Schrijf een ervaring over TUI en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen TUI

Pagina 1 van 93 met 926 resultaten

op 17 augustus 2018 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

We zouden 29 juli aankomen op Rhodos, we vlogen voor het eerst via TUI. Door een computerstoring op Diagoras besloot de piloot ons te ďdroppenĒ in Dalaman Turkijke.

Het begin van een chaotische of erger nog catastrofale begin van een vakantie. Er ging van alles mis en geen enkele bemanningslid van TUI was op de luchthaven aanwezig om ons te helpen of bij te staan. Dit duurde en duurde van 23.45 tot 7.45 uur in de ochtend! We verbleven met de hele bemanning op AirPort Dalaman om een toegang voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk is het ons gelukt met veel gesprekken en verzoeken. TUI noodnummers 24/7 bereikbaar?? Vergeet t maar! Hebben met zoveel leden van de vlucht gebeld naar de verschillende noodnummers vn TUI en elke keer een bandje ... zelfs dat ze pas om 8.00u bereikbaar zijn! Zit je dan... om 2.00u snachts met kinderen en overstuurde mensen volledig machteloos..

Ook transfer naar het hotel was een ramp. Je was letterlijk een nummer!

2 uur later hoorde we in het Turkse hotel dat we een kwartier na een telefoontje zouden worden opgehaald voor transfer naar Rhodos! Het was een rollercoaster waar TUI geen verantwoordelijkheid voor neemt. Stroomstoring en onmacht wordt er gezegd.

We hopen dat de gemaakte kosten en schade wel vergoed zullen worden want dat zijn ze minstens verschuldigd. We zijn teleurgesteld in de gang van zaken. En vliegen nooit meer met TUI Fly!

De 2 sterren zijn bedoeld voor de service van TUI Fly want Rhodos Kalithea is en prachtig en beeldschoon eiland! Verdient absoluut een 9!! Wat een lieve mensen en prachtige bezienswaardigheden! Wij hebben een paar excursies gedaan om iets te kunnen zien en toch te kunnen genieten van onze vakantie. Maar op eigen initiatief en met behulp van de bevolking daar. Niet via TUI! Veel te duur en ongeloofwaardig.

Jammer TUI hoop echt dat jullie aan verbetering zullen doen. Mensen zo aan hun lot overlaten is niet waar een reisorganisatie voor kan staan. En dat is niet wat jullie verkopen in de brochures van TUI FLY. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 17 augustus 2018 bestemming: Suriname / Berg en Dal, reisperiode: augustus 2018

Ja mensen, ik ben ook Ďgepaktí via TUI: goedkoop is dus toch duurkoop.

Advies: betaal wat meer en kies voor een andere organisatie.

Heenreis 3,45 uur vertraagd;
Geen Dreamliner maar een oud toestel;
Ben 2.08 meter dus extra beenruimte besteld, maar u kunt het al raden: geen extra beenruimte want ander toestel dus geen plaats meer;
Voor vriendin lactose vrije maaltijd besteld, maar natuurlijk kreeg ze een gewone;
Resort werd druk verbouwd toen ik er was, omdat er een nieuwe manager was;

Ik kan bovenstaande verder aanvullen, maar het ergste is als je een mailwisseling aangaat met deze mensen. Je krijgt allemaal standaard reacties en je realiseert je al snel; ik ga dat geld nooit meer terug zien. Ze hopen gewoon dat je een leven hebt en na verloopt van tijd een afweging maakt en dus de handdoek in de ring gooit. Zo verdiend TUI toch weer 5 tot 8% extra aan je.

Prijs-kwaliteit is het de moeite niet waard. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 16 augustus 2018 bestemming: Malta / St Juliens, reisperiode: augustus 2018

Het vervoer van het vliegveld naar het hotel verliep in een volledig afgeschreven personenbusje, dat niet harder dan 45 km per uur kon rijden, zonder airco bij een buitentemperatuur van 36 graden. Op de terugreis kwamen we er achter dat we opeens voor onze ruimbagage 40 euro per koffer moesten bijbetalen. Oorzaak: heen vlogen we met Air Malta (ruimbagagevrijstelling tot 20 kg), terug met Transavia. Bij een pakketreis verwacht je dat je bij het voldoen van de factuur je voor je terugreis niet nog eens apart ruimbagagevrijstelling moet 'bijkopen'. Ik had er immers niet voor gekozen om met twee verschillende maatschappijen mijn reis te maken, dat had TUI zo geregeld. Als je op je heenticket ziet dat je 20 kg ruimbagage mag meenemen, verwacht je dat ook op de terugreis. "Maar dat had u kunnen lezen in de voorwaarden van Transavia" is de reactie van TUI. Dat vind ik beneden peil. Vandaar een 5. Niet voor Malta of het hotel, maar voor de niet-krantvriendelijke houding van TUI. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 15 augustus 2018 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: juli 2018

Wij zijn voor tweede keer naar Gambia geweest met TUI.

In januari 2018 was het okť MAAR in Jullie 2018 verschrikkelijk.
Wij zijn overdag op het strand overvallen door iemand met een groot kapmes.
Alleen een gouden ketting is ons afgenomen.
Nu naar hotel en geprobeerd de host te bereiken.
Dat viel niet mee dus hebben wij TUI Nederland proberen te bereiken die zij zg 24 7 bereikbaar!

Nouw dus niet we kregen een bandje te horen om bij dringende zaken een sms te sturen. Dit hebben we gedaan op 22 juli van 2018.
Nu in augustus 2018 nog niets vernomen WAARDELOOS DUS.

Ter plaatse na enkele uiren de host kunnen bereiken die ook niets doet.
TUI doet alleen veel te dure tochten organiseren en geld ontvangen.

Wij gaan NOOIT meer met deze reisorganisator.

En mensen GAMBIA is echt niet VEILIG. En politie is zo corrupt als ze groot zijn je staat er geheel alleen voor ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 13 augustus 2018 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2018

Juist terug van een trip naar New york. Pakket besteld bij tui.nl: vlucht, hotel en vervoer naar het hotel. Bij aankomst op de luchthaven newark naar een balie gegaan om ons vervoer te regelen. Groot bleek onze verbazing dat het vervoer niet naar ons hotel reed. Dus maar een taxi genomen: 68 dollar extra.
Mail naar tui gestuurd met de vraag hoe dit kwam, na 3 dagen nog geen antwoord. Nogmaals mail gestuurd. Antwoord: wij hadden vervoer gevraagd naar Manhattan en ons hotel lag in New Jersey. Mail teruggestuurd dat ik vervoer had gevraagd vd luchthaven naar het hotel en als dat niet mogelijk was ze dat ook niet moesten aanbieden in het pakket. Geen antwoord terug. Vervoer terug naar de luchthaven moeten regelen: 86 dollar.
Klantvriendelijkheid: 0
Dus mensen uitkijken als je vervoer boekt dat het naar de juiste buurt is. Zie dat je weet waar alles is in een land of stad waar je nog nooit bent geweest. Want blijkbaar is het mijn fout dat als ge een hotel boekt in New York en er wordt gevraagd of er vervoer moet zijn dat het vervoer niet naar u hotel rijdt???
Tot op heden nog steeds geen antwoord op mijn laatste mail, ook beweren ze dat ze binnen 48u antwoorden. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 10 augustus 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2017

Alles was zo top geregeld
wij kunnen niets vinden wat niet oke was Als je mewt vragen zit was de reisleiding top
De heenreis top verzorgt 10 volle dagen gekregen in tegenstelling met corendon die veel reklame maken over goedkope reizen maar dan 2 dagen van je afnemen door ongunstig te vliegen
wij adviseren ieder om te boeken bij tui Wij hebben zelfs met de dreamliner mogen vliegen en weet je daardoor ben ik van mijn vliegangst afgekomen en durf weer te vliegen
heel hartelijk bedankt tui ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 8 augustus 2018 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2018

Wijziging in terugvlucht tijden ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 6 augustus 2018 bestemming: Spanje / MŠlaga, reisperiode: mei 2018

Staande voor de deur wordt verteld dat 4 maanden tevoren gereserveerde villa niet beschukbaar is.

Het alternatieve huis voldoet niet.
* niet veilig; gaten in terras naar kelder met een looplank, Loshangende electriciteitsdraden en stopcontacten zonder afwerkkapjes
* niet kidsproof; geen babybed, geen kinderstoel, veel trappen (deels zonder leuning), op en afstapjes tussen kamers
* niet ingericht voor 10 personen. Zowel binnen als buiten geen tafel met 10 stoelen, onvoldoende bestek
* niet schoon
* achterstallig onderhoud, gedateerd, niet gezellig ingericht
* geen wasmachine of droger, geen BBQ, veel minder luxe dan oorspronkelijk geboekte huis.

TUI geeft enkel dit niet passende, onveilige, vieze alternatief en vraagt ons dit te accepteren met een kleine korting. Tui Nederland, Duitsland en Zwitserland verwijzen naar elkaar en lokale aanbieder en beeindigen hun werkdag zonder een passende oplossing te bieden. We hebben via booking.com een alternatief geregeld voor de eerste nacht en daarna via airbnb een andere villa geregeld.

De terug betaling van TUIvilla kwam niet zoals afgesproken en vergde meerdere herinneringen. Uiteindelijk pas weken na het einde van vakantie ontvangen.

Nooit meer TUIvilla ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018

Wij hebben via Tui alle extraís bijgeboekt om een heerlijk zorgeloze vakantie te hebben (zoals hun slogan doet voordoen). Van al deze extraís hebben wij 0,0 gekregen. Oftewel veel en veel te veel betaald.

Wij hebben 3 maanden van te voren een vakantie geboekt naar Mallorca via Tui. De extra beenruimte in het vliegtuig, stoelen bij het raam, een auto voor op het eiland en een kamer met zeezicht of zwembadzicht (indien mogelijk). Bij het Tui kantoor kregen we een aantal categorieen voor een huurauto. Bewust hebben we besloten voor een hogere categorie te gaan (VW Polo) aangezien we de bergen in wilden rijden en daardoor een Fiat Panda Ďte miní is. Een dag of 2 voor onze vlucht, kregen we een e-mail van Tui dat wegens een wijziging onze gereserveerde stoelen waren gewijzigd. Ze hadden ons random ingedeeld in het vliegtuig, apart van elkaar aan het gangpad. Ten eerste is deze actie niet netjes zo kort voor een vakantie en ten tweede hebben we betaald voor plaatsen bij het raam die we niet krijgen. Restitutie hiervan gehad, maar toch...

Bij aankomst in de kamer in het hotel, werden we gestuurd naar de kamer met zwembadzicht, klonk ons goed in de oren. Tot onze schrik was dit een soort bezemkast. Mijn vriendin en ik konden onze koffers niet opbergen in de kast of ergens op een tafel. 1.40m 2p bed... al met al niet te doen. Wij hebben dit aangegeven bij de receptie en konden een andere kamer krijgen zonder mooi uitzicht. Toch gedaan, liever een ruime kamer. Deze kamer was mooi, modern en schoon.

Na een aantal dagen konden we via Sunnycars (samenwerking met Tui) onze VW Polo (of gelijkwaardig) ophalen. We kregen uiteindelijk een Lancia Ypsilon aangeboden met 69pk (even ter verduidelijking: VW Polo +85pk). Aangezien er geen andere auto voor ons was hebben we deze auto meegenomen. In de bergen was dit uiteraard te weinig vermogen om lekker te touren.

We hebben er het beste van gemaakt samen op Mallorca. Echter hebben we voor alles extra betaald om goed voorbereid te zijn en nergens tegenaan te lopen, maar niet gekregen. Dit heeft behoorlijk wat stress ontwikkeld bij mijn vriendin tijdens onze vakantie. Mijn vriendin en ik willen daarom nooit meer met Tui reizen.

Vorig jaar hebben we gereisd via Sunweb, dŪt was pas onbezorgd op vakantie gaan! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 5 augustus 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: augustus 2017

Wij hebben onze vakantie genoten tijdens orkaan Irma, tui organisatie had veel omhanden om de vakantiegangers bijeen te krijgen, vervelend was ook nog de stroomstoring bij onze tussenlanding waardoor een terugreis iets langer op zich liet wachten. Het leukste vind ik nog dat ze de vakantiegangers van riu macao vergeten zijn,als wij ze zelf niet op attendeerde om ons op te halen voor de terugreis. Hoe dan ook het was een geweldige accommodatie, lieve hartelijke personeel van het hotel, zou zo graag een keer terug willen om het zo te beleven zonder orkaan gevoel. ... Lees meer

  • Algemeen 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende