Schrijf een ervaring over KILROY en maak kans op mooie prijzen!

Interview KILROY

Interview met Susan
New York, een van de populaire bestemmingen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Susan en ik werk als Travel Specialist bij KILROY travels in de vestiging Groningen. Ik ben begonnen in januari 2011 nadat ik zelf 8 maanden op wereldreis was geweest. Binnen KILROY heb ik nooit een andere functie gehad; maar hiervoor heb ik gewerkt in verschillende functies in de entertainment branche.

Ik vind het leuk iedere dag met mijn hobby bezig te zijn en andere reizigers te ontmoeten tijdens mijn werk. Ik help bij het waarmaken van dromen en daar haal ik veel voldoening uit. Daarbij krijg ik ook nog eens korting op waar ik mijn meeste spaargeld aan op maak: reizen! Jammer is dat we zelf natuurlijk maar 24 vakantiedagen hebben; dat zou wel wat meer mogen.


Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
In 1946, net na de Tweede Wereldoorlog, besloten verschillende studentenorganisaties om reisbureaus te openen in Scandinavië. Deze reisbureaus kregen in 1991 de officiële naam "KILROY". In 1996 opende we onze deuren in Nederland, met Amsterdam als eerste vestiging. Op onze website vind je onze geschiedenis in een notendop.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
KILROY travels is vernoemd naar de legende van James KILROY:
De jonge James Kilroy werkte in de jaren veertig in de haven van Boston. Hij had een baan waarbij hij dag in dag uit grote containers met spijkerbroeken in stoomschepen moest laden. Op een zekere novemberdag was het weer grijs en grauw en James Kilroy voelde er meer voor om binnen te blijven, waar het droog en warm was. De voorman kwam hem regelmatig controleren en riep dan dingen als "Hey Kilroy, ben je weer aan het dagdromen?", "Krijg je nou nooit eens iets voor elkaar?". James was het gewend.

De containers met 100.000 spijkerbroeken stonden klaar om ingeladen te worden. Daar kon hij niet omheen, het moest gedaan worden - dus hij ging er maar weer mee aan de slag. Maar terwijl Kilroy bukte om de eerste houten kratten op te pakken, kreeg hij ineens een geweldig idee - zo goed, dat hij het wel MOEST doen. Hij pakte een stuk krijt en schreef in grote letters op elke container: KILROY WAS HERE! De containers en kratten verschenen in elke haven over de hele wereld en zodoende verspreidde de kreet van James zich ook steeds verder. En vanaf dat moment, wanneer de voorman weer eens liep te schelden tegen James dat hij nooit eens iets gedaan kreeg, wist hij wel beter - in de havens van tientallen steden over de hele wereld kenden ze hem.

Ook al kon hij er zelf niet vandoor, hij realiseerde zich dat er meer manieren zijn om over grenzen te reizen - hij was een wereldreiziger en voelde zich vrij en onafhankelijk...

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Sinds een jaar is “Explore Life” onze lijfspreuk. Wij helpen jongeren, studenten en backpackers het maximale uit hun leven te halen op het gebied van reizen, studeren en werken in het buitenland. We willen je van de gebaande paden halen.

Wie is de doelgroep?
We richten ons in onze marketingcommunicatie specifiek op jongeren en studenten in de leeftijd van 18 – 35 jaar. Maar eigenlijk kunnen alle avontuurlijke reizigers bij ons terecht.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
KILROY heeft haar eigen contracten met airlines waardoor wij speciale tarieven en flexibelere voorwaarden voor vliegtickets kunnen aanbieden. Dat is speciaal voor jongeren tot 26 en studenten (meestal tot 33). Verder werken we alleen samen met lokale organisaties. Je kunt bij ons je reis volledige op maat maken en zo invullen als jij het wilt!

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Online: Bangkok en New York
Offline: Thailand, Australië, Nieuw Zeeland, Peru, Mexico, USA, Zuid Afrika

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Sinds een tijdje hebben we nu heel voordelige studententickets met Emirates. Die vliegen via Dubai en veel reizigers besluiten die bestemming dan ook mee te nemen voor een paar dagen. Zelf heb ik het idee dat Latijns Amerika steeds populairder wordt onder backpackers. Ook naar vrijwilligerswerk is steeds meer vraag en daar hebben we dan ook de laatste tijd veel meer opties voor in ons aanbod.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
We zijn zelf ook allemaal reizigers; je wordt bij KILROY niet aangenomen op basis van een opleiding maar op basis van reiservaring. We vinden het zelf leuk om niet de gebaande paden te volgen en weten daarom nog beter wat onze klanten willen. Daarbij hebben we natuurlijk nog onze eigen KILROY tickets.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Behulpzaam, bron van inspiratie, kundig, geeft extra info/ helpt bij het regelen van zaken waar klant zelf nog niet aan had gedacht, toegankelijk.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Yes dat zijn we zeker. Op deze manier kunnen we de beste service garanderen voor onze klanten.

Heb je nog iets toe te voegen?
THIS IS KILROY