J. Hallensleben-Bethlehem
op 25 december 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2020
Onze pakketreis in augustus dit jaar geboekt voor 11 december, tot twee keer aan toe twee weken voor vertrek geannuleerd door tui omdat de hotels niet open gingen of waren, dit kan gebeuren ivm corona. Ik zou het geld van de reservering vliegtuigstoelen terug krijgen, wij zijn nu 4 weken verder en nog steeds geen geld terug. Elke keer een ander verhaal de ene keer kunnen ze niet vinden hoe ik en of ik wel heb betaald. Bewijs heb ik gestuurd, de andere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld zou worden om mijn rekeningnummer te controleren wat ook niet is gebeurd en er wordt totaal geen moeite gedaan om uit te zoeken waar het nu fout gaat, dan krijg je een mail dat het is overgemaakt en dat ik het al zou moeten hebben met daaronder fijne feestdagen? Het is een schande zoals Tui met klanten om gaat, heel jammer dat ik nog met een voucher zit. Ik hou mijn hart vast want met Tui wil en durf ik niet meer op vakantie. Wat een waardeloze reisorganisatie.
... Lees meer
Peter Brinkel
op 23 december 2020
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2020
Ook met Corona was alles prima geregeld door TUI. Buitengewoon tevreden. Er was 1 probleem door overmacht met de terugreis. Echter dit werd buitengewoon goed opgelost, met een onwaarschijnlijk hoge compensatie. Zojuist gestort. Geen centje pijn. Enkel een big smile! Ik ga weer met ze boeken!
... Lees meer
Nico
op 23 december 2020
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: oktober 2020
Vliegticket geboekt in april en betaald. Zou afreizen 12 oktober. Geannuleerd door corona. Mijn geld heb ik nog steeds niet terug, reden: Ze zijn 'bemiddelaar'. Ik heb betaald aan Tui, niet aan de vliegmaatschappij. Slechte zaak dit. Geen Tui meer voor mij.
... Lees meer
Arentsen
op 22 december 2020
bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: mei 2020
Net zoals zovele werd onze reis naar Curaçao geannuleerd, wij zaten bij de groep waar nog geen keuze was en waar je reis automatisch werd omgezet in een voucher, dit is dan ook het enige minpuntje. m.b.t. communicatie. Ook wij waren voor een aanzienlijk bedrag gedupeerd een voucher waarvan we bang waren dat deze in 'rook'op zou gaan. Precies volgens afspraak na 6 maanden onze reis geannuleerd, en restitutie voor onze voucher aangevraagd. Keurig volgens afspraak binnen 2 maanden op onze rekening. Natuurlijk vinden wij dit ook een lange periode, maar wij kunnen ons ook voorstellen hoe het voor de hele reissector moet zijn. Niemand zit op deze situatie te wachten, maar voor ons is het ook geen optie meer om de reis op een later moment als nog te plannen. TUI bedankt voor de juiste afhandeling wij zijn altijd netjes te woord gestaan en wij hopen dat ook jullie de crisis te boven zullen komen en zullen in de toekomst dan zeker weer van jullie service gebruik gaan maken.
Luitjes / de Lange
op 17 december 2020
bestemming: Finland / Lapland, reisperiode: maart 2020
Onze reis is door TUI geannuleerd in maart. Begrijpelijk vanwege de corona. Wij moesten hier zelf voor bellen, in eerste instantie kregen wij te horen u reis morgen gaat gewoon door. Toen ik aangaf in dat ik in de Helsinki Times andere berichten las gingen ze er dieper duiken en werden wij terug gebeld dat de reis idd geannuleerd wordt. Beloofd dat we geld terug krijgen dit ook per mail bevestigd gekregen. Natuurlijk kwam de organisatie hierop terug. Pas na 2 maanden krijgen wij onze voucher. Een paar maanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft ons hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Niet heel netjes. Communicatie is niet hun sterkste kant! Te bedenken dat Touroperator TUI maakt 700 miljoen euro per maand verlies.
https://www.faillissementsdossier.nl/nieuws/20931/touroperator-tui-maakt-700-miljoen-euro-per-maand-verlies.aspx
En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Als je er dan achter komt dat je restitutie mag aanvragen mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor ons nooit meer TUI!
Grootste reden beloftes die worden nagekomen en belabberde communicatie!
Jacobus
op 12 december 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2020
We hadden een pakketreis naar gran canaria geboekt bij tui vanaf eindhoven deze reis ging niet door , toen geboekt via luik deze ging ook niet door ivm corona. Dus hebben we een voucher ontvangen. In december een nieuwe reis geboekt met vertrek in april 2021. We hebben de aanbetaling met de voucher gedaan, 15% van de reissom, dit is per 01/11/2020 naar 30% gegaan dus de aanbetaling was niet genoeg. We waren een week met vakantie in nederland, bij thuiskomst hadden we een dreigende mail van " mw" P over de aanbetaling waar de honden geen brood van lusten. Deze "dame" een mail teruggestuurd dat tui geen probleem maakt van het feit dat reizigers ook hun geld in het bedrijf tui hebben zitten, maar voor een bedrag van 200 euro zo een zeer onbeschofte mail te sturen. Natuurlijk geen reactie gehad. Voor ons nooit tui meer.
J. Staal.
op 11 december 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2020
Door Corona werd de aankomende reis geannuleerd. Begrijpelijk, daar bestaat geen misverstand over. Maar vervolgens kun je niemand te spreken krijgen over restitutie van de reissom, ook op de site word je in cirkels rondgeleid over het terugkrijgen van je geld. De optie om je geld terug te krijgen, lijkt verdwenen van de site terwijl je recht hebt op restitutie. Een schandalige manier van omgaan met klanten en klachten. Ik zal er niet snel meer een reis boeken in de toekomst en zal al helemaal niet mijn vouchter besteden aan het omboeken van mijn reis.
Buter
op 24 november 2020
bestemming: Kaapverdië / Santa Maria, reisperiode: september 2020
Door de corona is mijn reis niet doorgegaan wat begrijpelijk is.
In het regelement van tui staat dat je uit 3 dingen mag kiezen.
Voucher, alternatieve vlucht, geld terug.
Ik koos voor een alternatieve vlucht omdat mijn vriend er woont en ik wil daar heen wanneer het weer mogelijk is.
Daarnaast bied tui vollop tickets aan.
Terwijl ze weten dat veel gebieden oranje is.
Maar ze willen wel geld vangen maar mensen omboeken op wat er word aangeboden zoals ik kies voor een alternatieve vlucht op een later tijdstip dat gaat zo moeilijk.
Deze mensen zijn oplichters.
Wat ze je aanbieden is alternatieve vlucht als de vlucht duurder is dan dat je betaald hebt word dit kosteloos omgeboekt.
Als het goedkoper is dan dat je betaald hebt krijg je het verschil terug.
Telkens proberen ze je geld afhandig te maken ondanks hun regelement.
Ze zijn aardig als ze je omboeken en je daarna vertellen wat het bedrag is wat je bij moet betalen.
En als je uiteindelijk ze aanspreekt over het geen dat het kosteloos omgeboekt hoort te worden zoals beschreven word in hun beschrijving dan zijn ze niet zo aardig meer.
Telkens plannen ze je in met veel gezeur en ze bieden die dagen vollop aan terwijl ze weten dat er dit jaar geen vliegtuig die kant meer opgaat.
Daarnaast willen ze mijn vlucht niet meer omboeken en willen ze mij een voucher geven terwijl ik een mail gehad heb met de 3 keuzes die ik krijg.
Deze maatschappij probeert mensen op te lichten tijdens de corona tijd.
Mooie regels maken zodat de mensen toch boeken en denken veilig te zitten.
Daarnaast hun regels niet na te komen.
Monica
op 23 november 2020
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2020
Reis is door TUI geannuleerd in maart. Pas na 2 maanden krijg ik mijn voucher. Een paarmaanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft mij hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Klantonvriendelijk en echt niet netjes. Te bedenken dat TUI 3,2mld staatssteun uit Duitsland heeft, het SGR fonds een waarde heeft van 80mln en ze in NL aanspraak kunnen maken op NOW. En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Oh en als je restitutie hebt aangevraagd mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor mij nooit meer TUI!
H.Loggers
op 18 november 2020
bestemming: Portugal, reisperiode: maart 2019
IK WIL MIJN GELD TERUG !
MEULEN, M van der
op 8 november 2020
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: november 2019
We zijn net terug uit Albufeira (6 nov 2020) geboekt in aug. 3 weken geleden voelden we ons onbehaaglijk vanwege de (inmiddels) ontstane 2e Covid golf.
Op de site van TUI staat met vette letters: omboekgarantie. Dat wilden we nu wel. Jammer dat goldt niet voor ons want in de kleine lettertjes stond dat wij vlogen met Transavia en daar hadden ze een bontje mee gesloten. De week voor vertrek zien we de coronacijfers in Portugal omhoog gaan. We voelen ons onbehagelijk en verzoeken nogmaals om niet te hoeven gaan en vragen om een voucher. Tui beroept zich op "geel gebied" . We mogen wel annuleren ( geld kwijt) dan toch maar gaan?? We komen aan in het hotel en binnen 24 uur: Oranje en TUI brengt ons weer terug. Vakantie mislukt en zowel TUI als wij een financiële strop. Beetje flexibiliteit had in jullie en onze voordeel gewerkt: TUI !!!!!
Kjell Harzelli
op 7 november 2020
bestemming: België / Oostende, reisperiode: oktober 2019
Met onze voucher van naar Oostende geweest vayamundo een kindervriendelijk hotel maar alle activiteiten waren geannuleerd in het hotel zonder dat we er iets van wisten van tui, dus normaal 1week bleven we daar maar na 1nacht zijn we al naar huis terug vertrokken omdat er niks te doen was en 1week op strand spelen kan ook niet he, we vertelde dit aan tui maar onze reissom van 600€ kregen we niet terug want dit was geen rede, erg gewoon erg! De mensen van tui zijn niet menselijk! Ik hoop dat ze dat ook eens meemaken dan zouden ze ook hun geld terugwillen niet? ;/ dit was de laatste keer met tui, maar onze zaak gaat naar de rechtbank en die tui mag van mijn part failied gaan geen probleem alleen maar zakkenvullers.
K. Bois
op 3 november 2020
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2020
Reis is niet doorgegaan ivm Corona. Dat snap ik. Kreeg eerst een voucher. Na half jaar kan je geld terugvragen. Gedaan maar je hoort niets. Ik vrees dat ik de reissom van € 1700,= kwijt ben. Geloof er niets van dat TUI verlies maakt. Pikken het geld in van reizen die niet gemaakt zijn. Nooit meer TUI- maar hopelijk gaan ze failliet kan ik het geld misschien terug krijgen via ANVR.
Ellis
op 27 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019
2 weken vakantie geboekt, toen we aankwamen kwam het bericht dat de griekse eilanden van geel naar oranje gingen. Dit zou de volgende dag ingaan.
In de tussentijd hoorden we helemaal niets van TUI. Alleen een smsje dat de kleurcode was veranderd. Ook van de host van TUI in Kreta hoor je helemaal niets, die hebben we alleen maar vol zitten eten in het restaurant. 2 dagen later kregen we wederom een appje met dat onze vlucht 8 dagen was vervroegd. Gebeld met TUI, kreeg een zeer onvriendelijke mevrouw aan de lijn die het onder de noemer service schaarde. Zonder overleg heeft TUI onze eigen terugvlucht geannuleerd (Deze heeft wel gevlogen, had bij voorbaar bewust al voor transavia gekozen omdat we al slechte ervaringen hadden met TUIfly) en ons op een terugvlucht van TUIfly gezet. Terug gekomen kunnen we alleen maar een voucher krijgen voor minder dan de helft van het geld (terwijl we maar 6 dagen geweest in plaats van 14 dagen), geld terug ho maar. Daarnaast willen ze geen openheid van zaken geven over hoe ze bij dat bedrag gekomen zijn. Het reisbureau waar we hebben geboekt is het ook helemaal niet eens met de gang van zaken en heeft er meerdere klachten van gemaakt, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij gaan hier werk van maken en eventueel de media opzoeken want hier mogen ze niet mee wegkomen. Echt schandalig. Wij gaan nooit meer met TUI! Absolute afrader, slechtste service ooit. Hotel was ook niet geïnformeerd dat we eerder van TUI terug moesten. Over het hotel niets meer dan lof hoor, maar laat ze alsjeblieft zaken gaan doen met een andere touroperator dan TUI!
Marcel Janssen
op 24 oktober 2020
bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: september 2020
Zeer slechte service aan boord in de Deluxe klasse en op het resort
We hebben voor de Deluxe klasse ruim 1000 euro moeten betalen, daarvoor kreeg je een ontbijt zonder brood.
Op het resort was het een drama, maar 1 ontbijt restaurant open, lange rijen om een tafel te krijgen en daarna weer in de rij voor een beetje brood.
Leendert van Wordragen
op 23 oktober 2020
bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: oktober 2019
Zeer slechte ervaring met TUI> Ja ze bieden mooie reizen aan voor een mooie prijs MAAR. Na veel contact met TUI (telefonisch) bleek uiteindelijk mijn vriend uit Portugal Curacao niet binnen te mogen. Sta je daar op de luchthaven. Ik heb geprobeerd via de App antwoorden op mijn vragen te krijgen. Ik moest bellen met TUI in Nederland werd me verteld. In Nederland waren ze te druk dus ik moest maar een mail sturen. Wat ik zeer kwalijk vind is dat NIEMAND mij heeft aangegeven dat je met een Portugees paspoort het land niet in mag. Ik heb meerdere malen voor we afreisden met TUI gebeld en werd me letterlijk ook verteld "meneer, alles staat op internet. U moet gewoon goed lezen". Hallo, ik bel niet voor niets. ZEER slechte service, niet eens een tegemoetkoming voor mijn vriend die een lange week alleen in Nederland moest achterblijven (na een reis van 2 x 10 uur en behandeld als een crimineel op Curacao). Schandalig. Ga NOOIT meer reizen met TUI
Aad Geers
op 21 oktober 2020
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2020
ONTSPANNEN OP VAKANTIE MET TUI? Geenszins, want TUI zegt dat ik zelf de klacht over onprofessioneel PCR testen na 100 uur de uitslag waar je dan niets aan hebt en kamerarrest bij het Huisartsenlab moet indienen
Het vertrouwde vakantiegevoel
Met onze COVID Care? Geenszins, want deze eerste ervaring met TUI maakt dat ik iedereen zal afraden met hen te reizen
In alle omstandigheden veilig thuis? Het is beter inderdaad beter om thuis te blijven dan met TUI te reizen, want ze houden zich niet aan de spelregels die we als reizigers punctueel hebben opgevolgd
Er wordt weinig aan service gedaan, om je via de slechte Website makkelijk door procedures heen te loodsen
Het is dat het Hotel Riu Palace en Madeira erg gastvrij zijn, dat het nog voldoende is geworden. Op Madeira moesten we opnieuw een veel professionelere PCR test ondergaan en we hadden binnen 1 dag uitslag
Dat TUI het Huisartsenlab betaald voor deze wanprestatie van 100 uur testuitslag wachten lijkt me raar.
A.Kramer
op 12 oktober 2020
bestemming: , reisperiode: september 2020
Omdat de klachten die we hadden, dat
waren er nogal wat!! Niet serieus worden genomen door TUI!! Zeker wel 7 mensen aan de lijn gehad van deze firma. Kortom een drama!! Klachten liggen nu bij het het reisbureau! Slecht personeel van TUI. Wij zijn duidelijk niet tevreden. Eisen compensatie van de betaalde reis! Deel teruggave. Anders ondernemen wij stappen en die zijn niet mals.
Attike calar
op 26 september 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020
Tui Sensatori wordt op de website beschreven als een van de mooiste en beste hotels. Uiterlijk van het hotel is mooi inderdaad maar de kwaliteit staat gelijk aan een 1 ster hotel.
Hoe tui omgaat met de klachten is al helemaal belachelijk. Niet met Tui zaken doen. Zwaar zonde voor je geld en energie. Ze behandelen mensen niet als klanten maar als inkomenbron.
Rappard
op 21 september 2020
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2020
Onze reis naar Kaapverdie in maart is ivm Corona gecancel en daarvoor hebben wij een voucher ontvangen. Nu 6 maanden later kunnen wij nog steeds niet ons geld terug krijgen. Van een reis geboekt via Secret Escapes voor eind mei hebben wij begin september al netjes geld teruggekregen of de keuze van een voucher met een waarde van 10% meer. Voor ons nooit meer Tui maar Secret Escapes!
Stefan C
op 20 september 2020
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2020
We hadden geboekt via prijsvrij.nl. Ons hotel was niet open toen wij op vakantie zouden vertrekken. Prijsvrij deed hier niet moeilijk over en betaalde het volledige bedrag binnen de 4 dagen terug. Ook hierin zaten de reistickets. Alleen de plaatsen in het vliegtuig moest ik zelf boeken omdat we met zijn vieren bij elkaar wilden zitten. Dit via tui.com. Na verschillende mails te hebben verstuurd nu eindelijk - na 13 weken - antwoord gehad dat een terugbetaling niet kon. Had ook een reis geboekt met ryanair, met plaats en al, werd niet moeilijk over gedaan, en kon meteen voucher gebruiken voor nieuwe vlucht. Klasse. Dus: voor mij NOOIT meer tui. Ze willen zich voordoen als de beste, maar kunnen nog heel veel leren van anderen. Ik wens ze in geen geval nog te gebruiken. Ze zijn het echt niet waard. 245 € foetsie.
Rayen
op 16 september 2020
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: mei 2020
In februari 2020 is mijn moeder met de TUI naar Nederland gekomen voor een periode van 3 maanden.
We zijn inmiddels in september 2020 maar nogsteeds weten wij niet wat er gaat gebeuren. Ook kan TUI niet zien of er een voucher is vertrekt. De boeking is gedaan bij een reisbureau in Suriname. TUI verwijst ons naar de reisbureau want daar is de ticket geboekt.
Wie heeft dit ook inmiddels ervaren en hoe is dit opgelost.
Bart
op 15 september 2020
bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: juli 2020
We wilde i.v.m. met corona niet op vakantie afgelopen zomer, hebben we het om geboekt naar de zomer 2021 nu willen we het voor de 2de keer omboeken naar een wintersport maar dat gaat niet meer? terwijl er in hun eigen voorwaarde staat dat het 2x mag. het excuus is dat je alleen naar een later tijdstip mag (staat nergens in hun eigen voorwaarde) een ander argument van hun de oorspronkelijke reis moet voor 31-03-2021 liggen, nu zeggen ze dat de omgeboekte reis de oorspronkelijke reis is ???? lekker bezig Tui
Van der Velden
op 5 september 2020
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: augustus 2020
Op de terugvlucht vanaf Samos via Heraklion is er totaal geen controle geweest op het dragen van mondkapjes aan boord. Er was een groot aantal mensen dat geen mondkapje droeg of de mond of neus niet bedekte. Niemand werd hierop aangesproken. TUI heeft hiermee passagiers onnodig in gevaar gebracht. Het is een totale farce dat er veilig gevlogen zou kunnen worden.
W. Betink
op 3 september 2020
bestemming: Zweden / rondreis, reisperiode: september 2019
Nooit meer TUI
Begin maart bij TUI in Zutphen binnen gestapt, voor een vakantie naar Zweden, Finland en Noorwegen. TUI zou vliegtickets, hotel en auto regelen. Wat betreft de annuleringsverzekering kregen we het advies de duurdere verzekering van TUI te nemen, U krijgt bij annulering altijd geld terug. Voor deze reis moest er een aanbetaling gedaan worden, de rest moest voor 1 augustus betaald worden. Toen kwam corona, en op 12 september zouden we vertrekken, Zweden was al heel lang code oranje. Eind augustus toch maar even langs TUI. We moeten gewoon afwachten werd ons gezegd. Op 24 augustus worden we gebeld, of we misschien om willen boeken, waarop ik antwoordde: en dan twee weken op het vliegveld zitten, Finland komen we niet in. De reis wordt geannuleerd, we krijgen voucher. Ik heb gelijk aangegeven dat ik geld terug wil, TUI weigert dit, ook na een nieuw contact en vermelding van de verzekering met altijd geld terug. Ik heb de buik vol van een vliegvakantie en TUI, en heb aangegeven niets te hebben aan een voucher. Ik moet maar gewoon een jaar wachten op m'n geld.
File
op 15 augustus 2020
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: augustus 2020
Vreselijk gedoe, personeel oneerlijk tegenover passagiers, wouden ons niet laten inchecken over iets wat wij van te voren hebben nagevraagd en goed was gekeurd, slechte communicatie
Bryan S
op 10 augustus 2020
bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: juli 2020
Een schijnvertoning van veiligheid met mondkapjes en handgelletjes. terwijl de hygiëne ver te zoeken is Waarom:
Terwijl op Aruba de corona de spuigaten uitloopt en toeristen worxen teruggehaald(zie link onder), krijgt men een heel schijntoneel van kapjes en gelletjes... Vliegtuig wordt helemaal volgepropt met ongeteste mensen schouder aan schouder 3x eten mogen de kapjes af. Met name de wc's werd totaal niet naar omgekeken door personeel honderden mensen op 1 wc. Geloof me dat was 1 gore bende! Als je corona wilt moet je bij Tui naar de wc!!! Wat een Farce, hypocriet gedoe! Vervolgens op schiphol zonder controle of vragen omtrent Corona mochten we zo Nederland weer binnenlopen.
Tui slaat hier dus volledig de plank mis, wat een schande dit is ongehoord!
https://www.nu.nl/coronavirus/6069581/reisadvies-aruba-aangescherpt-naar-oranje-na-forse-stijging-coronacijfers.html
Zaalman Nanhekhan
op 6 augustus 2020
bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: augustus 2020
Ten eerste de reus was goed bestuurd
Maar t eten mag absoluut wat beter zijn zelfs een hond zal t niet eten en wat betreft ontbijt mag er wat meer bij je krijgt gwn een mini qrosantje wat koud is
Ook niet te eten doen jullie er aub wat aan of huur een andere kok
Christel Heireman
op 5 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Sauve, reisperiode: juli 2019
We zaten op camping Porties Des Cevennes,. Bij toekomst was het onthaal onbeschoft en het huisje was smerig, onaangenaam en duf, de meubels oubollig en niks praktisch, de bedden moesten we zelf nog opmaken, we mochten niet met auto tot aan huisje waardoor we met pak en zak moesten sleuren tot aan huisje, vriendelijkheid beneden alle peil, de beloofde wifi was er niet, bij navraag moest je betalen voor wit, geen probleem maar dan nog steeds geen wifi enkel aan de receptie was er wifi, geen enkel middel tot verkoeling geen airco zelfs geen windmolentje dat bij 38 Gr?? Had je een vraag kreeg je beperkt kort antwoord alles behalve vriendelijk, er mocht geen enkele vorm van lawaai kinderen mochten niet lachen of lopen op domein en ondanks dat honden toegelaten zijn mochten de honden niet op domein moesten in huisje blijven, bij einde vakantie moest je zelf vuile lakens nr wassalon brengen en kwamen ze alles maar ook alles controleren maar dat het properder was als bij onze aankomst daar zeiden ze niks op, de eerste dag direct nr supermarkt geweest om kuisgerief, zo vuil, er was niet eens speeltuin voor kinder of Jantien om iets te nuttigen, zelfs nog geen automaat??! Niet waard om in de TUI boek een vermelding te krijgen.
Joelle
op 5 augustus 2020
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2019
Belachelijke omruilgarantie van Tui. Je wordt geholpen door een medewerker aan de telefoon maar achteraf hoor je dat je het daarna niet meer kan verzetten, wanneer het te laat is. Ook nog eens super onbeschofte reacties van de klantenservice. Nooit meer Tui voor mij.
Alie van den Berg van Veen
op 4 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Pigadia, reisperiode: juli 2020
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Astron Princess, lieve mensen die je het echt naar je zin maken. De excursies met José, waren zeer de moeite waard. Een super reisleidster die voor iedereen aandacht had. En Corine bedankt voor het regelen van de excursies. We hebben genoten.
P. Middendorp
op 29 juli 2020
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2020
Mijn reis ging zoals vele reizen ivm corona niet door. Aangezien ik alleen een ticket had gekocht en geen pakketreis kreeg ik toch vrij snel mijn voucher. Dit was enigzins toch balen omdat deze voucher niet gedekt zou zijn mocht Tui failliet gaan alleen pakketreizen zouden dan alsnog uitbetaald worden. Echter tot mijn blijdschap kwam daar de kans om restitutie te vragen voor ticket only vouchers. Dit gedaan hebbende kreeg ik het totaal betaalde bedrag van mijn geannuleerde ticket binnen 14 dagen op mijn rekening terug gestort. Geweldige service Tui ....zeer vlot en netjes opgelost
Koole
op 29 juli 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2020
Gezien het feit dat ik slechts de vliegreis bij Tui heb geboekt, beloofd TUI conform EU wetgeving het betaalde bedrag terug te betalen. Ik moet wel wachten tot er een of andere online tool is ontwikkeld op hun site waarmee je het verzoek tot terugbetaling kunt indienen. TUI reageert niet op emails, weigert te zeggen wanneer die tool klaar is. Ze hanteren vertragingstactieken om terugbetaling uit te stellen. Waardeloze afterservice. Eens en nooit meer met deze touroperator.
Berman
op 26 juli 2020
bestemming: Frankrijk / Normandië, reisperiode: juli 2020
Fransen houden zich niet aan Coronamaatregelen.Door TUi verplicht om onze reis naar Spanje,wat we niet aan durfden om te boeken. We mochten geen huisje boeken, moest een hotel zijn!!
Eenmaal in Frankrijk voel ik mij niet veilig, men houdt zich totaal niet aan Coronamaatregelen. Ik wil de doorreis naar Bretagne dan ook annuleren. Tui is niet bereid om een voucher te geven. Ik ben volgens hen nu 2000 euro kwijt! Een onsympathieke dame aan de lijn die geen enkele empathie had.... Nee hoor, was haar niet bekend dat de fransen zich niet aan de maatregelen houdt. Ik heb spijt vertouwen in Tui te hebben gehad... Nope, no smile for me....
Theuns
op 24 juli 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2020
Wegens corona moesten wij onze reis van menorca-spanje omboeken naar normandie en bretagne. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.
Gaby van Kerkvoorde-Tuinsma
op 19 juli 2020
bestemming: Mauritius / Port Louis, reisperiode: september 2020
Wij zouden in mei op vakantie gaan naar Mauritius. Het ging natuurlijk niet door vanwege het Corona virus. Heb het omgeboekt naar 3 september. Helaas gaat dit ook niet door vanwege code oranje. Heb hen gevraagd de reis om te mogen boeken. Dit was oké indien ik mij aan een bepaald bedrag zou houden. Dit heb ik gedaan. En toen kreeg ineens een email alleen te kunnen annuleren 7 dagen voor vertrek. Mijn man en ik voelen ons gegijzeld en kunnen letterlijk geen kant meer op. Gelukkig hebben wij alles via de e-mail gedaan als direct bewijs.
Lien
op 18 juli 2020
bestemming: , reisperiode: april 2019
Niet over de reis die ging niet door maar hoe tui met de mensen met voucher omgaat niet meer dan schandalig nu email e.d afgesloten nooit meer tui
Eric van der Molen
op 14 juli 2020
bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: juli 2020
Ik vermoed dat TUI net als de meeste reisoperators het water tot de lippen staat. Ik heb deze reis in januari 2020 geboekt en keurig aanbetaald. Vanwege Corona was het al vrij snel duidelijk dat Tunesië eigenlijk best wel een risico zou worden. Dit heb ik middels een aantal mailtjes en telefoongesprekken in de maanden mei en juni aangegeven. In mei werd mij echter al verteld dat de bestemming Djerba pas op zijn vroegst vanaf september weer geboekt kon worden. Op de vraag waarom mijn bestemming (iets hoger) dan ook niet al direct gecancelled kon worden werd aangegeven dat zij nog wel mogelijkheden zagen. Ik durfde het niet aan, want het zag er naar uit dat de reis aanzienlijk anders zou worden als het door zou gaan. Dit heb ik aangegeven en aangeboden de aanbetaling dan maar als verlies te nemen. Maar de geldwolven van TUI waren echter onverbiddelijk: de annuleringskosten moesten volledig voldaan worden. Heb ik gedaan, maar het zal duidelijk zijn dat TUI bij mij afgedaan heeft. Mijn volgende groepsreis (deze was €8.000) zal nooit meer bij TUI geboekt worden ....
Ylva
op 13 juli 2020
bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: juli 2020
Na 3 weken bellen met Tui hebben ze ons aan het lijntje gehouden. We zouden vliegen met Transavia maar de vlucht ging niet door. Volgens Tui wel. 100% betaald , stoelen gereserveerd en auto gehuurd. Grote schade en nog niets vernomen. Over 1 dag is de vlucht.. Tui , maar dan zonder Smile. Zwaar teleurgesteld. Een dikke 1
Pepets
op 11 juli 2020
bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2020
Weigering van hostess om te komen en te helpen Ik ben minder valide, was op een totaal ongeschikt resort terecht
Gekomen. Hostess weigerde te komen Oplossing die zij had, zoek zelf maar naar geschikte accommodatie of ga eerder naar huis Uiteraard op eigen kosten
S. Vink
op 10 juli 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020
Onze reis, 2 personen werd geannuleerd ivm Corona. Dit was vreemd omdat Spanje per 1 juli open zou gaan en de reisdatum later lag. Contact opgenomen met Tui; het hotel zou dichtblijven tot 15 augustus vandaar annulering. Gratis omgeboekt naar ander hotel. Later contact opgezocht met Tui voor een upgrade in het hotel, omdat ik zag op de website van het hotel dat ze aan het stunten waren met prijzen. Volgens het hotel zou de upgrade 20 euro per persoon per dag kosten. Dat vond ik teveel, maar de upgrade via Tui leverde ons 135 euro korting op, de upgrade bleek goedkoper dan de oorspronkelijke reis. Dit zou uitbetaald worden in een voucher, maar nu zie ik dat ik dit geld toch terug krijg. Was mij om het even overigens. Ik ben zeer goed geholpen door Tui en dik tevreden. Bij mijn collega die via een andere organisatie haar reis had geboekt, is ook de reis geannulleerd ivm het hotel dat gesloten was, maar omboeken was niet mogelijk. Deze reisorganisatie is verder ook niet te bereiken. Ik denk dat we meer begrip moeten opbrengen voor de situaties en de mensen die dit allemaal maar moeten gaan regelen en ik vind dat Tui het tot nu toe goed geregeld heeft en nog steeds bereikbaar is (al lopen de wachttijden aan de telefoon wel snel op, maar ook dat is te begrijpen.
Jasper
op 9 juli 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2020
Ik wilde de reis graag omruilen naar een vakantie in eigen land. Telefonisch was dit binnen een paar minuten geregeld. Het verschil (ik had de eerste boeking al volledig betaald) heb ik zelfs ook nog teruggestort gekregen, dus geen eens een voucher. Geweldige top-service
Smulders
op 9 juli 2020
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2020
Als eerste "corona" travellers op 1 juli, had Tui alles goed onder controle.
M reus
op 7 juli 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2019
Ik wilde de reis annuleren of verplaatsen vanwege corona dat was niet mogelijk volgens tui , vervolgens toch gegaan kom ik hier is het hotel gesloten kunnen we niet eens in ons uitgezochte hotel voor mij geen tui meer hoop dat ze in de corona stikken
Nick
op 6 juli 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2019
Goed geregeld, alles netjes op orde.
3e keer met TUI gereisd. Nog nooit problemen gehad.
Lindsey
op 3 juli 2020
bestemming: Kaapverdië, reisperiode: juli 2020
Wij boekten een reis naar Kaapverdië. Wij hebben in november al geboekt vanwege de gratis kids seat.
Doordat wij al doorhadden op 22 juni dat Kaapverdië er zeker niet zou inzitten deze zomer hebben wij omgeruild naar Mallorca. Helaas hebben wij de gratis kids seat niet mee gekregen omdat wij zelf hebben omgeruild. Wat moeten we dan doen? Later boeken zodat wij geen deftig hotel vinden om met ons zoontje van 2,5 jaar op reis te gaan. Dit is het laatste jaar dat wij met 3 op reis kunnen gaan dus vonden wij dit belangrijk om dit nog eens te doen voor de komst van het broertje of zusje
Cor
op 29 juni 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020
Ineens bijbetalen voor een koffer, 66 euro per koffer, met z'n 4-en.
Is gewoon diefstal, NOOIT meer TUI.
Hoop werkelijk dat ze snel failiet gaan, ruimte voor een nieuw bedrijf dat wel weet wat service is.
Zijn nu verandert in stelletje graaiers.
Onder het mom van we mogen dat doen,.........
Gaat niet om wat wel of niet mag, gaat om klanten beetje eerlijk behandelen.
Maakt me ook niet meer uit, echt nooit meer TUI en wachten tot ze naar de klootten gaan.
Lientje
op 28 juni 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2020
Ik en een vriendin gingen normaal eind juli na Valencia ze had alles al betaald.. ze had nog een vakantie en dat werd vervoegd door de corona dus kon zei niet meer mee gaan ze krijgt niks van haar geld terug ik wou dan een vriend mee nemen en dan kunne ze niet om boeken dat kost ook nog eens het zelfde bedrag als de rest dit toch niet meer nu zijn we een vakantie van meer dan 1000 euro kwijt omdat ze het niet tegoei willem bekijken!
Kimberley
op 28 juni 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2020
Ik ben verplicht op vakantie te gaan. We hebben de enorme fout gemaakt een vroegboekvakantie te nemen via tui. Indien we annuleren zijn we bijna het hele voorschot kwijt. Een voucher kan niet, enkel omruilen maar dan hebben we geen verlof. Services zijn moeilijk bereikbaar en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt kunnen ze niet antwoorden op de vragen. Voor mij NOOIT meer tui!
Simon Weeda
op 27 juni 2020
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2019
Had vroeg geboekt daardoor hoefde ik geen aanbetaling te doen. Nu wil ik het annuleren vanwege dat ik in een risicogroep val. Tui gaat hier niet in mee moet nu 15% a 411 euro betalen om te annuleren voor een nieuw betaalde reis. Schoften zijn het nooit meer tui. Inboeken gastvrij niet in mee omdat ik zeker moet zijn dat ik veilig ben doormiddels vaccin of eer ik kan ga en durf. Onder protest de annulering betaal maar als er rechtszaken komen die gewonnen worden hang ik aan de bel.
Chantal
op 26 juni 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019
Opgelicht door tui. Kiezen tussen zelf annuleren of hele reis betalen en wetende dat spanje 3 mnd in lockdown zit en mevrouw zei dat corona niet onder verzekering valt dus alles kwijt zou zijn. Verkeerde informatie gegeven. Nooit meer boek ik daar
Peter
op 22 juni 2020
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020
Wij zouden op 11 juli naar Oostenrijk gaan en moesten uiterlijk vorige week betalen. Begin vorige week nog contact gehad en ja we moesten gewoon betalen want de grenzen zijn weer open en de eis kan doorgaan. Vrijdag betaald en wat denk je maandag mail dat de reis geannuleerd is. Wat een stelletje oplichters. Mensen ben gewaarschuwd en betaal je reis niet voordat je zeker weet dat deze doorgaat. Eerste en meteen laatste keer geboekt via TUI
DAP
op 13 juni 2020
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2020
Dit cijfer is een cijfer voor Tui als reisorganisatie. Wij hebben een reis geboekt bij Tui. Die is gecanceled ivm Corona. Begrijpelijk. Zij dienen officieel de keus bij de klant te laten n.a.v. de recente uitspraak van de Europese unie. En doen dan ook geven ze aan: je krijgt nu een voucher, en kan dat na een jaar omzetten in een refund. Dat is natuurlijk niet de regels volgen. Weet niet of meer mensen die ervaren hebben, doch dit is natuurlijk niet correct.
Enige trip die we via Tui zouden willen maken is idd weer dezelfde reis/ bestemming alleen is die nu 400 euro duurder.
Michelle
op 11 juni 2020
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juni 2020
Via de vakantiediscounter een autovakantie van TUI naar Italië geboekt. Wij zouden 19 juni vertrekken met onze dochter van 2, maar hebben van de vakantiediscounter nog niks vernomen. Reageren niet op telefoon en e-mails.
Gister uit wanhoop via messenger TUI benaderd of zij uitsluitsel kunnen geven of onze reis wel of niet doorgaat. Binnen No time gaf TUI uitsluitsel. Hulde aan TUI. De vakantiediscounter had dit moeten communiceren, maar die laten het volledig afweten. Wij boeken voortaan weer rechtstreeks bij TUI.
Van Impe
op 11 juni 2020
bestemming: Spanje / Murcia, reisperiode: juli 2020
We hebben begin dit jaar een vlucht geboekt naar Murcia. We hebben daar een verblijf. Dinsdag ontvangen wij een mail met de melding dat de reis wordt geannuleerd. We hebben gisteren een voucher ontvangen en geven aan om terug onze vlucht te boeken. Wat denk je, er komt plots 600 euro en dan nog voor 3 dagen minder. Iedereen heeft een moeilijke periode achter de rug door de corona, je kijkt uit naar je vakantie en dan dit, echt een schande. Gisteren wordt er gezegd dat ze met een oplossing komen, je kan omboeken aan dezelfde voorwaarden. Niet waar dus, alle TUI kantoren zijn tijdelijk gesloten, telefonisch niet bereikbaar. Waar zijn ze mee bezig, vaste klanten op deze manier behandelen, schandalig.
Helma
op 10 juni 2020
bestemming: Oostenrijk / saalbach, reisperiode: maart 2020
Reis geannuleerd door tui door corona, dan sturen ze 4 mails dat ik mijn geld terug krijg 3x bankrekening doorgegeven ik dacht nog fijne service van tui. Ik boek vlot 4 a 5 keer per jaar en dikwijls bij tui. Nu eind april krijg ik ineens een mail van tui met antwoorden die nergens op slaan en dat ik naar de rechter mag stappen en toch niks kan krijgen, echt een dreigmail. Ik heb inmiddels een voucher ontvangen terwijl ik aan heb gegeven die niet te willen maar dat ik mijn geld terug wil zoals beloofd. Ik denk dat tui zijn eigen ruiten aan het ingooien is want ook ik boek nooit meer bij tui en betaal liever euro meer op een ander als nog eens afgebekt te worden. Ik maak mijn voucher ook niet op die gaan ze terug betalen wacht wel jaar maar tui krijgt nooit meer 1 euro van mij.
Wouter
op 10 juni 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2019
Vorige week een vlucht geboekt naar Corfu, deze week is deze geannuleerd. En dit zonder enige aanleiding want er is geen inreisbeperking. TUI meldt meteen dat er na 4 weken een voucher opgestuurd zal worden. De mogelijkheid om om te boeken naar vluchten die wel nog doorgaan wordt niet aangeboden. Compleet onprofessionele bende oplichters. Nooit meer TUI.
Daniel
op 9 juni 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020
Na de corona lockdown terug vluchten openzetten om te boeken, dan erna toch geannuleerd door TUI
Je krijgt dan een voucher die je pas een jaar later kan gebruiken???
Zijn ze van plan om failliet te gaan misschien?
en natuurlijk... niemand bereikbaar
Marc Zoethout
op 8 juni 2020
bestemming: Curaçao, reisperiode: juli 2020
Beste, ik had een reis voor in juli naar Curacao geboekt maar door de Corona wilde ik de reis verplaatsen naar volgend jaar. Dus zojuist een medewerkster van Tui aan de lijn gehad om dit te regelen. Ik kreeg te horen dat ik dezelfde reis zeker kon boeken alleen tegen een meerprijs van 2700 euro (voor exact dezelfde reis)
Ik was hier natuurlijk zeer teleurgesteld over en kan nu 936 euro betalen om mijn droomreis te annuleren en heb dus niks.
Ik vind deze service van Tui extreem slecht en ga dit dan ook op alle sites communiceren.
Groeten,
Marc Zoethout
De Wolf jenny
op 6 juni 2020
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2020
Moest ik kunnen ik zou 0 geven .reis geboekt na corona tumult, eens boeking bevestigd , zodra geanuleerd tot 2x toe plus ongeveer 2 uur tel aan 30cent per minuut HALLO
Raf
op 6 juni 2020
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2020
Omdat we tot 2 keer toe wel hebben mogen betalen voor een vlucht, welke dan beide zonder geldige reden geannuleerd geweest zijn (zowel Belgie als Italie laten reizen toe vanaf 15/06). Tickets verkopen, geld innen, en dan zullen we wel zien wat we ermee doen. Dat is de tactiek van Tui gedurende deze periode. Degoutant eerlijk gezegd. Uiteindelijk via Brussels Airlines geboekt. Het geld dat we in Tui hebben gestopt, staat nu vast in "vouchervorm", dus daar kunnen we naar fluiten. Want wij reizen nooit meer met Tui, laat dat duidelijk zijn...
Annoesjka Adriaansen
op 4 juni 2020
bestemming: Griekenland / Messonghi, reisperiode: juli 2019
Ik heb afgelopen januari al een vakantie met mijn gezin geboekt naar Corfu. Aangezien ik hartpatiënt ben en dus in de risicogroep zit, wil ik niet op vakantie naar Corfu. Vanochtend gebeld met TUI. Als ik wil annuleren kost me dat annuleringskosten van circa € 600. Dus ik kan gewoon ook afwachten wat TUI zei de mevrouw aan de telefoon. Maar aangezien wij 18 juli zouden vertrekken, gaan we vanaf as zaterdag het dubbele aan annuleringskosten betalen als de reis niet door TUI wordt geannuleerd. En als je dan vraagt of de mevrouw van TUI met je wil meedenken voor een redelijke oplossing, dan krijg je nul op request. Behalve de suggestie dat ik om zou kunnen boeken naar Spanje. De klantvriendelijkheid is dus ver te zoeken bij TUI. Nou ze kunnen hun annuleringskosten krijgen, maar dit is wel de laatse keer geweest dat ik hij TUI boek!!
Gouw
op 29 mei 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020
Vlucht werd geannuleerd maar Tui komt niet met een voucher. Ik heb in februari een vlucht geboekt bij Tui, 23 maart Malaga-Amsterdam en 27 maart Amsterdam-Malaga. Als je belt krijg je na een zeer lange wachttijd te horen: Houdt uw mijnTui in de gaten. Totaal niets bijgeschreven en geen enkele reacties. Ná jaren lang Tui voor mij nooit meer. Mooi 179 Euro kwijt aan deze oplichters!
Leo van Straten
op 28 mei 2020
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019
Tui heeft een super belabberde klantenservice, dit bedrijf reageert nergens op terwijl ze zelf de vlucht geannuleerd hebben. Maar geld terug betalen of een voucher vertrekken is er gewoon niet bij.
En zie dan maar eens contact te krijgen.
Vlieg nooit met Tui Belgie, een zeer slechte maatschappy!!
Randy
op 27 mei 2020
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: februari 2019
Mexico Cancun , RIU hotel Super .
Maar TUI vliegtuig , stadsbus zit je nog g ruimer . Ben 175 cm niet echt groot . Lijkt wel of het steeds krapper wordt. Zit met knieën tegen stoel ervoor. Ik wordt ouder en krimp dus moet ruimte overhouden . Bediening was bagger op zo'n lange vlug.
Tui moet eens kijkje nemen bij Aziatische vliegmaatschappijen.
Voor mij geen Tuin vlucht meer , geen TUI reizen meer . Wat een slechte reisorganisatie . Slechtste die ik ooit heb meegemaakt.
Gvdw
op 27 mei 2020
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: maart 2020
We ontvangen ons geld niet terug maar een 4de ongeveer, terwijl mensen die via een reisbureau geboekt hebben alles terug ontvangen. Waarom dit onderscheid?
Randy
op 27 mei 2020
bestemming: Mexico / Porta valarte, reisperiode: april 2020
Corana. Kan niet gaan. Nog niets aanbetaald. Tuin kan niet reis aanbieden zoals in brochure. Moet alles betalen en voucher ontvangen of annuleren en 850,00 betalen. Belachelijke heb nog voor 1e betalingstermijn aangeven dat ivm corana reizen naar Mexico niet mogelijk is op een normale manier. Tui nooit meer een reis bij jullie of zuster onderneming.
Ron
op 26 mei 2020
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2020
Reis ging natuurlijk niet door. Geannuleerd, eerst werd beloofd het bedrag uit te betalen, toen werd het een voucher. Dat heb ik 21 mei ontvangen, dus twee maanden na de reis en drie maanden nadat ik de reis volledig had betaald. Volgend jaar kan ik terugbetaling VERZOEKEN.
Ik overweeg een faillisementsaanvraag van TUI wegens in gebreke blijven van het terugbetalen van schilden
R.korving
op 12 mei 2020
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juli 2020
Moet nog op reis gaan maar voor deze begint heb ik al een zure na smaak . Oktober 2019 geboekt, speciaal gedaan voor de super aanbieding met de naam vroegboekkorting. Als ik nu zal boeken was ik 490,- goedkoper uitgeweest. Wat een lachertje die vroegboekkorting. In oktober gaf de side aan boek snel want er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar. 8 maanden later staat dat nog steeds op de side . De T van Tui staat voor thrust (vertrouwen).Wat worden wij de consument toch in de maling genomen .Tui je bent een trouwe vaste klant kwijt.
Sadhoe
op 2 mei 2020
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: januari 2020
Omdat ik heel slecht service heb gekregen,ik ben een Hartpatient en vegetarier,terug reis heb ik met noodle genoegen moeten nemen ,er was geen andere eten voor mij,en nog meer klachten,
L.Otten
op 1 mei 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020
Heel blij met de omruil mogelijkheid die tui biedt. Moest half mei gaan betalen, nu pas 6 weken voor de nieuwe vertrekdatum. Service was super goed. Formulier digitaal ingevuld, zelfde dag nog telefoontje van tui . Alles geregeld zonder gedoe. Mijn complimenten!
Demoma
op 30 april 2020
bestemming: Zwitserland, reisperiode: april 2020
Maanden geleden geboekt EN BETAALD. Nu wachten we op een voucher of terugbetaling. Hoe lang gaat dit nog duren... Om te ontvangen zijn jullie snel, maar betalen ho ho...
Brenda
op 29 april 2020
bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: mei 2020
Slecht bedrijf. Wij zouden op 24 mei naar Miami vliegen voor onze huwelijksreis. We moesten voor 31 maart hele bedrag betalen .We mochten niet om boeken. Door corona gingen wij niet het hele bedrag betalen omdat je dan een voucher zou krijgen van je reis.dat wilden wij niet. Dus als gevolg reis moeten anulleren en aanbetaling kwijt. Echt niet coulant met de mensen.
Van de Kerkhof
op 21 april 2020
bestemming: België / oost-duinkerke, reisperiode: april 2020
Omdat TUI.BE een waardeloos bedrijf is !! zich aan HUN regels houd ipv menselijk regels ,
mensen van 70 en ouder die graag nog 1 keer op vakantie wilden maar door de Corona nu niet door kan gaan krijgen Geen geld terug maar een Voucher die ze over 18 maanden misschien in kunnen leveren voor hun aanbetaalde geld wie weet wat er over 18 maanden is ,,
Moet TUI.BE zo rijk worden over de rug van bejaarden mensen ? terwijl ze al steun krijgen van de regering ?
BELACHELIJK bedrijf !
K.C.Jonckheere
op 16 april 2020
bestemming: , reisperiode: maart 2020
Op 15 mrt zouden mijn man en ik voor mijn laatste reis naar lanzerote gaan om daar van kennissen afscheid te nemen. Echter op 14 mrt werd de situatie zo slecht door het coronavirus dat wij iom tui geannuleerd hebben. We zouden dan nog recht hebben op 10% van de reissom. Echter na lang wachten en verschillende mails zouden we een voucher krijgen. Ik heb gelijk gereageerd en gezegd dat dat voor mij geen zin heeft omdat ik nog maar kort te leven heb.
Tot mijn stomme verbazing werd er gezegd dat ze geen uitzondering kunnen maken en dat ik vgls anvr regels pas over 6 mnd geld kan vragen!!
ECHTER DAN LEEF IK NIET MEER!! Hoezo menselijk???
Dus voucher waarvoor??? Schandalig om zo met iemands dood om te gaan.
Wesley
op 12 april 2020
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: maart 2020
Wij kiezen nooit meer voor tui.
20 maart zouden wij terug vliegen naar Schiphol. 19 maart hebben we te horen gekregen dat onze vlucht is geannuleerd. Ze hebben ons uit het vliegtuig gezet om andere mensen op onze stoel te kunnen plaatsen.
Tui heeft dat gedaan omdat wij alleen een vliegticket hadden en andere mensen vliegticket en verblijf.
Deze schijnen voorrang te hebben.
Tui kon helaas niks voor ons, geen enkele tegemoetkoming.
Uiteindelijk zelf nieuw ticket geboekt bij KLM.
Anneke
op 9 april 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2019
Reis geboekt voor 24 mei we weten eigenlijk al zeker dat ze niet vliegen tui regelt niets ja betalen dat mogen we voucher werkt voor ons niet dus moet annuleren kost 15 procent geven drie weken uitstel van betaling maar moet je dan als nog annuleren kost het nog meer goed bezig tui
Lucas
op 6 april 2020
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2020
Reis gaat niet door. je krijgt een Voucher zonder enige garantie, na een jaar kan je het VERZOEK doen dat ze het uitbetalen.
Bizar dat TUI / ANVR /SGR zich boven de EU wetgeving stellen.
Koen J. de Jager
op 1 april 2020
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2019
“Ga nog geen plannen maken voor de meivakantie. Dat is veel te voorbarig.” zegt Rutte letterlijk. Wat doet TUI; zij cancelt reizen tot slechts tot 10 mei, daar waar Corendon op 23 maart al besloot de reizen tot 1 juni te annuleren.
Probeert TUI in deze tijden slechts geld binnen te harken (mijn betaaldatum is 7 april-vertrek 19 mei) in plaats van hun klanten, conform de richtlijnen om in mei NIET af te reizen, van dienst te zijn ?
Anoniem
op 1 april 2020
bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2019
Ik heb echt geen goed woord over voor TUI. Het is echt ongelooflijk hoe zij in deze crisis met hun klanten en het geld van hun klanten omgaan. Ze doen niks om de klanten tegemoet te komen. Geen versoepeling van de betalingstermijn of uitstel van de betaling of restantbedrag. Alle andere aanbieders die ook bij de ANVR aangesloten zijn doen dit wel. Nee TUI heeft alleen oog voor winst. Net de deadlines elke keer zo opschuiven dat het nog binnen de betalingstermijn valt , waardoor je als klant toch verplicht moet betalen voor een reis waarvan je nu al weet dat hij niet doorgaat. Grenzen zijn dicht en je komt het land niet eens in , maar TUI slaat al die informatie in de wind. Ook al kan je het land niet in , toch gaat volgens TUI de reis gewoon door. Wie is hier nou gek. De regering adviseert ook niet op reis te gaan en geen reizen te boeken voor de mei vakantie en alleen te reizen als het echt noodzakelijk is, maar vakantie is niet noodzakelijk TUI !!!. Ze proberen de klanten gewoon hun geld af te troggelen en laat iedereen betalen , hoewel mensen hun geld nu veel beter kunnen besteden aan andere dingen dan aan een vakantie. Wij willen geen voucher, wij willen niet betalen voor een reis die helemaal niet door kan gaan. Wij zullen echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer met TUI boeken. Echt klantonvriendelijk en geen enkele coulance in deze bizarre tijden. Ze zouden een groot voorbeeld moeten nemen aan de andere organisaties die wel water bij de wijn doen. Wij zijn klaar met TUI !!!
C. Veldhuizen
op 26 maart 2020
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: maart 2020
De heenreis was op 28 februari. Bij het inchecken op Schiphol werd bekend gemaakt dat de Dreamliner niet ging vliegen maar dat een andere vliegtuig ingezet was.Dit was een kleinere vliegtuig zonder business class of comfortclass. Ik had extra betaald en kreeg het geld niet teruggestort. Ik heb hier meerdere keren over gemaild.
Mijn terugreis was gepland op 20 maart. Dit bleek de laatste vlucht van Tui te zijn vanuit Suriname. Een dag voor vertrek heb ik nog contact opgenomen met Tui. Alles was in orde.
Op het vliegveld aangekomen, kwam mijn naam niet voor op de lijst van Tui. Ik heb 3,5 uur in de rij gestaan om vervolgens terug te gaan. Ik zit nu nog steeds in Suriname en heb zelf een ticket gekocht bij de KLM. Van TUI krijg je een standaard mail met de mededeling om contact met Buitenlandse Zaken op te nemen.
Het cijfer dat ik aan Tui wil geven komt niet op het lijstje voor namelijk een 0
Stephanie
op 26 maart 2020
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2020
Het was een chaos bij Tui en een hel voor de klanten van Tui die in de buitenland waren. Wat begon als een leuke familie vakantie eind februari eindigde in het slop!Waarschijnlijk hadden zij hun passagiers registratie niet op orde...wij hoorde zaterdag 21 maart in de ochtend dat onze vlucht geannuleerd was voor de 23ste( bedenk dat ik al met Tui gebeld had om te melden dat deze vlucht op Schiphol.nl al geannuleerd was,klantenservice zei dat dit niet geval was en dat de vlucht gewoon zou vertrekken)na 30 min een sms met annulering ontvangen. Gezien wij het zat waren om steeds minimaal 45 min aan de telefoon te wachten besloten we naar de kantoor van Tui te gaan op schottegatweg. Hier stond een bewaker buiten(vriendelijke jongen) die vertelde ons dat ze niemand te woord stonden, deze arme jongen moest zelf zorgen voor een beetje schaduw etc. Hij mocht zelf niet naar binnen. Terwijl Tui personeel lekker in airco binnen zat en zich achter de ramen verschuilde. Is om te schamen.. ondertussen weer bellen met Tui..weer een medewerker aan de telefoon die eigenlijk zei, zoek het maar uit, wij regelen op dit moment niks. Alleen de digitale formulier invullen zodat ze konden inventariseren...(gezien ik deze gelijk had ingevuld was dit niet voor mij van toepassing) op de vraag hoe nu verder qua accommodatie was het ook zoek het maar uit. Heel vreemd...gezien wij niks hadden geannuleerd maar de vliegmaatschappij... ondertussen uitgezocht of we met KLM tickets konden reserven en dit kon tegen een prijs 4300,- met ons gezin. Toch nog ff bellen met Tui en ja weer 50min aan in de wacht,deze medewerker was vriendelijk en kon ons iets meer gerust stellen, toon was anders ook al had ze geen antwoord op de vraag hoe nu verder. Zondag 22 maart in de ochtend kijkend op Hato en Schiphol site zagen we tot ons verbazing 2 Tui vluchten geregistreerd dus weer bellen met Tui dit keer weer 50 min in de wacht. Weer een nietszeggende medewerker die weer van niks wist en zei dat ze helemaal niet vlogen. 10 min later gemist oproep Tui, terug gebeld weer 45min in de wacht, weer een medewerker die zei dat ze niet hadden gebeld en er was ook niks bij ze genoteerd dat er gebeld was. Rond 14:30 waren bij familieleden en ff de mail checken. Mail van Tui salesmanager binnen dat we in de gelegenheid kwamen om met de vlucht van 20:15 naar Nederland konden gaan. Uiterlijk 18:20 op Hato zijn en replyen op het mailtje dan konden we op de stand-by lijst. Wij waren 17:00 op Hato ruim op tijd..Dus als een gek naar ons accommodatie en inpakken zo snel mogelijk naar Hato...aankomend daar was het een zooitje...Lange rijen uiteindelijk 2 uur vertraging en 5 uur verder, miscommunicaties tussen de grond crew en cabin crew, mensen met een ticket en seat die ineens niet meer op de lijst stond of dat hun stoel weggegeven waren, wij in spanning is er plek ja of nee samen met ons nog 75 stand-by personen. We werden behandeld als kuddedieren die de stal in moesten...grond crew was merendeels onvriendelijk net of wij passagiers hen tot last waren..Uiteindelijk konden we met zijn allen mee en er was nog veel ruimte over. Goed aangekomen in Nederland werden we 23ste in de avond gebeld door iemand van Tui of we nog op Curaçao waren???? Huh heel vreemd..ja we waren al in Nederland...ook de 24ste gebeld door tui of we in Nederland waren...dus al met al...ze hebben zelf geen goede registratie en wij hebben de laatste week een hel van een vakantie gehad door hun manier van communiceren, registreren en onvriendelijk manier van omgang met klanten. Bedenk dat wij een gezin zijn met een zoon die zwaar autistisch en verstandelijk beperkt is dus Tui bedankt. Wij zijn dagen kwijt van onze vakantie, het enige wat wilde was meer communicatie vanuit Tui, gedurende deze gebeurtenis hebben 2 algemene mailtjes gehad en dat was het en geen duidelijkheid. Wij snappen dat het bizarre tijden waren maar wij waren niet meer dan een nummer.
Verghote
op 20 maart 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2019
Super hotel over de ganse lijn een dikke 10
Arno
op 20 maart 2020
bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2020
We hadden bij Tui een reis geboekt en de service was zo goed en we hebben deze op een hele fijn manier en creatief kunnen omzetten. Dit noemen wij pas geweldige service en ook de bereidheid om met de klant mee te denken. Wij reizen graag met TUI maar nu helemaal zeker. Willen ook de medewerkers van TUI erg bedanken om het op zo'n prettige manier de annulering te veranderen in een nieuw vakantie geluk. Helemaal TOP. Voor iedereen is het niet fijn als je reis wordt geannuleerd door deze Corona crisis. TUI lost het toch maar op en geeft ons een andere kans, super.
Jan En bedankt
op 16 maart 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020
Wegens annulering ... geen geld terug en een beste aanbetaling gedaan .
We moeten erg veel geld betalen, we zijn met een groep en helaas een voucer kunnen we niks mee. We zitten met vele oudere mensen. Bedankt we hebben jaren gespaard hiervoor
Samantha
op 15 maart 2020
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2020
Tui neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Mensen toch op vakantie sturen terwijl alles op vakantiebestemming is gesloten. Dit is niet de vakantie beleving die we voor ogen hadden. Neem een voorbeeld aan Corendon! Die snappen dat ze niet meer kunnen bieden wat ze hebben beloofd.
Pepers
op 13 maart 2020
bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2019
Totaal geen hulp bij terechte klachten
Namen niet eens de moeite de moeite
Wat te doen
Absolute afrader
W.Scholte
op 12 maart 2020
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: maart 2019
Bij annulatie als risicopatient kunnen ze niets voor ons doen,2 weken vakantie naar de vaantjes
Gjb
op 2 maart 2020
bestemming: Curaçao / jan thiel, reisperiode: februari 2020
Het is vooral de terugvlucht geweest. Tui heeft het voor mekaar gekregen door een andere maatschappij te laten vliegen (wanos air) de vakantie behoorlijk te verpesten! Klein oud toestel van je als kabouter redelijk kon zitten. Plus een vertragingen op curaçao en Aruba slechte service, eerste rondje water na 4 uur in het toestel te hebben gezetten
C.A.India
op 27 februari 2020
bestemming: Seychellen / Praslin en Mahé, reisperiode: februari 2020
Fijne vakantie van 11 dagen op Praslin en 10 op Mahé gehad prima hotels (Berjaya) en perfecte begeleiding van de dames van Creole. Met Emirates comfortabel gevlogen. Beslist een aanrader!
Jan van de Velde
op 24 februari 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2019
Eigenlijk had ik geen cijfer willen geven, omdat de reis helemaal niet doorging. Ik vind met name de berichtgeving rondom de annulering en de nazorg geen schoonheidsprijs verdienen. Aan zandstormen etc kan TUI niets doen wel aan het traject als zich dergelijke problemen voordoen. Veel te late informatie op Schiphol, zich verschuilen achter een reisbureau waar je geboekt hebt (in dit geval D-reizen) en daarom niet behulpzaam bij het helpen van oplossingen voor extra gemaakte kosten. Jammer!
Simone
op 21 februari 2020
bestemming: , reisperiode: februari 2020
Alles was super geregeld. Mark was heel makkelijk te bereiken en dacht met alles mee en in het vliegtuig was de service perfect ! Heb al heel wat reizen gemaakt maar mijn complimenten voor Tui.
Mollema
op 18 februari 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2019
Onze dochter heeft helaas op Tenerife haar Kuitbeen gebroken. Ze kon op een eerdere vlucht met Tui op 17 februari 2020 terug naar huis. Fantastisch geregeld en hele goede zorg aan boord voor haar als patiënt. Alle lof en enorm bedankt voor de goede zorg.
Reis
op 18 februari 2020
bestemming: , reisperiode: december 2019
De reizen van tui zijn helemaal prima. Niks mis mee.
De service die zie bieden is helaas bij onze laatste keer uitermate slecht. Men belooft dingen wat ze naderhand toch niet na komen.
De 'we-lossen-het-op' garantie kunnen ze net zo goed van hun website halen!
We werden netjes opgepikt van ons hotel, niks aan de hand perfect. aangekomen op de luchthaven in de rij staan voor inchecken. Horen we van andere mensen in de rij dat onze vlucht geannuleerd was. Normaal gesproken ontvang je dan een sms of krijg je telefoontje, maar nee niks.
Je boekt een reis via tui om service te krijgen van hen, wanneer er een probleem is dat ze dit dan voor of met je kunnen oplossen. Met een geannuleerde terugvlucht hebben we zelf alles op moeten lossen, na vele malen contact te hebben gehad ging men niks voor je doen. Echt letterlijk niks!
Zelf uiteindelijk tickets moeten boeken om toch terug te kunnen (op advies van tui, na heel veel bellen, moeilijk moeilijk) (omdat we via een andere maatschappij vlogen wat tui had geregeld). Voordat we deze kosten gingen maken met het boeken van de tickets en andere dingen expliciet gevraagd (meerdere personen van tui gesproken!) of we dan via tui het geld terug kregen en via tui alles werd afgehandeld. 'Ja hoor meneer, via tui krijgt u het geld terug' (omdat we eerst alles zelf moesten regelen via de andere maatschappij, maar er geen enkele mogelijkheid was om via daar een andere vlucht (om) te boeken)
Waar we al bang voor waren, eerst 3 weken van kastje naar de muur dat we de kosten moesten declareren via de andere maatschappij, wel, niet, wel niet....
Inmiddels zijn we weer een week of 4 verder en zijn we nog niks verder. Tui wil het geld niet terugstorten, ze wachten eerst de reactie van de andere maatschappij even af..... Het zal ons niks verbazen dat dat nog wel een aantal weken duurt.....
Je boekt via Tui een reis, zodat je verwacht dat tui je service geeft, of dat ze dingen voor je kunnen regelen. Maar wanneer het om geld gaat, moet je alles maar via de andere maatschappij regelen. Lekker makkelijk afschuiven op iemand anders en daar het probleem neer leggen. Is niet ons probleem dat tui er voor kiest een vlucht via een andere maatschappij te regelen. Wij doen zaken met tui en niet via iemand anders. Dan moet tui alles zelf ook gewoon oplossen. Daarvoor boeken we een reis via tui.
En dan is het ook nog makkelijk om te zeggen dat dit de regels zijn... Maar die kloppen gewoon niet.... Jammer allemaal die 'kleine lettertjes'......
VAN DYCK MARGARETA
op 14 februari 2020
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: december 2019
Wij logeerden in aparthotel Alfagar II . Zeer verzorgde en mooie en uitgeruste appartementen. Zeer centraal en goed gelegen als uitvalbasis om mooie uitstappen te maken . De hostess van TUI maar tevens het personeel van de receptie heeft zeer goed geholpen voor het uitstippellen van de reisroutes om zo de mooiste plekjes te bezoeken. Via het strand kan men ook zeer mooie wandelingen maken. Zeer vriendelijk personeel.
Tevens een voordeel: niet ver van de luchthaven Faro; dus niet lang in de bus om de accommodatie te bereiken.
Op het domein was ook een kleine superette aanwezig en in de nabijheid is er ook een intermarché: zeer handig.
Tevens konden wij ook 's avonds inschrijven voor het diner in buffetvorm wat exellent en kwalitatief verzorgd was en zeker niet duur.
Tijdens de maand december is de temperatuur nog zeer aangenaam zowel voor te wandelen als aan het zwembad de zitten tijdens de middaguren.
Het is een echte aanrader .
Leo
op 14 februari 2020
bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2020
Terug vlucht op 11 februari 2020 22,10 uur 2 uur vertraging met een zeer oud vervangend vliegtuig opgepropt met 4 naast elkaar geen bewegingsvrijheid ruimte om te eten onmogelijk vanwege de krapte eens maar nooit meer met TUI mijn ervaring zeer slecht en verders van tui ook geen uitleg de zitplaatsen waar voor betaald was waren niet in dit vliegtuig aanwezig en zouden terug betaald worden maar daar heb je bij een vlucht van 9 a 10 uur niets aan
Lintsen
op 9 februari 2020
bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: januari 2020
Goede reis goed hotel accomodatie zeer goed eten prima,alleen de beloofde deet voor iedere reiziger ontbrak stond in de reispapieren
Johan
op 7 februari 2020
bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: februari 2020
Betaal voor twee visas terwijl ik maar een Visa nodig heb.. tui geeft aan zit in pakket dus geen Visa geld terug
Privé
op 4 februari 2020
bestemming: Polen, reisperiode: februari 2019
Privé gids geregeld en betaald voor een rondleiding in Auswitch Polen.
Reis specifiek gemaakt voor het bezoek aan Auswitch.
Eenmaal daar was er GEEN privé gids geregeld, en geen vervoer.
Tui is eind verantwoordelijk voor de reis, en na veel bellen en slecht geholpen te worden, was het antwoord van, ga maar met de groep mee, en kunnen we wel wat aan de prijs doen met terugkomen.
Uiteindelijk zelf voor elkaar gekregen na een uur rondbellen door Polen.
Volgende keer gewoon zelf alles regelen voor vertrek.
Joyce
op 31 januari 2020
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: januari 2020
Goed hotel en vriendelijk personeel. Wel een probleem gehad over het DRANK bij half-pension, dit is volgens het hotel enkel water en wijn en ik dacht ook frisdrank. Dit is wel opgelost geweest door TUI. Mijn ander probleem is jammer genoeg niet opgelost geraakt. Ik wou namelijk een stoel reserveren in het vliegtuig, maar als ik wilde betalen dan lukte dit niet. Ik heb gebeld naar TUI en ze hebben me hiermee niet kunnen helpen... Spijtig! Ik ben 3x doorbonden geweest en nog steeds geen hulp gekregen nu... Echt bizar want het is tenslotte hun website en toch geen hulp kunnen krijgen?? 1 woord hiervoor: JAMMER