Reviews over TUI

Pagina 3 van 14 met 1386 resultaten

op 31 januari 2020 bestemming: Spanje / puerto del carmen, reisperiode: januari 2020

Eerste app.complex cinqo plaza slecht, naar ander complex met ondersteuning van hostess perfect. Prima geregeld. Slecht betekent niet dat het complex slecht is, maar de ligging van het appartement was waardeloos incl. kattenbak en blinde muur. Dit eerste was bij cinqo plazas app. nr.1132.Na aandringen bij de receptie om een ander app. te krijgen, heeft de hostess binnen 2 uur een ander app. complex (Lanzaplaya) voor ons geregeld. Uiteraard tegen een extra vergoeding, die binnen dee door ons gestelde grenzen bleef. Dank hiervoor, wij hebben nu tenminste kunnen genieten van een stuk vrijheid en uitzicht. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 29 januari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zeer slechte ontvangst: bij aankomst op appartement werden we door chauffeur transferbus op stoep afgezet: alles was donker, na aanbellen geen reactie. Bleek dat we telefonisch contact moesten zoeken met beveiliger, die kwam na ruim 1/2 uur en 2x bellen opdagen, kregen uiteindelijk sleutel en zoek het zelf maar uit. Appartement viel tegen: kon er niet fatsoenlijk zitten, geen verlichting in woonkamer om bij te kunnen lezen. Na moeizaam contact met ter plaatse van hostess €50 als doekje voor bloeden ontvangen. Na terugkeer in NL bij TUI geprobeerd een iets fatsoenlijker compensatie voor traumatische ontvangst, maar nee dus. TUI? Ja doei! Nooit meer met die club ... Lees meer

  • Algemeen 3




op 27 januari 2020 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: januari 2020

Zondag 5 januari 2020 zouden wij middels een bij TUI geboekte reis een week naar de Kaapverdische eilanden gaan .

Midden in de nacht afgereisd naar Schiphol , bagage ingechecked , zelf ingechecked , door de douane en anderhalf uur gewacht bij de gate .

Tien minuten voor boarden werden we omgeroepen : uw vlucht is gecancelled , de koffer wordt uit het vliegtuig gehaald . Voor verdere informatie mag u naar de ticketbalie van TUI .

Daar kregen we te horen dat er niet geland kon worden door een stofstorm , dat deze al 24 uur aan de gang was en......dat de overige passagiers de avond daarvoor waren geinformeerd .

Waarom dat bij ons niet was gedaan ( twee telefoonnummers , mailadres en huisadres afgegeven ) kon niemand verklaren .

Voor omboeken naar een andere bestemming waren we , met mogelijkheid voor een week vakantie ,
doordat niet even gebeld was te laat : gaar van het wachten terug afgereisd naar huis ( 2 x heen , 2 x terug , vier uur in de auto voor ons ) contact gemaakt met TUI en kregen te horen dat de vlucht na 48 uur doorgang kon vinden .

Oftewel , 2x 8 uur vliegen voor 3 nachten …....

Affijn , veiligheid voor alles en aan die storm kan TUI ook niets doen , wel erg slordig van het niet bellen of mailen .

Dezelfde middag werden de kosten van de stoelreservering teruggestort.
Een week later , na veel bellen / mailen de reissom .

Maar nu komt de oplichterij .
De avond van tevoren ( dus terwijl men al wist dat er niet geland kon worden ) een excursie geboekt en betaald . Nu weigert TUI deze kosten terug te betalen want dat had binnen 12 uur door ons gecancelled moeten worden ( terwijl we dus voor niets op de luchthaven zaten te wachten op een vlucht waarvan TUI al wist dat die niet zou worden uitgevoerd.........)

Wie het snapt mag het me uitleggen .

Over gebeld en gemaild enzovoorts maar er wordt een gordijn aan smoezen opgetrokken .
Elke medewerker die je spreekt vindt het “ heel vervelend voor u “ maar kan “ helaas “ niets voor je doen .
Het reserveringsnummer ontbreekt in de database.
Het boekingsnummer van het reisbureau wordt niet herkend . (?)
De agent ter plaatse werkt niet mee.
Wij kunnen niet in dat systeem kijken .


Van een grote maatschappij verwacht je na het verpesten van je vakantie , als je heel positief ingesteld bent , misschien nog een soort van compensatie maat in plaats daarvan wordt je ook nog eens door ze belazerd .

Tot zover onze ervaringen met TUI .

Je voelt 'm al aankomen , voor wie zonder zorgen naar de zon wil raden we deze maatschappij niet aan en dat is nog vriendelijk uitgedrukt . ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Op de heen en terug reis de rugzak tussen de benen moeten vervoeren van de bemanning wegens het grote aantal trolleys dat onboard meegenomen werd en opgeborgen moest worden in de bagage vakken.

Op de terug reis online ingecheckt, ruim 23 uur van te voren, voor 2 personen. Persoon 1 op 8F, persoon 2 op 9A terecht gekomen.

Tijdens de vliegreis overigens erg vriendelijk boordpersoneel en op de retour vlucht een piloot die prima en duidelijke info gaf.

  • Algemeen 6
op 24 januari 2020 bestemming: Spanje / Fuerta ventura, reisperiode: januari 2019

4 uur vertraging gehad vanwege kapot vliegtuig. Krijg geen compensatie omdat ze de tijden veranderd hebben. Heb een foto waar we nog aan de grond staan en tui zegt dat we al waren vertrokken.?????

  • Algemeen 3
op 24 januari 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2020

TUI (NL) heeft nadat het bij hen bekend was dat ze de vluchten tussen A'dam en Florida op gingen heffen toch mijn online boeking en vervolgens de betaling geaccepteerd. Ik kwam daar toevallig achter. Naar de reiswereld en naar mij persoonlijk heeft TUI vol gehouden dat ze voor vervanging zouden zorgen. Totdat TUI plotseling deze week besloot om mijn boeking te annuleren. We zijn inmiddels meer dan een maand verder en is het nu onmogelijk om tegen de zelfde prijs een vergelijkbare vlucht te kopen. Het werd TUI waarschijnlijk te duur om hun verplichtingen naar de klant na te komen en heeft mij als een nummer uit mijn boeking gegooid, zodat ik nu een duurdere vlucht moet gaan kopen. Wat een wanprestatie en klantonvriendelijk beleid. Laatste keer dat ik met TUI in zee ga.

  • Algemeen 1
op 23 januari 2020 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: februari 2020

Klantendienst enorm onbeleeft en haakt nadien zomaar in! geen vlucht informatie na meerdere keer te mailen geen reactie! vlucht wordt niet geregeld door TUIO zelf maar door Qatar boekkingsnummer groot vraagteken wnr stoel reserveren nog een groter vraagteken geen INFO wat dan ook gekregen van TUI SCHANDE!!!! wij reizen met een peuter en zouden graag wat info wensen, dat krijgen we dus niet!

  • Algemeen 1
op 22 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2019

Slecht hotel, verloren bagage

  • Algemeen 1
op 22 januari 2020 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: januari 2020

Vertragingen op en top, te weinig brandstof, tussenlandingen, geen communicatie, 1 pluspunt, we kregen 5 euro om te spenderen op de luchthaven, hebben er maar 4,5 uur gestaan!!

  • Algemeen 1
op 21 januari 2020 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: januari 2020

Voor de terugvlucht eigenlijk 0 want andere kist geen Dreamliner en met vertraging. Het was een kist zonder extra beenruimte en geen Tv of radio in je stoel. We zaten als knakworsten in een blik en lekkende airco, 10 uur lang staren naar een lege rugleuning, geen vakje om je boek in te kunnen doen. Klapstoel was scheef...koffie moest je vast blijven houden terwijl je probeerde te eten. Geen sms gekregen over de vertraging. Het eten was lauw. Een domper na onze vakantie. Het lijkt er op dat het vliegtuig onder de mottenballen was gehaald...Ik kwam er gebroken uit...de meesten eigenlijk wel en wat was iedereen boos....

  • Algemeen 1
op 20 januari 2020 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: januari 2019

Zeer slechte ervaring met huur auto (Dollar). 50 minuten moeten wachten op de bus. 1 uur in de rij gestaan voor de auto. Boeking en verdere afhandeling TUI is prima. Kwam wel iedere keer weer € 25,- pp bij (comfortstoel/bagage/stoelreservering).

  • Algemeen 7
op 19 januari 2020 bestemming: Frankrijk / La Toussuire, reisperiode: december 2019

Ik wil even een reactie geven niet eens zo zeer over de vakantie maar over de nazorg. Ik was mijn paspoorten vergeten in het appartementencomplex. Mijn fout heeft tui niets mee te maken. Het lukte mij echter niet om het juiste e-mail adres te vinden om het complex mijn adres te kunnen sturen. Goed lang verhaal kort ik had via tui geboekt en ben toen het contact center gaan mailen. Hier kreeg ik in eerste instantie gegevens die je op Google kon vinden. Allereerst kan ik zelf ook googelen dus dat geeft niet het idee dat men meedenkt. Hierop heb ik gereageerd dat dit niet helpend was. Twee dagen later kreeg ik de reactie dat ik dan maar aangifte moest doen bij de politie en het verlies moest claimen bij de reisverzekering. Sorry het slechtste advies ooit en ook niet echt integer. Toen ik vroeg of er geen contact opgenomen kon worden met de reisleiding ter plekke, kreeg ik als opmerking dat vanwege privacy overwegingen geen gegevens van de reisleiding beschikbaar waren. Als klant lijkt me dit onwaarschijnlijk mensen werken voor je in het buitenland maar niemand heeft gegevens van ze of kan ze bereiken. Als dit werkelijk zo is mag u dit gelijk zien als een open sollicitatie want zo’n baan wil ik ook.
Ik heb uiteindelijk via Sunweb waar wij normaal gesproken onze vakantie boeken een en ander voor elkaar gekregen en morgen zullen onze paspoorten op de post gaan. Ik wilde dit even met u delen

  • Algemeen 4
op 14 januari 2020 bestemming: Finland / Levi, reisperiode: december 2019

Vlucht, transfer en appartement met TUI. Vlucht was prima en op tijd. Transfer was ook goed alleen bij terugvlucht moesten we tussen 9,00u en 9,20u buiten staan wachten. Wat ik erg raar vind, waarom kunnen ze niet even naar binnen lopen om te zeggen als de bus er is. 20 minuten in de kou en sneeuw wachten vind ik nou niet echt goede service. Activiteiten allemaal zelf geboekt via TUI duur en alleen maar grote groepen.

  • Algemeen 7
op 9 januari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: november 2019

Omdat ik nu voor de tweede keer mij genept voel. Twee jaar achter elkaar een ticket Orlando geboekt met auto. En 2 x hebben wij teveel betaald. Vroegboeken nooit doen! Scheelt je honderden euro's.

  • Algemeen 5
op 22 december 2019 bestemming: Senegal / Dakar, reisperiode: december 2019

Ik geef dit cijfer voor de terugvlucht, alleen tot de eerste tussenstop. personeel was zeer onvriendelijk en onprofessioneel. gingen ons vertellen dat wij eerder moesten aangeven dat handbagage niet paste in de vakken boven ons, terwijl er nergens plek was. 3 keer gezegd dat het nu onze schuld was dat we laten opstegen terwijl we alsnog veel eerder opstegen als van tevoren op ons vliegticket stond. ik denk dat het hun werk is om het eerder te checken, bij de balie met inchecken nog gevraagd of het bij het ruim moest maar dan moesten we betalen, dus we namen het mee. voor ons geen probleem maar was dus wel een probleem in het vliegtuig. wij als 2 jonge meiden wisten wij veel dat dat niet een kwartier bij onze voeten mocht staan.

  • Algemeen 3
op 19 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

+ = -shuttle naar zee
-mooie kamer
-zicht op zee
-zeer gedienstig personeel
-zeer gevarieerde keuken, en nog lekker ook

  • Algemeen 8
op 16 december 2019 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: december 2019

Het Hotel krijgt 8,5. De vlucht 1uur te laat vertrokken door staking in Frankrijk? Plus 1u in de bus wachten in Fuertventura voor wij vertrokken naar het Hotel,wachten op Duitse mensen die later landen? Terugvlucht,stoelen stonden zeer smal bijeen,zelfs voor mensen van 1,75m.Vlucht vertrok ook 1uur later.Hostess verstond geen Frans.

  • Algemeen 8
op 10 december 2019 bestemming: Suriname / Johan Adolf Luchthaven te Zanderij, reisperiode: december 2019

Bij vertrek uit Suriname wordt door Tui 3 van de 15 incheckbalies in gebruik genomen. Online inchecken is niet nodig. Ik sta nu al anderhalf uur in de rij en moet nog door de bagagescanner en door de douane.Vertrektijd van het vliegtuig is 21.05 uur. Ik sta al vanaf 17.45 uur in de rij. Het is nu 19.15 en ben nog steeds niet bij de incheckbalie. Online inchecken is ook niet mogelijk geweest.

  • Algemeen 5
op 6 december 2019 bestemming: Egypte, reisperiode: december 2019

Top geregeld TUI! Een gezin in een vlucht (kids 1 en 3 jaar) uit elkaar halen, wanneer er geen stoelenreservering is gedaan. Het maakt ons niet uit waar we zitten. Had iig gezorgd dat we bij elkaar zitten! Veel sterkte om de passagiers naast ons uitleg te geven waarom de kinderen zo onrustig zijn. Excuses aan deze personen alvast

  • Algemeen 1
op 4 december 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alaam, reisperiode: november 2019

De reisleider in hotel van Tui heeft ons moet geholpen, Tui international kon niks doen. Eenmaal thuis aangekomen nemen ze de klacht niet serieus.

Op vakantie de 2e dag een buikinfectie opgelopen waarschijnlijk door het eten.. werd door de receptie van het hotel naar een dokter die in het hotel zat gestuurd. Deze deed onderzoeken bij veel mensen op het zelfde hotel en iedereen moest onnodig aan infuus. Deze arts probeerde geld af te troggele bij de toeristen.. zelf 800 eiro moeten betalen anders kwam ik het hotel niet uit.. tui zelf kon niks betekenen voor mij en kon eerst korting bij de dokter regelene later niet meer. Thuis gekomen zeiden ze dat ze geen bewijs hadden van andere klanten die een klacht hadden ingediend.. deze dokter moet worden aangepakt en het hotel ook jammer dat Tui hier niks mee doet en de klanten geen vergoeding kan geven voor de nare ervaring.

  • Algemeen 5
op 30 november 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2019

De reis en hotel prima
Excursies slecht
Wij hebben eiland Mayhna gedaan en woestijn
Snorkelen bij eiland gehaast echt niet prettig.
Woestijn bezoek aan inwoners is nep
Reisleider eist bijna 20 euro aan fooi
Moet Tui echt iets aan doen
Excursies zijn al vrij prijzig dus echt niet doen , te duur voor wat je krijgt

  • Algemeen 8
op 24 november 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2019

Op de heenreis vanaf Eindhoven vertraging,wat natuurlijk niet leuk was. Prima opgelost door TUI. Na een telefoontje en het invullen van het formulier op hun site stond de compensatie binnen 2 weken op onze rekening. Hotel Bull Escorial was geweldig. Wij hebben een fijne vakantie gehad.

  • Algemeen 10
op 17 november 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2019

Waarom moet ik om in het vliegtuig normaal te kunnen zitten met mijn lengte van 193 cm. bijbetalen. Terwijl iemand met een gewicht van 110 kg. dit niet hoeft.

  • Algemeen 7
op 28 oktober 2019 bestemming: Gambia / Kotu, reisperiode: oktober 2019

Een excursie Roots geboekt netjes op tijd met een bus opgehaald de boot op en naar het slaveneiland gebracht met aansluitend een bezoek aan het dorp van Kunta Kinte. Dit alles ging goed met een deskundige gids. Op de terugweg een heerlijke lunch op de boot. Dat de boot geen motor heeft naar westerse maatstaven kan ik begrijpen maar dat de bemanning aan het eind van de reis de lege blikken en plastic flessen de rivier Gambia in gooit kon er bij veel mede passagiers niet in. Misschien dat TUI contact op kan nemen met de betreffende aanbieder van deze excursie.

  • Algemeen 6
op 24 oktober 2019 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2019

Door een technisch gebrek aan het vliegtuig werd vlucht OR165 naar Ohrid uitgesteld. Van meet af aan is TUI zeer onduidelijk geweest over het verloop. Zeker is dat er op twee momenten ten de passagiers is gelogen: 1) er zou personeel van TUI onderweg zijn door de douane om ons te woord te staan (8 uur lang op Schiphol niemand "live" gesproken alleen per SMS die zeer traag op gang kwam en die onvolledig waren). Grondpersoneel was onderweg alleen mochten ze de douane niet door. Ja, ja. Leugen nummer 2 was dat het toestel pas op 30 september om 17:50 kon vertrekken, doordat het vliegveld op Ohrid op maandagmorgen gesloten is. Dat klopt niet en is bevestigd door luchthavenpersoneel in Ohrid.
Gaan wij nog eens boeken? Dikke NEEN. Het komt verdacht vaak voor dat er vluchten geannuleerd worden met technische gebreken. en het ergste is: men weet ervan! Doodeng.

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2019

Bij balie Schiphol heel vriendelijk , bij aankomst op maidera heel vriendelijk vervoer naar hotel goed geregeld schoon hotel auto geboekt via hostess verliep prima aflevering en ophalen bij hotel terugreis idem dus grandioos vliegtuigpersoneel ook heel vriendelijk

  • Algemeen 10
op 21 oktober 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: oktober 2019

Een stedentrip naar Madrid. Geweldige stad, leuk hotel, via TUI geboekt.
Het venijn zat in de staart. De terugvlucht werd door de KLM gecanceld. Dit gebeurde vrijdagmiddag laat. TUI gebeld, wisten nergens van en zouden ons terugbellen. Helaas, ze konden niets voor ons doen NB een pakket reis daarbgekocht. Ze vertelden doodleuk dat vanwege privacy wetgeving (echt waar) ze ons niet konden helpen. De KLM verwees permanent naar de reisagent. Ik zal het verder kort houden. Op vrijdagavond (5 perdonen 3 kamers) hotel voor 1 nacht bijgeboekt. Vroegen de hoofdprijs, inderhandeld naar € 110.00 . Een extra maaltijd en nog een
nachtelijke taxirit geboekt. Op zondagmorgen eerst met AF en in Parijs naar Amsterdam. Niemand gaf thuis.
Snel klacht ingediend en de gemaakte kosten verklaard. € 610,00 . Alles afgewezen. Blijft met een katterig gevoel van TUI achter. Hun imago wil 100% tevredenheid uitstralen, ontzorgen en tevredenheid. Stop die reclames, wees er voor je klanten, en los het probleem van je klanten op.

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

O de heenreis hadden we een uur vertraging omdat het vliegtuig later aankwam op Schiphol. Maar door een prima luchtstroom hebben we ruim 3 kwartier ingelopen tijdens de vlucht en kwamen we nog redelijk op tijd op Rhodos aan. Op maandag kwam de hostes van Tui kennis maken en Priscilla was een erg enthousiaste dame die alles echt netjes uit heeft gelegd. We hebben een aantal excursies geboekt om Rhodos te ontdekken. Op de eerste dag was Corinne onze gids. Ze kwam zelf van Rhodos en wist heel veel over de geschiedenis te vertellen, de gewoontes en gebruiken van het eiland. Hierdoor of mede dankzij haar hebben we een fantastische vakantie gehad. Wat een gids het verschil kan maken. Was een heerlijke vakantie die we zeker nog een keer over willen doen.

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2019

Terugvlucht 2 keer uitgesteld. Er werd ter plaatse NIETS medegedeeld. Grote verrassing bij het ophalen dat wij naar een ander hotel werden gebracht. I.p.v. het vliegveld. Terug In Nederland 3 keer gebeld en 3 keer gemaild over het waarom. Tot op heden GEEN antwoord. Reis verzekering vraagt om de reden van vertraging, kan ik dus niet geven

  • Algemeen 2
op 15 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Chaldiliki, reisperiode: september 2019

Ken je die grap va Tui? Wij hadden een vakantie geboekt twv 5400 euro. Maar bij aankomst in het hotel stond de reservering op een andere naam. Dus, wij hadden geen kamer want konden niet inchecken. Uiteindelijk bleek dat Tui onze reservering op een andere naam had doorgegeven. Klacht ingediend.

Reactie (na 4(!) weken): 'Wat vervelend om te lezen dat het hotel uw reservering in de eerste instantie niet heeft kunnen vinden. Echter kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het handelen van het hotelpersoneel.' HET LAG NIET AAN HET HOTELPERSONEEL

En

'Wij hechten veel waarde aan een goede relatie met onze klanten en daarom bieden wij u graag een reischeque aan van € 50,00'

Sorry, maar wij hebben dus 5400,- euro betaald. Tui maakt aan de lopende band fouten. Je kan alleen per mail een klacht indienen, vervolgens moet je 4 weken op antwoord wachten en dan krijg je zoiets. Ik weet het niet hoor. Maar uit niets blijkt dat Tui waarde hecht aan een goede relatie met de klant.

  • Algemeen 6
op 14 oktober 2019 bestemming: Bulgarije / Varna, reisperiode: september 2019

Het Riu hotel Astoria is geen 4 sterren waard !In verschillende Riu hotels over de wereld geweest kennen het concept van dit hotel ! ! Zijn tijdens de vakantie 3 dagen ziek geweest door de slechte hygiëne van zowel het eten etc.Wat ook vermeld staat op verschillende sites Doordat we de klacht niet op papier hadden maar mondeling is doorgegeven hebben wij in verhouding met de reissom een belachelijk laag bedrag terug gekregen ! En alleen doordat het personeel van het reisbureau Deventer onze klacht wel serieus nam hulde voor hun ! Maar Tui waar wij al jaren meevliegen hebben wij geen woorden voor schande hoe die met mensen omgaan !!

  • Algemeen 5
op 14 oktober 2019 bestemming: Marokko / Rond reis, reisperiode: oktober 2019

Het was een geweldige reis met vele mooie indrukken.
Ondanks ik al vaak in Marokko ben geweest heb ik dingen mogen zien die zelfs ik nog niet had gezien, mijn vriend was hier nog nooit geweest en heeft genoten van de vele mooie dingen die hij heeft gezien, dit had ik hem nooit zelf kunnen laten zien.
De hotels waar we geslapen hebben zijn voor Marokkaanse begrip goed tot geweldig.
Wij gaan zeker vaker met jullie op pad, bedankt voor de geweldige ervaring.

  • Algemeen 10
op 11 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Boek niet (te vroeg) bij TUI !

De reis moet nog plaatsvinden, maar ik heb nu al een nare bijsmaak.
Ik heb bij TUI voor 4 personen een reis naar Florida geboekt voor 1 week, die is 2,5 maanden voor vertrek opeens totaal 1200 euro goedkoper!

Ik begrijp dat prijzen kunnen fluctueren, maar ik vind dit wel erg gortig.

Mijn advies: boek zeker niet te vroeg bij TUI. Want ze "dumpen" de reis al een paar maanden voor vertrek!

  • Algemeen 3
op 8 oktober 2019 bestemming: Mexico, reisperiode: juli 2018

Fraude door TUI na boeken van excursie (en na maandenlang heen en weer communicatie nog steeds niet terugbetaald ook al beweren ze van wel maar onze bank/VISA bevestigt enkel onze kant). Zij schuiven de verantwoordelijkheid naar GO TUI ook al is er geboekt via TUI-app tijdens een TUI-reis, maar dit bedrijf is schimmig en frauduleus. Oplichting!

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2019 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2018

We hebben in een prachtig hotel gezeten. Echt 4 sterren waardig. Rio was het hotel. Alleen een grote zwarte rand op de terug reis. We zouden om 16 uur vliegen, en om was iets vertraging van 2 uren, en tot overmaat van ramp werd het pas de volgende 7 uur. Ze hebben ons naar fuerte ventura gevlogen waar we in een 5 sterren hotel ondergebracht werden. Het hotel riu isla wat erg erg slecht was. Vies eten allemaal vis en het hotel zat vol kakkerlakken. We waren helemaal kapot al van dinsdag 13 uur aan het reizen, geen eten vanaf het nood hotel zaten buiten alles konden nergens heen. De andere dag stond het ontbijt niet klaar. Zonder eten weg naar het vliegveld . 5 uur opgestaan 7 uur vliegen maar dit werd 9.45. Zeer slecht allemaal 12 uren geen eten gehad wat op koekjes geleefd en in het vliegtuig een duur broodje aangeschaft. Met alles bij elkaar 28 uur te laat thuis gekomen. Communicatie van tui erg erg slecht . En het hotel riu erg slecht 2 sterren waardig ipv 5 wat hun aangeven op hun site . Jammer van de terug reis van een prachtige vakantie. Door de terug reis Meteen weer toe aan een vakantien

  • Algemeen 5
op 5 oktober 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: september 2019

Bracky bay. Kamer 6010. Gordijnen sloten niet vitrage hing los en was vies. Ook de verlichtingskappen waren vuil en zelfs in de douche kapot en een open gat ernaast. Roestige schroeven douche wand. Alleen onderlaken op matras (geen beschermhoes eronder). Men geeft het een 8.3. maar dat is het niet waard. Aanbod eten redelijk.

  • Algemeen 6
op 4 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

Ik houd van positiviteit maar ben over Tui niet tevreden. Op de heen- en terugweg in de bus geen hostess die begeleiding doet. Alleen een chauffeur die geen andere taal spreekt dan Grieks. Word je midden in de nacht in de hoofdstraat eruit gezet en moet dan zelf op zoek gaan naar het appartement. Terugweg ben geen watje maar als vrouw alleen vond ik het in die donkere straat niet prettig.
Terugweg wordt er vertraging aangekondigd via sms. Dat is heel fijn maar de bus komt wel op dezelfde tijd als wanneer we op tijd zouden reizen. Op deze manier kan je het reizen allemaal wel zelf organiseren.

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2019

Mijn schoonouders zitten al 13 uur vast op schiphol, eerst 8 fucking uur vertraging, daarna was ineens het vliegtuig kapot waardoor ze nu al 13 uur vast zitten !!!

geen hotel niks ze moeten noodgedwongen op de vloer in schiphol slapen !!!!

het enige wat Tui ze aanbied 14,95 met zijn 2e om wat drinken te kopen ( wat op het vliegveld al zowat 5 euro per flesje is )

dit is echt mens onterend !

schaam je tui !!!

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: september 2019

Het hotel was TOP
Perfecte ligging en een heerlijk ontbijt
De excursie met de boot naar Saria was geweldig wat een leuke gids die José wat vertelt ze het leuk.
We gaan zeker nog een keer terug!!

  • Algemeen 10
op 30 september 2019 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2019

Wegens technische problemen is onze terug vlucht gecanceld. En de communicatie daarover was zeer slecht. Eerst zou de vertraging anderhalf uur zijn, later 24 uur en inmiddels 36 uur. En nooit een bericht van TUI, geen app, geen sms en geen telefoon. Alleen de locale man gaf af en toe een update, maar ook hij werd onvoldoende geïnformeerd.
Eerst zaten we te wachten op het vliegveld en later werden we ondergebracht in een hotel in the middle of nowhere, waar niets te doen was. Heel slecht dit.
Omdat het oorspronkelijke appartement wel goed was krijgen ze nog een 4, anders was het een 1 geworden door de slechte informatie voorziening.

  • Algemeen 4
op 24 september 2019 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: augustus 2019

Super goeie eerste ervaring met Tui! Ons hotel in Sousse Tunesië (geboekt via vakantie discounter) was ronduit slecht. We hebben meteen contact opgenomen met onze tui reisleider (Patrick) en de volgende ochtend zijn we meteen overgeplaatst. Echt top. We willen Patrick nog even voor bedanken de goeie en snelle service, echt top

  • Algemeen 8
op 18 september 2019 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: augustus 2019

Ik boekte een vlucht van Corfu met TUI naar Oostende. tijdens het invullen van mijn geboortedatum en die van mijn gezin, besliste TUI de prijs te verhogen. Ik vind dat je niet TIJDENS het invullen van naam en geboortedatum (dus nadat je beslist hebt de tickets te kopen) de prijs kan verhogen. Deze tickets horen gereserveerd te zijn tijdens het boekingsproces. Indien de boeking te lang duurt, kan je de sessie stop zetten.

  • Algemeen 1
op 17 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Hotel geweldig zeer vriendelijk en fantastische mensen .De tui organisatie krijgt een onvoldoende .Heenweg uur vertraging in het vliegtuig, aankomst in een bus gedeponeerd weer uur vertraging en wachten in de bus .Zonder begeleiding word je de bus uitgegooid door de hele reis bellende bus chauffeur die niet eens de moeite neemt om gedag te zeggen en je zo op straat zet met koffers en zoek het uit .Welkomst ontvangst van Tui geen !!!!! alle hotels behalve deze 5 ster .Terug reis tijdstip van ophalen moesten we zelf achteraan .Het hotel heeft dat voor ons perfect geregeld .Kortom jammer dat tui aan dit hotel verbonden is het hotel verdient beter !!!!

  • Algemeen 4
op 16 september 2019 bestemming: China / Rondreis, reisperiode: september 2019

Wij hadden deze tiendaagse rondreis geboekt bij Tui omdat het een rechtstreekse vlucht was.
Enkele dagen voor vertrek krijgen we een mail dat de vlucht gewijzigd is , via Dubai met een wachttijd van drie uur in Dubai met als gevolg dat we inplaats van ‘s morgens pas ‘s avonds laat in Shangai toekwamen, de eerste dag was dus verloren, de compensatie die Tui daarvoor aanbood, een etentje , was niet in verhouding.
Ook het hotel in Beijing was op de laatste moment gewijzigd , wij zouden midden in het centrum zitten en nu zaten we ergens achteraf zodat we nergens naartoe konden in de zeldzame vrije tijd.
Vooral de vluchtwijzigingen vond ik verschrikkelijk , 32 uren onderweg, heel vermoeiend.

  • Algemeen 5
op 16 september 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: augustus 2019

Een prachtig resort om te verblijven. Ook hadden we met behulp van Sebastian een super mooie excursie geboekt naar Xel Ha. Bedankt Sebastian voor je hulp bij het uitzoeken vd excursie en natuurlijk voor het boeken. Zo fijn als iemand je begeleid als je zo een verre trip maakt!

  • Algemeen 10
op 13 september 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2019

Begon reeds bij aankomst alicante niemand sprak engels wisten niet welke hotels er meekonden in de bus 11 hotels gedaan en driemaal voorbij ons hotel corona del mar gepasseerd!!! wat normaal 45 minuten is vanaf alicante waren dat er nu 2,5 u. gemeld aan host maar dat was dan al te laat volgens hem !!! gaan reeds vele jaren met tui nog nooit zoiets meegemaakt !!!!

  • Algemeen 8
op 11 september 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2019

Ondanks dat ik met een hernia op vakantie ging is het mij toch goed bevallen dit was 1e keer ibiza.Zo als altijd een eiland toer.Maar wat een afgang over al veel te weinig tijd.b.v.allen lunchen en rond kijen in 75 min.Ibiza stad doorheen gereden niks gezien enz enz. en dat voor zoveel geld 2pers. 108 euro komt nog eten en drinken bij.Dit was het geld absoluut niet waard Heel heel jammer De andere dag met nog 2 mensen onze des illusie geuit

  • Algemeen 5
op 10 september 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2019

Reis is geannuleerd (buiten onze schuld om) en hebben nog steeds geen geld terug gehad van TUI. We hebben meerdere malen contact gehad met de 'klantenservice' (die compleet waardeloos is) en worden alle kanten opgestuurd zolang ze het zelf maar niet zijn. Ik boek nooit meer een reis via TUI, ik kan het beter zelf gaan doen.

  • Algemeen 1
op 8 september 2019 bestemming: België / Rijkevorsel, reisperiode: september 2019

Boek je en reis als koppel, check je in en zetten ze je helemaal uit elkaar op het vliegtuig. Sorry had u maar betaalstoelen moeten nemen. Mss klanten bduidelijker vooraf informeren of €50 meer vragen voor een ticket en mensen gezellig naast elkaar zetten. Mooie start van de vakantie! Bedankt TUI. 1 keer en nooit niet meer.

  • Algemeen 1
op 7 september 2019 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: augustus 2019

Over de afhandeling van de vergoeding wegens het ontbreken van een koffer heb ik een review geschreven. Deze was zéér negatief, vooral over de communicatie met Tui. Deze review werd niet geplaatst. Beschamend!!!

  • Algemeen 1
op 6 september 2019 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2019

9 dagen in een appartement vol schimmel gezeten

  • Algemeen 5
op 4 september 2019 bestemming: Canada / van de Rockies tot de pacific, reisperiode: augustus 2019

De reis was fantastisch .De gids Marc Bonnevie top .bezienswaardigheden mooi .De groep zeer goed .1 probleem .Mijn man en ik hadden op de vier vluchten nooit een plaats bij elkaar .Dat kan niet .met vluchten van 6 en 4 uur. Onze groep van 15 wel altijd bij elkaar .Zou eens willen weten hoe dat komt .graag een antwoordt a.u.b..b

  • Algemeen 9
op 4 september 2019 bestemming: Curaçao / Mambo beach, reisperiode: augustus 2019

Perfecte vakantie. Enige minpunt is dat TUI de reis op internet nog goedkoper aanbiedt nádat we de vroegboekkorting al hadden gekregen en de reis hadden betaald. Hoe vroeg moet je dan boeken?

  • Algemeen 9
op 3 september 2019 bestemming: Jamaica / Montegobay, reisperiode: oktober 2019

Omdat het altijd gezeik is...en nu weer.
200 dagen geleden geboekt. En nu pas komen , dat we 1 dag eerder terug gaan ivm vlieg schema zomer/winter.... schandalig.. had j3 toen der tijd moeten zeggen hadde we makkelijk om kunnen boeken ..maar paar weken voor vertrek gaat dat natuurlijk niet ivm werk..logisch .. dan met een vergoeding komen van 5 tientjes op een bedrag van 10.000 euro...schaam je.. die 50 euro ben je al kwijt op de luchthaven.. En dan het hierbij laten ook nog schaam je diep als grote organisatie zijne

  • Algemeen 1
op 3 september 2019 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: augustus 2019

Dramatisch resort. TUI belooft van alles via 'klantenservice'; doet uiteindelijk niets voor je.

  • Algemeen 2
op 2 september 2019 bestemming: Montenegro / Tivat, reisperiode: juli 2018

De kwaliteit ziet men pas als het mis gaat.

Na een vlucht naar Tivat (Montenegro) blijkt een stuk bagage niet aangekomen, kan gebeuren.
Kort samen gevat, TUI doet NIETS.
Er wordt niet geïnformeerd, er wordt niet gezocht, er komt geen eens ontvangst bevestiging op post.
Als je zelf op zoek gaat naar informatie wordt je van kastje naar de muur gestuurd met tegenstrijdige informatie.

  • Algemeen 1
op 1 september 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2018

Met hulp van onze reisleidster een tour geboekt vanuit koutouloufari naar een kleiner eiland. Dezelfde tour kon je elders boeken voor 20 euro pp ipv 70 euro pp. Van tevoren werd al aangegeven dat het duurder zou zijn om via tui te boeken, maar we bijv wel betere service zouden kunnen verwachten. Dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Onze gids sprak gebrekkig Nederlands (wel een erg aardige vrouw) waardoor veel dingen soms gewoon niet te volgen waren. Toen we bij de boot aankwamen bleek het opeens dat we allemaal 1 euro moesten betalen voor de gemeente, was fijn geweest als dit ook van tevoren was aangegeven. Voor de prijs zou je verwachten dat je op een goede plek terecht komt. We kregen eten op de boot wat gewoon helemaal verkoold was. Ik eet alles, hoe droog het ook mag zijn maar dit was gewoon echt niet te eten omdat het zó verbrand was. Kortom, geen tripjes boeken bij tui maar bij een reisbureau in de buurt van je hotel... Je betaalt veel minder en je krijgt er bijna hetzelfde voor.

  • Algemeen 6
op 1 september 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2019

Altijd maar dan ook altijd vertraging met TUI ondanks dat je dik betaald. Wij boeken niet meer.

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2019 bestemming: Turkije / Manavgat, reisperiode: augustus 2018

De reis en het hotel waren fantastsch. Helaas was de service van de klantenservice van TUI beneden peil. Na een fantastische vakantie te hebben gehad waren we op weg naar huis. Door een misverstand was er 1 koffer in ons hotel achtergebleven. Thuis hebben we meteen contact opgenomen met TUI. Tot onze grote verbazing kregen we te horen dat TUI niets voor ons konden betekenen. TUI was niet verantwoordelijk voor de koffers van klanten werd er gezegd. Wij hebben aangegeven dat we dit ook begrepen, maar we wilden hulp om ons in contact te brengen met iemand die ons kon helpen bij het terughalen van de koffer via een koeriersdienst. De kosten waren natuurlijk voor onze eigen rekening. Aangezien TUI ter plaatse de contacten (reisleiding) heeft in Turkije, leek ons dit de makkelijkeste oplossing. Helaas kregen we nul op ons request. Gelukkig was ons hotel meteen bereid met ons mee te denken waarvoor heel veel dank. Uiteindelijk hebben we na veel gedoe en na bijna 4 weken de achtergebleven koffer thuisgekregen. Het is echt schandalig dat zo'n groot bedrijf nog niet eens bereid is om met haar klanten mee te denken! En dan hebben we het nog niet eens gehad over de arrogante houding van de dames die wij gesproken hebben. Een zeer teleurstellende ervaring!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2019

Tui is een hele hele slechte luchtvaartmaatschappij vluchten ALTIJD vertraagd of ze laten je gewoon twee dagen wachten op je vakantie bestemming tot je weer terug kan ik ga NOOIT meer met TUI en ik adviseer u om hetzelfde te doen!

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2019

Misschien ben ik te streng, maar met boeken ging het fout. We wilden zo voordelig mogelijk maar de reis werd naar newark vliegveld geboekt, wat wel dichter bij het hotel was (ongeveer een uur) maar ook 1000 euro duurder voor 2 vliegtickets. Dag na boeking gebeld en er zou gekeken worden of dat nog anders kon, enigzins onbevredigend antwoord. Gelukkig kon het nog anders maar met het cancellen van onze boeking was ook het hotel gecancelled. Daar stonden we dan bij het hotel na een pittige vlucht, dramatische border patrol, en geen hotel. Gelukkig was het hotel zo lief om ons het voordeel van de twijfel te geven. Maar dat duurde toch ook nog weer een uur langer. De volgende dag het keuzemenu van tui voor Europese stedentrips en Middellandse zee gebied toets 1, voor verre reizen toets 2, 2 dus, 10 minuten wachten met irri muziekje en vervolgens doorverbonden naar andere lijn, want u had een andere keuze moeten maken, weer 5 minuten wachten. Toen was het gelukkig snel geregeld maar al met al een hoop stress en dure telefoonkosten verder. New York was fantastisch, het hotel W. Hoboken was overweldigend goed, service tui sorry maar echt onder de maat. Volgende keer regel ik het weer zelf.

  • Algemeen 6
op 27 augustus 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2019

Mijn man, longkanker patiënt kreeg het op de vakantie erg benauwd. Zitten ging wel, maar alle inspanning was verder teveel. Via Tui gevraagd of het mogelijk was om een rolstoel te regelen op zowel vliegveld Palma en Schiphol. Binnen één uur kregen we via de app te horen dat alles was aangevraagd en geregeld. Op de dag van de vliegreis was alles super georganiseerd. Complimenten voor deze snelle actie.

  • Algemeen 10
op 27 augustus 2019 bestemming: Aruba / Eagle Beach, reisperiode: augustus 2019

Kamer geboekt in Riu Aruba waar onze dochter met kind van 2 ook na 2 dagen zou arriveren.
Ton we aan kwamen was er in beide Hotels geen kamer voor ons. Uren moeten wachten met mn zieke zwaar vermoeide man.
Kamer in het andere Hotel gekregen als onze dochter alleen voor adult, s
Dus de hele vakantie tussen 2 hotels moeten heen en weer rennen om mijn dochter en mijn zieke man te kunnen bijstaan.
En dat voir zo.n ontzettend dure vakantie.
Waardeloos.

  • Algemeen 2
op 24 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Koutoufounari, reisperiode: augustus 2019

Het hotel was prima, prijs kwaliteit uitstekend! De domper op dit feest kwam door de liegende hostess, die zijn altijd op jacht naar je geld. Bijvoorbeeld, ik wilde naar knossos toe, de hostess vertelde dat Tui dit had afgehuurd speciaal voor de gasten van TUI. Dat was een leugen, en er volgde nog veel en veel meer. Wees verstandig en boek bij een locale partij, dat scheelt je zomaar 80%. Het is volkomen veilig om op kreta om op pad de gaan met een bus of taxi. Of nog beter, huur een auto.

  • Algemeen 7
op 22 augustus 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: december 2019

Ik kwam er achter dat ik een foutje gemaakt had in mijn boeking. In plaats van mijn eerste naam had ik mijn initialen door gegeven. Dat betekende in feite dat ik een onjuiste tenaamstelling had van de reis. Na het horen van allemaal horror verhalen over mensen die honderden euro's bij moesten betalen in een soort gelijke situatie was ik bang dat mij hetzelfde zou gaan overkomen. Maar niets was minder waar. Ik heb met een simpel telefoontje naar de helpdesk TUI de fout kunnen laten corrigeren, en dat heeft TUI zonder bijkomende kosten prima geregeld. Het was dus volkomen gratis, en ik kreeg zelfs geen extra administratiekosten in rekening gebracht. 2 Duimen omhoog voor TUI !!!

  • Algemeen 10
op 17 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kardamena, reisperiode: augustus 2019

Een heerlijke reis gehad met onze kinderen. Alles was keurig geregeld en alles liep op rolletjes. Iedereen werd netjes aangekruist en naar de resorts gebracht met de juiste bussen. In het hotel werd alle info goed gedeeld en aangegeven. De TUI-app was ook nuttig en handig tijdens de reis. De informatiebijeenkomst was in orde. De terugreis was ook keurig geregeld: iemand van TUI bleeg in de buurt totdat je de douane gepasseerd was. We hebben een fantastische vakantie gehad, waarop we met veel plezier terugkijken! Reizen met TUI kunnen we dus zeker aanraden! Er was echter toch 1 tegenvaller: we boeken bij TUI een excursie naar KOS-stad op dinsdag. Toen we er waren bleek dus dat alle betaalde bezienswaardigheden standaard dicht zijn op dinsdag. Wij vinden het slordig van TUI dat ze de excursie dus uitgerekend op DIE dag aanbieden en dit ook NIET vermelden vooraf. Desondanks hebben we het toch prima gehad in deze stad: toch veel te zien een te doen in de stad, het centrum en de haven. De excursie was verder keurig verzorgd qua vervoer en busverdeling. TIP: niet de excursie aan op een andere dag dan dinsdag, of vermeld het erbij desnoods met een deels gereduceerd tarief o.i.d.

  • Algemeen 8
op 16 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Alles zeer goed geregeld. Heenreis geen problemen gehad, duidelijk de bus gewezen en een prima appartement. Dr terugvlucht was 24 uur uitgesteld doordat het vliegtuig stuk was. Dit kregen we al de horen toen we nog in ons appartement zaten. Alles perfect, maar dan ook perfect geregeld. Opgehaald met een bus die ons naar een 5 sterren all inclusive hotel heeft gebracht. Hier nog een extra dag vakantie mogen houden en de volgende dag terugvliegen in een comfortabel vliegtuig. Ook achteraf nog een schadeclaim in mogen dienen en inmiddels het geld al ontvangen. Top geregeld!

  • Algemeen 10
op 15 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: augustus 2019

Gobels landhotel was perfect ! Uitstekend ontbijt, prima zéér ruime kamer, prachtig zwembad, schitterende welness en een ongelooflijke fitness ! Pal in het centrum ! Prima ontvangst !

  • Algemeen 9
op 14 augustus 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

Wat een walgelijke vliegtuigmaatschappij. Vlucht van Rotterdam naar Antalya geannuleerd op 13-08 vervolgens te horen gekregen dat we op 14-08 zouden vliegen. Achteraf vlucht nogmaals vetraagd. Tui crew geeft geen enige vorm van verklaring. Nooit meet Tui voor mij!!! Goedkoop is duurkoop! Bah.

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: mei 2019

Er is van de Riu service weing over is, en dat TUI wbt onze klacht bij RIU meldt dat wij de vergoeding hebben geaccepteerd terwijl wij NIETS hebben toegezegd. Er wordt in eerste instantie zelfs MINDER vergoedt dan ter plaatse het geval was. En we hebben de indruk dat TUI onze klacht niet eens heeft gelezen. Wij hebben nooit een melding gedaan van een verstopte toilet. Wel van verschillende andere dingen die niet deugeden in de RIU PALACE MEXICO. Tui blijft bij 600 euro vergoeding op een reissom van ruim 12000 euro!!! Dat komt op nog geen 10 e pppd, en er is geen enkele rechtstreekse correspondentie, alleen telefonisch naar het reisbureau. Niet erg klantvriendelijk. 2 van de 6 met voedselvergiftiging, smacht 1 uur wachten totdat iemand de kamer open kan maken, muziek dat stopt om 21.30, animatie: hoe doet het hondje en het poesje. Voor verdere animatie wordt naar lupita verwezen, kamer i de pas na 3x vragen werd ontsmet, eten dat staat uit te drogen in de bakken, drankjes worden vergeten, doorverbinden met een arts gebeurde niet op dag van vertrek. 5x een dokter geweest..vragen niet eens wat er gaande is, 35 dollar vragen voor kamer iets langer te houden omdat er op dag van vertrek nog steeds een hondsberoerd is, Amerikanen met gettoblaster en een hoop herrie in het zwembad, wordt niks van gezegd. Erg leuk zo n vakantie wanneer je voor het eerst met het hele gezin gaat omdat jie iets hebt te vieren. 25 jaar RIU KLANT...

  • Algemeen 5
op 13 augustus 2019 bestemming: Aruba, reisperiode: juli 2019

Vakantie geboekt van 29-7-19 tm 07-8-2019 naar Aruba. Al meerdere keren geweest omdat mijn schoonfamilie hier woont. Voordat we gingen even wat recensies opgezocht, hier ben ik echt ontzettend van geschrokken ik durfde bijna niet meer te vliegen met TUI. Maar zo zie je dat vaak alleen de klachten op internet komen en de goede ervaringen vaak niet. Wat een fantastische vakantie hebben we gehad. De vliegreis heen zijn we Delux gevlogen, je kan misschien niet liggen maar het is het geld wel waard vonden wij. We zijn 20 minuutjes later vertrokken maar ruim een uur eerder aangekomen in Aruba. Hotel ; Arubiana Inn in een woord ; FANTASTISCH. Kleinschalig hotel, super schoon, goed ontbijt, heerlijk zwembadje, rust en s'avonds gezellig voor de kamers met de rest. Voornamelijk Nederlanders en dit maakte het nou juist zo gezellig. Het personeel was super vriendelijk, het voelde juist door het personeel als thuis komen. Het was echt heel erg fijn. Terugreis zijn we Comfort gevlogen omdat Delux al vol zat toen wij de vakantie gingen boeken, was prima. We zijn perfect optijd zelfs iets eerder vertrokken. Tussenstop Curacoa waar ik eigenlijk van baalde wat uiteindelijk helemaal niet nodig was, we moesten het vliegtuig uit maar zaten er ook binnen 3 kwartier/uur weer in en konden door. Ruim ander half uur eerder geland, héérlijk. De bagage op schiphol duurde wat langer als ik gewend was maar hier kon TUI verder niets aan doen. Haasten heeft toch geen zin.

Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Ps. Personeel was ook super vriendelijk en behulpzaam!

  • Algemeen 8
op 13 augustus 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juli 2019

Tijdens onze vakantie hadden wij een vervelend ding met ons visum. Voor onze vakantie had ik al tijdig in februari de visa geregeld voor Kaapverdie. Ik kreeg hier ook netjes bevestiginsmail van. Echter 3 weken voor vertrek kreeg ik ineens een mail van TUI dat de visa niet in orde waren. Ik heb meteen gebeld en uitgelegd dat dit al in februari geregeld was en dat ik ook bewijs had hiervan. De mevrouw aan de telefoon had dit gecheckt en zag dat alles in orde was. Ik vroeg nog, weet u het zeker?! Dat ik niet daar bij de douane sta en mijn visa lijkt niet te kloppen.. U kunt zonder zorgen op reis gaan. Ok wij gingen op vakantie en ja hoor bij de douane werd ons doodleuk verteld dat de visa niet in orde waren. Ik kon het formulier laten zien als bewijs want ik had deze uitgeprint. Maar dit was niet voldoende. Wij moesten opnieuw betalen!!
Toen dit gebeurde kwam de Hostess er niet tijdig bij en liet ons soebatten met die douane, heel vervelend!
Juist van een Hostess verwacht je dat je dan op zo n moment even bijgestaan wordt maar nee weinig hulp en ondersteuning. We moesten gewoon opnieuw zelf betalen! Ok, het geld kregen we volgende dag gewoon vergoed maar toch. De manier waarop was niet prettig. Echt het gevoel dat ze ons liet zitten! Minpunt. Tevens bij vertrek gaf ze opnieuw niet thuis, helemaal geen gedag zeggen of niks, Zeer onprofessioneel!

  • Algemeen 6
op 11 augustus 2019 bestemming: Turkije / Side komkoy, reisperiode: augustus 2019

18+ hotel sensimar in komkoy Side was ongelooflijk schoon,eten geweldig en top voor stelletjes die houden van rust,maar ook houden van fantastische animatie/dansen/shows/in thema kleuren gekleed aan tafel en net dat super extra service willen! Beste hotel ooit is onze ervaring. Enorm bedankt!

  • Algemeen 10
op 11 augustus 2019 bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: oktober 2019

Vlucht in april geboekt en deze email ontvangen dat de vlucht is gewijzigd van 2 oktober naar 28 september. Hoe zout kan je het eten. Zij verknallen gewoon het eind en the highlight van mijn vakantie. Vertrek en aankomst is ook nog eens op een onmogelijk tijdstip. Aankomst 01.00 uur midden in de nacht. Hoe moet ik thuiskomen? Geen eten, niets. Het enige wat ik via TUI heb geregeld verziekt mijn einde van de vakantie. Nooit meer TUI!!!!!!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2019

Wij voelen ons misleid door Tui. Bij het hotel dat we boekten stond een leuke foto van het balkon daar zagen we ons wel zitten, maar de werkelijk was heel anders!! Wees eerlijk om teleurstellingen te voorkomen. Is het wel toegestaan om klanten zo te misleiden??

  • Algemeen 3
op 10 augustus 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: augustus 2019

Al bij de heenreis een vliegtuig die beter op de schroot had kunnen liggen helemaal geen beenruimte de striemen van de stoel voor je twee dagen later nog in je knieën na een dag ziek geworden reizigersdiarree werd verteld door de dokter die niet werd vermeld bij de welkomsbijeenkomst dat die op het park was was echt doodziek wou terug naar nederland het enige wat reisleiding zei je kan terug maar dan moet je de terugreis zelf betalen en dan terugvorderen bij tui toch maar blijven veel klachten over het eten zelfs door de reisleiding??vonden het zelf ook niet zo goed veel klachten over de handdoeken schoonmaken wc spullen jammer boekte graag bij tui maar nu niet meer.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2019 bestemming: België / Luijk, reisperiode: augustus 2018

Wij zijn voor lul gaan staan geen vliegtuig te zien niemand die wat zegt slechtste vliegmaatschappij !!! 2 dagen gewacht om naar nederland te kunnen komen ons voor de gek houden met een goedkope hotel voor max 4 uur?? 2e vliegtuig ook vertraging gehad ASOCIAAL!!!

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2019 bestemming: Turkije / Komkoy, reisperiode: september 2019

Wij boeken al jaren een reis bij Tui. De reden is dat mijn man (een 82-jarige man) behoefte heeft aan wat ruimte. Wij boeken dan ook altijd Comfort class. Maar in al die jaren is het nog maar zelden een keertje goed gegaan. Dan was er dit aan de hand en dan weer dat maar er was altijd wel wat op zo'n reis. Nu hebben we weer Comfortclass geboekt en nu hebben ze weer niet genoeg toestellen om te vliegen omdat de 737 Max nog niet kan vliegen. Vliegen dan met een andere maatschappij. Maar die heeft weer geen Comfortclass. Wij boeken iets en hoe raar het ook mag klinken maar dan willen we dat ook hebben. Als je dan een ander toestel inzet, wat ik me kan voorstellen, maar zet dan een toestel in dat ook Comfortclass heeft dan hoeft niemand te klagen. Het klinkt vervelend natuurlijk dat ik dat zeg maar het is wel een feit. Er is altijd wel wat. Dus al met al we hebben een beetje genoeg van Tui en gaan dus kijken voor iets anders. Ja zeggen ze dan bij een andere maatschappij heb je hetzelfde. Dat weet ik maar dan kies je er voor dat je bedonderd wordt maar bij Tui kan je die service boeken en daar schermen ze ook mee. Kom het dan ook na.

  • Algemeen 5
op 9 augustus 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2019

Op Madeira hebben wij een auto gehuurd voor 2 dagen, onze reisleidster vertelde ons dat we volledig verzekerd waren wanneer je ouder dan 21 bent en minimaal 2 jaar rij ervaring hebt.. bij het afleveren van de auto aan ons schijnt dat er ineens een eigen risico van 300,- aanhangt. Op moment van aflevering constant proberen contact te zoeken met tui, geen gehoor.. Na onze huurperiode van 2 dagen de auto netjes op de parkeerplaats van het hotel afgeleverd. Waarna we de volgende avond een vaag telefoontje ontvangen van de verhuur maatschappij europe car. De auto maakte een ‘raar geluid’. Meteen contact opgenomen met TUI om dit voor ons uit te gaan zoeken wat hier gaande is. Na vele telefoontjes dezelfde avond en de volgende dag kregen we uiteindelijk bericht: We hoefden ons geen zorgen te maken en zouden de volgende dag van TUI bericht krijgen of het opgelost was. ( inmiddels de laatste 3 dagen van onze ‘vakantie’) uiteindelijk terug naar Nederland en nog niks gehoord, dus er vanuit gaande dat het opgelost zou zijn. Kregen we 8 dagen later een bericht van Europe car met twee dikke rekeningen.. We zouden hierop binnen 14 dagen moeten reageren. Direct weer contact opgenomen met TUI, ze vonden het allemaal heel spijtig dat het zo moest gaan en ze zouden het zo snel mogelijk gaan uitzoeken en oplossen. Inmiddels 3 weken later, nog steeds NIKS gehoord van TUI. Ontzettende 3 rotdagen gehad aan het eind van onze vakantie, en nu nog steeds in onzekerheid. Veel beloven, en niks doen. Bedankt!

  • Algemeen 3
op 9 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2019

Wij zijn naar het Time to Smile Osiris hotel geweest, en het was in 1 woord GEWELDIG!!!
Fantastisch hotel, geweldig personeel die je echt het gevoel geeft dat je speciaal en exclusief bent!
Vlucht was een uur vertraagd maar verliep fantastisch, de busreis naar het hotel was 10 min. dus goed te doen, verblijf was een dikke 10, mooie kamers, gewoon top!
Terugreis liep perfect dus voor ons was dit een reis om nooit meer te vergeten!!!
Bedankt TUI en medewerkers!!

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Tui is een hele hele m slechte luchtvaartmaatschappij vluchten ALTIJD vertraagd of ze laten je gewoon twee dagen wachten op je vakantie bestemming tot je weer terug kan ik ga NOOIT meer met TUI en ik adviseer u om hetzelfde te doen!

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2019

Nooit meer met Tui en raden iedereen af om met hen te gaan. Vluchten hebben zo goed als steeds vertraging horen we net op de luchthaven. In ons geval 1u20 bij vertrek en meer dan 2u voor terugkeer. De transferbus heeft ons niet meegenomen door te zeggen dat we op een volgende moesten wachten. Een all-in hotel dat geld vraagt voor de kamerkluis en consumpties op de kamer extra laat betalen. Zelfs gebruik koelkast is tegen betaling. Het eten was wel ok tot heel goed maar Tui krijgt mijn centen nooit meer voor een vakantie, de kans is te groot op teleurgesteld terug te komen.

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2018

Het hotel kalithea horizon en verblijf was perfect. Niks over te zeggen. Vindt wel dat TUI een stuk onpersoonlijk is geworden. Had graag meer persoonlijk contact en begeleiding gehad van de reisleiding zeker op aankomst hotel en vertrek. Je bent heel afhankelijk van de app. Word wel redelijk snel gereageerd op je vragen. Maar blijft onpersoonlijk.

  • Algemeen 7
op 7 augustus 2019 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: september 2018

Tot nu toe geven we een 5 omdat we nog op vakantie moeten gaan. Ik wil me beklag doen over de onkunde van Jip van het Tui kantoor in het winkelcentrum Woensel in Eindhoven. Door zijn onkunde word onze reis in eens 140 euro duurder in een paar uur, voor dezelfde reis. Te belachelijk voor woorden, TUI moet maar eens heel goed na gaan denken of ze deze nitwit in dienst willen houden. 1 ding is zeker ons raken ze als klant kwijt .

  • Algemeen 5
op 7 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: augustus 2019

Gereserveerde stoelen worden de dag voor het vertrekken veranderd, hierdoor konden we niet meer naast elkaar zitten, terwijl mijn vrouw begeleiding nodig haf

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Voor zowel de heen, als terugreis hadden we vertraging van meer dan een uur. Tevens was de bagage veel en veels te laat (handler was swissport/tui). Geen positief woord te zeggen over de services van tui.

  • Algemeen 5
op 6 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2019

Mijn vrouw is ter plaatse overreden ddor een taxi
Ondersteuning van verzekerinring Allianz was O,0 maar Tui team was top!
Jullie hebben in Corfu een briljant team lopen.
Als je de ellende ervaart van de plaatselijke "hopitalistie" en de ondersteuning (=0) die je krijgt van een verzekering als Allianze is het een geruststelling om de begeleiding te krijgen van een ploeg als Tui.
100 complimentjes aan Marleen, Marie, Pat, en ik vergeet er waarschijnlijk nog
Top! dank u. Rudi

  • Algemeen 10
op 5 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Over het hotel niks te klagen gehad. Het waren vooral de excursies via tui die waardeloos waren. Ik zou het ook voor iedereen afraden en lekker je eigen gang te gaan. Het leek ons in eerste instantie makkelijk dat alles geregeld wordt voor je. Dat we lang in de bus moesten zitten wisten we van tevoren, maar de reis duurde voor ons gevoel tien keer langer omdat de gids de hele route door de bus zat te lullen. Vind het wel interessant om wat achtergrond informatie te horen, maar niet vier uur achter elkaar en ook nog eens in 3 verschillende talen. Bij een andere gids precies hetzelfde verhaal. We adviseren ook iedereen om oordoppen of iets voor muziek te luisteren mee te nemen, anders staat je echt een ellendige reis te wachten. We wilden op een gegeven moment ook een kloof lopen. Bij de informatie bijeenkomst werd door de hostess verteld dat het ongeveer 2,5 uur rijden was met de bus. We wilden dit graag doen, dus we hadden het er wel voor over om zo lang in de bus te zitten. Uiteindelijk bleek die 2,5 uur bijna vijf uur te duren. Vanaf 7 uur 's ochtends in de bus die verhalen moeten aanhoren en pas 9 uur 's avonds waren we terug in het hotel. Bij de laatste excursie naar het eiland Chrissi zaten we nog te twijfelen om het maar te annuleren, maar omdat het dichter bij ons hotel was uiteindelijk toch maar gedaan. Het eiland zelf was wel oke, mooi strand (alleen jammer van de keien in het water). Probleem was alleen dat je 70 euro pp kwijt was voor het vervoer, een smerig lunchpakketje met een flesje water erin dat gloeiend heet was, dat gezeik van de gids. Dat voor in totaal misschien drie uurjes op dat strand waar je 20 euro voor een parasol en twee bedjes kwijt bent en vier euro voor een ijsje of wat te drinken. Je wordt gewoon keihard opgelicht. Wat ons betreft boeken we nooit meer een reis via Tui. Volgende keer gewoon lekker Sunweb.

  • Algemeen 5
op 3 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2019

Ik boek ruim van te voren een reis naar Gran Canaria. Krijg vandaag de ticket en tot mijn verbazing zijn we met onze vlucht ingedeeld op een ander tijdstip. Nu weet ik dat de vluchten altijd onder voorbehoud zijn maar ik boek specifiek de vroeg vlucht. Daar betaal ik extra voor. Geef dan tijdens het boeken aan dat er op dat moment al niet voldoende plaatsen zijn. De boeking is al ruim van te voren dus geeft die boekingen dan voorrang of nogmaals geef het aan tijdens het boeken. Nu zit ik op de latere vlucht, ben een dag kwijt, ben duurder uit en moet ander vervoer regelen om ons naar Schiphol te brengen. Nogmaals ik weet vluchttijden zijn onder voorbehoud maar dit is nu de tweede keer dat me dit overkomt. Regel dit beter tijdens het boeken van de reis. Op het moment dat ik jullie bel voor uitleg en informatie, kunnen jullie het niet verklaren. Tevens het extra betaalde bedrag (voor de vroege vluchttijden) ben ik kwijt werd mij verteld. Ik vind het jammer dat het zo moet wat dit is nu de 2e keer dat het mij overkomt.

  • Algemeen 3
op 3 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019

Belachelijke service. Uit het niets een vlucht omgeboekt waardoor er 3 personen van ons gezin inplaats van 06:20 om 19:50 vliegt met een andere vliegtuig. Dit kregen we ook letterlijk pas te horen toen we aan het inchecken waren, waardoor de 3 personen van 03:30 tot 19:50 moeten wachten...

Ongelofelijk dat dit zomaar kan

  • Algemeen 1
op 31 juli 2019 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: juli 2019

Expres dure reis geboekt voor gunstige vluchttijden maar missen gelijk al een dag. Het werd steeds later en uiteindelijk werd het uitgesteld naar de volgende dag om 20:30! Gebeld naar tui maar niks wijzer geworden. Willen niks vergoeden en reis kan niet worden geannuleerd. Nu hopen dat het bij 20:30 blijft en dat we niet 3 dagen missen. We zijn in een hotel ondergebracht om te wachten dat ziet er goed uit. Daarom een 2 inplaats van een 1 want dit is onacceptabel.

  • Algemeen 2
op 31 juli 2019 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2019

Na 2 tegenvallende zomervakanties (ook geboekt bij tui) te hebben gehad en omdat we graag aan kinderen willen beginnen, wilden we voor de laatste keer een droomvakantie met z’n tweetjes. Dit ook allemaal uitgelegd aan tui. Bij tui kwamen ze bij Bali, ik zag wel mooie foto’s etc. dus waren gelijk verkocht. Ook gaven ze aan dat dit de mooiste vakantie zal zijn. (eerder waren we naar tenerife en kos geweest). Ook de plek 'Kuta' waar we verbleven in het hardrock hotel zou een erg mooie plaats zijn. Het is bij elkaar 22uur reizen met incl. 16u vliegen, maar we hadden het ervoor over omdat het heel erg mooi leek. 2 werknemers van tui gaven ons informatie, ook dat ze er zelf waren geweest en dat het prachtig was. Toen we daar landde, zagen we het al. Alles kapot, oud en vies.. We hadden er gelijk een slecht gevoel over. Toen we aankwamen bij het hotel was het hotel wel erg luxe hoe het eruit zag. Voor de rest was alles erg duur, terwijl bali juist heel goedkoop blijkt te zijn. Tui gaf advies om geen all inclusieve te boeken aangezien je genoeg buiten de deur kon eten voor heel goedkoop. We kwamen eind van de middag aan en moesten dus gaan avond eten.. wij de stad in.. maar wat een ellende!! sommige stukken leek wel de slums. alles was vies/zwart van de uitlaatgassen.. om de 2 meter kwamen Indonesiërs op je afgerend of je marihuana of wiet wilde kopen, een taxi nodig had of een scooter.. om den duur is dit erg vervelend. Ook waar je goedkoop kon eten waren de keukens zo vies!! afval, eten over heel de vloer van de keuken en de tent, zwerfhonden, schimmel.. etc. Gelukkig was er ook een net restaurant in de buurt maar deze was erg prijzig! achteraf gezien hadden we beter all inclusief geboekt. Ook niet te vergeten wat een stank daar!! het was niet te harden.. het rook naar riool, rotte eieren etc, dan weet je al genoeg. Ik werd er zo misselijk van, heb dit ook later uit andere reviews gelezen.
Ook zou je daar heel leuk kunnen uitgaan volgens tui.. we zijn 32 en 26 jaar, vriend is dj dus dit vonden wij ook belangrijk. Toen we daar aankwamen werd weer overal gevraagd of je drugs wilde kopen.. je werd de bars nog net niet ingetrokken.. en het was leeg.. overal en dat in het hoogseizoen. Wat je wel daar hebt is skygarden. Dat is een erg grote en mooie club! Wel erg prijzig.. entree kost vaak 275.000 roupie en een drankje rond de 200.000. ligt eraan wat je neemt. Ook lijken hier de dj's elke avond dezelfde afspeellijsten te draaien.. oude muziek van 50 cent, justin timerlake etc.. dus na 2 keer heb je het daar ook wel gezien. Op de terugweg naar het hotel (15min lopen) liepen we alleen over straat. Ineens kwam er een blaffende en grommende zwerfhond naar ons gerend, ik was doodsbang en mijn vriend ook! opeens achter ons nog 2 grommende en blaffende zwerfhonden.. we waren omsingeld en er kwamen nog een stuk of 10 zwerfhonden blaffend achteraan. Ik was zo in paniek dat ik in tranen uitbarste.. straks bijten ze.. wat dan? We liepen snel door terwijl de honden nog geen meter achter ons liepen, uit eindelijk gingen ze weg maar dit was zo eng! Weer iets wat ons niet is verteld.
Voor de rest vroeg ik vooraf aan tui of ze ook leuke winkeltjes hadden. 'jahoor heel erg!' werd er geantwoord.. totdat we er kwamen.. alle tentjes zijn hetzelfde, dezelfde nepmerk kleding, dezelfde souvenirtjes, petten etc.. na 10min ben je ook uitgekeken, plus ze trekken je echt de winkeltjes binnen en achtervolgen je als je niets wilt kopen en ook weer de vraag of je drugs wilde kopen, om den duur was ik dit erg beu.
Vaak als je op vakantie gaat komt de volgende dag een host van tui. Die legt alles uit wat je in je omgeving kunt doen en ze bieden vanuit tui ook excursies aan. Deze zijn erg prijzig. Ik wilde erg graag naar de gili eilanden. Erg mooie fotos hiervan gezien en aangezien we 16uur moesten vliegen leek mij dit een bijzonder moment. Ik vroeg aan tui hoe we daar zouden kunnen komen, aangezien ze hier geen excursie van hadden. Ons werd gezegd: naar de gili eilanden kun je niet gaan, is daar helemaal kapot en is niet toegankelijk. Ik was enorm telleurgesteld en hadden dus 2 andere excursies geboekt via tui want ik wilde wel graag de omgeving verkennen. We hebben voor snorkelen/raften gekozen. Met de boot heen was dit erg gaaf, gaat hard over de golven heen. Het snorkelen viel tegen.. alles vies/grijs en je ziet niet veel.. op fotos is dit allemaal mooi gekleurd maar in werkelijkheid niet. Ook hebben we de waterfalls gedaan, dit was ook mooi om mee te maken. Ze maken daar ook mooie fotos van je onder de watervallen. aan het einde geef je ze een fooi.
Aan het einde van de vakantie op de terugweg van het hotel naar airport zaten we in een busje met nederlanders van een andere hotel die dezelfde terugvlucht hadden. Ze waren met elkaar aan het praten. De ene vroeg aan de ander: wat is het mooiste wat je hebt gezien van bali? Ze antwoordde: ‘de gilieilanden! Dat was prachtig!’. Toen ik dit hoorde brak ik.. je kon hier dus wel naartoe. Nu kwam ik er pas achter dat de host van tui zei waarom het niet toegankelijk was, omdat ze hier geen excursie van hadden en daarom hier ook geen geld mee verdienen en dus andere excursies aanbood. Toen had ik het helemaal gehad. Wat een leugens..
We hadden beide spijt van onze reis.. paspoort aanvragen, inentingen etc.. alles bij elkaar rond de 7000 euro kwijt.. achteraf had ik dit nooit moeten doen.. vooral zo een verre reis en dat dit eigenlijk een onvergetelijke vakantie moest worden voor ons.. ik boek noooooit meer bij tui!!

  • Algemeen 3
op 31 juli 2019 bestemming: Aruba / Aruna, reisperiode: juli 2018

29-7 vertrokken vanaf Schiphol naar Aruba, op Schiphol een lichte vertraging van 20 minuten maar ondanks dat goed vertrokken, personeel heel vriendelijk en uiteindelijk (na de tussenstop op Punta Cana) toch nog een half uur/drie kwartier eerder geland. Hele prettige vlucht gehad. Totaal geen arrogantie aanwezig bij het personeel wat ik wel veel terug lees. Het hotel is echt fantastisch klein maar fijn is hier van toepassing, heel klein maar echt fantastisch personeel, schoon en lekker ontbijt (Arubiana Inn). De terug vlucht is natuurlijk nog afwachten maar ik vind dat ook de goede ervaringen verteld moeten worden!

  • Algemeen 10
op 29 juli 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Datum : 28 juli 2019

Betreft klacht

Onderwerp : Chantage/ omkoping / rasicme / leugens vanuit Tui / klantontvriendelijkheid

( 3 juli ) thuisgekomen van een helse vakantie in Griekenland! Mijn kinderen zijn op zijn zachts gezegd getraumatiseerd. Zoals ieder jaar ga ik met mijn 12 en 3 jarige kinderen op vakantie ook neem ik mijn 28 jarige autistisch zusje die bij me woont mee op vakantie.

Dit jaar gekozen voor Griekenland het Lindos Princess Beach hotel, all inclusief en kindvriendelijk.

Eenmaal aankomen in Griekenland kreeg ik mijn koffer kapot zonder wielen terug, super zwaar was dit nu met mijn koffer maar wou mijn vakantie niet hierdoor laten vakantie ik dacht regel het wel in Nederland met Tui. Bij de bus aangekomen onderweg naar het hotel zijn wij 1,5 u onderweg geweest de heenweg en de terugweg bijna 2 uren. Online staat dat het 1 uur is naar het hotel dit zou nog te doen zijn met mijn peuter van 3 ivm plassen en mijn oudste die wagenziek is. Helaas is het één lange weg en werd er onderweg niet 1 x gestopt voor een pauze die ik wel had gevraagd dit werd helaas geweigerd dus plaste mijn peuter op mijn schoot moest nog 25 min met natte kleding in de bus zitten vreselijk was dit.

Eenmaal aangekomen in het hotel, werden we vrienden ontvangen en naar ons appartement gebracht. We hadden honger dus na het douchen gingen we snel wat eten in het restaurant. Daar begon helaas iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Vanaf het moment dat wij binnenkwamen werden we aangestaard en aangewezen door bijna alle gezinnen binnen het appartementencomplex dit gebeurde overal iedere dag, van het zwembad tot het avondshow dat mijn dochter en zusje op een gegeven moment niet meer naar buiten durfde. We werden uitgelachen, aangewezen , aangestaard duidelijk over ons geroddeld alsof we net uit een cursus gewandeld kwamen heb mezelf nog nooit zo gevoel en dit nog nooit meegemaakt. Helaas was hier duidelijk sprake van rasicme en gebeurde dit niet alleen bij de gasten maar ook de hotel medewerkster in de lobby zodra wij kwamen aanlopen werd er eerst volop geroddeld in het Grieks dat gebeurde constant zodra wij kwamen ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in mijn leven. Blanken mensen werden heel vriendelijk gegroet iedere dag zonder eerst geroddel maar zodra wij kwamen werd de sfeer zeer ongemakkelijk.

Ik wou er niet aan geloven dus negeerde het eigenlijk tot er nog een zwarte gezin vanuit Engeland kwam. Toen wist ik het zeker! Zodra ze binnenkwamen werd er naar elkaar gekeken naar ze gewezen en ze werden heel erg uitgelachen mijn moederhart brak voor die 2 peutertjes waarmee ze waren.

Toen mijn oudste 1 dag voordat we weggingen begon te huilen vond ik dat dit niet meer langer zo kon doorgaan, dus heb ik Tui gebeld om hier een melding van te maken. Ik heb uren lang aan de telefoon gezeten wachten op terug belletjes, er werd beloofd dat ik terug gebeld zou worden x op x op x uiteindelijk ben ik teruggebeld door de hostes die gaf aan hoe erg ze het vond en gaf als enige oplossing een geld bedrag van €150 euro zodat ik met mijn kids richting het centrum kon om even te ontsnappen, in de eerste instantie vind ik dit belachelijk dit betreft rasicme en ik krijg hier €150 euro voor terug? Ze gaf ook aan dat ik dan een klacht kon aanmaken in Nederland zodat dit verder opgepakt zou worden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, we spraken af dat ik het geld zou voorschieten om naar het centrum te gaan en dat ik die €150 euro op het AirPort zou terug krijgen.

We hebben ook problemen met de hygiëne gehad, ik heb een aantal keren moeten aangeven in de lobby dat mijn bedden niet waren verschoond maar alleen waren opgemaakt dat zag ik aan de make up en geur van het bed, constant moest ik de schoonmakers terug roepen om even goed schoon te maken of erbij blijven staan.

We mochten ons eindelijk uitchecken, we zijn nog nooit zo opgelucht geweest dat we weer naar onze eigen huis konden gaan. Bus kwam een half uur te laat en we zijn bijna 2 u lang onderweg geweest. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ontmoette ik iemand van Tui, die had me al gebeld in de bus om mij te ontmoeten voor die €150 euro. Ze gaf direct aan dat ik alleen dat geld bedrag zou krijgen als ik geen klacht zou indienen en verder mijn mond hierover zou houden. Pardon?!!! Wat maak ik nou mee?? Dus in ruil voor die helse vakantie, traumatisch voor mijn kinderen, iedere dag met racisme te maken te hebben moet ik voor €150 euro mijn mond houden? Geen klacht indienen ??? Ik dacht dat Tui onze mening en klachten serieus nam? Ik moest toezeggen dat ik geen klacht zou indienen anders kreeg ik het beloofde geld gewoon niet?!! Wat gebeurd ons nou midden op het AirPort? Worden we nou gechanteerd, omgekocht, afgeperst door Tui?? Weet Tui wel dat dit een strafbaar feit is? Dan vraag ik mij serieus af hoeveel klachten Tui heeft afgekocht de afgelopen jaren en zijn jullie wel wie jullie beloven te zijn? Hoe serieus neemt Tui rasicme als jullie mij proberen om te kopen voor € 150 euro ??

Het ergste vind ik dat een andere host en haar collega op het vliegveld naar de hostess belde en ze ontkende alles wat met mij besproken was en wou ook niet even met mij aan de telefoon liet haar collega’s het vuile werk opknappen op het AirPort met een leugen?! Ze vond dat ik of die €150 moest aannemen en mijn mond houden of een klacht indienen dit is mij niet aan de telefoon gezegd toen deed ze alsof ze begrip ervoor had en dat dit was zodat we er even uit konden weg van de racisme maar op het vliegveld wou ze niet even met mij aan de lijn?! Heel de week geen Tui medewerkers gezien in het hotel ook niet op afgesproken tijden en ook niet om even poolshoogte te nemen. Uiteindelijk moest ik gewoon liegen dat ik geen klacht zou indienen anders kregen we het voorgeschoten geld niet terug, dit is gewoon bizar dat dit ook is gebeurd.

Dit was mijn helste vakantie ever?! Niet alleen met Griekenland maar ook met Tui medewerksters VRESELIJK.

Hierbij dien ik een klacht in tegen rasicme/omkoping / Chantage / Leugens vanuit Tui/ Klant onvriendelijkheid ga zo maar door.

Tui niet ontkennen wat er gebeurd is omdat et getuigen waren op het vliegveld die alles hebben meegekregen en het ook absurd vinden. Plus is alles opgenomen dus ontkennen heeft weinig zin.

Als hier geen juiste oplossing voor komt ben ik genoodzaakt om een officiële aangifte te doen tegen Tui omdat hier duidelijk sprake is van omkoping/ rascisme / Chantage en dit is een strafbaar feit heb hierover al telefonisch contact gehad met mijn advocaat en de politie .


Groeten,

S

  • Algemeen 1
op 28 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juli 2019

Zeer teleurgesteld zijn mijn beide dochters. Samen hard gespaard om woensdag op vakantie te gaan naar boa Vista. Op Schiphol werden zij naar een ander loket gestuurd om in te checken. Eenmaal op plaats van bestemming kwamen ze erachter dat ze beide geen koffer hadden. Ik heb me suf gebeld bij elkaar wel drie uur om iemand aan de lijn te krijgen van tui om erachter te komen waar de koffers uithingen. Pas donderdag eind van de ochtend kreeg ik antwoord dat ze zondag moeten komen . Vier dagen zonder . Ik hoop terwijl ik dit schrijf dat mijn dochters vandaag echt hun koffers krijgen. Ik ben zeer teleurgesteld in tui. Zeker omdat niet alle mensen van deze vlucht hun bagage niet hebben gekregen. De reisleider heeft z'n best gedaan begrijp ik van mijn kinderen. Oplettendheid geboden bij het inchecken is mijn advies dat scheelt een hoop leed wanneer je op je welverdiende vakantie bent. Waar genoeg voor is betaald.

  • Algemeen 3
op 27 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juli 2019

Gisteravond aangekomen. Na het kerosinedebacle van 2 dagen ervoor op tijd in het vliegtuig en we konden na een half uur in file opstijgen. Het was ontzettend druk op Schiphol, je waande je als vee in lange rijen, niet leuk. Aangekomen op Sal bleek een koffer te ontbreken, niet leuk. De volgende dag tijdens de informatiebijeenkomst nam Esmee ons apart en beloofde ons van de benodigde informatie te voorzien. Een leuke steun, en rond 18.00 uur werden wij door haar gebeld met de mededeling dat onze koffer de volgende dag vanuit Amsterdam zou worden overgevlogen. Dat was voor ons een zeer leuke mededeling terwijl zij ons al had gerust gesteld dat het zelden voorkomt dat koffers weg raken. Ook de hulp van Tui op het vliegveld van Sal maakte een zeer positieve indruk. We moeten de koffer nog krijgen, maar onze vakantie kan niet meer stuk, mede door het professionele optreden van Esmee.

update:

De reis was fantastisch, die afwikkeling absurd. Wegens het ontbreken van een koffer was het begin van de vakantie niet zoals het moest zijn. De hulp van zowel het vliegveld personeel als Tui was top. Ook de informatie die Tui ons gaf was uitstekend. Na 2 dagen kwam de koffer. Volgens de informatie konden we per dag 80 euro claimen met een maximum van 240 euro. We waren voor 87 euro klaar, en uiteraard een paar uur kwijt omdat we met een taxi naar een dorp moesten om te winkelen, iets dat wij haten. Terug in Nederland probeerden we het geld terug te krijgen. Na diverse pogingen om contact te maken, kregen we eindelijk antwoord.
Dit zijn de laatste 4 e-mails, dat zegt genoeg.

Beste ..,

Ik weet zeker dat ik het niet bij de reisverzekering heb ingediend. Ik heb nl. een reisverzekering bij de ANWB. Ik heb het via e-mail ergens naar toegestuurd, maar ik weet niet waarnaar. Het is nl. heel moeilijk om op te zoeken op de site waar je precies moet zijn.
Het bestellen van een vakantie gaat een boel gemakkelijker dan het afhandelen van wat schade.

Bedankt voor uw reactie.
Onze schadeafhandeling gaat alleen per post, wellicht heeft u het naar onze klantenservice gemaild ? klantenservice@tui.nl.

De schademelding bij de reisverzekering is wel beter, in de meeste gevallen krijgt u namelijk van hen meer uitgekeerd dan vanuit ons.
Wellicht is dit een tip om alsnog bij de ANWB verzekeringen in te dienen.

Ik wens u een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Customer Services Center TUI

Beste ...,
Op Sal was de medewerking door Tui uitstekend. Ik heb dat in een review aangeven. Ze hebben mij meegedeeld dat ik tot 180 euro kon declareren bij Tui. Wij zijn tot in de 80 euro gegaan, we hebben alleen het hoognodige gekocht.
Ik vind het onzin om me te wenden bij de reisverzekering van de ANWB. Ik heb me nu genoeg keer bij jullie gemeld voor zo'n luttel bedrag. Tegenwoordig gaat alles via e-mail en scans. Bij jullie moet het nu plotseling weer schriftelijk.
Ik ben er klaar mee. Ik ben altijd zeer positief geweest, maar dat is bij deze verleden tijd. We leven niet meer in het postzegeltijdperk. Als jullie op deze manier hopen dat mensen hierdoor worden afgeschrikt, dan is het bij deze bij mij in ieder geval gelukt.
Ik neem aan dat dit dossier wordt gesloten. Ik zal jullie van de week mijn laatste review zenden.


Bedankt voor uw reactie
Ik vindt het jammer te lezen dat wij u hebben afgeschrikt, dit is natuurlijk niet onze bedoeling.
Bij deze sluiten wij met ons mailcontact en wens ik u een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Customer Services Center TUI

Dus: De reis is zo geboekt, maar de afhandeling van bepaalde zaken gaat toch iets moeizamer.

  • Algemeen 8
op 26 juli 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juli 2019

De heen reis was echt niet leuk 8 uur werk gehad om op de plaats van bestemming te komen er was een tussenstop ingelast toen kon de piloot niet landen 20 min deinend in de lucht gehangen ben hartstikke ziek in het hotel gearriveerd nog met een anderhalf uur durend busreisje de terug weg maar 45min werk gehad vlieg zo nooit meer met tui

  • Algemeen 4
op 25 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juni 2019

Zeer slechte ervaring met tui.
Alles tot in de puntjes geboekt en alles loopt daar in het honderd.
Klacht ingediend en mensen pas op je krijgt een cadeaubonnetje van 50 eurootjes dus met andere woorden volgend jaar weer boeken bij tui no we.
Ze weten niet met klachten om te gaan dus bent allen gewaarschuwd

  • Algemeen 2
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019

De heenreis en hotel waren prima. Nee, de terugreis met Getjet was een ramp. Vliegtuig zeker meer dan 15 jaar oud. Geen comfortklasse, krappe ruimte voor de benen. Geen informatie via scherm of tv. Stoelen niet verstelbaar. 1x koffie, frisdrank, snack enz. Slecht Engels sprekende stewardess. Geen afvalzakjes in stoel. Keuken niet afgeschermd met gordijn maar nog lekker ouderwets zichtbaar voorin. Denk dat tui dik verdient met zo’n budgetmaatschappij. Misschien zit je daar nog comfortabeler dan bij deze maatschappij. Totaal niet gelijkwaardig aan de tui toestellen. Er mogen dan problemen zijn door de MAX maar de kwaliteit van het inhuren van andere toestellen moet wel gelijkwaardig zijn.
Ik klaag niet alleen maar als het goed is horen jullie het ook van mij. Wij zijn zeer trouwe Tui boekers maar als het zo blijft zijn er nog andere wegen/ maatschappijen die naar onze vakantiebestemming gaan.

  • Algemeen 2
op 24 juli 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2019

Heen reis en accomodatie prima bevallen. Echter had ik ruimbagage bijgeboekt via de website, mijn tui. Op schiphol zagen ze dit niet bij het inchecken maar na overleg vsn bevestigings email mocht mijn koffer mee.
Op Mallora minstens een uur staan wachten bij inchecken. Ook hiervwas de boeking niet zichtbaar. Koffer mocht niet mee, weer bevestiging laten zien maar nee.
Zonder nog een keer te betalen ging mijn koffer niet mee!
Met kunst en vliegwerk vlucht nog net gehaald.
Verhaal gehaald bij TUI, geen gehoor.
Moest ik maar bij reisburo aankloppen.
Nog steeds mijn extra gemaakte kosten niet terug gekregen, en mails worden niet meer beantwoord.
Slechte afterservice

  • Algemeen 8
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende