Schrijf een ervaring over Solmar Tours en maak kans op mooie prijzen!

Solmar Tours

Url: https://www.solmar.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: Spanje

Logo van Solmar Tours
Solmar Tours won in 2014 de Reisgraag award Solmar Tours won in 2018 de Reisgraag award Solmar Tours won in 2019 de Reisgraag award

Solmar Tours is in 1984 opgericht en bekend geworden door de busreizen naar Spanje. Inmiddels biedt de reisorganisatie verschillende soorten reizen aan zoals busreizen, vliegreizen, autoreizen en rondreizen. Solmar Tours richt zich met de busreizen vooral naar bestemmingen in Spanje en Kroatië. De rondreizen kunnen ook plaatsvinden in Griekenland, Portugal, Italië, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Oostenrijk.

Bij de busreizen kun je op verschillende plekken in Nederland opstappen om de reis naar Spanje of Kroatië te beginnen. Met een luxe touringcar wordt er naar de bestemming gereden en tijdens de rit kun je genieten van een hapje, drankje en filmpje. De touringcar probeert iedereen zo dicht mogelijk bij de accommodatie te brengen, maar dit kans soms lastig zijn door de smalle wegen in Spanje.

De reizen kunnen ook zelf worden samengesteld. Wil je alleen een vliegticket? Of heb je alleen nog een accommodatie nodig? Deze zijn apart te boeken bij Solmar Tours. Ook kun je de gewenste accommodatie kiezen. De mogelijke accommodaties zijn hotels, appartementen, campings en resorts. Hierbij kun je ook kiezen voor 2, 3 of 4 sterren. Zo bepaal je zelf de luxe van de reis.

Het hoofdkantoor van Solmar Tours ligt sinds 2004 in Maarheeze. Het hoofdkantoor bevat een eigen bustransferium, waarmee Solmar Tours de eerste reisorganisatie in Nederland is met een eigen bustransferium. Solmar Tours is aangesloten bij de SGR.

op 17 augustus 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2019

In augustus met Solmar naar Salou geweest in de First class bus !
Prima bus, lekkere stoelen, echter een zeer chagrijnige hostess !
Toen we instapten mompelde ze onze stoelnummers, zei niet of het boven of beneden in de bus was erbij ?!
Vervolgens zat een groepje dames op de achterbank, en de 2 stoelen daarvoor waren onze plaatsen!
Echter deze waren bezet door vriendinnen van de dames, en daardoor gingen wij 1 rij ervoor zitten!
Vervolgens bij de volgende hotelstop kwamen mensen binnen voor deze 2 stoelen, en hun vroegen aan hostess Mireille of ze ook een rij naar voren konden zitten ?
Vervolgens snauwt deze dame mij af “ik wijs de plaatsen niet voor nix aan, ik moest beter luisteren!”
En dat tussen alle mensen in op een zeer vijandige toon, haar ogen spuugden vuur ! Nog nooit meegemaakt !
Té veel stress voor Mireille deze lange bustrips om dan koffie te brengen ?
Waarom problemen maken waar er geen zijn ?!
Jammer Solmar van een verdere prima vakantie !

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2019

We zijn nu voor de vierde keer in Grand Hotel Peñiscola geweest. Eten en ambiënte prima. Heerlijk terras met uitzicht op het zwembad , boulevard en zee. Gelegen in het rustige gedeelte van Peñiscola. Enkele km's van het centrum. Bus, fiets en wandelmogelijkheden. Tevens mogelijkheid excursies met plaatselijke reisgids Evert. Deze verzorgt evt.excursies op maat. Kortom voor elk wat wils. Zowel een actieve vakantie of zon, zee en strand.
Een aandachtspunt dit jaar was wel de arrogantie cq onvriendelijkheid van de receptiemedewerker. Service with a Smile werkt net even anders!

  • Algemeen 8
op 5 augustus 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Waarom nu pas een reactie, ik zie dat ik dus lang niet de enige ben met een slechte ervaring bij Solmar. Ik heb alle mogelijke moeite gedaan om op de achtergrond, zonder drama, in contact te komen met Solmar. Wanneer je ze via messenger van facebook wat stuurt reageren ze niet. Als je via de chat contact zoekt reageren ze niet (allemaal nog schermafdrukken van). Laat ik voorop stellen > het hotel in Spanje was geweldig. We gaan daar volgend jaar weer heen maar dan met de auto. Nooit meer met Solmar. In Maarheeze op maandag 3 juni vertrokken met een bus met een kapotte airco. Men was daar mee bezig toen we vertrokken en toen we met die bus gingen rijden neem je aan dat alles in orde is maar dat was het niet. De airco was kapot en bleef kapot en erger nog, hij was een paar dagen ervoor ook met een kapotte airco uit Spanje teruggekomen. We hadden blijkbaar nieuwe chauffeurs, ze misten de eerste afslag, stopten bij kleine stops waar je nauwelijks tijd had om naar de toilet te gaan. Ze lieten 's-nachts de radio en de lichten aan en de mannelijke buschauffeur had het lef om de passagiers de schuld te geven van de defecte airco. Op de bus zat de installatie van de airco waar een grote tak doorheen stak...... dat was de schuldige, niet de passagiers. Het was zo verschrikkelijk warm in de bus dat ik ben flauwgevallen. Mijn dochter had toen de chauffeurs al twee keer gevraagd te stoppen omdat ik ziek werd en ook andere passagiers waren boos en niet in orde maar de chauffeurs hadden er lak aan. Nadat ik ben flauwgevallen zijn mijn dochter en ik geholpen door medepassagiers. Deze mensen hebben gezorgd voor koelmiddelen en hebben mij later (toen we eindelijk na 20 minuten stopten) de bus uitgehesen. De chauffeurs lieten zich niet zien..........de hele weg niet......niets gevraagd en niets geprobeerd om de situatie beter te maken. Dankzij ingrijpen van een passagier kon ik een deel van de reis benedendeks zitten waar het zelfs bijna koud was. We zaten op de achterste bank met de knieën tegen de stoel van onze voorburen en een rechte rugleuning omdat de bank tegen de toilet stond (de onverkoopbare plaatsen 49 en 50 waar normaliter de spullen van de hostess staan). Het heeft heel lang geduurd voordat het beter ging met mij. In Maarheeze riep de chauffeuse om dat de koffers van de gasten van Blanes er als eerste in moesten want die mensen gingen er als laatste uit. Dat lijkt logisch maar iedere ervaren Solmarreiziger weet dat de mensen van Blanes er als eerste uitgaan. Dus zo geschiede en moesten de koffers van deze mensen over de onze worden heengesleept. Onze koffers die we drie dagen ervoor gekocht hadden (kassabonnen aanwezig) zijn daardoor beschadigd. Eenmaal in Malgrat heeft het nog even geduurd voordat ik weer de oude was. De enige van het personeel in de bus die goed hielp was de hostess, Nathalie. Ook zij is een aantal keren (op ons verzoek en op verzoek van andere passagiers) naar de chauffeurs gegaan maar die trokken zich nergens wat van aan. In Malgrat zijn we naar het kantoor van Solmar geweest om een klacht neer te leggen. De man die daar zat zei dat we niet de eersten waren, dat hij het door zou geven maar dat we beter zelf contact op konden nemen met Solmar Nederland omdat er naar hem niet geluisterd werd. Hij vertelde dat hij heel veel klachten kreeg mede door onervaren chauffeurs (Solmar heeft blijkbaar tekort chauffeurs) en kostenbesparingen die moeten worden gehaald. We hebben gebeld met Solmar maar moesten een mail sturen...........daar reageren ze dan niet op. Uiteindelijk hebben we op de facebooksite van Solmar wat geplaatst maar dat wordt door Solmar direct verwijderd. In Malgrat hebben we gesproken met twee oudere Solmar-chauffeurs die namens Solmar hun excuus aanboden voor hun collega's en ook deze mensen zeiden dat het personeel onervaren is en Solmar niet meer de werkgever is die het was. Ook zei men dat als ik in hun bus flauw had gevallen, ze hadden gestopt om te zien wat ze voor mij hadden kunnen doen. Op de terugweg op 15 juni hadden de twee chauffeurs ruzie, vooral de oudste chauffeur was verschrikkelijk lullig tegen de andere chauffeur...... we zijn gestopt bij een tankstation waar de toiletten en wasbakken zo vies waren dat we toch maar in de bus naar het toilet gingen en onze tanden niet gepoetst hebben omdat de wasbakken zo smerig waren. Alle stops van een aantal jaren terug worden overgeslagen, daar waar het schoon en ruim was. We hebben ook met de hostess in de bus op de terugweg gesproken. Hij had het ook niet meer naar zijn zin........hij zei dat als je je rijbewijs C had met de module personenvervoer, je zo bij Solmar aan de slag kon, ervaring of niet. Je hoeft niet eens meer een aantal keer met een ervaren chauffeur mee te rijden. Op de terugweg in Maastricht ging de chauffeur ook nog een buiten staan plassen.......... Dus......voor alle mensen die zeggen dat we onze klacht bij Solmar hadden moeten neerleggen ipv op een openbare site.....we hebben dat eindeloos geprobeerd, ik heb alle schermafdrukken nog maar Solmar laat je zitten. Ze stuurden een brief (een zoethoudertje op 7 juni gepost) dat we de volgende keer met 25 euro korting meemogen maar er komt geen volgende keer. Volgens hen waren andere passagiers erg blij met deze aanbieding! Ik heb voorgesteld die 50 euro gewoon over te maken samen met het extra geld voor de luxere bus maar dat doet Solmar natuurlijk niet. We hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en wat denkt u? Ook die kregen eerst geen reactie van Solmar en de laatste reactie van Solmar was dat men zich nergens voor aansprakelijk voelt. Solmar lacht zich rot....want nu moet ik beslissen of we de zaak voor laten komen bij de geschillencommissie, moet ik daar zelf ruim 100 euro voor voorschieten en volgens de rechtsbijstand is de kans op compensatie door Solmar klein???? Nu snap ik waarom men in Maarheeze zo zelfgenoegzaam reageert....wie maakt ze wat!!! Het is allemaal erg jammer. Als men gewoon normaal gereageerd had en excuus had gemaakt had het voor mij ook veel goedgemaakt maar Solmar heeft mij een trap nagegeven. We gingen al 16 jaar met Solmar op vakantie dus daar blijft het bij. Ik wil in ieder geval nogmaals de hostess van bus 1 op 3 juni jl. bedanken en alle passagiers die mij en mijn dochter zo fijn geholpen hebben.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen