Schrijf een ervaring over TUI en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen TUI

Pagina 1 van 121 met 1210 resultaten

op 6 april 2020 bestemming: CuraÁao / Willemstad, reisperiode: maart 2020

Reis gaat niet door. je krijgt een Voucher zonder enige garantie, na een jaar kan je het VERZOEK doen dat ze het uitbetalen.
Bizar dat TUI / ANVR /SGR zich boven de EU wetgeving stellen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 april 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2019

ďGa nog geen plannen maken voor de meivakantie. Dat is veel te voorbarig.Ē zegt Rutte letterlijk. Wat doet TUI; zij cancelt reizen tot slechts tot 10 mei, daar waar Corendon op 23 maart al besloot de reizen tot 1 juni te annuleren.
Probeert TUI in deze tijden slechts geld binnen te harken (mijn betaaldatum is 7 april-vertrek 19 mei) in plaats van hun klanten, conform de richtlijnen om in mei NIET af te reizen, van dienst te zijn ? ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 1 april 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2019

Ik heb echt geen goed woord over voor TUI. Het is echt ongelooflijk hoe zij in deze crisis met hun klanten en het geld van hun klanten omgaan. Ze doen niks om de klanten tegemoet te komen. Geen versoepeling van de betalingstermijn of uitstel van de betaling of restantbedrag. Alle andere aanbieders die ook bij de ANVR aangesloten zijn doen dit wel. Nee TUI heeft alleen oog voor winst. Net de deadlines elke keer zo opschuiven dat het nog binnen de betalingstermijn valt , waardoor je als klant toch verplicht moet betalen voor een reis waarvan je nu al weet dat hij niet doorgaat. Grenzen zijn dicht en je komt het land niet eens in , maar TUI slaat al die informatie in de wind. Ook al kan je het land niet in , toch gaat volgens TUI de reis gewoon door. Wie is hier nou gek. De regering adviseert ook niet op reis te gaan en geen reizen te boeken voor de mei vakantie en alleen te reizen als het echt noodzakelijk is, maar vakantie is niet noodzakelijk TUI !!!. Ze proberen de klanten gewoon hun geld af te troggelen en laat iedereen betalen , hoewel mensen hun geld nu veel beter kunnen besteden aan andere dingen dan aan een vakantie. Wij willen geen voucher, wij willen niet betalen voor een reis die helemaal niet door kan gaan. Wij zullen echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer met TUI boeken. Echt klantonvriendelijk en geen enkele coulance in deze bizarre tijden. Ze zouden een groot voorbeeld moeten nemen aan de andere organisaties die wel water bij de wijn doen. Wij zijn klaar met TUI !!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 maart 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: maart 2020

De heenreis was op 28 februari. Bij het inchecken op Schiphol werd bekend gemaakt dat de Dreamliner niet ging vliegen maar dat een andere vliegtuig ingezet was.Dit was een kleinere vliegtuig zonder business class of comfortclass. Ik had extra betaald en kreeg het geld niet teruggestort. Ik heb hier meerdere keren over gemaild.
Mijn terugreis was gepland op 20 maart. Dit bleek de laatste vlucht van Tui te zijn vanuit Suriname. Een dag voor vertrek heb ik nog contact opgenomen met Tui. Alles was in orde.
Op het vliegveld aangekomen, kwam mijn naam niet voor op de lijst van Tui. Ik heb 3,5 uur in de rij gestaan om vervolgens terug te gaan. Ik zit nu nog steeds in Suriname en heb zelf een ticket gekocht bij de KLM. Van TUI krijg je een standaard mail met de mededeling om contact met Buitenlandse Zaken op te nemen.
Het cijfer dat ik aan Tui wil geven komt niet op het lijstje voor namelijk een 0

  • Algemeen 1
op 26 maart 2020 bestemming: CuraÁao / Willemstad, reisperiode: maart 2020

Het was een chaos bij Tui en een hel voor de klanten van Tui die in de buitenland waren. Wat begon als een leuke familie vakantie eind februari eindigde in het slop!Waarschijnlijk hadden zij hun passagiers registratie niet op orde...wij hoorde zaterdag 21 maart in de ochtend dat onze vlucht geannuleerd was voor de 23ste( bedenk dat ik al met Tui gebeld had om te melden dat deze vlucht op Schiphol.nl al geannuleerd was,klantenservice zei dat dit niet geval was en dat de vlucht gewoon zou vertrekken)na 30 min een sms met annulering ontvangen. Gezien wij het zat waren om steeds minimaal 45 min aan de telefoon te wachten besloten we naar de kantoor van Tui te gaan op schottegatweg. Hier stond een bewaker buiten(vriendelijke jongen) die vertelde ons dat ze niemand te woord stonden, deze arme jongen moest zelf zorgen voor een beetje schaduw etc. Hij mocht zelf niet naar binnen. Terwijl Tui personeel lekker in airco binnen zat en zich achter de ramen verschuilde. Is om te schamen.. ondertussen weer bellen met Tui..weer een medewerker aan de telefoon die eigenlijk zei, zoek het maar uit, wij regelen op dit moment niks. Alleen de digitale formulier invullen zodat ze konden inventariseren...(gezien ik deze gelijk had ingevuld was dit niet voor mij van toepassing) op de vraag hoe nu verder qua accommodatie was het ook zoek het maar uit. Heel vreemd...gezien wij niks hadden geannuleerd maar de vliegmaatschappij... ondertussen uitgezocht of we met KLM tickets konden reserven en dit kon tegen een prijs 4300,- met ons gezin. Toch nog ff bellen met Tui en ja weer 50min aan in de wacht,deze medewerker was vriendelijk en kon ons iets meer gerust stellen, toon was anders ook al had ze geen antwoord op de vraag hoe nu verder. Zondag 22 maart in de ochtend kijkend op Hato en Schiphol site zagen we tot ons verbazing 2 Tui vluchten geregistreerd dus weer bellen met Tui dit keer weer 50 min in de wacht. Weer een nietszeggende medewerker die weer van niks wist en zei dat ze helemaal niet vlogen. 10 min later gemist oproep Tui, terug gebeld weer 45min in de wacht, weer een medewerker die zei dat ze niet hadden gebeld en er was ook niks bij ze genoteerd dat er gebeld was. Rond 14:30 waren bij familieleden en ff de mail checken. Mail van Tui salesmanager binnen dat we in de gelegenheid kwamen om met de vlucht van 20:15 naar Nederland konden gaan. Uiterlijk 18:20 op Hato zijn en replyen op het mailtje dan konden we op de stand-by lijst. Wij waren 17:00 op Hato ruim op tijd..Dus als een gek naar ons accommodatie en inpakken zo snel mogelijk naar Hato...aankomend daar was het een zooitje...Lange rijen uiteindelijk 2 uur vertraging en 5 uur verder, miscommunicaties tussen de grond crew en cabin crew, mensen met een ticket en seat die ineens niet meer op de lijst stond of dat hun stoel weggegeven waren, wij in spanning is er plek ja of nee samen met ons nog 75 stand-by personen. We werden behandeld als kuddedieren die de stal in moesten...grond crew was merendeels onvriendelijk net of wij passagiers hen tot last waren..Uiteindelijk konden we met zijn allen mee en er was nog veel ruimte over. Goed aangekomen in Nederland werden we 23ste in de avond gebeld door iemand van Tui of we nog op CuraÁao waren???? Huh heel vreemd..ja we waren al in Nederland...ook de 24ste gebeld door tui of we in Nederland waren...dus al met al...ze hebben zelf geen goede registratie en wij hebben de laatste week een hel van een vakantie gehad door hun manier van communiceren, registreren en onvriendelijk manier van omgang met klanten. Bedenk dat wij een gezin zijn met een zoon die zwaar autistisch en verstandelijk beperkt is dus Tui bedankt. Wij zijn dagen kwijt van onze vakantie, het enige wat wilde was meer communicatie vanuit Tui, gedurende deze gebeurtenis hebben 2 algemene mailtjes gehad en dat was het en geen duidelijkheid. Wij snappen dat het bizarre tijden waren maar wij waren niet meer dan een nummer.

  • Algemeen 3
op 20 maart 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2019

Super hotel over de ganse lijn een dikke 10

  • Algemeen 10
op 20 maart 2020 bestemming: KaapverdiŽ / Boa Vista, reisperiode: maart 2020

We hadden bij Tui een reis geboekt en de service was zo goed en we hebben deze op een hele fijn manier en creatief kunnen omzetten. Dit noemen wij pas geweldige service en ook de bereidheid om met de klant mee te denken. Wij reizen graag met TUI maar nu helemaal zeker. Willen ook de medewerkers van TUI erg bedanken om het op zo'n prettige manier de annulering te veranderen in een nieuw vakantie geluk. Helemaal TOP. Voor iedereen is het niet fijn als je reis wordt geannuleerd door deze Corona crisis. TUI lost het toch maar op en geeft ons een andere kans, super.

  • Algemeen 10
op 16 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020

Wegens annulering ... geen geld terug en een beste aanbetaling gedaan .

We moeten erg veel geld betalen, we zijn met een groep en helaas een voucer kunnen we niks mee. We zitten met vele oudere mensen. Bedankt we hebben jaren gespaard hiervoor

  • Algemeen 1
op 15 maart 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2020

Tui neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Mensen toch op vakantie sturen terwijl alles op vakantiebestemming is gesloten. Dit is niet de vakantie beleving die we voor ogen hadden. Neem een voorbeeld aan Corendon! Die snappen dat ze niet meer kunnen bieden wat ze hebben beloofd.

  • Algemeen 1
op 13 maart 2020 bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2019

Totaal geen hulp bij terechte klachten
Namen niet eens de moeite de moeite
Wat te doen
Absolute afrader

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende