S.T-Lo
op 17 maart 2025
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2025
Vlucht was prima. Hotel uitstekend (RIU) tijdens transfer van luchthaven naar Hotel, koffer zwaar beschadigd inclusief inhoud: dure zonnebril opsterkte en labtop, alles onherstelbaar. TUI neemt geen enkele verantwoordelijkheid, reageert niet op mail, geeft geen compensatie
... Lees meer
Oost
op 11 maart 2025
bestemming: Griekenland / zakintos, reisperiode: mei 2025
Behulpzaam vriendelijk geeft goed advies
... Lees meer
Wil
op 8 maart 2025
bestemming: Cran canaria / Playa del ingles, reisperiode: januari 2025
Excursie naar Porte Mogan absoluut niet aan te bevelen. Kost €45 pp en dan ga je met een bus in 20 min naar de haven. Je krijgt een kaartje voor een openbare ferry in je handen gedrukt en zoek die zelf maar op. Terug was een ramp! Om 13 u in de haven zijn en daar blijk je in een rij te mogen staan van zeker 200 mensen weer voor de openbare ferry. Reisleiding vond dit heel gewoon. Daar sta je in de hitte, als je een zitplek wilde had je 45 min vooraan moeten staan. Bij een excursie verwacht je dat de groep uit de bus bij elkaar gehouden wordt en samen op de ferry of boot gaat, daar betaal je voor. Anders hadden wij net zo goed zelf met open baar vervoer kunnen gaan ,had €25 gescheeld.reisleiding was onbeschoft en amper gezien, leven was te kort om hier boos om te worden. Wij mochten zelf de bus weer zoeken om terug te gaan en de helft van de mensen werd misselijk van het rijgedrag van de chauffeur, gas geven , remmen, gas geven, remmen. Was absoluut geen fijn excursie dus geen aanrader voor €90 voor 2 pers
... Lees meer
Olga
op 27 februari 2025
bestemming: Tenerife / Adeje, reisperiode: maart 2025
Erg slechte service. Moeilijk bereikbaar. Steeds een cijfer aanklikken om verder te kunnen en daarna krijg je te horen dat je alle informatie op de website kunt vinden. En op emails wordt niet gereageerd.
Henk Menkveld
op 22 februari 2025
bestemming: Sri Lanka, reisperiode: februari 2025
Omdat de eerste terugvlucht vertraging had misten we bij de overstap de vlucht naar huis.
We hebben daardoor meer dan 8 uur moeten wachten op het vliegveld.
Tui geeft geen compensatie voor de vertraging omdat Tui een andere luchtvaartmaatschappij hebben ingeschakeld.
We hebben alles geboekt bij Tui maar dit geeft geen vertrouwen om nog eens te boeken bij Tui.
Henk Menkveld
op 22 februari 2025
bestemming: Sri Lanka, reisperiode: februari 2025
Omdat de eerste terugvlucht vertraging had misten we bij de overstap de vlucht naar huis.
We hebben daardoor meer dan 8 uur moeten wachten op het vliegveld.
Tui geeft geen compensatie voor de vertraging omdat Tui een andere luchtvaartmaatschappij hebben ingeschakeld.
We hebben alles geboekt bij Tui maar dit geeft geen vertrouwen om nog eens te boeken bij Tui.
Mieke Versluijs
op 16 februari 2025
bestemming: Spanje / Playa del america, reisperiode: januari 2025
Reisleider Oscar De Wilde heeft alles gedaan om het naar onze zin te maken
Nancy
op 14 februari 2025
bestemming: Gran canaria, reisperiode: februari 2025
Reis/ hotel ok. Uitstap met Tui 2 punten. Als beesten in een boot gedropt. Weinig uitleg. Massa toerisme. Weinig gezien, buiten een markt en een haven. Veel geld voor wat we hebben gekregen.
Erik
op 10 februari 2025
bestemming: Vietnam / Rondreis, reisperiode: januari 2025
Complete rondreis Vietnam met fantastische reisgids Sony Nguyen
Michel
op 1 februari 2025
bestemming: China / beijing, reisperiode: oktober 2025
Tui onbetrouwbaar, geen service, extra kosten, waardeloze reisbegeleiding. Nooit geen Tui meer! Klacht laten registreren bij consuwijzer.
Gerrit Dreise
op 26 januari 2025
bestemming: Vietnam / Rondreis, reisperiode: februari 2024
Samen met vrienden naar Vietnam, hun namen staan fout op het vliegticket. Tui weigert botweg alle hulp, vrienden mogen niet mee en zijn de hele reissom van €3600 kwijt. De geschillencommissie geeft ons gelijk, Tui heeft artikel 7 ANVR reisvoorwaarden overtreden. Maar Tui heeft een deal met de geschillencommissie, op voorhand zei Tui al dat we max. €500 terug zouden krijgen en laat dat nu exact het bedrag zijn dat de geschillencommissie zonder enige motivering toekent. Ga nooit met Tui op vakantie, bij problemen geen enkele support, ANVR voorwaarden worden genegeerd en dat mag gewoon van de geschillencommissie voor €500. Tui is een zeer onbetrouwbare reisorganisatie, lees de vele negatieve reviews.
Dolle
op 21 januari 2025
bestemming: Dominicaanse Republiek / Romana, reisperiode: januari 2025
Airco een stand ijskoud, nooit zo vies gegeten, we zijn 3 kilo's afgevallen, koude douche. 2 sterren waarde ipv 5. Verschikkelijk resort
Janna schouten
op 8 januari 2025
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2024
Normaal , heel content van Tui , vlieg al 15 jaar met Tui , 2024 liep het mis
, had voor de eerste keer een anulatie
Verzekering genomen , ben beginnend
Hartpatiënt, en moeten anuleren op
Aanrade van mijn cardioloog, nu is alles in orde 👍 maar ik dacht geen probleem , heb een anulatie verzekering , gan speciaal nog 1 week op voorhand , naar het reisbureau
Van Tui, dan konden ze mijn reis nog verkopen , en dat is inderdaad gelukt
,dus Tui heeft geen schade gedaan !!
Maar dan begon het spelletje , van al de documentatie dat ze moesten krijgen , niet normaal !! Dat bleef duren
!! Op de duur heeft mijn cardioloog
Een volledige documentatie samen gesteld , waar de verzekering niks op
Kon aanmerken , heeft zeker 6 maanden geduurt alles bij een , en dan krijg ik een antwoord dat ik er geen recht op heb , waarom weet ik nog niet , niet geheel duidelijk
Geformuleerd !!! Dus ik ben 600
Euro kwijt , wou er dan voice voor krijgen ging ook niet !!! Maar ik ga hier wel verder mee , ga er mee op T.V.
Komen , mijn Cardioloog zegt ook
Is altijd het zelfde met die anulatie
Verzekeringen , ze liggen je te poesen
Voor er een te nemen , en je dood vallen , mischien dat je dan je geld krijg ,
MD
op 6 januari 2025
bestemming: Jamaica / Runaway Bay, reisperiode: januari 2024
Ik kan niet invullen januari 2025, maar wij moeten nog gaan. Ik heb een klacht over misleiding op de website, wij hebben geboekt op 20-12-2024 voor vertrek 28-01-2025. Er stond bij : laagste tarief, dit kan snel wijzigen!!! Nu blijkt dat het tarief voor die datum nog 100,00 per persoon goedkoper is geworden. Mijn punt is dat de prijzen bij TUI dus een soort loterij zijn en je weet niet of je vroeg of juist laat moet boeken om de beste prijs te krijgen.
Marian
op 1 januari 2025
bestemming: Vietnam, reisperiode: januari 2024
Wij gaan 20 januari naar Vietnam
Nu hebben we van tui een mail gehad over veranderingen in het schema vanwege “nieuwjaar “ in Vietnam
Ze gaan nu gewoon de mooie dingen zoals de drijvende markt en de grot niet meer doen in de mekong delta..dit is toch een van de mooiste dingen die je gezien moet hebben..dit HAD EN MOET TUI TOCH ZEKER EERDER MELDEN…ER IS ELK JAAR EEN NIEUWJAAR VANWAAR DE DATUM STEEDS BEKEND IS!!!!!!!
Zelfs de sommige hotels worden van 4 sterren aan het strand worden omgezet naar een 3 sterren midden in de stad..dit is toch niet te geloven
HOPELIJK ZIJN ER MEDEREIZIGERS DIE DIT LEZEN EN DAAR EEN MENING OVER HEBBEN!!
Marian nelissen
Mae
op 31 december 2024
bestemming: Marokko / Koningssteden, reisperiode: december 2024
Gids die je van alles aansmeert, prijs teveel voor wat je ervoor krijgt. Excursies veelal 4x duurder dan als je zelf iets zou boeken. Het hotel in Fez kon zelfs echt niet... steenkoud, gehorig ongezellig en vies.
Eerste dag loop je diner mis, compenseert het hotel niet op de laatste dag.
Gids was een Marokkaan die zichzelf functioneel Nederlands had aangeleerd, maakte geen contact met de groep. Lokale gidsen waarvoor je betaalt veelal onzin en een manier op zijn vriendjes te verrijken. In Marrakesh zelfs zijn zwager die man voegde nul toe!
Onderweg de lunches zijn veel duurder en blijken niet optioneel maar zijn een extra verdienmodel van de gids.
Eten in hotels veelal onvoldoende en drankjes bij het eten absurd duur.
Ergste vond ik de verkoopdemonstraties! Je betaalt een best bedrag voor deze reis en wil niets te maken hebben met druk van verkoopdemonstraties.
Tui krijgt bovengenoemde klacht ook schriftelijk.
Dominique Denys
op 26 december 2024
bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2024
Beloftes komt men niet na!
Mijn ouders hebben klacht neergelegd. In augustus 2024 zijn ze op reis geweest. Alles op de site was lovend. Maar daar aangekomen ... Totaal niet overeenkomend met de mooie beloftes op de site.
Een serieuse tegenvaller. Dan maar een klacht neergelegd. Ok, er ging als compensatie een kleine vergoeding worden gestort ... Maar de belofte ... Is tot nu toe (december) nog steeds niet nagekomen. Niets gestort. En mijn ouders blijven maar mailen ... Na dagen of soms geen reactie!
En het reisagentschap beweerd volgens hun boekhouding van wel. Maar mijn ouders hebben zwart op wit het bewijs dat er niks werd gestort.
Ongelooflijk!!! Maar dit is totaal geen goede service! Schandalig! Mijn ouders trekken er alleszins hun conclusie uit. Dus ... Laat dit een boodschap zijn. Als je wil deftig een reis boeken ... overweeg dan goed!! Mijn ouders zijn alleszins mistevreden ... Want ze kunnen nergens terecht met hun klacht. Men laat alles gewoonweg in de waan!!!
Khamis
op 16 december 2024
bestemming: Brussels / België, reisperiode: september 2024
Ik ben mijn koffer kwijt. Is nooit aangekomen en tot opheden 16 december is dit nog steeds niet afgehandeld. Nooit meer vliegen met TUI. Ik meer dan 5 mailtje gestuurd. Geen reactie
Goran
op 13 december 2024
bestemming: Amerika / Orlando, reisperiode: juni 2024
Zeer slechte service. Staan niet voor hun.
Daar was dan eindelijk de dag om onze droomvakantie te boeken naar Amerika. Binnengestapt bij TUI Helpman om alles klaar te maken omdat we dat niet zelf wouden doen. Liever iets meer betalen en het laten uitvoeren door kenners in het vak dachten wij. De werknemer toen aanwezig was Marvin. Uitgelegd dat we een rondreis wouden maken en graag in Orlando wouden beginnen. Reis samengesteld, Amsterdam-Newark, Newark-Orlando, Orlando-Frankfurt en Franfurt-Schiphol. Niet gevraagd om overstappen maar dit kon volgens Marvin allemaal goed en het zou allemaal goed komen. Mooi mapje meegekregen met info en telefoon nummers die we konden bellen mocht er wat zijn. Achteraf bleken dit allemaal loze praatjes. De overstaptijd in Newark naar Orlando was zo kort dat we de vlucht zagen weggaan terwijl we aan het rennen waren naar de gate. Een koffer was nog in Newark terwijl de andere al onderweg was naar Orlando. Niemand die ons daar te woord kon staan. Als je niet stress bestendig bent heb je een hele grote uitdaging. In Nederland was alles dicht dus niemand te bereiken. Door veel inspanning en enorme hoge telefoon kosten eindelijk zelf een vlucht uren later kunnen pakken naar Orlando. Op de terugvlucht nog vele malen erger. Onze vrouwen zouden ons op Schiphol oppikken. Helaas kregen we bij de landing te horen dat de hele vlucht waar we bij Tui voor betaald hebben van Frankfurt naar Amsterdam compleet geannuleerd was. Nogmaals niemand die ons wat kon vertellen. De vrouwen uit Amsterdam naar Düsseldorf laten rijden want we waren helemaal gebroken van de vlucht. Zelf hoge kosten moeten maken voor een trein ticket.
Eenmaal aangekomen thuis alles voorgesteld bij Marvin en die zou het verder oppakken. Inmiddels 6 a 7 maand verder en we zijn niks wijzer. Meerder malen gemaild, alles netjes gedocumenteerd en op de mail naar ze gezet. Op aanvraag van Marvin een Power of Attorney request formulier ingevuld en hem de recht gegeven om voor ons te spreken. Nog niks en ze willen niks voor ons betekenen. Vandaag klachtenlijn gebeld en ze verschuilen zich weer achter de winkel in Groningen.
Korte opsomming:
Vakantie via Tui besteld en betaald.
Hoge telefoon kosten gemaakt.
Vlucht gemist en uren moeten wachten in Newark
Vlucht geannuleerd waar we voor betaald hebben en die we nooit gehad hebben.
Kosten gemaakt om ons uit Duitsland te halen.
Trein tickets moeten betalen vanuit Frankfurt naar Düsseldorf.
Dit allemaal zonder enige hulp van Tui. Bij de incassering van de factuur zijn ze lief en doen alles voor je en als het fout gaat wil niemand je helpen. Waar heb je dan een reisbureau voor.
Gister hebben we Marvin bezocht in Groningen bij Tui en onze ongenoegen geuit. Daar werd een beetje verscholen achter de nieuwe Europese regels. Aankomende week gaan we onze ongenoegen weer uiten en volgende week zeker ook een keer of 3/4. Dit net zo lang tot dat iemand van Tui ons simpelweg normaal als klant behandelt en ons verhaal aanhoort. Wij vinden het jammer als er dan klanten in de winkel zijn die weggaan, maar vinden ook dat je oude klanten goed moet behandelen voordat je nieuwe aanneemt.
Svitlana
op 11 december 2024
bestemming: Dominicaanse Republiek / Riu bambu, reisperiode: oktober 2024
Gebruik nooit de diensten van dit bedrijf. Ze beloven kwaliteit en veiligheid, maar ze geven niets om de klanten. Ze zijn alleen geïnteresseerd in het afnemen van je geld en daarna maakt het ze niet uit.
Wij kochten een vakantie voor 3000 euro in een 5-sterrenhotel, zoals het door TUI werd gepromoot. Maar we kwamen in een hotel terecht dat maximaal 3 sterren waard was op basis van de omstandigheden (alles in slechte staat, onbeleefd personeel, kapotte sanitaire voorzieningen, vieze zwembaden, bloedvlekken op de lakens, enzovoort).
Vanaf de eerste dag van onze vakantie hebben we contact opgenomen met TUI om dit probleem op te lossen, maar ze bleven zeggen "later... later". Aan het einde van onze vakantie werd ons een compensatie van 300 euro aangeboden. Wat? We vroegen opnieuw om een oplossing, maar ze zeiden opnieuw: "Dit is het maximale wat we kunnen bieden." En dat was het – ze geven helemaal niets om de slechte kwaliteit van het hotel dat ze ons verkochten.
Jullie misleiden mensen bij TUI!
Verbind je alsjeblieft nooit met hen, als je niet wilt dat je vakantie verpest wordt.
Kiril
op 5 december 2024
bestemming: Cuba, reisperiode: november 2024
Door Kiril Rangelov
51-60 jaar
Met partner
9,0Onvergetellijke rondreis Cuba
Rondreis in Cuba, november 2024
Totaal: 9 Vervoer: 9 Accommodatie: 9
Reisleiding: 10 Prijs: 7
Van 15 t/m 30 november 2024 heb ik met mijn vrouw, een rondreis door Cuba gemaakt. Namelijk de "Mi casa es tu casa" rondreis met de reisleider Yosdany Barroso.
Bij omstandigheden reisden wij met nog 2 deelnemers. Dit maakte deze reis echt special en bijna privé. Ons vervoer was een nieuw personenbusje met chauffeur en airco. Het reisgezelschap was echt gezellig. De top reisleider Yosdany samen met de uitstekende chauffeur Geosvany, hebben voor ons goed gezorgd en een onvergetellijke rondreis laten beleven.
Het was een top rondreis waarbij wij het échte Cuba hebben leren kennen en ervaren. De prachtige natuur, de vriendelijke mensen, het eten, de oude architectuur, maar ook de ellende en armoede van de gewone Cubanen. De reisleider Yosdany heeft ons veel verteld over Cuba, Cubaanse geschiedenis, cultuur, religie, gewoontes. Hij vertelde dit alles op een eigen en humoristische manier, maar met veel passie. Altijd met een "knipoog" en positieve mindset "... in Cuba kan alles...". Ik was heel positief verrast van zijn goede beheersing van de Nederlandse taal. Wij hebben veel rondgereisd, maar als je veel wilt zien, moet je ook veel reizen. De meeste wegen zijn in zeer slechte staat, waardoor het reizen van A naar B extra tijd kost. Om het gezellig te maken, speelde Yosdany Cubaanse muziek via de stereo in de bus.
De casa's waar wij hebben verbleven waren allemaal top. Vaak waren dit oude koloniale huizen. De casa's zijn te vergelijken met een B&B met meerdere kamers. In alle casa's hadden wij ruime kamers met airco, eigen badkamer met warm water en toilet. Bij een casa was het ontbijt iets minder, maar het eten bij de rest van de casa's maakte alles goed.
Regelmatig haden wij last van stroomuitval, maar na een tijdje is dit ook een gewoonte. De casa's hadden wel een stroomgenerator uitsluitend voor de verlichting.
Met de WI-FI was het niet best, de meeste casa's hadden wel een WiFi maar niet zo snel en natuurlijk alleen als er stroom was. Yosdany had al een oplossing voor de WiFi klaar, als wij met hem samen waren - een hotspot via zijn eigen mobiel. Het werkte goed, behalve als er geen GSM data-netwerk dekking was.
Casa's zijn heel goed. Het ontbijt en eten was heel goed. Daartegenover waren de geplande lunches bij de overheid restaurants echt slecht, dus niet meer inplannen. Betere optie is om het aan de reisleider over te laten, hij weet op locatie veel leukere en betere plekken om te eten.
Het bezoek aan het strand van Cayo Juitas was leuk, maar wat een tijd verspilling, heel lang onderweg. Het is beter in plaats daarvan een extra dag aan het strand op Playa Larga te spenderen.
Een vergelijkbare situatie is ook met het bezoek van de stad Santa Clara, het is goed om dit bezoek in te plannen met de reis van Remedios naar Varadero, anders reis je te lang heen en weer om die stad te bezoeken. Dus even goed met Yosdany de meest logische routes afstemmen.
De rondreis hebben wij afgesloten met een overnachting in luxer hotel Melia Peninsula Varadero! Dit is meer een westerse wereld en niet het echte Cuba, maar wel een mooi strand. Daarna werden wij na een 3 uur durende reis rechtstreeks naar het vliegveld in Havana gebracht. Onderweg heeft de chauffeur ons de hoogste brug van Cuba latten zien met een snelle stop het uitkijk punt.
Met alles gezegd, je moet dit land echt gezien hebben!
Paar belangrijke tips voor de reizigers:
1. Drink geen water van de kraan, alleen mineraal water uit een fles.
2. Vergeet de klamboe en de Deet niet en goed insmeren.
3. Neem voldoende cash mee en zorg dat je genoeg 5 en 10 bankbiljetten hebt. Elektronisch betallen kan je bijna nooit, en geld pinnen is bijna onmogelijk.
4. Geef fooien aan de mensen, ze leven daarvan.
5. Neem een powerbank en een zaklamp mee.
6. Als je van tussendoortjes en nootjes houdt, neem die ook mee. Lees meer over deze vakantie >>
Was deze ervaring nuttig voor u? Ja Nee
Ingevoerd op 04-12-2024
Karin van Gastel
op 4 december 2024
bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2024
Je boekt samen een vlucht, betaalt extra voor een duurdere stoel en dan plaatst Tui je ver uit elkaar in het vliegtuig. Je kunt zelf stoelen niet aanpassen en reactie aan TUI balie Schiphol is dat je dan maar nog extra had moeten betalen om stoel te mogen kiezen. Nooit meer een reis met deze maatschappij!! Uw app is trouwens ook waardeloos!
BJ van der Werf
op 25 november 2024
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: september 2024
Onze negatieve ervaring begon al op het vliegveld, waar de grondstewardessen meer bezig leken met het gezellig hebben onderling dan met het helpen van hun klanten. Ze waren ongeïnteresseerd en reageerden zelfs geïrriteerd en met rollende ogen op eenvoudige vragen die wij op een normale manier stelden.
Eenmaal aangekomen op de locatie viel het geboekte resort ons zwaar tegen. De kwaliteit was ondermaats en totaal niet wat we hadden verwacht. Het eten was van dusdanig slechte kwaliteit dat we dagenlang met buikpijn op bed hebben gelegen, wat onze vakantie flink heeft beïnvloed.
Daarnaast waren wij zeer onaangenaam verrast door de manier waarop excursies werden aangeboden. In de aanloop naar onze reis werd ons actief geadviseerd om snel excursies te boeken vanwege zogenaamd beperkte beschikbaarheid. Tot onze frustratie kregen we op het resort een flyer waarin werd geadverteerd met een 25% korting op dezelfde excursies, zoals die naar Luxor, wanneer we ze ter plaatse zouden boeken. Dit beschouwen wij als een bewuste poging om klanten te misleiden en voelde voor ons als pure oplichting.
De manier waarop een eerdere klacht werd afgehandeld was eveneens teleurstellend. Alleen dankzij de plaatselijke manager hebben wij enige vorm van compensatie of hulp ervaren, maar dit was totaal geen verdienste van TUI als organisatie.
De terugvlucht was ook een onaangename ervaring. Al aan het begin van de vlucht werd ons op een luchtige manier meegedeeld dat tijdens de heenreis alle alcoholische dranken waren verbruikt, wat voor ons geen probleem was. Echter, tijdens de maaltijdservice, die niet eens inclusief was op onze 7,5 uur durende vlucht, bleek dat bijna al het eten al op was. Dit was een avondvlucht en er was geen fatsoenlijke maaltijd meer beschikbaar. Wij vinden het onacceptabel dat een avondvlucht geen voldoende maaltijden biedt voor haar passagiers.
Tot slot, voorafgaand aan onze reis hebben we contact gezocht met TUI om advies te vragen over het juiste resort, gezien er meerdere opties waren op dezelfde locatie. Van een reisorganisatie verwachten wij in zo’n situatie begeleiding en deskundigheid. Helaas werd er geen adequate hulp geboden en hebben wij uiteindelijk een resort omgeboekt zonder de juiste informatie. Achteraf hadden wij bijvoorbeeld veel liever in het Jaz Maraya resort verbleven, maar die optie is ons nooit aangeraden. Dit toont aan dat TUI ons totaal niet heeft ondersteund in het maken van een goed geïnformeerde keuze, ook niet op momenten dat wij daar expliciet om vroegen.
Al met al was onze ervaring met TUI zodanig slecht dat wij iedereen zouden afraden om via deze organisatie een vakantie te boeken.
Iede
op 14 november 2024
bestemming: Nl / Eindhoven, reisperiode: november 2024
Iedereen besteld kip aan boord , maar er zijn te weinig kip maaltijden aan boord , die vega rommel is geen hachelen ben er behoorlijk ziek van geweest
Waarom zijn er teveel vega maaltijden aan boord en te weinig kip
Wat is de oplossing
Moet ik kip maaltijd ruim van te voren bestellen via de app
Paul
op 14 november 2024
bestemming: Griekenland / zakyntos, reisperiode: augustus 2024
Wij hebben een reis geboekt via Tui Nederland naar Zante maris Hotel in Zakyntos
Wij zijn in het hotel geweest 10 Aug tot 19 Aug.
Op 11 aug hebben wij via het hotel een dokter laten komen omdat ik last had van mijn schouder, op 14 aug is de dokter nog een keer langs geweest om een het ander nog een keer na te laten kijken.
Wij hebben toen een rekening gekregen die wij contant hebben betaald,( 330,- ) nu is het probleem dat de zorgverzekeraar deze rekening niet wil betalen omdat de bon die wij hebben gehad niet rechtsgeldig zou zijn.
Wij hebben vervolgens het hotel 20X een mail gestuurd met het verzoek dat we een juiste bon willen hebben, wij krijgen echter totaal geen medewerking in deze.
Onze vraag is dan ook dit op te lossen , en waarom dit hotel geen
S. Dogan
op 13 november 2024
bestemming: riu palace / aruba, reisperiode: augustus 2024
Hotel was echt slecht. Ondanks de 5 sterren van TUI. Hotel was oud, vervallen, eten was niet best, de a la carte restaurants (waar je dus voor betaalt) zijn amper toegankelijk. Want maar 50 plekjes en duizenden gasten. Elke dag zaten die al om 18 uur vol. TUI gaf van te voren aan reserveren. Daar aangekomen bleek: die t eerst komt. En TUI blijft maar beweren dat je moet reserveren. Gewoon lekker blijven liegen. Kamers oud. Andere kamer gehad: stonk elke dag. bedden enorm smal, zogenaamd 2persoons. Klacht ingediend.TUI reageert niet naar mij maar naar mijn reisagent. terwijl ik de klacht indien. Ik heb 8k betaald. Wil mijn geld deels terug. Ze komen over d ebrug met een paar 100 eur. Voor 8 waardeloze nachten. Klachten worden niet afgehandeld.
Van Roon
op 10 november 2024
bestemming: Griekenland / Platanes, reisperiode: oktober 2024
Geboekt 13 t/m 27 oktober.
Na 4 dagen waren wij geïnformeerd dat de hotel op 23 oktober ging sluiten. Mijn man(84) en ik (74) waren gedwongen om (inferieur) accommodatie te accepteren. Wij maakten ons ongenoegen duidelijk en waren “compensatie “ van €100 aangeboden. Dagelijks berichten van Tui om te accepteren. Ons eerste vakantie van het jaar werd verpest- wat een blamage! Uiteindelijk hebben wij €300 geaccepteerd om van het stress vanaf te zijn en probeerde het beste van te maken.
Ongelofelijk van zo’n groot organisatie!
Voor ons: Nooit meer Tui.
Hans Verhees
op 7 november 2024
bestemming: vietnam Cambodje / Hanoi, reisperiode: oktober 2024
Perfect georganiseerde reis, goede hotels, en Paul is een zeer goede reisleider
S. Dogan
op 6 november 2024
bestemming: riu palace / aruba, reisperiode: augustus 2024
Het hotel verdient niet meer dan 3 sterren: oud, slechte kamers, waardeloos lobbypersoon (op Junior na), a la carte restaurants waren niet te doen (plek voor 60 mensen terwijl er meer dan 1000 gasten zijn, kamers waardeloos, stank op onze kamer, bedden te klein, geen bed voor ons kind terwijl wij 3 personen hebben geboekt. Klachten door tui worden half afgehandeld. En onder t kleedje geveegd. Ik dien klachten in zij reageren naar mijn reisagent. Sterker nog: het is volgens TUI haar schuld. Terwijl TUI dit hotel 5 sterren geeft., NOOIT MEER TUI = WAARDELOZE KLANTENSERVICE
Wim
op 3 november 2024
bestemming: Cruisen / Italie, reisperiode: september 2024
De cruise reis was niet helemaal wat we ervan hadden verwacht, dan bedoelen we vooral de organisatie en de organisatie op de boot, slecht. Klacht ingediend maar na 6 weken neg geen reactie, alleen een berichtje dat het druk is, met andere klachten?? Nooit meer Tui
Diederik cornelis
op 31 oktober 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2023
Boek hier nooit!!! Slechte service en niet persoonlijk. Zijn zelf in Meppel en Emmen geweest maar hier was het niet gastvrij en zeer onvriendelijk
Marianne Swijnenburg
op 27 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2024
Een shout-out naar Manuela van Tui Emergency team Athene. Zij was er voor ons tijdens n ziekenhuisopname en heeft ons super begeleid , zelfs tot aan de douane op Athene Airport!!!!
Esmeralda.
op 5 oktober 2024
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: september 2024
Hotel was ondermaats en zeker geen 5 sterren. De prijs die de vakantie heeft gekost was heel duur voor het was. Reisleiding gevraagd voor een oplossing en eventueel overplaatsing ander hotel. Zij deed ter plaatse bijna niets. Tui België en Tui Nederland gebeld alles uitgelegd. 2 dagen bezig geweest 2 dagen stress en geen rust. Komen ze met een ander hotel maar wel een opleg van €4100,00. Dit is niet oplossingsgericht denken maar de mensen nog meer radelozer te maken. Reisleiding ter plaatse niet meer gehoord of gezien. Ik betreur dit ter zeerste. En mijn vertrouwen is weg voor Tui. 2x op een jaar gaan we ermee op vakantie. Maar weet nu niet of ik de volgende reis erbij ga boeken. Ik voel me door hun in de kou gezet.
Ingeborg van Roy
op 1 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2024
Slecht, gewoon slecht, tui niet bereikbaar via klantenservice, terugbelverzoek lukt ook niet..
Hotel akti bracht club. Bedorven voedsel, schimmel in de badkamer, bedwantsen, bedreigd door eigenaar van dit hotel. Tui last ons hiervoor in de steek, klacht ingediend daar, thuis, maar niks vanuit Tui..
Schandalig.
Ik schrijf dit omdat echt aan mijn hart gaat, reissom van ruim 4000,€ betaald... en gewoon niks geen compensatie vanuit Tui
Peetje
op 30 september 2024
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2024
Hotel Lazaros zeer slecht. Geen 4 sterren waardig. Kregen een kamer in een kelder, geen service. Kunnen geen review schrijven op de website. Tui selecteerd zelf de reviews, als ze maar denken dat die misschien niet zo goed zal zijn, sturen ze geen email bij thuiskomst waarbij een review gegeven kan worden. Verwacht niet te veel bij dit hotel en neem een dikke portemonnee mee.
Frank Smeets
op 25 september 2024
bestemming: Curaçao, reisperiode: september 2024
Ik had een retourvlucht geboekt van Curaçao naar Nederland.
Vertrek 29 april en terugreis 1 sep.
Bewust had ik gekozen voor rechtstreekse vluchten, dat kost iets meer maar het scheelt per vlucht 3 uur of meer.
Op het vliegveld van Curaçao kreeg ik van een medereiziger te horen dat de vlucht niet doorging. Zelf heb ik nooit een direct bericht van TUI ontvangen. Twee dagen later op 1 mei is de vlucht vertrokken. In Nederland ben ik begonnen mijn claim in te dienen,
Daarbij leek het systeem goed te werken maar op het einde liep ik steeds weer tegen een muur op. Ook diverse E-mails hielpen niet, het leek wel een ontmoedigingsbeleid. Toen ik telefonisch contact had werd ik vriendelijk geholpen en werd duidelijk dat je pas een claim kan indienen als je de hele reis (heen en terug) hebt voltooid, De klantenservice vond de periode van 4 maanden ook wel lang en heeft gezorgd dat ik mijn vergoeding eerder kreeg. Op zich een goed einde maar daar heeft wel veel tijd ingezeten.
Tijdens mijn verblijf in Nederland kreeg ik een Email van TUI dat mijn vlucht was veranderd en nu geen rechtstreekse vlucht meer was maar dat hij via de Dominicaanse Republiek ging.
Daar was ik niet blij mee en belde met de klantenservice.
Deze wist mij te melden dat TUI dit kon doen volgens de kleine lettertjes. Ik kon wel een andere vlucht boeken maar dat omboeken koste mij wel meer dan 100 euro, plus dat ook die vlucht veranderd kon worden. Ik heb dus de originele vlucht aangehouden.
Op de Dominicaanse Republiek moesten alle passagiers het toestel uit. Ik vlieg De Luxe klasse en deze passagiers mochten als eerste de het vliegtuig verlaten. Dit ging via een trap in de buitenlucht en onder aan de trap stond een bus te wachten die ons naar de passagiers terminal zou brengen. Het is nogal warm daar en de bus bleef wachten tot dat hij vol was (zowel zitten als staan). Dat duurde nogal al en ondertussen liep de temperatuur in de bus (zonder airco) op. Op de terminal aangekomen stonden we in lange rijen want we moesten door de security. dat duurde nogal lang en eenmaal binnen kon je gelijk in de rij gaan staan voor de gate. Het was niet duidelijk wat de bedoeling was maar het (alleen maar) Spaans sprekende personeel wist niet echt duidelijk te maken wat de bedoeling was.
Ook werd er geen rekening gehouden met De Luxe klasse passagiers. Eenmaal door de gate kwamen we buiten waar een bus ons weer naar het vliegtuig bracht. Ook dit was weer een warme reis en met bezwete kleding mochten we weer plaats nemen in het vliegtuig. Daar waar bij vertrek uit Curaçao en bij vertrek uit Nederland nog een lekker flesje water op je plek stond was het nu leeg. Net nu we juist drinken nodig hadden. Het vertrek duurde langer dan gepland en ondertussen stonden de vliegtuig deuren open en was het ook heet in het vliegtuig, Gelukkig is de vlucht naar Curaçao niet zo lang met al die bezwete mensen in een vliegtuig.
Al met al een teleurstellende ervaring.
Hier uit blijkt dat TUI een onbetrouwbare maatschappij is die niet levert wat je boekt.
Daniël
op 25 september 2024
bestemming: Egypte / Huganda, reisperiode: september 2024
De aangeboden accomodatie zou 5 sterren zijn. Dit is verre van wat je krijgt alles is hier kapot en vies en komt niet eens in de buurt van een 5 sterren ranking. Door de slechte hygiëne zijn we dood ziek geworden en is de hele huwelijksreis vergalt. TUI vraagt niet eens hoe het gaat en trekt in zo'n situatie zijn handen ervan af. Je moet het zelf maar oplossen of regelen met je reis verzekering. De doktoren hier op het resort proberen alleen maar geld aan je te verdienen, dit doen ze door veel en gevaarlijke dosis medicatie voor te schrijven tegen woeker prijzen ik vind dat een reisorganisatie de plicht heeft om je hiertegen te beschermen. Gelukkig hebben we eerst gebeld met onze huisarts voordat we überhaupt aan een behandel plan begonnen waren. TUI neemt geen verantwoording en brengt zijn reizigers in gevaar. Wees gewaarschuwd als u bij deze organisatie denkt een veilige en leuke vakantie te boeken. Als je een klacht probeert in te vullen werkt hun app niet eens. De lijst met klachten is nog veel langer maar mijn doel is via deze weg mensen te waarschuwen in wat voor nare en gevaarlijke situatie je terecht kan komen als je je vakantie boekt met TUI.
Birgitta
op 23 september 2024
bestemming: Spanje / Ibiza Playa d'embossa, reisperiode: augustus 2024
We verbleven in het mooie Hotel Garbi Ibiza hotel. Christine van Tui is daar hostess. We hebben helaas in Ibizastad middenin een schietpartij gezeten, zo zit je op het terras op de soort ramblas daar en dan zo uit het niets algehele paniek. Een tsunami aan mensen die eerst naar de grond doken en later wegrennen. Iedereen dacht aan mogelijk terreur, net na Solingen en Frankrijk. Tafels, stoelen bestek vlogen door de lucht. Je raakt elkaar kwijt en hebben geschuild in een soort bezemkast en mijn partner op de dameswc met nog een stel. We hebben de volgende dagen zoveel hulp en steun van de lieve vrouw Christine gehad. Zij woont al 12 jaar op Ibiza en is een echte aanwinst voor Tui. Geweldig! Nogmaals dank voor je steun.
Hans Gerver
op 19 september 2024
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2024
Geen contact met Tui mogelijk.. Eindeloos in de wacht
S M Schouten
op 18 september 2024
bestemming: Noord-Macedonie / Ohrid, reisperiode: mei 2024
Tui is een geweldige organisatie die goede service geeft.
Abir
op 18 september 2024
bestemming: Kaapverdië / Santa Maria, reisperiode: november 2023
De organisatie is te groot. Je kan via TUI wel een auto boeken op SAL, maar support is er niet. De auto werd niet geleverd en TUI NL kon hier op dat moment niks aan doen. Bij terugkomst heb ik de betaling gestorneerd via de credit-card. Zowel telefonisch als via mail contact gezocht met de verhuurder/TUI maar TUI NL kon me niet helpen. TUI Duitsland sprak geen engels en kon me schijnbaar ook niet helpen. Wel kreeg ik meerdere aanmaningen van onbetaalde rekening voor de dienst die zij beweerde geleverd te hebben. Ik heb dit via mijn rechtsbijstand verzekering kunnen 'oplossen', zij hebben de rekening maar betaald. Dus TUI is in mijn ogen een oplichter. Ik heb de afgelopen 10 jaar, soms meerdere keren per jaar, een vakantie geboekt bij TUI maar dat is vanaf nu afgelopen. TUI doen we dus niet meer.
Johan Achterberg
op 17 september 2024
bestemming: Spanje / Rondreis, reisperiode: augustus 2024
Niet alles was we verwachte verder wel goed gehad vandaar de 7
D.e.
op 17 september 2024
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2024
Boek je comfort stoelen wordt zowel op de heen en terugweg uit elkaar gezet met je gezin van 3 terwijl elke rij 3 stoelen telt. Nooit van samen familie bij elkaar gehoord bij TUI ?
Van Dyck Margareta
op 16 september 2024
bestemming: Lanzarote / Puerto del carmen, reisperiode: maart 2024
De locatie Hyde park lane is top
Marleen
op 13 september 2024
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2024
Ze geven een duidelijke lnformatie, heel correct op alle gebieden , steeds een oplossing voor elk probleem . Grewoon goeie service voor, tijdens en na de reis
Evita
op 8 september 2024
bestemming: Gran Canaria, reisperiode: september 2024
Waar moet ik beginnen.. het begon goed, alles zelf op orde en had excursies geboekt. Prima.
Totdat je iets overkomt dan sta je er alleen voor. Mijn telefoon werd gestolen en ik ben alleen op vakantie. Gelijk in het hotel melding gemaakt. Zelf naar de spaanse politie gegaan die geen woord engels spreekt. 5uur daar gewacht, mijn excursie werd geannuleerd maar geld kreeg ik niet terug of het wordt ook niet verplaatst. Een oude telefoon gehaald. Eenmaal in het hotel weer noodnummer gebeld. Ik zie in mijn tui app mijn boeking niet terug want hij pakt het niet. Transfer gegevens voor terugreis 48 uur van tevoren niet zichtbaar via tuitransfer want technische problemen. Ik sta er letterlijk alleen voor. Ik heb 4 keer met TUI noodnummer gebeld om.dingen te fixen maar amper hulp. Ook is er geen enkele keer verteld van "goh je reisleider is dan en dan in je hotel ga even met haar om tafel". Uiteindelijk veel mensen moeten vragen om hulp.
Tuitransfer technisch probleem
Tui app algemeen werkt niet
Tui online wil wel, ben ik ingecheckt nu maar kan ik geen transfergegevens zien
Dus weer tui nederland gedownload daarin wel transfer gegevens maar ben ik zogenaamd niet ingecheckt.
Buiten het verliezen van mijn telefoon ben ik nu dagen erna alleen maar bezig geweest met het weten wanneer ik wordt opgehaald door tui voor de terugreis. Echt 0 hulp is er geboden ik vind dit toch een enorm slechte zaak buiten de issues van de apps en alles ook nog om. Ik ga hierom ook een klacht indienen en ook de verzekering inschakelen. Ik weet dat TUI anders alles beter op orde heeft in het algemeen maar met nood nemen ze alleen de telefoon op maar echt begeleiden ze je niet helaas.
Peter
op 7 september 2024
bestemming: Spanje / Alcudia, reisperiode: september 2024
30 dgn vtv stoelreservering gemaakt waarbij we met 6 personen waarvan 2 kindjes van 3 jaar naast elkaar kunnen zitten in een avondvlucht ivm slapen. Een dag voor vertrek een mail krijgen van Tui dat ivm operationele redenen ze de stoelreservering hebben moeten aanpassen waardoor we niet meer bij elkaar kunnen zitten. Natuurlijk na 20.00 uur zodat je niet meteen de klantenservice kan bellen ivm gesloten dus lekker gevoel rest van de dag. Na de volgende dag gebeld te hebben kunnen ze niets voor ons betekenen. Vakantie begint zo al goed Tui....(niet dus)
Paul dijkhuizen
op 3 september 2024
bestemming: Spanje / Costa adja, reisperiode: augustus 2024
Een top lokatie uitgezocht door tui Zoetermeer er is over alles nagedacht
Stefanie
op 3 september 2024
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2024
We zijn 2 keer geweest. Maar gewoon heel goed geregeld
Arina
op 3 september 2024
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: januari 2024
Prachtig hotel
Van Dyck Margareta
op 3 september 2024
bestemming: Griekenland / Puerto del carmen, reisperiode: december 2024
De website van Tui geeft zeer correcte info over de diverse mogelijkheden van de verblijven. De hostessen staan de toeristen zeer goed bij eventueel bij ziekte.
RudyF
op 23 augustus 2024
bestemming: Vietnam / en Cambodja, reisperiode: juni 2024
VIETNAM REIS 2024 REVIEW
We deden in juni 2024 een TUI reis Vietnam-Cambodja (23 dagen) https://www.tui.nl/23-daagse-rondreis-bewonder-vietnam-en-cambodja-519824053/. In de realiteit werd de reis uitbesteed en uitgevoerd door Vivu.
De reis was boeiend en interessant. Het beantwoordde aan onze verwachtingen. Wij hebben genoten.
Dé meerwaarde was onze algemene gids Emanuel. De man deed zijn job écht fantastisch. Inzet, service, kennis, oprechtheid, talenkennis, communicatie, … verdienden allemaal een score van méér dan 100%. Emanuel verdient loonopslag van Vivu en of TUI en ik stel voor dat hij voortaan een dubbele fooi krijgt van elke deelnemer. De kwaliteit van de lokale gidsen vond ik dan weer wat minder. De écht praktische kennis gebaseerd op ervaring en inlevingsvermogen in de verwachtingen van de groep ontbrak wel eens, en die had Emanuel bv wél. En als hij die niet had, gaf hij dat prompt ook volmondig toe, wat ook een meerwaarde is !
De reis zelf bevat eigenlijk alle 'klassiekers'. Daar is natuurlijk niets mis mee, integendeel. Maar een eigen 'twist', een stapje buiten de begane paden, iets nieuws en wat anders wat je niet bij overige georganiseerde Vietnam groepsreizen vindt was er niet. Er kan dus zeker aan de reis gepolijst worden. Zo zou ik zelf bijvoorbeeld voor méér natuur kiezen en wat minder cultuur, en meer activiteiten ‘inbegrepen’ maken ipv 'optioneel'.
Vivu is niet goedkoop. Als je hun prijzen op het internet bekijkt zijn ze duurder dan de concullegiale bedrijfjes. TUI dient zich in de Europese markt wél goedkoop aan. Hun (uitgeklede) basisversie van deze reis is niet duur als je vergelijkt met de concurrentie en zal commercieel gezien beslist een slimme keuze zijn.
Maar op reis ga je niet alleen om ‘in basisversie’ getransporteerd te worden en om er in het land te overnachten, je wil er ook wel iets beleven, bekijken, doen. En dan valt wat ‘inbegrepen in de basisprijs’ is, toch wat pover uit. Dat lost TUI (en de meeste andere bedrijven) op door vrije dagen en optionele trips aan te bieden tegen een ter plaatse te betalen prijs.
Het stond wel vaag in de brochure dat er om een optimale reis te krijgen er opties zouden moeten worden betaald, maar het was toch nog een downer toen we de totaalprijs voor al die opties te zien kregen. Niemand had zoveel geld bij en hoewel een elektronische betaling simpeler was geweest, werd er toch verplicht tot cash betaling. In Vietnam betekent dat dat je niet één maar meerdere ATM automaten moet afgaan, want het maximaal afhaalbare bedrag per ATM is te klein om het volledige bedrag te voldoen. Heel veel groepsdeelnemers haakten af. Voor de meeste opties was er daardoor onvoldoende groepsinteresse en ze werden afgelast.
En dat is pech.
Ik boek geen reis om dagen niets te doen of om de ganse dag bij het hotelzwembad rond te hangen. Als er te weinig aktiviteiten in de ‘basisprijs’ zitten, en de aangeboden opties worden door de groep afgewezen als ‘te duur’ ga ik zelf op zoek naar alternatieven. Gelijkaardige trips bij andere internetbedrijfjes worden ook en zelfs ietsje goedkoper aangeboden en het boeken ervan gaat vaak last-minute uiterst vlot en correct.
Wij boekten zelf oa een absoluut aan te raden natuurtocht in het Bach Ma Natuurpark, en een fietstocht in de omgeving van Hoi An. https://www.google.com/search?q=bach+ma+vietnam&rlz=1C1GCEA_enBE989BE989&oq=bach+ma+vietnam&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCjEyNzM0ajBqMTWoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://www.tripadvisor.be/AttractionProductReview-g298082-d19347758-Hoi_An_Countryside_Biking_Tour_Vegetable_village_basket_boat_fishing_village-Hoi_A.html
Er was bij TUI en Vivu Journeys voldoende soepelheid om te tolereren dat er bij onvoldoende groepsinteresse voor de 'eigen Vivu' tours, individuele alternatieven werden geboekt. Reisleider Emanuel was ook hier heel behulpzaam, en wist samen met de lokale reisbegeleider voor ons toch vaak een nog aantrekkelijker prijs te kunnen boeken dan op het internet geadverteerd. Knap hoor !
Voor een aantal optionele activiteiten die in eerste instantie waren afgewezen door de groep, kon de lokale reisbegeleider ons enkele keren toch nog op een ietwat verwarde en last-minute manier overtuigen om deel te nemen en te betalen. Die activiteiten vielen mij eigenlijk telkens tegen en waren soms zelfs een dure afknapper (neppark, biertour). Terwijl er toen toch goede alternatieven voorhanden waren…
Toen de meest assertieven in de groep hierover klaagden, gaf TUI/Vivu hen tot mijn verbazing gelijk en boden ze een compensatie aan (een gratis Riksja Tour). Erg fijn hoe ze dat hebben opgelost !
Het is allemaal detailkritiek. Wat de éne leuk vindt, vindt een ander maar niks. Wat de éne duur vindt, vindt de ander een koopje. Bij een groepsreis horen compromissen en daar moet je niet over zeuren, anders blijf je beter thuis.
Ik heb mij in deze reis nooit en aan niemand geergerd, ik heb genoten, ik heb een boeiende trip gehad. Hotels waren prima, de culinaire keuzes waren goed, transport was uitstekend geregeld
Dit was écht een fijne reis, een aanrader, zeker als je er ook een ‘Emanuel’ bij aangeboden wordt.
Een reisbegeleider kan je reis zowel maken als ze naar de kloten helpen.
Vivu en TUI raad ik aan om te investeren in de kwaliteit van de begeleiders (betaal ze bv ietsje beter...) en hier en daar te sleutelen aan de activiteiten en aan de prijspolitiek voor ‘opties’.
Dan zal deze reis een absolute topper worden.
Dick
op 21 augustus 2024
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2024
Hotels zijn ok. Maar excursies zijn niet goed geregeld . Slechte afspraken, overal te laat aankomen en maar wachten. Na thuiskomst keurig gemeld aan TUI maar je kunt lang wachten je krijgt gewoon geen enkele reactie. Echt droevig. Nooit meer TUI gaat wordt je niet serieus genomen.
S. Rycerz
op 20 augustus 2024
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2024
Een visa in Egypte kost 25 dollar aan de balie van TUI betaal je 6 euro meer dus ga niet naar de balie van TUI voor het visa trouwens de dollar staat in koers ook nog eens lager.
Bart Vantieghm
op 9 augustus 2024
bestemming: Cyprus / Ayanapa, reisperiode: juli 2024
Tui maakte gebruik van Transavia als vliegmaatschappij. Onze vlucht stond gepland om6u25 in Schiphol. De avond voordien krijgen we een mail om een vertraging van 1u mee te delen. We hadden reeds onze boarding pass en moesten enkel nog de bagage afleveren (volgens de documenten kan je dit doen tot 50 min voor vertrekdatum). Wij waren daar om 5u35, maar alles was reeds afgesloten. We werden doorverwezen naar de bali (transavia) waar men ludiek vertelde dat we een volgende vlucht konden boeken en vertrekken binnen vier dagen. Ander alternatief " zoek op internet". We hebben dus op eigen kosten een alternatief moeten zoeken. Voor Transavia was het naleveren van de bagage en ons meenemen (ruimschoots op tijd) geen optie. Thuisgekomen hebben we uiteraard klacht ingediend en ons bijkomende kosten teruggevraagd. Transavia verwijst naar Tui en omgekeerd, ook al hebben wij enkel een contract met Tui. Beiden verwijzen ook naar het feit dat we niet kunnen bewijzen dat we op tijd waren ! Met andere woorden "trek uw plan" en bekostig zelf. Op onze alternatieve vlucht zaten minimum nog 10 mensen naar Griekse eilanden die een soortgelijk verhaal hadden ! Bij deze zijn jullie gewaarschuwd en wat er ook gebeurd, neem foto's met een tijdsaanduiding er op. Hopelijk is dat dan voldoende, maar ik vrees er voor. De laatste mail van Tui stelde ; "We blijven bij ons standpunt en zijn niet verantwoordelijk"
Pieter
op 5 augustus 2024
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2024
Als je belt voor informatie wordt de reis gewoon geboekt. Terwijl je het niet wil. En krijg je een rekening. Schandalig. Nooit meer iets mee te maken willen hebben.
Petra verbeeke
op 4 augustus 2024
bestemming: Afrika / Senegal, reisperiode: juni 2024
Prachtig land mooie safarie gemaakt wilde beesten gezien lieve mensen
Petra
op 4 augustus 2024
bestemming: Cyprus / Phapos, reisperiode: september 2023
Fantastisch mooi, verrassend eiland. Bijzonder dat t in 2en verdeeld is en dat je in een totaal andere wereld terecht komt zodra je de grens over bent. Machtig mooi om te zien maar tegelijkertijd ook triest dat een eiland zo verdeeld kan zijn
Wim Kuysters
op 27 juli 2024
bestemming: Spanje / Benissa, reisperiode: juli 2024
Onze ervaring met TUI was ronduit teleurstellend. Onze vluchten vanuit Antwerpen werden zonder voorafgaande waarschuwing verplaatst naar Brussel. Daarnaast moesten we ook nog eens een dag eerder naar huis vertrekken dan oorspronkelijk gepland. Dit is de tweede keer dat we dergelijke problemen ervaren met TUI, en dat is onacceptabel.
De maatschappij is bovendien nooit bereikbaar. Het lijkt erop dat TUI haar klanten uitbuit en aan hun lot overlaat zonder enige vorm van klantenservice. De slechte communicatie en het gebrek aan bereikbaarheid vergroten alleen maar de frustratie.
Helaas kan ik hier persoonlijk weinig aan veranderen, maar ik hoop dat andere reizigers deze recensie lezen en zich realiseren dat TUI niet de moeite waard is. Als meer mensen besluiten om niet meer bij TUI te boeken, worden ze misschien gedwongen om hun service te verbeteren. Tot die tijd raad ik iedereen af om met TUI te reizen. Dit was de slechtste service ooit.
Anita Kok
op 19 juli 2024
bestemming: Albanië / Tirana, reisperiode: april 2024
Slecht georganiseerd door TUI. Uitbesteed aan een Albanese reisorganisatie. Hotels waren zonder ons medeweten overgeboekt naar een goedkoper hotel. We hebben 9x gebeld naar de klachtenlijn omdat er van alles mis ging. Zelfs de klachtenprocedure ging mis. Pas na 14 weken antwoord...200 euro retour...belachelijk. Nu de procedure opstarten naar de ANVR. Wat een ontzettend slechte organisatie en de medewerkers reageerden niet als mensen, maar als robots. Bizar.
Tries
op 5 juli 2024
bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2024
Op aanraden van medewerkster Linnaeusstraat gebeld met Amstelveen i.v.m. avond openstelling. Er werd gezegd: ruimte om langs te komen. Na werk en reistijd van langer dan een half uur, gaf de medewerkster bij aankomst (18.15 uur) gelijk aan dat wij niet geholpen konden worden. Ondanks onze uitleg dat we juist gecheckt hadden telefonisch voor reisadvies ter plaatse, bleef ze aangeven ons niet te kunnen helpen "omdat ze ook nog zelf de kluis moest doen voor sluitingstijd". 18.15 uur direct een afwijzing, net 1 stap binnen, terwijl de winkel om 21 uur dichtgaat en er maar 1 klant zat. Erg onvriendelijk, ze bleef ook zitten, gaf geen ruimte voor uitleg, geen vriendelijke benadering. Het leek alsof ze geen zin had om klanten te helpen. Ze maakte zich alleen druk om hun sluitingstijd: 2,5 uur later. Dat hadden we nog nooit meegemaakt. Echt teleurstellend!
Paulo Jesus
op 5 juni 2024
bestemming: , reisperiode: mei 2024
After having experienced a horrible flight, without any comfort , because of the seat that is not suitable for an adult, even for me( 1.70cm 74kg). Specially on a 13h flight, and being served horrible food.
I decided to upgrade to a comfort seat. So the first thing I did on the next day, after arriving. Was to upgrade to a comfort seat.
When I tried to open the mytui.nl page I was surprised that the access to the page was not available.
I tried to do it on the tui app and also not possible to do it.
I went to the Tui agent in the Ocean blue hotel ask for assistance and he also couldn’t access it, or solve my problem.
I was told to go to the Punta Cana airport to tui office.
I took a taxi witch costed me 70 Dlrs.
When I got to the airport it was not very easy to find Tui office, but finally I did on the first floor. My big surprise when I was told they couldn’t help me. And I needed to call Tui in Netherlands.
Back to the taxi I told that to the driver and he very friendly started to google for the Tui office in PC, he found one and there we went a almost abandoned building. Nautilus building close to the airport where I was also told no help was possible. They only book tours.
Back to the hotel, I called tui in Netherlands a call that lasted 18m 8s. I cant imagine how much is going to cost me. I finally got my seat changed. After they change my seat I told them the page is not accessible and I could not pay the extra.
They told me to go to the airport and do it.
Which is not possible because according to tui as to be done online.
Today I receive an email saying if I don’t pay the extra it will be cancelled.
I asked a friend in Netherlands to pay it.
On the way back it was worth it because the comfort is a bit better.
Dinner was the same BS as the first flight kip and no options I hope it was a different animal.
A last comment about the tui steward saying in the beginning of the flight. That from that moment all the announcements by speaker will be done in Dutch language, any questions ask a Stewart. And also the app is only in Dutch. If you don’t want foreigner costumers don’t take their money.
Paulo Jesus
Winni Hoeksema
op 4 juni 2024
bestemming: / Rethymnon, reisperiode: mei 2024
Reeds mijn tas vergeten in de transfer bus, van vliegveld naar hotel.
Direct melding gedaan en code gekregen (dit was al zeer veel werk).
Na 2 dagen kreeg ik pas het beloofde bericht en die vertelde dat ze er mee bezig waren maar tot op heden niks gevonden hadden.
Na 4 dagen nog steeds niks gehoord!!
Toen heeft de hotel manager hier werk van gemaakt en zij was binnen een half uur klaar.
Bus maatschapij zoeken (zij mogen eigenlijk helemaal geen paspoorten vasthouden) en bellen, klaar.
We zijn al weer enkele dagen thuis is toch wel bizar dat TUI niks voor ons heeft kunnen betekenen...gelukkig een fantastische manager die binnen enkele minuten onze tas heeft weten te traceren...is immers illegaal om iemand zijn paspoort zolang vast te houden dit mag alleen de overheid...wij hebben in ons eerste telefoon gesprek n jullie alle gegevens doorgegeven...busnr ..tyd..plaats enz nee alles moest volgens jullie protocol...er is overigens geen hostess in hotel te bekennen...vanaf april zijn er 3 werkzaam geweest allemaal weg...dus ook geen persoonlijke aanspreekpunt, ben over de hele situatie zeker niet te spreken....v.g W
Pia Nanarjain
op 14 mei 2024
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2024
Bij TUI een ticket geboekt naar Athene van 4- 9 mei 2024
Aangegeven dat we trolleys mee zouden nemen.
Op het vliegveld aangekomen heeft Tui de trolleys niet bijgeboekt , dan sta je dan om 4 uur ‘s nachts .€80 betaald. Bij thuiskomst aangegeven bij Reisbureau van Tui in Venray
In eerste instantie werd er gezegd dat € 80 p/p vergoed zou worden . Foutje bij de boeking. Later kreeg ik een mail dat ik niks vergoed krijg, dat het onze eigen verantwoording is. Zelf kijken ze niet wat hun verantwoordelijkheid is, schuiven gewoon de bal naar de klant.
Ga niet voor niks naar een reisbureau, had ik net zo goed zelf kunnen doen. Nooit meer Tui
Mem
op 13 maart 2024
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: maart 2024
TUI HOUDT ZICH NIET AAN DE REISVOORWAARDEN VAN DE ANVR.
Reis in augustus 2023 geboekt en met vertrek op 7 maart 2024. Op 4 maart 2024 geeft Tui aan dat het hotel verbouwd wordt, 2 dagen voor vertrek. Wij willen niet verblijven in een hotel wat verbouwd wordt. Tui zegt dat wij één keer gratis om mogen boeken, MAAR WEL BIJ BETALEN, AL IS DE REIS GELIJKWAARDIG. Wij hebben vroeg geboekt en er was geen reis voorhanden voor hetzelfde geld als wij betaald hadden, Tui heeft ons sowieso niets anders aangeboden, de reis is uiteindelijk geannuleerd.
Tui geeft niet thuis als wij vragen de regels van de ANVR toe te passen.
Kortom, hecht bij Tui geen waarde aan de voorwaarden van de ANVR, TUI doet daar niets mee!!!
Kim
op 8 maart 2024
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: september 2023
Rated 1 out of 5 stars
Dec 29, 2023
Vreselijke wanpraktijken
In augustus ‘23 een reis geboekt naar Sal (incl. annulatieverzekering Platinum), met vertrek 18 september 2023.
Op 12 september 2023 de reis moeten annuleren wegens kankerdiagnose en opstart behandeling. Alle gevraagde documenten en medische verslagen correct ingediend. Pas in november mail gekregen dat de reis niet terugbetaald wordt omdat “we er vanuit gaan dat de ziekte reeds bestond bij boeking waardoor wij dit onder niet- stabiele ziekte klasseren”. Toen ik telefonisch contact opnam en fijntjes meedeelde dat alle attesten dit tegenspreken (op moment van boeking was nog helemaal geen sprake van ziekte/symptomen of diagnose) dan kreeg ik als antwoord: “onze ervaring leert dat artsen schrijven wat de klant wil”. Ik hoef niet te zeggen dat ik van mijn stoel viel. Dit is ronduit discriminerend en staat trouwens nergens zo beschreven in hun voorwaarden! Wat een wanpraktijken. We zijn maart en heb nu pas opnieuw een mailtje gekregen dat ze, ondanks alle nieuwe aangebrachte medische verslagen, bij hun standpunt blijven. Reden: kanker groeit maanden of zelf jaren voorafgaand aan de diagnose dus was gekend bij boeking. Schaamteloos. Ik heb ondertussen klacht ingediend bij de FOD Economie (België) Nooit meer Tui!
RUDY PIESSENS
op 13 februari 2024
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2024
Hotel en vlucht geboekt naar Playa de Ingles in Gran Canaria. Alles netjes betaald. 12 dagen voor afreis krijg ik bericht dat het hotel overboekt is (RIU Papayas). Alternatief een ander 4* hotel 10km verder in Meloneras. Dus niet in playa de ingles waar al een fiets gehuurd was. Volgens hen is alles volboekt in playa de Ingles. Ik zou niet weten hoeveel hotels er daar zijn. Willen niets doen, ook geen andere data in maart. Alles volboekt, terwijl ik online wel hetzelfde hotel nog kan boeken. Gewoon schandalig, heb reis geannuleerd. NOOIT MEER TUI. U bent gewaarschuwd !!!
Rob
op 9 februari 2024
bestemming: Mexico / Cacun, reisperiode: januari 2024
Overwegend slechte hotels die geen 3 of 4 sterren waardig waren.
Tessa
op 11 december 2023
bestemming: Canada, reisperiode: september 2023
Ik had een groepsreis via tui geboekt en ik vloog met air Canada.
De ETA moest ik zelf regelen dit had ik ruim van te voren geregeld.
Dat ik aankwam op Schiphol bleek er iets mis te zijn met mijn ETA, de collega’s van air Canada zeiden van dat makkelijk was op nieuw een nieuwe aan te vragen dit uiteraard gelijk gedaan maar ter vergeefs.
Toen hoorde via via dat het hele systeem van ETA eruit lag. Ik kon nergens meer een ETA kopen.
Air Canada medewerkers waren enorm chagrijnig en wilde mij helemaal niet meer helpen, toen ben ik naar de tui balie gegaan die hebben een soort van poging gedaan om mij nog op het vliegtuig te krijgen maar ook helaas was dit niet gelukt.
Daarbij kwam ook nog ik was ook nog ziek.
Tui zei ja dan moet je een klacht in dienen want dan komt het goed, maar dit kwam niet goed ze beloofde dat ik geld zou terug krijgen enz enz maar helemaal niks !!!!
Ik heb ze toen weer gebeld en weer alles uitgelegd en dan krijg weer het zelfde antwoord ja ja mevr het komt goed, ik zeg dat heb al vaker gehoord.
Toen de telefoniste zei in ene dat het mijn eigen schuld was en zo de telefoon opgehangen.
Pamela
op 4 december 2023
bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2023
Tui deed niks toen wij al 4 dagen problemen hadden met onze hotelkamer, de slechte hygiene van het hotel, restaurants. Betalen voor Premium de luxe maar geen service en kwaliteit van premium de luxe. Bedorven voedsel. En nu bij terugkomst een hele groep gedupeerden vertellen dat ze geen klachten hebben gehad. Tui vergeet dat wij onderling nog gewoon contact hebben en ter plaatse elkaar hebben leren kennen toen we allemaal ons beklag deden bij de hostess.
Merel
op 3 november 2023
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: september 2023
Wij hebben bij TUI een rondreis Zuid-Afrika geboekt, waarbij ná boeking wordt verteld dat deze wordt uitgevoerd door een agent. Er zijn ons onterechte kosten in rekening gebracht door de autoverhuurder, waarbij de agent en de autoverhuurder erkennen dat de betaling onterecht is maar verzaken om uit te betalen. TUI doet hierin helemaal niets. Bij indienen van een klacht is het verhaal dat je 4 weken moet wachten op een antwoord. Belachelijk voor zo'n dure reis.
J. Hendriks
op 26 oktober 2023
bestemming: IJsland, reisperiode: oktober 2023
De reis was prachtig. Maar de stress over alles wat niet of slecht georganiseerd was gaf en nog veel ellende.
Marleen
op 20 oktober 2023
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: november 2023
Wij reizen al meer dan 10 jaar( 2x per jaar de laatste 5 jaar) nu een hotel omgeboekt omdat er werkzaamheden zijn en deze niet vermeld werden tijdens de boeking. Door de omboeking, de gereserveerde stoelen, die naast elkaar waren, op de vlucht ook weg, deze waren ook betaald en Tui beslist dan maar om andere stoelen te boeken op verschillende rijen in het vliegtuig. Wij hebben hier een melding van gemaakt, maar krijgen als antwoord, dat ze geen klanten kunnen weigeren met andere woorden wij zijn geen klant.
Marcel weijers
op 15 oktober 2023
bestemming: Turkije / Sarigerme, reisperiode: oktober 2023
Uitstekende organisatie, reis al 10 jaar met TUI, altijd goed georganiseerd, boek wel altijd de luxere reizen met 5 sterren hotels, reis naar Sarigerme park was fantastisch met mn zoons! complimeten voor de reisleiding daar Renske en Michael
Marcel
op 7 oktober 2023
bestemming: Spanje / Diverse, reisperiode: september 2023
In september 2023 met TUI de 12 daagse groepsrondreis Grand tour Andalusië gemaakt. Alle bezochte plaatsen waren leuk en interessant om te bezoeken. Granada met de Alhambra, Alcazar in Sevilla,, te veel om in enkele zinnen op te noemen. Deskundige lokale gidsen vertelden uitgebreid over de geschiedenis van een bepaalde stad. De reisleidster Koviljka was werkelijk TOP!!! Ze organiseerde alles goed, gaf mensen duidelijke informatie over vertrektijden van de bus, en gaf duidelijk aan wat er overal te zien of te beleven was. Daarnaast was ook de chauffeur heel goed. Het avondeten in een aantal hotels was soms wat karig. Je kon in de meeste plaatsen wel naar een goed restaurant gaan om daar wat te eten. Het ontbijt in de hotels was wel overal goed. Een super leuke reis, die mede door de inspanningen van de reisleidster echt een belevenis is geweest. Echt een aanrader!!
Gaston
op 29 september 2023
bestemming: Spanje / benamaldena, reisperiode: september 2023
Het eten in hotel Best Benamaldena was zeer slecht koud of louw vlees niet goed door bakken eieren voor af gebakken temperatuur doet niet aan de gestelde eisen voor het het warme eten
Fr verdam
op 29 september 2023
bestemming: Spanje / estepona, reisperiode: september 2023
Ben uitgegeleden over een stuk watermeloen heel mijn lijf was beurs en blauw ik ben ter plekke in de eetzaal prima geholpen een dag later kon ik niets meer doen heb op mijn balkon gezeten en gekeken naar alles heb de hele nacht met doeken en ijsklontjes gekoeld. gelijk ter plekke melding gemaakt en ben prima geholpenj
Cindy
op 23 september 2023
bestemming: Griekenland / Rondreis, reisperiode: september 2023
Wij boekten de rondreis Klassiek Griekenland met TUI Nederland.
Al voor vertrek werden wij verkeerd geïnformeerd. De boekingsbevestiging vermeldde foutieve informatie over vereiste reisdocumenten voor Belgen. Vooraleer we schriftelijke bevestiging kregen dat een geldige identiteitskaart voldoende was, waren we heel wat boze telefoons verder.
De excursies moesten ter plaatse CASH betaald worden. Er werd rekening gehouden met korting voor senioren maar onze twee kinderen, studenten, hadden ook recht op korting, zelfs gratis toegang, en hebben dit niet gekregen. Wij moesten 20 euro per persoon betalen voor de excursie naar Akropolis, hoewel zij dus gratis entree hadden. Steeds opnieuw werd dit door TUI niet begrepen. Een cursus begrijpend lezen is zeker een aanrader voor deze organisatie.
De hotels die TUI boekt zijn "middenklasse", een relatief begrip. Toch was het hotel in Delphi naar onze normen geen middenklasse hotel. De bedden hadden een erge dunne matras en zijn klein. De badkamer was volledig onbruikbaar. Veel te klein en stinkend. Ook het ontbijt stelde niet veel voor.
De klachtenafhandeling van TUI is lamentabel. Ze schuiven alles op de klant af en lezen niet wat je schrifjt. Ze beschikken niet over de juiste informatie en antwoorden niet op het gestelde probleem. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Winstbejag lijkt het enige te zijn dat telt.
Josephina Michael-van der Maaten
op 2 september 2023
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2023
Ze beloven bij TUI maar doen nie
Tui maakt reclame met omruilgarantie op alle pakketreizen, maar als je het nodig hebt doen ze het niet. Ik heb drie aansluitende overwintervakanties geboekt. Tui heeft één daarvan zelf geannuleerd. Dan sluit het niet meer aan voor mij en wil ik de andere omruilen. Maar dat doen ze niet.
Anja
op 24 juli 2023
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2023
De dag van vertrek had ik koorts en had ik ontzettend pijn aan mijn sinussen. Ik verwittigde onmiddellijk het reisbureau dat ik naar de dokter van wacht zou gaan gezien het zondag was. De Dokter van Wacht besliste dat ik niet mocht vliegen die dag. Het reisbureau verzekerde me dat alles in orde zou komen mbt de annuleingsverzekering. Zowel mijn reispartner als ikzelf zouden dankzij de annuleringsverzekering, die we bij TUI Claims, afsloten volledig vergoed worden. Ik volgde strikt de procedure die mij werd doorgestuurd en stuurde alle info netjes op tijd op naar het reisbureau.
Enkele weken later werden we op de hoogte gesteld door TUI Claims dat ze de reis niet zouden terugbetalen. We zijn enorm teleurgesteld in Tui. Het was al een erge teleurstelling dat we niet op reis konden vertrekken maar dit maakte het niet beter. Momenteel hebben we dit dossier overgemaakt aan onze respectievelijke rechtsbijstandsverzekeringen. Echter hebben nog steeds geen antwoord van TUI mogen ontvangen. Het spreekt voor zich dat dit de laatste maal was dat we via TUI een reis boekten. Daarnaast is het ook de laatste maal de we een annuleringsverzekering via de Touroperator aangaan. Volgende maal zal dat via onze respectievelijke verzekeringsagent zijn.
Marcel
op 22 juli 2023
bestemming: / Diverse, reisperiode: juli 2023
De bestemmingen die tijdens de georganiseerde groepsrondreis van TUI van 11 juli 2023 met de titel " Spanje en Portugal compleet" werden bezocht waren prachtig. Middeleeuwse steden met vestingmuren, mooie kathedralen en architectuur. Hotels waren prima, het eten in de hotels soms wat karig, maar voor mij goed te doen. De vlucht verliep prima en de buschauffeur was echt TOP!! Echter was er een groot minpunt aan de rondreis, en dat was de reisleidster. Ze liet mensen alles zelf uitzoeken als ze bijvoorbeeld een mooie locatie in een stad of een museum wilden bezoeken, verwees daarbij naar een plaatselijk VVV-kantoor, en dan was mevrouw verdwenen. Je moest zelf uitzoeken of de locatie wel geopend was, waar het was, wat er te zien was, en hoe je op die plaats moest komen. Dit kost tijd, en die tijd heb je niet want je moest weer op tijd bij de bus zijn. In de groep waren mensen waaronder ik zelf die daardoor gehinderd werden in hun beslissing om een activiteit te ontplooien. Je gaat dan maar wat door de stad slenteren en terrasjes bezoeken om wat te eten en langs souvenirwinkels lopen waar je overal dezelfde hoedjes, armbandjes e.d. ziet. Daarnaast was de reisleidster niet op de hoogte van openingstijden van toeristische attracties waar ze mensen naartoe stuurde, zat in de bus te klooien met informatievoorziening (geschiedenis) over een plaats waar we naartoe gingen, en dat alles ergerde de mensen in de groep mateloos. Ik begrijp niet hoe ze zo iemand als reisleidster kunnen aanstellen. Ik heb al aan meer dan 15 georganiseerde groepsrondreizen meegedaan, maar de reisleiding had altijd wel de zaken voor elkaar, en gaf mensen duidelijke informatie over wat en waar op een bepaalde plaats te zien of te beleven was, regelde dat de mensen er kwamen of geven duidelijke aanwijzingen hoe mensen er zelf konden komen. Alleen deze reisleidster deed dat niet. Een dergelijke reisleidster heb ik echt nog nooit meegemaakt. Heel jammer, want nu ga je met een onvoldaan gevoel naar huis, terwijl de reis dat niet verdient.
Nicole
op 9 juli 2023
bestemming: Italië / Montecatini Terme, reisperiode: juli 2023
Bedwantsen in 4 sterren hotel, Tui niet bereikbaar!
We zaten na een nacht onder de bulten, ‘s avonds kropen er beestjes door het bed, een foto gemaakt en met Google lens gezocht en het bleken bedwantsen.
Hotel meteen ingelicht, we kregen een andere kamer maar niet meer kunnen genieten van de vakantie. We hadden veel kleding bij ons, deze allemaal in zwarte vuilniszakken gedaan en op balkon in zon gezet. Koffers in de zon gezet. Thuis alles gewassen, dat moet op minimaal 60 graden maar daar kan onze kleding niet allemaal tegen. Dus alles gestreken met stoom. Ik baal er enorm van en ben nog niet overtuigd dat we geen beestjes mee naar huis hebben genomen, TUI gebeld, na anderhalf uur in wacht gestaan te hebben verbinding maar verbroken. Klacht ingediend maar ook dat tot op heden geen reactie op gehad. Ze zijn gewoon NIET BEREIKBAAR!!!!!!
Anne
op 22 juni 2023
bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: juni 2023
Een Rommeltje!
* Telefonisch onbereikbaar/ foute info op antwoordapparaat
* Bescheiden worden in ellenlange PDF's aangeleverd; niet toegesneden op gebruik in smartphone (die je juist op reis gebruikt)
* On-line inchecken moet met een RESERVERINGSNUMMER. Op de boekingsbevestiging staat geen RESERVERINGSnummer. Wel een BOEKINGSnummer. Handig!
* Aan het eind van de reis heb ik DRIE verschillende reserveringsnummers (voor één reisje; één persoon)
* De TUI app werkt niet. Tui is niet anders bereikbaar dan via de app. TUI is dus effectief onbereikbaar. Net als in Nederland :-(
* Ik kan kiezen wat voor instapkaart Ik wil: eentje voor de smartphone of eentje in pdf. Inderdaad: die voor de smartphone werkt niet.
* Menukaart voor het vliegtuig kun je inzien. "Klik op de Hyperlink". Link werkt niet.
* Op een andere manier de menukaart gedownload: blijkt geen menukaart, maar een een reclamefolder voor wat je allemaal kunt kopen in het vliegtuig: parfummetjes, horloges, lipsticks, zonnebrillen, etc. etc. etc. Aan het eind 3 snacks.
Marieke
op 22 juni 2023
bestemming: / Green Garden, reisperiode: juni 2023
12 dagen voor we onze vakantie gingen beginnen, is deze geannuleerd. Over onze rechten wisten we niks en er werd geen alternatief aangeboden door Tui. We voelden druk om 'maar iets te kiezen' door de reactie op de annulering van Tui, waardoor we snel een nieuwe vakantie moesten boeken met 50 euro pp ter compensatie van de annulering.
Om een lang verhaal kort te maken: er was bijna geen vakantieaanbod meer van Tui, vliegtijden en stoelplaatsen waren beperkt (vooral vervelend met een kindje van 1 jaar en een zwangere vrouw), we wilden juist geen massale resort en dit is het wel geworden. De animatie was elke avond tot 22.30 uur, met harde muziek, waardoor ons kindje niet kon slapen en moeilijk at.
We moesten ook nog voor dit allemaal ruim 600 euro extra betalen. Schandalig!
Na een klacht te hebben ingediend, gaf de klachtenadministratie aan dat we akkoord waren gegaan met de nieuwe vakantie, omdat we die meteen geboekt hadden (onder druk). Zij zeggen dat we nergens geen recht meer op hebben. Ook niet op de 600 euro verschil. We hebben uren aan de telefoon gezeten om iemand van Tui te spreken.
Kleeven
op 4 juni 2023
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: mei 2023
Met ons viertjes (2 stellen) op vakantie naar Bonaire, ruim van tevoren geboekt en met stoelreservering, maar de terugreis was een ramp! We kregen pas op 2 juni te horen:
Vanavond vliegen jullie vanuit Bonaire naar Amsterdam. Door een vluchtwijziging zullen jullie vanavond met KLM terugvliegen. Jullie vliegen met KL 767 om 20.25uur lokale tijd, dit zou zijn 18.30 (Tui)
Jullie ontvangen deze informatie ook per SMS. We wilde jullie graag op meerdere manieren deze informatie overbrengen.
Wij mochten achteraan aansluiten om te kijken of we nog wel met ze meekonden. We hadden niks geen verdere informatie meer gekregen van TUI.
Uiteindelijk mochten er maar 3 meevliegen met KLM, maar gelukkig waren hun toch heel coulant en bleef er dus 1 stel achter, die de volgende dag met KLM mee mochten en ze kregen een all-inclusief hotel aangeboden door KLM. Applaus voor KLM, wij zaten 17B en 37J, dit was snel opgelost door hun en hadden een hele lieve stewardess die om ons ontfermde, ook met wat er hiervoor was gebeurd.
HEEL TELEURSTELLEND TUI!
NOOIT NEE NOOIT MEER GA IK MET TUI!
Monique
op 2 juni 2023
bestemming: / Psalidi, reisperiode: mei 2023
Alles ging goed maar de beschrijving van de uitstapjes moet duidelijker want deze viel erg tegen. Teveel geklets door reisbegeleiding
Ozcan Ozturk
op 21 mei 2023
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2022
TUI heeft zowel voor de heen als de terugreis de vluchtdata en tijden geannuleerd in minder dan twee weken de tijd voor de vluchten. Dit betekent dat ze de reizigers een compensatie moeten toekennen. Het juridische traject tegen TUI loopt nog. Maar dat ze gewoon schijt hebben aan reizigers die extra boekingen (hotel, huurauto) moeten maken en op extra kosten jagen is onprofessioneel.
Eva
op 15 mei 2023
bestemming: Duitsland / Heiligenhaus, reisperiode: mei 2023
BOEK HIER NOOIT! Ze hebben geen kamer voor ons geboekt! We hebben drie nachten geboekt in een hotel in Duitsland, komen we daar aan om half 7 s 'avonds en bestaat onze boeking niet plus het hotel (en veel eromheen door een evenement) is volgeboekt! Ze hebben ons een bevestiging gestuurd van boeking terwijl het hotel volgeboekt was. Na 3 uur proberen hun te bereiken/van kastje naar muur gestuurd worden/wachten eindelijk een oplossing en we mochten verblijven in Waldhotel Heiligenhaus in de buurt wat een enorme downgrade was. Geen geld terug en ook nog een groot feest in hotel & tuin de volgende nacht op een donderdag die tot 3 uur s' ochtends door ging, niemand van hotel aanwezig na 11 uur s 'avonds blijkbaar. TUI wil ons na flink wat e-mails en belcontact maar 120 euro teruggeven (in eerste instantie niks ook al hebben wij meer dan hun betaald), ook al zijn we een nacht minder gebleven na die rampavond. 470 euro incl. verbonden verzekeringskosten en boekingskosten (terwijl er geen boeking is gemaakt) voor nu 2 ipv 3 nachten in een verschrikkelijk hotel! Na klachtenformulier, blijft de 'compensatie' 120 euro. Dit bekostigd niet eens de verloren nacht. Telefonisch bijna onbereikbaar zijn ze. Eerste en laatste keer hier geboekt en nooit meer bij een boekingsorganisatie, want ze zijn allemaal hetzelfde nu wat blijkt. Heb meerdere reviews gelezen van andere gedupeerden die geen kamer kregen. Onze vakantie is verpest!!
Esther
op 15 mei 2023
bestemming: / Alcudia, reisperiode: april 2023
De vakantie zelf was helemaal goed. Maar dat onze vlucht geannuleerd was zonder dat TUI ons hiervan op de hoogte bracht binnen 2 weken voor vertrek is wel heel slecht. En als je het klachtenformulier invult geven ze Transavia de schuld, maar ik heb bij TUI een pakketreis geboekt en hun horen mij te bellen als er iets wijzigt/geannuleerd word.
Trudie Taal-Paardekooper
op 10 mei 2023
bestemming: Duitsland / Olsberg, reisperiode: mei 2023
Onze reis krijgt een 1.
Waarom?
26 januari 2023 boekten wij een week Duitsland met de bestemming Olsberg in het Parkhotel. Vrijdag 10 mei tot vrijdag 17 mei was de boeking. Het geld was snel betaald. Woensdagmiddag 8 juni ontving mijn man een telefoontje met de mededeling dat ons hotel overboekt was en ze een ander hotel voor ons hadden gevonden...In een andere plaats een 4 sterren hotel.
Helaas bleek na mail dat het niet klopte en er een 3 sterren hotel was met vloerbedekking op de kamer.
Mijn man heeft COPD dus wilden we annuleren en ons geld terug vorderen. Dit was absoluut onmogelijk.
Tui gaf het Parkhotel de schuld maar na bellen met het Parkhotel hebben we gehoord dat de schuld juist bij Tui lag.
Wat ik erg betreurenswaardig vind is dat wij deze reis zorgvuldig uitgezocht hadden.
In een minuut tijd word je dan voor het blok gezet.
Mijn man had nl via de telefoon al toestemming gegeven..
Als je dan vervolgens contact zoekt met TUI blijkt TUI nergens te bereiken .Een uur in de wachtstand en dan een medewerker die zegt dat het ons probleem is en dat mijn man maar niet direct ja had moeten zeggen.
Je kan bij Tui alleen een klacht indienen NA de reis maar die van ons is nog niet eens begonnen.
Tui opereert anoniem behalve voor het innen van de betaling.
Als je vragen stelt zijn ze daar kennelijk niet van gediend want de hoorn werd er opgegooid!!!
Niet meer bij Tui boeken dus.
Julie
op 3 mei 2023
bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2023
Een paar maanden geleden hebben wij de eerste vakantie geboekt via TUI. Ten tijde van het boeken konden wij geen stoelen in het vliegtuig reserveren. Tijdens het boeken hebben we veel extra geld betaald voor Comfort stoelen.
Anderhalve week voor vertrek vonden we het toch vreemd dat we nog niets gehoord hadden. Toen we inlogden, bleek dat we de stoelen al konden reserveren.
Blijkt nu dat de stoelen al 30 dagen voor vertrek gereserveerd konden worden, maar TUI heeft ons hier niet over geïnformeerd. Resultaat: met z'n vijven verspreid door het hele vliegtuig omdat er nog maar 5 comfort stoelen beschikbaar waren in het hele vliegtuig.
Na een uur aan de telefoon te zijn geweest, was de oplossing is downgraden naar Economy. We krijgen echter ons extra betaalde geld (wat een behoorlijk bedrag was) niet terug en ook moeten we opnieuw betalen om de stoelen te reserveren.
Voor ons eens en nooit meer! Andere luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus zijn een stuk klantgerichter. En die smile? Die heeft geen betrekking op de smile van jou als klant, maar op die van de zakkenvullers bij Tui.
Ria
op 10 april 2023
bestemming: Seychellen / La dique, reisperiode: april 2023
We zijn niet geweest.. bij het boarden bleken we de inreisregels niet gevonden te hebben. we kregen een website op een briefje en moesten via de telefoon een foto uploaden om de travel autorisaton te regelen. Dit werkte niet. Eenmaal thuis en na gesprek met seychelles.govtas.com. via chat bleek dti enkel te werken via een te downloaden app. Kortom wij zijn thuis gebleven en zonder blikken en blozen zonder enige consideratie is ons een reis van ruim 4000 euro door de neus geboord. Schandalige behandeling over de app alsof ze je willen helpen is er enkel op 1 en 2 april een computer die naderhand vraagt of ze goed geholpen hebben. NIKS hebben ze gedaan. Geld weg. doordat Tui geen melding gedaan heeft hoe belangrijk dit is.
John
op 5 april 2023
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: maart 2023
Heen- en terugreis geboekt via TUI. Op de heenreis is men mijn koffer kwijt geraakt, en er is geen enkel bericht vanuit TUI na het indienen van een Rapport. Men reageert nergens op, de voortgang via Worldtracer werkt niet (men is de koffer nu nog aan het zoeken) en een week later laat op de avond komt de koffer dan eindelijk (open en beschadigd) als iedereen ligt te slapen onaangekondigd opeens terug.
Omdat TUI denkt dat je dan "eerste levensbehoeften" moet aanschaffen (er zit uiteraard kleding in de koffer) en dat niet hebt gedaan is het in hun ogen redelijk om een cadeaubon van "maar liefst" 50 euro voor het ongemak als coulance aan te bieden.
Dit is overigens inclusief coulance voor het niet kunnen maken van de terugreis omdat ik een spoedopname (met operatie) in het ziekenhuis had.
Conclusie: TUI is een nog belachelijker bedrijf dan KLM. En maar geld binnenharken, maar als er eens een keer iets mis gaat dan is men te gierig om een fatsoenlijke oplossing te zoeken.
Heynderick Bart
op 16 maart 2023
bestemming: IJsland, reisperiode: oktober 2022
Wij hebben cijfer 1 gegeven want de 0 was niet aanwezig, en leggen dit graag eventjes uit. In november 2021, volle coronaperiode heb ik een prijssimulatie gemaakt voor een 5 daagse citytrip naar Ijsland dit voor de 30/10/2022 tem 03/11/2022. Tot mijn grote verbazing kreeg ik 1 dag nadien reeds een bestelbon via mail toegestuurd. Ik heb naar aanleiding daarvan onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met mevr.Isabelle Dhondt, dit op het nr. 070/222.346 en haar duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was om een reis te boeken , maar dat het louter over een prijsaanvraag ging. Als antwoord heb ik gekregen, dat dit een formaliteit was. Ze vermelde ook, wij zijn in volle coronaperiode en kunnen zelfs niet garanderen dat deze reis doorgaat. U hoeft zich geen zorgen te maken. Ik zet dit order op annulatie. Wij krijgen heel veel mails binnen en alles verandert hier om de haverklap en wij slagen er niet meer in om alles op te volgen. Exact 1 jaar later krijg ik een uitnodiging voor betaling. Ik reageer dan ook onmiddellijk via mail naar Tui, maar krijg helaas geen antwoord. Dan maar eventjes bellen naar Tui. Daar werd er mij duidelijk gezegd dat het reservatienummer en mijn naam totaal onbekend waren in het systeem van Tui. Ik mocht op mijn 2 oren slapen, geen vuiltje aan de lucht. 1 week gelegen krijg ik een mooie brief toegestuurd van een gerechtsdeurwaarder waarvoor ik geen reclame wens te maken, met een vriendelijk verzoek om dit openstaand bedrag te betalen. Tui bellen op het nr. van de bestelbon lukt niet , want dit nummer is niet meer in gebruik. Dan maar een ander nummer draaien. Ik ben van het muurtje naar het kastje gestuurd. De mails worden door Tui gelezen, maar helaas krijg ik van hen geen antwoord.
Jos Kramer
op 16 maart 2023
bestemming: Griekenland / Cos, reisperiode: juni 2023
De ene dag een boeking plaatsen waarbij de chatbox beloofd. De volgende dag niet kunnen wijzigen dan door annulering met 100% kosten. Oplichting
Maiko
op 27 februari 2023
bestemming: , reisperiode: november 2022
Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui.
Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was.
Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald.
Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt.
Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen.
Kelly
op 1 februari 2023
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2020
Heerlijke vakantie gehad, ondanks code rood op dag 1. Corona gooide roet in het eten, enkele uren na aankomst kwam het bericht uit nederland. De Griekse eilanden kregen code rood en iedereen moest terug. Direct contact met Tui gezocht en zodra bekend zou zijn wanneer ik terug moest zou ik bericht krijgen. 12 daagse vakantie werd uiteindelijk hierdoor 11 dagen.
Tijdens de vakantie niks gemerkt van code rood. Heerlijk genoten van dit prachtige eiland. Hotel was prima, had een 1 persoonskamer die weggestopt was in een hoekje. Direct na inchecken bij de balie geweest en gevraagd om een andere kamer. Dit kon en ik kreeg een kamer met een lekker balkonnetje met zij-zicht op de bergen en het zwembad.
Het merendeel van de azijndrinkers hier zou 1 ster geven. Tui kon namelijk niet vertellen wanneer ik terug zou gaan na het code rood bericht en de kamer die ik kreeg was niet best. Het ligt aan je eigen houding hoe je de vakantie oppakt. Vriendelijk vragen kom je een heel eind mee ipv direct boos worden en vinden dat je beter verdiend want je hebt immers zo veel betaald.
Neem alles met een korreltje zout, ik reis al 20 jaar met TUI en heb alleen maar fijne vakanties gehad. Bij onvrede, blijf rustig, bestel een drankje en hou het vriendelijk
H.Veenstra
op 21 december 2022
bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: december 2022
Onmogelijk lange reis met vertraging in Gambia, dan nog naar de Kaapverdische eilanden, vliegtuig schoonmaken. Na 16 uur waren we thuis. Daarin zit 1,30 uur voor terugreis naar huis.
Wel was de verzorging in het vliegtuig prima in orde . Vriendelijk personeel
Kim
op 20 december 2022
bestemming: Kaapverdië, reisperiode: december 2022
Nooit opgehaald voor de bij de reisleider van TUI in het hotel geboekte excursie. Geen lokale gegevens om contact mee op te (laten) nemen over de excursie, of we nog opgehaald zouden worden of niet.
Vervolgens wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om je geld terug te krijgen. TUI Go schuift de verantwoordelijkheid af naar TUI omdat we bij de reisagent hebben geboekt. TUI schuift de verantwoordelijkheid af naar de lokale organisatie.
Anne-Marie Gloudemans
op 8 december 2022
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2022
Chauffeur kwam met een smoes te laat ophalen en sloeg gewoon een deel van de excursie over