Reviews over TUI

Pagina 4 van 14 met 1386 resultaten

op 23 juli 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2019

De reis nog niet gemaakt maar als we reis boeken met Tui altijd overgeboekt naar vreemde vliegtuigmaatschappij, waar de revieuws meestal niet goed van zijn. Betreft behoorlijk onze voorpret ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 21 juli 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2019

Tui had een prachtig reisprogramma op de site. 15-daagse rondreis catanië compleet. 3-Sterrenhotels in het centrum of net erbuiten. 7 verschillende plaatsen in 15 dagen. Realiteit? We worden in de meest aftandse hotels ergens achteraf weggeduwd, niks centrum en zelfs een stad verderop (is idd ook niet in het centrum). Begin en eindplaats kloppen niet, adressen kloppen geeneens; deze accommodaties zouden in Nederland alleen gebruikt mogen worden als AZC. Niks hotel. Gewoon een slechte b&b, de helft van de tijd ligt één van ons met de veren in zijn lijf op een goor campingbed, half ontbijt soms niet eens met vers brood, of vers beleg. Gisteren een half uur in het donker op hotelbanen lopen bonken omdat de receptie (om 20.30 uur) niet meer bemand was. Vanochtend koffie zitten drinken uit een soepkom met één oor?!!!! En vanmiddag 2 uur gezocht naar een hotel wat in het echt heel anders heet, dan blijk je in een gore dependance gepropt te worden. Dat was het toppunt. Hebben zelf iets anders gezocht en de portemonnee getrokken. Fijne 25-jarige huwelijksdag met de hele familie.

15-daagse reis compleet? Dacht het niet. Extra parkeerkosten bij de hotels waar we op hun eigen grond parkeren, toeristenbelasting enz.

Tui? Daar lachen ze alleen in de reclames!! Wij zullen er na deze (derde) teleurstellende ervaring nooit meer boeken en willen anderen adviseren dat ook niet te doen.

Beleid TUI? Ze lachen hun lul uit hun broek om al die achterlijke klanten die zich voor een fortuin laten afzetten terwijl zij daar vrijwel niks voor bieden. Zou dat het logo kunnen voorstellen?? ... Lees meer

  • Algemeen 3




op 21 juli 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: juli 2019

Het was opzich goed geregeld, maar we hadden steeds te weinig bedden dus iemand moest op een bank slapen dus dat was echt slecht en als je ze erover mailt zeggen ze “het is een slaapbank dus telt als bed” persoonlijk vind ik grote onzin. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 20 juli 2019 bestemming: Tunesië / Skanes, reisperiode: juli 2019

Hotel lag erg achteraf, kamers waren verouderd. Restaurant zou gezelliger kunnen en er zou wat aan de akoestiek gedaan kunnen worden. Ook het zelf opscheppen van eten vond ik niet zo geweldig. Reserveren van tafels en lugbedjes bij het zwembad zou iets aan gedaan moeten worden en tevens aan het laten staan van (teveel) opgeschept eten, loop dan een keer vaker!
Het was overal wel erg schoon en er werd overal de hele dag door gepoetst. Personeel was over het algemeen erg aardig ( vooral Maryam) en behulpzaam en animatieteam erg professioneel ( tenminste de shows, verder hebben wij niet veel meegedaan). Kamers schoon maar aan renovatie toe en voor 3 personen erg klein.

  • Algemeen 7
op 20 juli 2019 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: juli 2019

Tui.. Nooit meer voor mij.
We zouden vandaag om 7.15 vertrekken. Maar helaas zonder enig berichtgeving is er vertraging op vertraging. İk ben maar zelf verhaal gaan halen bij de balie. Maar daar zit een meisje die van niets weet.
Inmiddels 4uur verstreken na vertrek tijd. Nog geen bericht van Tui. Er zitten mensen sinds 3 uur snachts hier vast. Zonder eten en drinken. Wees allen gewaarschuwd.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Mauritius / Point aux Piments, reisperiode: juli 2019

Onze eerste keer op Mauritius, een schitterend eiland!! Het resort (Recif Attitude) werd ons aangeraden door vrienden en het was in 1 woord: geweldig!! Mooie ligging met heerlijk zwembad en super mooi privé strand om te relaxen en te snorkelen (aanrader) en om aan het einde van de dag naar de prachtige zonsondergang te kijken. Wij hadden all-inclusive en dat voldeed aan al onze wensen, het eten was erg goed en ook de coktails smaakte tropisch lekker! Het personeel is zeer vriendelijk en doen er alles aan om het je naar je zin te maken. We hebben een fantastische vakantie gehad ook door het geweldige personeel! Speciale dank aan onze reisleider ter plaatse: Shiv, ontzettend aardig en behulpzaam!! Mocht je naar Mauritius gaan, dan zullen wij dit resort zeker aanbevelen!!!

  • Algemeen 10
op 15 juli 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

De reis en transfer top het hotel top echter de verkoop van dagtrips en voorlichting tui medewerker tegen gevallen, we huren fietsen op advies top geregeld , voor n dagje naar de warm water bron , volgens tui medewerkster goed te doen moet je wel t “laatste stukje “ lopen omdat t berggebieden is , nou dat stukje werd 2 km stijl omhoog lopen in de gloeiende hitte , eenmaal boven weer 2 km stijl via rotspartijen naar beneden , eenmaal aangekomen verbrande voeten vd hete stenen .dus beter advies was ga met de bus en neem waterschoentjes mee . Ook hadden we n 3 eilanden boottocht gereserveerd , er werd veel wind verwacht dus ik vraag als t niet doorgaat horen we dan iets , ja dan krijg je bericht, ook hier weer vervoer naar haven ,prima. Best ver lopen van bushalte naar haven chaotisch maar oké , eenmaal op de boot vriendelijk personeel , maar op zee was t onverantwoord , geen zwemvest te zien en de enige uitleg van de tui medewerkster was we hebben n zwemlerares bij, veel zieke mensen , veel bange mensen iedereen op n hoop want op de boeg vd boot was t inmiddels levensgevaarlijk door de hoge golven personeel doet of dit normaal is en de mevr v tui is niet te zien , mensen huilen vallen bijna flauw vd angst , geven over de enige reactie is je kunt n pilletje tegen reisziekte hebben , de golven worden steeds hoger windkracht 6 op open zee met n boot te vol met angstige mensen , nee voir mij was dit onverantwoord en slechte begeleiding van tui jammer toch 45€ pp.

  • Algemeen 8
op 14 juli 2019 bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: juli 2019

Mijn vriendin had heel veel pijn maar werden van hak op de tak gestuurd. Wij zijn bij het ziekenhuis geweest. Daar konden zij ons ook niet helpen. Ik vroeg daarna of zij er wat aan konden doen dat kon alleen de volgende dag pas....

  • Algemeen 10
op 13 juli 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2019

WAARDELOZE SERVICE VAN TUI!
BOEK HIER NOOIT JE VAKANTIE!

Tui beloofd goude bergen op hun website, maar wanneer en problemen zijn dan laten ze hun klanten volledig aan hun lot over.

De ellende begon al toen onze vlucht naar Rome 15 minuten voor vertrek plots werd geannuleerd. Wij direct bellen, waar we een transfer via München kregen. Eenmaal op München bleek onze overstap naar Rome al vertrokken te zijn. Wij weer bellen, nieuwe vlucht vanaf München naar Rome gekregen. We hadden plaatsen bij het raam gereserveerd, maar werden gedropt voor de nooduitgang van het vliegtuig.

Na een vertraging van 5 uur zijn we eindelijk in Rome aangekomen. Blijkt dat AL onze bagage niet met de vlucht mee gekomen te zijn! 
Wij weer bellen. TUI schoof vrijwel meteen de schuld in de schoot van KLM en visa versa. We worden van het kasje naar de muur gestuurd.

Inmiddels zijn we 2.5 dagen van onze vakantie verloren aan vertragingen, geregel en spullen opnieuw kopen. En tot op de dag van vandaag hebben we nog niks over onze bagage gehoord. En TUI? Die laat ons lekker in de stront zakken!

Als TUI vandaag niks voor ons regelt dan gaat dit viraal!

  • Algemeen 1
op 9 juli 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2019

Het vertrek van Brussel naar Ibiza was perfect verlopen, alles goed op tijd en super goed hotel! zeker een dikke 10 waard! Maar tot we zondag de 7e juli voor het vertrek een bericht kregen van Tui dat we de 8e juli vertrokken in de voormiddag ipv zondag de 7e juli. Van toen is het allemaal begonnen. We hebben contact genomen met iemand van Tui en iedere keer gingen ze iets laten weten tot we zelf naar de balie zijn moeten gaan voor een kamer te regelen. Zeker 20 keer naar Tui gebeld en iedere keer kregen we te horen "we laten u iets weten". Tui heeft gezegd dat we zelf een taxi moeten regelen want zij konden dit niet regelen voor ons dus uiteindelijk hebben we alles zelf moeten regelen. Maandag 6uur in de ochtend is de taxi op tijd gekomen en dan komen we aan in de luchthaven waar we nergens iets vinden over onze vlucht naar Brussel. Opnieuw gebeld naar Tui en we hebben weer alles zelf moeten regelen. We hebben zelf een eerdere vlucht moeten regelen naar Oostende want dit konden zij ook niet regelen voor ons. Om 9uur kregen we een bericht dat de vlucht weer uitgesteld was tot namiddag! Maar goed dat we zelf het initiatief hebben kunnen nemen om te vliegen over Oostende en alles op eigen kosten!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2019

Koffer 4 hele dagen zoek geen enkele inspanning hostes op kos of terug koppeling vanuit tui helpdesk nederland. vakantie pret behoorlijk verpest . Bij terug komst standaard mail van tui na indienen van klacht met max vergoeding van 3 dagen totaal 180 eur na overleggen van griekse onleesbare kassa bonnen. Verder geen enkele reactie van tui over klacht over hostes ontvangen. ( voor ons schandaligste) Na meerdere malen met tui op vakantie te zijn geweest dit maal zeer tegenvallende service als je tui nodig hebt.

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: september 2019

Waar begin ik. Je betaald niet gelijk voor een vlucht maar na 5 dagen word dit definitief inplaats van dat ze het annuleren. Ik heb dit nog nooit in me leven meegemaakt en heb veel gereisd. Als je ze dan op belt en zegt ik wist dit niet omdat ik dacht dat de betaling zou komen maar dit kwam niet zeggen ze ja is in algemene voorwaarde. Zo proberen ze je erin te luisteren. Ik belde ze om de datum te wijzigen dan kost 200 euro. En je moet alles gelijk betalen anders annuleren ze het en vragen nog steeds 100% annuleringskosten. Dat ga ik dus niet betalen voor een vlucht die ik niet neem. Goedkoop duurkoop lekker met klm vliegen. Het geld besteed ik liever daar dat ik business kan vliegen dan een stuiver aan tui te betalen. Ik woon niet in nederland dus success met het geld krijgen

  • Algemeen 1
op 4 juli 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2019

Lawaai tot 6 uur in de morgen . Niet geslapen !!!!!!

Vlucht vertraging van 2 uur en kwart .

Zelf moeten oplossen . Welkombegroeting. Alles behalve.

  • Algemeen 5
op 3 juli 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2018

Alles klopte en was dik in orde. Een 10 is uitmuntend en er moet wat te wensen zijn.

  • Algemeen 9
op 2 juli 2019 bestemming: Thailand / Jomtien, reisperiode: augustus 2018

Slechte klantenservice, Ik ben nog niet op vakantie echter heb al een onterechte factuur binnen voor annuleringskosten. In de reisbescheiden is geen adres van de bestemming te vinden. Webformulier werkt al weken niet. Wachtrij telefoon ontzettend lang. Er wordt niet gezegd hoelang of hoeveel wachtenden voor je.
Wanneer je eenmaal medewerker spreekt dan aardige medewerkers die niks doen met je input dat webformulier om te mailen niet werkt etc.

  • Algemeen 3
op 1 juli 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: juni 2019

Goede heen en terugreis gehad met Tui Fly ,uit Egypte Zaterdag 29 Juni zeer goede service gehad aan boord.
Alles naar wens kabine personeel maar ook zeker de cockpit bemanning zeer gezellig mee gehad.Wij reizen 2x per jaar met Tui dat doen wij al 8 jaar.En al die jaren geen klachten.
En in 2018 hebben we voor de eerstemaal een vertraging gehad van 36 uur door een technisch probleem.Tui heeft voor een goed hotel en verder verzorging geregeld.wij hebben alleenmaar goede ervaring met Tui.Zeker de service verlening tot nu toe.
Voor ons alleenmaar Tui

  • Algemeen 9
op 29 juni 2019 bestemming: Duitsland / hochsauerland, reisperiode: juli 2019

Tui heeft de vakantie verpest voordat we op vakantie zijn geweest. tui is dikke afzetterij

  • Algemeen 1
op 28 juni 2019 bestemming: Griekenland / Rondreis, reisperiode: juni 2019

Reis geboekt bij Tui. In de reisbeschrijving van Rondreis natuurlijk Griekenland zetten ze namen van hotels in bepaalde steden. We gaan zien naar deze hotels die ons aanstonden. Bij aankomst in Griekenland kregen we een reisbeschrijving van een Griekse reisorganisatie, niks Tui meer.. I.p.v. hotel met zwembad zaten we 3 hoog achter in ander hotel zonder zwembad...zogezegd 3 sterren.. klacht neergelegd na 3 kwartier wachten op antwoord van klantenservice. Konden naar het vermelde hotel van Tui in de reisbeschrijving mits bijbetaling ! Snappen wie snappen kan. Daarna nog hetzelfde meegemaakt in Kalmabaka... kamer van 16 vierkante meter douche inclusief zonder ijskast met 35 graden warm... hopeloos... nooit meer Tui.. lokken klanten via hun site met namen van hotels die bij aankomst door een ander reisorganisatie, die de boel dan bestuurd, niet gekend zijn. geen service van Tui. Prijs kwaliteit ondermaats. Nooit meer. Dit kan je zelf ook plannen in betere hotels... en gaan we volgende keer ook allemaal zelf doen.

  • Algemeen 2
op 20 juni 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juni 2019

Prima prijzen voor slechte service (al is dat te verwachten natuurlijk). Echter is de klantenservice niet/nauwelijks bereikbaar en zijn er bizar lange wachttijden voordat je contact met iemand hebt + beide reisgenoten een kapotte koffer. Maar natuurlijk is TUI hiervoor niet aansprakelijk...

  • Algemeen 2
op 19 juni 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2019

De vakantie was Super.
Voor ons nooit meer met Tui 18 vertraging zonder enige informatie!!
Aan je lot wordt je overgelaten! Schandalige behandeling

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Bonaire, reisperiode: juli 2018

GEBOEKT IN FEBRUARI GAF TUI 2 WEKEN VOOR VERTREK AAN DAT HOTEL VAN DE VALK WERD OMGEBOUWD EN ER GEEN GOED ZWEMBAD WAS. MOCHT NOG WEL ANNULEREN, M,AAR 0,0 COMPENSATIE OF BEREIDHEID ANDER HOTEL VAN ZELFDE KLASSE TE REGELEN

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Gambia / Bijilo, reisperiode: juni 2018

Ik boek een rechtstreekse vlucht, na anderhalf uur te laat ingestapt te zijn, krijg ik te horen dat we een stop op Faro maken... dit wordt gewoon medegedeeld. Terugweg idem 3,5 uur later vertrokken, in het hotel waar ik verbleef lag hierover geen informatie zelfs geen telefoonnummer van de reisleiding, nadat het hotel gebeld heeft, kreeg ik Karin te pakken, zij vertelde van de vertraging en of we maar om 8 uur op het vliegveld wilden zijn. Alwaar wij vervolgens tot 12.15 mochten wachten, voor het ongemak kregen we een voucher van 250 dalassi.
Helaas maakt dit de lange wachttijd niet goed. Iedereen was aan het mopperen heen en terug. Misschien Is dat wat Tui wil, maar ik vlieg in het vervolg weer vanuit België. Daar vertrek je wel op tijd.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Luxemburg / Larochette, reisperiode: juni 2019

Tui regelden erg snel een goede oplossing voor ons probleem. Zo hebben we een luxe vakantie gehad!

  • Algemeen 10
op 15 juni 2019 bestemming: Griekenland / Gouves, reisperiode: juni 2019

Hotel Aphrodite in Gouves
Al vele hotels bezocht en voor mij het slechtste !!!
Weinig of geen variatie in het eten, zelfs de goedkope watermeloen niet , eenmaal verse ananas, steeds dezelfde vis met een ander saus er over en op sommige plaatsen in het hotel vuil.
Cocktails verre van smakelijk
Voor mij amper een *** hotel

  • Algemeen 5
op 14 juni 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2019

Dankzij de geweldige ervaring met de iemand VAN tui Drachten. Heel klantvriendelijk, ongeïnteresseerd, star en gemaakt overdreven

  • Algemeen 1
op 13 juni 2019 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: juni 2019

Wij zouden op de heenweg rechtstreeks naar Cuba-Varadero vliegen. Een uur voordat wij op onze eindbestemming Varadero zouden landen, kregen wij de melding van de piloot dat wij vanwege een technisch mankement door moesten vliegen naar Mexico-Cancun. Want dit technische mankement kon alleen daar verholpen worden. 4 uur wachten op het vliegveld in Mexico.. En toen weer terug naar Cuba! Wij hebben hierdoor in totaal 7 uur vertraging gehad. Op de terugweg weer 2 uur vertraging gehad. Geen excuses niks! Nooit meer TUI voor ons🖕🏾

  • Algemeen 1
op 12 juni 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2019

We gaan al jaren met tui 2x per jaar op vakantie altijd goed gegaan maar helaas hadden we in mei een tussenlanding en was voor mij als reuma patiënt erg lang omdat we in september weer gaan probeerde ik om 3 dagen later terug te vliegen dan had ik een rechtstreekse vlucht alleen voor 3dagen later kwam er een prijskaartje vsn 800 euro bovenop dit vind ik niet normaal voor 3 dagen langer te blijven

  • Algemeen 3
op 9 juni 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2019

Veel vertraging, geen uitleg, geen drinken. Kos naar tussen stop Rhodos( Schiphol eindbestemming) 3 uur geen eten of drinken.

  • Algemeen 5
op 7 juni 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2018

Koffers kwamen niet aan de meneer van tui die daar zit kwam niet opdagen onbeschoft behandeld door t hoofdkantoor nu. Had ik nog een rei staan in augustus gaan ze in het hotel met werkzaamheden beginnen fijn met een drilboor moeten nu overboeken ander hotel 1000 euro duurder had in januari’s deze reis geboekt dus me vroegboekkorting korting weg wat een vreselijk bedrijf nooit en nooit meer tui bah

  • Algemeen 3
op 7 juni 2019 bestemming: Kaapverdië / Praia, reisperiode: mei 2019

'Discover your smile' slaat zeker niet op de service van TUI.
Als je koffer op Schiphol is blijven staan, weigert TUI om die thuis te laten bezorgen. Ook tegen betaling kan dat niet. Zelf ophalen kost je veel meer (tijd, parkeren, vervoerskosten), maar dat kan TUI niet boeien. Ook informatie waar je koffer staat ontbreekt. Bij deur 16 in hal 2 begint de ellende dan pas goed: bagageafhandelaar Swissport blijkt zeer slecht georganiseerd en kon de koffer eerst niet eens vinden. Kortom, een onnodig ergerlijk einde van onze vakantie.

  • Algemeen 3
op 7 juni 2019 bestemming: Griekenland / Ixia, reisperiode: juni 2019

5 sterren Hotel Akti Imperial is een drama. Er is all-inclusief geboekt. Al het eten is koud. Daarvoor naar de hostess van Tui gegaan om klacht in te dienen. Hostess vind de klacht ongegrond, want zij beweerd dat ze in Griekenland altijd hun eten lauw eten? Daarbij hebben ze het zelf getest, waarschijnlijk direct uit de keuken, en dat vonden zij prima! Daarbij werd gezegd dat als je je bord hebt vol geschept en het is koud je best zelf even naar de keuken kan lopen om te vragen of ze het voor je willen opwarmen. Andere optie vinden zij dat je om half vier s'middags alvast in de eetzaal moet gaan zitten, als je warm wilt eten, maar helaas het restaurant is pas om half zeven geopend. Alle andere hotels , behalve 3 of 4 sterren, zijn vol. Speciaal 5 sterren hotel geboekt met verwarmd binnenbad ivm rheuma, helaas bad is ook koud. Dus met andere woorden stik er maar in, want ze hebben geen oplossing! Bedankt Tui!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2019 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: mei 2019

Dit jaar voor de tweede maal geboekt bij TUI . De eerste keer was twee jaar terug en vlogen we terug uit Portugal. Helaas werden we niet naar Schiphol terug gebracht maar was het eindstation Brussel. Daar vandaan met de bus terug naar Holland/Schiphol wat drie uur langer duurde als verwacht. Nu kun je zeggen dat het omstandigheden waren , maar dan verwacht je nog wel een plausibele verklaring en een excuus. Maar nee , als dom vee word je de bus in gedirigeerd en niemand zegt wat. We kwamen gisteren uit Karpathos Griekenland vandaan. De terugvlucht begon ook al met vertraging en om nu te zeggen dat dat een druk vliegveld is , nou nee. Ergo onze vlucht was de enige kist ter plaatse. Al met al viel de vertraging achteraf nog mee , want ik denk dat de piloot een beetje meer gas heeft gegeven. De verwachte landingstijd was officieel kwart over drie en tien voor vier stonden we op de grond. Het duurde even voordat we het vliegtuig konden verlaten en waren onze koffers al uitgeladen en zag ik ze al naar de terminal rijden. Vervolgens moesten we naar band zeventien om de koffers op te halen. Daarvoor moet je half Schiphol doorlopen , maar ok so be it. De hele hal stond vol met passagiers van andere vluchten en meerdere banden die na een kwartiertje allemaal weg waren .En dit was mijn grootste ergernis dat we veertig minuten hebben moeten wachten op onze bagage zonder enige vorm van informatie of excuus van TUI. Als klant zijnde verwacht je wel wat meer kwaliteit en enige begeleiding , maar op deze manier was ons vakantiegevoel gelijk weg en voelde mij knap in de maling genomen. Discover your smile ??

  • Algemeen 5
op 3 juni 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juni 2019

Verschrikkelijk die klantenservice van Tui. Eerst al minimaal een kwartier in de wacht staan voordat je überhaupt iemand spreekt, vervolgens moest diegene 2 keer het navragen bij een collega dus weer in de wacht, oke kan, wordt de telefoon na een half uur gewoon op de lijn gegooid aan de kant van Tui. Dus weer opnieuw beginnen, het hele verhaal uitleggen over het bijboeken van bagage bij een externe vluchtmaatschappij (wel een pakketreis aangeboden door Tui zelf), deze keer afgesproken dat zij terugbellen wanneer zij het antwoord weten ivm dat ik weg moest. Uiteindelijk een voicemail gekregen met de oplossing volgens hen, terwijl op de site zelf duidelijk staat dat ik niet de mogelijkheid heb om dit in de boeking aan te passen en contact op moet nemen met de reisorganisatie hiervoor, dit heb ik aan de telefoon meerdere malen aangegeven maar er lijkt niet geluisterd te worden.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2019

Chartervlucht op euro global europe. Vertragingen, oud wrak, ondeskundige stewardessen, reisleider kwam niet geinteresseerd over. Ze verzekerde verder dat we terugweg niet met weer die euro global vliegen maar ja hoor ook terugweg weer met deze maatschappij en onverzorgd vliegtuig en ook nogeens een zeer onvriendelijke portugese steward erbij als bonus. Tevens kapotte koffer maar dat zal iemand vd luchthaven gedaan hebben (hadden meer mensen last van). Hoe dan ook voor mij voorlopig geen tui meer, ik betaal dan liever ietsje meer (soms niet eens) voor ertegenover een veilig gevoel.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2019

Tui reizen met baby NIET aan te raden. Via stoelreservering betaald voor stoelen naast elkaar zodat we samen bij onze baby- die voor het eerst vloog- konden zitten. Echter ondanks de betaling en reservering zaten wij niet naast elkaar. Er zaten bijna geen baby’s/kinderen op de vlucht en niemand kon ons de reden toelichten of iets voor ons betekenen. Volgende keer (iig niet met kleine kinderen) geen tui meer voor ons. Als ik dit had geweten had ik uiteraard niet bij tui geboekt.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: mei 2019

Tui vliegt op woensdagen normaal met een slm vliegtuig op Paramaribo. Maar omdat het slm toestel voor onderhoud al langere tijd in Duitsland staat wordt er thans gevlogen met een Ultra Plus. Een Spaanse maatschappij. Wat een ramp. Personeel spreekt alleen Engels. Geen entertainment aan boord. Leeslampjes werken niet. Te krappe stoelen. En het eten was ronduit karig en zeer slecht. Tot overmaat van ramp veel conflicten tussen passagiers onderling. Mede veroorzaakt door eerder genoemde factoren. Nee Tui. Laat deze samenwerking met slm schieten. Met jullie eigen vliegtuigen is het een stuk aangenamer toeven. En dan nog de bijna structurele vertragingen die door de SLM meer regel dan uitzondering zijn. Gelukkig was onze hostes in Suriname wel geweldig evenals ons verblijf in het goedkoopste hotel/ appartementen complex in Paramaribo. Joah Inn. Dit is echt een aanrader. Midden in de stad. Goede service. Goed eten. En een lekker zwembad. Deze locatie krijgt van ons een 8. Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

Ivm onze lengte (2m en 1.82) reserveren we altijd stoelen met extra beenruimte, comfort of de luxe klasse. of bij de nooduitgang. Maar ook al heb je betaald en heb je de instapkaarten, dan is dat nog geen garantie dat je daar ook op komt te zitten.
Tui heeft , zonder ons te informeren, ons op andere plaatsen gezet en ook nog eens NIET naast elkaar.
Voor ons de ltste keer dat we met Tuifly vliegen. Iedere keer is er wel wat
Met onze lengtes zitten we nu opgevouwen in de economy klasse. Een andere klasse is er niet.
TUI maak van jullie logo ook een echte TUI SMiLE!!!. Nu mag van mij het logo ondersteboven worden gebruikt van ontevreden klachten.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juni 2019

Heenweg tussenstop op Cuba maar wees gerust, terugweg is dat niet het geval. Dag van vertrek naar Amsterdam een sms; vanwege operationele redenen toch een tussenstop op Cuba met excuses. Leuk excuses, maar compensatie ho maar. Nu 2 uur later landen dan oorspronkelijk, in de spits naar huis. Overigens over de Dreamliner: beenruimte vergelijkbaar met een Transavia vliegtuig naar bijvoorbeeld Spanje, maar nu 11 uur in plaats van 3. Kies alsjeblieft voor je eigen bestwil geen Tui.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

Dochter 19 gaat op vakantie met Oma 82 en tante 72. Tante en oma komen in het ziekenhuis terecht. De hulpdienst van Tui ter plaatse gebeld (minimaal 5 keer) voor hulp en ondersteuning aan mijn dochter. Moeten nu nog bellen!!!!!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2019 bestemming: Kroatië / Rondreis, reisperiode: mei 2018

11 daagde rondreis Kroatië. Ter plekke moest nog veel extra betaald worden. We zouden van de reisleidster later verslag krijgen over de uitgaves en evt. overgebleven geld maar niets meer vernomen. Reisleidster vertelde onderweg niet veel en verzuimde in een druk hotel om plaatsen in het restaurant te reserveren wat een redelijke chaos opleverde. Ook in een restaurant op de afgesproken tijd aanwezig maar omdat het druk was moesten we 20 minuten in de kou buiten wachten. S morgens moesten we vroeg weg en weinig tijd voor ontbijt echter blijkt dat ontbijtzaal kwartier eerder open was maar vergeten dit aan iedereen door te geven. We wisten dat het soms veel kilometers per dag waren maar niet dat het zo vaak hetzelfde traject was. Een leuk gezelschap en lekker eten. Ene hotel beter dan andere. 2 mensen hadden een verlenging maar die waren ineens verdwenen zonder dat we ze hadden uitgezwaaid. Ik hoorde later van deze mensen dat zij ook verrast waren en geen gelegenheid hadden om ons gedag te zeggen. Mensen in Kroatië waren grotendeels onaardig of chagrijnig. Mooie excursie naar natuurpark maar in dikke rijen moesten we hier doorheen, we hadden een gids maar deze vertelde niets omdat het te druk was (zei ze). Leuke reis maar veel minpunten.

  • Algemeen 6
op 27 mei 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Als er geen vetraging van meer dan 2 uur geweest was op de terugreis was het punt duidelijk hoger geweest . Hotel Lassi waarin wij een appartement hadden was geweldig. Eiland is ook mooi maar onze reisperiode was qua weer en openstelling bezienswaardiheden toch wat te vroeg.Seizoen gaat pas lopen eind mei/begin juni. De dames van de reisleiding waren vriendelijk en behulpzaam. Fijne tijd gehad.

  • Algemeen 8
op 24 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

De heenreis was perfect, de terugreis verschrikkelijk. We snappen dat de max niet mag vliegen maar het alternatief was duidelijk minder.Nadat we een half uur later in het vliegtuig zaten moesten we ook nog dik 2,5 uur aan de grond blijven i.v.m. technische problemen, terwijl eerst werd gezegd dat het druk was op het vliegveld. Mijn man had medicijnen nodig en we vroegen 2 maal om water die moeten ze nu nog komen brengen. Gelukkig kreeg hij een flesje water van een mede-passagier. Als compensatie voor die lange wachttijd kregen we een klein bekertje met frisdrank. Ook was er te weinig voedsel aan boord zodat niet iedereen eten kon bestellen en dat in de tijd van 17.00 uur tot 0.15 uur.

  • Algemeen 4
op 23 mei 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2019

Hotel niets op aan te merken gewoon goed en schoon ,maar de terugreis met tui konden we niet eens onze handtas kwijt dat kwam doordat er veel te veel trollys in het vliegtuig werden meegenomen alles lag er vol mee en het duurde en duurde voordat ieder op zijn plaats zat het mee nemen van de trollys moeten ze iets doen anders maar als ruimbagage mee geven.

  • Algemeen 9
op 22 mei 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2018

Zeer slechte begin van vakantie door annulering van vlucht last minute, de werkwijze van Tui medewerksters en de klantonvriendelijkheid!
Op Facebook berichten geven ze geen berichten, op de site van Tui kun je vragen/opmerkingen schrijven, ze beloven binnen 48 uur reactie, die krijg je niet. Hoorn gooien ze neer als ze je geen antwoord meer kunnen geven.
Wat mij betreft een dikke cijfer 0!
Garantie tot het geld binnen is daarna stel je niet veel meer voor!

  • Algemeen 1
op 21 mei 2019 bestemming: Kaapverdië / São Vicente, reisperiode: maart 2019

Toen het vliegtuig (738 max)was geland mochten we niet naar voren lopen anders kon het toestel omkieperen, zei de stewardess. Ik denk dat ze de klok had horen luiden maar niet wist waar de klepel hing. Ik denk dat ze iets opgevangen had van de piloten over het gevaar van het uit balans raken van het toestel en er haar eigen interpretatie aan gaf.
Ik voel me willens en wetens in gevaar gebracht, ik vind dat er met mijn leven is gespeeld en dat van mijn partner. Zijn er meer mensen die die stewardess hebben gehoord op da vlucht sa vicente amsterdam op 1 maart 2019? Misschien kunnen we gezamenlijk actie ondernemen. Daarom een 1

  • Algemeen 1
op 20 mei 2019 bestemming: Kroatië / Hvar, reisperiode: mei 2019

Dit gaat over de transfer van de reis, niet de reis zelf. Tui doet nl voorkomen in de reis een goeie transfer te geregeld maar niets is minder waar. Je bent nl een kleine 10 uur (minimaal) onderweg ipv 4 uur. Let goed op bij het boeken met Tui naar Hvar. De boot die zij presenteren is niet de boot waar je bij opstapt. Overigens is het eiland zeker wel een aanrader.

  • Algemeen 4
op 18 mei 2019 bestemming: Griekenland / Lassi, reisperiode: juni 2019

Mijn partner en ik zijn een 'stelletje medische pechvogels', want ik heb helaas best wat medicatie, en mijn partner heeft een CPAP nodig voor zijn ernstige slaapapneu.

Omdat de CPAP wegens luchtdrukregulatie en gevoelig is voor beschadigingen mag deze niet in het ruim vervoerd worden. Tevens i.v.m. mogelijke zoekraking.

Omdat we enkel met handbagage zouden vliegen heb ik gevraagd of een extra bagagestuk mee de cabine in een probleem zou zijn. "Nee, mits het wel even als medische bagage werd aangemeld".

Nu ik bezig ben met aanmelden, en al 2 x bij Tui in de winkel ben binnengestapt blijken we de medische bagage plots in het ruim te moeten inboeken. Dit, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het apneuapparaat absoluut niet in het luchtruim vervoerd mag worden.
(Van mijn medicatie wordt door Tui echter aangeraden deze niet als medische bagage in het ruim te laden, maar in mijn handbagage, ivm de kans op zoekrakingen. Huh? Dat apneuapparaat van mijn partner is misschien nog wel noodzakelijker, en mag ook niet zoek raken??!!)

Oplossing van tui; dan boek je tegen betaling een extra koffer en reis je niet met alleen handbagage, maar gaan die spullen in het ruim, en de medische bagage als handbagage.


Dit hebben we werkelijkwaar nog bij geen één vliegtuigmaatschappij meegemaakt!
Erg klantonvriendelijk, terwijl er ons duidelijk verteld is dat het extra apneuapparaat geen probleem zou zijn, krijgen we nu het idee dat Tui er een extra slaatje uit probeert te slaan!

We wensen dan ook een nette oplossing, zodat we toch nog met een fijn gevoel op vakantie kunnen gaan.

  • Algemeen 1
op 18 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2019

Door overlijden van mijn partner, heb ik onze reis geannuleerd. We hadden een annulatieverzekering, maar ik heb maar een deel van ons voorschot teruggekregen. Ik vind het schandalig dat mijn overleden partner, die reeds 17 jaar klant was bij TUI, niet het volledige bedrag teruggestort krijgt! Bij stormschade kreeg ik van mijn verzekering alle kosten terugbetaald. Bij een auto-ongeval kreeg ik van de verz. ook alles terugbetaald! Waarom van TUI niet??????

  • Algemeen 1
op 17 mei 2019 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: mei 2019

De heen en terugvlucht met de dreamliner.
Fantastische verzorging en heerlijke stoelen. Dikke 10

  • Algemeen 10
op 15 mei 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019

Top vakantie!! De uitstappen via tui geboekt waren echt top!
Speciale dank aan Tui medewerker Sebastian.
Ik was mijn autosleutels vergeten in het hotel en hij heeft ervoor gezorgd dat ze bij met thuis in Belgie werden afgeleverd.
Tui doet meer voor jou dan je denkt. Dit besef je pas als je een probleem hebt!
Thanks Tui en vergeet je medewerker niet te bedanken.

  • Algemeen 10
op 14 mei 2019 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2019

Andere maatschappij, geen comfort stoelen. Terwijl TUI zelf op website beloofd: In het drukke zomerseizoen kan het voorkomen dat je met één van onze geselecteerde partners vliegt. TUI fly heeft een moderne, jonge vloot. Voor diezelfde kwaliteit kiezen we ook als we onze partners selecteren.
Ook mag je dezelfde service en beenruimte verwachten. Het jasje ziet er wat anders uit, de kwaliteit is hetzelfde.

Dat is dus niet zo. Een klacht wordt afgedaan met een relaas over het probleem van TUI????? Zomer, 737 Max, etc. etc

  • Algemeen 1
op 12 mei 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2019

Geachte, wij waren met een groep van 15 personen met en zonder handicap uit België van 2-8 mei jl. op Rhodos, Faliraki. We zijn daar geweldig ontvangen en geholpen door Jana, de Duitse reisleidster van Tui in het hotel Blue Sea Resort. Ook hebben we hulp gehad van een Tui reisleidster voor een Engelse groep. Wij, de drie begeleidsters/er van de groep, hebben gemerkt met hoeveel liefde en toewijding zij hun beroep uitoefenen. Jana heeft er echt alles aan gedaan om het ons comfortabel te maken. Ik heb mijn complimenten over haar aan het reisbureau in België doorgegeven. En wil ook hierbij heel graag langs deze weg uw organisatie laten weten welk een fantastische vrouw Jana is.
Volgend jaar graag weer met TUI op reis!
Met vriendelijke groet,
Constance

  • Algemeen 10
op 11 mei 2019 bestemming: , reisperiode: april 2019

Een dikke tien, m.n. voor Johan, onze reisleider in La Palma. wat een enthousiaste en behulpzame man die echt plezier in zijn werk heeft. Top ontvangst op het vliegveld en hij liet zich ook nog even zien in ons hotel.

  • Algemeen 10
op 10 mei 2019 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: mei 2019

Reis februari geboekt , maart blijkt zelfde reis ineens 600€ goedkoper , konden de reis wel omboeken maar dat kosten ons de annuleringskosten , ergernis nr 1 , nog een paar weken later blijkt dezelfde reis nog eens goedkoper te zijn , konden wij niets meer mee helaas , ergernis nr 2
30 dagen voor vertrek 2 stoelen gereserveerd met extra beenruimte , 40€ , week na reservering melding gekregen dat er een ander vliegtuig gecharterd is met het gevolg dat wij naar onze gereserveerde stoelen konden fluiten , erfenis nr3 ,
want die kwamen niet overeen met het andere toestel , trouwens een smerig toestel dat van binnen erg achterhaald en onderhouden is , vlieg dus nooit met euroatlantic airways . In het toestel kregen wij de melding dat er vertraging was ontstaan door stakingen in het Franse luchtruim , geen probleem , kan gebeuren , alleen zag ik en andere passagiers , tot onze verbazing dat er koffers uit het toestel gehaald werden , door onze zichtbare verbazing was het personeel genoodzaakt uit te leggen waarom , reden was dat het vliegtuig te zwaar zou zijn om op te stijgen , ook omdat het vliegveld te KORT zou zijn voor aanloop om te stijgen , vreemd verhaal want andere toestellen zijn gewoon vertrokken
Hoop mensen hadden ook , zoals wij , medicatie in de koffer , doen we dus niet meer , dus er ontstond in het vliegtuig rumoer , zeker na de melding van de captain dat de airco uitgezet moest worden vanwege brandstofverlies
Toen waren we al twee uur verder , en een hoop mensen zijn na die melding op de trappen gaan staan voor frisse lucht
Daarna kwam de captain met de mededeling dat de totale catering uit het vliegtuig gehaald moest worden omdat het vliegtuig volgepompt moest worden vanwege het omvliegen , wat een heerlijk gevoel van veiligheid gaf dat weer zeg , gewoon krankzinnig , en dan te bedenken dat de directe vlucht al 4 1/2 uur zou duren , kwam er nog eens een aantal uur bij voor een omtrekkende beweging , en dat zonder eten en drinken aan boord
Voor ons en een aantal andere passagiers was nu de maat vol en zijn zeer verontwaardig en met een groot gevoel van onveiligheid door alle meldingen het toestel verlaten
Wij moesten bij de balie van tui een formulier in vullen waarom wij van de reis hebben afgezien , de dame achter de balie vond het zelf ook vreemd omdat er niets van bekend was dat het toestel te zwaar zou zijn , alles was berekend en gecheckt
Wij zagen bijna 3 uur later het voltallige personeel ineens via de AirPort vertrekken en zijn vervangen door andere , ik weet niet waarom en het zal wel met werktijden te maken hebben , maar ja , als het vliegtuig twee uur later dan vertrektijd zou opstijgen had het personeel zwaar over die werktijd heen gegaan neem ik aan
Al met al is het toestel pas 3 1/2 uur later dat vertrektijd vertrokken en heel laat op plaats van bestemming gekomen
We hebben de vlucht via internet gevolgd
Onze vakantie is totaal verziekt , nooit meer TUI
Benieuwd wat er met onze klachten gaat gebeuren

  • Algemeen 1
op 8 mei 2019 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: augustus 2017

Wat een arrogantie deze organisatie, alsof ze de enige aanbieder zijn in de wereld. Niet om het een of ander maar de reizen echt 100x liever met Sunweb of Ross Holidays. Veel klantvriendelijker. Het sturen van een klacht naar TUI heeft geen enkele zin [zie vele andere reviews !!]. Hier wordt totaal niet op gereageerd. Een terechte review van de accommodatie (zeker voldoende) wordt niet geplaatst omdat TUI natuurlijk nog nieuwe zieltjes moet winnen voor deze plek. Triest. Hostess niet tot nauwelijks gezien op locatie. Voor ons nooit geen TOEI meer.

  • Algemeen 2
op 1 mei 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2019

Alles goed verzorgd, vriendelijk personeel. Alleen de mini disco was iedere dag hetzelfde riedeltje.

  • Algemeen 7
op 26 april 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2018

Niet de juiste stoelen gekregen en constant bij elke boeking vervangende oude toestellen gekregen. dan maar iets meer betalen.

  • Algemeen 1
op 25 april 2019 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: mei 2019

Maand vor vertrek ineens over naar een andere vliegtuigmaatschappij nl. GO-AIR. Dit is geen partner van TUI. Reis op grond hiervan geannuleerd en moet gewoon 30% kosten betalen.

  • Algemeen 1
op 23 april 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2019

TUI zet met smoes ander vliegtuig in! Al maanden geleden lekker een vakantie geboekt met ons gezin met kinderen en kleinkinderen.voor ons 35 jarig huwelijksfeest. Lekker met TUI comfort stoelen en het vliegtuig zou de Dreamliner zijn. Gisteren de stoelen gereserveerd. Vandaag een mail, dat omdat de MAX niet vliegt een toestel wordt ingezet van GetJet Aurlines met alleen economy stoelen . Hoe boos je je ook maakt het helpt niet, een zere slechte beurt TUI. Dit wordt echt onze laatste reis bij jullie.

  • Algemeen 1
op 22 april 2019 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: mei 2019

Laagste prijsgarantie is dikke zever, Geboekt naar Agadir voor €2500, de week daarna stond de reis aan €1600. Direct gemaild maar in de kleine lettertjes staat dat de prijsgarantie enkel 48u na boeken geldig is!? AFZETTERS!

  • Algemeen 2
op 21 april 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: juni 2019

Niet tevreden over Tui, zowel de heenvlucht als terugvlucht werden met meer dan 12 uur gewijzigd.
Ik heb de vakantie specifiek op de vlucht uitgekozen, toch werden beide vluchten met meer dan 12 uur gewijzigd zonder dat ik er nog iets aan kon doen.
Eerste dag = weg, laatste dag = hotel bijboeken, kom zelfs een dag later thuis zodat ik niet op me werk kan verschijnen.
Alle Tui tours op locatie waren ruim 300/400 % duurder dan zelfs het hotel.
Laat staan op straat.
Het lijkt wel alsof ze de vluchten expres zo laten lopen om zo meer geld verdienen in combinatie met de hotels.
Laatste keer dat ik een vlucht + hotel heb geboekt.
Veel goedkoper om een losse vlucht en los hotel te boeken, zo kunnen ze het ook niet meer wijzigen, als dat wel gebeurd kan je kosteloos een andere vlucht boeken.
Dikke 3 en succes ermee

  • Algemeen 3
op 19 april 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: april 2019

1 Twee dagen voor vertrek kwam er mail dat er werkzaamheden zouden plaatsvinden in het hotel maar dat dit geen geluidsoverlast zou geven ivm alleen schilderwerkzamheden. Aangegeven werd je mag overboeken, echter er was geen ander vergelijkbaar hotel, 5 sterren en rustig, beschikbaar alleen een 3 sterren hotel gericht op kinderen.
Er werd dus getimmerd, geboord en dus wel wat meer dan geschilderd....
Daar we al wisten dat er niets anders te boeken was had klagen geen zin.
2 Tevens ging er iets mis met de terugvlucht, eerst zouden we een tussenlanding krijgen ( ivm niet direct kunnen terugvliegen ivm te zwaar beladen en tegenwind) zijn op Venetië dat werd München dus er moest weer getankt worden. De passagiers kregen in de tijd dat we stilstonden (ruim anderhalf uur) geen drinken en toen we landde stonden we op vliegveld Wenen. Dit was niet gemeld door de crew.
Daar aangekomen kregen we de melding dat de crew niet verder mocht en wij niet verder zouden vliegen en we in Wenen zouden overnachten. Meer informatie zou worden gegeven bij de bagageband.
Echter daar stond iemand en er stond ook iet aangegeven waar we heen moesten. De crew/waaronder de vertegenwoordiger van Tui lieten ons het allemaal zelf uitzoeken.
Via Messenger met Tui Nederland contact genaakt daarhet telefoonnummer ook niet bereikbaar was en via Messenger te horen gekregen dat er werd gezocht naar hotels (de crew was namelijk weggegaan zonder iets te zeggen) Uiteindelijk is iedereen ondergebracht in hotels waarbij men zelfhet vervoer naar het hotel moest regelen en betalen.
Dit met de mededeling dat je dit kunt proberen in te dienen bij de klantenservice.
3 de terugreis, men wist niet wanneer en we kregen een berichtje hoe laat we op het vliegveld moesten zijn.
En dat er een voucher werd gegeven voor eten en drinken.
Helaas geen voucher want op vliegveld Wenen was dit niet doorgegeven dus mochten ze dit niet uitgeven.
4 de schermen op Wenen bleven op delayed staan en niemand wist hoe laat we zouden gaan vliegen en er was geen vertegenwoordiger voor Tui aanwezig. Wederom via de Messenger via Tui Nederland vernomen dat het tanken was gestart en we zouden gaan boarden.
Uiteindelijk met ruim 16 uur vertraging op Schiphol aangekomen.

  • Algemeen 6
op 18 april 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

Ze schermen met vroegboekkorting en daarom reis in november al geboekt voor juli aanstaande. Nu is de reis ruim 1000,00 goedkoper! Belachelijk verschil en TUI doet er niets aan. Hoezo vroegboekkorting en laagste prijsgarantie. De vakantie moet nog beginnen en is nu op voorhand al mislukt in onze gedachten. Iemand die al in een vroeg stadium zijn vertrouwen geeft aan TUI, wordt op deze manier dus kennelijk behandeld. Trouwen klanten voelen zich hierdoor 'flink genomen.' Wij gaan nooit meer met TUI op vakantie na deze vakantie!

  • Algemeen 1
op 14 april 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2019

Rokers toegelaten in eetgelegenheid van het hotel
te laten vlucht terug , 3uur in de nacht

  • Algemeen 8
op 5 april 2019 bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2019

WAARDELOZE CLUB klanten service is een soort van passie en Adriaan robot die steeds hetzelfde verhaaltje afdraait, vreselijk irritant dus.
Wij NOOOOIT meer in ieder geval.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2018

Gun jezelf een goede vakantie en boek dus NIET bij TUI en ga zeker niet vliegen met TUIfly. Ook in mijn geval het bekende TUI probleem met het inzetten van een ander vliegtuig op het laatste moment bij te terugreis. Vliegtuig was veel minder van kwaliteit. De geboekte comfort stoelen en reservering kwamen te vervallen. Niet alleen ongemakkelijk door te lange benen, ook vriendin en ik niet naast elkaar. Compensatie: € 10 p.p. voor het afwezigheid van comfort. Er is echter € 45 p.p. betaald voor comfort (terugreis). TUI is bij het opmaken van de factuur al met voorbedachte rade bezig door de comfort boeking niet te specificeren op de factuur. Zo kunnen ze je achteraf heel wat wijsmaken. TUI doet aan vleesvervoer. Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 23 maart 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2019

ANNULEREN KOSTEN € 900,00 47 DAGEN VOOR VERTREK

  • Algemeen 1
op 21 maart 2019 bestemming: Bonaire, reisperiode: maart 2019

Geen online incheck mogelijk en geen stoelkeuze mogelijk. Super waardeloos, nooit meer TUI !!!

  • Algemeen 3
op 20 maart 2019 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: maart 2019

Klachten lossen we niet op maar handelen we af, dat is de bizarre “service” van TUI Nederland.
Daar sta je dan bij het reisbureau om je vakantie te plannen. Reisbureau?! Bestaat dat nog, je vakantie boek je toch gewoon online? Nou niet als je graag wat extra comfort zou willen voor een lange vlucht met kleine kinderen (wij hebben twee kleintjes in de leeftijd van 1 en 2 jaar oud). Kinderen tot de leeftijd van 2 jaar reizen gratis mee en daaronder gaan ze op schoot. Nu bestaat er de mogelijkheid om een losse stoel te boeken voor kinderen onder de 2 jaar. Het boeken van die losse stoel kan echter alléén op het TUI reisbureau. Ach prima denken wij, je betaald er wat extra voor maar dan wordt je in principe ook goed ingelicht en weten de medewerkers waar ze het over hebben. Wij hebben dus een aantal maanden geleden besloten met zijn 4en op reis te gaan en hierbij ook 4 stoelen te boeken zodat de kleinste van het stel de mogelijkheid heeft om middels een uitklapbaar bedje (Jetkids Bedbox, super handig!) gedurende de vlucht te slapen. Zo hebben wij al een aantal vluchten achter de rug en dit gaat perfect. Er is echter wel één maar en dat is dat het bedje geplaatst dient te worden aan de raamzijde. Dit voorkomt namelijk een blokkade in de rij met stoelen. Aangezien we boeken op een TUI reisbureau kan je dit dan ook direct bespreken met deze medewerkers. Eén en ander was uiteraard geen enkel probleem aangezien je zelf voorafgaand aan de vlucht nog stoelen dient te reserveren en je hierbij de keuze hebt om een stoel te reserveren aan de raamzijde. De medewerkers van het TUI reisbureau boden aan dit nauwlettend in de gaten te houden en ons te bellen wanneer het zover was dat we de stoelen konden gaan reserveren. Dit zouden we dan gezamenlijk gaan doen op het TUI reisbureau. Tot onze verbazing worden wij een aantal weken verrast met de mededeling van de medewerkers van het TUI reisbureau dat er alleen 4 stoelen aan ons TOEGEWEZEN zijn. Onze reactie, ok..zijn deze dan wel aan het raam?! Nee, helaas mevrouw. Kan dit dan alsnog verplaatst worden naar het raam, anders hebben wij niks aan het bedje? Aangegeven wordt dat zij dit gaan proberen te regelen. Enkele weken! en vele belletjes later krijgen we zowel vanuit TUI Nederland als het TUI reisbureau te horen dat het niet meer mogelijk is de stoelen te veranderen, een en ander omdat WIJ er voor gekozen zouden hebben geen stoelen te willen reserveren. Dat is uiteraard compleet de andere wereld. De toewijzing vanuit TUI is gratis geweest en wij hebben zelfs aangeboden gewoon te willen betalen, zoals dat tegenwoordig gebruikelijk is bij het reserveren van stoelen, mits wij ZELF mogen bepalen waar we willen gaan zitten. Allemaal niet meer mogelijk en jammer joh. Dan maar naar de klantenservice meestal kunnen die in zulk soort vreemde situaties iets voor je betekenen. En ja daar hebben we weer iets moois te pakken, TUI heeft geen klantenservice voor klachten VOORAFGAAND aan een reis, nee nee TUI heeft een klantenservice voor klachten NA een reis. Ofwel klachten lossen wij liever niet op, die handelen we achteraf wel af (als het niet meer op te lossen is!). TUI Nederland hoe achterhaalt en ouderwets is dit?! Jullie komen je verplichtingen niet na, ik heb immers het recht volgens jullie eigen voorwaarden om een stoel te mogen reserveren, ontnemen mij die mogelijk en zeggen feitelijk ik hoor je na je vakantie wel weer.

Delen wordt gewaardeerd zodat TUI Nederland wellicht zijn service gaat aanpassen naar iets wat wel van deze tijd is.

  • Algemeen 1
op 20 maart 2019 bestemming: Oostenrijk / Konigsleiten, reisperiode: februari 2019

Appartement in zeer slechte staat. Zoals gebroken lattenbodem stapelbed, vies, kookplaat niet schoon te maken vanwege kortsluiting, sigarettenpeuken in de kast, kapotte stoel, smerig dekbed en kussen.

  • Algemeen 3
op 13 maart 2019 bestemming: , reisperiode: maart 2019

De vakantie was heerlijk, op zich prima appartement en we gingen voor de zon.. en die kregen we. Het einde van de reis kreeg een hele bittere nasmaak. Er kwam geen informatie over de terugreis. We hebben via verschillende kanalen telefonisch contact gezocht maar tevergeefs.. Eind van het verhaal.. vliegtuig gemist.. dagje langer moeten blijven en een extra kostenpost van 400,- pp aan vliegtickets én 200,- voor het appartement. En uiteraard gaf TUI niet thuis en moet je het doen met een uiterst irritante klantenservice.

  • Algemeen 3
op 13 maart 2019 bestemming: Turkije / torba bodrum, reisperiode: mei 2018

Nooit geen Tui meer.
Omdat Tui vliegt met de 737 MAX wilden we de reis annuleren.Dit kon alleen op eigen kosten (aanbetaling kwijt dus).
Pas nadat de overheid het luchtruim sloot voor dit type toestellen deed Tui dit ook voor de 737 MAXX,
Alles drraait alleen om geld een mensen leven telt niet bij Tui.
Waardeloos Schandalig TUI

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: Egypte, reisperiode: maart 2019

Tui blijft vliegen met toesteltype wat verongelukt is. Geen annulering mogelijk. Andere landen houden toestel aan de grond totdat er meer duidelijkheid is. Tui neemt onnodig risico met levens en mijn leven!

  • Algemeen 1
op 7 maart 2019 bestemming: Senegal / M'bour, reisperiode: februari 2019

Service Tui minimaal, info op website over hotel en omgeving minimaal, uiterst krap vliegtuig met 0 entertainment ondanks 6 uur vliegen. Tour geboekt via Tui aldaar: slechtste tour ooit, niets gezien voor veel geld, op terugreis om 9.30 opgehaald, 10.00 uur op vliegveld Dakar en vliegtuig vertrok pas om 13.30, vervolgens vertraging terwijl we in het vliegtuig zaten van 1 uur omdat ze niet wisten hoeveel passagiers mee terug zouden vliegen, bij navraag wanneer we nu eindelijk eens zouden vertrekken: weten we niet. Bij aankomst Schiphol duurde het 1,5 uur voordat bagage op de loopband kwam: geen enkele info daarover. Nooit meer Tui!!

  • Algemeen 1
op 5 maart 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: april 2019

TUI krijgt een 2 omdat ze oneerlijke prijzen vermelden op haar site. Een aanbieding van € 998,- voor twee personen wordt bij het boeken 2183,50
En niet bij een bestemming maar bij veel meer, dit is geen vergissing maar pure oplichting.

  • Algemeen 2
op 4 maart 2019 bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: maart 2019

Op de heenweg 1 uur en 3 kwartier vertraging. Een zeer gehorige hotelkamer. Dat terzijde. Nu is onze kleine harstikke ziek en zijn er 5 stoelen vrij bij transavia om vandaag te vliegen ( ipv donderdag) dan moet ik mijn reisverzekering, maar raadplegen. Contact gehad met Transavia zou 100 euro kosten om het om te boeken. Zelfs deze optie kreeg ik niet van Tui. Ben vaak met Tui op vakantie geweest, maar dit is de laatste keer. Goede service totdat er iets is.

  • Algemeen 1
op 2 maart 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2019

Als ik een nul kon geven had ik dat gedaan. Wat ben ik blij dat ik me reis niet bij jullie heb geboekt. Ik Ben minder valide dus heeft de telefonist van tui mij gezegt dat ik betet naar hun reisbureau kan gaan omdat ze me daar echt kunnen helpen. Dus wij gaan naar het reisbureau en we hebben een ontzettend slechte service gehad. De medewerker had absoluut geenzin om ons te helpen, hij nam niet een de moeite. Hij had wel een grote mond en onderbrak ons steeds als we wat zeiden.

  • Algemeen 1
op 25 februari 2019 bestemming: Egypte, reisperiode: februari 2019

Leuk land en super hotel. Maar de service van Tui is echt slecht. De wij-lossen-het-op-garantie geldt vooral voor zichzelf.. Tui is prima wanneer alles goed gaat, maar ik hoop voor iedereen dat je nooit met een klacht te maken gaat hebben. Want dan kan je van Tui niets verwachten.

  • Algemeen 1
op 22 februari 2019 bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2019

We moesten ivm overlijden vader al na 2 dagen naar huis. Bij thuiskomst was er een handgeschreven condoleance kaart van TUI, TOP!! OMdat we nu een andere terugvlucht hadden is ook het geld voor de stoelreservering teruggestort. Groot compliment , heeft ons erg goed gedaan.

  • Algemeen 10
op 21 februari 2019 bestemming: Finland / Sirkka, reisperiode: februari 2019

Reis afhandeling van aanvraag ( incl. Excursie's)tot realisatie daarvan bijzonder kundig en profesional uitgevoerd

  • Algemeen 10
op 21 februari 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2019

Zaterdag 9 februari een reis voor 3 personen geboekt naar Ibiza.
Een paar dagen later checkte mijn moeder nogmaals de reis en wat bleek!! De reis was ineens 471,00 goedkoper.
Gebeld met Dreizen waar de reis geboekt was en die zou contact opnemen met TUI !!
Vervolgens mailt TUI weer terug en verteld doodleuk dat daar helaas niets meer aan te doen is. Ik mailde dat ze dan de reis maar moesten annuleren en hem dan vervolgens weer moesten boeken voor -471,00. Maar wat bleek weer een paar dagen later!! De reis was ineens nu nog duurder dan waarvoor wij hem hadden geboekt.

  • Algemeen 2
op 21 februari 2019 bestemming: Griekenland / Mythilini, reisperiode: april 2019

De vlucht van Tui om 06.00 zoals was afgesproken is zonder overleg, gewijzigd in een late middag vlucht, hierdoor kunnen mijn afspraken die middag niet doorgaan, ik heb de vlucht geannuleerd wat me €204 heeft gekost, dit vind ik niet terecht.

  • Algemeen 1
op 21 februari 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2019

Ruim op tijd op Schiphol aangekomen blijkt TUI een fout te hebben gemaakt en obs niet gemeld te hebben bij Vueling. Lekker dan sta je voor Jan L op Schiphol. Naar de balie van TUI maar daar konden ze niets meer doen. Het hoofd kantoor TUI al niet te bereiken. Veel geld uitgegeven op Schiphol voor parkeren etc en weer naar huis gestuurd. S avonds getracht TUI te bellen na 55 minuten iemand aan de lijn die ook niets kon doen behalve zien dat TUI een fout had gemaakt. Deze medewerker Claire dacht na het gesprek dat ik van de lijn was maar ik hoorde haar lachen met een collega. Dus TUI doe daar iets mee je wordt ook nog voor Joker gezet. Vanmorgen weer gebeld 15 minuten in de wacht. Zal worden teruggebeld wacht nu al een uur. Heb veel zin om iemand achter het bureau vandaan te halen in Rijswijk om wel een reactie te krijgen. Wat een ergernis. TUI discover your chagrijn. Schandalig dit!!!

  • Algemeen 1
op 20 februari 2019 bestemming: |La palma, reisperiode: februari 2019

Ik raad iedereen aan om La Palma te gaan. Maar doe het niet met TUI. Slechtste vliegtuigmaatschappij die ik ook heb meegemaakt. Veel te krap vliegtuig terwijl je wel dezelfde prijs betaald als voor een veel betere maatschappij zoals Transavia.

Ik ben een telefoon kwijtgeraakt in het vliegtuig. Er werd mij geadviseerd om contact op te nemen met de TUI lost and found. Gedaan, in eerste instantie werd mij verteld dat ik binnen 48 uur een reactie zou krijgen. Ondanks herhaaldelijk aandringen van mijn kant hoor ik nu helemaal niets meer.

Deze mensen bieden 0% aan service en zijn 100% onbetrouwbaar als het om evt latere problemen aankomt.

Mijn advies: Tenzij je niet anders, kan vermijd deze gasten tot elke prijs.

  • Algemeen 1
op 19 februari 2019 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2019

Tijdens vakantie op Lanzarote bericht ontvangen dat er sprake is van vluchtwijziging voor de terugreis( geen idee welke, vluchttijden ongewijzigd), maar van de geboekte comfort klasse, voorin vliegtuig aan het gangpad,kan opeens geen sprake meer zijn. Telefonisch contact levert alleen op dat de gemaakte kosten naderhand teruggevraagd moeten worden! Belachelijk, dit zijn echt geen incidenten bij TUIfly, afgelopen 3 jaar alleen maar te maken gehad met verrtagingen(van 12 uut tot 24 uur) en veranderde toestellen. Boek geen TUI, echt vreselijk, het boeit ze echt niet wat de consument er van vindt. Afgelopen januari KLM gevolgen,echt goed!

  • Algemeen 1
op 19 februari 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: februari 2019

Suriname was geweldig een vlucht met Tui nooit meer , zeer krappe stoelen 2 vluchten samen gevoegd op de terug weg en het eten zeer slecht de koffie melk klonterd en schilferd werd wel netjes opgelost met een capochino.

  • Algemeen 2
op 18 februari 2019 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: februari 2019

Vliegtuig vertrekt gewoon niet en als je dan met De KLM moet omdat je anders aansluitende vluchten krijg je van TUI echt niets vergoed. Ook krijg je, je geld niet terug. Ons Advies, Als je op tijd staat bv. aansluitende vluchten of werk verplichtingen dan moet je zeker niet gaan vliegen met TUI.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: april 2019

Grappig, een cijfer geven voor een vlucht die nog komen gaat. Het is voor ons de derde keer dat we gebruik maken van Tui. Alle keren vlogen we op Curacao. Alle keren voor een heel aantrekkelijk tarief. En daar stel ik mij op in. Het is negen uur vliegen. En voor die prijs kan dat alleen maar als er weinig beenruimte is. Beetje kinderachtig om daar achteraf om te klagen. En inderdaad, de tickets zijn uitgekleed. Er moet voor alles bij betaald. Ook dat weet een oplettende consument van tevoren. Het hoeft niet, het mag wel! Niet zeuren dus. Tot slot de service. Die kan idd klantvriendelijker. Een glimlach kost niets en levert veel op. Maar om mij daar druk om te maken?

Kortom mensen, zeur niet zo! Je weet wat je koopt. Goedkope tickets. Komt het niet uit de lengte, dan maar uit de breedte.

  • Algemeen 7
op 13 februari 2019 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: februari 2019

Wat een helll boek NOOIT bij TUI ik stap een keer van KLM af en ben meteen gestraft... ik zie helaas nu pas al deze negatieve beoordelingen als ik beter me huiswerk had gedaan had ik nooit geboekt.

First of all ze proberen je van alles te verkopen eerst een verzekering toen nog een koffer neeeee neeee ik wil alleen me stoel wijzigen en ja ook daar moet je voor betalen (lijkt net een low budget maatschappij voor een 8 daagse reis 3400 EUR en dan ook nog 48 euro voor de stoel te wijzigen dieven zijn het!!
maar dat systeem iwaar ze mee werken s zo oud (dat merkte ik al in jet reis bureau zelf toen duurde het al eeuwig en aan de plaatjes te zien is het uit het tijdperk MS-DOS.

Dat ze de wijziging niet kan maken uitkomst helaas dan zitten jullie niet naast elkaar. De stoel zweeft in het systeem en dat is niet te repareren.

  • Algemeen 1
op 11 februari 2019 bestemming: Nederland / portugal, reisperiode: mei 2019

Reis gezien goedkoper bij andere aanbieder niks geen geld terug garantie en omboeken ook niet mogelijk denken totaal niet in oplossingen geen enkele coulance
Altijd TUI geboekt nou nooit meer ,geen enkele service
Denken totaal niet mee in evt oplossingen
En het gaat hierbij niet op een paar tientjes maar om 600 euro
Tui bedankt . Het is dat ik niet lager dan een 1 kan scoren anders deed ik dat.

  • Algemeen 1
op 11 februari 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: januari 2019

Eerst vreselijk oud vliegtuig en wil toch even kwijt dat er in de minibar verkeerd water in de fles zat en nu al twee weken voedselvergiffeting

  • Algemeen 4
op 8 februari 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2019

Als je bij tui boekt voor een reis naar Mexico dan vliegt tui meestal met Boeing 787 Dreamliner. Gezin heeft in 2018 tot nu ca 10 maal gereisd. Waardering vliegen met tui Engeland, tui België en tui Nederland dan een 10. Voor weinig extra geld zeer veel beenruimte. Op tijd vliegen.
Maar tui flikt het om met regelmaat onaangekondigd een Boeing 747 van Wamos in te huren. Dan kom je in een totaal andere wereld. Wamos biedt een beenruimte van een zitting van 40 cm en beenruimte van 20 cm. Je kunt met die 20 cm niet zitten en dat met vluchten van 10 tot 13 uur. Zelfs Ryanair, EasyJet etc bieden met 74 cm meer ruimte en daar hoef je maar 2 tot 2 en een half uur in te zitten. En dat wordt al als krap ervaren. Wamos is niet ingericht voor personenvervoer maar voor dieren, let wel dode. Het is een schande dat tui van Wamos geen betere beenruimte eist terwijl tui met de regelmaat van de klok Wamos inhuurt. Wij hebben dit nu in 3 maanden 2x meegemaakt. De eerste keer moest mijn schoondochter met baby de trip met Wamos doen. Een ware hel. Ik twee weken gelden. En dan zijn deze twee vluchten met dikke vertragingen uitgevoerd. Kortom: vliegen met tui zelf is een top of voor tui met Wamos de meest schandalige flop. Dat tui beseft dat het transport met Wamos schandalig is blijkt uit het feit dat je direct automatisch 50 euro terug krijgt. Netjes maar het staat in geen verhouding met de kwaliteit van het ongekend schandalige Wamos transport.
En dan nog een tui steward die de drie mensen op de eerste rij luidruchtig mededeelt dat zij op die rij meer beenruimte hebben dan bij tui. Maar de 297 mensen achter die rij weten zich geen raad. Een steward waar tui snel afscheid van moet nemen.
Tui, als je weer Wamos inhuurt, dan met ruimte voor het reizen gelijk aan jullie eigen toestel Boeing 787 maar niet de Wamos ruimte waarin een dooie kip zich nog opgestapeld voelt.

  • Algemeen 1
op 6 februari 2019 bestemming: Aruba / Nederland, reisperiode: december 2018

Geboekt om met tui comfort te vliegen. Uieindelijk vliegtuig stuk op curacao
Charter vliegtuig ingezet economy stoelen geen entertainment en een niet geplande tussenstop op curacao. Betaald ruim 2300 euro en uit coulance 150 euro voor 2 personen terug. Ik vlieg nooit meer met die onbetrouwbare dieven van tui. Dan maar met KlM betere service en altijd op tijd!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2019 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: februari 2018

Ik heb vanuit Spanje op de website van TUI een hotel geboekt, betaling via mijn credit card afgeschreven en een boekingsbevestiging gekregen. Omdat ik in Spanje heb geboekt wil de Nederlandse klantenservice mij niet helpen mijn geld terug gestort te krijgen. Moet ik dan maar in Madrid doen. Er staat nergens een email adres van klantenservice Madrid vermeld. Hele slordige service dat de Nederlandse klantenservice mij niet wil helpen mijn boeking te controleren, te zorgen dat de boekingsbevestiging onmiddellijk naar mij toe werd gestuurd. Ik heb de boeking direct bij het hotel gemaakt omdat het aankomend weekend is en het hotel nagenoeg vol was. Ik ben absoluut ontevreden over deze gang van zaken dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd om mijn geld terug te krijgen. Het is niet mijn fout maar de fout van TUI. Het maakt mij niet uit of dat TUI Spanje of Nederland is. Het is TUI.

  • Algemeen 1
op 30 januari 2019 bestemming: Cyprus, reisperiode: augustus 2018

Vorige zomer boekten we een reis naar Cyprus via ‘TUI online’: villa met zwembad en auto in één pakket.
Bij aankomst betaalden we zoals voorzien een verzekering van 246€ voor de auto, maar er moest ook een waarborg van 550€ betaald worden! Dit bedrag werd onmiddellijk van onze rekening gehaald. (achteraf hoorden we dat het niet gebruikelijk is dat een waarborg onmiddellijk afgetrokken wordt van de rekening???)
Na een week hadden we pech met de wagen en moesten we ons aan de kant zetten. We belden naar het verhuurbedrijf en na anderhalf uur in het pikdonker te wachten met 2 kinderen kregen we een vervangwagen. De man bood zijn excuses aan voor dit ongemak en zei dat dit met een auto wel eens kan gebeuren. Opgelost dachten we!
Toen we terug thuis waren hebben we enkele maanden gewacht op onze waarborg.
Maar die maanden gingen voorbij zonder iets te horen. Dan zijn we gaan informeren bij een kantoor van TUI in de buurt. Er werd klacht ingediend, maar ook dan gingen er weer weken voorbij zonder antwoord te krijgen.
Na meerdere keren te gaan informeren bij dat kantoor, kregen we op 4 januari een mail van TUI dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het terugbetalen van een waarborg. In bijlage zat een mail die ze van het verhuurbedrijf ontvangen hadden op 13 augustus (??!!), met als antwoord dat de waarborg niet wordt terug betaald, omdat het zogezegd onze schuld is dat we pech hadden met de wagen??
Als je een wagen huurt ga je er toch van uit dat die in orde is!! Dit was dus niet het geval!
Waarom al die maanden ertussen (13 augustus tot 4 januari!!) zonder dat wij op de hoogte gebracht werden? Er werd OPNIEUW een mail gestuurd om het dossier te heropenen, tot op heden (eind januari) nog altijd niets gehoord!!!
Dit is er echt over!
Wij boeken nooit meer online een reis met auto inbegrepen als pakket!!
TUI neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor hun keuze van partner in het buitenland. Wij stelden vertrouwen in TUI en gingen ervan uit dat alles goed zou verlopen.
Indien er iets fout loopt, is TUI verantwoordelijk om het in orde te brengen en moeten ze zich niet wegsteken achter hun lokale partners!
We hebben geboekt bij TUI… of dat nu online is of in een kantoor, gaat dit over hetzelfde bedrijf en moet dezelfde kwaliteit kunnen gegarandeerd worden!
Met vriendelijke groeten,
Kristof en Isabelle

  • Algemeen 3
op 28 januari 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: juni 2019

Oproep , reserveer je vakantie niet te vroeg, jan 2019 vakantie geboekt, 4 weken later wordt dezelfde vakantie ruim 125 goedkoper aangeboden
Doch tui kan hier niets aan doen,

  • Algemeen 7
op 26 januari 2019 bestemming: Senegal / Saly, reisperiode: januari 2019

Eerste avond tijdens het diner ingebroken in onze bungalow en nog in 3 andere bungalows. ( vrijspel tussen 20.00-22.00 uur)
Gesloten koffer losgesneden en €750,00 gestolen. Contact met hostess van TUI gehad, en haar reactie : “vervelend, probeer een andere bungalow te regelen” verder heeft ze niets voor ons kunnen betekenen!
Ook het personeel van het resort liet het afweten!

De bungalows op het resort Royal Saly zijn zeer inbraakgevoelig, schuifpuien kunnen niet afgesloten worden.

Één groot drama, nooit meer TUI!

  • Algemeen 2
op 24 januari 2019 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: januari 2019

TUI HEEFT ONS EURO 500 MEER LAAT EN BETALEN ALS ANDERE REIZIGERS.
Zg vroeg boek korting die wij gehad hebben.
De reis paar weken voor vertrek goedkoper geworden!
DE ALGEMEE VOORWAARDEN VAN TUI.
ZIET U ELDERS DEVREIS GOEDKOPER KRIJGTBU HET VERSCHIL PLUS EXTRA TERUG.

DUS NIET ZE VERLAGEN ZELF HUN PRIJS en dan werken ze zg met dag prijzen.
De grootste afzetters.
TUI VEEL PLEZIER MET ONZE ZUUR VERDIENDE 500 EURO

  • Algemeen 1
op 24 januari 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2019

Ik zou op 22 januari vliegen. Op het vliegveld hadden we al drie uur vertraging en daarna werd uiteindelijk de vlucht gecanceld. Urenlang in de rij gestaan om mijn koffer weer te halen, een hotel te boeken en met de taxi er heen te gaan. De vlucht is uiteindelijk drie dagen vertraagd geweest. Ik moest zelf mijn vervoer regelen naar het vliegveld. Ik vind het belachelijk!

  • Algemeen 1
op 18 januari 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: februari 2019

Omdat wij geen info of inlichtingen hebben gekregen over verre reizen met boekingen en reserveringen van de prijs .heel erg jammer als vaste klant , moeten wij een heel groot bedrag terug betalen voor niks , we hebben onder prive omstandigheden moeten wij zelf afmelden en het geld hebben wij aan de omstandigheden besteedt.
maar de 2 stoelen kunnen ze verkopen en dat brengt weer geld binnen .
en de boeking of administratie kosten zal toch niet op 100 procent lopen =een bedrag van 2000 euro . verre reizen en we hebben nog geen aanbetalingen gedaan maar we hebben netjes 3 weken voor vertrek afgebeld en toch zeggen ze dat het wel 1 maand de reservering open staat .waarom eerder betalen als het nog zo lang openstaat voor vertrek .
maar goed we doen geen boekingen meer bij tui ,geen vertrouwen en dekking of info meer

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende