Schrijf een ervaring over Thomas Cook en maak kans op mooie prijzen!

Thomas Cook introduceert Cook's Club

Geschreven op 19 april 2018 door Gina

Cook's Club Chersonissos
Cook's Club Chersonissos
Thomas Cook en Neckermann lanceren een nieuw hotelmerk genaamd Cook's Club. Met het nieuwe merk wil de reisorganisatie zich vooral richten op de millennials, met als doel ook de jongere doelgroep warm te maken voor pakketreizen. Het eerste hotel onder het label Cook's Club zal begin deze zomer geopend worden op Chersonissos in Kreta. Een typische bestemming voor jongeren. Ook met de inrichting, faciliteiten en prijs van het hotel houdt Thomas Cook rekening met de wensen en behoeftes van de nieuwe generatie. Hiermee steunt het nieuwe hotelmerk de strategie van de bestaande merken en past het label perfect in de hotelportfolio van Thomas Cook.

De nieuwe generatie

Het volledig gerenoveerde hotel in de populaire vakantieplaats Chersonissons heeft 148 kamers. Het hotel is volledig gestript om alleen aandacht te besteden aan de wensen en behoeften die belangrijk zijn voor de nieuwe generatie reizigers. Dit houdt in: een modern design, eenvoudige maar nette kamers, lekker eten, drankjes en muziek tot laat in de avond. De kamers zijn in de stijl van een appartement en zijn geschikt voor maximaal zes personen. In het hart van het hotel liggen twee rechthoekige zwembaden die worden omgeven door een informeel restaurant en een gezellige bar. Het restaurant brengt de beste streetfood van de wereld naar het strand, maar ook de typische Griekse gerechten staan op het menu. Om nog meer in te gaan op de wensen en behoeften van de millennials heeft Thomas Cook ook de eettijden aangepast. Het ontbijt wordt namelijk de hele ochtend geserveerd en dineren kun je tot laat in de nacht. Bij de bar kun je de gehele dag snacks en overheerlijke cocktails halen. En bij een jongeren hotel mag natuurlijk ook het vermaak niet uitblijven. Steeds wisselende dj's zullen hun beats laten horen en de sfeer opbouwen naarmate de avond dichterbij komt.

Het doel

Met het hotelmerk Casa Cook is Thomas Cook al begonnen met het veranderen van de strandhotelmarkt. De reisorganisatie wil de sfeer van een stad naar het strand brengen. Hier willen ze op voortborduren met het merk Cook's Club. Het nieuwe hotelmerk brengt dan ook dezelfde combinatie van design, eten en drinken met een sterke focus op de dingen die belangrijk zijn voor de moderne reiziger. Thomas Cook streeft naar het openen van circa tien à vijftien Cook Club's volgend jaar zomer. Hiermee wil de reisorganisatie dat Cook's Club een nieuwe volumedrijver wordt in verschillende landen. Door de eigen merkcollectie aan te passen aan de veranderende behoeften van de consument hoopt Ingo Burmester, chief hotels officer bij Thomas Cook, meer nieuwe klanten aan te trekken.

Hotelportfolio van Thomas Cook

Cook's Club maakt deel uit van de strategie van Thomas Cook om de kwaliteit van haar eigen hotelportfolio te versterken. Die portfolio bestaat reeds uit acht merken. Sunwing resorts voor families, de hotels van Sunprime voor de volwassen retraites en de clubresortcollectie van Aldiana zijn er daar drie van.

De Jong Intra Vakanties
8,4
op basis van 988 reviews

6 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2019 de Reisgraag award
Lees meer
BBI Travel
8,4
op basis van 11 reviews
Lees meer
Kras
6,3
op basis van 484 reviews
Lees meer