Interview Kras

Interview met Wendy de Clerck
Interview met Wendy de Clerck van Kras

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?

Mijn naam is Wendy en ik werk nu ongeveer anderhalf jaar bij Kras als medewerker content en web. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit het actualiseren van de website, e-mail marketing en het opstellen van diverse online marketing rapportage. Een erg leuke en veelzijdige functie.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
In 1922 begon de onderneming KRAS met een lijndienst per paard en wagen tussen Ammerzoden en Den Bosch. Vandaag de dag is Kras een allround reisorganisatie die reizigers naar meer dan tachtig landen over de hele wereld brengt. Het brede en scherp geprijsde aanbod van Kras omvat autoreizen, stedentrips, zonvakanties, culturele rondreizen, fly-drives, zee- en riviercruises en gespecialiseerde producten als fiets- en
wandelvakanties, vakanties voor singles en culinaire arrangementen.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Oprichter Johan Kras verbond in 1922 zijn naam aan de onderneming en Kras werd een begrip in Nederland.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Visie: “Kras ziet dat prijs steeds minder onderscheid biedt in een markt waar mensen vaker hun reis zelf samenstellen en waar leveranciers vaker hun product direct aanbieden. Naast een lage prijs wordt het bieden van toegevoegde waarde, service en gemak zowel voor, tijdens als na de reis noodzakelijk. Daarom wil Kras de reisorganisatie zijn die de interesses en de mentaliteit van de 50-plusser het beste begrijpt en hen een passend en onderscheidend aanbod biedt, met de juiste mix van individuele- en groepsreizen. We bieden hen de juiste tools in de vorm van advies, service en keuzegemak, zodat zij met gemak de juiste keuze kunnen maken en goed voorbereid op reis kunnen gaan. Hiermee wil Kras de´ vakantie-autoriteit voor 50-plussers worden.”

Missie: Kras is dé reisorganisatie voor mensen met een 50+ mentaliteit die zorgeloos en goed geregeld de wereld willen ontdekken.

Wie is de doelgroep?
Kras richt zich op mensen met een 50+ mentaliteit.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Kras biedt de beste reis voor de beste prijs. We bieden een breed aanbod, immers "de wereld is Kras".

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Zuid-Afrika, Turkije, Curaçao, Kaapverdië, Cuba, Madeira.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Bestemmingen zoals Kaapverdië, Gambia en Griekenland zijn in opkomst.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
100% vertrekgarantie en altijd de beste reis voor de beste prijs!

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Kras wil omschreven worden als de reisorganisatie waar mensen met een 50+ mentaliteit goed geregeld en zorgeloos de wereld mee kunnen ontdekken. 100% vertrekgarantie en altijd de beste prijs.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds?
Ja, Kras is aangesloten bij de ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en College Bescherming Persoonsgegevens.

Heb je nog iets toe te voegen?
Inspiratie opdoen voor uw volgende vakantie? Ga naar onze website
www.kras.nl, u kunt Kras ook volgen op Facebook https://nl-nl.facebook.com/KRAS