T.
op 15 augustus 2016
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2016
Afhandeling van klacht gewoonweg zeer slecht!
De klacht betreft: terugvlucht gemist door foute informatie TUI!
TUI Nederland
Betreft: klacht terugreis Kalithea Horizon Royal (Rhodos)
Reisdatum: 12-07-2016
Beste heer, mevrouw,
Afgelopen zaterdag 23 juli kwam onze leuke vakantie op Rhodos op een zeer onaangename manier ten einde doordat wij onze vlucht terug naar Nederland hebben gemist!
We hebben voor vertrek tot twee keer toe (vrijdag 22 juli en zaterdag 23 juli) gekeken in de informatiemap waar de Nederlandse vlag op stond. Daar stonden de terugreizen in. Zaterdag 23 juli vlucht AMS 23.00 stond erin. Het boek verder en teruggebladerd, maar daar stonden alleen nog vluchten op andere dagen gepland dus het moest die vlucht wel zijn.
Er stond dat we om 20.10 de tranferbus van het hotel naar het vliegveld moesten nemen. Die stond netjes op tijd klaar maar er was geen reisleiding aanwezig en er werd bij het instappen geen checklist nagelopen. Dat vonden we al vreemd maar zijn er vanuit gegaan dat het goed was aangezien deze tijd in het TUI boek stond.
Om 20.40 arriveerden wij op het vliegveld en kwamen we in een gigantische drukte terecht. We hebben ruim een uur en een kwartier in de rij moeten staan voor we bij de checkinbalie met TUI logo aankwamen. Geen pretje met kleine kinderen die doodmoe waren en huilerig. Eenmaal bij de balie aangekomen kregen wij te horen dat onze vlucht al vetrokken was.
Een enorme schrok…
De dame achter de balie verwees ons door naar de TUI vertegenwoordiger op het vliegveld
Ze stond een aantal incheckbalies verderop bij een ander gezin, ook uit ons hotel, met hetzelfde probleem. Ze heeft ons meegenomen naar het TUI kantoortje en we hebben haar het probleem uitgelegd. Zij vertelde ons dat er die avond twee vluchten naar Amsterdam vertrokken en dat wij de gegevens van de verkeerde vlucht hadden. Maar we hebben meerdere keren in het TUI informatieboek gekeken en hebben er maar één vlucht op zaterdag in zien staan.
Dit geldt voor ons maar ook voor het andere gezin.
Naar aanleiding van ons verhaal heeft ze contact opgenomen met Ellen, de TUI vertegenwoordiger in het hotel. Zij gaf aan dat de reisgegevens wel in de map gestaan zouden hebben en dat dit betekende dat wij dus zelf moesten opdraaien voor de kosten voor nieuwe tickets en hotel (gingen geen vluchten meer).
Zowel wij als het andere gezin hebben het verhaal van Ellen direct tegengesproken!
Maar omdat we daar met kleine kinderen stonden en geen kant op konden hebben we besloten om kosten te maken voor de terugreis met het idee bij thuiskomst contact met TUI op te nemen om ons beklag over dit gebeuren te doen.
Uiteindelijk hebben we voor maar liefst €636,- aan extra kosten moeten maken (Tickets: €536, Hotel: €60, Taxi heen en terug: €40)!
Maar feit blijft dat de informatievoorziening in het hotel niet goed was. Het kan geen toeval zijn dat twee gezinnen hetzelfde probleem hebben. Er is niet geteld in de bus. Er was geen TUI vertegenwoordiger aanwezig. Het was gewoon echt slecht.
Als er 8 mensen ontbreken moet dat toch opvallen?
Hoe dan ook we hebben flink gespaard voor de vakantie en het is de laatste tijd al allemaal krap dus opeens een rekening van €636,- voor je kiezen krijgen is alles behalve prettig.
Klacht ingediend:26 juli
Reactie TUI: 15 augustus
Kort belletje dat ze alleen vluchthavenbelasting €64,25 vergoeden!! Zij hebben niks fout gedaan, alles was in orde, krijg je dan te horen! TUI, neem klachten eens serieus en luister eens na beide kanten vh probleem, wel erg makkelijk om de standaard zinnen 10x te herhalen " nee mevrouw, ik kan echt niks voor u doen, ik vind het heel vervelend bla bla bla".
TUI discover your smile?!? Jeeeeh right!
... Lees meer
Jolo
op 10 augustus 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2016
Vliegen met TUI (blue air) waardeloos. Vaak gevlogen, maar nog nooit meegemaakt dat geplande vluchttijd ruim 8 uur werd verlaat, zodat we op onze eerste vakantiedag pas laat aankwamen bij ons hotel. Kortom, door TUI 1 vakantiedag door de neus geboord en als verrassing vlogen we opeens met Blue air omdat er blijkbaar te weinig vliegtuigen zijn bij TUI. Hiervan was ons niets bekend toen wij boekten, want anders hadden we nooit deze reis geboekt. Stoelen waren veel te recht om comfortabel te kunnen zitten en beenruimte veel te krap. Reis van 4,5 uur duurt lang zo......Bij Arke en Kras altijd goede vakanties gehad, TUI hoeft voor ons echter nooit meer.
... Lees meer
Jan
op 6 augustus 2016
bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: oktober 2015
Vorig jaar 16 dagen naar Cuba en voor de eerste maal met de nieuwste dreamliner. Aan gekomen in Varadero ging het al gelijk mis...het luik voor de koffers ging niet open! En dat na de eerste vlucht met de nieuwste dreamliner. Wachten en wachten op de kleine luchthaven in Varadero, je mocht niet naar buiten of zo, nauwelijks iets te drinken, en het duurde maar en duurde maar. Nog steeds geen koffers, mensen raakten geirriteerd met de nodige kinderen die het ook warm hadden en nauwelijks iets te drinken. Het was er behoorlijk warm. Opeens een medewerkster van Tui, ze zou actie ondernemen. Nou zeg, geweldig. Ze ging informeren en kwam later terug, ze moest op telefoon wachten. Die rinkelde opeens onophoudelijk en niemand nam op. Toen kwam ze en zei dat er over 15 min alles goed kwam. Nou, niks van dat alles en weg was ze weer, zeker verkoeling zoeken. Na een half uur kwam ze en zei dat alles goed kwam. Vergeet het maar. Weer was ze ervandoor! En wij maar wachten in de drukkende hitte. Toen kwam ze opeens met de mededeling dat de dreamliner weer terug was naar Amsterdam...met koffers en al!!En weer iedereen bij mekaar om te overleggen, nog steeds geen drinken en nog steeds zeer warm in de hal. Toen ging ze weer met nederland bellen zogenaamd. Een tijd later kwam ze weer terug en zei dat we de klacht moesten neerleggen na terugkomst in nederland. Het probleem afschuiven ging haar goed af, maar voor de rest niks!! Een mede passagier zei haar dat zij toch reisleidster was en het probleem diende op te lossen en niet op ons diende af te schuiven!! Ondertussen hadden we al enkele uren daarzo gewacht met 0 resultaat. Eerst dus enkele uren vertraging op schiphol en nu dus dit, nou, geweldig zeg. Daarna kwam ze met het idee om iedereen naar de bank te verwijzen om geld af te halen om alvast iets te kopen in een winkel, ,n t-shirt, sportbroek e.d. in Plaza de las Americas in Varadero. Maar de bonnetjes moesten bewaard worden om voor vergoeding in aanmerking te komen naderhand in nederland. Peperduur allemaal, dus het geld was zo weg. toen dat achter de rug was konden we zonder koffers naar ons hotel Blau Varadero. Maar het was een zooitje,niet te geloven. Na 3 dagen kwam ze in ons hotel met het voorstel om € 150,- p.p aan te nemen en voor de rest geen rechten meer, dat hebben we zeer zeker niet aangenomen! En uiteindelijk hebben we na 5 a 6 dagen onze koffers terug gezien. Die 2 x € 150,- hebben we via onze persoonlijke reisleidster terug gekregen, maar voor die 5 a 6 dagen zonder koffer helemaal niets! Nou, tui, je bent bedankt, alles peper duur aan boord, het was een zooitje met jullie!! Nu hebben we voor onze a.s Carribean cruise plus 10 dagen hotel Blau Varadero geboekt in duitsland, niks tussenstop in Cancun, gewoon rechtstreeks, en ,n stuk goedkoper! Voor ons dus: NOOIT MEER tuifly!!!
... Lees meer
Chessy Lardinois
op 4 augustus 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juli 2016
1. Stoel-reservering kan online alleen maar met een creditcard.
2. In het vliegtuig was pinnen niet mogelijk.
3. Reisleiding op de luchthaven was onduidelijk en in de bus richting ons hotel was er niemand van reisleiding aanwezig.
4. Op de dag van vertrek werd er een briefje van Tui onder de hotelkamer deur gestoken met de mededeling dat onze betaalde stoelreservering was komen te vervallen, hierdoor zaten wij niet meer naast elkaar en zelfs niet meer in de zelfde rij van het vliegtuig. Echter zaten mensen die niet hadden gereserveerd wel gewoon naast elkaar, erg vreemd. Ook hebben wij hierover op de dag zelf direct een mail naar Tui gestuurd, waar wij geen antwoord op hebben ontvangen en ook op de luchthaven werd geen werk van gemaakt om onze vlucht zo prettig mogelijk te laten verlopen. Het enige bericht dan wij vanuit de hostess te horen kregen was dat er niets meer aan te veranderen was en dat ze namens Tui haar excuses alleen maar kon aanbieden. Ze gaf aan dat wij zelf in het vliegtuig nogmaals moesten kijken of wij hier nog iets aan konden veranderen. In het vliegtuig zelf hebben de stewardessen wel zeker de moeite gedaan om ons te kunnen helpen, helaas was dit, zoals wij ook al verwachte en op de luchthaven hebben aangegeven niet meer mogelijk.
5. Nu zijn wij al één hele week thuis en hebben tot op heden toe nog altijd geen mail van Tui ontvangen betreft de terug vordering van onze betaling voor de niet verkregen stoel-reservering.
6. Het enige pluspunt was dat de geboekte excursies super georganiseerd waren, wij hebben hier erg van genoten.
C B J Ribbert
op 3 augustus 2016
bestemming: Italië / Asparetto, reisperiode: juli 2016
Wij hebben een villa gehuurd via TUI. Hier hebben we behoorlijk wat correspondentie over gevoerd voordat we de vakantie boekten! We boekten en kregen (dachten we) een 'villa' met zwembad in de tuin; een tuin die de villa omringde.
Het was object 468007, in Cerea Noord-Italië
Toen we aankwamen schrokken we ons een hoedje. Het zwembad was bij de buren en slechts te bereiken via het openen van 2 deuren en 2 poorten. Verder is er geen toilet bij het zwembad (een polyethyleen bak van 30 m2 gebouwd bovenop een betonnen vloer)
Dit was een geweldige tegenvaller. Dat er geen wasmachine, en andere zaken die wel in de omschrijving stonden waren was een probleem maar minder belangrijk. Wij waren met z'n zessen, incl. 2 kleine kinderen die het liefst elk moment van de dag in het zwembad willen verkeren.
Uiteraard hebben we TUI gebeld ongeveer 60 keer in de 5 dagen dat we nu hier zijn, kregen we iedereen aan de telefoon, behalve personen die een beslissing konden nemen! Iedereen zou terugbellen, niemand belde terug! Ongeveer 80 E-mails verstuurd aan TUI en hebben er 2 terugontvangen van TUI; met de bemerking TUI is niet verantwoordelijk, regel het maar met de lokale eigenaar Mr Luca Lanza. Deze heer zegt echter dat niet hij de eigenaar is maar slechts hier woont voor de bewaking van de eigendommen. Verder zegt Luka, via TUI, de 2e E-mail die we van TUI ontvingen; geen restitutie!
Dan denk je dat je geboekt hebt via een betrouwbare organisatie en je valt in handen van oplichters!
Michel
op 1 augustus 2016
bestemming: Griekenland / Cycladen, reisperiode: juni 2016
Wij hebben diverse malen gevraagd of de hotels daadwerkelijk goed waren en of deze centraal lagen, zodat wij alles (en dat met name het centrum goed konden bereiken). Dit is meerdere keren bevestigd. Helaas maakt TUI op voorhand niet de hotels bekend, dus het was een gok of het daadwerkelijk fatsoenlijke 4* hotels waren.
De hotels op Mykonos en Naxos waren gewoon goed, alleen lag het hotel Mykonos te ver weg van de bewoonde wereld. Hierdoor waren wij een klein vermogen kwijt aan taxi’s en transfers.
De hotels op Paros en dan met name Santorini waren bedroevend slecht. Bij het hotel op Santorini moest je bijna je duikuitrustig meenemen als je een keer gedoucht had. Overal water. Ook waren de kamers vies en klein.
Daarnaast waren wij op Paros ook weer een vermogen kwijt aan taxi’s, daar er geen bushalte dichtbij was en de stad gewoon te ver lopen was (en dat in de brandende zon).
Ook zijn er nog een legio aan andere en/of kleinere klachten, echter zullen wij deze hier niet vermelden om het één en ander overzichtelijk te houden.
Vervolgens een klacht gedeponeerd (en geregistreerd) bij TUI op 29/06. Vervolgens kregen wij een bevestiging dat hierop binnen 4 weken een antwoord zou komen en een oplossing aangedragen zou worden.
Helaas blijkt dit ook weer een leugen te zijn van TUI, want inmiddels zijn we alweer een maand verder en hebben wij nog altijd niks mogen vernemen van deze schandalige reisorganisatie.
Dit was voor ons duidelijk de eerste en laatste keer dat wij ons door TUI op deze manier hebben laten ”verrassen”. Schandalig bedrijf wat gemaakte afspraken niet nakomt.
Gewenste Oplossing:
Zoals reeds vermeld in mijn geregistreerde klacht van 29 juni j.l. verlangen wij een deel van de reissom terug vanwege de overlast en gemaakte taxi/transfer kosten. Die gewoon noodzakelijk waren om ergens überhaupt te kunnen komen.
Aardewijn
op 22 juli 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2016
Ik heb op 23 juni een klacht gemeld en nog steeds geen antwoord gekregen. deze zou op datum van binnenkomst behandeld worden. Blijkbaar heeft tui zoveel klachten dat het zo lang moet duren.
Den Reijer
op 19 juli 2016
bestemming: Oostenrijk / kirchberg, reisperiode: juli 2016
Lifthotel was perfect hele fijne vacantie
Anne
op 19 juli 2016
bestemming: Thailand, reisperiode: september 2016
Groepsreis geboekt en betaald naar Thailand . Waren nog 3 plaatsen over. Nu komen ze met of ik bij wil betalen, omdat ze een storing hadden met Evaair en of ik €100,00 wil bij betalen, heeft iemand hiervervaring mee. Vind het een beetje een machtsspelletje.
Marjan
op 17 juli 2016
bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: juli 2016
We zijn erin geTUInd! Nieuwe slogan van TUI: "HELAAS, IK KAN NIETS VOOR U BETEKENEN" in plaats van Discover your smile: de cynische lach van TUI. Jammer genoeg kan TUI haar beloftes op de website en in commercials niet waar maken. Bijna onze stoelen gereserveerd, de plaatsen al aangeklikt, echter nog een vraag daarover aan klantenservice. Gebeld. Hiervoor moet de klant uitloggen uit de boeking zodat de medewerker in de boeking kan. Prima, maar na dit telefoongesprek kon ik NOOIT meer stoelen reserveren. "De verkoop voor de heenvlucht is TIJDELIJK gesloten." (dat duurt een WEEK tot aan de vluchtdatum!!!) Weer gebeld, krijg ik de mededeling: "Mevrouw, IK KAN NIETS VOOR U BETEKENEN (medewerkers zijn goed opgeleid in afschepen, ik heb dat zeker wel 6 keer gehoord). U moet maar blijven proberen ." Pardon?
U denkt dat ik de hele dag achter mijn scherm zit? Om een lang verhaal...vandaag te horen gekregen dat we ergens achter in het vliegtuig geparkeerd zijn op derderangs plaatsen voor een lange vligreis. Dat kan TUI dus wel: derderangs service verlenen door ons random in het vliegtuig te plaatsen, terwijl ik mijn boeking al bijna rond had voor 5 personen met plaatsen meer voorin. TUI bedankt! SUPER geregeld. Beste CEO/CFO vanTUI, deze negatieve ervaringen gaan u op de lange termijn klanten kosten een daarmee ook arbeidsplaatsen. Het is een kwestie van tijd. Jammer.
Miriam
op 17 juli 2016
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2016
Het was super geregeld!
A. Hazendonk
op 14 juli 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2016
Boek je bij TUI en kies je vertrektijden die wenselijk zijn met kinderen. Dus vluchten die overdag zouden moeten zijn. De uiteindelijke uitwerking die we toegezonden krijgen zijn vluchten die 8 uur later vertrekken waardoor je met kleine kinderen midden in de nacht op de plaats van bestemming aankomt. Deze maatschappij weet niet wat klantgericht en service betekent. Voor ons NOOIT meer met Tui!
Quinta
op 14 juli 2016
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juni 2016
Volledig verzorgde reis geboekt bij Tui. Maar dat was eens en nooit meer. Helaas! Over de prachtige vakantiebestemming en het schitterende hotel helemaal niets aan te merken. Maar de vliegreis en het bijhorende personeel daarentegen...
Ik heb al heel wat keren gevlogen in m'n leven maar zo'n slechte vlucht als bij Tui heb ik nog nooit meegemaakt. Comfort class geboekt maar het enige verschil met economy is een beetje meer beenruimte. De stoelen zijn verre van comfortabel. Twee dagen last gehad van m'n bilpartij. Vliegtuig doet in z'n geheel al gammel aan. Ook de klaptafeltjes functioneerde helemaal niet. Maar wat ik nog erger vindt is het uiterst onvriendelijke personeel. Jeetje, ik heb nog nooit zulke onbeschofte stewardessen meegemaakt.
Geloof me. Ik ben niet het type zeur en zéker niet als ik vakantie heb. Ik tolereer dan veel meer dan ik normaal al doe. De stewardessen waren echt héél erg onvriendelijk, tegen iedereen. Er kon geen vriendelijk woord of glimlach vanaf. "Tui, discover your smile", nou.. Uw stewardessen hebben die glimlach nog niet ontdekt hoor.
Waarom ik die onvriendelijkheid zo erg vindt? Als eindelijk die heerlijke, ontspannen en welverdiende vakantie zich aandient en je reis begint met een gammel vliegtuig met vreselijke stoelen dat is al niet prettig. Maar als je dan ook niets anders dan snauwen en chagrijnige gezichten kan krijgen van het personeel, dan noem ik dat een slecht begin van je heerlijke vakantie. En dan duurt die vliegreis van 4 uur ineens heel erg lang.
Op de terugreis zaten mijn vriend en ik niet eens naast elkaar terwijl we als een van de eerste incheckte. Merkwaardig. Maar geen probleem. Ik zat aan het gangpad en dat heb ik geweten ook. Als klein meisje wilde ik altijd stewardess worden, omdat zij knap en slank zijn. Maar laat dat slank anno 2016 maar weg. Geen probleem!! Niks op tegen! Elke maat is mooi als je er zelf maar tevreden mee bent. Maar door het smalle gangpad en door het maatje meer van de dames in kwestie werd ik continu gebeukt door een kont, been of arm van de ietwat vollere stewardessen. En aangezien ik niet naast m'n vriend zat ga ik ook niet tegen de onbekende medepassagier kruipen, die in het midden zat, om de aanvallen te ontwijken. En excuus?! Nee niet een keer gehad.
Al met al: ik heb dus niet prettig gevlogen met Tui. Zowel de heen- en terugreis was alles behalve comfortabel en ontspannen. Niet leuk om je vakantie zo te beginnen en te eindigen.
Marco
op 10 juli 2016
bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juli 2016
Online inchecken niet mogelijk op vluchten naar Canada. Enig alternatief is achterlijk vroeg naar Schiphol en als een malle in de rij gaan staan. Waardeloos.
Anna Jansen
op 1 juli 2016
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: juni 2016
Nooit meer TUI. NA een verblijf van 8 dagen zouden wij op 21 juni 2016 met de bus worden opgehaald. Op de heenreis werden wij afgezet voor het hotel bij de receptie. Aannemende dat we daar ook weer opgehaald zouden worden, hebben we zitten wachten. Maar geen bus. Bellen met de reisbegeleiding ter plekke had geen zin, die hielden siesta. Het TUI noodnummer gaf aan dat we dan maar een taxi moesten nemen. Maar dan loop je ook het risico dat je te laat bent en op de luchthaven staat. Nadat de TUI reisleidster wakker was en er contact was werd ons medegedeeld dat we maar een hotel en een ticket voor de volgende dag moesten regelen. Na terugkomst nooit meer wat van TUI gehoord. Er kan geen excuus af. Na het indienen van de klacht en declaratie een onvriendelijke dame van TUI: eigen schuld hadden jullie maar een taxi moeten nemen.
Schouten
op 30 juni 2016
bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juni 2016
Een reis geboekt bij TUI. Wat blijkt nu TUI heeft een tekort aan toestellen, dit wordt niet beschreven op hun website. Het tekort wordt aangevuld met de prijsvechter Blue Air. We hebben veel gevlogen en wij hebben nog nooit meegemaakt dat er zulke oude, versleten en smerige toestellen bestaan. Bij de gate werd aan de vleugel van het toestel met tape een reparatie uitgevoerd. Als wij dit geweten hadden dan waren wij niet ingestapt. Mijn beklag gedaan bij TUI. TUI reageert dat de toestellen voldoen en hebben geen begrip voor alle klachten die er momenteel zijn over TUI in combinatie met Blue Air. Onze vakantie is niet verlopen zoals wij hadden gehoopt. Wederom geen begrip bij TUI. De reclame smile begrijp ik nu, deze staat voor hoe TUI hun klanten met een glimlach besodemieteren. Betalen voor kwaliteit echter dit niet leveren. Wij hebben besloten om geen reizen meer te boeken bij TUI.
Brouns
op 28 juni 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: mei 2016
Onbeschoft personeel, afspraken niet nakomen, down grade, slecht eten, slechte stoelen, al bij al eens maar nooit meer deze Klot.... maatschappij, ga dit met veel mensen delen deze info, zonde van het geld en je kan beter geld uit geven aan een andere maatschappij, voor ons nooit meer TUI, bah, bah
L. van Nieuwenhuijzen
op 28 juni 2016
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juni 2016
TUIfly eist gereserveerde vliegtuigstoelen op en zet de passagiers zonder pardon uit vliegtuig.
Om medische redenen verzoeken wij begin november 2015 de Directie van TUI schriftelijk of het mogelijk is om 2 vliegstoelen (1A en 1B of 1E en 1F) te reserveren op de 1ste rij voor onze vakantie op 16-06-2016 voor 2 weken naar Fuerteventura. Vervolgens worden wij via het TUI Contact Center, Volmerlaan 3, 2288 GC Rijswijk (ZH) door de speciaal aangewezen contactpersoon enkele dagen later opgebeld met de mededeling, dat ons verzoek wordt ingewilligd. Vanwege de erg vroege en late vliegtijden wordt onze vlucht van Amsterdam omgeboekt naar Eindhoven Airport. De heer laat ons eerst nog schriftelijk weten, dat er groen licht vanuit Eindhoven dient te komen m.b.t. de gereserveerde vliegtuigstoelen, korte tijd later ontvangen wij dit akkoord.
Op 16-06-2016 melden wij ons om 14:00 uur bij de laatste incheckbalie van TUIfly op Eindhoven Airport voor vluchtnummer OR531 met vertrektijd 17:00 uur naar Fuerteventura. Het valt ons op dat de persoon die ons incheckt aarzelt en vraagt aan de dame van TUIfly die achter haar staat of dit wel correct is, waarna wij onze schriftelijke bevestiging van de gereserveerde vliegtuigstoelen verstrekken, waarna wij 2 boardingkaarten ontvangen voor stoel 1A en 1B.
Om ca. 16:15 uur worden wij opgehaald omdat 1 van ons met de rolstoel naar het vliegtuig gebracht dient te worden. Eenmaal in het vliegtuig aangekomen worden wij naar onze stoelen verwezen. Een van de stewardessen komt zelf nog even een kort praatje met ons houden over een gezamenlijke bekende. Als iedereen aan boord is komt er een vrouwelijke purser naar ons en zegt dat zij ons even wenst te spreken en omdat wij onze veiligheidsgordels al vastgegespt hebben maken wij deze weer los, vervolgens verzoekt zij om onze vliegtuigstoelen af te staan – omdat deze gereserveerd is voor de crew, vanwege de lange vliegtijd en de arbeidstijdenwet. Echter wij delen haar mede, dat wij onze vliegtuigstoelen niet wensen af te staan en vertellen haar dat wij deze stoelen via de Directie al 8 maanden geleden hebben gereserveerd om gezondheidsreden, wij willen haar de bevestiging hiervan laten zien, echter dat interesseert haar helemaal niet en zij loopt vervolgens naar de cockpit – blijkbaar om versterking te halen. Vervolgens verschijnt de piloot of de copiloot die niet eens het fatsoen heeft om zich voor te stellen en sommeert ons om elders in het vliegtuig te gaan zitten of direct het vliegtuig te verlaten. Mede omdat onze handbagage waarin levensbedreigende medicatie zit, recht boven ons zit en vanwege gezondheidsreden weigeren wij elders in het vliegtuig te gaan zitten omdat wij onze handbagage niet mee kunnen nemen. Omdat wij de overige passagiers niet willen confronteren met vertraging of een eventuele tussenlanding te voorkomen hebben wij het vliegtuig zonder enige hulp met onze handbagage verlaten. Als klap op de vuurpijl werden wij nog even in een kwaad daglicht gesteld, omdat via de microfoon werd omgeroepen dat 2 passagiers van boord gingen en hun bagage uit het ruim gehaald moest worden en daardoor 15 minuten vertraging werd opgelopen. In de stromende regen konden wij terug zien te komen bij de band in de bagagehal.
Thuisgekomen hebben wij direct telefonisch contact opgenomen met TUI, de dienstdoende Michéle, zij vertelde ons dat zij 27 jaar in de reiswereld zat, maar zoiets dergelijks had zij nog nooit meegemaakt. Vervolgens zou zij een uitgebreide rapportage naar TUI zenden. Dezelfde avond hebben wij zelf ook nog een uitgebreide e-mail naar TUI toegezonden welke voorzien was van een Disclaimer, echter deze werd zonder onze toestemming doorgezonden naar de desbetreffende purser van deze vlucht. Op haar beurt zond deze purser deze e-mail via Facebook door naar een collega purser van TUI.
Het werd nog gekker toen wij de volgende dag (17-06-2016) naar ons Hotelverblijf op Fuerteventura belden. Namelijk TUI had hun verteld, dat wij onze vlucht gemist hadden. Dag vakantie en dag afspraak met vrienden welke wij in november 2015 hadden gemaakt om elkaar op Fuerteventura te treffen. TUI heeft intussen onze reissom terugbetaald, maar weigert immateriële schade te vergoeden. Sterker nog, ondanks dat zij 3x per e-mail hebben bevestigd dat wij binnen 48 uur een reactie zouden ontvangen, lieten zij ons weten niet meer te zullen reageren op onze correspondentie. Om onze ervaring af te ronden ontvingen wij op 17-06-2016 (de dag na vertrek) om 2:55 uur een e-mail waarop stond: Uw E-tickets zijn gereed. Fijn dat u uw vakantie heeft geboekt bij TUI.
Als dank dat TUI ons zo’n buitengewone fijne vakantie heeft bezorgd, plaatsen wij als compliment (cynisch bedoeld) deze ingezonden reactie. NOOIT MEER TUI en Discover you Smile TUI, bent u ook zo vreselijk aan TUI toe. In dat geval moet u boeken bij de Fa. List en Bedrog, die naam TUI draagt!
TUI en TUIfly reageren nergens op en verkopen slechts uitsluitend leugens of gebakken lucht!
Sinds dat wij zonder enige aanleiding op 16-06-2016 uit het vliegtuig naar Fuerteventura zijn gezet op Eindhoven Airport met vluchtnummer OR531 reageert TUI en TUIfly als volgt. Zij zenden je een standaard e-mailbericht waarop staat vermeld: Aan L. van Nieuwenhuijzen met als afzender L. van Nieuwenhuijzen, daarmee plegen zij valsheid in geschrifte. Ze geven aan om binnen 48 uur te zullen reageren en doen dit vervolgens niet. Onder andere op 3 juli 2016 zonden zij een e-mail met daarin, dat zij binnen 24 uur zouden reageren en hedenmorgen (05-07-2016) ontvingen wij dezelfde standaard reactie van hen per e-mail. Advies: boek beslist géén vakantiereis bij TUI, hun reisvoorwaarden zijn volkomen eenzijdig en u als klant hebt uitsluitend plichten en géén rechten, vervolgens kun je naar je geld fluiten. Gelukkig hadden wij vanaf het begin van de reisovereenkomst (november 2015) alles schriftelijk bevestigd, echter in de praktijk blijkt dat TUI haar eigen gemaakte schriftelijke overeenkomst(en) niet naleeft en je letterlijk buiten zet, zonder Discover your Smile of pretoogjes! Bent u ook zo vreselijk aan TUI toe? Wij zijn in ieder geval niet en als wij de meerderheid van de ingezonden reacties lezen, zijn wij niet de enigen.
Johan
op 27 juni 2016
bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: november 2015
Ik ben ruim een half jaar bezig om geld terug te krijgen na een vertraging terugvlucht Miami - Amsterdam. Ik heb hen meerdere keren op persoonlijke titel benaderd en werd continue door TUI erop gewezen dat ik geen recht op vergoeding had. Inmiddels via Euclaim zaak lopen en nu betalen ze wel uit. Echt een schande hoe slecht ze hier mee omgaan. Ik zag vanochtend een item op nieuws dat gedupeerde luchtreizigers vaak geen claim indienen. Daar rekent een maatschappij als TUI op door in 1e instantie klanten weg te sturen ipv netjes af te handelen. Ze zijn in mij een goeie klant verloren.
VM
op 26 juni 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2016
Nog voor vakantie krijgen wij te zien dat wij met blue air naar Kreta gevlogen worden, een Roemeense prijsvechter wat rammelbakken schijnen te zijn, niet echt een goed gevoel over aangezien we hier geen keuze in hebben.
Zelf vliegen we veel maar altijd met gerenommeerde lechtvaartmaatschappijen als KLM, Emirates, Lufthansa en voor mij hoort ook tui fly hierbij als vakantievlucht.
Daarnaast hadden we prachtige vliegtijden bij boeken gekozen, maar door wijzigingen zijn we 2 dagen vakantie tijd op Kreta kwijt ipv vliegen om 7:30, gaan we ineens om 18:15 en terug ipv 23:00u ineens al om 13u. Resultaat 2 dagen vakantie minder.
TUI hierover gebeld, en ze verschuilen zich achter het feit dat we hetzelfde aantal nachten in het hotel verblijven. Yeah right, door alle wachttijden zijn we pas om 2u bij het hotel, half drie in de kamer, geweldige nacht nog ....
De prijs van de reis in oogschouw nemend, ronduit schandalig hoe er gehandeld wordt en hoe je afgescheept wordt. We waren zo tevreden over TUi, maar dit is onacceptabel, en dus de laatste keer dat wij met deze maatschappij gaan.
Margot
op 25 juni 2016
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: februari 2014
Onze droomreis werd door tui werkelijkheid. We vlogen met KLM naar Bali. In Kuta hebben we 17 dagen gelogeerd in wina holiday villa. Alles was en bleef een mooie belevenis. Het land, de mensen, het verblijf in het hotel. Tui heeft onze reis van het begin tot het eind verzorgd en hun beloftes waar gemaakt. Eind dit jaar hopen wij weer een reis te mogen maken. Zeker is dat nog niet. Maar als we gaan, is het zeker dat we met tui reizen gaan.
Annet
op 22 juni 2016
bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: april 2016
Florida is een geweldige bestemming. Vorig jaar via D reizen geboekt. Dit jaar via TUi een reisbureau waar de klant er totaal toe doet. Van het woord service en klantgerichtheid hebben zo nog nooit gehoord. Een waardeloos reisbureau.
Van Vliet
op 22 juni 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2016
Op onze huwelijksdag een reis naat turkije geboekt.vertrek om 0600 van Amsterdam Dus om 1200 normaal in hotel voor een leuk etentje en drankje op onze huwelijks dagreeds in november 2015 geboekt dus!!!!!!!!!!!!
Maar onze vrienden Veranderen gewoon de vertrektijden (zie kleine lettertjes meneer) en zitten nu dus on 1400op schiphol en onm 2300 aankomst Alanya. Deze reis was ook iets duurder dan de andere reizen, maar hadden dus de volle 8 dagen kunnen genieten. maar dankzij deze F ...ck organisatie geen leuke dag
Neem in het vervolg iedere andere reisorganisatie Maar geen ONBETROUWBARE TUI.G meer.
Ed & pat
op 22 juni 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / Playa Dorada, reisperiode: juni 2016
Het hotel was erg mooi, heerlijk groot zwembad. ook wel nodig want in de weekenden komen de lokale bewoners logeren ( 1500 mensen) dan zit het zwembad meteen VOLl! de kans dat je dan geholpen word aan 1 van de barretjes is dan ook zeer klein, de lokale mensen piepen voor en worden dan ook direct geholpen?? ze zijn erg luidruchtig en feesten en drinken tot diep in de nacht. en er is een handdoeken serves, als de lokale mensen er zijn, houden ze de handdoeken achter voor hun en vertellen ze jou dat de handdoeken op zijn! het is dan ook aan te raden een excursie te boeken voor de vrijdag en/of zaterdag. de banaan en de kano's op het strand zijn gratis volgens TUI, dit is niet helemaal waar...je mag een half uurtje bv snorkelen of kanoën. heb je net je zwemvest aan en de boot te water, is er al een kwartier voorbij. en kom je later dan na een half uur terug...mag je bijbetalen! neem een taxi van het hotel als je erop uit gaat overdag. spreek af dat hij de hele dag bij je blijft, dit vanwege veiligheid. de taxi chauffeur brengt je overal naar waar jij wilt voor 50 dollar. een excursie aanrader is paradise island !! en de kabeLbaan naar boven in puerto playa is ook de moeite waard.
en een tip van ons: NEEM OORDOPPEN MEE!! als je een goede nachtrust wilt. de kamers zijn erg gehorig en op de gang hoor je ook alles. en het kan nog erger....om 1.15u wakker geboord worden!! een stel aan de overkant van de hal waren hun kluissleutel kwijt, er is GEEN reserve sleutel. dus werd de klusjesman gebeld om de kluis open te boren??? midden in de nacht?! ga je een klacht indienen bij de receptie...het enige wat ze zeggen is sorry. en over onze heenreis...wij hadden stoelen gereserveerd en animatie. we kregen een ander toestel dan gepland en werden dan ook op andere plekken gezet. en..om het goed te maken kreeg iedereen gratis animatie?? TUI gebeld en die zeiden dat we het geld terug gestort zouden krijgen, wanneer dat wist ze niet. s;avond is er weinig te doen in het hotel. tot 21.30u is er animatie in het theater, maar daarna is er niks meer. dus neem spelletjes mee. of naar de beach bar nog wat drinken, die blijft wel open. al met al...de excursie's zijn goed te doen en de moeite waard. het hotel is mooi, eten is er voldoende en gevarieerd. de kamers zijn netjes en schoon. en we hadden prachtig weer!!! leuk om er een keer geweest te zijn.
Karel
op 20 juni 2016
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2016
Vluchttijden worden vlak voor de reis ongunstig gewijzigd. We waren op onze 1e reisdag om 01:30 uur pas in het hotel. De retourvlucht was s'avonds gepland en werd een nachtvlucht en om 03:30 uur pas op Schiphol.
Als klap op de vuurpijl de terugvlucht met een rammelbak uit Roemenie. Dit vonden we onacceptabel en hebben zelf een mooie avondvlucht naar huis bij Easy jet geboekt. Laatste keer Tui, doeiiii
Roelvink
op 20 juni 2016
bestemming: Thailand, reisperiode: juli 2016
Wat een verschrikking! Ik reis meerdere malen per jaar, dit jaar voor het eerst de eerste 2 vakantie's bij TUI. Nooit meer. Er moest iemand bij de boeking en weer af, bij en weer af. Okay lastig. Maar geen rocket science. Ik heb net mijn laatste restant betaald aan een reis van 3600,- (voor alleen ik en dochter).. wat denk je? Hebben ze me 'even tussendoor' van All Inclusive naar Logies en Ontbijt gemuteerd. Maak hem nou even! Ik bellen.. sta nu al 36 min. in de wacht. Wat een maatschappij. Nooit meer TUI voor mij!
Jeannette van Schijndel
op 14 juni 2016
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2016
Op de heenreis werd Transavia ingezet, vreemd vonden we maar prima vertrouwd, goede vlucht. Hotel was prima, precies zoals het was beschreven een heerlijke vakantie gehad. Maar terug met Blue Air ! (Een paar dagen voor onze vakantie hadden we dat al via mail gekregen) Ik (wij) hebben al heel vaak gevlogen maar de terugvlucht op 13-6-2016 ben ik voor het eerst 'bang' geweest, ik kan het niet echt verklaren maar ik vond het een gammel vliegtuig, alles moest vlug vlug, er liep een steward door het pad die erg druk was. Alle drukte om niets eigenlijk maar ik werd er nerveus (volgens mij meerdere passagiers) dan hoor je de stem van een gezagvoerder in "buitenlands Engels". Ik dacht ineens.....hebben wij hier om gevraagd ?? Als wij een vakantie boeken en we kunnen naar de zelfde bestemming met klm/transavia of een buitenlandse maatschappij zodat de vakantie goedkoper is, kiezen wij toch voor klm of transavia. Nu heb je geen keus. Ik moest ook denken aan de mensen die echt! bang zijn om te vliegen.......denkt Tui daar weleens aan. Enfin ik was blij dat we geland waren (mijn man al helemaal) op Schiphol na een heerlijke prachtige vakantie op dit mooie eiland.
Saskia
op 14 juni 2016
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juni 2016
Mijn dochter is met 4 vriendinnen op vakantie naar Portugal met Tui. Er moest in totaal 1000 euro borg betaald worden voor 1 appartement. Direct na aankomst begon de eigenaresse van het appartement al te dreigen dat ze eruit
zouden worden gezet zogenaamd omdat ze te veel herrie maakten. Ze hebben een schriftelijke verklaring van de buren dat ze zich prima gedragen hebben.
Vandaag werd hen medegedeeld dat ze uit het apartement zouden worden gezet. 3 van de meisjes zijn nog geen 18. Ze krijgen dit in de avond te horen. De rest van hun vakantie is hiermee verpest. Ze zouden ook niet meer naar het vliegveld worden gebracht Verder kregen ze te horen dat er video opnames zijn gemaakt van hen. Dit is een totale schending van hun privacy. Tui heeft bemiddeld en het is goed gekomen dus uiteindelijk mochten ze blijven maar een relaxte examenreis kun je dit niet noemen..
Voor ons nooit meer een examenreis met Tui dus. Je kinderen zijn niet veilig als er gedreigd wordt dat ze uit huis worden gezet!!!
Carlo Kartosonto
op 13 juni 2016
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2016
Eigenlijk moet de reisorganisatie alleen de reis en accommodatie regelen, want de rest kan je zelf regelen. Openbaar vervoer is prima, gemakkelijk en niet duur. Eten is voor elk wat wils, van goedkoop (fastfood) tot heel duur (5 sterren). Vriendelijke en behulpzame mensen (importarbeiders) met hun eigen manier van (over)leven. Een apart stukje wereld op zich, voor hoe lang nog ?
Karin
op 12 juni 2016
bestemming: Nederland / Amsterdam Schiphol, reisperiode: juni 2016
Vlucht van Rhodos naar Amsterdam - gelukkig een enkele reis gezien de ervaring.
Ik vraag mij oprecht af waarop stewards en stewardessen op geselecteerd worden en wat het personeel van Tui leert tijdens hun opleiding tot steward(ess). In elk geval geen manieren, geen respect en geen servicegerichtheid - in tegendeel.
Er wordt hatelijk/ironisch, ongeïnteresseerd en respectloos gereageerd op hele gewone vragen van reizigers.
Ik vond het een akelig stel mensen bij elkaar. Op de heenreis vloog ik met Transavia met geweldig personeel: respectvol, servicegericht, professioneel en klantvriendelijk.
Mijn dochter en haar vriend vlogen vanuit Miami gisteren met Tui, ook zij hadden walgelijke ervaringen met een uitermate slechte service.
Haar vriend en zij kregen terwijl ze als eersten incheckten, geen stoelen naast elkaar en in het vliegtuig werd er niets gedaan om dit op te lossen.
Alweer: hatelijke opmerkingen, personeel dat hen uitlachte toen ze vroegen om andere stoelen en respectloos gedrag.
Dit is het beleid van Tui, ze manipuleren passagiers door hen met opzet niet bij elkaar te laten zitten, om een volgend keer te betalen voor stoelreserveringen. Alleen vergeten ze 1 ding... na zo'n ervaring volgt er nooit meer een nieuwe boeking bij hen.
Voor mij, mijn familie, vrienden en kennissen NOOIT meer Tui want ik zal dit iedereen ten zeerste afraden.
Donkey
op 10 juni 2016
bestemming: Griekenland / Rethymnon, reisperiode: juni 2016
Vakantie ter plekke prima. Vervoer heen en terug ronduit slecht. TUI had zonder aankondiging Blue Air ingehuurd voor het vervoer. Beenruimte heen niet comfortabel te noemen. Beenruimte terug op dezelfde seat niet te doen met mijn maar 1.70m lang, gelukkig niet nog langer. Reden crew voor te krappe beenruimte laatste rij was dat meer mensen dan anders Comfort hadden geboekt en dan was er weinig ruimte over, zeker tegen het achterschot aan. We moesten maar gaan staan. Ik dacht TUI kwaliteit te boeken en krijg OostEuropese lowcost kwaliteit-lees geen kwaliteit. TUI maakt lekker winst ten koste van mijn vakantiegeluk, want 3,5 uur te krap zitten vergalt je plezier.
J. Klabbers
op 9 juni 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2016
Zowel op de heenvlucht als op de terugvlucht werden mijn vriend en ik apart geplaatst met de mededeling dat het vol zat en we pech hadden.
Stel dat ik met een kind had gereisd i.p.v. mijn vriend dan hadden we wel samen geplaatst geweest volgens de medewerker die ons (niet vriendelijk) te woord stond. Ik noem dat leeftijdsdiscriminatie!
Op beide vluchten bleek, uit gesprekken met diverse andere passagiers, dat dit bij hun ook het geval was en zij allen apart zaten i.p.v. bij elkaar.
Na onderzoek vernomen dat TUI dit als normaal beleid hanteert en dit op zo'n manier in probeert te zetten dat je standaard extra geld moet uitgeven tijdens het online inchecken wil je uberhaupt bij elkaar zitten. Daarnaast bieden ze een gratis online inchecken aan waarbij je niet kiest voor eigen keuze in placering maar deze is dan heel toevallig voor beide vluchten niet beschikbaar....
Kortom: onbeschoft, discriminerend, online service slecht ingesteld en slecht beleid.
Eline
op 8 juni 2016
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2016
Wij dachten een goede prijs betaald te hebben naar Side. Geboekt eind december,echter helaas Tui presteert het om en half jaar later dezelfde reis aan te bieden voor €970,- MINDER. Natuulijk meteen gebeld en gevraagd om enige tegemoet koming. Helaas,helemaal niets ! Laatste keer Tui ! Zeer slechte zaak!
Jennifer
op 7 juni 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2016
Bij aankomst op de luchthaven op Lanzarote (terugvlucht naar Nederland) werd ons medegedeeld dat er een vluchtwijziging plaatsvindt en dat we op een andere plek in het vliegtuig zitten. Let op: hierbij wordt niet medegedeeld dat we geen comfortstoelen meer hebben. Dit hebben we zelf moeten navragen. Het antwoord is teleurstellend, wij hadden geen comfortstoelen. De stoelen konden niet omgeboekt worden. Helaas kregen wij ook geen bevredigend antwoord waardoor dit alles niet plaats kon vinden. We kregen wel te horen dat we ons geld terugkrijgen. Denkt u werkelijk als wij een vermogen aan een vakantie uitgeven, wij blij zijn dat we een aantal tientallen euro's terugkrijgen? Wij boeken comfort omdat wij comfortabel willen vliegen. Niet om andere redenen. En comfortabel vliegen, is wel prettig als je 2 meter lang bent en 2 knieblessures hebt!
Helaas hield het niet hierbij op. Vervolgens hadden we vertraging. Het begon met 1,5 uur en uiteindelijk zijn we 5 uur later vertrokken (en 2,5 uur later aangekomen als eindtijd). Het is een wonder dat we het vliegtuig hebben weten te bereiken, want van communicatie is blijkbaar nog nooit gehoord bij Tui. Niets, noppes, nada. Klanten (die je naar ons weten als 'koningen' dient te behandelen) in stilte laten zitten op een luchthaven. Niets communiceren, niets laten weten. Gelukkig kunnen we zelf lezen en de borden in de gaten houden, maar ook daar ging van alles mis. Boarden bij gate 5 om 22.30 uur. Prima, iedereen staat klaar, vol verwachting na uren wachten. Verdwijnt na een halfuur de vlucht van het scherm bij de gate. En weer naar het bord. De gate is ineens weg. O, daar wordt de gate weer genoemd, gate 1. Voordat we daar aankwamen, was de gate weer van het bord verwijderd. Manmanman. Ga zo maar door.
Het is een wonder dat er nog een vliegtuig geland is (maatschappij Plus Ultra? Iemand ooit van gehoord? Je boekt Tui omdat dat, dachten wij, een gerenommeerde maatschappij is, met kwaliteit. Kun je Plus Ultra hiermee vergelijken? Verre van. Het lijkt wel KLM t.o.v. RyanAir) waarmee wij naar Nederland konden vliegen. 5 uur later dan gepland vertrokken we. Maar kun je dit vliegtuig een vliegtuig noemen? Eerder een zwijnenstal! Wederom: de klant is koning? Vliegt de koning in een smerig toestel met kots op de riemen, gebruikte flesjes, bekertjes, kauwgompjes etc. in de stoel voor je? Laten we het niet over de rare hoofdsteunen hebben. Want wederom, als je 2 meter bent en de hoofdsteun kan niet ver genoeg omhoog, dan is het echt een heel beroerde vlucht. Het is daarnaast ook nog eens een wonder dat we uberhaupt een stoel hadden. Want hoe handig is het als er wordt gecommuniceerd aan de mensen die vanuit Fuerteventura vlogen dat iedereen op de aangegeven plaats van het ticket moest gaan zitten, maar alle mensen die vanuit Lanzarote instapten zomaar een plaats mochten uitkiezen? De stewardessen EN de piloot gaven immers aan dat het vrije plaatsen waren. Gevolg: een stoelendans van een halfuur. Niet nodig en zeer vervelend.
Zeer spijtig dat een prachtige ervaring op Lanzarote zo kan eindigen. Vakantie? Nee, dit was horror en hel.
Wilbert audenaerd
op 7 juni 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2015
2 weken heerlijke vakantie gehad met tui tot je op het vliegveld voor de terugvlucht voor een blue air toestel staat. een roemeense lage kosten maatschappij waarbij de brandgaten van een sigaret in de stoelzitting zaten kun je nagaan hoe oud die kist was. was dan ook blij dat ik in amsterdam weer aan de grond stond. je boekt tui dan moet je ook tui krijgen en niet zo een oostblok uiteenvallende kist en niet met een lulsmoes aankomen dat tui het onderhoud uitvoert. al die oostblok maatschappijen hebben een slechte reputatie.
C.a.
op 7 juni 2016
bestemming: Spanje / Pakma, reisperiode: mei 2016
Geen Tuivliegtuig maar een Roemeense boemel.
Audrey
op 7 juni 2016
bestemming: Jamaica / Ocho Rios, reisperiode: november 2015
In november 2015 hebben wij (2 pers.) een reis gemaakt naar Ocho Rios Jamaica. We moesten in Punta Cana (Dom. Republiek) uit het vliegtuig omdat er ook passagiers waren voor wie dit de eindbestemming was. Er is toen dus ook bagage uit het vliegtuig gehaald. Bij aankomst op Montego Bay bleek mijn koffer, samen met nog twee andere koffers, kwijt te zijn. Ook stond er een heel aantal koffers die door niemand werd meegenomen (had er dus vermoedelijk in Punta Cana uit gemoeten?). Wij hebben direct het noodnummer op de reisbescheiden gebeld omdat de transfer naar het hotel (2 uur rijden) stond te wachten en wij nog een PIR rapport moesten invullen. De medewerker van dienst wist echter niet hoe dit diende te gebeuren waardoor het proces ernstig lang duurde. De medewerker die ons te woord stond toen we het noodnummer belde verzekerde echter dat de transfer zou wachten. Na ruime tijd, maar dus zonder koffer, was het document ingevuld en konden we richting de transfer. Die bleek echter al weg te zijn. We hebben toen op eigen initiatief vervoer naar ons hotel moeten regelen, inmiddels was het bijna middernacht, en zaten toen dus 2 uur in onzekerheid in de bus. Ik mag gerust zeggen dat ik me zeer slecht op mijn gemak voelde. De dag erna in het hotel de reisleidster (Tamira) aangesproken en zij gaf toe inderdaad vertrokken te zijn (ondanks dat wel degelijk was doorgegeven dat wij nog stonden te wachten en ze dus ook een envelop met informatie over had - deze staan op naam). Het was voor ons ook niet de bedoeling geweest om alle andere gasten te laten wachten, maar enige compassie vanuit Tui was fijn geweest. Nu heerste er vanaf het begin een 'zoek het maar uit' mentaliteit. De rest van de week hebben wij alle informatie zelf moeten ophalen, vanuit Tui / Tamira kwam niets. We hebben dagelijks gebeld naar Tui in NL, naar het vliegveld van Punta Cana, naar het vliegveld van Montego Bay, naar Schiphol (waar we hoorden dat de koffer wel degelijk vertrokken was) etc. etc. Bij Tamira diverse malen aangegeven dat wij ontstemd waren over het gebrek aan informatie (dit vond ik persoonlijk veel erger dan de koffer die kwijt was.... dat kan helaas iedereen gebeuren, maar het is de manier waarop je ermee om gaat). Op de laatste dag terug op het vliegveld stond Tamira ons op te wachten en vroeg hoe we het hadden ervaren. Nou, slecht dus. We gaven aan dat het track&trace nummer van de koffer, wat we zelf hadden opgehaald door naar NL te bellen en veel te 'zeuren', ook niets anders weergaf dan 'searching continues'. Daarop werd Tamira nijdig, want we hadden alles via haar moeten laten lopen. Klopt wellicht, maar als wij niets horen ondernemen we zelf actie! Uiteindelijk tot op de dag van vandaag niets meer van Tui en/of de koffer vernomen. Voor ons dus geen Tui meer, met name vanwege het gebrek aan enige begeleiding en informatie.
Ina vd berg
op 6 juni 2016
bestemming: Portugal / Albufera, reisperiode: mei 2016
Prima vakantie, alleen de heenvlucht vlogen we met bleu air,. Oude vies uitziende stoelen armleuning waar het een en ander aan ontbrak, zeer zeker geen reclame.
Jolanda van Dijke
op 2 juni 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2016
Wij hadden op de reisspecificatie staan dat we met de dreamliner van TUI zouden vliegen. Op Schiphol aangekomen stond er een Roemeense prijsvechter van gemiddeld 20 jaar oud klaar van Blue air. Op het moment dat je de reisspecificatie krijgt heb je nog de gelegenheid om binnen een aantal dagen kosteloos te annuleren. TUI is niet te vertrouwen ze geven niet wat is afgesproken. Als je aan de reis vastzit doen ze met je wat ze willen zonder deze wijziging aan je te melden. Houd daar rekening mee onbetrouwbaar. Het hotel was trouwens perfect.
Saskia Schouten
op 30 mei 2016
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: maart 2016
Prachtige reis, goede service, zowel tijdens de vlucht als in het hotel waar de hostessen regelmatig langskwamen. Mijn man is visueel gehandicapt en werd prima begeleid in het vliegtuig.
Rob Schregardus
op 30 mei 2016
bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: juni 2015
We hebben voor mijn moeder van 88 en onszelf een vlucht geboekt met TUI naar Karpathos, Griekenland. Wij gaan op de heenweg met haar mee maar omdat we daar een vakantiehuis hebben blijven wij wat langer. Mijn moeder vliegt op 19 mei alleen terug. We hebben extra kosten gemaakt om 3 stoelen naast elkaar te reserveren.
Aanvankelijk kregen wij etickets toegezonden waaruit bleek dat we met een TUI kist heen en terug vlogen. Later in de week kregen we een nieuw eticket voor mijn moeder, zij was van onze rij geplukt en elders in het vliegtuig neergezet. Hierop hebben wij telefonisch gereageerd. Wij zouden terug worden gebeld! Helaas is dit nog steeds niet gebeurd, ook niet nadat we nogmaals contact hadden gezocht.
Op het nieuwe Eticket van mijn moeder staat ineens dat TUI de vlucht uitvoert maar met BLue Air (Roemeense prijsvechter) als vervoerder. Met een vliegtuig van een Oostblok prijsvechter dus.
Hier zijn we absoluut niet blij mee, gemeld bij TUI maar die vinden dat ze ons brengen waar afgesproken.
Dus bloemkool bestellen, bietjes krijgen, niet zeuren want bietjes is ook groente.
Slechte zaak, het zal echter niet meer voor komen want dit is de 2de en tevens laatste keer dat ze dit flikken.
Jessica langelaar
op 27 mei 2016
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2015
Heerlijke vakantie gehad in Egypte! Prachtig land en zeer naar onze zin gehad! Alleen tijdens onze reis waren de stewardessen is het vliegtuig niet altijd even vriendelijk dat was wel een minpuntje voor de rest was alles heel goed geregeld. Zeker voor herhaling vatbaar!
I. Arce Cabrera
op 27 mei 2016
bestemming: Nederland / Capelle aan den ijssel, reisperiode: juli 2016
Geen waardering voor vaste klanten!
Ik koop mijn vakantie elke jaar bij Arke ( nu TUI). Dit jaar heb ik mijn boeking in April gedaan. Op dat moment, had Kras Reizen een lagere prijs voor dezelfde vakantie ( ook met de vlucht van TUI) maar, als ik een goede ervaring heb met een organisatie (en dat had ik met Arke/ TUI), dan verander ik liever niet. Ik heb mijn vakantie dan nog een keer met TUI geboekt. In de website van TUI stond op dat moment dat klanten moesten snel zijn als er waren alleen 3 laatste kamers beschikbaar. Een maand later (26-27 mei 2016) stond dezelfde reis in de TUI website voor 650 EUR minder dat de prijs dat ik had betaald. Mijn al betaalde reis te annuleren was geen optie, als TUI informeerde mij dat de annulering kosten zouden meer dat EUR 800.- bedragen. Ik heb de organisatie dan gevraag of zijn kunnen nog een extra korting (mag niet uit hoeveel) of een gratis upgrade aan mij, als vaste klant, kunnen aanbieden. De medewerker aan de telefoon moest met de baas uitleggen, maar het antwoord zij kreeg was dat TUI kon niets aan mij bieden. Ik had de prijs geaccepteerd bij de afsluiting van de boeking en dat blijf zo!
De vlucht is nog niet vol, en een kleine korting zou zo veel voor een klant betekenen; niet voor de waarde van het geld, maar voor waardering dat je krijt van een organisatie als vaste klant.
Volgende keer zou ik absoluut met de beste aanbieder gaan.
Ik deel mijn verhaal alleen om klanten te laten weten wat zij kunnen verwachten van TUI. Zij waarderen de vaste klanten niet. En geloof niet altijd de berichten in TUI website over beperk beschikbaarheid. In mijn geval, dat was een leugen om klanten te laten boeken voor een veel hogere prijs! Dan heb ik een reis geboekt voor EUR 2900.- dat een maand later is aangeboden voor EUR 2200.-.
En de waarheid is, een verschil van EUR 700.0 beteken veel voor elke familie, ook voor mij als alleenstaande fulltime werkende moeder.
Jessica
op 25 mei 2016
bestemming: Spanje / Denia, reisperiode: augustus 2016
TUI Villa's biedt mooie huizen aan die - ondanks dat ze als "vrij" staan aangemerkt - helemaal niet beschikbaar zijn.
Yvonne
op 24 mei 2016
bestemming: Nederland / Griekenland, reisperiode: mei 2016
Zelf hebben wij hele goede ervaringen met Arke. zeer behulpzaam personeel, geen vraag is te gek en problemen worden keurig opgelost. Afspraken worden nagekomen. Niks anders lof.
Bas Bisschop
op 22 mei 2016
bestemming: Curaçao / Pietermaai, reisperiode: augustus 2015
Goed geregeld, wel een erg krappe plek in het vliegtuig. Geen aanrader als je een lange Nederlandse kaaskop bent. Overall, goede vakantie en lekker bruin!
Cdmgoorden
op 20 mei 2016
bestemming: Turkije / Iara, reisperiode: mei 2016
Ondanks de vroegboekkorting toch nog veel te vroeg geboekt,scheelde later €300.pp goedkoper.ook de vertrektijd veranderd van :5.00 in de ochtend naar 15.30. Ook terug zouden we vertrekken om 20.00,dit werd vervroegd naar 12.30.dus werd onze vakantie niet negen,maar zeven dagen!,met op de terugvlucht een extra stop te Bodrum,wat je zeven uur vliegen oplevert.
Ook een klacht versturen naar Tui maakt niets uit..Volgens hun voorwaarden hebben ze gelijk...........
Gelukkig hebben wij niets met hun voorwaarden te stellen om vooral negatief uit te laten over Tui met vrienden en kennissen ...het hotel was wel zeer goed (hotel Fame Residece Lara).
M de graaf
op 20 mei 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2016
Wij zijn van 10-05-2016 tot 18-05-2016 een weekje in Alanya geweest. Appartement Kleopatra Tuna Time to Smile.We hebben echt een prachtige week gehad, alles wat op de site stond was ook precies zo. Vriendelijk personeel niet opdringerig. Strand aan de overkant van weg. Als je bij strand 22 hoef je niet te betalen voor de bedje wel even een kaartje vragen in het Hotel .De bedden zijn wat hard maar goed het is net wat je gewent bent. ik ben vaker naar Alanya geweest en in vele appartementen geweest maar dit is echt een aanrader. Ga er zeker weer terug het is jammer dat ik voor Augustus naar een ander deel van Turkije ga anders was ik zeker hier weer naar toe gegaan.
M. Verhagen
op 19 mei 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2016
Elke dag heb je op deze bestemming een avondvlucht, behalve op zondag. Dan een vlucht om 7 uur ;s morgens. Hiervoor gekozen, maar was wel 100 euro p.p. duurder. Nu kom je erachter dat de vlucht toch opeens 's avonds vertrekt. Pure diefstal en bedrog.
Regine
op 19 mei 2016
bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2016
Reis geboekt naar Turkije en een aanbetaling gedaan van € 509,- . Nadat de wettelijke periode om kosteloos te annuleren voorbij is, komt er een vluchtwijziging. Ongunstigere tijd, geen comfortclass stoelen meer en een tussenlanding. Als ik aangeef dat ik hier niet mee akkoord ga en niet meer mee wil, ben ik mijn aanbetaling kwijt.
Exact dezelfde reis bleek bij Corendon ook nog eens € 1200,- goedkoper te zijn. Voor ons nooit meer Tui!
Annemarie ter Haar
op 17 mei 2016
bestemming: Turkije / Bitez, reisperiode: juni 2015
Zojuist tickets ontvangen. Onder de vermelding Tui Fly gbeoekt en nu blijkt dat we met Blue Air (Roemeense maatschappij met uitsluitend slechte reviews) vliegen. Schandalig!!! Geen oplossing mogelijk volgens Tui. Nooit meer Tui!!!
Lenneke
op 15 mei 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2016
Geweldige week vakantie gehad op Gran Canaria. Zowel het hotel als de vlucht waren perfect gereld door TUI. We zitten nu al eraan te denken om volgend jaar winter weer een weekje naar de zon te boeken met TUI!
Tak-Brands
op 15 mei 2016
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2016
Alicante aan gekomen hebben n dik uur zitten wachten in de bus .gaat n reiziger naar buiten om te kijken wat er op doet.daarna komt de hostes met n lulverhaal binnen nen verzint tegelijk n smoes,want er waren mensen die n verkeerde koffer meegenomen hadden,en hij zei er nog achterop:hoe dom kun jezijn" Even later kwamen die 2 mensen in de bus en zeiden dat ze verdwaald waren en dat ze niemand hadden gezien van tui.nzeer kwalijke zaak Je zult je vakantie maar zo moeten beginnen.
Dinsdags laat aangekomen ,en vrijdags kwam meneer de Hostes pas om nog wat reisjes te verkopen,en dat waren er nog2 waar ik niet voor gekozen zou hebben .want we hadden maar3dagen meer .En toen ik vroeg waarom komen jullie zo laat ?zegt ie doodleuk :dan had je naar Helios moeten komen dat was gister :al met al heb ik nog nooit zo n vervelende vakantie meegemaakt ,met zo n hostes Bah.
Ijsbrand
op 14 mei 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2016
Reisorganisatie Tui steelt eerst 14 uur, veroorzaakt daarna twee dagen vertraging en is totaal niet geïnteresseerd in het oplossen van mislukte vakantie.
Zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016. Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. Stoelen reserveren lukte niet. Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00
en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op Schiphol vernemen.) van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig. Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info. Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was. We zijn dus gewoon opgeofferd! Schandalig!!!! Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken. Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd. De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.) Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje. De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed. Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen.
(Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.). Bah, wat een gekruidenier.
De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui;
13.00 werd “helaas” 14.30
14.30 werd “helaas” 17.00.
Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was.
Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten. Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren. We kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was. Alleen de vlucht konden we annuleren. Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ? Er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld. (tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier)
Wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen. Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension in een vijfsterren hotel.
Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol (weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Helaas de keuken was net dicht. Drie volledige dagen zijn ons afgenomen. Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !
Uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld. Ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was. Het is een rommeltje bij Tui geworden. Deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten.
Patricia
op 10 mei 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2016
Heenreis met Blue Air niet echt TUI waardig. Hotel was nog niet open hierdoor omgeboekt naar 5 sterren hotel welke echter totaal niet geschikt was voor gezin met kinderen. Gelukkig waren de meiden van het Animatie team er wel en dat heeft een hoop goed gemaakt. Hostess van TUI dagelijks aanwezig en aanspreekbaar.
Jose
op 7 mei 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2015
Fantastische vakantie, alles goed geregeld door toen nog arke
George van der woude
op 5 mei 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2015
Hele mooie vakantie, voor weinig geld en heerlijk zonnetje
Bianca Ras
op 5 mei 2016
bestemming: IJsland, reisperiode: mei 2015
Alles wat goed geregeld, kwaliteit zoals verwacht n.a.v. omschrijving.
M. Kienhuis
op 5 mei 2016
bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: februari 2016
Plots viel mijn oog op een aanbieding van TUI: een fly-drive naar Orlando in Florida. Negen dagen naar deze zonnige staat, inclusief autohuur ter plaatse. En het was voor een prikkie, want de aanbiedingsprijs gold verbazingwekkend genoeg óók in de voorjaarsvakantie. In een opwelling geboekt, en absoluut geen spijt van gehad. Van tevoren hadden we nog wel heel wat vragen, maar van telkens bellen en dan eerst 10 minuten in de wacht, daar word ik niet vrolijk van. Bij Tui hoeft dat dus niet, want je kunt via hun website chatten. Ideaal! Het werkt! Ik werd telkens keurig en snel geholpen.
We vlogen met een Dreamliner. Er zat een maaltijd bij in, met wat glaasjes water, maar voor de rest moest je alles kopen, maar hier was de prijs dan ook naar. Je mocht ook zelf eten enz meenemen. Je kon een beeldschermpje met spelletjes en films huren, maar het aanbod was niet zo heel groot.
Ter plaatse stond een reisagente die je de eerste informatie gaf. Bij de autohuur van Alamo stond een lange rij, maar alles ging toch vlot. Door een onduidelijkheid hadden we teveel betaald bij Alamo, maar bij thuiskomst hebben we dit voorgelegd aan Tui en werd dit door Tui geregeld.
Kortom, Tui had een heel scherpe prijs en was zeer klantvriendelijk qua service. Top! Ik houd de prijzen volgend zeker weer in de gaten!
Gosia Kierepko
op 4 mei 2016
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: juli 2015
Heerlijke vakantie gehad. Mooie accommodatie met een prachtige natuur. TUI heeft leuke activiteiten waar je aan kunt deelnemen en goede service.
Geen problemen gehad waardoor wij een heerlijke vakantie hebben gehad in het mooi MEXICO. Het was geweldig, dat waren beste vakantie van mijn leven. Ik vergeet ze nooit!! dankzij TUI.
Mirjam
op 4 mei 2016
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2016
We moeten nog gaan, maar op de tickets staat dat we de heenvlucht ineens met blue air gaan. Dit kan echt niet ik heb betaald voor tui en niet voor een onbekend roemeens vliegtuig. Ik wil nederlandse degelijkheid en niet zo'n gammele bak. er is me verteld door het reisburo dat er wel tui personeel aan boord is . ik moet het nog zien!!! Dit had ik nooit achter tui gezocht, ik ben heel teleurgesteld en nu ook wel een beetje banger. [vliegangst].
Aad
op 28 april 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2016
Ries bij Tui geboekt met de wetenschap dat ik met Tui vlieg,maar wat doet Tui zij huren een vliegtuig incl. bemanning van de Roemeense prijsvechter Blue Air. Heb geprobeerd met een eigen Tui toeslel te vliegen maar dit is alleen mogelijk als ik reis annuleer met 50% kosten en dan opnieuw boek. Klantenservice is niet begripvol en verschuild zich achter ANVR voorwwaarden.Voor mij nooit meer Tui!!!!!
J meinds
op 25 april 2016
bestemming: Griekenland / karpathos, reisperiode: juni 2016
Reis geboekt in februari, kijken nu nog even op de site word zelfde reis aangeboden 300 euro goedkoper, dat ie als last minute weg gaat voor weinig op t laatst begrijp ik wel maar dit soort koehandel vind ik ver beneden peil.
een telefoontje leerde dat ze het erg vervelend vonden maar we zijn destijds akkoord gaan met de prijs en duuuuusss... jammer dan bekijk t maar is de vertaling van t antwoord op onze vraag wat hier aan te doen.
Daan
op 24 april 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2015
Onze terugreis had 24 uur vertraging, erg vervelend, maar TUI krijgt van mij een pluim. We werden goed opgevangen. Informatie verschaffing mocht beter. Maar we zaten wel in een goed hotel, eten en drinken was fijn geregeld en de volgende dag vlogen we terug. Later gaven ze ook direct antwoord op onze claim waar ze aan de EU-regels voldeden. Erg blij mee dat TUI het zo opgelost heeft.
Hans
op 23 april 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2016
Op 23 nov. 2015 4 tickets geboekt voor een bezoek van 2 dagen aan vrienden in Marbella. Vertrek 13 mei om 07.00 uur. Dus dat betekent in Marbella om ongeveer10.30. Vandaag de boardingpass uitgeprint en bleek de vertrektijd te zijn gewijzigd in 17.40. Dus 1 hele dag verlies!! Tui gebeld: nou meneer, dat mogen wij zonder aankondiging en u krijgt uw geld NIET terug. Snel 4 tickets geboekt bij Transavia met een vertrektijd van 06.40 uur.
Mensen vlieg nooit met TUI maar met de betrouwbare Transavia!!
Mark
op 22 april 2016
bestemming: Spanje / Las Palmas de Gran Canaria, reisperiode: mei 2015
De reis moet nog beginnen maar de toon is gezet. Ontdek je lach terug is de slogan van dit bedrijf. Een week geleden geboekt en 80% van de reissom direct betaald. Een week later al direct aanmaningen met een uitermate vervelende toonzetting. Als je gaat bellen hierover en vragen stelt zul je merken dat de medewerkers van Tui niet worden geselecteerd op communicatieve eigenschappen of fatsoensnormen. Voor het terug brengen van de lach ben ik uitermate nieuwsgierig hoe dit gaat gebeuren.
Nicolette Peters
op 20 april 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2016
Goed georganiseerde vakantie. Inchecken kon online, bij aankomst lanzarote map gekregen met nuttige informatie over eiland en bezienswaardigheden. Fijne mensen die behulpzaam en vriendelijk zijn.
Struijs
op 12 april 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2015
Ook mijn reis met Tui moet nog beginnen, maar de lol is er al af.
Geboekt met Tuifly comfort class maar krijg vliegtickets van een of andere roemeense charter. Comfort class??? Wil je je stoel bekijken en reserveren dan moet je de 20 Euro die je al betaald heb bij boeking weer betalen. Gekker moet het niet worden. Ook de vroegboekkorting die ik in een ander review lees, heb ik als slecht ervaren.De vroegboekkorting is een lachertje.Je kunt veel goedkoper later boeken. Wij gaan nooit meer met Tui fly.
Ruben van der Laarse
op 9 april 2016
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2016
Weinig tot geen tips and tricks van de reisleiding bij aankomst, behalve dat de welkomst bijeenkomst in de ochtend is. In het vliegtuig moet je extra betalen voor het entertainment systeem in de stoel voor je. Ook krijg je slechts 1 maaltijd, overige maaltijden worden je ook voorgeschoteld, achteraf moet je betalen. Boeken via TUI heeft ons niets extra opgeleverd. Uit de werkwijze en voorwaarden komt naar voren, zoals in veel andere reviews omschrijven: TUI is een bedrijf van voorwaarden en regels, je echt helpen zullen ze niet. Eerste en laatste keer met TUI.
Irene
op 6 april 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / La Romana, reisperiode: januari 2016
Wij vliegen altijd met TUI als we gaan reizen omdat het een van de beste maatschappijen is die er bestaat. altijd een fijne vlucht en mooie bestemmingen!
Peter
op 31 maart 2016
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2016
22 dagen voor vertrek hebben wij aan TUI het vriendelijke verzoek gedaan om onze (geboekte) vliegreis om te boeken naar een autovakantie. Wij hadden een aantal goede redenen hiervoor. Wij gaven ook aan dat we bereid zijn om de nieuwe reis bij TUI te boeken. TUI heeft als reactie alleen maar verwezen naar de voorwaarden, waarin staat dat annuleringskosten in rekening worden gebracht. In ons geval meer dan 1.000 Euro. Wij begrijpen goed dat TUI hier kosten in rekening moet brengen, wij begrijpen niet dat TUI niet bereid is om ons hier enigszins tegemoet te komen. Bijvoorbeeld om de annuleringskosten te halveren, onder voorwaarde dat we een nieuwe reis bij TUI boeken. TUI is voor mij afgedaan; ze begrijpen de klant niet, ze doen geen moeite de klant te begrijpen, ze denken niet mee in oplossingen, en verwijzen alleen maar naar de regeltjes. Heel slecht; voor ons nooit meer TUI.
J.F. van der Woude
op 27 maart 2016
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2016
Costa Cruise vakantie Verenigde Arabische Emiraten verzorgd door TUI. A. verkeerde route aangegeven in de aanbieding. B. Eerste dag Dubai geen excursie verzorgt zoals aangeboden. C. niet vermeld in omschrijving dat je per dag p.p. € 9,-- hotel kosten aan boord moest betalen. D. All inclusief betekend alles zonder drankjes zoals frisdranken, koffie, en bier-wijn e.d. E. geen duidelijk reistijd terugreis en geen Tui hostess aanwezig tijdens terugreis van schip naar luchthaven. Tui schuift alles af op Costa cruises terwijl TUI de reis verkoopt en afrekent met ons. Conclusie beste direct een cruise boeken bij de Cruise maatschappij inclusief vlucht dan heb je één aanspreekpunt en de reissom is nog voordeliger ook.
Anne Wijker
op 25 maart 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2016
De reis moet ik nog meemaken, maar ik ben nu al teleurgesteld in Tui. Na aanraden van Tui heb ik ervoor gekozen vroeg te boeken. Mijn eerste echte vakantie en een aanlag op mijn portemonnee, maar dat heb ik er zeker voor over. Dus wat geld geleend, zodat ik kon genieten van de vroegboekkorting. Het eindbedrag kwam uiteindelijke wel wat hoger te liggen maar ach je wilt graag op vakantie. Ik vind het alleen enorm jammer om te zien dat dezelfde reis nu word aangeboden voor 300 euro minder!! Natuurlijk daar gelijk over gebeld, helaas word het gezien als misgelopen korting. Natuurlijk kan ik annuleren maar dat kost me ongeveer zo een 300 euro. Jammer, van een bekende maatschappij die zichzelf naar buiten profileert als een dienstverlenende organisatie had ik meer verwacht. Op zijn minst een compensatie. De geweldige aanrader van Tui om snel te boeken voor de vroegboekkorting is dus helemaal niet zo geweldig.
Eva Kemp
op 19 maart 2016
bestemming: Tsjechië / Tsjechië, reisperiode: maart 2016
Ik heb geprobeerd 7 dagen van tevoren in een uitverkocht hotel 1 kamer te annuleren maar daarvoor brengen zij 75% van het bedrag als annuleringskosten in rekening. Echt belachelijk, toen heb ik het hotel gebeld en daar kond TUI nog gewoon gratis annuleren. Wat een oplichters!
Toen heb ik hun gebeld om te melden dat hun voorwaarden scherper kunnen, maar hier hadden zij uiteraard geen boodschap aan! Zelfs geen excuus. Ik boek echt nooit meer bij hun.
Henri
op 14 maart 2016
bestemming: Curaçao / Jan Thielbaai, reisperiode: maart 2016
De reis organisatie moet zich de ogen uit het hoofd schamen. Bij thuiskomst op Schiphol was de koffer flink beschadigd (ingedeukt) terwijl deze een week voor vertrek nieuw was aangekocht. In het vliegtuig werkte het entertainment pakket niet en reageerde het personeel (stewards en stewardessen) bot en kortaf op vragen hieromtrent. Oudere mensen werden op een gegeven moment gewoon bang om vragen hierover te stellen terwijl zij er wel voor betaalt hadden.
Bij vertrek was er vertraging vanwege een of ander elektronisch defect...zo bleek later. In de vertrekhal werd dit echter niet door gecommuniceerd naar de wachtende mensen toe.
Voor ons nooit meer met TUI op vakantie....
Rob Zandbergen
op 11 maart 2016
bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: mei 2016
M'n partner vergiste zich bij het maken van een boeking in m'n geboorte datum.
De klanten service gebeld en geregeld, zonder gezeur! Top!!
Nicky Riemens
op 9 maart 2016
bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: juni 2015
Onze vlucht naar en ons verblijf op São Miguel met TUI was goed geregeld. De transfer van het vliegveld naar het hotel was duidelijk aangegeven en de ochtend na onze aankomst werd er door TUI een voorlichting gegeven over eventuele activiteiten waaraan je deel kon nemen tijdens je verblijf. Alle vragen werden tijdens deze bijeenkomst goed beantwoord. Ook de terugreis verliep voorspoedig.
Boer
op 7 maart 2016
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: februari 2016
Het was een super gezellige skivakantie. We zaten in een mooi hotel. De kamer was schoon en er was een chille sauna! ;) ook zaten we dicht bij het skigebied.
Femmie Mulder
op 6 maart 2016
bestemming: Bonaire / Bonaire, reisperiode: februari 2016
We zijn van 23 februari t/m 5 maart naar Bonaire geweest met Tui reizen.
Het reizen met de dreamliner was fantastisch, veel minder luidruchtig , en ruimere zitplaatsen. Alleen de service van Tui vonden we deze keer een stuk minder. Ze waren op het resort de eetzaal aan het renoveren, waardoor we veel overlast hebben gehad. Niet wat betreft het lawaai, maar meer om het lauwe eten. Dat moest steeds met karretjes worden vervoerd, waardoor het al een stuk was afgekoeld. Verder had je steeds last van de vieze benzine damp die er steeds hing als de karretjes op en aan reden. Ze reden tot vlak bij de zitjes.
We hebben altijd met heel veel plezier met Tui gereisd, maar dit was een tegenvaller. Ook de reisleider gaf slechte informatie en wist weinig.
Maaike
op 5 maart 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2016
Top hotel!!! Super school, eten goed. Verwarmd zwembad.
M Plantinga
op 5 maart 2016
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: maart 2015
Helemaal perfect georganiseerd. Top.
Gerda Ooms
op 4 maart 2016
bestemming: Spanje / Lanzerote, reisperiode: februari 2016
Verblijf in prima appartementencomplex in Puerto del Carmen. Vriendelijke hostess, die veel kennis had van de bezienswaardigheden op het eiland. Afgezien van de weersomstandigheden, een uitstekende vakantie gehad.
George van der woude
op 4 maart 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2015
Hele mooie vakantie was, goed geregeld alles en niet duur.
C. Wijnen
op 1 maart 2016
bestemming: Gambia / Kolili, reisperiode: februari 2016
Geweldige vakantie gehad. Veel gezien en vooral genoten. Helaas daar ziek geweest. Goede en snelle actie door Tui reismedewerker. Helaas terugvlucht gemist. Zelf niet goed op ticket gekeken, maar het aantal dagen geteld. Reis van 9 dagen en 7 nachten geboekt. Dat houdt bij Tui in: op vrijdagavond heenvliegen en op vrijdagavond terugvliegen. Dit is naar mijn mening geen 9 daagse reis. De reismedewerker gaf aan dat wij de derde familie waren die week, waarbij dit was overkomen. Zelf vind ik dit geen eerlijke reis die je koopt. Tui kunnen jullie dit uitleggen?
Christel
op 1 maart 2016
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2015
Was een geweldige ervaring. En alles was goed verzorgd en duidelijk dankzij arke... mocht je het toch vragen hebben staan ze voor je klaar. Onbezorgd erop uit.
Kim
op 29 februari 2016
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2015
Eigenlijk ging het allemaal erg soepel met tui. We belden om een kort reisje te boeken naar Spanje en de medewerker heeft voor ons een fijne vakantie geboekt. Aangekomen op het vliegveld in Benidorm stonden ze te wachten met informatie en dat was onwijs fijn. Ze hebben de reis overzichtelijk, soepel en zonder problemen laten verlopen. Zo konden wij volop genieten van een paar daagjes in Spanje!
Pheadra Fecunda
op 27 februari 2016
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2015
Ik had een ticket geboekt naar Curaco voor de kerstdagen. Ik ben nu 15 jaar met kerst geweest en ik vond het zo geweldig en mensen zijn aardig en behulpzaam. we kregen vrienden die ons overal wilden laten zien . het was de moeite waard en zou iedereen adviseren om naar Curacao te gaan .ik wil volgend jaar proberen weer te gaan. ik heb met TUI reizen geboekt. hun hebben me hotel en transfer erbij . de service was TOP.
Tatiana
op 26 februari 2016
bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: september 2014
Mooie strand, rustige accommodatie, prettige vlucht en transfer (luchthaven-hotel-luchthaven)
Lydie
op 22 februari 2016
bestemming: Spanje / Andalusië, reisperiode: februari 2016
Onwijs veel zin hadden we in de autorondreis in Andalusië. We stonden op het vliegveld, klaar om te vertrekken. Helaas kregen we telefoon met het bericht dat mijn opa is overleden. De vakantie moeten annuleren. Tot op heden nog geen reactie van Tui. Geen mogelijkheid om de reis te verplaatsen en ook geen andere oplossing aangedragen. Zelfs nog geen nota ontvangen met de bedragen.
J .geertman-aa
op 21 februari 2016
bestemming: Spanje / calete de fuste, reisperiode: februari 2015
Rokerig appartement,in aanvliegroute,met zeer slecht bed
Kelly van Lierop
op 18 februari 2016
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2015
Was netjes geregeld. Vriendelijke mensen, en in het vliegtuig ook vriendelijke stewardessen.
Nico Beemsterboer
op 17 februari 2016
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2016
Een voortreffelijk georganiseerde reis. |Kan geen minpunt bedenken. Alles overeenkomstig toezeggingen. |Ben jullie erkentelijk.
Rossou
op 16 februari 2016
bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2016
Informatie achtergehouden over tussenlanding in Portugal. Daarom een 8uur durende vlucht gehad, zonder maaltijden en zonder animatie (film etc) zeer slechte service. Tegen betaling kun je een wit koud broodje met een lauw melige kroket kopen dat veel te duur is
C. van Galen
op 13 februari 2016
bestemming: Thailand / Rondreis, reisperiode: januari 2016
Rondreis Zuidelijke parels: Geweldige reis! Excursies e.d. prima georganiseerd. Heel veel gezien en gedaan en betrekkelijk korte tijd. Een aanrader.
Harkes
op 13 februari 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2016
Heerlijke vakantie op een prachtig vakantiecomplex
Y Los
op 11 februari 2016
bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: april 2016
Geweldig geholpen door een medewerkster van reisburo Tui. De reis zou naar Florida gaan die door mijn man en zoon zou worden gemaakt op 11 december 2015. Dit als cadeau voor het helen van het HAVO diploma van mijn zoon. Een echte vader/zoon reis. Helaas werd mijn man plotseling opgenomen in het ziekenhuis waardoor de reis geannuleerd moest worden. Weer geweldig geholpen door het reisbureau. Nu staat de nieuwe uitgestelde reis gepland voor 30 april 2016. Natuurlijk weer met behulp van de uitstekende service van het reisbureau. Een dikke pluim voor dit reisbureau.
A.b.k.
op 7 februari 2016
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: november 2015
Wij een reis geboekt voor 15 dagen naar Brayca Bay resort all inclusief. Het is een prachtige baai waar je mooi kunt snorkelen en zo het water in kan.
Maar het Restaurant en zwembad is ver beneden peil. Na 5 dagen ziek, eten koud en wat van de barbeque afkwam was zwart geblakerd en rood van binnen.
Ben ruim 4 weken ziek geweest, heb infuus gehad en 3 soorten medicijnen, in ned. Naar dokter geweest kreeg er niets meer voor had al teveel zware medicijnen gehad. Er waren veel mensen ziek.Heel erg vreemd dat er op internet niet over geschreven word. Wij zijn al 10 jaar naar Egypte geweest maar nog nooit zo,n slechte accommodatie gehad. Zwembad lagen alle tegels los.
Stoelen in restaurant gammel, toiletten smerig. Tuin was top verzorgd. Bij Tui 2500 euro kwijt met een korting van vroegboekkorting eraf. Spreek je daar Hollanders via Egypte.nl geboekt zelfde periode zelfde appartementen 2 personen 2 weken voor € 450 en anderen voor €600 daar gezeten. Word je dan afgezet of zie ik dat verkeerd. Dien je als je thuis bent een klacht in, krijg je te horen u had daar melding van moeten maken. U kunt een waardebon van € 50 ophalen. Wij vinden het uitermate treurig.Wil je de hoofdprijs betalen boek dan bij Tui heb je een klacht doen ze er niets aan.
Jhon
op 3 februari 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2015
Accommodatie prima. Alleen extra betaald voor standaardkamer ipv voordeelkamer terwijl er geen verschil bleek te zijn in het Hotel. We zaten laag gelegen aan de straat kant. Als je je geld voor deze upgrade terug wilt kun je het wel schudden dan zijn ze niet thuis. Jammer:-(
Myrna de Win
op 26 januari 2016
bestemming: Gambia / Bakau, reisperiode: april 2014
Nog geen 12 uur nadat ik geboekt had, kon ik al vertrekken. Arke had alles netjes geregeld. Hotel, vluchten, transfers, alles volgens verwachting en zoals afgesproken, zelfs in de zeer korte tijdsbestek. Informatievoorziening was steeds correct, waarheidsgetrouw en vriendelijk. Zowel bij telefonisch contact als ter plekke. Arke bood leuke excursies aan, maar gelukkig alle vrijheid om daar ook niet aan deel te nemen. Heerlijke vakantie gehad voor een scherpe prijs.
Odette Groeneweg
op 26 januari 2016
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: november 2015
We konden de vliegtijden zelf bepalen, wat zeer gewaardeerd wordt. En een uitstekend hotel (Starlight) op een prima locatie dicht bij het centrum. Dus een dikke 8 van ons.