Ervaringen TUI

Pagina 1 van 14 met 1351 resultaten

op 26 november 2022 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: augustus 2022

Slechte informatie internet over het verblijf. Zeer slechte begeleiding tijdens ons verblijf. Hebben zelf een nieuwe locatie gezocht in Nauders.
Zeer slechte afhandeling van schade

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2022

Duur 5 sterren hotel geboekt all-inclusive. Dit was het niet waard en na 3 dagen stroomde het hotel vol met 460 zeer luidruchtige dronken Polen die voor iedereen de reis kapot hebben gemaakt. Zowel hotel als TUI ( app en mail) deden helemaal niks voor ons! Nu dan maar naar de rechter indien nodig.

  • Algemeen 1




op 29 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juni 2022

Klacht gemaakt van onze all in direct vanaf we daar toekwamen eerste dag ,eten ,bediening zwembad ,snacks ,was voor ons zijn sterren zeker niet waardig ,door heen en weer gebel en gestuurd zijn we met de maitre tot een dail gekomen maar is nog steeds niet waar wij het voor geboekt hebben ,all in .!hebben klacht nogmaals via reisbureau onderhandeld voor compensatie ,ook omdat we ginder klanten die ook niet te vreden waren en wel een compensatie gekregen hebben met andere maatschappij .geprobeerd om deel te maken ,.tevergeefs is dit op niets uitgedraaid ,ben heel erg teleurgesteld in klachtendienst dat er na 20 jaar tui klant zo opzij geschoven te worden .we trekken hier onze conclusies.

  • Algemeen 5
op 23 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2022

Tui.nl stelde ons geboekte hotel foutief voor als 4,5-sterren waardig. De mensen van het hotel waren zeer vriendelijk maar kwalitatief was het hotel max 3- sterren waard. Via de app was tui ter plaatse onmiddellijk bereikbaar maar er werd geen oplossing aangeboden . Na de reis hebben we via alle mogelijke manieren geprobeerd om nog tot een overeenkomst te komen maar daar is ook geen enkel gevolg aan gegeven . Je kan je de moeite en energie besparen want het brengt helemaal niets op. Klantenservice nul !!!

  • Algemeen 4
op 15 oktober 2022 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: augustus 2022

Onderbouwd door wat mooie foto’s op de website van TUI, waren wij in de veronderstelling dat we in een resort (Akassia beach resort) terecht zouden komen waar wij in een zekere mate van luxe/rust van onze vakantie konden genieten.

Helaas bleek de werkelijkheid anders en werd het een vakantie vol irritaties. Een aantal voorbeelden:
- De beloofde WIFI was veelal niet toegankelijk/beschikbaar omdat deze overbelast was. Met een 2-tal tieners is de aanwezigheid WIFI een eerste levensbehoefte;
- Verse fruit sapjes waren alleen verkrijgbaar tegen betaling. Uitsluitend de chemische “oplossapjes” maakten onderdeel uit van het All-Inclusive arrangement. Deze drankjes waren echter zo zoet, dat het glazuur spontaan van je tanden af sprong. Wat overbleef was een glas water;
- De aangeboden frisdranken bestonden uit surrogaat cola/sinas/sprite. Deze frisdranken bestonden uit oploslimonade welke veelal niet eens koud was en ook regelmatig bestond uit alleen water met bubbels (De smaakjes waren simpelweg op/niet aangevuld). Volledigheidshalve: De “echte” frisdranken waren uitsluitend tegen betaling verkrijgbaar;
- Het eten was ronduit slecht en bovendien zonder enige variatie. Dat wil zeggen dat we gedurende de 2 weken dat wij op het “resort” hebben moeten verblijven, elke ochtend/middag/avond nagenoeg dezelfde gerechten geserveerd kregen. Een aantal keer was het eten van de middag verwerkt in het eten van de avond (!). Het werd er niet echt smakelijker op!. Al met al is dit de eerste vakantie geweest waarbij we met tegenzin naar het restaurant gingen. Volledigheidshalve: ook de a la carte restaurants waren van hetzelfde bedenkelijke niveau;
- De staat van onderhoud van het “resort” was eveneens slecht:
o Rondom het zwembad moest je goed uitkijken om niet te struikelen over de dilatatievoegen die los lagen. Het losliggen van deze voegen leidde tot serieuze risico’s op val- en struikelgevaar;
o De voegen tussen de tegels rondom het zwembad waren op veel plekken weg, waardoor je je kon ophalen aan de scherpe randen van de tegels;
o Bij een aantal zwembaden was zelfs de kunststofbekleding los;
o Het waterpark heeft de beste tijd wel achter zich. Als gevolg van twijfels aan de integriteit van de waterglijbanen hebben wij hier geen gebruik van gemaakt.
- Omdat het hotelmanagement waarschijnlijk wel inziet dat het zo niet verder kan, werden er op diverse plekken onderhoudswerkzaamheden/herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Dit resulteerde echter in het volgende:
o Vrijwel direct naast onze kamer was een soort bouwput waar de werklui ’s ochtends om 07:00 uur vrolijk begonnen te timmeren en zand en grind begonnen te scheppen (voor het maken van beton). Uitslapen zat er dus niet in;
o Een aantal glijbanen was dicht voor herstel/reparatie werkzaamheden;
- Tot slot was ook de hotelkamer te typeren als vergane glorie:
o Er was nauwelijks waterdruk in onze kamer waardoor douchen een langdurige bezigheid werd. Ook is het voorgekomen dat de waterdruk in het geheel wegviel;
o De voordeur was zonder sleutel/pasje te openen omdat het slot volledig ontzet was en dus niet meer goed afsloot. Niet echt een veilig gevoel.

Bovenstaande betreft zomaar een aantal voorbeelden welke naar onze mening aangeven dat de voorstelling van zaken op de website van TUI in het geheel niet overeenkomt met de werkelijkheid. Naar onze mening is de relatie prijs/kwaliteit dan ook volledig uit verhouding.

  • Algemeen 1
op 12 oktober 2022 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2022

Nooit via tui op vakantie gaan.
Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
Ik heb via Tui een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2022 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2022

Alles was goed van tui behalve de excursie niet van alltours wij dachten dat alltours tui was we waren alle twee ziek en kregen ons geld van de excursie niet terug van all tours.

  • Algemeen 9
op 29 september 2022 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2022

Vakantie van 2 weken geboekt en 2 weken geen bagage gehad. TUI geeft geen gehoor, vraagt om een PIRnummer wat we niet hebben gekregen. Er waren in totaal zo'n 50 koffers niet aangekomen en er was een verzamelcase aangemaakt. Hier wist een TUI medewerkster op Punta Cana vanaf maar hielt zich van de domme. Zodat wij van het kastje naar de muur en weer terug werden gestuurd omdat ze via de app/mail om het PIRnummer bleven vragen, die we dus niet hadden.Ze beleven het afschuiven op Swissport maar wij hebben een pakketreis afgenomen bij TUI dan verwacht je dat er alles inzit vlucht, transfer, locatie,service en je bagage natuurlijk. Uiteindelijk op Schiphol naar Swissport gegaan (zij regelen de bagage) heel goed geholpen maar ... onze koffer is spoorloos.

  • Algemeen 1
op 24 september 2022 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2022

Geen dubbelbed maar twee losstaande bedden (ondanks dat dit in de boekingsbevestiging was vermeld) voor onze romantische vakantie. Op de 2e dag bedwantsen die elke nacht een druppel bloed kwamen halen. Klacht ingediend bij hotelreceptie, Tui Nederland, klachtenformulier Tui en lokale reisagent gesproken die het even snel op zou lossen. Niets meer gehoord. Klacht ingediend bij de Geschillencommissie Reizen om volledige reissom terug te halen. Tui had dit makkelijk op kunnen lossen maar ondernam geen enkele actie.

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2022 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: augustus 2022

We hadden een 5 daagse citytrip naar Wenen geboekt per trein.
5 dagen betekend krap aan 2 dagen in Wenen .
De trein waar we mee gereisd hebben was ontzettend vies.
Bij instap waren de toiletten vies, prullenbakken zaten nog vol.,en was er geen toiletpapier aanwezig.
Tijdens de reis die maar liefst 19 uur duurde is er geen drinken of zelfs gewoon water te krijgen (dit bij een temperatuur boven 30°C ) .
's morgen tussen half 8 en half 11 kan je koffie of thee kopen a 3€ voor een kartonnen bekertje.
Echter was het hokje waar je dit kan kopen na anderhalf uur al gesloten omdat het water op was.
De toiletten, wasruimte en coupés zijn echt vies.
De stank van het toilet ruik je in de hele wagon.
De dekentjes waar je onder kunt slapen gaan niet in de was ,maar moet je opvouwen en gewoon weer op hun plek terug leggen.
Ons hotel was prima en Wenen is een mooie stad.
Maar deze aftandse manier van reizen heeft toch een waas gelegd over onze trip.
Ik zou niemand aanraden een citytrip te maken met de oude vieze tui trein.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2022 bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: juli 2022

Door verschillende redenen enorme vertraging (niet doordat we te lang in de rij stonden) Vervolgens een kamer krijgen die je niet hebt geboekt. Een transfer die samen met ons stond te wachten op mensen die niet op de vlucht zaten. Een klacht ingediend en 7 weken later nog geen reactie. Ben wel klaar met TUI, over 2 weken moeten we weer maar dat is voorlopig echt de laatste x want klantenservice kennen ze nuet

  • Algemeen 4
op 10 augustus 2022 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Door de gecancelde retourvlucht (Rhodos-Amsterdam) brengt TUI haar klanten onder in hotel Summer Dream. Buiten dat over dit gehorige hotel continu vliegtuigen landen en opstijgen, doet de airco het niet, zijn er geen flessen water beschikbaar aan de bar, zit er een mierennest in het bed, is het aanbod van ontbijt in dit “3” sterren hotel zeer gering en het lijstje gaat wel even door. TUI, krijgen jullie geld toe om jullie klanten hier onder te brengen?

Na al twee keer eerder problemen te hebben gehad met TUI vakanties houd ik het voor gezien. Dag TUI, nooit meer iets boeken bij jullie. Het ga je goed!

  • Algemeen 1
op 15 juli 2022 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: september 2021

In 2021 reis geboekt voor 4000 euro voor 2 personen.
Reis jaar uitgesteld ivm corona, nu dit jaar door allerlei toestanden op schiphol gevraagd: als de reis niet doorgaat krijgen we dan ons geld terug. Kunnen ze ons niet toezeggen.
Nu gevraagd omboeken vanaf Eelde naar Cran Canaria.
Dat kost 2000 euro, maar wij moeten dan wel de 4000 euro betalen.
Ik heb gezegd dat ik dit een criminele aktie vindt.
Als we nu alles willen afzeggen, moeten we 30 proc van de reissom betalen. Dus 1200 euro, terwijl we ruimschoots op tijd zijn.
Vraag me af wat een rechter hiervan zal zeggen.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2022 bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: juni 2022

Barslecht hotel ,vieze borden minderwaardige maaltijden

  • Algemeen 2
op 1 juli 2022 bestemming: Spanje / albir, reisperiode: juni 2022

ALBIR, spanje, HOTEL SUN PALACE
De ligging is niet al te best, buiten het hotel vind je enkel appartementen. Je moet ongeveer één kilometer wandelen (of rijden met de huurwagen) om in het stadje te geraken. Daar vind je wel leuke restaurants en bars, en een warenhuis (Consum). De parasols aan het zwembad hebben een los bovenstuk, zodat ze met de wind mee draaien. De ene keer heb je zon, een halve minuut later lig je in de schaduw. Voor de handdoeken moet je een garantie van 20 euro per handdoek neertellen. Het buitenzwembad zelf is niet al te groot, en het personeel is niet echt vriendelijk zoals we dat van Spanjaarden gewoon zijn. Voor het binnenzwembad met sauna en broebelbad moet je 15 euro per persoon betalen. Het eten valt mee, al is het kleine terras buiten niet onderhouden. De WiFi laat soms te wensen over. De kamers zijn sober maar wel verzorgd. Alsof dat allemaal niet volstond, hebben we de laatste twee dagen in een kindertuin doorgebracht. Er logeerden immers ineens een honderdtal kinderen (ik overdrijf niet) tussen 8 en 16 jaar (voor een voetbaltornooi, blijkbaar) , die de eetzaal omtoverden in een rumoerige schoolrefter. Dit hotel (4 sterren) heeft één ster te veel, naar mijn bescheiden mening

  • Algemeen 5
op 25 juni 2022 bestemming: Griekenland / Rethymnon, reisperiode: juni 2022

Mijn reis is behoorlijk verpest door de slechte Klantenservice van TUI. Zelfde reis in september gemaakt. Toen mocht een medisch hulpmiddel (een wandbeugel van hard plastic, die ik nodig heb om te kunnen douchen ) mee als handbagage. Nu deed men bij TUI opeens zelfs moeilijk over meenemen in de ruimbagage. Door de onverwachte (vakantie al in december geboekt) drukte op Schiphol was ik genoodzaakt assistentie aan te vragen. Ik kan door de pijn in mijn benen niet lang staan. Tijdig TUI gebeld voor invullen mobiliteitsbeperking. De klantenservice weigerde in eerste instantie, toen wist men niet hoe het formulier in te vullen. Na dik 1 uur opgegeven. Tweede keer weer onervaren medewerkster. Uiteindelijk bevestigingsmail gekregen. Op Schiphol bleek het echter niet te zijn doorgegeven aan de Assistentiebalie (deze konden vanwege de drukte niet ingeplande assistentie niet garanderen) en werd ik geconfronteerd met een lastige situatie gezien mijn mobiliteitsbeperking. Alleen dankzij attente coachen van de rijen op Schiphol, mocht ik de beveiligingsrij gedeeltelijk omzeilen, en kon ik lichamelijk deze hindernis nemen en de gate halen met mijn kruk. Met de klacht doet TUI niets. Nietszeggende en niet -inhoudelijk mailtje, na 24 uur zonder verder onderzoek. Het interesseert hun niet. Ipv voorpret enorme stressen. Ook het omboeken naar Wamos Air met als gevolg minder beenruimte was slecht lichamelijk voor mij.
Vakantiepret is bij TUI ver te zoeken als je met medische zaken zit.

  • Algemeen 3
op 24 juni 2022 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2022

Verschrikkelijke ' klantenservice'. De eerste nacht van ons verblijf zijn wij om kwart voor 5 gewekt door de moskee die grensde met het ochtendgebed. Omdat wij lichte slapers zijn en na kort informeren dit uiteraard een dagelijks ritueel is, hebben we gevraagd om een andere kamer. Het hotel staat vrij leeg dus een andere kamer was geen probleem.. mits bijbetalen omdat er dan een beter uitzicht was. Een soortgelijke kamer aan de andere kant was er niet. Omdat je op vakantie lekker wilt slapen kies je uiteraard maar eieren voor je geld. Maar echt netjes vinden wij dit niet. Als er op de website stond dat je bij een voordeelkamer elke ochtend vroeg moet opstaan hadden wij waarschijnlijk een ander hotel geboekt. Vervolgens geprobeerd hulp te krijgen van de klantenservice om vervolgens 15 min nee te horen en een heel verhaal dat het bij het land hoort. Ik ben meerdere malen geweest maar zelf nog nooit zo vroeg gewekt. Wat is het nut om mij 15 min aan de telefoon te houden en meerdere malen in de wacht te zetten als ze niks voor je willen doen. De reviews op hun eigen website hebben ze uitgezet, goede timing denk ik zelf vandaar hier.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2022 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2022

Het verblijf was prima. Maar ALLES van de reis was gewoon slecht. De stoelen die we gereserveerd hadden kregen we niet (we zaten zelfs in een heel ander soort toestel dan aangegeven werd bij de reservering). Bij de terugreis klopte de stoelen wederom niet terwijl we hier wel voor betaald hebben. Tevens waren er veel snacks niet te koop in het vliegtuig. Alles voelde gewoon kwalitatief slecht aan. Na een klacht ingedient te hebben weet Tui nergens van en is er nergens te zien dat we de stoelen gereserveerd hebben. Nog nooit heb ik met zo'n slechte partij gevlogen.

  • Algemeen 2
op 10 juni 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2021

TUI blijkt op geen enkele manier bereikbaar voor een simpele aanpassing van de reis.

  • Algemeen 2
op 8 juni 2022 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2021

Mijn retourvlucht werd gewijzigd van Tui Dreamliner naar Vamos airline , je hoort niet van Tui Vamos kent alleen economy class en dat wil ik niet, je betaald voor extra seats maar je krijgt het niet, en bellen of mailen ho maar.

  • Algemeen 2
op 6 juni 2022 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2022

Via Tui reis geboekt naar Cyprus. Vertrek ma 23 mei. Door complete chaos op Schiphol (ruim 6 uur in de rij gestaan) ons vliegtuig gemist. Weg vakantie! Uiteindelijk met behulp van Tui toch een oplossing gevonden, zodat we alsnog op vakantie konden. Zij het een aantal dagen later en een andere bestemming. Op Mallorca een prima verzorgde vakantie gehad. Hulde voor Tui dat zij mede uit coulance (zij kunnen ook maar weinig doen aan de belachelijke chaos op Schiphol) een oplossing hebben aangeboden.

  • Algemeen 8
op 6 juni 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2022

Geen reis geboekt, eerste ervaring met TUI is rond uit teleurstellend.
Langs geweest bij een van de winkels om een reis uit te zoeken, hier een gevonden en een uitdraai van mee gekregen plus een prijs. 1,5 uur later thuis proberen te boeken, deze werd echter afgebroken omdat deze reis niet meer beschikbaar zou zijn. Hierdoor contact opgenomen met TUI en zij gaven aan dat ze het konden boeken, echter wel met een 25% verhoging in de prijs. Op de vraag waarom er op hun site nog een ander bedrag staat, het bedrag wat ik in de reiswinkel heb mee gekregen, was dat de site niet was geupdatet en ik maar contact moest zoeken bij het reisbureau die mij de prijs hadden verteld. Het lokale reisbureau gebeld en zij gaven nu ook aan dat de prijs hoger was dan in eerste instantie was aangegeven.
Nu enkele dagen later staat de 'oude' prijs nog steeds op de site en krijg je pas na dat je alles hebt ingevuld een melding 'deze reis is niet te boeken'.
Heel erg slordig en teleurstellend van TUI dat zij reizen aanbieden die er niet zijn. Volgende keer zelf maar een vliegticket en een hotel boeken.

  • Algemeen 10
op 30 mei 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2022

De reis is nog geen eens begonnen en ik kan op geen enkele manier contact krijgen met Tui. Ik vraag om een eenvoudige aanpassing van de reissom vanwege een eerder geannuleerde reis, maar TUI reageert niet op alle emails die ik sinds 3 weken aan het versturen ben. Uit onmacht ben ik maar op facebook contact gaan zoeken, hier kwam ook geen reactie. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur. ook de mogelijkheid voor het indienen van een klacht via een klachten formulier kan niet, want dat is alleen na de reis mogelijk. Ik ben nu dus al 3 weken bezig met emails sturen, bellen, facebook reacties....en veel stress en TUI is een bunker wat betreft contact. Helaas is mijn aanbetaling al gedaan, maar na deze trip NOOIT meer TUI.

  • Algemeen 10
op 24 mei 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2022

Ik ben niet op reis gegaan, mijn reis werd door TUI geannuleerd op 14 april. Tot op heden heb ik mijn reissom niet teruggekregen! Ondanks diverse verzoeken wordt er totaal niet gereageerd!

  • Algemeen 1
op 14 mei 2022 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: april 2022

Problemen met huurauto via Sunny cars. Het lukte niet om een klacht hierover in te dienen bij Tui, nog via het klachtenformulier nog telefonisch ( half uur+++ wachttijd)

  • Algemeen 6
op 29 april 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2022

Wij hebben een tijd geleden wat ron­dgekeken en besloten om een reis te boek­en via TUI. Op het moment dat wij gingen boeken, gaf de webs­ite​ meerdere keren aan dat de boeking niet is gelukt en wij het later moesten proberen. Er is hierd­oor een fictieve boe­king geplaatst zon­der dat wij het wist­en. Wij hebben namel­ijk nooit een bevest­iging van de boeking ontvangen anders zou er direct actie wo­rden ondernomen.

Op dinsdag 15 februari 2022 hebben wij een sms ontvangen waarin wordt aange­geven dat er nog een bedrag moet worden voldaan.Er werd verv­olgens contact met jullie opgenomen en er werd toen door TUI aangegeven dat de boeking eruit zou wor­den gehaald. Vervolg­ens kregen wij op dinsdag 22 februari 2022 een nieuw betaa­lverzoek. Hierin werd aangegeven dat er betaald moest worden. Toen is er ook con­tact met jullie opge­nomen en werd er aan­gegeven dat wij moes­ten afwachten, omdat er een coulance reg­eling was ingediend, maar dit lag nog bij de afdeling.

Tij­dens het telefoonges­prek hebben wij aang­egeven dat er na het eerste gesprek werd gezegd dat het gere­geld zou worden. De manier van communice­ren vinden wij onpro­fessioneel en dit he­bben wij ook aangege­ven. Vervolgens kreeg wij d.m.v. een voicemailbericht te horen dat het bedrag alsnog moest worden voldaan. Op 28 febru­ari 2022 hebben wij weer contact met jul­lie opgenomen en toen werd dit nogmaals verteld. Er zijn vol­gens TUI​ ook meerde­re boekingen uit het systeem verwijderd, waardoor deze boe­king waarover wij ni­ets van af wisten er niet meer uit kon worden gehaald. Wij hebben tijdens het ge­sprek aangegeven dat wij het hier niet mee eens zijn. Mevrouw ging dit tijdens het gesprek verder ui­tzoeken en had ons in de wacht gezet. Na­dat wij uit de wac­ht werden gehaald we­rd de verbinding ver­broken wat tenslotte erg slordig is. Wij werden teruggebeld en er werd aangegeven dat mevrouw weer een coulance formulier intern zou verstur­en om de boeking eru­it te halen. Mijn pa­rtner heeft ook daar­na meerdere keren hierover gebeld. Wij ontvingen alsnog be­richten​ over dat er een boeking openst­aat. Er werd constant tegen hem gezegd dat er geen boeking openstaat en of dat het elkaar heeft gekr­uist dus is opgelost en de boeking eruit is gehaald en dat er geen openstaande boekingen meer ston­den. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet opgelo­st.

Kortom telefoni­sch contact opnemen met TUI heeft weinig zin want de klanten­service communiceert zonder begrip en be­grijpt niet dat dit een boeking is waarv­an wij niet wisten dat het was geplaatst vanwege de storing. Het is wel heel apa­rt dat er opeens 4 boekingen in stonde­n. Waarschijnlijk is er sprake van mis­communciatie binnen de afdelingen van TUI zelf. Wij vinden echter niet dat wij hier benadeeld van mo­eten worden. Wij mog­en tenslotte enige vorm van klantenservi­ce verwachten van een groot luchtvaartma­atschappij. Daarbij zouden wij mogen vertrouwen op datgene dat ons telefonisch meerdere malen toeg­ezegd werd.

TUI heeft n.a.v. mijn mail geprob­eerd om telefonisch contact met mij op te nemen maar ik was niet ik in de gelege­nheid om de telefoon op te nemen.wij hebben gevraagd of wij via de mail een reactie kunnen ontvangen. Het​ hele proces met de klantenservice opnie­uw te doorlopen heeft vrij weinig zin. Dit voorkomt weer ein­deloze discussies. Wij willen dit met een vaste (contact)per­soon op de afdeling bespreken.Tot op heden is er nog geen contact met ons opgenomen.

Tot slot willen wij erbij vermelden dat wij een boeking hadden staan (begin april 2022). Deze boeking stond vast en is ook vo­lledig voldaan.

  • Algemeen 1
op 25 april 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2022

Mijn cijfer VOOR de reis = 1. Ik hoop dat het verblijf dat kan compenseren.
De voor en na-service van TUI is gewoon ondermaats. Bellen lukt niet, tenzij je de moeite neemt om meer dan 30 min. te wachten. En hopelijk wordt de verbinding dan niet verbroken. Of vind je zoals ik toch een tel.nr. van één of andere receptioniste bij TUI.NL die je dan slim naar een niet bestaande collega doorverbindt.
Ze willen alles online laten gebeuren en hun personeel thuis laten. FOEI! Mailadres in hun communicatie? noreply@tui.nl
De chatbot Laura, telkens hetzelfde met deze robots. Alleen standaard antwoorden.

Frustratie alom dus. Dit soort praktijken zouden ze moeten bestraffen.
Je vraagt je af wat Head of Customer Services Nederland TUI de ganse dag uitspookt. De diensten zo veel mogelijk lam leggen?

  • Algemeen 1
op 19 april 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2022

Het Hotel Maspalomas Princes is een prachtig zeer groot hotel, met veel zwembaden, vooral voor gezinnen met kinderen met gezinnen met kinderen. Het was daarom een boel lawaai, maar gelukkig was er een gedeelte voor Adults Only. Eten redelijk tot goed.
Onze enige klacht betreft de slecht werkende app van Tui!!!!!!!!!!!!! En veel anderen hadden dit ook .

  • Algemeen 7
op 16 april 2022 bestemming: Malediven, reisperiode: mei 2022

Op 19 december 2021 heb ik een reis geboekt voor 2 personen (ik ben hoofdboeker) bij TUI Duitsland. Reisperiode van 29 april tot 7 mei 2022. Bestemming Malediven, voor de specifieke data zie gevoegde reisbescheiden. Zowel de reisbescheiden van de boeking op 19 dec 2021 (ingescand van een hardcopy die ik nog had, aangezien online de gegevens al zijn gewijzigd in de nieuwe situatie) en de nieuwe reisbescheiden, waarop de verandering van vliegveld en vliegtijden opgenomen kunt u in bijlagen terugvinden. Zo ook nog een aantal andere relevante documenten om de situatie voor u in kaart te brengen.

Oorspronkelijk geboekte reis:
We zouden oorspronkelijk vetrekken vanaf Düsseldorf op vrijdag 29 april om 15;25 om uiteindelijk via tussenstop Dubai op Vliegveld MALE te landen op zaterdag 30 april om 09:30. Aldaar zouden we met een Watervliegtuig (transfer incl.) naar het Atol Lhaviyana worden gevlogen, waar we een sunsetbeach villa hebben geboekt. Voor de terugreis zouden we op vrijdag 6 mei met het watervliegtuig terug worden gevlogen naar MALE, een passend hotel in de buurt van het vliegveld, zodat we tijdig de volgende morgen 7 mei de vlucht terug naar Düsseldorf zouden kunnen halen, die namelijk om 09:10 zou zijn. En dan zouden we zaterdagavond 7 mei om 19:15 weer landen op Düsseldorf.

Belangrijk gegeven is dat het watervliegtuig namelijk volgens de reisbescheiden niet voor 09:00 en na 15:30 vliegt.

De reissom totaal is €7402,- voor 2 personen. Dat is nog exclusief de reiskosten van Voorburg naar Düsseldorf en de parkeerkosten aldaar. De reistijd Voorburg Düsseldorf is ongeveer 2,5 uur zonder oponthoud.

De gewijzigde reis:
Op 14 april kregen we een mail met een wijziging van Vliegveld, namelijk dat Düsseldorf niet meer beschikbaar was en dat we vanaf Frankfurt zouden moeten vertrekken. Ook de vluchttijden waren daardoor gewijzigd.
Het nieuwe reisplan (tevens gevoegd in bijlage incl. de nieuwe reisbescheiden) geeft het volgende beeld:
Vrijdag 29 april 22:20 vanaf FRA , aankomst zaterdag 30 april MALE 16:40. Terug zaterdag 7 mei MALE 08:20 en aankomst FRA 7 mei 20:05.

Consequentie wijziging:
Deze verandering houdt in dat onze reis naar het vliegveld is verdubbeld, Voorburg naar Frankfurt is ongeveer 5 uur met de auto zonder oponthoud. Daarnaast betekent het feit dat we 30 april pas eind van de middag landen op Vliegveld MALE, dat we die dag geen transfer meer hebben naar het Atoll, aangezien het watervliegtuig na 15:30 niet meer vliegt. Hetgeen betekent dat we pas zondag onze bestemming zullen bereiken. Dat is een verlies van meer dan een dag.

Als we dat omrekenen naar wat we met deze wijziging inleveren, dan is dat een dag verlies op bestemming, ruim 600,- per persoon. Hogere, dubbele benzinekosten (verschil afstand Voorburg-Düsseldorf of Voorburg-Frankfurt) komen daar nog bovenop, als wel mogelijk hogere parkeerkosten (nog niet gechecked of er een verschil is tussen Düsseldorf en Frankfurt).

Contact met TUI (aantal relevante mails gevoegd):
Tot 8 april alleen maar berichten/mails van TUI met de reisgegevens van de initiële boeking, vlucht vanaf Düsseldorf.
Toen de mail op 14 april met de mededeling van de wijziging van Düsseldorf naar Frankfurt.
Ik heb hierover diverse malen gebeld met TUI Duitsland (+495115678600), allereerst op 14 april meteen na het lezen van de mail met de wijziging. Ik heb toen gevraagd om een alternatief voor het gekozen vliegveld, bijvoorbeeld vlucht vanaf Amsterdam en gevraagd om een gepaste vergoeding voor het verlies van de zaterdag, waarbij ik heb aangegeven wat 1 dag omgerekend vanuit de reissom kost (7402: 2= 3700, uitgaande van de initiële boeking verblijf op Atoll van zaterdagmiddag tot vrijdagmiddag = effectief 6 dagen. 3700:6 = ruim 600 euro per dag per persoon). Zij zouden dit verder geleiden naar kantoor, en ik zou binnen 3 werkdagen een mail met alternatieven krijgen. Deze mail heb ik op 15 april gekregen, waarin wordt gesteld dat er geen alternatief is voor vertrek vanaf Frankfurt. Verder dat men een compensatie aanbiedt voor een hotel van 7 op 8 mei van maximaal 200 euro of een vermindering van de reisprijs van 100 euro.

Naar aanleiding van deze laatste mail heb ik vanmorgen wederom gebeld met TUI en heb aangegeven dat ik de geboden compensatie meer dan onvoldoende acht, ik heb de situatie nogmaals uitgelegd, maar men blijft erbij dat dit een afdoende compensatie is. Ik heb vervolgens gevraagd om naar de mogelijkheid de reis te cancellen en teruggave van de reissom. Daarop kreeg ik te horen dat we dan blijkbaar 5000 euro niet terug ontvangen, op basis van de in de reisbescheiden terug te vinden clausules, met reden dat we te laat zijn met cancellen. Ik acht dat zij ons heel laat op de hoogte stellen van de wijziging met nogal wat impact, ik mijns inziens niet eerder had kunnen reageren en al zo snel mogelijk heb gereageerd. Ik acht ook dat zij niet voldoen aan hetgeen we hebben geboekt en de voorwaarden daarbij. Ik acht tevens dat de geboden compensatie, iets meer dan 1% (!) van de reissom, niet in verhouding staat tot hetgeen we wel hebben geboekt en niet krijgen.

Verder vliegen we met Emirates. Ik heb gisteren nog op internet gekeken naar vluchten van Düsseldorf naar Male, die zijn er wel degelijk (zie gevoegde bijlage). Dus de mogelijkheid om ons dat als alternatief te bieden is er wel. Ook dat heb ik aangeven in het gesprek zaterdagmorgen, was geen optie gaf men aan.

  • Algemeen 1
op 14 april 2022 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2022

Wilden boeken via jullie reisbureau in Harderwijk. Stond briefje op de deur dat wegens drukte een afspraak gemaakt moest worden. Zaten drie dames waarvan er 1 een klant aan het helpen was. Wij konden pas op 20 april terecht. Wij zijn op terras er tegenover koffie gaan drinken met het zicht op tui kantoor. Drie kwartier later waren er geen nieuwe klanten naar binnen gegaan en zaten twee dames werkeloosvoor zich uit te kijken. Ik boek al jaren bij tui via dit kantoor maar dit is de laatste keer. Ik heb inmiddels bij andere reisorganisatie geboekt.

  • Algemeen 2
op 5 april 2022 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: april 2022

We na boeking beetje schrik om te vertrekken na onderstaande reacties. We hebben de reis op 1 dag voor afreis moeten annuleren helaas via het contactcenter. Dit ging best wel vlot en efficiënt en klantvriendelijk. Hetgeen we nog tegoed hadden stond op 2 werkagen op onze BE- bankrekening. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.

  • Algemeen 10
op 2 april 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2022

Prachtig hotel, centraal gelegen.
Rondleiding met een geweldige gids
Het was een regenachtige week.
En de gids maakte gewoon een afspraak, om het de volgende dag af te maken. Zo aardig en relaxt.
We hebben ook echt alles gezien.
Van ons een dikke tien.

  • Algemeen 10
op 18 maart 2022 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2022

Een appartement vol kakkerlakken vervolgens wordt dat volgespoten met insecticide wat niet gemeld wordt en wat zeer schadelijk is voor de gezondheid een app waar ze zeggen dat ze streven om binnen 30.minuten te reageren op je vraag en na 3 dagen een antwoord krijgen wat me vraag was bellen met de reisleider die je naar een kantoor verwijst wat gesloten is geen service en bij terugkomst 2 uur wachten op je bagage omdat ze die gasten die het vliegtuig leeghalen een hongerloontje betalen en dit is nog niet eens de helft van de klachten over tui

  • Algemeen 1
op 5 maart 2022 bestemming: Cuba, reisperiode: februari 2022

Probeer al 4 weken extra bagage bij te boeken voor de terugvlucht, volgens de site erg flexibel eh gemakkelijk, net Customer Service een uur aan de lijn gehad die alle handboeken moest gaan doorlezen om als conclusie te melden dat ze het erg jammer vond maar dat het niet kan ivm hun nieuwe boekingsssyteem. Bijboeken op de luchthaven kan wel (maar dat zijn astronomische bedragen) Kortom je kunt als client de boom in van deze snel gepikeerde dame die de commerciele communicatie trainingen met goed gevolg heeft afgelegd..wat een klantonvriendelijk bedrijf

  • Algemeen 1
op 25 februari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2021

Schurftig gedrag TUI :
Wijziging van avondvlucht naar ochtendvlucht per email vernomen = afname van 1 dag vakantie ter plaatse.
9u bellen met helpdesk : "Ik verplaats u terug naar de avondvlucht, wanty deze is zichtbaar" gevolgd door "gelieve later terug te bellen want wegens een technische storing kan er nu niet omgeboekt worden."
11u bellen met de helpdesk : "avondvlucht aankomend brussel is 'verdwenen' nog wel een 2u vroegere vlucht uitkomend op antwerpen", doe die maar is ons antwoord "ja, wel een opleg van 400 euro want de regel is de vlucht is op dezelfde dag dus u als klant moet maar slikken" Dit noemen ze klantvriendelijk bij TUI, ik noem dit schurftig gedrag

  • Algemeen 1
op 8 februari 2022 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: februari 2022

Deze reis-organiesatie verdient geld over de rug van machteloze reizigers .Beloftes zonder woorden en elkaar de hand boven het hoofd houden .begin januari een reis geboekt na en aantal dagen werden de maatrelen aan gescherpt en wilden wij onze reis of annuleren of later in het jaar omboeken. Er werd ons van alles toegezegt per telefoon .Nu vijf dagen voor dat we zouden vertrekken na nog twee maal gebeld te hebben en wij bericht terug zouden ontvangen kregen wij geen bericht .gisteren weer gebeld en nu kan er niets en zijn we ons geld kwijt .Ze geven ons gelijk dat ze steken hebben laten vallen maar kunnen ons nergens in tegemoet komen vanuit hun hoger offersief. Eerst van alles beloven en dan 180 graden de andere kant op.

  • Algemeen 1
op 26 januari 2022 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2022

Waardeloos bedrijf. Slechte dienstverlening
Op 15 januari een reis aan het vergelijken bij verschillende aanbieders. Ik kwam uit op de site van Tui. Reizen. Om te vergelijken moet je alle gegevens van de passagiers invullen en daarna op volgende en volgende....We kwamen uit op de laatste pagina waar je definitief kan boeken. We laten de computer open want we kregen bezoek van de buren met hun 5 jarig zoontje. We waren wat aan het praten en dat 5 jarig zoontje was op de computer bezig en duwde op de knop definitief boeken. Ik kreeg onmiddellijk een mail van Tui Reizen met Bevestigingsnummer.
Ik heb onmiddellijk naar Tui Reizen gebeld op het nummer 088 088 5885 en na 40 minuten werd er opgenomen door een man. Mijn probleem uitgelegd dat die reis abusievelijk geboekt werd door het 5 jarig zoontje van de buren. Na nog 2 maal in wacht geplaatst te zijn kreeg ik te horen dat het niet anders kon dan de vlucht te betalen. Het kan niet zijn als je onmiddellijk belt dat de vlucht reeds geboekt is. Ik heb € 276 moeten betalen.

  • Algemeen 1
op 12 januari 2022 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: december 2021

Schandalig. Tijdens het boeken van de vakantie bij TUI is een maximale annuleringsverzekering afgesproken omdat mijn moeder helaas k4nker had. Er was nog onzekerheid over deze situatie en daardoor wisten wij niet of we op vakantie konden. Helaas konden wij uiteindelijk niet op vakantie omdat het nieuws slechter bleek te zijn dan verwacht, en was volgens TUI blijkbaar een 'basisannuleringsverzekering' afgesloten. Dit was overduidelijk niet afgesproken tijdens het boeken, maar TUI gaf al vrij gauw aan dat het een klant zijn eigen verantwoordelijkheid is om dit dubbel te checken. In deze hectische periode is helaas ook nog een vriend overleden tussendoor, waar TUI verder ook geen boodschap aan had om de vakantie te cancellen, omdat dit niet de eerste kring is volgens basisannulering (die wij dus niet hadden afgesloten). We konden last minute nog omboeken, maar dit was vooral snel gedaan omdat we een extreem hectische periode hadden en geen tijd meer zouden hebben om anders op vakantie te gaan die we origineel geboekt hadden. Tijdens het omboeken op het kantoor in Hoorn, heeft de dame tijdens het omboeken SNEL een vakantie geboekt waar we in principe niet heen zouden gaan vanwege de laatsteomboekingsdag, maar omdat we nog 4x zouden mogen omboeken vanwege corona was dit geen probleem. Er was overduidelijk afgesproken dat er bij de wijziging van de voorwaarden OF op het laatste moment van de dag van mogelijk wijziging een contactmoment zou plaatsvinden omdat we nog niet zeker wisten of we op vakantie zouden kunnen gaan. Ook dit is NIET door TUI gedaan. Ze willen uit 'coulance' de vakantie niet meer wijzigen en ook niet meer annuleren. Ze hebben niets te maken met het overlijden van mensen of enige vorm van menselijkheid getoond tijdens de gesprekken. De medewerkers van TUI waren ook bijzonder aggresief en intimiderend tegenover mijn vriendin. We zitten nu dus met een vakantie waar wij helemaal niet meer naartoe kunnen en veel geld voor hebben betaald. Ik ga hier werk van maken en zorg er in ieder geval voor dat de hele wereld dit zal weten. Mensonterend.

  • Algemeen 1
op 11 januari 2022 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2021

Curacao 19/ 29 december 2022. Wat een ellende om met Tui op vakantie te gaan. Die app, die doet het niet en als men zegt je op de hoogte te houden dan doen ze dit niet, liegen kunnen ze trouwens wel goed bij TUI. Ons vliegtuig vertrok niet vanwege een zieke piloot, kan gebeuren. Schreeuwende stewardessen die je een plaats weigeren waar je extra voor betaald hebt (sowieso zijn hun stewardessen onbeschoft). Nu komt het mooiste, TUI vindt dat de verplichte vergoeding van de EU niet hoeven te betalen (600 Euro p.p.). Trap daar niet in, een zieke piloot valt gewoon onder de annuleringsvergoeding en iedereen van die vlucht heeft daar dus recht op. https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak/?ecli=ECLI:NL:RBNHO:2019:9853. Een rechter heeft hier al uitspraak over gedaan en ziekte valt gewoon onder bedrijfsrisico. TUI vindt het ook heel normaal om je voor die dag te dumpen in een vreselijk aftands Kinderpretpark want je eigen accomodatie is te duur, ook als er plek is. Nooit maar dan ook nooit meer TUI.

  • Algemeen 1
op 2 januari 2022 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2021

Accommodatie conform beschrijving, vliegreizen verliepen soepel, transfer naar en van hotel verliepen soepel, communicatie tijdig en duidelijk. Een zorgeloze vakantie gehad.

  • Algemeen 10
op 5 december 2021 bestemming: Kroatië / kalamota, reisperiode: augustus 2021

Moeten annuleren wegens nabehandeling operatie.
hebben mediche attesten afgeleverd van behandelende chirurg en huisarts dat mijn vrouw niet moet reizen.afgekeurd van tui claims 1700 euro kwijt na 35 jaar trouwe klant. schandellijke praktijken.mensen laat jullie niet vangen.

  • Algemeen 1
op 20 november 2021 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2021

NOOIT MEER TUI VOOR ONS. De service van TUI is nog geen 1 ster waard, we zijn belachelijk slecht (zeg maar gewoon NIET) geholpen door TUI.
Ze zijn niet bereikbaar, ongeïnteresseerd en onbehulpzaam.
Het hotel was prima, alleen had TUI het hotel 2 sterren teveel gegeven dan het in praktijk was.
TUI BEDANKT VOOR NIKS. JE KAN MAAR 1x TROEP VERKOPEN

  • Algemeen 2
op 15 november 2021 bestemming: Italië / Apeldoorn, reisperiode: september 2021

-10 sterren is beter. Hopeloze organisatie!
Een 1 is nog teveel voor dit hele verhaal. Lang verhaal kort, bespaar jezelf hoofdpijn, veel geld wat je niet terug krijgt en valse beloftes. S'nachts aankomen op je vliegveld en geen huurauto bijvoorbeeld. Alles gesloten, niemand te bereiken. Niks geregeld, zelf voorschieten en niks terug krijgen. Vlucht 1 dag van te voren annuleren zonder dit zelf aan de klant te informeren. etc etc. nooit meer TUI!

  • Algemeen 1
op 8 november 2021 bestemming: Griekenland / Sisi, reisperiode: augustus 2021

Afgelopen zomer een halfpension hotel geboekt via Tui. Het eten was elke dag koud en niet vers. Tijdens de vakantie hebben we dit aangegeven via Tui maar was niemand langs gekomen om er iets mee te doen en er was dus niks mee gedaan. 3 maanden later krijgen we als reactie van Tui ''Daarnaast geven wij aan dat wij geen aansprakelijkheid aanvaarden als u ontevreden bent over de maaltijden. Smaak en verwachtingen zijn nu eenmaal persoonlijk''. Helaas lost Tui haar klachten op door te doen alsof het niet hun probleem is want ''smaak en verwachtingen zijn nou eenmaal persoonlijk. Ik zou zeggen boek vooral via elke andere reisorganisatie want zoals tussen alle reviews te zien neemt Tui klachten niet serieus.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2021 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: oktober 2021

Cancellen zelf de vlucht en je moet maanden wachten op de terugbetaling, als je contact opneemt telefonisch zeer lange wachttijden en wanneer contact verbreken ze de lijn

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2021 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2021

Vip selection belooft veel, maar kan het niet waar maken.
Bij aankomst loopt het al mis! We zouden opgehaald worden aan de luchthaven: het enige wat we moesten doen was uitkijken voor een taxichauffeur met onze naam op een bordje. Zoals je al kan verwachten: uur na aankomst nog geen taxibestuurder met naambordje te zien!
Een digitaal bericht gestuurd naar de reisleiding(zou binnen het half uur reageren) maar na bijna 2 uur nog geen reactie.
Komen in het hotel aan en hier zou men ons volledig in het Nederlands helpen. Neen hoor, niemand spreekt hier Nederlands.
Beloftes, beloftes, beloftes!!!! Maar de centjes kennen ze wel!

  • Algemeen 1
op 30 september 2021 bestemming: Duitsland / weiskirchen, reisperiode: september 2021

Parkhotel weiskirche .uitgebreid ontbijtbuffet,drie gangemenu met keuze uit drie hoofdmenus ook vegetarisch, vriendelijk personeel, groot zwembad met sauna,

  • Algemeen 9
op 30 september 2021 bestemming: Kroatië / Vrsar, reisperiode: september 2021

Maaltijden volden niet aan de verwachtingen

  • Algemeen 7
op 9 september 2021 bestemming: Griekenland / Trianta, reisperiode: september 2021

Hotel op rhodos perfect maar wat maakt tui er een chaos van zowel op Schiphol als op rhodos. Drop off tijden koffer op Schiphol lopen op tot meer als een uur en inchecken op rhodos is ook een chaos.

  • Algemeen 7
op 2 september 2021 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Verwachtingen werden onvoldoende waargemaakt. Dit meteen besproken met reisleiding, die is echter onvoldoende bevoegd om klacht naar tevredenheid af te handelen. Tui na terugkomst onbereikbaar. Je kunt een klachtenformulier invullen en krijgt dan een ticketnummer en de mededeling dat er binnen ca. twee weken contact met je opgenomen wordt. Dat gebeurd niet. Ze zijn onbereikbaar. Emailadres is buiten gebruik, chatfunctie genereert automatische antwoorden Telefoon wordt niet opgenomen. Wat nu? Naar de geschillencommissie? De zaak groot maken? Of gokken ze er op dat je opgeeft. Heel slecht! Nooit meer boeken bij Tui!

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2021 bestemming: Italië / Genua, reisperiode: september 2021

Voor alle duidelijkheid het betreft hier mijn ervaring met TUI.be. Een aantal zaken zijn trouwens bij .be identiek als bij .nl.
Ik heb voor deze reis bij beide organisaties ervaring. Boekte nl. deel van mijn rondreis via BE en deel via NL.

Bereikbaarheid is effectief een ramp. In België maakt het niet bereikbaar zijn naar mijn gevoel zelfs deel uit van hun verdienmodel. Ze vragen 0,30€ per minuut. Laten je enorm lang de wachtmuziek horen of haken zelfs zonder een antwoord te geven in. Ik reken even uit dat 0,30€ x 60 min. = 18€/u. Wel als je dat weet + je weet dat heel veel mensen onverrichter zake na diverse minuten wachten inhangen, dan kan je dit gerust een soort van verdienmodel noemen.

Hier en daar vind je een mailadres. Maar daar krijg je bij het verzenden van een mail een autom. melding dat ze niet (meer) actief zijn.
Idem bij TUI.nl.
Zie uittreksel van mail:
-> Bedankt voor je bericht. Het e-mailadres contactcenter@tui.nl is niet meer in gebruik. Je e-mail wordt niet gelezen.
In mijn geval ervaar ik op mijntui.nl ook nog dat de boekingen niet terug te vinden zijn en ik ze ook niet kan koppelen. Hierdoor wordt betalen met mijn VISA card een extra probleem. Ik belde TUI.nl, die volgens mijn ervaring iets sneller de tel. opneemt en nog geen echte betaalllijnen gebruikt, hieromtrent ook op. Dame deed test en ervaarde het probleem. Ze zou IT informeren, maar een week later blijkt probleem nog steeds aanwezig.

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: september 2021

Tui is slecht telefonisch bereikbaar!!!
Mijn opstapplaats is komen te vervallen. Om op tijd op opstapplaats te zijn moet ik extra kosten maken zoals overnachting en reiskosten. Dit allemaal voor eigen rekening. Reis kan niet meer geannuleerd worden zonder kosten. Ik vind het bijzonder slechte service. Ik had zelf nooit voor Tui gekozen en nu helemaal nooit meer !!! Een cijfer onder de 0 krijgt deze organisatie!!!!

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2021 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2021

De service van tui is zeer slecht het is bijna onmogelijk om telefonisch contact te hebben zeker 30 minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijgt deze persoon beloofd om je terug te bellen en dat gebeurd dan ook niet in plaats van reclame te maken op tv zouden ze beter investeren in personeel om hun klanten te helpen.
via e-mai kan je ze ook niet bereiken .je stuurt een mail en dan ontvang je doodleuk een mail terug dat dit e mail adres niet voor partikulieren is (welk e mail adres wel) hierbij van ons een dikke nul voor de service.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: juli 2020

De reis weet ik niet, maar de service van tui (qua bereikbaarheid) is ver onder 0.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Vluchten naar Malaga geboekt bij Tui, 3 dagen van tevoren worden de vluchten geannuleerd en wordt geen alternatief geboden. Of geld terug of een voucher. Nu 5 weken verder en nog steeds geen geld terug. Als je belt word je gerust 45 minuten in de wacht gezet. Wat een slechte service!! Voor ons geen Tui meer.

  • Algemeen 1
op 16 juni 2021 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2020

Omdat de reis last-minute geannuleerd is. Slechte aftersales en service!

  • Algemeen 1
op 20 mei 2021 bestemming: Marokko / Salam masal, reisperiode: mei 2019

Super geregeld.alles op tijd.prijs kwaliteits verhouding uitstekend

  • Algemeen 10
op 24 april 2021 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: september 2020

Onze reis werd helaas geannuleerd. Nu, 6 maanden later (zelfs nog twee weken eerder) is het bedrag op onze rekening teruggestort. Zeer tevreden over TUI, met name ook de communicatie rondom onze geannuleerde reizen was zeer duidelijk. Als het reizen weer een optie wordt boeken we zeker weer via deze reisorganisatie! Klasse!

  • Algemeen 10
op 13 maart 2021 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2020

We zouden nog een keer naar Boa Vista gaan omdat het zo geweldig was. Door corona is de reis in maart 2020 niet door gegaan. We hebben toen nog twee keer een andere reis in 2020 proberen te boeken bij TUI. De service was steeds heel goed. Onze voucher hebben we nu gebruik voor een reis in mei naar Boa Vista. Voor ons doet TUI het meer dan 100% goed. Geweldig en een groot compliment voor de klantenservice.

we kunnen de andere verhalen ook helemaal niet voorstellen want onze ervaring is echt alleen maar goed en vertrouwen ook op TUI. Als gaat prima en is goed verzorgd.

  • Algemeen 10
op 10 februari 2021 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: april 2020

Reis gecanceld door Corona. Te begrijpen. Kreeg maanden later een voucher. Kort daarna probeerde ik deze te verzilveren, moeilijk zaak, ook al volgens de wet verplicht om geld terug te geven, dit loopt niet vlotjes! En tis mijn geld, mijn geld en van niemand anders! Na een jaar vervalt deze voucher en de klanten service werkt niet mee

  • Algemeen 2
op 26 januari 2021 bestemming: Indonesië, reisperiode: oktober 2020

Boekte via Tui de reis in april 2020, volledig betaald. Reis (met afvaart oktober 2020) begin september gecanceled. Nog steeds mijn geld niet terug. Ik moet iedere keer mails sturen, bellen, boos worden, zelf contact opnemen met de airline (want daarvoor betaal je bij Tui immers die administratiekosten!). De airline heeft na actie mijnerzijds het geld vrijgegeven en nu moet ik volgens Tui weer vier weken wachten, want dat zijn de regels. (Dat soort regels had Thomas Cook ook....). Ja, en mijn regel is nu, dat ik nooit meer met Tui zaken zal doen. Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: Bulgarije / Burgas, reisperiode: mei 2020

Ik wacht al maanden op.mijn geld,steeds beloven, conversatie o,oo ik ben geen bank dus geef eindelijk mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Duitsland / Cochem, reisperiode: augustus 2020

Hotel Kessler Mayer in Cochem. Prima hotel. Aanrader. Groot minpunt: kamers met uitzicht over de Moezel was een grote teleurstelling. We keken tegen bomen aan en op daken van hotel zelf en op huizen. Dus geen extra geld betalen voor deze kamers!

  • Algemeen 8
op 27 december 2020 bestemming: Nederland / Brabant, reisperiode: november 2020

Helaas kon vanwege de corona de vakantie niet doorgaan. Zeer goede klantenservice. Ik heb niet hoeven doen en kreeg heel snel mijn geld terug.

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2020

Onze pakketreis in augustus dit jaar geboekt voor 11 december, tot twee keer aan toe twee weken voor vertrek geannuleerd door tui omdat de hotels niet open gingen of waren, dit kan gebeuren ivm corona. Ik zou het geld van de reservering vliegtuigstoelen terug krijgen, wij zijn nu 4 weken verder en nog steeds geen geld terug. Elke keer een ander verhaal de ene keer kunnen ze niet vinden hoe ik en of ik wel heb betaald. Bewijs heb ik gestuurd, de andere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld zou worden om mijn rekeningnummer te controleren wat ook niet is gebeurd en er wordt totaal geen moeite gedaan om uit te zoeken waar het nu fout gaat, dan krijg je een mail dat het is overgemaakt en dat ik het al zou moeten hebben met daaronder fijne feestdagen? Het is een schande zoals Tui met klanten om gaat, heel jammer dat ik nog met een voucher zit. Ik hou mijn hart vast want met Tui wil en durf ik niet meer op vakantie. Wat een waardeloze reisorganisatie.

  • Algemeen 1
op 23 december 2020 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2020

Ook met Corona was alles prima geregeld door TUI. Buitengewoon tevreden. Er was 1 probleem door overmacht met de terugreis. Echter dit werd buitengewoon goed opgelost, met een onwaarschijnlijk hoge compensatie. Zojuist gestort. Geen centje pijn. Enkel een big smile! Ik ga weer met ze boeken!

  • Algemeen 9
op 23 december 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: oktober 2020

Vliegticket geboekt in april en betaald. Zou afreizen 12 oktober. Geannuleerd door corona. Mijn geld heb ik nog steeds niet terug, reden: Ze zijn 'bemiddelaar'. Ik heb betaald aan Tui, niet aan de vliegmaatschappij. Slechte zaak dit. Geen Tui meer voor mij.

  • Algemeen 1
op 22 december 2020 bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: mei 2020

Net zoals zovele werd onze reis naar Curaçao geannuleerd, wij zaten bij de groep waar nog geen keuze was en waar je reis automatisch werd omgezet in een voucher, dit is dan ook het enige minpuntje. m.b.t. communicatie. Ook wij waren voor een aanzienlijk bedrag gedupeerd een voucher waarvan we bang waren dat deze in 'rook'op zou gaan. Precies volgens afspraak na 6 maanden onze reis geannuleerd, en restitutie voor onze voucher aangevraagd. Keurig volgens afspraak binnen 2 maanden op onze rekening. Natuurlijk vinden wij dit ook een lange periode, maar wij kunnen ons ook voorstellen hoe het voor de hele reissector moet zijn. Niemand zit op deze situatie te wachten, maar voor ons is het ook geen optie meer om de reis op een later moment als nog te plannen. TUI bedankt voor de juiste afhandeling wij zijn altijd netjes te woord gestaan en wij hopen dat ook jullie de crisis te boven zullen komen en zullen in de toekomst dan zeker weer van jullie service gebruik gaan maken.

  • Algemeen 9
op 17 december 2020 bestemming: Finland / Lapland, reisperiode: maart 2020

Onze reis is door TUI geannuleerd in maart. Begrijpelijk vanwege de corona. Wij moesten hier zelf voor bellen, in eerste instantie kregen wij te horen u reis morgen gaat gewoon door. Toen ik aangaf in dat ik in de Helsinki Times andere berichten las gingen ze er dieper duiken en werden wij terug gebeld dat de reis idd geannuleerd wordt. Beloofd dat we geld terug krijgen dit ook per mail bevestigd gekregen. Natuurlijk kwam de organisatie hierop terug. Pas na 2 maanden krijgen wij onze voucher. Een paar maanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft ons hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Niet heel netjes. Communicatie is niet hun sterkste kant! Te bedenken dat Touroperator TUI maakt 700 miljoen euro per maand verlies.
https://www.faillissementsdossier.nl/nieuws/20931/touroperator-tui-maakt-700-miljoen-euro-per-maand-verlies.aspx
En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Als je er dan achter komt dat je restitutie mag aanvragen mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor ons nooit meer TUI!
Grootste reden beloftes die worden nagekomen en belabberde communicatie!

  • Algemeen 1
op 12 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2020

We hadden een pakketreis naar gran canaria geboekt bij tui vanaf eindhoven deze reis ging niet door , toen geboekt via luik deze ging ook niet door ivm corona. Dus hebben we een voucher ontvangen. In december een nieuwe reis geboekt met vertrek in april 2021. We hebben de aanbetaling met de voucher gedaan, 15% van de reissom, dit is per 01/11/2020 naar 30% gegaan dus de aanbetaling was niet genoeg. We waren een week met vakantie in nederland, bij thuiskomst hadden we een dreigende mail van " mw" P over de aanbetaling waar de honden geen brood van lusten. Deze "dame" een mail teruggestuurd dat tui geen probleem maakt van het feit dat reizigers ook hun geld in het bedrijf tui hebben zitten, maar voor een bedrag van 200 euro zo een zeer onbeschofte mail te sturen. Natuurlijk geen reactie gehad. Voor ons nooit tui meer.

  • Algemeen 1
op 11 december 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2020

Door Corona werd de aankomende reis geannuleerd. Begrijpelijk, daar bestaat geen misverstand over. Maar vervolgens kun je niemand te spreken krijgen over restitutie van de reissom, ook op de site word je in cirkels rondgeleid over het terugkrijgen van je geld. De optie om je geld terug te krijgen, lijkt verdwenen van de site terwijl je recht hebt op restitutie. Een schandalige manier van omgaan met klanten en klachten. Ik zal er niet snel meer een reis boeken in de toekomst en zal al helemaal niet mijn vouchter besteden aan het omboeken van mijn reis.

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Kaapverdië / Santa Maria, reisperiode: september 2020

Door de corona is mijn reis niet doorgegaan wat begrijpelijk is.
In het regelement van tui staat dat je uit 3 dingen mag kiezen.
Voucher, alternatieve vlucht, geld terug.
Ik koos voor een alternatieve vlucht omdat mijn vriend er woont en ik wil daar heen wanneer het weer mogelijk is.
Daarnaast bied tui vollop tickets aan.
Terwijl ze weten dat veel gebieden oranje is.
Maar ze willen wel geld vangen maar mensen omboeken op wat er word aangeboden zoals ik kies voor een alternatieve vlucht op een later tijdstip dat gaat zo moeilijk.
Deze mensen zijn oplichters.
Wat ze je aanbieden is alternatieve vlucht als de vlucht duurder is dan dat je betaald hebt word dit kosteloos omgeboekt.
Als het goedkoper is dan dat je betaald hebt krijg je het verschil terug.
Telkens proberen ze je geld afhandig te maken ondanks hun regelement.
Ze zijn aardig als ze je omboeken en je daarna vertellen wat het bedrag is wat je bij moet betalen.
En als je uiteindelijk ze aanspreekt over het geen dat het kosteloos omgeboekt hoort te worden zoals beschreven word in hun beschrijving dan zijn ze niet zo aardig meer.
Telkens plannen ze je in met veel gezeur en ze bieden die dagen vollop aan terwijl ze weten dat er dit jaar geen vliegtuig die kant meer opgaat.
Daarnaast willen ze mijn vlucht niet meer omboeken en willen ze mij een voucher geven terwijl ik een mail gehad heb met de 3 keuzes die ik krijg.
Deze maatschappij probeert mensen op te lichten tijdens de corona tijd.
Mooie regels maken zodat de mensen toch boeken en denken veilig te zitten.
Daarnaast hun regels niet na te komen.

  • Algemeen 1
op 23 november 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2020

Reis is door TUI geannuleerd in maart. Pas na 2 maanden krijg ik mijn voucher. Een paarmaanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft mij hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Klantonvriendelijk en echt niet netjes. Te bedenken dat TUI 3,2mld staatssteun uit Duitsland heeft, het SGR fonds een waarde heeft van 80mln en ze in NL aanspraak kunnen maken op NOW. En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Oh en als je restitutie hebt aangevraagd mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor mij nooit meer TUI!

  • Algemeen 1
op 18 november 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: maart 2019

IK WIL MIJN GELD TERUG !

  • Algemeen 1
op 8 november 2020 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: november 2019

We zijn net terug uit Albufeira (6 nov 2020) geboekt in aug. 3 weken geleden voelden we ons onbehaaglijk vanwege de (inmiddels) ontstane 2e Covid golf.
Op de site van TUI staat met vette letters: omboekgarantie. Dat wilden we nu wel. Jammer dat goldt niet voor ons want in de kleine lettertjes stond dat wij vlogen met Transavia en daar hadden ze een bontje mee gesloten. De week voor vertrek zien we de coronacijfers in Portugal omhoog gaan. We voelen ons onbehagelijk en verzoeken nogmaals om niet te hoeven gaan en vragen om een voucher. Tui beroept zich op "geel gebied" . We mogen wel annuleren ( geld kwijt) dan toch maar gaan?? We komen aan in het hotel en binnen 24 uur: Oranje en TUI brengt ons weer terug. Vakantie mislukt en zowel TUI als wij een financiële strop. Beetje flexibiliteit had in jullie en onze voordeel gewerkt: TUI !!!!!

  • Algemeen 2
op 7 november 2020 bestemming: België / Oostende, reisperiode: oktober 2019

Met onze voucher van naar Oostende geweest vayamundo een kindervriendelijk hotel maar alle activiteiten waren geannuleerd in het hotel zonder dat we er iets van wisten van tui, dus normaal 1week bleven we daar maar na 1nacht zijn we al naar huis terug vertrokken omdat er niks te doen was en 1week op strand spelen kan ook niet he, we vertelde dit aan tui maar onze reissom van 600€ kregen we niet terug want dit was geen rede, erg gewoon erg! De mensen van tui zijn niet menselijk! Ik hoop dat ze dat ook eens meemaken dan zouden ze ook hun geld terugwillen niet? ;/ dit was de laatste keer met tui, maar onze zaak gaat naar de rechtbank en die tui mag van mijn part failied gaan geen probleem alleen maar zakkenvullers.

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2020

Reis is niet doorgegaan ivm Corona. Dat snap ik. Kreeg eerst een voucher. Na half jaar kan je geld terugvragen. Gedaan maar je hoort niets. Ik vrees dat ik de reissom van € 1700,= kwijt ben. Geloof er niets van dat TUI verlies maakt. Pikken het geld in van reizen die niet gemaakt zijn. Nooit meer TUI- maar hopelijk gaan ze failliet kan ik het geld misschien terug krijgen via ANVR.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

2 weken vakantie geboekt, toen we aankwamen kwam het bericht dat de griekse eilanden van geel naar oranje gingen. Dit zou de volgende dag ingaan.
In de tussentijd hoorden we helemaal niets van TUI. Alleen een smsje dat de kleurcode was veranderd. Ook van de host van TUI in Kreta hoor je helemaal niets, die hebben we alleen maar vol zitten eten in het restaurant. 2 dagen later kregen we wederom een appje met dat onze vlucht 8 dagen was vervroegd. Gebeld met TUI, kreeg een zeer onvriendelijke mevrouw aan de lijn die het onder de noemer service schaarde. Zonder overleg heeft TUI onze eigen terugvlucht geannuleerd (Deze heeft wel gevlogen, had bij voorbaar bewust al voor transavia gekozen omdat we al slechte ervaringen hadden met TUIfly) en ons op een terugvlucht van TUIfly gezet. Terug gekomen kunnen we alleen maar een voucher krijgen voor minder dan de helft van het geld (terwijl we maar 6 dagen geweest in plaats van 14 dagen), geld terug ho maar. Daarnaast willen ze geen openheid van zaken geven over hoe ze bij dat bedrag gekomen zijn. Het reisbureau waar we hebben geboekt is het ook helemaal niet eens met de gang van zaken en heeft er meerdere klachten van gemaakt, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij gaan hier werk van maken en eventueel de media opzoeken want hier mogen ze niet mee wegkomen. Echt schandalig. Wij gaan nooit meer met TUI! Absolute afrader, slechtste service ooit. Hotel was ook niet geïnformeerd dat we eerder van TUI terug moesten. Over het hotel niets meer dan lof hoor, maar laat ze alsjeblieft zaken gaan doen met een andere touroperator dan TUI!

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: september 2020

Zeer slechte service aan boord in de Deluxe klasse en op het resort
We hebben voor de Deluxe klasse ruim 1000 euro moeten betalen, daarvoor kreeg je een ontbijt zonder brood.
Op het resort was het een drama, maar 1 ontbijt restaurant open, lange rijen om een tafel te krijgen en daarna weer in de rij voor een beetje brood.

  • Algemeen 2
op 23 oktober 2020 bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: oktober 2019

Zeer slechte ervaring met TUI> Ja ze bieden mooie reizen aan voor een mooie prijs MAAR. Na veel contact met TUI (telefonisch) bleek uiteindelijk mijn vriend uit Portugal Curacao niet binnen te mogen. Sta je daar op de luchthaven. Ik heb geprobeerd via de App antwoorden op mijn vragen te krijgen. Ik moest bellen met TUI in Nederland werd me verteld. In Nederland waren ze te druk dus ik moest maar een mail sturen. Wat ik zeer kwalijk vind is dat NIEMAND mij heeft aangegeven dat je met een Portugees paspoort het land niet in mag. Ik heb meerdere malen voor we afreisden met TUI gebeld en werd me letterlijk ook verteld "meneer, alles staat op internet. U moet gewoon goed lezen". Hallo, ik bel niet voor niets. ZEER slechte service, niet eens een tegemoetkoming voor mijn vriend die een lange week alleen in Nederland moest achterblijven (na een reis van 2 x 10 uur en behandeld als een crimineel op Curacao). Schandalig. Ga NOOIT meer reizen met TUI

  • Algemeen 1
op 21 oktober 2020 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2020

ONTSPANNEN OP VAKANTIE MET TUI? Geenszins, want TUI zegt dat ik zelf de klacht over onprofessioneel PCR testen na 100 uur de uitslag waar je dan niets aan hebt en kamerarrest bij het Huisartsenlab moet indienen
Het vertrouwde vakantiegevoel
Met onze COVID Care? Geenszins, want deze eerste ervaring met TUI maakt dat ik iedereen zal afraden met hen te reizen

In alle omstandigheden veilig thuis? Het is beter inderdaad beter om thuis te blijven dan met TUI te reizen, want ze houden zich niet aan de spelregels die we als reizigers punctueel hebben opgevolgd
Er wordt weinig aan service gedaan, om je via de slechte Website makkelijk door procedures heen te loodsen

Het is dat het Hotel Riu Palace en Madeira erg gastvrij zijn, dat het nog voldoende is geworden. Op Madeira moesten we opnieuw een veel professionelere PCR test ondergaan en we hadden binnen 1 dag uitslag
Dat TUI het Huisartsenlab betaald voor deze wanprestatie van 100 uur testuitslag wachten lijkt me raar.

  • Algemeen 6
op 12 oktober 2020 bestemming: , reisperiode: september 2020

Omdat de klachten die we hadden, dat
waren er nogal wat!! Niet serieus worden genomen door TUI!! Zeker wel 7 mensen aan de lijn gehad van deze firma. Kortom een drama!! Klachten liggen nu bij het het reisbureau! Slecht personeel van TUI. Wij zijn duidelijk niet tevreden. Eisen compensatie van de betaalde reis! Deel teruggave. Anders ondernemen wij stappen en die zijn niet mals.

  • Algemeen 4
op 26 september 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020

Tui Sensatori wordt op de website beschreven als een van de mooiste en beste hotels. Uiterlijk van het hotel is mooi inderdaad maar de kwaliteit staat gelijk aan een 1 ster hotel.

Hoe tui omgaat met de klachten is al helemaal belachelijk. Niet met Tui zaken doen. Zwaar zonde voor je geld en energie. Ze behandelen mensen niet als klanten maar als inkomenbron.

  • Algemeen 2
op 21 september 2020 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2020

Onze reis naar Kaapverdie in maart is ivm Corona gecancel en daarvoor hebben wij een voucher ontvangen. Nu 6 maanden later kunnen wij nog steeds niet ons geld terug krijgen. Van een reis geboekt via Secret Escapes voor eind mei hebben wij begin september al netjes geld teruggekregen of de keuze van een voucher met een waarde van 10% meer. Voor ons nooit meer Tui maar Secret Escapes!

  • Algemeen 2
op 20 september 2020 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2020

We hadden geboekt via prijsvrij.nl. Ons hotel was niet open toen wij op vakantie zouden vertrekken. Prijsvrij deed hier niet moeilijk over en betaalde het volledige bedrag binnen de 4 dagen terug. Ook hierin zaten de reistickets. Alleen de plaatsen in het vliegtuig moest ik zelf boeken omdat we met zijn vieren bij elkaar wilden zitten. Dit via tui.com. Na verschillende mails te hebben verstuurd nu eindelijk - na 13 weken - antwoord gehad dat een terugbetaling niet kon. Had ook een reis geboekt met ryanair, met plaats en al, werd niet moeilijk over gedaan, en kon meteen voucher gebruiken voor nieuwe vlucht. Klasse. Dus: voor mij NOOIT meer tui. Ze willen zich voordoen als de beste, maar kunnen nog heel veel leren van anderen. Ik wens ze in geen geval nog te gebruiken. Ze zijn het echt niet waard. 245 € foetsie.

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: mei 2020

In februari 2020 is mijn moeder met de TUI naar Nederland gekomen voor een periode van 3 maanden.
We zijn inmiddels in september 2020 maar nogsteeds weten wij niet wat er gaat gebeuren. Ook kan TUI niet zien of er een voucher is vertrekt. De boeking is gedaan bij een reisbureau in Suriname. TUI verwijst ons naar de reisbureau want daar is de ticket geboekt.

Wie heeft dit ook inmiddels ervaren en hoe is dit opgelost.

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: juli 2020

We wilde i.v.m. met corona niet op vakantie afgelopen zomer, hebben we het om geboekt naar de zomer 2021 nu willen we het voor de 2de keer omboeken naar een wintersport maar dat gaat niet meer? terwijl er in hun eigen voorwaarde staat dat het 2x mag. het excuus is dat je alleen naar een later tijdstip mag (staat nergens in hun eigen voorwaarde) een ander argument van hun de oorspronkelijke reis moet voor 31-03-2021 liggen, nu zeggen ze dat de omgeboekte reis de oorspronkelijke reis is ???? lekker bezig Tui

  • Algemeen 1
op 5 september 2020 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: augustus 2020

Op de terugvlucht vanaf Samos via Heraklion is er totaal geen controle geweest op het dragen van mondkapjes aan boord. Er was een groot aantal mensen dat geen mondkapje droeg of de mond of neus niet bedekte. Niemand werd hierop aangesproken. TUI heeft hiermee passagiers onnodig in gevaar gebracht. Het is een totale farce dat er veilig gevlogen zou kunnen worden.

  • Algemeen 5
op 3 september 2020 bestemming: Zweden / rondreis, reisperiode: september 2019

Nooit meer TUI

Begin maart bij TUI in Zutphen binnen gestapt, voor een vakantie naar Zweden, Finland en Noorwegen. TUI zou vliegtickets, hotel en auto regelen. Wat betreft de annuleringsverzekering kregen we het advies de duurdere verzekering van TUI te nemen, U krijgt bij annulering altijd geld terug. Voor deze reis moest er een aanbetaling gedaan worden, de rest moest voor 1 augustus betaald worden. Toen kwam corona, en op 12 september zouden we vertrekken, Zweden was al heel lang code oranje. Eind augustus toch maar even langs TUI. We moeten gewoon afwachten werd ons gezegd. Op 24 augustus worden we gebeld, of we misschien om willen boeken, waarop ik antwoordde: en dan twee weken op het vliegveld zitten, Finland komen we niet in. De reis wordt geannuleerd, we krijgen voucher. Ik heb gelijk aangegeven dat ik geld terug wil, TUI weigert dit, ook na een nieuw contact en vermelding van de verzekering met altijd geld terug. Ik heb de buik vol van een vliegvakantie en TUI, en heb aangegeven niets te hebben aan een voucher. Ik moet maar gewoon een jaar wachten op m'n geld.

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2020 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: augustus 2020

Vreselijk gedoe, personeel oneerlijk tegenover passagiers, wouden ons niet laten inchecken over iets wat wij van te voren hebben nagevraagd en goed was gekeurd, slechte communicatie

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: juli 2020

Een schijnvertoning van veiligheid met mondkapjes en handgelletjes. terwijl de hygiëne ver te zoeken is Waarom:

Terwijl op Aruba de corona de spuigaten uitloopt en toeristen worxen teruggehaald(zie link onder), krijgt men een heel schijntoneel van kapjes en gelletjes... Vliegtuig wordt helemaal volgepropt met ongeteste mensen schouder aan schouder 3x eten mogen de kapjes af. Met name de wc's werd totaal niet naar omgekeken door personeel honderden mensen op 1 wc. Geloof me dat was 1 gore bende! Als je corona wilt moet je bij Tui naar de wc!!! Wat een Farce, hypocriet gedoe! Vervolgens op schiphol zonder controle of vragen omtrent Corona mochten we zo Nederland weer binnenlopen.

Tui slaat hier dus volledig de plank mis, wat een schande dit is ongehoord!

https://www.nu.nl/coronavirus/6069581/reisadvies-aruba-aangescherpt-naar-oranje-na-forse-stijging-coronacijfers.html

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2020 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: augustus 2020

Ten eerste de reus was goed bestuurd
Maar t eten mag absoluut wat beter zijn zelfs een hond zal t niet eten en wat betreft ontbijt mag er wat meer bij je krijgt gwn een mini qrosantje wat koud is
Ook niet te eten doen jullie er aub wat aan of huur een andere kok

  • Algemeen 5
op 5 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Sauve, reisperiode: juli 2019

We zaten op camping Porties Des Cevennes,. Bij toekomst was het onthaal onbeschoft en het huisje was smerig, onaangenaam en duf, de meubels oubollig en niks praktisch, de bedden moesten we zelf nog opmaken, we mochten niet met auto tot aan huisje waardoor we met pak en zak moesten sleuren tot aan huisje, vriendelijkheid beneden alle peil, de beloofde wifi was er niet, bij navraag moest je betalen voor wit, geen probleem maar dan nog steeds geen wifi enkel aan de receptie was er wifi, geen enkel middel tot verkoeling geen airco zelfs geen windmolentje dat bij 38 Gr?? Had je een vraag kreeg je beperkt kort antwoord alles behalve vriendelijk, er mocht geen enkele vorm van lawaai kinderen mochten niet lachen of lopen op domein en ondanks dat honden toegelaten zijn mochten de honden niet op domein moesten in huisje blijven, bij einde vakantie moest je zelf vuile lakens nr wassalon brengen en kwamen ze alles maar ook alles controleren maar dat het properder was als bij onze aankomst daar zeiden ze niks op, de eerste dag direct nr supermarkt geweest om kuisgerief, zo vuil, er was niet eens speeltuin voor kinder of Jantien om iets te nuttigen, zelfs nog geen automaat??! Niet waard om in de TUI boek een vermelding te krijgen.

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2019

Belachelijke omruilgarantie van Tui. Je wordt geholpen door een medewerker aan de telefoon maar achteraf hoor je dat je het daarna niet meer kan verzetten, wanneer het te laat is. Ook nog eens super onbeschofte reacties van de klantenservice. Nooit meer Tui voor mij.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Pigadia, reisperiode: juli 2020

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Astron Princess, lieve mensen die je het echt naar je zin maken. De excursies met José, waren zeer de moeite waard. Een super reisleidster die voor iedereen aandacht had. En Corine bedankt voor het regelen van de excursies. We hebben genoten.

  • Algemeen 10
op 29 juli 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2020

Mijn reis ging zoals vele reizen ivm corona niet door. Aangezien ik alleen een ticket had gekocht en geen pakketreis kreeg ik toch vrij snel mijn voucher. Dit was enigzins toch balen omdat deze voucher niet gedekt zou zijn mocht Tui failliet gaan alleen pakketreizen zouden dan alsnog uitbetaald worden. Echter tot mijn blijdschap kwam daar de kans om restitutie te vragen voor ticket only vouchers. Dit gedaan hebbende kreeg ik het totaal betaalde bedrag van mijn geannuleerde ticket binnen 14 dagen op mijn rekening terug gestort. Geweldige service Tui ....zeer vlot en netjes opgelost

  • Algemeen 9
op 29 juli 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2020

Gezien het feit dat ik slechts de vliegreis bij Tui heb geboekt, beloofd TUI conform EU wetgeving het betaalde bedrag terug te betalen. Ik moet wel wachten tot er een of andere online tool is ontwikkeld op hun site waarmee je het verzoek tot terugbetaling kunt indienen. TUI reageert niet op emails, weigert te zeggen wanneer die tool klaar is. Ze hanteren vertragingstactieken om terugbetaling uit te stellen. Waardeloze afterservice. Eens en nooit meer met deze touroperator.

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Normandië, reisperiode: juli 2020

Fransen houden zich niet aan Coronamaatregelen.Door TUi verplicht om onze reis naar Spanje,wat we niet aan durfden om te boeken. We mochten geen huisje boeken, moest een hotel zijn!!
Eenmaal in Frankrijk voel ik mij niet veilig, men houdt zich totaal niet aan Coronamaatregelen. Ik wil de doorreis naar Bretagne dan ook annuleren. Tui is niet bereid om een voucher te geven. Ik ben volgens hen nu 2000 euro kwijt! Een onsympathieke dame aan de lijn die geen enkele empathie had.... Nee hoor, was haar niet bekend dat de fransen zich niet aan de maatregelen houdt. Ik heb spijt vertouwen in Tui te hebben gehad... Nope, no smile for me....

  • Algemeen 1
op 24 juli 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2020

Wegens corona moesten wij onze reis van menorca-spanje omboeken naar normandie en bretagne. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.

  • Algemeen 1
op 19 juli 2020 bestemming: Mauritius / Port Louis, reisperiode: september 2020

Wij zouden in mei op vakantie gaan naar Mauritius. Het ging natuurlijk niet door vanwege het Corona virus. Heb het omgeboekt naar 3 september. Helaas gaat dit ook niet door vanwege code oranje. Heb hen gevraagd de reis om te mogen boeken. Dit was oké indien ik mij aan een bepaald bedrag zou houden. Dit heb ik gedaan. En toen kreeg ineens een email alleen te kunnen annuleren 7 dagen voor vertrek. Mijn man en ik voelen ons gegijzeld en kunnen letterlijk geen kant meer op. Gelukkig hebben wij alles via de e-mail gedaan als direct bewijs.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende