Een citytrip naar het zonnige en mooie Barcelona

Bestemming: A. Barcelona (Spanje)
Periode: augustus 2014
Vervoer: Vliegtuig, bus
Accommodatie: Hotel
Organisatie: Booking.com

Mijn eindexamen zat er op en ik had mijn vwo-diploma gehaald. De zomervakantie was in zicht, maar ik had nog geen idee waar en met wie ik op vakantie wilde gaan. Een ding wist ik wel zeker, ik wilde op vakantie gaan zonder ouders. Mijn nicht had ook nog geen vakantie geboekt, dus besloten we om samen een vakantie uit te zoeken. We wilden allebei naar een stad. De keuze viel op Barcelona, want het weer is daar erg mooi in de zomer en er valt veel te zien in de stad.

Op naar Barcelona

Snel de laatste spullen in de koffer gedaan en op naar het vliegveld. Op het vliegveld bleek dat ik iets te enthousiast was geweest met de vloeistoffen… Ze pasten niet allemaal in de speciale zakjes van 1 liter die ze op het vliegveld hadden, waardoor ik de helft helaas weg moest gooien. Na een korte vlucht van bijna 2 uur waren we in Barcelona. Het hotel waar we verbleven was niet groot, maar prima om alleen te overnachten. We hadden na het uitpakken van de koffers snel nog wat boodschapjes gehaald bij de Carrefour die om de hoek zat. Het was daar echt een gekkenhuis, zo druk was het er…. En dat om kwart voor 9 ’s avonds wanneer de winkel bijna ging sluiten!

Rustig aan beginnen

De eerste echte dag in Barcelona begonnen we rustig aan. ’s Ochtends hadden we ontbeten bij een broodzaakje dat in de straat van het hotel gelegen was. Hier aten we heerlijke tosti’s met een glas verse sinaasappelsap erbij. Daarna gingen we wat winkels bekijken en zijn we langs mooie gebouwen gelopen. Het is echt een aanrader om over de La Rambla heen te lopen. Dit is een hele lange straat waar veel gezellige terrasjes zijn en leuke souvenirwinkeltjes. Ook kun je er een heerlijk ijsje kopen of als je meer van iets gezonds houdt, kun je vers fruit in de markthal die aan de La Rambla gelegen is kopen. Daarna hebben we gewandeld door de mooie parkjes die er in de stad zijn en ’s middags waren we naar de dierentuin geweest. De dierentuin was nog best wel groot, toch is het ons gelukt om alle dieren te zien en wat leuke foto’s te maken. Zo had ik een mooie foto kunnen maken van een enorme beer. De dag hadden we goed afgesloten met een heerlijke maaltijd op een terrasje. Ik had een Burrito met Nacho’s en mijn nicht had gekozen voor een pizza. We hadden na het eten nog tijd over. Op onze hotelkamer zitten was niet echt een optie. De hotelkamer was namelijk niet zo groot en het zou zonde zijn om niet alle tijd die je hebt in Barcelona te benutten! Dus besloten we om nog het aquarium van Barcelona te bezoeken. Het aquarium lag gelegen op een apart gedeelte in Barcelona, namelijk een klein eilandje. Op dat eilandje waren allemaal gezellige winkeltjes en restaurants. In het aquarium zelf was er een gedeelte waar je de zeedieren heel goed kon bekijken. Er was namelijk een lopende band die dwars door het aquarium ging. Dit was erg indrukwekkend! Je kon gewoon de haaien, roggen en andere zeedieren op kleine afstand overal om je heen zien zwemmen!

De enorme beer in de dierentuin
De heerlijke Burrito met Nacho's

Sagrada Família en Park Guëll

We waren van plan om in de ochtend de Sagrada Família te bekijken, maar helaas was het zo druk dat je eerst de kaartjes moest kopen en later pas terug kon komen. Daarom zijn we na het kopen van de kaartjes doorgegaan naar Park Guëll… Daar hadden we helaas ook weer pech, want in Park Guëll was het net zo druk als bij de Sagrada Família. Daarom ook voor Park Guëll kaartjes gekocht om vervolgens later terug te kunnen gaan. We bleven echt op en neer aan het reizen, want we konden ondertussen bijna naar binnen bij de Sagrada Família, dus gingen we terug daar naar toe. Eenmaal in de Sagrada Família keken we onze ogen uit, wat een mooie kerk! Het was heel erg modern vanbinnen, dat hadden we echt niet verwacht. De glas-in-loodramen hadden prachtige kleuren en patronen en de kerk was ook erg licht en open van binnen. Park Guëll was ook echt prachtig, vooral al het mozaïek daar was heel erg mooi! Daarna hadden we -heel erg cliché- nog in een toeristenbus gezeten die langs enkele bezienswaardigheden van Barcelona reed. We waren namelijk nogal moe van al het lopen, dus konden we op die manier toch nog wat dingen bekijken. Aan het einde van de dag zijn we nog bij Corte d’Ingles geweest, dat is een heel groot warenhuis van 8 verdiepingen waar je echt van alles kunt kopen van boodschappen voor het eten tot kleding, elektra en woondecoratie. Echt geweldig zo’n warenhuis!

De mooie glas-in-loodramen van de Sagrada Família
Park Guëll heeft veel mooie mozaïek

De fonteinshow

’s Ochtends weer ontbeten bij de broodzaak. We waren iedere dag naar de broodzaak terug geweest, omdat de tosti’s daar zo lekker waren. De medewerkers herkenden ons daarom al en ze wisten precies wat we gingen bestellen. Daarna gingen we naar het strand. We hadden geen zwemkleding bij, daarom maar onze slippers uitgedaan en heerlijk met onze voeten door de zee gelopen om even wat af te koelen. Het was vandaag helaas alweer onze laatste dag in Barcelona. We hadden te horen gekregen van onze hotelreceptioniste dat er donderdag tot en met zondag een fonteinshow was. Deze fonteinshow konden we nog net bijwonen, omdat het vandaag donderdag was. De fontein wordt ook wel de ‘magische fontein’ genoemd omdat tijdens de show de fontein wordt verlicht met op de achtergrond pop- en klassieke muziek. De show was echt schitterend! Ook de locatie van de fontein was erg mooi. De fontein lag namelijk bij een enorm paleis dat nu dient als museum. En druk dat het er was! Wij waren er ruim een half uur van te voren, maar konden nauwelijks meer zitten. Echt overal zaten er mensen, op de fontein zelf, maar ook op de muurtjes en de trappen van het paleis. De fonteinshow was een geweldige afsluiting van onze vakantie in Barcelona!

Op het strand in Barcelona
De schitterende fonteinshow op onze laatste avond in Barcelona

Heb je interesse in een reis naar Spanje? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Spanje, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.