Met de boot Kroatië ontdekken

Periode: juli 2014
Accommodatie: Boot
Organisatie: Simi Reizen

Natasja is in juli 2014 met Simi Reizen naar Kroatië geweest en heeft een blog bijgehouden. Via deze blog neemt ze ons mee op haar reis.

Goedemorgen allemaal! Vandaag gaat het gebeuren, ik ga naar Kroatië toe. Alles is goed gegaan, ik zit op dit moment in het vliegtuig en moet 2 uur vliegen, dus over 2 uur ben ik in Kroatië. De reis is geboekt bij Simi Reizen, een organisatie die groepsreizen organiseert voor jongeren. Ik ben zelf 19 jaar en vind het heel leuk om mee te gaan.

Toen we in Kroatië aankwamen gingen we gelijk naar de boot, daar hebben we onze spullen neergelegd en toen zijn we op het dek gaan zonnen. Daarna hadden we een bbq en toen gingen we ons klaar maken voor een avondje stappen. We sliepen `s avonds op de boot.

Dagje op zee
Toen iedereen wakker was hebben we ontbeten en daarna gingen we om 10 uur varen. Na 2 uur hadden we een tussenstop en kon iedereen ook zwemmen. Rond 1 uur gingen we lunchen en ondertussen vaarde de boot weer verder. Toen we in Makarska aankwamen gingen we van boord en hebben we in het dorpje gewandeld. Zodalijk gaan we met iedereen eten en daarna nog even naar De Grot, dat is een café in Makarska.

Dubrovnik
We zijn al om half 4 gaan varen en het is nu bijna 10 uur en we varen nog. De bemanning is tijdens een tussenstop een keer onder de boor door gezwommen en dat mochten wij daarna ook. We zijn rond half 5 in Dubrovnik. Daar hebben we een meteen een stadswandeling gedaan door de oude stad, echt heel leuk! Daarna zijn we gaan eten bij een restaurant. En nu slapen we weer op de boot. Morgen hebben we een drukke dag. Slaap lekker!

Kustlijn Kroatië vanaf het water

Wijnproeverij
We varen richting krcula en hebben nog wel een tussenstop gemaakt om te zwemmen. Toen we aankwamen in krcula zijn we gelijk de stad in gegaan en hebben we wat gegeten. Daarna was de wijnproeverij. Toen we weer op de boot waren hebben we nog even gefeest met z'n allen en toen zijn we gaan slapen.

Kajakken
Vandaag zijn we om half 7 gaan varen. Toen we weer in de haven waren mochten we er niet gelijk in maar moesten even wachten. Daarom zijn we gaan zwemmen en kajakken en toen weer terug naar de boot, die lag inmiddels in de haven. We hebben vanavond in een restaurant gegeten en toen nog even gekletst met z'n allen. Rond kwart voor 12 ben ik gaan slapen.

Eilandjes
Vandaag zijn we weer om half 7 vertrokken en gaan we naar 2 eilanden toe. We hebben net een tussenstop gemaakt waar we heerlijk konden zwemmen en zonnen. Toen zijn we verder gegaan en nu zijn we bij Omis. Daar zijn we het dorpje in gegaan om winkels te kijken en daarna hadden we een bbq en hebben we een spelletje gedaan met iedereen.

Boottocht Kroatië

Split
We vertrekken om 10 uur naar Split. Voordat we er zijn hebben we nog een tussenstop gemaakt waar we konden zwemmen. Eenmaal in Split zijn we de stad in gegaan en hebben we gegeten met z'n allen. Daarna zijn we uit geweest en was ik pas om 2.15 uur thuis. Het was wel echt heel gaaf! Maar kan nu maar 6 uurtjes slapen, omg wat een week!

Weer naar huis
Vanochtend rustig wakker geworden en daarna ontbeten. Samen met de bemanning en crew hebben we de koffers bij 2 jongens op de kamer gezet en nu gaan we even eten. Om half 2 gaan we naar het vliegtuig en is het tijd om weer naar huis te gaan. Kroatië is echt een prachtige locatie!

Heb je interesse in een reis naar Kroatië? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Kroatië, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.