Schrijf een review

Info over Solmar.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: Spanje
Den Engelsman 2a, 6026RB Maarheeze NL
0495-588740

Logo van Solmar.nl
Solmar.nl won in 2025 de Reisgraag award

Solmar Tours is in 1984 opgericht (tegenwoordig bekend onder de naam Solmar.nl) en bekend geworden door de busreizen naar Spanje. Inmiddels biedt de reisorganisatie verschillende soorten reizen aan zoals busreizen, vliegreizen, autoreizen en rondreizen. Solmar.nl richt zich met de busreizen vooral naar bestemmingen in Spanje en Kroatië. De rondreizen kunnen ook plaatsvinden in Italië, de Balkan en Polen.

Bij de busreizen kun je op verschillende plekken in Nederland opstappen om de reis naar Spanje of Kroatië te beginnen. Met een luxe touringcar wordt er naar de bestemming gereden en tijdens de rit kun je genieten van een hapje, drankje en filmpje. De touringcar probeert iedereen zo dicht mogelijk bij de accommodatie te brengen, maar dit kans soms lastig zijn door de smalle wegen in Spanje.

De reizen kunnen ook zelf worden samengesteld. Wil je alleen een vliegticket? Of heb je alleen nog een accommodatie nodig? Deze zijn apart te boeken bij Solmar.nl. Ook kun je de gewenste accommodatie kiezen. De mogelijke accommodaties zijn hotels, appartementen, campings en resorts. Hierbij kun je ook kiezen voor 2, 3 of 4 sterren. Zo bepaal je zelf de luxe van de reis.

Het hoofdkantoor van Solmar.nl ligt sinds 2004 in Maarheeze. Het hoofdkantoor bevat een eigen bustransferium, waarmee Solmar.nl de eerste reisorganisatie in Nederland is met een eigen bustransferium. Solmar.nl is aangesloten bij de SGR.

Ervaringen met Solmar.nl

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 925 reviews over Solmar.nl lezen. Het gemiddelde cijfer is een 8,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 juli 2006 door Cor.

Deze organisatie zit in de categorie Spanje. Hierin zitten 1 organisaties; o.a. Solmar.nl. Al deze organisaties samen hebben in 924 reviews een gemiddelde gescoord van 8,1.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Solmar.nl heeft deze publieksprijs gewonnen in 2025,2020,2019,2018,2014.

Solmar.nl krijgt gemiddeld een 8,1
op basis van 924 ervaringen:

8,1 + Ervaring delen
op 10 juli 2025 bestemming: Spanje / Pineda splash, reisperiode: juli 2025

Voor zowel de heenreis als de terugreis geef ik een welverdiende 10/10, het was erg koud op de heenreis en behoorlijk warm op de terugreis, maar dat vond ik geen probleem.
Door de bosbranden waren de bussen veel te laat aangekomen, maar dat is overmacht en we hielden dus ook al rekening met latere terugrit. Uiteindelijk kregen we bericht dat onze bus 23:50u zou arriveren aan het hotel, dus wij gaan op afgesproken plaats staan om 23:30u (ruim op tijd) om 0:50u bel ik naar de hostess om te vragen hoe het komt dat de bus er nog steeds niet is, ik krijg het antwoord dat er vanalles mis is gelopen en dat de bus onderweg is. (Discomuziek op de achtergrond) om 1:50u bel ik nog eens (nog steeds geen info gehad waarom de bus zo laat is) (weer discomuziek op de achtergrond) en zegt ze (hoe??? Is die bus er nog steeds niet, ik zal chauffeur bellen) om 2u arriveert de bus, maar hebben nooit nog een telefoontje gehad van de hostess. Van mij mogen ze graag feesten gaan, maar als hostess is het welzijn van je klanten prioriteit en dat we 2u op straat hebben moeten wachten zonder enige info vind ik echt erover. Ben zelf vroeger hostess geweest in een andere maatschappij en zij is het uithangbord van de maatschappij… dus ik vind het jammer dat zij de terugrit zo heeft doen tegenvallen. 1maal in de bus willen wij gaan zitten op de voor ons bestemde plaatsen en er zitten andere mensen op, zij willen niet opstaan owv de uitleg (wij zijn een koppel) (wij zijn een gezin en moeten bijgevolg ook apart zitten door hun, maar weeral is hier niks te verwijten aan de chauffeurs (deze waren ten alle tijden vriendelijk, respectvol en behulpzaam naar de klanten toe, dikke merci aan hun (zowel heen als terugreis) ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 9 juli 2025 bestemming: Spanje / L Esterit, reisperiode: juni 2025

Goed hotel vriendelijk personeel schoonmaak perfect uitgebreide maaltijden wel heeeel vroeg aangekomen ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 30 juni 2025 bestemming: Spanje / Polop, reisperiode: juni 2025

Opnieuw niet de beenruimte die bij Royalclass/firstclass hoort. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 22 juni 2025 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juni 2025

Voor mij de eerste keer met de bus naar Spanje mijn man had dit vroeger vaker gedaan via Solmar. Ik moet zeggen is heel goed bevallen ja het is een hele zit maar beter dan zelf rijden. Wij hadden bus 23 op de heenreis chauffeur Hans en Mousyafah zeer gast vrij. Vooral Hans is een echte gastheer. Verteld ook over bijzondere dingen onderweg, tegen betaling konden we vaak genoeg koffie,soepje bij hem kopen. Stops zijn te doen. Wij hadden geen volle bus op de heenreis dus dat ging prima. Toilet aan boord schoon fijne stoelen die je makkelijk kunt verstellen. Ik hoop dat onze terug reis ook zo fijn zal verlopen. We gaan het zeker vaker doen.

  • Algemeen 9
op 17 juni 2025 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: april 2024

Al jaren gaan wij met Solmar. Sinds de corona hebben ze geen hostes meer aan boord, maar tijdens de stops kun je nog wel een warme dranken bij de chauffeurs krijgen. Heenreis diverse keren en stop van 15 minuten gehad. Dit hetzelfde op de terug reis, en omdat we wat vroeg waren kregen we een extra stop in Luxemburg voor de mensen die daar sigaretten wilde kopen. Wij zijn ook na corona nog steeds dik tevreden over Solmar.

  • Algemeen 10
op 15 juni 2025 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2025

Een 9 omdat alles vlot en vooral veilig is verlopen , ook de boeking en vragen die ik had via de telefoon heb ik keurig antwoord op gekregen . we hadden ook nog het geluk dat we een hele nieuwe first clas bus kregen , de stoelen en kuit en voetsteun maakte de reis heel comfortabel, de ligstand lag ook prima lekker ver achterover als je dat wilde met verschillende standen. De afstanden met tussen stops waren voor ons prima te doen, en we snappen dat ze niet zoals vroeger om de ongeveer 2 uur stopten die tijd is voorbij de wegen zitten overal vol vooral overdag, ondanks de drukte hebben we ons heel veilig gevoelt, complimenten voor de chauffeur s. Die bij de stops als het mogelijk was wat te drinken konden aanbieden voor een klein prijsje, de toiletten onderweg waren overal!!! Heel!!! schoon en niet druk iedereen kon naar de w.c, en binnen een prima tijd , iedereen was ook keurig op tijd terug bij de bus terug zo verloopt een reis ook beter natuurlijk de temperatuur in de bus was zeer aangenaam ook de muziek !! Stond fijn voor het gehoor afgesteld . Voor ons was het ongeveer 30 jaar geleden dat we reisden met solmar tours vroeger gingen we regelmatig maar het is ons weer !!
zeer goed bevallen, toen we gingen 2 weken geleden zeiden we tegen elkaar, als we weer thuis zijn weten we of we het wel of niet meer doen maar we zullen het zeker nog eens doen en we zijn de helft minder geld kwijt dan we gaan vliegen, dat is niet de hoofdzaak maar we hebben tijd genoeg!! Dus waarom niet!! Heerlijk relaxed je geeft de koffers af in Maarheeze en ploft lekker in je stoel tot je aan de deur van het hotel wordt afgezet, we vertrokken om 12:15 en waren om 8:00 smorgens in het zonnige cambrils het had n uur eerder kunnen zijn maar door een file hadden we wat vertraging opgelopen geen !!probleem we waren veilig aangekomen.prima reis prima prijs!! Op de terug reis werden we weer met dezelfde bus opgehaald, om 20:00 voor het hotel en hebben een goede terug reis gehad ,ook weer prima verlopen ondanks de gigantische drukte op de weg het was pinksterweekend en er was een treinstaking toch waren we rond 16:00 in Maarheeze, petje af voor de chauffeur s.

  • Algemeen 9
op 28 mei 2025 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2025

Wij hebben de vakantie moeten afbreken omdat een familielid op sterven lag met solmar eerder vervoer geregeld. Ik moest de reis + firstclass en administratie kosten betalen. Ik vind dit belachelijk daar wij 2 jaar geleden om een andere reden eerder vertrokken en we alleen de omboekings kosten moesten betalen.blijkbaar geld bij solmar de een zijn dood de ander zijn brood

  • Algemeen 5
op 7 mei 2025 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: mei 2025

Ik reis al zeker 30 jaar 2x per jaar met Solmar. Tot mijn spijt gaat de organisatie er flink op achteruit. De hotels die zebieden zijn Top. De busreis is ronduit erg klant onvriendelijk . Minder stops zijn niet erg maar de tijd is zo uitgeknepen dat 10/20 minuten veel te kort . Hiervan sta je al 10 minuten in de rij. Als je nog iets te eten vind heb je geluk. Je staat met 65 mensen in de rij voor b.v koffie. Ik begrijp dat de rijtijden hier een grote rol spelen. Ook door tijdgebrek koop je de oploskoffie bij de chauffeur. Waar is de prachtige busreis van toen? Met hostess aan boord. Dit lijkt op veevervoer. Hup hup,snel snel. Waar voorheen altijd werd verzocht om het toilet in de bus zo min mogelijk te gebruiken, want vol is vol is ook niet meer aan de orde. Er is ook bijna geen communicatie mogelijk met de chauffeurs. Ze zijn nors en onbeschoft. Als je vraagt waarom de stops zo kort zijn is het antwoord,dan moet je maar naar de Costa brava gaan. Nu de laatste reis naar peniscola. WAT EEN HEL. We hebben 75€ extra betaald voor first class met besproken stoelnummers. We zijn in de oudste bus terechtgekomen die zogenaamd luxe moest zijn. Dus geen extra beenruimte, de oude te gladde stoelen en een erg smal gangpad. Ik reis altijd met first class dus viel ook direct op dat het niet klopte.de gordijnen waren 20cm afgescheurd en de klep van het toilet sloot niet goed.met gevolg allemaal blauw antiseptische vloeistof op de deksel en bril. Die ik dus eerst zo goed al mogelijk moest schoonmaken. Foto's zijn gemaakt. Dan bij de eerste page Nancy viel de motor uit en werkte de versnellingsbak niet meer. Na verloop van tijd werd het steeds erger. De bus bleef maar schokken. Niet vreemd,de schokbrekers waren finaal op. Veel medereizigers klaagden dus ook over hun rug. Van slapen is niets gekomen want je moest je vasthouden in je stoel. En dan te weten dat we onze volgende reis ook al geboekt hebben. Ik hoop oprecht dat Solmar aan de veiligheid van zijn klanten denkt en niet alleen aan geld. Ik heb medelijden met de chauffeurs. Zij werken in opdracht maar staan niet achter hun baas.dus ik hoop dat reizigers met klachten dit ook melden. Ik ben al jaren een lopende en lovende reclame voor solmar.ik hoop dat Solmar weer de oude vertrouwde reisorganisatie word die het was. P.s als je foto's wil toevoegen als bewijs lukt dat niet. Dus ik hoop dat Solmar dit ook leest en een nette oplossing bied.
,

  • Algemeen 3
op 20 april 2025 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2024

Voor de service supervriendelijke chauffeurs

  • Algemeen 10
op 3 december 2024 bestemming: Spanje / malkrat, reisperiode: oktober 2024

Wij zijn naar malkrat de mar geweest met solmar
Wij bet firstclass extra wegens dat mijn man in een rolstoel zit
Er zijn mensen die die fistclass gebruik maken van de stoelen. En niet daar voor betalen
Waarom word daar niet op gecontroleerd
Graag reaktie

  • Algemeen 6

Bekijk 924 ervaringen over Solmar.nl

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen