FTI Reizen
Url: https://www.fti.nl/
Type reizen: allround
Landsberger Straße 88,
D-80339 München NL
=========================
FTI Reizen is failliet. Onderstaande informatie is daardoor verouderd en niet meer relevant.
=========================
FTI Reizen is een van de grootste touroperators in Europa. FTI biedt wereldwijd reizen aan in meer dan 60 streken op 5 continenten. Er is een ruime keus uit allerlei bestemmingen, want ze bieden reizen aan over de hele wereld: van Australië en Thailand tot aan Tanzania en Hawaï. Ook de soorten vakanties zijn enorm divers. Of je nu op zoek bent naar een cruise, sportieve reis, een vakantie voor het hele gezin, groepsreis of wellnessreis, bij FTI vind je het allemaal. Je kunt er lastminutes boeken, all inclusive vakanties, losse vluchten, hotels, campers en huurauto's. Verder biedt FTI Touristik rondreizen, stedentrips, groepsreizen, cruises, familiereizen, jongerenreizen en single reizen aan.
Deze reisorganisatie is van oorsprong Duits, maar is zich snel aan het uitbreiden. Sinds 2017 kunnen de reizen van FTI ook in Nederland geboekt worden. Je kunt vertrekken vanaf de vliegvelden in Schiphol, Enschede, Eindhoven, Maastricht Aachen, Brussel en Luik.
FTI Reizen zorgt er daarnaast voor dat er altijd een aantal leuke aanbiedingen op de website te vinden zijn. Je vindt verschillende catalogi op de website van FTI die leuk zijn om inspiratie op te doen. Je kunt FTI bereiken via de telefoon en e-mail. Bovendien is de reisorganisatie te vinden op Facebook.
Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van FTI Reizen. U kunt bij ons de reizen van FTI Reizen boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.
Ik zal het netjes verwoorden. Zeer teleurgesteld, enorm boos en verdrietig over de "service" (die er niet is!) van . Na een helse vakantie (okt 2023) op Egypte in hotel Three Corners Sunny Beach (Boek deze keten nooit!) waarbij we op dag 2 ziek zijn geworden door het slechte eten, dat vaak ook in de zon stond, slechte hygiëne van het hotel etc , wilde wij na een aantal dagen enorme ziekte heel graag naar een ander hotel aangezien wij 15 dagen geboekt hadden. Dit moest eerst met de reisbegeleiding besproken worden. Enorme onvriendelijke arrogante man die zei niks te kunnen doen omdat hij zich aan "statistieken" moest houden. Na dagenlang zeuren bij de reisleiding en heen en weer mailen met ons reisbureau Kupers over alles wat gebeurd is en hoe slecht het hotel is konden ook zij niks voor ons doen. Daar zit je dan, 15 dagen Egypte, enorm ziek en eenzaam.
De laatste 4 dagen konden wij overgeboekt worden naar een ander hotel voor €500,- dit is natuurlijk absurd.
Jammer FTI, jullie zijn klanten kwijt. Schandalig, dure vakantie en niks kunnen doen.
Na de vakantie nog een grote klacht ingediend, binnen 6 weken antwoord werd 5 maanden. Antwoord is alsnog dat ze niks kunnen en willen betekenen. Veel geld kwijt, geen vakantie en een erge shigella bacterie opgelopen. FTI bedankt!
Vandaar deze teleurstellende recensie.
- Algemeen 1
Alsjeblieft boek je reis ergens anders!!!!! Wat een vreselijke reisorganisatie is dit zeg!!!
Wij hadden met het gezin een heerlijk vakantie in gedachten toen wij onze reis naar Turkije boekte. Eenmaal aangekomen in het resort werd onze grootste nachtmerrie werkelijkheid, het was geen 5 sterren resort zoals het resort claimde, maar eerder een 2,5 sterren resort. Airco's die kapot waren, deuren en kozijnen die kapot waren het was werkelijk waar niet te geloven. Tot 3 keer toe van kamer verandert tot we eindelijk een kamer hadden met werkende airco(de kamer zelf was helaas nog steeds een drama).
Wij FTI benaderd en alles uitgelegd en hun zouden gaan kijken naar andere opties. Helaas kwamen ze met één optie (pas na 2dgn) maar dan moesten we wel even €800 extra afrekenen...... DAT IS TOCH DE WERELD OP ZIJN KOP!!!! Na 4dgn gesteggel zijn we niet verder gekomen dan een klachtenformulier en meer niet oftwel jullie zoeken het maar uit.
Wat een vreselijke klant onvriendelijke reisorganisatie is dit zeg
EENS MAAR NOOIT MEER!!!!
- Algemeen 1
Reis 1 dag na boeking moeten annuleren wegens onverwachte ziekte van familielid. Annulatiekost €1797,69 euro?!!!!! van de betaalde € 2.868,49 met genomen annulatieverzekering. Zoover telefonisch niet bereikbaar voor dergelijke zaken, probeer ook eens de chat via whatsapp, een echte grap, dus enkel per mail en verwijzen je door naar de touroperator FTI Touristik GmbH omdat zij het bedrag van annulatie bepalen en deze verwijzen je dan weer door naar zoover die je niet kan helpen want zij bepalen het bedrag niet. Boeken en betalen = zeer gewillig, maar wijzigingen en onverwachte annulatie => ECHTE MAFFIAPRAKTIJKEN! NOOIT of te nimmer met zoover of FTI boeken want ze lachen je gewoon uit aan de telefoon alsof dat normaal is 1800 euro van mensen te stelen. Neem ook zeker geen annulatieverzekering want helpt toch niet. Voor ons geld zijn we goed maar voor al de rest ben je gewoon een nummertje dat de kas spijst en zoveel mogelijk uitgebuit zal worden bij wijzigingen. Daar kicken ze op! OPGELET VOOR DEZE DIEVENBENDE
- Algemeen 1
Service vanuit FTI is slecht. Simkaarten van hun gekregen die niet werken. KOOP JE VISUM AAN DE NORMALE BALIE. Niet bij FTI want je betaald 7 euro voor simkaart en flesje water. Simkaart doen het dus niet. In hotels kost internet 25euro per week. Wel zwak internet. Hotel is aan het verbouwen veel geluid overlast tijdens het zwemmen. Ze vragen overal Extra charge voor. Ongelofelijk want dit was een aantal jaren geleden anders. FTI belooft dingen te doen maar komt de afspraken niet na.
- Algemeen 4
Boek nooit bij FTI. Vakantie geboekt met 3 jonge kinderen, all inclusive.
Hotel en eten was te erg voor woorden. Bedorven voedsel, onhygiënisch. Geen handdoeken, geen schone lakens de gehele vakantie!
Reisleider terplekke deed niks voor ons. Bood ons alleen maar duurde hotels aan met flink bijbetalen. 3 andere gezinnen van andere reisorganisaties zijn direct overgeplaatst naar een ander hotel.
Wij hadden via Vakantiediscounter geboekt, maar deze konden ons niet helpen omdat FTI verantwoordelijk is.
Bijde partijen hebben ons van het kastje naar de muur gestuurd. Een waardeloze check van €150 konden we krijgen. Alsof we ooit nog daar gaan boeken. Klacht loopt nog steeds na 6 maanden! We gaan juridische hulp inschakelen.
- Algemeen 1
Omdat geen jullie geen 0 hebben
Jullie reisorganisator verkoop reizen van horror hotels en klachten worden asociaal behandeld.
Ik hoop dat niemand met jullie organisatie meer op reis gaat zodat ze geen 0 steren horror hotel krijgen
Jullie zijn asociaale Reisorganisatie
- Algemeen 1
We kwamen om 10 uur aan bij de luchthaven en zouden er anderhalf uur over doen met de transfer
De reis duurde 4 uur met twee kinderen dus kwamen rond twee uur s nachts aan bij het hotel
Ik begrijp helemaal dat we de laatste waren die werden afgezet maar om dan een pitstop te maken van een half uur s nachts bij eet gelegenheden en winkeltjes waar ze elkaar heel goed konden de buschauffeur en de winkelbediendes kwam ze goed uit
Oké vervolgens hadden we de volgende dag een praatje met de reisbegeleider die ons heel snel uitlegde hoe we t moesten doen met de terugtransfer om ons vervolgens excursie aan te smeren waar we natuurlijk in trapte
Geen probleem alleen werden mijn man en zoon ziek en werd ons medegedeeld dat we een andere dag mee konden alleen waren ze nog niet beter
Al met al konden we niet mee en kregen ons geld niet terug omdat er geen bewijsje van de dokter hadden
Maar goed
Op een dag gingen we naar Alanya ik hand de deur goed dichtgetrokken en de kluis gecheckt of die goed dicht was
Toen we terug kwamen stond de deur open de kluis was geblokkeerd en er lag een rugtas van t hotel op onze toilettafel
We gingen naar de receptie en ik zei iemand heeft geprobeerd in onze kluis te zitten want die is geblokkeerd en er lig een rugtas
Die rugtas zou een kado zijn van het hotel
Prima maar geef die dan als we uitchecken mee niemand behalve de schoonmaaksters hoor op onze kamer te komen
Ik hèb er foto s van en de hotel manager was flink geïrriteerd door ons en er was nog ieman bij wie dit was en die miste 20 euro uit zijn kamer
Ze keken de beelden terug en omdat we zo n stamping maakte werden we gedreigd om het hotel uitgezet te worden
Onze reisbegeleider deed helemaal niets dus waar we in een vreemd land zijn staat niemand ons bij
Al met al konden we toch blijven omdat ik de politie erbij wilde halen en t was onze laatste nacht dus we hadden geen zin meer om de laatste nacht nog te verhuizen
Onze vakantie verpest
Terug een klacht ingediend bij vakantie discounts die het doorgezet heeft naar FTI en wat krijg je als antwoord het komt er op neer dat we leugens vertellen terwijl ik foto’s heb
Ik wil geen vergoeding maar zet ons niet neer als leugenaars
Dus Denk goed na bij FTI ik ga er nooit meer boeken we zijn nog nooit zo onbeschoft behandeld
- Algemeen 1
Beste fti .
Wat geeft fti een zeer teleurstellende service naar zijn klanten .
Wij hadden een reis geboekt naar evridipes hotel in kos .julie verkopen deze als goed en all in clusive nou was het maar zo feest geweest .
Drinken wordt aangelengd met water alles van wat er op de site staat is niet van toepassing eten was ronduit smerig en dit heeft niets met smaak te maken als je je klacht meld bij de eigenaar wordt je als rotte vis uitgemaakt en geld voor je voeten gegegooid en gezegd beval het niet dan ga je toch alles was smerig vuil de reisleiding kon ook niets anders .en veranderen .
Dan komen jullie met het punt dat we onze klacht bij het bedrijf moeten melden waar we geboekt hadden en niet rechtstreeks bij fti staat ook duidelijk in de voorwaarden .
En nu komen jullie hier op terug als je niet rechtstreeks bij fti geboekt heb /had konden ze je klacht niet in behandeling nemen niet te begrijpen bij deze een aantal foto's u zult natuurlijk wel begrijpen dat ik FtI reizen niet zal aanbevelen mensen betalen veel geld en krijgen niets schandalig.
- Algemeen 1
Wij boekten de vluchten in januari; FTI deed voorkomen of alle vluchten geboekt waren, maar dat waren ze niet. Wel was alles betaald. Een week voor vertrek vroegen wij om de vliegtickets, maar die waren er natuurlijk niet. Ze logen, dat Emirates de vluchten had gecanceld, maar wij zagen natuurlijk online dat dat niet zo was, want ze waren gewoon boekbaar! Na heel veel stress kregen we een dag voor vertrek nieuwe tickets, maar halve dag later heen en eerder terug; in totaal bijna 2 reisdagen korter. Na een klacht, waarin wij vroegen om 10% van de reissom, bood FTI een reischeque aan van 50 euro van... FTI! Alsof we ooit nog met dit bedrijf in zee willen gaan.
- Algemeen 1
Wij werden geweigerd op het vliegveld mochten niet inchecken.
De vliegtuigmaatschappij had verkeerde tolickets en reis info direct naar mij gestuurd als omboeking.
Daardoor stonden wij op het verkeerde vliegveld.
Toezegging gekregen van de vakantiediscounter en sunexpress dat ik mijn geld terug zou krijgen.
FTIzegt gewoon het is niet onze fout zoek het maar uit 2200 euro weg.
- Algemeen 1
- Ze brachten ons naar een andere hotel dan we geboekt hadden.
- We moesten extra betalen om dit te recht te trekken.
- Weinig aanspreekpunten/communicatie.
- Niet flexibel
- Algemeen 2
Reisleiding heb je niks aan, probeert alleen maar excursies te verkopen maar als je in de problemen zit, heb je niks aan ze.
- Algemeen 3
1 ster is eigenlijk te veel voor deze prutsers. We zijn nu 2 maanden met dit bedrijf aan het mailen over een excursie in Turkije die totaal verkeerd is gegaan en absoluut niet was wat ons was beloofd. Nooit meer FTI voor ons!
- Algemeen 1
Ze hebben me bestolen in Corona tijd van vakantiegeld bieden iets aan gaan nergens op in bij vragen of voorstellen.willen alleen kosten wat het kost geld. Diep trieste maatschappij. Een hele goede raad voor 2022 . Boek nooit bij fti de. Spreken alleen Nederlands als het ze uitkomt
- Algemeen 1
Wij hadden via D-reizen geboekt en na hun faillissement heeft FTI het overgenomen. Wij zijn echt heel goed geholpen en alles is perfect verlopen. Wij hebben wederom bij FTI geboekt en doen dit al enige jaren.
- Algemeen 10
FTI gaat zekers NIET goed om als je een klacht heb.
Een excuus zenden ze graag via de mail, maar een oplossing bieden ho maar.
NEE ik ga NOOIT MEER boeken via FTI (nl of de)
- Algemeen 1
FTI Reizen nam onze reis van D-Reizen over, omdat D-Reizen failliet ging. Echter nemen zij alleen de lusten maar niet de lasten over. Ons was een voucher beloofd om ter plekke te besteden t.w.v. € 200,00. FTI Reizen doet alsof hun neus bloedt en zegt dat we erheen hadden moeten vragen ter plekke, dan was deze uitgeprint. Dat is makkelijk gezegd achteraf. Waarom meldt FTI dit niet van tevoren? De voucher stond toch ook op de boekingspapieren vermeld? En dan ben je 2 dagen op bestemming en dan wordt er een dreigende brief onder je kamerdeur geschoven met de melding dat je vakantie volgens hun nog niet betaald is en dat zij het recht hebben het hotel en de retourvlucht te annuleren indien de betaling voor zondag 12 uur binnen is. En dan staat er geen e-mailadres en telefoonnummer op de brief vermeld. Echt schandalig! Voor ons nooit meer een reis van FTI Reizen.
- Algemeen 1
De reis naar Turkije voor oktober 2020 is omgeboekt naar volgend jaar vanwege Corona. Al het geld voor de reis is betaald, ruim € 2.000. Vandaag het 14e contact gehad om geld terug te vragen. Krijg nergens nog een reactie op en wacht al 2 maanden op mijn geld van de reis van 2020. Wel moeten aanbetalen voor de reis van 2021. Zwaar waardeloos !!!
- Algemeen 1
Gaat niet door wegens corona, oké dan later, in eind mei volgend jaar. Dat kon maar wel een dag minder met een verhoging van de prijs van 256 Euro, Dus geen 11 dagen maar 10 dagen. En een fikse verhoging, Uitbuiting noem ik dat.
- Algemeen 2
Begin dit jaar een reis geboekt via vakantiediscounter, de reis was van fti reizen.
Gezien het corona virus wilde wij graag omboeken naar het jaar erop. Fti denkt op geen enkele manier mee en zijn totaal niet coulant. Ik ben ruim €1200 euro aan annuleringskosten kwijt..
Hun reactie was en lijnvlucht is niet om te boeken.. waarom bieden ze dan het pluspakket van transavia aan? In deze voorwaarde staat duidelijk dat het wel mag...
Voor míj nooit geen FTI reizen meer.. die denken enkel aan hun zakken vullen, voor bestaande klanten doen ze niks maar nieuwe mogen kostenloos omboeken...
Nu is sinds dinsdag het land alsnog op oranje gegaan maar in de mail stond dat ik dan niet hoef te verwachten dat ik mijn geld terug krijg...
- Algemeen 1
Waardeloos behandeld door FTI . Ze hadden tussenpersoon d reizen mij vrijdag 3 juli bevestigt dat reis word gecanceld . Dinsdag nog niks gehoord heeft d reuzen weer contact opgenomen embleem dat ze verkeerde informatie hadden verteld aan d reizen . Vluchten tot 13 juli zijn gecanceld. Nu weer afwachten tot 15 juli op bericht . Officieel moeten ze 10 dgn voor vertrek bericht of vlucht gecanceld word om de reis evt om te boeken . Maar nu steeds van kastje naar muur word gestuurd hoop ik dat reis word gecanceld , Malta is nog steeds code oranje 😕
- Algemeen 7
Wij zijn door FTI waardeloos behandeld, wij hebben ons in maart gemeld om geheel te verzetten en voor alternatief hebben nooit antwoord gehad, zelfs toen we via algemene voorwaarden te horen kregen dat reizen tot vertrek eind juli kosteloos konden omboeken was er geen alternatief of enige inspanning vanuit FTI. Ze willen alleen verkopen en geen service verlenen. Waardeloze organisatie.
- Algemeen 1
Wij hadden uit in eerste instantie geboekt op een ander eiland. Een paar dagen daar kregen we een aanbod om naar een eiland te gaan met als upgrade een water bungalow. Dit was allemaal perfect geregeld. Het eiland was relatief nieuw. Het was luxe, het eten was goed, services was perfect. Personeel waarschuwde over het koraal. Kon allemaal niet beter. Toen brak het Corona verhaal uit. Drie dagen voor vertrek had ik al door dat onze terug reis niet goed zou gaan. En begon ik al met contact met de reisleider. Die heeft 2 dagen lang gezegd dat alles nog als gepland ging. De avond voor vertrek heb ik haar gebeld en kwam het erop neer dat ze niks kon doen. En dat ik maar naar het vliegveld moest gaan en daar een andere vlucht moest regelen. Hier ben ik heel boos over geworden aangezien dit haar taak was. Tot zover snap ik ook wel dat FTI en hun aanspreek punt door de hele situatie niet goed wisten hoe of was.
De volgende ochtend kreeg ik bericht van de reisleiding dat ze een nieuwe vlucht had geregeld. Die twee dagen later zou zijn. Ik moest de twee nachten voor schieten en dat zou FTI terug betalen. Reisleiding toen nog gesproken en gevraagd of ik de zelfde boeking kon doen als waarop we die reis hadden gedaan, en dit was geen probleem. FTI zou alles terug betalen. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk zijn we goed thuis gekomen. Thuis direct de claim gedaan. En toen begon het gezeur. De claim was voor 856 euro. Ik zou maar 600 euro terug krijgen. Omdat ik all inclusieve had geboekt en ze betalen geen eten en drinken. Hierop heb ik direct bezwaar gemaakt dat dit niet de afspraak was. Hierop hebben ze uit coulance een voucher voor 200 euro erbij gedaan.
Ik ben zwaar ontevreden over de gang van zaken bij FTI. Ik mis nu 256 euro waarvan ze zelf toegezegd hebben dat ze het zouden terug betalen, en ik moet dus nog een reis bij ze boeken. Dit is slechte service.
- Algemeen 7
Waardeloos! Bij aankomst bleek het gehele hotel in een verbouwing te zijn. Zwembaden en restaurants onbeschikbaar. Pas na meerdere dagen was men bereid een formulier in te vullen met de stand van zaken. Bij de afhandeling van de klacht wordt vervolgens aangegeven dat we onze klacht direct hadden moeten melden. Dit voelt zo oneerlijk en bijna vooropgezet; zo lang mogelijk rekken en dan zeggen dat je te laat bent.
- Algemeen 1
Geboekt bij FTI naar Fantasia de Luxe in Kusadasi. Extreem lange transfer na vlucht. Mijn man is diabeet en op onze vraag om cola light kreeg je een D keuze cola net als al het andere drinken. Veel te zoet en absoluut niet light. Eten was vaak lauw of koud. Kamer was vieze vlekken op de muur en wanden. Slechte staat van het hotel, zwembad en alles erom heen. Na de eerste dag `s morgens FTI en reisburo gebeld met het verzoek tot een hotelwissel. Kregen te horen dat `s middags de hostess zal komen eeisleidingn zij zal het gaan regelen. De Duitstalige hostess zei dat zij het zal regelen en dat wij gebeld zouden worden door de Nederlandse hostess om misverstanden te voorkomen.Nu moeten jullie weten dat mijn man vloeiend Duits spreekt en ik redelijk. Niets gehoord natuurlijk. Werden keer op keer door de Duitstalige hostess van het kastje naar de muur gestuurd. Helemaal niets geregeld. Man na een paar dagen ziek op bed door telkens verkeerd drinken te hebben gekregen. Hostess die niet thuis gaf en als ik haar sprak was mijn Duits te slecht en kon ze mij niet volgen. hihi. Wat een ... smoes. Op een ogenblik waren meerdere mensen het beu en er ontstond door andere mensen en de hostess een woordenwisseling. De hostess gaf aan dat iedereen maar met haar problemen bij haar kwam. Is zij daar niet voor dan. Toen ze ook nog aangaf, aan een ander stel, dat zij voor hun een ander hotel had gevonden barstte de bom. Tegen ons zei zij steeds dat alles vol was. Uiteindelijk hebben wij met haar ( lees nog steeds de Duitstalige hostess ) een klachtenformulier, die er niet om liegt, gemaakt. Met deze naar ons reisburo geweest en een klacht ingediend. Weer staat Meeting point/FTI recht tegen over ons. We worden absoluut niet serieus genomen omdat er niet zoveel klachten waren volgens de reviews site. Nee, sommige mensen kwamen er al 17 jaar omdat zij altijd hier samen komen met hun kennissen. Deze zeiden dat het hotel alweer iets beter aan het worden was. Wij hebben echter foto`s gemaakt in het hotel van alle zaken in verregaande verloren glorie evenals de vieze borden. Nee. wij gaan met alle klagende reizigers op de grote hoop bij Meeting Point en FTI. De tegenreactie die wij onder ogen hebben gezien via het reisburo is ronduit onbeschoft en zo ga je niet met je klanten om. Nee. Ook voor ons nooit meer FTI. Ga hier zeker verder mee. We willen erkenning maar krijgen de schuld van FTI. Hadden we maar dit of hadden we maar dat. Mijn man heeft het grootste gedeelte van zijn welverdiende vakantie ziek gelegen. Wij noemen dit geen stijl en doe ons een lol, kom met een tegemoetkoming en ontsla die Duitstalige hostess FTI. Kom niet met..."Wat vervelend voor u, en graag komen wij met u in contact." Kijk even in uw mail en u ziet de volledige correspondentie.
- Algemeen 1
Wij hebben het dossier erbij gepakt en kunnen niet verklaren waarom de Nederlandstalige reisleiding geen contact met jullie heeft opgenomen. Wij hebben dit uitgezet bij de reisleiding op de bestemming en hopen jullie hier meer duidelijkheid over te kunnen geven. Het is inderdaad zo dat de Duitstalige hostess niet de Nederlandse klachten hoort te behandelen. Wij vinden het zeer spijtig dat jullie het gevoel hebben gekregen niet serieus genomen te worden, wij nemen de klacht zeker serieus. Verdere opvolging omtrent deze klacht zal lopen via het reisbureau waarbij jullie de vakantie geboekt hadden.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Bij aankomst 's nachts om 3.00 geen reisleiding aanwezig, dus ook niet duidelijk of er een transfer was. Na 3 kwartier zoeken (het een heel klein vliegveld) iemand gevonden die 4 of 5 andere reisorganisaties bediende. Hoewel het nergens uit bleek was hij ook de reisagent voor FTI. Bij de dropoff gaf hij at er de volgende dag iemand in de lobby van het resort zou zijn (tijd wist hij niet). Bij aankomt in het resort miste ik mijn telefoon. Die lag ongetwijfeld in het transferbusje. Om een lang verhaal kort te maken......Na diverse telefoontje met SOSFTI, de reisleiding, het kantoor in Hurghada, met de belofte we zoeken het uit, bellen je op, laten boodschap achter bij de receptie is er geen enkele afspraak nagekomen. In Nederland contact opgenomen met FTI, ze verwijzen naar de touroperator.
Natuurlijk heb ik geprobeerd mijn telefoon terug te vinden. De eerste keer kreeg ik contact met de telefoon daarna nooit meer.
Nooit meer iets gehoord van FTI noch van de touroperator Prijsvrij.
Mijn advies boek nooit via FTI. Prijsvrij komt beloftes ook niet na en eerlijk gezegd sla Hurghada ook maar over. Meer dan 50% van deze stad is een bouwplaats.
- Algemeen 2
Vervelend om te lezen dat u uw telefoon bent verloren tijdens de reis en dat het voor u niet duidelijk was wie de reisagent was. FTI werkt samen met het agentschap MeetingPoint, zij bedienen inderdaad ook andere organisaties en dragen geen kleding met daarop FTI gedrukt. In de reispapieren kon u vooraf lezen dat MeetingPoint de reisorganisatie ter plaatse is. Wat betreft de zoektocht naar de telefoon verzoek ik u te mailen naar customerservice@fti.nl. Wij zullen contact opnemen met de accommodatie en MeetingPoint om uit te zoeken of zij de telefoon misschien gevonden hebben.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
De reis was een drama. Op de heenreis werd de vlucht vanaf Düsseldorf naar Frankfurt geannuleerd door weersomstandigheden. Begrijpelijk dat dit kan gebeuren. Maar dit werd pas gecommuniceerd vlak voor de boarding tijd via infoborden. We stonden bijna klaar om het vliegtuig in te stappen. Er was verder geen enkele communicatie en hulp mbt de verdere gang van zaken. We moesten alles zelf uitzoeken. Gevolg was dat we de aansluitende vlucht vanaf Frankfurt naar Mombassa niet meer zouden halen. Na eindeloze gesprekken met niet Nederlands of Engels sprekende medewerkers op de luchthaven hebben we overnacht in Düsseldorf om de volgende dag te vliegen via Frankfurt naar Mombassa, maar met een extra overstap in Nairobi. Chaos op de luchthaven in Nairobi.... Geen hulp of begeleiding. Uiteindelijk toch aangekomen in Mombassa, na middernacht. Maar geen transfer.... Ik had nog wel vanuit Düsseldorf het noodnummer van FTI gebeld om onze nieuwe aankomsttijd op de luchthaven van Mombassa door te geven. De transfer zou dan klaarstaan.... Daar stond ik dan met mijn 2 kinderen na middernacht op de luchthaven van Mombassa zonder vervoer. We hebben toen een taxi genomen, hoewel ik er niet zeker van was dat dat veilig was. Oh ja, ik heb toen ook nog het noodnummer van FTI gebeld. Na lang wachten op een verbinding was de boodschap dat ik maar een taxi moest bellen! Ik kon wel huilen op dat moment. Ik ben ontzettend bang geweest in de taxi, maar uiteindelijk zijn we om 4.00 uur in de ochtend bij het resort aangekomen. Gebroken waren we.
Het verblijf was gelukkig prima.
De terugvlucht van Mombassa naar Frankfurt was in orde. Echter vlak voor het boarden (!) werd de vlucht van Frankfurt naar Düsseldorf ook geannuleerd. We hoorden dit mondeling bij de gate! We konden op dat moment (in de avond) kiezen tussen een overnachting in Frankfurt of treinkaartjes naar Düsseldorf. Omdat we de volgende dag verplichtingen hadden in onze woonplaats Maastricht hebben we voor de treinkaartjes gekozen. Vervolgens hals over kop bagage halen, trein zoeken, vervoer vanaf Düsseldorf naar huis (reeds vooraf geregelde taxi) inlichten over gewijzigde aankomsttijd. Wederom geen hulp. Van niemand....
Na afloop is via het reisburo bovenstaande gemeld bij FTI. Uiteindelijk heb ik kunnen kiezen tussen een reischeque van FTI en 50 euro, het bedrag dat de taxi in Kenia me gekost had. Ik heb gekozen voor de 50 euro. Ik zal namelijk NOOIT meer een reis boeken bij FTI.
Lufthansa was overigens de luchtvaartmaatschappij die beide vluchten geannuleerd heeft. Ik begrijp dat dat soms nodig is om de veiligheid van reizigers te garanderen. Maar ik begrijp niet dat dat vlak voor de boarding tijd pas duidelijk is en dan pas gecommuniceerd wordt zonder daar verder een handje hulp bij te bieden. Lufthansa heeft geweigerd een schadevergoeding uit te keren.
- Algemeen 4
Vervelend om te lezen dat de reis niet verlopen is zoals deze gepland was.
De weersomstandigheden zijn natuurlijk niet iets waar FTI invloed op heeft, helaas kan het voorkomen dat de airline last minute besluit om de vlucht toch te annuleren of uit te stellen. Dit omdat zij het liefst natuurlijk de vlucht door willen laten gaan als het veilig is.
We kunnen ons goed voorstellen dat de taxirit niet fijn is geweest en voor extra kosten heeft gezorgd. Daarom boden wij ook aan deze te betalen.
Spijtig om te lezen dat Lufthansa heeft geweigerd een schadevergoeding uit te keren. Onze klantenservice heeft uw klacht bekeken en daar is de vergoeding uitgekomen die u is aangeboden en waar u uiteindelijk mee akkoord bent gegaan.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Nooit meer !!! Slechtste maatschappij ooit. Lieten ons achter op de luchthaven, onze vlucht gemist, niet onze schuld. Komen niet tussen in taxikosten 60 Euro en telefoonkosten 48 euro. Beweerden zelfs dat we hen niet verwittigd hadden totdzt we een screenshot met bewijs stuurden. Klantenservice een dikke 0/10, waardeloos !!!
- Algemeen 1
Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met onze klantenservice. Ons is het echter niet duidelijk door welke reden u te laat aankwam op de luchthaven, en daardoor uw vlucht gemist heeft. De transfer is op de doorgegeven tijd vertrokken. Ook hebben wij niet voldoende bewijsmateriaal ontvangen waarop de precies gemaakte kosten naar voren komen (niet alleen de uitgaande oproepen, ook het kostenoverzicht van de provider. Graag ontvangen wij deze nog via customerservice@fti.nl.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Voor vliegreis, transfer en hotel heb ik voor een week meer dan €900 betaald. Bij aankomst op maandag bleek ik niet in het hotel gekomen te zijn dat ik geboekt had. Het was een B-keus met (toevallig?) precies dezelfde naam. Voor mij is een balkon heel belangrijk en dat was er in die b-keus niet, overigens ook geen buitenzitmogelijkheid en geen zwembad. Meteen dezelfde avond gebeld en ze zouden het regelen. 5 dagen later en 100 euro belkosten verder kreeg ik de suite in de b-keus. Lever je wel meteen je WiFi in. Daar was wel een balkon waar ik 1 dag van heb genoten en toe was mijn vakantie over. Bij terugkomst een klachtbrief gestuurd en daar heb ik na slechts 4 weken een reactie van. Ze boden me een reischeque van liefst €85 (nog een keer met die oplichters? No way) en ze boden aan €45 telefoonkosten te vergoeden. Ze lichten je op en blijven dat doen. Fti: no way
- Algemeen 2
Vervelend om te lezen dat u in een ander hotel terecht bent gekomen dan dat volgens u geboekt was en dat de compensatie niet aan uw wens voldoet.
Graag kijken wij dan ook opnieuw naar uw klacht, hier hebben wij uw reserveringsnummer voor nodig zodat wij de boeking kunnen inzien.
Deze kunt u mailen naar customerservice@fti.nl.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Na alle andere reviews gelezen te hebben is het blijkbaar heel gebruikelijk dat fti reisleiders niet komen opdagen. Die van ons bleek ook nog eens een agressieve alcoholist te zijn ( bewijs op video), maar natuurlijk geen reden voor een normale vergoeding. Voor 6 personen die een horror vakantie hebben gehad, met kakkerlakken op het bed tot voedselvergiftiging van het eten in het hotel is de compensatie 25 p.p reis tegoed. Haha. Geen hond die naar ons om keek, geen aanspreekpunt. In september klacht ingediend en vandaag pas reactie terug gehad. Alles is al betaald, waarom zou je ook haast hebben hè? FTI staat voor niets. Je kan beter zelf alles regelen. Je wordt hoe dan ook aan je lot overgelaten. Ik hoef geen reactie terug met: “jammer dat je onze compensatie niet voldoende vindt”. Mijn review is bedoeld om de mensen te waarschuwen voor een belachelijk slechte organisatie.
- Algemeen 1
Onze vakantie begon met een chauffeur die niet kwam opdagen. Na een lange tijd kwam er een vervanger. Deze man vertelde ons dat de reis 2,5 uur zou duren. Dit werd bijna 6 uur. Eenmaal bij het hotel moesten we zelf de koffers eruit halen en werd er fooi gevraagd... Eenmaal in het hotel was er niemand te bekennen. Na een kwartier kwam er een chagrijnige man om ons de sleutel van de kamer te geven. We wilden graag nog wat eten en drinken maar dat kon niet want alles was dicht en er was geen personeel meer. Eenmaal in de hotelkamer... Het was vies (stof en haren) en geen fleswater. De volgende dag zou de reisleiding komen van FTI. Wij hebben met een hele groep een uur gewacht maar de reisleider was nergens te bekennen. We hebben toen de reisleider gebeld die vertelde dat hij daar de hele dag was geweest maar het personeel van het hotel had hem nog niet gezien. Nog een keer gebeld waarin hij begon te schelden en ons vertelde dat hij de dag daarna zou komen. Aangezien het hotel en de service zo slecht waren hadden wij natuurlijk nogal wat vragen / klachten. De volgende dag kwam de reisleider, paar uur later dan afgesproken tijd maar goed.. Tijdens ons gesprek is hij 5x gebeld en toen is hij weg gegaan voor spoed en niet meer terug gekomen...
- Algemeen 1
Vervelend om te lezen dat de vakantie niet naar behoren is verlopen. We verzoeken u klacht te delen met onze klachtenafdeling, via customerservice@fti.nl. U zal dan zo spoedig mogelijk geholpen worden.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
FTI doet heel aardig en reageert steeds op deze site, maar ondertussen lossen ze nooit iets echt op, Beste FTI denk eens mee met de klant wij hebben er namelijk heel veel geld voor betaald. Ook wij hebben dus een klote ervaring bij FTI...wij gaan hier ook nooit meer boeken!
- Algemeen 1
Het is spijtig om te lezen dat je geen goede ervaring hebt gehad met FTI. Wij willen jou vragen jouw reserveringsnummer te mailen naar customerservice@fti.nl zodat we zo spoedig mogelijk contact met je kunnen opnemen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
We hebben hotel geboekt van de FTI,Ze hebben ons 5 sterren hotel beloofd,we kwamen in een kamer in een hotel,die je niets eens twee sterren geeft,vlekken,beesten,locatie op de winkels.Na talloze keren FTI bellen,Ze hebben ons loze beloofdes gedaan en ze hebben niets voor ons gedaan in de vakantie en tot de dag vandaag hebben ze niets meer voor ons gedaan.Ze hebben onze welverdiende vakantie helemaal kapot gemaakt.3000 euro is zo de lucht ingegaan en ze hebben ons veel verdriet bezorgd door hun verwaarlozing.
- Algemeen 1
Vervelend om te lezen dat de vakantie niet naar wens is verlopen. Indien je een klachtenformulier hebt ingevuld samen met de reisleiding ter plaatse, zal je klacht zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Zo niet, raad ik je aan dit alsnog te doen. Er zal dan zo spoedig mogelijk contact met je worden opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Slecht' anders kan ik de sevice van FTI niet noemen. Na een gegronde klacht over ons appartement nam de hostess ter plaatse niet de moeite om te komen en ook werd er geen klachtenrapport opgesteld. We hebben zelf een andere kamer moeten regelen tegen een meerprijs en achteraf gaat FTI moeilijk doen over een compensatie. Nu, na ruim vijf maanden mailen is er een minimale compensatie aangeboden. Nee, voor mij nooit meer een vakantie met FTI. Samengevat, een slechte voorlichting over het verblijf, anders hadden we deze acomodatie nooit gekozen, geen adequate actie van de hostess ter plaatse, en zeer trage en onbevredigende reactie en compensatie van FTI.
- Algemeen 3
Vervelend dat de vakantie niet naar wens is verlopen. Onze customer service afdeling heeft de klacht in behandeling genomen en hierbij een passende oplossing aangeboden. Het spijt ons om te lezen dat deze niet aan jouw verwachting voldeed.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Om medische redenen hebben wij een hotel geboekt waarvan wij weten dat je in de omgeving geen hoogteverschillen hebt. Na lang zoeken hotel Sun Beach Park geboekt. Krijg je ‘s nachts op de luchthaven Antalya te horen dat je naar een ander hotel moet. Bovenop een heuvel (NB naast Side Hill hotel) met veel trappen en hoogteverschil. De volgende ochtend gebeld met een medewerker van MeetingPoint, de serviceverlener ter plaatse. Aangegeven dat dit voor ons dramatisch is ivm zware rugoperaties. Meneer zou het op kantoor melden en wij zouden voor 18 uur teruggebeld worden. Nou, dat telefoontje moet na 6 weken nog komen. In 1 woord WAARDELOOS. Ben zelf naar het geboekte hotel gegaan en zij waren idd volgeboekt. Volgens de manager boekten de reisorganisaties maar raak. Wij hadden enkele weken van te voren geboekt via D-Reizen. Wij hebben toen zelfs nog tegen meerprijs een kamer met zeezicht geboekt. Als wij dit van tevoren hadden geweten waren wij niet gegaan. Maar nee, fti reizen vliegt je eerst naar Turkije en zet je dan voor het blok, zonder enige service van hun agent MeetingPoint. Voor ons was deze vakantie een drama. Na terugkeer bij D-Reizen geweest om mijn beklag te doen. Wij zijn nu 5 weken thuis en nog niks van fti reizen gehoord, geen excuus, niks. Voor ons is wel duidelijk hoe betrouwbaar deze club is. Wel laten betalen maar niet leveren wat je overeenkomt. FTI Reizen, hartelijk dank voor deze waardeloze service en waardeloze vakantie. Niet goed, geld weg...
- Algemeen 1
Vervelend om te lezen dat de vakantie niet naar wens is verlopen. Onze customer service afdeling werkt er hard aan om de klacht zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
NOOIT MEER, ZELFS 1 STER IS NOG EEN STER TE VEEL!!
In augustus 2019 ben ik samen met mijn partner naar Hughada, Egypte gegaan met de reisorganisatie FTI. Bij aankomst zijn wij tot onze verbazing nooit ontvangen door een FTI-medewerker. Na 2 dagen ben ik meerdere malen flauwgevallen en voor een diagnose werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Om een ziekenhuis te kunnen uitkiezen en daarheen te gaan werd door het hotel aangeraden om contact op te nemen met het reisbureau. In het gehele resort was geen FTI-medewerker te bekennen. Nadat het hotel iemand van de FTI had opgebeld, kwam hij op zijn dooie gemak aangelopen. Hij was ontzettend bot en op de vraag welk ziekenhuis hij zou aanraden als reisorganisatie, was zijn enige antwoord: ik weet het niet, ik ben geen dokter. We hebben uitgelegd dat we dat begrepen, maar onbekend waren in dit land. Nogmaals wilde hij geen antwoord geven en als we hem zochten konden we hem wel vinden in de lobby. Ik zat op dit moment in een rolstoel. Ze wilde mij liever in een rolstoel het hele hotel af zien gaan om een FTI-medewerker te vinden, dan aangeven welk ziekenhuis hij zou aanraden. Op eigen initiatief toch een ziekenhuis uitgekozen, maar ook hier droeg de FTI niks aan bij. Ook na afloop is er nooit contact met ons opgenomen of het al beter ging of dat zij misschien wat konden betekenen. Door mijn gezondheid heb ik de hele vakantie niks meer kunnen doen. Als FTI contact met ons had opgenomen, hadden we misschien wat kunnen regelen zodat ik nog kon genieten. Nu mocht ik zelf mijn dieet regelen met het hotel en alles wat er nog meer bij kwam kijken. Ik ben gewend dat een reisorganisatie dan altijd zoveel mogelijk voor je probeert te betekenen. Ook met het transfer terug hebben we ontzettend lang moeten zoeken naar een FTI-medewerker. Na hem gevonden te hebben werden we weer ontzettend bot behandeld: “wat is er, kom morgen maar terug”. Ook hier werd niet nagevraagd hoe het in het ziekenhuis was geweest.
Na afloop hebben we direct een klacht ingediend. Na 8 weken hebben we nog steeds geen antwoord gehad. Ik heb contact opgenomen met de FTI en kreeg het volgende antwoord: “mevrouw, het is erg druk. We hebben veel klachten dus het kan nog 2 maanden duren”. Ook toen ik vroeg naar de status kon hij mij hier niks over vertellen.
Het is te bizar voor woorden. Alle medewerkers van de FTI waar wij mee in contact zijn gekomen waren onvriendelijk en bot. Over de service die zij bieden wil ik niet eens beginnen, want die is er niet. Ik raad daarom iedereen ook af om met deze reisorganisatie te boeken!
Dit was voor mij zeker de laatste keer met FTI!!.3
- Algemeen 1
Wat vervelend om te lezen dat jullie vakantie niet is verlopen zoals gehoopt. Wij hebben vernomen dat uw boekingskantoor inmiddels contact met u heeft opgenomen over de status van uw klacht. Wij zullen hierover in contact blijven met uw boekingskantoor. Wij doen ons best om uw klacht naar tevredenheid af te handelen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Ik had de recensies gelezen voordat ik geboekt had en toch maar geboekt in de hoop dat het mee zal vallen. Alles is prima gegaan. Er stond buiten het vliegveld iemand ons op te wachten (stond in onze reispapieren waar we heen moesten), heeft ons netjes naar de chauffeur gebracht. Volgende ochtend kwam de reisleidster langs. Ook met de terugweg netjes "te vroeg 15 min" opgehaald. Enige nadeel was dan 3 vluchten maar die keuze maak je zelf. Ik kan mij dus totaal niet vinden in de negatieve recensies over dit bedrijf. Prima gedaan!
- Algemeen 9
Bedankt voor je positieve feedback!
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze service.
Wij helpen je graag opnieuw bij de volgende vakantie!
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
De reis op zich was fijn, maar onze kennismaking met FTI is er een om snel in de prullenbak te werpen. Het is dat we al vaker naar deze bestemming zijn geweest en dus wisten waar we heen gingen en wat we mochten verwachten, als je voor het eerst op reis gaat en dan met deze organisatie, dan is het wel een uitdaging. We hadden een pakketreis met transfer naar het hotel en vv. Bij aankomst was er geen hostess op de luchthaven te ontdekken. Taxi naar het hotel genomen. In het hotel aangekomen is er door FTI geen enkele moeite gedaan om contact met ons te krijgen. Mijn man is tijdens onze vakantie ziek geworden, er was geen contact. Gelukkig was hij tijdig weer hersteld maar je moet er niet aan denken dat hij nog onvoldoende hersteld was. Mazzel dat men in het hotel ons op alle mogelijke manieren heeft bijgestaan! De terugreis mochten we zelf uitzoeken of onze vlucht op tijd zou vertrekken, of er misschien vertraging was. Het was eens maar nooit meer met dit bedrijf. Deutsche gründlichkeit was hier ver te zoeken.
- Algemeen 3
Wat vervelend om te lezen dat de hostess niet aanwezig was op de luchthaven en dat er geen contact was met FTI tijdens de reis. Dit is uiteraard niet hoe het hoort.
Zou je jouw persoonlijke informatie en verhaal willen mailen naar customerservice@fti.nl? Graag kijken we samen met jou naar een eventuele oplossing. Nadat we jouw E-Mail ontvangen hebben wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Slecht georganiseerde reis, het begon al met onze transfer we hebben 2 uur moeten wachten eenmaal in het hotel eten en drinken was vies en lauw , avondeten heb ik niet genomen ik was de eerste dag al behoorlijk ziek.
kamer was smerig , airco koelkast en tv deden het niet was ook geen andere kamer.
eten mocht niet op terras maar binnen waar het warm was en het eten was smerig .
vriendelijk zijn ze niet ook de reisleiding deed er niets aan , vieze wc, kakkerlakken en muizen liepen rond , lamp in de slaapkamer zo goor bah
badkamer oud en vies , bed opmaken deden ze wel maar verschonen niet na 6 dagen nog steeds dezelfde lakens echt te gek van woorden en nog veel meer dingen .
klacht ingediend maar tot op heden zijn ze nog steeds bezig om het af te handelen na 2 mnd echt te gek van worden. slecht slecht !!!!!!!!!
- Algemeen 2
Wat vervelend om te lezen dat je reis niet zo is verlopen zoals je gehoopt had.
Onze Customer Service afdeling heeft jouw klacht ontvangen en zal deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Zoals iedereen het hier over heeft transfer! Eenmaal aangekomen in Mallorca 15:00 stond helemaal niemand van FTI ons opgewachte! Zelf maar beetje rond gelopen en uiteindelijk een loket van FTI gevonden eenmaal naar de bus verwezen waren wij daar als eerste. We moesten namelijk nog wachten op een ander vliegtuig want nog onderweg was. Het heeft ons 2 uur lang geduurd voordat de bus pas vertrok, ook was het maar 50 min rijden naar ons hotel! Maar uiteindelijk 2uur en 10 min duurde, we hebben dus uiteindelijk 4,5 uur over gedaan om vanaf vliegveld naar ons hotel te komen! Terug weg werden we wel netjes op tijd opgehaald. Wij gaan nooit meer via FTI!
- Algemeen 5
Wat vervelend om te lezen dat je vakantie niet is verlopen zoals je had gehoopt.
We horen graag wat er precies gebeurd is om zo samen te kijken naar een eventuele oplossing.
Zou je jouw persoonlijke informatie en verhaal willen mailen naar customerservice@fti.nl?
Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Bij aankomst, na een reis van 9 uur, bleek de receptie van de accommodatie gesloten. We mochten 4 uur wachten in de hitte met al onze koffers. FTI gaf aan dat dit normaal is in Zuid-Europa. Siesta ja, maar je gasten niet ontvangen is buitengewoon klantonvriendelijk.
- Algemeen 1
Wat vervelend om te lezen dat jullie zo lang moesten wachten.
We horen graag het exacte verhaal om zo samen te kijken naar een eventuele oplossing.
Zou je jouw persoonlijke informatie en verhaal willen mailen naar customerservice@fti.nl?
Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Transfer was slecht geregeld. Snacht bij receptie afgezet . Sleutel uit sleutelkastje halen en zie maar hoe je bij appartement komt. Appartement was zo verouderd en slecht onderhouden. Dit appartement zou niet meer verhuurd mogen. Klachten bij FTI wordt gecompenseerd door bloemenbon van € 12,50 , waar €6,95 bezorgkosten bij komen. Echt nooit meer FTI.
- Algemeen 2
Wat vervelend om te lezen dat de klachten niet werden gecompenseerd zoals je had gehoopt.
Indien gewenst kan je nogmaals contact opnemen met customerservice@fti.nl om jouw verhaal te doen.
Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Ten 1e Is het een heel slecht hotel. Ingebouwd tussen 2 andere hotels. Zeker geen 5 sterren waard. En de reisleidster was zeker niet oke.
- Algemeen 4
Wat vervelend om te lezen dat de reisleidster en het hotel niet voldeden aan jouw verwachtingen.
We horen graag wat er precies gebeurd is om zo samen te kijken naar een eventuele oplossing.
Zou je jouw persoonlijke informatie en verhaal willen mailen naar customerservice@fti.nl?
Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Met vriendelijke groet,
FTI Reizen
Net voor we op vakantie gaan naar Thailand is er een grote fout gemaakt door fti er stond niet in de reis voor schriften dat er een hoge borg betaalt moet worden in een hotel . Over en weer gemailt en gebeld met d-reizen ze geven hun fout toe bij fti en nu willen ze ons omboeken als coulance ik ga hier niet mee accoord omdat ik deze reis 6 maanden geleden met een extra betaling voor kamers heb betaalt ,
Nu ben ik zo klaar met FTI dat ik mijn rechtsbijstand er op ga zetten ,
Ze bestaan al 30 jaar betrouwbaar nou als ik de ressentie terug lees van al die klachten waar FTI niks mee doet en nog in eens niet aan zijn gesloten bij de SGR zegt het genoeg NOOIT MAAR NOOIT GEEN FTI meer 😡😡😡
- Algemeen 1
Transfer was vreselijk. Chauffeur sprak geen Nederlands en ook geen Engels. Erg gevaarlijk rij gedrag. Na 2,5 uur rijden besloot een andere chauffeur zijn reizigers uit de bus te gooien. Deze werden bij ons op gevangen. Koffers in het gangpad en allemaal op elkaar gedrukt. Na 3,5 uur en inmiddels al 4x langs ons hotel te zijn gereden, besloten om maar uit te stappen en zelf een taxi te regelen. Geen excuses of compensatie. Reisleider ongeïnteresseerd.
- Algemeen 2
Bij aankomst op vliegveld Mallorca was er niemand van FTI te bekennen. Na wat zoeken en navraag bij andere touroperator aangekomen bij balie van FTI, het onvriendelijke personeel vertelde ons dat de bus al vertrokken was ? Na een half uur wachten naar een busje gebracht, een kwartier wachten in een hete bus, nadat de buschauffeur instapte en de airco aanzette, weer een kwartier wachten, waarop weet niemand, want het busje was al vol. De transfer vliegveld-hotel heeft dus ongeveer net zo lang geduurd als de vlucht Düsseldorf-Mallorca. De reisleiding van FTI kwam ook niet opdagen op de aangegeven tijdstippen in het hotel. De transfer terug was wel goed vandaar een 3 i.p.v. een 1. Het hotel en vakantie was overigens prima, maar dat is niet de verdienste van FTI.
- Algemeen 3
Fti slechtste organisatie die er is. Klantvriendelijk 0 hulp ook een 0!! Boek een reis en ik geef aan dat ik met mastercard wil betalen en de transactie geeft aan geslaagd te zijn. De documenten komen maar niet en 1dag voor vertrek informeer ik en de betaling zou niet gelukt zijn. 2040Euro. Dus ze vragen of ik in Keulen op de luchthaven wil betalen en er komt 25€extra bij. Wij betalen en alles ok en krijgen ook een bewijs van betaling. 4u latersturen zeeen mail met de vraag om dringend te betalen! Maarwe hebben betaald!! Toch maar weercontact opgenomen via mail en telefoon maar ze nemen niet op en mailen niet terug! Beter wegblijven jven bij fti. Dieven eerste klas!!
- Algemeen 1
Hotel royal blue op Kreta
Complex is netjes en ligt mooi aan de zee. Nadeel het is zeker geen 5 sterren accommodatie. Het aangelegde hotel ziet er mooi uit en ligt prachtig aan zee, jammer dat het grote zwembad zout water heeft. Het algemene personeel is prettig , beleeft en spontaan, maar als je met een klacht naar de receptie gaat gaat men onderling is het Grieks discussie aan en komt met allerlei argumenten als excuus i.p.v. Sorry wij gaan ervoor zorgen dat het opgelost wordt.
Geboekt voor een superior double room maar die net maar een standaard kamer. Upgrade genomen naar volgende klasse suite maar daar deed deze helemaal niet aan. Geen buro geen bank en geen ruime luie stoelen. Housekeeping is ver onder de maat voor een suite waar we wel € 1.500 extra voor moesten betalen. Handdoeken zijn meerdere keren niet schoon en stinken vaak. Zeep en andere gebruiksartikelen worden maar half aangevuld. Als dat de standaard is voor een zeer ( veel te kleine) uiterst minimale "suite" is????? Men geeft 3 a la carte restaurants aan maar vergeet te melden dat er maar een per dag open is, en de lunch plaats bij het zwembad wordt genoemd als a la carte?????
Personeel is uitermate vriendelijk maar het senior management is zeer bedroevend. De generaal manager vindt het normaal dat hij in het bijzijn van vakantiegangers ( zijn betalende gasten) luidkeels het personeel terecht ( of niet) te wijzen. Het senior management traint zijn personeel niet goed.Roomservice weet niet eens dat als er melding aan de deur staat om niet te storen komt met gewoon binnen. Bij een klacht wordt er wel een etentje aangeboden maar daar zitten we niet echt op te wachten.
Algemeen .Toch een prima vakantie gehad maar voor de totale kosten plus een zeer onevenredige betaalde upgrade toch wel een deceptie, wat niet lag aan het personeel.
- Algemeen 5
Alles prima in orde. Mogelijkheid om te vliegen vanaf Dusseldorf is fantastisch als je in het grensgebied woont. Koffers inbegrepen, transfer inbegrepen Hotel voldeed aan alle beschrijvingen. Kortom alles prima in orde
- Algemeen 10
Het hotel heeft een beschrijving als adults only 5 sterren en wordt als rustig beschreven. Ik vindt het hotel zeker zijn 5 sterren niet waard het is er absoluut niet rustig vanwege de zeer harde muziek en de jong volwassenen. Het is bijna onmogelijk om rondom het grote zwembad te zitten ,die als enigste hand leuning heeft om het bad in te lopen. Het wat rustigere zwembad heeft deze arm leuning niet en Is als je wat ouder en een beetje slecht ter been bent zeker niet toegankelijk eigenlijk zeer gevaarlijk. De vertegenwoordiger van FTI aldaar is er alleen om de reisjes te verkopen hij berekende mij €190 voor een 3 urige excursie naar marrakesh waardeloos.moest 6 x bellen om te vragen hoe laat wij zouden worden opgehaald op de dag van vertrek. Ook de hotel kamer was niet de kamer die wij hadden geboekt(superior zwembadzijde) werden ergens achter in een donkere gang boven gedeponeerd . Het hotel heeft het de volgende morgen direct opgelost en we kregen de kamer die wij hadden betaald. Ik weet niet wie deze fout heeft gemaakt FTI of het hotel ??? Voor de rest een heerlijke vakantie gehad omdat ik zelf erg goed ben in dingen organiseren . Aan der rep van FTI in marrakech heb je totaal niets.
- Algemeen 7
FTI had de transfer naar het vliegveld niet geregeld. Na een telefoontje bleek dat we 'vergeten' waren en dat we op kosten van FTI een taxi konden nemen. Nu wil FTI deze taxirit toch niet vergoeden. Het hotel was prima, maar nooit meer met FTI.
- Algemeen 1
Bouwwerken ah zwembad met veel lawaai, alles was gesloten, seizoen niet begonnen, upgrade gevraagd wegens medisch probleem aan de knieën, was alleen trappen voor naar de kamer te gaan, personeelsonderbezetting, drinken 2 verdiepen hoger moeten gaan halen, gesproken met management enkel klacht doen naar FTI
- Algemeen 2
Het hotel (Alegria) was een hel! Het eten te koud, de kamer smerig, beddengoed onder vlekken (oa bloed), vloer werd niet gedaan, schimmelplekken in de kamer, zwembad te klein en vies, te weinig ligbedden zowel aan het zwembad als bij het strand. Opdringerige gasten van het wellness en een zeer opdringerige fotograaf. Onbeleefde en arrogante baliemedewerkers. Klacht ingediend maar helaas niets mee gedaan!
- Algemeen 3
Wij zijn overal fantastie:"s geholpen geworden omdat we allebei niet goed meer konden lopen.
- Algemeen 8
Het personeel van het restaurant was super behulpzaam. Maar de dames die er poetsten mogen wel een cursus krijgen. Hoe poets ik een kamer. Er was mij een pilletje gevallen dat heeft 7 dagen op de zelfde plek gelegen en toen we weg gingen lag het er nog.
- Algemeen 8
One vakantie was redelijk. Het complex in egypte ook. Wat ons enorm is tegen gevallen is dat ze totaal niest gedaan hebben met het feit dat we onze vliegreis gemis hebben vanwege de drukte op het vliegveld. Via allerlei kanalen in dusseldorf konden we bewijzen dat we echt niets er aan hadden kunnen doen, vinden ze het niet de moeite waard ons nog te helpen. Jammer; een gemiste kans
- Algemeen 4
Ik had een reis via tui geboekt naar Thailand.. nou werd er 1 ding niet goed geregeld waar ik niet blij mee was(onverwachte kosten)..ik hem zelf beetje rond gaan bellen en kwam bij dreizen uit! Die konden mij helpen aan dezelfde reis en jawel voor 650 euro minder! Nou was er 1 ding mijn dochter zou in thailand 2 worden dus dat kan lastig zijn....daarom gingen ze het bij tfi uitzoeken omdat het duurder kan worden naarmate ze dus 2 is....de vrouw van dreizen heeft daar dus met 2 verschillende mensen van tfi over gesproken en het werd bevestigd dat het kon...! Dus met 2 bevestigingen heb ik mijn reis bij tui geannuleerd en ga ik bij dreizen boeken via fit!!...eenmaal voor de derde keer bij dreizen om te betalen en blij dat ik 650 euro bespaar,kan ik ineens niet betalen,het is plots 1000 euro duurder.....dus wij bellen hoe het kan 3n ze zeggen dus omdat me dochter 2 word daar ik meer moet betalen....terwijl er over gebeld is...2 keer zelfs 3n het bevestigd is dat ze gratis is....de telefoontjes tussen dreizen en tfi gingen dus om mijn dochter en dus datums hoe oud ze was...wat is nou het punt...ik moet inplaats van 3378 Euro nu 4300 betalen wat ik dus niet ga doen(kan)...en fti gaat daar niks mee doen....ze zeggen zelfs dat er niet over datums is gepraat (over mijn dochter) terwijl ik er zelfs bij heb gezeten,maar z3 houden vast van niet...ergste is gewoon dat mevrouw van dreizen dus in presiepe voor leugenaar uit word gemaakt en ik me helemaal geen reis heb!! En dat terwijl dreizen een van hun beste klanten schijnt te zijn....dan los je dit toch op? Wat nog erger is dat de telefoontjes voor leerdoeleinden worden opgenomen maar ze niet trug luisteren omdat ze dan weten dat ze nat gaan!kortom ik geen reis meer,vind het lullig dat mevrouw van dreizen nu inpresiepe voor leugenaar uitgemaakt word terwijl we juist voor dat datum/leeftijd stukje belde ,en triest wat zich een van de grootste/beste touroperators van Europa noemt nu niet met een oplossing komt, maar de schuld maar wegschuifd...allemaal verliezers...niet boeken bij TFI dus...wat een balletent zonder oplossing en verantwoording...(dames van dreizen elst gld bedankt voor jullie moeite)
- Algemeen 1
VORIG JAAR EEN REIS GEBOEKT BIJ FTI NAAR MEXICO VOOR EEN HEERLIJKE VAKANTIE AAN DE PRACHTIGE ZANDSTRANDEN. OP DE WEBSITE WORDT DEZE TEKST GEBRUIKT. KOM BIJ AAN HET STRAND, OF DEZE HET HOTEL LIGT DIRECT AAN HET PRACHTIGE ZANDSTRAND. WIJ HEBBEN NOG NIET 1 MINUUT AAN HET STRAND KUNNEN LIGGEN. VERGEVEN VAN DE STANK EN VOL MET ALGEN. WIJ HEBBEN GEBOEKT EN BETAALD VOOR EEN STRANDVAKANTIE, WIJ ZIJN NU RUIM DRIEKWART JAAR BEZIG MET FTI EN DE KLACHT VOOR VERGOEDING WORDT AFGEWEZEN. HUN WEBSITE WAS NAAR MAANDEN NOG STEEDS NIET AANGEPAST. DUS ALLE KLANTEN WORDEN VOOR GELOGEN EN BETALEN VOOR IETS WAT ZE NIET KRIJGEN. SCHANDE. BOEK NOOIT BIJ FTI. JE WORDT ER ALS KLANT NIET SERIEUS GENOMEN. HET GELD BIJ HUN IS BINNEN EN JOU VERKLOTEN VAKANTIE HEBBEN ZE SCHIJT AAN
- Algemeen 1
Alles prima geregeld geen opmerkingen. Aankomst en vertrek prima goeie service
Zal zéker nog eens boeken bij fti
- Algemeen 10
Hotel was een gekkenhuis gillende kinderen asociale engelsen slecht eten durg roken HEL op aarde.
- Algemeen 2
In mei met FTI een reis geboekt naar Turkije in hotel Aydinbey Famous Resort.
We zijn vertrokken op de luchthaven in Dusseldorf en we begonnen met 1 uur vertraging, bij aankomst om 2:30 stond er werkelijk niemand die ons naar de betreffende bus kon leiden en ook is ons op de bestemming niet de envelop overhandigd met de reisbeschrijving iets wat nodig is als je wil weten wat te doen als er iets is of als je contact wil met de reisleider.
om jawel 4:30 kwamen we als gezin met twee kinderen aan in het hotel let wel we de afstand van de luchthaven naar het hotel is wel geteld 32 kilometer, dus een rit van bijna 2 uur over 32 kilometer.
Maar geen wonder als je s'nachts nog even mensen moet afzetten bij nog 9 andere hotel's.
Toen we eenmaal aangekomen waren om 4:30 moesten we ook nog even uitgebreid alles invullen want dat kan niet de dag erop als je wat geslapen hebt, dus toen we met onze kinderen om 5 uur (ja wat is het nu s'nacht of heel vroeg in de ochtend zeg het me maar.) op onze hotelkamer aankwamen stortte iedereen natuurlijk in. De volgende middag eenmaal wakker op naar de eetzaal met de kinderen want we hebben trek in iets lekkers. eenmaal aangekomen in de eetzaal kwamen we terecht in het leed wat overleven heet, door de massa aan Russische gasten werdt je gedwongen om over te schakelen naar een soort overleving's modus. je moest werkelijk nog sneller zijn dan het licht om überhaupt iets van eten te kunnen bemachtigen.maar goed dit was natuurlijk eenmalig uhhhh nee dus dit tafereel speelde zich 8 in ons geval door de reis en terug reis gelukkig maar 6 dagen af, elke ochtendmiddag,en avond was het eten of gegeten worden, in heel mijn leven heb ik dit nog nooit mogen ervaren en was echt compleet geschokt door wat ik zag. een invasie van russen wat letterlijk aan het duwen en trekken was om het eten in kilo's te kunnen bemachtigen. onze jongste zoon van 9 werdt letterlijk aan de kan gegooid door een van onze Russische gasten en het personeel stond erbij en keek erna.
nadat gezien te hebben ben ik naar mijn hotelkamer gegaan en heb een mail gestuurd naar mijn reisbureau om mijn klacht kenbaar te maken, hun adviseerde mijn om contact op te nemen met de reisleiding verplaatsen maar ja wie is dat dan, want bij aankomst is ons dus niet de envelop gegeven met daarin de informatie, maar goed mijn reisbureau in Nederland ging dit wel navragen bij FTI. de dag daarop let wel voor ons dus dag 3 kreeg ik een mail uit Nederland met daarin de info en ik bellen, en jawel de reisleider zou de dag erop komen dag 4 dus. dag 4 was aangebroken en de reisleider was in de lobby. ik vertelde hem mijn ervaringen en hij bevestigde dat dit een wel bekend probleem was en snapte niet wat wij als gezin in dit Russisch georiënteerd hotel deden. ik gaf aan aan dat ik alles behalve blij was en hij ging kijken wat hij kon doen. op dag 6 kwam de reisleider weer terug met de aanbieding om ons over te plaatsen(wat geen zin had want we werden op onze 8ste dag al om 9 uur opgehaald) maar zij hij het is dan voor 1,5 dag en het hotel waar jullie dan heen gaan zit nog voller met dit soort gasten, mijn optie verhuizen van het vagevuur naar de hel, makkelijk kiezen dan nog maar 1,5 dag overleven hier met mijn gezin.
in de tussen liggende dagen ook nog een officieel klachtenpapier ingevuld van FTI want anders werdt het bij terugkomst in Nederland niet in behandeling genomen. wat geen zin had want FTi zal het een worst wezen waar je mee aankomt ze zijn er zo klaar mee want in het afpoeieren zijn ze afgestudeerd. als je eenmaal betaald hebt dan zijn ze klaar en zal het hun een worst wezen wie of hoe je iets aandraagt.onze vakantie was dus een ware hel. drinken kan alleen als je heel brutaal of asociaal bent en het lef hebt de russen te verdringen die om 10 uur in de ochtend als lam over het zwembad lopen van de sterke drank, ook elke dag live entertainment . maar eens mijn beklaagt gaan doen bij het management van het hotel( zelfs zitten vergaderen op de middag met de hotel manager, chefkok omdat natuurlijk ook alles Russisch georiënteerd was op het gebied van eten, en met de restaurant manager, deze geven dan ook direct toe dat er die week van de 600 gasten er 587 uit Rusland kwamen en dat het reisbureau dit ook wel wist. naast mijn. gezin nog een Nederlands stel met twee kinderen ook deze mensen heb het zelfde oordeel over de vakantie als dat wij die hebben. maar al deze klachten waren voor FTI geen aanleiding om ons hoe dan ook serieus te nemen of om op welke voor dan ook ons te gemoed te komen in welke voor dan ook.
dus mensen ik raad jullie alle dan ook echt aan om geen reis te gaan boeken bij FTI en dan maar wat meer geld uit te geven, mocht er dan iets zijn wordt je misschien wel gehoord en geholpen.
- Algemeen 1
Begin april geboekt voor begin juli. We gaan met onze twee jonge kinderen naar Cabanas de Tavira in Portugal. We komen hier al jaren echter in verband met geboorte van kinderen en verhuizen konden we de afgelopen drie jaar niet op vakantie. In Cabanas ontmoeten we onze vrienden vanuit geheel europa die ook jaarlijks hier op vakantie komen. Hoe groot was onze verbazing dat we 4 weken voor vertrek, nadat we alle reisdocumenten ontvangen hadden, een belletje kregen dat de accomodatie volgeboekt was. Volgens FTI had het resort in Cabanas niet tijdig aangegeven dat de voor FTI gereserveerde kamers reeds op waren. FTI geeft aan geen idee te hebben hoeveel kamers zij reserveren bij een locatie en ook geen idee hebben hoeveel mensen de locatie reserveren.....zeer bijzonder dat een organisatie geen inzicht heeft in het aantal door hun gereserveerde kamers en geen inzicht heeft in de hoeveelheid mensen die een kamer boeken via hun. Als alternatief kwamen ze met locaties die 20 km of meer verwijderd zijn van Cabanas. Dit is geen optie met kinderen en surfspullen bij ons, zeker gezien we geen auto nodig hebben in Cabanas.
Volgens FTI moesten we dan zelf maar een alternatief aangeven. Dat lijkt me inderdaad een goede optie, 3 weken voor het hoogseizoen begint....
Indien ze dit twee dagen na het boeken in april hadden aangegeven, dan hadden we inderdaad wellicht alternatieven kunnen vinden. Ik ben verbijsterd door de manier van communiceren en het gebrek aan professionaliteit bij FTI. Vooralsnog hebben we aangegeven dat we akkoord willen gaan met een alternatief buiten Cabanas, op voorwaarde dat zij de kosten van autohuur overnemen inclusief kinderzitjes en voldoende ruimte voor onze bagage en surfspullen. De kosten van benzine en het feit dat we een stuk minder flexibiliteit hebben, neem ik dan maar voor lief.
Hoe dan ook, voorlopig raad ik iedereen af om via FTI te boeken.
Wellicht passen we deze review nog aan indien FTI toch nog met een goed alternatief komt waaruit blijkt dat ze meedenken.
samenvatting: FTI touristik komt last minute aan met de melding dat ons resort volgeboekt is en komt met "alternatieven" in andere locaties. Goede oplossingen blijven uit en zo kort voor hoogseizoen hebben wij geen alternatieven meer.
- Algemeen 1
Weken geleden aangegeven bij fti dat het hotel lujo bodrum niet open gaat op tijd,omdat het nieuwbouw is.fti heeft ons weken aan t lijntje gehouden,tot vorige weel eindelijk t verlossende antwoord kwam,het gaat niet open.wij waren flexibel qua reistijd,bestemming en luchthaven,maar ze geven helemaal geen alternatief en volgens hun was bodrum volgeboekt,dat niet waar is.we zij diverse keren onbeschoft behandeld,door dat ze zelfs de heel op de telefoon gooiden.wij hebben maanden gelden netjes op tijd betaald.van ellende hebben we bij n andere touroperator een week voor vertrek nog iets anders gevonden,hetzij tegen een meerprijs.nooit meer FTI Duitsland of nederland
- Algemeen 1
Helemaal goed en goedkoop
- Algemeen 10
Een geweldige vakantie gehad in de voorjaars vakantie met de kids, uitstekende vlucht met vriendelijk personeel. Super Luxe All Inclusief hotel Eftalia Aqua. Veel animatie voor de kids dus wij hadden ook echt vakantie. Enig - puntje was de omgeving van het hotel anders was het een 10 + geweest.Hopelijk volgend voorjaar weer.
- Algemeen 9