Spa & Beauty in Hongarije

Periode: november 2008
Vervoer: Vliegtuig (Malev)
Accommodatie: Diverse/hotels

Op uitnodiging vertrek ik 4 dagen naar Hongarije om kennis te maken met verschillende spa's in het land. We beginnen de reis in Boedapest. Met mijn e-ticket heb ik ingecheckt op een van de palen op Schiphol. Erg handig zo! Ik heb mijn plaats in het vliegtuig veranderd, nu zit ik tenminste bij het raam. Na een kleine 2 uur stap ik uit het vliegtuig en sta ik in Boedapest. Op de luchthaven staat een chauffeur op mij te wachten en als mijn collega's uit Denemarken en Duitsland er zijn kunnen we op weg naar het hotel. We slapen in Hotel Ramada Plaza. Op het programma staat dat we om 16.00 uur een sight-seeing tour door Boedapest krijgen. Aan de gereserveerde tafel bij de lunch zitten al veel andere medereizigers. We besluiten om eerst de Spa van het hotel te gaan bekijken. We krijgen een rondleiding en gaan we daarna de bubbelbaden, stoomcabine`s en sauna`s verkennen.

Bubbelbad in het hotel

Om 16.00 uur staat iedereen bij de receptie klaar voor de sight-seeing tocht door Boedapest. Hier maken we ook voor het eerst kennis met de gids. Helaas is het al aardig donker, maar we krijgen wel een indruk van de stad. Aangezien er twee medereizigers op krukken lopen zien we de stad voornamelijk vanuit de bus. Wel kunnen we er even uit om foto`s te maken. Om 19.00 uur gaan we eten bij Manna. Dit is een trendy restaurant in de Burchtwijk.

Boedapest by night

Wijnproverij in Tarcal

Om 8:15 uur staat de bus klaar om ons naar Tarcal te brengen. Natuurlijk niet voordat we eerst een heerlijk ontbijt hebben genuttigd in het hotel. De rit naar Tarcal duurt ongeveer 3 uur. Tarcal ligt in de Tokaj-regio, deze regio staat bekend om haar (zoete) wijnen. Wij bezoeken het Andrassy Kuria Hotel. We krijgen hier een rondleiding en aansluitend een wijnproeverij en lunch. Tijdens de wijnproeverij krijgen we een mierzoet alcoholvrij drankje wat vroeger werd gebruikt als medicijn. Omdat het daar te duur voor is wordt het nu alleen nog gekocht door hele rijke mensen zoals bijvoorbeeld de tsaar van Rusland.

Wijnproeverij in Tarcal

Na de lunch krijgt iedereen een behandeling in de massageruimte van het Andrassy Kuria Hotel. Ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos verloopt heb ik genoten van mijn gezichtsbehandeling. Het is natuurlijk best stressen voor de masseuses als er in 2 uur 16 mensen een behandeling willen. We vertrekken hier rond half 5 en rijden dan naar hotel Divinus in Debrecen. Tijdens de rondleiding in het hotel krijgen wij te horen dat onze gids de behandelingen heeft gecancelled. De maat is echt vol voor de meeste en de gids krijgt dat ook te horen. Met het excuus dat ze ziek is en met een blik die lijkt te zeggen dat wij ons niet moeten gedragen als verwende kinderen gaat ze naar bed. Een beetje verbouwereerd blijven wij achter. We dineren in het restaurant van het hotel en daarna gaan er nog een aantal de Spa bezoeken. Wat andere besluiten het centrum van Debrecen te gaan bekijken en een aantal gaan hun bed opzoeken. Ik kies ook voor dat laatste.

Boedapest

Om 9 uur is er deze ochtend een meditatie-sessie. Aangezien er in het programma 8 uur staat begint de dag alweer onrustig. Uiteindelijk vertrekken we een uur later dan gepland terug naar Boedapest. Rond het middaguur zijn we bij Szechenyi Spa in Boedapest. Dit is een grote Spa met 3 buitenzwembaden en 9 binnenzwembaden. Ook zijn er sauna`s en is er de mogelijkheid om mee te doen met aquafitness. We krijgen hier een uur de tijd om alles te bekijken en duiken natuurlijk gelijk het heetwaterbad in buiten. In de regen buiten in een warm zwembad zitten, heerlijk.

Szechenyi Spa in Boedapest

Na het gebadder gaan we lunchen bij Baraka in Boedapest. Daarna rijden we door naar de Isis Day Spa. We worden opgewacht met champagne! En hier krijgt iedereen 2 behandelingen. Je kan kiezen uit manicure, kapper, hotstone massage, voetmassage, chocolademassage en een gezichtsbehandeling. Ik kies voor de hotstone en de voetmassage. De hotstone massage is een echt aanrader! Alles bij elkaar verblijven we zo`n 4 uur hier in de Isis Day Spa. De zaak is van 2 Hongaarse zusjes en zij hebben het goed voor elkaar. De wachtkamer boven is erg sjiek en relaxed ingericht en ze hebben 7 masseuses in dienst.

We dineren in het Onyx Restaurant. Een trendy ingericht restaurant in het centrum van Boedapest. Rond 23.45 uur zijn we pas uitgegeten en worden we naar het hotel gebracht. Als we aankomen in het Corinthia Grand Hotel Royal verbaas ik mij over de immens grote ontvangsthal met een soort van kasteeltrap in het midden.
Corinthia Grand Hotel Royal

De tassen staan al op de kamer. Een aantal besluiten om nog even het nachtleven van Boedapest te gaan verkennen. Dat vind ik ook een goed plan en om 1 uur spreken we af in de grote lobby. We gaan met z`n 8en op zoek naar 'Old Men`s Bar'. Volgens de gids een leuke tent. We vermaken ons hier prima en tegen 3 uur vind ik het wel welletjes geweest. Morgen moet ik weer bijtijds op om het vliegtuig te halen.

Heb je interesse in een reis naar Hongarije? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Hongarije, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.