Schrijf een ervaring over TravelBird en maak kans op mooie prijzen!

Travelbird gaat nieuw systeem gebruiken voor klantenservice

Geschreven op 18 april 2017 door Renee

Cefalu, SiciliŽ, bestemming van TravelBird
Cefalu, SiciliŽ, bestemming van TravelBird
Reisorganisatie TravelBird is snel gegroeid en daardoor is het aantal vragen van reizigers fors toegenomen. Ieder jaar ontvangt TravelBird 900.000 vragen van reizigers die op verschillende manieren worden beantwoord. Om alle vragen zo goed en snel mogelijk te kunnen beantwoorden gaat TravelBird een nieuw Artificial Intelligence systeem inzetten. Dit systeem is ontworpen door DigitalGenius en kan antwoorden voorspellen voor vaker gestelde vragen. Het computersysteem kan dit veel sneller dan mensen, waardoor klanten van Travelbird sneller worden geholpen. Het nieuwe programma zal geen vervanging zijn voor het persoonlijke contact, maar juist een waardevolle aanvulling hierop.

Dankzij dit systeem zal de klanttevredenheid naar verwachting verbeteren. Door vragen automatisch te laten beantwoorden blijft er namelijk meer tijd over voor de reis- en boekingsadviseurs om een gepersonaliseerde service te bieden. Symen Jansma, CEO en oprichter van TravelBird zegt "met onze samenwerking met DigitalGenius laten we computers doen waar ze het best in zijn en laten we het nodige menselijke aspect over aan onze experts.”