Herinnering aan Gran Canaria

Accommodatie: Hotel/Barbacan
Organisatie: Sunweb

Door de douane

Op 15 maart 2014 vertrokken mijn man en ik om 3.00 uur in de nacht met de auto naar Schiphol. Daar parkeerden we onze auto op Smart parking, dit hadden we van tevoren geboekt. We waren mooi op tijd bij de incheckbalie, waar we onze koffers afgegeven hebben. Daarna door de douane, waar ik piepte!!! ik zou iets in mijn handtasje hebben wat niet mocht. Ik was me nergens van bewust, maar moest natuurlijk mijn hele tas op de kop gooien. Er kwam niets uit, totdat ze helemaal verstopt in een klein vakje een heel klein nagelschaartje vonden. Baaaaaalen natuurlijk, want ik wist niet eens dat die erin zat. Na dit oponthoud gingen we weer verder, we hebben wat rondgelopen en winkeltjes bekeken, een kopje koffie gedronken en ons broodje genuttigd.

Aankomst Gran Canaria

Om 7.00 uur gingen we vliegen. Dat verliep gelukkig allemaal prima. Om 12.15 uur landden we op Gran Canaria. Eenmaal in de aankomsthal hebben we onze koffers opgehaald. Er stond een reisagente van Sunweb op ons te wachten met een bordje in de lucht. De transfer was prima geregeld. Het duurde natuurlijk allemaal nog even, maar om 16.00 uur kwamen we aan in het hotel “Barbacan”. Het was een erg mooi hotel en we hadden gelijk al aanspraak. We hadden logies met ontbijt geboekt, want all inclusive kon daar niet. We hebben de sleutel van de kamer opgehaald en de kamer gelijk bekeken. Het zag er allemaal keurig uit.

Goed eten

We hebben de korte broek aangedaan en zijn het park gaan verkennen. Dit zag er leuk en gezellig uit, zoals we op de foto’s hadden gezien. Daarna hebben we een hapje gegeten, en ook dat was prima! Goed eten op Gran Canaria en erg leuke tentjes om te eten. Die avond gingen we op tijd naar bed, want we hadden het wel gehad die dag. De volgende morgen zijn we opgestaan, hebben we gedoucht en ontbeten. Dit laatste was werkelijk te gek. Alles wat je maar kon verzinnen was er, heel uitgebreid en met enorm veel keuze. Dat was ver boven onze verwachting.

Heerlijke tapas eten op Gran Canaria

Informatiebijeenkomst

Om 10.00 uur was de informatiebijeenkomst, waar we naartoe gingen om wat te weten te komen over de excursies en bezienswaardigheden. We hebben gelijk een rondtoer over Gran Canaria geboekt en een kamelentocht. We hebben even gevraagd hoe we op het strand moesten komen en toen begon de echte vakantie. We hebben goede schoenen aangedaan (want we waren natuurlijk allemaal op onze slippers) voordat we naar het strand gingen. In de veronderstelling dat het niet zo ver was, gingen we op pad. Nou dat viel tegen! We hebben er meer dan een half uur over gedaan om op het strand te komen. Daar hebben we heerlijk de hele middag liggen bakken, daarna gingen we weer het hele eind terug.

Strand

Het strand was wel mooi daar, alleen meer zwart dan geel, wat we eigenlijk hadden verwacht. Toen we terugliepen zagen we dat er een groot overdekt winkelcentrum was. Daar hebben we even rondgekeken en gegeten in een van de restaurantjes. 's Avonds hebben we genoten van een leuke show in het park.

De dag erop werden we om 8.30 uur opgehaald voor de rondreis op het eiland. We zijn ook in het prachtige plaatsje Puerto Morgan geweest. Dit was prachtig. Deze rondreis was zeker de moeite waard, we hebben veel gezien. Daarna weer een dagje strand, want daar houden we van. We kunnen daar de hele dag wel vertoeven, heerlijk. In de avonduren gingen we weer naar het entertainment in het park, hier zijn veel leuke shows.

Kamelensafari

De dag daarop gingen we op kamelensafari. Nou dat was geweldig, wat hebben we gelachen met z’n allen! Toen wij erop zaten was het helemaal lachen voor iedereen, want omdat mijn man zwaarder is dan ik, zakte hij helemaal naar beneden (arme kamelen). Er werden een paar zakken met zand naast mij gehangen, om op gelijke hoogte te zitten.

Op kamelensafari met mijn man

Het was een zeer geslaagde dag, die veel op onze lachspieren heeft gewerkt. Maar....... een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Lachen is gezond!!! Weer een heerlijk restaurantje opgezocht en heerlijk salade, kip, groente en friet gegeten. De volgende dag zijn we weer een dagje op het strand geweest, en daarna was de laatste dag alweer aangebroken. De laatste ochtend hebben we lekker bij het zwembad gelegen, omdat we toen niet meer op onze kamer konden. De koffers konden we in een afgesloten ruimte plaatsen en we konden nog douchen voor we vertrokken. Daar was speciaal een kamer voor geregeld. Keurig verzorgd allemaal.

Verrassende wending

Om half 3 werden we opgehaald voor de transfer naar het vliegveld. Alles verliep zoals het hoorde en om 23.50 landden we op Schiphol. Daar zijn we weer met de bus naar de parkeerplaats gebracht en konden we naar huis. Tenminste...... als we de auto terug konden vinden. Omdat het op de dag van vertrek regende, waren we vergeten het nummer op te schrijven. Wat hebben we een tijd rondgelopen, omdat mijn man dacht dat hij daar moest staan, maar hij wees helemaal naar de verkeerde plaats. Na 45 minuten te hebben gedwaald zijn we maar naar binnen gegaan en hebben we om hulp gevraagd. Een man met een busje ging met mijn man mee en iedere keer zag ik ze voorbij komen. Oh oh wat heb ik gelachen, maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd tegen mijn man.

Na een tijd hebben ze het zoeken gestaakt , want ook de man kon hem niet vinden. 'Waarschijnlijk gestolen', zei hij, maar dat kon niet, want hij was niet van het terrein gereden. De man ging nogmaals rond en vond hem toen helemaal aan de andere kant van het terrein. Daar hadden we hem toch eeeeeecht neergezet. Gelukkig, eind goed, al goed. Door alle ellende waren we laat thuis, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben immers een leuke vakantie gehad.

Fotoproblemen

Eenmaal thuis heb ik de foto’s op de computer gezet en ze laten afdrukken. Daar is het helemaal misgegaan; we hebben van de 200 gemaakte foto’s maar 15 stuks teruggekregen. Daarom hebben we nu bijna geen foto’s van deze vakantie. We zouden onze vakantie op Gran Canaria graag nog eens over willen doen, zodat we weer nieuwe foto's kunnen maken.

Geschreven door Femmie Dam

Het lege fotoboek over Gran Canaria

Heb je interesse in een reis naar Spanje? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Spanje, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.