FTI Reizen

Url: https://www.fti.nl/

Type reizen: allround

Logo van FTI Reizen

FTI Reizen is een van de grootste touroperators in Europa. FTI biedt wereldwijd reizen aan in meer dan 60 streken op 5 continenten. Er is een ruime keus uit allerlei bestemmingen, want ze bieden reizen aan over de hele wereld: van Australië en Thailand tot aan Tanzania en Hawaï. Ook de soorten vakanties zijn enorm divers. Of je nu op zoek bent naar een cruise, sportieve reis, een vakantie voor het hele gezin, groepsreis of wellnessreis, bij FTI vind je het allemaal. Je kunt er lastminutes boeken, all inclusive vakanties, losse vluchten, hotels, campers en huurauto's. Verder biedt FTI Touristik rondreizen, stedentrips, groepsreizen, cruises, familiereizen, jongerenreizen en single reizen aan.

Deze reisorganisatie is van oorsprong Duits, maar is zich snel aan het uitbreiden. Sinds 2017 kunnen de reizen van FTI ook in Nederland geboekt worden. Je kunt vertrekken vanaf de vliegvelden in Schiphol, Enschede, Eindhoven, Maastricht Aachen, Brussel en Luik.

FTI Reizen zorgt er daarnaast voor dat er altijd een aantal leuke aanbiedingen op de website te vinden zijn. Je vindt verschillende catalogi op de website van FTI die leuk zijn om inspiratie op te doen. Je kunt FTI bereiken via de telefoon en e-mail. Bovendien is de reisorganisatie te vinden op Facebook.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van FTI Reizen. U kunt bij ons de reizen van FTI Reizen boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

op 23 juli 2021 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2020

FTI Reizen nam onze reis van D-Reizen over, omdat D-Reizen failliet ging. Echter nemen zij alleen de lusten maar niet de lasten over. Ons was een voucher beloofd om ter plekke te besteden t.w.v. € 200,00. FTI Reizen doet alsof hun neus bloedt en zegt dat we erheen hadden moeten vragen ter plekke, dan was deze uitgeprint. Dat is makkelijk gezegd achteraf. Waarom meldt FTI dit niet van tevoren? De voucher stond toch ook op de boekingspapieren vermeld? En dan ben je 2 dagen op bestemming en dan wordt er een dreigende brief onder je kamerdeur geschoven met de melding dat je vakantie volgens hun nog niet betaald is en dat zij het recht hebben het hotel en de retourvlucht te annuleren indien de betaling voor zondag 12 uur binnen is. En dan staat er geen e-mailadres en telefoonnummer op de brief vermeld. Echt schandalig! Voor ons nooit meer een reis van FTI Reizen.

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2020

De reis naar Turkije voor oktober 2020 is omgeboekt naar volgend jaar vanwege Corona. Al het geld voor de reis is betaald, ruim € 2.000. Vandaag het 14e contact gehad om geld terug te vragen. Krijg nergens nog een reactie op en wacht al 2 maanden op mijn geld van de reis van 2020. Wel moeten aanbetalen voor de reis van 2021. Zwaar waardeloos !!!

  • Algemeen 1
op 12 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2020

Gaat niet door wegens corona, oké dan later, in eind mei volgend jaar. Dat kon maar wel een dag minder met een verhoging van de prijs van 256 Euro, Dus geen 11 dagen maar 10 dagen. En een fikse verhoging, Uitbuiting noem ik dat.

  • Algemeen 2
op 23 juli 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020

Begin dit jaar een reis geboekt via vakantiediscounter, de reis was van fti reizen.
Gezien het corona virus wilde wij graag omboeken naar het jaar erop. Fti denkt op geen enkele manier mee en zijn totaal niet coulant. Ik ben ruim €1200 euro aan annuleringskosten kwijt..
Hun reactie was en lijnvlucht is niet om te boeken.. waarom bieden ze dan het pluspakket van transavia aan? In deze voorwaarde staat duidelijk dat het wel mag...
Voor míj nooit geen FTI reizen meer.. die denken enkel aan hun zakken vullen, voor bestaande klanten doen ze niks maar nieuwe mogen kostenloos omboeken...
Nu is sinds dinsdag het land alsnog op oranje gegaan maar in de mail stond dat ik dan niet hoef te verwachten dat ik mijn geld terug krijg...

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Malta / Sliema, reisperiode: juli 2020

Waardeloos behandeld door FTI . Ze hadden tussenpersoon d reizen mij vrijdag 3 juli bevestigt dat reis word gecanceld . Dinsdag nog niks gehoord heeft d reuzen weer contact opgenomen embleem dat ze verkeerde informatie hadden verteld aan d reizen . Vluchten tot 13 juli zijn gecanceld. Nu weer afwachten tot 15 juli op bericht . Officieel moeten ze 10 dgn voor vertrek bericht of vlucht gecanceld word om de reis evt om te boeken . Maar nu steeds van kastje naar muur word gestuurd hoop ik dat reis word gecanceld , Malta is nog steeds code oranje 😕

  • Algemeen 7
op 23 juni 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Wij zijn door FTI waardeloos behandeld, wij hebben ons in maart gemeld om geheel te verzetten en voor alternatief hebben nooit antwoord gehad, zelfs toen we via algemene voorwaarden te horen kregen dat reizen tot vertrek eind juli kosteloos konden omboeken was er geen alternatief of enige inspanning vanuit FTI. Ze willen alleen verkopen en geen service verlenen. Waardeloze organisatie.

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Malediven / velifushi, reisperiode: maart 2020

Wij hadden uit in eerste instantie geboekt op een ander eiland. Een paar dagen daar kregen we een aanbod om naar een eiland te gaan met als upgrade een water bungalow. Dit was allemaal perfect geregeld. Het eiland was relatief nieuw. Het was luxe, het eten was goed, services was perfect. Personeel waarschuwde over het koraal. Kon allemaal niet beter. Toen brak het Corona verhaal uit. Drie dagen voor vertrek had ik al door dat onze terug reis niet goed zou gaan. En begon ik al met contact met de reisleider. Die heeft 2 dagen lang gezegd dat alles nog als gepland ging. De avond voor vertrek heb ik haar gebeld en kwam het erop neer dat ze niks kon doen. En dat ik maar naar het vliegveld moest gaan en daar een andere vlucht moest regelen. Hier ben ik heel boos over geworden aangezien dit haar taak was. Tot zover snap ik ook wel dat FTI en hun aanspreek punt door de hele situatie niet goed wisten hoe of was.
De volgende ochtend kreeg ik bericht van de reisleiding dat ze een nieuwe vlucht had geregeld. Die twee dagen later zou zijn. Ik moest de twee nachten voor schieten en dat zou FTI terug betalen. Reisleiding toen nog gesproken en gevraagd of ik de zelfde boeking kon doen als waarop we die reis hadden gedaan, en dit was geen probleem. FTI zou alles terug betalen. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk zijn we goed thuis gekomen. Thuis direct de claim gedaan. En toen begon het gezeur. De claim was voor 856 euro. Ik zou maar 600 euro terug krijgen. Omdat ik all inclusieve had geboekt en ze betalen geen eten en drinken. Hierop heb ik direct bezwaar gemaakt dat dit niet de afspraak was. Hierop hebben ze uit coulance een voucher voor 200 euro erbij gedaan.
Ik ben zwaar ontevreden over de gang van zaken bij FTI. Ik mis nu 256 euro waarvan ze zelf toegezegd hebben dat ze het zouden terug betalen, en ik moet dus nog een reis bij ze boeken. Dit is slechte service.

  • Algemeen 7
op 20 maart 2020 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: december 2019

Waardeloos! Bij aankomst bleek het gehele hotel in een verbouwing te zijn. Zwembaden en restaurants onbeschikbaar. Pas na meerdere dagen was men bereid een formulier in te vullen met de stand van zaken. Bij de afhandeling van de klacht wordt vervolgens aangegeven dat we onze klacht direct hadden moeten melden. Dit voelt zo oneerlijk en bijna vooropgezet; zo lang mogelijk rekken en dan zeggen dat je te laat bent.

  • Algemeen 1
op 3 maart 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2019

Geboekt bij FTI naar Fantasia de Luxe in Kusadasi. Extreem lange transfer na vlucht. Mijn man is diabeet en op onze vraag om cola light kreeg je een D keuze cola net als al het andere drinken. Veel te zoet en absoluut niet light. Eten was vaak lauw of koud. Kamer was vieze vlekken op de muur en wanden. Slechte staat van het hotel, zwembad en alles erom heen. Na de eerste dag `s morgens FTI en reisburo gebeld met het verzoek tot een hotelwissel. Kregen te horen dat `s middags de hostess zal komen eeisleidingn zij zal het gaan regelen. De Duitstalige hostess zei dat zij het zal regelen en dat wij gebeld zouden worden door de Nederlandse hostess om misverstanden te voorkomen.Nu moeten jullie weten dat mijn man vloeiend Duits spreekt en ik redelijk. Niets gehoord natuurlijk. Werden keer op keer door de Duitstalige hostess van het kastje naar de muur gestuurd. Helemaal niets geregeld. Man na een paar dagen ziek op bed door telkens verkeerd drinken te hebben gekregen. Hostess die niet thuis gaf en als ik haar sprak was mijn Duits te slecht en kon ze mij niet volgen. hihi. Wat een ... smoes. Op een ogenblik waren meerdere mensen het beu en er ontstond door andere mensen en de hostess een woordenwisseling. De hostess gaf aan dat iedereen maar met haar problemen bij haar kwam. Is zij daar niet voor dan. Toen ze ook nog aangaf, aan een ander stel, dat zij voor hun een ander hotel had gevonden barstte de bom. Tegen ons zei zij steeds dat alles vol was. Uiteindelijk hebben wij met haar ( lees nog steeds de Duitstalige hostess ) een klachtenformulier, die er niet om liegt, gemaakt. Met deze naar ons reisburo geweest en een klacht ingediend. Weer staat Meeting point/FTI recht tegen over ons. We worden absoluut niet serieus genomen omdat er niet zoveel klachten waren volgens de reviews site. Nee, sommige mensen kwamen er al 17 jaar omdat zij altijd hier samen komen met hun kennissen. Deze zeiden dat het hotel alweer iets beter aan het worden was. Wij hebben echter foto`s gemaakt in het hotel van alle zaken in verregaande verloren glorie evenals de vieze borden. Nee. wij gaan met alle klagende reizigers op de grote hoop bij Meeting Point en FTI. De tegenreactie die wij onder ogen hebben gezien via het reisburo is ronduit onbeschoft en zo ga je niet met je klanten om. Nee. Ook voor ons nooit meer FTI. Ga hier zeker verder mee. We willen erkenning maar krijgen de schuld van FTI. Hadden we maar dit of hadden we maar dat. Mijn man heeft het grootste gedeelte van zijn welverdiende vakantie ziek gelegen. Wij noemen dit geen stijl en doe ons een lol, kom met een tegemoetkoming en ontsla die Duitstalige hostess FTI. Kom niet met..."Wat vervelend voor u, en graag komen wij met u in contact." Kijk even in uw mail en u ziet de volledige correspondentie.

  • Algemeen 1
Reactie van FTI Reizen: Beste familie Peeters,

Wij hebben het dossier erbij gepakt en kunnen niet verklaren waarom de Nederlandstalige reisleiding geen contact met jullie heeft opgenomen. Wij hebben dit uitgezet bij de reisleiding op de bestemming en hopen jullie hier meer duidelijkheid over te kunnen geven. Het is inderdaad zo dat de Duitstalige hostess niet de Nederlandse klachten hoort te behandelen. Wij vinden het zeer spijtig dat jullie het gevoel hebben gekregen niet serieus genomen te worden, wij nemen de klacht zeker serieus. Verdere opvolging omtrent deze klacht zal lopen via het reisbureau waarbij jullie de vakantie geboekt hadden.

Met vriendelijke groet,

FTI Reizen
op 2 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2020

Bij aankomst 's nachts om 3.00 geen reisleiding aanwezig, dus ook niet duidelijk of er een transfer was. Na 3 kwartier zoeken (het een heel klein vliegveld) iemand gevonden die 4 of 5 andere reisorganisaties bediende. Hoewel het nergens uit bleek was hij ook de reisagent voor FTI. Bij de dropoff gaf hij at er de volgende dag iemand in de lobby van het resort zou zijn (tijd wist hij niet). Bij aankomt in het resort miste ik mijn telefoon. Die lag ongetwijfeld in het transferbusje. Om een lang verhaal kort te maken......Na diverse telefoontje met SOSFTI, de reisleiding, het kantoor in Hurghada, met de belofte we zoeken het uit, bellen je op, laten boodschap achter bij de receptie is er geen enkele afspraak nagekomen. In Nederland contact opgenomen met FTI, ze verwijzen naar de touroperator.
Natuurlijk heb ik geprobeerd mijn telefoon terug te vinden. De eerste keer kreeg ik contact met de telefoon daarna nooit meer.
Nooit meer iets gehoord van FTI noch van de touroperator Prijsvrij.

Mijn advies boek nooit via FTI. Prijsvrij komt beloftes ook niet na en eerlijk gezegd sla Hurghada ook maar over. Meer dan 50% van deze stad is een bouwplaats.

  • Algemeen 2
Reactie van FTI Reizen: Beste Leen,

Vervelend om te lezen dat u uw telefoon bent verloren tijdens de reis en dat het voor u niet duidelijk was wie de reisagent was. FTI werkt samen met het agentschap MeetingPoint, zij bedienen inderdaad ook andere organisaties en dragen geen kleding met daarop FTI gedrukt. In de reispapieren kon u vooraf lezen dat MeetingPoint de reisorganisatie ter plaatse is. Wat betreft de zoektocht naar de telefoon verzoek ik u te mailen naar customerservice@fti.nl. Wij zullen contact opnemen met de accommodatie en MeetingPoint om uit te zoeken of zij de telefoon misschien gevonden hebben.

Met vriendelijke groet,

FTI Reizen

Meer ervaringen

Nieuws