal niet voor ons, we hadden ook nog de pech dat het in juni erg warm was. ENDAN WETENDE DAT ER OP 300 METER KLASSE HOTELKAMERS BIJ v.d. VALK BESCHIKBAAR ZIJN.

Ontbijt is zeer karig, maar dat hadden we vooraf ingecalculeerd en op de koop toegenomen: we hadden per slot van rekening een bijzondere belevenis. …n maanden van te voren geboekt, dus een cel als kamer kan dan toch niet zoń probleem zijn?

Wel dus, 1 grote teleurstelling en dit meldende bij Kras verwijzen ze naar de kleinde lettertjes en het stoere: "U verlbeef in het gebouw wat ooit een gevangenis is geweest".

IK WEET NIET WAT MEER TELEURSTELLEND IS: HET HOTEL OF HET ONBEGRIP VAN KRAS.

Kennelijk weten ze bij Kras niet wat vakantie(beleving) is. Helaas, kras op....

  • Algemeen 1
op 25 juli 2019 bestemming: Noorwegen / Rondreis Puur Natuur, reisperiode: juli 2019

Mooie reis en prachtige natuur. Echt genieten. Maar het hoogtepunt van de reis waren chauffeur Willem met zijn rei(s)kunst en humor. En....Top of the bill was en is reisleidster Feikje. Feikje doet alles wat een goede reisleider zou moeten doen en gooit daar nog een flinke schep bovenop. Ook bij onverhoopte tegenvallers waar Kras niets aan kan doen, zoals oponthoud van een dag, door toedoen van de vliegmaatschappijen en andere buitenstaanders, regelt zij alles pico bello. Super bedankt en Kras: Jullie kunnen trots zijn op zo een topper!

  • Algemeen 10
op 18 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Caen, reisperiode: juli 2019

Een geweldige fiets vakantie gehad
Met wil van kersbergen - tuijthof ,leen weerheim met dank aan reislijder Jos
En bus chauffeur Mike (peereboom)

  • Algemeen 9
op 18 juli 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: juni 2019

Hele slechte afhandeling door Kras geannuleerde cruise. Vier dagen voor vertrek is de reis afgezegd: schip had averij, lag in dok en was niet op tijd klaar. Het heeft ons heel veel moeite en tijd gekost de reissom van 2000 euro p.p. terug te krijgen: al vanaf de annuleringsmail had Kras het steeds over overboekingen, kortingen binnen kaders, maar versch. medewerkers repten met geen woord over de reissom. Daardoor viel het ons juist op, dit verzwijgen, dit beleid (geen foutje dat iemand per ongeluk maakt) en gingen wij de reis- en wetsregels bestuderen alvorens een keus te maken. Wij bleken recht te hebben op beide: ťn het reisgeld terug ťn korting op de volg. cruise. Na vijf mails hadden we eindelijk ons geld. Extra zuur was dat dit schip, deze tijd, deze route eenmalig waren dit jaar, dus langer wachten, dan gaan we. Kras is bewust onvolledig naar klanten zoals wij en dat is beneden peil

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Oostenrijk / Hartje Tirol, reisperiode: juli 2019

Waardeloze tent, dat ogenschijnlijk geleid wordt door een circusdirecteur en een stel clowns. Beter kan ik het niet omschrijven. Ik boek en betaal in april een singlereis en krijg nu in juli, net nu mijn vakantie nadert, te horen dat het hotel overboekt is. Hoe dan? Was Kras te laat met het doorgeven van de reserveringen? Het hotel is overboekt en mijn vakantie kan niet doorgaan. Ik heb wel mijn geld teruggekregen maar het vervelende is nu dat ik nergens meer een vergelijkbare vakantie kan boeken, omdat alles inmiddels vol zit. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat een reisoganisatie op deze manier te werk gaat en het lijkt ze ook niet te interesseren. Totale onverschilligheid qua reactie van de servicedesk.

Bedankt Kras voor het geven van een fijn vakantiegevoel! Jullie kunnen van mij opKrassen, stelletje incompetente amateurs!

Om telleurstellingen te voorkomen, raad ik iedereen aan om geen boekingen bij Kras te doen. U bent gewaarschuwd.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2019

De reis allemaal prima tot dat je contact met kras moet hebben, wat een ellende.
5 dagen proberen te bellen en iedere keer wordt ik in de wacht gezet voor meer dan 30minuten en krijg ik steeds te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Bij het koffie apparaat als je het mij vraagt.
Met tui gebeld, die de telefoon wel opneemt, verteld mij dat hun niks kunnen doen en we toch echt met kras moeten bellen. Na nog een poging weer 35min aan de wacht gezeten en nu ben ik het zat.
Nooit meer een vakantie met kras, wat een ellende.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Engeland / Cotswolds, reisperiode: juli 2019

Heerlijke vakantie in lieflijke omgeving.
Schitterend hotel, voormalig klooster, omgeven door een zeer verzorgde real englisch garden.
Kamer was cosy, comfortabel en schoon. Medewerkers aller vriendelijkst. Uitstekend ontbijt en diner.
Sympathieke ervaren spraakzame chauffeur. Rustige behulpzame groep. Druk programma, dus de bekende bezienswaardigheden, Eton, Bath, Gloucester, Broadway en meer idyllische dorpjes bezocht.

  • Algemeen 10
op 13 juli 2019 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Wij hebben een Round the World Cruise gemaakt met CMV, met in- achtneming van Value for Money, echt geweldig!!!!
…ťn nadeel: In Nederland is CMV alleen te boeken via Kras en die organisatie heeft van zulke cruises totaal geen verstand.
In de aangeboden cruise zaten diverse fouten o. a. over wasserij mogelijk-
heden en koffie/thee services.
Het hoofdstuk Visum faalde helemaal op alle fronten. Hun bemiddeling bestond uit doorsturen van documenten. Soms 4x zo duur als op andere manieren of totaal overbodig! En dan ook nog op het allerlaatste moment geregeld.
In Oktober was er een Cruise Event in Den Haag waar Kras zich ook presenteerde. Men weet niet dat men CMV vertegenwoordigt in Nederland, heeft dus ook geen reisgids e. d. en verwijst door naar de stand van CMV die er natuurlijk niet is.
Kras geeft ook nog foute informatie over reisroute veranderingen en haalt 2019 en 2020 door elkaar. Ook de tekening van de route wordt niet aangepast.
Er wordt een Cocktail Party aangeboden door Kras als een soort kennismakingsbijeenkomst. Wanneer dan? Antwoord: Tussen dag 1 en 121 op het schip. En die kwam er. In een gedeelte van een zaal, waar ook andere reizigers zaten, die meeluisterden naar een praatje van een goedwillende Belgische dame, die, voor de helft onverstaanbaar, enkele zaken trachtte uit te leggen.... Na twintig minuten was alles weer voorbij en had niemand met elkaar kennis gemaakt.
Voor vertrek kregen we dan natuurlijk ook de Vouchers en reisdocumenten...... Treurig.
Niemand heeft ooit naar die Vouchers gevraagd. Het waren dan ook getypte briefjes van Kras, die niets voorstelden.
De algemene info over het schip en andere zaken waren copies uit o. a. 2015 en 2016. Dus met fouten erin.
Het cijfer VOOR DE REIS is een 9. Maar voor KRAS een dikke onvoldoende.
Dus een 1 is nog te hoog.

  • Algemeen 5
op 30 juni 2019 bestemming: Spanje / Granada Sevilla Allambra, reisperiode: juni 2018

Prachtige groepsreis,met prachtige exursies en prima reisgids met prima uitgebreide informatie.Hotels en eten was prima !! Gaan zeker weer met kras !!

  • Algemeen 10
op 22 juni 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: juni 2019

De cruise zou 16 juni j.l. plaatsvinden, maar werd geannuleerd omdat het schip in het dok ligt voor reparatie, niet op tijd klaar.
Waarom ik deze review schrijf, is om te komen met mijn nare ervaring bij Kras, waar deze reis was geboekt, want stelselmatig in mails en per telefoon repten zij over overboekingen, maar nooit zelf over teruggave reissom. Ik heb me niet laten dwingen om te doen wat Kras wilde, maar rustig de tijd genomen om in een weekend alle juridische aspecten door te nemen, is niet mijn vak. Ik ben begonnen uit te zoeken of een cruise een pakketreis is (ja) en zo verder. Bleek dat ik recht had op de voll. teruggave plus korting op de volg. cruise binnen bep. kaders. Zoals de rederij CMV in Engeland ook had aangegeven, maar met hen had ik geen overeenkomst immers. Kras heeft steeds de teruggave verzwegen, meerdere werknemers daar, dus is het beleid en geen foutje dat iemand per ongeluk maakt (doen we allemaal wel eens). Dit is ernstiger, want mensen die niet zo assertief en bijdehand zijn als ik (want ik heb nu ťn de reissom terug en op dezelfde reis volg. jaar 50% korting) krijgen niet wat hen toekomt. Deze actie duurt tot ong. 12 juli a.s. dus grijp uw kans, want Kras vertelt het u niet! Die vroegen zich af of ik wel kan lezen, omdat ik eerst duidelijkheid wilde omtrent de schadevergoedingen. Natuurlijk kan ik lezen: ik ben juf op een school en help de kinderen dagelijks o.a. met lezen! Juffie kan lezen!!! Nu Kras nog met de Ned. wet!!!

  • Algemeen 1
op 10 juni 2019 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: april 2019

Wij hebben de reis ďFly-drive Classic South AfricaĒ bij Kras geboekt. Hoewel wij een fantastisch avontuur hebben meegemaakt, is dat zeker niet te danken aan Kras. Natuurlijk bleek de gehuurde en geŁpgrade auto niet door Avis geleverd. In plaats van de beloofde en betaalde Toyota RAV4 2 liter kregen we een Toyota Rush 1600. Het verschil merk je echt wel in de bergen en op de vaak slechte wegen. Tevens bleek in de auto geen navigatie. We hebben deze bij moeten huren. Om nu in dat mooie vreemde maar ook grote land zonder navigatie 9 hotels en talloze bezienswaardigheden te vinden was ons wat al te veel risico. Bij een aantal hotels had Kras geen exacte adresgevens beschreven. Je bent dus goed afhankelijk van een goede internetverbinding op je telefoon. Ook verder geen enkele omschrijving. We moesten dus veel zelf uitzoeken. Tot slot bleken ook nog eens de laatste twee hotels die in de reispapieren stonden van Kras, niet voor ons geboekt. Gelukkig hadden we ook reispapieren gekregen van Thomson (Kras besteed de reis uit aan Thomson), waar wel de goede hotels en adressen stonden. We hadden op voorhand een paar vragen aan de klantenservice van Kras gesteld. Echter blijkt dit een callcenter die geen antwoord weet, maar ook niets uitzoekt. Boek je bij Kras, sta je er dus pittig alleen voor.

  • Algemeen 5
op 8 juni 2019 bestemming: Vietnam, reisperiode: mei 2019

We hebben een fantastische reis gehad. Alle highlights van vietnam. Alles was perfect geregeld en niet in de laatste plaats door onze reisleider Paul. Hij krijgt van ons alle eer. 👌

  • Algemeen 8
op 25 mei 2019 bestemming: ItaliŽ / Brindisi, reisperiode: mei 2019

Ik heb een reis met huurauto van Avis geboekt via Kras. Blijkt dat er TWEE uur wachttijd is! Als je geluk hebt. .anders nig langer. Dit terwijl alles geregeld en betaald is!
Schande, slecht georganiseerd.

  • Algemeen 1
op 12 mei 2019 bestemming: Cuba, reisperiode: april 2019

Prachtig land cuba ,maar slechte hotels , slecht eten ,vaak geen water in de hotels ,heel veel in de bus gezeten

  • Algemeen 5
op 12 mei 2019 bestemming: Spanje / Osuna, reisperiode: mei 2019

We hadden een fly en drive geboekt naar Andalusie voor Ä 300 p.p.. voor dit schijntje hadden we dit niet verwacht. Een goede vlucht met TUI, prachtige hotels en een bijna nieuwe auto om mee rond te trekken. Andalusie heeft ons verrast. Wij zullen vanaf nu vaker bij Kras boeken. Geweldig....

  • Algemeen 10
op 8 mei 2019 bestemming: Cuba / Rondreis, reisperiode: april 2019

Wij hebben de reis naar dit werkelijk prachtige land gemaakt met een privť chauffeur. Dit was een voor Kras nieuwe optie en is ons meer dan uitstekend bevallen. Geen gezeur met autohuur en parkeren ed en de chauffeur was een uitstekend sprekende gids die veel voor ons heeft kunnen regelen. Wat betreft de accomodaties...het is natuurlijk wel Cuba dus stelt vaak weinig voor.

  • Algemeen 9
op 4 mei 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2019

Magisch Londen + Harry Potter

Vooraf:
boeking ging snel en gemakkelijk.
2 weken voor vertrek kreeg ik de reispapieren.
enige wat ik miste was iets van een programmaboekje..
Ik had graag een voetbal stadion toer gedaan maar omdat ik geen idee had tot hoelaat excursies duurde en wanneer mijn vrije tijd begon, kon ik niks plannen.

Het Hotel:
We verbleven in het Mercure hotel in Watford.
Op mijn reispapieren stond dat ik een eenpersoons kamer zou krijgen maar bij aankomst had ik een tweepersoonskamer gekregen.
ontzettend fijn!!
kamer was schoon en de bedden lagen lekker.
Personeel was vriendelijk en behulpzaam.

excursie:
Ik had een stadstour bijgeboekt.
In de reisomschrijving stond vermeld dat het een tour en wandeling zou zijn maar het was alleen een bustour en mochten we soms heel kort eruit voor een fotostop.
Maar bij de grotere bezienswaardigheden was dit niet en vanuit de bus kan je niet zulke mooie foto's maken dus heb in mijn vrije tijd alles opnieuw moeten nalopen om foto's te maken.
De gids was wel ontzettend enthousiast en wist ontzettend veel te vertellen.

Londen:
Londen is een geweldige stad en heeft veel te bieden.
Ik heb ontzettend veel kunnen zien maar kwam tijd tekort..

Harry Potter studio's:
Op de zaterdagochtend stonden de Harry potter studio's op het programma.
Ontzettend leuk, ook voor de niet Harry Potter fans.
Hier zijn de films opgenomen en je ziet zoveel terugkomen in de films.

Busreis:
Je bent toch zn 12 uur onderweg om op de plek van bestemming te komen,dat is toch best een lange zit..
gelukkig om de 2uur een stop.
We hadden een leuke buschauffeur, Ben.
Op de heenweg werden we vermaakt met 2 Harry potter films en op de terugweg kregen we wat vrije tijd in Brugge.
Ik miste alleen Wi-Fi in de bus en iets van een fooienpotje.

Kortom ik heb genoten, het was allemaal goed geregeld en de tijd is omgevlogen.

  • Algemeen 9
op 1 mei 2019 bestemming: BelgiŽ / Gent, reisperiode: april 2019

Pas op voor kamerfraude die Kras pleegt binnen hun eigen boekingssysteem!!!

Onlangs dacht ik via Kras een familiekamer geboekt te hebben in een leuk hotel dat zij aanboden in Gent. Een familiekamer want ik boekte ťťn kamer waar ik samen met mijn kinderen kon slapen. Niets bijzonders aangezien dat in vrijwel ieder hotel kan. Ook hun boekingssysteem gaf aan dat dat kon (vandaag nog eens geprobeerd een je kunt nog steeds zogenaamd met 3 personen op ťťn kamer slapen in het betreffende hotel) en dus de kamer geboekt. Vervolgens (zoals je dat ook wel eens in de supermarkt hebt als je er niet als een havik op toeziet dat verder alles wel klopt) gelijk afgerekend via internetbankieren en daarbij niet stil gestaan bij het grote prijsverschil. Bij aankomst in het verder prima hotel kwam de frauduleuze aap uit de mouw: Kras had mij niet ťťn maar twee hotelkamers aangesmeerd! Bij een telefonische klacht die ik daarna bij kras indiende wierpen zij vervolgens iedere verantwoordelijkheid van zich af: "u had uw boeking moeten controleren" werd mij verweten. En "met dat hotel hebben wij slechts een contract voor ťťn of twee persoons kamers. Dit ondanks de keuze op hun eigen website voor een familiekamer en foto's die daarvan te zien zijn met twee riante tweepersoons bedden! Het hotel was nog zo vriendelijk om aan te bieden dat als zij de tweede kamer alsnog konden volboeken, zij dat bedrag zouden terugstorten naar Kras. Maar mocht dat gebeurd zijn dan verwacht ik niet anders dan dat Kras reizen ůůk dat bedrag zelf heeft geÔncasseerd. Wees gewaarschuwd aldus voor de meest onbetrouwbare reisorganisatie waar ik ooit het ongenoegen mee heb gehad een boeking te doen.

  • Algemeen 1
op 17 april 2019 bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2019

Prachtige rondreis Klassiek Griekenland gemaakt van 8 dagen in april 2019.
Toffe groep, heel goed programma waarbij gids Mirjam echt het verschil maakte. Zij geeft op de sites waar het mag de volledige uitleg in het Nederlands ! Dit doet zij vrijwillig en daar is zij niet toe verplicht maar geloof me het maakt de uitleg heel wat aantrekkelijker dan de 'grieks-english' sprekende lokale gids. De kamers waren ok voor een rondreis, niet chique maar goed genoeg voor een nacht.

  • Algemeen 9
op 17 april 2019 bestemming: JordaniŽ, reisperiode: maart 2018

Kras had het zeer slecht geregeld . Hotelkeuze in Amman was hopeloos .
In wadi rum waren wij de enige in het hele kamp en men wist niet dat wij zouden komen !! Autohuur was dramatisch slecht geregeld niet via normaal bedrijf op vliegveld maar leek wel via een particulier !!
Was een volkomen onduidelijke toestand
verweer kras is steeds dan had je naar nederland moeten bellen maar als je laat aankomt gaat dat niet werken Al met al zeer slecht geregeld !!

  • Algemeen 2
op 15 april 2019 bestemming: CuraÁao, reisperiode: juli 2018

Wij zijn de reis nog niet aangegaan.
In onze periode is zwembad dicht i.v.m opknappen/verbouwen, wilde hier oplossing voor, om boeken was mogelijk.
Moesten we over nadenken, op zaterdag 850 erbij, 2 dagen later 1200 erbij.
dit was omdat het dagprijzen zijn, is niet aan ons vermeld.
Er wordt totaal niet meegedacht, het is zoals het is, klaar.
Zeer, zeer slecht, dus mensen denk goed na voordat je bij Kras/Tui boekt

  • Algemeen 1
op 13 april 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2019

Geweldige cruise op mein schiff 4 met 4 bevriende stellen. Alleen hadden wij een binnenhut gekregen terwijl we een buitenhut geboekt en betaald hadden. Er waren ook geen andere hutten meer vrij met een raam of balkon. Echt een domper lang voor gespaard en krijg het benauwd als ik geen raam heb. Maar na lang wachtend bellen voordat we iemand van kras aan de lijn hadden.en hun idd fout geboekt hadden Is het daarna super geregeld .Kregen een familiekamer met 2 grote ramen. Was super al ben je er alleen om te slapen. Nou als ik nu mijn hoge telefoonkosten door lang in de wacht gezet werd vergoed krijg kan ik niets verkeerd zeggen over kras en zou zeker weer een cruise willen maken met hun dan ergens anders.

  • Algemeen 10
op 11 april 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: maart 2019

Elden zo ontevreden geweest na afloop van een reis. We zijn naar Madeira geweest, overigens zeker een aanrader. Wij hadden de vakantie geboekt met een huurauto van Avis. Allemaal best prima behalve dat ze je natuurlijk een upgrade en een diesel aanboden tegen extra geld. Maar nee, we wilde wat waar we voor hadden geboekt bij kras, niet meer niet minder. De vakantie zelf was dan ook zeker de moeite waar. Alleen toen ik thuis kwam werd er ineens een bedrag via Avis van Ä40,- afgeschreven, en dit zou in april nog een keer gebeuren.. Ik had geen idee waarvan aangezien wij de auto in dezelfde staat en met een volle tank terug hadden gegeven. Nu ik eindelijk contact heb gehad met kras blijkt dat wij een extra verzekering hebben afgesloten? Apart aangezien we dit zelf niet wisten, maar toen we erover na gingen denken.. inderdaad, wij zijn gewoon opgelicht. Onze handtekening 'deed' het namelijk niet dus we moesten nog even ťťn keer tekenen. Waarschijnlijk hebben ze toen het contract op de Ipad geopend en zeggen ze nu dat wij een contract hebben getekend. Pure oplichterij dus! Zolang Kras reizen aan blijft bieden met Avis boek ik niet meer via hun! Ik wil iedereen ook aanraden geen reis meer te boeken met huurauto via Kras als het een huurauto van Avis betreft! Daarnaast heeft ook Kras ons niet geholpen.

  • Algemeen 1
op 4 april 2019 bestemming: Zuid-Afrika / Groeps Rondreis, reisperiode: februari 2019

Wij hebben een werkelijk fantastische rondreis door Zuid Afrika gemaakt met Kras Reizen. Wat een schitterend land en prima accomodaties. Wij hebben het ook heel erg getroffen met onze reisleidster Elsa, zij heeft met heel veel enthousiasme verteld over haar land, de cultuur en de geschiedenis van Zuid Afrika. Verder stond zij op elk moment klaar voor iedereen in de groep. Zij communiceerde zeer duidelijk mbt de do's en don'ts in verband met de veiligheid van de groep. Ook met onze vriendelijke en vakbekwame chauffeur Ricky hebben we het enorm getroffen.
Kortom, een onvergetelijke reis en een voortreffelijke reisleidster!

  • Algemeen 10
op 1 april 2019 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: maart 2019

Top cruise met een mooie afsluiting laatste dag . na de acht daagse cruise waarbij we om 8,00 van het schip moesten en in de avond een late vlucht hadden kregen we van kras een prachtige excursie aangeboden op cran canaria maar daar bleef het niet bij we kregen ook nog eens een 3 gangen lunch aangeboden en zelfs nog met een drankje erbij wat een service wat goed, ze hadden ook kunnen zeggen bij de lunch stop is voor eigen rekening, Kras dit hebben jullie prachtig gedaan in plaats van lang wachten op het vliegveld hebben jullie ons een laatste topdag bezorgd hartelijk dank hiervoor.

  • Algemeen 10
op 29 maart 2019 bestemming: Vietnam, reisperiode: maart 2018

De reisleider, is een ervaren reisleider alleen spijtig dat hij op alle mogelijke manieren geld probeert te verdienen. Is het niet met maaltijden is het met het verhaal van zijn goed doel in Cambodja. "De Kinderen van Cambodja".

  • Algemeen 3
op 26 maart 2019 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: februari 2019

Prima reis maar hotel kogalabeach was vies en versleten de matrassen stonken.
Wij zijn beide 70 jaar en hebben nu voor het eerst in ons leven hoofdluis wat nu via allerlei lotions bestreden wordt maar je bent er niet zomaar vanaf.Dus kras schrappen dat hotel of renoveren.

  • Algemeen 8
op 19 maart 2019 bestemming: IJsland / ReykjavŪk, reisperiode: maart 2019

De reis "magisch ijsland" heeft aan onze verwachtingen voldaan. Ijsland is een prachtig land, we hebben veel gedaan en gezien en met name door de verhalen en kennis ( op allerlei gebied) die Guido met de groep deelde, is deze vakantie in ťťn woord indrukwekkend te noemen. Daardoor hebben we het gevoel veel langer dan 5 dagen weggeweest te zijn. De organisatie was prima; aan alles was gedacht en we werden uitstekend geinformeerd over do's / don'ts per locatie. Heel waardevol. Complimenten aan Guido zijn dan ook zeker op zijn plaats. We kijken met plezier terug op een fijne reis met een fijne groep en prima gids.

  • Algemeen 9
op 16 maart 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2019

Had last minute geboekt alleen dag voor vertrek kreeg ik na diverse e-mail en telefoontjes een standaard mail. Zoek gerust verder op onze website voor nieuwe vakantie, grrr. Nooit meer kras voor lastminute!

  • Algemeen 1
op 14 maart 2019 bestemming: JordaniŽ, reisperiode: februari 2019

"Wandelvakantie JordaniŽ. Nieuw ". Ja dat klopte, het was nieuw. Echter het was geen wandelvakantie en absoluut niet op niveau twee. Volgens de beschrijving waren er wandelingen van twee tot drie uur uitgestippeld, echter ze waren korter of het hoorde bij hetgeen je bezocht, denk Romeinse stad Jerash en Petra. Daar moet je al veel lopen en zit in iedere reis verdisconteerd. De wandelingen in het natuurgebied rondom Jerash en vooral natuurpark Dana, waren veel te kort en juist in Dana kun je prachtige langere wandelingen maken. In de Wadi Rum hebben we helemaal niet gewandeld, terwijl daar uitgezette hikes zijn. En tot slot de laatste dag een alternatief met een jeep door de dessert /gebergte in de omgeving van de Wadi Mujib gereden. De tocht mooi,maar wandelen.. we werden uitgelaten als een hondje. Even 20 minuten buiten wandelen over het pad waar we de jeep in het oog konden houden. Kortom het programma dekte bij lange na niet de verwachtingen zoals beschreven. Daarnaast vonden mijn partner en ik het erg commercieel. Het authentieke is zeer ver te zoeken. Ook het tijdstip van de reis in februari zou ik niet meer doen. Het is er te koud, te regenachtig , laaghangende mist boven in de bergen en de hotels en andere overnachtingsplekken zijn in de "slaapstand". Voordeel erg rustig bij de highlights.

  • Algemeen 4
op 14 maart 2019 bestemming: Vietnam / rondreis, reisperiode: februari 2019

Omdat het een geweldige reis was die aan al onze verwachtingen voldeed met een geweldige reisleider Emanuel die veel wist te vertellen over het land en er voor de mensen was met zijn vriendelijkheid . Dank zij hem hebben we een fantastische vakantie gehad. Hij verdient een dikke 10.

  • Algemeen 9
op 4 maart 2019 bestemming: BelgiŽ / Antwerpen, reisperiode: maart 2019

Heerlijk verblijf in het Lindner hotel. Mooi hotel, netjes, schoon met zeer uitgebreid ontbijt. Ideale ligging bij het station. En parkeergarage onder het hotel.
Maar het meest fantastisch was het Arrangement met dineren In de huiskamer van Chef Jean
Het Belgisch 5-gangen diner mťt wijnen was GEWELDIG.
Super gastvrije en vriendelijk ontvangst door Jean en zijn vrouw.
Heerlijk gegeten en leuke anekdotes gehoord over Antwerpen en het heerlijke eten en de wijnen.
Een aanrader.
En een bedankje aan de chef en zijn vrouw !!!!!!!!!

  • Algemeen 9
op 21 februari 2019 bestemming: JordaniŽ, reisperiode: februari 2019

Wandelvakantie Jordanie: Nieuw in het assortiment van Kras. Kleinschalig maximaal en minimaal 6 personen. Het klinkt geweldig en avontuurlijk!! Nou een avontuur werd het, maar dan vanuit de auto.
Slechte informatie of de reis nu wel of niet doorging. Slechte informatie over de aanschaf van een JODDpass /visum. Uiteindelijk 8 dagen voor vertrek dat het doorging. Op de internationale luchthaven van Amman kwamen we twee reisgenoten tegen. Aantal was 4 ipv. 6. Driver die ons ophaalde vanaf de luchthaven, vertelde dat de reis was aangepast en het een mooie week zou worden. Spannend!! Mooi werd het qua natuur en cultuur. Slecht werd het als het ging om het wandelen. Dit was waardeloos. Niveau 2 was het advies. betekende een goede conditie en rekening houden met stijgingen. Absolute onzin. Het haalde niveau 1 niet eens. Het was er niet of het hoorde bij de gewone bezichtigingen. Arabieren en wandelen is geen goede combinatie. De reis was als zovelen. Een toeristische cultuurreis met de highlights die door Kras en/of andere organisaties standaard wordt aangeboden.

  • Algemeen 4
op 18 februari 2019 bestemming: Luxemburg, reisperiode: februari 2019

Ook ik heb helaas de ervaring dat Kras met zo min mogelijk inzet, zoveel mogelijk geld wil verdienen over de rug van mensen die te goeder trouw een reis boeken.
Aanbod misleidend, hotel is helemaal niet open in de periode.
Ander hotel wordt bevestigd dus gebeld dat er iets mis is gegaan. Medewerker wil omboeken maar het lukt niet, iet in het systeem.
Na nog wat dagen en veel tijd aan de telefoon, kom ik er via 'de verkeerde hotelier' achter dat het andere hotel gesloten is tot maart. Als die beseft dat hij zijn mond heeft voorbij gepraat en zijn relatie met Kras riskeert, wordt het een vreemd gesprek.

De medewerkers die ik aan de lijn heb gehad, ik heb er een vreemd gevoel bij hoe die mensen daar moeten werken. Ze klinken onprofessioneel en zenuwachtig. Ze hebben het over 'op hun kop krijgen'
Raar om dat zo te delen met een klant, het voelt zenuwachtig.
Het lijkt erop dat er zo min mogelijk slecht opgeleide mensen de klantenservice moeten bemannen die geen enkele service of klantenservice mogen verlenen volgens een regelement waar ze het steeds over hebben. Voor elk dingetje moeten ze overleggen met hogere hand, ze hebben zelf geen enkele bevoegdheden en proberen alles zoveel mogelijk af te houden.
Ik hoop dat een vakbond hier eens in wil duiken, dit voelt niet goed.

  • Algemeen 1
op 13 februari 2019 bestemming: Spanje / Las Palmas de Gran Canaria, reisperiode: maart 2018

Ernstig slechte organisatie. Bieden aansluitingen van vliegtuig op cruise die niet mogelijk zijn en gooien je naar hun wens zonder overleg om naar andere vluchten. Voor de klantenservice mag je eerst een half uur wachten, ze zijn onvriendelijk en vertellen je dat je gewoon dikke pech hebt.

  • Algemeen 1
op 13 februari 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: januari 2019

Voordelige reis.
Echter LET OP bij het afhalen wordt er "standaard" een extra verzekering bijgedaan en betaald. Je betaald ruim Ä 93 met je creditcard en krijgt later de Ä 37,40 niet retour !! Er staat wel iets in de kleine lettertjes bij Kras, echter doet Avis de verzekering standaard bij!

  • Algemeen 7
op 10 februari 2019 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: februari 2019

Reis moet nog beginnen maar het is duidelijk dat Kras alleen maar op uit is om zo veel mogelijk geld te verdienen tegen zo min mogelijk service.
Sri Lanka, prive rondreis : slechte / onvolledige informatie. Verschil in hotels die afwijken per offerte/uiteindelijke aanbod. NIET op de maat informatie ( blijft algemeen.) Onduidelijk wat je als extra kosten gaat betalen en voor welk doel dit bestemd is. Laatste keer KRAS , mede ook omdat dit in lijn is met een aantal reacties op dit forum

  • Algemeen 3
op 1 februari 2019 bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: juli 2018

Gisteren reis uitgezocht voor 4 personen voor 7846 Euro 16 dagen naar Florida. Vandaag nog een telefoontje naar Kras met vraag over de beenruimte. Zelfde reis weer samengesteld en voila: Ä 9600,- Kras gebeld: vraag en aanbod. Onze reis gaat niet door! Opkrassen!!

  • Algemeen 1
op 28 januari 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2019

Slecht georganiseerd, reisleider was alleen op omzet uit, kosten rezen de pan uit. overvaltechniek. voordat je arriveert uitstapjes oodringen tegen veel te hige prijzen. en steeds NU beslissen. nachttrein was een ramp. reisleider Thomas was er op uit je niets te vertellen, maar veel te laten boeken.

  • Algemeen 2
op 17 januari 2019 bestemming: Mexico / Cuzumel, reisperiode: januari 2019

Reis Kerst / Nieuwjaar cruise Amsterdam naar Cozumel

Onze cruise op het schip Magellan was geheel naar wens. Waar ik graag een klacht over indien is het volgende. Er was niet zoals wij op vorige cruise gewend waren een Nederlandse host aan boord. Voor de Nederlanders aan boord,was er onvoldoende informatie, alles was als los zand.
Er was wel een Duitse host, welke geen informatie kon geven aan de Nederlanders. Nederlanders werden gezien als Duitsers, omdat Dutch daarop lijkt. De eindbestemming op Cozumel / Mexico ,leek op een survivaltocht
Onze 4 koffers stonden buiten op de pier en moesten het verder maar uitzoeken, zodat wij een paar uur hebben moeten slepen met onze koffers, eerst naar een andere pier een kilometer verder, waar wij op een Ferry moesten wachten en niet wisten of er tickets voor ons waren. Bij niemand konden wij met onze vragen terecht.

Het was een schande, vooral omdat er veel oudere reizigers slecht ter been waren. Uiteindelijk kwam er iemand deze tickets brengen en konden wij varen naar het vaste land. Daar begon de ellende opnieuw, weer eindeloos slepen met de koffers over een pier en door de straten van het vasteland op aanwijzing van een man met een bord van Kras. Wij waren kapot en konden niet meer, deze zware koffers tegen hellende straten en over hoge stoepen slepen
Uiteindelijk kwam na lang wachten een een bus die ons naar de luchthaven heeft gebracht. Wij willen dit nooit meer meemaken en gaan er vanuit, dat u meer klachten zult ontvangen van de Nederlandse passagiers en hopen dat Kras hier lering uit trekt.

  • Algemeen 7
op 12 januari 2019 bestemming: Marokko, reisperiode: december 2018

De hotels waar wij waren zag er niet echt uit. Het eten bij de hotels waren koud waardoor mensen ziek werden. Er was geen WiFi op onze hotelkamers
Het personeel van het hotel waren onaardig en ze kondengeen tot weinig Engels

  • Algemeen 4
op 8 januari 2019 bestemming: Spanje / divers, reisperiode: januari 2019

We hebben zojuist een 8-daagse Fly and Drive gemaakt door Andalusie.
Een heerlijke trip rond de jaarwisseling.
Drie opmerkingen:
Het restaurant in het 4-sterren hotel in Sevilla is een vier-sterren hotel onwaardig.
Het personeel in het hotel van Marmelejo - van receptionist tot serveersters - moet nog heel veel leren over klantvriendelijkheid.
De derde opmerking heeft betrekking op de samenstelling van de rondreis.
We hadden graag een dag langer gebleven in de buurt van Cordoba en een dag minder lang in Granada.
Behalve het Alhambra en een mooie kathedraal heeft deze stad niet zoveel te bieden.
Voor het overige hebben we 8 fantastische dagen gehad in Andalusie.

  • Algemeen 8
op 23 december 2018 bestemming: Japan, reisperiode: oktober 2016

Mooie reis met veel mogelijkheden voor eigen invulling.
Mooie hotels.
Reisleiding was tijdens excursies buiten vaak niet goed te verstaan. Het gebruik van een systeem met oortjes zou dit stukken beter maken.

  • Algemeen 7
op 22 december 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: december 2018

De vakantie opzich was goed, echter bij de terugreis werden wij gewoon vergeten opgehaald te worden voor de transfer naar de luchthaven.Het kan een administratieve fout zijn geweest, dat kan ik nog begrijpen. Wij hebben geprobeerd Kras telefonisch te bereiken echter zonder resultaat, zelfs het noodnummer was niet bereikbaar. Met de bereikbaarheid heb ik grote moeite en ben daar erg boos over. Kras heeft ons gewoon latten stikken, en zijn wij na 2 1/2 maar met een taxi naar de luchthaven gegaan waar we gelukkig nog konden inchecken. Van Kras hebben we , meer dan een week later, nog steeds taal nog teken gehoord! Ik vind dit zeeeeeeer slechte service er zal maar iets ergs gebeurd zijn en niemand van de organisatie is bereikbaar zelfs, zoals gezegd, het noodnummer niet.
Dankzij onze reiservaring hebben we het kunnen handelen en zijn we toch thuisgekomen. Erg slechte beurt voor Kras

  • Algemeen 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende