Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 11 van 15 met 1453 resultaten

op 24 november 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: november 2016

Allereerst niet met de Dreamliner gevlogen maar met een oude kist van Transavia. Voor zowel de heen- als terugreis een duo Seat gereserveerd. Op het laatste moment werd dit gecancelled. Betaling zou worden teruggestort. Na ruim 3 weken niets ontvangen. Bij rappelmailtjes krijg je iedere keer antwoord van een Andere persoon dat betaling is verricht. Uiteiendelijk ben ik belazerd met al die antwoorden en is de betaling nog niet ontvangen. TUI vind het slordig en biedt voor de zoveelste maal excuses aan. Deze worden niet geaccepteerd. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 22 november 2016 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2016

Mijn man en ik zijn op huwelijksreis getrokken met Jetair. Op de terug reis behoorden we opgehaald te worden aan ons hotel. Dit werd niet het geval. We stonden er een uur en hebben uiteindelijk moeten liften naar de vlieghaven. Daar aangekomen vroegen we aan de verantwoordelijke wat de reden was. We kregen een kort antwoord: "Jullie bus had pech."
Vervolgens hebben we 6 uur gewacht op ons vliegtuig. Uiteindelijke hebben we allemaal terug op een bus moeten plaatsnemen en hebben we een extra nacht in Corfu moeten verblijven. De reden was slecht weer, raar dat andere vliegtuigen wel gewoon landen en vertrokken op de vlieghaven.
Nooit meer Jetair. ... Lees meer

  • Algemeen 2




op 18 november 2016 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: november 2016

Geen communicatie met hostess. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 18 november 2016 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: september 2016

Wat een slechte reisorganisatie is TUI. Wij zullen hier dan ook nooit meer mee vliegen of hen aanraden bij familie en vrienden. Voorafgaand aan de reis kregen mijn vriend en ik een brief waarin stond dat er werkzaamheden plaats zouden vinden in het hotel die we geboekt hadden. We hebben meerdere malen contact gezocht met de klantenservice, maar daar moet je eerst een half uur voor aan de lijn hangen, voordat je iemand aan de telefoon hebt. We hebben er dan ook voor gekozen om naar een TUI vestiging te gaan, waarbij onze zorgen in feite van tafel geveegd werden door de opmerking: "het zal allemaal wel meevallen". Verder hebben mijn vriend en ik vooraf stoelen gereserveerd en het entertainment programma betaald. Wat overigens al belachelijk is dat je daar nog extra voor moet betalen bij een reis van 10 uur. Na een heenreis van 8 uur moesten we een tussenstop maken op Cuba wat totaal niet georganiseerd was. De mensen die vanuit Cuba via Cancún terug zouden vliegen naar Amsterdam hadden voorrang om het vliegtuig in te mogen én mochten op hun stoel gaan zitten die ze gereserveerd hadden. Wij daarentegen moesten maar kijken welke stoelen nog vrij waren. Onze vakantie in Mexico was super, maar we hadden wel last van de werkzaamheden. Tijdens de terugreis werkte het entertainment systeem (waar we dus al voor betaald hadden) de gehele vlucht niet. Na afloop van de vakantie hebben we een klacht ingediend bij TUI en na 6 weken kregen we eindelijk reactie van een dame die absoluut niet klantvriendelijk overkomt en die onze ervaring met TUI nog slechter gemaakt heeft. In haar brief werd (even kort door de bocht) gezegd dat we gewoon pech hadden. Zelfs de kosten voor het entertainment systeem wilden ze ons niet terugbetalen. Na een reactie hierop, kregen we als reactie dat we dit geld dan wel terugkregen, maar de toonzetting was ook deze keer alles behalve klantvriendelijk. Al met al hebben we dus zeer negatieve ervaringen met TUI gehad en zoals in de eerste regels aangegeven, zullen wij nooit meer met TUI reizen of hen aanbevelen bij anderen.

  • Algemeen 1
op 15 november 2016 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: november 2016

Prachtige stad, veel gezien ,fietstocht van Ned. gids aan te bevelen. jammer dat handbagage in het ruim moest terugvlucht vertraging trein gemist moest Taxi nemen

  • Algemeen 8
op 14 november 2016 bestemming: Cuba / Santa Maria, reisperiode: november 2016

Resort prima geen Nederlanders

  • Algemeen 8
op 14 november 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: november 2016

De reis er na toe liep vlot premium clas,maar na drie dagen verblijf kreeg mijn vrouw kramp via Dr naar ziekenhuis waar na ze op de kamer een hartstilstand kreeg na een reanimatie toch weer tot leven maar in coma , nu het verhaal Tui gemeld de gang van zaken bij Gill de vertegenwoordiger van Tui , wat gaat u doen bij het ziekenhuis een hotel zoeken ? ik zei nee blijf hier in het Riu daar ben ik vertrouwd verder van hem geen medewerking ergens voor ,
sterker nog heb hem gesproken of hij een kamer wou regelen voor onze kinderen kwam dik voorelkaar. bel u wanneervu. terug bent uit het ziekenhuis om 1400 uur lang gewacht 45 min toen naar de balie gegaan gevraagd of er een kamer geboekt was je raad het al NIET dus. gebeld met Tui Gill was er niet werd daarop terug gebeld met de mededeling dat het de andere morgen pas geboekt kon worden terwijl ik aan de balie stond en zelf had kunnen boeken.
dat gezegd tegen hem en gezegd dat hij mij wel even had kunnen bellen excuus ik kwam er niet door bij de balie ik antwoorde waarom ik dan wel vanaf mijn kamer ? ik ga niet met u in discusie was zijn antwoord het zou hoog op kunnen lopen in dit gesprek , leuk he als je vrouw in coma ligt wat een medewerking van dit bedrijf nog geen eens voor vervoer zorgen ook om in hetziekenhuis te komen totaal onbegrip hoop dat hij morgen met betere praatjes komt ?

  • Algemeen 4
op 12 november 2016 bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: juli 2016

Heerlijke plek, gezellig stadje, fijn strand, goed hotel

  • Algemeen 10
op 12 november 2016 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: november 2016

De reis en de organisatie het hotel, prima.Maar in Sittard bij de boeking is de naam mijn reisgenoot niet goed ingevuld:haar mans naam en dat moet haar meisjesnaam zijn.
Noortje van den Heuvel zegt dat ze mij wel gevraagd heeft of het haar meisjesnaam was, maar dat heeft ze niet gevraagd. Ze heeft gebeld met Tui en ze zei: het is jullie verantwoording maar er word alleen het paspoort gevraagd en niet ticket en paspoort.
We vonden het toch prettig om de naam te veranderen en dat kostte152 euro. Bij het vertrek in Istanbul vroegen ze het ticket en de pas.Wat hadden wij in de problemen gezeten als ik niet de naam had laten veranderen. Waar heb je nog een reisbureau voor nodig. Toch ook voor je veiligheid en goed advies. Ik ben nog steeds boos over de 152 euro die wij extra hebben betaald wat niet nodig was geweest als Noortje van den Heuvel wel had gevraagd is het haar meidjesnaam.

  • Algemeen 8
op 7 november 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2016

Zeer slechte, vieze accommodatie, dit gelijk gemeld bij TUI. Inmiddels zijn we 10 weken verder en TUI schuilt zich achter de opmerking " we hebben het erg druk met alle calamiteiten in de wereld.

  • Algemeen 2
op 7 november 2016 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: augustus 2016

Reisbureau Maartje Peters uit Gendt, kreeg niet met een te makkelijke familie te maken om te boeken voor, 6 pp naar een zonnig vakantieoord. En dan rekening houden met verschillende leeftijden plus wensen van allemaal. Daarbij kreeg zij ook nog voor haar kiezen dat de data een aantal keren veranderd werd. Maar Maartje bleef enthousiast en kwam elke keer met leuke opties met de daarbij behorende faciliteiten voor een ieder. Ook onderhield zij telefonisch contact, waardoor je oprecht het idee krijgt, dat zij met je (bezig) is.Na onze oprechte excuses, van de continue veranderingen, kwam Maartje wederom met een aantal geweldige vakantiebestemmingen, waar wij uit konden kiezen. Knap! Aangezien onze vele wensen, eisen en veranderingen. Toch heeft Maartje het voor elkaar gekregen om voor ons een geweldige betaalbare hotel/app complex op Tenerife te boeken! Maartje kwam zelf met allerlei activiteiten die wij konden doen en de leukste, mooiste,uitgaan, rustige , gezellige,(bad) plaatsen die wij konden bezoeken :-) ... Ook regelde Maartje onze auto's en zocht zij voor ons uit, het hoe en wat...Daarnaast melde zij alle voorkomende meldingen van onze vlucht (een extra service). Het persoonlijke wat Maartje heeft en doet, doet zij zo goed. De reispapieren persoonlijk af komen geven, nog nooit meegemaakt! Kortom; een Top vakantie door een Top Vakvrouw, geregeld. Maartje heeft kennis van zaken en weet waar zij het over heeft. Laat zich niet uit het veld slaan, als zij meerdere keren word “tegen gewerkt”. Spontaan en Enthousiast over alle vakantiebestemmingen die zij ons aanbood! Tien met een griffel! Wij boeken onze volgende vakantie zeker weer via Maartje :-) Namens de fam. Jansen-Marshall, Dank!

  • Algemeen 10
op 1 november 2016 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2016

De heenvlucht op 11 okt werd 3x omgezet, de trugvlucht had een vertraging van bijna 3 uur, waardoor we midden in de nacht moesten vliegen. De compensatie was belachelijk.
uitgedroogd brood + 1 pl kaas + water.

  • Algemeen 5
op 1 november 2016 bestemming: Spanje / Playa del Ingles, reisperiode: oktober 2016

Hadden comfort geboekt en op de terugreis hadden we een vliegtuig zonder comfortklasse.

  • Algemeen 1
op 1 november 2016 bestemming: Verenigde Staten van Amerika, reisperiode: juni 2016

Ik heb alleen de vlucht bij Tui geboekt. Prima gereisd met de nieuwe Dreamliner naar Orlando. Heerlijk vliegtuig, stil, comfortabele stoelen, in de comfort klasse voldoende beenruimte, ook in de normale comfort stoelen. Op de terugvlucht heb ik, omdat dat een nachtvlucht was, een stoel met extra beenruimte geboekt. Dat was de 40 euro gewoon waard, dat soort bedragen betaal je tegenwoordig bij andere maatschappijen ook. Ik heb de laatste jaren o.a. met united airlines, american airlines en continental gevlogen, ik kan niet zeggen dat die meer beenruimte hadden of ruimere stoelen. Het is tegenwoordig altijd een beetje als haringen in een ton, ook bij deze lijnmaatschappijen.
Je moet weliswaar voor alles bijbetalen bij Tui, maar aangezien de vlucht ongeveer 500 euro goedkoper was dan bij andere maatschappijen, vond ik dat geen probleem. Normale hoeveelheid bagage 15 euro, een aantal zwaardere dingen had ik als handbagage meegenomen, want over het gewicht van de handbagage doen ze bijTui niet moeilijk. Verder heb ik een paar flessen water gekocht tijdens de vlucht a 2,50 euro per fles. Dat betaal je ook als je het op de luchthaven koopt. Het cabinepersoneel was gewoon vriendelijk, niet overdreven, maar zeker niet onvriendelijk .
Tui vliegt op Sanford bij Orlando. Dit is een klein vliegveld, maar met voldoende voorzieningen en een stuk gemoedelijker dan veel grotere vliegvelden in de VS.
Al met al zou ik de volgende keer zo weer met Tui naar Amerika reizen, maar wel weer met de Dreamliner.

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2016

Op 1-12-2015 hebben wij een reis geboekt bij Fly2beach (Pelikaan reizen) voor 15 dagen naar Marmaris.
Touroperator is TUIfly. Heenreis op 6-10-2016 om 07.15 uur. Terugreis op 20-10-2016 om 12.40 uur. Beide vluchten met TUIfly en zonder tussenlanding. Comfortklasse geboekt en betaald.
Vervolgens op 15-9-2016 een stoelreservering gedaan en betaald. Dezelfde dag tevens de
E-tickets ontvangen. Hierop staat een vertrektijd van 15.00 uur heen en 21.15 uur terug. Tevens blijkt er sprake te zijn van een tussenlanding op Kreta tijdens de heenvlucht en een tussenlanding op Kos tijdens de terugvlucht.
Op 4-10-2016 (2 dagen voor vertrek dus) nieuwe E-tickets ontvangen. De vertrektijd van de heenvlucht is nu 12.00 uur en de vertrektijd voor de terugvlucht is nu 17.30 uur. Tevens blijkt dat we nu niet meer met TUIfly vliegen. De heenreis vliegen we met Blue Air en terug met Air Explore.
Voor de zekerheid toch maar telefonisch contact opgenomen met Tui om te vragen hoe het nu met de stoelreserveringen zit. Zij vertelde mij dat dit bij Blue Air niet mogelijk was. Het geld werd teruggestort en ik moest tijdens het inchecken maar kijken wat ik kon regelen. Nu is het zo dat ik de stoelreserveringen niet zonder reden doe. Mijn vrouw heeft fybromyalgie (reuma in de weke delen tussen de gewrichten) en polyneuropathy (ontstekingen aan de uiteinden van de zenuwen in de benen). Na veel aandringen werd er een stoelreservering voor de heenreis gemaakt. Voor de terugreis kon dit nog niet, omdat de vlucht nog “gesloten” was. Dit moest ik tijdens mijn vakantie in Marmaris maar proberen. Er werd wel een aantekening gemaakt, zodat men kon zien dat ik graag 2 stoelen op de eerste rij wilde reserveren. De heenreis verliep vervolgens zonder noemenswaardigheden.
Op 11-10-2016 zag ik bij “mijn Tui” op internet dat de terugvlucht “open” was en ik dus een stoelreservering kon maken. Dit direct gedaan. Echter had ik mijn raboscanner niet bij me (stomme fout). Dit betekende dat ik de betaling met mijn Creditcard niet kon afronden. Vervolgens met een telefoonkaart vanuit een telefooncel naar Tui proberen te bellen, maar zonder resultaat. Dus met de mobiele telefoon gebeld. Na 2 pogingen die zonder verklaring abrupt beëindigd werden, had ik de derde keer wel succes en kreeg ik een aardige dame aan de lijn. Zij vertelde mij dat ik telefonisch de stoelreservering kon doen. Zij had dan wel mijn creditcardgegevens nodig. Omdat er een “piep” op de lijn zat, duurde het vervolgens nogmaals 10 minuten voordat de reservering afgerond was. Totale telefoonkosten € 34,00. Zij stuurde mij een mail met de bevestiging, die ik vervolgens heb uitgeprint bij de receptie van het hotel. Deze kon ik dan meenemen naar het vliegveld. Stoel 2A en 2B waren gereserveerd.
Wij dachten dus dat alles voor de terugreis geregeld was. Maar nee hoor!
Op 20-10-2016 arriveerden we als één van de eersten bij de incheckbalie van het vliegveld van Bodrum. Achter de balie zat een jongedame van “Celibi”. Dit blijkt een maatschappij te zijn die het grondpersoneel levert op verschillende luchthavens in Turkije. Ik gaf haar de stoelreservering van Tui. Deze was echter niet geldig. Ze zei: “plane is full, seatreservation not possible. It’s freeseating.” We kregen een boardingpass met stoelnummer 32 C en 32 D. Zij kon dit ook niet meer wijzigen. Weer met Tui gebeld, maar zij konden zo kort voor vertrek niets meer doen. Ons werd geadviseerd om dan maar een klacht in te dienen. In het vliegtuig aangekomen bleek dat we niet de enigen waren. Veel passagiers hadden hetzelfde probleem. Stoelreserveringen gedaan en betaald, maar in de praktijk bleken die dus waardeloos te zijn. Nadat de stoelendans uiteindelijk voorbij was en iedereen zijn stoel had, zijn we vertrokken naar Kos. Tijdens de tussenlanding moest iedereen het vliegtuig verlaten (i.v.m. tanken). In de bus naar een ruimte in de vertrekhal gebracht. Na 20 minuten weer met zijn allen in het vliegtuig, waar de stoelendans opnieuw kon beginnen. Passagiers die in Kos hun reis waren begonnen, bleken stoelnummers te hebben die al bezet waren. Een gezin van vader, moeder en 2 kleine kinderen zaten gemiddeld 5 rijen uit elkaar. Nadat andere passagiers bereid waren om elders te gaan zitten, konden in ieder geval de moeder en de kleinste dochter naast elkaar zitten.

Wij zijn al meerdere malen met TUIfly gevlogen, maar dit is de laatste keer geweest!!
Tenslotte nog een tekst die letterlijk is overgenomen van de E-tickets:

“Tijdens de vlucht zorgen we dat u in vakantiestemming komt. U mag dus verwachten dat de service en beenruimte hetzelfde zijn als in onze eigen toestellen. En natuurlijk kunt u de vertrouwde TUIfly services reserveren. TUIfly vliegt met een moderne, jonge vloot. Voor diezelfde kwaliteit kiezen we ook als we toestellen inhuren. Het jasje ziet er wat anders uit, de kwaliteit is hetzelfde.”

  • Algemeen 3
op 30 oktober 2016 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2016

Gevlogen in TUI starclass. Redelijk goed qua service en zitcomfort. Minpunt is dat op de terugvlucht het entertainment systeem niet werkte. Slechte zaak, zeker omdat het blijkbaar vaker voorkomt!

  • Algemeen 6
op 30 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Kefalos, reisperiode: oktober 2016

Met 10 personen verbleven in resort Blue Lagoon de luxe. Bijna alles was perfect verzorgd.

Enige punt van aandacht is de toegankelijkheid op het park (veel trapjes en verhogingen) en van strand naar zee (gladde steenplateaus of stijger met alg begroeide trappen)

  • Algemeen 9
op 30 oktober 2016 bestemming: Verenigde Staten / Amerika, reisperiode: november 2016

Misleidende reclame. Je boekt een vlucht met een aantrekkelijke prijs en moet vervolgens voor allerlei zaken die normaal inclusief zijn extra betalen. Denk aan 1,- per kilo bagage, 11,- om je stoel te kiezen, 7.50 om films te kunnen kijken en als je iets wil eten of drinken moet je daar ook extra voor betalen. Maak het dan 100,- duurder en zorg dat je al deze zaken voor je klanten regelt.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2016

Wij hadden een vakantie geboekt met mijn ouders. Vader (90) en moeder (83) zijn op leeftijd. Omdat mijn vader nogal lang is (bijna 2 meter) en slecht ter been (veelal in een rolstoel) boekten we stoelen met extra beenruimte. Op de factuur die we ontvingen staat dat de vluchten mogelijk door een andere maatschappij konden worden uitgevoerd. Hierbij staat echter nadrukkelijk vermeld dat vervangende vliegtuigen op het punt van service en beenruimte niet van het oorspronkelijke zouden afwijken (‘De service en beenruimte is hetzelfde als in onze eigen toestellen en u kunt de TUIfly services reserveren’). Kort na de boeking kregen we bericht dat er inderdaad met een ander vliegtuig zou worden gevlogen; dit zou inhouden dat de geboekte extra beenruimte kon komen te vervallen. Ondanks het feit dat deze ruimte voor ons van groot belang is hebben we hier geen bezwaar tegen gemaakt. Dat werd anders toen mijn vader tijdens de vakantie viel en zijn elleboog en knie open haalde.
Doordat hij bloedverdunners gebruikt duurt het lang voordat dergelijke wonden genezen. Ook kon de wond onderweg weer opengaan. Dus hebben we contact opgenomen met TUI om een stoel met extra beenruimte te reserveren. De beenruimte voor de terugreis was immers gereserveerd (en betaald). Bovendien was er sprake van een speciale situatie; wie laat nu een 90-jarige man met kniewond plaatsnemen in een te krappe (vliegtuig)stoel?
Het leek een eenvoudig verzoek : kunnen jullie ervoor zorgen dat in ieder geval één van ons (mijn vader) voorrang zou krijgen bij het verdelen van de extra beenruimte. Mocht dit niet kunnen, dan zou hij in ieder geval speciale aandacht krijgen tijdens de vlucht.
Hoe naïef waren wij..
Tijdens de dagen die hierop volgden is het niet gelukt om de toewijzing te krijgen. In tegenstelling. Gedurende de hele tijd tot aan de vlucht zijn we van verkeerde en onduidelijke informatie voorzien.
Tot onze verbazing bestond er géén mogelijkheid om tijdig in te checken vanuit Turkije. De verwarring over het vliegtuig waarmee we zouden reizen was groot. Lang werd ons bezworen dat dit toestel géén stoelen met extra beenruimte zouden hebben.
TUI was onverbiddelijk. De boodschap van de contacten die we hebben gehad was duidelijk: er waren géén stoelen met beenruimte, en er werd niet meegedacht over mogelijke alternatieven (een andere vlucht ).
Bij aankomst op het vliegveld werd onze angst werkelijkheid: de grondstaf deed niets. Sterker nog: men beriep zich op ‘instructies uit Nederland’. Zelden zo’n botte incheck procedure gezien. Onze laatste hoop was het cabinepersoneel.
Groot was de verbazing toen we het vliegtuig van binnen zagen. Niet alleen waren er vele stoelen met extra beenruimte; ook was er iets dat op een soort businessclass leek. Maar TUI was er niet in geslaagd om één ervan te reserveren voor een (gewonde) man van 90..
Uiteraard hebben we ons gemeld bij het cabinepersoneel. Ook hier echter was de reactie koel en zakelijk. Ja, het was vervelend voor ons. Nee, we konden niet op een stoel met beenruimte rekenen.
Dit vat de service van wel TUI samen: zakelijk, koel om niet te zeggen kil en afstandelijk.
Kortom: er wordt niet geleverd wat wordt geboekt. En je hoeft niet te rekenen op een beetje medewerking.

  • Algemeen 4
op 30 oktober 2016 bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: oktober 2016

We hadden een prima hotel, kenden dwe al uit ervaring,
Vooral voor wat ouderen is dit een prima bestemming, met een lang (14 kilometer) zandstrand, wat ook voor ons prima was te lopen( tot de volgende koffieplaats. Het hotel was een beetje Engelse stijl met goede kamers en een prima ontbijt. savonds was er volsdoende gelegenheid om uit te gaan eten.
Met de bus kon je alle bestemmingen in de omgeving bereiken.
Volgende keer zouden we weer voor deze bestemming kiezen.

  • Algemeen 8
op 30 oktober 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: oktober 2016

Op deze vreselijke reis van Arrecife naar Schiphol (vlucht OR 528 op 25-11-2016) hadden wij 48 (!) uur vertraging die wij grotendeels op het vliegveld moesten doorbrengen met huilende moeders en wanhopige passagiers die niet bij hun medicijnen konden. Pas na 9 uur wachten op dinsdag 25 oktober 2016 verscheen een mevrouw van TUI die riep dat wij niet moesten dachten dat zij het leuk vond! De volgende dag konden wij weer vergeefs op het vliegveld doorbrengen. TUI vloog niet zogenaamd wegens tegenwind, maar ik zag dat Transavia , Easy Jet en Thompson wel vlogen. Ik begreep dat TUI nu goedkope Oost-Europese lowcost carriers inhuurt en dat er ook problemen zijn met de landingsrechten. Ik wil nooit meer iets met deze onderneming te maken hebben.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2016 bestemming: Mexico, reisperiode: oktober 2016

Wij zijn voor de achtste keer naar Mexico geweest met arke/tui. We hebben wederom een super vakantie gehad met deze club! We hadden de terugweg vertraging van 3 uren omdat er iets met de landingskleppen was van de Dreamliner. De piloten zelf kwamen alles uitleggen en het cabinepersoneel heeft drinken eten en dekbedden uitgedeeld in de vertrekhal op cancun. Top dat ze nergens voor weglopen! Natuurlijk baal je als je vertraging hebt maar ze zeiden als het vliegtuig niet 100% is vertrekken we niet en dat is volgens mij de goede instelling! Zoals alle negativiteit die ik hier lees hebben wij reizen met tui nog niet ervaren... Wij boeken volgend jaar gewoon weer!

  • Algemeen 9
op 27 oktober 2016 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2016

Voor een lekkere vakantie zijn we naar Turkije gegaan. Hotel gezocht en geboekt. De vluchttijden stonden er al bij. Alleen stond er niet bij dat er een tussenstop was in Groningen. Ook het vliegtuig is omgeboekt naar een Boeing 737 waarin iedereen als sardientjes opgevouwen zat. We hebben bij de boeking extra beenruimte besteld maar daar blijft niets van over. Kortom nooit meer TUI

  • Algemeen 3
op 26 oktober 2016 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2016

Eigenlijk zou ik deze reis gaan maken met een vriendin maar zij kreeg een ongeluk met een auto waarbij ze veel schade moest betalen. Hierdoor moest ik mijn reis omboeken zodat ik met mijn broer kon gaan. Omdat er bij Tui één hoofdboeker is, en die vriendin als 'hoofdboeker' stond, kostte het heel veel moeite om dat te veranderen. Uiteindelijk is dit wel gelukt maar buiten de omboekkosten moest ik nog 100 euro extra bijbetalen omdat de kassakorting niet meer geldde en de reis vol zat.

De bus haalde mij en mijn broer op in Heraklion om naar Chersonissos te gaan. Hier kregen we nog veel informatie. De website van Tui had niets gelogen over Villa Vicky: dichtbij Starbeach, de winkelstraat en maar tien minuten van de barsstraat. Alles is te vinden op de website, geen verrassingen. de voorbereiding van Tui is extreem goed geregeld.

Alleen jammer dus van de stroeve omboeking, maar het was een vakantie om nooit te vergeten.

  • Algemeen 9
op 24 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2016

Wij wilden even uitwaaien i.v.m. het recente overlijden van mijn vader. Even geen zorgen en het koppie leeg maken. Het plan was op korte termijn (binnen 2 weken) een reis te boeken naar een zonnig oord. We boekten in eerste instantie op zaterdagavond een reis naar Sicilië. Helaas bleek hier achteraf geen vlucht bij te zitten. Bijzonder, gezien de afstand, maar kan gebeuren. Op de TUI-site zag ik dat ze adverteerden met gratis annuleren, mits op tijd doorgegeven.

De volgende dag (zondag) direct gebeld met TUI. Helaas konden wij volgens de medewerkster de reis niet annuleren. Dit tot grote verbazing van ons, gezien de advertentie. Het annuleren kon enkel als de reis niet binnen 6 weken plaats vond. Dat lijkt mij wat lastig als je een vakantie boekt voor over 2 weken. Je kunt mij tevens niet vertellen dat je op zaterdagnacht een vakantie boekt en dat dit op de zondag erop niet te annuleren is zonder het appartementencomplex te duperen. Waarschijnlijk is de boeking nog niet eens gedaan door TUI. Uiteindelijk de vakantie na overleg omgeboekt naar een reis naar Corfu. Hier is heel veel fout gegaan, zowel in het vliegtuig als tijdens vakantie:

Geen plekken naast elkaar in het vliegtuig (alleen tegen betaling). Chagrijnige grondstewardess op Schiphol. Deze wist ons mede te delen dat enkel kinderen t/m 1 jaar bij ouders geplaatst werden. Oudere kinderen, mensen met vliegangst, oudere mensen die hulpbehoevend zijn: ze konden allemaal her en der door het vliegtuig geplaatst worden als ze niet gereserveerd hadden. Dit vertellen ze je overigens pas nádat je geboekt hebt....

Verder waa er alleen koffie/thee/water tegen betaling in het vliegtuig. Een lullig pepermuntje is het enige wat er tegenwoordig bij TUI kennelijk vanaf kan. Verder was de kwaliteit van de stewardessen bij TUI bedroevend. Ik zat bij het middenpad en er werd menig maal tegen mij aan gestoten/gelopen zonder ook maar een excuus aan te bieden. Overigens bleken uiteindelijk bij het middenpad enkele plekken leeg in het vliegtuig. Mijn partner en ik hadden dus gewoon naast elkaar kunnen zitten, ware het niet dat de grondstewardess zo onwelwillend was.

Op de bestemming bleek de huurauto pas vanaf 10:00 uur beschikbaar, terwijl we om 01:00 uur aan kwamen. De verhuurder was zelfs al bijna naar huis gegaan, maar was door omstandigheden iets langer aanwezig, aldus deze. Hier had TUI vooraf telefonisch niet over nagedacht kennelijk en had pas vanaf 10:00 uur 's ochtends gereserveerd. Ik vraag mij echt af hoe TUI had gedacht dat wij bij het appartement moesten komen dan? Lopend?? Het resultaat was dat we extra bij moesten betalen voor de auto. Tevens zouden wij de auto de laatste dag om 10:00 uur weer moeten inleveren, ondanks dat we pas in de avond gingen vliegen. En wederom bedankt TUI!! Gelukkig was de verhuurder erg vriendelijk en bereidwillig. Wij hoefden de auto pas 's avonds te retourneren.

Ondertussen hadden wij de reisleidsters aangesproken (Julie). Deze zouden wachten en zouden alles regelen. Toen wij klaar waren bij de verhuurder waren de reisleidsters nergens meer te bekennen. Bleek dat ze al weg waren gegaan (slecht functionerende kortetermijngeheugen?).

Buiten kwamen de reisleidsters tegen en na enig snelwandelenl/hardlopen met de koffers konden wij ze nogmaals aanspreken. De reisleidsters wilden de teveel betaalde kosten wel verrekenen. Met wat? Alles was immers al betaald. Lekker slim antwoord... Dit leken ze te beseffen, toen ze met de mededeling kwamen dat Julie alles wel zou regelen op de vakantiebestemming...

De volgende dag hebben wij Julie de Vlaamse reisleidster aangesproken. Er was nog niets geregeld, maar ze zouden dit met de autoverhuurder recht zetten. Julie zou een briefje onder de deur door schuiven. Tevens na lang aandringen ook een telefoonnummer doorgegeven. Julie wilde dit kennelijk eerst niet noteren (?) en wilde het waarschijnlijk met een briefje afhandelen.

Zoals je al kunt raden waarschijnlijk, de hele week geen briefje, belletje, sms'je ontvangen. Geen enkel bericht van TUI. Wél kregen wij e-mails van TUI over een vluchtwijziging en op de één-na-laatste dag een mail met een welkom thuis bericht (?!). Je zult maar geen internet hebben en hierdoor de vluchtwijziging missen... Lekker over nagedacht TUI! Tevens boodt het Welkom thuis-bericht tijdens de vakantie enkel verwarring. Het gevolg hiervan was dat we extra gingen controleren of onze vlucht wel over twee dagen was.

Pas bij het inchecken op de vlucht terug zagen wij één van de reisleidsters en hebben we deze aangesproken over de extra gemaakte kosten van de autoverhuur. Ze waren dit klaarblijkelijk vergeten, want niemand heeft ons benaderd in de tussentijd. Uiteindelijk hebben we het geld terug gekregen... Hoeveel moeite moet dit kosten..

Verder had TUI in vergelijking met de andere reisbureaus maar bar weinig te bieden qua excursies. De reis naar Butrint (Albanië) zat er niet eens tussen, alsmede andere excursies. Deze hebben we dan ook maar zelf bij een lokale organisatie geboekt.

De vakantieaccommodatie was verder prima. Dit had echter meer te maken met de vriendelijkheid en gastvrijheid van de Grieken dan met TUI. Voor ons nooit meer een reis met TUI! Dan maar in de totaalprijs iets meer betalen en wél kwaliteit, service en stoelen naast elkaar in het vliegtuig! En niet alles achteraf te horen krijgen en moeten regelen. Een vakantie zou vanaf de boeking ontspannen moeten zijn.

  • Algemeen 5
op 23 oktober 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2016

5 dagen geboekt, en door op het laatste moment te rommelen met vluhttijden nog maar 2 volle dagen over!! de eerste dag verliezen we al sowieso want we komen pas de volgende dag aan in de nacht!! ze moeten geen korte reizen verkopen als je het niet kan waarmaken!1 ze waren geenzins van plan het te compenseren of te cancelen , goedkoop is duurkoop!!!

  • Algemeen 1
op 21 oktober 2016 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: oktober 2016

Wat een drama bedrijf dat tui!!!!!! Met name tuifly!!!!!! Slecht!!!! Is nog zacht uitgedrukt

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2016 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2016

Wij hebben het zeer goed gehad reis,hotel,personeel en lokatie.

  • Algemeen 9
op 15 oktober 2016 bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: september 2016

Goede reis gehad met Tui fly. Wat het betreft hotel Marinas de Nerja was geweldig vanaf de eerste dag tot het laatste dag personeel heel vrindijk en heulpsam vooral de receptie!
Ik heb een kleine opmerking met stoelen reserveren via Internet ging het iedere keer mis. Tot de Tui gebeld heb in Malaga en dhr.Hari heeft mij geholpen en via zijn collega de reservering laten bezorgen in het hotel.
Ik had verwacht dat ook de instapkaart heeft geregeld maar dat is niet gedaan.Het enige opmerking dat ik wilde vertellen.
Het personeel bij de kantoor in Amstelveen hebben ons perfect geholpen bij boeken van hotel en alle reservering van Rentacar en hotel.Wij zijn jaren lang de klant van Arke reisen en nu Tui .Verder geen opmerking.
Probeer zo meer te vliegen met het Nederlands bemanning personeel en Tui Nederland dan zullen alle goede klanten van Tui fly terug gaan vliegen met jullie. vriendelijke groeten
B.Imeri

  • Algemeen 7
op 15 oktober 2016 bestemming: Tanzania / Rondreis, reisperiode: september 2016

Reis bij Kras geboekt in december daarna ruim 3000 euro. Daarna nog 2 prijsverhogingen gehad van enkele honderden euro's. De reisleiding is waarschijnlijk wegbezuinigd dit was nu één chauffeurs die hier echter niet capabel voor was. Ieder dag dezelfde briefing hoe was het vandaag en de tijd van het ontbijt. Op sommige locaties was de inclusief avondmaaltijd te weinig. Positief fijne chauffeur die veel tijd namen om dieren te spotten. Advies deze reis met organisatie te maken die wel geschoolde reisleiding hebben.

  • Algemeen 4
op 14 oktober 2016 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2016

De reis organisatie had het uitstekend geregeld. Alles was goed gegaan en de hotels zagen er netjes uit.

  • Algemeen 7
op 13 oktober 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2016

Van alles beloven en niets nakomen, 2 vreselijke vluchten gehad en van de 10 dagen vakantie bleven er maar 8 over, overigens was onze accommodatie een topper!! Maar nooit meer Tui

  • Algemeen 2
op 13 oktober 2016 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: oktober 2016

Zeer teleurstellende organisatie door Tui. Bij vertrek ruim 3 uur te laat vertrokken naar Cuba. De gereserveerde en betaalde stoelen niet gekregen. Er waren 3 nachten casas particulares niet geregeld voor ons. Hostess zou dit uitzoeken en deze maandag nog doorbellen. Is echter niet gebeurd. Hostess bleek ook niet bereikbaar op doorgegeven nummer. Eigenaresse van eerste Casa was zo goed om voor ons te informeren hoe dit zat ivm hoge kosten ( mobiel) om dit via TUI in Nederland te gaan uitzoeken. Ze heeft een halve dag nodig gehad om alsnog casas voor ons te regelen via de uitvoerder van deze reis voor TUI in Cuba Hoewel dit niet haar taak was. Dinsdag ochtend was nog niet bekend waar we de dag erna heen zouden gaan. Pas om 17 uur s'avonds had ze alles duidelijk. Bij vertrek 9 oktober naar huis bleek de vlucht ruim 7 uur vertraging te hebben. We moesten om 11 op het vliegveld zijn en om 11.40 ontvingen medereizigers een sms van Tui dat de vlucht vertraagd was.
Dus lekker op tijd gewaarschuwd. We hebben dus 9 uur op het vliegveld gehangen om uiteindelijk om 20 uur te vertrekken. Dit terwijl Tui al bij vertrek uit Nederland op de hoogte was dat dit het geval zou zijn. Ook deze reis de geboekte en betaalde stoelen niet gekregen. Cuba was prachtig maar nooit meer naar welke bestemming dan ook met TUI.

  • Algemeen 4
op 12 oktober 2016 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: november 2015

Een rondreis door Zuid Afrika met vlucht van KLM Amsterdam - Johannesburg en retour Kaapstad - Amsterdam. Een geweldige groepsreis gehad van 23 dagen. Dit betrof de reis Zuid - Afrika compleet. Alles was perfect georganiseerd en geregeld. Accommodaties ook prima voor elkaar. Geboekt via reisbureau Joland.

  • Algemeen 8
op 10 oktober 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: augustus 2016

We hadden dropout balue en ook de stoelen al uitgezocht en daar extra voor betaald maar op schphol aangekomen moesten we meer dan 3 uur in de rij staan voor we de koffers kwijt konden en niemand van TUI Bij ons geweest om uitleggen wat er aan de hand was. we zouden vliegen met de dreamliner maar het werd blue air en inlaat van 1455 vlogen we nu pas om 1850 met een toestel waar de airco kapot was en ook de klaptafeltjes. vreselijke vlucht maar volgens TUI Is dit geen klacht. Vraag me dan af wat wel een klacht is Dit was de eerste maar ook de laatse keer met TUI (G).

  • Algemeen 2
op 8 oktober 2016 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: oktober 2016

BOEK NIET BIJ TUI .Extra comfort stoelen geboek voor de ries naar Malaga.3 dagen van re voren vliegtuig omgeboekt naar Blue Air romeense drama maatschappij , stoelreserveingen weg ,kom vroeg naar schiphol dan kunt u via het Tui personeel het alsnog regelen helaas geen personeel te zien schandalig .Terugries met Travelservice uit Slowakije ranzig vie vliegtuig .Jullie gaan een mooi briefje ontvangen . Zal radar eens aanschrijven mooi onderwerp voor hen. Tui heeft geen slots genoeg om van schiphol te mogen vertrekken dus de dreamliner die ze u verkopen wordt een Romeense rammelkist

  • Algemeen 4
op 8 oktober 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2016

Na alle negatieve reacties zag ik er tegenop met met TUIfly te vliegen. Was niet nodig geweest. Geweldige vlucht gehad op heen- en terugreis. Kleine vertraging. Mooie vliegtuigen. Uitstekend personeel. De gezagvoerder vertelde veel over de vliegroute. Bij vertrek uit Alicante was er even een probleem met het laden van de bagage waardoor we vertraging zouden hebben. De gezagvoerder kwam persoonlijk het vliegtuig in om dat aan iedereen te vertellen. Uiteindelijk viel de vertraging mee. Ik vlieg veel maar dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. TUIfly: Geweldig!

  • Algemeen 10
op 6 oktober 2016 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: augustus 2016

Ik heb dit cijfer gegeven om dat de reis heel goed geregeld was op la palma het hotel sol la palma in pto naos was heel goed ook de uitstapjes met de bus waren leuk

  • Algemeen 8
op 5 oktober 2016 bestemming: Turkije / kusidasi, reisperiode: september 2016

Eten erg koud te groot hotel voor ons, de reis was te lang kon korter via izmir wisten niet eens wie onze agent was terug reis was erg onduidelijk.

  • Algemeen 6
op 5 oktober 2016 bestemming: Portugal / Monto Gordo, reisperiode: september 2016

Alles liep voorspoedig, prima beenruimte in het vliegtuig.
Vriendelijk, vrolijk personeel

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: oktober 2016

We hadden een korte trip geboekt van vier dagen. Daarom met Tui vliegtijden leken gunstig. Uiteindelijk door wijzigingen maar 3 dagen vakantie. Hopen dat de vlucht terug niet vervroegd dan blijven er maar 2 over.

  • Algemeen 2
op 3 oktober 2016 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: augustus 2015

Alles verliep vloeiend en het eten was verschrikkelijk lekker

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2016 bestemming: Spanje / playa de las americas, reisperiode: september 2016

Prettige vlucht, uitstekend hotel, prachtig weer, beperkte keus excursies

  • Algemeen 8
op 3 oktober 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Terugreis met Tui is waardeloos. Slechte info. Uren vertraging. Onduidelijkheid troef. Nooit meer Tui. Discover your smile.....laat me niet lachen.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016

Zomaar vluchtwijziging zelfs als je nb pas 3 weken voor de reis hebt geboekt
staat in de kleine letters en je hebt daarvoor getekend is het antwoord.
hostes doet of hij gek is en weet zogenaamd van niets.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2016 bestemming: Griekenland / argassi, reisperiode: september 2016

Niets op aan te merken!

  • Algemeen 9
op 29 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2016

Wij zijn zeer vriendelijk geholpen tijdens het boeken van de reis. Bij aankomst s'avonds 22.00 in het hotel Akti beach Club (Kardamena-Kos) zijn wij zeer goed opgevangen door reisleidster Elise van tui. Hartelijk dank daarvoor! Ook was er altijd iemand van tui aanwezig. Top , alleen boeken wij nooit meer met een tussenlanding. Op de heen en terugreis vertraging! Vervolgens ontzettend lang moeten wachten op onze koffers in eindhoven. Dat nooit meer jammer

  • Algemeen 7
op 28 september 2016 bestemming: Portugal / Alvor, reisperiode: september 2016

Vertraging...Volgens TUI was het druk, door deze drukte hadden we 3 uur vertraging, uh nee volgens TUI 2 uur en 57 minuten, hierdoor krijg je dus ook geen vergoeding. Jarenlang heb ik met volle tevredenheid met ArkeFly gevlogen. TUI maakt er een puinhoop van om met Blue Air en Smal Planet vliegtuigen in zee te gaan. Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug om een reis te boeken bij TUI.
Zonde van voorheen zo goede organisatie.

  • Algemeen 2
op 26 september 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016

Alles was waardeloos, van te voren al problemen met het bijboeken van bagage, letterlijk 10x moeten bellen zodat ik eindelijk een normale uitleg kreeg. Met de terugvlucht tijdverandering, opzich niet erg maar ook een tussenstop waar ik niets over wist. Heel onduidelijk dus. Te laat gelandt nog eens. Mijn bagage allemaal stuk. Een ding wat zeker is, ik vlieg nooit meer met Tuifly!

  • Algemeen 1
op 25 september 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2016

Top vakantie

  • Algemeen 8
op 24 september 2016 bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: oktober 2016

Van plan om naar Sint Maarten te gaan , jammer dat Tui Dreamliner de carrier is: dat geklungel met extra beenruimte kopen en dan nog niet krijgen wat je geboekt hebt. Maaltijden met een glaasje water.....Tsjonge , hoe kneuterig allemaal. Prijstechnisch oké , nu de service omhoog ! Hoeft echt geen honderden euro's meer te kosten. Dan pas waag ik de gok. Nu niet , al mag ik gratis..

  • Algemeen 1
op 24 september 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016

Heenreis perfect. Hotel prima niets op aan te merken. Maar de terugreis in een woord verschrikkelijk. Wij boeken nooit meer een vlucht met als tussenlanding Tennerife was zeer slecht georganiseerd.

  • Algemeen 6
op 24 september 2016 bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: september 2016

Er ontbrak ons aan werkelijk niets en wij zijn toch beiden gehandicapt.

  • Algemeen 10
op 24 september 2016 bestemming: Bonaire / bonaire en curacoa, reisperiode: september 2016

Zowel op de heen als terugreis kon ik niet zelf online inchecken. Vanuit Nederland nog wel gebeld, maar vanaf Curacao wordt dat een duur geintje.
Ook komen er veel extra kosten bij, denk aan eten, (zelf meenemen)drinken,muziek/film, kopen van je stoel niet voor 5 euro pp per enkele reis maar vanaf 11 euro, je bagage komt er dan nog bij en in de economyclass heb je niks extra's aan de comfort van het vernieuwde vliegen.
Je kan eigenlijk net zo goed met KLM vliegen aangezien daar wel meer eten enhet drinken en de entertainment bij de prijs is inbegrepen.
Ook slechte bereikbaarheid per telefoon, lang in de wacht. De Chat maar af en toe bereikbaar.
Dan betaal ik liever wat meer waar je de service nog wel krijgt.
Helaas hadden we niet door dat Tui een prijsvechter is, we zullen dus ook niet meer met Tui vliegen op lange afstanden.

  • Algemeen 4
op 22 september 2016 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: januari 2016

Prachtige reis, alles prima geregeld
Geweldige medewerker van reisburo tui, de Marke, Drachten. Roland, het was druk, hij stond er alleen voor, maar wat een geweldige adviezen. Daarom ga je ook nu nog naar een reisburo, onze complimenten. We hebben alweer geboekt voor januari 2017....

  • Algemeen 9
op 21 september 2016 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: september 2016

Prachtig eiland, Goed appartementenhotel

  • Algemeen 8
op 20 september 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2016

Het vliegen was nieuw voor ons dus we vonden het best spannend allemaal. We zijn zeer goed geholpen door TUI medewerkers. De mensen aan de telefoon waren zeer vriendelijk en namen alle tijd om onze vragen te beantwoorden. Ook hebben ze ons geholpen een fout te herstellen die we zelf gemaakt hadden Op schiphol vriendelijk ontvangen door TUI medewerker en uitleg over hoe het allemaal werkte toen ze merkte dat we best zenuwachtig waren. Aankomst Turkijke direct opgevangen door medewerkers TUI de transfer verliep soepel We hebben een super vlucht & vakantie gehad. Wij boeken volgend jaar zeker weer een TUI reis

  • Algemeen 9
op 19 september 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016

Omdat ze onbetrouwbaar qua afspraken vliegtijden
al jaren op een rij kommer en kwel dan ook de laatste keer dat we geboekt hebben bij tui.

  • Algemeen 2
op 19 september 2016 bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juni 2016

Alles was tot in de puntjes geregeld. Alles op tijd en de geboekte zitplaatsen gekregen. Op de terugreis andere dan de geboekte , maar veel beter. Als ik de verhalen lees op dit forum, dan kom ik tot de conclusie dat er heel veel verhalen niet kloppen. Mensen roepen zonder kennis van zaken dingen die ver van de realiteit af liggen.

  • Algemeen 10
op 18 september 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2016

Goede vlucht.Vriendelijk personeel vliegtuig. Prachtig hotel.

  • Algemeen 8
op 17 september 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2016

Vreselijk hoe ze je behandelen. Nog nooit een stoel gekregen in het vliegtuig die je gereserveerd en betaald had. Na veel moeite het extra betaalde geld terug en niet eens een vergoeding of tegemoetkoming. Het enige mooie was het dure hotel (daarom die extra punt) maar nooit nooit NOOOIIITTT!!! meer met TUI, ik niet, familie niet, vrienden niet en mijn hele omgeving mag het weten! Zo super slecht!! Dan maar liever een extra jaartje sparen.

  • Algemeen 2
op 17 september 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016

Het was wel goed ,vooral als je kinderen hebt

  • Algemeen 7
op 17 september 2016 bestemming: Suriname, reisperiode: februari 2016

Alles was fantastisch georganiseerd, met een plaatselijke, geweldig enthousiaste reisleider. Top

  • Algemeen 9
op 16 september 2016 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: september 2016

Boeking, afhandeling, appartement uitstekend geregeld; bijna alles perfect.

  • Algemeen 9
op 15 september 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / bayahibe, reisperiode: augustus 2016

Bij aankomst op schiphol konde we niet inchecken, het grond personeel wist niet waarom iedereen zei iets anders. uiteindelijk 3 uur vertraging. uit eindelijk vertrokken maar niet op de gereserveerde plaatsen, ook niet verglijkbaar. op de bestemming een excursie geboekt, voor niks staan wachten de excursie ging niet door maar was ons niks gemeldt. her geld zouden we terug krijgen maar dat is andere halve week later nog niet gebeurd. terug weg geen vertraging maar wederom niet de gereserveerde plaatsen

  • Algemeen 3
op 15 september 2016 bestemming: Italië / passignano, reisperiode: augustus 2016

Reisorganisatie gaat erg slecht met haar klanten om 2 jaar achter elkaar problemen met tui gehad dus dit was de laatste keer dat wij hier een boeking maken

  • Algemeen 1
op 14 september 2016 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2016

Het is ons bijzonder goed bevallen,alles was volgens afspraak. Er was nergens vertraging, prima vliegtuig.
Het Hotel was goed geregeld goede Hoste. De Excursies waren zeer goed geregeld, De reisgids was zeer goed en gaf goede informatie. Hij praatte echt voor de gehele groep.

  • Algemeen 9
op 13 september 2016 bestemming: Turkije / Gümbet, reisperiode: december 2016

Wij zouden naar Gumbet in Turkye gaan 20sept,al heel vroeg in t jr was deze reis geboekt en net als altijd met Tui,en normaal tot volle tevredenheid,maar nu dus helemaal niet! We kregen 2wk voor onze vertrekdatum bericht dat we terug met een Roemeense low budget maatschappij zouden vliegen terwijl we Tui hadden geboekt en betaald. Dus snel op internet gekeken en zag zoveel klachten over deze maatschappij staan,dat we toen helemaal niet meer wilde.
Blijken de kleine lettertjes te zijn,ze kunnen altijd ander vliegtuig inzetten,maar t vervelende is ze melden dit kort v te voren,terwijl ze t aan t begin vh seizoen al weten,want heb nu al div pers gesproken die t in juni ook al hebben gehad en dat t een ramp was t vliegtuig vd roemeen,je kon geen eens je voeten bewegen zo krap. Voor ons was de voorpret ervan af,en na een slapeloze nacht besloten om de boel te annuleren,jammer want kost ons veel geld nu, en hebben een andere reis bij Neckerman geboekt,en dat na ong 20jr Tui boeken zo'n teleurstelling,jammer dat ze zich zo verlagen om met zulke maatschappijen te vliegen,voor ons geen Tui meer!

  • Algemeen 1
op 11 september 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016

Mijn kinderen zitten nu al 5 uur op de luchthaven. Verwachte vertrektijd nu 21.30 uur. Technische reden... Dus al 1 dag ( van de 7) verpest... Ter compensatie een eetbon van maar liefst 5 !!! Euro. Chapeau . Maar liefst 2 uur aan de telefoon gehangen met zowel Tui als Kras. Geen enkel empatisch vermogen. Dus...... Nooit meer Tui en/of Kras...

  • Algemeen 1
op 11 september 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2016

Het was helemaal top. Goed verzorgd, aardig personeel.

  • Algemeen 10
op 10 september 2016 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2016

Alles was goed geregeld. We hebben ons nergens zorgennober hoeven te maken en het was daardoor een relaxte vakantie

  • Algemeen 8
op 8 september 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2016

Heenreis met zeer slechte handhaving van regels cabine bagage. Terugreis met ruim 10uur vertraging die niet wordt vergoedt. Nooit meer TUI vliegen

  • Algemeen 3
op 8 september 2016 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: september 2016

In juni van dit jaar hebben wij bij TUI onze zomervakantie geboekt. We wilden een strandvakantie, lekker uitrusten en van alle gemakken voorzien. Samen met ons reisbureau zijn we uitgekomen op Kaapverdië, Boa Vista, RIU hotel Touareg. De vakantie is in optie gezet zodat wij nog in de gelegenheid werden gesteld om de opvang voor onze katten te regelen en de tijd konden nemen om informatie over onze vakantiebestemming op te zoeken via internet, zoals reiservaringen van gasten die eerder in het betreffende hotel verbleven. Uit deze ervaringen kwam regelmatig naar voren, dat er sprake zou zijn van bouwwerkzaamheden. Op ons verzoek heeft het reisbureau hierover contact met TUI opgenomen om te vragen of wij daarvan hinder zouden ondervinden. Dit zou niet het geval zijn.

Eind juni hebben wij de reis definitief geboekt. De voorpret kon beginnen en ook de nodige voorbereidingen:
-opvang voor de katten
-geadviseerde inentingen
-parkeerplaats Schiphol
-reisverzekering naar werelddekking
-zonnebrand factor 50
-anti-muggenmelk
Krijgen we 5 weken voor vertrek een bericht van het reisbureau binnen! TUI geeft aan dat het hotel aan het uitbreiden is en zij stellen een compensatie voor. Hieruit maken wij op dat er overlast zal zijn. Wij hebben al snel besloten dat wij daar niet voor kiezen, maar voorkeur geven aan overboeking naar het andere RIU hotel op Boa Vista. Wij hebben dit diezelfde dag nog kenbaar gemaakt via het reisbureau. Het andere RIU hotel was al volgeboekt en was dus geen mogelijkheid. Het aangeboden alternatief dat wij op woensdagochtend aangeboden kregen, was niet naar onze zin en bovendien duurder dan onze oorspronkelijke reis! We kregen ook geen tijd om er echt over na te denken: uiterlijk eind van de dag liep de optie af!
Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen de reis kosteloos te annuleren, waar TUI mee heeft ingestemd. Een erge teleurstelling. De reis die wij hadden gepland gaat niet door en bovendien kunnen wij weer van voren af aan beginnen met het uitzoeken van een nieuwe bestemming. En dan hebben we het nog niet over alle voorbereidingen die we al hebben getroffen.
Wij begrijpen dat TUI niet alles op voorhand kan voorzien. Maar dat zij aangeven dat er ten tijden van onze boeking niets bekend was van een verbouwing, klopt niet!
Natuurlijk hebben wij onze klacht kenbaar gemaakt aan TUI. Die wilde alleen reageren via het reisbureau. De reactie van TUI: “Er zijn het hele jaar al werkzaamheden in het hotel en wij kiezen er bewust voor om klanten in blokken te informeren. Sowieso omdat de werkzaamheden steeds veranderen en wij af moeten wachten hoe de verbouwingen verlopen.”
TUI kiest er dus bewust voor informatie achter te houden en de mensen pas te informeren kort voor vertrek! Waarschijnlijk in de hoop dat men er op dat moment voor kiest de reis niet meer te annuleren.
Zelfs als je nu op de site kijkt, wordt er geen woord gerept over verbouwing. Erg slecht!
TUI Discover your smile? Die van ons was verdwenen!

  • Algemeen 1
op 7 september 2016 bestemming: Italië / torre canne, reisperiode: augustus 2016

Alles goed verlopen ondanks dat we geen hostess gezien hebben zowel bij aankomst als vertrek ?

  • Algemeen 8
op 7 september 2016 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2016

Dramatische vliegtijden,inclusief tussenlanding wat ik niet geboekt hebt en wat ik ter plekke pas te horen kreeg, gewoon 2 dagen kwijt. ..echt nooooit meer tui!!

  • Algemeen 3
op 6 september 2016 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2015

De hele reis is geweldig goed verlopen. Zowel de vliegreis als het hotel was super. en ook heteer was geweldig.

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Griekenland / karphatos, reisperiode: september 2016

Zouden zondagmorgen om 6 uur naar Karphatos vliegen . Helaas met Tui want heb er al slechte ervaring mee maar kon helaas niet anders Vliegtuig bleek kapot dus eerst vertraagt tot 7 uur. Toen werd hed 5 uur smiddags en mochten we naar hotel Ibis voor kamer ontbijt en lunch werd ons per txt medegedeeld
Me moesten op schiphol naar beneden daar zou een bus van ibis klaar staan .we hadden nog niemand van de Tui gezien Eindelijk na 25 minuten was de eerste bus er en zowaar een niet geïnteresseerde tui medewerkster. Na weer 20 min bus2 en tui medewerkster zei dat als het goed was er nog wel een bus zou komen .als het goed was !!!!!! Ja want er waren 2 chauffeurs ziek !!

Dus na ruim een uur hadden wij toch ook een bus In het hotel waren de kamers pas na 10 en beschikbaar . Leuk voor de gezinnetjes met kleine kinderen die al vanaf middernacht in de weer waren om met tui te vliegen
Om 2 uur weer terug op schiphol we hadden tot nu toe nog niemand van tui gezien kregen we nieuwe boarding kaarten en ook hier moesten we het allemaal weer zelf vragen en uitzoeken Nu dan allemaal naar de gate en hoera we gingen boarden Nu bleken er allemaal mensen op rij 15 te zitten dus moest alles weer her verdeeld te worden

Nu vlieg ik al 15 jaar 2x per week voor mn werk .maar ik heb nog nooid meegemaakt dat stewardessen op papiertjes lege stoelen stonden op te schrijven om dan maar mensen daar te plaatsen .een absolute schijnvertoning en amateuristish.toen iedereen uiteindelijk zat ja ja hoera weer een uur vertraagt hierdoor mochten we gaan vliegen met tui Miami een toestel dat zeer oud was en naar bleek vele malen doorgecharterd met Amerikaanse bemanning.

Mijn mening over tui Ongeorganiseerde amaturistishe club Mischien eens wat minder reclame op tv waar we een beetje moe van worden en het geld daarvan aan beter personeel uit geven Ik vlieg in ieder geval NOOIT meer met die club betaal graag wat meer voor de beter luchtvaart maatschappijen
Tui jaaa Oei

  • Algemeen 1
op 5 september 2016 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: mei 2016

Heel veel te doen in agadir en ok in het hotel was het geweldig

  • Algemeen 8
op 5 september 2016 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2016

Ik geef het cijfer 9 aan de vakantie omdat alles tot in de puntjes georganiseerd was en ik er ontzettend van heb genoten.

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2016

Ik wel 3 maal van reistijd veranderd ben zowel op de heen als de terug reis.Het gevolg was dat is steeds taxi bedrijf moest benaderen om andere tijd op te gevenom ons naar Schiphol te brengen. Zelfs al toen we instapkaarten in huis hadden. Ik had ook extra beenruimte betaald en op de terugweg gingen we met een klein roemeens vliegtuig waar amper plaats was om te zitten. Daar was van te voren geen bericht over gegeven. Wij vonden dat echt vreselijk!!!

  • Algemeen 5
op 5 september 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2016

Super vlucht gehad. Ik las heel veel recensie's dat er te weinig beenruimte was. Maar hier geen last van gehad. Je kon stoelen vooraf reserveren, hebben wij niet gedaan en ik en mijn vriend zaten achter elkaar. En hadden luxe stoelen, helemaal vooraan. Tip: stoelen vooraf reserveren is zonde van je geld.

  • Algemeen 8
op 4 september 2016 bestemming: Spanje / BBenalmadena, reisperiode: augustus 2016

Wij hadden een kamer geboekt voor 3 personen. Bij aankomst stonden er maar 2 bedden. Er zou er nog wel 1 worden bijgezet. De kamer was veel te klein voor 3 personen. Maar volgens Tui hadden we gekregen wat we hadden geboekt, een 2+1 kamer. Volgens ons moet de kamer voor 3 personen geschikt zijn, hetgeen niet zo was. Tui bleef volhouden dat we hadden gekregen wat we hadden geboekt, kortom het was ons probleem. Verder waren er maar 2 stoelen en 2 sets handdoeken. "Dat klopt" volgens Tui want we hebben maar een 2persoons kamer geboekt. Er wordt niks gedaan om je vriendelijk te helpen, integendeel. We kregen het idee dat we maar lastig waren. De manager van Tui zou ons nog bellen om het probleem nog eens te bespreken. Dat is nooit meer gedaan. Een klacht indienen heeft geen zin volgens Tui want "we hadden gekregen wat we hadden geboekt". Tui is een veel te grote organisatie met niet betrokken personeel.

  • Algemeen 1
op 3 september 2016 bestemming: Malta, reisperiode: augustus 2016

Goed hotel,mooie bestemming,hoofdstad valetta erg mooi

  • Algemeen 8
op 3 september 2016 bestemming: Portugal / Sant Miguel, reisperiode: augustus 2016

Alles was prima geregeld tot de laatste dag wachten op taxibus maar kwam niet met andere passagier een taxi genomen

  • Algemeen 5
op 2 september 2016 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2016

Het hotel was Paradijs Beach Resort. Het getal 6 komt voort uit de goede service en eten van het restaurant. De kelderkamer 68 zag er zo smerig uit, de vloer geschilderd met muurverf. Na een tijd is de vloer niet meer schoon te krijgen, de douche vloer was zo smerig dat je flip flop nodig had. Ik kreeg een andere kamer 74 mijn koffer neer gezet, bij het achterom kijken naar de voordeur die dicht was bemerkte ik dat ik door de deur de buren zag lopen. Mijn bed had een opstaande rand bij het verschuiven van de matras stonk het naar schimmel. Bij sommige kamers ( 52 ) was de schimmel op de muur en plafonds over geschilderd. Het zwembad was betegeld met kleine tegels maar daar lieten delen van los ( zeer scherp) De zee als hij er was, was er bijna geen strand en veel zeewier. Wanneer de zee er niet was, kon je een paar kilometer de zeevloer op lopen en dan zakte je tot je enkels in de blubber. En zo kan ik wel een pocketboek schrijven daar ben ik 23 dagen geweest. Van de reis organisatie heb ik een deel van mijn geld terug gekregen. Ook het hotel De Reef had het zelfde strand, ook daar ben ik geweest.

  • Algemeen 6
op 2 september 2016 bestemming: Turkije / Konlakli, reisperiode: september 2016

Dit cijfer is omdat alles goed geregeld was

  • Algemeen 9
op 2 september 2016 bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: augustus 2014

Het land is mooi om naar toe te gaan jammer dat er niet meer op gevlogen wordt. En de reisorganisatie TUI is perefct

  • Algemeen 8
op 2 september 2016 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: maart 2016

Prettig geregeld , vriendelijke staf

  • Algemeen 8
op 30 augustus 2016 bestemming: Oostenrijk / Maurach, reisperiode: juli 2016

Zeer slecht hotel, en Tui neemt de klacht niet seriues

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / Bayahibe, reisperiode: juli 2016

8 voor de ontzettend vriendelijke reisleider van TUI. Hij herkende je meteen de 1 dag

  • Algemeen 8
op 29 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2016

Alles perfect geregeld, alleen lang wachten op de luchthaven van Kos bij terugvlucht. Verder geen op of aanmerkingen

  • Algemeen 9
op 28 augustus 2016 bestemming: Suriname / rondreis, reisperiode: december 2015

Suriname kende ik alleen uit de geschiedenisboeken. Tijd voor een kennismaking met dit bijzondere land. Wow, wat een schitterende natuur, zeer vriendelijke mensen en een gezamenlijke historie van Suriname en Nederland. Het was een reis vol cultuur, natuur, historie en ontspanning. Dank aan de kundige gids en chauffeur.

  • Algemeen 9
op 26 augustus 2016 bestemming: Thailand, reisperiode: augustus 2016

Wij hebben een fantastische reis gemaakt met onze kinderen naar Thailand. Helaas bij terugkomst zijn de koffers (vlucht Emirates, reis geboekt via TUI Zeist) niet mee. Op dit moment zijn wij 3 weken verder en nog steeds niet in het bezit van 2 van de 4 koffers (een koffer schijnt op luchthaven Dusseldorf te staan). Hierop hebben wij TUI Zeist aangesproken. Ze vinden het vervelend, maar helaas. Een arrogante houding en totaal niet in staat om te willen meewerken. Schande!

  • Algemeen 2
op 26 augustus 2016 bestemming: Malta / lent, reisperiode: augustus 2016

Lekker een week op vakantie en bijtanken. Dat was in ieder geval het plan... helaas kregen we een kamer aan de achterkant van het hotel op de 1e verdieping. We hadden uitzicht op een bouwplaats. Dit was al zeer teleurstellend. De bouw start elke ochtend om 6 uur. Verder ook veel last van geluidsoverlast. Mensen die luidruchtig zijn na het stappen. Busjes die met draaiende motoren staan te wachten. We hebben meerdere malen aan de receptie om een andere kamer gevraagd. Wij moesten bij tui zijn. Bij een tui medewerkster ons verhaal gedaan. Ze zou in gesprek gaan met het hotel en erop terug komen met ons. We hebben helemaal niets meer van haar gehoord. We hebben contact gezocht met tui Nederland hierover. Een uitgebreide mail gestuurd. Na twee dagen kregen we een standaard mail terug waarin ons werd verzocht telefonisch contact op te nemen. Al met al is tui zeer slecht bereikbaar en als je ze bereikt helpen ze je totaal niet. Ik had echt meer van zon grote organisatie verwacht. Erg teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2016 bestemming: Egypte, reisperiode: augustus 2016

Onvolledig en onjuist geadviseerd door Tui (reisbureau Effting te Eindhoven: dramatisch: dit bureau vooral vermijden). Gevolg dat de boeking voor de vakantie 1 werk voor aanvang eenzijdig (!) door Effting/Tui werd geannuleerd en zij geen alternatief meer konden e/o wilden aanbieden. Ook Tui/Nederland kon (wilde?) niet corrigeren. Dus vakantie viel volledig in duigen. Het laatste woord is hier niet over gezegd, maar daarmee is de bedorven vakantie niet hersteld. Advies: vermijd Tui en vooral reisbureau Effting te Eindhoven. Vroeger goede ervaringen met Kras, maar Tui is een multinationsl geworden die mijlen van de klant verwijderd is: dus niet nee in zee gaan.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2016 bestemming: Senegal / saly, reisperiode: januari 2016

Het was erg tropisch en heel erg mooi. Dit was ook de eerste keer dat we buiten europa reisden. En dat beviel ons heel erg goed.

  • Algemeen 9
op 22 augustus 2016 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2016

In t gehele plaatje alles goed verzorgd

  • Algemeen 8
op 19 augustus 2016 bestemming: , reisperiode: juli 2016

Alles klopte van het begin tot aan het eind

  • Algemeen 8
op 17 augustus 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2016

Mijn vriend en ik hebben in maart een vakantie geboekt bij Tui. Gister (2 weken voor vertrek) krijgen we ineens een mail dat ze bij ons resort werkzaamheden aan het zwembad en de jacuzzibar hebben, waardoor deze onze gehele vakantie niet te gebruiken zijn. Dit is precies in het gedeelte waar ons huisje zit. Vanmorgen heb ik hierover contact opgenomen met Tui en het enige wat hun aanbieden is een resort met veel minder faciliteiten, eetgelegenheden en met behoorlijk wat slechte beoordelingen. Hiermee zijn wij uiteraard niet akkoord gegaan. Waarop ze bij Tui vertelde dat ze dan niks voor ons konden doen. Je zou toch van een reisorganisatie als Tui wel een stuk meer verwachten!!! Wat een slechte services!!!

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2016

Alles was perffect geregeld door Tui vliegen,En hotel was top.

  • Algemeen 9
  • Vorige
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Volgende