Interview Aktiva Tours

Interview met Thijs Hartog
Interview met Thijs Hartog van Aktiva Tours

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Samen met collega Pim Hemels heb ik in 1995 Aktiva Tours opgezet. Het is als reisorganisatie leuk om klanten een prettige en sportieve vakantie te bezorgen.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
In 1995 omdat collega Pim en ik het leuk vinden om sportieve reizen te organiseren.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Sportieve reizen zijn ook actieve reizen vandaar Aktiva Tours.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Missie Aktiva Tours - Aktiva Tours is een deskundige reisorganisator, op het gebied van sportieve reizen, die haar reizigers in staat stelt de wereld te ontdekken, zowel individueel als in groepsverband, altijd met een grote individuele vrijheid.

Sleutelwoorden zijn: ontdekking, beweging, natuur/cultuur, samen zijn, common interest en zekerheid.

Wie is de doelgroep?
- Groepsreizen: 25 tot 60 jaar, 75% alleenreizenden
- Individuele reizen 50 tot 75 jaar

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Betere prijs/kwaliteit verhouding + aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Oostenrijk en Duitsland

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
De trend bij ons is de verschuiving naar de meer dichtbij bestemmingen als Duitsland en Oostenrijk.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Flexibel, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Innovatief.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Bij alledrie de organisaties zijn wij aangesloten ivm de zekerheid voor consumenten en omdat verantwoord ondernemen hoog in het vaandel van Aktiva Tours staat.

Heb je nog iets toe te voegen?
Op dit moment is er erg veel vraag naar single reizen (dwz speciale data voor singles binnen de groepsreizen.